Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Newllander
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-08 17:01
Beste mensen, bezint eer ge met Versio begint !

Wat ik nu toch heb meegemaakt!? Het volgende...

De prijs van Versio heeft me over de streep getrokken. Maar ach wat kwam ik bedrogen uit. In eerste instantie leek het vrij aardig te gaan. Ik had 2 reseller pakketten gekocht, en ging er wat websites op draaien. Allen Joomla, gezien ik al m'n websites daarmee maak. (zoals zovelen!)

Al snel begonnen de problemen. Foutmeldingen, Apache errors, Waarschuwingen, verkeerde of incomplete servers en configs, het bleef maar doorgaan! Natuurlijk blijf ik niet bij de pakken neerzitten, en heb Versio diverse malen via chat duidelijk gemaakt wat de problemen waren, en zelfs nog wat oplossingen aangedragen om het te fixen.

Zoals te verwachten; nul op het rekest. Er werd niets mee gedaan, behalve dat er verteld werd (je lacht je dood!) : Negeer de fouten, zet de foutenrapportage uit ! Om je kapot te ergeren.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik heb een VPS aangeschaft, een High Availabilaty VPS (niet bij Versio uiteraard), welke ik geconfigureerd heb, en waarna ik de websites gemigreerd heb. Resultaat: Draait als een tierelier, veel en veel sneller dan de shared hosting, geen enkele error, fout of wat dan ook, net zoals het hoort, en stom genoeg uiteindelijk nog goedkoper ook, zonder domeinnaam-limieten ! Stom dat ik dat niet eerder in de kieren gehad heb. Ik betaalde hier bij Versio omgerekend 36¤ per maand, en ik betaal nu nog geen ¤30,- per maand (incl. BTW). Goede zet dus!

Maar we zijn nog niet klaar! Alles goed en wel overgezet, heb ik Versio gecontact met het verzoek om het restant van het vooruit betaalde bedrag te restitutioneren, evt. met aftrek van wat administratiekosten, gezien ik bijzonder ontevreden ben over het 'product'. Om een lang verhaal kort te maken: Versio zegt hele goede producten te leveren (lol), geen problemen te hebben (lol), geen creditfactuur aan te kunnen maken (lol), en mijn account niet stop te kunnen zetten (lol). Verder liggen uiteraard alle problemen aan mijn websites (lol) of externe partijen als GTMETRIX (lol), omdat zij zogezegd teveel traffic genereren oid, waardoor iemand iemands IP geblokkeerd heeft.

Op de opmerking dat klanttevredenheid ver te zoeken is, en dat Versio er niet veel moeite voor doet dit te behouden, krijg je enkel het simpele antwoord terug dat de proeftermijn van 2 weken verstreken is.

Ik hoop dat een ieder aan dit verhaal enige realiteitszin overhoudt, en zijn keuzes weloverwogen, met inachtneming van bovenstaande opsomming van feiten, neemt.

PS: De domeinnamen zijn bij Versio wel lekker goedkoop, en vrij simpel te configureren, dus dat kan zonder moeite bij Versio.. Eerlijk is eerlijk. 8)7

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:26

Saven

Administrator

Pas maar op voor je het weet krijg je de advocaat van rashid aan je broek :P of hoe heet die eigenaar? volgens mij was hij niet zo gediend van negatieve berichtgeving.. stond ook ooit iets over op de tweakers frontpage

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Zulke mensen weten toch dat het internet groter is dan zijzelf? Een bericht verspreidt zich op internet een stuk sneller dan mondeling. Hierdoor zijn een aantal bedrijven hun klantenservice ook aanzienlijk gaan verbeteren en een aantal boeit het simpelweg niet. In dit geval zal het Versio dus een worst zijn wat er over ze gezegd wordt, mensen komen toch wel omdat ze goedkoop zijn.

Dat TS overal (lol) om heeft is dan weer minder nuttig. In plaats daarvan kan TS beter steekhoudende argumenten in zijn verhaal zetten waarom de uitspraken van Versio simpelweg niet juist zijn.

<!-- Lege ruimte te huur -->

• xp7amrkr
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-08 18:33

xp7amrkr

De enige echte!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:26

Saven

Administrator

prachtig altijd hoe die zolderkamer directeurs denken dat ze heel het wetboek kennen en alles als smaad of laster definiëren :P

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
dergelijke topics vind ik maar onzinnig. Leuk dat je je ervaringen deelt maar je geeft nou niet echt een objectieve uiteenzetting waarom versio geen aanrader is.

Weten wij veel wat jij hebt gedaan om die errors te veroorzaken.

Wie dit leest is gek. Fo real.

• Mental
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:33
Zonder wat technische details is het voor ons niet echt te beoordelen wie er nu een punt heeft, hoster of jij.
Het is in ieder geval duidelijk dat je niet tevreden bent en dat je daarom versio afraad, maar details zijn we hier dol op.

• sealander89
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19-07-2013
Laat ik dan maar een paar steekhoudende argumenten noemen om niet in zee te gaan met deze club.

