Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sebastiaan-1994
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-04 22:28
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een grote laptop met de beste prestaties voor zo rond de 1.000,-.
Ik zou graag willen dat de games die nu uitkomen met een redelijk grafische kwaliteit afgespeeld kunnen worden. Ik heb mij bij Acer laptops in het verleden altijd al prettig gevoeld en kwam uit op dit model: Acer Aspire V3-772G-747a1275Makk. Gewicht en accuduur van een laptop doen er voor mij niet zo toe. Is dit een waardige 'desktop-vervangende' laptop? Ben ik hiermee aan het goede adres, en zo ja waar kan ik hem het goedkoopst aanschaffen? (Ik ben ook benieuwd of er intern nog plek is voor een extra SSD harde schijf?)

Hartelijk dank voor jullie tijd!

Sebastiaan

• vosmichael
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:53
Hoi, voor zover ik zie is ie qwa specs een van de betere tot nu toe in die price range.
Het type nummer hiervoor had zoals de meeste 17inch een optie voor een 2de hdd of ssd
899 momenteel pricewatch

• M.l.
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-04 16:09
Ik heb m en ben er wat specs betreft erg tevreden over. Scherm is erg helder en natuurlijk heel scherp, interne speakers klinken goed en de accu is er redelijk makkelijk uit te halen (handig om langdurig aan netstroom te werken zonder je accu te slopen). Toetsenbord heeft alleen de nodige functietoetsen, verder geen rare knopjes of zoiets.
Pluspuntje is ook dat RAM evt. uitbreidbaar is tot 16GB, je moet dan wel alle reepjes vervangen.

Windows 8 loopt niet altijd even soepel maar dat valt meestal wel mee.

De laptop boot standaard via uefi, als je legacy (bios) inschakelt werkt je standaard meegeleverde windows niet. Dit is wel erg lastig om een multiboot-installatie te maken.

Je zou als het goed is de optische drive kunnen vervangen door een SSD.

• blokart
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-02 22:18
Uitbreidbaar tot 32Gb ipv 16Gb
Standaard zat er hier een 1 TB en 128GB mSSD erin en heb een extra beugel en een 250GB SSD
toegevoegd maar wel een leuke zoektocht om ze alle drie werkende te krijgen en de 250GB is met win 7
dus optical kan gewoon blijven.

• M.l.
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-04 16:09
Ik had het over deze versie Acer Aspire V3-772G-747a8G50Makk (die van 899).
Pagina: 1