Gathering of Tweakers

Quicksearch
Zojuist het journaal gezien: Digitenne :
draadloze digitale TV (DVD kwaliteit) en Radio (CD kwaliteit) met een klein settop ontvangertje door via ether.
Dus niet meer afhankelijk van kabelboeren of schotels (het ding is zelfs draagbaar).
Allemaal nog in de kinderschoenen, zo ook de website :) , maar toch: naast breedband mobiele telefonie zie ik hier wel een toekomst voor weggelegd.
Wat is jullie eerste gedachte?

Linux: voor blije, gezonde hardware

mmm ja jammer dat er geen pics op de website staan... had het wel ff willen zien 'wat' het nou precies is :)
Maar internetten via je mobiel zou idd wel een HEEELE leuke toepassing zijn. Van mij apart gewoon via de usb met je laptop... weet je hoe relaxed... :D
Maarja... hoe snel zal het gaan??? ik weet het allemaal niet... misschien wordt het stax één grote flop... :?

Specs: Epox 8k7a+, AthlonXP2100+, 768 mb pc2100 dane-elec, Club3D-ATI Radeon 9700 128mb, Maxtor 120 gig 8mb cache, dvd-rom, A-Open (52x 32x 52x)

........

Als je via de Schotel een Digitale ontvangst wil hebben dan heb je heel wat nodig, nieuwe LNB (in de meeste gevallen) digitale decoder met smart-cardreader, smart-cards en speciale apparatuur om de schotel te richten?

iemand een id hoe ze dit opgelost hebben?

Build a system that even a fool can use, and only a fool will want to use it.

In my memory...

Door gewoon ipv analoog te moduleren (zoals je nu dus ned1/2/3 via een antenne ontvangt), digitaal te gaan moduleren met QAM64...

Er zullen in 't begin waarschijnlijk ook alleen 'vrije' kanalen worden doorgegeven, dus je hebt geen smartcard of iets van dat soort nodig, alleen een ontvanger en een QAM64 Demodulator, die waarschijnlijk dan in dat kastje zit.. :7
^^^^
Reg. datum: 10 maart 2001

Wat voor apparatuur heb ik nodig om Digitenne te kunnen ontvangen?

U heeft een digitale ontvanger nodig, die vanaf de introductie van Digitenne overal te koop zal zijn. Als abonnee krijgt u van Digitenne een kleine antenne en een smartcard, waarmee u de ontvanger kunt activeren voor de ontvangst van de televisie- en radiokanalen.

Wat is het verschil tussen Digitenne en kabel- en satelliettelevisie?

Digitenne kunt u overal ontvangen met een kleine antenne (slechts ca. 15 cm hoog) en een digitale ontvanger, ZONDER kabel, ZONDER schotel.

"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"

Ja maar dan moet je zeker wel voor elke TV in je huisje zo'n kastje nemen, net zoals nu met Schotel. Das dus niet leuk. Kabel kan je lekker doorlussen...

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Reg. datum: 06 oktober 2000

Dit is dus geen alternatief voor kabel, je moet 200 euro aansluitkosten betalen en het is een paar euro per maand goedkoper voordat je dat terugverdient hebt... Je kan dus maar 1 tv en 1 radio aansluiten en die moeten dan ook nog eens vlakbij elkaar staan. Als je meerdere tv's en radio's op verschillende plaatsen in huis hebt is dit dus helemaal niks, op kabel kan je zo veel aansluiten als je wil, je hebt alleen een versterker nodig als het er redelijk veel worden, maar die dingen zijn ook niet zo duur.

Denk eraan dat dit alleen is voor de ontvangst van digitale signalen, en dus wel voor breedbanddoeleinden gebruikt zou kunnen worden, maar niet als telefoonkosten drukker.....

Voorlopig alleen voor TV trouwens :)

Guess what! I got a fever... And the only prescription.. is more cowbell!
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.

Groen...
Reg. datum: 08 november 2000

Hmm... Leuk hebbeding... maar voordat het betaalbaar wordt ;(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Terug

Ik denk niet dat je het moet zien als vervanging voor kabel, maar voor de mobiele markt. Dus op campings en evt. in auto's. Verder is het een goedkoper alternatief voor de schotel voor mensen die alleen de NL zenders kijken. Want 600 zenders zoals ik nu via de schotel heb zie ik daar nog niet verschijnen.

Weet iemand welke codering gebruikt wordt bij digitenne?

o nee hè, heppie hem oo

Misschien kan het wel de vervanger worden van de kabel, maar het is nu nog veel te vroeg om dat te zeggen, dus laten we eerst maar eens een pposje afwachten wat het precies gaat worden, want het is nu allemaal nog te nieuw om daarover te oordelen denk ik.

Hier staat niks :p

Reg. datum: 06 oktober 2000

De bandbreedte op de kabel is veel groter en er is ook upsteam mogelijk. En digitale tv op de kabel bestaat ook. En dan blijft er nog bandbreedte over voor analoge tv/radio, internet, telefonie etc. Digitale signalen hebben ook op de kabel de toekomst en vanwege de grote bandbreedte kan je er veel meer mee.

En als je een aantal tv's en radio's hebt dan is digitale ether tv/radio dus waardeloos :( Net als bij satteliet, bij kabel kan je dan nog gewoon analoog signaal blijven gebruiken op de andere tv's als je een digitale decoder voor 1 tv hebt gekocht.

Als dit doorzet moet je eens opletten hoe snel de analoge zenders op de kabel plaats moeten maken. alleen het (wettelijk) verplichte aanbod blijft nog een paar jaar, de rest is zo vertrokken. De codering wordt weer een kat & muis spelletje dat niemand kan winnen. Na de eerste kinderziektes, die zijn er door de schotelaars wel uitgehaald, durven ze het wel aan. Digitale videorecorders zijn er ook al, ook ontstaan uit de satellietwereld. VHS ? Ha, exit! Zeker weten.
Digitenne en opnemen ? 2e digitenne-abonnement!
Satelliet en opnemen ? 2e ingebouwde tuner, dus wel kijken of opnemen tegelijk (naar een ander programma)

In Engeland zijn 2 digitale systemen :
Satelliet, 200 channels voor 30 pond (euro 45) en +5 mln abonnees.
Digitenne, 25 channels, 25 pond, 1.1 mln abonnees.

Daar wint de digitenne het duidelijk niet....
(op lange termijn, zeg 25 jaar, komt TV gewoon binnen op de breedband internet verbinding en kijken we naar hetzelfde kastje; eindelijk TV tweaken :D
(25 jaar op grote schaal, over 5 jaar al in de kinderschoenen. Of vinden wij dat 120x160 schermpje van tegenwoordig er al op lijken..)

I love my Sage-Femme :-)

DE MAAT IS VOL! We hebben het helemaal gehad met UPC, en gaan dus nu over naar digitenne... maar: wie heeft er ervaring met dit systeem en kan mij vertellen wat de nadelen zijn.
We hebben 5 tv's in huis, en die moeten wel allemaal tv-signaal hebben..hebben we 5 digitenne's nodig of is er een 'doorlus' optie..

^^^^
Reg. datum: 10 maart 2001

Kan ik verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger?

Verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger is mogelijk, maar dan is op alle televisies hetzelfde kanaal te zien... Als u dit niet wilt, heeft u voor iedere televisie een digitale ontvanger nodig. De smartcard kan worden meegenomen van TV naar TV, maar u kunt ook een tweede abonnement aanschaffen voor ¤ 4,95 per maand.

"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"

quote:
CheS schreef op 18 april 2003 @ 09:20:
Kan ik verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger?

Verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger is mogelijk, maar dan is op alle televisies hetzelfde kanaal te zien... Als u dit niet wilt, heeft u voor iedere televisie een digitale ontvanger nodig. De smartcard kan worden meegenomen van TV naar TV, maar u kunt ook een tweede abonnement aanschaffen voor ¤ 4,95 per maand.

Conclusie:
Extra kosten per tv dus: 180 (ong.) euro voor ontvanger plus 4,95 abo p/m?

Goh dat duurde lang.
In 2000 waren er al plannen en ik heb er al vroeg veel specificaties en kosten van gezien.
er was ook een nadeel maar dat ga ik nog ff opzoeken. Het had te maken met het signaal.

Graaf..graaf..graaf

Eureka,
het had te maken met storing van GSM's

supreme tweaker wijzigde dit bericht 18-04-2003 14:06 (11%)

Amd Athlon64 2800+, Gigabyte K8VT800, AOpen 6800LE 128mb, 1gb Ram, 120 gieg Maxtor, 80 gieg WD, WinTV Go2, Altec Lansing AVS400

quote:
da-dude schreef op 18 april 2003 @ 14:06:
Goh dat duurde lang.
In 2000 waren er al plannen en ik heb er al vroeg veel specificaties en kosten van gezien.
er was ook een nadeel maar dat ga ik nog ff opzoeken. Het had te maken met het signaal.

Graaf..graaf..graaf

Eureka,
het had te maken met storing van GSM's

allemaal aardig, maar ik heb nog weinig gebruikerservaringen gezien..
is er niemand hier die het gebeuren al een tijdje gebruikt?
:?

Er zijn als ik mij niet vergis maar een paar plaatsen waar dit wordt gedaan. Hiversum en Rotterdam dacht ik :?

Acties: [view]

Door: Dido Moderator SG/HK
Raptor formicarum

Het is dacht ik pas een paar weken beschikbaar, en alleen in de regio A'dam... dus veel ervaringen zul je niet hebben.

Ik laat het voorlopig aan me voorbij gaan, als ze geen enkel BBC kanaal uitzenden hoef ik het niet :(

/edit: ze riepen in eerste instantie R'dam, ja. Maar ik kreeg een paar weken terug een mailtje van ze, het begint weer eens in A'dam.

Dido wijzigde dit bericht 18-04-2003 15:22 (24%)

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

Ik heb het gezien (werk bij een audio/video zaak) en ik moet zeggen dat het qua beeld betreft beter is als de kabel. (DVD kwaliteit is misschien wat overdreven).

Digitenne is vanaf 23 april commercieel beschikbaar, je krijgt voor 8.95 euro per maand 25 TV zenders en 16 radio zenders. Antenne voor ontvangst is ongeveer 20cm hoog, je sluit deze aan op en decoder via een coax kabel en die decoder gaat weer met een scart kabel naar de TV toe. Grootste maar is dat je voor elke TV een decoder + antenne + abo nodig hebt, je kan wel alles op 1 decoder aansluiten via een RF modulator maar dan kijkt iedereen tegelijkertijd naar de zelfde zender.

You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo | Xbox360 gamercard

Maar wat zijn de mogelijkheden in de toekomst voor Digitenne? Van kabel is wel duidelijk dat hier digitaal nog een heleboel zenders bij kunnen, maar hoe zit dit met digitenne? Wat is het maximum? 30? 50?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

denk mits er voldoende bandbreedte is er geen grens is, denk alleen dat ze uit finacieel punt niet verder gaan dan die 25 zenders

You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo | Xbox360 gamercard

Reg. datum: 17 augustus 2001

Eén argument tegen Digitenne is voor mij het ontbreken van BBC1 en BBC2 op het Digitenne signaal. Die BBC-World die ze erbij hebben kan mij gestolen worden. Heb aan CNN wel genoeg voor live-beelden van wat er in de wereld gebeurt!

En zeker nu bekend is geworden dat vanaf 1 juni alle BBC kanalen (1 t/m 4) ongecodeerd op de Astra-2 satelliet beschikbaar komen wordt de schotel toch wel weer een stuk interessanter! Alleen is de schotel zo duur in de aanschaf, en zoveel TV kijk ik thuis nou ook weer niet.

Zou Digitenne daarentegen BBC1 en BBC2 meegeven in het signaal, DAN zou ik het zeker wel overwegen, ter vervanging van m'n huidige UPC :( kabel-TV abonnement in Almere...
IK vind het feit dat je per TV/videorecorder/dvd-recorder een apart abonnement + decoder nodig hebt toch wel een erg hoge drempel om het aan te schaffen. Maar gelukkig woon ik toch niet in Amsterdam dus ik kan het niet eens krijgen :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws