Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mimang
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:19

mimang

fissa plegen

Hallo!

Ik heb een vraag, is dit het beste wat ik zal krijgen voor dit geld? Zo nee, wat zal ik moeten aanpassen?

Foto:

http://www.helpmij.nl/for...d=192763&d=1379016285

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe een game spelen. op 1920x1080, of het nou low medium high ultra is boeit me niet.
Wat mag het systeem gaan kosten? 430 euro, zoals het systeem op de foto
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? weet ik niet precies, iig videokaart. die koop ik later
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee, zolang het meer een goed/betrouwbaar merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Ook niet. Ik heb veel onderzoek gedaan maar kon zelf niets beter bedenken. Omdat er hier veel experts zijn, dacht ik laat ik eens een topic maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 77,95€ 77,95
1ASRock FM2A85X Extreme4-M€ 62,95€ 62,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Cooler Master Elite 310€ 27,90€ 27,90
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,28€ 82,28
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,10€ 31,10
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 20,-€ 20,-
1be quiet! System Power 7 350W€ 36,45€ 36,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,13

mimang wijzigde deze reactie 14-09-2013 21:59 (134%)

Er zijn 10 soorten mensen die binair kunnen lezen! | <3Xiaomi

• thorgal21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:49

thorgal21

Forum Noob

Pagina werkt niet als je geen account hebt.

|Tell me that you'll open your eyes | http://www.youtube.com/watch?v=fk1Q9y6VVy0 |

• mimang

mimang

fissa plegen

oeps! even aanpassen, 2min aub

• mimang

mimang

fissa plegen

• davevogel0
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:52
En wat is nu de totale prijs?

• tijmeng
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:20
om de heg mee te snoeien?? nee daar zou ik deze voor nemen: http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/1056929

serieus modus: overkill voeding en cpu fan..

en maak even een lijstje aan zoals het hoort:

DAA beleid
Handleiding Pricewatch

P990

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:58
Zou je het in de tweakers pricewatch bij elkaar kunnen klikken en dan een linkje naar je winkelmandje kunnen posten?

Wat is precies de bedoeling van de pc? Wat ga je er mee doen? Wat is je budget? Heb je al onderdelen en/of randapparatuur thuis staan?

De voeding kan lichter voor deze pc en als je dan voor de Seasonic G-Serie 360Watt gaat scheelt het ook nog in verbruik.

Dell 2408wfp, HP ProLiant ML350g6, Dell Latitude E7440

• mimang

mimang

fissa plegen

aangepast.

• mimang

mimang

fissa plegen

@tijmen, ik weet het maar daar moet nog OS bij :S

• thescorpi0n
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:17
Waarom zou je als je al zo'n laag budget hebt nog een aftermarket CPU-koeler nemen?
Verder kan je ook makkelijk geld besparen door een goedkopere voeding te nemen, ga bijvoorbeeld voor een BeQuiet 300w.

Als je echter echt wat wil gaan gamen, kan ik het je zeer sterk aanraden om toch voor de BBG te gaan - en dan ongeveer ¤50 meer te betalen.
Als je per se niets meer kan betalen, kan je ook naar een 500GB HDD switchen zoals je ook in die andere hebt. Ik zou persoonlijk iets meer betalen om gewoon een terrabyte te nemen, maar dat moet je zelf bepalen.

• mimang

mimang

fissa plegen

uhm ik zat er over te denken om er ubuntu op te draaien, is dat lastig?

En IDK allemaal aangeraden op helpmij

EDIT: sorry, ik ga hier echt heel even streng zijn voor mezelf door me aan mijn afspraken te houden. 440 euro echt maximaal! kan er nu nog een goedkoop videokaartje bij die ik later kan vervangen door de hd7850 of zal ik die 50 euro bewaren voor later?

mimang wijzigde deze reactie 14-09-2013 22:01 (53%)

• mimang

mimang

fissa plegen

iemand nog tips?

• thescorpi0n
quote:
jasonenti schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:56:
uhm ik zat er over te denken om er ubuntu op te draaien, is dat lastig?

En IDK allemaal aangeraden op helpmij

EDIT: sorry, ik ga hier echt heel even streng zijn voor mezelf door me aan mijn afspraken te houden. 440 euro echt maximaal! kan er nu nog een goedkoop videokaartje bij die ik later kan vervangen door de hd7850 of zal ik die 50 euro bewaren voor later?
Ubuntu werkt voor basistaken of specifieke taken prima, maar als je games wilt kunnen spelen is het echt sterk af te raden. Er komen steeds meer spellen die compatible zijn met Linux, maar het zijn er nogsteeds heel weinig.

Verder moet je er geen goedkope videokaart bijdoen, aangezien je hier verder geen boost in prestatie van krijgt. De A8 is een APU en heeft dus integrated graphics van AMD.
Een videokaart in de prijsklasse waarin jij dan zou willen zoeken zou daadwerkelijk slechter zijn dan de integrated graphics.

Verder betaal je dan iets meer, maar je krijgt er relatief veel meer voor per euro. In principe is het dus goedkoper, maar het is jouw keuze.

• mimang

mimang

fissa plegen

quote:
thescorpi0n schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:39:
[...]

Ubuntu werkt voor basistaken of specifieke taken prima, maar als je games wilt kunnen spelen is het echt sterk af te raden. Er komen steeds meer spellen die compatible zijn met Linux, maar het zijn er nogsteeds heel weinig.

Verder moet je er geen goedkope videokaart bijdoen, aangezien je hier verder geen boost in prestatie van krijgt. De A8 is een APU en heeft dus integrated graphics van AMD.
Een videokaart in de prijsklasse waarin jij dan zou willen zoeken zou daadwerkelijk slechter zijn dan de integrated graphics.

Verder betaal je dan iets meer, maar je krijgt er relatief veel meer voor per euro. In principe is het dus goedkoper, maar het is jouw keuze.
Oke, dus jij raad mij aan met deze hardware te gaan? of moet ik nog andere onderdelen in dit lijstje nemen? Is goed, dan zal ik voor win8 gaan, of 7?

• thescorpi0n
quote:
jasonenti schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:40:
Oke, dus jij raad mij aan met deze hardware te gaan? of moet ik nog andere onderdelen in dit lijstje nemen? Is goed, dan zal ik voor win8 gaan, of 7?
Ik zou voor de optische drive voor deze gaan: pricewatch: LG GH24NS95 Zwart
Maakt niks uit, maar scheelt ¤5 en dat is beter dan niks.

Ben je van plan wife te gebruiken of gewoon ethernet?

Windows 8 of 7 is puur op voorkeur. Ik vind persoonlijk 8 fijner, maar ik ken ook veel mensen die 7 fijner vinden.

• mimang

mimang

fissa plegen

ethernet, gewoon LAN kabel. Ik ga dan voor windows 8, want volgensmij is het gewoon op voorkeur de betere. Ik ben ook nog geen mensen die slechte ervaringen hebben met 8, in tegenstelling tot vista. http://afuture.nl/productview.php?productID=574525

• mimang

mimang

fissa plegen

http://afuture.nl/productview.php?productID=1041476 Ik ga deze case nemen, goedkoper en mooier.

• mimang

mimang

fissa plegen

nog een vraag: zal alles erin passen en ook als ik later er een gpu en een 2e geheugenreepje bij stop?

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:02
Ja hoor. Alleen ik zal niet de a8 nemen voor gamen. Zelfs met gpu erbij zul je de nieuwste games niet echt goed aankunnen.

• mimang

mimang

fissa plegen

snap ik, later koop ik ook een videokaart.

• mimang

mimang

fissa plegen

welke zou ik dan moeten kopen?

• thescorpi0n
Punt is dat dan je CPU weer een beetje een bottleneck is, vandaar dus ook het punt dat het veel goedkoper is om nu een iets meer te betalen voor een veel betere PC.

Als je nu de PC uit de BBG neemt, ben je ¤50 duurder uit.
Als je nu een A8 PC neemt, ben je nu ¤50 goedkoper uit, maar als je hem wilt upgraden ben je ¤130 extra kwijt en dan zal hij alsnog slechter zijn dan die die je in eerste instantie had kunnen kopen omdat de CPU minder is.

• mimang

mimang

fissa plegen

die 750k is niet zoveel beter dan de a8-5600k toch?

• thescorpi0n
quote:
jasonenti schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:50:
die 750k is niet zoveel beter dan de a8-5600k toch?
Nee oke, ik keek even verkeerd denk ik maar daar heb je gelijk in.

• mimang

mimang

fissa plegen

Oke, dus dan is het zo wel ong het best? over een jaar ofzo haal ik toch een i5 haswell

• thescorpi0n
quote:
jasonenti schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:08:
Oke, dus dan is het zo wel ong het best? over een jaar ofzo haal ik toch een i5 haswell
Dat vind ik dan weer een beetje apart, om een nieuwe pc te halen en die dan een jaar later weer helemaal om te gooien.
Als je over een jaar een nieuwe gpu, cpu en moederbord wil, is het dan niet veel slimmer om nu nog ¤150 extra te sparen en dan een goede te kopen? Als je het doet zoals je net zei heb je over een jaar precies dezelfde PC, maar heb je er ¤150 meer voor uitgegeven (en je hebt er minder lang van kunnen genieten).

Wederom je eigen keus, en als dit echt is wat je wilt vind ik het prima. Ik wou alleen even zorgen dat je weet dat je op deze manier veel geld simpelweg weggooit.

• BRUNO-1998
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08-12 13:42
quote:
jasonenti schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:08:
dat werkt niet op dit moederboard dat weet je he?

• Shadow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:38
Ik zou wel voor 2 geheugenrepen gaan (dus 2x2GB). Dit zal vrijwel even veel kosten als 1x4GB maar toch een behoorlijke prestatieboost geven omdat het dan in dual-channel draait. Aangezien het moederbord toch 4 geheugensloten heeft kun je het dan later uitbreiden met nog eens 2x2GB.

Wat met die processor eventueel ook wel een leuke optie is om er een HD6670 videokaart bij te zetten (of met wat hacken is het volgens mij ook mogelijk met een 7750) en dan in hybrid crossfire draaien (dus de graphics core van de APU (de 5600K) en de videokaart samen laten werken).

Ik denk dat als ik jouw budget had, dat ik dan nu een 6800K (ipv. de 5600K) processor zou kopen (dan heb je de snelste AMD APU met maximale videocore, en zit je nog nét binnen de 440 euro) , en dan als je genoeg gespaard hebt er een Radeon 7750 videokaart bij zetten. Dan kun je voor een goede prijs nog behoorlijk goed games spelen:
YouTube: BF3 on A10 6800k With HD 7750 Crossfire!
YouTube: A10-6800K + Radeon 7750 low profile Dual Graphics Tomb Raider 1080p Ultra

Shadow wijzigde deze reactie 15-09-2013 13:09 (67%)

Dit baseer ik helemaal nergens op.

• mimang

mimang

fissa plegen

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 77,95€ 77,95
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 56,95€ 56,95
1Cooler Master N300 KKN1€ 32,94€ 32,94
1Toshiba STOR.E ART 3.5" 500GB Zwart€ 45,-€ 45,-
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,28€ 82,28
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 14,75€ 14,75
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10€ 59,40€ 59,40
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 20,-€ 20,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,40€ 31,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,67

dit is wat ik nu heb, zo laten of nog iets veranderen? als dit het beste is om onder 440 euro te blijven, haal ik deze.

• Shadow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:38
Nu ben je gewoon naar 1x8GB gegaan. Koop tenminste 2 geheugenreepjes, of het nou 2x2GB of 2x4GB is.
Dit bijvoorbeeld:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX

Ohja, wat ben je van plan met die externe harddisk?

Shadow wijzigde deze reactie 15-09-2013 14:07 (10%)

Dit baseer ik helemaal nergens op.

• tijmeng
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:20
windows 7 kost je 20¤ via duitsland.... check aanbiedingen forum. Koop je voor het verschil de a10 6800K ipv de a8

P990

• Zandlopertje
  • Laatst online: 01:36
quote:
tijmeng schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:10:
windows 7 kost je 20¤ via duitsland.... check aanbiedingen forum. Koop je voor het verschil de a10 6800K ipv de a8
Daar zat ik ook aan te denken toen ik het topic las. Je moet wel even rekening houden met de verzendkosten (¤8,90) maar dan is het alsnog een goede deal. Het is wel windows 7, maar je kunt altijd nog upgraden.

Dit is een link naar het topic. De aanbieding is gewoon geldig, al staat er dat het voor 20 augustus is.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1558828

Verder zeg je dat je graag na een jaar je processor wilt vervangen door een i5 van intel. Volgens mij is dit niet mogelijk en moet je daarvoor ook je moederbord veranderen (wat natuurlijk wel kan, maar weer extra kosten met zich meebrengt). Ik ben echter bepaald geen hardware expert dus als ik het fout heb spijt het me zeer en hoop ik dat iemand me daar even op kan wijzen.

Zandlopertje wijzigde deze reactie 15-09-2013 21:06 (34%)

• mimang

mimang

fissa plegen

quote:
Zandlopertje schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:14:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken toen ik het topic las. Je moet wel even rekening houden met de verzendkosten (¤8,90) maar dan is het alsnog een goede deal. Het is wel windows 7, maar je kunt altijd nog upgraden.

Dit is een link naar het topic. De aanbieding is gewoon geldig, al staat er dat het voor 20 augustus is.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1558828

Verder zeg je dat je graag na een jaar je processor wilt vervangen door een i5 van intel. Volgens mij is dit niet mogelijk en moet je daarvoor ook je moederbord veranderen (wat natuurlijk wel kan, maar weer extra kosten met zich meebrengt). Ik ben echter bepaald geen hardware expert dus als ik het fout heb spijt het me zeer en hoop ik dat iemand me daar even op kan wijzen.
Heb je gelijk in, AMD probeert net zoveel winst te maken als intel, maar na een jaar ben ik dat ook van plan hehehe :9

• Oscar the Grouch
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Oscar the Grouch

Admin

Question everything

@jasonenti: Ik zie dat je soms wel 5 posts achter elkaar maakt. Mag ik je verzoeken om je post te editten als je wat wil toevoegen? (dmv 'wijzig' aan de rechterkant van je post). Bedankt :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True