quote:
Op zondag 23 december 2001 04:11 schreef ^JaapvR^ het volgende:
"denk na wat je publiek wil"
Hmz, ergens in de oude topic staat een stelling van mij over crowdpleasers vs. musiclovers...
Je kunt een heel eind komen door te draaien wat je publiek wil, je kunt ook draaien waar je publiek ooit leuk op reageerde, en je kunt draaien wat je zelf het allerleifste wilt draaien, puut voor je eigen liefde voor de muziek, en je eigen drang die twee platen te mixen, omdat jij vindt dat het vernieuwend is (of juist nostalgisch).
mja vanavond heb ik allebei meegemaakt... ik moest dus draaien in het jongerencentrum waar ik vrijwilliger ben, best wel vroeg op de avond, voor de kids, r&b/top40 en met cd's, totaal mijn ding niet dus

mixen ging kut maar die koters gingen wel uit hun dak..
na sluitingstijd zitten we met z'n allen nog ff na, biertje erbij (open tap

) en mogen we nog ff aanklooien met muziek, dan wordt er echt vanalles en nog wat gedraaid wat fout is (hazes, deurzakkers, de gehele 'arrow rock collectie') en doen we wat we zelf willen, dus heb ik ff een snoeihard technosetje weggegeven, en de tent ging ook uit zijn dak (het zooitje was al aardig bezopen

), en ik deed puur mijn eigen ding (de meest onaards harde technoplaten, scratchen e.d.)
nu is de crew gemiddeld gewoon ouder dan het publiek wat er komt, dus heb ik een volgende stelling>
publiek wordt moeilijker nadat het jonger wordt
de kids van 14-17 zijn namelijk het moeilijkst voor te draaien, als het niet populair is blijven ze massaal weg en draai je een nummer wat toevallig bovenaan in de top40 staat dan stroomt de boel weer vol
tegenwoordig trek ik me daar verder vrij weinig van aan als ik in de latere uren sta ingedeeld, want dan is de leeftijd van het publiek wat hoger, en ga ik gewoon lekker mijn eigen gang, want ik weet dat er dan veel mensen zijn die toch wel uit hun plaat gaan, en vind et altijd weer leuk om mensen te 'bekeren' tot 'echte' dansmuziek

in tegenstelling tot muziek waar mensen op dansen omdat het toevallig populair is