Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:16

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompas

Zoals iedereen de laatste tijd wel is opgevallen heeft de NSA een zeer leuke operatie opgezet onder de naam PRISM. Ik persoonlijk heb er lang niet alles over gelezen, maar het komt er volgens mij kort gezegd op neer dat al het internetverkeer wat naar de US gaat (en volgens de US alleen het verkeer wat uit het buitenland komt) wordt gescand op bepaalde dingen. Dit levert natuurlijk mogelijke problemen op met privacy. Daarnaast is het ook altijd maar de vraag of je verbinding via de US gaat en of de NSA het dus kan zien.

De nieuwe generatie consoles, of beter gezegd de PS4 en de Xbox One, hebben beide aangegeven dat ze cloud services gaan gebruiken. Hierbij kan het dus gebeuren dat je verbind met een server in de US en dat je verbinding daardoor door de NSA gescanned wordt.

Tenminste, dit is de theorie. We zien in zowel het Playstation 4 topic als in het Xbox One topic veel discussie hierover en het is best een intressant onderwerp. Daarom hebben we besloten om een topic hiervoor aan te maken. Niet alleen om deze discussie uit de respectievelijke topics te houden, maar ook om de discussie centraal en dus waarschijnlijk beter niveau te houden.

They exist

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:20
Ik heb het PS4 topic redelijk nauwlettend in de gaten gehouden, maar eerlijk gezegd nog geen enkele discussie over dit onderwerp gezien.

De discussie in het X1 topic is te wijten aan de verplichte Kinect die verlpicht aangesloten moet zijn, ook al gebruik je 'm niet. De reden hiervoor is door MS nog steeds niet gegeven, en dan ga je natuurlijk wilde verhalen krijgen.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Als je je al zorgen maakt om privacy op een volledig dichtgetimmerd systeem, werp dan ook maar al je virusgevoelige laptop/pc/telefoon bij het vuilnis ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:08
Inmiddels bestaat er geen privacy meer, zeker als je (zoals veel Nederlands, ik dus mooi niet) op Facebook of Twitter zit. Die vallen namelijk al jaren onder de Patriot Act wetgeving. Nu heel het PRISM verhaal boven water komt kan je er dus vergif op innemen dat alles wat je ooit of Facebook of Twitter hebt gedaan al lang bij de NSA ligt in combinatie met de Patriot Act. Ook leuk met al die Playstation en Xbox accounts die gelinked zijn met Facebook!

Privacy R.I.P. > De datum dat je op Facebook bent gesprongen als kip zonder kop en al je activiteit met iedereen hebt gedeeld.

Ook leuk dat onze digibeet overheid weer zegt dat er niets aan de hand is. Die nemen natuurlijk allemaal systemen af van Amerikaanse leveranciers om mooi en 'secure' onze personalia op te slaan.

Natuurlijk vind ik dat dit allemaal niet kan..maar inmiddels weten ze echt al alles van je, trust me.

Harsh Critic wijzigde deze reactie 25-06-2013 11:22 (4%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er blijft een groot verschil tussen een commercieel belang en 'veiligheidsbelang' bij het vergaren van zulke informatie. Nu kan je wel grote vraagtekens zetten hoe groot het belang van veiligheid is bij NSA met PRISM, maar het commercieel belang bij Facebook en Google lijken me toch erg duidelijk.

Who knowns wat er allemaal gescanned wordt, email, WA, sms, betalingsverkeer, algemeen internet gebruik, maar het is apart dat nu het bekend is, het opeens zo'n issue is.

Cloud werd nu toch ook al gescanned voor 'policy' doeleinden (de Live-ban van iemand met een foto), dat wordt nu stukje doorgetrokken naar de NSA. Kan ik me er druk om maken? Natuurlijk, maar ik richt me toch meer op het 'commercieel belang' van zulke acties dan de aspecten die NSA belangrijk vind.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 31-10 12:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het zou handig zijn als je hem helemaal uit kan zetten, maar dat kan met de Xbox geloof ik niet. De vraag is wat Microsoft en Sony allemaal loggen. Met nieuwe kinect kan een hoop, je kan in theorie ook allemaal fitness statistieken en hartslag meten. En er was ook een patent waar ze de kinect gebruikten om te kijken hoeveel mensen er naar een film keken. Dan kunnen ze ook bijhouden wie naar welke films kijkt...

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Geloof je nu zelf dat er op het internet verder geen statistieken over je verzameld worden?
"Ze verzamelen statistieken over ons!" is niet echt een relevatie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

quote:
boe2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:39:
Geloof je nu zelf dat er op het internet verder geen statistieken over je verzameld worden?
"Ze verzamelen statistieken over ons!" is niet echt een relevatie.
Ik had het over fitness statistieken (lezen ;) ), de kinect kan bij benadering bijvoorbeeld je hartslag meten en een heel model van je lichaam maken. Wordt je bij de douane eruit gepikt om dat je dikker bent dan het model van je wat ze in de database hebben >:)

Mr_gadget wijzigde deze reactie 25-06-2013 13:28 (6%)

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 30-10 14:54

pino85

FP ProMod Tweakers abonnementen

Im just a Bird in the Sky

Ik zag dat reacties over de Kinect/Prism hier gepost dienen te worden en niet n het xbox one topic dus heb even mijn oorspronkelijke reactie gecopy paste en de reactie daar ge-edit.
Even mijn mening over het hele gebeuren en alles er om heen.

Ik denk dat we allemaal niet te veel moeten door schieten met dat soort gedachtes, ik snap de redenaties maar stel zoiets gebeurd en partijen die dit moeten bewaken komen daar achter, wat denk je dan dat er met MS gaat gebeuren? geloof me dat zal niet mals zijn, ik zie vanuit Europa alle law suits al komen en niet alleen vanuit Europa natuurlijk, dan is het bye be MS bij wijze van.
Zelf ben ik ook erg op privacy dus ik snap de issue's zeer goed maar ik ga niet mee in dit soort gedachtes(doem denken) want als ik dat doe kan ik alles wel weg gooien wat in staat is om iets op te vangen of af te luisteren of te versturen en dat zijn stiekem toch wel veel apparaten die je gebruikt in je dagelijkse leven.

Een bedrijf als MS gaat nooit never het risico lopen om vanuit alle hoeken van de wereld aangeklaagd te worden, en de Amerikaanse wetgeving zal ze als zoiets massaal gebeurd echt niet helpen, ik zie het al voor me dat gaat 1 grote shitstorm worden en stel dat ze er mee weg komen( wat niet gebeurd maar laten we van het ergste uit gaan), wie gaat dan nog een product van ze kopen? het imago van dit bedrijf zl dan zo veel schade lijden(onherstelbaar).

Dat ms de boze wolf is dat blijkt wel uit veel reacties en het stuk over PRISM helpt een handje mee, en ja MS heeft ook wel zelf een beetje mee gewerkt aan dit imago vanwege de al bekende keuzes en uitspraken maar kom mensen schieten we nu niet een beetje door of ben ik 1 van de weinige mensen die denkt dat dit het geval is?
Mocht nu achteraf blijken dat het echt gaat zijn en is zoals mensen nu denken dat het zit dan ben ik de eerste die gaat zeggen shit dat is wel ernstig en ik zat er totaal naast en direct boycotten die handel!, maar ik zeg onschuldig tot het tegendeel 100% is vastgesteld, als we MS veroordelen op dit punt dan kunnen we enorm veel bedrijven/partijen?producten veroordelen en dat is dan het vreemde, dat zie ik niet echt gebeuren althans niet via de internet/social media kanalen en ik lees ook hier geen reacties dat mensen hun smartphone etc maar snel weg gegooid hebben( bij wijze van) maar goed wellicht is die discussie wel wat offtopic.

Ach goed, nu heb ik ook even mijn zegje gedaan en meer ga ik over dit onderwerp dan niet meer zeggen omdat er al enorm veel over is gezegd door veel mensen maar wilde ook 1x mijn gedachte met jullie wisselen ongeacht of mensen het eens of oneens zijn. Ik respecteer ieder zijn mening maar ik probeer toch niet zo extreem ver te gaan in dat soort gedachte omdat je als je dat doet het einde denk ik echt zoek is, nogmaals dit wil niet betekenen dat ik niet begrijp dat kinect het zou kunnen doen want dat denk ik wel, het is technisch goed mogelijk maar ik denk dat ze het niet gaan doen vanwege alle bovenstaande consequenties die MS dan tegemoet kan zien.
Overigens ben ik wel benieuwd wat er uiteindelijk nog meer over PRISM bekend word, want dat big brother is watching us al gebeurd dat is zeker zo.

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:13
quote:
pino85 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:12:

Mocht nu achteraf blijken dat het echt gaat zijn en is zoals mensen nu denken dat het zit dan ben ik de eerste die gaat zeggen shit dat is wel ernstig en ik zat er totaal naast en direct boycotten die handel!, maar ik zeg onschuldig tot het tegendeel 100% is vastgesteld,
MS is al bewezen en 100% vastgesteld, net zoals vele andere bedrijven.. Niet met kinect, maar wel met hotmail, etc.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | Game PC

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 30-10 14:54

pino85

FP ProMod Tweakers abonnementen

Im just a Bird in the Sky

En laat de hele storm die op het forum is losgebarsten nu eens niet over hotmail etc gaan maar over Kinect.
Als je over Kinect wat meer informatie hebt wat vast stelt dat MS aan dit soort praktijken doet of je mening wilt delen dan lees ik/we dat natuurlijk ook graag, vind jij bv dat we allemaal wat overdrijven nu met dat Kinect of vind je dat niet? :)

pino85 wijzigde deze reactie 06-07-2013 00:46 (60%)

• Nazanir
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 31-10 08:48

Nazanir

Is pappa!

Wat ik nog het vreemdste vind is dat nu iedereen moord en brand schreeuwt over Prism, terwijl toen de Patriot Act opgesteld werd, iedereen vrij lauw reageerde. Natuurlijk is dit wel een stapje verder dan de vermoedens deden denken, maar het kwaad werd al ruim een jaar of 10 geleden geschied met het opstellen van deze act.

Zelfs zonder Prism, overigens, vind ik het bijzonder discutabel dat MS ten alle tijden in de kamer wilt (mag/kan?) kijken. Helemaal toen ze een tijd geleden een patent aanvroegen voor het vertonen van films en de Kinect kon zien of er meer mensen in de kamer waren en dan de film stoppen oid. Daarnaast is het bijzonder vreemd dat je hem niet gewoon kan "disconnecten" als je hem niet wilt gebruiken, hij wordt je door de strot geduwd, iets wat me al helemaal niet aanstaat, zelfs al zouden ze de privacy kunnen waarborgen.

Current favs: XboX360 - Borderlands 2/Dark Souls | PC - Hearthstone

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:13
quote:
pino85 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:41:
En laat de hele storm die op het forum is losgebarsten nu eens niet over hotmail etc gaan maar over Kinect.
Als je over Kinect wat meer informatie hebt wat vast stelt dat MS aan dit soort praktijken doet of je mening wilt delen dan lees ik/we dat natuurlijk ook graag, vind jij bv dat we allemaal wat overdrijven nu met dat Kinect of vind je dat niet? :)
Of het nu over hotmail of kinect gaat, maakt niet uit. Het is een feit dat MS gegevens doorstuurt. Ik vind wantrouwen naar een product, wat ook gegevens op slaat, van dit zelfde bedrijf, helemaal niet overdrijven..

Zoals ik al in het xbox topic zei.. Door zo lauw te reageren zet je de deur wagenwijd open om meer informatie door te sturen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | Game PC

• CapTVK
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:07
Dan is de vraag : Wat wil je precies? En waarvoor kies je? Dingen zoals hotmail (gratis) en kinect zijn toch zaken waar je zelf de persoonlijke vrijheid hebt om te bepalen of je die dienst of dat product wilt gebruiken.

Overigens zou ik de vraag breder stellen dan alleen de XBOX en de PS4. Hoe zit het met freemium games en social gaming apps op smartphones en tablets?

Nu geef ik een persoonlijke anekdote. Ik heb zelf een iPad en heb door de tijd heen naast apps ook een aantal spelletjes gekocht (lees: gekocht in de appstore, het was geen gratis app). Een daarvan is "Tap the Frog". Toen ik het kocht was dat een verzameling simpele behendigheids/reactie spelletjes waar je op kikkers kon klikken. Ik had goede recensies gelezen dus gewoon gekocht. Grappig, mooie graphics, aardige selectie aan minigames en leuk om te spelen. Top spel, verder niks mis mee.
Een aantal keren gespeeld, en wel eens terug gekomen om weer te spelen voor een paar minuten dus ik liet de app gewoon staan. Af en toe kwam er een update door en ik dacht "zal wel goed zijn". Ik was er op uit gekeken en verder raakte ik Tap the Frog niet meer aan.

Nu had ik onlangs de kinderen van een neef op bezoek dus ik laat ze even hun gang gaan. Nu weet ik dat je moet oppassen met micropayments maar zover ik wist had ik niet van dit soort games op mijn iPad. Tenminste, dat dacht ik.

Tap the Frog vinden ze ook prachtig maar dan zie ik vanuit mijn ooghoek opeens een password request voor iTunes langskomen. En toen had ik een WTF moment. Bleek dat Tap the Frog tijdens die updates opeens allerlei social gaming opties (add your facebook friends voor extra speeltijd!) en micropayments (betaal §/$ voor extra speeltijd!) had toegevoegd.

Dus ik zat opeens met een game die opeens allemaal "extra features" had waar ik bij de aanschaf helemaal niet om gevraagd had. Voor een deel is dat mijn eigen schuld. Ik had eerst naar de omschrijving van die updates moeten kijken. Nu ben ik gelukkig daar zelf bewust van maar het doelpubliek (kinderen) is dat niet. Ik heb zo'n idee dat het bij meeste mensen en ouders niet opeens opkomt om daar over na te denken.

En daar maak ik me wel zorgen over.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Bartjuh
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
Nazanir schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 08:37:
Zelfs zonder Prism, overigens, vind ik het bijzonder discutabel dat MS ten alle tijden in de kamer wilt (mag/kan?) kijken. Helemaal toen ze een tijd geleden een patent aanvroegen voor het vertonen van films en de Kinect kon zien of er meer mensen in de kamer waren en dan de film stoppen oid. Daarnaast is het bijzonder vreemd dat je hem niet gewoon kan "disconnecten" als je hem niet wilt gebruiken, hij wordt je door de strot geduwd, iets wat me al helemaal niet aanstaat, zelfs al zouden ze de privacy kunnen waarborgen.
Dat gaat m.i. veel te ver allemaal.

Wat mij betreft de feiten:
- De Kinect kan allerlei zaken herkennen, gezichten, aantal personenen, bewegingen, en naar verluid zelfs hartslag (al vind ik het laatste punt wel sterk, de andere punten niet).
- De Kinect stuurt data naar het internet, cloud, en je zal hiermee akkoord gaan in de gebruikersverklaring als je het ding gaat gebruiken (kortom; juridisch dichtgetimmerd).
- De data zal op cloud servers staan, en die zullen veelal onder Amerikaanse wetgeving vallen en de Patriot act, deze over-ruled alle statements aangaande privacy die MS maakt.
- Ze hebben zelfs aangegeven een profiel van je te maken voor reclame!*

Zowel technisch als juridisch is het 100% mogelijk om beelden en geluiden van jou + iedereen die is langsgekomen te verzamelen, door intelligente computeralgorithmes te laten analyseren, en je te profileren. Tot zover hoeft er nog geen mens aan te pas te komen (met nadruk op hoeft). Het komt daarom puur neer op het vertrouwen op hun blauwe ogen.... gezien de rare sprongen van MS de laatste tijd,+NSA,+PRISM.... tsjah.

In Nederland maak ik mij vooralsnog geen grote zorgen, maar de VS is al een aardig eind heen. Daar worden mensen zelfs opgesloten om de stomste zaken omdat geprivatiseerde gevangenissen genoeg omzet moeten draaien. En meer gevangenen = meer winst. 8)7 (nee, ik maak geen geintje, sommige schoolkinderen worden soms maanden opgesloten omdat ze het geweldloos oneens waren met een leraar). Social decline is daar in volle gang.

Ga jij vervolgens ergens anti-government protesteren in de VS? Je openlijk uitlaten over mensenrechten schendende zaken (Guantanamo bay bijv.), of ruzie hebben met een machtig man? Dan hebben ze een hele hoop materiaal om mee te werken... En vergeet niet, dit soort Stasi-praktijken gebeurden nog geen 25 jaar geleden op grote schaal en op slechts een paar honderd km van Nederland.

* http://www.oxm.co.uk/5759...r-from-any-sort-of-abuse/

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Gropah schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:06:
Zoals iedereen de laatste tijd wel is opgevallen heeft de NSA een zeer leuke operatie opgezet onder de naam PRISM. Ik persoonlijk heb er lang niet alles over gelezen, maar het komt er volgens mij kort gezegd op neer dat al het internetverkeer wat naar de US gaat (en volgens de US alleen het verkeer wat uit het buitenland komt) wordt gescand op bepaalde dingen.
offtopic:
Dat is ECHELON ;) (daar was 12 jaar geleden heisa over, welke men weer vergeten is).
PRISM is dat de overheid een soort 'backdoors' heeft bij de grote bedrijven (Microsoft, Apple, Google, Facebook, etc.) om aan de info te komen (backdoors tussen aanhalingstekens omdat het niet helemaal zeker is of het direct access is of gewoon een soepele manier van het aanvragen van informatie)

anandus wijzigde deze reactie 06-07-2013 12:00 (16%)

Tweakers | We set technology on the taste

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-10 16:42
quote:
anandus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:58:
[...]
offtopic:
Dat is ECHELON ;) (daar was 12 jaar geleden heisa over, welke men weer vergeten is).
PRISM is dat de overheid een soort 'backdoors' heeft bij de grote bedrijven (Microsoft, Apple, Google, Facebook, etc.) om aan de info te komen (backdoors tussen aanhalingstekens omdat het niet helemaal zeker is of het direct access is of gewoon een soepele manier van het aanvragen van informatie)
Wat ik wel grappig vind te lezen..

Iedereen maakt heis van jewelste over Kinect en toegang tot enz..

Maar volgens mij weten de meeste mensen hier niet eens dat MS op elke Windows computer. Of het nou Windows 8.1 is of Windows NT4.0 :+ Al een account heeft.

Sterker nog, MS kan zonder moeilijke handelingen of externe tools gewoon op jouw computer komen. Al dan niet met toestemming. Maar het Support Account van MS staat al lang op je machine voor-geinstalleerd en is niet weg te gooien :+

Via dat account hebben ze ADMIN rechten en toegang tot tools die jij als Admin niet kan en mag benaderen.

Dus jezelf bangmaken over Kinect en alle mogelijkheden..

MS heeft dat nu ook al. Sterker nog Ik durf te stellen dat als PRISM toegang heeft tot MS systemen. Dus ook toegang zou kunnen krijgen tot persoonlijke machines.. Zolang de FireWall het verkeer toestaat. En MS fireWall helpt niet die staat automatisch dit verkeer al toe :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat is precies je punt? WA die op 100miljoen mensen kan meelezen, Google op een meervoud daarvan in Android, Apple met zijn iPhones en iPads, hell, mischien wel Samsung en Humax op hun media-systemen.

Klein detail, mensen monitoren netwerk data al jaren, met hardware ver buiten bereik van een beetje Windows OS, of zullen Cisco en Huawei dan ook volledig in het complot zitten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
En we moeten ook niet China vergeten met hun backdoors in telefoons, zoals die van ZTE.

Tweakers | We set technology on the taste

• ChrisLNFF
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 31-10 20:18

Canon 6D + Sigma 50mm f1.4 PSN: ChrisLNFF

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:23

Martinspire

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

GoTLive.nl Xbox community

Over dat bericht uit de gardian met die NSA samenwerking. Daar heeft MS nu een officiŽle reactie op gegeven:
quote:
UPDATE: Microsoft has issued a statement regarding today's report from The Guardian:

We have clear principles which guide the response across our entire company to government demands for customer information for both law enforcement and national security issues.

