quote:
Op woensdag 26 december 2001 23:19 schreef DJTimo het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk niet de eerste de beste debiel, al zeg ik het zelf. Beetje knippen, plakken, timestretchen en tadaa... Tja, als je dit soort uitspraken nou eens gaat doen NADAT je mijn werk hebt gehoord, dan vindt ik het best, maar je begint me nu zonder ook maar 1 seconde gehoord te hebben af te zeiken. Net als al die andere mensen die creatief met een pc weten om te gaan...
tsja als je je door mijn mening aangesproken voelt... het blijft _mijn_ mening

en over het algemeen vind ik live-mixen nou eenmaal meer respect afdwingen dan computermixen (met sequence-achtige programma's a la acid, magix, traktor e.d.) omdat dat 'live' gebeurt, je kan niet als je een fout maakt ff terugspoelen en weer lekker opnieuw beginnen
quote:
Als je eens wist hoeveel tijd er in gaat zitten om bv een jaarmix te bouwen, dan zou je misschien niet zo bot uit de hoek komen.
boeit mij het hoe lang je aan zo'n 'knipmix' bezig bent dan?

het blijft knip en plakwerk
als je eens wist hoeveel tijd erin gaat zitten om een uur (of langer) naadloos en foutloos te kunnen mixen met cd's/platen

quote:
De jaarmix die ik 2 jaar geleden heb gemaakt heeft 118 nummers in zich en daar ben ik ongeveer 250 uur mee bezig geweest. Das toch net iets meer dan gewoon een beetje knippen en plakken en timestretchen en tadaa...
aaight respect dat je er 250 uur lang mee bezig bent geweest maar dat is nog altijd geen dj'en
quote:
Ten derde heb ik ook niet de intentie om een voorgemixte cd kant en klaar op een feestje ofzo te gaan draaien. Dat kan ook niet de bedoeling zijn van een DJ. Als ik ergens draai dan doe ik het ook live.
ok now we're talking, als je 'live' draait, waar draai je dan mee? en op wat voor feesten? dat is waar het in dit topic om gaat
quote:
Ik heb alleen niet de behoefte om mijn eigen mixen op te gaan lopen nemen en daarmee een beetje het internet mee te `veroveren`.

quote:
Ik vind het gewoon gaaf om met m`n pc een gave (re)(mega)mix te maken en ik denk dat er met mij nog vele mensen zijn die dat ook leuk vinden om te doen!
tsja het is zeker gaaf om een remix te maken, maar wat die megamixen betreft is voor mij de lol er een beetje boel af sinds de enorme stortvloed van jaarmixen, tranceverzamelaars en top40 mixen e.d.
quote:
Ik denk dat ik een vrij normale vraag heb gesteld en dat ik ook met een vrij normaal antwoord af kan. Dus gewoon: JA je kan die mixen van jouw uploaden, of NEE, je kan jouw mixen niet uploaden want dat is alleen bedoeld voor `livemixen`.
doe wat je niet laten kan, alleen die ftp is een beetje vol
hoe staat het eigenlijk met die sponsoractie voor mries?
en nog even wat dat antwoord betreft, ik zie (of beter gezegd hoor

) dus persoonlijk liever 'live' mixen gemixed met 2 cdspelers, mengpaneel en 2 draaitafels, dan de mp3mixers/sequencers/harddisk recorders.