Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 maart 2001

Het zou wat zijn. Een muziekwinkel open op kerst :)
Ga er maar vanuit dat ze dicht zijn.

Frustraties? Muziekmaken is beter dan schoppen :)

Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
Op maandag 17 december 2001 10:55 schreef Arne_F het volgende:

[..]

mee eens kunnen ze hem niet heropenen en dat die menjes geblocked worden want ik vond de draad vet interesant poste wel bijna nooit maar was wel kewl om te lezen totdat die vuile flamers kwamen die lui motten gewoon buiten gaan spelen ofzo of ook een een djset kopen en dan lekker gaan oefenen i.p.v. de man uit te gaan hangen de boel verkloten voor de fans en dj's die het draadje elke dag trouw bekeken..
Ooit gehoord van interpunctie en hoofdletters? ;)

Gallery | Sony A100 + grip + glas | Sony VAIO FZ38M | Last.fm
I give a little to you, I give a little to him, I give a little to her.... ~ Editors

quote:
Op woensdag 26 december 2001 12:34 schreef computerboer het volgende:

[..]

Ooit gehoord van interpunctie en hoofdletters? ;)
ooit gehoord van onnodig omhoog schopppen? ? :Z

Reg. datum: 07 juni 2001

quote:
Op woensdag 26 december 2001 13:30 schreef jadjong het volgende:

[..]

ooit gehoord van onnodig omhoog schopppen? ? :Z
Iets wat jij nu doet? 4 min noem ik geen omhoog schoppen. :D

quote:
Op dinsdag 25 december 2001 21:52 schreef DJTimo het volgende:

Mogen dit alleen live gemixte mixen zijn of ook met de computer gemaakte (mega)mixen?
met de computer mixen kan iedere debiel imho, beetje knippen en plakken en timestretchen en tadaa... dat vind ik geen dj'en maar da's mijn mening. Want dan zou je op een feest je vantevoren 'gemixte' cd'tje zo op kunnen zetten en de rest van de avond aan de bar kunnen gaan zitten ofzo

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Op woensdag 26 december 2001 13:37 schreef Prankster het volgende:

[..]

Iets wat jij nu doet? 4 min noem ik geen omhoog schoppen. :D
nee ik heb het over quoten van berichten die gepost zijn op 17 december, meer dan een week oud dus.

Reg. datum: 01 mei 2000

okee heel leuk allemaal, maar kunnen we weer ontopic gaan?
(volgens mij schrok die enorme hoeveelheid posts de mensen die niets nuttigs te melden hadden af)

weet iemand waarom die behringer-mixers bij de feedback zo goedkoop zijn? komt er binnenkort een nieuwe serie ofzo?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

quote:
Op woensdag 26 december 2001 13:41 schreef Ener-G het volgende:

[..]

met de computer mixen kan iedere debiel imho, beetje knippen en plakken en timestretchen en tadaa... dat vind ik geen dj'en maar da's mijn mening. Want dan zou je op een feest je vantevoren 'gemixte' cd'tje zo op kunnen zetten en de rest van de avond aan de bar kunnen gaan zitten ofzo
dat ligt er maar aan... met zo'n programma als PCDJ of BPMstudio niet, dat lijkt vrij sterk op mixen met CD-spelers (vooral als je zo'n controlpanel hebt en een extern mengpaneel)

--Roy Goodman

Ken ik jou?

quote:
Op woensdag 26 december 2001 13:43 schreef Flat© het volgende:
okee heel leuk allemaal, maar kunnen we weer ontopic gaan?
(volgens mij schrok die enorme hoeveelheid posts de mensen die niets nuttigs te melden hadden af)

weet iemand waarom die behringer-mixers bij de feedback zo goedkoop zijn? komt er binnenkort een nieuwe serie ofzo?

ik had iets gehoort dat het van berhinger zelf afkwam die aanbiedingen kan dat kloppen

maar ik denk idd. een nieuwe serie ofzow :?

Chill... neem een biertje ofzo

Ken ik jou?

quote:

[..]

natuurlijk kan dat niet...
je kan nooit van te voren gaan zien wat je publiek aanspreekt... zelfs niet als je ergens elk weeknd staat te bonken...

quote:
Op woensdag 26 december 2001 13:46 schreef Flat© het volgende:

[..]

dat ligt er maar aan... met zo'n programma als PCDJ of BPMstudio niet, dat lijkt vrij sterk op mixen met CD-spelers (vooral als je zo'n controlpanel hebt en een extern mengpaneel)

oke zo'n pcdj mix programma dinges komt al wat dichter bij
hm hehe klik ze met je muis op een feessie ;) sorry voor mijn misschien wat bekrompen visie maar waar mixen met cd's zich verhoudt tot vinyl verhoudt mixen met mp3's op de comp zich tot mixen met cd's.. beetje knopjesgepiel.. met cd's ben je tenminste nog met schijfjes bezig die je in je handen kan houden (hence the name: DISC jockey :P)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 03 oktober 2001

Disc schreef je toch met een C???

Zo mensen ik heb net een gat in mijn bureautje gezaagd en mijn mengpaneel erin gezet, ziet er echt strak uit. Als ik pics heb post ik ze wel.

hmm cool hoor!

--Roy Goodman

Vond het wel grappig, voor jullie echte DJ's stelt het niet veel voor, maar dit is toch alleen maaar voor op de kamer van een 16 jarig scholiertje.

quote:
Op woensdag 26 december 2001 17:10 schreef kreischer2000 het volgende:
Vond het wel grappig, voor jullie echte DJ's stelt het niet veel voor, maar dit is toch alleen maaar voor op de kamer van een 16 jarig scholiertje.
achja het moet toch ergens beginnen he :)

Bij spreken van wijzen:
Reg. datum: 27 april 2000

Moet je voor de grap mijn profile maareens bekijken :)

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

en de mijne ;)

pomtiedomtiedom

quote:

Ik ben natuurlijk niet de eerste de beste debiel, al zeg ik het zelf. Beetje knippen, plakken, timestretchen en tadaa... Tja, als je dit soort uitspraken nou eens gaat doen NADAT je mijn werk hebt gehoord, dan vindt ik het best, maar je begint me nu zonder ook maar 1 seconde gehoord te hebben af te zeiken. Net als al die andere mensen die creatief met een pc weten om te gaan...

Als je eens wist hoeveel tijd er in gaat zitten om bv een jaarmix te bouwen, dan zou je misschien niet zo bot uit de hoek komen. De jaarmix die ik 2 jaar geleden heb gemaakt heeft 118 nummers in zich en daar ben ik ongeveer 250 uur mee bezig geweest. Das toch net iets meer dan gewoon een beetje knippen en plakken en timestretchen en tadaa...

Ten derde heb ik ook niet de intentie om een voorgemixte cd kant en klaar op een feestje ofzo te gaan draaien. Dat kan ook niet de bedoeling zijn van een DJ. Als ik ergens draai dan doe ik het ook live. Ik heb alleen niet de behoefte om mijn eigen mixen op te gaan lopen nemen en daarmee een beetje het internet mee te `veroveren`. Ik vind het gewoon gaaf om met m`n pc een gave (re)(mega)mix te maken en ik denk dat er met mij nog vele mensen zijn die dat ook leuk vinden om te doen!

Ik denk dat ik een vrij normale vraag heb gesteld en dat ik ook met een vrij normaal antwoord af kan. Dus gewoon: JA je kan die mixen van jouw uploaden, of NEE, je kan jouw mixen niet uploaden want dat is alleen bedoeld voor `livemixen`.

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

quote:
Op woensdag 26 december 2001 23:19 schreef DJTimo het volgende:

[..]
De jaarmix die ik 2 jaar geleden heb gemaakt heeft 118 nummers in zich en daar ben ik ongeveer 250 uur mee bezig geweest.
een mix van nummers van januari tot half november mag je van mij geen jaarmix noemen :P
pomtiedomtiedom

quote:
Op woensdag 26 december 2001 23:25 schreef Lampje het volgende:
een mix van nummers van januari tot half november mag je van mij geen jaarmix noemen :P
Dat ben ik met je eens! Daarom erger ik me ook altijd aan die mix ceedees die al eind november (als Sinterklaas er is) al uit komen. Die ceedees missen dus gewoon de hele maand december en een stukje november. Ik ben zelf altijd pas in de laatste week van december klaar met mn jaarmixen. Alleen klote dat ik er dit jaar geen tijd voor heb gehad...

~
Reg. datum: 25 december 2000

Okay, ik heb lang niet alles gelezen van deel 1...maar ik ga me toch maar eens een beetje in dit topic mengen denk ik.. sluit nl. precies op mijn interesses en bezigheden aan :)

#

quote:
Op woensdag 26 december 2001 23:19 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk niet de eerste de beste debiel, al zeg ik het zelf. Beetje knippen, plakken, timestretchen en tadaa... Tja, als je dit soort uitspraken nou eens gaat doen NADAT je mijn werk hebt gehoord, dan vindt ik het best, maar je begint me nu zonder ook maar 1 seconde gehoord te hebben af te zeiken. Net als al die andere mensen die creatief met een pc weten om te gaan...

tsja als je je door mijn mening aangesproken voelt... het blijft _mijn_ mening :P
en over het algemeen vind ik live-mixen nou eenmaal meer respect afdwingen dan computermixen (met sequence-achtige programma's a la acid, magix, traktor e.d.) omdat dat 'live' gebeurt, je kan niet als je een fout maakt ff terugspoelen en weer lekker opnieuw beginnen
quote:
Als je eens wist hoeveel tijd er in gaat zitten om bv een jaarmix te bouwen, dan zou je misschien niet zo bot uit de hoek komen.

boeit mij het hoe lang je aan zo'n 'knipmix' bezig bent dan? :) het blijft knip en plakwerk
als je eens wist hoeveel tijd erin gaat zitten om een uur (of langer) naadloos en foutloos te kunnen mixen met cd's/platen :z
quote:
De jaarmix die ik 2 jaar geleden heb gemaakt heeft 118 nummers in zich en daar ben ik ongeveer 250 uur mee bezig geweest. Das toch net iets meer dan gewoon een beetje knippen en plakken en timestretchen en tadaa...
aaight respect dat je er 250 uur lang mee bezig bent geweest maar dat is nog altijd geen dj'en
quote:
Ten derde heb ik ook niet de intentie om een voorgemixte cd kant en klaar op een feestje ofzo te gaan draaien. Dat kan ook niet de bedoeling zijn van een DJ. Als ik ergens draai dan doe ik het ook live.
ok now we're talking, als je 'live' draait, waar draai je dan mee? en op wat voor feesten? dat is waar het in dit topic om gaat
quote:
Ik heb alleen niet de behoefte om mijn eigen mixen op te gaan lopen nemen en daarmee een beetje het internet mee te `veroveren`.
:?
quote:
Ik vind het gewoon gaaf om met m`n pc een gave (re)(mega)mix te maken en ik denk dat er met mij nog vele mensen zijn die dat ook leuk vinden om te doen!
tsja het is zeker gaaf om een remix te maken, maar wat die megamixen betreft is voor mij de lol er een beetje boel af sinds de enorme stortvloed van jaarmixen, tranceverzamelaars en top40 mixen e.d.
quote:
Ik denk dat ik een vrij normale vraag heb gesteld en dat ik ook met een vrij normaal antwoord af kan. Dus gewoon: JA je kan die mixen van jouw uploaden, of NEE, je kan jouw mixen niet uploaden want dat is alleen bedoeld voor `livemixen`.

doe wat je niet laten kan, alleen die ftp is een beetje vol :)

hoe staat het eigenlijk met die sponsoractie voor mries?

en nog even wat dat antwoord betreft, ik zie (of beter gezegd hoor :P) dus persoonlijk liever 'live' mixen gemixed met 2 cdspelers, mengpaneel en 2 draaitafels, dan de mp3mixers/sequencers/harddisk recorders.

Ken ik jou?

Tijd voor het draaidje How 2 become a producer? ;)

alsnog respect
ook die gasten "najah de meeste dan" stoppen er veel tijd in en hebben hart voor muziek
ik heb nou eenmaal een voorliefde voor mensen die hun hart in de muziek stoppen :)

anyway... ik heb veel gedronken dusse :)
je snapt hem vast wel :P
Proost!

pomtiedomtiedom

ff een kleine reactie op Ener-G:

Ik denk dat er reeds genoeg livemixen te vinden zijn op internet en dat ik daarom niet de behoefte heb om die van mij ook op te nemen. Natuurlijk geld psies hetzelfde voor `knip en plak` mixen, daar zijn er ook zat van te vinden. Gelukkig verschillen daar onze meningen over, anders viel er niets meer om over te discusieren! :9

Persoonlijk vindt ik megamixen leuker om naar te luisteren dan livemixen, omdat je dan niet 5, 6 minuten hoeft te wachten totdat er eens een ander nummer doorheen komt. Met het maken van een megamix op de pc vindt ik bovendien dat ik er veel meer kleine details in kwijt kan. Denk dan bv aan dingen als een licht echootje, een delay of gewoon een gefilterde bassline die je in een loopje door nog eens 2 andere platen kan laten lopen. (Dit zijn maar een paar voorbeelden)

En wat betreft al die tranceverzamelaars (die 4 dubbele cd-boxen enzo) ben ik het met je eens!!! Die zuigen.... :r

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: