Hoofdcategorieën
Topicacties

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
quote:
Op donderdag 25 april 2002 09:51 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Ja okay zit wat in. Maar een access point maakt het een stuk duurder al dan 2 simpele kaartjes. Zijn er geen echte pci kaartjes? Of moet ik dan een usb ding pakken?
Die zijn er wel, bijv. van linksys of dlink.
http://www.vistapc.com//Assets/product_images/CO02/DWL-520-170.JPG

http://www.linksys.com/Products/imagelib2/wmp11.jpg.
http://www.linksys.com/Products/product.asp?action=zoom&prid=196&grid=22

Maar deze kaartjes zijn echt niet goedkoop...helaas...

[edit]
die linksys kost zo rond de $120 in Amerika...In NL zal het dus nogwel duurder zijn.....
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:02 schreef BIM het volgende:
Koffie: ik ben benieuwd naar de data, want ik heb volgens mij een slechte verbinding op de 1 of andere manier.

Ik haal max 400 kbyte/seconde en dat vind ik eigenlijk een beetje weinig.

Tis nooit beter geweest. Ook niet voor die 30 -> 100mw mod van de WAP11.

Situatie:
1x WAP11
2x Orinoco silver
1x dell 802.11b (orinoco gold)
Ook direct van orinoco -> orinoco gaat niet sneller.

Is dit normaal?
(divxje versturen duurt 50 minuten :( )

Zou het mischien kunnen dat de hardeschijf van je laptop gewoon niet sneller gaat :?
Want als je van 30mW naar 100mW bent gegaan, moet de link wel in orde zijn...zeker als je van die update niets merkt...

ps. Hoe heb je die "update" uitgevoerd? is daar een tutorial voor oid?

Zeik niet zo!

Van wat ik weet is het best mogelijk dat je niet sneller haalt. Over die 11mbit moeten namelijk worden namelijk allemaal controlle frames etc verzonden die ook veel bandbreedte innemen, maar correct me if i'm wrong.. :)
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 18:27 schreef jeroen-O het volgende:
Van wat ik weet is het best mogelijk dat je niet sneller haalt. Over die 11mbit moeten namelijk worden namelijk allemaal controlle frames etc verzonden die ook veel bandbreedte innemen, maar correct me if i'm wrong.. :)

400KB is een dikke 3Mbit. Dat klopt niet...tot 7 Mbit zou je iig wel moeten kunnen halen.....

Ikzelf heb hier ook een wireless setje, maar helaas heeft de laptop waarin ik hem gebruik er wel een te trage HdD inzitten :(
Ik haal nooit meer dan 200KB/sec.....niet als ik NAASt de AP sta, maar ookniet als ik 20 meter loop...
(het signaal is dus wel oke, als hij na 20meter nogsteeds 200+K is....)

Zeik niet zo!

Ja dat zou idd ook wel kunnen, dat zou je natuurlijk kunnen testen door op een lagere snelheid te draaien, als de data overdracht dan hetzelfde is, ligt het niet daaraan
Reg. datum: 23 december 2001

quote:
Op vrijdag 26 april 2002 18:31 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

400KB is een dikke 3Mbit. Dat klopt niet...tot 7 Mbit zou je iig wel moeten kunnen halen.....

Ikzelf heb hier ook een wireless setje, maar helaas heeft de laptop waarin ik hem gebruik er wel een te trage HdD inzitten :(
Ik haal nooit meer dan 200KB/sec.....niet als ik NAASt de AP sta, maar ookniet als ik 20 meter loop...

Jemig dat zijn ook geen snelheden.
Ik haal +/- 700KB met een link van 200 Meter.
Ik heb vandaag ook weer een nieuwe Wap11 binnen (2dehands uit US)
Mijn antenne wordt 1 deze dagen ook verstuurd (omni 15dB)

quote:
Op vrijdag 26 april 2002 23:30 schreef buiter het volgende:

[..]

Jemig dat zijn ook geen snelheden.
Ik haal +/- 700KB met een link van 200 Meter.
Ik heb vandaag ook weer een nieuwe Wap11 binnen (2dehands uit US)
Mijn antenne wordt 1 deze dagen ook verstuurd (omni 15dB)

tja..die snelheden zijn zo slecht door de Laptops....weinig aan te doen....

Laat je je antenne ook uit de USA komen? Is meestal ERG duur qua verzendkosten hoor :(
(een bedrijf die voor $60 mooie antenne's verkocht van 24dBi vroeg voor een antenne van 2 pond zo'n ¤100 verzendkosten naar NL....

Reg. datum: 23 december 2001

quote:
Op vrijdag 26 april 2002 23:33 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

tja..die snelheden zijn zo slecht door de Laptops....weinig aan te doen....

Laat je je antenne ook uit de USA komen? Is meestal ERG duur qua verzendkosten hoor :(
(een bedrijf die voor $60 mooie antenne's verkocht van 24dBi vroeg voor een antenne van 2 pond zo'n ¤100 verzendkosten naar NL....

Yep ik wete het..
Ik heb er nu een oplossing voor gevonden.
Bedrijfen in Amerika verzenden binnen eigen grondgebied (USA) voor lagere kosten vergeleken met Europa.
Ik laat het pakketje eerst bezorgen bij een tussen persooon en deze stuurt het pakketje weer via de normale post naar mij!!!
Dit bespaard mij veel geld!!!!

quote:
Op zaterdag 27 april 2002 20:54 schreef buiter het volgende:

[..]

Yep ik wete het..
Ik heb er nu een oplossing voor gevonden.
Bedrijfen in Amerika verzenden binnen eigen grondgebied (USA) voor lagere kosten vergeleken met Europa.
Ik laat het pakketje eerst bezorgen bij een tussen persooon en deze stuurt het pakketje weer via de normale post naar mij!!!
Dit bespaard mij veel geld!!!!

Das wel een mooie methode ja :)

weet je zo ongeveer in welke prijsklasse een pakketje van zo'n 4 pond dan zit ?

(meeste antenne's zijn rond de 4 pond)

Keihard de lekkerste!

klik hier en vooral hier!

of te wel:
http://www.tulip.com/images/prod_img/CON11iDTm.gif

Het komt ook nog van Nederland ook nog! :9~

* zwahiel is nog steeds bezig met WiFi hoor! ;9

okt. 2009 boarden @ Landgraaf | 20 jan 2010 boarden @ Noorwegen | februari 2010 boarden @ Willingen | 23 april 2010 boarden @ Val Thorens | 13 juli 2010 Zuid Amerika?? | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo

Reg. datum: 12 augustus 2001

waarom koopt niemand zo´n 54MB/s kaartje http://www.actiontec.com/products/broadband/80211a_pccard/80211apccard_overview.html

http://www.actiontec.com/products/broadband/80211a_pccard/images/prod_shot.gif

je kunt die kaartjes toch gemakkelijk uit america importeren

www.debrasserie.nl

De nick zegt nix!

quote:
Op vrijdag 26 april 2002 18:31 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Komt NIET door je laptop, maar door je wifi set.
We hebben getest, een dag lang, en hoger dan 500k/s haal je niet. Goedkopere spullen == trager.
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 21:03 schreef zwahiel het volgende:

of te wel:
[afbeelding]

Erm, das EXACT de Dynalink die wij getest hebben.. en die is CRAP.

http://www.dynalink.nl/gfx/products/DYNL11HDT.jpg

Ben misschien een beetje negatief, maar WiFi heeft echt veel beperkingen wat dat aan gaat... bandbreedte en bereik is wisselend en als je van wifi door AP naar wifi gaat haal je 30% van de snelheid die je hebt als je van wifi naar AP -> Utp gaat.. echt heel erg.. zou ook je 200k/s kunnen veroorzaken CuteBrit.
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:53 schreef esvier het volgende:
waarom koopt niemand zo´n 54MB/s kaartje http://www.actiontec.com/products/broadband/80211a_pccard/80211apccard_overview.html

[afbeelding]

je kunt die kaartjes toch gemakkelijk uit america importeren

Als ik dit zou kopen, zou ik overgins de proxim kopen, die kan 2 kanalen bundelen, en zo 108Mbit bereiken.

