Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Viaxes
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09-07 19:00
Buiten dat je je geld kwijt bent, hebben ze ook je (adres)gegevens in je bezit.
Veel mensen gebruiken ook een-en-hetzelfde wachtwoord overal op internet. Als het inderdaad scam is -en daar kunnen we zo ongeveer wel zeker van zijn- dan wordt het hoog tijd voor die mensen om daar eens naar te gaan kijken...

• Klaas333
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07-11-2013
Toch nog even verder gegoogled en iemand heeft al wat speurwerk verricht. De meeste gegevens zijn beschikbaar, vanuit welk bedrijf het oorspronkelijk is opgezet, waar ze gevestigd zijn, wie de directeur is. Dat geeft al wat meer vertrouwen. Gewoon maar rustig deze week afwachten, het kan ook best dat ze nu niet reageren omdat ze superdruk zijn om al die boxen op tijd verzendklaar te maken en overuren draaien natuurlijk. En mocht het toch een hoax zijn dan zijn er genoeg aanknopingspunten om aangifte te doen en ik weet wel zeker dat die consumentenprogramma's dan stuk voor stuk staan te springen om hier een reportage over te maken :)

Bronnen:
Bericht 1
Bericht 2

• Klaas333
  • Laatst online: 07-11-2013
Dat is een verstandige tip Viaxes! Mocht je hetzelfde wachtwoord hebben gebruikt als die je voor je email gebruikt dan is het verstandig om je email wachtwoord in elk geval te veranderen (aangezien je ze ook je email adres hebt gegeven). Veiligheid voor alles!

• abc2000
  • Laatst online: 22-04 01:35
Ik heb het bedrijvencentrum De Ring aan de Weegschaalstraat 3 te Eindhoven net gebeld.
Die bevestigen dat het bedrijf daar weg is wegens wanbetaling en dat de mensen die de boxen hebben besteld zijn opgelicht.
Het advies aan iedereen die een box heeft besteld is om aangifte te doen bij de politie.

• ldhollander
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-09 03:47
Niet geheel onverwacht maar boxen zijn nog steeds te bestellen, hoe krijgen we het zover dat er niet nog meer mensen opgelicht worden? :?
Is er iemand van dat adres die een aangifte kan en wil doen? Of een hoster oid?

7x Suntech STP280@1960Wp op een AEG Protect PV2800

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 17:08

NeoMe

#Addict

Had ik maar met PayPal betaald, achteraf niet zo slim omdat die site al zo slecht was. Maar gaat gelukkig maar om een klein bedrag en geef ze tot zaterdag voordat ik online aangifte doe (http://www.politie.nl/aangifte).

Op Bokt.nl stond dat de teller van de verkochte boxen op 2.500 stond maar kunnen er vast wel meer zijn gezien alle reacties op diverse forums.

Nou wordt er tegenwoordig wel snel oplichting geroepen als er ook maar iets niet klopt, maar dit soort acties en zeker als ze het voor het eerst doen gaan vaak houtje touwtje. Hopelijk is het allemaal echt, krijgen we die boxen en leren ze ervan voor de volgende keer qua communicatie. Helaas op Facebook ook geen reacties dus lastig voor ons om te achterhalen wie aansprakelijk is.

NeoMe wijzigde deze reactie 19-09-2013 11:29 (59%)

* Acer Aspire Timeline 1810TZ - 11,6'' - Intel ULV-SU4100 1,3Ghz - 3GB - GMA 4500MHD - 160GB 5400RPM * 500 GB WD My Book 7200RPM * MX518 * Xbox 360 + 40 Games * Philips HD-LCD 32'' * HTC One X * Olympus Mini-S *

• abc2000
Op onderstaand adres was het bedrijf gevestigd.
http://www.dering.nl/contact.php
Ik heb telnr. 040-2911 200 gebeld, daar kreeg ik de informatie dat het bedrijf wegens wanbetaling uit het pand was gezet.
Heb inmiddels aangifte gedaan.

• RobbertDs1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:57
Ik denk dat heel veel mensen hier de dupe van zijn.
Gelukkig is het voor velen enkel de verzend kosten en zal iedereen weer wakker worden als het op het nieuws komt.
Ben benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren. Ik kan me voorstellen dat dit wel in het nieuws zal komen.

• bardi-1
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:08

bardi-1

Cryptomania

quote:
RobbertDs1 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:58:
Gelukkig is het voor velen enkel de verzend kosten en zal iedereen weer wakker worden als het op het nieuws komt.
Ben benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren. Ik kan me voorstellen dat dit wel in het nieuws zal komen.
Tja, de 6,75 boeit de meeste niet zoveel. Belangrijker, ze hebben je gegevens. De 'oplichters' achter deze site verkopen die door aan derden en maken hier veel geld mee.

• Barleone
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 10:53
quote:
RobbertDs1 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:58:
Tja, in geval van oplichting zijn 'de verzendkosten' helemaal niet de verzendkosten, maar 6,75 harde knaken. Dat betekent eigenlijk dat een willekeurig iemand je quasi-vriendelijk aankijkt en vraagt of hij alsjeblieft even 6,75 uit je portemonnee mag pakken, en daarna niet eens dankjewel zegt. Jaah, ""verzendkosten"". Maar zo hard kan het dus gaan. Aantal bestellingen x 6,75. Voor een ton heb je dan maar 1568 8)7 14814 mensen nodig he?
Zeg, zullen we er geld op zetten in een gokje over hoeveel ze eigenlijk hebben binnengeharkt? >:)

edit:
Oeps rekenfoutje

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• RickvN
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:13

RickvN

FR1908

Hoe zullen die radiostations en websites zich voelen die deze oplichters hebben gepromoot? Voortaan toch maar wat meer field work?
Daarnaast, de topic titel; [niet betrouwbaar] vind ik nog alleszins meevallen, het is pure oplichterij...

Kut voor de mensen die het gekocht hebben. Het is maar ¤ 7, maar voor dat bedrijf is het denk ik 2000*minimaal ¤ 7...

"A pessimist sees the difficulty in every oppurtunity, an optimist sees the oppurtunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
quote:
Barleone schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:06:
Aantal bestellingen x 6,75. Voor een ton heb je dan maar 1568 mensen nodig he?
Really...? :F

Nickname does not reflect reality

• RickvN

RickvN

FR1908

quote:
Kleine ton dan :+

"A pessimist sees the difficulty in every oppurtunity, an optimist sees the oppurtunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Cyclonic
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01:21
quote:
Barleone schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:06:
[...]

Tja, in geval van oplichting zijn 'de verzendkosten' helemaal niet de verzendkosten, maar 6,75 harde knaken. Dat betekent eigenlijk dat een willekeurig iemand je quasi-vriendelijk aankijkt en vraagt of hij alsjeblieft even 6,75 uit je portemonnee mag pakken, en daarna niet eens dankjewel zegt. Jaah, ""verzendkosten"". Maar zo hard kan het dus gaan. Aantal bestellingen x 6,75. Voor een ton heb je dan maar 1568 mensen nodig he?
Zeg, zullen we er geld op zetten in een gokje over hoeveel ze eigenlijk hebben binnengeharkt? >:)
Ik wil graag een huis bij jou kopen voor 4 ton ik geef je dan echter 4 x 10584 euro. Deal? :+

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 17:08

NeoMe

#Addict

Bestellen kan niet meer, een actieve huismoeder heeft Mollie en ING een bericht verzonden i.v.m. de oplichting.

Betaald via de bank: Storneren kan niet indien gebruikt gemaakt van iDeal.
Betaald via PayPal: Start een claim, dan krijg je je geld terug
Betaald via creditcard: Dit is terug te draaien i.v.m. fraude, contact creditcard maatschappij.

NeoMe wijzigde deze reactie 19-09-2013 14:44 (52%)

* Acer Aspire Timeline 1810TZ - 11,6'' - Intel ULV-SU4100 1,3Ghz - 3GB - GMA 4500MHD - 160GB 5400RPM * 500 GB WD My Book 7200RPM * MX518 * Xbox 360 + 40 Games * Philips HD-LCD 32'' * HTC One X * Olympus Mini-S *

• DeRing
  • Laatst online: 26-09-2013
Hoi allemaal,

Ik ben een medewerker van het bedrijvencentrum waar Smart Connect Services (het bedrijf achter MijnGratisBox.nl) zich heeft ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Dit bedrijf heeft misbruik gemaakt van ons adres en wij hebben zowel de politie als de Kamer van Koophandel hiervan op de hoogte gesteld.
Dit bedrijf heeft helaas al velen gedupeerd en wij willen iedereen adviseren aangifte te doen.
Hoe meer aangiftes er binnen komen des te sterker de gedupeerden staan.

• dominicr
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 28-08 20:32
Hoe kan ik online aangifte doen ? Heb al een paypal claim gestart en kan eventueel via de bank storneren

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

¯\_(ツ)_/¯

quote:
dominicr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:14:
Hoe kan ik online aangifte doen ? Heb al een paypal claim gestart en kan eventueel via de bank storneren
:F :X omg.... wat dacht je van www.politie.nl ? of is dat misschien een gek idee?...

Fietsbel wijzigde deze reactie 19-09-2013 14:18 (6%)

SNSD / 

• Vosje94
  • Laatst online: 19-09-2013
Via www.telefoonboek.nl nog een ander telefoonnummer van Smart Connect Services gevonden. Op dit nummer wordt echter ook niet opgenomen.
Wanneer ik het gevonden 06-nummer invul op http://www.telefoondetective.nl/ vind je een adres in Westervoort waar ene *naam* woont volgens de site. Echter van dit adres helaas nog geen vast nummer gevonden. Iemand die dit misschien wel kan vinden of ook heeft gebeld? (De mobiele nummers heb ik gebeld, maar werken niet of worden niet opgenomen)

gambieter wijzigde deze reactie 19-09-2013 14:39 (2%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

Modbreak:
Geen NAW gegevens posten. Het forum is niet bedoeld voor de activiteiten van amateur prive-detectives.

Teleurgesteld maar toch trots!

• abc2000

• Vosje94
  • Laatst online: 19-09-2013
De website is inmiddels uit de lucht.

• welkenaamnuweer
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-09 22:10
quote:
Vosje94 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:33:
Via www.telefoonboek.nl nog een ander telefoonnummer van Smart Connect Services gevonden. Op dit nummer wordt echter ook niet opgenomen.
Wanneer ik het gevonden 06-nummer invul op http://www.telefoondetective.nl/ vind je een adres in Westervoort waar ene [mbr]*naam*[/] woont volgens de site. Echter van dit adres helaas nog geen vast nummer gevonden. Iemand die dit misschien wel kan vinden of ook heeft gebeld? (De mobiele nummers heb ik gebeld, maar werken niet of worden niet opgenomen)
026-3117670
schoonmaakbedrijf op ditzelfde adres gevestigd ....

Helaas nummer niet in gebruik......

jezusislief

• Henkk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-07 16:15
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Vul in: 655032436 (= ING rekeningnr. dat op factuur stond)

En je krijgt een waarschuwing!

• Draakje5
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-09 22:04
Kan niet anders dan zeggen dat deze oplichters vrij slim waren en dat consumenten erg dom zijn.

• RickvN

RickvN

FR1908

quote:
Draakje5 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:36:
Kan niet anders dan zeggen dat deze oplichters vrij slim waren en dat consumenten erg dom zijn.
én én, of alleen de consumenten dom? Daar ben ik namelijk van mening van. Laatste tijd zijn er al genoeg gure boxideeën.... En een "studentenbox" maar wel voor iedereen :+

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
welkenaamnuweer schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:06:
[...]

026-3117670
schoonmaakbedrijf op ditzelfde adres gevestigd ....

Helaas nummer niet in gebruik......
Smart Connect Services is geregistreerd in middelharnis/westervoort/eindhoven.
Dit betreft op alle 3 locaties een bedrijfsverzamelgebouw, pas op welke gegevens je hier neerzet, grote kans dat dit een onwetend bedrijf is dat toevallig op hetzelfde adres geregistreerd staat...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:38

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tja, ik heb een tijdje geleden op die site gekeken en de conclusie getrokken dat het totaal er fishy uitzag. Ik heb ook al te veel verhalen over diverse boxen gelezen waar dit er ook weer 1 van blijkt te zijn.
Ik begreep al niet dat er zoveel reclame voor werd gemaakt, de opzet zag er niet rendabel uit dus de inkomsten moeten ergens anders vandaan komen. Ik dacht dat het geld met persoonsgegevens werd verdient maar het niet leveren van boxen is een goede 2e blijkt nu :P

De tijd gaat een stuk sneller tegenwoordig. Vroeger was het nu hooguit dinsdag.

• Skynick
  • Laatst online: 01:17
Of het verkopen van je persoonsgegevens en het niet leveren samen. Daarnaast betwijfel ik of ze de rekening hebben betaald voor de advertenties aangezien het bedrijfspand is gesloten vanwege wanbetaling.

• LaserJet
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:26
De inhoud van die box was op zich wel aardig gekozen. ;) Goed genoeg om het interessant te houden, slecht genoeg om niet direct ongeloofwaardig te worden. Toen ik zag dat er een 6-pack premium bier in zou zitten heb ik maar weggeklikt. Waarom zou je dat met verlies weggeven tenslotte?

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:48
quote:
gambieter schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:40:
[modbreak]
Geen NAW gegevens posten. Het forum is niet bedoeld voor de activiteiten van amateur prive-detectives.
[/]
beter een paar amateur prive-detectives op pad sturen, want politie doet tog nix.

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 17:16
Hoe kwamen die gasten aan zoveel radiotijd?

[PC] + [T430] + [R500] + [390X] | 600D | 75-300 | 18-55 |

• Viaxes
  • Laatst online: 09-07 19:00
quote:
warhamstr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:16:
Hoe kwamen die gasten aan zoveel radiotijd?
Op factuur. Die natuurlijk niet worden betaald

• WorldWideWait
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 09:32
Mopper, mopper.. ook ik was er in getrapt, gebeurt me normaal nooit 8)7 Achteraf gezien wel erg duidelijk, slechte site (hebben wel meer 'gratis spullen'-sites, dus maakte helaas niet verdacht voor mij), en geen communicatie via de kanalen van hun (site, twitter en facebook). Hmpf.. 27,44 euro kwijt. Helaas via iDeal betaald. Volgende keer maar via paypal doen, bedankt jullie voor deze tip in dit topic :)
Trouwens net direct ook aangifte gedaan.

WorldWideWait wijzigde deze reactie 19-09-2013 18:29 (3%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Draakje5 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:36:
En met een behoorlijk zak geld er vandoor zijn gegaan :)
(plus nog verkoop van een berg naw gegevens :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:04
Ha! Ook ik ben er (semi) ingetrapt. Hoewel de actie voor mij niet geheel onwaarschijnlijk klonk heb ik voor de zekerheid alleen de 'gratis' box besteld en met paypal betaald.

Zo zie je maar weer: if it's to good to be true..

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 13:59
quote:
gebruikershaes schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:57:
Ha! Ook ik ben er (semi) ingetrapt. Hoewel de actie voor mij niet geheel onwaarschijnlijk klonk heb ik voor de zekerheid alleen de 'gratis' box besteld en met paypal betaald.

Zo zie je maar weer: if it's to good to be true..
Heb je al een geschil ingediend dan? Want als het geld van de rekening gehaald is bij hun kan jij fluiten naar je geld.

• merkens11
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-08 02:31
quote:
Megamind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:13:
[...]

Heb je al een geschil ingediend dan? Want als het geld van de rekening gehaald is bij hun kan jij fluiten naar je geld.
Dus het 'verzekerd betalen' van Paypal is eigenlijk ook een wassen neus?
Ik dacht altijd dat je safe zit wanneer je met Paypal hebt betaald.

Ik raad gedupeerden aan om zeker aangifte te doen van deze fraude.

• Megamind
quote:
merkens11 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:18:
[...]

Dus het 'verzekerd betalen' van Paypal is eigenlijk ook een wassen neus?
Ik dacht altijd dat je safe zit wanneer je met Paypal hebt betaald.

Ik raad gedupeerden aan om zeker aangifte te doen van deze fraude.
Het beste is nogsteeds betalen met CreditCard, daar kan je vrij veel claimen met hun "verzekering". Ik weet dat PayPal in het verleden moeilijk deed als het geld van de andere rekening al weg was.

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 14:21

painkill

Pain(k)(ill)

I told you so, wil ik haast zeggen..

Gelukkig gaat het hier voor de mensen niet om grote bedragen, dus het is niet meer dan een goede les voor sommigen. Al weet ik zeker dat er ook mensen zijn welke er tientallen hebben besteld.

Mijn SNES verzameling!

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:04
quote:
Megamind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:13:
[...]

Ja en er gelijk een claim van gemaakt. Nu afwachten.

• fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

fish

Moraalridder

oef had ik ook bijna zo'n doos besteld, ik was er ff te lui voor

Iperf

• ericje627
  • Laatst online: 16-09 15:52
Een klein dossiertje (zip) met allerlei informatie die ik op de (toenmalige) website heb gevonden, productpagina's, emails, bestelbevestiging en bankgegevens.
Hier te downloaden: http://bit.ly/15FTC59

Er staan wel een aantal IBAN gegevens in.
Het emailadres waarop het domein geregistreerd is (via een mail.com) is een gratis adres, een soort van hotmail dus.

Verder was de webshop gemaakt op webshopapp.com welke ook wordt gebruikt met SEO-Shop ( seoshop . webshopapp . com )

Nu op naar Paypal voor een geld-terug claim. |:(

• someuser
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01-04 14:32
Honderduizend keer aan mijn kinderen uitgelegd.... als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo....
Na al die reklame op radio en indernet leek het me leuk om een verrassing te bestellen voor mijn vrouw... hoe dom kun je je voelen. |:(

Afin ben nu bezig met de aangift alleen accepteert de pagina het iban nummer niet.
Ik heb *was niet het goed nummer* (Mod als dit niet mag graag verwijderen)

(indien bovenstaand verwijderd graag PM voor nadere info.)

someuser wijzigde deze reactie 19-09-2013 23:02 (5%)

• pinokkia
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:27
Vanaf het begin af aan dat ik dit hier las en de website bekeek. Was mijn 1e reactie: Yeah right. Ben wel blij dat ik niet besteld heb.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• ericje627
  • Laatst online: 16-09 15:52
quote:
someuser schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:41:
Afin ben nu bezig met de aangift alleen accepteert de pagina het iban nummer niet.
Het IBAN van mijngratisbox.nl is volgens de website en de emails een rekening bij de ING, t.w.
NL35INGB0655032436
Het nummer dat jij aangaf is van Stichting Mollie Payments, een payment provider (iemand die de betalingen afhandelt voor het bedrijf) en die fungeert als het ware als een soort tussenpersoon.

ericje627 wijzigde deze reactie 19-09-2013 23:12 (24%)

• someuser
quote:
ericje627 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:58:
[...]

Het IBAN van mijngratisbox.nl is volgens de website en de emails een rekening bij de ING, t.w.
NL35INGB0655032436
Het nummer dat jij aangaf is van Stichting Mollie Payments, een payment provider (iemand die de betalingen afhandelt voor het bedrijf) en die fungeert als het ware als een soort tussenpersoon.
Waarvoor dank, zal het nummer weg halen _/-\o_

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
quote:
Megamind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:23:
[...]

Het beste is nogsteeds betalen met CreditCard, daar kan je vrij veel claimen met hun "verzekering". Ik weet dat PayPal in het verleden moeilijk deed als het geld van de andere rekening al weg was.
Aangezien PayPal ook wat wijzer is geworden, gijzelen het betaalde geld een ruime tijd voordat de zakelijke ontvanger er over kan beschikken.

Zeker wil PayPal geen conflicten met gekoppelde cc maatschappij, dus een refund lijkt mij geen probleem.

• someuser
quote:
ericje627 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:58:
[...]

NL35INGB0655032436
Om de een of andere reden mag ik geen IDeal ingeven met IBAN.....ik blijf een rood randje om het rekening nummer hebben.

Ik heb 'm ingevoerd zonder spaties....ligt het nu aan mij? :(

edit: inmiddels in de aanvulling de betaal gegevens toegevoegd en als betaal methode anders opgegeven. om vervolgens in het "namelijk" vak te verwijzen naar de aanvullingen.

someuser wijzigde deze reactie 19-09-2013 23:21 (12%)

• SBTweaker
  • Laatst online: 21-09 19:21
Ook voor mij de eerste keer dat ik er ben ingestonken.
Vondt het ook een onduidelijke site (dacht misschien eindstage project voor promotie o.i.d.)
Dus toch voor de zekerheid zelf nepgegevens ingevuld (homtail accountje gemaakt) alleen adres gegevens hebben ze wel.
Wel slim dat ze de verzending 4 dagen na dat je uiterlijk kon bestellen op de site hebben gezet.
Nu kan de bank niks bevriezen want ze hebben natuurlijk alles er al af (meestal max 2 dagen bij overmaken tussen banken)
Achja 6,95 is geen dure les wel weer een deuk in het vetrouwen don't trust anyone.

• M16clunsje
  • Laatst online: 18-09 19:54
Voor mijn ook de eerste keer. Volgende keer alleen nog maar bij website bestellen met thuis winkel waarborg. Misschien scheelt dat.

Heb aangifte gedaan. Als je ook opgelicht ben, doe dan ook aangifte.

• RobbertDs1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:57
Ik ben daarstraks tijdens de pauze eens op hun FB pagina geweest.
Daar was een vrouw die als geschenken 140 van die dozen had besteld....
140*6,95 = 973 euro... foetsie...weg

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-09 03:40
quote:
RobbertDs1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:15:
Ik ben daarstraks tijdens de pauze eens op hun FB pagina geweest.
Daar was een vrouw die als geschenken 140 van die dozen had besteld....
140*6,95 = 973 euro... foetsie...weg
Hilarisch, denk dat het goed besteed leergeld is geweest.
Kijk voor een klein tientje de gok nemen is schappelijk (win je heb je geluk, verlies je ben je 4 biertjes kwijt)
Voor een rooitje aan tgtbt dingen uitgeven is echt hilarisch vraag me af hoeveel werkende hersencellen ze heeft, want risico inschatting is haar schijnbaar vreemd (of ze heeft geld te verbranden)

• phex
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 23:39
140 geschenken? Klinkt eerder als een mislukte poging flink te cashen.

• swinferno
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-06 17:36
Ben er ook in gestonken, eerste en hopelijk laatste keer

Ik had wel wat twijfels maar wilde wel een gokje nemen. Had wel zo'n uitgebreidere doos besteld met Cash back dus toch twee tientjes kwijt. :(

Gelukkig kan ik het wel missen maar het is wel balen, ook omdat het me gewoon wel een leuk idee leek.
Inmiddels claim ingedien via Paypal maar heb weinig hoop. Ook zal ik vanavond aangifte doen.

• Skatespeare
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09-08 16:14
Wat een bak, Ik ben voor het eerst in mijn leven opgelicht. Ik heb wel met PayPal betaald, maar dat zal ik waarschijnlijk toch nooit meer terugzien. We zullen het maar als leergeld beschouwen.

Wat ik me trouwens net bedenk, een aantal dagen geleden waren ineens de eerste en tweede box verwijderd. Je kon alleen nog maar de "dure" bestellen, terwijl die ook de inhoud van de andere boxen bevatte. Oftewel: ze wilde nog even op het laatst flink cashen met de dure boxen.

Skatespeare wijzigde deze reactie 20-09-2013 14:37 (42%)

• Celluiar
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:45
http://www.reactiongifs.com/wp-content/gallery/popcorn-gifs/popcorn_yes.gif

• Steffie71
  • Laatst online: 25-09-2013
Ook ik ben er ingestonken, ik had wel aldoor het gevoel dat er net zo goed een doos bakstenen geleverd kon gaan worden, maar toch de gok wagen eh!
Ach, de lotto was ook weer niks dit keer
Nu paypal aangeschreven over hoe te reclameren, want ik had natuurlijk ten tijde van de betaling nog geen Paypal account, ik hoor wel wat ze er van zeggen.
Nee heb je, Ja kun je krijgen zeggen ze altijd
Voor aangifte bij de politie wacht ik het weekend nog even af, eerlijk is eerlijk, week 38 is nog niet om
Maar het staat al voor maandag op m'n to-do-list want de zaak is helder

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

Topictitel aangepast en > SF

Teleurgesteld maar toch trots!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
Verbaast me opzich wel, ik had iig verwacht dat iedereen een doos chinacrap zou toegestuurd krijgen op zijn minst.. o.a. doordat ze toch wel groot bezig leken door de radio reclames enzo.
quote:
Steffie71 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:25:
Nu paypal aangeschreven over hoe te reclameren, want ik had natuurlijk ten tijde van de betaling nog geen Paypal account, ik hoor wel wat ze er van zeggen.
Dan heb je toch niet met paypal betaald of wel? :?

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
Steffie71 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:25:
Ook ik ben er ingestonken, ik had wel aldoor het gevoel dat er net zo goed een doos bakstenen geleverd kon gaan worden, maar toch de gok wagen eh!
Ach, de lotto was ook weer niks dit keer
Nee heb je, Ja kun je krijgen zeggen ze altijd
Voor aangifte bij de politie wacht ik het weekend nog even af, eerlijk is eerlijk, week 38 is nog niet om
Maar het staat al voor maandag op m'n to-do-list want de zaak is helder
Je gaat Paypal vragen je geld terug te krijgen terwijl je niet via Paypal hebt betaald?

edit:spuit 11 xD

Last.fm | Code Talks

• manuutje91
  • Laatst online: 30-09-2013
Het rare is dat studenten.net het aanraadde om zo'n box te bestellen, anders had ik het ook nooit geloofd. Je zou toch zeggen dat studenten.net wel verstand van zaken heeft, maar blijkbaar zijn zij ook opgelicht. :/

• Afvalzak
  • Nu online

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het kwam zelfs op de radio, dan verwacht je toch wel iets. (in ieder geval dat het geen oplichting is)
Maar goed, dat is misschien een beetje naïef, iedereen kan een radio reclame starten..

Ben overigens niet opgelicht, ik had wat Deal Extreme troep verwacht en dat koop ik zelf wel ;)

Afvalzak wijzigde deze reactie 20-09-2013 16:31 (20%)

Last.fm | Code Talks

• Mektheb
  • Laatst online: 09:53
quote:
Afvalzak schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:19:
Het kwam zelfs op de radio, dan verwacht je toch wel iets. (in ieder geval dat het geen oplichting is)
Maar goed, dat is misschien een beetje naïef, iedereen kan een radio reclame starten..
Precies, en ik snap niet dat dit soort dingen dan niet gecheckt kunnen worden.
Bedoel die reclame is betaald, door een persoon met een naam en een andres etc etc.
Zelfde als plof bv's, iemand zou gewoon maar 1 / 2 keer een BV mogen hebben OOIT of er moet 10 jaar tussen zitten.
Dit is gewoon erg makkelijk cache en na een jaar of 5 pakken ze die gene "misschien" krijgt hij 2 jaar celstraf en heeft hij makkelijk 80k verdient. ( wss dubbele )

• robertobaco
  • Laatst online: 23-05 10:29
Helaas heb ik meerdere dozen besteld dus voor een aardig bedrag opgelicht. Ik heb ondertussen al aangifte gedaan en raad jullie hetzelfde aan. Ik heb de volgende gegevens weten te verzamelen van de oplichters en deze ondertussen gedeeld met de politie:
Naam bedrijf: Smart Connect Services BV
Straat: Weegschaalstraat 3
Plaats: Eindhoven
KvK nr: 24339800
BTW Nr: NL810997356B01
Opgericht in 31-10-2002.
Telefoonnummer 0645931046 (wordt niet opgenomen)
IP Adres: 10.68.139.65 (Wie is er handig? ;) )
Het geld is geregeld door tussenpersoon Stichting Mollie BV (check mollie.nl, zij zouden dus meer gegevens moeten hebben die ze natuurlijk niet delen)

Mocht iemand meer info hebben, lets share!

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Loopt boos opzij

• Megamind
10.68.139.65 is niet z'n ip hoor, dat is namelijk een private range :P

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06:43
Ik had ook 2 boxen besteld voor 13,50. Inmiddels bij PayPal een claim ingediend, anders door naar ICS.
Ik had ook wel mijn twijfels maar het lage bedrag de zekerheid van PayPal en de reclames oa. op Fok.nl hebben me toch overgehaald de gok te wagen.

We zullen zien hoe dit afloopt :D ik vind het heel vervelend dat dit gebeurt maar kan er in mijn situatie niet mee zitten. Ik heb de gok bewust gemaakt :)

• Mektheb
is er een link naar het topic van fok ?

• Jefrim
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:12

Jefrim

• Skatespeare
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09-08 16:14
quote:
Mektheb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:21:
[...]

Precies, en ik snap niet dat dit soort dingen dan niet gecheckt kunnen worden.
Bedoel die reclame is betaald, door een persoon met een naam en een andres etc etc.
Zelfde als plof bv's, iemand zou gewoon maar 1 / 2 keer een BV mogen hebben OOIT of er moet 10 jaar tussen zitten.
Dit is gewoon erg makkelijk cache en na een jaar of 5 pakken ze die gene "misschien" krijgt hij 2 jaar celstraf en heeft hij makkelijk 80k verdient. ( wss dubbele )
Wie zegt dat die reclame betaald is? Misschien is dat ook wel op de pof geweest.

• Mektheb
quote:
Skatespeare schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:34:
[...]

Wie zegt dat die reclame betaald is? Misschien is dat ook wel op de pof geweest.
Daar ga ik vanuit dan, vaak als ik iets op de POF wil betalen, moeten ze toch echt een legitimatie of w/e hebben.
Dus ja gegevens.

• Geelmans
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-09 17:32
Ach ook hier een slachtoffer. Besteld n.a.v. de diverse advertenties.
Melding gemaakt PayPal, en aangifte gedaan op mijnpolitie.nl

Nu maar afwachten hoe PayPal het op pakt en wat oom agent gaat doen.

Doorverwijzing naar Tweakers en Fok topics meegegeven.

>Shame Mode< |:(

• manuutje91
  • Laatst online: 30-09-2013
Hier kun je aangifte doen voor internet oplichting:
https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:01
quote:
Als tweaker zou ik daar toch niet gaan lezen :P ...
quote:
ik ga Acer bellen, deze ads verschenen op mijn Acer laptop derhalve zijn zij mede-schuldig.
quote:
Ja, groot gelijk.... en gelijk je virusscanner ook, want die hebben de website niet geblokt toen je wilde bestellen.
8)7

Soit, het was wel de eerste reactie die ik kreeg te lezen toen ik op de link van fok klikte - of die representatief is weet ik dus niet >:)

• Afvalzak
  • Nu online

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Sarcasme met je wel kunnen onderscheiden natuurlijk ;)

Last.fm | Code Talks

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Tyson

Banana cake!

Het was te verwachten, toch uit nieuwsgierigheid iets besteld een maand terug. Gelukkig valt de schade mee .. 6,75 euro. Maar goed, als iedereen zo denkt tikt dat wel aan. Met iDeal betaald, dus maar even snel aangifte gedaan en het voorbeeldbriefje naar de ING verstuurd. 5 minuten werk.

Niet dat er ooit ook maar op 1 van mijn aangiftes is gereageerd .. we zullen zien :)

Ach ja, zo stimuleer je de economie toch nog een beetje .. je doneert (al dan niet vrijwillig) geld en waarschijnlijk wordt dat aan een mooie auto of boot uitgegeven.

My flight statistics: (340.754km in 88 flights) Next trip: Rio de Janeiro, Brazil (July 2014)

• kazz1980
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02-06 12:52

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ook ik had de gok gewaagd. Maar vond het al wel een beetje verdacht. Dus ook via Paypal betaald. En tegenstelling tot wat sommigen beweren ben je dan in principe gewoon verzekerd en zou je het geld terug behoren te krijgen.
Verder uiteraard aangifte gedaan bij de politie, en hierbij de oproep aan iedereen om dat te doen! Ook al is het maar 6,75 euro! Veel aangiften zorgen dat de politie er werk van kan maken! Kan online via www.MijnPolitie.nl. Kleine moeite!

Misselijke aan deze streek is namelijk dat een flinke doelgroep van gratis producten juist de groep is met weinig geld en die worden hierdoor bijzonder hard getroffen. Dus bij Paypal claim indienen en altijd aangifte doen bij de politie!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-09 20:06
Ik had ook bijna een bestelling geplaatst maar vond het toch allemaal te wazig klinken en zo'n box vol met troep hoefde ik eigenlijk ook niet. Had toch niet verwacht dat het echt oplichters waren eerlijk gezegd, maar de site zag er wel heel amateuristisch uit....

• thomasz1987
  • Laatst online: 21-09-2013
Ook IK ben er in getrapt. Ik ben normaal gesproken ook redelijk sceptisch. Het werd gepromoot door skyradio, waarin ze ook vertelden dat zij het bedrijf hebben laten checken. Ik had twee keer box 2?3? Dus totaal 54,88 betaald. Nu ik het rekeningnummer google kom ik op eerdere oplichtingen terecht, o.a. in 2012 via 1 bundel.nl.

Zoek maar eens op: 524590958

• hey
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:52
"waarin ze ook vertelden dat zij het bedrijf hebben laten checken" ... Niet goed genoeg dus ..

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
quote:
YoshiBignose schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:24:
Ik had ook bijna een bestelling geplaatst maar vond het toch allemaal te wazig klinken en zo'n box vol met troep hoefde ik eigenlijk ook niet.
Ik had hetzelfde. Veel dingen waar je niks aan hebt of al hebt.. Maar toch erg vervelend voor veel mensen, al gaat het gelukkig bij veel mensen om kleine bedragen. Het is wel opvallend dat er zo'n groot aantal mensen is opgelicht, weet niet of dat eerder zo gebeurd is.

• Radical1980
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-09 20:54
Jammer dat er zoveel mensen op deze manier zijn opgelicht. Er zijn genoeg websites die ook boxen aannbieden en wel leveren. Niet positief voor het vertrouwen van de sector.

• Draakje5
  • Laatst online: 21-09 22:04
quote:
Radical1980 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:58:
Jammer dat er zoveel mensen op deze manier zijn opgelicht. Er zijn genoeg websites die ook boxen aannbieden en wel leveren. Niet positief voor het vertrouwen van de sector.
Probleem is, deze winkel zou op '1 tijdstip in de toekomst' alles uitleveren.
Ja, als je dat feit weet, weet je natuurlijk dat het klink klare onzin is. Andere sites leveren gewoon direct.

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:51

code:
1
2
3
4
5
6
Webshop closed.We sincerely apologize for the inconvenience.

The shop www.mijngratisbox.nl has been closed.

Please try again in a few days. 
If this is your domain please contact us.

apart ... iemand al wat geleverd gekregen?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:57
quote:
Bockelaar schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:52:
Waarom denk je überhaupt dat er iemand ook maar iéts gaat ontvangen dan?

Nickname does not reflect reality

• RickvN

RickvN

FR1908

quote:
Bockelaar schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:52:
code:
1
2
3
4
5
6
Webshop closed.We sincerely apologize for the inconvenience.

The shop www.mijngratisbox.nl has been closed.

Please try again in a few days. 
If this is your domain please contact us.

Ik denk het niet. Want dat zal zeer waarschijnlijk niet gaan gebeuren. Als een topic vol over duistere activiteiten staat en nu iedereen aangifte doet, dan heb jij nog hoop op ontvangst?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Radical1980 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:58:
Niet positief, maar wel effectief, mensen worden hopelijk weer wat bewuster van het geheel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
quote:
SinergyX schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:59:
[...]

Niet positief, maar wel effectief, mensen worden hopelijk weer wat bewuster van het geheel.
En dan is 6,75 relatief weinig leer-geld.

Bij mij kostte dat 150 euro.... (11 jaar geleden)

• Tjiwa
  • Laatst online: 08:40
Volgens Paypal Facebook:
https://www.facebook.com/PayPalNederland?hc_location=stream

Iedereen krijgt zun geld terug!

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:58

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

quote:
bijna. Om "iedereen" te linken aan "paypal" werkt niet, Ideal valt er niet onder.

Overigens vind ik dit echt humor, ja zelfs omdat mensen gewoon opgelicht zijn. Ik hoop dat men iets beter gaat na denken en fatsoenlijker met hun geld omgaan na deze oplichting. In feite was het zo duidelijk en nu kan ik mij best voorstellen dat Piet (60), en Tinneke (56) (fictief hé) als onbekende op het internet in zoiets trappen maar er zijn ook zat tweakers die hier aan mee hebben gedaan. Natuurlijk schuilen deze nu vanwege wat schaamte (op enkele na ) maar ik weet zeker dat zelfs hier zo'n 20~ opgelicht zijn. Dit met allerlei verhalen op andere fora's verwacht ik dat er echt ontzettend veel mensen opgelicht zijn. Naast de "humor" zou je haast moeten gaan huilen over het niveau wat de gemiddelde internetter / aankoper heeft. ;w

.oisyn: Douweegbertje, geniaal als ie is, poogt de ambiguïteit van mijn stelling op een ludieke manier aan te tonen door te insinueren dat ik liever een natte 40 dan een droge 30 heb.

• Tjiwa
  • Laatst online: 08:40
quote:
douweegbertje schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:44:
[...]

bijna. Om "iedereen" te linken aan "paypal" werkt niet, Ideal valt er niet onder.

Overigens vind ik dit echt humor, ja zelfs omdat mensen gewoon opgelicht zijn. Ik hoop dat men iets beter gaat na denken en fatsoenlijker met hun geld omgaan na deze oplichting. In feite was het zo duidelijk en nu kan ik mij best voorstellen dat Piet (60), en Tinneke (56) (fictief hé) als onbekende op het internet in zoiets trappen maar er zijn ook zat tweakers die hier aan mee hebben gedaan. Natuurlijk schuilen deze nu vanwege wat schaamte (op enkele na ) maar ik weet zeker dat zelfs hier zo'n 20~ opgelicht zijn. Dit met allerlei verhalen op andere fora's verwacht ik dat er echt ontzettend veel mensen opgelicht zijn. Naast de "humor" zou je haast moeten gaan huilen over het niveau wat de gemiddelde internetter / aankoper heeft. ;w
Je hebt inderdaad gelijk, ikzelf zag die aanbieding ook, maar ergens in me achterhoofd dacht ik... hoe gaan ze hier nou aan verdienen, onmogelijk voor bedrijven om ooit deze kosten terug te verdienen. Daarom had ik deze aanbieding laten varen.

Maar alsnog, fijn dat iedereen via PayPal hun geld terug krijgen.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-09 12:45

MsG

Forumzwerver

Toch vind ik het niet zo heel gek hoor. Je had ook altijd op de hogescholen de Studentenbox, dat was een box vol met reclame en uitprobeerseldingen die mogelijk nieuw op de markt komen of dat net zijn. In dit geval leek dat er ook een beetje op.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• Gomez12
  • Laatst online: 23:28
quote:
MsG schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:08:
Toch vind ik het niet zo heel gek hoor. Je had ook altijd op de hogescholen de Studentenbox, dat was een box vol met reclame en uitprobeerseldingen die mogelijk nieuw op de markt komen of dat net zijn. In dit geval leek dat er ook een beetje op.
Er was slechts 1 klein heel subtiel verschilletje : Iedereen kon deze bestellen...

Bedrijven zijn best te porren voor een Studentenbox aangezien dat een redelijk duidelijke doelgroep is die exact in de periode zit dat de "merkenkeuzes voor het leven gemaakt gaan worden". Of jij nou Perla of DE koffie in die box krijgt bepaalt waarschijnlijk je koffie keuze totdat je gaat samenwonen / trouwen / kind krijgt.
Met zo'n potentieel mag er best geinvesteerd worden, bij student 1 kost het wat, bij student 2 halen ze dit "verlies" ruimschoots weer terug door een klant voor x jaar te hebben.

Een ibood maakt geen radio-reclame want die weet gewoon dat hun doelgroep het vanzelf wel hoort / al op de site zit. Een groupon (zag ik vandaag langskomen) maakt geen reclame want die weet ook exact welk type klant ze hebben verkocht.

Maar dit was gewoon zonder doelgroep gewoon in het wilde weg adverteren en daar zou een bedrijf aan meedoen? Nee, niet echt.

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:17
Tjah ik ga niet klagen, er moet waarschijnlijk van mij nog ergens een topic van rond 2001 te vinden zijn waar ik ben opgelicht voor 120 gulden, Gotters zijn toen zo vriendelijk geweest om dat bedrag aan me terug te storten, dus ik ga zeker geen mensen belachelijk maken in dit topic, gewoon erg vervelend, zou me niet te druk maken, naar je geld kun je sowiesow fluiten, zou me niet verbazen als een aantal merken hierop zouden inspelen en alsnog gedupeerden een box gaan sturen.

• Gomez12
  • Laatst online: 23:28
quote:
raptorix schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:43:
zou me niet verbazen als een aantal merken hierop zouden inspelen en alsnog gedupeerden een box gaan sturen.
Het jammere is dat dit waarschijnlijk niet kan, want de klantenlijst zal ook foetsie zijn. Dus of je geeft weer gratis boxen weg waar iedereen zich op mag inschrijven of je hebt iets leuks bedacht wat praktisch onuitvoerbaar zal zijn.

Er is niet echt een manier om enkel de gedupeerden te bereiken en met social media (en de ellendigheid van de huidige mens) is het ook niet realistisch om te verwachten dat als jij zo'n actie opzet met open inschrijving dat niet de halve wereldbevolking er gebruik van gaat maken

• Richard89
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-08 00:13
Wellicht alleen via paypal, die heeft natuurlijk wel een lijst met adressen naar wie er zo'n box heen zou moeten.. maar die gaan daar geen moeite in stoppen.. en kun je je afvragen of het juridisch wel mag, dat paypal (met goede bedoelingen) jouw gegevens aan een bedrijf geeft waar jij in 1e instantie geen toestemming voor hebt gegeven..

• PayPalNL
  • Laatst online: 19-12-2013

PayPalNL

Bedrijfsaccount Paypal
Update over ‘Mijn Gratis Box’-oplichting: Allereerst heel vervelend dat zoveel mensen opgelicht zijn door een kwaadwillende webwinkel.
We merkten dat er veel onduidelijkheid is over of mensen die met PayPal betaald hebben aan mijngratisbox.nl wel of niet hun geld terug kunnen krijgen. We hebben goed nieuws: De betalingen aan mijngratisbox.nl vallen inderdaad onder onze regeling Aankoopbescherming. Lees op onze Facebook-pagina welke stappen je moet ondernemen om je geld terug te krijgen: http://on.fb.me/18kDl40.
Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice 0900-2658950 (ma-vrij 8:00-16:30u)

verified. :)

zeef wijzigde deze reactie 24-09-2013 14:00 (10%)

• Steffie71
  • Laatst online: 25-09-2013
@Rgm en @Afvalzak Paypal betalingen kun je doen zonder eigen Paypal account met creditcard, een zogenaamd gastaccount, kost je wel een telefoontje om je claim te plaatsen omdat je dat dan niet via de site kan doen maar dat regelen ze dan telefonisch verder. Er zijn vast meer mensen die het zo betaald hebben, en de oplichters hopen natuurlijk dat die niet allemaal gaan claimen en ze zo toch nog geld via Paypal binnenkrijgen.
Ook inmiddels aangifte gedaan, ik hoop dat iedereen dat wel doet, ook de sites en radiostations die het gepromoot hebben, hoe meer kans dat er misschien nog iets aan gedaan gaat worden (ijdele hoop)

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013