Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:37

Martinspire

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

GoTLive.nl Xbox community

Tweakers IRC Chat: Chat met ons mee!
http://i.imgur.com/1qOcubF.jpg

Welkom in het Gamescom 2013 topic!
(20) 21, 22, 23, 24 en 25 augustus is het weer zover, dan wordt wederom de Gamescom gehouden in de Keulen (Cologne). De grootste gamesbeurs van europa en erg belangrijk voor de Next-gen consoles om zich in Europa te profileren.

Op dinsdag 20 augustus beginnen we met de persconferenties van Microsoft Sony en EA. Woensdag gaat de beurs open voor de pers (en bedrijven) en Donderdag gaat hij open voor publiek waardoor iedereen de beurs kan bezoeken (mits je een kaartje hebt).

In dit topic kunnen we praten over de laatste berichten, de heetste geruchten en de vetste filmpjes. Diverse Nederlandse media zijn aanwezig om verslag te doen en ook de vertrouwde gamesites zoals Gametrailers, IGN en Gamespot zijn van de partij.

Er zal mogelijk wat overlap zijn met specifieke gametopics. Elders vind je en lijstje met de belangrijkste topics. Dit topic zal vooral draaien om de presentaties en wat er op de beurs afspeelt. Ook de frontpage zal hier aandacht aan besteden, dus verwacht veel nieuwtjes.

Persconferenties
Dit keer zijn er 2 grote persconferenties en 1 kleine. Hieronder staan wat info over deze presentaties, al is nog niet alle informatie bekend. Kijk dus zeker binnenkort even hoe laat ze gaan beginnen.
Microsoft: 20 augustus (besloten presentatie, geen livestream)
In een besloten presentatie (geen livestream) gaat MS het natuurlijk hebben Microsoft over de Xbox One. Het all-in-one systeem had op de E3 al aardig wat games laten zien, maar er zijn geruchten dat er nog wat nieuwe games onthuld gaan worden (in ieder geval 1 nieuwe exclusive). Verder hopen we natuurlijk op informatie over Europese en Nederlandse lancering (zeker nu hij in Nederland is uitgesteld). Verwacht in ieder geval een launchdatum.

Hoewel de presentatie niet uitgezonden gaat worden, worden wel enkele delen op de Xbox Wire neergezet en kun je ook op je Xbox Dashboard een link vinden naar het laatste Gamescom nieuws.

Meer info over de Xbox One is ook te vinden in het X1 topic: [NextGen] Het Xbox One Discussie-topic

Sony: 20 augustus 19.00 Nederlandse tijd.
Iedereen weet nu wel wat Sony heeft gedaan op de E3. Toch hebben we nog niet alle games gezien die bij de lancering van de PS4 beschikbaar gaan zijn. Nu de X1 is uitgesteld, kijken alle ogen naar Sony, dus willen we zeker weten dat er genoeg consoles zijn.
Verwacht veel vette games en info, waarschijnlijk ook nog nieuwe (launch)games. Ook de PS3 zal niet worden vergeten, net als de Vita. De launchdatum wordt in ieder geval ook nog bekend gemaakt.

Meer info over de Playstation 4 kun je lezen in het PS4 topic: [NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic

Links naar de livestreams volgen binnenkort.

EA: 20 augustus 16.00 Nederlandse tijd
EA heeft op de E3 al aardig mooie games getoond. Verwacht vooral veel gameplay van games die later dit jaar uit moeten komen. Verder hopen we natuurlijk op wat meer info van Star Wars Battlefront 3 en Mirrors Edge 2. Battlefield 4 gaat weer groots uitpakken, al is het nog niet bekend of je (zoals op E3) wederom met 66 man (64 + 2 commanders) kunt spelen. Er gaan nu zelfs geruchten voor 72 spelers (2x35 plus 2 commanders) om de 5-mansquads beter uit de verf te laten komen.

Links naar de stream komen binnenkort

Ubisoft, Nintendo en andere publishers/platformen geven helaas geen presentatie.

Games
Een lijst met games die aanwezig zijn, vind je op IGN: http://www.ign.com/wikis/...of_Games_at_Gamescom_2013

Beurs
Aangezien de Gamescom voor publiek toegankelijk is, zal dit de eerste keer zijn dat je als gamer met de nieuwe consoles aan de slag kunt. Verwacht dus veel nieuwe ervaringen.

Mocht je naar de beurs gaan, laat het hier dan even weten. Heb je interessante info te melden, dan zal dit ook in de TS worden gemeld/gelinkt.

Openingstijden
Donderdag 22 Augustus: 10.00-20.00
Vrijdag 23 augustus: 10.00-20.00
Zaterdag 24 augustus: 09.00-20.00
Zondag 25 augustus: 09.00-18.00

Adres
Wil je de beurs gaan bezoeken? Dan moet je het volgende adres hebben:

Messeplatz 1
50679 Keulen, Duitsland

Google Maps: https://www.google.nl/map...falen,+Duitsland&z=16
Bing Maps: http://binged.it/16biWiE
Gamescom website routeplanner: http://www.gamescom-colog...se/routenplaner/index.php

Met de auto doe je er ongeveer 2,5 uur over (vanaf Utrecht), al kan dat natuurlijk sneller }:O Let wel op dat er in Keulen een milieuzone geldt. Je kunt tot en met de beurs komen zonder sticker, maar wil je daarna de stad in rijden, dan gaat dat niet lukken.

Met de trein duurt het ongeveer 2,5 uur (vanaf Amsterdam Centraal) en kost het je 19 euro. Boek dus tijdig alhier: http://www.nshispeed.nl/n...IyVwIqYyrgCFZIPtAodUkAAaA . Hoewel het te lopen is, kun je vanaf het station ook een tram of taxi pakken richting de beurs.

Tickets
Voor een overzicht van de prijzen (tussen 11 en 17 euro per dag) en het bestellen van tickets, moet je op deze pagina zijn: http://www.gamescom-colog...trittskartenneu/index.php
Tip: ga niet in het weekend, dan is het achterlijk druk.

Handig!
De officiële site van de beurs geeft je al aardig wat info over het evenement van dit jaar:
http://www.gamescom-cologne.com/

Een plattegrond van de beurs vind je hier:
http://www.gamescom-colog...llenplan_B2B_D_GB_web.pdf
Als je erheen gaat is het handig om alvast wat plekken uit te kiezen die je wilt bezoeken zodat je daar snel naartoe kunt gaan. Veel stands hebben overigens aardig wat wachttijd, dus sta niet verbaasd als je de helft van je tijd aldaar in de wachtrij staat.

Vergeet ook niet de FAQ van de beurs door te lezen:
http://www.gamescom-colog...eufige_fragen_2/index.php

Overig
Deze TS wordt bijgehouden door Martinspire Wil je helpen met de TS of heb je tips? Stuur me een PM!

Tweakers IRC (chatbox, voor gebruik tijdens Gamescom): http://irc.tweakers.net/Gamescom

Laatste updates:
27 juli: eerste opzet TS en start van topic.
18 augustus: kleine aanpassing aan info over presentaties
19 augustus: meer kleine aanpassingen, chat header toegevoegd, plaatje iets kleiner gemaakt zodat ie mooi met border past en gameslijst van IGN toegevoegd.

Todo: tabel met linkjes naar gamescom gedeeltes op populaire gamessites

In dit topic kun je terecht voor alles omtrent de Gamescom. Natuurlijk kun je ook in de andere topics erover praten en op IRC ben je van harte welkom. Probeer niet te ver van het onderwerp af te wijken en heb respect voor elkaars reactie. Mochten er problemen zijn of neem je aanstoot aan een reactie, geef dat dan aan via een Topicreport! (via de rapporteer-knop bovenaan de pagina).

Ik ben zelf fan van de Microsoft-platformen. Hierdoor ben ik niet helemaal op de hoogte van waar de PC-, Playstation- en Nintendo-fans op zitten te wachten. Dus mocht je een aanvulling hebben, meld het snel. Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn in de TS, dus laat weten als er iets niet klopt/eerlijk is.

Martinspire wijzigde deze reactie 19-08-2013 12:47 (13%)

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• Ps3gamer91
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:38
Goeie TS!

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

* boe2 gaat op woensdag en donderdag :)
Het gaat erg interessant worden deze editie. Uiteraard zijn er de nieuwe consoles, maar voor mij persoonlijk wil ik vooral Carbine (Wildstar) en Larian (Divinity: Original Sin) bezoeken. De Oculus Rift stond ook op men agenda, maar aangezien ik deze ondertussen heb kunnen proberen staat die nu een stuk lager op men lijstje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• Martinspire

Martinspire

Laat ook even weten wat je van de next-gen controllers vind (volgens mij bij veel mensen een grote vraag) en meer next-gen ervaringen die je kunt vinden (al willen we natuurlijk ook weten wat je van de huidige controllers vindt).

Als het je tenminste lukt om ermee te gamen. Kan me voorstellen dat het aardig druk gaat worden. Al zal dat op woensdag wel meevallen, gezien dat de pers-/bedrijfsdag is. Werk je bij een gamesite oid?

• boe2
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Nee, er zijn een beperkt aantal tickets voor non-trade/press visitors voor woensdag verkocht. Als gewone sterveling zal ik net zoals de rest moeten aanschuiven dus, al zal het (hopelijk) een stuk beter meevallen op woensdag dan wanneer de beursvloer de dagen erna overrompeld wordt. Sony/Microsoft wil ik daarom op woensdag bezoeken, de rest pas daarna.
quote:
Wel zul je vanaf het station een tram of taxi moeten pakken richting de beurs.
Net zoals vorige jaren zit je metroticket tussen centraal station en de messe inbegrepen in je inkom voor gamescom ;)

boe2 wijzigde deze reactie 27-07-2013 21:14 (23%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• pollo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-08 18:56
"Wel zul je vanaf het station een tram of taxi moeten pakken richting de beurs."
Welnee, je kan ook gewoon lopen, via de spoorbrug is het maar een klein stukje.
Ik kom er al jaren (schreef eerst voor een Nederlandse site en nu voor een internationale), en alleen als ik op de laatste dag echt bijna niet meer kan lopen pak ik de tram. Bij een persticket is gebruik van het openbaar vervoer overigens NIET inbegrepen, snap nog steeds niet waarom dat zo is.

Wellicht nog handig te vermelden in de OP dat Keulen een milieuzone heeft ingesteld. Je moet dus van de voren een sticker regelen. Zonder de sticker kan je overigens wel tot bij de beurs komen, maar de rest van de stad is zo'n beetje afgesloten als je geen groene sticker hebt, dus wil je nog even een terrasje pakken/shoppen of ligt je hotel in de stad, dan moet je je auto bij de beurs laten staan en openbaar vervoer pakken, of zo'n sticker regelen dus.

Als het even kan, ga op donderdag of vrijdag, in het weekend is het veel te druk. Vorig jaar of het jaar daarvoor is de ingang urenlang afgesloten omdat er echt niet meer mensen bijpasten. Zoek van te voren uit wat er allemaal te zien is en kies een of twee dingen uit. Gebruik de plattegronden van de beurssite om te bepalen waar dat is en ga meteen als het open is daar in de rij staan. De rest kan je dan misschien nog meepakken als je mazzel hebt, maar reken er niet op. Eerst uitgebreid alle hallen doorlopen en dan in de middag pas ergens aansluiten loopt meestal uit op een teleurstelling. Het is echt niet overdreven om te zeggen dat je uren gaat spenderen met alleen maar wachten, dus zorg voor mobiel vermaak (een 3DS bijvoorbeeld, zo'n beurs is ook goed voor je Streetpass hits :P ) en goede, comfortabele schoenen want je zult ook al gauw flink wat kilometers afleggen. De beurs heeft overigens meerdere ingangen dus als het bij Zuid (waar de tram komt) te druk is, overweeg dan door te lopen naar een andere waar je misschien wel meteen naar binnen kan.

pollo wijzigde deze reactie 28-07-2013 11:37 (45%)

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15-08 21:34

pino85

FP ProMod Tweakers abonnementen

Im just a Bird in the Sky

Goede ts :)

Ik zelf ben er paar keer geweest maar dit jaar ga ik niet,elk jaar word het drukker en drukker, dat is niet direct erg maar dat betekend dus uren en uren in de rij staan zwetend op elkander gepropt om überhaupt iets te kunnen zien laat staan te spelen.
Dit jaar word verwachten ze de drukste gamescom ooit dus ik laat hem ondanks dat ik aan 1 kant enorm graag zou willen gaan aan mij voorbij gaan omdat ik me niet erg fijn voel als een sardientje in blik, ook vanwege een breuk waardoor ik tijdelijk niet mobiel ben maar dat terzijde ;)
Heel veel plezier aan de mensen die wel gaan, en als jullie terug komen post wat piccs als je wilt :) !

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:20

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

Ben vooral benieuwd naar de presentatie van Sony ten eerste omdat ik denk dar Sony nog een first party titel bekend gaat maken en ten tweede omdat ik hoop dat er eindelijk een concrete release datum bekend gaat worden.

Ik ga de beurs vooral volgen via gamekings.tv

Greatness Awaits!

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15-08 21:34

pino85

FP ProMod Tweakers abonnementen

Im just a Bird in the Sky

Zelf kijk ik vooral uit naar Microsoft, puur omdat ze nog nooit echt groot hebben uitgepakt op de Gamescom(namen het minder serieus in mijn ogen) en nu gaan ze dat wel doen.
Ben erg benieuwd wat we te horen gaan krijgen en te zien, ik zou wat meer informatie over de nieuwe Kinect willen krijgen.
Maar ook Sony word inderdaad zoals elk jaar weer interessant!

• AssieMetPassie
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 28-08 20:18
Yes heb er zin in. Ik zal er woensdag zijn. Ben vooral benieuwd naar BF4 en Watch Dogs.

• Cyrso
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03-08 23:08
"Toch hebben we nog niet alle games gezien die bij de lancering van de PS4 beschikbaar gaan zien" (TS)

Is dit bevestigd of is dit persoonlijke speculatie?

Ik vind de huide PS4 launch line-up er in ieder geval vrij 'compleet' uitzien, ik denk dat we hoogstens één of twee launch window games zullen zien en misschien ook gewoon games die in 2014 zullen verschijnen (m.b.t. PS4). Voor de PSVita verwacht ik ook één of twee nieuwe games.

• Martinspire

Martinspire

@pollo: ik heb je feedback even verwerkt :)
quote:
Cyrso schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:18:
"Toch hebben we nog niet alle games gezien die bij de lancering van de PS4 beschikbaar gaan zien" (TS)

Is dit bevestigd of is dit persoonlijke speculatie?

Ik vind de huide PS4 launch line-up er in ieder geval vrij 'compleet' uitzien, ik denk dat we hoogstens één of twee launch window games zullen zien en misschien ook gewoon games die in 2014 zullen verschijnen (m.b.t. PS4). Voor de PSVita verwacht ik ook één of twee nieuwe games.
Zowel MS als Sony hebben aangegeven dat er nog meer aan staat te komen, maar dat dit later onthuld wordt. Gamescom is een grote kanshebber dus voor nog wat nieuwe games. Er zijn ook nog wel wat studio's die niets hebben laten zien, waarvan we wel weten dat ze bezig zijn met nieuwe projecten. Ik heb even geen bronnen voor je, maar die kun je zelf wel snel vinden in Google.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 28-08 18:51
quote:
pino85 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:10:
Goede ts :)

Ik zelf ben er paar keer geweest maar dit jaar ga ik niet,elk jaar word het drukker en drukker, dat is niet direct erg maar dat betekend dus uren en uren in de rij staan zwetend op elkander gepropt om überhaupt iets te kunnen zien laat staan te spelen.
Dit jaar word verwachten ze de drukste gamescom ooit dus ik laat hem ondanks dat ik aan 1 kant enorm graag zou willen gaan aan mij voorbij gaan omdat ik me niet erg fijn voel als een sardientje in blik, ook vanwege een breuk waardoor ik tijdelijk niet mobiel ben maar dat terzijde ;)
Heel veel plezier aan de mensen die wel gaan, en als jullie terug komen post wat piccs als je wilt :) !
Precies waarom ik dit jaar ook niet ga.

• pollo
Ik heb gelukkig een perskaartje waardoor ik als het me teveel wordt terug kan trekken naar de Business Halls. De woensdag probeer ik zoveel mogelijk vrij te houden van afspraken zodat ik dan de beursvloer op kan (ben ook totaal niet blij met die "wild cards" waardoor je dus alsnog in de rij kan staan en gillende kindjes om je heen hebt rennen die alles uit je handen trekken dat op een "goodie" lijkt). De donderdag en vrijdag zijn voor interviews en previews en dan kom ik eigenlijk alleen in de Entertainment hallen als ik echt een uur niks te doen heb of als er een publieksdemo is waar misschien nog iets getoond wordt dat niet aan de pers is getoond.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

quote:
pino85 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:52:
Zelf kijk ik vooral uit naar Microsoft, puur omdat ze nog nooit echt groot hebben uitgepakt op de Gamescom(namen het minder serieus in mijn ogen) en nu gaan ze dat wel doen.
Ben erg benieuwd wat we te horen gaan krijgen en te zien, ik zou wat meer informatie over de nieuwe Kinect willen krijgen.
Maar ook Sony word inderdaad zoals elk jaar weer interessant!
Tjah Microsoft heeft de kans gegrepen om de fuckup van de E3 en post E3 goed te maken . Hoornik hebben ze hun pr en verhaal dit maal wel op orde want persoonlijk heb ik het wel een beetje gehad met dat gekontdraai van Microsoft.

Verder vraag ik me af of Microsoft altijd am de intentie heeft gehad om iets op gamescon te gaan doen ik denk eigenlijk van niet en dat het meer uit noodzaak geboren is want Microsoft heeft nooit echt veel aandacht aan europa besteed.

Greatness Awaits!

• boe2
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Sinds ze Don Mattrick buitengekegeld hebben en Julie Larson-Green aan het roer staat lijkt de koers van de Xbox One scherp bijgesteld te zijn. Ze hebben toegegeven dat ze bij de E3 voorstelling enorm de mist ingegaan zijn en plots is self-publishing ook weer mogelijk. Ik ga ervan uit dat ze Gamescom gebruiken om de fouten van E3 goed te maken en de One te herintroduceren.
quote:
(een 3DS bijvoorbeeld, zo'n beurs is ook goed voor je Streetpass hits :P )
Absoluut. De laatste keer dat ik ging was Dragon Quest 9 (voor Nintendo DS) net uit. Die heeft ook een soort van streetpass-achtige functionaliteit waarmee je andere mensen kunt laten verblijven in je inn. Dit werkte enkel voor wie DQ9 in zijn/haar DS had zitten en deze functionaliteit ook aan had staan, en toch had ik na een dagje rondlopen meer dan honderd nieuwe gasten in mijn ingame hotel, waarmee ik meteen alle gerelateerde ingame rewards unlocked had. Bij de Nintendo stand zelf kon je als bonus ook nog eens exclusieve ingame items krijgen wanneer de nintendo crew in jouw inn terechtkwam.

Dat, en het maakt het aanschuiven zoveel gemakkelijker wanneer je je tanden in een draagbare RPG kan zetten :)

• Martinspire

Martinspire

Gezien ze nu ook wat meer Europeanen in de Xbox-top hebben zitten ivm vroeger, denk ik dat er ook wel wat meer aandacht voor zal komen.

Maar goed, hopelijk snel een tijd voor de MS presentatie. Ik verwacht dat die niet veel van de overige 2 presentaties af zal wijken. Of voor EA, of na Sony (denk zelf het laatste). Niet helemaal in de ochtend oid, dat komt voor de VS niet goed uit.

Martinspire wijzigde deze reactie 29-07-2013 12:34 (9%)

• Martinspire

Martinspire

EA Lineup is bekend voor Gamescom:
  • Battlefield 4
  • Command & Conquer
  • FIFA 14
  • De Sims 4
  • Need for Speed: Rivals
  • Titanfall
  • Enkele mobiele titels
Verder zullen er 500 gamingstations zijn (grote kans dat hier aardig wat BF4 stations bij zitten), waarbij ook next-gen consoles speelbaar zijn :9

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:37

Koldur

Virtual Boy

Eén keer geweest daar, was toen de eerste keer dat het zo verschrikkelijk druk was. Ik hoef er niet meer heen, je kon er bijna niets doen, te heet en duur om wat eten of drinken te kopen.
Het aanbod was interessant, alleen kon ik er dus niet van genieten. Zo te horen is het nu zelfs op de niet weekend dagen te druk, dan moet ik helaas overslaan.

Vind dergelijke gebeurtenissen normaal gesproken wel leuk, maar je moet er dan wel van kunnen genieten.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• AssieMetPassie
quote:
Koldur schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:57:
Eén keer geweest daar, was toen de eerste keer dat het zo verschrikkelijk druk was. Ik hoef er niet meer heen, je kon er bijna niets doen, te heet en duur om wat eten of drinken te kopen.
Het aanbod was interessant, alleen kon ik er dus niet van genieten. Zo te horen is het nu zelfs op de niet weekend dagen te druk, dan moet ik helaas overslaan.

Vind dergelijke gebeurtenissen normaal gesproken wel leuk, maar je moet er dan wel van kunnen genieten.
Kijk of je misschien via iemand een perskaartje kan regelen.

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
quote:
AssieMetPassie schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:36:
[...]

Kijk of je misschien via iemand een perskaartje kan regelen.
Dat lijkt me een onmogelijk zaak toch? Ik zou bv echt niet weten hoe >,<

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Zingo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Same here, anders had ik het meteen gedaan ;)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:04

kazuka

Building Better Worlds

Ik pas ook en kijk liever de hands-ons van game sites. Hopelijk ook weer genoeg nieuw materiaal met een direct feed en niet alleen brakke cam opnames ;)

PSN ID: Jetpaction

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

t
quote:
kazuka schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:01:
Ik pas ook en kijk liever de hands-ons van game sites. Hopelijk ook weer genoeg nieuw materiaal met een direct feed en niet alleen brakke cam opnames ;)
We zitten in een jaar waarin twee next-gen consoles launchen, dus het enige wat ik qua streams/opnames accepteer is 3D 4K. :9

• Joukea
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-08 16:30
(jarig!)
Ik ga dit jaar voor het eerst heen met een paar vrienden. Is het aan te raden om van te voren tickets via de site te bestellen? Ik heb gelukkig niet zoveel interesse in de nieuwe consoles, en ben zeker niet van plan om een paar uur in de rij te gaan staan om 5 minuten te gamen. Ik ga mijn tijd denk ik voornamelijk doorbrengen met het kijken van de tournamenten van League of Legends.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Als je in het weekend gaat moet je echt van te voren kopen, maar eigenlijk moet je helemaal niet in het weekend gaan. Er is dan bijna niet door te komen vanaf 11u.

• boe2
  • Niet online

boe2

spellingnazi

quote:
Joukea schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:32:
Ik ga dit jaar voor het eerst heen met een paar vrienden. Is het aan te raden om van te voren tickets via de site te bestellen? Ik heb gelukkig niet zoveel interesse in de nieuwe consoles, en ben zeker niet van plan om een paar uur in de rij te gaan staan om 5 minuten te gamen. Ik ga mijn tijd denk ik voornamelijk doorbrengen met het kijken van de tournamenten van League of Legends.
1) Ga NIET in het weekend.
2) Bestel je tickets op de site. Nu.

• Zingo
  • Nu online
En tip, als Nederlandse student kan je perfect tickets met studentenkorting bestelling. Ik heb voor de zekerheid navraag gedaan en dit was perfect mogelijk! Wel studentenpas meenemen naar Keulen. Scheelt weer flink wat geld. Ik ga trouwens van Dinsdag t/m Vrijdag naar Keulen, misschien Woensdagmiddag eens kijken of we al kunnen.

• pollo
quote:
[...]

Bovendien heb je er als gewone bezoeker echt NIETS aan. In de business halls kom je nergens binnen zonder afspraak (en die moet je dus van te voren regelen, dan trekken ze echt wel je credentials na) en alles is dichtgetimmerd zodat je niks ziet. Het enige voordeel is dat je even ergens rustig zou kunnen gaan zitten (op de grond of met heel veel geluk op een bankje) zonder het geduw en getrek van de massa en zonder het lawaai van de trailers.

• Joukea
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-08 16:30
(jarig!)
quote:
boe2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:53:
[...]

1) Ga NIET in het weekend.
2) Bestel je tickets op de site. Nu.
Wij zijn vanaf woensdagavond al in Keulen, eerst even de stad in, en dan vanaf donderdag tot zaterdag naar Gamescom.

Ik had al begrepen dat het erg druk gaat zijn, is het wel te doen om in een paar uur snel alle hallen door te lopen/rennen en alles te zien, gewoon ff kijken wat er überhaupt allemaal is, niet alles uitgebreid gaan bekijken. Of moet je hiervoor echt een hele dag uittrekken?

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:04

kazuka

Building Better Worlds

Ubisoft zal een nieuwe next-gen IP gaan aankondigen op de Gamescom:

https://www.ubisoftgroup....&ctid=tcm:95-27313-32

Ben zeer benieuwd!

PSN ID: Jetpaction

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
quote:
[...]

Niet geheel onmogelijk, als jij kunt aantonen dat jij een journalist bent of voor een game site schrijft, waarom niet?

PSN-Kalax3/Battlelog/Youtube/GTPlanet

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:09

justifire

Shut up and squat !!

Benieuwd of ze weer een nieuwe character voor Killer Instinct onthullen :9

Destiny Xbox One - Stroopwafel Clan *SC* -

• pollo
quote:
iPodKiller schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:57:
[...]

Niet geheel onmogelijk, als jij kunt aantonen dat jij een journalist bent of voor een game site schrijft, waarom niet?
Daarvoor heb je dan wel de medewerking van de site nodig. De hoofdredacteur moet een email sturen waarin hij jouw naam noemt, het doel waarvoor je naar Gamescom gaat, plus linkjes naar jouw recente artikelen en de colofon van de site met jouw naam vermeld. En nee, even snel met wat vrienden een gamesblogje starten gaat ook niet werken, er zijn eisen waaraan de site moet voldoen. ;).
quote:
Joukea schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:31:
Ik had al begrepen dat het erg druk gaat zijn, is het wel te doen om in een paar uur snel alle hallen door te lopen/rennen en alles te zien, gewoon ff kijken wat er überhaupt allemaal is, niet alles uitgebreid gaan bekijken. Of moet je hiervoor echt een hele dag uittrekken?
Gewoon alle hallen door om te kijken welke uitgevers en games er zijn? Kan, maar meer dan een globale indruk van hoe een booth eruitziet of hooguit een trailer hier en daar krijg je dan niet mee. Bij de meeste stands zijn meerdere games te zien en dat zie je pas als je echt naar binnenloopt. Je kan natuurlijk wel zo een eerste schifting maken voor wat je de volgende dag uitgebreid wilt gaan bekijken. Op de site staat overigens een uitgebreide lijst van bedrijven
(http://www.gamescom.de/de/gamescom/ausstellersuche/index.php en druk Suche Starten) moet je nog wel zelf de line-ups erbij zoeken.

pollo wijzigde deze reactie 02-08-2013 07:54 (43%)

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:28
En ik ga het dit jaar weer niet redden, Blizzard is er na mijn idee er geloof ik ook :( vraag me af of ze die zergling/baneling plushies hebben die ze ook op Comic con hadden.

Op ebay zijn ze voor absurde prijzen te krijgen :(

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-08 16:22
quote:
Joukea schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:32:
Ga NIET in het weekend en regel je tickets van tevoren plus kom op tijd. Je kan dan best wat games meepakken (wachten hoort erbij!) en toernooien bekijken. Er zijn diverse hallen met een ander thema, zoals MMO-hal en overige activiteiten (zoals merchandise, hardware, indoor sports)
quote:
pollo schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:46:
[...]
Daarvoor heb je dan wel de medewerking van de site nodig. De hoofdredacteur moet een email sturen waarin hij jouw naam noemt, het doel waarvoor je naar Gamescom gaat, plus linkjes naar jouw recente artikelen en de colofon van de site met jouw naam vermeld. En nee, even snel met wat vrienden een gamesblogje starten gaat ook niet werken, er zijn eisen waaraan de site moet voldoen. ;).
[...]
Gewoon alle hallen door om te kijken welke uitgevers en games er zijn? Kan, maar meer dan een globale indruk van hoe een booth eruitziet of hooguit een trailer hier en daar krijg je dan niet mee. Bij de meeste stands zijn meerdere games te zien en dat zie je pas als je echt naar binnenloopt. Je kan natuurlijk wel zo een eerste schifting maken voor wat je de volgende dag uitgebreid wilt gaan bekijken. Op de site staat overigens een uitgebreide lijst van bedrijven
(http://www.gamescom.de/de/gamescom/ausstellersuche/index.php en druk Suche Starten) moet je nog wel zelf de line-ups erbij zoeken.
Die eisen zijn dit jaar verder aangescherpt en er geldt ook een maximum aantal personen dat mee mag. Juist vanwege de wildgroei aan websites. Gevestigde namen en websites die al jaren behoorlijke bezoekersaantallen behalen, hoeven uiteraard niets te vrezen.

De afgelopen drie jaren ben ik geweest als pers. Dit jaar kon ik geen vrij krijgen en daarnaast ben ik ook gestopt met schrijven. Ergens knaagt het wel, dat uitgerekend dit jaar er dan nieuwe consoles zijn, want die had ik best willen bekijken en willen uitproberen. Wellicht dat ik dan naar First Look ga om ze alsnog even uit te proberen.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Hoppa.
quote:
Ubisoft toont nieuwe IP op Gamescom

Wil Ubisoft zich alstublieft melden bij de doping-controle? Volgens ons hebben ze daar flink wat steroïden of op zijn minst kilo’s peper in de reet gekregen. De ene IP na de andere schiet uit de grond alsof het niets is, maar Ubisoft is nog lang niet klaar met ons verzadigen. Je kunt niet wachten op Watch Dogs en kwijlt nog steeds bij de trailer van The Division? Tfoe, dat is nog niets. Tijdens de Gamescom zal Ubisoft ons namelijk wederom wegblazen met een nieuwe IP. En daar zijn niet de minste mensen bij betrokken..

Aangezien Ubisoft zelf geen persconferentie zal houden tijdens het evenement in Keulen, kunnen we er vanuit gaan dat de uitgever hun nieuwe pareltje tijdens de show van Microsoft of Sony aankondigt. Nu wordt het project ‘Child of Light’ tijdens de GDC Europe onthuld, en niemand minder dan Patrick Plourde leidt daar de boel. Hij was de creative director van Far Cry 3 en heeft aan twee Assassin’s Creed-games gewerkt. We mogen dus best wat kwaliteit van deze knakker verwachten!

• Martinspire

Martinspire

Het zou mij niet verbazen als dit een Kinect/Move game wordt. Mogelijk iets van Just Dance of een andere casual-game.

Al zou een AAA project natuurlijk ook niet verkeerd zijn :9

• bram1984
  • Nu online
Dat zou mij enorm verbazen, gezien de games die ze tot nu toe hebben laten zien. Ik hoop het in ieder geval niet, en ik denk het ook niet.

• Martinspire

Martinspire

Welk? Een casual-game of een AAA game?

• AssieMetPassie
quote:
pollo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:34:
[...]

Bovendien heb je er als gewone bezoeker echt NIETS aan. In de business halls kom je nergens binnen zonder afspraak (en die moet je dus van te voren regelen, dan trekken ze echt wel je credentials na) en alles is dichtgetimmerd zodat je niks ziet. Het enige voordeel is dat je even ergens rustig zou kunnen gaan zitten (op de grond of met heel veel geluk op een bankje) zonder het geduw en getrek van de massa en zonder het lawaai van de trailers.
"As a trade visitor, you have access to the business and entertainment area."
quote:
pollo schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:46:
[...]

Als je een admin op een site als ESL kent is het zo gepiept hoor.

• bram1984
  • Nu online
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:21:
Welk? Een casual-game of een AAA game?
Een casual game voor Kinect/Move. Move heeft lang niet iedereen in huis, en gezien de huidige strategie van Ubisoft zie ik ze geen Kinect only game uitbrengen. Laat ze maar weer gewoon met een echte next gen beuker als The Division komen.

• pollo
quote:
AssieMetPassie schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:45:
[...]

"As a trade visitor, you have access to the business and entertainment area."
Dat weet ik, ik kom er al een paar jaar (en ook op de Gamesconvention in Leipzig daarvoor). Wat wil je daarmee zeggen? Punt van discussie is, dat het in de Entertainment Area veel te druk is om te kunnen genieten en daadwerkelijk games te kunnen spelen/bekijken. Met een perskaartje kun je weliswaar in de relatief rustige Business Area, maar ook daar valt niets te beleven als je niet van te voren afspraken hebt gemaakt.
quote:
Als je een admin op een site als ESL kent is het zo gepiept hoor.
Nooit van gehoord. De .com geeft me een Amerikaanse school en de .nl een Sedo-parkeersite met linkjes naar springkussenfabrikanten. Lijkt me sterk dat je daarmee een Gamescom-accreditatie kunt regelen, maar vooruit, ik zal wel een populaire afkorting gemist hebben. Leuk, dan heb je door te frauderen een perskaartje gekregen. En dan? Sta je in de Business Hall een beetje naar muren van afgetimmerde hokjes te staren, gefeliciteerd.

• AssieMetPassie
quote:
pollo schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:39:
[...]

Dat weet ik, ik kom er al een paar jaar (en ook op de Gamesconvention in Leipzig daarvoor). Wat wil je daarmee zeggen? Punt van discussie is, dat het in de Entertainment Area veel te druk is om te kunnen genieten en daadwerkelijk games te kunnen spelen/bekijken. Met een perskaartje kun je weliswaar in de relatief rustige Business Area, maar ook daar valt niets te beleven als je niet van te voren afspraken hebt gemaakt.

[...]

Nooit van gehoord. De .com geeft me een Amerikaanse school en de .nl een Sedo-parkeersite met linkjes naar springkussenfabrikanten. Lijkt me sterk dat je daarmee een Gamescom-accreditatie kunt regelen, maar vooruit, ik zal wel een populaire afkorting gemist hebben. Leuk, dan heb je door te frauderen een perskaartje gekregen. En dan? Sta je in de Business Hall een beetje naar muren van afgetimmerde hokjes te staren, gefeliciteerd.
Kijk duidelijk bent u hier de expert maar ik hoop dat het op woensdag, wanneer alleen mensen met perskaartjes naar binnen kunnen, de Entertainment Area niet zo overvol zal zijn als op de dagen daarna wanneer iedereen met normale kaartjes ook naar binnen mag.

ESL aka Electronic Sports League

• pollo
Dat hoop ik ook maar helaas heeft de organisatie besloten om op woensdag ook alvast een paar duizend "gewone" bezoekers binnen te laten met zogenaamde wildcards. Dus waar het in voorgaande jaren nog wel eens te doen was om na hooguit een half uur wachten zelf vijf of tien minuten met een demo aan de slag te kunnen, zal dat dit jaar ook onmogelijk zijn.

• wouzer1977
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07:24
Op de site http://fastpass.ea.de/index.php kun je trachten een fastpass te krijgen voor 1 vd EA-games. Dan kun je een spel proberen zonder in de vaak lange rij te moeten wachten.
Je mag 5 keer proberen per game.

Tip: Verwijder je cookies en je kan weer opnieuw proberen. Wel met andere gegevens ;)

i7 860@3.6Ghz | Scythe Mugen2 RevB | 8GB DDR PC12800 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Coolermaster CM690 II adv. | CM Silent Pro M850 | Gigabyte GTX670 OC | Logitech G15 | Logitech G500 | Logitech G35 |Dell U2312HM | Creative X-Fi X

• ramoness
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-08 14:10
quote:
wouzer1977 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:27:
Op de site http://fastpass.ea.de/index.php kun je trachten een fastpass te krijgen voor 1 vd EA-games. Dan kun je een spel proberen zonder in de vaak lange rij te moeten wachten.
Je mag 5 keer proberen per game.

Tip: Verwijder je cookies en je kan weer opnieuw proberen. Wel met andere gegevens ;)
laaierlichters! ik had dit gedaan fastpass gewonnen... alles ingevuld en op het laaste was het niet meer beschikbaar! :(

• boe2
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Ach, alsof er EA titels zijn die de moeite zijn :p

• wouzer1977
quote:
ramoness schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:58:
[...]

laaierlichters! ik had dit gedaan fastpass gewonnen... alles ingevuld en op het laaste was het niet meer beschikbaar! :(
Timertje geeft aan dat je binnen 5minuten moet registreren. Vorig jaar zo ook meerdere fastpasses geregeld. Met een fp is t nog wel leuk om ff een spel te proberen. Maar om daar een uur of langer voor in de rij te gaan staan wachten hoeft dan weer niet zo graag.

i7 860@3.6Ghz | Scythe Mugen2 RevB | 8GB DDR PC12800 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Coolermaster CM690 II adv. | CM Silent Pro M850 | Gigabyte GTX670 OC | Logitech G15 | Logitech G500 | Logitech G35 |Dell U2312HM | Creative X-Fi X

• Zingo
  • Nu online
Whop whop, Fastpass voor BF 4 binnen. Stel je bent met twee man, mag die andere er dan gewoon bijstaan? En hoelang is zo'n speelsessie?

Edit: twee stuks, nu kan mun maat ook spelen

Edit: IP block, dus niet TE vaak klikken :P

Edit 3: Inmiddels voor Fifa 14, Battlefield 4 en Titanfall ieder 2 fastpasses. Tevens heb ik nu kaartjes voor de woensdag middag!

Zingo wijzigde deze reactie 07-08-2013 14:08 (56%)

• wouzer1977
quote:
Zingo schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:51:
Whop whop, Fastpass voor BF 4 binnen. Stel je bent met twee man, mag die andere er dan gewoon bijstaan? En hoelang is zo'n speelsessie?

Edit: twee stuks, nu kan mun maat ook spelEdit: IP block, dus niet TE vaak klikken :P

Edit 3: Inmiddels voor Fifa 14, Battlefield 4 en Titanfall ieder 2 fastpasses. Tevens heb ik nu kaartjes voor de woensdag middag!
Vorig jaar lukte het bij fifa wel met zn 3en op 1 pass maar bij paar andere games lieten ze dit niet toe. Bij de meeste games lieten telkens een groep van 25-50 man door. Kreeg je eerst in een zaaltje een presentatie te zien van de game die 5-10 minutren duurt. daarna ging je de volgende ruimte in voor ongeveer die speeltijd.

IP block dacht ik ook maar deze worden weer weggehaald naar bepaalde tijd. Zelfde naam in mailadres voor de @ werkt ook niet iig. Adres wordt ook gefilterd.

• Zingo
  • Nu online
Ja, ik had die IPblock idd alweer opgeheven zien worden, gelukkig. Hopelijk kan ik nog wat VIP tickets enzo bemachtigen voor andere uitgevers. Hoewel het Woensdag middag ook erg rustig schijnt te zijn. We zien wel.

• Tim14ww
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-08 19:38
quote:
wouzer1977 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

Vorig jaar lukte het bij fifa wel met zn 3en op 1 pass maar bij paar andere games lieten ze dit niet toe. Bij de meeste games lieten telkens een groep van 25-50 man door. Kreeg je eerst in een zaaltje een presentatie te zien van de game die 5-10 minutren duurt. daarna ging je de volgende ruimte in voor ongeveer die speeltijd.

IP block dacht ik ook maar deze worden weer weggehaald naar bepaalde tijd. Zelfde naam in mailadres voor de @ werkt ook niet iig. Adres wordt ook gefilterd.
Is het niet gewoon zo dat als je 1 pas hebt je hem gewoon een paar keer uit kunt printen? met mijn QR reader kom ik bij alle tickets alleen op een link van EA duitsland? Scannen ze die dingen daar uberhaupt? Of zit ik er dan heel ver naast?

• wouzer1977
quote:
Tim14ww schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

Is het niet gewoon zo dat als je 1 pas hebt je hem gewoon een paar keer uit kunt printen? met mijn QR reader kom ik bij alle tickets alleen op een link van EA duitsland? Scannen ze die dingen daar uberhaupt? Of zit ik er dan heel ver naast?
Volgens mij scannen ze die dingen als je in de Fastpass rij gaat staan. Iedere FP heeft wel een andere QR-code. Iedere FP van bijvoorbeeld FIFA die ik had hebben allen een andere QR-code.
Maar je komt er pas achter als je het toch probeert. ;)

• Asskicker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik ga ook naar Gamescon voor de eerste keer (samen met een vriend), toch een evenement dat ik al lang wil meemaken. :)

Enige tips voor ons? We kunnen enkele dag gaan (behalve woensdag natuurlijk).

Is er ergens een map te vinden waar alle games te vinden zijn?

Het lukt me trouwens niet om die Fast Passes te bemachtigen, ben al een tijdje aan het proberen. :(

Asskicker wijzigde deze reactie 13-08-2013 10:58 (30%)

• Zingo
  • Nu online
Volgens mij staat op de site een uitgebreide kaart waar je van elke hal kan zien welke stands er staan etc. Ik heb verder helaas geen tips, het wordt ook mijn eerste maal. Ik ga trouwens Woensdag wel al! :D

• Asskicker
quote:
Zingo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:57:
Volgens mij staat op de site een uitgebreide kaart waar je van elke hal kan zien welke stands er staan etc. Ik heb verder helaas geen tips, het wordt ook mijn eerste maal. Ik ga trouwens Woensdag wel al! :D
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :P

• boe2
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Je kan de android/iphone gamescom app gebruiken, daar zit een gedetailleerde 3D map in met de locaties van alle standhouders, samen met een agenda van alle events. Het is een juweeltje geworden dit jaar :)
quote:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Er zijn een een beperkt aantal woensdagtickets verkocht geweest voor "gewone" bezoekers

• Asskicker
quote:
boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:06:
Je kan de android/iphone gamescom app gebruiken, daar zit een gedetailleerde 3D map in met de locaties van alle standhouders, samen met een agenda van alle events. Het is een juweeltje geworden dit jaar :)

[...]

Er zijn een een beperkt aantal woensdagtickets verkocht geweest voor "gewone" bezoekers
Ik had die app vorige week al geprobeerd, maar alles was in het Duits en ik kon onmogelijk de locaties van bepaalde games zien. Als ik bijvoorbeeld op "Battlefield 4" klik, dan kan ik die toevoegen aan mijn favorieten, maar kan ik die nergens op de map zien?

En bah, dat is spijtig! Ik had graag in alle rust gegaan, maar niet dan.

Asskicker wijzigde deze reactie 13-08-2013 11:12 (10%)

• Zingo
  • Nu online
quote:
Asskicker schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :P
Op de verkoopsite kan je sinds een klein weekje gewoon een kaartje aanschaffen voor de Woensdag namiddag (van 1 tot 7) voor ¤25,-. Is aan de vrij dure kant en er zijn er ook maar een beperkt aantal. Maarja, als je dan een stuk meer tijd hebt om met alle Dev's te praten en games goed te bekijken is dat de moeite wel waard.
quote:
Nachmittagskarte (21.08. ab 13.00 Uhr)
Gültig für den einmaligen Einlass am Mittwoch, 21.08.2013, von 13:00 bis 19:00 Uhr.
Ze zijn nog te koop op de verkoopsite momenteel, gewoon inloggen en dan als privatbesucher (normale weg). Dan staan hij bovenaan. En het is inderdaad de app waar de plattegrond ook inzit. Hele fijne app! _/-\o_

• boe2
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Dat zuigt :|. Ik heb de mijne 5 maanden geleden aangeboden gekregen, zeiden ze dat het een speciale gelimiteerde aanbieding was voor newsletter subscribers.
Blijkt dat ze er nu nog een stuk meer verkopen, tot zover de voordelen die de hogere prijs rechtvaardigen :(

• Zingo
  • Nu online
quote:
boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:48:
Dat zuigt :|. Ik heb de mijne 5 maanden geleden aangeboden gekregen, zeiden ze dat het een speciale gelimiteerde aanbieding was voor newsletter subscribers.
Blijkt dat ze er nu nog een stuk meer verkopen, tot zover de voordelen die de hogere prijs rechtvaardigen :(
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen ze binnen laten. Gezien het feit dat de meeste magazines en dergelijke die dag komen kan ik me niet voorstellen dat ze er meer dan 5000 binnen laten. En zelfs dat is al teveel eigenlijk. Neemt niet weg dat ik er erg blij mee ben. Heb jij er dan ook zoveel voor moeten betalen?

• pollo
quote:
Asskicker schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

Ik had die app vorige week al geprobeerd, maar alles was in het Duits en ik kon onmogelijk de locaties van bepaalde games zien. Als ik bijvoorbeeld op "Battlefield 4" klik, dan kan ik die toevoegen aan mijn favorieten, maar kan ik die nergens op de map zien?

En bah, dat is spijtig! Ik had graag in alle rust gegaan, maar niet dan.
Gewoon op Electronic Arts zoeken. Die hebben zo ongeveer de helft van hal 6 in gebruik. Welke hoek dan precies voor Battlefield is kan je ter plaatse wel uitzoeken.
http://www.gamescom.de/media/de/gamescom/ausstellersuche/asdb.php?fw_goto=hallenplan/halle&fw_ajax=1&&halle=6&etage=1&width=630&kid=0012739704

• Zingo
  • Nu online
Gaat goed zo, heb weer twee fastpasses, nu voor Ubisoft, de gehele stand. Wat zoeken op internet je wel niet opleveren kan:

- Kaartjes voor woensdag
- Fastpass voor: Fifa 14, Titanfall, Battlefield 4 en gehele Ubisoft stand.

Kortom, toppertje!

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-08 16:22
quote:
Asskicker schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:53:
Ik ga ook naar Gamescon voor de eerste keer (samen met een vriend), toch een evenement dat ik al lang wil meemaken. :)

Enige tips voor ons? We kunnen enkele dag gaan (behalve woensdag natuurlijk).

Is er ergens een map te vinden waar alle games te vinden zijn?

Het lukt me trouwens niet om die Fast Passes te bemachtigen, ben al een tijdje aan het proberen. :(
Ga niet in het weekend, dus wel op donderdag/vrijdag. Als je een bepaalde populaire game wil spelen, ga er dan direct heen aan het begin van de dag. Dan bestaat er een kans dat de drukte meevalt. Je zal hoe dan ook keuzes moeten maken, want als je alle populaire games wil zien/spelen, dan ga je waarschijnlijk tijd tekort komen.

En ja, wachten hoort erbij!

Probeer gewoon wat van de sfeer in de zalen mee te pakken, zodat je niet de hele tijd in wachtrijen staat. Er zijn ook games, die niet zo'n groot publiek hebben en dus wel grappg zijn om even mee te pakken. Al schijnt Farming Simulator tegenwoordig populairder te zijn buiten Duitsland dan eerst. :+ Bij die kleinere games loop je ook eerder tegen een ontwikkelaar aan dan bij de grotere games. Daarvan zijn ze toch veelal in de business lounge.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• joffrey19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 28-08 15:48
quote:
Zingo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:09:
Gaat goed zo, heb weer twee fastpasses, nu voor Ubisoft, de gehele stand. Wat zoeken op internet je wel niet opleveren kan:

- Kaartjes voor woensdag
- Fastpass voor: Fifa 14, Titanfall, Battlefield 4 en gehele Ubisoft stand.