Maar waarom we dat niet gebruiken:
A. Het is alleen binnenshuis te gebruiken, buitenshuis, met hoe weinig vermogen ook, is illegaal
B. Ze hebben een veel kleinere "rijkwijte", je komt er dus (veel) minder ver mee.
C. ze zijn vreselijk duur:

code:
1
2
3
4
5
6
Harmony .11a AP        8569-05     $   695,00     
Harmony .11a CardBus       8450-05     $   229,00     
Harmony.11a PCI             TBD           $   495,00     
Harmony .11a Power System  7563-05     TBD     
Harmony.11a AP         8570-05     $  695,00     
Skyline .11a AP             PN4040     $   449,00     
Skyline .11a CardBus       PN4030     $   179,00

D. niet in NL te verkreigen.
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:56 schreef nigelator het volgende:

[..]

Komt NIET door je laptop, maar door je wifi set.
We hebben getest, een dag lang, en hoger dan 500k/s haal je niet. Goedkopere spullen == trager.

Ik heb Netgear en Lucent apperatuur, dat zou goed moeten zijn....
En de laptop is errug traag, dus in mijn geval is het wel de laptop.

Zijn er dan meer mensen dan die niet boven de 500KB/sec uitkomen :?
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 21:03 schreef zwahiel het volgende:

of te wel:
[afbeelding]

hoezo is dat speciaal?
Of is het erg goedkoop ofzo :?

[edit]
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:56 schreef nigelator het volgende:
Ben misschien een beetje negatief, maar WiFi heeft echt veel beperkingen wat dat aan gaat... bandbreedte en bereik is wisselend en als je van wifi door AP naar wifi gaat haal je 30% van de snelheid die je hebt als je van wifi naar AP -> Utp gaat.. echt heel erg.. zou ook je 200k/s kunnen veroorzaken CuteBrit.
Dat was van m'n gewone pc naar ap, van ap naar de laptop...

De nick zegt nix!

quote:
Op zaterdag 27 april 2002 23:03 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Als ik dit zou kopen, zou ik overgins de proxim kopen, die kan 2 kanalen bundelen, en zo 108Mbit bereiken.

Maar waarom we dat niet gebruiken:
A. Het is alleen binnenshuis te gebruiken, buitenshuis, met hoe weinig vermogen ook, is illegaal
B. Ze hebben een veel kleinere "rijkwijte", je komt er dus (veel) minder ver mee.
C. ze zijn vreselijk duur:

code:
1
2
3
4
5
6
Harmony .11a AP        8569-05     $   695,00     
Harmony .11a CardBus       8450-05     $   229,00     
Harmony.11a PCI             TBD           $   495,00     
Harmony .11a Power System  7563-05     TBD     
Harmony.11a AP         8570-05     $  695,00     
Skyline .11a AP             PN4040     $   449,00     
Skyline .11a CardBus       PN4030     $   179,00

D. niet in NL te verkreigen.
[..]

Ik heb Netgear en Lucent apperatuur, dat is zeker wel goed hoor :o
En de laptop is errug traag, dus in mijn geval is het wel de laptop.

Zijn er dan meer mensen dan die niet boven de 500KB/sec uitkomen :?
[..]

hoezo is dat speciaal?
Of is het erg goedkoop ofzo :?

Zijn wel in Nl te koop, want tis net goedgekeurd.
Ter illustratue, die proxim werd ons 1 jaar terug al aangeboden, maar door de snelle ambtenarij mag je het in nederland pas nu/over klein tijdje gebruiken.
Dus, apart.
Phoenix
Reg. datum: 29 augustus 1999

Denk niet dat er veel mensen ver boven de 500kb/s komen, ik zit hier met twee laptops (Inspiron 8100 en 8200) onder XP bij wijze van test even een MP3 van 156MB over te sluizen, snelheid komt daarbij gemiddeld op 585 kb/s.
Ik ben er tevreden mee :)

En dat met twee vrij dure 3Com Wireless LAN PC Cards:

http://www.3com.com/products/prodimage/image/prd_lg_3crwe62092a.jpg

Motormuis
Reg. datum: 08 mei 2000

cutebritney: ik ben er van 't weekend achtergekomen
dat die "update" niet zo verstandig is geweest.
(signaal wordt eigenlijk te breed)

Ik merk geen verschil in stabiliteit...
de link is iets sterker bij mij.. (paar db)

zoek maar op "fun with wap11"

Of via de site van www.wirelessleiden.nl

kweet de link niet meer zo uit m'n hoofd en ik ben aan het werk.

http://www.motor-forum.nl | Nieuwe baan gevonden.

