Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hitpoint
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-11-2008

Hitpoint

The Legend Returns

Bedankt voor de info, ik heb een goedkopere shop gevonden in nederland. www.budgetwinkel.nl voor 361 euro + 15 euro verzendkosten. Ze reageren iig wel meteen op emails. Ik had een vraag gestuurd die ik dezelfde dag nog beantwoord terug kreeg. Nu snel mijn Sony MZ-R700PC verkopen.

Cars are just girls, if it ain't yours, don't touch!!

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-11 13:38

4POX

Everybody is wired

quote:
Is there any way of transferring MP3s to MD without using OpenMG Jukebox?

Dino Inglese, a Minidisc T-Station message board member offers this tip for using Simple Burner to circumvent OpenMG Jukebox (see his humorous original posting). CAVEAT: You will need Nero, and Nero's Imagedrive feature, or something similar that can create a virtual CD disc image and allow you to mount it to your desktop.

Five easy steps to a clean and hassle free MP3->MD download
Open Nero, select Audio CD from the presets and drag all the MP3's you want into it. Nero is far less picky about formats and sample rates. I found this method foolproof.
Save or 'Burn' your CD to your hard drive (not your burner). Nero will give you a default filename of 'image.nrg'
Use Nero's Imagedrive (bundled with Nero) to mount the .nrg (CD-image) you just created. Lets say Drive 'F' for this example.
I am not an expert, but I found these first 3 steps took around 2 minutes or less for a regular size audio CD (i.e. burning and converting about 10 MP3 tracks to an audio CD 'image' on my hard drive). I have a 1GHz/PIII, so that helps with the MP3->PCM conversion times. A faster machine would mean proportionately faster MP3 conversion and image creation.

Select your 'virtual F' CD drive in Simple Burner and burn it to Minidisc.
When you are done, trash the large .nrg file sitting on your desktop.
If your machine is fairly fast then Simple Burner's CD->ATRAC conversion is done in on-the-fly in RAM with the disk hardly ticking over at all.

Advantages of this Method
You are using reliable software.
Checkin/checkout is avoided.
Unlike OpenMG, files aren't left all over your hard drive.
You can delete and re-arrange the downloaded tracks on your MD without having to resort to connecting it back to your PC.
It is faster and doesn't thrash your hard drive.
http://www.minidisc.org/NetMD_faq.html#r_q83

En het werkt perfect. Die openmg software flipt op de helft van de 256Kbit mp3's die ik heb.. Dus nu doe ik het via nero.. En dat gaat zelf beter. Want dat Simple Burner software is super simpel en doet tenminste zijn werk 8-)

AKA Rinkel weblog

• Vrieskist
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 25-06 11:05
En de geluidskwaliteit? is beter als met OpenMG software?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Maandag is het weer een school dag. Dan komen de testen..

AKA Rinkel weblog

• Aidix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01-11 21:40

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:02 schreef Vrieskist het volgende:
En de geluidskwaliteit? is beter als met OpenMG software?
Neen, want S.B. is gewoon een simpel front endje en gebruikt de DLLz van OpenMG

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb trouwens een nog andere manier dan die hierboven gepost is.

Gewoon met een MP3 DEcoder je MP3's decoden tot *.wav en dan import in Open mg en converteren in Atrac3. Delete daarna de *.wav.

Waarom beter?
-Scheelt je een stapel GROTE images en overzetten naar je MD is ook sneller.

Waarom slechter?
-Je hebt OpenMG toch weer nodig

Waarom maakt het geen fuck uit om S.B. te gebruiken?
-Zelfde DLLz, en mensen die vaak crashen in OpenMG *kunnen* met S.B. ook blijven crashen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:53 schreef Aidix het volgende:
Ik heb trouwens een nog andere manier dan die hierboven gepost is.

Gewoon met een MP3 DEcoder je MP3's decoden tot *.wav en dan import in Open mg en converteren in Atrac3. Delete daarna de *.wav.

Waarom beter?
-Scheelt je een stapel GROTE images en overzetten naar je MD is ook sneller.

Waarom slechter?
-Je hebt OpenMG toch weer nodig

Waarom maakt het geen fuck uit om S.B. te gebruiken?
-Zelfde DLLz, en mensen die vaak crashen in OpenMG *kunnen* met S.B. ook blijven crashen.
Alleen is dat hoerige OPenmg zo onstabiel als een kaarten huis. Maak hij allemaal copyen van de files die je op je MD zet . en je files zijn beveiligd

Via SB kun je doen wat je wilt met die files op je md omdat ze niet beveiligd zijn.

AKA Rinkel weblog

• dopy
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-04-2008
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:18 schreef 4POX het volgende:
Alleen is dat hoerige OPenmg zo onstabiel als een kaarten huis. Maak hij allemaal copyen van de files die je op je MD zet . en je files zijn beveiligd
Tja, dat ze van al die files een kopie maken leek me in het begin ook niet alles, maar achteraf gezien vind het wel ok. Ik ga nu al m'n cd's op de harde schijf zetten. Zodra ik nog snel een bepaalde cd zou willen meenemen start ik gewoon openmg even op en knal ik het over. En met Atrac3 op 132kbps neemt een toch amper ruimte in. Ook om even snel een nummertje te draaien gaat in openmg veel sneller dan 1 van de 650/700 cd's omploegen voor dat ene nummertje.

Frustraties? Muziekmaken is beter dan schoppen :)

• CondorX
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08-04-2004
Ik heb de afgelopen dagen eens de tijd uitgetrokken deze post door te lezen en mij te orienteren op mijn md aankoop.
Netmd is dus nog niet helemaal het je van het en daarom overweeg ik ook, om gewoon te gaan voor de MZ-R909.
Nou vraag ik mij af of dit een beetje goede beslissing is en wil ik graag jullie reactie hierop.

extra note
Netmd spreekt mij vanwege de brakke kwaliteit niet echt aan. Ik mag zon 300 euro besteden en ik wil hem op 15 juni aanschaffen 14e uitslag he :P (dus ik heb geen tijd om op de 2e generatie netmd te w8ten.)

Verder vraag ik me af; Wat zijn de voordelen/extras van de MZ-R909 ten opzichte van de MZ N707

alvast bedankt voor je reactie :)

• dopy
quote:
Op zondag 02 juni 2002 13:00 schreef CondorX het volgende:
Netmd is dus nog niet helemaal het je van het en daarom overweeg ik ook, om gewoon te gaan voor de MZ-R909.
Misschien kun je uitleggen wat in jouw ogen "nog niet helemaal is". Wat zou men ervan mogen verwachten?
quote:
extra note
Netmd spreekt mij vanwege de brakke kwaliteit niet echt aan.
Op welk punt vind je dat de kwaliteit te wensen overlaat?

Zoals eerder gezegd ben ik wel tevreden over de NetMD. En de software, OpenMG, draait bij mij vooralsnog stabiel. Ik heb er geen problemen mee gehad. De geluidskwaliteit op LP2 is minder dan SP, maar dat is logisch. Een overduidelijk voordeel van de NetMD spelers vind ik persoonlijk het invoeren van namen van nummers:
Prop een CD in je speler en laad hem in OpenMG. Simpelweg even contact maken met CDDB en voila: Alle songtitels staan erbij.

• CondorX
Nou ik bedoel dus dat het geluid niet echt geweldig schijnt te zijn. Ik weet het natuurlijk ook niet hoe het "echt" klinkt ik bedoel heb het nog nooit gehoord ofzo.... alleen als je het hier zo leest. En een beetje kwaliteit vind ik wel belangrijk...