Kortom, toppertje!
Nog tips voor de fastpasses. Bij ea is alleen fifa gelukt en voor ubisoft staat er geloof ik dat er neits meer wordt weggegeven voorlopig.

• Chrosser
  • Laatst online: 28-08 12:01
Ik ben vorig jaar of het jaar daarvoor op de gamescom geweest. Opzich wel een stoere beurs, maar ik ben op zondag geweest. Veel TE druk. Je kon letterlijk over de koppen lopen. Als je echt een game moet checken, sprint daar als een gek heen bij de opening. Dan heb je waarschijnlijk daarna nog voor 1 top game de tijd, als je er meer gaat doen haal je het niet meer alle hallen te bezichtigen. BF3 was in ieder geval 3,5 uur wachttijd.. absurd :P

Laaaam!

• joffrey19
quote:
Chrosser schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:19:
Ik ben vorig jaar of het jaar daarvoor op de gamescom geweest. Opzich wel een stoere beurs, maar ik ben op zondag geweest. Veel TE druk. Je kon letterlijk over de koppen lopen. Als je echt een game moet checken, sprint daar als een gek heen bij de opening. Dan heb je waarschijnlijk daarna nog voor 1 top game de tijd, als je er meer gaat doen haal je het niet meer alle hallen te bezichtigen. BF3 was in ieder geval 3,5 uur wachttijd.. absurd :P
3.5uur 8)7 8)7

Ik race wel door naar Titanfall bij opening, maar 3,5u ga ik echt niet wachten.

• Zingo
  • Nu online
quote:
joffrey19 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:10:
[...]

Nog tips voor de fastpasses. Bij ea is alleen fifa gelukt en voor ubisoft staat er geloof ik dat er neits meer wordt weggegeven voorlopig.
Ubisoft had ik via het forumdeel van 'The Division'. Er werden 8 fastpasses weggegeven en je moest reageren om er een te krijgen. Maarja, als er maar 8 personen reageren (waarvan ik en een vriend beide) :P. Verder staat er elke dag een actie op facebook, maar die is nogal onmogelijk om te pakken te krijgen. Verder is het vooral goed zoeken bij Ubisoft. Wel handig is dat hij meteen voor de hele stand geldt. Verder voor EA games moet je gewoon even de cookies van die site of afgelopen uur weggooien, dan kan je alles weer 5 keer doen. Ik ben in verveling ook een uurtje bezig geweest met dus 6 fastpasses tot gevolg (7 eigenlijk, heb er nog een van Fifa over). Dus vooral veel tijd insteken, aangezien ik me verveelde en echt niks te doen had deed ik liever nu een uurtje klooien dan 3 uur wachten voor BF4.

• joffrey19
quote:
Zingo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:09:
[...]

Ubisoft had ik via het forumdeel van 'The Division'. Er werden 8 fastpasses weggegeven en je moest reageren om er een te krijgen. Maarja, als er maar 8 personen reageren (waarvan ik en een vriend beide) :P. Verder staat er elke dag een actie op facebook, maar die is nogal onmogelijk om te pakken te krijgen. Verder is het vooral goed zoeken bij Ubisoft. Wel handig is dat hij meteen voor de hele stand geldt. Verder voor EA games moet je gewoon even de cookies van die site of afgelopen uur weggooien, dan kan je alles weer 5 keer doen. Ik ben in verveling ook een uurtje bezig geweest met dus 6 fastpasses tot gevolg (7 eigenlijk, heb er nog een van Fifa over). Dus vooral veel tijd insteken, aangezien ik me verveelde en echt niks te doen had deed ik liever nu een uurtje klooien dan 3 uur wachten voor BF4.
Tnx, ik had dat EA al wel geprobeerd, maar was niet zo'n helder licht om cookies te wissen. Maar dat ga ik even proberen. En vanavond even voor Ubisoft aan de slag.

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-08 13:15
Ben heel beneiuwd naar de nieuwe Generals en BF4.

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-08 15:10
Voor het eerst ga ik (ook) dit jaar naar de beurs, helaas is het wel op de zaterdag omdat ik geen andere dag kan. Gelukkig wel gewapend met 3 fast passes (Fifa 14, Battlefield 4 en Titanfall) waardoor ik hiervoor niet in de rij hoeft te staan.
Verder probeer ik wat te zien van de PS4 en Xbox One zoals velen anderen waarschijnlijk. Ook hoop ik dat GTA5 te zien is, echter heb ik hierover nog niets kunnen terugvinden. Voor de rest wordt het rondkijken en genieten denk ik. De planning is om 9 uur al binnen te zijn.

Weet iemand hoe het zit met goodies die uitgedeeld worden? Ik kan hierover niet veel terugvinden op het internet. Of dien je zelf de goodies aan te schaffen op apart ingerichte stands?

TheReaLDeViL666 wijzigde deze reactie 16-08-2013 13:36 (3%)

• wouzer1977
quote:
TheReaLDeViL666 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:36:
Weet iemand hoe het zit met goodies die uitgedeeld worden? Ik kan hierover niet veel terugvinden op het internet. Of dien je zelf de goodies aan te schaffen op apart ingerichte stands?
Regelmatig worden er presentaties gehouden bij stands. Dan wordt er wat verteld over het bedrijf oid en dan gaan ze ineens met dingen gooien als: T-shirts, polsbandjes, games, enz.
Je merkt het vanzelf. Ineens zie je mensen als een kudde schapen bij elkaar gedrukt staan met de armen omhoog en juichen. Kan er soms lomp aan toe gaan. Lange armen, hoog springen en boos kijken helpt ;)

Veel plezier iig.

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

Razr

Dit jaar ook voor het eerst aanwezig, voor die ticketprijs kan het nooit erg tegenvallen :P Ik ga op donderdag, lijkt me de beste dag als je geen mogelijkheid hebt voor woensdag tickets.

Heeft iemand het recentelijk nog voor elkaar gekregen om die EA fastpasses te bemachtigen? Ik heb al twee keer een IP-ban gehad maar nog geen fastpass gezien :(.

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-08 15:10
quote:
Razr schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:05:
Heeft iemand het recentelijk nog voor elkaar gekregen om die EA fastpasses te bemachtigen? Ik heb al twee keer een IP-ban gehad maar nog geen fastpass gezien :(.
De fastpasses die ik gewonnen heb van EA zijn Fifa 14, Battlefield 4 en Titanfall _/-\o_
De laatste 2 had ik snel achterelkaar te pakken. Je kan het beste proberen nadat het eerste kwartier van het uur verlopen is, voor alle fastpasses die ik gewonnen heb ik ze dubbel zodat me maat ook een fastpass heeft.

• beuker19
  • Nu online

beuker19

Killerbeuker is so OP

Er komt geen Live stream van Microsoft :(
werd net gezegd bij gamekings

Battlelog : Killerbeuker Teamspeak : BuG

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

ach heeft Microsoft nog wat te melden dan? alles wat ze zeggen wordt toch een faal :P

Greatness Awaits!

• MLM
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15-06 14:21

MLM

aka Zolo

Mijn werkgever sponsort mijn ticket voor woensdag, eerste GamesCom voor mij, hopelijk is het niet te druk :)

-niks-

• TeGek
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:47

TeGek

plaats stomme ondertitel hier.

Ik en wat vrienden zijn er pas zondag, is er dan nog wel iets nieuws te leren of is het dan alleen nog maar game play beelden zien en beetje games spelen met een beetje geluk?

Heb er wel zin in, desnoods nog wat game-crap scoren :)

Heeft een passie voor limoenen.

• boe2
  • Niet online

boe2

spellingnazi

quote:
beuker19 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:03:
Er komt geen Live stream van Microsoft :(
werd net gezegd bij gamekings
Van de persconferentie zelf niet nee. Ik weet niet of je je xbox dashboard al eens bekeken hebt, maar van de rest van de beurs komen er meerdere live streams.

• matthijst
  • Laatst online: 08:06
Ga vrijdag. Wil ps4 en xb1 zien.

• Tjiwa
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
quote:
joffrey19 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:10:
[...]

Een hele goede tip:

Bij mij lukte in firefox maar 1x van de 5x5 pogingen.
In Chrome (Canary) won ik elke fastpass bij de eerste poging :o

Edit: of het kan toevallig zijn dat het net 1 minuut over 8 was...

Tjiwa wijzigde deze reactie 18-08-2013 08:30 (7%)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:
Sticky op topic, aangezien Gamescom deze week is - voor veel gamers toch wel een interessant event. :)

• Martinspire

Martinspire

Mooi mooi mooi. TS is ook even aangepast, al doe ik morgen wel wat meer aanpassen. Zo wil ik ook nog even de info voor de irc chat er aan de bovenkant bij zetten.

Erg jammer in ieder geval dat dat van MS is uitgesteld. Heb ook nog steeds niet gehoord hoe laat ze daar gaan beginnen, maar we zullen zien. In ieder geval zullen Sony en EA er wel blij mee zijn denk ik, waarbij ze aardig wat newscoverage zullen krijgen.

• matthijst
  • Laatst online: 08:06
Iemand die er wat meer "in" zit een idee welke stands je moet hebben om PS4 en XB1 games te zien? Of zouden Sony en MS demo's van alle spellen hebben staan?

edit, zoekactie gedaan:
Microsoft - Hal 6.1
- Titanfall (XB1)
- Ryse: Son of Rome (XB1)
- Dead Rising 3 (XB1)
- Project Spark (XB1)
- Forza Motorsport 5 (XB1)

EA, hal 6.1
- Titanfall (XB1)
- Battlefield 4 (XB1 en PS4)
- Command & Conquer
- FIFA 14 (XB1 en PS4)
- Need for Speed: Rivals (XB1 en PS4)

Ubisoft – Hal 6.1
- Assassin’s Creed 4: Black Flag (XB1 en PS4)
- The Crew (XB1 en PS4)
- Watch Dogs (XB1 en PS4)
- The Division (XB1 en PS4)

2K – Hal 6.1
- NBA 2K14 (XB1 en PS4)

Sony – Hal 7.1
- Drive Club (PS4)
- Infamous: Second Son (PS4)
- Killzone: Shadow Fall (PS4)
- Knack (PS4)

Nintendo – Hal 9.1

matthijst wijzigde deze reactie 18-08-2013 11:48 (71%)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

http://i.imgur.com/Bw4owRC.jpg http://i.imgur.com/T3ercTa.jpg

Uniciteit wijzigde deze reactie 19-08-2013 12:53 (34%)

• Pheace
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:37

Pheace

The Eviler of Evil

2K heeft als het goed is een reveal gepland van 'XCOM: Enemy Within' deze Gamescom, wat waarschijnlijk een uitbreiding voor XCOM zal zijn aangezien daar 30 Achievements aan zijn toegevoegd eerder deze maand.

Pheace on Steam | Pheace on Battlenet: Pheace#2450

• Mvandenberg91
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 26-08 17:00
Ik wou net kaarten kopen nu had ik dit vanochtend al geprobeerd en werkt het perfect.
Toen kwam er wat tussen en was mijn sessie verlopen helaas, maar nu werkt de site niet meer en blijft hij laden heeft iemand anders hier problemen mee?

Ik zie nu een melding van maintanance, dus mochten mensen ook niet kunnen bestellen dan ligt het daaraan.

Mvandenberg91 wijzigde deze reactie 19-08-2013 14:03 (18%)

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
joffrey19 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

3.5uur 8)7 8)7

Ik race wel door naar Titanfall bij opening, maar 3,5u ga ik echt niet wachten.
Ik heb ergens nog wel een foto van de BF3-rij die aangaf dat men op dat moment nog 6 uur moesten wachten.

Lang leve perskaarten. :P

• Razr
  • Niet online

Razr

Zojuist eindelijk een fastpass kunnen krijgen voor BF4, is de dag waarop ik ga niet kiesbaar :'). Betekend dit dat deze dat 'uitgegeven' is, of moet ik gewoon door blijven proberen?

Trouwens, zou het inscannen van de QR ook iets van de tijd/datum tonen? :P Anders dan kan ik gewoon proberen op een andere dag met de fastpass binnen te gaan. Wellicht heeft iemand daar ervaring mee? :+ .

• Elysios
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-08 13:28
quote:
Razr schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:12:
Zojuist eindelijk een fastpass kunnen krijgen voor BF4, is de dag waarop ik ga niet kiesbaar :'). Betekend dit dat deze dat 'uitgegeven' is, of moet ik gewoon door blijven proberen?
Ja, dan zijn ze voor de dag + tijd op.

GT - SC2

• Mvandenberg91
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 26-08 17:00
Waar kan je die kaarten krijgen? :P
Zou graag BF4 en Titanfall willen spelen.
Weet iemand waar je het best kan parkeren ik ga voor het eerst dus ben nog niet echt bekend?

• Razr
  • Niet online

Razr

quote:
Mvandenberg91 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:44:
Waar kan je die kaarten krijgen? :P
Zou graag BF4 en Titanfall willen spelen.
Weet iemand waar je het best kan parkeren ik ga voor het eerst dus ben nog niet echt bekend?
Met een beetje (veel) geluk kun je ze hier krijgen: klik. Je mag het 5x proberen per game, maar als je je cookies verwijderd kun je weer opnieuw beginnen. Succes! :P

En over het parkeren ben ik ook wel benieuwd, ben er nog ook nog nooit geweest. Ik zag wel dat je gebruik kunt maken van het lokale openbaar vervoer i.c.m. je Gamecom ticket.

Razr wijzigde deze reactie 19-08-2013 16:11 (15%)

• Chrosser
  • Laatst online: 28-08 12:01
Als je op tijd bent kun je gewoon bij het terrein parkeren (je wordt vanzelf door verkeersleiders richting de parkeerplaatsen gestuurd) werkte toen prima overigens. Voordat je binnen in de rij gaat staan moest je geloof ik eerst buiten in de rij gaan staan om een bandje te bemachtigen (volgens mij verschillende bandjes voor +16 en -16) Dan kun je naar binnen en moet je wachten tot de poort naar de hallen opengaat. Dan rest alleen nog uithoudingsvermogen, ellebogen werk en een lange sprint naar je favoriete stand om daar zo snel mogelijk de vetste games te gaan bekijken!

Laaaam!

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Jullie kunnen nu alvast het opbouwen van de EA stand volgen. Ook worden er via deze website alle persconferenties gelivestreamd.

http://dlb-network.com/live-events/

Avatar does not reflect reality. PSN ID: AtlAntA_Dark

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:12

Asgaro

YER A WIZARD HARRY

Hier vind je een overview van de EA booth: http://www.ea.com/gamescom/booth-cat

Let op het feit dat Battlefield 4 veel plaats in neemt, en dat het favoriete platform van het Glorious PC Gaming Master Race terug in overvloed aanwezig is... :+

My Steam profile // Essential: PC GAMING WIKI

• Martinspire

Martinspire

Haha, bij die livestream zitten ze al Titanfall te "testen" :D

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
quote:
Martinspire schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:46:
Haha, bij die livestream zitten ze al Titanfall te "testen" :D
Zonet was BF4 ook al even in beeld en als ik het goed gezien heb dan waren ze daar ook al mee aan de gang. :P

Avatar does not reflect reality. PSN ID: AtlAntA_Dark

• joffrey19
quote:
Elysios schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:20:
[...]

Ja, dan zijn ze voor de dag + tijd op.
Ik heb voor zowel Battlefield als voor Titalfall tussen 19:00 en 20:00 op zaterdag fastpasses.

Weet iemand of je ook snel aan de beurt bent met fastpasses uit ervaringen voorgaand jaar, of moet ik kiezen.

• Razr
  • Niet online

Razr

Als iemand fast passes beschikbaar heeft voor donderdag, en zelf niet gaat op die dag kun je mij even een DM sturen. Misschien kunnen we wel ruilen (ik heb er een paar voor andere dagen) :).

Razr wijzigde deze reactie 19-08-2013 16:52 (11%)

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Mobiele netwerken Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013