quote:
Op maandag 29 april 2002 10:00 schreef BIM het volgende:
cutebritney: ik ben er van 't weekend achtergekomen
dat die "update" niet zo verstandig is geweest.
(signaal wordt eigenlijk te breed)

Ik merk geen verschil in stabiliteit...
de link is iets sterker bij mij.. (paar db)

zoek maar op "fun with wap11"

Of via de site van www.wirelessleiden.nl

kweet de link niet meer zo uit m'n hoofd en ik ben aan het werk.
http://www.reznor.com/tools/fun_with_the_wap11.html

die dus?
klinkt opzich wel flex :)

even iets anders:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om meerdere antenne's aan 1 AP te knopen?
Dus bijvoorbeeld 3 antenne's op 1AP van 30mWatt. Das dus per antenne 10mWatt. Als je dan een sterke antenne neemt, kun je alsnog met een flink vermogen stralen....toch :?

Of gaat dit toaal niet werken, 3 richtantenne's in 3 verschillende richtingen? :P

Reg. datum: 29 april 2002

Jullie praten hier over de standaard wlan-kaartjes die je bij Dynabite of zo koopt... Nu is het zo, dat deze kaartjes als het ware hardware-matig begrensd worden in Europa. Zo ook voor de meeste AP's. Wij zijn hier bezig om een groot WLAN op te zetten, met een grote antenne, waarop iedereen kan aanmelden..... We gebruiken hiervoor 2 zelfbouw-Yagi antenne's van zo'n 1,75m lang, en een AP van SOHO (Wij zijn zelf leverancier in WLAN spul). Nu kunnen wij alleen mensen in de directe omgeving aan. Per 1 augustus dit jaar worden de wetten in Nederland aangepast, zodat je veel meer vermogen mag hebben. We schaffen nu dus ook een 1 Watt versterker aan (die je heel makkelijk via Internet voor een paar honderd euro kan aanschaffen), en dan kunnen we bij een Clear-Line-Of-Sight zo'n 60km overbruggen (bij beide kanten ext. antenne's). We zullen dan een bereik hebben van zo'n 2 km als men gewone (pcmcia) kaartjes heeft binnenshuis. Het mooie van zo'n 2,4Ghz versterker is dat de Input ook wordt versterkt... Het GROTE probleem alleen is dat die standaard-wlan kaarten zonder externe antenne ONMOGELIJK door muren heen komen, dus heeft onze super-versterker ook niets te versterken... dus zal iedereen een klein antennetje uit het raam moeten hangen... Ach ja...

Tip: Wil je écht gaan beginnen met WLAN, gebruik altijd een AP, liefst nog enkele extension points, en update de firmware van het ding. In Nederland kun je het beste kanaal 13 gebruiken, aangezien dit de meest vrije frequentie is. Als je meer vragen hebt, of interesse hebt in onze produkten/diensten: marcelveldt@wxs.nl

suc6

Reg. datum: 01 februari 2002

Ik lees hier op het forum dat verschillende mensen verwachten dat met een tweak er meer vermogen uit de wap11 te halen is. Dit klopt wel maar dan voor een beetje.
Het is namelijk zo dat sinds hardware versie 1.1 er een prism 2.5 chip set van intersil in zit.
http://www.intersil.com/design/prism/ser-p25-11mbps.asp
Deze heeft een uitgangstrap die niet meer dan ongeveer 30 mW kan leveren het is de ILS3984
Heb zelf inderdaad 30mW gemeten met een powermeter. Helaas niet meer :'(
Toch nog wel leuke afstanden er mee te overbruggen hoor.
9km met 2 schotels van 21 dBi.
Om er een externe antenna aan te hangen heb je natuurlijk wel een verloopje nodig omdat ze op de ap van die gekke connectors doen. Even zoeken op internet en je komt wel wat tegen, of zelf knutselen natuurlijk.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop

P.S. je signaal ziet er trouwens ook wel een stuk lelijker uit, niet echt iets om je druk over te maken hoor.
http://www.maokhian.com/wireless/wap11.html

quote:
Op maandag 29 april 2002 22:18 schreef MarZel het volgende:
Per 1 augustus dit jaar worden de wetten in Nederland aangepast, zodat je veel meer vermogen mag hebben.
Waar komt de limiet dan te liggen ?
quote:
We schaffen nu dus ook een 1 Watt versterker aan (die je heel makkelijk via Internet voor een paar honderd euro kan aanschaffen), en dan kunnen we bij een Clear-Line-Of-Sight zo'n 60km overbruggen (bij beide kanten ext. antenne's). We zullen dan een bereik hebben van zo'n 2 km als men gewone (pcmcia) kaartjes heeft binnenshuis. Het mooie van zo'n 2,4Ghz versterker is dat de Input ook wordt versterkt...