Heb ik alleen nog een vraagje kan je niet als je op de normale manier opneemt dus zonder netmd niet achter af titels van nummers toevoegen dan...??? dus krijg je dan alleen track 1 tm .. tezien :?

• middelkoop
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-06-2005
Ik heb nu een Nex 2, wat handig is ivm compatible geheugen met m'n digicam.

Ik vind het echter wel lastig dat ik geen grote, gemakkelijk mee te nemen collectie muziek heb (zoals een stapel md's). Daarom overweeg ik het verkopen van m'n Nex 2 met een deel van het geheugen en de aanschaf van zo'n Sony MZ-N1. De extra functies heb ik niet nodig, maar hij is kleiner en steviger en dat vind ik zeer belangrijk.

Het enige probleem is de (schijnbaar) beetje lage kwaliteit. Het gros van m'n mp3's is 128kb/sec en ik ben qua minidisc alleen maar van plan mp3tjes op md's te zetten om onderweg naar te luisteren. Zou de lagere kwaliteit (lees, ruis of static) merkbaar zijn?

Siemens SX1, Pentax Optio S

• dopy
Je hoort op elke minidisc het verschil. De geluidskwaliteit is gewoon minder dan CD vanwege de compressie. NetMD verschilt alleen van een normale MD in gebruiksmogelijkheden. Een verslechterde geluidskwaliteit treedt op wanneer je bijvoorbeeld dubbel zoveel nummers op een minidisc wil zetten dan er eigenlijk op kan.

Op minidisc kun je altijd nummers een naampje geven. Maakt niet uit wanneer. Het handige van NetMD is dat je dat gewoon op de computer kunt doen. Ook wanneer je je nummers vanaf een cdspeler hebt opgenomen. Heb je geen NetMD dan zul je het waarschijnlijk met een jog dial letter voor letter moeten invoeren.

• Bear
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-11 16:05

Bear

wench

quote:
Op zondag 02 juni 2002 21:53 schreef dopy het volgende:
Heb je geen NetMD dan zul je het waarschijnlijk met een jog dial letter voor letter moeten invoeren.
Of met dees: http://www.video-direct.com/sony/minidisc/pclink.jpg (via usb)

Maar die is ook niet zo goedkoop...

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• whitehouse
  • Laatst online: 20-12-2012
nou jongens (en meiden) ..

ik ben waarschijnlijk de 1e die een defecte md [N505] terug kan brengen naar de winkel ..

na een val van 1 meter (van een tafel ) werkt de md nog wel .. na grondig onderzoek bleek dat het grijze kapje wat op de achterkant van de md zit niet meer mooi aansluit aan de bovenkant ..
op de bovenkant van de md (bij de opening) zitten 3 ribbeltjes .. hier zie ik dat het grijze achterkantje niet meer mooi aansluit.

Ook is de Lock van de md af, zodat als een md nu afspeelt, je de md kunt opendoen.

Zwaar klotuh dus .. ik hoop dat ik me kan beroepen op mijn garantie .. shit shit shit.. ben ik hem vast weer een aantal weken kwijt .. :(

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• modderfokker
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2007
Hopelijk is de N1 sterker,.. hm maar vallen van tafels moeten ze toch tegen kunnen in mijn ogen,.. mn discman kon er tegen...

• whitehouse
mijn discman is erg vaak gevallen .. op het laatst (na 4 jaar vallen) kon ie er niet meer zo tegen..

maar de minidisc is erg fragiel .. erg dun plastic (dunner dan de discman) , en het binnenwerk is ook erg dun ... bummer indeed !

• menn0
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 16:08
quote:
Op zondag 02 juni 2002 21:53 schreef dopy het volgende:
Je hoort op elke minidisc het verschil. De geluidskwaliteit is gewoon minder dan CD vanwege de compressie. NetMD verschilt alleen van een normale MD in gebruiksmogelijkheden. Een verslechterde geluidskwaliteit treedt op wanneer je bijvoorbeeld dubbel zoveel nummers op een minidisc wil zetten dan er eigenlijk op kan.
Minidisc is nog altijd 24- bit en een audio CD 16. Dus ATRAC-R is zeker in staat een gewone audio cd quality te ownen, echter nu pas komen er (naast voorbespeelde mds) 24 bit audio sources op de markt --> SACD, en DVD AUDIO (is nog meer dan 24 bit)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Mijn eerst ervaringen met de MZ-N707

De afstandbediening is een beetje zwaar en trek doorom steeds mijn oren. Dus mijn linkeroor begint een beetje pijn te doen. En de knijper op de afstandbediening is te ligt voor het gewicht wat die moet dragen. Dus er is zometeen een kans dat ik mijn oude sony koptelefoontjes opzoek en de afstandbediening thuis laat.

Met LP2 leef je wat kwaliteit in. maar voor zaken zoals lekker muziek luisteren op school en onderweg is het perfecte kwaliteit. Ik heb ook een MDtje gepakt die ik met SP op mijn deckje heb opgenomen. Toen liep het kwijl langs de mondhoeken omlaag van de lekkere geluidskwaliteit.

Voor de rest ben ik blij dat sony eindelijk van die KUT accu's is afgestapt en nu normale AA batterijen slikt. Kan ik tenminste een normale reserve batterij meenemen.

Ik zal als ik tijd heb de afstandbediening er eens bijpakken om te zien naar wat dat dingetje nu allemaal precies kan doen...

AKA Rinkel weblog

• dopy
quote:
Op maandag 03 juni 2002 17:04 schreef menn0 het volgende:

[..]

Minidisc is nog altijd 24- bit en een audio CD 16. Dus ATRAC-R is zeker in staat een gewone audio cd quality te ownen, echter nu pas komen er (naast voorbespeelde mds) 24 bit audio sources op de markt --> SACD, en DVD AUDIO (is nog meer dan 24 bit)
Hoe een voorbespeelde minidisc klinkt weet ik niet. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest voor je met m'n uitleg: Over het algemeen kopieert men zelf digitaal een in de winkel aangeschafte cd op md. Er zijn niet zo gek veel mensen die voorbespeelde md's kopen. En je minidisc speler kan nu wel 24 bit zijn, maar als je cd op 16 bit is opgenomen wordt de kwaliteit echt niet beter zodra je hem op een md schijfje hebt gezet. Daarnaast komt erbij dat het atrac formaat eigenlijk hetzelfde principe gebruikt als mp3. Theoretisch zou je muziek niet slechter mogen klinken maar als je een paar testjes in de praktijk uitvoert zul je met me eens zijn dat er wel degelijk een verschil in geluidskwaltiteit is tussen de originele cd en het kopie op md dat je ervan hebt gemaakt.

Ik heb zelf een Sony MDS-JE520, Aiwa AM-F70 en een Sony MZ-N1 en de digitale opnamen van cd klinken stuk voor stuk wat killer dan de originele cd. De MZ-N1 is op het moment m'n enige speler die ook op LP2 kan opnemen en daarbij is het geluidsverschil tussen de een originele cd nog groter. Met name de percussiegeluiden en het hoger klinkende gitaarwerk klinken erg schel. De lagere frequenties zoals klinken weer wat afgezwakt.

• MDfreak
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-03-2011
MiniDisc is 100% zeker 16 bit en geen 24 zoals hierboven beweert wordt.
Er wordt wel vaker gebruik gemaakt van 24 bits AD en DA convertors, maar dat is zuiver omdat dat enkele elektrotechnische voordelen heeft en een makkelijker/betere conversie oplevert. De data die op de disc staat is gewoon maar 16 bits, net zoals een CD.

