Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Nieuw Topic
ik heb een paar vraagjes... ik draai regelmatig op feessies... maar dan sta ik continu achter de draaitafel... Wat nu de bedoeling is is dat ik een paar nummer omzet naar *.wav files en dan met een programma tot 1 grote mix maak...
Dit uiteraard zonder kwaiteitsverlies...

Welk programma is makkelijk om zoiets voor elkaar te krijgen... Ik wil een beetje kunnen spelen met tempo, en makkelijk stukjes audio plakken in andere files (voor het mixeffect dus)... Ik heb al een paar proggies gehad, maar hadden of hele lange laadtijden bij het slepen, of kutkwaliteit...

wie o wie gaat het mij vertellen???

"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)

AboutDJ

BPM studio - Atomix - en nog vele andere proggies ie dat kunnen.

:)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Soul in the music
Reg. datum: 10 oktober 2000

Sonic Foundry Acid Pro 3.0, echt een super programma. Pas geleden nog mee een mix meegemaakt voor de gein om het programma te testen, werkt heel simpel, zeker als je zelf al draait.

Het is alleen niet 'live' mixen, het is meer knip en plakwerk ;)

http://www.sonicfoundry.com/PRODUCTS/NewShowProduct.asp?PID=462

Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Hé vriendelijke vrienden,

ik wordt een beetje moe van het feit dat ik elke keer de message "530 Sorry, your account is restricted to 5 simultaneous logins." krijg. :'(

Ik was te laat voor die HD, maar kan ik nog achteraf een bijdrage leveren, zodat ik iig wat mixen kan beluisteren. :)

Ik heb nl. niet zoveel zin, om 04.00 's nachts achter m'n PC te duiken om wat mixen te downen. :Z :z

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

ah dat komt omdat er een heleboel liepen te idlen..ik heb de timeout verkort, ik hoop dat het zo verholpen is..(bedankt voor de tip JS) HD komt vandaag binnen trouwens :)
Doneren mag nog steeds, jij bent dan de laatste, en vervangt dan een wanbetaler :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

Dan heb ik wel ff je rekening info nodig!

Als je die dan even per meel kan versturen, incl. het bedrag, dan doneer ik het meteen. Heb je het morgen op je rekening.

Ik ben nog op zoek naar een MD recorder en ga binnenkort een nwe PC kopen. Ik zal dan ook eens wat mixen van mij uppen!

Ken ik jou?

quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:54 schreef Ener-G het volgende:

[..]

uh ja maar de combinatie 'Trance' en 'Techno' ligt me niet zo... tenminste als je onder 'trance' die bekende Picotto producties verstaat, en andere melodierijke deuntjes... op de een of andere manier mis ik gewoon het typische technoritme en gevoel erin als dat gemixed wordt, geef mij maar pure techno.. lastig te omschrijven
Maar waar ik dus bang voor ben is dat half Nederland Picotto ineens ziet als de nieuwe techno god, want dat is ie dus echt NIET

als het dan toch een Italiaan moet zijn gaat mijn stem uit naar Marco Carola

was het niet 'buitenlandse DJ'
jij hebbut over z'n producer kwaliteiten
(en daar is ook nix mis mee imo)

Chill... neem een biertje ofzo

quote:
Op woensdag 17 april 2002 10:54 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

was het niet 'buitenlandse DJ'
jij hebbut over z'n producer kwaliteiten
(en daar is ook nix mis mee imo)

uhm ik had het niet over de TMF awards, maar gewoon de muziek in het algemeen.. wat dat betreft is Marco Carola voor mij het beste wat uit Italie komt :) pure onversneden techno wat draaien EN produceren betreft

maarja ik ben dan ook geen hardtrance liefhebber

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Op dinsdag 16 april 2002 23:52 schreef koosmp3 het volgende:
Ok mensen, ff een vraag over de belangstelling van FinalScratch.

Zijn er serieus geinterreseerden? Ik ben fanatiek bezig om ze te kunnen dealen bij Richer Sounds.

Ff een peiling houden over wie van plan is om het pakket aan te schaffen.

Duzz, kom maar op.

En Ener-G; Picotto kwam met kijharde trance en veel, lees heel veel, Techno
Wat kost zo'n grap eigenlijk? Ik heb Richie Hawtin ermee zien draaien. Echt vette shit en het is DE oplossing. Het lijkt mij wel cool iig.

anti fud
Reg. datum: 11 januari 2000

quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:54 schreef Ener-G het volgende:
als het dan toch een Italiaan moet zijn gaat mijn stem uit naar Marco Carola

Samen met Marco Cannata (nog een hele goede Italiaanse techno-dj).

Maar als je echt techno kunst- en vliegwerk wilt horen op 3 en 4 decks... download maar eens een livesetje van de Spanjaard Cristian Varela, die gozer is echt verschrikkelijk goed. Wat hij kan met 3 / 4 decks is echt :9~

Ook al hou je niet van techno, luister maar eens naar een setje van hem, alleen al voor zijn techniek!

anti fud

quote:
Op woensdag 17 april 2002 11:43 schreef Fewture het volgende:
Wat kost zo'n grap eigenlijk? Ik heb Richie Hawtin ermee zien draaien. Echt vette shit en het is DE oplossing. Het lijkt mij wel cool iig.
Ik heb horen zeggen iets van $3500,- (maar dat is al bijna een jaar geleden). Subscribe je anders op http://www.finalscratch.com/ ;)

Overclocker

quote:
Op woensdag 17 april 2002 12:01 schreef warp het volgende:

[..]

