Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Zijn er leuke werkgevers voor iemand met mijn achtergrond?

Pagina: 1
Acties:

• Uruk-Hai
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 30-09 22:00
Hoi,

Ik ben nu dik 10 jaar systeem -en netwerkbeheerder op een school. Ik heb er van alles meegemaakt, maar ik voel me er eigenlijk niet thuis.

Het grootste probleem dat ik heb met de school waar ik werk, is dat ik oprechte interesse voor het vak en vaktechnisch inzicht mis bij mijn afdelingshoofd, zogenaamd ook een "technische man".

Ik noem hem "baas", maar zijn macht is beperkt... hij kan mij bijvoorbeeld niet ontslaan, anders had-ie dat echt wel gedaan. Ik denk dat de schooldirectie ook wel ziet hoe de verhoudingen liggen en dat ze mijn arbeidscontract daarom niet ontbonden hebben.

Mijn huidige baas is een a-sociale, luie, volstrekt onbetrouwbare macho. En dus eigenlijk heel erg onzeker. Die onzekerheid compenseert hij met een grote bek, vlotte babbel, zoveel mogelijk geld verdienen, laten zien dat-ie in een dikke auto rijd en zo min mogelijk presteren. Nederland heeft ook wel heel erg een cultuur waardoor dat soort types kunnen floreren, moet ik zeggen.

Ik doe weleens wat hij had moeten doen, omdat ik zeker weet dat als ik bepaalde klussen van hem niet overneem ik a) minder nieuwe kennis op doe die elders op de arbeidsmarkt nuttig kan zijn en b) die school volledig mank gaat = het hele ICT team die door het slijk gehaald wordt, dus wat ik ook doe, het effect van zijn laksheid slaat altijd op mij terug.

Heel veel andere Nederlanders vinden het slim: andere mensen laten opdraaien voor jouw verantwoordelijkheden. Ik benoem het liever voor wat het echt is: machtsmisbruik.

Ik vind Nederland nogal een Las Vegas cultuur hebben: als je laat zien dat je geld hebt en dat je goed in staat bent om mensen te gebruiken en voor je karretje te spannen, dan heb je het gemaakt hoor, dan ben je iemand.

Ik ben niet dol op die mentaliteit, want de echte vaklui en het echt goede werk lijden er vaak onder.
Ik vind het een domme mentaliteit ook, die voor zover ik kan zien enorm kortzichtige denkers voort brengt.

Mijn baas is inmiddels zo dom geworden door zijn eigen luiheid (lees: teveel werk delegeren), dat ik hem de afgelopen jaren bij moet spijkeren in plaats van hij mij. Ondertussen krijgt hij, omdat hij mijn baas is en ons ICT team door het overige personeel beleefd wordt als 1 geheel, alle respect voor mijn werk.

Dat is dan nog een persoonlijk probleem, maar hij generaliseert mensen ook nog eens om de haverklap, heeft er ook totaal geen respect voor en kan nieuwe werknemers niet goed screenen. Dat krijg je met een baas die zelf niet goed is in zijn vak, die is makkelijker te belazeren tijdens een sollicitatie gesprek. Hij probeert dus in feite maar wat, waardoor ik soms de meest beroerde collega's heb gehad.

Dankzij hem heb ik zelfs een tijdje samen moeten werken met een drugsverslaafde ex-crimineel, die toch weer het slechte pad koos. Een ander deed niet gewoon wat ik met hem had afgesproken en ik moest nadrukkelijk streng zijn om het alsnog gedaan te krijgen. Enzovoort... een klote baas trekt klote collega's aan, soort zoekt soort.

Heel slecht voor onze school. De schooldirectie leden hier zien ICT'ers (daar ben ik sinds kort achter) als uitermate inwisselbare mannetjes :( Alsof zij met LEGO spelen en wij van die gele poppetjes zijn.

Volgens mij is hij alleen nog baas omdat ik er ben komen werken, anders was allang duidelijk geweest dat ze hem beter hadden kunnen lozen. Echt hoor, ik denk dat ik hem daar alleen weg krijg, als ik zelf eerst weg ga, waardoor hij het ineens allemaal zelf moet gaan rooien. Dat gaat hem niet lukken, zo goed ken ik hem inmiddels wel.

Kortom, ik mag hem niet.

Ik zoek meer iemand zoals ikzelf, die interesse heeft in het vak en snapt dat ICT op zijn best = steeds meer standaardiseren, waardoor je steeds beter kunt automatiseren = sneller werken = je werkgever steeds blijer maken = ook zelf meer tijd over hebben voor studie, bijscholing e.d.

Die mentaliteit mis ik volledig bij ons. Ik ben bijvoorbeeld de enige die serieus iets met scriptjes doen, mijn collega's beheren Windows Servers bij voorkeur met de hand, omdat ze een drempel voelen als ze die scripts van mij zien (en dan moet je denken aan relatief eenvoudige dsadd, dsmod batch files, e.d.).

Je hebt van die bazen, echte control freaks, die heel streng zijn, maar daar staat dan tegenover dat ze zelf ook laten zien dat ze hard moeten werken voor hun centen. Dus je werkt keihard voor zo'n man, maar ook regelmatig samen, zij en zij. Zo'n soort baas zoek ik eigenlijk.

Ik weet dat zulke bazen bestaan.

Ik ben weleens bij een andere school over de vloer geweest waar zo'n soort man werkte en ik was als een kind zo blij van gewoon daar rondlopen. Goede ICT op een school, dat kan echt wel hoor. Ze hadden daar echter geen ruimte voor een nieuwe collega (en toen ging het economisch gezien nog goed met Nederland).

Maar ik vraag me af of het gras elders ook zoveel groener is, want ik hoor van kennissen, vrienden en familie links en rechts heel veel negatieve reacties over hun bazen en wat er achter de schermen allemaal niet in de haak. Op heel veel werkplekken in Nederland is het net zo erg en soms nog erger dan mijn werkplek.

Ik ben nu 38, ik weet dat het niet slim is om in deze periode je baan op te zeggen, maar ik heb altijd vooral leuk werk gewild = een leuke baas en ik wil gewoon weten: kan dat nog? Kent iemand hier zo'n baas? Bij welke werkgever kan ik terecht om eens te informeren?

• Zoijar
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
Uruk-Hai schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:59:
Ik ben nu 38, ik weet dat het niet slim is om in deze periode je baan op te zeggen,
In ieder geval niet je huidige baan zelf opzeggen, want dan verlies je recht op WW en zal je dus totdat je nieuw werk hebt gevonden van de bijstand moeten leven... Probeer nieuw werk te vinden nu je de baan nog hebt; als je dan ergens een aanbod krijgt kan je ontslag nemen.

Verder snap ik je frustratie wel, maar vind ik het toch een beetje jammer dat je een rant over heel nederland en de nederlandse arbeidscultuur moet houden.

Zoijar wijzigde deze reactie 19-07-2013 09:24 (14%)

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:03
Ga eens met je werkgever[s] om de tafel zitten. Dit getypte stuk zou je zeker kunnen gebruiken voor argumenten die je kunt gaan bespreken met hun.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
Bas. schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:22:
Ga eens met je werkgever[s] om de tafel zitten. Dit getypte stuk zou je zeker kunnen gebruiken voor argumenten die je kunt gaan bespreken met hun.
Als je dit laat lezen betwijfel ik of je ergens wordt aangenomen... Ik zou het wel even wat anders verwoorden. Hier was pas nog een topic over: je (heel) negatief uitlaten over je vorige werkgever.

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik zie een heel verhaal over je "baas" die niet genoeg vakinhoudelijke kennis heeft.
Dan heb ik nieuws voor je, dat hebben de meeste managers niet!

Ik zie vooral frustraties bij jou, maar ligt dat nou allemaal aan je baas of zit er meer achter?
Het gras bij een ander lijkt altijd groener ;)

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-11 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

quote:
Oogje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:36:
Ik zie een heel verhaal over je "baas" die niet genoeg vakinhoudelijke kennis heeft.
Inderdaad, hier net zo...
Ik ben er gelukkig mee, hij doet de politiek maar, doe ik de techniek wel >:)

--- Spreuk van de dag --- Voedselintolerantie ---

• Bengster
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02-10 12:15
Ik ben van mening dat een goede baas ook vaktechnische kennis heeft. Mijn baas is zelf altijd engineer geweest, en is uiteindelijk door hard werken nu technisch directeur / aandeelhouder van dit bedrijf.

Sterker nog, als wij wel eens een technisch probleem hebben dan kunnen we zeker bij hem aankloppen door zijn lange ervaring heeft hij meestal zeer bruikbare inzichten.

Maar ik vrees dat dit dus ook van de sector afhangt. Wij zitten in de high tech procesindustrie, als je hier een jippyjappy people manager neerzet dan valt die genadeloos door de mand.

Nu is het maar goed ook dat hij zich niet continu bemoeit op technisch vlak, hij moet immers managen (= delegeren) maar hij kan zo wel op key-momenten de juiste doorslag geven (altijd in overleg).

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

^^ Uiteraard, mijn baas is ook doorgegroeid vanuit de techniek.
Maar zijn technische kennis (vooral als het om details gaat) is nu wel zo dat hij dan mijn hulp vraagt.

• Uruk-Hai
quote:
Oogje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:36:
Hij staat bij ons op school bekend als een "technische man", niet als een gewone manager.

Hij beheert dus zelf ook weleens zo'n Windows server. Hij heeft de installatie ervan in het verleden weleens aan een leerling over gelaten, toen ik er een tijd niet was. Dus ik kom terug op het werk, loop ons kantoor in, zie een puber de server installeren, zoek degene die dat werk eigenlijk had moeten doen (mijn baas dus) en die zit rustig kopjes koffie te leuten in de schoolkantine.

Vindt jij dat een normaal soort manager?

Wat mijn "rant" over heel Nederland betreft: is het dan niet waar wat ik hier allemaal beweer?
Ik heb deze vraag al eerder gesteld aan mensen die ik in het echte leven ken en ik hoor van iedereen verhalen die van ongeveer dezelfde strekking zijn als de mijne: "Jongen, het is overal hetzelfde".

Ik heb echt zo vaak gehoord dat het "overal hetzelfde is" en dat waren stuk voor stuk heel verschillende mensen. Ze hadden alleen met elkaar gemeen dat ze Nederlander waren.

En vervolgens krijg ik telkens weer, aan welke Nederlander ik ook advies of hulp vraag, dit soort dooddoeners als advies: "niet zo negatief doen, niet druk om maken, je kan er toch niks aan doen..."

En dank ik: "Wat?!? Nee? Kan ik er niets aan doen? Waarom bestaan vakbonden en rechtshulp dan?"
Ik heb het idee dat we weer helemaal terug zijn in het tijdperk van Daens, waarin werknemers eigenlijk maar gewoon alles pikten van hun werkgevers, waardoor hun werkomstandigheden hoe langer hoe erbarmelijker werden. Het wordt in Nederland blijkbaar normaal gevonden dat je door je baas wordt uitgebuit!

En mijn vraag is nog steeds niet beantwoord, ik zoek een leuke werkgever, gewoon specifiek een bedrijfsnaam of de naam van een instelling.

Ik snap heus wel hoe ik op jullie over kom, namelijk als iemand die zich voortdurend zo druk maakt en zich zo opvreet over van alles, dat-ie het waarschijnlijk nergens leuk heeft.

Zo ben ik niet. Ik heb in het verleden goede bazen gehad en daarom leuk werk. Zoiets zoek ik nu weer. Simpel.
quote:
Bengster schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:52:Wij zitten in de high tech procesindustrie, als je hier een jippyjappy people manager neerzet dan valt die genadeloos door de mand.

Nu is het maar goed ook dat hij zich niet continu bemoeit op technisch vlak, hij moet immers managen (= delegeren) maar hij kan zo wel op key-momenten de juiste doorslag geven (altijd in overleg).
Dat bedoel ik dus. Dat is precies waar ik heen wil, zo'n soort omgang op de werkvloer. Een baas die het verschil maakt als het er van op aan komt.

Uruk-Hai wijzigde deze reactie 19-07-2013 10:05 (15%)

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-11 14:19

Standeman

Moderator HK/SG Tweakers abonnementen

Prutser 1e klasse

quote:
Uruk-Hai schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:59:
[...]

Wat mijn "rant" over heel Nederland betreft: is het dan niet waar wat ik hier allemaal beweer?
Ik heb deze vraag al eerder gesteld aan mensen die ik in het echte leven ken en ik hoor van iedereen verhalen die van ongeveer dezelfde strekking als de mijne.
Nee dat is niet waar. Generalisaties zijn namelijk in 99,99% van de gevallen niet waar! Het heeft ook niets met Nederland te maken. Overal zie je prutsers / slackers / etc. Het maakt niet uit in welk land, welk vakgebied of welk bedrijf (van enige omvang) je zit.

Verder zijn goede leidinggevende schaars. De beste die ik zelf ooit heb meegemaakt had bijzonder weinig inhoudelijke kennis, maar wist wel iedereen te motiveren en te laten excelleren. Leidinggevende met veel inhoudelijke kennis hebben nog wel eens te neiging om te gaan micro-managen en ik wordt er redelijk kriegelig van als iemand de hele tijd op mijn vingers zit te kijken.

Vrouwen zijn net zoals quantum mechanica. Zodra je denkt dat je het begrijpt, snap je er niets meer van.

• Antaresje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-11 19:57
Ik zou eens met wat goede deteacheerders gaan praten als ik jou was. Dan zit je tenminste niet vast op één plek. Verder kan ik je aanraden om je iets minder druk te maken over dingen. Werk is een zakelijke overeenkomst, geen vriendschapsrelatie.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Testert
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-11 10:52
CV op orde brengen en vacatures bekijken van wat je graag zou willen doen. Vervolgens binnen je huidige opdracht kijken hoe je zou kunnen toewerken naar de functieeisen van wat je wilt (technologie, certificering etc) en van daaruit solliciteren. Detachering lijkt me voor jou een goede optie.

Of je kunt natuurlijk proberen een heel andere attitude aan te nemen, je prestaties uitdragen, prominenter profileren als de man die het werk doet in plaats van stilletjes op de achtergrond andermans shit op te ruimen. Is ook leerzaam, gewoon eens kijken hoe je omgeving op je reageert als je je eens heel anders gedraagt.

Uit je comfort zone!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Brixs
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2013
Ten eerste, ik zou adviseren om daadwerkelijk rond te kijken. Je bent niet tevreden over je werk, maar je bent goed in wat je doet, waarschijnlijk een medior/senior. Ondanks de recessie en hoge werkloosheid is er in IT nu vooral een chronisch gebrek aan goede professionals ipv. goede vacatures. Je bent niet te oud. En tenslotte, stel jezelf de vraag hoe je situatie over pak hem beet een jaar zal zijn als je blijft waar je nu zit.

Tegelijkertijd, zoals eerder is gezegd, niet je baan opgeven. Solliciteren vanuit een baan staat altijd beter als vanuit werkloosheid en vergroot je kansen op de arbeidsmarkt.

De makkelijkste manier om direct te zien wat er zoal voor je te koop is op de arbeidsmarkt is naar mijn mening contact opnemen met een werving/selectiebureau. Een goed bureau neemt de tijd om je te leren kennen, goed te kijken naar jouw wensen en kan via het eigen netwerk gericht voor jou op zoek. Zo kun je makkelijk in contact komen met interessante werkgevers, zonder daar zelf veel energie en tijd in te hoeven steken.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ikzelf werkzaam ben voor een werving/selectiebureau in IT, dus is mijn mening uiteraard subjectief. Er zijn hier een aantal topics actief waarin zowel voor- als tegenstanders van recruiters en werving/selectie hun mening geven, dus lees dat eens door om te kijken of dit iets voor je is.

Daarnaast, ik voel absoluut je frustratie over je werksituatie, maar ik zou je woede wel reserveren voor een min of meer anoniem medium als dit forum. Bitchen over voormalige werkgevers staat heel slecht als je bijv. via LinkedIn of Monsterboard jezelf weer op de arbeidsmarkt begeeft, zelfs al is je leidinggevende nog zo'n eikel.
quote:
Antaresje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:11:
Verder kan ik je aanraden om je iets minder druk te maken over dingen. Werk is een zakelijke overeenkomst, geen vriendschapsrelatie.
Niet helemaal mee eens. Ja, het is een zakelijke overeenkomst, maar een verziekte werksfeer is niet gezond. Dit is een van de redenen waarom mensen burnouts krijgen.

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Uruk-Hai schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:59:
[...]
Hij staat bij ons op school bekend als een "technische man", niet als een gewone manager.

Hij beheert dus zelf ook weleens zo'n Windows server. Hij heeft de installatie ervan in het verleden weleens aan een leerling over gelaten, toen ik er een tijd niet was. Dus ik kom terug op het werk, loop ons kantoor in, zie een puber de server installeren, zoek degene die dat werk eigenlijk had moeten doen (mijn baas dus) en die zit rustig kopjes koffie te leuten in de schoolkantine.

