Klopt, het hoog is echt zwaar klote! Wil al een jaar nieuwe naalden maarja, geld is steeds opquote:Op donderdag 20 december 2001 11:30 schreef TripleM het volgende:
[..]
Dat zouden de naalden kunnen zijn.. Had je op die Soundlabs andere naalden zitten?
Het frequentiebereik van 500 AL II's is 20 Hz tot 17 kHz, da's minder dan bijvoorbeeld Trackmaster II's (20 Hz tot 20 kHz) en als ze slijten gaat het hoog als eerste minder klinken..
quote:Op donderdag 20 december 2001 21:01 schreef mark_dabomb het volgende:
Nog even een vraagje voor jullie.
Ik zit even te kijken naar de spectaculaire aanbiedingen van de Behringer's bij Feedback, ik zit te denken een de DX-500 of 1000. Ik heb alleen een vraagje over beide.
Hoe zit het met soort ingangen en uitgangen. Ik beschik helaas zelf alleen nog maar over tulp-stekkers. Alleen ga misschien binnenkort over op Jack-pluggen. Beide zijn dus gewenst. Nu kan je bij de 1000 je versterker op je tape-out aansluiten neem ik aan. Alleen hoe zit het bij de 500, achterkant-plaatje is er niet, en specs enzo doen het bij mij niet, kan iemand mij daar iets over vertellen?
Dan neem je toch lekker van die verloopplugjes. Die hoeven je echt geen vermogen te kosten hoor. Maar eerlijk gezegd is het mij nog nooit gelukt het verschil tussen tulp, xlr en jack te horen. Dat is iets wat bij grote PA systemen wel mee gaat tellen (brom enzo), maar thuis amper telt.
Maar goed, hoogste tijd, ik ga maar eens ff mijn spulletjes bijelkaar zoeken; zo een lekker setje op een feest neerzetten.
Ten eerste kan ik volgens mij nog steeds boven de 17 kHz horen en ten tweede zal een element dat 17 kHz als max heeft op 17 kHz minder hard klinken dan een element dat als max 20 kHz heeft.. Ofwel het element met max 20 kHz klinkt beter, dacht niet dat ik dat nog hoefde uit te leggen..quote:Op donderdag 20 december 2001 19:47 schreef universal creations het volgende:
Ik vind het knap als jij boven de 17 KHz met gehoorbereik kan komen. Een pasgeboren baby kan net de 19 KHz halen, daarna gaat het rap achteruit (vooral bij DJ's).
// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //
quote:Op donderdag 20 december 2001 21:15 schreef Kaos het volgende:
Klopt, het hoog is echt zwaar klote! Wil al een jaar nieuwe naalden maarja, geld is steeds opHebben jullie ook op de stantons dat linkerkanaal iets zachter is dan rechter? Volgens mij licht het aan de stantons. Dacht eerst dat het aan mijn dateq lag maar iemand anders had het ook (alhoewel die ook een dateq heeft)
Dat had ik dus met mijn gewone Trackmasters ook.. Heb er zelfs iemand van Stanton over gesproken, die zei dat het niet moet kunnen.. Bij mij was het makkelijk te checken omdat bij het ene element de linkerkant harder was, en bij het andere element de rechterkant.. Na omwisselen merkte je dus dat het duidelijk de elementen waren..
Nu ik een matched pair Trackmaster II's heb (met certificaatje
// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //
Haha, de meeste mensen vinden die Behringer te groot. Ik ging vorige week ook voor die Behringer DX1000 naar Feedback. Wou em toch maar niet hebben. Kwam wel met een Phonic MM1805x (14 kanaals+fx-processor)
thuis. Had het eerst vergeleken met de Behringer mx1804x. Vond de Phonic toch een stuk beter klinken (was ook duurder).
Exclusive Artdesign
hmm ja ik wilde 'm eigenlijk ook gaan halen, die DX1000
morgen even een kartonnen doos verbouwen en kijken of 't een beetje wil passen en er ook nog redelijk uitziet dan maar
morgen even een kartonnen doos verbouwen en kijken of 't een beetje wil passen en er ook nog redelijk uitziet dan maar
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
quote:Op donderdag 20 december 2001 19:47 schreef universal creations het volgende:
[..]