Maar als je echt techno kunst- en vliegwerk wilt horen op 3 en 4 decks... download maar eens een livesetje van de Spanjaard Cristian Varela, die gozer is echt verschrikkelijk goed. Wat hij kan met 3 / 4 decks is echt :9~

Ook al hou je niet van techno, luister maar eens naar een setje van hem, alleen al voor zijn techniek!

DJ Umek op I Love Techno... Ook met 4 tegelijk.. Richie Hawtin op Awakenings: 3x Final Scratch, 909, FX. En echt 100% zonder fouten. Geen DJ ter wereld die dat kan, maar nu staat hij ook bekend als 's werelds beste DJ als het om mixtechniek gaat.

Ik vraag me soms af hoe ze dat doen.. Ik heb laatst met 3 SL'en staan draaien. Na een uur had ik het echt HEEL erg warm en hoofdpijn. Kost echt veel concentratie vermogen, maar ja..kwestie van wennen.

Overclocker

quote:
Op woensdag 17 april 2002 12:06 schreef warp het volgende:

[..]

Ik heb horen zeggen iets van $3500,- (maar dat is al bijna een jaar geleden). Subscribe je anders op http://www.finalscratch.com/ ;)
Tis veel geld, maar of het nou duur is... Ik moet eerst nog een Pioneer DJM600 en een SL erbij.. Dan kijk ik wel weer verder :) Tegen die tijd heb ik een Apollo in de aanbieding *D

Kiss the Moonlight

quote:
Op woensdag 17 april 2002 12:06 schreef warp het volgende:

[..]

100% zeker weten doe ik het niet, maar die US$ 3500 was waarschijnlijk voor het ProFS pakket: dus mèt Sony Vaio laptop erbij, alles geinstalleerd en wel.

Voor US$ 700 heb je het 'kale' pakket met alleen de Finalscratch platen, software en de speciale versterker die via USB aan je computer komt te hangen en tussen platenspeler en mengpaneel komt te hangen.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

relentless groovelocks

HD is binnen, wordt op dit moment gefdisk'ed en er wordt een filesysteem op gezet :) daarna volgt het moeizame proces van accountjes maken :P

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Op woensdag 17 april 2002 13:40 was Mries! weer back online
Kan je per mail je rekeninggegevens sturen en het bedrag wat overgemaakt moet worden? Meel me maar.

Ken ik jou?

da's mooi
dan kan ik zo me mixje oploaden
hier staat alvast de playlist
Playlist
en geef ff jullie mening ;)

anti fud

quote:
Op woensdag 17 april 2002 12:01 schreef warp het volgende:
Oops, zou bijna Gaetano Parisio aka Gaetek vergeten (NOG een hele goede Italiaanse techno-dj) :+

anti fud

quote:
Op woensdag 17 april 2002 12:06 schreef Fewture het volgende:
DJ Umek op I Love Techno... Ook met 4 tegelijk.. Richie Hawtin op Awakenings: 3x Final Scratch, 909, FX. En echt 100% zonder fouten.

Umek gebruikt dan wel 4 TT'sen en mixt wel strak maar heeft verder niet echt bijzondere technieken (vergeleken met Cristian Varela en Richie Hawtin b.v.).

Maar, IMHO is 3x FS echt wel minder intensief dan 4x echte TT's.
Met FS is het ff kwestie van nummertje aanklikken, klaar.

Om voor 4 TT's telkens de platenbak in te moeten duiken is echt wel wat arbeidsintensiever.
quote:
Geen DJ ter wereld die dat kan, maar nu staat hij ook bekend als 's werelds beste DJ als het om mixtechniek gaat.
* warp loves Richie (ben beide dagen bij Awakenings geweest trouwens) ;)

relentless groovelocks

FTP update : de mixen worden van de oude schijf overgepompt, daarna zal ik beginnen met het maken van accounts, ik hoop dat ik het vandaag afkrijg :) niet dat het zoveel werk is, maar ik heb ook nog andere verplichtingen..

Ken ik jou?

klein verzoekje:
mensen die files uploaden willen jullie je naam erbij zetten? :)

van wie zijn deze mikzen?:
klein_voorbeeldje
hardcoremix

relentless groovelocks

zow accounts aangemaakt......nu nog een mailtje sturen naar alle users.....pfffff :)

het finalscratch pakket komt op een (brute gok) 600 euro te zitten.

Zonder de laptop.
Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

Nou Mries, gefeliciteerd hoor!

Nu moet ik nog ff over een rappe verbinding gaan beschikken, en dan kan ik er ook weer eens een mixje op gaan zetten... :)

Ken ik jou?

quote:
Op woensdag 17 april 2002 15:11 schreef Mries! het volgende:
zow accounts aangemaakt......nu nog een mailtje sturen naar alle users.....pfffff :)

Rj mries!
TOP man, bedankt!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: