Hoofdcategorieën
Topicacties

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
...vraag maar...

Jammer dat het orrinoco spul niet getest is. Wij gebruiken hier 2 orinocco AP's in bridge modus, zit ongeveer 200-300 meter tussen, en altijd 11 Mpbps, ook met slecht weer. Wel maken we gebruik van Externe richtaltene (op 't dak)

Website | Canon 30D | MacBook Pro 17" 2.8Ghz 4GB 500 GB

Reg. datum: 11 april 2000

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 17:30 schreef Cutebritney het volgende:
en ik heb meteen een vraag:

Is er een tabel die de afstanden laat zien die mogelijk zijn, in verhouding tot het vermogen wat uitgestraald wordt ?

dus bijvoorbeeld: 30mWat --> 60 meter
100mWatt --> 500 Meter
etc

of in een mooie grafiekvorm ofzow :9

[edit]
'k heb het hier over RICHTantenne's !

Er is niet echt een standaard formule voor.
Er zijn een boel afhankelijkheden!
Neem bijv. de routers van SMC.
Die hebben een zeldvermogen van 50mW. (En de meeste andere merken ook)
Normaal zou je met een 'standaard oplossing' een bereik hebben van zo'n 300 meter.
Maar als je de high-gain antenne's van SMC er op gebruik, kan je al een bereik halen tot max 14,48 km (!!) op point-to-point en bij 180-360 graden heb je nog altijd een bereik van 1,6 km.
En deze waarden zijn gebaseerd op een zendvermogen van 30mW en de routers zijn 50mW.
( Linkje naar de spec's van de antenne's [.pdf])

De getallen zijn natuurlijk, net zoals bij andere leveranciers, onder optimale omstandigheden.
Maargoed, 30mW => 50mW compenseerd natuurlijk ook weer het nodige.
Ik wil er maar mee aangeven dat je niet alles kan aflezen van het zendvermogen van de AccessPoint.

quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:11 schreef oudakker het volgende:

[..]

Er is niet echt een standaard formule voor.
Er zijn een boel afhankelijkheden!
Neem bijv. de routers van SMC.
Die hebben een zeldvermogen van 50mW. (En de meeste andere merken ook)
Normaal zou je met een 'standaard oplossing' een bereik hebben van zo'n 300 meter.
Maar als je de high-gain antenne's van SMC er op gebruik, kan je al een bereik halen tot max 14,48 km (!!) op point-to-point en bij 180-360 graden heb je nog altijd een bereik van 1,6 km.
En deze waarden zijn gebaseerd op een zendvermogen van 30mW en de routers zijn 50mW.
( Linkje naar de spec's van de antenne's [.pdf])

De getallen zijn natuurlijk, net zoals bij andere leveranciers, onder optimale omstandigheden.
Maargoed, 30mW => 50mW compenseerd natuurlijk ook weer het nodige.
Ik wil er maar mee aangeven dat je niet alles kan aflezen van het zendvermogen van de AccessPoint.

voor zover ik weet, versterkt de antenne het signaal. Je kunt dus uitrekenen hoeveel vermogen er uiteindelijk gestraald wordt vanaf de antenne:

Aantal watt's - weerstand kabel + versterking antenne

op deze site kun je dit precies uitrekenen door de kabelsoort, vermogens, antenne etc allemaal precies in te voeren.

Hier krijg je dan een waarde uit in EIRP. Dit is dan dus het totale vermogen dat gestraald wordt. en als je een point-to-point antenne gebruikt (richtantenne) dan zou je zelfs bij 2 totaal verschillende soorten antennes (maar waar het aantal EIRP wel hetzelfde is!) precies dezelfde afstanden en snelheden halen.....

Dus op deze manier zou het toch mogelijk zijn een schema te maken...
EIRP --> afstand --> snelheid

Na een maandje was ik het wachten op m'n 3Com gateway zat en heb ik de bestelling maar gecanceled :(
Ik heb nu een Intel Wireless Gateway en een Intel USB-netwerkdevice besteld:
http://www.intel.com/network/connectivity/products/pix/2011_usb.jpg
en
http://www.intel.com/network/connectivity/products/pix/soho_frt.jpg

De router is nog goedkoper ook, dus dat scheelt :) Hij heeft helaas ook minder features (maar 1 LAN poortje ipv 3 stuks bij de 3Com) maar goed, hij is tenminste leverbaar :)

Geloof alleen statistieken die je zelf hebt vervalst | Twitter | LinkedIn

quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 17:53 schreef Daniel het volgende:
Na een maandje was ik het wachten op m'n 3Com gateway zat en heb ik de bestelling maar gecanceled :(
Ik heb nu een Intel Wireless Gateway en een Intel USB-netwerkdevice besteld:
[afbeelding]
en
[afbeelding]

De router is nog goedkoper ook, dus dat scheelt :) Hij heeft helaas ook minder features (maar 1 LAN poortje ipv 3 stuks bij de 3Com) maar goed, hij is tenminste leverbaar :)

'k ben benieuwd :)

Om eerlijk te zijn prefereer ik Intel ook boven 3Com...in wireless apperatuur dan :)

De nick zegt nix!

quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 17:55 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

'k ben benieuwd :)

Om eerlijk te zijn prefereer ik Intel ook boven 3Com...in wireless apperatuur dan :)
En terecht, 3com levert leuke spullen, maar Intel is gewoon beter. De nieuwe range van 3com zou dit gat weer moeten vullen.. magoed, praatjes vullen geen gaatjes.. dat moet ik dus nog maar es zien :)
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 13:47 schreef nigelator het volgende:
Leuke links:
Wireless hw review's en user meningkjes
Berg reviews over WEP en wifi enzo..

En nog een leuk linkje:

http://www.intersil.com/design/prism/wirelessb.asp

hier staat veel info over de chipsets die Intersil maakt.
Ik geloof dat Intersil en Lucent de grootste makers van de wireless chipsets zijn :)

All the Credits 4 this link: nigelator :P Thnx man !

Let it snow..
Reg. datum: 14 januari 2000

Ik verzuip in de info!!
Wat is voor mij nu het beste!
Ik heb een laptop en een pc, budget max ¤ 300,=

setje a) laptop ->pcmcia kaart PC-> usb apparaat b.v. http://www.flection.1st.be/ProductImages/Notebook/12843TrustUN110WWirelessNotebookConnectionKit.JPG

setje b)laptop -> pcmcia kaart PC-> PCI kaart waarin pcmcia kaartje past.

Wat is het snelste/beste voor mijn budget.

Het gaat dus over verkeer tussen 2 pc's (laptop<->PC)

Never forget the ones that must be remembered / NORDSCHLEIFE :P

Reg. datum: 29 april 2002

quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:59 schreef [MYC]CBS het volgende:
Ik verzuip in de info!!

setje a) laptop ->pcmcia kaart PC-> usb apparaat b.v. http://www.flection.1st.be/ProductImages/Notebook/12843TrustUN110WWirelessNotebookConnectionKit.JPG

Koop voor je pc een USB-Wlan geval, voor je Flaptop een PCMCIA-kaartje, als het goed is ben je nog onder 300 euro klaar... Kijk naar de wlan-kaarten van Target (www.targetweb.nl), hebben goede prestaties voor zeer weinig geld.... :)

Deze ruimte is te koop..
Reg. datum: 10 mei 2000

Daniel, hoe bevalt de Intel USB network device en zit er een losse USB kabel bij? (zodat er eventueel ook een hele lange kabel tussen kan)

ik zit er namelijk over te denken om ook zo'n Intel USB Networkdevice te kopen i.c.m. een Intel pc-card (puur voor wireless peer-to-peer tussen laptop in tuin en server/router).

Weet iemand ook hoe het zit met het signaal dat zo'n ding verstuurd? Gaat dat ook goed naar beneden? Bij mij komt hij op een kamer op de eerste verdieping en zou het goed werken als ik met laptop er recht onder zit?
ik heb hier nog een paar leuke aanbiedingen gevonden:
http://www.mobileplaza.nl/Content.asp?CategoryID=112&DivisionID=9

Ze hebben hier OA een PCI wireless kaart, voor ¤119 !
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:59 schreef [MYC]CBS het volgende:
Ik verzuip in de info!!

