Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Redactie vraagt hulp: shootout Chinaphones

Pagina: 1
Acties:

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:46

arnoudwokke

Redacteur
Op veler verzoek probeer ik het nu toch voor elkaar te krijgen: de shootout van de beste, meest geliefde, populairste en meest bang for the buck biedende Chinaphones. Maar, hoewel ik afgelopen maanden met de reviews van bijvoorbeeld de Xiaomi Mi-Two en Oppo Find 5 toch wat China-phones in handen gehad heb, heb ik hulp nodig om dit verhaal tot stand te brengen.
Wat ga je doen?
Simpel, een shootout, zoals vandaag online ging met diverse telefoons, die het tegen elkaar opnemen.
Wellicht dat ik ze nog naast een paar al geteste, westerse telefoons kan leggen in dezelfde prijsklasse of met dezelfde features, maar dat is iets van later zorg.
Wanneer komt dit verhaal online dan?
De bedoeling is om het nog deze zomer te regelen. Begin september is IFA en daarna verwacht ik de jaarlijkse topdrukte met nieuwe, Westerse telefoons. Ik mik dus op uiterlijk eind augustus.
Wat voor hulp heb je nodig?
Ik hoop input te krijgen over twee zaken:

1. Welke telefoons moeten er in de shootout zitten? Ik kan er maximaal vier of vijf aan tegelijk (die acht van vandaag was gekkigheid, maar zaten gelukkig al bekende modellen tussen die ik al eerder had getest).
Zet in elk geval in een reactie de volgende dingen: naam van het toestel, schermgrootte- en resolutie, soc en prijs. Een linkje naar een pagina met specs en dergelijke kan natuurlijk ook.

2. Heb je een toestel voor in de shootout anderhalf tot twee weken voor mij te leen? Vanwege vakanties hier is het intern budget krijgen voor dit soort zaken nu even een lastige kwestie; voordat iedereen weer terug is, is het al half augustus en dan beginnen met importeren zou denk ik te laat zijn. Ik vind het zelf ook wel een groot iets om te vragen, maar mijn dank zou heel groot zijn.
Toestellen zou ik of volgende week al willen lenen, of in de week van 12 augustus; we zullen even moeten kijken.
Wat voor toestellen ben je naar op zoek?
Deze toestellen moeten laten zien waarom mensen juist voor deze telefoons kiezen, dus ze moeten iets bieden wat je hier op de markt niet kunt krijgen: een bijzonder lage prijs gezien de specs, een waanzinnig grote accu of iets anders waardoor hij totaal uniek is.

Als er nog een brandende vraag onbeantwoord is, schroom niet om hem te stellen.

http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/721141549.jpg?1358864219

Tweakers-studio 1337 in Chinese sferen tijdens de videoreview van de Xiaomi MI-Two. Dit is slechts een mockup, dus ga je er niet specifiek op verheugen om dat hoofddeksel op mijn harses te zien tijdens de videoreview van de Chinaphone-shootout.

• Tower410
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 12:00
Wat grappig, was er net vanavond naar aan het kijken. Ben al een hele tijd aan het wachten tot er een telefoon van 4"-4,3" scherm komt met goede specs EN meer dan 16GB geheugen (of uitbreidbaar). Nergens te krijgen helaas, tot ik vandaag de Xiaomi M2S & M2A tegenkwam. En dan vooral de M2S want de M2A is alweer 4,5".

Er zijn nog niet echt heel uitgebreide reviews van dus ik ben wel heel benieuwd :)

Al is dit wel de opvolger van de al gereviewde Mi-Two en dus voor jou misschien iets minder interessant om te testen

Tower410 wijzigde deze reactie 09-07-2013 22:09 (12%)

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:21
Geweldig Arnoud! Ik ben zelf ontzettend tevreden met mijn Nexus 4 (waardoor er ook even geen chinaphone voor het grijpen ligt), maar een China shootout lijkt me fantastisch!

Wat me verder erg belangrijk lijkt is goed in te gaan op de software. Dus niet alleen maar metingen en specs vergelijken, want dat kunnen de meeste Tweakers (zeker de genen die geinteresseerd zijn in een chinaphone) zelf ook wel. Wat mij ontzettend interessant lijkt is of de software goed loopt, de community erachter staat, of er custom-roms beschikbaar zijn enzovoort. De echte Tweaker die een china phone wil let juist op de specs, dus die weet ie als het goed is al. De ervaring echter nog niet, dus dat zou deze review/shootout echt een meerwaarde kunnen gaan geven.

En dan nu de modellen. Ik ga gewoon een lijstje noemen van wat mij interessant lijkt, kijk maar wat je ervan kan krijgen :P
  • >5"
  • Cubot GT89
  • Changjiang N8100
  • Star B6000
  • Cubot A6589S
  • 5"
  • Umi X2
  • Zopo C2
  • GooPhone X7
  • Star S4
  • ThL W8+
  • <5"
  • JiaYu G4 Advanced
  • Xiaomi Mi2S
  • Xiaomi Mi2A
  • FAEA F1 Penguin
  • JiaYu G3S
  • Nubia Z5 mini
  • Xiaocai X9
  • Umeox X5
  • Huawei Ascend P6
  • Nuu Nu1
ah het zijn er weer asociaal veel, maar als iemand een van deze telefoons heeft laat het in ieder geval even weten! Misschien kunnen we een lijst maken (in het start topic) met gezochte modellen, zodat als iemand een van deze heeft hij meteen ziet dat Tweakers er een zoekt.

Verder zou het leuk zijn om de mensen die hun telefoon willen uitlenen aan de redactie er een kleinigheidje voor terug krijgen. een paar duizend karmapunten, een paar jaar Tweakers Clear gratis, een eervolle vermelding in de uiteindelijke shootout en een bezoekje een Tweakers HQ, om alvast maar iets te noemen? Voor de echter Tweaker is twee weken je favoriete (china)phone niet beschikbaar hebben best een gemis!

In ieder geval ontzettend succes met alle telefoon bij elkaar krijgen, testen en het schrijven van de review, ben benieuwd :D!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:43
De Iocean X7, zowel de youth als de elite.
Ik bezit er zelf 1, maar heb helaas niet de gelegenheid om een mn telefoon aantal weken uit te lenen aan Tweakers. Al zou het wel aantrekkelijker worden als Tweakers een vervangend toestel kan leveren...
Chinese toestellen hebben als voordeel dat ze goedkoop zijn. Dus dan moet het toch goedkopen mer dat budget...

Verder nog:
FAE F1 en F2
Iocean X7 youth en elite
umi x2
Zopo C2/C3 platinium
THL W100
Newman N2
Jiayu g2(2)
Jiayu g3(s)
Jiayu g4

En alstjebleift geen clones van 'westerse' smarphones :+

Ik heb nog een opmerking voor de keuze van smartphones en de manier waarop de vergelijking gemaakt kan worden: vergelijk mt6589 toestellen onderling, mt6573 onderling, mt6589T onderling, en de overige quallcomm/exynos socs mer elkaar.

dutchgio wijzigde deze reactie 09-07-2013 23:22 (56%)

| Apple ipad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | XDA Recognized developer | Twitch |

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

iOcean simpelweg vanwege de populariteit. Evenals de Zopo C3, ook populaire telefoon. Tevens de FAEA F1 omdat dit een van de weinige telefoons is die geen MediaTek SoC gebruiken, anders heb je enkel MediaTek SoC's. Cubot GT99 eventueel? En sowieso een Xiaomi telefoon, MIUI is gewoon populair. Newman N2 heeft een Samsung Exynos SoC, wellicht ook interessant?

Het vervelende is dat je gewoon altijd een MediaTek SoC gaat krijgen, daar is niet veel spannends aan. Dan zal je puur op scherm, bouwkwaliteit en software kunnen testen. Hardware is vrij vergelijkbaar. Prestaties wisselen enkel door resolutie en snelheid van het flash geheugen. Wel focussen op de MT6589T, alle interessante telefoons krijgen toch deze upgrade en het scheelt veel qua performance.

Gaan jullie trouwens ook aandacht besteden aan kloons? Wellicht interessant om eens te kijken naar de bouwkwaliteit van deze telefoons.

Als je hulp nodig hebt wil ik nog wel even naar Tweakers HQ komen om je te helpen hoor ;)

Tsurany wijzigde deze reactie 09-07-2013 23:29 (23%)

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Mag wel een JiaYu G3 bijzitten... Zelf heb ik 'm niet meer, maar is een erg populaire phone gebleken.
4,7" 720P scherm, MTK6577, 1GB RAM, 2750mAh. Lage prijs voor deze hardware en huge accu dus!

De JiaYu G3 is wel wat oud (aan het worden) misschien, dus waarom geen JiaYu G4.
Topic daarvan loopt ook al erg vlot en er zijn wel wat Tweakers die dit toestel al in bezit hebben... Quadcore Mediatek MT6589 in en de mensen die 'm hebben, hebben de 1GB RAM (4GB ROM) (en 3000mAh) versie.

Helaas heb ik beide toestellen niet, JiaYu G3 is misschien te regelen via gallery: boppos (vriend van me) die heeft een G4 besteld... Misschien heeft die z'n G3 nog wel nodig aankomende tijd, eer dat ding er is.. Lastig! G4 heb ik ook niet :p

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 28-08 17:48
Ik heb sinds gisteren een nog stock iOcean X7 Elite (2 GB, 32 GB, quadcore MTK6589T chip, 5" 1080P) telefoon en aangezien ik hier nog een Galaxy Nexus en een Nexus 4 als reserve heb liggen, wil ik deze voor de test beschikbaar stellen :)

De iOcean X7 Elite is voor ongeveer $280 tot $300,- te krijgen: http://www.pandawill.com/...en-android-42-p75801.html

Leen ik alleen uit als Arnoud dat maffe hoedje gedurende de hele test draagt ;)

partyondude wijzigde deze reactie 09-07-2013 23:42 (43%)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Zou geen oude dualcore telefoons testen, die wilt niemand meer als je ook een quadcore kan krijgen die vele malen sneller is.

• CLB
  • Niet online
Mits dat voor nagenoeg dezelfde prijs is :)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Ja dat is dus zo :)

• dutchgio
quote:
CLB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:44:
Mits dat voor nagenoeg dezelfde prijs is :)
De G2 kan nog, maar de G3 is toch een tikkeltje 'verouderd'..
Aangezien de prijs mog niet heel erg daalt is ie op dit moment niet erg aantrekkelijk om te kopen.

| Apple ipad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | XDA Recognized developer | Twitch |

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Als ik mijn Faea F1 binnen krijg (verwacht eind juli) dan wil ik hem beschikbaar stellen voor de shootout, kan hem dus 12 augustus wel insturen :) Heb je inderdaad nog wat anders naast alleen de Mediatek SoC's (daarom is een Xiaomi maar ook Huawei Honor 2 of Newman N2 handig, diverse SoC's heb je dan) Zo kun je Mediatek's vergelijken met de Qualcomm MSM8225Q, de eigen soc van Huawei neerzetten tegenover de Snapdragon 600. Top trouwens dat zoiets opgepikt wordt n.a.v. de berichten op de shootout van gisteren!

edit: hmm, vier/maximaal vijf?

Pak dan een MTK6589(T) toestel, pak een Qualcomm MSM8225Q toestel, pak een Snapdragon 600 toestel, pak een K3V2 toestel en gewoon voor de vergelijk Exynos 4412.

Dus ik zou zeggen..

MTK6589(T): iOcean X7 young of elite (T-variant) (~¤170 goedkoop 5 inch full hd toestel of ~¤230 T-upgrade)
Qualcomm MSM8225Q: Faea F1 (~¤117-129 goedkoop en compact 4,5 inch quadcore toestel)
Snapdragon 600: Xiaomi Mi-2s (~258 euro Snapdragon toestel èn redelijk compact)
K3V2: Huawei Honor 2 (~250 euro voor 2GB ram en ~203 euro voor 1GB ram versie)
Exynos 4412: Newman N2 (~212 euro voor een allegaartje aan specs uit A-merk toestellen)

Er zijn namelijk zoveel Mediatek chinaphones dat het ondoenlijk is om daar veel van in te sturen omdat het qua vergelijk toch weinig verschilt. (goed de een heeft meer megapixels, de ander meer ram/hogere resolutie/hogere accu, maar allemaal dezelfde SoC)

Zo heb je in ieder geval een beetje de populaire Chinaphones wel te pakken (Faea F1 is twijfelachtig in die zin, maar wel een andere SoC van Qualcomm ipv Mediatek en mooi compact/betaalbaar/wie weet betere GPS) En nogmaals.. je kunt voor de MTK6589(T) tig toestellen insturen, maar ik durf wel te zeggen dat na het vertragen en vertragen van Jiayu, de iOcean X7 toch best wat populariteit heeft gewonnen omwille van prijs/kwaliteit :)

Joosie200 wijzigde deze reactie 10-07-2013 00:34 (61%)

Verkrijgbaar tegen betaling van verzendkosten: 40x eerste batch Astra SP mesjes in seal

• dutchgio
quote:
Joosie200 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:15:

MTK6589(T): iOcean X7 young of elite (T-variant) (~¤170 goedkoop 5 inch full hd toestel of ~¤230 T-upgrade)
Qualcomm MSM8225Q: Faea F1 (~¤117-129 goedkoop en compact 4,5 inch quadcore toestel)
Snapdragon 600: Xiaomi Mi-2s (~258 euro Snapdragon toestel èn redelijk compact)
K3V2: Huawei Honor 2 (~250 euro voor 2GB ram en ~203 euro voor 1GB ram versie)
Exynos 4412: Newman N2 (~212 euro voor een allegaartje aan specs uit A-merk toestellen)
Juist ja.
En hoe wil je nu een conclusie gaan trekken?
Tussen 117-250 euro heb je nogal een range. Logisch dat de 1 dan beter is dan de ander.
En van bovenstaande kan iedereen vrij eenvoudig een shootout uitvoeren. De verschillen zijn namelijk erg groot en makkelijk in kaart te brengen.

• Joosie200
  • Niet online
quote:
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:42:
[...]

Juist ja.
Tussen 117-250 euro heb je nogal een range. Logisch dat de 1 dan beter is dan de ander.
En van bovenstaande kan iedereen vrij eenvoudig een shootout uitvoeren. De verschillen zijn namelijk erg groot en makkelijk in kaart te brengen.
Ik doe ook slechts een voorstel/suggestie. Dat hoeft niet overgenomen te worden, de vraag uit de TS was: welke toestellen neem je mee in die shootout? Welnu.. je kunt heus wel een shootout verzinnen tussen MTK6589's onderling, maar heb je daar nu echt wat aan? Dan scoort de een beter op accuverbruik (want grotere capaciteit) de andere op camera module (want van Sony bijv) de ander qua scherm (want van Sharp) enz, enz. En de een oogt designwise mooier dan de ander (maar daar valt over te twisten :P) Dus nogmaals: het maakt mij niets uit welke toestellen er mee genomen worden, ik doe slechts een duit in het zakje. Aan de crew van Tweakers maar om uit te maken hoe ze het gaan aanpakken en met welke toestellen :)

Verkrijgbaar tegen betaling van verzendkosten: 40x eerste batch Astra SP mesjes in seal

• FlowDesign
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik zou om een beetje in dezelfde prijsklasse te blijven als de andere voorgestelde chinaphones eerder de Cubot M6589 erin meenemen dan de Cubot GT99.

Ongeveer $200, 4.7 inch 720p scherm, MTK6589 SoC, 1 GB RAM, Android 4.2.1, 2500 mAh accu.

FlowDesign wijzigde deze reactie 10-07-2013 01:15 (3%)

www.nexusplayground.nl

• dangerousp
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-08 18:43
quote:
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:42:
[...]

Juist ja.
Ik ben het wel met Joosie200 eens. De benchmark tests tussen dezelfde SOC's verschillen nauwelijks, hooguit door een ander scherm. Maar 5 mediatek telefoons vergelijken heeft mijn inziens dus ook geen zin.

Wel bijvoorbeeld nog de Jiayu G4 aan het lijstje toevoegen van Joosie200, zonder turbo en 4.7 inch.

Ik heb zelf een Freelander i20/Newman N2 en ben er nog steeds erg tevreden over. Wellicht kan er (net als bij de andere shootout) gekeken worden naar de populariteit van de telefoons hier op tweakers.

Dan wordt het denk ik:

iOcean X7
Jiayu G4
Newman N2
Xiaomi M2S/M2A
Huawei Honor 2

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-08 06:30
Wat ik mooi zou vinden, zou in elke prijsklasse (bijvoorbeeld rond ¤150, rond ¤200 en rond ¤250) 1 toestel met een Mediatek soc en 1 toestel met een Qualcomm (of andere) soc. Dan kan je goed vergelijken of en hoeveel de meerwaarde van zo'n andere soc is.

Maar goed idee dus, ik zou op zich mijn toestel wel willen uitlenen, maar dat heeft weinig zin meer (JiaYu G3, nu al verouderd :( maar heb er nog steeds veel plezier van :Y )

yodeluxe wijzigde deze reactie 10-07-2013 09:46 (5%)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)

• dutchgio
quote:
dangerousp schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:34:
[...]

Ik ben het wel met Joosie200 eens. De benchmark tests tussen dezelfde SOC's verschillen nauwelijks, hooguit door een ander scherm. Maar 5 mediatek telefoons vergelijken heeft mijn inziens dus ook geen zin.

Wel bijvoorbeeld nog de Jiayu G4 aan het lijstje toevoegen van Joosie200, zonder turbo en 4.7 inch.

Ik heb zelf een Freelander i20/Newman N2 en ben er nog steeds erg tevreden over. Wellicht kan er (net als bij de andere shootout) gekeken worden naar de populariteit van de telefoons hier op tweakers.

Dan wordt het denk ik:

iOcean X7
Jiayu G4
Newman N2
Xiaomi M2S/M2A
Huawei Honor 2
Ja want een shootout draait alleen om benchmarks. 8)7

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

quote:
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:46:
[...]

Dat niet, maar het wordt wel erg saai als ze allemaal dezelfde prestaties hebben en dezelfde features. Die MediaTek telefoons zijn gewoon vrij standaard met hier en daar wat verschillen. Dan kan je die wel allemaal vergelijken en dan zie je vooral verschillen in bouwkwaliteit en schermkwaliteit, maar uiteindelijk zullen er geen echt grote verschillen zijn.

• yodeluxe
quote:
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:46:
[...]

Dat natuurlijk ook weer niet, maar als het aantal toestellen voor een shootout beperkt is moet je keuzes maken. En dan wil je toch het liefst binnen die beperking zo breed mogelijk testen.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:47
Goed initiatief, maar ik vraag me af hoeveel uitleners je krijgt juist omdat het vakantietijd is.
Ik zou mijn toestel (Jiayu G3S) ook best een weekje kunnen uitlenen, maar nu is daar echt niet het beste moment voor.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• KlaasHof
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 25-08 09:19
Doordat er al zoveel Chinaphones zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.
En vind maar eens een betrouwbare test...

Ik volg Tower410;
4-4'3", +1.5GB mem, +16GB of uitbreidbaar, liefst 720p (of 540x960), goed scherm, 8MPcam, afmetingen+gewicht+accuperformance iPhone5 :-)

Systemspecs

• Tc662
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 28-08 20:55
Ik zou zelf 3 chinese toestellen nemen en dan 1/2 toestel(len) die ook vekrijgbaar zijn in nederland. (Rond de zelfde prijs en 1 duurdere)
Op die manier laat je ook zien wat de meerwaarde/verlies is als je een toestel uit china haalt.

5 Inch: Hier heb je eigenlijk maar 3 echt populaire merken voor rond de zelfde prijs:

Zopo c2: MT6589 1,2ghz, 5 inch 1920x1080, 2000mah battery en 1gb ram. $230
Zopo c2 platinum/c3: MT6589T 1,5ghz, 5 inch 1920x1080, 2000mah battery en 1gb ram. $270 (Witte zopo C2 platinum versie heeft ook nog gorilla glass de anderen niet) $270
iOcean x7 youth: MT6589 1,2ghz, 5 inch 1920x1080, 2000mah battery en 1gb ram. $210
iOcean x7 elite: MT6589T 1,5ghz, 5 inch 1920x1080, 2000mah battery en 2gb ram. $300
Umi x2: MT6589 1,2ghz, 5 inch 1920x1080, gorilla glass, 2500mah battery en 1gb ram. $220
Umi x2 T: MT6589T 1,5ghz, 5 inch 1920x1080, gorilla glass, 2500mah battery en 2gb ram. $320
Archos 50 platinum: Qualcomm 8225Q 1,2ghz, 5 inch 960x540, 2000mah en 1gb ram. $246 (Deze te vergelijking voor een toestel die voor de zelfde prijs te krijgen is in nederland)

Elk toestel heeft ook OGS/IPS scherm op de Archos na. Elk toestel is een quad core.

Eventueel een Samsung galaxy S4/Sony Xperia Z om te vergelijken wat je nou eigenlijk verliest als je voor een budget china phone gaat?

4,7 inch: Ook hier heb je eigenlijk maar echt 3 goede telefoons:

Newman N2: Exynos 4412 1,4ghz, 4,7 inch 1280x720, gorilla glass, 2500mah battery en 1gb ram. $270
Jiayu G4: MT6589 1,2ghz, 4,7 inch 1280x720, gorilla glass, 3000mah battery en 1gb ram. $250 (Er is ook een versie met een iets kleinere batterij er komt ook nog een turbo versie maar die is volgens mij nog niet uit.)
Cubot M6589: MT6589 1,2ghz, 4,7 inch 1280x720, 2500 mah battery en 1gb ram. $240
LG optimus L9: Texas Instruments OMAP 4430, 4,7 inch 960x540, 2150mah battery en 1gb ram. $290

Elke is quad core op de LG optimus L9 na (Dual core).

Eventueel een Galaxy Nexus 4/HTC one om te vergelijken wat je nou verliest als je een budget china phone koopt

4,5 inch: Hier is de keuze groter, maar de prijzen liggen ook verder uit elkaar.

Cubot GT99: MT6589 1,2ghz, 4,5 inch 1280x720, 2200mah battery en 1gb ram. $160
FAEA F1: Qualcomm S4 MSM8225Q, 4,5 inch 1280x720, 2000 mah battery en 1gb ram. $165 (Heeft NFC)
Jiayu G3S: MT6589 1,2ghz, 4,5 inch 1280x720, gorilla glass, 2750 battery en 1gb ram. $190
One touch X'pop: MT6577 (dual core) 1ghz, 4,5 inch 960x540, 1800mah en 512mb ram. $195

Dan de duurdere 4,5inch:

Huawei Honor 2: K3V2 Hi3620 1,4ghz, 4,5 inch 1280x720, 2230 mah battery en 2gb ram. $290
Xiaomi M2A: Qualcomm Snapdragon S4 pro 1,7ghz (Dual core), 4,5 inch 1280x720, 2030 mah battery en 1gb ram. $310

Eventueel vergelijken met een Sony Xperia ZR/T?

Ik weet zelf weinig van de 4 en 4,3 inch telefoons en die zet ik hier dus ook maar niet bij :)
Het is inderdaad bijna allemaal mediatek, kwa snelheid zal er dus weinig verschil zitten in de toestellen.

• CLB
  • Niet online
Waarom heeft iedereen het over, zoveel mogelijk soc's, proberen in een shootout...
Natuurlijk is dat leuk, maar een telefoon is veel meer dan dat... Bouwkwaliteit, accu, scherm, helderheid, type, kijkhoeken, zwartwaardes, geluid, WiFi / 3G bereik enzovoort enzovoort. De meest unieke telefoons naast elkaar leggen is heel erg leuk, maar imho niet aan zo'n shootout besteed. Tweakers moeten hier imho voornamelijk toestellen noemen die ze een tijdje willen uitlenen, zoals een iOcean X7 die al voorbij kwam :)
Er worden toch ook vier moederborden met dezelfde architectuur naast elkaar gelegd :)

Wat Arnoud zal testen in deze shootout zal toch voornamelijk liggen aan het aanbod die we hem doen :)

Persoonlijk hoef ik ook geen ultrapopulaire high-end modellen te zien, mits daar misschien ruimte
voor is in de redactietijd voor een eigen review, net zoals de Oppo 5 en Xiaomi Mi-Two toentertijd d:)b

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Een telefoon is wel meer dan enkel de SoC, maar dan ga je het wel voornamelijk hebben over de bouwkwaliteit van de behuizing, het scherm, of er goed geluid uit komt en of je goed bereik hebt. Dan houd je vergelijking vrij snel op aangezien je daar niet heel ver over kan doorgaan. Lijkt mij vrij zonde om daar een hele shootout aan te besteden. Pak dan de twee of drie meest populaire MT6589 telefoons en vul aan met wat originele modellen.

Waarom zou je de UMI x2 nog testen als je ook al de iOcean X7 en Zopo C2 hebt? Denk niet dat de UMI x2 echt wat unieks zal bieden. Je vergelijkt dan gewoon steeds hetzelfde met hier en daar wat minieme verschillen.

Tsurany wijzigde deze reactie 10-07-2013 10:31 (19%)

• CLB
  • Niet online
quote:
Tsurany schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:30:
...als je ook al de iOcean X7 en Zopo C2 hebt?
Moet je die wel daadwerkelijk op de testbank hebben liggen :)
Zoals ik zei, bied aan wat je hebt, anders komen we straks niet verder dan 4 JiaYu's G4 ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

quote:
CLB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:37:
[...]

Moet je die wel daadwerkelijk op de testbank hebben liggen :)
Zoals ik zei, bied aan wat je hebt, anders komen we straks niet verder dan 4 JiaYu's G4 ;)
True, helaas heb ik niks om aan te bieden (Newman N1 is te oud, Oppo Find 5 al gereviewed) maar opzich moet Tweakers toch budget hebben? Die telefoons kan je altijd weer doorverkopen na de reviews, dan verlies je niet heel veel geld.
Echter is er wel een maximum aan de hoeveelheid telefoons die getest kunnen worden dus ik gok dat er alsnog keuzes gemaakt moeten worden.

Kan Tweakers.net niet telefoons uitlenen als tegenprestatie? Immers het is een stuk makkelijker je eigen telefoon uit te lenen als je een vervangend toestel terug krijgt, niet iedereen heeft nog een backup telefoon liggen.

• CLB
  • Niet online
Budget zal er vast zijn, maar is meer een kwestie van tijdsgesbrek zoals Arnoud in de TS aan heeft gegeven.

Telefoons uitlenen, tsjaa.. In mijn ervaringen, werden er regelmatig 'oude' telefoons van de planken gehaald om nog wat testjes, hacks zelf te proberen (bijvoorbeeld lockscreenomzeiling op de iPhones, Galaxy S3) Als die er niet zijn, zal je net zien dat er weer iets 'getest' moet worden wat dan niet kan... In de geheime la van Zeef? :+

• Lintesir
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 14:21
Ik zou eventueel mijn Xiaomi Mi2S 32GB wel even kunnen missen voor dit goede doel :)

Specs:
  • Snapdragon 600 1.7GHz / Adreno 320
  • 2GB RAM
  • 4.3" scherm, 720p
Gekocht voor ongeveer ¤350.

• boppos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-08 15:25
quote:
CLB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:29:
Mag wel een JiaYu G3 bijzitten... Zelf heb ik 'm niet meer, maar is een erg populaire phone gebleken.
4,7" 720P scherm, MTK6577, 1GB RAM, 2750mAh. Lage prijs voor deze hardware en huge accu dus!

De JiaYu G3 is wel wat oud (aan het worden) misschien, dus waarom geen JiaYu G4.
Topic daarvan loopt ook al erg vlot en er zijn wel wat Tweakers die dit toestel al in bezit hebben... Quadcore Mediatek MT6589 in en de mensen die 'm hebben, hebben de 1GB RAM (4GB ROM) (en 3000mAh) versie.

Helaas heb ik beide toestellen niet, JiaYu G3 is misschien te regelen via gallery: boppos (vriend van me) die heeft een G4 besteld... Misschien heeft die z'n G3 nog wel nodig aankomende tijd, eer dat ding er is.. Lastig! G4 heb ik ook niet :p
hahaha zit je gewoon mij aan te bevelen...

Ik heb nu sinds november een G3 in gebruik. En die is wel leuk maar laden duurt lang en er zijn veel leukere phones om te testen. Tevens wordt de G3 niet meer gemaakt (G3S wel natuurlijk). Hoop dat er een iOcean X7 met mtk6589T bij zit want die is best populair. Om een telefoon met zeer goede prijs/kwaliteid verhouding zou een Cubot GT99 ook leuk zijn. Kies een paar leuke modellen waar die voor een hele leuke prijs te koop zijn. Als ik ¤300+ wil uitgeven voor een telefoon kan je er net zo goed 1 in nederland halen. Wat ik een leuk lijstje zou vinden:
  • iOcean X7 elite of youth (in elk geval met mtk6589T want zonder is eigenlijk niet meer leverbaar)
  • Cubot GT99
  • Jiayu G4 Advance of in elk geval weer met de T versie aangezien alle G4's dit krijgen in de nabije toekomst
  • Xiaomi Mi2S
  • eventueel een Zopo C2 of C3
G4 is gister besteld en als het goed is is hij van de nieuwe batch: G4 basic met MTK6589T en dus 1gb/4gb in het zwart met 3000mAh volgens de verkoper op DH-gate :9~ hij wordt vandaag verzonden met DHL dus zal hem van de week wel krijgen...

Verder vanmorgen voor de vrouw een Cubot GT99 besteld bij geekbuying. Ook verzenden met DHL gekozen ben alleen erg benieuwd wanneer die verzonden wordt.

Ik wil mijn G4 best een weekje ter beschikking stellen echter vraag ik me af wat er tegenover staat? Naamvermelding in de shootout? Dan laat blijf ik wel lekker zelf spelen met mijn telefoon ;w Der zijn genoeg plekken naast tweakers waar je informatie en tests kan vinden van chineese modellen (al moet je wel even in het engels kunnen lezen)...

• CLB
  • Niet online
quote:
boppos schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:36:
hahaha zit je gewoon mij aan te bevelen...
:w :9

• Dennisjeee
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-07-2013

• AppliArt
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-08 11:21
Niet de eerste Chinese telefoon die ik al in mijn handen heb gehad, maar wel de beste. De Newman N2 is een toestel gebaseerd op dezelfde CPU als de SGSIII met een 720p IPS-scherm en momenteel Android 4.1. Met zijn prijs van 215 euro kan je wel zeggen dat hij een bang-for-the-buck is. Bouwkwaliteit en algemeen gebruik gaat super.

Ik zou 'em je met plezier een week of twee willen lenen. Heb nog wel ergens een oude HD2 liggen die ik even kan gebruiken. :)

AppliArt wijzigde deze reactie 10-07-2013 11:58 (7%)

• dangerousp
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-08 18:43
quote:
AppliArt schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:55:
Niet de eerste Chinese telefoon die ik al in mijn handen heb gehad, maar wel de beste. De Newman N2 is een toestel gebaseerd op dezelfde CPU als de SGSIII met een 720p IPS-scherm en momenteel Android 4.1. Met zijn prijs van 215 euro kan je wel zeggen dat hij een bang-for-the-buck is. Bouwkwaliteit en algemeen gebruik gaat super.

Ik zou 'em je met plezier een week of twee willen lenen. Heb nog wel ergens een oude HD2 liggen die ik even kan gebruiken. :)
Mooi, dan kan ik de mijne blijven gebruiken ;)

• Arietje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 07-07 21:21
Test a.u.b. ook de GPS uitvoerig, aangezien daar veel problemen over gemeld worden.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Alright, dank tot nu toe voor alle reacties.

Ik heb niet op wetenschappelijk verantwoorde wijze geteld, maar ik kom nu ongeveer tot dit rijtje (ongeveer het rijtje van dangerousp)

iOcean X7
Jiayu G4
Newman N2
Xiaomi M2S

Zo zitten er een paar heel verschillende toestellen tussen met verschillende schermformaten, socs en features.

Ik vermoed dat ik ze dan slecht echt tégenover elkaar kan zetten, maar meer náást elkaar zal gaan zetten. Misschien dat ik probeer voor elke telefoon een al geteste Westerse evenknie kan vinden (bij voorkeur zelfde schermresolutie/soc bv) om ze daarmee te vergelijken.

Ik zal een gps-test uitvoeren, aangezien ik ook hier weer hoor dat er problemen mee zouden zijn - en dat lijkt me goed om met zoveel socs eens uit te proberen.

Zou dit een acceptabel rijtje zijn of mist er echt nog een telefoon? Of moet er juist eentje uit?

Het lijkt me het makkelijkst dat als er een rijtje is, we gaan kijken of ik ze allemaal van iemand kan lenen. Mocht je echt geen backup hebben, dan ga ik kijken of ik een redactie-toestel uit kan lenen. Ik denk dat dat wel moet lukken :)

arnoudwokke wijzigde deze reactie 10-07-2013 16:12 (12%)

• CLB
  • Niet online
Mooie lijst, mooie lijst...
Ik hoorde de Cubot GT99 nog een paar keer genoemd worden... Zopo...?

• Tc662
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 28-08 20:55
quote:
CLB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:17:
Mooie lijst, mooie lijst...
Ik hoorde de Cubot GT99 nog een paar keer genoemd worden... Zopo...?
iOcean x7/zopo c2/umi 2x zijn eigenlijk bijna de zelfde telefoons, zopo c2 heeft het betere scherm, iOcean de grotere (in nederland) community en betere software. Umi 2x heeft mooie specs, maar weer slecht scherm vergeleken met de iOcean en Zopo.

Denk dus dat 1 van die 3 toestellen genoeg moet zijn.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Ik zou de Faea F1 nog aanraden, een van de weinige goedkope telefoons zonder MediaTek SoC. Volgens mij wel gekocht door een redelijk aantal Tweakers.

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:03
Sinds een maand gebruik ik nu zakelijk deze: http://www.aliexpress.com...ndroid-4-1/749126389.html
De star N9589. Over dit toestel wordt niets geschreven hier op tweakers, maar wil deze wel even onder aandacht brengen.
Deze wordt geleverd met 2 accu's á 3400 mah. Het apparaat gaat makkelijk 2 dagen mee qua stroom, bij gebruik van 1 accu. Tav gebruik doe ik er zelfs meer mee, vergeleken met de Galaxy S3 die die ik hier voor had. Die was na een dag leeg.
Verder voldoet deze helemaal naar wens, zelfs GPS werkt prima.
Dit is een ideaal toestel, voor mensen die een combinatie zoeken tussen een tablet en een telefoon.

• dutchgio
quote:
Aloysxda schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:55:
Sinds een maand gebruik ik nu zakelijk deze: http://www.aliexpress.com...ndroid-4-1/749126389.html
De star N9589. Over dit toestel wordt niets geschreven hier op tweakers, maar wil deze wel even onder aandacht brengen.
Deze wordt geleverd met 2 accu's á 3400 mah. Het apparaat gaat makkelijk 2 dagen mee qua stroom, bij gebruik van 1 accu. Tav gebruik doe ik er zelfs meer mee, vergeleken met de Galaxy S3 die die ik hier voor had. Die was na een dag leeg.
Verder voldoet deze helemaal naar wens, zelfs GPS werkt prima.
Dit is een ideaal toestel, voor mensen die een combinatie zoeken tussen een tablet en een telefoon.
Gevalletje Galaxy Note kloon. Heb ik niet zo veel mee.. :o
3400 is altijd relatief bij een onbekende telefoon. Of dat werkelijk 3400 is en hoelang die dat vasthouden is maar de vraag. Het feit dat je er 2 krijgt doet vermoeden dat ze niet al te veel capacitiet zouden hebben.
Aangezien jij nu zo ongeveer de enige Tweaker bent die er 1 heeft, kun je ook niet al te veel uitspraken doen over gps, want dat wil per telefoon nog wel eens verschillen...

• Achilles
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-08 02:47

Achilles

Koning van de Myrmidonen

quote:
yodeluxe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:46:
Wat ik mooi zou vinden, zou in elke prijsklasse (bijvoorbeeld rond ¤150, rond ¤200 en rond ¤250) 1 toestel met een Mediatek soc en 1 toestel met een Qualcomm (of andere) soc. Dan kan je goed vergelijken of en hoeveel de meerwaarde van zo'n andere soc is.
Wat mij opzich ook wel leuk lijkt is om bijv de intel variant er in te verwerken (lenovo k900)
quote:
Tc662 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:01:
Ik zou zelf 3 chinese toestellen nemen en dan 1/2 toestel(len) die ook vekrijgbaar zijn in nederland. (Rond de zelfde prijs en 1 duurdere)
Precies ja, als je een chinese telefoon vergelijkt met een nederlandse kun je pas echt een punt maken, zo kun je bijv. zeggen dat een telefoon uit nederland makkelijker is met garantie en levering, en een telefoon uit china juist betere prestaties neerzet. Op die manier afwegen :)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Kloons zullen sowieso niet ter sprake komen lijkt mij aangezien deze gewoon niet legaal ingevoerd mogen worden.

• Greveldinges
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:12

Greveldinges

Androidgek

Het is misschien het beste om de meest onderscheidende telefoons uit te kiezen, niet alleen qua budget, maar ook qua SoC's en verdere specs. Deze kun je dan vergelijken met telefoons die in Nederland te koop zijn, voor bijvoorbeeld dezelfde prijs, of met (bijna) gelijke specs. Lijkt me erg interessant!

Groeten van een trotse Newman N2 eigenaar :)

Hackintosh-Addict | LG Nexus 5 - Newman N2 - Star V1277 - HTC Kaiser | PSP E1000 | PS3 Superslim 500GB | Nintendo Gamecube | Eee 900 Linux | Dingoo A320 | iPod Touch 4G 8GB | Macbook Pro 2012 i7 2.3GHz High-res |

• Timorad
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:29
quote:
arnoudwokke schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:10:
Alright, dank tot nu toe voor alle reacties.

Ik heb niet op wetenschappelijk verantwoorde wijze geteld, maar ik kom nu ongeveer tot dit rijtje (ongeveer het rijtje van dangerousp)

iOcean X7
Jiayu G4
Newman N2
Xiaomi M2S
Lijkt me inderdaad een mooie lijst. Ook ik hoop de Faea F1 terug te zien, aangezien dat de enige telefoon met ondersteuning voor 3G op 900mhz zou zijn. Bovendien zou dit een van de goedkopere telefoons worden.

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 16:24
Er zijn een hoop high end China-phones met een 5" scherm.

Ik zou ook graag wat telefoons in de vergelijking zien met een kleiner scherm: 4-0-4.7" met bijvoorbeeld 720p.

• boppos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-08 15:25
De Faea F1 en de eerder genoemde cubot GT99 verschillen opzich niet heel erg. Bijna even groot (in scherm 4,5" en uiterlijk), ongeveer de zelfde prijs, zelfde resolutie, geheugen, accu capaciteid, ect. Alleen is het zo jammer dat de F1 geen Nederlands ondersteund en de GT99 wel! Verder verschilt de CPU, wat de F1 wel weer interesant maakt, omdat die geen MTK6589 maar een Qualcomm MSM8225Q heeft.

Dus arnoud, als je een F1 of GT99 toevoegd aan je lijstje heb je wel de china phones die populair zijn dit moment! ;)

• CLB
  • Niet online
Hoe bedoel je boppos? Geen Nederlands? Qua taal? Qua netwerken?
Is dat tegenwoordig niet te fixen met Google Play: MoreLocale 2 ofzo? En we zijn Tweakers hier :p

• dutchgio
quote:
CLB schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:49:
Hoe bedoel je boppos? Geen Nederlands? Qua taal? Qua netwerken?
Is dat tegenwoordig niet te fixen met Google Play: MoreLocale 2 ofzo? En we zijn Tweakers hier :p
Morelocale forceerd de taal in apps die wel de vertaling hebben, maar niet gebruiken omdat je bij de instellingen die keus niet hebt. Vaak werkt dit maar bij een aantal apps.

Qua shootout is het wel leuk om 'de goedkoopste smartphone met NFC' mee te nemen in de test lijkt me. De GT99 is meer 'één van de goedkoopste MT6589-smartphones' en de FAEA F1 onderscheid zich dan ook meer.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Alright, gezien de bijval lijken me dit dus de meest interessante opties.

iOcean X7
Jiayu G4
Newman N2
Xiaomi M2S
Faea F1

Ik hoop in elk geval drie en misschien zelfs alle vijf tegelijk in handen te kunnen krijgen. Wie kan deze telefoon ongeveer 1,5 week/2 weken missen vanaf 12 augustus?
Fyi: ik heb het verhaal gepland voor 30 augustus :)

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
Ik heb het even in de topicwaarschuwing gezet :Y)

Mijn razend interessante wetenschapsweblog!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Als je het echt snel wilt regelen moet je even een post op de Frontpage plaatsen :)

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 28-08 17:48
Arnoud, ik heb je hierover al een dm gestuurd :)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:28
En dan wel stiekem een iOcean X7 met GPS-Mod uitlenen he jongens, anders komt 'ie op dat punt zo belabberd uit de test :')

• Gabliboeba
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-08 12:04
edit. toch maar via PM

Gabliboeba wijzigde deze reactie 11-07-2013 16:20 (93%)

• CLB
  • Niet online
quote:
dutchgio schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:55:
Qua shootout is het wel leuk om 'de goedkoopste smartphone met NFC' mee te nemen in de test.
Licht me is toe, waarom met NFC, is dat zo wereldschokkende feature?

• SittingDuck
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:21

SittingDuck

DualSim Fan

FAEA F1 aangeboden via PM en heb ook nog eventueel een Vowney V5 te leen.

DualSlim.nl / Doogee.nl / DualSimReparatie.nl

• dutchgio
quote:
CLB schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:02:
[...]

Licht me is toe, waarom met NFC, is dat zo wereldschokkende feature?
Omdat veel Tweakers wellicht een toestel met NFC willen, maar het budget niet hebben voor een telefoon met NFC dat in Nederland te verkrijgen is.
Als je dan hoort van ene Pinguin telefoon :o wil je natuurlijk wel weten of het wat is. In een shootout van de Tweakers Redactie zelf die vervolgens op de frontpage wordt geplaatst kan dat veel meer Tweakers aanspreken dan een indivuduele review van een Tweaker die er 1 geimporteerd heeft. Ook belicht dit de potentie van de chinese smartphonemarkt; veel telefoons, veel keus, veel mooie features en dat alles voor een mooie prijs.

Ik heb laatst een review van de Oppo Find 5 gekeken op een andere technieuwssite, en daar heb ik gezien/gehoord hoe NFC in de praktijk werkt, en dan met name met de zogeheten NFC-tags.
Betalen met NFC op grote schaal zie k nog niet zo snel de standaard worden, maar de potentie met NFC-tags is er wel.
Automatisch je wifi uit, je data aan en je geluid uit als je 's ochtends de deur uit gaat. Stap je in de auto, dan kan ie je GPS aanzetten en je Navigatie-app aanzetten.
En als je thuis komt haal je je phone weer lang je NFC-tag en gaat data uit, wifi aan en je geluid aan.
Best handig. Toch?

• CLB
  • Niet online
Hmm vind jij denk ik :p

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Ik vind NFC handig omdat je snel meerdere instellingen door kan voeren. Gebruik hem om navigatie aan te zetten als ik m'n telefoon in de autohouder plaats, telefoon op stil te zetten als ik hem op m'n laptop leg of slaapmodus te activeren als ik de telefoon in de desktop stand leg.

• bramv82
Inderdaad, jij vindt dat.

Ik heb een Xperia S inclusief smarttags, maar heb dat hele NFC nog nooit gebruikt.

Pas als je ermee kunt gaan betalen lijkt het me handig...

• Dennisjeee
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-07-2013
Ik heb hier een high end Vivo Xplay 5 in gebruik:

Specs: Snapdragon S600, 2GB RAM, 16gb SDkaart, Adreno 320 GPU, 13 megapixel , 5 megapixel front NFC Bluetooth 4. Android 4,2, 7,9 milimeter dik.

Deze telefoon is evt te leen voor een mooie revieuw.

• kraakjj
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-08 00:39
Sowieso de één met de MTK 6589T(urbo) en een 'gewone' MTK6589.

Verder heb ik op dit moment een UMI X1S. Benieuwd of daar een review van kan komen, al ben ik zelf ook bezig met eentje.

• Jigu-Yong
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Ik zou ook echt graag de Huawei Honor 2 in die shoutout zien, het is een van de weinige die ook echt op de Europese markt te koop is, dan wel met 1GB Ram ipv 2GB.

Ik heb er zelf al hele review over geschreven en ben nogal onafscheidelijk met mijn Huawei Honor 2, dus ik zou dan ook echt niet twee weken zonder smartphone kunnen.

http://tweakers.net/product/328098/huawei-ascend-g615/

Mijn weblog | Verkoop Marktplaats

• jjroorda
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 31-07 10:43
heb wel een zopo c2 platinum te leen. en over een weekje of 2 mijn Faea f1 die mag ook wel geleend worden

• bramv82
Wat ik ook graag zou zien (heb er ook wel alle vertrouwen in dat dit wordt meegenomen in de review) is het wel of niet goed werken van de GPS...

• aval0ne
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-08 15:48
quote:
Dennisjeee schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:22:
Ik heb hier een high end Vivo Xplay 5 in gebruik:

Specs: Snapdragon S600, 2GB RAM, 16gb SDkaart, Adreno 320 GPU, 13 megapixel , 5 megapixel front NFC Bluetooth 4. Android 4,2, 7,9 milimeter dik.

Deze telefoon is evt te leen voor een mooie revieuw.
Ik denk dat de meeste mensen een china phone overwegen omwille van de prijs. De Vivo Xplay 5 valt niet in die categorie.

.: Core i7 920 :: Vertex 60GB ::Intel G2 80GB :: 6GB RAM :: HD 4850 :: +12TB RAID6 :: 226BW :.

• Jigu-Yong
  • Niet online
quote:
aval0ne schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:38:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen een china phone overwegen omwille van de prijs. De Vivo Xplay 5 valt niet in die categorie.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, maar mijn reden was omdat ik eens wat anders dan weer HTC wou. Maar ik ga die shoutout graag zien, want Arnoud zal er neutraal in zijn en niet de telefoon extra hoog beoordelen omdat hij het van zijn eigen geld gekocht heeft.

• unfold
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-03 16:30
Ik zou de goedkopere telefoons zeker meenemen, want ik koop een chinese telefoon omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Fijn dat de Faea F1 wordt meegenomen.

Qua testen van de GPS: neem ze mee uit wandelen/fietsen en kijk of de geclaimde lengte van je route overeenkomt met de realiteit. Soms zijn er veel uitschieters in de GPS metingen doordat deze telefoons geen goeie GPS antennes inbouwen. Dan heb je ineens 100km gefietst terwijl je eigenlijk naar 50 km hebt gefietst.

Wat ook fijn zou zijn: welke van deze telefoons hebben een gyroscoop? Welke hebben Gorilla glass? Met welk procede zijn de chips gebakken? De chip in de Faea F1 is 43nm geloof ik, en daardoor niet enorm energiezuinig.

• voil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:13
De GPS kan je ook goed testen met Ingress. :+

voil wijzigde deze reactie 22-07-2013 10:57 (4%)

• coase
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:57
quote:
Diqiu-Long schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:35:
Ik zou ook echt graag de Huawei Honor 2 in die shoutout zien, het is een van de weinige die ook echt op de Europese markt te koop is, dan wel met 1GB Ram ipv 2GB.

Ik heb er zelf al hele review over geschreven en ben nogal onafscheidelijk met mijn Huawei Honor 2, dus ik zou dan ook echt niet twee weken zonder smartphone kunnen.

+1 ! Ongelooflijke telefoon (g615 met 1gig) voor max 300 euro en vrij te verkrijgen in belgie / nederland. Mijn vriendin is er alvast heel blij mee!

• RonaldDesigns
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:31

RonaldDesigns

▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅

quote:
Diqiu-Long schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:35:

Ik ga er zelf ook nog een review binnenkort over schrijven, top toestel, NFC mis ik eerder totaal niet, vind het geen ontwikkeling die ik op mijn tel zou willen ivm icm betalingen.

De G615 doet alles wat jij wilt in een telefoon, ondanks wat minpunten van camera en externe sd kan ik er lof over geven

@hieronder: ivm moest icm zijn, ik weet wat het allemaal kan ;)

RonaldDesigns wijzigde deze reactie 26-07-2013 13:12 (4%)

Intel Core i5-2500K - Corsair Vengeance Low Profile 4 GB @ 1600mhz - GeForce GTX 550 Ti - Cooler Master Elite 430 - Asus P8Z68 - Samsung Syncmaster T220 || Huawei Ascend G615

• Spekkie88
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:55
quote:
RonaldDesigns schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:11:

Ik ga er zelf ook nog een review binnenkort over schrijven, top toestel, NFC mis ik eerder totaal niet, vind het geen ontwikkeling die ik op mijn tel zou willen ivm betalingen.
NFC is voor veel meer in te zetten dan betalingen hoor :)
Een voorbeeld is o.a. dat je een bepaald profiel geactiveerd wordt zodra je telefoon in de carcit wordt gezet en automatisch terug gaat naar een default profiel als hij uit de carcit gehaald wordt. En zo zijn er wel meer dingen mogelijk met NFC, dat het ook gebruikt kan worden voor betalingen in de toekomst is meer bijzaak.

FX8350 @4.8 GHz

• DinoBe
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:26
Hoe staat het eigenlijk met deze review?

Ik zit overweeg wel een china phone, maar wil deze vergelijking afwachten....

• Momus
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:08
quote:
DinoBe schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:05:
Hoe staat het eigenlijk met deze review?

Ik zit overweeg wel een china phone, maar wil deze vergelijking afwachten....
Eind augustus komt ie online, zoals in de topic te lezen valt.

• ghostygod
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-09-2013
Yes! ik denk dat het eind augustus is.... waar blijft ie.... :9

• ghostygod
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-09-2013
Huawei G700-U00 zit deze toevallig niet in de test of heeft iemand deze ?? zoja is het een aanrader.. ?

• eNaSnI
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Het is zeker te laat om bv nog de Lenovo P780 toe te voegen?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• SittingDuck
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:21

SittingDuck

DualSim Fan

quote:
eNaSnI schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:53:
Het is zeker te laat om bv nog de Lenovo P780 toe te voegen?
Review toestellen zijn al weer op weg terug...

DualSlim.nl / Doogee.nl / DualSimReparatie.nl

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
quote:
Yes! ik denk dat het eind augustus is.... waar blijft ie..
Ik leg er momenteel de laatste hand aan en de publicatie staat gepland voor vrijdag.

Het bleek nog lastiger dan gedacht, omdat de gehoopte komkommertijd niet kwam: ik had het lang niet zo rustig als andere jaren: bovendien waren er meer collega's op vakantie dan ik dacht. Desondanks is het gelukt om de telefoons op tijd terug te sturen :)

Ik heb er meer tijd aan besteed dan aan welk ander verhaal dan ook afgelopen jaren, maar desondanks zijn er elementen die ik niet bespreek

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Heb je nog iemand nodig die de eerste controle geheel belangeloos en gratis voor je uit voert? ;)
NDA tekenen is geen probleem hoor O-)

Tsurany wijzigde deze reactie 27-08-2013 11:22 (17%)

• luappul
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Ik kijk ernaar uit!
Mijn One X heeft een gebarsten scherm, dus ik moet hier een nieuw scherm in laten zetten (á ¤150-¤200) of ik kan weer eens voor wat nieuws gaan. Vorige week was ik nog vastbesloten een mooie china-phone uit te kiezen, maar nu Sense 5 voor de One X uitkomt twijfel ik weer.
Toch denk ik dat ik liever iets bijbetaal en een volledig nieuwe phone wil, dus ben nu mezelf ook aan het oriënteren op de china-phones en daar komt deze shoot-out dus precies op tijd voor! :)

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-08 09:12
Zelf dus niet op vakantie geweest... Da's balen!
Ik hou in ieder geval vrijdag Tweakers in de gaten....
quote:
arnoudwokke schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

Ik leg er momenteel de laatste hand aan en de publicatie staat gepland voor vrijdag.

Het bleek nog lastiger dan gedacht, omdat de gehoopte komkommertijd niet kwam: ik had het lang niet zo rustig als andere jaren: bovendien waren er meer collega's op vakantie dan ik dacht. Desondanks is het gelukt om de telefoons op tijd terug te sturen :)

Ik heb er meer tijd aan besteed dan aan welk ander verhaal dan ook afgelopen jaren, maar desondanks zijn er elementen die ik niet bespreek

• eNaSnI
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Het blijft lastig vergelijken en de keuze wordt er per dag weer breder op, maar dit geeft wel een aardige indruk dat importeren niet persé minder hoeft te zijn. De ondersteuning van de diverse netwerken blijft wel een vraagstuk, zeker met de huidige 4G-ontwikkelingen in NL.

Ik ben benieuwd naar de Xiaomi Mi3 (vermoedelijk SD800 @ 2,3 GHz, 3600mAh) en de Lenovo X910 of K6 (2500mAh, vermoedelijk SD800, dus vergelijkbaar met LG G2 en Sony Xperia Z Ultra).

http://www.chinaphonereview.com/wp-content/uploads/2013/04/Xiaomi-Mi3-Back-Right.jpg

eNaSnI wijzigde deze reactie 30-08-2013 13:41 (15%)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
Ontstuckied.

Mijn razend interessante wetenschapsweblog!

• Joosie200
  • Niet online
Is het geen idee om de shootout van vorig jaar jaarlijks te herhalen? :) In een jaar tijd verandert er veel op de markt van Chinaphones. Nieuwe fabrikanten komen erbij, oude fabrikanten brengen een nieuw toestel uit als update van de vorige.

Zou het wat zijn als we ditmaal een shootout houden tussen: (ik heb gespiekt wat er zoal qua modellen besteld is de afgelopen tijd)
iOcean: X7s, X8, G7
Jiayu: G4s, G5s, G4c, G3c
Xiaomi: Mi3, Redmi 1s, Redmi Note
Doogee: DG350, DG800, DG550
iNew V3, Huawei G6/P7/Honor 3X/3C, Elephone P8/P9 als outsiders?

En dan onderverdelen in categorie:
Basic: Doogee DG350/DG800, iOcean X7 HD, Jiayu G3c/G4c, Xiaomi Redmi 1s en Huawei Honor 3C
Phablet: iOcean G7, Xiaomi Redmi Note, Doogee DG550
Premium: iOcean X7s/X8, Jiayu G4s/G5s, Xiaomi Mi3, Huawei Honor 3X

Want dat is wat er aan ontbrak bij de eerste shootout.. doordat het maar vijf toestellen waren kon je ze door de verscheidenheid in specs niet goed vergelijken. Ik denk dat je met bovenstaand lijstje per fabrikant + als ik het Chinaphones algemene topic goed genoeg gevolgd heb elke dag je wel tweakers moet kunnen vinden met een van bovenstaande modellen in hun bezit. Dan kan je als Tweakers dus zeggen welke de beste basic Chinaphone, phablet Chinaphone en premium Chinaphone is.

Vond het de enorme schop + dit topic oprakelen uit de vergetelheid wel waard. :P

• dutchgio
+1
Goed idee ;)

• krissie100
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:56
+1 wordt wel weer eens tijd, want er is een hoop veranderd aan de kwaliteit, en merken ;)

• Jigu-Yong
  • Niet online
Goed idee inderdaad, want huidige budget smartphones zijn heel wat beter geworden.

• yodeluxe
Goed idee! Prijzen zijn ook flink gezakt, onder de 100 euro zijn er al serieuze telefoons te krijgen. En ook op accugebied is er het nodige aan het veranderen, zoals de Lenovo P780 of de THL 4400 / THL 5000.

Op zich zou ik best wel een toestel willen doneren voor een test (als alles meezit: THL 4400), als ik het toestel in die periode kan missen.

• jhhest
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:03
Als de nieuwe mt6595 phones uitkomen zou een nieuwe shootout misschien bestwel interessant zijn. Het is best leuk als er van de reguliere paden wordt afgestapt.

Keep the good work going!
Pagina: 1

Populair: Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013