"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.
It's about how hard you can get hit and keep moving forward.
How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!"
.NET Messenger Service
Providing a quality experience to our end users is our top priority. We are working as quickly as possible to update the Messenger Service to resolve issues that some of our users have been experiencing with connectivity. The update will be in place in the near future, and a notice will be placed here when the update has been completed.
Just sixteen, a pickup truck, out of money, out of luck
Ik w8t af....
Is inderdaad een groot probleem wat dus echt volgens mij nog niemand heet opgelost. Zelf op de manier zoals het in de mickeysof knowlessquote:Op dinsdag 12 maart 2002 14:58 schreef Species_8472 het volgende:
Dus hier gaat opgelost worden hoe je bestanden moet verzenden via MSN achter NAT ?
Ik w8t af....
*Zit je niet te gotten? Niet? Dan ben je verdwaald, scheer je weg, NepNerd :+
Wifi is going down the toillet:
Joost: "Ik tiep dit nu vanaf het toillet :P"
Nels: "No shit Sherlock" :)
MSN bestanden verzenden, video en sound vanachter NAT of ICS (same) of proxy met poortmappen...
HET KAN NIET
bestanden ontvangen wel
Hoogstwaarschijnlijk werkt het wel met XP als NAT server omdat daar UPnP service in zit en daar kan messenger gebruik van maken.
Graag iemand reageren bij wie het wel werkt!!!!!
If the world didn't suck, we would all fall off!!! ..........IK MOET NIKS! ... Eek the cat: "I.T. never hurts to [press F1]"
hmm, dus ik mag niet reageren?quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:02 schreef MRic3 het volgende:
Zal maar meteen een voorzet geven...
MSN bestanden verzenden, video en sound vanachter NAT of ICS (same) of proxy met poortmappen...
HET KAN NIET
bestanden ontvangen wel
Hoogstwaarschijnlijk werkt het wel met XP als NAT server omdat daar UPnP service in zit en daar kan messenger gebruik van maken.
25-09 (3793): OMG! 1337!
26-09 (3150): bericht
28-09 osxy: /me zwaait maar weer eens naar GoT :) :+
SMS "SIG bericht" naar 0622643117
AMD64 3500 Winchester | 2x 512MB Corsair XLPT | Asus A8N SLI Deluxe | XFX Geforce 6600 GT | Antec SX830 | iiYama Visionmaster 17 inch | Canon PowerShot S30 - "Geen volk eerst!!!"
Klopt dat het niet kan volgens mij, maar ik heb de oplossing iig voor het verzenden probleem, en dat is iets wat niemand wil horen in het MSN topicquote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:02 schreef MRic3 het volgende:
Zal maar meteen een voorzet geven...
HET KAN NIET
bestanden ontvangen wel
Welke Firewall gebruik je?quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:04 schreef OMX2000 het volgende:
ontvangen werkt bij mij dus ook niet...
quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:05 schreef Flipke het volgende:
[..]
Trillian!
Ik heb liever niet dat er gevloekt wordt in mijn aller eerste 'Het grote' Topic.
Maar met trillian werkt het idd wel.
"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.
It's about how hard you can get hit and keep moving forward.
How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!"
trillian vind ik persoonlijk geen lekker programma, langzaam op de al wat oudere pc's en tevens werkt het niet handig, maarja ik kan natuurlijk ook zeggen dat ICQ de oplossing is, maar daar heeft niemand wat aan!quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:05 schreef Flipke het volgende:
[..]
Klopt dat het niet kan volgens mij, maar ik heb de oplossing iig voor het verzenden probleem, en dat is iets wat niemand wil horen in het MSN topic: Trillian!
Toch maar eens gaan proberen dan...
volgens mij moeten de clients dan ook XP zijn, dus houd het voor mij op, ik heb een freesco routertje met diverse clients, van 95 tot xp. Voor mij is er GEEN oplossing, net als vele andere oplossingen...quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:10 schreef OnlyMe het volgende:
Dus als ik het goed begrijp... Wanneer XP op de server staat dan zou ik wel kunnen ontvangen met MSN?
Trillian Trillian Trillian..quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:06 schreef Reacher het volgende:
Ik heb liever niet dat er gevloekt wordt in mijn aller eerste 'Het grote' Topic.
