Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Limbo-er
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-07 13:18
Ik stel deze vraag omdat ik afgelopen week mijn tv kijkgedrag - zie onder - op papier heb gezet en kom tot de conclusie dat alleen een internet abonnement wellicht passender is.
Door geen tv abonnement verwacht ik dat je meer in het nu leeft maar is dit daadwerkelijk zo?
Geen tv betekend dat je wat anders moet zoeken om te doen. Na moet denken wat je wil zien op het tijdstip dat het jouw uitkomt i.p.v. dat je er op moet wachten i.v.m de het tv programma.
Hiernaast merk ik op dat de meeste buitenlandse tv shows of series gekocht zijn. Dus downloadbaar zijn via TPB.

Vraag: Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?
Hoe ervaar jij dit?
Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?

Kleine indruk;

3 op reis, NOS journaal, sporadisch 2 vandaag, de wereld draait door, klussen met kijkers, Meeus (Een, belgie), Caberet (ned 3, rtl4)

Discovery channel; TPB? Hebben geen uitzendinggemist.

Ned 1 t/m 3 is terugte zien via uitzendinggemist.
RTL4: Klussen met kijkers kun je online terugkijken
SBS Groep; Veronica, sbs6 enz. series is tot +/- 2 afleveringen terug te kijken.

Belgische zenders, Meeus, Vlaanderen vakantieland. tja. Dat wordt een probleem. Heeft geen uitzendinggemist.
Duitsland; publieke zenders hebben een soort van uitzendinggemist.

Films; download ik dan ik ze "live" met reclame kijk.

Nieuws komt binnen via Rss feeds, nu.nl app, locale tv app, uitzendinggemist NOS nieuws.

Locaal nieuws; via App.

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:18
NED1 t/m 3 (+ andere zenders) is ook live te volgen via npo.nl/live ;)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

Dit heeft niets met Wetenschap of Levensbeschouwing te maken. Misschien dat men er wel wat mee kan in Film, TV & Muziek, maar dan moet je er geen opsomtopic van maken :)

WL > FTM

Teleurgesteld maar toch trots!

• Murdy
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:03

Murdy

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Mijn kabeltuner is al een paar maanden stuk want dode elco's.
En weet je, ik vind het geweldig!
De onderdelen heb ik liggen maar mis de tv niet.

PS.
gambieter, gefelciteerd met je verjaardag!

Wie niet horen wil moet TV kijken

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:37

NMe

Admin Devschuur®
Ik heb eigenlijk al maanden geen tv meer gekeken via de tuner, eigenlijk alleen gedownload en gekocht spul. Geen reclames, kijken wat ik wil wanneer ik dat wil, geen eeuwige herhalingen tenzij ik daar zelf zin in heb...echt een verademing.

Dat gezegd hebbende: ik betaal wel nog steeds voor tv. Ik zie het in de toekomst nog wel gebeuren dat ik dat abonnement opzeg en alleen nog maar internet afneem.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 03:53
Vraag:
1) Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?
2) Hoe ervaar jij dit?
3) Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?

Antwoord:
1) Ik, samen met mijn vrouw. Zij was van huis uit gewend om de TV aan te doen bij binnenkomst in de woning. Het was niets anders dan audiovisueel behang eigenlijk. Sinds we in oktober vorig jaar zijn verhuisd hebben we besloten om geen TV abonnement te nemen, enkel internet. We zouden gaan kijken hoe dat ging. En nu blijkt dat het prima gaat. We kijken het nieuws online en verder plukken we heel af en toe eens een serie. De vrouw is druk met bloggen en ik ben druk met klooien met allerlei dingen.

2) Het is rustig. Je doet veel andere dingen in plaats van afgestompt voor zo'n kastje hangen. Ik bepaal graag zelf wat ik op mijn scherm krijg en niet alle pulp die op de Nederlandsche TV voorbij komt, aangevuld met reclames...

3) Ik ben bezig met Linux projectjes, waar ik totaal geen kennis van heb, ik ben zo af en toe wat met HTML/CSS bezig om te kijken wat ik voor elkaar kan knippen en plakken (programmeren is geen natuurlijk iets voor mij) en na de vakantie ben ik weer druk met de studie bezig, en dan ga ik samen met een medestudent proberen een iPad app in elkaar te zetten voor ons vakgebied. Dus ja, ik krijg mijn tijd wel vol.

4) Heel af en toe kijken we eens een aflevering van een serie, maar dat is écht heel af en toe. Dit is nog niet eens 1 keer per 3 maanden. Verder pluk ik ongeveer 2 keer per maand een film van het net of kijken we een DVD die hier nog in de kast ligt. Ik vind het echt niet erg om een film nog een keer te kijken. Ook films is vaak van hetzelfde, helaas. We kijken alleen het nieuws online tijdens het eten. In ons geval is dat RTL Nieuws, van RTL 4. Vraag me niet waarom die en niet die van de NOS. Mij boeit het niet zo heel erg.

Kortom er is écht wel een leven naast de TV. Alleen willen veel mensen er niet aan omdat het makkelijker is om als een zombie voor zo'n kastje te zitten. Mensen kunnen zichzelf niet meer zo goed vermaken tegenwoordig.

<!-- Lege ruimte te huur -->

• Slapstick
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17:40

Slapstick

Me, myself or I

Al enkele jaren
2) Hoe ervaar jij dit?
Ik heb niet het gevoel wat te missen. En anders is het streamen of uitzending gemist
3) Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
Series kijken :D
4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?

Ik vervang ze dus door gedownloade afleveringen van voornamelijk amerikaanse series zonder enige reclame :)

:TweakBlog:

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:10
Erg interessant dit draadje. Zelf heb ik nog een TV abonnement, maar ik heb de laatste maanden slechts een paar keer de TV aangehad om een uitzending te bekijken. Nu een mooi alternatief zoals Netflix eraan komt is er voor mij geen reden meer om een TV abonnement te houden. Binnenkort eens kijken wat precies de mogelijkheden zijn.

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:31
Toen ik ooit nog bij mijn ouders woonde, een jaar of 10 geleden, deed ik mijn TV weg om ruimte te maken voor een extra monitor. De tweaker in mij was toen al een tijdje geboren. Sindsdien nooit meer mijn TV gemist. Mijn studentenkamer had wel een kabelaansluiting maar mijn kamer was te klein voor een TV (wederom, wel twee 24" monitoren). Inmiddels woon ik al een aantal jaar met mijn vriendin in een appartement waar gewoon een televisietoestel in de woonkamer staat. Heeft echter nooit een abonnement op gezeten. Er hangt een Apple TV en een Wii aan, daar spelen we wel eens een spelletje op. Via de Apple TV kunnen we beiden onze iPhones, iPads en MacBooks mirroren naar de televisie, wat we dan ook regelmatig doen om even iets te kijken. Er zijn voldoende interessante beelden te vinden op internet om ons niet te hoeven onderwerpen aan vreselijke TV-reclames, slechte ondertiteling, of ons te conformeren aan uitzendtijden. Dat is toch niet meer van deze tijd, dat we met de huidige technologie moeten besluiten dat iedere dag 2 miljoen Nederlanders om 20:00 klaar moeten zijn met eten omdat ze per se Goede Tijden Slechte Tijden willen kijken?

Wij volgen een groot aantal TV series, die netjes iedere nacht door de NAS worden binnengehaald, dus we kunnen HD kijken, zonder onderbreking of ondertitels, wanneer wij dat willen. Ik zou niet eens een TV abonnement nemen als het gratis was, die decoder staat alleen maar in de weg in mijn woonkamer.

Ruim 10 jaar.

2) Hoe ervaar jij dit?
Als bijzonder prettig. Heb nooit het gevoel dat ik wat mis, door een beetje blogs bij te houden en af en toe online iets terug te kijken heb ik ook niet het idee dat ik niet kan meepraten als mijn collega's het over een of ander TV-programma hebben.

Het is dus al even geleden dat ik die verandering inzette, maar dat begon ongeveer toen ik een jaar of 17 was. Toen kopieerde ik al films (downloaden was nog niet echt een optie), en vulde ik de rest van de tijd met het sleutelen aan mijn PC's, spelletje spelen, en het overclocken van een oude AMD Athlon XP.

4) Vul je deze tijd op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of...
heb je een andere invulling?

Inmiddels downloaden we dus alle series en films die we willen zien. Ik kijk daarom ook uit naar het moment dat Netflix naar NL komt. Of het moment dat er een keer een gejailbreakte Apple TV komt die de Netflix client ondersteunt.

Verder wil ik bij gebrek aan TV ook nog wel gewoon eens buiten gaan zitten, een boek en een glas rode wijn pakken en wat hout in de fik steken.

• JerX
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:59

JerX

Ik scheld niet.

Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?
Ik, al 2 jaar

Hoe ervaar jij dit?
Lekker rustig geen reclame (troep!), ik keek voornamelijk alleen het nieuws of soms National Geographic.

Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?
De tijd is nooit echt veranderd, aangezien ik sowieso niet veel keek. Online kijken is veel gemakkelijker, minder reclame en ik kan spoelen. En het geld voornamelijk sparen, anders een paar keer uit eten.

Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?
Sowieso kijk ik inderdaad series/animes/films, maar dat was voorheen het zelfde.

Eigenlijk wil ik zeggen dat ik al niet veel keek, dus ik heb sowieso niet veel tijd winst op dat gebied. Voor mijn vriendin is het een ander verhaal, die moet haar avond meer invullen met series, boeken of aandacht voor mij ;)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Ypho
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:04
- Wij hebben nog wel een TV abonnement, omdat we AIO hebben van Ziggo. Maar behalve het nieuws kijken we eigenlijk nooit televisie. Als de TV al op de tuner staat, is het meer doelloos zappen. Helaas kunnen we geen internet afnemen van Ziggo met dezelfde snelheid zonder TV.
Hoe ervaar jij dit?
- Vooral irritatie, omdat we het idee hebben te betalen voor iets dat we niet gebruiken. Helaas zijn er bij ons geen goede alternatieven met dezelfde internetsnelheden als Ziggo. Maar we hebben niet het gevoel iets te "missen" op TV, omdat het (imo) vooral bagger is wat wordt gemaakt/uitgezonden, zeker op de commerciële omroepen. De "goede" series zijn vooral aankopen uit het buitenland welke we al gezien hebben via AppleTV.
- Geld besparen we helaas niet, maar we hebben wel geïnvesteerd in een goede opstelling waarin AppleTV centraal staat. Hiermee kijken we zo nu en dan een film of serie. Verder vullen we de tijd met het spelen van wat meer (bord)spellen, een stukje wandelen en ikzelf sport een keer vaker. Straks zal dit weer anders zijn omdat we een kleine op komst hebben, maar dat is sowieso leukere tijdsvulling dan een TV ;-)

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-07 08:36
Vraag:

Wij hebben wel een tv-abonnement in verband met een alles-in-een abonnement. Ik kijk er zelf weinig naar, maar tijdens het avondeten en voor een film hebben we het wel eens aan staan. Daarnaast maken we meer gebruik van HBO OD voor series en een film op de zaterdagavond. Voor de film gingen we overigens tot voort kort naar de videotheek, maar die is in februari dit jaar gestopt.
2) Hoe ervaar jij dit? Ik vraag me wel eens af of ik het zou missen. Voor een OD-dienst is een aansluiting bijna onontbeerlijk, maar tijdens het avondeten valt me eigenlijk op wat een sloot aan bagger er op t.v. is en dan met name reality programma's, TLC en RTL Boulevard.
3) Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken? Het overgrote deel van de dag gaat op aan werken en slapen. Wat resteert wordt gebruikt voor al het andere, zoals e-mailen, ergens heen gaan, sporten, gamen en bellen met familieleden.
4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling? Nee, voor motivering zie 3.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Ik heb wel een tv abonnement, maar sinds ik op mezelf woon, heeft de tv nog nooit aangestaan op televisie zenders. Bezoek dat zelf de tv aanzet uit gewoonte reken ik niet mee.

Hoe ervaar jij dit?
Uitstekend, heb er geen enkele interesse in. Heb een bloedhekel aan reclame, of niet zelf kunnen bepalen wat je wanneer kijkt.
Alle films en series die ik kijk, hengel ik binnen via torrents of worden aangeschaft op dvd/bluray.

Eerlijk gezegd heb ik nooit echt tv programma's gevolgd, enkel sommige series. En die staan nu dus danwel op harde schijf, danwel op dvd.

Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of heb je een andere invulling?
Gedownloade/gekochte films/series, maar verder lees ik ook regelmatig.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:39

Fable

Ik heb wel een abonnement voor TV, eigenlijk alleen voor het kijken van live sport. Voor de rest download ik alles.
Voor mij geen ohoh cherso of afvallers of weer een huis en tuin programma. Gewoon 's avonds een goede film of leuke serie zonder reclame van een ijsschaatsende gewichtheffer of een Gordon die door het beeld springt. Mij bevalt het downloaden perfect.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-07 09:20
Ik heb wel een TV-abbo, omdat ik internet van UPC heb. Dat moet dus.

[Website en online portfolio]

• nozem
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:10
ik al zo'n 8 jaar niet meer. toen ik bij mijn ouders woonde, hadden we gewoon TV. Toen ik op kamers ging, had ik daar een aansluiting die ik niet gebruikte omdat ik te lui was om hem aan te sluiten. Toen ik ging trouwen had ik er ook totaal geen behoefte meer aan, dus we hebben gewoon geen aansluiting genomen in ons nieuwe huis.

Hoe ervaar jij dit?
Als ik nu bij iemand anders TV zie, erger ik me kapot aan de volstrekt waardeloze inhoud en vorm (van die Amerikaanse omfg what will happen next?-onderbrekingen. Ugh!) en reclames. Toch heeft het nog steeds een beetje dat hypnotiserende effect: voordat je het weet heb je er zo weer een kwartier naar staan staren. Dat vind ik een heel onprettig idee omdat mijn aandacht wordt weggenomen en het kanaal bepaalt waar deze aandacht naartoe gaat. Ik vind TV een achterhaald medium.

Mijn tijd verspil ik sinds jaar en dag op Tweakers en de rest van het internet.
Echt geld bespaar je er niet mee, TV hoeft immers neit veel te kosten

Ik kijk gedownloade/gehuurde/gekochte films en series. Lekker flexibel, geen reclames, zelf pauzeren, ruime keuze.

N.B.
Mijn vrouw kijkt veel via uitzending gemist enzo. Van die talentenjacht en realityTV. Ze stoort zich aan de slechte kwaliteit en beperkte beschikbaarheid, maar geeft aan dat ze er beslist geen abo voor wil afsluiten.

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-07 17:40
Ik heb een AIO product van Ziggo, helaas met de huidige download en upload snelheden zijn er weinig alternatieven, Daarnaast heb ik vollopbellen. Gezien ik veel thuis werk, is het wel handig om volop bellen te hebben. Voorheen was ik 150 tot 200 euro in de maand kwijt voor mobiel bellen nu is dat terug naar 50 euro Abbo is 30 per maand. TV kijken doe ik eigenlijk niet af en toe DC aan en RTL Z bij thuis werken als achtergrond. Alleen het weekend staat Fox Sports aan :) Voetbal ;)

2) Hoe ervaar jij dit?
Er is weinig wat me echt boeit op TV, daarnaast is het meer gericht op de vrouw naar mijn idee. Zeker met de HELP Mijn man is ..... Bonje met de Buren, enz.. Ook de series die worden uitgezonden en films zijn vaak het kaliber 2 seizoenen achter lopen of ze starten met een serie die na 1 seizoen gecanceld is. Nee ik download dan liever. en betaal wel kijk en luister geld zonder er gebruik van te maken :+

Mijn TV is mede door Fox Sports nou niet echt een bespaar potje :) Ook volop bellen kost me al 10 euro extra. wel krijg ik 100% bel kosten van mijn mobiel vergoed.

Vaak in de dode uurtjes, Zoals tijdens het eten, ff niets te doen enz dat ik de TV aan zet en Plex aanzet om een serie of filmpje te pakken. Ik heb momenteel nog iets van 25 afleveringen te kijken van verschillende series en 17 films die nog niet gekeken zijn :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:45

Cyphax

FP ProMod Tweakers abonnementen
Ik zit ook te overwegen het tv-abonnement een keer weg te doen. Ik heb nu een all-in-onepakket en daar zit het automatisch bij, maar ik kijk vrijwel geen TV en als ik een keer iets kijk is het op de publieke netten, of het is een serie of film en die download ik. Ik heb een week of twee geleden een film aangezet op een van de commerciële zenders, maar ik kan niet meer kijken met al die reclames tussendoor, elk kwartier. En wat zijn die blokken stervenslang zeg. Dat doe ik dus niet meer.

Ik ben wel benieuwd naar Netflix, ik zie meer heil in een abonnement afsluiten bij zo'n dienst dan dat ik voor TV betaal en alsnog wordt doodgegooid met ellenlange reclameblokken.

I love self-deprecating humor, because I'm an idiot.

• Xqlusive
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Ik woon momenteel in een studentenhuis, wel een tv-aansluiting in het huis, sowieso nodig voor internet, maar geen tv op mijn kamer. Mijn huisgenoten kunnen er niet goed bij dat ik geen tv heb, maar het was voor mij een bewuste keuze. Soms op een brakke zondag als ik bij mijn ouders thuis ben, hang ik nog wel eens voor de tv, maar merk dat er echt alleen maar complete bagger te zien is, waar je ook nog eens de helft van de tijd naar reclame kijkt...
Hoe ervaar jij dit?
In één woord; heerlijk!
Heb er geen moment spijt van gehad, als er dan toch af en toe iets interessants te zien is, dan zijn er wel livestreams te vinden of biedt uitzending gemist uitkomst.
Geld bespaar ik eigenlijk niet, maar het bespaart me wel veel nutteloze uren voor de tv hangen terwijl je eigenlijk niks kijkt. Doe nu wat meer aan sport, en heb ook meer tijd om mijn groeiende stapel vakbladen door te lezen.
Ik kijk wel graag series; die worden dan uiteraard gedownload, zodat ik op een tijdstip dat mij het uitkomt, zonder reclame, kan kijken!

• eperon
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
ik heb vorige maand mijn digitenne opgezegd, aanleiding was de percentueel grote prijsstijging.

nu hebben we in het gebouw nog wel interactieve tv, dus als ik echt iets wil zien dan kijk ik het op ipad of itvonline.nl, ik heb niet het idee dat ik nu tijd bespaar, alleen dat ik in dezelfde tijd wel meer series en films kan zien.

• HenkDePoema
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 29-07 17:40
Ik heb per 1 februari al geen tv-abonnement meer (Ziggo anoloog). Maar er zit nog steeds signaal op de kabel, wat betekent dat ik al 7,5 maand gratis televisie kijk. Een besparing van inmiddels ruim ¤ 130,- and still counting!
Het ging mij echter niet om de financiële besparing, maar om het zinloze tijdverdrijf en de steeds erger wordende reclame-frustratie.
Interessante zaken zijn veelal via uitzendinggemist terug te kijken, op een tijdstip dat mij wèl uitkomt, en series download ik.
Onder het eten kijk ik vaak nog wel, maar manman, wat is het aanbod onder wat ik (en waarschijnlijk de meeste mensen) beschouw als 'etenstijd' verschrikkelijk prut zeg. Ik ben er vrij zeker van dat ik tv niet zal missen, als het signaal definitief afgesloten wordt.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

Grappig. Ik zit juist te denken aan het uitbreiden van mijn TV-abo als ik mijn nieuwe huis betrek, met Sky of BT voor de sportkanalen.