MDcenter.nl, alles wat je over MiniDisc weten wil!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

SHarp werkt intern 24bit... maar dat is allemaal niet belangrijk. Al was het 128bit :)
Compressie is compressie, de kwaliteit van iets dat door een 'perceptual audio encoder' is gegaan zal altijd meetbaar minder zijn, maar of je het ook hoort is een 2e... Dat heeft niets te maken met interne word length van de data (16/24bit) maar alles met de gebruikte bitstream bandbreedte per packet (128/256kbit etc...)

• tomic
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:39

tomic

Smexylittlebabe!

whooooooooooo

Nightwalkers - Push The Feeling On
2 Brothers On The 4th Floor - Fly Through The Starry Night
Strike - U Sure Do
Ice Mc - Take Away The Colour
Intermission - All Together Now

jabba dabba dance 4 met netMD erop voor vandaag :)

Toch maar een weblog?

• whitehouse
ik zet nu eens een cd met mijn SB Live op mijn minidisc .. via optisch uit .. kijken of de kwaliteit stukkuh beter is ..

• tomic
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:39

tomic

Smexylittlebabe!

is ie dat nou ook>? in vergelijking met NEdMD?

Toch maar een weblog?

• whitehouse
ik heb tot nu toe alleen nog maar de vergelijking op mijn NetMD N505 tussen SP en LP2 ...
wat ik heb gemerkt bij bijvoorbeeld stemmen is dat bij LP2 geen goede "fade" plaatsvind .. stel, een zangstem (vrouwelijk) sterft langzaam uit .. wordt wat zachter ... gaat langzaam weg .. dan komt in die tussenfase veel " ruis" voor .. ik noem het ruis, maar in feite is het een zangstem (in dit voorbeeld) die " stoort" ... heel vreemd .. zelfde met een goed opgenomen drumstel. De thomb (1 van de slagketels :P ) zal altijd uitfaden (als je een goed gespannen thomb hebt..) .. deze zal bij LP2 , bij het uitfaden, ook op het zachter wordende gedeelte ook " storen" .. dat vind ik een nadeel van LP2 .. verder is de kwaliteit goed genoeg hoor !!!

• harlekein
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:54

harlekein

Creator Owner

quote:
Op maandag 03 juni 2002 17:30 schreef 4POX het volgende:
Mijn eerst ervaringen met de MZ-N707

De afstandbediening is een beetje zwaar en trek doorom steeds mijn oren. Dus mijn linkeroor begint een beetje pijn te doen. En de knijper op de afstandbediening is te ligt voor het gewicht wat die moet dragen. Dus er is zometeen een kans dat ik mijn oude sony koptelefoontjes opzoek en de afstandbediening thuis laat.
Ze hadden het snoertje tussen de oordopjes en de afstandsbediening best een stuk langer mogen maken. Maar ik heb geen problemen met de 'wasknijper' die erop zit. Bij mij blijft die wel zitten.

• dopy
Ben ik het volkomen mee eens. Ik hang de afstandbediening liever wat lager. De knijper blijft ook bij mij stevig zitten al moet ik wel zeggen dat de afstandbediening een tikkeltje te groot en zwaar uitvalt.

• tweakerbee
  • Laatst online: 12-11 00:30
De hamvraag blijft: Komt er ooit nog betere software uit voor NetMD? Sony gaat het volgens mij nooit doen, en de omweg om met Nero een image te maken, te mounten en dan met SimpleBurner oid op je NetMD te zetten is natuurlijk ook te lijp voor woorden...

You can't have everything. Where would you put it?

• _WgV_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:00

_WgV_

Wilgert ICT

quote:
Op zondag 02 juni 2002 13:00 schreef CondorX het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen eens de tijd uitgetrokken deze post door te lezen en mij te orienteren op mijn md aankoop.
Nou vraag ik mij af of dit een beetje goede beslissing is en wil ik graag jullie reactie hierop.

extra note
Netmd spreekt mij vanwege de brakke kwaliteit niet echt aan. Ik mag zon 300 euro besteden en ik wil hem op 15 juni aanschaffen 14e uitslag he :P (dus ik heb geen tijd om op de 2e generatie netmd te w8ten.)

Verder vraag ik me af; Wat zijn de voordelen/extras van de MZ-R909 ten opzichte van de MZ N707

alvast bedankt voor je reactie :)
De r-909 is lichter dunner kleiner, heeft functies als joint-text, pitch control, melody timer en personal disc memory en natuurlijk een ab met display en langere battery times. Oja sony heeft inmiddels de release van de r-910 alweer aangekondigt :9 http://www.minidisc.org/part_Sony_MZ-R910.html

DropBox snelle en betrouwbare back-up | Wilgert ICT | Gemakkelijk en goedkoop online factureren!

• harlekein
  • Laatst online: 25-09 11:54

harlekein

Creator Owner

quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 18:03 schreef dopy het volgende:
Ben ik het volkomen mee eens. Ik hang de afstandbediening liever wat lager. De knijper blijft ook bij mij stevig zitten al moet ik wel zeggen dat de afstandbediening een tikkeltje te groot en zwaar uitvalt.
Het is precies hetzelfde geval als mijn broer 2 jaar geleden bij zijn MD speler kreeg. Een beetje achterlijk dus.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja dat is ie (nu al 1000x opgemerkt ofzo)
quote:
Op vrijdag 07 juni 2002 21:11 schreef tomic het volgende:
is ie dat nou ook>? in vergelijking met NEdMD?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Van SOny zelf hoef je niets te verwachten.

Je kan beter zelf aan de slag gaan, als iemand MagicGate encryptie weet te kraken kan je zelf een upload toepassing schrijven. Er is al een groepje figuren bezig (LibNMD), maar zo te zien zijn het niet van die heldere lichten.
quote:
Op zondag 09 juni 2002 17:34 schreef tweakerbee het volgende:
De hamvraag blijft: Komt er ooit nog betere software uit voor NetMD? Sony gaat het volgens mij nooit doen, en de omweg om met Nero een image te maken, te mounten en dan met SimpleBurner oid op je NetMD te zetten is natuurlijk ook te lijp voor woorden...

• dopy
quote:
Op zondag 09 juni 2002 21:19 schreef Aidix het volgende:
Er is al een groepje figuren bezig (LibNMD), maar zo te zien zijn het niet van die heldere lichten.
Dan doet Aidix het toch zelf even... :z

• tweakerbee
Als dat zou kunnen. Kan er niet even een wedstrijd opgezet worden wie het eerste de NetMD encryptie kraakt of zo :)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op zondag 09 juni 2002 21:29 schreef dopy het volgende:

[..]

Dan doet Aidix het toch zelf even... :z

Als ik het kon deed ik het...
Maar neem bijvoorbeeld alleen al het programmeren van USB, daar is toch geen fuck aan bruikbare info over te vinden. Ze gaan er al vanuit dat je apparatuur via een HID driver werkt (dus niet) dus de schrale docu die er is heb je geen flikker aan. Dan heb ik ook nog eens de pech dat ik alleen Delphi heb liggen, en in de winkel is geen VisualC meer te koop anders dan die VC.net rommel voor XP.
Programmeren *sucks* heden ten dage. Je kan nergens meer bij, omdat je niet weet hoe of omdat jou sofware suite het niet ondersteunt.. Ze gaan er ook maar even vanuit dat software ontwikkeling alleen wordt gedaan door/in multi million dollar projecten met mensen die toch al weten hoe het moet.

Borland C++ 3.5, dat waren nog eens tijden :)

• dopy
c++, pff... neptaal. Basic dat was pas gaaf. Heb er oneindig lol mee gehad met m'n Atari 600xl en de Laser 310. Bring back the old days!!! >:)

Stel je voor dat al die gasten een grove pc nodig hebben voor hun NetMD, terwijl ik lekker aan het werken ben met m'n Atari. Mp3's de MZ-N1 injagen met een cassetterecorder :D

• Junior01
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
[Off Topic}
Atari?? Veel te modern man!! Dacht je van een Tandy TRS80??

[On Topic}
Een Napa380 of een Beatman2 kosten bij 130 euro. Zou de NetMD, die 120 euro meer kost, alsnog op mjn lijstje moeten?
Ik gebruik hem puur tijdens het reizen of in me hotelkamer.

• dopy
Tja, of het op je lijstje moet? Ik zou het niet weten. De reden waarom ik de md gebruik is de mogelijkheid om muziekale ideëen mee op te nemen. Verder is het handig dat de md een lekker lange speeltijd heeft zodat ik niet steeds naar de lader hoef te grijpen. De md schijfjes vind ik persoonlijk ook wat handiger dan de 8 cm cd's omdat er een kunstof bescherming omheen zit. De mdrecorder (althands m'n mz-n1) is ook een heel stuk kleiner. En vegeleken met mp3 spelers op flasgeheugen is de md veel voordeliger in gebruik. Een schijfje kost bijna niets.

• whitehouse
heb vorige week een 1600MHa batterij gekocht.. nu ben ik nog meer tevreden over de Sony NetMD.. hij gaat nu erg lang mee, hoef me niet eens om de 3 dagen zorgen te maken over de batterij .. ook de kleine MD's vind ik erg handig .. voelt goed aan, hoef me geen zorgen te maken over krassen...

jah .. ben errug tevreden !!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 09:07 schreef Device het volgende:

[..]

Ze hadden het snoertje tussen de oordopjes en de afstandsbediening best een stuk langer mogen maken.
Precies, Weer zijn de Nederlanders de lul omdat die japannertjes van die kleine mensjes zijn. :(

AKA Rinkel weblog

• CondorX
Ik heb inmiddels de MD R909 thuis en ben erg hartsikke tevreden over voor mij geen netmd hoor, versneld opnemen is misschien handig maar met zon kwaliteit.. dan w8 ik toch liever iets langer :P hopelijk arriveren mijn koss the plugs ook binnenkort en dan kan het feestje echt beginnen :D (met mijn nieuwe doppen is dat te korte snoer probleem ook meteen opgelost 8-)

• tweakerbee
Sowieso kun je bij geluidsapparatuur altijd gelijk nieuwe doppen kopen. De meegeleverde zijn vaak van dusdanig slechte kwaliteit dat je ze niet in je (peperdure) apparaat wilt pluggen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 16:25 schreef tweakerbee het volgende:
Sowieso kun je bij geluidsapparatuur altijd gelijk nieuwe doppen kopen. De meegeleverde zijn vaak van dusdanig slechte kwaliteit dat je ze niet in je (peperdure) apparaat wilt pluggen.

Vroeger (4jaar terug) leverde sony nog echte goeie koptelefoontjes die ook nog eens goed waren afgewerkt.. Maar de laatste jaren gaat dat helaas de verkeerde kant uit.. Maar ik heb er geen zin in om een normale koptelefoon op te doen.. Loop je een beetje voor gek mee 8-)

En vroeger wist sony ook nog wat afstandbedieningen maken was : http://www.minidiscussion.com/pics/units/MZ-E30.gif

AKA Rinkel weblog

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 19:46 schreef 4POX het volgende:

[..]

Vroeger (4jaar terug) leverde sony nog echte goeie koptelefoontjes die ook nog eens goed waren afgewerkt.. Maar de laatste jaren gaat dat helaas de verkeerde kant uit.. Maar ik heb er geen zin in om een normale koptelefoon op te doen.. Loop je een beetje voor gek mee 8-)
Toen hoefden ze nog geen aanmatigende LP4 kwaliteit weg te moffelen >:)

• dopy
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:38 schreef 4POX het volgende:

[..]

Precies, Weer zijn de Nederlanders de lul omdat die japannertjes van die kleine mensjes zijn. :(
Nu ben ik een heel klein Chineesje van nog geen 175 cm lang (kort zo je wilt), maar als je dacht dat ik blij was met dat snoertje dan mag je nog een keer raden. Misschien is dat snoertje bedoeld voor mensen die graag stoer hun afstandbediening aan hun neus vastzetten, ik zet hem liever vast aan m'n broekzak.

• hellraiserr667
  • Laatst online: 23-10-2002
ikke wil alleeen even zegen dat ik de mz-n1 heb gekocht en er uitermate tevreden mee ben.
Heel uitgebreid pakket met extra,s de software even goed opletten en dan heb je die ook zo onder de knie.
en hij is moooooooooooooiiiiiiiiiii

and if you don't like it you can kiss my fury ass

• CondorX
Ik heb dus nu mijn md R909 met koss the pluggs :d
klinkt dat even lekker zeg
in die dopjes zit een werkelijk prachtig geluid hele goede bass en ook heel zuiver:D

• Stimp
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-10-2013
Ik heb twee dagen geleden ook mijn MZ-N707 en ik vindt het echt een superding. Ik zit alleen met het probleem dat ik nu 65 liedjes op 1 schijfje heb. Maar dat ik geen titels meer kan geven aan liedjes, omdat hij aangeeft dat de memory op is. Maar dit kan niet omdat ik alles op LP4 heb opgenomen, en er nog wel liedjes bij gaan zonder titel. Dus zit er een maximum aan tekens op 1 minidisc schijfje, en hoe kan ik dit vergroten?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

"er zit een maximum aan"

en

"hoe kan ik dit vergroten"

Ok, wat klopt hier niet.... Hij zit aan de max en je wilt het vergroten...

Pak even je calculator: 1700chars max - 1700chars ingevoerd = 0,000 over.
That's all, folks.
1700/65 = 26, dus misschien moet je eens wat kortere titels gaan gebruiken... Leest ook makkelijker af op die miezerige portable schermpjes :)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Je kunt op de md de functie uitzetten dat die voor elke track [lp] plaatst.. Scheelt weer 4 tekens per track. Staat allemaal zeer fijn beschreven in die dikke pil die men handleiding noemt. :D

AKA Rinkel weblog

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Neem anders op LP2 op, dan passen er geen 65 nummers op >:)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wedden dat deze CD er zelf met SP op een MD past met zijn 69 tracks >:)

AKA Rinkel weblog

• Richard
  • Laatst online: 19:56

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik kan een 505 in het blauw kopen voor ¤229,- Is dat een goede deal of niet?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als je graag een 505 wilt hebben dan is het een goede deal.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Op maandag 24 juni 2002 19:58 schreef Aidix het volgende:
Als je graag een 505 wilt hebben dan is het een goede deal.
Ik wil inderdaad wel graag een 505 hebben. Ik had eigenlijk een grijze/zilvere in mijn hoofd, maar bij dezelfde winkel is de zilvere ¤298 en de blauwe ¤229. Voor die prijs lijkt me de kleur dan ook niet echt meer uit te maken.

• inactieve_twkr
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag de MZ-N1 (sony) binnengekregen en ik vind hem heerlijk werken, ook in OpenMG Jukebox.....
Ik ben zoooo blij :) :o

• modderfokker
mijn mz-n1 is ook onderweg :D

beetje duur grapje, maja dan kan ik weer wat jaartjes vooruit ;)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Op woensdag 26 juni 2002 12:08 schreef modderfokker het volgende:
mijn mz-n1 is ook onderweg :D

beetje duur grapje, maja dan kan ik weer wat jaartjes vooruit ;)
Prijs?