Krijg ik nu een ban?
Over Trillian (damn i sayd it again
Het gekke is dat je binnen een netwerk dus wel naar elkaar kunt verzenden met msn, maar zodra de connectie langs de proxy/firewall/winroute/bla moet loopt het mis!
Lopen er hier ook slimme mensen rond die me uit kunnen leggen HOE het dan misloopt en WAAROM?
Even wachten tot ik een final van .net (xp) server heb, die beta die ik nu heb is echt baggerquote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:10 schreef OnlyMe het volgende:
Dus als ik het goed begrijp... Wanneer XP op de server staat dan zou ik wel kunnen ontvangen met MSN?
Reg. datum: 30 november 1999
Ongetwijfeld wordt er hier gerefereerd aan H323/videoconferencing/Netmeeting problemen en niet direct MSN Messenger.
De messenger an sich werkt vrijwel altijd probleemloos met NAT.
H323 (oftwel de Netmeeting functionaliteit van Messenger) geeft echter vaak problemen met NAT. Het probleem ligt hier meestal in het maken van inbound connections. Outbound, het plaatsen van calls naar derden (die natuurlijk wél kunnen ontvangen), werkt meestal ook wel.
Waar komen die problemen vandaan? Eigenlijk is dat simpel. Iemand probeert jou te bereiken. De initiële connectie wordt opgebouwd via een TCP poort eerst via de FQDN en als dat niet lukt op IP adres.
Dat gaat meestal nog goed. Maar zodra er connecties moeten worden opgezet voor H323 verkeer dan worden er dynamische inbound UDP poorten geopend. En dan weet de routing engine niet naar welke NAT client dit verkeer moet.
De oplossingen kunnen zijn :
1. Public IP adressen gebruiken
2. Een firewall/routing engine gebruiken die gebruik kan maken van 'Application Rules' in combinatie met een firewall client op je ge-NATte werkstation.
3. Gebruik maken van een Gatekeeper.
Die laatste kan echter weer problemen geven. Je moet er dan altijd voor zorgen dat je een echte FQDN gebruikt die naar jou machine verwijst. En je moet routing rules opzetten om externe ILS servers te kunnen gebruiken.
Ik hoop hiermee een aardig voorzetje te geven. En op verzoek wil ik er best wel wat meer tijd in steken. Ik moet echter zeggen dat ik die eigenlijk niet heb...
N.B. : Ik heb NetMeeting meerdere malen met success gebruikt binnen een NAT netwerk. O.a. met MS Proxy Server 2.0 en MS ISA Server 2000
quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:10 schreef OnlyMe het volgende:
In een ander topic waren wij zover dat dit zou werken... XP server (met ICS) en XP clients... waarbij de UPnP service aan moet staan.. dat zou moeten werken..
Maar ik wil geen XP op mun server instaleren omdat daar teveel "makkelijke gadgets" in zitten
If the world didn't suck, we would all fall off!!! ..........IK MOET NIKS! ... Eek the cat: "I.T. never hurts to [press F1]"
Reg. datum: 16 februari 2002
Ik gebruik de REPOTEC IP1515H broadband router (+print server) i.c.m. een XP client en een Windows ME client. Op de ME client heb ik de HomeNetworking wizard van XP gedraaid. Op de XP client heb ik de UPNP service op automatic start gezet.
Om een voor mij onbekende reden moest ik wel de DOS protectie op de router uitzetten. Wellicht ziet ie het dynamisch openen van al die verschillende poortjes door Messenger als een DOS attack....
Poorten forwarden is bij het gebruik van UPNP niet nodig.
Volgens mij zijn voor steeds meer routers firmware updates beschikbaar voor de UPNP functionaliteit.
En wanneer het internet gedeeld is op de host computer en daar XP Prof op komt te staan? Zou dat hetzelfde effect hebben? Ik ben op dat gebied echt een n00b dus ik hoop dat jullie me advies kunnen geven...quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:17 schreef MRic3 het volgende:
[..]
In een ander topic waren wij zover dat dit zou werken... XP server (met ICS) en XP clients... waarbij de UPnP service aan moet staan.. dat zou moeten werken..
