Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• WhiteX
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01-10 09:25
http://oi39.tinypic.com/2lnbmkx.jpg

Is het mogelijk om bovenstaan probleem zelf te repareren of moet ik dit gewoon laten repareren door de manufacturer zelf? Heb al geprobeerd om het scherm aan te drukken maar geeft weinig succes
Heb gelezen om met een vod met warm water het scherm aan te drukken maar verslecht dit de situatie niet? Iemand ervaring met dergelijk probleem?

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 26-11 00:10
Ik krijg zo'n zin om er een flauwe belgen mop van te maken.. Mare nee, voor zover ik weet is er geen methode om beschadigingen in de monitor te fixen. Behalve het paneel of de monitor te vervangen. Maar goed, ik ben dan ook maar een kaaskop hé ;)

• WhiteX
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01-10 09:25
Voor de duidelijkheid: het gaat over een laptop

• BartezZz
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:58
quote:
WhiteX schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:40:
Voor de duidelijkheid: het gaat over een laptop
Welke laptop is maybe handig om erbij te zetten???

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:15

millman

6708Mhz @ -185c

maakt niet uit welke laptop, het is niet te herstellen!

check mn nieuwe track op soundcloud! S1155 OC zelfhulp klik ->> HIER <<-

• BartezZz
quote:
millman schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:38:
maakt niet uit welke laptop, het is niet te herstellen!
Een laptop scherm vervangen kan je best zelf doen, totally crap als je zegd dat dat niet te herstellen is. Gewoon een nieuw juist laptop scherm kopen en vervangen maar ;)

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:04

mrc4nl

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Fruiticious, ofzo.

quote:
BartezZz schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:46:
[...]

Een laptop scherm vervangen kan je best zelf doen, totally crap als je zegd dat dat niet te herstellen is. Gewoon een nieuw juist laptop scherm kopen en vervangen maar ;)
en koop in zon'n geval gelijk een goed scherm met betere kijkhoeken ipv precies hetzelfde scherm :Y)

Ora et Labora

• Leatherhide
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-11 22:48
quote:
mrc4nl schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:48:
[...]

en koop in zon'n geval gelijk een goed scherm met betere kijkhoeken ipv precies hetzelfde scherm :Y)
Hoe kan dat nou, er past toch maar 1 soort scherm op die laptop.

• mrc4nl

mrc4nl

Fruiticious, ofzo.

quote:
GriffioenRico schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:57:
[...]

nou. je hebt het formaat(15.4" 15.6") en de lcd-connector(30 pin 36pin ,en andere shizzle) en dat is het wel zon beetje. als die kloppen dan moest het werken wel uiteraard kiezen voor dezelfde resolutie.

ik heb wel eens een heel ander scherm met in mn laptop gezet. zelfs met hogere resolutie en het werkte prima.

mrc4nl wijzigde deze reactie 27-08-2013 02:07 (4%)

Ora et Labora

• pieturp
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:02

pieturp

gaffa!

Oftewel:
pixel(s) fixen -> Nee, geen optie.
scherm vervangen -> Ja, mogelijk.

... en etcetera en zo

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:45
Zeg er dan wel even bij dat je het scherm van een laptop niet 123 vervangt... Ik zou als je garantie hebt daar gebruik van maken.

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:33
quote:
BartezZz schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:46:
[...]

Vervangen en herstellen (wat idd niet gaat) zijn 2 verschillende dingen dus ik snap niet waarom je los gaat op deze jongen. Dat het wat crass bewoord is, ala.
Nieuw scherm halen en vervangen, is niet al te moeilijk als je een beetje wat kunt met een schroevendraaier en een handleiding.

Steam key's

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:04
Beetje googlen en je koopt voor de meeste laptops al een nieuw scherm voor 100 - 150 euro.

Begin bijvoorbeeld hier: LINK

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:52
quote:
GriffioenRico schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:57:
[...]

Gelukkig maken merken zelf geen panelen, en kopen ze het bij anderen.

Dus vaak als je 10 merken 15.6 inch heb zullen er 8 zijn met het zelfde scherm.
Of ze nou HP of Acer of Sony zijn. ( helemaal bij goedkope modellen )

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Is het externe schade of interne schade? Het lijkt namelijk een beetje op vocht die door het scherm heen gedropen is. In ieder geval zou ik niet snel op garantie rekenen, dit wordt eerder een verzekeringskwestie.

• mrc4nl

mrc4nl

Fruiticious, ofzo.

als er geen garantie meer is kan je het makkelijk zelf vervangen. Heb je nog garantie en wil je er gebruik van maken dat word het een rma kwestie en ben je vaak je laptop een week of meer kwijt.

Met een beetje geluk heb je voor 60 euro een heel nieuw paneel die je zelf uit kan kiezen.
Mijn advies:kijk op http://www.tftcentral.co.uk/articles/laptop_panel_parts.htm en kies voor een paneel met hoge gamut of contrast.En zoek op dat paneel nummer in ebay en kijk of die te koop is.

Ora et Labora

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-11 15:42
Het is wel degelijk een optie om de pixels zelf te herstellen. vaak genoeg gedaan.

Geef er eens een ferme klop op met de top van je vinger (dus recht erop), of geef een paar tikken op de achterkant van het ding (zeker niet te zacht, anders heeft het geen nut) , en je hebt een kleine kans dat ze het weer doen.

Core i5-750 @ 3.66 ghz - 12GB ram - HD6950 1gb - 1 TB Caviar Black - SB X-FI Xtremegamer - Benq G2420HDBE - Microsoft Wireless keyboard K350

• BartezZz
quote:
Visgek82 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:51:
Het is wel degelijk een optie om de pixels zelf te herstellen. vaak genoeg gedaan.

Geef er eens een ferme klop op met de top van je vinger (dus recht erop), of geef een paar tikken op de achterkant van het ding (zeker niet te zacht, anders heeft het geen nut) , en je hebt een kleine kans dat ze het weer doen.
Klinkt als een hoax, and if im honest: i dont believe it!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Dat zou eventueel nog kunnen werken bij stuck pixels.Geef je echter zeer weinig kans.

Zie ook: http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:18

Nemesizz

Untouchable

Fixen werkt volgens mij ook alleen bij 'slapende'/stuck pixels, maar niet bij dode pixels.

Drukken en (of) slaan op je scherm is meestal ook niet bevorderlijk lijkt me.

MSI Z77 G43, Core i5 3470, CM Hyper 412s, 8GB Dual Channel, GeForce 660Ti 2GB

• bulletrene
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:39
Bij een Stuck Pixel wil heel soms iets simpels als dit YouTube: Stuck Pixel Fixer werken. Is het een dode pixel dan kun je het echt vergeten... lcd panel vervangen dan maar.

Kwestie van opzoeken welk model laptop het is -> lcd scherm bestellen bij replace direct of weet ik veel waar -> paar schroefjes losmaken, scherm eruit, scherm erin.. klaar ! LCD monitors van laptops zijn relatief simpel te vervangen.

En anders kun je hem altijd nog opsturen ter reparatie naar een willekeurige PC boer.

ps. als het een "stuck" pixel is, kan een kleine tik op de omliggende pixels een oplossing bieden. Heb dit zelf meerdere malen gezien op de techniesche dienst van het bedrijf waar ik werk. De vloeistof uit omliggende pixels schiet dan als het ware in de "stuck" pixel waardoor die het doet. Echter zou ik er niet op gaan slaan/tikken, pak liever een zachte doek(theedoek?) en wrijf over de omliggende pixels heen.

Nothing is true, Everything is permitted

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013