Teleurgesteld maar toch trots!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 22:43
Sinds wij hier wonen (ruim 2 jaar) hebben we geen kabelabonnement aangevraagd. Het werkte een paar maanden, waarin ik alleen Wegmisbruikers keek en wat Discovery-programma's. Wat me het meest tegenstaat zijn de reclame en de herhalingen.
Even een klein uurtje uur Wegmisbruikers samenvatten:
-Straks ...
-stukje programma
-We hebben net gezien...
-Straks...
-Reclame
-Straks...
-Nu komt...
-stukje programma
-We hebben net gezien..
-Straks...
-Reclame
-enz. enz.

Oftewel voor misschien 15 minuten daadwerkelijk programma zit je 3 keer zo lang te kijken. De programmamakers interesseren zich niet voor het programma, ze willen uitsluitend jou aan hun kanaal gebonden houden met warmhoudertjes van wat er gaat komen. Ik voel me een beetje een lab-aap op deze manier... En waarom? Omdat ze enkele centen (!!) per kijker verdienen aan de reclame. Nee dank je, ik doe niet meer mee!

Oftewel zonder TV door het leven bevalt prima. Als we bij mensen op bezoek zijn zie je nog wel eens TV, vaak met verwrongen hoofden omdat Hilversum moeite heeft met de aspectratio, en zo zag ik afgelopen weekend voor het eerst sinds weken weer eens TV-reclame! Ik mis er werkelijk niets aan...
quote:
gambieter schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:54:
Grappig. Ik zit juist te denken aan het uitbreiden van mijn TV-abo als ik mijn nieuwe huis betrek, met Sky of BT voor de sportkanalen.
Hoe meer kanalen ik had, hoe meer ik ging zappen. Na een tijdje wilde ik de TV al uitzetten als er na 5 keer overzetten niets leuks was...

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• CyberFly
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22-07 21:12
Ik heb geen tv op mijn kamer. In de woonkamer kijk ik journaal 24, discovery of ngc als ik iets eet, soms zap ik beetje. Zodra ik klaar ben met eten gaat de tv weer uit.

2) Hoe ervaar jij dit?
De tv kan mij gestolen worden, er zijn bijna geen dingen die het kijken waard zijn. Discovery en ngc zijn een soort soap zenders geworden. Alleen het journaal kijk ik graag. Maar ik ga nergens speciaal voor zitten.

Ik betaal niet voor het tv-abonnement maar zal er zelf nooit een afnemen. Voor een on demand dienst wil ik best betalen.

De "extra" tijd besteed ik waarschijnlijk aan entertainment achter de pc. Dit kunnen games, films of series zijn.

4) Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of
Ik kijk verschillende films en series op de pc, download of stream.
Soms kijk ik veel en soms kijk ik helemaal niets.

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:27
1) Ik zou gemakkelijk zonder tv aansluiting kunnen. Aan al die reclames erger ik me toch alleen maar. Moet toegeven dat ik soms nog wel een enkele keer Comedy Central kijk, als ik dan toch op de bank zit. Puur omdat we het toch hebben omdat het inbegrepen is bij het alles-in-1 pakket van Ziggo op het adres, geregeld en betaald door de huisbaas.

2) Ik stream gewoon m'n films en series via m'n telefoon/tablet naar mn Smart TV. En anders via iMediaCenter via m'n telefoon/tablet naar de PS3.

3) Ik betaal niks voor series/films. De tijd besteed ik aan bord- en computerspellen en het zoeken naar films en series, en daarnaast natuurlijk aan m'n vriendin.

4) Zie 2.

• Findail
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 27-07 09:05
Ik heb 4 jaar geen abonnement gehad, nu heb ik het weer wel omdat het bij mijn huur is inbegrepen.
Hoe ervaar jij dit?
Het was prima te doen. Ik miste het zelf niet echt, behalve dan sommige actualiteiten programma's. Of heel soms als mijn collega's het hadden over een bepaalde reclame, dan moest ik zeggen dat ik geen tv heb. Nu ik weer tv heb, merk ik dat ik alsnog erg weinig kijk.
Ik doe niet echt veel andere dingen, ik had niet zo iets dat ik tijd of geld over hield. Tijd en geld gaan ergens anders wel aan op...
Ik vulde mijn tijd inderdaad met gedownloade afleveringen.

Conclusie: omdat ik het geld niet echt nodig heb, ga ik als ik ga verhuizen weer wel gewoon een abonnement aanschaffen. Maar als ik financieel in zwaar weer zou komen, is het 1 van de eerste dingen die er uit gaan.

• Rafe
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:23

Rafe

Nieuwsposter
Ik heb de afgelopen twee jaar zonder geleefd in mijn studentenstudio. Omdat ik met VDSL2 daar 24mbit down haalde zat ik voor twee tientjes prima bij Telfort. Ik ben net verhuisd en diverse postcodechecks geven aan dat ik daar met VDSL2 slechts 8mbit zou halen, dus nu heb ik Ziggo genomen en zit ik daarom vast aan een tv-abonnement. Als dat voor vijf euro in de maand minder eruit had gekund had ik dat wel gedaan. De kabel is echter (nog) niet ingeplugd en de Ziggo app niet geïnstalleerd op tablet of smartphone.

Hoe ervaar jij dit?
Prima! Ik vind weinig dingen de moeite waard die uitgezonden worden, het interesseert me bijvoorbeeld niets dat er sterren dansen op het ijs. Vroeger keek ik nog wel eens Discovery Channel of National Geopgraphic, maar dat begint ook steeds meer reality te worden.

Verder vind ik het een ouderwets idee dat ik een programma moet kijken op een door de zender bepaald tijdstip ipv op een moment dat mij het beste uitkomt. Voor die incidentele keer dat ik toch graag wat wilde zien bood de Uitzending Gemist-plugin voor XBMC uitkomst.

Ik was al niet zo'n tv-kijker en ging vaak speciaal voor een programma zitten, gewoon tv-kijken om tijd te vullen is niet echt aan mij besteed. Tegenwoordig kijk ik series en films op mijn HTPC (vaak een aflevering van iets tijdens of na het eten).

@gambieter: spotkanalen zijn ook al zo iets waar ik zelf de lol niet van in zie. Een voetbalwedstrijd met ons elftal kijken met vrienden is zo ongeveer het enige wat ik nog wel eens doe, maar dat is me ook meer voor de gezelligheid. Wat maakt jou bereid daar extra geld voor neer te leggen als ik vragen mag?

Rafe wijzigde deze reactie 13-08-2013 11:48 (9%)

• SvenUilhoorn
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-07 11:28
Ik, nu 4 jaar.

Hoe ervaar jij dit?
Geen reclame, zelf bepalen wat en wanneer je het kijkt en dus niet vastzitten troep.

Ik keek sowieso al weinig TV. Lang geleden wat Discovery, K1 op Eurosport, af en toe een Champions League wedstrijd.

Download de laatste twee jaar wat series, daarvoor veel films gezien en ging veel bij vrienden langs.

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-07 10:58
Even een vraagje, want het is wel een intrigerende gedachte.
Maar als ik ga vergelijken kom ik voor 3 in 1 pakketten goedkoper uit als alleen internet.

Dus als ik de kabel eruit zou doen ga ik meer betalen.... Zit ik nou scheel te kijken?

• Struikrover
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-07 13:27

Struikrover

raven op je pantoffels

Sinds juli 2007, dus iets meer dan 6 jaar alweer

Hoe ervaar jij dit?
Het is heerlijk om geen TV aansluiting te hebben :D. Je zoekt op wat je interessant vind (ik download heel wat series uit het buitenland) en als je niks aan het kijken bent staat hij ook niet aan, dan ga je een boek lezen of iets anders doen.

Ik keek voorheen nooit veel TV, ben vanaf m'n 18e op kamers gaan wonen en daarvoor zat ik al veel meer achter de PC dan voor de TV. Je kunt zeggen dat ik het geld dus daaraan besteed (PC en internet). De tijd is verdeeld: soms boek lezen, vaak leuke series/films kijken, soms de deur uit om iets anders te doen.

Grotendeels wel dus.

Like brothers on a hotel bed

• Rafe
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:23

Rafe

Nieuwsposter
quote:
Philos31 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:18:
Even een vraagje, want het is wel een intrigerende gedachte.
Maar als ik ga vergelijken kom ik voor 3 in 1 pakketten goedkoper uit als alleen internet.

Dus als ik de kabel eruit zou doen ga ik meer betalen.... Zit ik nou scheel te kijken?
Dat kan best bij een specifieke aanbieding. Het hebben en er gebruik van maken zijn gelukkig twee verschillende dingen ;)

• johncheese002
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Alleen NL1/2/3 via DVB-T stick in de Mac, verder BBC iPlayer via proxy O-) en af en toe een download van docu's in HD via torrent (BBC voornamelijk) die reeds uitgezonden zijn en/of via de iPlayer bekeken.

Ik mis niet echt iets aan "geen tv" hebben. Wat moet je met al die crap van RTL, SBS enz.?
Al zou ik het hebben, dan keek ik er nog niet naar. Er is niks zo éénzijdig als televisie, je brein wordt uitgeschakeld als het ware, blik op nul, verstand op nul en laat je maar hersenspoelen met andermans crap.

En dan moet je er ook nog voor betalen :? Lastig concept om te begrijpen, vind ik zelf. :/

Functioneel kijken is niks op tegen, vind ik zelf- en daarom kijk ik bijna alleen maar documentaires en programma's zoals Labyrint, Tegenlicht, Kijken in de ziel, LUX paradise reset etc. En die vind je eigenlijk alleen op NL1/2/3. Easy Money dus.

De rest boeit mij 0,0%. Reclame is helemaal een doodzonde, daarom knip ik die er gelijk uit/spoel ik door, net zo makkelijk- geen irritaties meer via de timeshift...

