PIII 667
Supermicro 370SCD
512 Mb.
Matrox G450
1 dvd-speler
2 hd's
1 scsi contoller
1 scsi hd
1 scsi cdrom
1 scsi cdrw
2 nic
1 5.1 Live
3 extra fan's
BINNENKORT
ipv bovenstaande mobo & cpu
ECS K7S5A
XP 1800+
Trekt een no-name 235watt dit?!
1 zwager die m'n P3 met voeding wil, gezond verstand, enige research en m'n budget zeggen dat ik maar voor een leuke Enermax moet gaan...
Dat zouden meer mensen moeten doen!!!!
GOEDKOOPBIER?!
Reg. datum: 05 juli 2001
|GA-7VRXP|Athlon XP 1600+|512 DDR|Soundblaster Live Value|3Com 905B|Promise Ultra133|2 X Maxtor D740x RAID| Maxtor D740X |MSI Gforce3Ti200|MS XP|Iiyama HM903DT|LS-120|Liteon24102B CDR|Aopen 1648AMH DVD
Reg. datum: 06 januari 2001
quote:Op donderdag 28 maart 2002 12:10 schreef banaan26 het volgende:
Onderstaande zooi, loopt op 300 Watt en tegenwoordig een Promise Ultra133TX2 ipv Ultra100TX2 en een 80 Gig Maxtor DX740, plus drie Papst casefans erbij.
jemig, hier zit wel een heel zooitje in aan hardware trekt die 300 Watt voeding dat gewoon?
ik zou er zelf een zwaardere in zetten.
Geforce 2mx 400
tv-in kaart
hercules game theater xp
NIC
2 x 10.2 gb op RAID 0
1x 40 gb op primairy
cdrom en cdrw op secundairy
TT Dragon Orb 3, harddisk koeler Dual ,
2 x 80mm case fans
2 x 30cm CCFL
Alles op een 300Watt voeding
Op een Powerman 300 watt
heb gister deze http://www.tweakers.net/nieuws/21168
besteld bij http://www.hmcomputers.nl
anders moet ik een andere voeding kopen.
ps gaan er niet veel in hangen 1 brander dvd speler en 2 hd's veel meer niet komt geen gevorse in gewoon een matrox
en ik denk een dual duron (moet wel eerst even gaan uit zoeken of dat gaat werken hoor) maar het moet toch wel gaan werken
The Power of Now, by Eckhart Tolle
340 watt zal wel genoeg zijn als je hem niet helemaal vol gooitquote:Op zondag 31 maart 2002 09:49 schreef maartenst het volgende:
340 watt voeding is dat genoeg voor een AMD dual ?
Richard Krajicek.. kampioen van beroep
Boogie op weg naar AGR/LBL
Bijles en examentraining voor middelbare scholieren in Nijmegen
Reg. datum: 21 september 2001
Dit alles op een 230 watt voeding (zat bij m'n deskcase)
BTW, houd er wel rekening mee dat een xxx watt voeding altijd INGANGS vermogen is, geen UITGANGS vermogen. Ook is het totaal wattage niet interessant, max amp voor +5 en +3,3 zijn WEL interessant... Ik heb op de zaak PC's met een 135 watt voeding met 3 extra HDD's erin, no probz... (is wel een HP voeding, standaard VL400 kast)
Enermax 350 is in principe genoeg voor zo'n beetje ALLE configuraties, tenzij je een mobo hebt wat onevenredig hard aan je 3.3/5 lijntje trekt. (of veel neonbuizen/extra modding grappen die veel stroom trekken)
Houd bij evt. 2e voeding rekening mee dat je deze niet op componenten aansluit die direct of indirect ook op je eerste voeding zitten
Dus geen hdd's op voeding 2 en je mobo op voeding 1... dit in verband met spanningsverschillen op je +5/+3.3 lijntjes tussen de verschillende voedingen (je wilt natuurlijk niet je mobo opblazen...)
quote:Op zondag 31 maart 2002 13:29 schreef Akhorahil het volgende:
Hier MSI K7TPro2, Duron 750+Coolermaster, Prophet4500, 6.8 DiamondMax 6800 + 40GB ICL03540, UltraPlex 32TSI, Matsushita 8x4 brander, SCSI Zip100
Dit alles op een 230 watt voeding (zat bij m'n deskcase)
BTW, houd er wel rekening mee dat een xxx watt voeding altijd INGANGS vermogen is, geen UITGANGS vermogen.
idd
..