Maar ik wil geen XP op mun server instaleren omdat daar teveel "makkelijke gadgets" in zittenen ik heb van XP alleen maar een Back-up en geen orgineel
Dit verhaal heb ik meerdere keren gehoord ik kan het niet bevestigen maar vermoed dat het om e.o.a. reden wel werkt. Proberen kan ik niet omdat ik geen 2000 Server heb en ik kan ISA of Proxy server niet instaleren op Win2000 Prof.quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:15 schreef The Lord het volgende:
<knip><knap><knee>
N.B. : Ik heb NetMeeting meerdere malen met success gebruikt binnen een NAT netwerk. O.a. met MS Proxy Server 2.0 en MS ISA Server 2000
Server os = win2k met de internetdeling optie van win2k
Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...
ik zou het nu even niet kunnen testen want ik zit nog via een hopeloze 56k6 te internetten, maar gister kreeg ik een fotootje binnen via messenger dus file transfer is blijkbaar wel gelukt..
videoconferencing(h232) kan ik helaas niet testen nu.
UPNP (universal plug and play????) heb ik nooit aangezet, maar maybe staat het wel automagisch aan.
zodra adsl verbinding hier in spanje aankomt (weekje of anderhalf) dan kan ik het testen..
voor de oplossing denk ik dat je toch op alle clients xp moet hebben draaien.. maar that's just a lucky guess..
If you think sex is a pain in the ass, you might be doing it wrong.
Waarom heeft mysql geen Ctrl-z :X
quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:17 schreef dvdhoek het volgende:
Bij mij werkt file transfer, video en voice wel achter een hardware router met UPNP support.
Ik gebruik de REPOTEC IP1515H broadband router (+print server) i.c.m. een XP client en een Windows ME client. Op de ME client heb ik de HomeNetworking wizard van XP gedraaid. Op de XP client heb ik de UPNP service op automatic start gezet.
Om een voor mij onbekende reden moest ik wel de DOS protectie op de router uitzetten. Wellicht ziet ie het dynamisch openen van al die verschillende poortjes door Messenger als een DOS attack....
Poorten forwarden is bij het gebruik van UPNP niet nodig.
Volgens mij zijn voor steeds meer routers firmware updates beschikbaar voor de UPNP functionaliteit.
Klopt ... de router en het OS moeten UPnP ondersteunen en dan werkt het dus. Windows ME en XP zijn (van de windows familie) de enige OS die UpnP ondersteunen...
Wie meer wil weten over het mooie UPnP service/protocol kan deze on-line powerpoint presentatie kijken.. Kann je zien hoe straks de magnetron met de televisie communiceert...
en ook nog een manier om dat voor elkaar te krijgen of maak je ons even lekker?quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:24 schreef Termi het volgende:
Ik kan wel bestanden verzenden ontvangen en gesprekken ook achter netwerk...
quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:13 schreef Flipke het volgende:
Het gekke is dat je binnen een netwerk dus wel naar elkaar kunt verzenden met msn, maar zodra de connectie langs de proxy/firewall/winroute/bla moet loopt het mis!
Lopen er hier ook slimme mensen rond die me uit kunnen leggen HOE het dan misloopt en WAAROM?
dat je op een lan wel die mogelijkheid hebt, is omdat msn je ip nummer doorstuurt naar de ontvangende partij, welke een verbinding met je maakt. Op een LAN is dit dus mogelijk aangezien die dat IP nummer kan benaderen.
Maar zodra de ontvangende partij zich op het internet bevind, is het probleem dat die bijvoorbeeld 192.168.1.xx niet kan vinden, omdat deze achter NAT zit met het IP 213.46.70.xx
quote:Op dinsdag 12 maart 2002 15:24 schreef Termi het volgende:
Ik kan wel bestanden verzenden ontvangen en gesprekken ook achter netwerk...
Server os = win2k met de internetdeling optie van win2k, gewoon niks ingesteld
...En gaan met die banaan
.
Heb ik hier ook geprobeerd op aanraden van jou... d8 ik..
Gewoon ICS geen services en alle protocollen uitgevinkt... werkte niet... maar jij had OS 2000 SERVER toch? Ik heb 2000 Prof en daar werkt het niet..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.