Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bellen.com, werkt dat nog?

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Het is voor mij weer zo ver. Mijn abonnement voor mijn mobiele telefoon loopt bijna af. En dus tijd om alle providers etc. weer eens op een rijtje te zetten en af te wegen. Maar met alle veranderingen als toestellease en weet ik wat nog meer, is het voor mij een nog grotere puzzel geworden.

Tijd voor advies dus.

Vroeger maakte ik nog wel eens gebruik van bellen.com. Maar werkt dat tegenwoordig nog een beetje? Ik heb net even gekeken, maar zaken als het per minuut afrekenen bij 'Simyo' vond ik niet heel duidelijk. Dat zag ik pas op een van de vervolg pagina's.

Jullie nog ideeŽn hoe ik het beste de providers en aanbiedingen etc. kan vergelijken?

Ik ben momenteel op zoek naar een toestelloos abonnement. Mijn huidige iPhone 4 werkt nog prima en is voor mij nog niet toe aan vervanging. De prijs van mijn huidige abonnement wel, namelijk § 45 euro per maand. Dit moet makkelijk onder de 30 euro kunnen met mijn huidige bel/internet-gedrag. Ik bel minder dan 300 minuten per maand en met internet tot 1Gb kom ik ruim uit. Heb in de afgelopen twee jaar tijd pas 2x de melding gehad dat ik de grens naderde.

Nikon D7000 || 500px || Twitter || FnV IRC

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:44
quote:
pdebie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:41:

Ik ben momenteel op zoek naar een toestelloos abonnement.
Dit noemen we SIM-only. Dat zoekt wat makkelijker natuurlijk.

<!-- Lege ruimte te huur -->

• Sleepkever
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:33
Pssst: Mobielen abonnementen staan ook in de pricewatch tegenwoordig.

Moet wel zeggen dat je vraag met per-minuut afrekenen daarmee niet beantwoord is. Wellicht wel een mooie filter/kolom om er bij te hebben als je aan het vergelijken bent. Misschien een suggestie voor het pricewatch team?

Sleepkever wijzigde deze reactie 12-08-2013 16:50 (76%)

• PdeBie
  • Niet online
Ah kijk! Het kan dus al op Tweakers zelf :)

Maar hoe voordelig is een sim-only nou werkelijk?

Enige waar het mij om draait is om die maandelijkse kosten van § 45 ruim omlaag te krijgen.

PdeBie wijzigde deze reactie 12-08-2013 16:50 (63%)

• sypie
Even op Simyo.nl kijkende: als ik daar 300 minuten/sms-jes kies (je zult vast ook WhatsApp hebben...) ťn 1 GB data dan kom ik op §17 uit, plus eenmalig §14,99 aansluitkosten. Dit is bij een abonnement van een jaar. Wil je maandelijks kunnen opzeggen dan kost het je §24 per maand excl. aansluitkosten.

Het wel of niet afronden van belminuten ga je bijzonder weinig van merken in de praktijk.

Van §45 naar §17 is een aardig verschil. Op jaarbasis kun je daar best wat biertjes van kopen. Ruim §330 is een leuke besparing.

• PdeBie
  • Niet online
Dat is zeker een leuke besparing. Kan je zelfs al een leuk toestel van kopen (mocht m'n iPhone het begeven).

• sypie
Voor dat geld heb ik 2 toestellen gekocht. De Faea F1 en de F2. Uiteraard niet beide voor mijzelf.

• PdeBie
  • Niet online
Maar even terug naar mijn initiŽle vraag.

Geeft Bellen.com nog een beetje weer waar ik wat mee kan? Of kan ik beter de pricewatch hier gebruiken? Naar de winkels voor info doe ik liever niet, omdat ze daar alleen maar abonnementen aanpraten waar ze meer provisie voor krijgen.

• NrG!
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:21
quote:
pdebie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:30:

Geeft Bellen.com nog een beetje weer waar ik wat mee kan? Of kan ik beter de pricewatch hier gebruiken? Naar de winkels voor info doe ik liever niet, omdat ze daar alleen maar abonnementen aanpraten waar ze meer provisie voor krijgen.
Heb deze net afgesloten voor mijn vrouw:
http://shop.telfort.nl/te...rt_id=0000206O4,0000207O7

Met internetversneller erbij,kom je op 19,50

NrG! wijzigde deze reactie 12-08-2013 19:36 (4%)

• J0HAN
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 17:52
Uiteindelijk zou ik (na gebruik van de pricewatch) voor de details op de site van de aanbieder kijken. Daar kan je vinden wat de exacte voorwaarden zijn.

 MacBook Pro i5 (mid2010)  Mac Mini (2011)  iPhone 5s

• AquaSheep
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:38
Simyo is een goede keuze. Je krijgt relatief veel voor een redelijke prijs. Ze bieden bijvoorbeeld een van de hoogste downloadsnelheid aan van de meeste sim-only providers. Bij Telfort moet je al bijbetalen om van 2Mb/s naar 7Mb/s te gaan. Bij Simyo krijg je standaard 14,4Mb/s op hetzelfde netwerk en tegen een lager prijs. hollandsnieuwe zou ook een goede keus zijn, maar je hebt geen vast aantal belminuten of data. Je kunt je bundel flexibel inzetten voor belminuten of sms of data.

vindabo.nl & vindsimonly.nl - Vind de goedkoopste mobiel abonnementen!

• PdeBie
  • Niet online
Welk netwerk zitten Simyo en Telfort? KPN toch?

Dat is overigens wel een wens van me. Ik zit al jaren op het KPN netwerk en dat bevalt me super.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:04

IkWilbert

Het is mij!

quote:
pdebie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:15:

Dat is overigens wel een wens van me. Ik zit al jaren op het KPN netwerk en dat bevalt me super.
Ja, kpn

I intend to live forever. So far, so good.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:38
Hier onlangs ook overgestapt naar Simyo. Ik kwam van Ben (T-Mobile netwerk), maar daar waren mijn 12 maanden actiekorting over, dus werd m'n abbonement duurder. Daarom over naar Simyo, en daar nu voor een jaar abbonement genomen.

Het is sowieso voordelig om jaarlijks opnieuw te kijken welke provider het voordeligst is, en dan misschien weer overstappen naar een ander. Het overstappen is hartstikke gemakkelijk, je kan via internet alles regelen, op de dag zelf valt je bereik weg, ander kaartje (die je al een tijdje terug via de post krijgt) erin en klaar.

★ Nieuwste blogpost: CV-ketel temperaturen loggen met een Arduino, MySQL en Highcharts | Gas besparen | Elektriciteit besparen

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 28-11 15:10
Simyo is inderdaad prima, maar als je veel internet in het buitenland wil gebruiken: zij bieden nog geen (voordelige) bundel daarvoor aan.

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-11 17:23

Rubinski

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Dodelijk blond!

Is http://mobilevikings.com niets voor jou? 1 uur per dag gratis bellen naar andere Vikings, 1000 gratis smssen naar andere Vikings, 1000 smssen naar alle andere netwerken en 2GB Mobiel internetverkeer per maand. En dat alles voor de prijs van 15 euro per maand.

Edit: Daarnaast werkt hun refferal systeem ook erg leuk. Ik ben er meer dan een jaar klant geweest (ben dankzij mijn werk moeten overstappen) en dat jaar heeft me slechts 3 laadbeurten gekost. Ik heb elke maand herladen maar had meer dan 10 referrals en dus evenveel gratis herladingen.

Rubinski wijzigde deze reactie 19-08-2013 10:08 (35%)

Software is like sex, it's better when it's free

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:52

MuddyMagical

lol, er is echt niemand die de TS helpt. Iedereen is zijn/haar provider aan het aanbevelen.

Bellen.com vind ik persoonlijk niet lekker werken vanwege wat je zelf al aangeeft over de beperkte details.
In de Tweakers Pricewatch is dit overzicht wel aanwezig.

Goedkope game keys bij G2A.com!

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-11 17:23

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
MuddyMagical schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:13:
lol, er is echt niemand die de TS helpt. Iedereen is zijn/haar provider aan het aanbevelen.

Bellen.com vind ik persoonlijk niet lekker werken vanwege wat je zelf al aangeeft over de beperkte details.
In de Tweakers Pricewatch is dit overzicht wel aanwezig.
Hoezo niet? De TS is op zoek naar een toestelloos abonnement (alinea 5, zin 1). Logisch dat iedereen zijn provider aanbeveelt, niet?

Software is like sex, it's better when it's free

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
quote:
pdebie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:15:

Wat ik me afvraag, mijn ma zit bij telfort, KPN netwerk zou je zeggen, dus goed bereik.
Toch heeft zij vaker minder/geen bereik terwijl ik vol bereik heb, ik zit bij kpn.

Is er iets waardoor je als zijnde telfort abbonee 'tweede rangs' behandeld wordt op het kpn netwerk?

Burp

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:52

MuddyMagical

quote:
Rubinski schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

Hoezo niet? De TS is op zoek naar een toestelloos abonnement (alinea 5, zin 1). Logisch dat iedereen zijn provider aanbeveelt, niet?
quote:

Goedkope game keys bij G2A.com!

• PdeBie
  • Niet online
Het uitzoeken van een geschikt abonnement lukt me wel. Ik probeer enkel een geschikte 'zoekmachine' te vinden, aangezien ik niet naar de winkel wil i.v.m. eerder vermelde provisie die ze daar krijgen. :)

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:27
ik heb vroeger veel met telecomvergelijker.nl vergeleken. Misschien kun je die ook nog eens bekijken

funk-e wijzigde deze reactie 19-08-2013 11:29 (18%)

...less is more

• twooggy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-11 13:21
Wat ik bij bellen.com wel handig vind is de rekening check er. Dat heeft zeker toegevoegde waarde. Hoe je omgaat met wat daar vervolgens uit komt is aan ieder voor zich. Ik kwam tot de conclusie dat hoewel ik meer dan 500mb/maand verstookte ik er eigenlijk niet meer dan 200 nodig had.

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:27
quote:
twooggy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:29:
Ik kwam tot de conclusie dat hoewel ik meer dan 500mb/maand verstookte ik er eigenlijk niet meer dan 200 nodig had.
hoe kwam je tot die conclusie dan? :?

funk-e wijzigde deze reactie 19-08-2013 11:31 (3%)

...less is more

• ElectronLion
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08-09 11:15
Ik vind www.studentmobiel.nl erg lekker werken. Je kan er toestellen met abonnementen vergelijken, maar ook losse toestellen en sim-only abonnementen. Van mijn kant een aanrader! En nee, je hoeft GEEN STUDENT te zijn.

• Durazno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:40
Het is wel zo dat je met virtuele providers niet hetzelfde bereik hebt als klanten van de provider van het netwerk dat gebruikt wordt. KPN geeft namelijk niet alle masten vrij voor virtuele providers, immers;waarom dan nog KPN kiezen?
Ik heb zelf Vodafone en vind het een uitstekend netwerk, pas verbeterd met steeds meer HSPA+ en hun sim-only's zijn redelijk gunstig. Gemiddeld ongeveer 18 eu per maand, wel heb je dan "maar" 500MB.

• Rooke
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 12:12

Rooke

Quads rule !

quote:

Werkt mits je je nota's upload.

BF3/4 nick: Faddermakker Check mijn VA

• Pb Pomper
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 13:53
quote:
ElectronLion schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:25:
Ik vind www.studentmobiel.nl erg lekker werken. Je kan er toestellen met abonnementen vergelijken, maar ook losse toestellen en sim-only abonnementen. Van mijn kant een aanrader! En nee, je hoeft GEEN STUDENT te zijn.
Ik raad dit echt ten sterkste af! Ik heb ook een abo gehad bij Student Mobiel. Wat een ramp om dat op te zeggen. Heel amateuristisch. Moest uiteindelijk via Hyves bij 1 of andere vage gast m'n abonnement opzeggen. Waardeloos! En zo goedkoop zijn ze ook helemaal niet.

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Een abonnement zeg je toch niet op bij de dealer, maar bij de telco?

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:13

Koeitje

Back-up tiems now?

quote:
Wii4all schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:25:
[...]

Wat ik me afvraag, mijn ma zit bij telfort, KPN netwerk zou je zeggen, dus goed bereik.
Toch heeft zij vaker minder/geen bereik terwijl ik vol bereik heb, ik zit bij kpn.

Is er iets waardoor je als zijnde telfort abbonee 'tweede rangs' behandeld wordt op het kpn netwerk?
Jullie hebben dezelfde telefoon? Daarnaast zal je bij KPN altijd wat beter bereik hebben, ze hebben gewoon voorrang op hun eigen netwerk.

Koeitje wijzigde deze reactie 20-08-2013 14:56 (10%)

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-11 17:11

EnnaN

Toys in the attic

quote:
Koeitje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

Jullie hebben dezelfde telefoon? Daarnaast zal je bij KPN altijd wat beter bereik hebben, ze hebben gewoon voorrang op hun eigen netwerk.
waar heb je dat vandaan? bron? Want hoewel het wel kan, is het officieeel niet zo, en zou er zelfs op gecontroleerd worden met anonieme phones....

sig

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014