Als je het netjes wilt doen, heb je eigenlijk hetvolgende nodig:
+ Access point ¤129
+ PCI wireless kaart ¤119
+ PCMCIA wireless kaartje ¤119

Maar hiermee kom je wel boven je budget...
Je kunt ook de Access point weglaten, en alleen de pci en pcmcia kaarten kopen. Nadeel is dan wel, dat je in AD-HOC mode moet gaan werken, en je dus AlLEEN de verbinding tussen deze 2 PC's kunt gebruiken. Een extra verbinding aansluiten is dus niet echt mogelijk...
Ook moet je vreselijk gaan kloten met routing software als je bijvoorbeeld via de gewone pc je wireless netwerk aan het vaste netwerk wil gaan koppelen....
(Je laat de pc dan eigenlijk voor Access point spelen....)

[edit]
Inplaats van een PCI kaartje kun je uiteraard ook een USB versie nemen :)

Proud Daddy of Iris!

Edimax PCMCIA wireless netwerkkaart ¤95,- incl. www.mycom.nl

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW

quote:
Op donderdag 16 mei 2002 23:15 schreef Gutteguttegut het volgende:

das inderdaad ooknog een goedkope optie :)

Ik vroeg me nog wat af:
Ik heb dus een 802.11B netwerkje liggen, maar ik zag laatst een draadloze kopeltefoon, zo'n FM ding. Wat blijkt, deze gaat ook op 2.4Ghz.

Zou zoiets het wireless netwerk storen :?

quote:
Op donderdag 16 mei 2002 14:09 schreef Danfoss het volgende:
Daniel, hoe bevalt de Intel USB network device en zit er een losse USB kabel bij? (zodat er eventueel ook een hele lange kabel tussen kan)

ik zit er namelijk over te denken om ook zo'n Intel USB Networkdevice te kopen i.c.m. een Intel pc-card (puur voor wireless peer-to-peer tussen laptop in tuin en server/router).

Weet iemand ook hoe het zit met het signaal dat zo'n ding verstuurd? Gaat dat ook goed naar beneden? Bij mij komt hij op een kamer op de eerste verdieping en zou het goed werken als ik met laptop er recht onder zit?
Ik heb het spul nog niet. De levertijden van met name de routers zijn een regelrechte hel (is eigenlijk bij elk redelijk voordelig type zo)

Geloof alleen statistieken die je zelf hebt vervalst | Twitter | LinkedIn

Hier ben ik...

hmmm
beetje laat opgemerkt..
maar hier staat mijn probleem

Topic 500353
Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
Op donderdag 16 mei 2002 23:15 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik heb zelf ook zoeentje erbij nu... Maar die dingen zijn echt baggertraag :&#039;( geen aanrader dus.

quote:
Op maandag 20 mei 2002 17:26 schreef VHware het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook zoeentje erbij nu... Maar die dingen zijn echt baggertraag :&#039;( geen aanrader dus.

ook op een kleine afstand ?

En heeft ie een aansluiting voor een extra antenne?

Reg. datum: 10 januari 2001

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 23:59 schreef Whizzer het volgende:
Koffie, als je nog een test combi van ingebouwde wlan nic (toshiba satellite pro 4600) i.c.m. linksys wap11 moet hebben, dan moet je maar brullen...
Hmmz ik heb ook zo'n 4600. Wat zijn je ervaringen met die wlan nic?

Everywhere you go you always take the weather with you

Reg. datum: 04 juli 2001

Wat heb ik nodig voor een wireless connection ??

Specs:

Afstand: 120 meter
Situatieschets: Standaard woonwijk, rijtjeshuizen.

Signaal treft 2 huizenblokken.

is er in deze situatie de mogelijkheid om wireless een connectie op te zetten met "standaard" kaartjes of vraagt
dit om een antenne ?? Het moet allemaal betaalbaar blijven...

:?

Keihard de lekkerste!

quote:
Op woensdag 29 mei 2002 10:13 schreef Perlian het volgende:
Wat heb ik nodig voor een wireless connection ??

Specs:

Afstand: 120 meter
Situatieschets: Standaard woonwijk, rijtjeshuizen.

Signaal treft 2 huizenblokken.

is er in deze situatie de mogelijkheid om wireless een connectie op te zetten met "standaard" kaartjes of vraagt
dit om een antenne ?? Het moet allemaal betaalbaar blijven...

:?

als je goed gelezen hebt, moet je voor afstanden groter dan 15 meter bijna altijd een antenne pakken! |:(

Dus als je kijkt naar een afstand van 120 meter, nou bedenk zelf maar dat als je 't legaal wilt houden je zeker antennes nodig hebt!