• modderfokker
361 euro, bij budgetwinkel.nl

• menn0
ik heb nog een sharp MD unit liggen
daarom ga ik maar voor deze NetMD station:
http://www.minidisco.com/minispecs/sonymdsnt1.html

is net zo duur als die portable.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Je maakt vast een grapje?
Voor de prijs van de duurste portable unit ga jij een halfgaar lame uitziend kastje kopen met daarin slechts een drive en twee knopjes... Dat alleen kan afspelen via een uitgang aan de achterkant en alleen kan opnemen via NetMD.
Kortom totale kostprijs ongeveer anderhalve knaak.

Dit dus:
http://www.minidisco.com/miniimages-s/electronics/sonymdsnt1.jpg

• 4POX

4POX

Everybody is wired

quote:
Op donderdag 27 juni 2002 22:47 schreef Aidix het volgende:
anderhalve knaak.

Dit dus:
[afbeelding]

[mierenneuk_mode]
Er bestaat geen knaak meer bij de ¤uro
[/mierenneuk_mode]

AKA Rinkel weblog

• menn0
Aidix geef nou eens inhoudelijke kritiek op het ding, je bent nu echt aan het flamen. Ik wil best in strijd gaan over het nut van het ding en de nut/prijs verhouding. Maar niet als je zo goedkoop reageert. Dat is laag nut/ lage prijs

• inactieve_twkr
  • Niet online
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 13:32 schreef modderfokker het volgende:
361 euro, bij budgetwinkel.nl
Hehe, ik had hem voor maar 300 euro in Amerika besteld en door een collega via de bedrijfspost laten versturen *D

• tm288712
  • Laatst online: 11-12-2002

tm288712

"Tazmanius Devilus"

is er misschien iemand met een mz-n505 die de driver wil posten of mailen die op de cd staat want heb mijn systeem een herinstal gegeven maar kan mijn installatie cd natuurlijk niet meer vinden.

Specs :Amd Thunderbird 1400, asus a7a, 512mb sdram pc133, 40gb hdd, Geforce 2mx400pro tv-out, 16x a-open dvd, 24x lite-on burner, Creative Sounblaster Audigy, Medion tv/radio card, belinea 17". Extra.Aiptek hypercam, Agfa cl20, epson stylus 580. WinX

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Neen want dat is een warez request...

• modderfokker
wat is daar warez aan :?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

AKA Rinkel weblog

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 16:58 schreef modderfokker het volgende:
wat is daar warez aan :?

Het is een bestand van de firma Sony... copyright moralist bij uitstek.
DUs als jeje eraan wilt wagen, ga je gang :)

• modderfokker
hij heeft hun product toch gekocht? dan ben je toch eigenaar van je kopie van het programma? dus waarom is dat dan illegaal :?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Omdat er ook bijstaat of het GEPOST kan worden.
Maar laat maar, ik ben wel weer weg.

Normaal als iets ook maar naar illegaal riekt dan vliegen de mods om je oren.

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:52
allemaal leuk en aardig dat netMD maar op welke geluidsniveau's/kwaliteits standen kan het op de md gezet worden???? SP lp2 ?? enzzz...

en kan iemand me misschien vertellen hoeveel nummers er op zo'n md van 74 of 80 min gaan per kwaliteit.
dus hoeveel op LP2 enz....

...

• [BoSS]
  • Laatst online: 23:34
Er zijn eigenlijk 4 kwaliteitsstanden:
SP (Stereo) - 74 of 80 minuten op een schijfje, hangt af van de capaciteit
SP (Mono) - 148 of 160 minuten op een schijfje, 2x zoveel dus maar wel mono geluid...
LP2 (Stereo) - 148 of 160 minuten per schijfje. Slechtere geluidskwaliteit dan SP-mode, maar wel beter als SP (Mono) en acceptabel voor de meeste mensen
LP4 (Stereo) - 296 of 320 minuten per schijfje. "Slechtste" geluidskwaliteit, maar ik vind de kwaliteit zelf best wel goed te doen.

Geen woorden maar daden!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Hmmz...

SP = gelijk aan 256kbit MP3, geen hoorbaar verlies. Al helemaal doorontwikkeld, dus perfecte kwaliteit.

SP Mono, zelfde kwaliteit, maar 1 kanaal. Geen officieel onderdeel van de standaard, maar zo'n beetje elke MD speler ondersteunt het. Kan op een Sharp ook 2x zo snel worden afgespeeld, soort dicteerfunctie.

LP2, ergens tussen 128 en 160kbit MP3. Uiteraard klinkt dit slechter dan LP mono, want je hoort duidelijk dat de compressie zwaarder is. LP is nog vrij vers, dus kan nog verbeteren.

LP4, zeer slechte kanaalscheiding, nogal aanwezig lowpass filter en een ernstig gebrek aan bits... slechter dan 96kbit MP3.

NetMD is NIET in staat om op SP kwaliteit geluid over te sturen, dus voor kwaliteitsopnames is het waardeloos.

• Zjemm
ahh dus als ik het goed begrijp kan je met netMD geen sp op je minidisc zetten??
maar ik neem aan dat je nog wel 1 op 1 kan opnemen?

verder : kijk aan deze reacties heb je nu eens wat :)
thnx

...

• [BoSS]
Je kan wel SP erop zetten (voor de compabiliteit met "oude" spelers) maar dit staat op de disc in LP2 kwaliteit (aangezien de muziek op je PC enkel in LP2 of LP4 wordt opgeslagen).

Geen woorden maar daden!

• whitehouse
als ik met mijn optische kabel vanaf mijn SB LIVE PLatina (optisch out) muziek op de NETMD zet, (SP) zal dit toch ECHTE SP zijn en geen compressie bevatten ?

• [BoSS]
Nee, want er gaan theorie-en dat de DSP in de NetMD's (iig die van Sony) geen echt SP-mode kunnen opnemen, alleen weergeven. Dus ook hier weer de LP2 => SP conversie.
Zelfs als je een met SP opgenomen schijfje (in een andere recorder) afspeelt op een NetMD schijn je dezelfde kwaliteit over te houden als LP2.

Geen woorden maar daden!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op maandag 08 juli 2002 18:37 schreef B_O_S_S het volgende:
Nee, want er gaan theorie-en dat de DSP in de NetMD's (iig die van Sony) geen echt SP-mode kunnen opnemen, alleen weergeven. Dus ook hier weer de LP2 => SP conversie.
Zelfs als je een met SP opgenomen schijfje (in een andere recorder) afspeelt op een NetMD schijn je dezelfde kwaliteit over te houden als LP2.
Sorry hoor maar ik kan beter ff gaan afkoelen voor ik hier een reactie op geef. Nou toch maar niet.
¿¿¿WaT??? is dit in godsnaam voor BULLSHIT.
Ga alsjeblieft even nadenken voor je zoiets rucksichtloos overkalkt, want het lijkt erop dat je je brains op sterk water hebt gezet ofzo.

ZIE JE HET VOOR JE?????????????????????

VOlgens jouw verhaal gebeurt er dit:

De NetMD speler laadt blocks SP mode Atrac,.. gaat die decoden naar audio, vervolgens encoden naar SP2 en vervolgens weer decoden naar audio.

LP2 is absoluut niet compatible met SP en andersom ook niet, er moet dus een complete decode>encode slag aan te pas komen om dat om te zetten.

In een NetMD unit zit een Arm DSP core op 40mhz, die is echt wel in staat om SP WEER TE GEVEN

ENCODEN van een audio stream als MP3 of atrac is ongeveer 7 keer zo zwaar voor het DSPtje dan het DECODEN. Bovendien is het encoden van een GEAVANCEERDERE codec als LP2 zwaarder dan het encoden van SP.