Ik ben 19-05-2013 van reseller bij Antagonist i.v.m. groei van mijn klantenbestand overgegaan op een VPS. Ik heb ervoor gekozen deze bij Versio af te nemen. Deze kwam na het lezen van wat reviews m.i. goed uit de bus, en dus wilde ik het avontuur Versio wel aangaan.

Ik ben nu 2 maanden lid en ik host naast reguliere klantenwebsites ook een gameserver (Teamspeak) en een website waar 24/7 theatertickets worden verkocht.

In de 2 maanden heb ik al meer dan 30 uur downtime ondervonden op mijn VPS en heb ik al 15 mails naar Versio moeten versturen dat mijn diensten weer eens niet bereikbaar waren. Er komt steeds een technisch verhaal terug. Ik heb al zoveel redenen gehoord.. DDOS aanvallen... weigerende node.. hoge load op de server.. problemen hypervisor.. verhuizing naar ander datacentrum.. problemen disks.. problemen verwerking autobackups.. ik word er niet goed van.

Er wordt een uptime beloofd van 99,9% maar 30 uur downtime in 2 maanden tijd is echt onacceptabel. Als kers op de taart liggen 10% van alle VPS's er momenteel uit bij Versio. Dit is al vanaf 01:00 afgelopen nacht, en ze melden zojuist op Twitter dat dat nog wel tot vanavond gaat duren. Tel er nog maar 10 uur bij op, komen we al weer op 40 uur downtime.

De communicatie is slecht, je moet echt aandringen op updates anders hoor je gewoon niets.
Afgelopen week werd er 8 uur van tevoren aangekondigd dat alle servers van Versio door spoedonderhoud 12 uur lang offline gingen.

Anyway, het lijstje kan ik blijven aanvullen, maar ik ben er wel klaar mee.
Het is een rotwerk, maar ik ga alles weer verhuizen. Op deze manier verlies ik ook klanten.
Bijzonder dat er nog Cloudbox gebruikers met goede ervaringen zijn, eigenlijk. Maar goed, dat is dan meegenomen.

Groet,
Mark

• GateKeaper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-08 20:13

GateKeaper

#1 Procastinator

quote:
sealander89 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:15:
Bijzonder dat er nog Cloudbox gebruikers met goede ervaringen zijn, eigenlijk. Maar goed, dat is dan meegenomen.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar voorheen betaalde Versio haar gebruikers voor het schrijven van goede reviews en voor goede beoordelingen op zo'n webhostervergelijkingssite. De eigenaar van Versio was (is?) moderator op die vergelijkingssite, en kan zo negatieve feedback eenvoudig verwijderen.

Procrastination for mr. President ! | Don't take me too seriously, it hurts like hell.

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:02
Dat is volgens mij nogsteeds, ik heb een paar keer een negatieve review ingevuld en ze zijn allemaal verwijderd. Die cloudboxen zijn gewoon troep met veel downtime :r

• i7Grendel
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01-09 11:53
Ik heb zelf een paar maanden een Cloudbox VPS bij Versio gehad. OnApp, KVM en veel opslag voor weinig geld. Goede aanbieding, toch? Mijn vorige VPS boer had last van lage uptime, dus ik vroeg hoe het met uptime garantie zat. "99,9%, en je krijgt geld terug van een maand als we dat niet behalen". Nou mooi, ik koop een VPS voor 3 maanden en maak dat ding klaar voor gebruik met een redelijk eenvoudige Virtualmin setup.

Eerste maand vielen de prestaties wat tegen. Ik vermoedde dat het ding wat te veel downtime had, maar ik had geen degelijke tracking opgesteld dus ik kon niets bewijzen. Tweede maand was de site iets van 98% up, maar dat was grotendeels door mijn eigen toedoen. Derde maand heb ik die server gebruikt zoals het bedoelt is. Geen reboots, geen grote veranderingen in configuratie, geen downtime door mijn eigen toedoen, nooit meer dan 70% van de toegewezen resources gebruikt. Maar Pingdom gaf een uptime van 99,63% en StatusCake 99,6%. Dat vind ik niet acceptabel, dus het was tijd om eens een mailtje te sturen naar Versio.

Na een week of twee van emails heen en weer sturen kreeg ik telkens weer het antwoord "de hardware heeft de 99,9% wel behaalt dus het is je eigen schuld". Ik heb ze uitgebreide logs gestuurd maar het laatste antwoord wat ik kreeg was "het ligt niet aan onze systemen maar aan jou, maar je hebt geen support pakket bij ons afgenomen dus we kunnen het niet controleren". Bah, ik ben prima in staat mijn eigen VPS te beheren. Ik heb nu een VPS bij *.nl, erg betaalbaar en geen downtime.

dusty wijzigde deze reactie 20-07-2013 02:05 (0%)
Reden: Inderdaad is het erg te hopen dat een hoster inderdaad zijn eigen VPS kan beheren. Domeinnaam verwijderd wegens -spam-

Gratis en betaalbare hosting en VPS van http://www.hostinger.nl

• Mental
Duidelijke verhalen, klinkt alsof ze niet helemaal kaas gegeten hebben van het beheren van een vps omgeving; wel bijzonder dat verhaal over de vergelijkingssite, welke is dat?

• Megamind
Versio heeft ook helemaal geen VPS in house he, het is allemaal ingekocht bij een grotere partij.

• Mental
quote:
Megamind schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:50:
Versio heeft ook helemaal geen VPS in house he, het is allemaal ingekocht bij een grotere partij.
Bron?

• dylanvana
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18:08
quote:
Megamind schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:50:
Versio is een paar dagen geleden "gevlucht" uit DataHouse met al haar servers. Back up your facts!
https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=128

<3 CakePHP, Kohana, Twig, RainTPL, jQuery, Apache & CentOS

• Megamind
Weet niet meer precies welke host het is, maar als je inlogd op het klantenpaneel van je VPS kan kom je op hun omgeving uit.

• dylanvana
AXC? Dat is gewoon Versio :p

dylanvana wijzigde deze reactie 19-07-2013 21:30 (40%)

• Megamind
Hm ok, had ik nooit begrepen in ieder geval :P De service was zo belabberd + het controlepanel werkt zo slecht, ik dacht dit moet wel aan iemand anders liggen :P

• PeterPanda
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Ook drie maanden cloudbox vps van versie gehad, eerste twee maanden ging het goed, daarna begon de server steeds te laggen en was hij soms onbereikbaar. Dit kwam volgens versie door ddos attacks die vanaf hun server werden uitgevoerd, nooit enige compensatie gehad. Maar voor de webhosting ben ik er nog steeds klant.

Mijn naam is niet Peter!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik heb 1 keer gehad dat na een update, verschillende websites (En dan echt een stuk of 15 ofzo) getroffen waren erdoor. Fopen was uitgeschakeld. Ik denk wtf.. Welke host kan zijn server nu niet beveiligen met fopen gewoon aan? Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk was ik degene die van Fopen moest afzien en op een andere manier aan mijn gerief komen.

Ik zit zelf bij meerdere webhosters en beheer zelf ook wat systemen. Versio is leuk voor als je weinig geld wilt uitgeven en enigzins goede hosting nodig hebt. Maar voor het echt professionele duurt het in de regel allemaal wat langer met laden, support en chrasht de server zo nu en dan wel eens. Ook hier geldt, goedkoop is duurkoop. Ik maak liever geen reclame, maar ken een paar echt goede hosters die daadwerkelijk het geld waard zijn (Al zowiezo geen handleiding nodig hebben wanneer er support vereist is).

Joehoe.

• DaniR98
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-08 13:23
Raar dat dan de reviews op andere sites heel erg goed zijn? Heeft er iemand hier goede ervaringen met Versio?

• dylanvana
Wij, tweakers, stellen hoge eisen en houden uptime etc beter in de gaten dan de buurvrouw met een website voor haar sexy nageltjes :p

Voor een onbelangrijke website is Versio een prima hoster, vind ik.

dylanvana wijzigde deze reactie 19-07-2013 23:56 (4%)

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:20

BeefHazard

AZ Alkmaar *O*

Bovendien is hierboven al vermeld dat de eigenaar op veel websites een vinger in de pap heeft en daar negatieve feedback verwijdert.

Kan ik vandaag mijn Nickelson-jas aan? | Kan niet fatsoenlijk coden

• HaveHam
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

HaveHam

I've done worse

Ik denk dat je dit beter kan posten hier Versio Hosting - ervaringen.
quote:
DaniR98 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:51:
Raar dat dan de reviews op andere sites heel erg goed zijn? Heeft er iemand hier goede ervaringen met Versio?
Komt omdat ze met domeinen strooien als je een (positieve?) review schrijft.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Wat ik vooral raar vind is dat er al 3 mensen met slechts 1 post hebben gepost waarvan 2 negatief en 1 overwegend positief. Alsof dat allemaal hosters met hun eigen belangen zijn, maar ik kan er naast zitten.

Mijn antwoord op je vraag:
1. Heb zelf een webhosting pakket bij Versio en dat draait eigenlijk wel prima voor een lage prijs, daar draait een forum op met 75 unieke bezoekers per dag.
2. Over de VPS hoor ik minder goede verhalen.

Daarnaast is het niet raar dat Versio heel positief uit de bus komt op ISPGids omdat die daar moderator was/is.

Tot slot wordt er vaak een review gevraagd van nieuwe klanten, die nog geen oordeel kunnen vellen over hoe het op de lange termijn werkt, en die krijgen ze dan omdat er een financiële beloning aan hangt voor nieuwe klanten. De e-mail die Versio stuurt:
quote:
Wij horen graag uw mening!
Geachte heer/mevrouw,

Wij vragen u om uw ervaring met onze diensten te delen met anderen op het internet. Ervaringen van klanten helpen ons de dienstverlenging te kunnen verbeteren. Omdat feedback zonder tegenprestatie weinig word gegeven belonen wij klanten voor het schrijven van een recensie.

U krijgt 1 euro terug van het door u betaalde bedrag als u op de volgende 2 websites uw ervaring deelt.

ISPgids.com en Webhosters.nl

Zodra u op beide websites uw ervaring heeft achtergelaten kunt u een antwoord sturen op deze e-mail met uw rekening gegevens. De één euro teruggave wordt dan binnen 24 uur verwerkt.

Wacht s.v.p. niet te lang, deze promotiecode blijft slechts twee maanden geldig!
Zelf heb ik daar niet aan meegedaan. Vind het maar onzin voor slechts een euro, maar blijkbaar zijn er veel mensen die wel even die moeite nemen. Deze email kwam al een dag nadat ik het pakket had aangeschaft.

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

• Firedragon
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:30
Shared webhosting tot nu nog niet echt veel problemen mee gehad maar de cloudbox is nog niet echt wat erg instabiel backups die regelmatig niet gemaakt worden, duurt een eewigheid om het terug tezetten en weer optestarten of de backup werkt helemaal niet.
Na een jaar werken alle geadverteerde features nog steeds niet.
Keuze tussen 100 klant-en-klare templates - Veel verlopen OSen
Installeer een virtuele server op basis van een ISO image - Nog steeds niet mogelijk
Ook nog geen mogelijkheid gezien om engelse ips aan temaken
Ipv6 adressen kunnen aangemaakt worden maar ze werken niet

Op hun eigen forum mag je niet praten over problemen met de cloud want dan word het topic gewoon verwijderd en word je geblokt zodat je niks meer kan zeggen op het forum.

Firedragon wijzigde deze reactie 20-07-2013 00:28 (12%)

• dylanvana
Dat is wel een flinke beschuldiging. Heb je zelf een block gehad dan? Reviews schrijven doen wel meer bedrijven dus ja..

• Firedragon
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:30
Ik heb zelf een block gehad ja weet niet of ik het nog steeds heb probeer het niet eens meer en stond niet echt veel meer in mijn post dan wat ik hier boven zij.
In het begin toen cloud net online kwam vorig jaar verdwenen regelmatig komplete topics over niet werkende dingen zoals ipv6 en uploaden van eigen isos en het down gaan van de cloud kijk er niet echt veel meer dus weet niet of dat nog zo is.

Weet wel dat ik mijn cloud gewoon laat verlopen en alleen simple hosting aan hou misschien dat het over een paar jaar beter draaid.

• lammert
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:19
Geen ervaring met webhosting, maar hun cloudbox is echt volkomen waardeloos zelfs voor de simpele prive VPS die ik er host. Na dit weekend weer 40 uur downtime gehad te hebben ga ik toch echt verhuizen: buggy control panels, regelmatige reboots, niet aangekondigd onderhoud, niet aangekondigde datacenter verhuizingen, netwerk plat door DDOS, control panel updates die 3 dagen duren (nooit van een roll-back scenario gehoord?) en dat allemaal in 10 maanden tijd. Ik denk dat ze de 90% uptime nog niet eens halen.

Hoewel bovenstaande wellicht wat van een flame weg heeft... het is simpelweg mijn ervaring met 10 maanden cloudbox. Begin er vooral niet aan zou ik zeggen. Ik werd door de positieve reviews op ispgids over de streep getrokken, maar zoals dit topic mij heeft geleerd is daar een verklaring voor en worden slechte reviews verwijderd.

• onok
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 31-08 11:25

onok

WOL/X-Life/GPN

Ik gebruik zelf ook al een paar maanden cloudbox vps van versio (4 stuks), en ben ook zeer ontevreden inmiddels. 1 van mijn 4 vpsjes is al bijna 3 dagen offline. Ik overweeg momenteel alternatieven.

www.lanreports.nl

• Megamind
Wil niet spammerig overkomen, maar heb er zelf weinig baat mee. Heb nu 3 maanden een VPSje bij Transip en nog geen minuut downtime gehad.

• Justin013
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:54

Justin013

DAB+ fan

quote:
Megamind schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:43:
Wil niet spammerig overkomen, maar heb er zelf weinig baat mee. Heb nu 3 maanden een VPSje bij Transip en nog geen minuut downtime gehad.
Ik al sinds dat ze eraan begonnen zijn, voor een tientje per maand heb je er al een. Ik heb zelf de cloudbox vps'en overwogen, maar toch maar bij TiP gebleven.

Ach, wat verwacht je van een budget ISP >:)

Dat indrinken, daar krijg je alleen maar dorst van. | Fan van DAB+, muziek en bezitter van SGS4 mini.

• Stroopwafels
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Had ook een VPS bij Versio, heb veels te vaak downtime gehad.

• Xanland
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:17
Enige "positieve" te melden is dat: https://twitter.com/Xanland_/status/359403803323277312

Verbaast me nog aangezien het toch weer buiten de Algemene Voorwaarden valt. 99,9% uptime + compensatie is volgens de AV alleen bij hardwaregerelateerde problemen, wat deze niet zijn.

Oh well, nog 2 maanden en dan ben ik bij TransIP met een VPS. Maargoed, dat was al veel eerder gepland.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-07 14:20
Versio zoals ik het ervaren heb:

- Al maanden lang wordt IPv6 beloofd en is dit tot op heden nog maar op één node beschikbaar.

- Het bedrijf communiceert tarieven exclusief BTW terwijl bedrijven inclusief BTW MOETEN communiceren conform de wetgeving kopen op afstand.

- Er wordt pas kenbaar gemaakt dat je voor 3 maanden vooruit moet betalen als je jezelf als klant hebt aangemeld - verborgen informatie naar wat nu blijkt.

- Men trachtte mij een Support Plan te verkopen, terwijl deze alleen in combinatie met DirectAdmin wordt aangeboden en deze had ik zelfs reeds aangeschaft.

- Bij een aantal mensen resulteert het maken van Snapshots in een crashende VM.

Bij IPv6 werd mij verzocht om een weekje te wachten, dan zou het op alle nodes werken. Na onderhoud werkte dit nog steeds niet er werd mij gevraagd om 3 dagen extra geduld en zo geschiedde. Resultaat was dat het nog steeds niet werkte, toen ik mij wilde beroepen op misleiding en dwaling lag men blijkbaar in een deuk en gaf men even keihard aan dat de 14 dagen zichttermijn voorbij waren.

Als ik het aantal ervaringen via Twitter zie, en dan vervolgens bij ispgids en webhosters kun je er wel vanuit gaan dat Versio een aardige vinger in de pap heeft. Iedere vorm van klachten e.d. worden namelijk keihard de kop ingedrukt doormiddel van blokkades via twitter, facebook, hun eigen forum en het verwijderen van ervaringen op andere sites.

• onok
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 31-08 11:25

onok

WOL/X-Life/GPN

Dat van die BTW is onzin, zolang het er maar duidelijk staat en je dienst of product gericht is op bedrijven mag je je prijzen best vermelden ex btw. Voor de rest klopt het helemaal wat je zegt.

www.lanreports.nl

• DarkForce
quote:
onok schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:07:
Dat van die BTW is onzin, zolang het er maar duidelijk staat en je dienst of product gericht is op bedrijven mag je je prijzen best vermelden ex btw. Voor de rest klopt het helemaal wat je zegt.
Niet helemaal. Als een bedrijf zaken doet met alleen bedrijven, dan handelen ze ook niet met particulieren en is inclusief BTW niet van toepassing.

Als ze zaken doen met beide dan "MOETEN" ze dus gewoon wel degelijk de incl. BTW tarieven vermelden omdat ze bij het zaken doen met particulieren ze ook gehouden zijn aan de wetten die voor de consumenten gelden.

Antwoord voor Bedrijven

DarkForce wijzigde deze reactie 23-07-2013 00:17 (10%)

• Mental
quote:
Xanland schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:33:
Enige "positieve" te melden is dat: https://twitter.com/Xanland_/status/359403803323277312

Verbaast me nog aangezien het toch weer buiten de Algemene Voorwaarden valt. 99,9% uptime + compensatie is volgens de AV alleen bij hardwaregerelateerde problemen, wat deze niet zijn.

Oh well, nog 2 maanden en dan ben ik bij TransIP met een VPS. Maargoed, dat was al veel eerder gepland.
Dan verklaar je dat artikel van de AV nietig op basis van een onredelijke bepaling en ga je alsnog claimen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, but if you pay peanuts you get monkeys; en ze te horen is het een complete dierentuin bij het 'beheer' van Versio.

• imeR
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:30
Voor de lage prijs is de shared webhosting nog best acceptabel, al wordt er minder uptime behaald dan beloofd. Vraag je dan je geld terug, is er altijd wel een excuus (het ligt niet aan hun, de oorzaak valt buiten de uptimegarantie, etc.) om dit te weigeren. De support is ronduit belabberd, vooral de chatmedewerkers zijn soms zelfs onbeschoft: geen reactie geven, de verbinding verbreken, problemen ontkennen; ga zo maar door.

Mocht je echt een klein budget hebben en een kleine website willen hosten: dan is Versio een prima keus voor een klein shared webhosting pakketje. Heb je een iets groter budget of host je een wat grotere website: kijk naar alternatieven. En inderdaad: de vele positieve reviews zijn er enkel omdat hier geld voor wordt betaald!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Er is een verschil als je een bedrijfswebsite of hobbywebsite wilt draaien. Bij versio past rubriek kleine bedrijven en hobby-websites prima. Voor een bedrijfswebsite waarbij het cruciaal is dat de zaak echt draait en er op de achtergrond allerlei applicaties meedraaien vanuit eigen beheer, dan wil je niet op een budget hosting zitten. Alle respect naar Versio toe, ze doen het prima ( :> ) maar dan zit je verkeerd als je 99.9% uptime wilt hebben.

Van wat ik gezien heb worden hikjes, spikes of kleine downtimes meestal veroorzaakt, door medegebruikers. Dat wil zeggen dat er ook andere users bij zitten die lopen te rotzooien met scripts die servers overhoop halen, laten chrashen of compleet hoggen. Het is niet echt de schuld van versio als iemand besluit de server te verstieren en jij daar last van ondervind, maar wel de verantwoordelijkheid om hierop te monitoren. Ik ken enkele webhosters die dit soort lui die niet weten hoe scripts / cronjobs werken, eraf halen, op een stuntserver samen met andere stuntgebruikers zetten. Zo behou je de overlast laag en geniet je wel gewoon van uptime die je wilt hebben.

De prijs, 6 nogwat voor een hostingpakketje op jaarbasis, is spotgoedkoop. Maar zoals gezegd, deel je weer de omgeving met anderen. Voor hobby of kleine websites, werkelijk prima. Met cloud en dergelijk, dat is iets wat nog kinderziektes heeft, en ben je dat beter af bij specialist die dat wel onder de knie heeft. Versio is wederom een goed startpunt om te rommelen met Cloud / VPS, maar verwacht wederom geen wonderen.

De support, zover ik een keer had moeten raadplegen, kan je beter direct via de email doen dan live chat. Achter de email zitten daadwerkelijk 'mannen met kaas'. Ik kreeg op de vragen die ik had namelijk daadwerkelijk de juiste antwoorden die ik nodig had. Bij chat heb je eerder iemand te maken met iemand die stage loopt, en niet alteveel kennis heeft. Wederom, heb je echt brandende technische vragen > Support. Niet chat. Je krijgt daar antwoorden die tegen frustraties aan in aanlopen :+

Qua uptime: Weinig aan te merken. Het enige lastige is is dat versio o.a de firewall zo strak heeft dat als je iets teveel queries uitoefent, je meteen een IP ban te pakken hebt voor 15 minuten. Voor de rest niks op aan te merken. Immers zit ik niet bij versio voor uptime ;)

De actie onlangs van het verhuizen van DC naar DC ivm vermoedens, waren juist. Hoewel ik van mening was dat ze dat mogelijk iets eerder hadden mogen aanmerken per email, ipv last minute.

Joehoe.

• DarkForce
@Jism
quote:
Jism schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:30:
Met cloud en dergelijk, dat is iets wat nog kinderziektes heeft, en ben je dat beter af bij specialist die dat wel onder de knie heeft. Versio is wederom een goed startpunt om te rommelen met Cloud / VPS, maar verwacht wederom geen wonderen.
Als iets volgens de website van Versio wordt aangeboden "IPv6" en het eerste topic op hun eigen forum van Oktober 2012 is, en ook vandaag de dag nog niet iedere Cloudbox gebruik kan maken van IPv6.... dan praat je niet meer over kinderziektes maar over onkunde, wanprestaties en misleiding.

Na een maand of 6 heb je genoeg kunnen experimenteren in een testomgeving en problemen kunnen oppakken en oplossen. Lukt het oplossen je echt niet, kun je altijd nog die verkoop informatie van je site verwijderen en je, je klanten informeren dat e.e.a. wat beloofd wordt, niet kan worden aangeboden en ze daarbij dan zelfs een compensatie aanbieden.
quote:
Jism schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:30:
De support, zover ik een keer had moeten raadplegen, kan je beter direct via de email doen dan live chat. Achter de email zitten daadwerkelijk 'mannen met kaas'. Ik kreeg op de vragen die ik had namelijk daadwerkelijk de juiste antwoorden die ik nodig had. Bij chat heb je eerder iemand te maken met iemand die stage loopt, en niet alteveel kennis heeft. Wederom, heb je echt brandende technische vragen > Support. Niet chat. Je krijgt daar antwoorden die tegen frustraties aan in aanlopen :+
De support via e-mail is net zo beroerd als de chat in mijn ogen. Na de ontvangst bevestiging van je e-mail, krijg je een ticket nummer en niet veel later een mail dat je e-mail is doorgestuurd naar de juiste persoon die ... zoals in mijn gevallen zelfs 4-5 dagen later nog niet wist te reageren.

Opvallend is overigens wel dat als je, je mening wilt uitten zoals ik dit wilde doen. Je direct ook wel de mond gesnoerd wordt. Versio staat boven de wet was het laatste antwoord en daarmee kon ik het doen!

• Sjarelke
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik begrijp de problemen die de TS aangeeft, veel rechtenproblemen op hun servers waardoor zowel Joomla als Wordpress websites enkel goed draaien met 777 op bepaalde mappen/bestanden. Als tijdelijke workaround ok, maar het aanpassen van de rechten is de standaardoplossing van Versio voor deze problemen. Hopelijk komt hier snel verandering in.

Gigabyte Z87MX-D3H-CF - Intel core i7-4770K - G.Skill TridentX F3-1600C7Q-32GTX, 500GB SSD Samsung 840 EVO, Synology DS1511+ met 5x3TB HDD, EVGA GeForce GTX660Ti SC 2GB i.c.m. met Dell U2913WM & 3d beamer Acer H5360 en Logitech G930.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:32
Ook ooit wat bij Versio gehad, maar het doet gewoon niet wat je nodig hebt. Je maakt je specs, selecteert een dienst, en dan kijk je na een paar maanden terug en dan zie je gewoon dat je specs niet gehaald worden. Natuurlijk allemaal excusen, DDoS smoesjes, niet-werkende netwerkapparatuur waar ze echt niks aan hadden kunnen doen, slechte instance isolatie.. blabla, het werkt gewoon niet.

Waarom zou je naar een partij als Versio gaan als je diverse andere partijen hebt die gewoon beter zijn?
Ik heb diverse hosters gehad, Versio, Strato (en Lycos voordat het overgenomen werd), t35, rackspace, ovh, yourhosting, godaddy, hostgator, dreamhost, webreus, vevida, antagonist, argeweb, mijndomein, en nog een of andere kiloknaller die voor 1 euro per maand shared hosting met gratis domein had. Maar geen van die hosters kon tippen aan Leaseweb, waar ik nu het meeste heen gemigreerd heb. OVH doet het ook nog vrij goed, net als Rackspace. Mijndomein kan je als beginner (of voor de slager/bakker om de hoek) natuurlijk altijd nog doen, of Yourhosting. En stel dat je geen probleem hebt om lekker met een CLI te werken en niet zozeer veel resources nodig hebt, maar wel (semi-)dedicated, dan kan je prgmr.com prima gebruiken. Ik heb een paar instances als STUN server, VPN tunnel, Jabber server en Proxy draaien. Goedkoop en betrouwbaar.

Nu zal je daar niet zo snel terecht komen als je een site voor de bakker om de hoek maakt, maar als je van vps tot dedicated en alles wat er tussen zit gewoon kwaliteit wil kan je er moeilijk omheen... (ja, er is nog prgmr.com, maar daar kunnen de meeste mensen niet mee over weg, het is niet goedkoop, en het zit alleen de USA).

Hosters waar ik in elk geval niet meer diensten af ga nemen zijn toch wel de wannabe's van de internetwereld.. versio, t35, godaddy (ja, ze zijn groot, maar gewoon lomp en slecht), hostgator (zie godaddy), dreamhost, webreus (ze zijn niet zozeer slecht, maar lopen gewoon te ver achter), vevida (erg slechte technologie), antagonist (loopt achter en blijft achter de feiten aan lopen), argeweb (behalve als je een midrange windows vm wil met karige ram/hdd) en die ene kiloknaller waar ik de naam niet meer van weet ;)

Het probleem met de meeste 'hosting' bedrijven is dat ze vooral shared webhosting aanbieden op basis van een of ander massavhosting pakket dat ze ergens anders inhuren of kopen, en dat dan op wat servers duwen en daarna elke server handmatig of via een raar houtje-touwtje systeem beheren. 100-500 klanten op 1 server is geen probleem, maar dan moet je wel je software goed beheren, en je nodes/intances per gebruiker zo sorteren dat je niet een gebruiker de rest kan laten plat trekken. Dat is gewoon slecht beheer en slecht ontwerp. En dat is wat je dus ook bij Versio ziet. Je kan prima shared of managed hosting aanbieden waarbij je er voor zorgt dat een gebruiker geen last heeft van andere gebruikers.

Als ik een blik werp op m'n cacti dashboard zie ik dat de laagste uptime die ik met het huidige portfolio servers bij diverse hosters op 99.28% zit. Dat is gewoon goed, en iets wat je met de meeste hosters gewoon niet krijgt. (die 0.72% downtime was bij de vriendelijke vrienden van OVH, die hebben zo nu en dan nog wel eens een klein storinkje van een of twee minuutjes)

Al met al moet dit verhaal duidelijk maken dat dit echt gewoon niet kan wat een club als Versio doet. Het maakt niet uit wat er gebeurt, of waarom het gebeurt, ook al is het pure pech. Als het niet werkt, dan werkt het niet. Punt uit.

Nu zijn er natuurlijk een groot aantal kleine sites die 'ook even op internet' moeten. Dan is een paar euro per maand natuurlijk meteen al het maximum, en dan zit je dus met massa-hosting, bijvoorbeeld zo'n shared host voor 2 of 3 euro per maand, met een paar honderd MB en misschien 1 MySQL database, PHP en een Apache2.x server. Als je geluk hebt SFTP of FTPS, maar meestal het slappe FTP. Soms support voor SSL op je website, maar meestal niet, of je gebruikt het toch niet.
Ook voor zo'n bedragje kan je prima kiezen tussen hosting services.

OVH: ±3,50 per maand
Leaseweb: ±3,50 per maand
Mijndomein: ±2,50 per maand
Yourhosting: ±4,75 per maand

Allemaal stuk voor stuk gewoon wel online, goede uptime (tegen de 99.90% aan), goede software stacks (nouja, soms een beetje outdated in de laatste 2 gevallen, maar niet lek of onbeveiligd), de meeste opties kan je altijd zelf beheren, en mocht je problemen hebben, dan zijn ze allemaal wel snel in het oplossen, waarbij vooral de laatste 2 het ook wel met de 'quick n dirty' oplossingen hebben (bijv. alles rwx / 777, of alle errors gewoon uitzetten zodat je ze niet kan zien), maar allemaal door de shared hosting niet dingen op maat zullen aanpassen, dan moet je naar de VPSsen of Cloud oplossingen kijken.

Bij de eerste twee heb je VMWare en KVM based oplossingen rond de 7 euro per maand, bij de laatste twee heeft Mijndomein geen oplossing, en heb je bij Yourhosting dat er qua interne netwerk apparatuur niet zozeer 'mindere' netwerkhardware gebruikt wordt, maar het is geen Cisco CRS-1 kwaliteit. Ze zitten wel in een DC van Equinix, wat toch wel een van de toppers is. Leaseweb zit daar darentegen ook, en in ongeveer 30 andere locaties met PoP's over de hele wereld. Daarnaast zijn ze gewoon best wel badass: http://www.peeringdb.com/view.php?asn=16265

OVH en Rackspace zijn er niks bij: https://www.peeringdb.com...ticipant_view.php?id=1264 en https://www.peeringdb.com/private/participant_view.php?id=22 die andere 'bedrijfjes' zijn ook niet bepaald van hetzelfde kaliber, ze staan er niet eens in.

Natuurlijk heeft hun peering niet zo denderend veel te maken met hun shared webhosting of cloud services, maar het geeft wel een beeld van het niveau waarop een bedrijf opereert. Als je kan kiezen voor een willekeurige webhosting boer, en je site is niet zo groot, dan kan je voor een klein verschil in de kosten bij een van de grote kwalitatief uitmuntende partijen gaan zitten. En stel dat die 3.50 per maand (+je DNS kosten afhankelijk van je domein) je te veel is, dan denk ik niet dat je het recht behoudt om te klagen over de slechte kwaliteit van een hosting service.

johnkeates wijzigde deze reactie 29-07-2013 23:09 (0%)
Reden: Typo's! Typo's everwhere...

• Murdy
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-09 22:56

Murdy

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Voor wat het waard is, zit zelf al een aantal jaren met drie domeinen bij hosting2go en heb eigenlijk geen klagen... Alsin: het doet het altijd.

Wie niet horen wil moet TV kijken

• DarkForce
quote:
Ook ooit wat bij Versio gehad, maar het doet gewoon niet wat je nodig hebt. Je maakt je specs, selecteert een dienst, en dan kijk je na een paar maanden terug en dan zie je gewoon dat je specs niet gehaald worden. Natuurlijk allemaal excusen, DDoS smoesjes, niet-werkende netwerkapparatuur waar ze echt niks aan hadden kunnen doen, slechte instance isolatie.. blabla, het werkt gewoon niet.
Heb ik ook gehad op die 3 maanden verplicht af te nemen ondermaats presterende troep. Zelfs een Intel Atom server bij OVH presteert nog vele malen beter en sneller!

Wel vind ik het opvallend dat het eerste excuusje dat je mag vernemen (als de boel onbereikbaar is), er een DDOS aanval plaatsvind. Ik begin dus meer te vermoeden dat ze met deze uitspraak hun eigen geexperimenteer willen verhullen of willen doen laten overkomen dat klanten hierom dan geen rechten hebben tot bijvoorbeeld compensaties etc. Een DDOS aanval kan wel eens voor komen, maar zovaak als bij Versio lijkt mij meer klink klare onzin ik kan mij wel belangrijkere partijen bedenken waarbij men DDOS's zou uitvoeren. Daarnaast zet het je natuurlijk ook nog eens aan het denken wat dan de kwaliteit van het netwerk is dat Versio gebruikt.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:32
quote:
DarkForce schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:43:
[...] Een DDOS aanval kan wel eens voor komen, maar zovaak als bij Versio lijkt mij meer klink klare onzin ik kan mij wel belangrijkere partijen bedenken waarbij men DDOS's zou uitvoeren. Daarnaast zet het je natuurlijk ook nog eens aan het denken wat dan de kwaliteit van het netwerk is dat Versio gebruikt.
Precies. Ik zit op de mailinglists van diverse NOC's, die vangen dagelijks meerdere DDoSsen op, maar geen enkele keer sinds ergens dit jaar toen ik bedacht had dat dichter bij de bron zitten handig was, heb ik tegleijkertijd met een NOC DDoS melding problemen gezien op instances binnen de IP ranges waar de DDoS betrekking op zou hebben. Gewoon elke keer professioneel afgehandeld. Volgens mij waren het minimaal 6 echt grote attacks, en geen enkele heeft downtime veroorzaakt.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:14

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Zullen we de klaagtopics gewoon achterwege laten mannen. :)

Vragen/opmerkingen
There is no algorithm for human stupidity

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Apple Games AMD Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013