Ik vind het knap als jij boven de 17 KHz met gehoorbereik kan komen. Een pasgeboren baby kan net de 19 KHz halen, daarna gaat het rap achteruit (vooral bij DJ's).
Niet als je net zoals mij fijne oordoppies draagt tijdens het feesten en draaien. Enne niemand die die dingen ziet hoor.
Believe me -> laat maar een paar doppies aanmeten en je voelt je kop een stuk minder de volgende ochtend als je lekker hebt staan beuken. + Je beschermt je oren ermee -> Neem bijvoorbeeld is Eric E -> Net zo doof als een kwartel.
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
quote:Op donderdag 20 december 2001 19:29 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Een flamebait? Hahahahaha! Dacht het niet hoor. Ik geef alleen mijn mening.
En mijn mening is dat als je el cheapo troep koopt, je volgens mij niet goed bezig bent.
Behringer wordt wel in het oosten gemaakt, maar niet zo ver hoor...
ging meer over dat
1)
en met de "grote" jongens mee praten...
Ik heb een dure bak met standaart status"
leuk voor je vriend...maar ik doe draaien als hobby
het is niet de apparatuur die de man maakt
Chill... neem een biertje ofzo
jah.... hebbie de platjes wel eens naast elkaar gehoudenquote:Op donderdag 20 december 2001 20:26 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Koop dan de DX-100, is minder dan 150 piek en heeft ook maar twee kanalen.
Chill... neem een biertje ofzo
quote:Op donderdag 20 december 2001 22:53 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
ging meer over dat
1)
![]()
en met de "grote" jongens mee praten...
Ik heb een dure bak met standaart status"
leuk voor je vriend...maar ik doe draaien als hobby
het is niet de apparatuur die de man maakt
Owwww... Ik ben een zeikerd dat ik struikel over bergen taalfouten? Nah, ga dan maar lekker door mien jung!
Ik irriteer me alleen mateloos aan wort met een t en dat soort domme foutjes die je op de basisschool al niet meer hoort te doen. Een typfoutje is oke, maar structureel taalfouten maken vind ik niet alleen zielig en dom, maar ook een gebrek aan communicatie. Maar daar zal ik wel een ouwe zeikerd in zijn.
Als ik een post lees die wemelt van de kromme zinnen en taalfouten neem ik die nu eenmaal minder serieus.
Laat dat een les voor de toekomstige sollicitatiebrieven zijn; dan gaan ze meteen de prullebak in...
Maar goed, ik ben nu moe... Net thuis van een gig.
Als een keizer staan draaien (mag ik voorzichtig zeggen). Bijna 1000 man stond te springen op mijn mix van club, progessive, trance en weer progessive. Het is wel weer mooi voor deze dag.
Normale mensen staan nu op. Ik ga zo maar es een paar uur pitten... alleen heb ik nog steeds die irritante "high" nog dat de ellendige plaatjes nog door mijn kop spoken. Kennen jullie dat?
Ik moest gisterenavond draaien in een klein cafetje in Amersfoort (DeLuxe, Reind weet het wel) en na afloop kwam er een gozer naar me toe die vroeg of ik wel eens tapejes in elkaar mixede. Ik zei nee, waarop die jongen zei dat hij me echt super vond draaien. Hij draaide soms zelf wel eens in de Mazzo, zei hij, en hij zou eens kijken of ik daar ook eens kon draaien!!!!
Ik werd gek toen ik dat hoorde!!!! MAZZO!!!!!
[EDIT]
Ik weet wel dat ik een hele grote fout heb gemaakt tijdens het mixen, mijn poot pleef plakken aan een plaat terwijl ik aan het corrigeren was in de mix... Toen liep hij dus helemaal niet meer.....
[EDIT]
Ik weet wel dat ik een hele grote fout heb gemaakt tijdens het mixen, mijn poot pleef plakken aan een plaat terwijl ik aan het corrigeren was in de mix... Toen liep hij dus helemaal niet meer.....
quote:Op vrijdag 21 december 2001 11:23 schreef DJ_Mesut het volgende:
Zolang je niet heel veel fouten maakt zijn het niet de fouten die belangrijk zijn, maar hoe je ze corrigeert.. Dus daar zou ik me niet druk over maken, kan iedereen gebeuren..
De Mazzo, ken ik wel van naam maar verder niet zo goed.. Ik neem aan dat dat goed is?
Jean doet toch niks anders als fouten maken en die is toch ook PRO DJquote:Op vrijdag 21 december 2001 11:23 schreef DJ_Mesut het volgende:
[EDIT]
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
leuk is dat altijd, DJ's die duizenden guldens op een avond verdienen en dan niet eens een plaatje strak mixen.. lekker een dubbele bass enzow.. en niemand die het hoort want het is DJ weetikveel en die is nou eenmaal goed ...
Erhh, blijf dan ook met je tengels van het vinyl af, en rem op de platter zelf !quote:Op vrijdag 21 december 2001 11:23 schreef DJ_Mesut het volgende:
[EDIT]
[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'
quote:Op vrijdag 21 december 2001 13:54 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Erhh, blijf dan ook met je tengels van het vinyl af, en rem op de platter zelf !Of ben ik soms de enige die het op die manier doet ?
die fout maakte ik ook toen ik pas begon met vinyl (en zie het nog veel beginners doen), daar ben ik maar snel vanaf gestapt, en remde voortaan met de platter
al corrigeer ik tegenwoordig uitsluitend met de pitchcontrol, (is subtieler en veel minder 'hoorbaar' als corrigeren door ff de rem erop te zetten) en rem ik alleen af met de platter als ik een plaat gelijk aan het zetten ben
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:Op vrijdag 21 december 2001 14:00 schreef Ener-G het volgende:
die fout maakte ik ook toen ik pas begon met vinyl (en zie het nog veel beginners doen), daar ben ik maar snel vanaf gestapt, en remde voortaan met de platter
al corrigeer ik tegenwoordig uitsluitend met de pitchcontrol, (is subtieler en veel minder 'hoorbaar' als corrigeren door ff de rem erop te zetten) en rem ik alleen af met de platter als ik een plaat gelijk aan het zetten ben
Fout? Da's helemaal geen fout, tis maar wat je zelf fijner vindt.. Ik corrigeer zelden op de platter, gaat nooit fout..
Pitch control corrigeren, tja als je heel subtiel met je vinyl of platter corrigeert is ook dat niet nodig.. Werkt zelfs onhandiger omdat je nooit precies de originele positie van je pitch terugkrijgt..
ik doe het ook op de platter, want soms heb je platen die een beetje hol zijn en die draaien dan heel licht op de mat, als je dan corrigeert is het meteen heel sterk..vandaar 
automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul
Het hoog is dus niet alleen bij mij klote, hmm misschien toch verder kijken voor andere naalden of effe kijken of het gewicht nog wat uitmaakt. Dat de linker harder is dan rechter is mij nog niet opgevallen, ik zal er opletten als ik vanavond weer ga draaien.quote:Op donderdag 20 december 2001 21:15 schreef Kaos het volgende:
[..]
Klopt, het hoog is echt zwaar klote! Wil al een jaar nieuwe naalden maarja, geld is steeds opHebben jullie ook op de stantons dat linkerkanaal iets zachter is dan rechter? Volgens mij licht het aan de stantons. Dacht eerst dat het aan mijn dateq lag maar iemand anders had het ook (alhoewel die ook een dateq heeft)
quote:Op donderdag 20 december 2001 22:23 schreef TripleM het volgende:
[..]
Dat had ik dus met mijn gewone Trackmasters ook.. Heb er zelfs iemand van Stanton over gesproken, die zei dat het niet moet kunnen.. Bij mij was het makkelijk te checken omdat bij het ene element de linkerkant harder was, en bij het andere element de rechterkant.. Na omwisselen merkte je dus dat het duidelijk de elementen waren..
Nu ik een matched pair Trackmaster II's heb (met certificaatje) is het probleem weg.. Ik zou eens bellen met je dealer of je ze niet om kan ruilen, moet niet kunnen volgens Stanton toch?
Zijn deze Trackmaster dan wel aan te raden, aangezien jij hier ook problemen mee had? Of zijn er andere goede alternatieven?
Naalden komen bij Correct vandaan, ik heb er nog garantie, maar of ik ze nog kan omruilen
Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House
quote:Op vrijdag 21 december 2001 14:27 schreef Mries! het volgende:
ik doe het ook op de platter, want soms heb je platen die een beetje hol zijn en die draaien dan heel licht op de mat, als je dan corrigeert is het meteen heel sterk..vandaar
precies
Als ze beetje hol zijn, kunnen ze ook sneller overslaan als je niet de platter gebruikt.
Gewicht maakt niet zo heel veel uit, tenzij je guldens op het element gaat plakken voor extra gewicht.. Werd vroeger bij de heavy turntablists wel es gebruikt..quote:Op vrijdag 21 december 2001 14:28 schreef avthart het volgende:
Het hoog is dus niet alleen bij mij klote, hmm misschien toch verder kijken voor andere naalden of effe kijken of het gewicht nog wat uitmaakt. Dat de linker harder is dan rechter is mij nog niet opgevallen, ik zal er opletten als ik vanavond weer ga draaien.
quote:Zijn deze Trackmaster dan wel aan te raden, aangezien jij hier ook problemen mee had? Of zijn er andere goede alternatieven?
Ja en ja. De Trackmasters zijn zeker aan te raden, ik denk dat ik met de vorige gewoon pech had. Met degenen die ik nu heb ben ik supertevreden. Stanton is een meer dan prima merk elementen!
Maar, alternatieven zijn er ook genoeg. Shure en Ortofon bijvoorbeeld.. Vooral Ortofon zal je wel aanspreken..
De naalden zijn niet goed, dus vallen ze onder garantie, dus zou je ze om moeten kunnen ruilen lijkt me.quote:Naalden komen bij Correct vandaan, ik heb er nog garantie, maar of ik ze nog kan omruilen
Ok bedankt voor je informatie. Ik ga denk maar is terug naar Correct (naalden, wel 3 maanden gebruikt) en kijk of ik ze kan ruilen en nieuwe kan halenquote:Op vrijdag 21 december 2001 14:52 schreef TripleM het volgende:
[..]
Gewicht maakt niet zo heel veel uit, tenzij je guldens op het element gaat plakken voor extra gewicht.. Werd vroeger bij de heavy turntablists wel es gebruikt..
[..]
Ja en ja. De Trackmasters zijn zeker aan te raden, ik denk dat ik met de vorige gewoon pech had. Met degenen die ik nu heb ben ik supertevreden. Stanton is een meer dan prima merk elementen!
Maar, alternatieven zijn er ook genoeg. Shure en Ortofon bijvoorbeeld.. Vooral Ortofon zal je wel aanspreken..www.ortofon.com
[..]
De naalden zijn niet goed, dus vallen ze onder garantie, dus zou je ze om moeten kunnen ruilen lijkt me.
Weet je nog hoe hij heet???quote:Op vrijdag 21 december 2001 11:23 schreef DJ_Mesut het volgende:
...
Hij draaide soms zelf wel eens in de Mazzo, zei hij, en hij zou eens kijken of ik daar ook eens kon draaien!!!!
...
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
ik had het ook niet over met je vingers op de platter, maar op het vinyl zelf, dat kan dus gaan 'plakken' met alle gevolgen van dienquote:Op vrijdag 21 december 2001 14:27 schreef TripleM het volgende:
[..]
Fout? Da's helemaal geen fout, tis maar wat je zelf fijner vindt.. Ik corrigeer zelden op de platter, gaat nooit fout..
quote:Pitch control corrigeren, tja als je heel subtiel met je vinyl of platter corrigeert is ook dat niet nodig.. Werkt zelfs onhandiger omdat je nooit precies de originele positie van je pitch terugkrijgt..
tja als je sowieso moest corrigeren stond die pitch toch al niet goed
in die technomix van me op de ftp heb ik geen 1x gecorrigeerd met afremmen op de platter
maar ieder zo z'n eigen smaak, het is in ieder geval niet aan te raden om af te remmen op het vinyl zelf
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Joostquote:Op vrijdag 21 december 2001 19:32 schreef BtM909 het volgende:
[..]
Weet je nog hoe hij heet???
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last
Dit topic is gesloten.