HEEEEEEELP!!! Ik heb hier te maken met een stelletje &$%&#$^%&.
Ik ga out |:(

Als je met NetMD SP mode tracht op te nemen dan gebeurt er dit: OpenMG decodeert de LP2 file en stuurt 44.1/16bit RAW audio data dus ONGECOMPRIMEERD via USB naar de player. Die player gaat het on the fly encoden naar SP en wegschrijven. GELUKKIG is de DSP een beetje CAPABEL en krijgt hij het voor elkaar om op 1.7x realtime snelheid SP te encoden!!!! HELAAS bestaat de source uit GEDECODEERDE LP2 en klinkt het dus voor geen meter.

Heb jij nou zelf zo'n ding? Zo ja> ga dan eens LUISTEREN!!! Zo niet.. bemoei je dan verder niet met NetMD topics, want er zitten hier een heleboel mensen die elkaar de grootst mogelijke bullshit aanpraten. Het is erg frustrerend om continu die bullshit te moeten ontzenuwen!!!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op maandag 08 juli 2002 17:26 schreef whitehouse het volgende:
als ik met mijn optische kabel vanaf mijn SB LIVE PLatina (optisch out) muziek op de NETMD zet, (SP) zal dit toch ECHTE SP zijn en geen compressie bevatten ?
Ja, NATUURLIJK is dat echte SP mode en hoor je geen verschil.
Let alsjeblieft niet op de meeste andere figuren (dus niet iedereen) in dit topic, die snappen er werkelijk geen fuck van en hebben vaak zelf ook GEEN NetMD.

• Zjemm
hehehe relax

thnx voor de info

...

• [BoSS]
quote:
Op maandag 08 juli 2002 18:57 schreef Aidix het volgende:

[..]

Ja, NATUURLIJK is dat echte SP mode en hoor je geen verschil.
Let alsjeblieft niet op de meeste andere figuren (dus niet iedereen) in dit topic, die snappen er werkelijk geen fuck van en hebben vaak zelf ook GEEN NetMD.
Ok, als het volgens jou onzin is wat ik zeg. Dat van het afspelen weet ik niet zeker, maar van dat opnemen 100% wel. Het is *in gerenommeerde Amerikaanse forums* bewezen dat als je met de recorder opneemt via een digitale of analoge bron (dus niet via NetMD-software) het dan dezelfde kwaliteit (en dus verlies) geeft als LP2.
En dat is GEEN bullshit.....!

PS: Ja ik heb zelf ook NetMD (een N707) dus ik weet waar ik over praat. Ik hoor alleen het verschil tussen LP2 en SP toch niet als ik in de bus zit ofzo, dus waarom op SP opnemen, maar dat weerhoud mij er niet van om me in de discussie te mengen.

Geen woorden maar daden!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op maandag 08 juli 2002 19:35 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Ok, als het volgens jou onzin is wat ik zeg. Dat van het afspelen weet ik niet zeker, maar van dat opnemen 100% wel. Het is *in gerenommeerde Amerikaanse forums* bewezen dat als je met de recorder opneemt via een digitale of analoge bron (dus niet via NetMD-software) het dan dezelfde kwaliteit (en dus verlies) geeft als LP2.
En dat is GEEN bullshit.....!

PS: Ja ik heb zelf ook NetMD (een N707) dus ik weet waar ik over praat. Ik hoor alleen het verschil tussen LP2 en SP toch niet als ik in de bus zit ofzo, dus waarom op SP opnemen, maar dat weerhoud mij er niet van om me in de discussie te mengen.
En het is dan bij deze in een gerennomeerd nederlands forum bewezen dat ze uit hun nek lullen.
Namelijk dit forum, en wel door mij.

Ik heb hier in het verleden al screenshots neergezet van waveforms en van spectrumanalyzers. Daarop kon je MEER DAN duidelijk zien dat er een dik verschil was tussen LP2 en SP opnames, zowel digitaal als analoog krijg je hetzelfde resultaat. Ook shots van weergave via een SP only speler.

Kijkt u maar even meneer de wijsneus:

http://www.eurosat.demon.nl/MS722-MDLP.png

LP2 vs SP. Je zou toch BIJNA zeggen dat de onderste er een stuk beter uitziet. Maar dat kan niet, want volgens het 'gerennomeerde' forum van jou neemt hij toch echt in beide gevallen LP2 op |:(
Goh, zat er zeker wat ruisch op de lijn???

Hier, kan je het hele verhaal nog ven nalezen:
Topic 485815

Ik zou je ook aanraden om eens een spectrum analyzer de downloaden en te kijken hoe leuk dat lowpass filter van LP2 werkt, dat verschilt namelijk flink met die van SP die op 20khz staat. LP2 heeft hem bij ongeveer 17khz, maar de meeste 'geluidjes' die je in die range ziet zijn encoding artifacts.

Kijk maar:

http://www.revolution70.net/analyz.png

Deze opname had een lowpass filter bij 15khz en was zowel als MP3 en als LP2 ge-encode. Zoals je kan zien heeft de LP2 meer last van bijgeluid (overring in dit geval). Je ziet ook heel grappig waar het lowpass filter van LP2 begint, namelijk daar waar dat grote grijze blok rechts begint.

Bovendien heb ik hier meer MD apparatuur staan. ALS mijn andere SP apparatuur precies dezelfde opnames produceert als een 505SP opname dan is daarmee toch wel bewezen dat dat onzin is.
Ik heb hier zelfs links naar MP3's gepost waarop je het verschil kon horen tussen LP2 en SP!!

Dat 'gerennomeerde' forum van jou zit vast vol met dezelfde kleuters als hier. Het lijkt hier wel fokforum, zodra het over iets anders gaat dan het opfokken van PCs krijgt de meerderheid last van verstandsverbijstering.

Ik zou zeggen do yourself a favour en ga zelf even luisteren naar het verschil tussen LP2 en SP. En niet in de bus graag.

Ik geloof dat ik nu toch wel weer even AFDOENDE heb bewezen dat mijn stelling klopt, dus ik ga weer even iets nuttigs doen.

• whitehouse
nogmaals ..

IN de NETMD zit toch geen functie dat automatisch het geluid dat binnenkomt via de optische kabel omzet naar gecomprimeerde SP ???

• whitehouse
was net iets te laat.
ik heb het volgende gedaan.

ik heb een professionele hoofdtelefoon gekocht (voor professioneel studio-gebruik) , de Sony MDR-7506.
ik heb hiermee muziek beluisterd op mijn N505.
Deze muziek was met Simple Burner op mijn MD gezet, op SP2.

Dit heb ik beluisterd op veel geluidsniveaus (zowel erg hard als erg zacht) en ik heb 1 ding gemerkt wat erg opvallend was :

de geluiden die op de cd "zacht" waren , (stemmen die uitfaden enzo) zorgden voor "ruis" .. oftewel, bijgeluiden, het storen van zachte geluiden. Dit pleit ABSOLUUT NIET voor de SP2. ik wil nu dus nog eens muziek via optisch opnemen (en dan op SP) en kijken wat VOOR mij (op mijn MDR-7506) het verschil is.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op maandag 08 juli 2002 21:01 schreef whitehouse het volgende:
nogmaals ..

IN de NETMD zit toch geen functie dat automatisch het geluid dat binnenkomt via de optische kabel omzet naar gecomprimeerde SP ???
Wat bedoel je hiermee???

Waarom beschouw je een NetMD recorder als een apparaat dat niet in staat is om gewoon SP op te nemen via optik in????
Hoezo 'IN de NEtMD een functie die iets omzet' ???

Het is toch een doodgewone Minidisc Recorder met TEVENS een USB aansluiting. Hij neemt dus hetzelfde op als een niet_netmd als je analoog of digi in gebruikt.

Als je via USB 'opneemt' ben je overgeleverd aan de OpenMG applicatie. Het ding kan via USB LP2 en LP4 direct wegschrijven naar disc op hoge snelheid. Tevens kan hij (overigens wel encrypted) gewone ongecomprimeerde audio op 1.7x realtime encoden op SP mode. Echter voert OpenMG hem dan gedecodeerde LP2, dus klinkt het evengoed niet.

Dus hopelijk voor de laatste keer: als je de GEWONE digitale of analoge line in gebruikt neemt hij net zo goed op als een 'gewone' MD recorder.

EN dat het ding slecht klinkende soundz opneemd via NetMD ligt ONLY aan SONY. De machine is technisch wel in staat om goed SP op te nemen via USB maar de software gunt je die luxe niet, omdat dan hun stomme kopieerbeveiliging in de knoop komt...

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op maandag 08 juli 2002 21:11 schreef whitehouse het volgende:
was net iets te laat.
ik heb het volgende gedaan.

ik heb een professionele hoofdtelefoon gekocht (voor professioneel studio-gebruik) , de Sony MDR-7506.
ik heb hiermee muziek beluisterd op mijn N505.
Deze muziek was met Simple Burner op mijn MD gezet, op SP2.

Dit heb ik beluisterd op veel geluidsniveaus (zowel erg hard als erg zacht) en ik heb 1 ding gemerkt wat erg opvallend was :

de geluiden die op de cd "zacht" waren , (stemmen die uitfaden enzo) zorgden voor "ruis" .. oftewel, bijgeluiden, het storen van zachte geluiden. Dit pleit ABSOLUUT NIET voor de SP2.
Wat jij hoort zie je op die waveform hierboven ook als vervorming.

• Reneha
  • Niet online
Hallo,
Ik heb momenteel de vaste (is net zo groot als een CDspeler/writer) Minidisc van Sony MDS-PC1 en de minidisc speler MZ-E900.
Deze MDS-PC1 is nu 1 jaar oud en gebruikt de M-Crew software van Sony. Ik heb met deze software MP3's via de computer op MD gezet. Ik heb dit altijd als redelijk gebruikers vriedelijk ervaren.
Dit ging ook via een USB kabel. Tussen deze kabel zit een Converter die het geluid omzet naar atrac.
Nu wil ik eigenlijk beiden gaan verkopen en dan de MZ-N1 kopen. Ik ben alleen bang dat (al deze verhalen lezende) de verniewing in mijn geval dan geen verbetering is.

Heeft iemand ervaring met de M-Crew software? in vergelijking met de MDnet software?
Of ben ik gewoon minder kritisch, want ik vond het geluid zelfs met MDLP2 wel goed.
Is het opnemen met deze software (M-Crew) ook slechter van geluid als direct van de CD speler naar de MD?
René

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

quote:
Op woensdag 10 juli 2002 13:26 schreef Reneha het volgende:
Blabla

René
Dat is wel weer erg komisch.. je weet zelf niet eens hoe het ding werkt.

Die MN10 unit die aan je USB kabeltje hangt is niets meer dan een USB > Toslink converter met een extra control bus.
Je PC voert die converter gewone audio over USB die hij omzet in Toslink digital audio signaal. Daarnaast komt er een los kabeltje dat de MD recorder commando's geeft.

Het naar atrac omzetten gebeurt gewoon hardwarematig in de recorder zelf, met dezelfde kwaliteit als direct digitaal opnemen.

NetMD is heel iets anders. Je PC zet zelf de muziek om in atrac en stuurt het daarna over USB naar de recorder. De kwaliteit waarmee dat gebeurt is beneden alle pleil, dat verschil hoor je goed. Vooral het omzetten van MP3's gebeurt niet al te fraai, en als je MP3's > 192kbit zijn dan weigert hij nog dienst ook.
Dus niet kopen.

• Reneha
  • Niet online
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 13:40 schreef Aidix het volgende:

[..]

Dat is wel weer erg komisch.. je weet zelf niet eens hoe het ding werkt.

Die MN10 unit die aan je USB kabeltje hangt is niets meer dan een USB > Toslink converter met een extra control bus.
Je PC voert die converter gewone audio over USB die hij omzet in Toslink digital audio signaal. Daarnaast komt er een los kabeltje dat de MD recorder commando's geeft.

Het naar atrac omzetten gebeurt gewoon hardwarematig in de recorder zelf, met dezelfde kwaliteit als direct digitaal opnemen.

NetMD is heel iets anders. Je PC zet zelf de muziek om in atrac en stuurt het daarna over USB naar de recorder. De kwaliteit waarmee dat gebeurt is beneden alle pleil, dat verschil hoor je goed. Vooral het omzetten van MP3's gebeurt niet al te fraai, en als je MP3's > 192kbit zijn dan weigert hij nog dienst ook.
Dus niet kopen.
Hoe het precies werkt interesseert me eigenlijk niet zo erg.
Het gaat mij om wat ik zelf doe en het resultaat.
Met niet kopen bedoel je dus de MZ-N1 niet kopen maar de MDS-PC1 houden om mee op te nemen.

Het geluid van het opnemen met de M-Crew is dus wel hetzelfde als direct van CD op MD?

Ik wil de MZ-N1 kopen omdat de MZ-E900 geen Line-out heeft.
Ik kan dan natuurlijk ook voor de MZ-R909 gaan, maar als de software straks verbeterd wordt baal ik dan wel. Het prijsverschil maakt me niet zoveel uit. Ik vind trouwens de MZ-E900 nog steeds de mooiste.
Deze speler speelt trouwens wel de ± 100 uur die wordt opgegeven. Dit is dus bij de MZ-N1 beduidend minder?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Een N1 of 909 heeft ook geen lineout, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Er zit in het menu een "lineout" instelling... die maakt zogenaamd een lineout van de koptelefon out. Zogenaamd... want het werkt nog steeds bagger. (1.5v versterker, veel te zwak uitgangssignaal)

Wat ze bij de N1 en R909 als maximale speelduur opgeven is een beetje boel vertekend. Ten eerste geven ze al teveel op, ten tweede haal je dat alleen als je naast de standaard accu ook zo'n batterijdoosje erop schroeft en daarin eeen alkaline stopt en die ook nog eens leegtrekt. Alleen staat dat pas in de handleiding zo duidelijk omschreven.........

Kortom, die hele N1 of 909 heeft voor jou geen enkele zin.
Je geluidsopnames worden merkbaar slechter
Je speeltijd gaat achteruit
Je hebt nog steeds geen line-out.

Houd het lekker hierbij, en als je een MD speler wilt die je als line-out kan gebruiken moet je een sharp kopen met 2x10mw @ 16 ohm versterker. Dat staat in de handleiding.

• Reneha
  • Niet online
Aidix bedankt voor je snelle reacties.
Ik ga je raad op volgen .
Ik ga de Sony MZ-N1 met de Line-out (autoradio casette adapter) proberen en ook een van Sharp (weet jij het type nr?) en deze dan vergelijken.

• Dax
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik heb net gister de mz-n707 (silver) gekocht en ik moet zeggen, het is een prima ding, lekker klein, releaxte afstands bediening, lekker disign, prima geluidskwaliteid.
Ik heb er nog geen moment spijt gehad dat ik hem gekocht heb, en die geluids kwaliteid is goed genoeg voor mij.
Ik persoonlijk hoor het verschil tussen cd en md niet, voor audio n00bs (zoals ik) is het meer dan genoeg.
Met de software trouwens ook nog geen problemen gehad.

Ik kan iedereen hem zeker aanraden!!

Ps. Ik heb vandaag een pakketje van 2 Ni-MH 1400 mAh batterijen gehaalt, deze gaan geloof ik langer mee dan de batterijen die sony mee levert en gewoone AA batterijen, right?

Desktop || Laptop: Dell XPS 17 L702x || Intel i7 2630QM || FHD 3D || 12GB || 750GB || 9-cell || GT 555M 3GB || Intel N6230 || Camera: Canon 60D || Tokina 11-16 F2.8 || Canon EF-S 17-55 F2.8 || Canon EF 70-200L F4 IS

• whitehouse
klopt ! gan stukke lange mee !

ik dacht het verschil tussen cd en NetMD (dus opname via de usb-kabel (OpenMG)) niet te horen, maar ik lag een keer in mijn bed, licht uit, md te luisteren (dan heb je meestal geen bijgeluiden snachts :) ) en toen viel me een bepaalde ruis op .. nou .. en waar het aan ligt kun je hierboven lezen ....

• goeiebuur
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2007
hey,

Ik overweeg het aanschaffen van een md, maar ben zelf een "md-leek". (dwz: ik weet er geen bal van :P) Wat mij aansprak aan de NET-MD is de mogelijkheid muziek van je pc snel op de minidisk te zetten. Ik heb deze thread al voor een deel doorgelezen, maar het barst van de verschillende informatie waardoor het (mede door de lengte) erg onoverzichterlijk is. Ik zou graag ff een duidelijk antwoord op de volgende vragen willen.

*Zijn er (of komen er binnenkort) andere md players waarmee je muziek van je comp naar md en andersom kan overzetten?

*Ik begrijp dat ik geen eigen opgenomen track van deze md player op mijn comp kan zetten?

*De geluidskwaliteit gaat achteruit als ik een cd via mijn comp op de md player zet?

*De geluidskwaliteit gaat niet achteruit als ik een mp3 van mijn comp op de md player zet?

*Kan ik ook zonder tussenkomst van de comp een cd of radio opnemen op mijn md en gaat dan de geluidskwaliteit achteruit?

*Bevat de 707 nou wel of niet die lcd afstandsbediening?

*Is het verschil in geluid tussen LP2 en SP normaal gesproken hoorbaar?

*Haalt de MZ-N1 die langere speeltijd wel of niet?

Alvast mijn dank aan de experts die hier hun antwoorden op gaan geven :P

Ciao!

• Cownus
  • Laatst online: 23-10-2003
quote:
Op zondag 14 juli 2002 22:07 schreef goeiebuur het volgende:
*Zijn er (of komen er binnenkort) andere md players waarmee je muziek van je comp naar md en andersom kan overzetten?
naast die van Sony hebben Sharp en Panasonic ook ieder een model, beide in de hoogste prijsklasse. buiten Net-MD kun je ook gewoon 1-op-1 van je computer opnemen met iedere andere MD-recorder.
quote:
*Ik begrijp dat ik geen eigen opgenomen track van deze md player op mijn comp kan zetten?
geen verstand van. kan waarschijnlijk wel, maar niet via de NetMD interface.
quote:
*De geluidskwaliteit gaat achteruit als ik een cd via mijn comp op de md player zet?
ja. je kunt alleen LP2 op je MD zetten met NetMD, en dat is niet de CD-kwaliteit die je met SP wel kunt behalen (zeker met R-type Atrac naar het schijnt).
quote:
*De geluidskwaliteit gaat niet achteruit als ik een mp3 van mijn comp op de md player zet?
kwaliteit gaat net zo hard achteruit als vanaf CD. compressie op compressie is ook niet bepaald fijn. hangt zeer van je MP3 af of er iets bruikbaars uit komt.
quote:
*Kan ik ook zonder tussenkomst van de comp een cd of radio opnemen op mijn md en gaat dan de geluidskwaliteit achteruit?
ja. je kan van iedere willekeurige bron opnemen. zeker als je CD-speler een digitale uitgang heeft heb je nauwelijks kwaliteits verlies. je kan dan alleen niet extra snel opnemen.
quote:
geen idee
quote:
*Is het verschil in geluid tussen LP2 en SP normaal gesproken hoorbaar?
als je geconcentreerd luisterd is het zeker hoorbaar. als je met je goedkope oordopjes over straat loopt niet.
quote:
*Haalt de MZ-N1 die langere speeltijd wel of niet?
apparaten halen nooit de speeltijd die op de verpakking staat. dat ie, met een extra AA er aan vast, lang meegaat kun je wel van uit gaan.

• [BoSS]
Even een aanvulling op de post van mijn voorganger:
quote:
Nee, OpenMG is zo gemaakt dat je alleen files van je PC op de MD kan zetten (maximaal 3x per file, als je hem daarna op nóg een MD wil hebben moet je één van de andere 3 verwijderen met OpenMG, dan "checked" hij de file weer in en kan je hem ergens anders gebruiken).
Andersom gaat dus niet, al willen MD-gebruikers wel dat Sony daar verandering in brengt. Zie deze site
quote:
Ja. De N707 bevat een LCD-afstandsbediening, die heel fijn werkt en een goed display heeft, maar echter geen backlight heeft. Dat is het enige (kleine) nadeeltje...voor de rest is die afstandsbediening echt top! (en ja, ik heb zelf een N707)

Geen woorden maar daden!

• goeiebuur
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07-01-2007
Ok, bedankt voor de antwoorden, maar nog ff 3 dingen die ik iets duidelijker beantwoord wil hebben:

Als ik direct vanaf de radio of cd-speler opneem... kan hij dan de track wegschrijven in SP of gebeurt dat ook in LP2/LP4 (met andere woorden: is het sowieso mogelijk om SP kwaliteit op de md te krijgen? via comp kennelijk niet, maar wel zonder tussenkomst van de comp?)

Zodra ik een mp3 op de md speler zet dan coverteert hij dat ook naar LP2/LP4, toch? Compressie op compressie is niet goed... wat betekent dat in de praktijk voor een standaard mp3 van 128 kbps? Gaat de kwaliteit dusver achteruit dat het echt bagger is? of is het nog best goed aan te horen in dagelijks gebruik?

mmh... dus de 707 heeft ook een lcd afstandsbediening... waar zit dan in hemelsnaam het verschil in van 50 euro die de N1 meer kost? Ik zit een beetje te twijfelen tussen beide modellen. Iemand een suggestie?

Ciao!

• Canaria
  • Laatst online: 02:33

Canaria

Moderator Mobile
quote:
Op maandag 15 juli 2002 23:21 schreef goeiebuur het volgende:
Als ik direct vanaf de radio of cd-speler opneem... kan hij dan de track wegschrijven in SP of gebeurt dat ook in LP2/LP4 (met andere woorden: is het sowieso mogelijk om SP kwaliteit op de md te krijgen? via comp kennelijk niet, maar wel zonder tussenkomst van de comp?)
Hier staat het antwoord:
quote:
Op maandag 08 juli 2002 21:29 schreef Aidix het volgende:

Waarom beschouw je een NetMD recorder als een apparaat dat niet in staat is om gewoon SP op te nemen via optik in????
Hoezo 'IN de NEtMD een functie die iets omzet' ???

Het is toch een doodgewone Minidisc Recorder met TEVENS een USB aansluiting. Hij neemt dus hetzelfde op als een niet_netmd als je analoog of digi in gebruikt.

Dus hopelijk voor de laatste keer: als je de GEWONE digitale of analoge line in gebruikt neemt hij net zo goed op als een 'gewone' MD recorder.
Ja dus :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013