HELP! Kamer in Leiden gezocht!
ik heb een nieuwe mixer...
ik had ff een nieuwe nodig en me budget was natuurlijk laag omdat het in de feestdagenmaand is...
maaruh...ik koop dus die mixer en gah uhm thuis uitpakken
ik denk...nou voor dat geld...kan niet veel goed's zijn...
kan geen 2 kanalen tegelijkluisteren enzow...
dus ik sluit de boel aan...
hey... ik kan 2 kanalen tegelijk op me koptelefoon luisteren
2band's equalizer per kanaal
volume per kanaal
volume van de koptelefoon
master volume
een leuke crossfader die het goed doet en(N O G) niet kraakt
wieuw....
helemaal te gek... en dat voor 220,- piek...
1 nadeel...
je hoort heel zacht wat je op de koptelefoon luisterd op de boxen...
najah... je kan niet alles hebben he
tot ik me numark gah kopen
ben ik hier best tevreden mee denk ik
heb ook nog een foto:
modemers wees gewaarschuwt
Chill... neem een biertje ofzo
Oh jongen toch! Voor ongeveer een meiertje meer had je een Behringer DX 500 gehad.
Had je iets meer met de grote jongens kunnen meepraten...
Maar goed, leuk dat je blij bent met de split functie op je headphone.
Twee dingen...
1) Leer nou eens een heel klein beetje A B N... (gewaarschuw... kofschip... d!)
2) Een equalizer van twee bands is _echt_ geen equalizer, maar een toonregelingetje.
Veel plezier ermee.
quote:Op woensdag 19 december 2001 18:49 schreef kreischer2000 het volgende:
Zo ik heb vanmiddag bij Feedback Rotterdam een Gemini PS626 Pro 2 mengpaneel aangeschaft, best aardig dingetje voor thuisgebruik. Ik ging eigenlijk voor die Behringer DX1000 maar toen ik hem zag wilde ik hem al niet meer hebben dat ding is veels te groot voor mijn kamertje. In de kerstvakantie ga ik ff een gat zagen in mijn bureau dan kan ik hem daarin laten zakken, dat ziet er namelijk veel strakker uit dan zon groot ding gewoon op je bureau.
Een Gemini in plaats van een Behringer..? En dat alleen vanwege de afmetingen?
Jij moet wel heel klein wonen om zo'n
Sommige mensen kunnen me echt verbazen hoor.
Waar zit die gozer toch? Hij heeft namelijk al ff niet meer gepost.
Ow en mensen hoe zit het nu met de FTP -> schiet het al een beetje op? Ik heb namelijk een nieuwe mix liggen
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
HELP! Kamer in Leiden gezocht!
Gaat ook gelijk naar Per toe, en als het meezit ook richting Engeland (Sasha 2 in the house hehe)!!!!
quote:Op donderdag 20 december 2001 01:53 schreef Reind het volgende:
Ik mis Randy![]()
Waar zit die gozer toch? Hij heeft namelijk al ff niet meer gepost.
Ow en mensen hoe zit het nu met de FTP -> schiet het al een beetje op? Ik heb namelijk een nieuwe mix liggen
ik zal 'm ff weer naar GOT schoppen
wieso mis je 'm ?
Vervolgens kom je erachter dat het wel meevalt, maar waarom WERK je niet eerst even met dat ding zodat je weet wat je koopt? Of redeneer ik nu stom
M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP
quote:Op donderdag 20 december 2001 10:11 schreef Six4Eight het volgende:
Af en toe volg ik een aantal mensen niet hoor, zomaar een mixer kopen voor Fl 200,- en denken dat het rotzooi is.
Vervolgens kom je erachter dat het wel meevalt, maar waarom WERK je niet eerst even met dat ding zodat je weet wat je koopt? Of redeneer ik nu stom
zou ik ook zeggen
gewoon altijd even in de winkel testen, of zorgen dat je zeker weet (en van veel anderen hebt gehoord) dat 't kwaliteit is
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Precies. Ik wil bijvoorbeeld wat nieuwe elementen voor mijn TT's aanschaffen (Concorde Pro van Ortofon). Nu heb ik er nog nooit zelf mee gewerkt, maar ik krijg zoveel positieve feedback dat ik bijna zeker weet dat ik ze wil hebben. Nu nog een keertje testen en meenemen die krengenquote:Op donderdag 20 december 2001 10:14 schreef Flat© het volgende:
[..]
zou ik ook zeggen
gewoon altijd even in de winkel testen, of zorgen dat je zeker weet (en van veel anderen hebt gehoord) dat 't kwaliteit is
quote:Op donderdag 20 december 2001 10:14 schreef Flat© het volgende:
Ik heb, afgezien van mijn hoofdtelefoon (Koss UR-30), niks geprobeerd voordat ik het kocht.. Mijn Technics niet, mijn Stanton Trackmaster II elementen niet, mijn Stanton SK-TWO ook niet en zelfs mijn Kaosspad niet.. Ik heb erover gelezen, plaatjes bekeken (en demo geluisterd in het geval van mijn Kaosspad) en zo tot de conclusie gekomen dat ik het wilde.. Tot nu toe heb ik nog nergens spijt van..
[edit] Moeilijk, Nederlands.. [/edit]
// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //
Ik heb een tijdje geleden 2 technics SL1200/1210 MK II gekocht, met 2x STANTON 500 AL naalden. (naalden 3 maanden oud)
Nu vind ik de hoge tonen vaag klinken, het is moelijk uit te leggen, maar je kan het een beetje vergelijken met hoge tonen van een mp3 op een lage bitrate. De hoge tonen zijn niet zijn helder dus.
Kan dit aan de naalden liggen of aan mijn mengpaneel (Gemini Pro 626 Platinum, 3 jaar geleden gekocht)? Mengpaneel lijkt mij niet, aangezien ik met mijn oude soundlabs het probleem niet had.
Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House
quote:Op donderdag 20 december 2001 11:00 schreef avthart het volgende:
Nu vind ik de hoge tonen vaag klinken, het is moelijk uit te leggen, maar je kan het een beetje vergelijken met hoge tonen van een mp3 op een lage bitrate. De hoge tonen zijn niet zijn helder dus.
Kan dit aan de naalden liggen of aan mijn mengpaneel (Gemini Pro 626 Platinum, 3 jaar geleden gekocht)? Mengpaneel lijkt mij niet, aangezien ik met mijn oude soundlabs het probleem niet had.
Dat zouden de naalden kunnen zijn.. Had je op die Soundlabs andere naalden zitten?
Het frequentiebereik van 500 AL II's is 20 Hz tot 17 kHz, da's minder dan bijvoorbeeld Trackmaster II's (20 Hz tot 20 kHz) en als ze slijten gaat het hoog als eerste minder klinken..
// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //
nee okee, maar die dingen die jij opnoemt kan je ook zeker van zijn dat 't goed is hèquote:Op donderdag 20 december 2001 10:50 schreef TripleM het volgende:
Ik heb, afgezien van mijn hoofdtelefoon (Koss UR-30), niks geprobeerd voordat ik het kocht.. Mijn Technics niet, mijn Stanton Trackmaster II elementen niet, mijn Stanton SK-TWO ook niet en zelfs mijn Kaosspad niet.. Ik heb erover gelezen, plaatjes bekeken (en demo geluisterd in het geval van mijn Kaosspad) en zo tot de conclusie gekomen dat ik het wilde.. Tot nu toe heb ik nog nergens spijt van..
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
quote:Op donderdag 20 december 2001 09:03 schreef wibblemoo het volgende:
[..]
ik zal 'm ff weer naar GOT schoppen
wieso mis je 'm ?
Ik heb al zolang niets meer van die gozer gehoord man. Geen MSN geen post hier en geen gepost op het DJ forum.
Dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn -> 1 Hij is druk
2 Hij heeft een vriendin. Of hij heeft ze beide -> in dat geval -> Succes Randy
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
quote:Op donderdag 20 december 2001 11:30 schreef TripleM het volgende:
[..]