Je zou natuurlijk ook een versterker op de antenne van WLAN kaart kunnen fixen, maar da's zwaar illegaal... &gt;:)

Maar ik zit me af te vragen, hoe zit 't met die USB-ers, zijn die ook makkelijk te tweaken voor zo'n antenne en leveren die nou wel of niet een standaard WLAN / ieee 802.11b signaal en een standaard netwerksignaal opzich ?

okt. 2009 boarden @ Landgraaf | 20 jan 2010 boarden @ Noorwegen | februari 2010 boarden @ Willingen | 23 april 2010 boarden @ Val Thorens | 13 juli 2010 Zuid Amerika?? | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo

Proud Daddy of Iris!

quote:
Op woensdag 29 mei 2002 10:29 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Maar ik zit me af te vragen, hoe zit 't met die USB-ers, zijn die ook makkelijk te tweaken voor zo'n antenne en leveren die nou wel of niet een standaard WLAN / ieee 802.11b signaal en een standaard netwerksignaal opzich ?
* Gutteguttegut groet zwahiel (jij ook hier :) )

Die USB apparaten werken vaak wel met de 802.11b standaard zeker de nieuwe die nu op de markt komen.
Je moet alleen oppassen als je oude spullen koopt die kunnen wel eens met een eigen niet compatible standaard werken, ik geloof dat dat b.v. Home RF heette... (c.m.i.i.a.w.)

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW

Kun, Yi, Kam, Kon.
Reg. datum: 28 juni 2001

Dan heb ik ook een vraag :)

Hebben ze in amerika dan andere standaarden? Of voorwaarden voor WIFI? Want ik heb een lucent bak uit amerika gehaald. En deze staat met de specs op:

Wide coverage range of up to 1,750 ft/550 m

En dat is gewoon standaard zonder extra antenne? Ik kan inderdaad door heel het huis met excellent (zoals windoos dat aangeeft) door het rennen.

En buiten zit ik op good en excellent. Hangt ervanaf hoe ver ik van het huis buiten zit met de laptop. Ik gebruik dan lucent orinoco gold kaartjes in de pc's en laptop.

Dus ben ik nu illegaal bezig? Of is dat spul van lucent gewoon retegoed?

Proud Daddy of Iris!

quote:
Op woensdag 29 mei 2002 10:41 schreef NewAgePerformance het volgende:
Dan heb ik ook een vraag :)

Hebben ze in amerika dan andere standaarden? Of voorwaarden voor WIFI? Want ik heb een lucent bak uit amerika gehaald. En deze staat met de specs op:

Wide coverage range of up to 1,750 ft/550 m

En dat is gewoon standaard zonder extra antenne? Ik kan inderdaad door heel het huis met excellent (zoals windoos dat aangeeft) door het rennen.

En buiten zit ik op good en excellent. Hangt ervanaf hoe ver ik van het huis buiten zit met de laptop. Ik gebruik dan lucent orinoco gold kaartjes in de pc's en laptop.

Dus ben ik nu illegaal bezig? Of is dat spul van lucent gewoon retegoed?

Heb je het al eens geprobeerd op 550 meter afstand???

edit:

Ik heb net ff bij Orinoco gekeken en daar staat idd dat het tot 550m is maar dan wel op 1MBIT/S, even voor de volledigheid:
11MBIT/S ->160m
5,5MBIT/S ->270m
2MBIT/S ->400m
en dit alles in de open lucht, binnen wordt het snel een stuk minder!

Reg. datum: 04 juli 2001

quote:
Op woensdag 29 mei 2002 10:29 schreef zwahiel het volgende:

[..]

als je goed gelezen hebt, moet je voor afstanden groter dan 15 meter bijna altijd een antenne pakken! |:(
OK, ik heb een antenne nodig maar wat is voor mij aan te raden? Wat voor soort type antenne ?? Hoever moet zoiets de lucht in als ik het signaal over 2 huizeblokken wil jagen?
quote:
Dus als je kijkt naar een afstand van 120 meter, nou bedenk zelf maar dat als je 't legaal wilt houden je zeker antennes nodig hebt!

Natuurlijk wil ik als het kan alles legaal houden.
Heb ik in combinatie met 2 antennes genoeg aan een "simpele" PCI kaart (met aansluiting voor externe antenne)?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: