Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• triteam drenthe
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08-11-2013
Net nog maar even gebeld met MM in Duitsland. Een leverdatum is nog niet vastgesteld......het is tactiek om mensen te laten wachten... mensen gaan er dan over praten en rondvertellen. heeft bij Apple de verkoop doen stijgen zei de verkoper. dus Samsung en LG proberen het nu ook. zo ineens is ie er dus.....afwachten dan maar. Eerder in dit forum werd vermeld (op 22okt) dat hij op 4 november uitgeleverd zou worden in Duitsland. de verkoper wist daar niets van....dus maar weer...........afwachten :'(

• FGroentje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-11 16:53
Als ik niet verkeerd kijk, heeft Amazon.de nu 18 witte op voorraad (309,00)

• Meessen
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-11 21:20
quote:
FGroentje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:43:
Als ik niet verkeerd kijk, heeft Amazon.de nu 18 witte op voorraad (309,00)
Link? want ik vind hem niet.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Via een third-party verkoper:
Zwart: http://www.amazon.de/gp/p...TF8&psc=1&s=ce-de
Wit: http://www.amazon.de/gp/p...TF8&psc=1&s=ce-de

CLB wijzigde deze reactie 29-10-2013 21:07 (44%)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• luappul
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:19
de zwarte (nog 11), en de witte (nog 18)

• ThaBlueOne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-11 14:29
Hier nu ook te pre orderen:

zwart
wit

• Scorp
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-11 14:31
Ook MediaMarkt is er bij. Geen PreOrder maar 'gewoon' 7-9 dagen bezorging.

Scorp wijzigde deze reactie 30-10-2013 23:05 (6%)

• Geomaris
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 13:25
Mooi, dus ook in Nederland kunnen de bestellingen worden geplaatst.
Nu nog even de vraag of het een witte of zwarte moet gaan worden. :)

Ben ook benieuwd naar de eerste Tweakers ervaringen.

• CLB
  • Niet online
Ik ben benieuwder of er nu wel of geen LTE-versie van op de markt komt...

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• Lieuwe15
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:12
Verwachte leverdatum van tabletcenter staat op 5-11-2013, dus dan zou die indicatie van de mediamarkt ook wel kloppen :).
En de Amazon verkoper is al 10 euro gedaald in prijs voor de zwarte.
Lekker op een x aantal vroege bestellers wat extra marge pakken, slim gedaan ;)

Lieuwe15 wijzigde deze reactie 31-10-2013 08:45 (38%)

Laptop: Asus x56sn | Desktop: Amd X2 4850+, 6gb ddr2-800, 3.5tb hdd, Win7 x64 en Benq G2400w :)

• avorei
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-11 08:27
Jammer dat de pricewatch prijswekker nog niet heeft gereageerd. Staat inderdaad al met prijs op div. sites vermeld maar dat heb ik zelf moeten uitvinden cq in dit topic gezien.

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:33
Volgens mij betreft het bij die verkoper op Amazon.de ook een pre-order. Als je wilt bestellen krijg je dit als verzendoptie; Standardversand (durchschnittlich 7 bis 21 Werktage)
7 werkdagen, kun je beter wachten totdat hij in NL leverbaar is...

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• bas_vdl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02-09 21:31
Mediamarkt NL heeft hem nu ook op de website staan voor ¤299. Af te halen binnen 3-5 dagen.

http://www.mediamarkt.nl/...7,1016837.html?langId=-11

• Freekers
quote:
bas_vdl schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:46:
Mediamarkt NL heeft hem nu ook op de website staan voor ¤299. Af te halen binnen 3-5 dagen.

http://www.mediamarkt.nl/...7,1016837.html?langId=-11
De datums van verschillende retailers komen overeen, 5 november it is :)

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• Geomaris
De ervaringen en reviews komen nu ook los:
- CNet
- AndroidAuthority
- XDA-ervaringen
- Androidchief
- Phonedog

(Ook) de 8.3 heeft blijkbaar wat last van warmteontwikkeling, maar dat zou vergelijkbaar met de Nexus 7 zijn. Verder toch wel wat berichten dat de tablet niet een echte topper zou zijn, maar wel een goede subtopper. Dat laatste lijkt ook te maken te hebben met de prijsstelling buiten Europa (relatief duur) ten opzichte van de Nexus 7 en Samsung. Voor Europa lijkt het echter nog steeds een goede prijs/kwaliteit.

Heeft iemand inmiddels al iets over de root-mogelijkheden en het verschuiven van apps naar de SD-kaart (wat lastig schijnt te zijn) gevonden? Hopelijk worden ook rap wat nieuwe en leanere ROMs aangemaakt.

• luappul
De opmerkingen zijn inderdaad vooral dat hij niet sneller is dan een Nexus 7 wel maar wel duurder, maar in Nederland is hij veel scherper geprijsd vergeleken met de concurrentie ($350 --> ¤300, zien we eigenlijk nooit dat een gadget een lagere europrijs heeft :) ).

Over de prestaties zijn ze in ieder geval verder wel positief, dus dat is mooi. Verder alleen nog dat de maximum brightness iets lager is dan bij de concurrentie, maar ik gebruik hem toch voornamelijk 's avonds op de bank of in bed dus dat is voor mij geen minpunt (gebruik op mijn Asus T300 zelfs een app om de minimum brightness nog wat verder naar beneden te krijgen als ik lig te lezen :+ ).

Nog een paar dagen wachten tot hij op voorraad is, het lijkt erop dat er nog niemand onder de ¤299 gaat duiken maar dat kan natuurlijk nog op het moment dat hij overal beschikbaar is (5 november lijkt het te worden?).

Edit:
De review van tweakers is toch minder positief dan ik had gedacht. De accuduur is toch wel heel matig, jammer! Die prestatiedips zijn ook een kleine tegenvaller, al is dat vooral tijdens het switchen van apps zo te lezen en niet tijdens het browsen of spelen van een spelletje. Hopelijk wordt dit met een software update nog gefixt. Het punt van de mooie behuizing en het lekkere formaat scherm blijft wel staan, dus dat is mooi!
Ik blijf behoorlijk positief over de tablet, nog een paar dagen voordat hij in de winkel ligt. Ik denk wel dat ik er toch eerst even in een mediamarkt mee ga spelen voordat ik hem aanschaf.

luappul wijzigde deze reactie 01-11-2013 10:14 (28%)

• Scorp
De review/benchmarks zijn een flinke domper. Toch inderdaad nog erg enthousiast... Zouden de prestaties nog kunnen worden gefixt/opgeschroeft door middel van update of (custom)Rom?

• Lieuwe15
Ik denk het wel. Zoals tweakers schrijft komt het doordat de extra cores niet goed en lekker bijschakelen. Hierdoor blijven de benchmarks achter en irl heb je soms wel wat delays. Dit is naar mijn weten gewoon een software probleem waarbij de kans bestaat dat het bij een update weg kan zijn.
Custom roms kunnen hier ook bij helpen.
Wat mij vooral in twijfel brengt is de helderheid.. Vind het wel een beetje matig en ik zou eigenlijk niet weten of ik het als een probleem zou ervaren..
En de accuduur is teleurstellend..

Lieuwe15 wijzigde deze reactie 01-11-2013 10:49 (3%)

Laptop: Asus x56sn | Desktop: Amd X2 4850+, 6gb ddr2-800, 3.5tb hdd, Win7 x64 en Benq G2400w :)

• Scorp
@Lieuwe15

Accutest is inderdaad teleurstellend echter is dat niet gerelateerd aan de processor inzet?

Haal dit stukje net uit de comments:
quote:
dbhuis in 'reviews: LG G Pad 8.3: net niet uit de verf':
Ik denk dat ik weet waarom hij niet zo geweldig scoort op accutests. Jullie merkten op dat hij veel op een core draait en dan die helemaal omhoog klokt. Dit kost veel meer energie dan vier cores op lage kloksnelheden. Dat kan je zien in de Z1 Ultra. Ik denk dat hij tijdens films en dergelijke een core op een hoge kloksnelheid al het werk laat doen en dat het daarom niet lang meegaat. Misschien dat met een andere kernel-profiel het beter gaat.

Scorp wijzigde deze reactie 01-11-2013 12:00 (16%)

• Lieuwe15
Had het idd gelezen en ik vind het ook vreemd dat gsmarena er geen problemen mee heeft gehad..
http://www.gsmarena.com/lg_g_pad_83-review-1004p3.php
Al heb ik wel meer vertrouwen in de tweakers testen dan gsmarena (gewoon gevoelskwestie).
Maar het kan idd zijn dat het allemaal gerelateerd is aan de core-bug om het zo maar even te noemen.
Wel jammer, want de twijfel tussen de nexus 7 2013 en de g-pad 8.3 is wel weer erg aanwezig..

• Meessen
Wat slecht van die brakke prestaties, accuduur en helderheid :(

Als ik een high end 8'' tablet koop wil ik ook dat alles perfect loopt en mij niet hoeven storen aan een traag toetsenbord. Bovendien gebruik ik mijn tablet vaak in de trein dus is een hoge helderheid een pré. Mischien dan toch maar een Nexus 7 halen.

Ben wel teleurgesteld.

• luappul
Voor ¤300 zou ik het geen high-end noemen, maar meer mid-end. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat we gezien de SoC er meer van mogen verwachtend....

• Sirius
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 25-11 21:19
Hmmmm, gemiste kans LG al zitten er wel wat vreemde zaken bij. Zonde van de maximale helderheid al moet ik zeggen dat ik die op m'n iPad nooit hoger dan 50% heb staan. Ik wacht nog steeds op een goede Android vervanger...op naar de nieuwe Kindle Fire HD dan maar.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/track/abigor-leytmotif-luzifer-first-insight

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 25-11 22:45
Ik laat hem ook nog even schieten denk ik. Prijs gaat op een gegeven moment omlaag en dan horen/merken we wel hoe het met custom ROMS werkt

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Scorp
Heeft iemand hier al zelf de G Pad in huis (bijv. één van Amazon.de)? Ik zou graag de Benchmark-resultaten willen zien van een ander model dan die Tweakers in handen heeft gehad.
quote:
luappul schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:00:
Voor ¤300 zou ik het geen high-end noemen, maar meer mid-end. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat we gezien de SoC er meer van mogen verwachtend....
De prijs van een device maakt hem niet high-end, dat doen de specificaties. De gehele Nexus-lijn is daar een goed voorbeeld van.

Scorp wijzigde deze reactie 01-11-2013 15:46 (52%)
Reden: Toevoeging reactie luappul

• Geomaris
De review heeft ook mij wat terughoudend gemaakt. Vooral de accuduur is voor mij een groot minpunt. Alles beneden de 8 uur is voor mij een no go. Mocht LG de accuduur en de bumpy perfomance met een update kunnen verhelpen, dan haal ik de 8.3 meteen. Ik vrees dat dat echter nog een paar maanden gaat duren, gelet op eerdere LG ervaringen. Jammer.

• Freekers
Hmm, de review is niet waar ik op gehoopt had. Vooral de accuduur maak ik me zorgen om. Misschien kan deze nog worden opgekrikt d.m.v. software updates, die tegelijk het performance probleem aanpakken. Ik gok namelijk dat dat met elkaar samen hangt.

De Nexus 7 is voor mij geen alternatief omdat ik echt minimaal 8 inch zoek. Mogelijke alternatieven voor mij zouden zijn:
Asus Memo Pad 8 (¤249) --> Dikker,Zwaarder,Geen Full HD, 1GB RAM
Kindle Fire HD 8.9-Tablet (¤229) --> DualCore, 1GB RAM, Custom ROM flashen benodigd, BIjna 200 gram(!!) zwaarder, Dikker
Samsung Galaxy Tab 3 8" (¤265) --> DualCore, 1.5GB Ram Geen Full HD.

Hoe je het ook bekijkt, de LG Pad 8.3 is superieur in z'n klasse. Ik hoop, en ga er eigenlijk ook wel vanuit, dat de performance problemen (en daarmee gedeeltelijk ook de accu problemen) dmv software updates zullen worden opgelost.

• IngamerX
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-11 20:14
Ik ben nu eigenlijk serieus benieuwd naar de mening van Wout, of een andere redactielid die uitgebreid de G Pad en de Nexus 7 heeft kunnen testen. Misschien als één van jullie dit leest: welke zouden jullie kiezen op basis van jullie ervaring?

• MSoft06
  • Laatst online: 22-11 21:21

MSoft06

Battlelog: H3llSp4wn_M

Ik wacht nog even af hoe de updates gaan lopen, het lijkt me sterk dat de nexus 7 het veel beter doet met dezelfde hardware.
Dit klinkt puur als een software issue en kan dan ook simpel worden opgelost mits LG hiervoor prioriteit geeft.
Is het apparaat al ergens anders verkrijgbaar of niet ? Dat zou het fixen van het probleem natuurlijk wel makkelijker maken.

Ik was heel erg positief maar dit is toch wel een behoorlijke tik.

• luappul
Ik ben vandaag bij de mediamarkt (Alphen a/d Rijn) geweest (een Nexus 5 gescoord oOo ), en vroeg gelijk even wanneer de G Pad binnen kwam. Medewerker keek in het systeem, en zei dat hij al op voorraad was. Toen ik vroeg of ik er dan al eentje mee kon nemen moest hij dat eerst ff aan een collega vragen, maar die zei dat hij volgende week geleverd mag worden. Hij noemde verder geen dag, dus ik denk dat we hem vanaf maandag kunnen oppikken :) .

• silencedead
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Ik keek net op bol.com en daar was die te bestellen. Maar ik twijfel na de reviews. Scherm helderheid, tegenvallen prestaties...

Canon 50D | Tokina 12-24 F4.0 | Canon 35 F2.0 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4/L USM | Canon Speedlite 580EX | Raynox M-250

• CLB
  • Niet online
Heb de reviews nog niet gelezen, maar lijkt me nog steeds een mooie device...
Even kijken of ik de review offline ergens kan opslaan en het filmpje kan rippen, morgen mooi in 't vliegtuig.

• MSoft06

MSoft06

quote:
luappul schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:23:
Ik ben vandaag bij de mediamarkt (Alphen a/d Rijn) geweest (een Nexus 5 gescoord oOo ), en vroeg gelijk even wanneer de G Pad binnen kwam. Medewerker keek in het systeem, en zei dat hij al op voorraad was. Toen ik vroeg of ik er dan al eentje mee kon nemen moest hij dat eerst ff aan een collega vragen, maar die zei dat hij volgende week geleverd mag worden. Hij noemde verder geen dag, dus ik denk dat we hem vanaf maandag kunnen oppikken :) .
Goed om te weten, kom ook uit alphen :)
Misschien kan ik hem nog terug brengen als ik hem eenmaal gebruikt heb ja/nee als hij niet bevalt

• IngamerX
quote:
MSoft06 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:44:
Ik wacht nog even af hoe de updates gaan lopen, het lijkt me sterk dat de nexus 7 het veel beter doet met dezelfde hardware.
Dit klinkt puur als een software issue en kan dan ook simpel worden opgelost mits LG hiervoor prioriteit geeft.
Is het apparaat al ergens anders verkrijgbaar of niet ? Dat zou het fixen van het probleem natuurlijk wel makkelijker maken.

Ik was heel erg positief maar dit is toch wel een behoorlijke tik.
Tja als je de feiten op een rijtje zet:

N7:
Betere prestaties
Langere accuduur
Goedkoper

LG:
Scherm is mooier en groter

Dan is de N7 toch duidelijk in het voordeel. Een update van LG zou inderdaad een flinke bijdrage kunnen leveren, maar:

LG heeft een slechte reputatie als het op software updates aan komt. Immers: verkocht = omzet, Fixen = kosten. Bovendien, als je dit product koopt aanvaard je min of meer de gebreken. LG is niet verplicht dit te verbeteren, en heeft daar dus ook niet de reputatie voor.

Een reëlere optie/uitkomst is wellicht Google Experience Launcher. Maar goed, ook dan is het maar de vraag of "stock android" een verschil zal maken. Een slechte architectuur kan de oorzaak zijn van slechte warmte geleiding, en zo kan warmte de CPU/GPU throttlen.

Maar voor de mensen die 'm halen: lees uiteraard graag de ervaringen. Zelf zal ik in de MM de Nexus 7 en G Pad in de hand nemen (hoewel ik bijna zeker weet dat de G Pad vanwege het formaat mijn voorkeur heeft).

IngamerX wijzigde deze reactie 02-11-2013 00:13 (5%)

• ribe
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-11 18:19
Persoonlijk vind ik de accuduur resultaten van tweakers opvallend, aangezien andere techsites zoals engadget, gsmarena en praktisch elke andere review die je via google tegenkomt vermeld dat de accuduur voldoende is en vergelijkbaar of net iets minder dan de Nexus 7 (2013) is.
Het scherm daarintegen wordt kleurtechnisch en qua contrast als 1 van de beste op het moment omschreven, maar qua helderheid als 1 van de slechtste.
Zelf wacht ik het nog even af. Eerst zien of LG nog gaat updaten.

• PatrickG
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:09
Ja, het ideale is natuurlijk naast elkaar houden van beide apparaten.
Wat ik hekel is dat ze niet standaard een full hd fragment in de winkels erop zetten. Dan kun je pas meemaken hoe goed een scherm al dan niet is. Meestal staan er een paar crappy filmpjes op. Bij iPad hetzelfde, wilde het scherm van de iPad air gister bij de dixons wel eens zien presteren. Staat er alleen een korrelig 480p filmpje op |:(

• Hiwan
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-11-2013
Gisterenavond stond bij Coolblue dat de LG G pad op voorraad was.
Gelijk gereserveerd en vandaag opgehaald.

Eerste bevindingen zijn ronduit super.
Scherm is erg mooi qua kleur en contrast voor mij meer dan voldoende.
Antutu, geeft een score van ruim 25000.
Accu valt nog weinig over te zeggen gezien de accu voor 60% vol was en er ruim 2 en half uur mee hebben gespeeld 35 % over.
Zal er later nog wat meer bevindingen er op zetten

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:36
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Ook ik ben na de review wat terughoudend geworden. Ik hoop echt dat LG inziet dat ze knaller in hun gelederen hebben, mits ze de rare performance drops en de slechtere accuduur middels een software fix kunnen herstellen.

Xbox Live: Ross1fum1

• MSoft06

MSoft06

oh my, keuze wordt zo te zien nog lastiger, iemand heeft opgelet op de foto's van marketing materiaal:

http://www.androidauthori...ak-nexus-8-tablet-313830/

• Hiwan
Na dat ik de LG volledig had opgeladen eens aan de slag gegaan.
Tablet werkt over het algemeen erg snel.
Google chrome browser ben ik niet zo weg van....had liever de stock browser gezien
maar dat is persoonlijk.
LG heeft naar mijn idee te veel toeters en bellen toegevoegd aan de launcher waardoor je
de weg weleens kwijt kunt raken.
Om een voorbeeld te geven, je kunt bijna elke app wel in een venster schalen en daarbij
ook nog eens transpirantie in kunt stellen.
Ook staan er veel extra apps op welke je waarschijnlijk nooit zult gebruiken.
Maar ik moet toch zeggen dat het een hele fijne tablet is.
Gezien ik hem het meest gebruik om te surfen is dit toch wel een heel fijn formaat.
Ik heb de nexus 7 gehad en een 10 inch tablet en moet echt zeggen dat dit het perfecte
formaat is.
Beeldkwaliteit is gewoon perfect, alles is haarscherp en kleuren zeer natuurlijk.
Contrastwaarde zou wat aan de lage kant zijn maar voor mij meer
dan voldoende. (hoef er de kamer niet mee te verlichten)
Full HD films streamen vanaf de NAS geen enkel probleem. (BSPlayer)
GPS ook dik in orde, binnen 15 seconden een fix. (en dat binnen in de huiskamer)
Dan de Accu daar kan ik natuurlijk nog weinig over zeggen.
Maar om toch een kleine indicatie te geven, met een volle accu gestart en toch
zo'n 3 uur actief bezig geweest en daarbij ook alle Benchmarks welke hieronder staan
weer geven had ik 68% over.
Dat lijkt me op zich niet eens zo slecht.
Wat ik belangrijker vind is wat doet een tablet als hij standby ligt.
Hij is bij 68% in standby gezet met wifi aan, en 10 uur later uit standby en gaf 67% aan.
Dat hebben ze dus prima voor elkaar.

Ik heb alle benchmarks welke ook door tweakers zijn getest hier zelf ook nog eens laten draaien.

AndEBench - native

tweakers score: 6704
nexus 7 score:11958
eigen score:13342 (test 3x laten draaien) lijkt me toch een behoorlijk verschil.

AndEBench - Java

tweakers score:203
nexus 7 score: 300
eigen score: 203

GFXBench T-Rex HD - onscreen

tweakers score:14.7
nexus 7 score: 16.0
eigen score: 14.6

Basemark X (onscreen)

tweakers score:7.3
nexus 7 score: 8.4
eigen score: 7.6

Ice Storm Unlimited

tweakers score: 7923
nexus 7 score:10786
eigen score: 9121

Hier valt dus op dat ik hier bij AndEBench native een duidelijk hogere score neer zet.
Ook zie je bij Ice Storm Unlimited iets hogere score.
Ik hoop dat jullie tweakers er iets aan hebben met welke keuze je moet maken.

• MSoft06

MSoft06

Hmmm thanks voor je testen, ik ben dan toch wel benieuwd hoe vaak tweakers het getest heeft en welke versie van software hun eventueel draaien. Vooral de eerste test ben ik toch wel van geschrokken, dat is niet een beetje verschil maar echt wel flink.

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 25-11 22:45
quote:
MSoft06 schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:10:
oh my, keuze wordt zo te zien nog lastiger, iemand heeft opgelet op de foto's van marketing materiaal:

Zag hem ook langskomen.. Wel apart, ik geloof zelf niet zo in een Nexus 8 tablet. Is niet echt iets voor Google om zoveel te differentieren, maar wellicht is het toch iets..?

Ik laat de Gpad heel even liggen, vind de resultaten van Hiwan wel interessant maar nu toch even geen geld extra te besteden :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Hiwan
Ter info voor MSoft06 vandaag nog eens getest met AndEBench Version: 1605

AndEBench - native

eigen score:13143 ( na herstart )

AndEBench - Java

eigen score: 203 ( na herstart )

• Meessen
quote:
MSoft06 schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:10:

Dat ziet er wel heel goed uit; nog compacter dan de lg. Hopelijk komt google spoedig met een reactie zodat ik weet of ik moet wachten of niet.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:45
Ik twijfel tussen de Nexus 7 II en de G Pad 8.3. Beide apparaten hebben goede specs. Groot pluspunt van de G Pad lijkt mij de infrarood poort. In reviews heb ik hier weinig over gelezen. Maar als je hierdoor alle apparaten in huis zou kunnen aansturen, dat zou ideaal zijn. Nu heb ik voor alles nog een aparte afstandsbediening.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:36
quote:
Meessen schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:22:
[...]

Dat ziet er wel heel goed uit; nog compacter dan de lg. Hopelijk komt google spoedig met een reactie zodat ik weet of ik moet wachten of niet.
Google komt normaal pas met een "reactie" als ze iets ook daadwerkelijk presenteren. Kan nog even duren dus.

Xbox Live: Ross1fum1

• PatrickG
Toch is de Nexus 5 aardig gelekt van tevoren.. (dat is natuurlijk geen officiële google reactie)

Ik ben benieuwd :)

PatrickG wijzigde deze reactie 03-11-2013 17:42 (45%)

• triteam drenthe
Nou er is genoeg gezegd over de LG G pad en daardoor twijfel ik toch wel. Ik ben geen Apple man en de Nexus 7 vind ik te klein. Ik twijfel nu wel weer of ik deze toch zal gaan kopen of dat ik de note 8.0 ga aanschaffen....wat vinden jullie? help me out please!!!!

nog even een filmpje wat ik vond van engadget.com. erg negatief maar dat word ontkrachtigd in de reacties

http://www.engadget.com/2013/11/01/lg-g-pad-8-3-review/

• Geomaris
Wederom speculaties over een Nexus 8 in relatie tot LG. Ditmaal wat meer inhoudelijk beargumenteerd:
http://news.softpedia.com...xus-8-Tablet-396752.shtml
http://www.androidos.in/2...nexus-8-tablet-exclusive/

In hoeverre dit waarheid gaat worden blijft nog even de vraag.
Dromen mag. :P

Verder voor de die hards nog een link naar een dedicated G Pad 8.3 forum met hands on ervaringen:
http://forums.androidcentral.com/lg-g-pad-8-3/

Geomaris wijzigde deze reactie 04-11-2013 17:30 (8%)
Reden: extra link toegevoegd

• CrackSlet
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:18

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Tja, het zou perfect zijn wat mij betreft! Aan de ene kant wil ik graag een Nexus toestel zonder alle zooi van andere fabrikanten, maar ik vind de Nexus 7 toch net even te klein en de LG 8.3 lijkt me qua formaat ideaal.
Maar goed, het is allemaal koffiedik kijken en zoeken naar dingetjes die je hoop kunnen onderbouwen.
Gelukkig was ik toch van plan ergens eind januari een tablet aan te schaffen, dus hopelijk komt er de komende 2/3 maanden wat meer duidelijkheid over een eventuele Nexus 8

PSN: FritsBlaasbaard

• Freekers

• Lieuwe15
Ik ga vanmiddag langs de lokale mediamarkt en kijken hoe en of het wat is. Waarschijnlijk gaat dit hem wel worden, alleen zijn er volgens mij nog geen fatsoenlijke flip-cases van.
http://www.amazon.de/gp/p...amp;psc=1&s=computers
Dat is eigenlijk de enigste die ik kan vinden.

Lieuwe15 wijzigde deze reactie 05-11-2013 12:06 (26%)

• Freekers
Ik ben inmiddels in het bezit van de LG Pad 8.3. Hangt nog aan de oplader.
In de winkel er even mee gespeeld. Soms heb je inderdaad even last van een kleine hapering/lag bij het openen van een app/swipen tussen tabs, maar niet iets wat ik als storend ervaarde tijdens de 10 minuten dat ik ermee gespeeld hebt... we zullen zien!

• Scorp
Ik heb er vanmiddag toch even mee mogen spelen in de MediaMarkt en wat een super apparaat!
Heb ook de Nexus 7 en de Galaxy Note 8 ernaast gehouden en het is voor mij helemaal duidelijk. De LG G Pad 8.3 wordt mijn nieuwe tablet. Perfecte afmeting en wat een prachtig scherm. Ik heb zelf geen problemen gehad met haperingen en/of lagg, heb wel even m'n best gedaan ;).

Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik hem alleen aan mag schaffen op het moment dat ik alle vakken dit kwartaal voldoende afrond (student hè), dit geeft me ook de kans om eventueel te wachten op een aankondiging/geruchten van een LTE model.
quote:
Lieuwe15 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:45:
er volgens mij nog geen fatsoenlijke flip-cases van.
http://www.amazon.de/gp/p...amp;psc=1&s=computers
Dat is eigenlijk de enigste die ik kan vinden.
Ik zie ze op alle IFA preview filmpjes/foto's met een QuickCover/QuickPad(?) maar daar heb ik sindsdien helemaal niets meer van vernomen.

-edit-
Ah hier nog een Frans verschijnsel van verschillende officiële accessoires.

QuickCover / QuickPad
http://oi39.tinypic.com/2jecvoh.jpg
Hij wordt hier op een poolse website i.c.m. de tablet verkocht

Dockingstation
http://oi40.tinypic.com/2znzkuv.jpg

Ik kom met zoeken veel op Chineese websites terecht... Zou de Cover (&dock) voornamelijk voor de chineese markt gemarket worden? =(

Hier nog een afbeelding van beide: http://hanilnshopimg.ttcd...artacc/V500/LGV500_07.jpg

Scorp wijzigde deze reactie 06-11-2013 02:32 (79%)
Reden: Accessoire verhaal

• Lieuwe15
@Scorp, goed idee 😉
Ik ben geen student meer dus ik had geen excuus om hem niet te kopen, dus direct meegenomen vanmiddag en het is echt een Super tablet. Werkt lekker soepel en snel. Helderheid is het enigste kleine minpuntje, maar voor mijn gebruik eigenlijk niet.

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 21:51

ScSi

Belgische vouwgarnaal!

quote:
Geomaris schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:27:
Wederom speculaties over een Nexus 8 in relatie tot LG. Ditmaal wat meer inhoudelijk beargumenteerd:
http://news.softpedia.com...xus-8-Tablet-396752.shtml
http://www.androidos.in/2...nexus-8-tablet-exclusive/

In hoeverre dit waarheid gaat worden blijft nog even de vraag.
Dromen mag. :P
Voorlopig niet dus :-) Promo-material is veranderd, zie artikel

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/11/dsfsdaf-580x335.png

En nu terug on-topic! >:)

Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!

• Lieuwe15
Wat mij gisteravond nog opviel is een klein beetje backlight bleeding in de hoekjes. Ik vond het niet storend, de helderheid stond toen op 100%.
Vanmorgen heb ik hem met 95% achtergelaten en ik ben benieuwd hoeveel er vanmiddag in zal zitten. Heb gewoon wifi en sync aanstaan.
Als er mensen zijn die dingen gezien willen hebben hoor ik het graag :).

• silencedead
  • Nu online
quote:
Lieuwe15 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:06:
Als er mensen zijn die dingen gezien willen hebben hoor ik het graag :).
Wat voor mij een belangrijk punt is buiten de batterijduur is de helderheid, kan ik hem binnen overdag gewoon gebruiken als het buiten goed zonnig is en ik mijn tv al wat helderder moet zetten. Mijn ipad kan ik zomers in de volle zon nog gebruiken dat kan met deze tablet waarschijnlijk helemaal niet, maar wat kan nog wel. Lastig punt om te zeggen wat wel en niet kan, maar hoe ervaar jij de helderheid?

Ik overweeg de tablet nog steeds, nu zeker aangezien er blijkbaar toch geen sprake meer is van een nexus 8.

Canon 50D | Tokina 12-24 F4.0 | Canon 35 F2.0 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4/L USM | Canon Speedlite 580EX | Raynox M-250

• Lieuwe15
Ik heb hem helaas alleen maar in het donker gebruikt en ik zal waarschijnlijk je antwoord tot zaterdag verschuldigd moeten blijven, aangezien ik zaterdag een ritje in de trein ga maken waarbij ik de helderheid in de buitenwereld goed kan testen.
Het weer werkt ook niet echt mee.
Maar ik kan mij wel wat voorstellen dat bij volle zon het een minpuntje kan worden, maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Batterijduur lijkt prima. Vanochtend 25 min screen on tijd en wat websites enz bezoeken en hij stond op 95%. Komt uit op 8 uur werken, wat een prima accuduur is. Helderheid stond op ongeveer 40-50%.

• IngamerX
Toch blijft het opmerkelijk dat de LG met een hoger geklokte CPU lager scoort dan de N7. Software optimalisatie I guess?

Maar goed we'll have to live with it, en momenteel is er weinig concurrentie op de 8 inch markt :P

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:39
Hebben jullie ook de andere kant op gedacht?
Wellicht is de Nexus 7 "geoptimaliseerd" voor bepaalde benchmarks en de LG niet..??
Schijnt niet ongebruikelijk te zijn in de smartphone/tablet business.

nieuws: Fabrikanten Android-smartphones spelen vals bij benchmarks

Zijn ze bij LG vergeten om te cheaten.. >:)

• bas_vdl

• Freekers
Hmm, werkt er bij iemand anders de auto-brightness functie ook niet? Staat hier op auto maar er gebeurd helemaal niets.

• Gerwin90
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:30
Bij mij doet auto brightness het ook niet.
Ik gebruik Lux https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vito.lux. Zelf een waarden koppelen aan een brightness en werkt prima.

• redparrotnl
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-11 18:24
zwolle, mediamarkt, zwart en wit ruim op voorraad zeiden ze, kom er net vandaan 299 euro, + de onterechte 6,05 toeslag.

Het scherm is echt stukken doffer en minder helder dan de iPad mini retina zeg. Schoof gelijk de brightness schuif maximaal naar rechts maar nog steeds geen superscherm. Later ook de Note 3 gezien en vele andere goede schermen, heb zelf de iPad 5 oftewel air (op de hoesjes voor de iPad air staat meestal iPad 5, Belkin en zo). Is 1,5 cm smaller dan de iPad 2 dus nog meer hoesjes op de 20 meter lange hoesjes muur daar. Wel veel mooiere tablet dan de Google Asus Nexus 7 en de Galaxy tab 3 8" die nieuwe van LG. Dun. Goed in de hand. Niet duur. Maar moet dat scherm echt nog eens goed bekijken, zeker naast een iPad retina scherm wat HQ foto's zo mooi helder laat zien. Hoop volgende week eentje aan te schaffen. Of dus een iPad mini.

redparrotnl wijzigde deze reactie 06-11-2013 20:09 (26%)

• oodh
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:42
Voor mij is de helderheid zeker een belangrijk punt aangezien ik hem alleen in de trein ga gebruiken. Mocht er ooit een custom rom komen voor deze tablet, bestaat dan de mogelijkheid dat daarin de helderheid wordt verbeterd. Of is dit puur een hardwarekwestie?

• Gerwin90
Bij de mediamarkt wilde ze hem mij ook verkopen voor ¤299,- + ¤6,05 kopieheffing. Toen heb ik op m'n telefoon laten zien dat als je hem op de website koop het totaal slechts ¤299,- is (waarvan ¤3,02 kopieheffing). Vervolgens netjes voor ¤299,- meegekregen.

• triteam drenthe
Ik heb inmiddels de G pad 8.3. Wat een supet ding zeg. Formaat is super net als de stevige behuizing.
Ook het scherm is erg mooi, duidelijk en helder. En ik merk dus niks van een dof scherm zoals eerder genoemd. Verder is het apparaat erg snel en heeft ie erg veel mooie handige extra functies die ook in de reviews worden benoemd. Ik ben nu nu een hele dag bezig met surfen op het web, filmpjes kijken en ontdekken en nog steeds 48 procent over van de accu. Dus helemaal niet zo slecht als werd beweerd. Jammer dat er zoveel mensen oordelen zonder het tablet te hebben geprobeerd

Ik ben blij dat ik het apparaat gekocht heb. Hij heeft alle mooie verwachtingen waar gemaakt. Echt een aanrader dus. _/-\o_

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:33
Een hele dag surfen én halve accu over. Beste accuduur van een mobiel apparaat OOIT ;)

Nickname does not reflect reality

• ThaBlueOne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-11 14:29
Brad Pitt wat was je schreen-on tijd, en op hoeveel procent van de helderheid balk zat je ongeveer?

• JeromeB
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-11 23:22
Gebruikt iemand deze tablet ook voor het lezen van papers of studieboeken?.. zoja, hoe bevalt dat?

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen deze tablet of eventueel een Lenovo Yoga 8.

I want pancakes! who wants some pancakes? whipped butter, maple syrup... what?

• Scorp
@JeromeB
Dan zou ik (persoonlijk) zeker niet voor de Lenovo Yoga 8 gaan. Resolutie is erg belangrijk bij het lezen van (relatief) kleine tekst.
Daarnaast heeft hij een aanzienlijk mindere processor, verwacht dat de extra ¤70/80 het meer dan waard is voor je. Overigens vind ik de Yoga echt verschrikkelijk lelijk, maar over smaak valt niet te twisten ;).
--
Ik ga morgen even de vrijheid nemen om LG te bellen over hoe het zit met de accessoires =) Accessoires kunnen de gebruikerservaring nog even extra pumpen en ik wil gewoon het beste er uit halen wanneer ik hem aanschaf.
--
ENNN De eerste 'pricedrop' is een feit ;) (¤295,98 Op moment van typen)

Scorp wijzigde deze reactie 07-11-2013 00:23 (36%)
Reden: MM Price

• JeromeB
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-11 23:22
Die processor-kracht zit ik niet zo mee, maar inderdaad spreekt de resolutie van dit apparaat mij meer aan dan dat van de Yoga 8. Ik ga binnenkort wel even langs de mediamarkt. Hopelijk kan ik daar de verschillen goed zien.

I want pancakes! who wants some pancakes? whipped butter, maple syrup... what?

• silencedead
  • Nu online
quote:
Scorp schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:44:
ENNN De eerste 'pricedrop' is een feit ;) (¤295,98 Op moment van typen)
¤295,98 + ¤3,02 kopieerheffing = 299,-
Waarschijnlijk gelijk aangepast nadat Gerwin90 het heeft aangegeven :)

• Geomaris
quote:
silencedead schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:05:
[...]

¤295,98 + ¤3,02 kopieerheffing = 299,-
Waarschijnlijk gelijk aangepast nadat Gerwin90 het heeft aangegeven :)
Waarschijnlijk wel ja, haha.
Eerder (in de pre-order) was inderdaad aangegeven 299 inclusief de thuiskopieheffing.
Gewoon dus de aanbevolen verkooprijs van LG.

• Lieuwe15
quote:
triteam drenthe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:25:
Ik heb inmiddels de G pad 8.3. Wat een supet ding zeg. Formaat is super net als de stevige behuizing.
Ook het scherm is erg mooi, duidelijk en helder. En ik merk dus niks van een dof scherm zoals eerder genoemd. Verder is het apparaat erg snel en heeft ie erg veel mooie handige extra functies die ook in de reviews worden benoemd. Ik ben nu nu een hele dag bezig met surfen op het web, filmpjes kijken en ontdekken en nog steeds 48 procent over van de accu. Dus helemaal niet zo slecht als werd beweerd. Jammer dat er zoveel mensen oordelen zonder het tablet te hebben geprobeerd

Ik ben blij dat ik het apparaat gekocht heb. Hij heeft alle mooie verwachtingen waar gemaakt. Echt een aanrader dus. _/-\o_
Jij was dus diegene die tegelijk met mij de zwarte versies bij de mediamarkt hengelo weghaalde :+

Accuduur is helemaal niet slecht zoals de tweakers review weergeeft. Zal vanavond even wat benchmarks draaien, kijken hoe die het doen tov de reviews.

• Geomaris
quote:
Accuduur is helemaal niet slecht zoals de tweakers review weergeeft. Zal vanavond even wat benchmarks draaien, kijken hoe die het doen tov de reviews.
Wellicht interessant om ook de software / ROM versie te vermelden. Het is immers mogelijk dat de o.a. in tweakers.net review geconstateerde minpunten met een specifiek versie samenhangt.

• Gerwin90
quote:
Geomaris schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:58:
[...]

Waarschijnlijk wel ja, haha.
Eerder (in de pre-order) was inderdaad aangegeven 299 inclusief de thuiskopieheffing.
Gewoon dus de aanbevolen verkooprijs van LG.
En dan lees je nu dit: Media Markt int onterecht thuiskopieheffing

• Undeclinable
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Vanochtend bij MM Zoetermeer geweest om de G Pad te bekijken. Had het idee dat de helderheid vanaf zo'n 80-90% prima te doen is voor binnenshuis gebruik. Natuurlijk blijft dan wel de vraag wat dat met het accuverbruik doet.

In een vlaag van lichte baldadigheid wel een aardig aantal tablets op de Nu.nl pagina over de thuiskopieheffing gezet >:)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Waltie
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Mijn eerste bevindingen zijn over het algemeen positief. Het is een fijn formaat met dito gewicht. Het scherm is fraai. Hoewel de helderheid misschien wat aan de lage kant is, heb ik hier geen problemen mee. Ik gebruik 'm voornamelijk binnenshuis.

Het materiaalgebruik is ook erg fijn. Zeker het aluminium voor hoogwaardig aan. Enig nadeel is dat het aluminium een gigantische vingerafdrukmagneet is. (zwarte versie)

De accu ging tijdens mij eerste volle lading voor mijn gevoel vrij lang mee. Ik haalde de 5 uur screen-on-time over een periode van ca. 2,5 etmaal.

Hoewel ik een nexus liefhebber ben en huiverig was voor de skin, valt mij dit alles mee. Een aantal voorgeïnstalleerde apps zijn ook weer te verwijderen. Ook veel van de door LG toegevoegde functies zijn uit te schakelen. Zo is hun manier van multitasken (Slide aside) uit te schakelen. Door een andere layout van de navigatieknoppen is het standaard android multitask scherm op te roepen door de home-knop lang ingedrukt te houden.
Een briljante software toevoeging is KnockON!! Enig kritiekpuntje is dat je de tablet alleen kan wakker 'kloppen' door dit precies in het midden van het scherm te doen.

Qua snelheid heb ik geen klagen. Ik gebruik de Nexus 4 en had de Nexus 7 (2012). Op de Nexus 7 is het een hele vooruitgang. In vergelijking tot de Nexus 4 zegt mijn gevoel dat de prestaties aardig in een lijn liggen.

De infraroodpoort is een leuke toevoeging. Daar ging ik in eerste instantie vanuit. De QRemote app is in mijn ogen vrij waardeloos. Ik had verwacht dat het mijn Logitech Harmony kon vervangen. Dan bedoel ik dus met één druk op de knop al mijn apparaten inschakelen en op de juiste instellingen voor bepaalde acties. Dat ondersteund de QRemote dus niet.
Ik heb al in de Play Store gezocht naar een alternatief, maar dat schijnt vrij lastig te zijn. Wel heb ik TS Tablet Universal Remote gevonden, maar ik vind ¤14,- net iets teveel van het goede. Heeft iemand nog suggesties?

Al met al vind ik de LG een goede tablet voor de juiste prijs en ben ik tevreden!

• Waltie
  • Nu online
quote:
Dank je wel! Omschrijving en recensies zien er goed uit. Ik ga 'm uitproberen.

• PatrickG
Hier de Apple man weer: Net even gerommeld met de tablets in de Mediamarkt. Vooral de LG en de Nexus 7 in m'n handen gehad en toch ook de iPad's. Aangezien ik toch wel veel films en series erop zal gaan kijken, valt een iPad eigenlijk al af omdat er best wat van het scherm wordt afgeknipt door de verhoudingen. Daarentegen vind ik de iPad verhoudingen weer veel lekkerder met ander werk zoals surfen en lezen.

Hoewel ik in eerste instantie de Nexus 7 prefereerde vanwege de materialen, lijk ik na vanavond toch wel de LG Gpad de voorkeur te geven. Heel mooi scherm en precies de sweet spot qua maat als je films of series kijkt.

• aex351
quote:
Waltie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:17:
De infraroodpoort is een leuke toevoeging. Daar ging ik in eerste instantie vanuit. De QRemote app is in mijn ogen vrij waardeloos. Ik had verwacht dat het mijn Logitech Harmony kon vervangen. Dan bedoel ik dus met één druk op de knop al mijn apparaten inschakelen en op de juiste instellingen voor bepaalde acties. Dat ondersteund de QRemote dus niet.
Ik heb al in de Play Store gezocht naar een alternatief, maar dat schijnt vrij lastig te zijn. Wel heb ik TS Tablet Universal Remote gevonden, maar ik vind ¤14,- net iets teveel van het goede. Heeft iemand nog suggesties?

Al met al vind ik de LG een goede tablet voor de juiste prijs en ben ik tevreden!
Mij lijkt het ideaal om met een tablet al mijn apparaten aan te sturen. Jammer dat de standaard functionaliteit beperkt is. Wellicht is dat de reden waarom reviews deze functionaliteit niet belichten. Ondersteund QRemote meerdere profielen/afstandsbedieningen en kan het infraroodsignalen leren?

• triteam drenthe
Weet iemand hoe ik via Qpair de whattsapp berichten op mijn G pad krijg?

• silencedead
  • Nu online
Ik heb hem zojuist ook gekocht in het zwart. Moest het bij de MM alleen wel aangeven dat die op de website voor 299,- staat ipv in de winkel 299,- + kopieerheffing e.d.

Ik krijg qpair alleen niet aan de praat. Hij geeft op de tablet aan dat het een incompatible versie betreft. Maar zie in google play geen update of zo staan. Iemand een idee hoe dit kan?
Mijn samsung note 2 geeft ook aan dat ik de versie op de tablet moet updaten :(

Edit:
Blijkbaar zit er behalve play nog een ander update appje op waar je qpair wel kunt updaten

silencedead wijzigde deze reactie 08-11-2013 14:31 (20%)

• Waltie
  • Nu online
quote:
aex351 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:07:
[...]

Mij lijkt het ideaal om met een tablet al mijn apparaten aan te sturen. Jammer dat de standaard functionaliteit beperkt is. Wellicht is dat de reden waarom reviews deze functionaliteit niet belichten. Ondersteund QRemote meerdere profielen/afstandsbedieningen en kan het infraroodsignalen leren?
De standaard functionaliteit is zelfs erg beperkt.
Je kan in QuickRemote wel per ruimte (max. 5) verschillende afstandsbedieningen instellen. Echter kan je per ruimte alleen een afstandsbediening instellen voor een TV, DVD spelen of Blu-Ray speler. Dus geen settopbox o.i.d.
Ook is het niet mogelijk om hem handmatig signalen te leren. Het is alleen mogelijk om uit een lijst van producten te kiezen.

Op aanraden heb ik gekeken naar de app Smart IR remote, maar die lijkt constant te crashen bij het instellen van een apparaat.

• Waltie
  • Nu online
quote:
triteam drenthe schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:44:
Weet iemand hoe ik via Qpair de whattsapp berichten op mijn G pad krijg?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

• aex351
quote:
Waltie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:36:
[...]
Ook is het niet mogelijk om hem handmatig signalen te leren. Het is alleen mogelijk om uit een lijst van producten te kiezen.
[knip]
Dat is een teleurstelling. Is het wel mogelijk om met een andere applicatie infraroodsignalen te programmeren via infrarood? Ik beschouw dit wel als een minimale eis. Anders ben je inderdaad zeer beperkt als je alleen uit een lijst van apparaten kan kiezen.

• bas_vdl
Afgelopen vrijdag hadden ze hem eindelijk als demo model in de MM in Arnhem. Na 10min spelen, menu structuur bekijken, gebruiker aanmaken, wat swipen over de homescreens, browsen etc. sprong de brightness automatisch terug naar 80%. Vervolgens wilde ik die weer op 100% hebben. Helaas kon dit niet omdat het device te warm was...

5 min later kon ik de brightness weer terug zetten... Mensen met een zelfde ervaring?

• silencedead
  • Nu online
quote:
bas_vdl schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:47:

5 min later kon ik de brightness weer terug zetten... Mensen met een zelfde ervaring?
Ik herken dit niet. Bij mij wordt die ook niet warm bij beetje internetten e.d. verder nog niet echt veel mee gedaan. Helderheid staat bij mij ook nooit op 100%. Nu 's avonds op 65% overdag thuis op hooguit 80% of zo.

Hij bevalt me nog prima, past zelfs in de binnenzak van mijn jas. :)

• Scorp
Iemand al plannen om een goed uitgewerkte review te maken? Ik kijk er in ieder geval naar uit :)

Echt geruchten over die V510 zijn er ook niet meer hè :(.

• wouterhil
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-11 17:32
Afgelopen zaterdag speciaal naar Rotterdam Alexandrium gereden omdat Saturn Spijkenisse de LG G Pad nog niet kon leveren. Ik twijfelde tussen de Ipad Air en de LG G Pad 8.3. Na drie kwartier heen en weer lopen tussen de G Pad en en de Ipad Air om ze goed met elkaar te kunnen vergelijken, heb ik de keuze gemaakt voor de G Pad. Eenmaal thuis heel de avond mee gespeeld. Wat een geweldige tablet. Een prachtig scherm met naar mijn mening zeer goede helderheid. In de winkel ook niet kunnen constateren dat het scherm van de Ipad Air helderder zou zijn. Nu blijft dat moeilijk omdat ze niet rechtstreeks naast elkaar stonden, echter had ik het idee dat helderheid gelijkwaardig was tussen Ipad Air en LG G Pad.

