Linux: voor blije, gezonde hardware
Maar internetten via je mobiel zou idd wel een HEEELE leuke toepassing zijn. Van mij apart gewoon via de usb met je laptop... weet je hoe relaxed...
Maarja... hoe snel zal het gaan??? ik weet het allemaal niet... misschien wordt het stax één grote flop...
iemand een id hoe ze dit opgelost hebben?
Build a system that even a fool can use, and only a fool will want to use it.
Er zullen in 't begin waarschijnlijk ook alleen 'vrije' kanalen worden doorgegeven, dus je hebt geen smartcard of iets van dat soort nodig, alleen een ontvanger en een QAM64 Demodulator, die waarschijnlijk dan in dat kastje zit..
U heeft een digitale ontvanger nodig, die vanaf de introductie van Digitenne overal te koop zal zijn. Als abonnee krijgt u van Digitenne een kleine antenne en een smartcard, waarmee u de ontvanger kunt activeren voor de ontvangst van de televisie- en radiokanalen.
Wat is het verschil tussen Digitenne en kabel- en satelliettelevisie?
Digitenne kunt u overal ontvangen met een kleine antenne (slechts ca. 15 cm hoog) en een digitale ontvanger, ZONDER kabel, ZONDER schotel.
"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"
Reg. datum: 05 januari 2001
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
Reg. datum: 06 oktober 2000
Voorlopig alleen voor TV trouwens
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Weet iemand welke codering gebruikt wordt bij digitenne?
Hier staat niks :p
Reg. datum: 06 oktober 2000
En als je een aantal tv's en radio's hebt dan is digitale ether tv/radio dus waardeloos
Digitenne en opnemen ? 2e digitenne-abonnement!
Satelliet en opnemen ? 2e ingebouwde tuner, dus wel kijken of opnemen tegelijk (naar een ander programma)
In Engeland zijn 2 digitale systemen :
Satelliet, 200 channels voor 30 pond (euro 45) en +5 mln abonnees.
Digitenne, 25 channels, 25 pond, 1.1 mln abonnees.
Daar wint de digitenne het duidelijk niet....
(op lange termijn, zeg 25 jaar, komt TV gewoon binnen op de breedband internet verbinding en kijken we naar hetzelfde kastje; eindelijk TV tweaken
(25 jaar op grote schaal, over 5 jaar al in de kinderschoenen. Of vinden wij dat 120x160 schermpje van tegenwoordig er al op lijken..)
We hebben 5 tv's in huis, en die moeten wel allemaal tv-signaal hebben..hebben we 5 digitenne's nodig of is er een 'doorlus' optie..
Verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger is mogelijk, maar dan is op alle televisies hetzelfde kanaal te zien... Als u dit niet wilt, heeft u voor iedere televisie een digitale ontvanger nodig. De smartcard kan worden meegenomen van TV naar TV, maar u kunt ook een tweede abonnement aanschaffen voor ¤ 4,95 per maand.
"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"
quote:CheS schreef op 18 april 2003 @ 09:20:
Kan ik verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger?
Verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger is mogelijk, maar dan is op alle televisies hetzelfde kanaal te zien... Als u dit niet wilt, heeft u voor iedere televisie een digitale ontvanger nodig. De smartcard kan worden meegenomen van TV naar TV, maar u kunt ook een tweede abonnement aanschaffen voor ¤ 4,95 per maand.
Conclusie:
Extra kosten per tv dus: 180 (ong.) euro voor ontvanger plus 4,95 abo p/m?
In 2000 waren er al plannen en ik heb er al vroeg veel specificaties en kosten van gezien.
er was ook een nadeel maar dat ga ik nog ff opzoeken. Het had te maken met het signaal.
Graaf..graaf..graaf
Eureka,
het had te maken met storing van GSM's
supreme tweaker wijzigde dit bericht 18-04-2003 14:06 (11%)
Burp
quote:da-dude schreef op 18 april 2003 @ 14:06:
Goh dat duurde lang.
In 2000 waren er al plannen en ik heb er al vroeg veel specificaties en kosten van gezien.
er was ook een nadeel maar dat ga ik nog ff opzoeken. Het had te maken met het signaal.
Graaf..graaf..graaf
Eureka,
het had te maken met storing van GSM's
allemaal aardig, maar ik heb nog weinig gebruikerservaringen gezien..
is er niemand hier die het gebeuren al een tijdje gebruikt?
Ik laat het voorlopig aan me voorbij gaan, als ze geen enkel BBC kanaal uitzenden hoef ik het niet
/edit: ze riepen in eerste instantie R'dam, ja. Maar ik kreeg een paar weken terug een mailtje van ze, het begint weer eens in A'dam.
Dido wijzigde dit bericht 18-04-2003 15:22 (24%)
Eert uw forum en uw modder!
''Er komt een geschifte ninja door het raam.''
Digitenne is vanaf 23 april commercieel beschikbaar, je krijgt voor 8.95 euro per maand 25 TV zenders en 16 radio zenders. Antenne voor ontvangst is ongeveer 20cm hoog, je sluit deze aan op en decoder via een coax kabel en die decoder gaat weer met een scart kabel naar de TV toe. Grootste maar is dat je voor elke TV een decoder + antenne + abo nodig hebt, je kan wel alles op 1 decoder aansluiten via een RF modulator maar dan kijkt iedereen tegelijkertijd naar de zelfde zender.
Reg. datum: 05 januari 2001
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
En zeker nu bekend is geworden dat vanaf 1 juni alle BBC kanalen (1 t/m 4) ongecodeerd op de Astra-2 satelliet beschikbaar komen wordt de schotel toch wel weer een stuk interessanter! Alleen is de schotel zo duur in de aanschaf, en zoveel TV kijk ik thuis nou ook weer niet.
Zou Digitenne daarentegen BBC1 en BBC2 meegeven in het signaal, DAN zou ik het zeker wel overwegen, ter vervanging van m'n huidige UPC
Reg. datum: 15 januari 2001
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.