Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• tok1984
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 10:21
Hoi,

Ik heb een lokale site gemaakt met Wordpress in Wamp. Nu wil ik deze live in de lucht gaan brengen. (1e x dat ik dit doe).

Mijn hosting is Antagonist, maar als ik via FTP mijn complete map kopier naar de Public map van mijn domein, werkt de site niet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doen moet? Ik heb ook al geprobeerd via Wordpress install in het panel van antagonist en dan de bestanden te kopieren, dit werkt ook niet.

Ik dacht dat ik gewoon de bestanden kon kopieren naar de public map, of heb ik wat niet goed?

• Basz0r
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 29-07 19:27

Basz0r

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Heb je toevallig ook de database lokaal geŰxporteerd en in Phpmyadmin bij Antagonist ge´mporteerd? Wordpress is namelijk afhankelijk van een MySQL database.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:27

RobIII

DT Admin Doktersteam / Moderator Devschuur«

^ Romeinse 3 ja!

quote:
...en de foutmelding die je krijgt is...? Onze glazen bol is stuk weet je ;) Of gebeurt er helemaal niets? Dat is namelijk ook relevant om te vermelden.

RobIII wijzigde deze reactie 27-06-2013 18:42 (16%)

This login session: $13.99, but for you $11.88

Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!

• Cor453
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 31-07 12:29
Waar ik op kan komen:
- Heb je wp-config.php aangepast op de nieuwe databaseverbinding?
- database gekopieerd?
- Alle bestanden goed gezet?
- Iets anders wat nog lokaal doorwijst? (Bijv. de site-URL in wordpress control panel)

• kawingchin
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 31-05 14:14
Ik gebruik deze tool: http://interconnectit.com...-for-wordpress-databases/
Vervang http://localhost naar jouw host URI.
Vergeet niet dit bestand van je host te verwijderen nadat je hebt gebruikt.

• tok1984
ik ga even opnieuw beginnen. als ik het goed heb moet ik dus dit doen?

1. bestanden van Wordpress kopieren naar public folder
2. database importeren in PHPmyadmin

Ik heb verder niks aangepast in WP-config, wat moet ik hierin aanpassen?

• kawingchin
quote:
Ik heb verder niks aangepast in WP-config, wat moet ik hierin aanpassen?
Je database username en wachtwoord moet je hier invullen. Ze zijn niet hetzelfde als die van jouw localhost.

• tok1984
ik zit nu in phpmyadmin te kijken... ik kan daar geen nieuwe databank aanmaken zoals in WAMP, geen rechten staat er.

wel heb ik een database er al in staan met deb..... moet ik hierin de .sql importeren?

• tok1984
DB_NAME moet je die ook aanpassen naar wat er in PHPMYADMIN staat? Als databank?

ik heb overigens ook een .htaccess bestand in de map staan.... weet dat dat toen met Wamp nogal een gedoe was.... maakt dat met het online zetten van je site nog wat uit?

tok1984 wijzigde deze reactie 27-06-2013 19:17 (52%)

• kawingchin
Ik zou een nieuwe database aanmaken, je weet niet waar de de deb voor is aangemaakt. Volgens Antagonist website kan je 15 databases aanmaken bij de goedkoopste abbo.

Dus
1. Van je localhost van je Database exporteren.
2. In je online server een database aanmaken.
3. Importeer de sql bestand.
4. Pas wpconfig.php aan.
5. Gebruik de tool http://interconnectit.com...-for-wordpress-databases/ of een andere tool. Vervang http://localhost naar jouw URI. En verwijder vervolgens deze tool weer van je server.
6. Check even of de links het doen, zo niet even de permalinks aanpassen.

• tok1984
Ik kan dus geen database aanmaken in PHPMYADMIN, er staat geen rechten... waar kan ik die database aanmaken?

Ok database gemaakt -- > wpconfig aangepast naar de nieuwe settings -- > boel geupload --- > als ik nu naar het url adres ga krijg ik:

Fout bij het maken van de databaseconnectie

tok1984 wijzigde deze reactie 27-06-2013 19:38 (47%)

• red_arrow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 31-07 07:55
Database maak je aan in Directadmin
http://jouwdomeinnaam:2222/

Op zich kan het ook geen kwaad om eens de faq op de site van Antagonist te lezen.

• skinlee78
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:38

skinlee78

Running on Ubuntu

Volgens mij moet je gewoon eerst even een install doen via de panel, dan zijn iig de wp databases ook al aangemaakt, en dan via een import jou database importeren in Antagonist. De aangemaakte database begint in ieder geval met deb12345_wp1.

Ik zou ook niet zomaar klakkeloos je complete wordpress installatie naar Antagonist kopieŰren, maar alleen de van toepassing zijnde bestanden, zodat je wel gewoon de update rondes kan volgen die de admin panel aanbied (of je draait momenteel al alles 100% geupdated)

Overige tips over fine-tunen gaarne naar voorgaande/volgende tips kijken, zo diep zit ik ook niet in deze stof.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• kawingchin

• tok1984
priveleges staan allemaal op allow.... heb de bestanden gekopieerd en ik heb een nieuwe database aangemaakt en in wp-config aangepast... dan zou ie toch moeten doen?

• kawingchin
en doet ie het dan?

• tok1984
nee, krijg de site heel raar weer gegeven, ik zie alleen een soort html tekst

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:46

Vos

AFCA

Als je de content wel ziet weet je in ieder geval dat de database connectie wel goed is.

Wordt je stylesheet correct geladen? Kijk eens in de bron.

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013, 2014

• tok1984
Hoe kan ik dat zien?
alleen de home page doet het, als ik de links aanklik krijg ik : Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met localhost

• kawingchin
Source wordt nog verwezen naar de localhost.
En zo te zien heb je mijn stappen niet gevolgd:
5. Gebruik de tool http://interconnectit.com...-for-wordpress-databases/ of een andere tool. Vervang http://localhost naar jouw URI. En verwijder vervolgens deze tool weer van je server.

of via https://www.antagonist.nl...bhosting/advanced/bigdump

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05:30
Soms is je database server ook nog eens een aparte sql-server die niet gelijk is aan je domeinnaam. Hou hier ook rekening mee!

<!-- Lege ruimte te huur -->

• tok1984
Ik snap er niks van ik heb alle stappen gedaan.

De home page krijg ik in HTML weergegeven, als ik op een link klik krijg ik bijv: www.websitenaam/websitenaam/contact en dan krijg ik 500 internal server error

Kan toch niet zo moeilijk zijn, hele avond al mee bezig

Ik krijg de naam dus 2x in de URL , waar kan dit aan liggen?

tok1984 wijzigde deze reactie 28-06-2013 00:08 (10%)

• tok1984
ik snap het echt niet, niets werkt... moedeloos dit.... volg alle stappen precies, en nog krijg ik 500 internal server error

• reller
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Over welke site hebben we het?

Misschien dat het dan duidelijker wordt om tips te geven

reller wijzigde deze reactie 28-06-2013 00:46 (6%)

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Oranje boven!!

Als je een Error 500 krijgt, kan je niet in DirectAdmin (:2222) kijken bij de 'Site Summary / Statistics / Logs' waar je jouw error-log kan terugbekijken.

Meer weten over het spoor en de treinen? Treinenweb
Meepraten over het spoor en de treinen? Treinenweb Forum

• tok1984
Het gaat om http://www.hairstylewendy.nl

Alleen de homepage doet het, de rest krijg ik een error

tok1984 wijzigde deze reactie 28-06-2013 02:10 (92%)

• Greenfielt
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 31-07 11:11
Alles verwijst nog naar je "localhost". Ik krijg geen 500 error, zie wel het e.e.a. in plaintext staan.

Als voorbeeld, je stylesheet:
HTML:
1
<link media="screen" href="http://localhost/hairstylewendy/wp-content/themes/kapsalon_template/style.css" rel="stylesheet">

Probeer toch eens wat kawingchin zei, dat lijkt me een prima oplossing:
quote:
kawingchin schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:23:
Ik zou een nieuwe database aanmaken, je weet niet waar de de deb voor is aangemaakt. Volgens Antagonist website kan je 15 databases aanmaken bij de goedkoopste abbo.

Dus
1. Van je localhost van je Database exporteren.
2. In je online server een database aanmaken.
3. Importeer de sql bestand.
4. Pas wpconfig.php aan.
6. Check even of de links het doen, zo niet even de permalinks aanpassen.

• tok1984
Dat heb ik dus precies zo gedaan ik heb die tool gebruikt en dan bij het vervang gedeelte //localhost vervangen door www.hairstylewendy.nl maar nog niks

Kan het te maken hebben met een plugin? BetterWPSecurity ofzo?

• Low-Tech
  • Laatst online: 09:28
localhost zonder de // vervangen, bij de resultaten (laatste scherm) kan je zien of hij wat heeft aangepast.

Asus P5B, Code 2 Duo E6600, Corsair Twinx 2048MB PC6400, 8800 GT

• tok1984
Ok ik zit nu in "What to replace"

hierin heb ik staan:

Search for
localhost
Replace with:
www.hairstylewendy.nl

Nu heb ik dit gedaan, maar het werkt nog steeds niet. Homepagina in plain text, en als ik een link aanklik krijg
http://www.hairstylewendy.nl/hairstylewendy/contact/ in de URL

En dan 500 Internal Server Error

tok1984 wijzigde deze reactie 28-06-2013 09:59 (43%)

• Low-Tech
Weer uitvoeren maar nu met
search for:
www.hairstylewendy.nl/hairstylewendy
replace with:
www.hairstylewendy.nl

• tok1984
gedaan Homepage staat nu goed in het thema, alleen de links werken niet en ik kom niet in het beheer gedeelte

krijg dan deze melding: http://www.hairstylewendy.nl/hairstylewendy/not_found

tok1984 wijzigde deze reactie 28-06-2013 10:06 (27%)

• skinlee78

skinlee78

Running on Ubuntu

Volgens mij probleempje permalinks. Kijk eens in je wamp installatie de .htaccess file hoe daar je permalinks wordt afgehandeld.
Ook kun je wordpress admin panel kijken hoe de permalinks afgehandeld moeten worden. Volgens mij staat hij bij Antagonist op Standaard, terwijl jij op Berichtnaam ingesteld hebt op je WAMP installatie, waardoor alle links fout afgehandeld worden.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• tok1984
dus als ik in wamp de permalinks op standaard zet moet ik de site iig online krijgen en kan ik daarna de permalinks aanpassen ?

Waar moet ik naar kijken in het .htaccess bestand? Ivm permalinks?

• skinlee78

skinlee78

Running on Ubuntu

Zou misschien de eenvoudigste manier zijn, om in je WAMP install je permalinks weer op Standard te zetten. Je site nogmaals te uploaden en dan kijken of je wel in je admin panel komt.

Over .htaccess, moet je zoeken naar:
code:
1
2
3
<IfModule mod_rewrite.c>
....
</IfModule>

Hier nog wat leesvoer over permalinks http://codex.wordpress.org/Using_Permalinks

skinlee78 wijzigde deze reactie 28-06-2013 10:29 (14%)

• tok1984
Ik ben eruit, het waren de Permalinks dus waardoor het hele tijd niet werkte. Dat was alles.
Ik heb dus de permalinks weer op standaard gezet in Wamp, toen geupload , sql import, rename wp-config, replace.php gebruikt, en de permalinks later weer op berichtnaam gezet

Bedankt!!

• tok1984
Had ik nog een vraag. Als ik de site wil opzoeken op google.nl krijg ik deze niet te zien. Ik heb wel Yoast SEO ge´nstalleerd, daarin meta etc ingevuld.

Duurt dat een tijd voor je gevonden wordt op google of kan ik hier nog wat aan doen?

• Neefdave
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 26-07 20:50
Dat duurt een tijdje, wat je wel kan doen is je site even aanmelden bij google.

http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

• Ronnyrr
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-07 09:23
Zo doe ik het omzetten van een Wordpress website altijd:

- Nieuwe Wordpress op de FTP zetten van de nieuwe server
- Database exporteren van de oude server
- Deze importeren op de nieuwe server
- Elke tabel even snel langs gaan en een find & replace doen van de url
PHP:

1
<?php
 update [table_nameset [field_name] = replace([field_name],'[string_to_find]','[string_to_replace]');
?>

- Dan de oude Wordpress content exporteren via Extra > Exporteren.
- Dit importeren in de nieuwe Wordpress
- Thema & Plugins overzetten

en klaar, nooit problemen mee gehad.

http://www.justrightwebdesign.nl

• tok1984
OK, ik heb alleen de permalinks op standaard gezet, toen de boel geupload, rename.php gebruikt, wp-config aangepast en toen de permalinks weer op berichtnaam gezet, en toen werkte alles vlekkeloos.

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

quote:
tok1984 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:00:
Had ik nog een vraag. Als ik de site wil opzoeken op google.nl krijg ik deze niet te zien. Ik heb wel Yoast SEO ge´nstalleerd, daarin meta etc ingevuld.

Duurt dat een tijd voor je gevonden wordt op google of kan ik hier nog wat aan doen?
Het lijkt me handig om even Devschuur« Beleid goed door te nemen bij je volgend topic :)

Daarnaast is het handiger (qua doorzoekbaarheid) om per onderwerp een topic aan te maken.

Chromeo vs David Bowie - Jealous Dance (RUINMYTUNE MashUp) | The Prodigy vs Katy Perry - Smack my Dark Horse
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu

• Low-Tech
quote:
Ronnyrr schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:20:
Zo doe ik het omzetten van een Wordpress website altijd:

- Nieuwe Wordpress op de FTP zetten van de nieuwe server
- Database exporteren van de oude server
- Deze importeren op de nieuwe server
- Elke tabel even snel langs gaan en een find & replace doen van de url
PHP:

1
<?php
 update [table_nameset [field_name] = replace([field_name],'[string_to_find]','[string_to_replace]');
?>

- Dan de oude Wordpress content exporteren via Extra > Exporteren.
- Dit importeren in de nieuwe Wordpress
- Thema & Plugins overzetten

en klaar, nooit problemen mee gehad.
Stel je hebt een volledige link in je widgets, dan ben je al je widgets kwijt na die REPLACE. Je kan beter het script gebruiken hiervoor (die houd rekening met serializing).

• Kev0
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Ik gebruik voor dit soort dingen gewoon Duplicator. Werkt heel goed... Plugins worden automatisch gedeactiveerd en de url wordt aangepast. Nieuwe databasegegevens kunnen ingegeven worden en klaar...

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

Pagina: 1

Populair: Tablets Smartphones Beheer en beveiliging Laptops Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013