Dit is zeer interesant, 'k ben erg benieuwd naar de resultaten hiervan !
Dit zou nl. betekenen dat het mogelijk is om met een basestation tegen erg lage kosten clients kunt aansluiten :9
quote:
Het GROTE probleem alleen is dat die standaard-wlan kaarten zonder externe antenne ONMOGELIJK door muren heen komen, dus heeft onze super-versterker ook niets te versterken... dus zal iedereen een klein antennetje uit het raam moeten hangen... Ach ja...
Als je echt als ASP/ISP dit gaat doen, lijkt me het geen probleem om een monteur zo'n antenne buiten te monteren :)
quote:
Tip: Wil je écht gaan beginnen met WLAN, gebruik altijd een AP, liefst nog enkele extension points, en update de firmware van het ding. In Nederland kun je het beste kanaal 13 gebruiken, aangezien dit de meest vrije frequentie is. Als je meer vragen hebt, of interesse hebt in onze produkten/diensten: marcelveldt@wxs.nl
Thnx 4 de tip !

Keihard de lekkerste!

jaja...

Ik hoor iedereen maar over AP's babbelen... Maar ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ikke ben maar student die al redelijk veel aan z'n hobby uitgeeft...

Nu heb ik het geluk dat ik stageloop en daar wel eens dingen kan leven of billig over kan nemen... Maar zo'n AP daar heb ik echt de pleuro's niet voor hoor...

Ben al blij dat ik zo rond kom :P

Kijk zo'n PCI kaartje kan nog wel á ¤ 130,- nog duur, maar is te doen... Maar zo'n AP is 2x zo duur... Da's minder fijn voor me portemonnee... :'(

Die PCMCIA kaartjes zijn die eigenlijk compatible met Linux of zo?
Dan kan ik die misschien in me lapdoos frotten en via een 2e nic door linken naar de rest van me netwerk (wat weer aan de haper is door een defecte printservert :'( )
(linux lapdoos = IBM Thinkpad 750Cs (i486 2x PCMCIA))

okt. 2009 boarden @ Landgraaf | 20 jan 2010 boarden @ Noorwegen | februari 2010 boarden @ Willingen | 23 april 2010 boarden @ Val Thorens | 13 juli 2010 Zuid Amerika?? | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo

Ik heb kortgeleden een 3Com Homeconnect Gateway aangeschaft (die overigens nog geleverd moet worden, 3Com wireless spul schijnt erg beroerd leverbaar te zijn) maar daar moet nog een NIC bij voor in m'n gewone PC. De gateway komt op de studeerkamer op de 1e verdieping te staan, de PC staat op een zolderkamer.

Voor m'n laptop is het simpel, gewoon een PCMCIA-kaartje aanschaffen. Maar voor gewone PC's zijn er twee oplossingen: PCI en USB. Zo'n PCI-ding is in 9 van de 10 gevallen een PCMCIA-kaartje in een PCI-adaptertje.
Ik kan me zo voorstellen dat een antenne aan de achterkant van een (metalen) kast nu niet echt bevorderlijk is voor een goede verbinding. Is dat zo? Kan ik dus beter voor een USB-adapter gaan (waar immers een kabel aan zit en die je dus wat makkelijker op een goede plek kunt zetten?
Bijvoorbeeld de D-Link DWL-120

[img]"http://www.dlink.co.uk/products/dwl-120/dwl-120.jpg"[/img]

Overigens kan ik geen enkele winkel vinden die dit ding in het assortiment heeft ;(

Geloof alleen statistieken die je zelf hebt vervalst | Twitter | LinkedIn

* Steven zag dit en onderstaande staan en dacht dat even te combineren

T.net - Wireless access points en netwerkkaarten getest

In de review wordt gezegd (over de Dynalink met brakke antenne):
quote:
Dit is een slimme zet, aangezien een PCMCIA kaart in een pc aan de achterkant gegarandeerd connectieproblemen oplevert
Nu heb ik eens wat andere reviews gelezen van PCMCIA-in-PCI netwerkkaarten, en daar wordt er niks over gezegd. Is dit dus een praktijkconclusie en is USB beter voor gewone PC's of niet?

Geloof alleen statistieken die je zelf hebt vervalst | Twitter | LinkedIn

quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 19:25 schreef Daniel het volgende:
Ik heb kortgeleden een 3Com Homeconnect Gateway aangeschaft (die overigens nog geleverd moet worden, 3Com wireless spul schijnt erg beroerd leverbaar te zijn) maar daar moet nog een NIC bij voor in m'n gewone PC. De gateway komt op de studeerkamer op de 1e verdieping te staan, de PC staat op een zolderkamer.

Voor m'n laptop is het simpel, gewoon een PCMCIA-kaartje aanschaffen. Maar voor gewone PC's zijn er twee oplossingen: PCI en USB. Zo'n PCI-ding is in 9 van de 10 gevallen een PCMCIA-kaartje in een PCI-adaptertje.
Ik kan me zo voorstellen dat een antenne aan de achterkant van een (metalen) kast nu niet echt bevorderlijk is voor een goede verbinding. Is dat zo? Kan ik dus beter voor een USB-adapter gaan (waar immers een kabel aan zit en die je dus wat makkelijker op een goede plek kunt zetten?
Bijvoorbeeld de D-Link DWL-120

[img]"http://www.dlink.co.uk/products/dwl-120/dwl-120.jpg"[/img]

Overigens kan ik geen enkele winkel vinden die dit ding in het assortiment heeft ;(

Een pcmcia kaartje in de PC zal niet IN de pc zitten, maar de antenne zal er achteruit steken....

Of het daadwerkelijk slecht is voor het signaal zou ik niet weten, maar er zijn wel alternatieven:
Zoals je zelf al zei: USB
Ook kun je een kaart nemen waar geen pcmcia kaartje aan te pas komt, maar gewoon een volwaardige pci wireless nic :)
bijvoorbeeld de D-Link 520 PCI WiFi adapter:
http://www.vistapc.com//Assets/product_images/CO02/DWL-520-170.JPG

Hier zit een grotere / betere antenne op, wat ook de ontvangst wel zal versterken lijkt me...

Een paar USB adapters die je evt. zou kunnen gebruiken zijn:
Actiontec USB Wireless Network Adapter ¤ 104,-
Etech Wireless LAN USB ¤ 145,-
Sitecom Wireless USB Adapter ¤ 176,-
Unex UR011i Wireless USB-netwerkkaart ¤ 155,-

Ik denk dat deze over het algemeen nog goedkoper zullen zijn als een pcmcia kaartje + adapter :)

De nick zegt nix!

quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 19:44 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Een pcmcia kaartje in de PC zal niet IN de pc zitten, maar de antenne zal er achteruit steken....

Of het daadwerkelijk slecht is voor het signaal zou ik niet weten, maar er zijn wel alternatieven:
Zoals je zelf al zei: USB
Ook kun je een kaart nemen waar geen pcmcia kaartje aan te pas komt, maar gewoon een volwaardige pci wireless nic :)
bijvoorbeeld de D-Link 520 PCI WiFi adapter:
[afbeelding]

Hier zit een grotere / betere antenne op, wat ook de ontvangst wel zal versterken lijkt me...

Een paar USB adapters die je evt. zou kunnen gebruiken zijn:
Actiontec USB Wireless Network Adapter ¤ 104,-
Etech Wireless LAN USB ¤ 145,-
Sitecom Wireless USB Adapter ¤ 176,-
Unex UR011i Wireless USB-netwerkkaart ¤ 155,-

Ik denk dat deze over het algemeen nog goedkoper zullen zijn als een pcmcia kaartje + adapter :)

Antenne's enzo helpen maar weinig.. we hebben een mooie In tel PCI kaart met antenne getest en die gaf net zo'n prut bereik als een 3com pcmcia in pci kaart :(
Die intel is een mini pci kaartje op een pci tot mini pci carier.. beetje triviaal weer dus..
Anyway, voor de gewone pc is wireless niet zo'n succes, tenzij het bij je 'netwerk-concept' hoort.
Kijk voor ideeen ook de site van m'n baas..
Klik!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: