Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

UPC Technicolor in bridge en Apple TC als router

Pagina: 1
Acties:

• Etge
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 31-10-2013
Beste gatherers met meer kennis dan ik,

Ik heb een UPC internet abo met 60 mb/s down en 6 mb/s up. Ik wil nu een Apple Time Capsule kopen voor opslag en backup. Ik heb een Macbook pro en 2 Windows PC's.

De reden dat ik een TC wil ipv een goedkopere NAS is dat ik ook de router functie in het apparaat wil gebruiken. De Technicolor TC7200 router die je bij het UPC abo krijgt geeft een zwak signaal en is geen dual-band. Daarbij komt ook dat de TC een snellere Wifi verbinding zou moeten geven.

Wat ik nu zou willen is dat mijn UPC router ingesteld wordt als bridge (dit is mogelijk) en dan de TC eraan hang als router die zowel dient als router voor de PC's (aangesloten via ethernet kabels), de Xbox, telefoons en de Macbook. De laatste via WiFi.

Is dit mogelijk? Ik heb al enorm veel gezocht op Tweakers en Google, maar een duidelijk antwoord kwam hier niet uit. Het lijkt mij dat het mogelijk moet zijn, maar ik wil dit graag bevestigen voordat ik het geld ga uitgeven voor de TC.

Alvast bedankt voor de replies!

• ShadowAS1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:59

ShadowAS1

Netwerkdictator :D

UPC modems zijn gewoon in bridge modus te zetten, zoek maar eens in de instellingen.
En ik zou geen TC als NAS gaan gebruiken.. die heeft nou niet bepaald lees/schrijfprestaties.

• Etge
Ik weet dat je de UPC modem in bridge modus kan zetten, dit was ook niet mijn vraag. Ik vroeg me af of ik dan de TC gewoon in kan zetten als router zodat alle apparaten gewoon internet ontvangst hebben. Ik ga er maar vanuit dat dat kan.

Bedankt voor je reactie :)

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-10 16:14
quote:
Etge schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:16:
Ik weet dat je de UPC modem in bridge modus kan zetten, dit was ook niet mijn vraag. Ik vroeg me af of ik dan de TC gewoon in kan zetten als router zodat alle apparaten gewoon internet ontvangst hebben. Ik ga er maar vanuit dat dat kan.

Bedankt voor je reactie :)
Precies hetzelfde hier thuis gedaan, werkt als een trein. Ben erg blij dat ik nu op wifi ook mijn volledige internetsnelheid kan benutten.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-10 22:11
Een router doet niets anders dan IP pakketjes met één bepaalde richting die kant op sturen. Of ten wel, het is eigenlijk een verkeers agent.

Wat voor IP adressen, maakt niet uit. Dus als jij een echt IP adres van UPC krijgt, en een lokaal 192.168.xxx (voorbeeld) wilt, dan moet dat kunnen.

In hoeverre er geavanceerde instellingen mogelijk zijn, is een andere verhaal (vergelijk DD_WRT, of Mikrotik met een KPN Experia Box), en alles wat er tussen zit.

• Etge
quote:
iAdema schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Precies hetzelfde hier thuis gedaan, werkt als een trein. Ben erg blij dat ik nu op wifi ook mijn volledige internetsnelheid kan benutten.
Bedankt :)

Welke snelheden haal je bij het backuppen of het overzetten van grote bestanden over je netwerk? Wat zijn de snelheden die je over je Wifi signaal haalt?

Stel ik wil een 1080p MKV bestand (10 GB) over Wifi verplaatsen naar de TC, welke snelheden ga ik dan halen? Van PC naar Macbook haalde ik 10 MB, is dit wat ik moet verwachten van de TC of haal ik door de Technicolor router niet de volledige snelheid die ik zou behalen met een TC?

Excuses voor de vele vragen, kom er echt niet uit :(

Etge wijzigde deze reactie 29-06-2013 15:20 (10%)

• iAdema
quote:
Etge schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:19:
[...]

Bedankt :)

Welke snelheden haal je bij het backuppen of het overzetten van grote bestanden over je netwerk? Wat zijn de snelheden die je over je Wifi signaal haalt?

Stel ik wil een 1080p MKV bestand (10 GB) over Wifi verplaatsen naar de TC, welke snelheden ga ik dan halen? Van PC naar Macbook haalde ik 10 MB, is dit wat ik moet verwachten van de TC of haal ik door de Technicolor router niet de volledige snelheid die ik zou behalen met een TC?

Excuses voor de vele vragen, kom er echt niet uit :(
Ik haal met de wifi en kabel 300 Megabit direct naar de time capsule. Daarnaast kan de Time Capsule veel meer simultane verbindingen aan zonder erg veel snelheid in te leveren (vooral op ping geeft dat met standaard routers wel eens gezeur.)

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-10 22:11
Ik haal met mijn laptop naar de NAS (over de kabel) 700-800 Mbps. Dit is normaal. Dit is wel een Dell, met Suse Linux erop.

• iAdema
quote:
haik01 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:57:
Ik haal met mijn laptop naar de NAS (over de kabel) 700-800 Mbps. Dit is normaal. Dit is wel een Dell, met Suse Linux erop.
Maar ik gebruik cat 5 kabels xD

• Etge
quote:
iAdema schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Ik haal met de wifi en kabel 300 Megabit direct naar de time capsule. Daarnaast kan de Time Capsule veel meer simultane verbindingen aan zonder erg veel snelheid in te leveren (vooral op ping geeft dat met standaard routers wel eens gezeur.)
Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013