Vindt jij dat een normaal soort manager?
En wat was zijn beweegreden hiervoor?
quote:
En dank ik: "Wat?!? Nee? Kan ik er niets aan doen? Waarom bestaan vakbonden en rechtshulp dan?"
Ik heb het idee dat we weer helemaal terug zijn in het tijdperk van Daens, waarin werknemers eigenlijk maar gewoon alles pikten van hun werkgevers, waardoor hun werkomstandigheden hoe langer hoe erbarmelijker werden. Het wordt in Nederland blijkbaar normaal gevonden dat je door je baas wordt uitgebuit!
Serieus? Je hebt het gevoel uitgebuit te worden? Omdat je baas er in jouw ogen de kantjes vanaf loopt word jij uitgebuit?
Of bedoel je dat je het oneerlijk vind dat iemand flink verdient met de kantjes eraf lopen?
Je trekt een aantal zaken wel extreem door. Nederlanders mogen ook graag zeiken, vooral op managers ;)
En bij elke werkgever is wel iets om over te zeiken (ik zweet me dood in een aircoloos hok op t moment)

Volgens mij erger je je dood aan die kerel, daar kun je op 2 manieren wat aan doen. Niet meer ergeren of zorgen dat je een andere baan krijgt.
Wat hierboven gezegd wordt: CV op orde brengen, en goed bedenken waarom je weg wil. Als je die vraag ooit krijgt moet je niet zeggen dat je huidige baan drama is, k**manager etc, want dat valt meestal niet in goede aarde.

• caanova1984
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-11 16:13

caanova1984

BF3/BF4: NLKornolio

ALs je het daar wel naar je zin hebt. Hem passeren en leg je ei dan bij degene die boven hem staat. Leg gewoon uit dat je weggaat door hem. Kunnen ze misschien nog een verassende keuze maken.

Gooi in ieder geval niet je glazen in voordat je wat nieuws hebt.

Detachering ^^ daar zijn weinig goede van die er voor jouw staan ipv hun bedrijfsresultaat. Wel doe je veel ervaring op bij verschillende grote klanten. Neem aan dat je certificering niet echt bijgehouden is ? Dat heb je tegenwoordig op de IT markt hard nodig. Staat het certificaat niet op je CV dan nemen ze wel iemand bij wie dat wel staat.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:05

mrsar

waar een sar is,is een wodka

quote:
Standeman schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:09:
[...]

Nee dat is niet waar. Generalisaties zijn namelijk in 99,99% van de gevallen niet waar! Het heeft ook niets met Nederland te maken. Overal zie je prutsers / slackers / etc. Het maakt niet uit in welk land, welk vakgebied of welk bedrijf (van enige omvang) je zit.

Verder zijn goede leidinggevende schaars. De beste die ik zelf ooit heb meegemaakt had bijzonder weinig inhoudelijke kennis, maar wist wel iedereen te motiveren en te laten excelleren. Leidinggevende met veel inhoudelijke kennis hebben nog wel eens te neiging om te gaan micro-managen en ik wordt er redelijk kriegelig van als iemand de hele tijd op mijn vingers zit te kijken.
Dit dus,natuurlijk helpt het als je binnen het bedrijf een beetje goed kan lobbyen etc,interne "vrienden" onderhoud etc (ik schijn er redelijk goed in te zijn en krijg daardoor dingen (sneller) voor elkaar dan andere collega's) het is gewoon een stukje politiek vaak.

Er zit hier een manager in het distributie center en die krijgt zoveel voor elkaar bij zijn mensen..weet je waarom,hij is een people manager,hij doet hele gekke dingen,praten met zijn mensen,vragen hoe het gaat,oftewel af en toe een kort persoonlijk gesprekje en een geintje.

Jaarlijks is er wereldwijd hier een intern onderzoek naar hoe het personeel zich "voelt" binnen het bedrijf etc,hier kwam o.a. uit dat personeel zich niet gewaardeerd voelt.Management verzon allemaal dingen,dingen uitzoeken,speciale pagina waar dan je naam op staat oid etc etc, wat wilde men...gewoon een schouderklop en het horen van de manager....mja daar hadden ze niet aan gedacht :o

Het is wat onsamenhangend geworden zo,maar dit schoot me even te binnen.
pick your battles en ga rustig opzoek naar wat nieuws en neem pas ontslag als je dat hebt ow en geef jezelf geen burnout ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik help weleens iemand met het selecteren van sollicitanten. Een tip, mocht je elders solliciteren: breng de meest negatieve dingen als een positieve leerervaring. Nooit klagen over je oude werkgever. Ik zou bovenstaand verhaal eigenlijk positief herschrijven en aan de hand daarvan elders solliciteren.

Het leuke is dat er een enorm tekort is aan systeem- en netwerkbeheerders. Dus je kunt zo een andere baan vinden. Waarom begin je niet voor jezelf? Dan heb je ook nog eens de volledige vrijheid in het kiezen van klanten.

Trommelrem wijzigde deze reactie 19-07-2013 10:38 (27%)

• GSX-MAN
  • Laatst online: 21-11 15:48

GSX-MAN

Wat doet dit knopje?

Of zaag de poten onder zijn stoel vandaan. een paar maanden guerilla-oorlogvoering tegen je manager kan ook heel amusant zijn.

Never trust any complicated cocktail that remains perfectly clear until the last ingredient goes in, and then immediately clouds -Terry Pratchett

• Uruk-Hai
quote:
caanova1984 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:25:
ALs je het daar wel naar je zin hebt. Hem passeren en leg je ei dan bij degene die boven hem staat. Leg gewoon uit dat je weggaat door hem. Kunnen ze misschien nog een verassende keuze maken.
Hem passeren gaat niet. De schooldirectie ziet hem namelijk niet als een probleem.

Ik ben er inmiddels achter waarom niet. Hij heeft zich enerzijds financieel ingedekt, maar anderzijds interesseert die schooldirectie zich niet voor goed personeelsbeleid.

Dat is niet nieuw voor me. Toen ik zelf nog naar school ging zag ik menige rector ook al zich gedragen alsof het hele schoolgebeuren hem totaal niet kon boeien. Zo'n figuur die je nooit ziet en dan ineens gaat speechen en zegt: "Als school zijn we in feite toch 1 grote familie..." Nou, dan was zo'n rector wat mij betrof "die man die op zondag het vlees kwam snijden" in plaats van "papa".

Dat type rector was het eerste soort manager waarvan ik dacht: "Jemig, hoe kom jij aan je baan..."

• mrsar
  • Laatst online: 00:05

mrsar

waar een sar is,is een wodka

quote:
GSX-MAN schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:42:
Of zaag de poten onder zijn stoel vandaan. een paar maanden guerilla-oorlogvoering tegen je manager kan ook heel amusant zijn.
moet je wel kunnen,het geduld voor hebben en heel goed weten waar je mee bezig bent :P kan wel leuk zijn inderdaad :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

quote:
Trommelrem schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:34:
Ik help weleens iemand met het selecteren van sollicitanten. Een tip, mocht je elders solliciteren: breng de meest negatieve dingen als een positieve leerervaring. Nooit klagen over je oude werkgever. Ik zou bovenstaand verhaal eigenlijk positief herschrijven en aan de hand daarvan elders solliciteren.
Deze tips zijn goud waard voor de topic starter in mijn ogen.

Je mag hier wel jezelf ontlasten van je stress, op zoek naar een nieuwe baan moet je nooit laten merken dat je uit frustratie en ongenoegen bent weggegaan, want dan denken ze dat dat bij je normale gedrag hoort.
In plaats van: "mijn baas is onbekwaam en zonder mij was hij nergens",
zeg je: "ik had behoefte aan meer uitdagingen en nieuwe kansen".

Want veel (de meeste) managers zijn gladde praters zonder kennis van zaken. De managers die effectief niet ego-centrisch ingesteld zijn en zich bezig houden met het politieke spel op de werkvloer ipv. hun echte job, zijn best moeilijk te vinden.

Zelf heb ik al een inspirerende baas en leraar gehad, maar daar acht ik mij gelukkig in want de realititeit is vaak dat ze meer in de weg van het "werk" staan dan effectief iets bijdragen. Helaas maak je geen deuk in een pakje boter door de algemene houding "ik doe mijn werk wel goed, maar mijn baas is waardeloos", want dat is de waarheid die velen vooral niet willen dat uitkomt.

Een forum dient om te discussiëren, waar er meningsverschillen zullen zijn. Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• GSX-MAN

GSX-MAN

Wat doet dit knopje?

quote:
mrsar schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:45:
[...]

moet je wel kunnen,het geduld voor hebben en heel goed weten waar je mee bezig bent :P kan wel leuk zijn inderdaad :+
De balans tussen subtiel en effectief en een lange adem zijn inderdaad cruciaal. En laat je niet te snel verleiden tot dingen die verboden zijn. Hoe therapeutisch het ook lijkt, zijn banden leksteken is off limits.

Never trust any complicated cocktail that remains perfectly clear until the last ingredient goes in, and then immediately clouds -Terry Pratchett

• Brixs
  • Laatst online: 26-09-2013
quote:
GSX-MAN schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:42:
Ik vraag me heel erg af hoe slim dit is. Een oud chinees spreekwoord luidt "Wie wraak zoekt, maakt best twee graven klaar."

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:05
de topic start komt op mij meer over als "frustratie van je afschrijven" dan als een daadwerkelijke vraag... op een of andere manier heb je een negatief beeld van Nederland(ers) en laat je je compleet leiden door dat beeld... sterker nog, je gaat niet eens solliciteren omdat het bij andere bedrijven toch net zo erg is allemaal... die informatie heb je allemaal uit de 2e hand (iedereen zegt dat het zo erg is)... terwijl je zelf uit de eerste hand een goede ervaring bij een andere school hebt meegemaakt... het komt op mij een beetje over als calimero gedrag...

om op je "vraag" terug te komen:
- ja er zijn zat werkgevers die leuk zijn voor iemand met jouw achtergrond.
- ga solliciteren en zeg je huidige baan pas op als je een getekend contract hebt
- praat met een vertrouwenspersoon bij je huidige baan

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Als je het niet met de gang van zaken eens bent op je huidige werk en werkgever, waarom bespreek je dit niet gewoon met hem?

Nikon D7000 || 500px || Twitter || FnV IRC

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:34
Als ik dit zo lees zou ik zeggen; je hebt heel veel commentaar op alle managers/werkgevers/bazen in Nederland. Als jij denk dat je het beter kan; doe het dan zelf :). En dit is positief bedoeld! Jij zit zelf vol goede ideeën, maar bent er van overtuigt dat het "overal hetzelfde is". Dan is er nog maar één oplossing; zelf bewijzen dat het anders kán!

gewoon nee.

• Uruk-Hai
quote:
pdebie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:27:
Als je het niet met de gang van zaken eens bent op je huidige werk en werkgever, waarom bespreek je dit niet gewoon met hem?
Dat heb ik gedaan. Het luchtte op dat moment op, maar het probleem daar is dat "oude koeien" zich er herhalen in de vorm van "nieuwe koeien".

Dus ik haal in zo'n gesprekje een voorbeeld uit het verleden aan en vergelijk die met een situatie in het heden om aan te geven: "Omdat er zo te zien als die jaren niets veranderd is..." Dat wordt dan gepareerd met de opmerking: "Maar dat is oude koeien uit de sloot halen, want allemaal x jaar geleden, dus dat doet er niet meer toe."

Natuurlijk doet het er wel toe, als een vervelend soort werksituatie uit het verleden zich herhaalt in het heden, dan doet het er zeker wel toe. Dat weet mijn baas ook wel. Maar mijn baas pakt me gewoon op hoe ik het breng... Ik wil heel direct communiceren en hij pakt me er op.

Mijn baas is op die manier een gladde prater.
Met zo'n figuur tegenover je bereik je gewoon niks.

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05:35
ik zou zeggen zoek iets anders.
In de tussentijd doe gewoon wat je moet doen en hou het daarbij.
Los niet zijn rommel op, en als dat problemen oplevert in de vorm de ICT afdeling wordt afgefakkeld.
Dan staat hij aan het hoofd van de afdeling die wordt afgefakkeld....

• Uruk-Hai
Ik ben geen Calimero die alleen maar boehoe doet en niets probeert om zijn leven te beteren.

Ik heb al 5 jaar een eigen bedrijf gehad, naast dit werk.

Ik hield dit werk aan omdat het een vast inkomen oplevert. Als eenmanszaak weet je nooit hoe financieel de wind waait. Ik had in elk geval zeer wisselende inkomsten. Het ging op zich wel goed, maar ik had heel veel concurrentie en stond er teveel alleen voor. Het lukte me niet om een geschikte zakelijke partner te vinden.

Klandizie was ook een probleem. Ik wist niet goed hoe ik mijn klanten vast moest houden en eigenlijk deed ik mijn werk te goed bij de klanten die ik wel vast kon houden.

Ik werk heel erg volgens het principe "voorkomen is beter dan genezen".

Ik weet dat menige ondernemer in Nederland uitsluitend doet aan "genezen", door het gevolg aan te pakken, maar de oorzaak ongemoeid te laten. Daar kunnen ondernemers mee weg komen als hun klanten er geen verstand van hebben. Die klanten bellen in geval van herhaalde problemen eerder met een ondernemer die ze al kennen, dan meteen naar een andere te stappen.

Dus puur vanuit winstgevend oogpunt gezien deed ik mijn werk te goed :P

Ik kon ook niet zo goed tegen bepaalde klanten van mij.

Het beste voorbeeld is een ZZP'er die een zelfgebouwd spotgoedkoop servertje met een Intel Atom CPU op vergelijkbare wijze wilde gaan belasten als een zware zakelijke server. Het moest wel goed zijn, maar het mocht niks kosten.

Ander voorbeeld is de zelfstandige die haar kinderen spelletjes op haar zakelijke laptop liet downloaden en installeren, met zo nu en dan een virusbesmetting tot gevolg. De kids hadden zelf wel een pc, maar die was trager... Dan zei ik: "koop dan een snellere pc voor die kids"... de ene klant volgde dat advies op, maar de andere...

Daarom vind ik het niet zo raar dat dat soort bedrijfjes massaal failliet gaan als het economisch slecht gaat in een land.

Maar goed, zul je nu wellicht denken: "daar hoor je als ICT dienstverlener juist blij van te worden, van dat soort achteloze klanten. Mensen die door hun eigen geklungel jou gaan opbellen, zodat jij hun rotzooi op kan gaan ruimen en daar achteraf een factuurtje voor uit kunt schrijven. Kassa! Geld!!!"

Maar daar ging het mij niet in hoofdzaak om, ik wilde mensen serieus verder helpen ICT in te passen in hun bedrijfsvoering. Dat gaat echter niet als ze er uit zichzelf niet serieus mee om gaan. Dat had ik echt niet verwacht voor ik mijn eigen zaak begon...

Mijn klanten wilden ook vaak dat ik een reseller was. Dat was ik niet, ik stond bij de KvK duidelijk ingeschreven als "ICT dienstverlenend bedrijf". Klanten met een laptop wilden weleens een accu bij me bestellen. Diverse klanten van mij vonden het maar raar, lastig en dus vervelend als ik dan zei: "Sorry, dat kan niet, ik ben geen reseller, bestellen moet je zelf doen. Ik kan je daar wel advies in geven".

Heel veel klanten willen niet dat een ICT dienstverlener op die manier "moeilijk gaat doen".

Ik heb wel gekeken naar conversie van mijn puur dienstverlenende bedrijf naar reseller + services maar dat is lastig op te starten. Die ene groothandelaar die tegen 2009, 2010 nog met me in zee wilde gaan stelde als minimum eis dat ik minstens een flinke bulk producten inkocht. Dat ging niet, ik had geen grote klanten, alleen ZZP'ers, eenmanszaakjes en particulieren.

Standaardiseren van mijn werkzaamheden ging op een gegeven moment niet meer. Al die particulieren gingen allerlei totaal verschillende dingen inkopen voor thuis. Ik had eens twee pc voedingen op voorraad, na 2 jaar had ik ze pas beiden kunnen slijten aan klanten. De pc voedingen waren te goed geworden en mensen kochten sneller een nieuwe pc, in plaats van een onderdeel te laten vervangen.

De variatie in werkzaamheden werd me op een gegeven moment te gortig, naast de shit die ik al meemaakte in mijn vaste baan. Ik besloot de meest onzekere inkomstenbron er aan te geven. En dat was mijn bedrijf.

Dus nee, ik ben geen Calimero.

Als ik opnieuw een bedrijf ga starten, mijd ik particulieren en kleine ondernemers als de pest.

Ik bedien, na alles dat ik in die 5 jaar al ondernemend heb meegemaakt, liever 10 MBK'ers met zo'n 4-10 man in dienst, dan 100 particulieren, startende ZZP'ers en dito eenmanszaakjes. Ik wil mijn werkzaamheden kunnen standaardiseren, serieuze klanten helpen en zodoende trots kunnen zijn op wat ik doe.

Uruk-Hai wijzigde deze reactie 19-07-2013 12:13 (37%)

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:09
Wat is een 'baas'? :') Ben er nog nooit een tegen gekomen iig.

[PC] + [T430] + [R500] + [390X] | 600D | 75-300 | 18-55 |

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
zo. lekker uitgeraasd nu?

Als ik jou was zou ik eens lekker gaan sporten en flink afreageren. Even je hoofd leegmaken.

Daarna, als je tot bezinning bent gekomen, eens rustig te gaan overdenken wat je wilt. Wil je überhaupt wel in Nederland blijven werken? Aangezien alles en iedereen niet goed werkt.

Tot die tijd, doe je ding op je huidige werk en probeer je vooral niet te ergeren aan je manager. Doet hij weer iets wat niet door de beugel kan, bespreek je dat met hem. Luistert hij niet, zoek je het hogerop.

Nikon D7000 || 500px || Twitter || FnV IRC

• Uruk-Hai
Ja, klopt, ik ga eerst ontspanning zoeken de komende weken, maar daarna ga ik wel stappen zetten naar een andere werkplek. Desnoods stamp ik zelf weer een bedrijf uit de grond. Ik weet nu immers wat ik ongeveer kan verwachten als ik dat doe.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-11 14:19

Standeman

Moderator HK/SG Tweakers abonnementen

Prutser 1e klasse

Ik snap wel hoe P.O. Box aan de term "calimero gedrag" komt. In de posts die je schrijft ligt geef je de schuld aan alles en iedereen, behalve jezelf. Manager is een asociale, luie macho. Voedingen gaan niet snel genoeg stuk en een ZZP-er die een virus oploopt wil je niet helpen.

De enige "zelfkritiek" die ik zie is dat je je werk "te goed" doet? Really? Je kon je klanten toch niet overhalen om serieus ICT in hun bedrijfsvoering op te nemen! Misschien heb je daar al een verbeterpuntje te pakken.

Als ik jou was zou ik toch eerst heel goed naar mezelf kijken. Je komt op mij over als onbuigzaam persoon die altijd overtuigd is van zijn eigen gelijk.

Vrouwen zijn net zoals quantum mechanica. Zodra je denkt dat je het begrijpt, snap je er niets meer van.

• 330559
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 10:18
whooa, somebody needs to get laid
quote:
De schooldirectie leden hier zien ICT'ers (daar ben ik sinds kort achter) als uitermate inwisselbare mannetjes :( Alsof zij met LEGO spelen en wij van die gele poppetjes zijn.
Dat heeft dan wel lang geduurd voor je dat doorhad. Had ik al door na twee dagen bij mijn eerste werkgever tig jaren geleden.

330559 wijzigde deze reactie 19-07-2013 13:20 (86%)

• LauPro
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

quote:
Uruk-Hai schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:50:
Als ik opnieuw een bedrijf ga starten, mijd ik particulieren en kleine ondernemers als de pest.

Ik bedien, na alles dat ik in die 5 jaar al ondernemend heb meegemaakt, liever 10 MBK'ers met zo'n 4-10 man in dienst, dan 100 particulieren, startende ZZP'ers en dito eenmanszaakjes. Ik wil mijn werkzaamheden kunnen standaardiseren, serieuze klanten helpen en zodoende trots kunnen zijn op wat ik doe.
Ik ben al meer dan 10 jaar ondernemer en eigenlijk vanaf de start heb ik alleen maar B2B-gewerkt. Particulieren zijn gezeik, respect voor de kleine zelfstandigen die een eigen winkel hebben, ik zou het niet kunnen. Bij webshops is het helemaal drama met RMA's en transportschades.

Er zijn zat kleine zelfstandigen die willen samenwerken, zoek bijvoorbeeld eens een bedrijfsverzamelgebouw met een aantal ZZP'er die als een 'groep' ook grotere opdrachten aannemen.

Natuurlijk moet je wel blijven vernieuwen. Als je het gevoel hebt dat je vast zit in de situatie dan moet je gewoon elders solliciteren. In de IT is genoeg werk als je kundig bent.

Verder over jouw baas: wat een koning. Ik zou zeggen niets mooier als je jezelf in zo'n positie kan manoeuvreren en de hele dag iedereen wat voor je laat doen. Je kan wel stellen dat hij incompetent is maar een manager hoeft natuurlijk lang niet van alles op microniveau verstand te hebben. En hij moet het wel zien waar te maken, zolang jij als een braaf schaapje zijn fouten blijft corrigeren valt hij natuurlijk nooit door de mand - of zou je kunnen zeggen dat jij gewoon je werk doet.

Als je het gevoel hebt dat jullie IT-afdeling te lage bezetting heeft dan zou ik eens gaan spreken over de werkdruk en dit neerleggen bij jouw werkgever. Ook werkafspraken of bepaalde werkmethodes kan je natuurlijk bespreekbaar maken.

En laat je niet de mond snoeren als een opmerking verkeerd wordt begrepen. Formulier je zin dan opnieuw en blijf doorvragen totdat je het juiste antwoord hebt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

¯\_(ツ)_/¯

quote:
demichel schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:19:
whooa, somebody needs to get laid

[...]

Dat heeft dan wel lang geduurd voor je dat doorhad. Had ik al door na twee dagen bij mijn eerste werkgever tig jaren geleden.
Reageer even normaal, als iedereen ook zo in jouw (vele) topics zou reageren zou je ook niet leuk vinden.

SNSD / 

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

quote:
warhamstr schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:02:
Wat is een 'baas'? :') Ben er nog nooit een tegen gekomen iig.
Een chef die het pikt dat je terugblaft :+

• caanova1984
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-11 16:13

caanova1984

BF3/BF4: NLKornolio

Wij Nederlanders zijn gewoon zeikers dat zit volgens mij zelfs al in onze cultuur gebakken.

Alleen als iemand anders zeikt dan is het nooit helemaal terrecht volgens de anderen.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Met ^^
Als je stronteigenwijs wilt zijn als ondernemer, dan kun je volgens mij beter een zaak op gaan zetten in Frankrijk ofzo....

• LauPro
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

quote:
Coach4All schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:31:
Met ^^
Als je stronteigenwijs wilt zijn als ondernemer, dan kun je volgens mij beter een zaak op gaan zetten in Frankrijk ofzo....
Ach dat kan in Nederland ook hor, als ik eens wil afreageren zet ik gewoon eens een incassobureau op een klant ;) . Werk zat :) .

Sowieso denk ik dat je als ondernemer eigenwijs moet zijn, je gaat vaak juist tegen de stroming in. Veel ZZP'er die willen teveel in het loonslaafcomfort zitten. Zaken doen is vrienden en vijanden maken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Nick van Doorn
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-10 14:44
quote:

Dat is dan nog een persoonlijk probleem, maar hij generaliseert mensen ook nog eens om de haverklap, heeft er ook totaal geen respect voor en kan nieuwe werknemers niet goed screenen. Dat krijg je met een baas die zelf niet goed is in zijn vak, die is makkelijker te belazeren tijdens een sollicitatie gesprek. Hij probeert dus in feite maar wat, waardoor ik soms de meest beroerde collega's heb gehad.
Een tip waar je waarschijnlijk helemaal niks mee gaat doen.
Je gaat iemand beschuldigen van iets waar je zelf ook schuldig aan bent?
quote:
. Nederland heeft ook wel heel erg een cultuur waardoor dat soort types kunnen floreren, moet ik zeggen.

Heel veel andere Nederlanders vinden het slim: andere mensen laten opdraaien voor jouw verantwoordelijkheden. Ik benoem het liever voor wat het echt is: machtsmisbruik.

Ik vind Nederland nogal een Las Vegas cultuur hebben: als je laat zien dat je geld hebt en dat je goed in staat bent om mensen te gebruiken en voor je karretje te spannen, dan heb je het gemaakt hoor, dan ben je iemand.
Het is nimmer mijn bedoeling om je aan te vallen, maar ik vind dat je niet redelijk bezig bent.

quote:

Mijn klanten wilden ook vaak dat ik een reseller was. Dat was ik niet, ik stond bij de KvK duidelijk ingeschreven als "ICT dienstverlenend bedrijf". Klanten met een laptop wilden weleens een accu bij me bestellen. Diverse klanten van mij vonden het maar raar, lastig en dus vervelend als ik dan zei: "Sorry, dat kan niet, ik ben geen reseller, bestellen moet je zelf doen. Ik kan je daar wel advies in geven".

Heel veel klanten willen niet dat een ICT dienstverlener op die manier "moeilijk gaat doen".
Tja als je een eigen zaak wilt dan zul je je klanten tevreden moeten houden, net zoals je nu je "baas" tevreden probeert te houden.

Ik begrijp alleen niet waarom jij niet een accu aanschaft als ICT Dienstverlenend bedrijf, ook al koop je die bij Dixons, Mediamarkt etc. Je kunt die immers gewoon doorverkopen met uiteraard zelf daar weer iets op te verdienen.

Daarmee geef jij aan de klant tevreden te willen maken. Mocht hij de prijs te duur vinden dan leg je het probleem weer bij hem neer.

Maar uiteraard zal ik je mijn tips ook bijvoegen.
Maak een account aan op nationevacaturebank en kijk daar is rond.

Voor mij heeft dit namelijk erg geholpen.

En laat je negatieve werkervaringen van de werkgever waar je nu werkt achterwege.
Als je je huidige werkgever bekritiseerd, en zeker op de manier die je hier mooi hebt verwoord, dan kun je het wel schudden.

Waarom stel je geen nette brief op en leg je die bij een hogere macht neer. Leg duidelijk met argumenten uit waarom jij denkt dat jou "baas" niet de juiste man is.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er werkelijk intern zo gehandeld word.

Nick van Doorn wijzigde deze reactie 19-07-2013 13:58 (48%)

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:09
quote:
Coach4All schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:29:
[...]

Een chef die het pikt dat je terugblaft :+
_/-\o_ :D

[PC] + [T430] + [R500] + [390X] | 600D | 75-300 | 18-55 |

• Uruk-Hai
quote:
Nick van Doorn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:44:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er werkelijk intern zo gehandeld word.
Dat komt omdat je niet bij ons werkt. Toen ik er nog niet werkte kon ik het mij namelijk ook niet voorstellen.

Puur rationeel gezien geef ik iedereen die aangeeft dat ik daar weg moet, groot gelijk.

Telkens als ik denk wat ik het liefst zou doen, met mijn gevoel en verstand "aan" en angst "uit", komt het hier op neer:
1. Ontslag indienen.
2. De vrijgekomen tijd gebruiken om in de studieboeken te duiken.
3. Stapeltje certificaten halen, niet alleen voor de techniek, maar ook mindfullness en management.
4. Geheel uitgerust en bijgespijkerd solliciteren (na daarin enige training te hebben gevolgd).

Dan ben ik een ICT'er met dik 10 jaar ruime ervaring en verse certificaten.

Ik heb wel drie zorgenkindjes:
1. Koopflat (kan misschien kamergewijze verhuur doen, doet mijn bovenbuurman ook nu).
2. Geen inkomen meer.
3. Het kan een hele tijd duren eer ik weer een baan heb. Tot die tijd moet ik teren op een uitkering en eigen vermogen dat ik slechts in beperkte mate heb.

• vistu
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:40
quote:
Uruk-Hai schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:52:
[...]
Dat komt omdat je niet bij ons werkt. Toen ik er nog niet werkte kon ik het mij namelijk ook niet voorstellen.

Puur rationeel gezien geef ik iedereen die aangeeft dat ik daar weg moet, groot gelijk.

Telkens als ik denk wat ik het liefst zou doen, met mijn gevoel en verstand "aan" en angst "uit", komt het hier op neer:
1. Ontslag indienen.
2. De vrijgekomen tijd gebruiken om in de studieboeken te duiken.
3. Stapeltje certificaten halen, niet alleen voor de techniek, maar ook mindfullness en management.
4. Geheel uitgerust en bijgespijkerd solliciteren (na daarin enige training te hebben gevolgd).

Dan ben ik een ICT'er met dik 10 jaar ruime ervaring en verse certificaten.

Ik heb wel drie zorgenkindjes:
1. Koopflat (kan misschien kamergewijze verhuur doen, doet mijn bovenbuurman ook nu).
2. Geen inkomen meer.
3. Het kan een hele tijd duren eer ik weer een baan heb. Tot die tijd moet ik teren op een uitkering en eigen vermogen dat ik slechts in beperkte mate heb.
Of je doet slechts wat je echt moet doen volgens je omschrijving, houdt een hoop tijd over, begint alvast met zelfstudie en kijkt rond wat er voor mogelijkheden op de arbeidsmarkt zijn. Ik weet zeker dat er bedrijven zijn waar je het wel naar je zin hebt en opleidingsmogelijkheden hebt.

• GSX-MAN

GSX-MAN

Wat doet dit knopje?

Of ineens heb je het: je wordt conducteur!

http://www.werkenbijns.nl/

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03:48

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ga eerst eens 10 jaar terug.
Waarom ging je op een school werken als IT'er?
Het beeld wat je dan al moet hebben, is dat je niet verder wilt leren en meer ervaren wilt worden. Met alle respect voor je functie, is dit in vergelijking met een 'echt' bedrijf totaal anders. Systeembeheerder op een school is eigenlijk de echte basis in de IT wereld. Weinig resources en ervaringen, geen idee over hoe het in het bedrijfsleven er aan toe gaat etc.. etc. (even los van de grotere hogescholen).

Daarnaast is dan de vraag: wat heb jij in die 10 jaar dan gedaan?

Eigenlijk heel je verhaal over hoe slecht het is, dat boeit in feite geen ene ruk. JIJ werkt daar, en het werk is nou eenmaal zo daar. JIJ hebt geen ervaring, JIJ hebt geen doorgroei mogelijkheden. JIJ zit nu vast en wellicht zeg ik het allemaal heel hard, maar het is gewoon JOU probleem.

Dan moet je gaan kijken naar je opties;

- Geen ervaring van de huidige software/systemen anno 2013
- Geen certificaten voor anno 2013
- Tegen de 40
- Ervaring is 10 jaar systeembeheerder op een school

Even in kort: Je bent de lul.

De reële opties zijn:

- Avondschool
- In je eigen tijd werken aan certificering , MSCA, MSC, MCTS etc.
- Genoegen nemen met minder, een totaal ander bedrijf. Hier proberen de kans te krijgen om deel-tijd te werken om zo scholing te kunnen doen, of in tijd van de baas.
- Detachering, al verwacht ik de kans dat ze iets met je willen zeer klein. Met name zoeken ze gewoon mensen die rond de 20ish zitten en willen doorleren.

Dus ik snap eigenlijk niet eens waarom je zo afgeeft op je huidige werkgever. Een beter topic was geweest "hulp ik ben 40, en ik wil iets anders".

Overigens zijn mijn woorden misschien een beetje hard, maar volgens mij vertel ik wel ongeveer waar je nu staat en aan toe bent.

.oisyn: Douweegbertje, geniaal als ie is, poogt de ambiguïteit van mijn stelling op een ludieke manier aan te tonen door te insinueren dat ik liever een natte 40 dan een droge 30 heb.

• p2w
  • Laatst online: 21-11 15:43
En let wel op: als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op een WW uitkering (of de werkgever moet je onstlaan met wederzijds goedvinden:
http://www.uwv.nl/Werkgev...ederzijds_goedvinden.aspx

Houdt er wel rekening mee dat voor de overheid en scholen extra regels gelden bij een ww-uitkering (de werkgever moet ondersteunen bij het vinden van een andere baan):
http://www.uwv.nl/Particu..._of_in_het_onderwijs.aspx

• onkl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 20:18
quote:
douweegbertje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:06:[...]
Eigenlijk heel je verhaal over hoe slecht het is, dat boeit in feite geen ene ruk. JIJ werkt daar, en het werk is nou eenmaal zo daar. JIJ hebt geen ervaring, JIJ hebt geen doorgroei mogelijkheden. JIJ zit nu vast en wellicht zeg ik het allemaal heel hard, maar het is gewoon JOU probleem.
[...]
Dit viel mij enorm op in je verhaal, TS. Het hele verhaal gaat over je baas, niet over jou.
Draai het verhaal eens om, als mentale exercitie: "Ik kan niet tegen een baas die de kantjes eraf loopt, ik kan niet tegen een baas die niet professioneel met me omgaat, etc." Dat voelt extreem oneerlijk voor jezelf: "moet ik het dan maar normaal vinden dat mijn baas er de kantjes vanaf loopt??" Tegelijkertijd: Nu heb je het probleem zo omschreven dat je er wat mee kan. Dat is een stuk prettiger dan dit machteloze gevoel.

Wat ik, denk ik, zou doen in je situatie, is eens gaan praten met je bedrijfsarts, of een betrouwbaar iemand van personeelszaken. Leg hem uit hoe je je werksituatie ervaart, desnoods net zo zwart-wit als in je TS. Leg ook uit dat je hier op langere termijn aan onderdoor gaat (danwel ander werk gaan zoeken, danwel burnout. Dat tweede noem je zelf niet, maar is helaas wel de meest gebruikelijke uitkomst van dit soort verhalen.). Maar leg ook uit, en die is heel belangrijk, dat je doorhebt dat dit niet persé aan je baas ligt.
Bespreek met zulke mensen bijvoorbeeld eens of het mogelijk is een coaching-traject te krijgen, waarin jij leert om te gaan met deze frustraties. Da's linksom of rechtsom nuttig. Ook als je toch een andere baan gaat zoeken, zal je elementen van je verhaal tegenkomen. Daar kan je dan een stuk beter mee omgaan. Of misschien leer je wel hoe je met je baas om kan gaan. Of misschien hoe je wel duidelijk kan maken dat hij niet functioneert, zodat je van hem af bent. Of misschien is je conclusie dat dit hem echt niet gaat worden, maar kan je, doordat je vroeg aan de bel hebt getrokken goede ondersteuning meekrijgen (cursussen, trainingen, etc.) om rustig aan een andere baan te vinden.

Heb niet teveel of te expliciete verwachtingen bij dit soort trajecten. Mijn ervaring is dat ze enorm helpen, maar niet persé de uitkomst hebben die je verwacht. :)

Bottom line: Focus jezelf op wat JIJ zou kunnen veranderen. Like it or not: Je baas hoort daar niet bij, jijzelf wel.
Zeker in het onderwijs is daar, in mijn ervaring, veel waardering en ruimte voor en zal je, als je de vraag op de goede plaats neerlegt, hierbij verrassend goed geholpen worden.

• .oisyn
  • Laatst online: 00:07

.oisyn

Moderator Digitale valuta/coinmining

Discussiewinnaar 2014

Ik vraag me af wat je nou eigenlijk met je topic wil. Je wilt blijkbaar weg bij je baas, maar 70% van je topicstart gaat over waarom je een specifiek persoon niet mag en wat er allemaal mis mee is. Compléét irrelevant als ik even puur naar de titel van de topic kijk. Heb daarom ook meer het idee dat je even flink wil ranten. Op zich niets mis mee, maar dan is Stuffis Generalis wellicht een betere plek ;)

Nixxes is hiring: 3D Visual Artist. DM voor details.

• Uruk-Hai
quote:
douweegbertje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:06:Waarom ging je op een school werken als IT'er?
Ik had toen een ander beeld van werken op een school dan wat ik nu heb.

Om eerlijk te zijn maakte ik onderscheid tussen "het harde leven in de industrie" en het "softe leven in instellingen". Ik ben motorisch traag, merkte ik, had een langere leerweg nodig dan andere stagiaires.
Daarom leek een baan in het harde en drukke bedrijfsleven me niet geschikt.

Werken bij een instelling leek wel een goed idee. Ik had ziekenhuizen, overheidsgebouwen en scholen in mijn lijstje staan voor ik ging solliciteren.

In dat opzicht was die school wel een goede werkgever. Ik had ook geen echte klachten gedurende de eerste 4 jaar ofzo. Ik was lekker blij met mijn baantje en wat ik tegen kwam en mij niet beviel kon ik voor me houden. Ondertussen deed ik leuk werk...

Maar op een gegeven moment begon me e.e.a. te dagen, dingen die niet klopten, waar ik aanvankelijk niet een helder verhaal van kon maken, maar hoe dan ook... er klopte gewoon van alles niet. Ik kan het nu wel heel mooi verwoorden, maar dat kon ik toen niet. Ik moest zelf uitzoeken hoe de vork in de steel zat en dat heeft me veel gekost, meer dan me lief is, kan ik wel zeggen.

Het positieve er aan is: ik heb er veel van geleerd :P
Het is geen leuk soort kennis om mee te zeulen, maar het is uiteindelijk praktijk ervaring.
quote:
douweegbertje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:06:Daarnaast is dan de vraag: wat heb jij in die 10 jaar dan gedaan?
Ik doe feitelijk zowel het grootste deel van de techniek als het grootste deel van de politiek omtrent die techniek.

Dat klinkt misschien vreemd, maar ik kom op een forum sneller over als een opgewonden standje dan in het echte leven. In het echte leven ben ik veel rustiger, ingetogener. Maar ik zeg er wel waar het volgens mij op staat. Alleen niet zo fel als hier, de toon waarop ik het in het echt doe is meestal wel wat vriendelijker.

Ik sta niet met iedereen altijd op even goede voet, maar dat compenseer ik meestal zelf met later op een rustiger moment nog eens uit praten, inzet tonen en vooral: afspraken nakomen.

Dat doet mijn baas meestal niet, vooral niet met docenten die geen bijzondere status binnen de school hebben. Dat zijn overal het algemeen gewoon mensen die gewoon geholpen willen worden. Die maken dan een afspraak met hem en dan zien ze mij. Hij zegt niet: "ik regel dat", hij zegt: "ik doe dat voor je".

En dan vraagt-ie of ik het wel doen. Ik zeg dan "prima, jij bent de baas". Zijn soort woordgebruik vind ik alleen niet zo slim van hem, want dan zien docenten mij komen, terwijl ze hem verwacht hadden. Dat heeft al meermalen tot een hoop klachten geleid, maar de directie doet er niets aan.

In het land der blinden is eenoog koning...
quote:
douweegbertje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:06:JIJ werkt daar, en het werk is nou eenmaal zo daar. JIJ hebt geen ervaring, JIJ hebt geen doorgroei mogelijkheden. JIJ zit nu vast en wellicht zeg ik het allemaal heel hard, maar het is gewoon JOUW probleem.
Ja, dat weet ik.

Dat kon ik ook zo helder beredeneren toen ik net op die school ging werken.
Ik zag toen allerlei mensen die daar al tientallen jaren werkten net zo klagen als ik nu doe en ik dacht: "Jullie zijn gewoon zelf het probleem, jullie hadden allang ergens anders moeten gaan werken!"
quote:
Zo voelt het meestal wel ja.
quote:
douweegbertje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:06:Dus ik snap eigenlijk niet eens waarom je zo afgeeft op je huidige werkgever. Een beter topic was geweest "hulp ik ben 40, en ik wil iets anders".
Dat is allemaal emotie.

Het zal ook wel door het moment komen, ik ben net aan mijn zomervakantie begonnen en heb toen dit topic gestart. Ik was waarschijnlijk rustiger gebleven als ik eerst 3 weekjes actieve sportvakantie (knap ik enorm van op) had gedaan en dan dit topic gestart. Dan had ik waarschijnlijk driekwart (het meest negatieve deel ervan) van mijn verhaal achterwege gelaten.
quote:
douweegbertje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:06:Overigens zijn mijn woorden misschien een beetje hard, maar volgens mij vertel ik wel ongeveer waar je nu staat en aan toe bent.
Helaas wel.

Wie van jullie heeft ervaring op gedaan met http://www.icttrainingen.nl? Ik denk erover om daar mijn training online te gaan volgen, maar ik wil eerst weleens weten of het mijn geld waard is.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-11 21:07
quote:
De manier waarop je zoiets brengt maakt heel veel uit. Wat denk je, dat mensen in het KvK register gaan opzoeken als wat voor soort bedrijf jij daar in staat? Natuurlijk niet.

Een andere manier om dit op te lossen, is gewoon een prijs te quoten voor zo'n accu die minstens 50% te hoog is. Dan zoeken ze het zelf wel uit of ze willen het toch en je houdt er tenminste nog wat aan over. Nog nooit zo'n "we'd rather you just fuck off" offerte gezien?

Anyway sommige reacties in dit topic zijn idd wel erg bot, zelfs als ze misschien terecht zijn.

• Uruk-Hai
Ik heb liefst eerlijke reacties, ook al zijn ze bot. Ik vind een botte opmerking incasseren helemaal niet zo erg, zolang ik maar de indruk heb dat iemand het niet bedoeld als onderuit halen.

Tot nu toe heb ik niet die indruk in dit topic. Af en toe bespeur ik hier en daar wat onwetendheid of kort door de bocht denken, maar tot op heden zie ik mensen op hun eigen manier op een eerlijke manier reageren. Waarvoor mijn dank :)

Ik probeer ook altijd zo eerlijk mogelijk te zijn tegenover mezelf en anderen. Dat lukt niet altijd, soms vergis ik me of ben ik door emotie (meestal omdat ik me te druk maak) ziende blind en daardoor oneerlijk tegenover mezelf of in een discussie, zoals Nick van Doorn aangaf betreffende generaliseren.

Soms kies ik mijn woorden onzorgvuldig en word ik daar op aangesproken. Ook dat vind ik normaal en aanvaardbaar.

Maar ik doe wel mijn best in eerlijk en open mijn problemen te benaderen en onder ogen te zien.
Problemen oplossen begint met ze te erkennen.

Voor zover ik weet is er geen betere manier om ermee om te gaan.

Het laat me alleen niet bepaald onberoerd, al die harde waarheden die ik daardoor zie.

En ontspannen heb ik nooit echt goed geleerd. Ik heb me al wel aangemeld voor een aantal proefcursussen daarvoor.

Een vriend van mij is er een jaar tussenuit geknepen om in het buitenland te gaan werken en heeft zijn baan kunnen behouden door zijn werkgever daar een vergoeding voor te betalen. Ik ben vergeten hoe die opzet heet, zal het hem nog eens vragen.

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:45
Kijk ook goed naar jezelf jouw verhaal lijkt te gaan over het feit dat jij veel dingen pikt van je baas. Dit is niet een goed iets om 10 jaar lang mee rond te lopen. Het helpt jezelf niet en die baas van je kan lekker doen wat die wilt. Als er kans is om daarop in te gaan met zijn werkgever neem het aan en als ik jou zo hoor kan je zijn rol straks invullen! Ik ga er nu vanuit dat alles wat jij zegt 100% waar is, maar dat lijkt me sterk. Er zal ook een hoop frustratie zijn het is nu vakantie zorg dat je het volgende jaar weer fris start en objectief naar je situatie kijkt. Zolang het brood op de plank brengt is het lijkt me nog geen probleem. Ik denk dat het aan het licht brengen van wanprestaties alleen maar positief zal worden ontvangen door een hoger management.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:21
quote:
Uruk-Hai schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Dat ligt helemaal aan jezelf. Gezien het huidige tekort aan systeem- en netwerkbeheerders is het knap als je langer dan een week werkloos bent.

En het leukste is: Systeem- en netwerkbeheer kan niet worden geoutsourcetet naar India of Polen. Programmeerwerk wel. De markt kan hooguit verzadigen. Het werk is net als dat van de begrafenisondernemer. Er zullen altijd mensen doorgaan, en een begrafenisondernemer kan geen webshop worden.
quote:
Sorry, maar als je met diezelfde instelling in loondienst bent, dan is dat een gegronde reden om te worden ontslagen. Werk is werk, en soms moet je nou eenmaal afwijken van je functieomschrijving. Bovendien, waarom neem je dan niet gewoon een vaste leverancier/partner die het resellen voor jou doet? Met deze instelling kun je inderdaad geen eigen bedrijf runnen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat ik voorop stellen: ik herken je verhaal. Toen ik begon met werken, heb ik 5 jaar op een ROC gewerkt. Een aantal dingen die ik daar signaleerde:

1) Onderwijs is het primaire proces, de rest is ondergeschikt. Toch een wezenlijk verschil met het bedrijfsleven; daar is het primaire proces geld verdienen ;)

2) Aan ARBO-wetgeving heeft men meestal lak. Want het pand is al jaren een school en inmiddels misschien wel monumentaal. Bovendien kunnen de leerlingen in de pauze en tussen de lessen naar buiten en er kunnen ramen open, dus wat zou ik me druk maken om het klimaat in het pand? In de zomervakantie is toch iedereen weg behalve de congierge. Dat de rest van het ondersteunend personeel het liefst gewoon buiten het hoogseizoen op vakantie gaat wordt vrij makkelijk vergeten, want niet boeiend voor het management, dat zelf ook ooit voor de klas stond.

3) Wat er op management zit heeft over het algemeen een opleiding gevolgd om onderwijs te geven en is naar boven gepromoveerd. Sommigen doen het goed op een managementpositie, anderen menen dat ze een klas onder hen hebben en dat als ze af en toe een leerling een standje geven of een leerling individueel bijspijkeren, het dan goed is. Die willen zich ook overal tegenaan bemoeien. Veel micromanagement terwijl management de hoofdlijnen zou moeten houden en de detaila aan andere zou moeten over laten. Bovendien: als ze eenmaal op een machtspositie zitten, willen ze die met geen mogelijkheid meer afgeven. Nogal wiedes ook: wie wil er nou zijn na lang zwoegen verworven zeggenschap kwijt? Wordt je zelf weer ineens op de vingers gekeken, dat moet je niet hebben ;)

[4) Geld is altijd een issue. Er gaat (te)veel over de balk door mismanagement (voor oorzaak zie vorige), en de zak met geld die men per leerling van de overheid krijgt wordt alsmaar kleiner. Het aantal leerlingen trouwens ook, dus dat mes snijdt op twee manieren. Voeg daarbij dat de overheid steeds meer van onderwijzend personeel vraagt door het opleggen van onzinnige zaken als een digitaal portfolio en andere zaken waar leerling noch docent op zit te wachten, en je snapt dat een afdeling op een school eigenlijk gewoon maar moet afwachten wat ze krijgt qua budget - als ze dat al krijgen en het niet over de balk is gesmeten aan een megalomaan project van een lid van het CVB dat iets leuks heeft gezien, of gewoon aan dat beetje onderwijs op gaat.

5) Het is semi-overheid en was vroeger helemaal overheid. Wat je ook zegt, zeker bij het oudere personeel krijg je die mentaliteit er niet makkelijk uit. Het salaris is vast en komt toch wel, evenals die jaarlijkse periodiek, want dat is wettelijk zo geregeld. Waarom zou je je dan druk maken? Dat straalt van de oudere generatie over op de jongere. Die proberen er tegenin te gaan, maar worden er uiteindelijk door verpest. Immers, waarom jezelf druk maken als het geld toch binnekomt en je doet wat je leuk vind? De enigen die er wel mee zitten zijn de jongere generaties die in de onderwijsondersteuning zitten. Want die willen graag verder. Veranderen kan, maar kost moeite en geld en dus doet men dat alleen als het nodig (lees: wettelijk verplicht) is. Herkenbaar? ;)
Overgigens is e.e.a niet exculsief voor scholen, maar dit zie je bij vrijwel alle (semi-)overheid, ZBO's en geprivatiseerde ex-overheidsinstellingen (KPN, PostNL anyone?)

Kortom: weinig geld, te weinig management kennis om dat geld effectief in te zetten, en ook nog eens een instelling waarmee je ieder goed initiatief rucksichtlos de kop in kunt drukken. Dus ik snap je wel ;)
Na 5 jaar was ik zelf heel erg blij dat ik nog net jong genoeg was om de overstap naar de consultancy te kunnen maken :)

Dan is de vraag: waar moet TS naartoe? Zware consultancy gaat hem niet worden; nofi, maar na tig jaar op een school te hebben gewerkt mis je gewoon de consultancy (dus de niet technische) skills die van een consultant met een hoop ervaring wel verwacht worden. Blijft over: handjes verlenende dienstverleners. Die zijn er zat. Denk aan bedrijven als OGD, Peak-IT, Qmagic, etc etc. Die leveren gewoon mensen met bepaalde skills. Of desnoods als ZZP'er, hoewel ik die laatste stap nu niet zo snel zou nemen, zeker als ik geen netwerk had :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Laatst online: 23:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Uruk-Hai schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:32:
Ik heb liefst eerlijke reacties, ook al zijn ze bot. Ik vind een botte opmerking incasseren helemaal niet zo erg, zolang ik maar de indruk heb dat iemand het niet bedoeld als onderuit halen.

Tot nu toe heb ik niet die indruk in dit topic. Af en toe bespeur ik hier en daar wat onwetendheid of kort door de bocht denken, maar tot op heden zie ik mensen op hun eigen manier op een eerlijke manier reageren. Waarvoor mijn dank :)

Ik probeer ook altijd zo eerlijk mogelijk te zijn tegenover mezelf en anderen. Dat lukt niet altijd, soms vergis ik me of ben ik door emotie (meestal omdat ik me te druk maak) ziende blind en daardoor oneerlijk tegenover mezelf of in een discussie, zoals Nick van Doorn aangaf betreffende generaliseren.

Soms kies ik mijn woorden onzorgvuldig en word ik daar op aangesproken. Ook dat vind ik normaal en aanvaardbaar.

Maar ik doe wel mijn best in eerlijk en open mijn problemen te benaderen en onder ogen te zien.
Problemen oplossen begint met ze te erkennen.

Voor zover ik weet is er geen betere manier om ermee om te gaan.

Het laat me alleen niet bepaald onberoerd, al die harde waarheden die ik daardoor zie.

En ontspannen heb ik nooit echt goed geleerd. Ik heb me al wel aangemeld voor een aantal proefcursussen daarvoor.

Een vriend van mij is er een jaar tussenuit geknepen om in het buitenland te gaan werken en heeft zijn baan kunnen behouden door zijn werkgever daar een vergoeding voor te betalen. Ik ben vergeten hoe die opzet heet, zal het hem nog eens vragen.
Het is al een paar keer geroepen, maar ga nou gewoon nu terwijl je nog steeds werk en dus geldstroom hebt op zoek naar iets anders...

Buitenland is leuk, maar je had het tijdje terug nog over koopwoning met hypotheek. Zodra je weg wilt gaat dat een enorme blok aan je been blijken. Ga in eerste instantie gewoon iets in de buurt zoeken. Als dat niet snel lukt is het helemaal niet erg (want zoals gezegd heb je nog wel werk), maar als je wel beet hebt, ben je weer stapje verder :)

Overigens ook duit in zakje doen mbt houding: wees *ALTIJD* positief in zakelijke situaties. Dat betekent allerminst dat je kritiekloos moet zijn of dat je alles maar moet slikken, maar toon altijd goede wil en meedenkendheid. Spreek nooit kwaad over collega's en leidinggevenden, maar geef wel eerlijk aandachtspunten toe. Zet alles op alles om niet als zeikerd over te komen.

Als OR-lid heb ik vrij veel contact met directie van mijn bedrijf (en van het internationale moederbedrijf ervan). Als ik #1 klacht hoor over medewerkers, is het wel negatieve houding (en ja, daar zit absoluut iets hypocriets in, maar besef goed wie de touwtjes in handen heeft). Door je in positieve zin te onderscheiden heb je al een erg groot streepje voor. Je kunt zelfs enorme inhoudelijke en procesmatige tekortkomingen ermee compenseren. Als ik je verhaal zo lees, is het van een typische mopperende maar competente techneut die zich genegeerd en gepasseerd voelt tov een typische marginaal competente maar uitermate positief overkomende leidinggevende.
Clou is dat voor directie die positieve houding zeker zwaarder weegt dan inhoud en vaak zat (zeker in non-profit) zwaarder weegt dan resultaten. Dat kun je klote vinden, maar het is gewoon zo. Oplossing is om te zorgen dat jij je dat ook eigen maakt. Dat betekent niet dat je inhoudsloze lulverhalen moet verkopen, wel dat je jouw onderbouwde verhalen in een zo pro-actief mogelijke sausje moet gieten. Zij willen jouw geklaag niet horen, ze willen horen hoe jij oplossingen biedt voor hun problemen. Bied hen die oplossingen - maar geef duidelijk aan welke randvoorwaarden daarvoor nodig zijn. Ook op vlak van aansturing ;)

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013