Op alle apparaten voor het 'lichtnet' staan hoeveel ze maximaal 'vreten'. Dat is niet helemaal waar, want een stof (1400 watt) zuiger zal bij het aangaan over de 2000 watt gaan, maar dat ter zijde. En je moet rekening houden met het rendement. Ik weet niet of je het wel is gevoeld hebt maar een voeding wordt warm. Dus er is energieomzetting van stroom naar warmte. Dit komt omdat de meeste voedingen geschakeld zijn. D.w.z dat ze door middel van een soort transistor de juiste spanning (bijv. 12 v) regelen. Dit is stabieler dan een 'gewone' transformator met wikkelingen. Als er dan iemand een strijkboud zou 'inpluggen'. Dan zou je computer stroom te kort komen en uitgaan. Maar wanneer jullie oven genoeg warmte denk af geleverd te hebben en tijdelijk het verwarmingselement zonder stroom zet, snap je natuurlijk wel dat er dan een spanningspiek ontstaan en dan zou je 14 volt op de 12 volts-lijn kunnen krijgen.
Vandaar dus dat je niet helemaal het aantal watt bij elkaar mag optellen omdaat er denk ik zo'n 20-50 watt aan warmte in de voeding zelf opgaat.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
--------------------------------------------------------------------------------
OKe het word 1 van deze 2, maar kan iemand de verschillen uitleggen?? ik kom er nl niet uit
550W Enermax EG651P-VE
550W Enermax EG651P-VE FMA
kmoest m hierneerzeten want ergens anders gaven ze me geen antwoord
dit systeem is het systeem:
2x intel Xeon 2 GHz
2x HD 40 GB 10.000RPM
1x 3DLabs Wildcat III 6210 AGP
1x 3dLabs Oxygen GVX1 PCI (voor 2e monitor)
1x DVD
1x plextor brander
1x netwerkkaart
3 GB RDRAM
Mensen met ervaring met Workstation.
De oude voeding was 400 Watt. Beter een zwaardere, zo ja hoe zwaar. of moet een 400 Watt dit kunnen trekken met overschot voor randapparaten (optische muis, trackball, toetsenbord) tekentablet heeft eigen voeding.
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Een "oud" Compaqje heeft een voeding van 145 WATT. Die draaide altijd perfect met;
- P3 550E (Coppermine dus), standaard fan
- onboard VGA 8 MB
- onboard audio
- Intel NIC 10/100
- HDD Maxtor 10.2 GB, 5400 rpm
- CD-ROM
- floppydrive
Ik heb er nu een 20 GB, 7200 RPM HDD bijgezet, doet ie nog steeds perfect.
Nu wil ik die tweede harde schijf van 20 Gieg en de CD-ROM vervangen door een DVD-speler (Sony 4x meen ik) en een CD-RW (Lite-On 12x).
Ga ik dit redden met die voeding?
Is er een progje om het wattage te berekenen, of zijn hier standaard waarden voor, of moet ik voor elk onderdeel het wattage uitzoeken, wat waarschijnlijk niet gaat lukken ???
| AMD Athlon XP 1800+ | MSI K7T266Pro2-RU | 512 MB PC2100 | nVidia GeForce2 MX400 64MB + TV-out |
| 2x 40 GB Maxtor D740X-6L (RAID 0) | Lite-On DVD LTD163 | Lite-On CD-RW LTR24102B |
| AOC 9GLR | Logitech Cordless Desktop Optical | CanoScan FB330P |
mijn voeding is: max200watt output
Mijn specs. jou specs . Powershot a60 bennie zalm member
Eerst even wat info.
Dit is mijn kast
http://www.supermicro.com/PRODUCT/Chassis/SC760.htm
Het gaat om een SuperMicro SC760-A (de meest rechtse op de bovenstaande site).
Nou zit daar een 300w voeding bij, en die maakt sinds niet al te lange tijd hele rare geluiden, slechte zaak dus.
Gisteren was dit nog niet het geval, vandaag heb ik echter een SCSI-RAID kaart van adaptec gehaald ( http://www.adaptec.com/worldwide/support/suppdetail.html?prodkey=AAA-133U2
En 3 SCSI HDD's erbij. Sinds dat ik hun erin heb zitten gaat het alarm van me voeding wel eens af. Nou vraag ik me af of dat is omdat het ding te warm wordt, of omdat hij niet de benodigde stroom kan leveren.
Ik heb het volgende in mijn kast hangen:
MSI K7T Turbo
AMD Athlon 800@966 (vcore etc. ook omhoog)
3 x Seagate Cheetah 18XL 9,1GB 10k
Adaptec AAA-133U2 SCSI-RAID Controller
Nvidea Geforce1 DDR
1 IBM 60GB 75GXP
1 Maxtor 30GB
1 CDROm
1 CDRW
1 Netwerkkaartje
en een stuk of 8 / 9 fans
Kan het zijn dat me voeding het gewoon niet trekt? Vooral als ik de boel tegelijk aanspreek gaat hij enorm piepen, slechte zaak, dat piepen is officeel een overheat alarm, maar de boel is helemaal niet overheated...
Zou het dus kunnen zijn dat 300W niet meer genoeg is?
Overigens draait me PC wel super stabiel op het moment, allen dat gepiep irriteert me, en ik maak me een beetje zorgen. (BTW hij piept dus als er een probleem is, en je kan dat met een knopje uitzetten (indrukken) en dan is ie stil.. maar goed, hij geeft niet voor lul een signaal af lijkt me..)
Ok ok, ik heb ff me cpu op 866 gezet en het voltage omlaag, en nu piept hij amper nog...
Ik denk dat er dus te weining power in die voeding zit...
Iemand een idee waar ik de 400 watt versie kan halen voor deze kast? Of wat het nog meer zou kunnen zijn?
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Wel een leuk projectje eigenlijk om te maken in vb hè?!quote:Op donderdag 02 mei 2002 00:14 schreef DV het volgende:
...
Is er een progje om het wattage te berekenen, of zijn hier standaard waarden voor, of moet ik voor elk onderdeel het wattage uitzoeken, wat waarschijnlijk niet gaat lukken ???
Dat zouden meer mensen moeten doen!!!!
GOEDKOOPBIER?!
the more Wattage the better I would say, especially when you begin to have many things inside your case.
In my case:
ASUS A7V266-EX (REV 2.00, BIOS 1007)
Athlon XP 1800+
Thermaltake Volcano 7 Plus
1X Cooler Master 8x8 mm Case Fan
512 MB DDR 2100 Infineon Orig.
ASUS 8200 Geforce 3 TI 200
MAXTOR DX740 60GB 7200rpm
3COM standard Ethernet Card
TEAC CD Writer W540E (40-12-48)
LG FLATRON Monitor 915FT Plus
All this is being supported by an ENERMAX 350W (with Fanspeed control)
I guess that's it. Cheers.
Regards,
by: Cris
Cris
gigabyte ga-7vrxp
amd xp1800+
256mb pc2700 samsung
2x maxtor 40gig 7200rpm
52x aopen cd-rom
lite on 32/12/40 brander
sb audigy player
leadtek NIC
floppy drive
zip drive
leadtek GeForce4 Ti4200 64 mb
heb ik dan aan 300W genoeg?
vierhoog:grafisch ontwerp | XC biker: TREK 6500 | Ik ken een huurmoordenaar en ik hoef alléén maar zijn reiskosten te betalen omdat ik het ben
een Geforce2GTS V7700
een PCChips MoBo
192MB RAM PC100
een Atlon 900 TB
een 60GB WD600AB HD
Een brander
Een CD-speler
En een Tv-kaart
Dit loopt goed en stabiel op een Pro-V van 250WATT
Binnenkort ga ik mn config veraneren:
Een Epox 8kha+
256 of 512 PC2700 DDR RAM
LAN kaart
is dit genoeg?, ik weet niet off die Epox veel WATT zuipen
en ik wil ook nog later naar een atlon XP upgraden, moet ik dan ook mn voeding upgraden?
Magicmasta lvl 60 warlock - Majixius lvl 60 priest <Mist> - Deathwing EU
quote:Op donderdag 16 mei 2002 13:32 schreef Magicmasta het volgende:
Ik heb nu:
<een heleboel frustseltje>
Dit loopt goed en stabiel op een Pro-V van 250WATT
Binnenkort ga ik mn config veraneren:
Een Epox 8kha+
256 of 512 PC2700 DDR RAM
LAN kaart
is dit genoeg?, ik weet niet off die Epox veel WATT zuipen
en ik wil ook nog later naar een atlon XP upgraden, moet ik dan ook mn voeding upgraden?
Ik zou een 300 watt voeding kopen. Misschien, gezien je upgrade, meteen een 350 Watt. Ben je tenminste meteen zeker.
Wat je ook kan doen: lekker eerst uitproberen en in je achterhoofd houden welke voeding je evt. WILT gaan kopen. Mocht die Epox toch (te) veel energie slurpen, dan ple*r je er een 300, danwel 350 watt voedinkje in
Ik durf overigens bijna met zekerheid te zeggen dat je, na je 2 upgrade, géén 250 watt meer kan gebruiken
hoeveel zou dit systeeem dan zuipen (mn broertje)
-Duron 1000Mhz (Morgan)
-MSI K7N420 (nVidia nForce)
-256MB RAM (pc2700)
Ik ga dit systeem voor hem kopen om te CSen, mar 250 lijkt me ook voldoende, kan ik een nieuwe voeding voor mij kopen erbij (maakt het uit of het een merkloze 300WATT is of kan ik beter voor 2X de prijs een enermax halen?
Magicmasta lvl 60 warlock - Majixius lvl 60 priest <Mist> - Deathwing EU
Als het hierbij blijft, kun je (nét) voldoen met een 250W. (aangezien je TB ook op 250w draait)quote:
[b]hoeveel zou dit systeeem dan zuipen (mn broertje)
-Duron 1000Mhz (Morgan)
-MSI K7N420 (nVidia nForce)
-256MB RAM (pc2700)
quote:Ik ga dit systeem voor hem kopen om te CSen, mar 250 lijkt me ook voldoende, kan ik een nieuwe voeding voor mij kopen erbij (maakt het uit of het een merkloze 300WATT is of kan ik beter voor 2X de prijs een enermax halen?
Over het algemeen is een Enermaxje stiller en levert meer power.
Maar om daar nou 2x zoveel voor uit te geven...
Nouja, dat moet je zelf weten. Ik heb hier altijd muziek aanstaan, dus ik hoor mijn voeding niet brommen (en dat is niet "zomaar" gebrom, maar echt een lawaai). 's Nachts gewoon alle deuren dichtdoen, en ik kan rustig slapen, terwijl de comp nog aanstaat
Specs - Ja, ik hou ook van jou. - Powered by Online and Orange Livebox (Wireless)
Kyro 3D Prophet
Soundcard
2 LAN-kaarten
40Gig Maxtor 7200 HD
DVD-speler
CD-brander
floppy
5 fans
draaide goed op 235W, die is echter later geknald in een PII
Specs - Mad Science Team UT/UT2k4 squad
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.