Het formaat van de tablet is uitstekend. De lange zijde van het scherm is slechts 1-1,5cm korter dan de 10inch Ipad Air. De korte kant scheelt 3-4 cm. Bij het bekijken van filmpjes blijven de grote zwarte balken die je op de Ipad ziet nu mooi achterwege. zonder dat je werkelijk aan schermformaat inlevert (nu ja, 1-1,5cm). Er zullen vast situaties zijn waarbij je die 3-4cm aan de korte zijde van het scherm niet wil missen. Ik moet die situaties echter nog tegenkomen. De tablet is nu mooi met één hand vast te houden en dat werkt erg prettig.

Ik heb geen last gehad van vertragingen. De tablet voelt razendsnel aan en werkt erg intuïtief. LG heeft goed haar best gedaan de tablet "Smart" te maken. De simpele feature "Knock On" wil ik nu al niet meer missen. Ook leuk dat je video's (maar ook aantal andere apps) in een klein scherm kunt laten draaien (Soort Picture in Picture) terwijl je aan het surfen bent. Je kunt hierbij ook transparantie instellen.

Beetje overbodig zijn de vele apps voor het maken van memo's. De app Notebook had volgens mij voldoende geweest.

Kortom, ik ben zeer tevreden en heb nog geen enkel moment spijt gehad dat ik de Ipad Air niet heb gekozen. Voor mij is dit de beste tablet die ik ooit in mijn handen heb gehad.

• Meessen
quote:
wouterhil schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:42:
Afgelopen zaterdag speciaal naar Rotterdam Alexandrium gereden omdat Saturn Spijkenisse de LG G Pad nog niet kon leveren. Ik twijfelde tussen de Ipad Air en de LG G Pad 8.3. Na drie kwartier heen en weer lopen tussen de G Pad en en de Ipad Air om ze goed met elkaar te kunnen vergelijken, heb ik de keuze gemaakt voor de G Pad. Eenmaal thuis heel de avond mee gespeeld. Wat een geweldige tablet. Een prachtig scherm met naar mijn mening zeer goede helderheid. In de winkel ook niet kunnen constateren dat het scherm van de Ipad Air helderder zou zijn. Nu blijft dat moeilijk omdat ze niet rechtstreeks naast elkaar stonden, echter had ik het idee dat helderheid gelijkwaardig was tussen Ipad Air en LG G Pad.

Het formaat van de tablet is uitstekend. De lange zijde van het scherm is slechts 1-1,5cm korter dan de 10inch Ipad Air. De korte kant scheelt 3-4 cm. Bij het bekijken van filmpjes blijven de grote zwarte balken die je op de Ipad ziet nu mooi achterwege. zonder dat je werkelijk aan schermformaat inlevert (nu ja, 1-1,5cm). Er zullen vast situaties zijn waarbij je die 3-4cm aan de korte zijde van het scherm niet wil missen. Ik moet die situaties echter nog tegenkomen. De tablet is nu mooi met één hand vast te houden en dat werkt erg prettig.

Ik heb geen last gehad van vertragingen. De tablet voelt razendsnel aan en werkt erg intuïtief. LG heeft goed haar best gedaan de tablet "Smart" te maken. De simpele feature "Knock On" wil ik nu al niet meer missen. Ook leuk dat je video's (maar ook aantal andere apps) in een klein scherm kunt laten draaien (Soort Picture in Picture) terwijl je aan het surfen bent. Je kunt hierbij ook transparantie instellen.

Beetje overbodig zijn de vele apps voor het maken van memo's. De app Notebook had volgens mij voldoende geweest.

Kortom, ik ben zeer tevreden en heb nog geen enkel moment spijt gehad dat ik de Ipad Air niet heb gekozen. Voor mij is dit de beste tablet die ik ooit in mijn handen heb gehad.
En de brightness, vooral buiten?

• Lieuwe15
Ik heb hem zaterdag in huis in de volle zon gebruikt en ik volstond met 80-90% helderheid wel. 100 was iets duidelijker leesbaar, maar geen probleem mee gehad.
Ik heb dan zo te lezen ook normaal gesproken een minder hoge helderheid (vaak staat hij op 30%) omdat ik dat prima lezen vind in huis 's avonds.

Ik heb trouwens de zwarte, de witte vond ik iets minder mooi (beiden in de handen gehad).

Lieuwe15 wijzigde deze reactie 12-11-2013 09:10 (13%)

• Scorp
Voor welke kleur hebben jullie gekozen? Ik vind ze beide wel erg tof.

• silencedead
  • Nu online
quote:
Lieuwe15 schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:41:
Ik heb hem zaterdag in huis in de volle zon gebruikt en ik volstond met 80-90% helderheid wel. 100 was iets duidelijker leesbaar, maar geen probleem mee gehad.
Ik heb dan zo te lezen ook normaal gesproken een minder hoge helderheid (vaak staat hij op 30%) omdat ik dat prima lezen vind in huis 's avonds.
Ik ervaar hetzelfde. Helderheid is prima in zonnig huis. Zelf vind ik 30% 's avonds wat aan de lage kant en heb ik liever 50~65%, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

@Scorp
Ik heb de zwarte gekozen, die hadden ze bij de mm als showmodel staan en die vind ik mooi. Maar de witte niet gezien, maar lijkt mij ook wel mooi.

Ik heb alleen een probleem met live tv kijken van ziggo. Werkt niet omdat ik blijkbaar nietde juiste versie van het besturingssyteem heb???

silencedead wijzigde deze reactie 11-11-2013 20:05 (8%)

• Stuwie
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:15
10 dagen geleden LG 8.3 gekocht ,druk bezig geweest met het apparaat te testen ,over het algemeen voldoet het aan mijn verwachting ,alleen zijn er een paar ergernissen,af en toe reageert hij niet direct ,als ik de AnTuTu benchmark draai stopt de tablet er mee,krijg de melding ,temperatuur processor te hoog en wordt de tablet af gesloten .
Hebben hier meer gebruikers last van ?
Ik vermoed dat er iets mis is met de software,processor of koeling.IK heb LG er over gebeld maar ze herkennen het probleem niet.

Stuwie wijzigde deze reactie 12-11-2013 10:10 (3%)

• wouterhil
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-11 17:32
quote:
Scorp schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:37:
Voor welke kleur hebben jullie gekozen? Ik vind ze beide wel erg tof.
Ik vond zwart tegenvallen. Leek wel kleiner en het scherm sprong er niet echt uit. Wit vond ik er beter uitspringen, die heb ik dus gekozen.

• silencedead
  • Nu online
Ik moet zeggen dat de batterijduur mij een beetje tegen valt. Heb hem nu vrij intensief gebruikt 2 uur gamen. En verder internetten en een beetje youtube filmpjes denk ook iets van 2 uur. Nu nog maar 15% over.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013