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• samshine
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 29-06 23:56
Ik kijk al jaren amper TV, series en films download ik en de paar leuke programma's zijn online terug te kijken. Heb een gruwelijke hekel aan reclame, dus is het een perfecte oplossing. Woon overigens nog thuis en heb op mijn kamer geen TV-aansluiting, dus moest het wel met mijn internetverbinding oplossen, geen moment van gebaald.

Het enige wat ik nog op TV kijk is voetbal, de meeste livestreams zijn niet om over naar huis te schrijven en kijk liever wel met goede kwaliteit. Dat kan prima in de woonkamer voor die paar uurtjes per week, maar met een internetabonnement op de eredivisie en champions league via de NOS-stream, zit ik gebakken. Dan kan die decoder de deur uit.

• krietjur
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-07 19:36

krietjur

Where am I?

Ik heb wel een TV aansluiting, maar heb wel een tijdlang zonder gezeten en echt heel erg gemist heb ik het toen ook niet. Na opzeggen van de aansluiting duurde het trouwens nog bijna 8 maanden voor de aansluiting daadwerkelijk werd afgekoppeld (op de avond van de 1e WK voetbal wedstrijd.. typisch :P )

Nu dus wel een aansluiting omdat die bij m'n alles in 1 pakket zit.. en ik kijk zo af en toe wel wat, maar niet heel vaak.

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:26

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Bijna 10 jaar. Toen ik alleen ben gaan wonen heb ik nooit een kabel abonnement genomen. Daarvoor keek ik wel TV en had ik zelfs een tuner in mijn PC.

2) Hoe ervaar jij dit?
Tja, ik kan me eigenlijk moeilijk een leven met TV inbeelden. Een dik jaar terug ben ik door een ongeval voor 3 maand op de zetel beland bij mijn toenmalige vriendin. De TV stond voor mijn neus maar zelf keek ik er zelden naar, behalve het journaal en af en toe een film.

Veel... heel veel, ik heb echt te weinig tijd in een dag met mijn 1000 en één hobby's en er staan dan nog een hoop in de planning die ik graag zou doen, maar geen tijd voor heb. Ik zit gewoon niet stil en mis dus nooit de TV. Ik heb zo weinig tijd dat ik soms tijd vrijmaak om naar een film te kijken en mijn boeken ga ik op café lezen. Nieuws volg ik meestal in kleine brokjes via radio, krant of internet.

Ik volg wel enkele series: How I met your mother, The Walking Dead, Game of thrones. En die bekijk ik dan wanneer ik aan het eten ben. Dat zijn één van de weinige dingen die je met eten kan combineren. :p

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:18

Heb er wel een bij UPC, maar wordt uitsluitend gebruikt door:
- mijn dochtertje van 5 voor Nick Jr en aanverwanten. Dat wordt overigens steeds minder, ze weet steeds beter de weg te vinden in de enorme collectie op ons netwerk via de mediaspelers (Dune, Popcorn Hour) en haar eigen tablet
- ikzelf voor rechtstreekse sportuitzendingen (wielrennen met name) en incidenteel nieuws & actualiteiten.

Hoe ervaar jij dit?

Uitstekend. Ik ben een groot film-, serie- en documentaireliefhebbers maar kijk alleen door koop (BluRay, DVD - films met name), incidenteel VOD-diensten en vooral via Usenet-downloads (docus en series).

Was nooit zo'n tv-kijker, vooral de commerciele stations kan ik nauwelijks een kwartier naar kijken vanwege de idioterie en zwakzinnigheid. Ik kijk nu wat en wanneer het mij uitkomt, zonder reclames en veel betere kwaliteit.

Geld gaat naar 2 usenet-providers, BR/DVD aankopen en een IPTV-dienst die meer dan 100 Russischtalige kanalen heeft voor mijn vrouw - die dienst heet Kartina TV, zelf zie ik er nauwelijks wat van maar technisch en functioneel een heel knappe en fraaie dienst, petje af.

Zie boven. Heb naast gezin vele zaken in mijn leven (eigen bedrijf, vrijwilligerswerk e.a.) dus ook series hopen wel eens een periode op als ik geen tijd heb om te kijken, maar in rustige perioden haal ik dat dan weer in.

• kurdt94
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-08-2013
3 jaar Zonder TV , ook géén TV aangesloten.Had veel eerder moeten stoppen met TV kijken.

- You Think It’s Real.
- It Terrifies You.
- It Makes the World Fuzzy.
- It Hypnotises You, and then Makes You Want Stuff.
- It’s an Awful Teacher.
- It Makes Your Conversation Boring.
- It Makes Your Life Boring.

Af en toe wat games spelen, films + series downloaden die ik wel wil zien. Verder is alles wat ik achter een scherm doe php/html/css/js

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:53
We hebben wel een tv abbo (Ziggo Alles in Een pakket), maar tv kijken doe ik zelden tot nooit. Het enige wat ik nog kijk is het NOS Journaal en af en toe (ook steeds minder) wat Discovery Channel of National Geographic. Zou ik helemaal zonder tv kunnen? Ja hoor, het Journaal kan je ook even op de website van de NOS kijken :)

De tv zit verbonden met mijn pc en via t netwerk ook met mijn server en wordt voornamelijk gebruikt voor films en series te kijken. Daarnaast volg ik ook nog een hele zooi aan Youtube channels, waaronder een aantal vloggers, dus daar krijg ik mijn tijd prima mee gevuld. Voor dit soort dingen is het toch wat fijner om het onderuit gezakt vanuit een luie stoel op een grote tv te kijken, in plaats van op een pc scherm.

i7 3770k @4900Mhz ~~ G.Skill Ares 2760Mhz @11-13-12-28-1T ~~ Asus P8Z77-V Deluxe ~~ Zotac GTX670 AMP! @1263(1341)/1805Mhz ~~ Crucial M4 512GB ~~ CM Storm Stryker modded

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:37

NMe

Admin Devschuur®
quote:
kurdt94 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:51:
3 jaar Zonder TV , ook géén TV aangesloten.Had veel eerder moeten stoppen met TV kijken.

- You Think It’s Real.
- It Terrifies You.
- It Makes the World Fuzzy.
- It Hypnotises You, and then Makes You Want Stuff.
- It’s an Awful Teacher.
- It Makes Your Conversation Boring.
- It Makes Your Life Boring.

Af en toe wat games spelen, films + series downloaden die ik wel wil zien. Verder is alles wat ik achter een scherm doe php/html/css/js
Vier van de zes dingen die je noemt gelden ook voor games en programmeren, en voor films en series gelden ze natuurlijk alle zes gewoon onverminderd. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• amas
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:41

amas

Law of Nature: Chaos

TV kijken wordt hier thuis alleen door mn ouders gedaan. Als ik af en toe met ze meekijk dan merk ik weer hoe triest het huidige ('entertainment')aanbod is. Leerzame kanalen als Discovery, National Geographic etc... zender óf alleen maar herhaling uit (of hetzelfde in een ander jasje) óf het is down the drain gegaan met series als Pawn Stars, Ancient Aliens e.d.

TV kijken is een achterhaald principe, je moet precies op de goede tijd voor de TV zitten, op pauze zetten kan alleen met een tuner met harde schijf (>¤100). TV on demand en uitzending gemist maken wel wat goed, maar het is het allemaal nét niet vind ik.

Het enige wat ik af en toe nog wel interessant vind is het Ziggo infokanaal. I know, but bare with me. Hier worden vaak trailers van films uitgezonden die je on demand kunt kijken. Dat betekent dat ze ook op BD/DVD uit zijn, waardoor je soms best leuke onbekende films tegen komt.

Diablo 3 | Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb sinds 2,5 jaar (sinds mijn verhuizing eigenlijk) geen TV abo meer. Ik mis het ook totaal niet, ik keek al vooral naar gedownloade films en series. Ik heb wel gewoon een tv-toestel in de huiskamer.

Alleen bij live-evenementen mis ik het wel eens. Denk aan een grote ramp of een belangrijke wedstrijd. Hier is internet immo op dit moment nog wat minder geschikt voor en werkt broadcasting beter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• A4553
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-07 16:58
Sinds ongeveer drie maanden heb ik geen tv meer. Ik geniet er nog elke dag van. Alle brol die ik niet meer zie is echt een verlichting. Dan heb ik de reclameblokken en herhalingen nog niet meegeteld (zoals al velen malen eerder herhaald).

Series e.d. kijken we via de laptop (aan de tv hangen). Zelf bepalen wat je kijkt, hoe lang en wanneer de pauze's zijn; bovenal geen reclame.

Het geld speelt wel een rol, naast het feit dat we tv prijzig vinden wordt er (naar onze mening) teveel aan koppelverkoop gedaan. M.a.w. zowel internet en tv of bellen en tv of alle drie zonder dat je alleen tv kan aanschaffen voor (in onze optiek) een gunstige prijs per maand.

Verder vormt internet voor ons een goede aanvulling, daarbij studeren we allebei nog dus alle tijd die we overhouden is natuurlijk mooi meegenomen voor studiewerk.

• Opinion
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:38

Opinion

Reviewer

Ik heb sinds 2008 geen TV aansluiting. Als ik iets leuk vind, stream ik het of download ik het. De wereldkampioenschappen voetbal (enige voetbal dat ik kijk) kan je gewoon via Nederland 1 bekijken.

Uitgebreide reviews van consumenten elektronica: Elektronica reviews

• Taijian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13-08-2013
Ikheb altwaalf jaar geen tv meer, i vermaakme prima met internet alleen... nederlandse tv isa al lame genoeg

• Altijdgriep
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:22
Ik heb ook een all-in-one van Ziggo, bellen doe ik amper, tv kijken doe ik werkelijk nooit.

Laatst heb ik eens uitgezocht wat alleen internet kost en dan kan ik ¤10 goedkoper uit zijn, echter gaat mijn snelheid met een factor zoveel omlaag. Feitelijk zit ik dus gebonden aan Ziggo AIO want echte alternatieven zijn er niet.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:37
quote:
Limbo-er schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:19:
Kleine indruk;

3 op reis, NOS journaal, sporadisch 2 vandaag, de wereld draait door, klussen met kijkers, Meeus (Een, belgie), Caberet (ned 3, rtl4)

Discovery channel; TPB? Hebben geen uitzendinggemist.

Ned 1 t/m 3 is terugte zien via uitzendinggemist.
RTL4: Klussen met kijkers kun je online terugkijken
SBS Groep; Veronica, sbs6 enz. series is tot +/- 2 afleveringen terug te kijken.

Belgische zenders, Meeus, Vlaanderen vakantieland. tja. Dat wordt een probleem. Heeft geen uitzendinggemist.
Duitsland; publieke zenders hebben een soort van uitzendinggemist.

Films; download ik dan ik ze "live" met reclame kijk.

Nieuws komt binnen via Rss feeds, nu.nl app, locale tv app, uitzendinggemist NOS nieuws.

Locaal nieuws; via App.
probleem is wel dat je voor programma's op deze UZG sites steeds vaker moet gaan betalen om zaken te zien. is vaak niet veel maar na 10 progjes per maand is het al net zo duur als een normale abo.

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Interessant, want ik zat mij net hetzelfde af te vragen in een ander topic wat dit zou gaan betekenen met de a.s. komst van Netflix in Nederland. Ook al gaat het daar meer over het effect wat Netflix gaat betekenen om de TV aansluiting op te zeggen.

Cr0N in "Netflix en Hulu in de Benelux"

Ik twijfel nog, want we kijken nu veel Netflix en andere streaming media en hebben nauwelijks mee behoefte aan de gewone TV. Of aan zelf downloaden, de NAS staat stof te happen. Want met een jaarabonnementje van Netflix via eBay betaal je nog maar minder dan 2 euro per maand. En vooral die klus en huilprogramma's op de normale TV kunnen wij missen als kiespijn om over al die reclame nog maar te zwijgen.

Het aanbod van bijvoorbeeld Netflix is gigantisch met veel films, documentaires en TV-series. In Amerika hebben ze al meer dan 30 miljoen klanten. De zogenaamde YAYA generatie daar in de US knipt al naar hartelust de kabel door en kijkt alleen nog maar streaming. Benieuwd hoe lang dat gaat duren voordat het hier net zo aan toe gaat.

http://techli.com/wp-content/uploads/2011/10/netflix-apple-tv.png

Cr0N wijzigde deze reactie 13-08-2013 17:55 (19%)

• BramvandenH
  • Registratie: december 2012
  • Niet online

BramvandenH

Ik sta op het punt mijn abo op te zeggen en voor alleen internet te gaan, ook geen telefonie nodig dankzij 06.
Hoe ervaar jij dit?
Behoefte werd langzaam minder, en ik dacht eerst dat ik de mogelijkheid zou missen, maar valt mee. Uitzendinggemist is genoeg, blijkt.
Ik was er al weinig tijd mee kwijt.
Ja, klopt

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een TV aansluiting is voor mij overbodig, het is dat het in mijn all in one pakket zit, anders had ik het niet genomen. Evenals met bellen, aan m'n gsm heb ik voldoende en geen behoefte aan een huistelefoon. Een all in one pakket was voor mij goedkoper dan alleen een internet abo te nemen.
Series en andere "tv materiaal" kijk ik via de computer/ipad

• ArmadaOne
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-10-2013
Ik ben nu 35 en ik heb sinds mijn 17e geen TV aansluiting meer.
De reclames werden steeds meer, langer, irritanter en dommer en de programma's werden ook steeds dommer dus besloot ik nooit meer een TV abbo te nemen want de irritatiegrens was bereikt.
Vanaf dat moment heb al al mijn media via het internet verkregen.
Ik heb nooit meer een Nederlands programma bekenen, nooit meer NL muziek geluisterd, nooit meer de radio aan, nooit meer een krant aangeraakt (zijn tegenwoordig meer roddelbladen dan nieuws).

Sindsdien ben ik beter op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd dan ik daarvoor was omdat ik meer nieuws krijg van meer bronnen en het actief kan factchecken.
De programma's en films kan ik afspelen en op pauze zetten wanneer ik maar wil en geen irritante kutreclames tussendoor.
Mijn muziekcollectie is van een kast vol CD's naar een externe harddisk gegaan die in mijn jaszak past.

Nooit meer gebruik maken van TV was een goede beslissing geweest en nooit spijt van gehad.
Overigens moet ik hier bij vermelden dat alle series en films die ik kijk in het Engels / Amerikaans zijn zonder ondertitels maar dat vind ik zelf prettiger.
Ik ben gebroen in hetzelfde jaar dat de IBM 8086 XT 8 MHz op de particuliere markt verscheen als eerste x86 pc en toen was ALLE software in het Engels, NL versies bestonden niet.
Ook de games waren in het Engels (en de handleidingen) dus toen ik 5 was kon ik al behoorlijk goed Engels lezen en schrijven en nu is mijn Engels beter dan mijn Nederlands.

• Caddy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

Caddy

Press start to shutdown

2 maanden geleden heb ik mijn abbo voor tv opgezegd.
Hoewel ik best tevreden was over de dienst en de prijs (11 euro per maand), keek ik amper TV.
Als ik ernaar keek was het vrijwel altijd iets op de publieke omroep dus dat kijk ik nu voortaan via uitzendinggemist.

Binnenkort Netflix, dan ga ik dat uitproberen.

Caddy wijzigde deze reactie 13-08-2013 19:55 (3%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Altijdgriep schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:18:
Ik heb ook een all-in-one van Ziggo, bellen doe ik amper, tv kijken doe ik werkelijk nooit.

Laatst heb ik eens uitgezocht wat alleen internet kost en dan kan ik ¤10 goedkoper uit zijn, echter gaat mijn snelheid met een factor zoveel omlaag. Feitelijk zit ik dus gebonden aan Ziggo AIO want echte alternatieven zijn er niet.
Ik ben overgestapt van Ziggo ( 60Mb) naar KPN ADSL ( 40Mb )
Ik heb geen last van het snelheidsverschil, downloaden gaat nagenoeg automatisch dmv diverse tools, dus op de achtergrond.
Hierdoor geen last van de vermindering.

TV wordt alleen door de kinderen gekeken, Mijn vrouw en ik kijken online, of uit de centrale 'opslag'
Verder is het bewonderenswaardig ( of juist niet :+ ) hoe de kinderen zelf hun weg kunnen vinden op de indexsite's en de opdrachten zelfstandig kunnen doorzetten naar de betreffende clients.

We hebben nog TV, dus het is niet "missen", maar ik denk dat 99% van de tijd het niet gemist zal worden door ons.

Besparingen .. eigenlijk niets, omdat er ook extra aparatuur aangeschaft moest worden ( niet direct, maar onderhoud kost ook geld, HDD's / NAS / netwerk-infra )

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:01

McGryphon

Moderator HK/SG/VV

Goedlachse misantroop

* McGryphon heeft al bijna 2 jaar geen TV meer op zijn studentenkamer, want had geen zin om er 5 euro per maand voor te betalen.

Hoe ervaar jij dit?
Ik mis eigenlijk niks, maar ik keek dan ook altijd al weinig TV. Wel zit ik er over na te denken een abo op een krant te nemen, want ik merk wel dat ik veel van het nieuws dat buiten mijn directe interessegebied valt in het weekend van mijn ouders of medeleiding bij Jong Nederland moet horen, hier zoek ik namelijk niet zo snel naar online. Verder mis ik eigenlijk niks, series zijn online ook te vinden, maar dan op een zelf te kiezen tijdstip. Mijn leven is onregelmatig ingedeeld en dat matchte toch al slecht met TV-programma's op vaste tijden ;)

Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken? Deels gedownloade of gestreamde series bijvoorbeeld, maar grotendeels met knutselen aan diverse hobbyprojecten. Met vaak niet ver er vandaan de laptop met daarom muziek of een serie oid. Mijn laptop is dan wel weer een stukje draagbaarder dan een gemiddelde TV ;)

The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle.
Mijn tractor rijdt mits er diesel in zit.
Mijn tractor rijdt tenzij de diesel op is.
Zo moeilijk is het niet.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:06
Strikt genomen heb ik er nog één in mijn studentenkamer, maar die geeft meer winterse voorspellingen dan TV ;( . Laten we zeggen dat ik 3 jaar zonder tv zit ;)

Hoe ervaar jij dit?
Ideaal! In het begin downloade ik zooi handmatig en deed ik veel met uitzendinggemist via de desktop. 1,5 jaar geleden begon ik met sickbeard en couchpotato te spelen op een oude netbook die ik als server had ingericht, wederom speelde ik spul af via de PC. Sinds 1 week heb ik een server+htpc-in-1 staan, wede3rom met sickbeard en couchpotato om mij te voorzien van een video jukebox. Overigens ook direct een audio-jukebox.

TV programma's bekijken. Wellicht kijk ik meer dan voorheen! Bij mijn ouders schoof ik gewoon aan als het een uur of 10 was om nog even gezellig te doen. Ik keek gewoon hersenloos mee met wat de rest van de familie zag. Voor de rest van de tijd was het gamen als er niks voor was, of wel een film kijken die op TV was.

Nu kijk ik doorgaans tijdens het eten een episode van een serie met een huisgenoot. 's Avonds start ik om een uur of 10 ook nog een episode voor ik naar bed ga. Een of twee keer per week start ik een film. Dat alles van de jukebox. Sickbeard en couchpotato worden gevuld met tips van tweakers in dit forum ;) . Heel af en toe pak ik dan nog eens uitzendinggemist/rtlxl. Nu met het voetballen weer begonnen is er soms nog eens een livestream en kijk ik studiosport vie internet streaming. Soms doe ik het journaal ook nog wel eens. Alles is mooi binnen te halen via xbmc :)

Zie hierboven

En verder, tsja, TV 2.0 gewoon. Er is tegenwoordig toch niks op TV als ik wil kijken. Als er uberhaupt al iets op TV is... Ook bij mijn ouders zap ik soms hersenloos in 1 minuut langs alle kanalen om er achter te komen dat TV anno 2013 in stand is gehouden om bejaarden en SBS tokkie-volk koest te houden. Geef het volk brood en spelen TV zeg maar... Met TV 2.0 via een HTPC met sickbeard+couchpotato+xbmc kan ik kijken wat ik wil, wanneer ik wil met als resultaat dat ik minder game en meer TV kijk.

• ik.ben.iemand.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-07 14:00
Het is dat mijn vader beslist wat voor een abbo we hier in huis hebben (:P), maar als het aan mij zou liggen zou ik morgen nog de TV + DVD speler + iTV decocer + abbonement de deur uit doen.

Ik mag van iemand anders een usenet login gebruiken en ik heb een DVB-T stick, dus erg duur zal het niet worden om dingen te volgen ;-)

Getypt vanuit de huiskamer op mijn Netbook met een TV die aanstaat op BBC Four :P

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:42

Damic

Rotorhead

Ik woon al een jaar of 3 alleen en heb sinds dag 1 geen distributie, alleen internet voor films te kijken (hoe is mijn zaak).

Nieuws kun je gewoon heel de dag door lezen op kranten websites, weer op andere websites zoal bij ons kmi.be. Al de series die ik volg zijn een jaar later op tv (door de vertalingen enzo).

Als je echt tv wilt zien kun je nog altijd satelliet nemen, ok het kan zijn dat je een aboo nodig hebt voor bepaalde zenders maar hey het is goedkoper dan kabel.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent ??

• Fantomas
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Doe het al een jaar of 5 zonder. Ben voornamelijk afgeknapt op de hoeveelheid reclame die je gedwongen wordt te kijken.

Ben ook rond die tijd opgehouden om het nieuws te volgen/radio te luisteren Als er echt iets aan de hand is dan komt het vanzelf boven drijven. ( heb overigens wel ergens een rssfeed van NU.nl ) . Ik was deze week bij een collega aan daar stond dus 5 uur aan een stuk de tv aan met alleen maar "nieuws" over Friso, op zo'n moment weet ik weer waarom ik geen TV meer heb :) .

Ben gelukkig ook in staat om op mijn werk radiovrij te blijven zodat ik ook daar niet dezelfde 20 nummers de hele week voorbij hoor komen.

Tijd wordt gevuld met het kijken van series die ik zelf binnenhaal en ik had/heb ook ineens weer tijd om te lezen. Verder luister ik ontzettend veel muziek.

Ben ook zeer te spreken over het feit dat het de laatste tijd veel makkelijker wordt om legaal content te downloaden . Ben echt niet te beroerd om voor content te betalen en nu dat we redelijk makkelijk netfilx uit de US kunnen krijgen is dat een mooi alternatief,

• xzip22
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-07 19:31
Ik heb een maand of 4/5 geen televisie gehad, dat was in de periode dat ik net op mezelf ging wonen. Helaas heb ik nu wel weer een TV abonnement (totaalpakket van UPC). Ik vond het heerlijk om geen televisie(signaal) te hebben. Ik ging eerder naar bed en voelde me na een tijdje weer een stuk fitter. Ook studeerde ik nog en dat was ook direct het semester dat ik mijn beste punten behaalde.

Daarnaast zocht ik veel sneller vrienden op of las een boek als ik me verveelde. Dus werd in feite veel actiever, dan heel passief mijn vrije tijd opvullen met TV-kijken. Aangezien ik nu rekening moet houden met mijn vriendin, kan ik niet zomaar de TV weg doen. Wel let ik er tegenwoordig scherp op dat ik niet onnodig lang achter de TV blijf hangen. Soms betrap ik mezelf erop, dat het heel aantrekkelijk is om na lange werkdag op de bank te blijven hangen, zonde natuurlijk.

• 7050
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Drie jaar nu. Heb een aansluiting op mijn studentenkamer, maar geen abonnement afgesloten. Te duur, en wilde testen of ik ook zonder kon.

2) Hoe ervaar jij dit?
Mis het nauwelijks.

Geld, geen idee, let ik niet zo hard op.

Vervanging TV: 's Ochtends: krant lezen op tablet, overdag via verschillende sociale kanalen, en 's avonds soms NOS journaal online. Series stream/download ik.
Tijd: Spendeer dus meer tijd op PC, maar komend schooljaar de laptop maar eens vaker links laten liggen.

• liveandletdie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 11:43
TV (twee decoders) gaat eruit nu NED 1,2,3 en themakanalen on-line zijn (pletter het met Airplay op de TV wanneer nodig) en Netflix eraan komt. Heb een fijne player die Nexflix ondersteund. Met de pakweg EUR 19 die ik bespaar op TV upgrade ik voor EUR 10 glas naar 100MB en heb ik Spotify en een 3G accesspunt (voor kids in de auto). Batig saldo EUR 9/maand.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 29-07 22:58

franssie

Save the albatross

niet geheel zonder (nog) maar ik merk dat ik eigenlijk alleen NED123 kijk die ik via DVB-T zonder abonnement kan zien. BBC1234 en ITV 1234 kijk ik al via sat dus ...
Ik download wel series, dus netflix oid neem ik dan wel.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Limbo-er
  • Laatst online: 13-07 13:18
Al die ontopic reacties, had het niet veracht zo veel ontopic reacties.
Ben benieuwd welke reacties er nog zullen volgen.
Zal deze reacties o.a. voor de nog voor mij onbekende programmatips o.a. sickbeard en couchpotato - en idee of hier een draadje over is op het Tweakers forum? Zo neen. Wellicht een idee om deze te starten. op een later tijdstip eens doornemen.

terug ontopic;'

gisteren heb ik via internetten.nl ISP's abo's met elkaar vergeleken. De keuze is gevallen op tele2, 20 down / 1 up internet only.
De klantenservice van Tele2 gaf aan dat ik, gezien ik nadrukelijk niet beschik over een actieve telefoonlijn ik VERPLICHT ben om ook bellen van Tele2 i.v.m. DSL af te nemen.

Is het bovenstaande correct of kan ik d.m.v. linesharing zie http://goo.gl/re3fvp afgezien worden van het bovenstaande advies?

Welke tweaker heeft alleen een internet abbonnement bij Tele2?
Kreeg jij het zelfde advies m.b.t. "noodzaak active telefoonlijn i.v.m. dsl internet?

• rik86
  • Laatst online: 16:53
Wij hebben hem nog wel, kost ons 12,50 per maand en kijken wel regelmatig. Ik heb op dit moment nog geen HTPC aan m'n tv hangen, zodra dat er wel is, is de noodzaak ook veel minder en dan is opzegging inderdaad een overweging

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:36

scorpie

Supra Addict

Ik heb al +/- 4 jaar geen tv, en het bevalt me prima. Als ik bij iemand thuis eet en de tv staat aan, verbaas ik me altijd over het aantal hersenloze programma's dat tegenwoordig uitgezonden wordt. Doelloze soaps, real life shows, talkshows, Discovery dat niks meer met wetenschap te maken heeft, blegh.

Als ik iets wil zien, kijk ik dat wel zonder reclames, in een betere kwaliteit, wanneer ik dat wil. Helaas betaal ik op m'n kamer nog wel x euro per maand voor een tv aansluiting waarvan ik nieteens weet of het werkt, maarja..

Overigens zal ik later als ik groot ben wel een tv kopen, maar dat is puur om in de woonkamer met mensen naar films of ander vermaak te kijken / luisteren. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 18:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Had een aantal jaar geleden het tv-deel van van UPC pakket al opgezegd, want ik keek nooit meer tv.
Nu ben ik overgestapt naar Tweak, en heb ik wel weer de mogelijkheid om tv te kijken. Alleen doe ik dat nooit.

De redenen dat ik geen tv meer kijk zijn hier door anderen ook al genoemd denk ik:

- Achterhaald concept. Je moet op het moment van de uitzending aanwezig zijn, tenzij je alles opneemt op een HD recorder;
- Belabberde beeldkwaliteit van de uitzendingen, zelfs in HD. Wat ik van het net pluk ziet er in ieder geval stukken beter uit;
- Baggerprogramma's. Zelfs Discovery is echt down the drain met al die stomme reality shows
- Reclame reclame reclame;

Ik kan nog wel even doorgaan. Ik behoor gewoon niet tot de doelgroep denk ik.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hillman5100
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-05 20:09
Ik heb er zelf ook over na zitten denken. Maar wat ik me nu afvroeg is het volgende:

Ik heb internet via de kabel, hetzelfde snoertje waar de analoge tv signalen door heen gaan. (ook de digitale en de telefonie). Als ik nu zeg ik wil geen tv meer, hoe doen ze dit dan. Stoppen ze dan met het doorsturen van de signalen door deze kabel of is dit niet mogelijk omdat deze signalen er gewoon altijd zijn? Of willen ze de kabel dan uit de grond trekken, wat eigenlijk niet mogelijk is omdat ik wel internet wil.

En ik dacht dat ze verplicht waren om nederland 1, 2 en 3 gratis te leveren bij je. Correct me if i'm wrong, maar zoiets had ik gehoord.

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 18:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er gebeurt niets met jouw internetverbinding als je de tv opzegt. Dat was bij mij bij UPC ook het geval.
Alleen heeft UPC nog steeds die achterlijke kosten voor de radio/tv aansluiting (17 euro geloof ik).

Toen ik kenbaar maakte dat ik die basiskosten idioot vond omdat ik geen tv meer wilde ontvangen, kreeg ik een soort korting die overeen kwam met dat bedrag.

Sowieso leuk bij UPC; bel dat speciale nummer dat je je abbo op wilt zeggen, en ze zullen met kortingen gaan smijten. Ook leuk als je niet op wilt zeggen... Mag je blijven mét korting. Wél met een nieuw jaar abbo overigens.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
1: Wie van jullie leeft er reeds zonder een TV-abonnement?

Ik heb alleen Ned 1, 2, 3. Internet via Telfort, 20mbit lijntje en ook geen vaste telefoon. Toen ik in mijn huidige appartement introk verklaarde iedereen om mij heen me voor gek.

Wat moet je dan doen 's avonds? Nou, sporten, gamen, dingen achter de pc. Gamen? Dan zit je dus een beetje lamlendig spelletjes te spelen! Oh, en als je domme spelshows met massa's reclame kijkt de hele avond, dan ben je actief? ...*stilte*...

2: Hoe ervaar jij dit?

Ik keek al weinig tv sinds mijn 16e dus ik mis niks. Series en films koop/download ik.

3:Wat doe jij daadwerkelijk met de tijd en het geld wat je voorheen benutte om al je TV programma's te bekijken?

Gamen, sporten, tijd met mijn vriendin doorbrengen, gitaar spelen, lezen, studeren.

4: Vul je deze tijd het op met gedownloade afleveringen c.q. een vervanging van het echte TV programma of ..... heb je een andere invulling?

Zie boven en ja, series en films dus downloaden/kopen als we toch iets willen zien.

Leuke sidenote: Steeds meer mensen begrijpen mijn keuze :)

/edit: Wat scorpie hierboven ook zegt, ik kan me ook verbazen dat er mensen bewust avond na avond dezelfde stomme zooi kijken met veel te veel reclame en tegelijkertijd afgeven op de programma's. Of mensen die liever gamen :P.

Vrijdag wijzigde deze reactie 14-08-2013 13:01 (9%)

• tha_bulldog
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:44
We hebben hier basis+premium+Film1 via de kabel en HBO+HD zut+Premium via DSL. Die laatste is een tijdelijke (gratis) verbinding, die eerste betaal ik alleen basis voor (smartcard staat op naam schoonouders geregistreerd). We kijiken dan ook amper naar de premium zenders. Zou het aan mij liggen hadden we net zoals hierboven genoemd werd alleen internet (BBC/ITV pak je ook via FilmOn en NPO1/2/3 pak je tegenwoordig via internet, airplay en klaar), maar ja, de vriendin denkt daar anders over.

• crucialxnick
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 28-05 13:34
Wij hebben interactieve TV van KPN, een aantal huisgenoten vind dit prettig. Zelf woon ik er sinds Maart dit jaar en heb sinds April het kastje aangesloten op mijn TV.

Sindsdien heb ik hem tweemaal aangehad; vooral omdat de kamer erg heet werd in de zomerdagen en ik de PC liever uit deed. Verder kijk ik nooit.

Zoals iedereen hier download ik series en films. De tijd die ik vroeger achter de TV hing gaat nu dus daaraan op.

• Collaborator
  • Laatst online: 16:37

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik gebruik al tijden geen tv-decoder meer. Alles wat ik kijk gaat via Youtube of andere sites met video content. Dit stream (Airplay) ik vanaf mijn iPhone/iPad naar de AppleTV. Als ik iets wil zien download ik het, of kijk ik via uitzending gemist etc.

This space is occupied

• scorpie
  • Laatst online: 17:36

scorpie

Supra Addict

Maarja, het stomme is.. we hebben allemaal wel de drang om een tv te hebben om diezelfde content te zien (toch?) (Zelf heb ik nog geen tv, maar als ik dus groot ben en een eigen huis heb (:+), wil ik er wel eentje). Of gaan we straks massaal over op 4K beamers en uit het plafond rollende schermen voor die paar films / series die we kijken?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vind het meest stomme dat in een 'TV' zo veel onzin zit.. Waarom is het niet gewoon een los LED scherm met een rits inputs. Scheelt weer geld :)

This space is occupied

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

#MH17

quote:
Collaborator schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:03:
Ik vind het meest stomme dat in een 'TV' zo veel onzin zit.. Waarom is het niet gewoon een los LED scherm met een rits inputs. Scheelt weer geld :)
:? Ik heb een shitload aan inputs hier..

:+

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

quote:
Krusher schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:07:
[...]

:? Ik heb een shitload aan inputs hier..
Zonder het "TV" gedeelte. Er zit een verschil tussen een los scherm voor je computer en een "tv". Dat hoeft toch niet meer.. Laat de ingebouwde tuner weg, laat het smart-tv gedeelte weg. laat de ingebouwde speakers weg. Dunner, goedkoper, zuiniger.

This space is occupied

• Krusher
  • Niet online

Krusher

#MH17

Koop een monitor.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inderdaad, op de slaapkamer heb ik ook een monitor als TV staan.

/▌

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ik doe het tv abonnement er niet uit, kijk er zelf niet veel naar, maar ik zie het nut zelf ook niet zo van het opzeggen. Wat kan je nu besparen? Toch maar 15 euro per maand ofzo?

En dan wil je een keer het Nederlands elftal zien of wat dan ook en hang je. Ja, kan je in de kroeg of bij de buren kijken....

Moet wel zeggen dat ik voorstander ben van online kijken, heb een netflix abonnement bijvoorbeeld. Als ik alleen zou wonen zou ik het wellicht nog overwegen, maar in een gezin zie ik niet zo het voordeel van het opzeggen (als dat al kan bij een kabelmaatschappij als je er ook internet afneemt).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tuurlijk moet je naar anderen in het gezin kijken. Met kinderen kun je al niet zonder eigenlijk.

/▌

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ben wel benieuwd of ziggo en upc e.d. ooit komen met een optie om de kabel tv eruit te halen, maar ben bang van niet. Daar verdienen ze vast wel goed aan.

• Vrijdag
  • Nu online
quote:
Marzman schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:15:
Tuurlijk moet je naar anderen in het gezin kijken. Met kinderen kun je al niet zonder eigenlijk.
Mijn kinderen zal ik later hooguit Z@p laten kijken voor een half uurtje per dag ofzo. De rest van de tijd gaan ze maar lekker buiten spelen :P
Films downloaden/kopen en meer hebben ze niet nodig.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als hun vriendjes naar bepaalde dingen kijken dan willen ze dat ook zien. Voor die 15 euro per maand zou ik dat dan gewoon doen, dan wordt het product namelijk wel gebruikt.

/▌

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Vrijdag schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:01:
Mijn kinderen zal ik later hooguit Z@p laten kijken voor een half uurtje per dag ofzo. De rest van de tijd gaan ze maar lekker buiten spelen
vanaf de zijlijn is het makkelijk praten, meer zeg ik er niet over.

• Vrijdag
  • Nu online
Mwah, ook als we straks kinderen hebben zijn we niet van plan kabel/satelliet te nemen. Ze kunnen ook gaan spelen, lezen etc. Maargoed, wij willen tzt richting Oost-Nederland waar natuurlijk meer ruimte is dan hier in de randstad.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

#MH17

Leuk, je kinderen zijn straks de paria op school.

• Vrijdag
  • Nu online
Deze comments geven ook maar aan dat het niet meer mogelijk wordt geacht zonder kabel/satelliettv te leven, ik ben van mening dat er genoeg alternatieven voor zijn.

• jurgen0106
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-08-2013

jurgen0106

De nieuwste films downloaden

ben best wel blij dat ik gewoon een tv heb! Kan eigenlijk niet zonder

http://www.filmsdownloadenmetondertiteling.com

• Finder
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 29-07 13:40
Ik ben nu bijna 5 jaar zonder een TV apparaat in m'n huis, en dat was een heel bewuste keuze. In het begin doet daar iedereen wat vreemd over, maar ik merk dat steeds meer mensen het interessant vinden en er naar vragen. In het begin kreeg ik van ouder of vrienden nog wel eens een 'oude tv' aangeboden, maar die heb ik nooit willen hebben. Een van de eerste zaken waarin m'n huidige vriendin en ik in overeen kwamen was dat we geen TV in huis wilden hebben. Deze is er ook nooit gekomen.

Hoe ervaar jij dit?
ZALIG! Als je ooit kinderen gehad hebt weet je dat het een onophoudende bron van herrie en onrust in je huis is. Ja, je kan daar afspraken over maken, maar je blijft hele dagen politieagent en moet vragen om rust te hebben in je eigen huis. In mijn ogen activeert het kinderen ook te weinig om nog eens iets anders te gaan doen; er komt namelijk geen einde aan Nicko-ketnet-cartoonnetwerk of hoe het allemaal ook heten mag. Kinderen zijn tegenwoordig enorm passief en laten zich vermaken door de kastjes. De kleine in ons huis vraagt er zelfs niet meer om, en mist het ook totaal niet. Af en toe kijkt ze een filmpje op m'n laptop of wat Youtube dingetjes, en dan gaat ze weer wat anders doen.

Ik keek zelf al bijna nooit TV, dus ik mis het niet echt. Sowieso ben ik een 'internet'-type, maar we hebben veel meer tijd voor elkaar. Rust, een gesprek of eens met z'n tweeen in de zetel zitten zonder dat er een blaat-apparaat op de achtergrond staat. Het kan me nu ook enorm storen om bij m'n ouders of vrienden te komen waar de hele tijd een schreeuw-scherm op de achtergrond staat.

Ik heb een Apple-Timecapsule met 2TB aan schijfruimte, daar staan heel veel goede films op, en veel TV-series. (Band of Brothers, Rome, Top Gear). We kijken deze veelal op m'n 13" Macbook, gezellig in bed of op de zetel of op m'n 27" iMac. Verder gebruik ik Plex om alles beschikbaar te maken naar de iPhone van mij of die van m'n vriendin. Ze gebruikt die ook erg veel. On-demand dus.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:33

Gamebuster

Javascript fanboy

Ik mis mijn TV niet. Ik download wat ik wil zien en heb dan ook geen reclames. Ik mis het totaal niet

Ik heb een tv in de woonkamer staan met een mediacenter om downloads te bekijken

Gamebuster wijzigde deze reactie 17-08-2013 11:35 (29%)

Blogje: http://tobyhinloopen.tumblr.com/

• meintje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:47
Waar ik zelf benieuwd naar ben: kabel internet gaat via de kabel. Stel je zegt bij bijv. Ziggo je tv abonnement en aansluiting op, is het dan wel mogelijk om kabel internet af te nemen?

Ik zelf heb het idee dat kabel veel sneller is ten op zichte van ADSL. Is dit ook echt zo? Welk soort internet hebben alle mensen hier, die geen tv abonnement hebben. Het opzeggen van je kabel aansluiting scheelt volgens mij namelijk meer geld dan alleen je tv abonnement opzeggen.

Ik zelf vind deze discussie best interessant. Ben rustig aan het kijken naar een huurwoning, en overweeg ook om dan geen tv abonnement te nemen.

• Vrijdag
  • Nu online
Ziggo en UPC bieden vaak alleen maar een totaalpakket aan, waarbij je dus alledrie de diensten van ze moet afnemen. Of je kiest alleen voor tv maar internet is meestal gekoppeld aan tv abbo.

• maikoool
  • Laatst online: 22:28
quote:
meintje schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:54:
Waar ik zelf benieuwd naar ben: kabel internet gaat via de kabel. Stel je zegt bij bijv. Ziggo je tv abonnement en aansluiting op, is het dan wel mogelijk om kabel internet af te nemen?
Nope. Het excuus van Ziggo is dat de basiskosten voor de kabel zijn (waar dus ook het internet overheen komt), en dat je het basispakket televisie (analoog en digitaal) daar 'gratis' bijkrijgt.

Als ik zo snel even kijk, bijvoorbeeld hier: https://www.xs4all.nl/consument/internet/, gaat ADSL tegenwoordig tot een theoretische 40/4 MBit/s. Vriend van me iets verderop heeft 20/8 oid, en dat heeft ie nog nooit gehaald (eerder 12/4). Hier ligt 60/6 van Ziggo, en ik haal altijd 60/6 als ik de speedtest/usenet start. Buiten de stad is ADSL al helemaal rampzalig, pas een jaar geleden zijn ze van de 8/1 afgegaan -__-

Ik heb geen tv, en kijk er dus ook niet naar :). Technisch gezien heb ik dus wel een TV-aansluiting, maar er hangt geen TV maar een modem/router aan. Heb hier een 'server' staan met Sickbeard erop, en dat is mijn TV. Alles in minimaal 720p, geen reclame, georganiseerd in Plex. Ik mis de tv zeker niet, zit nu iets van 3 jaar 'zonder'. Alleen het NOS journaal kijk ik af en toe op uitzendinggemist, maar daar houdt het ook wel mee op.

maikoool wijzigde deze reactie 17-08-2013 14:34 (5%)

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:33

Gamebuster

Javascript fanboy

quote:
Vrijdag schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:01:
Ziggo en UPC bieden vaak alleen maar een totaalpakket aan, waarbij je dus alledrie de diensten van ze moet afnemen. Of je kiest alleen voor tv maar internet is meestal gekoppeld aan tv abbo.
Je kan ook prima zonder TV abonnement nemen, ben je 10/15 euro goedkoper uit.

Blogje: http://tobyhinloopen.tumblr.com/

• maikoool
quote:
Gamebuster schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:25:
[...]

Je kan ook prima zonder TV abonnement nemen, ben je 10/15 euro goedkoper uit.
Niet als je dat over coax wilt. Kijk maar op bijvoorbeeld de Ziggo website, er is niet eens een item dat alleen Internet aanbiedt. Ook de klantenservice zegt van niet:

Uw vraag: Internet zonder tv?
Voor internet van Ziggo heeft u minimaal het TV + Internetabonnement nodig. Voor alle extra diensten zoals Ziggo Internet, Telefonie en interactieve televisie is een werkend tv signaal nodig.

• meintje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:47
Dat is dus mijn hele punt. Als je toch moet blijven betalen voor je kabelaansluiting vanwege het feit dat je kabel internet wil afnemen, bespaar je dus niks. Een AIO pakket is dan volgens mij voordeliger, dan kabelaansluiting + internetpakket los.

Als ik Maikoool moet geloven, is er dus helaas wel een aanzienlijk verschil tussen kabel en ADSL internet? Glasvezel is hier (nog) geen optie, want dat ligt er niet.

• Mon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-07 18:45
Dat je tv bij je kabelinternet krijgt is inderdaad helaas waar. Je kunt natuurlijk adsl only van bijv Tele2 nemen voor iets meer dan 10¤ voor een jaar. Met 1MB/s komen die series ook wel binnen toch? ;)

Mensen die denken dat je van 3dshooters agressief wordt, hebben nog nooit Super Mario Sunshine (GC) gespeeld...

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

quote:
Een 47+ inch monitor met het design/prijs van een moderne 'tv'? Ik ga er voor.

This space is occupied

• maikoool
quote:
meintje schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:54:
Dat is dus mijn hele punt. Als je toch moet blijven betalen voor je kabelaansluiting vanwege het feit dat je kabel internet wil afnemen, bespaar je dus niks. Een AIO pakket is dan volgens mij voordeliger, dan kabelaansluiting + internetpakket los.

Als ik Maikoool moet geloven, is er dus helaas wel een aanzienlijk verschil tussen kabel en ADSL internet? Glasvezel is hier (nog) geen optie, want dat ligt er niet.
Uit mijn eigen ervaringen: ja. Voornamelijk de stabiliteit en snelheid buiten de steden.

Overigens heb ik het gevoel dat deze discussie niet thuishoort in deze thread. Misschien is het een goed idee om even rond te gaan kijken in het volgende forum: Internetproviders en Hosting
Kan je direct uitzoeken of de kabel/adsl kwaliteit in jouw regio een beetje goed is, en op basis hiervan je conclusies trekken. Het hangt natuurlijk af van wat je met je internet wilt wat het beste bij je past :)

• Ricepuppet
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:31
quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:58:
Ik doe het tv abonnement er niet uit, kijk er zelf niet veel naar, maar ik zie het nut zelf ook niet zo van het opzeggen. Wat kan je nu besparen? Toch maar 15 euro per maand ofzo?
15 x 12 = 180 euro.

Dat is geld. Geld waarmee ik een aantal keer boodschappen kan doen. Eten, waar ik tenminste wat aan heb.

Helaas is het in mijn regio (Randstad) ook niet mogelijk om met goede (Ziggo) snelheden een internet-only abbonnement af te sluiten.

Ik lees net iemand die KPN ADSL post voor 40 euro in de maand. AIO Pakket van Ziggo is 47 euro in de maand; hogere snelheid en dan die ellendige COAX TV aansluiting erbij.

Als het aan mij had gelegen, was heel het media terrein in Hilversum failliet verklaard. Wat een complete onzin komt er op TV voorbij. Ik word er letterlijk agressief van als ik soms een paar seconden van een of andere achterlijke reality show op TLC oppik.

Misschien ligt het aan mij; maar ik heb totaal geen behoefte om te weten hoe - voor mij - onbekende personen aan de andere kant van de wereld 'de boel op stelten zetten'.

Groot gedeelte van wat er op TV komt is toch sensatiegericht en in scene gezet door producers die op je emotie proberen te spelen. De enige emotie die bij mij los komt is agressie, en dus averechts.

Gelukkig bestaat er internet. Als ik iets wil zien doe ik het wel op mijn voorwaarden; mijn tijd, zonder reclames en in de hoogste kwaliteit, zonder dat ik word gebrain-washed door stompzinnige reclames waar je word aangespoord op Facebook 'likes' uit te delen omdat '1 miljoen andere mensen mij voor gingen!'

Ik prijs mij gelukkig dat ik niet bij die (nep) 1 miljoen mensen - schapen voor de buis - behoor, maar gewoon er voor kies om mijn vrije tijd compleet anders in te delen.

Zelfs het nieuws sla ik compleet over. Resultaat; absoluut geen stress, lage bloeddruk en veel minder zorgen aan mijn hoofd.
quote:
Marzman schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:15:
Is ook eigenlijk een vreemde uitspraak. Toen de TV nog niet bestond deden kinderen ook andere activiteiten. Ik denk dat ouders er voor kiezen om hun kroost voor de TV te donderen omdat het gemakkelijk is; jonge kinderen worden snel stil, kijken naar bewegende beelden, waardoor de ouders hun eigen ding kunnen doen.

Het lijkt mij juist een verademing om je kinderen te stimuleren met b.v. Duplo (of Lego als zij ouder zijn)
quote:
Mon schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:22:
Dat je tv bij je kabelinternet krijgt is inderdaad helaas waar. Je kunt natuurlijk adsl only van bijv Tele2 nemen voor iets meer dan 10¤ voor een jaar. Met 1MB/s komen die series ook wel binnen toch? ;)
Good luck :)

Ik heb een keer ADSL Only van Tele 2 genomen. Ik heb 6 maanden lang hard gehuild. Wat een triest product. 100mb downloaden betekende dat ik gewoon de was kon draaien en afwassen ondertussen.

Het laatste half jaar heb ik compleet afbetaald om er zo snel mogelijk vanaf te komen.

facebook.com/bleedingviolin - www.statcom.info

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Ricepuppet schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:43:
Is ook eigenlijk een vreemde uitspraak. Toen de TV nog niet bestond deden kinderen ook andere activiteiten. Ik denk dat ouders er voor kiezen om hun kroost voor de TV te donderen omdat het gemakkelijk is; jonge kinderen worden snel stil, kijken naar bewegende beelden, waardoor de ouders hun eigen ding kunnen doen.

Het lijkt mij juist een verademing om je kinderen te stimuleren met b.v. Duplo (of Lego als zij ouder zijn)
Er zit ook een sociaal aspect in dat ze over dingen kunnen praten met leeftijdgenoten. Net als dat ik met collegas kan praten over de episode van Breaking Bad.

/▌

Pagina: 1 2 Laatste

Populair: Tablets Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013