Dat zouden de naalden kunnen zijn.. Had je op die Soundlabs andere naalden zitten?
Het frequentiebereik van 500 AL II's is 20 Hz tot 17 kHz, da's minder dan bijvoorbeeld Trackmaster II's (20 Hz tot 20 kHz) en als ze slijten gaat het hoog als eerste minder klinken..
Op die Soundlabs zaten andere naalden.
Slijten van de naalden dacht ik ook al aan,
maar dat vind ik wel erg raar(en snel), aangezien beide naalden 3 maanden oud en niet echt intensief gebruikt zijn.
Zou het dan misschien toch aan mengpaneel liggen, ik kan wel mijn draaitafel direct aan mijn versterker hangen, kijken of ik het dan nog steeds hoor
Ik kan anders ook wel stukje opnemen, maar dat zal dan vanavond worden, aangezien ik nu op mijn werk zit. Dan laat ik het wel horen.
Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House
heb je er niet teveel gewicht op staan? meer gewicht betekent ook namelijk minder hoge tonen, en voor thuisgebruik hoef je er geen loden plakkaten op te hebben zitten ivm overslaan etcquote:Op donderdag 20 december 2001 11:30 schreef TripleM het volgende:
[..]
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:Op donderdag 20 december 2001 01:43 schreef MisterDon wat:
ik gah hier maar niet op in
loopt uit op een flamebait
ik heb deze ff 2 maanden nodig dan gah ik een numark halen...
alleen aangezien mijn andere mixer kraakte als de pest...
en hij het niet waard is om te repareren heb ik ff snel een "B" merkje gekocht...
waarom geen berhinger bla bla
omdat ik maar 2 kanalen nodig heb...
alsof een berhinger zo goed is...
word ook gewoon in het verre oosten gemaakt hoor
quote:Op donderdag 20 december 2001 17:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:
maar ok over mijn mixertje
ik heb deze ff 2 maanden nodig dan gah ik een numark halen...
alleen aangezien mijn andere mixer kraakte als de pest...
en hij het niet waard is om te repareren heb ik ff snel een "B" merkje gekocht...
waarom geen berhinger bla bla
alsof een berhinger zo goed is...
word ook gewoon in het verre oosten gemaakt hoor
Behringer is duits vriend
En tevens de 2e lijn van Mackie, er zitten dus behoorlijke kwaliteits componenten in.
quote:Op donderdag 20 december 2001 17:53 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
ik gah hier maar niet op in
loopt uit op een flamebait
Een flamebait? Hahahahaha! Dacht het niet hoor. Ik geef alleen mijn mening.
En mijn mening is dat als je el cheapo troep koopt, je volgens mij niet goed bezig bent.
Behringer wordt wel in het oosten gemaakt, maar niet zo ver hoor...
Ik vind het knap als jij boven de 17 KHz met gehoorbereik kan komen. Een pasgeboren baby kan net de 19 KHz halen, daarna gaat het rap achteruit (vooral bij DJ'squote:Op donderdag 20 december 2001 11:30 schreef TripleM het volgende:
[..]
Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW
Koop dan de DX-100, is minder dan 150 piek en heeft ook maar twee kanalen.quote:Op donderdag 20 december 2001 17:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S
Ik zit even te kijken naar de spectaculaire aanbiedingen van de Behringer's bij Feedback, ik zit te denken een de DX-500 of 1000. Ik heb alleen een vraagje over beide.
Hoe zit het met soort ingangen en uitgangen. Ik beschik helaas zelf alleen nog maar over tulp-stekkers. Alleen ga misschien binnenkort over op Jack-pluggen. Beide zijn dus gewenst. Nu kan je bij de 1000 je versterker op je tape-out aansluiten neem ik aan. Alleen hoe zit het bij de 500, achterkant-plaatje is er niet, en specs enzo doen het bij mij niet, kan iemand mij daar iets over vertellen?
Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S
Dit topic is gesloten. ![]()