First, we take our commitments to our customers and to compliance with applicable law very seriously, so we provide customer data only in response to legal processes. Second, our compliance team examines all demands very closely, and we reject them if we believe they aren’t valid. Third, we only ever comply with orders about specific accounts or identifiers, and we would not respond to the kind of blanket orders discussed in the press over the past few weeks, as the volumes documented in our most recent disclosure clearly illustrate. To be clear, Microsoft does not provide any government with blanket or direct access to SkyDrive, Outlook.com, Skype or any Microsoft product.

Finally when we upgrade or update products legal obligations may in some circumstances require that we maintain the ability to provide information in response to a law enforcement or national security request. There are aspects of this debate that we wish we were able to discuss more freely. That’s why we’ve argued for additional transparency that would help everyone understand and debate these important issues.
Wat ik al zei dus.

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

McBoom

Unicorn

Natuurlijk zeggen ze dat!!

of

Ze zullen zichzelf wel een grote zak met geld gegeven hebben om iets positiefs te zeggen!!

"Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn. None shall pass." Ganner Rhysode - Star Wars: Traitor XBL: McBoom Box

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
Martinspire schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:21:
Over dat bericht uit de gardian met die NSA samenwerking. Daar heeft MS nu een officiŽle reactie op gegeven:

[...]

Wat ik al zei dus.
Duh! Alsof ze uberhaupt iets anders kunnen zeggen zonder dat ze over een maand failliet zouden zijn omdat de hele wereld per direct alles waar Microsoft op staat in de prullenbak gooit...

Alle overheden hebben ook in eerste instantie geroepen dat ze niet bij bevriende naties en de eigen bevolking spioneren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Martinspire

Martinspire

Tuurlijk kan er meer aan de gang zijn, maar dit is de policy van Microsoft. Ik vind het weer erg naÔef om te denken dat alle grote bedrijven een sluisdeur open zetten naar de NSA en hun geen strobreed in de weg leggen. Ze hebben ook bepaalde verplichtingen aan hun klanten. Ze moeten echter wel meewerken aan bepaalde onderzoeken vanuit de overheid, maar het is niet alsof iedereen meteen opgezocht gaat worden.

Maar goed, er is dus een ander topic voor. Het leek me wel handig om de reactie van MS even in dit topic te praten, maar hier is het verder de plek niet voor om er verder op in te gaan.

• Ace Lightning
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 31-10 20:13
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:56:
Tuurlijk kan er meer aan de gang zijn, maar dit is de policy van Microsoft. Ik vind het weer erg naÔef om te denken dat alle grote bedrijven een sluisdeur open zetten naar de NSA en hun geen strobreed in de weg leggen. Ze hebben ook bepaalde verplichtingen aan hun klanten. Ze moeten echter wel meewerken aan bepaalde onderzoeken vanuit de overheid, maar het is niet alsof iedereen meteen opgezocht gaat worden.

Maar goed, er is dus een ander topic voor. Het leek me wel handig om de reactie van MS even in dit topic te praten, maar hier is het verder de plek niet voor om er verder op in te gaan.
Ja want al die documenten liegen er niet om..
maar genoeg over NSA/PRISM want sommige zullen toch altijd positief blijven ook al word er iets anders gezegd.

BF2 nick = Black_lagon en Krysiss . Xfire=Krysiss

• Kohaku
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 18:43
quote:
Ace Lightning schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:04:
[...]

Ja want al die documenten liegen er niet om..
maar genoeg over NSA/PRISM want sommige zullen toch altijd positief blijven ook al word er iets anders gezegd.
Net als dat anderen altijd negatief zullen blijven ook al wordt er iets anders gezegd.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tommie2006-2749/hero/789223

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het makkelijkst is gewoon en masse accepteren dat:

- NSA een directe lijn heeft naar de X1 en Kinect
- De Japanse geheime dienst netjes alles meeleest van de PS4
- De AIVD alle communicatie over Nederlandse lijntjes meepakt
- Duitsland alles dat per ongeluk via haar knooppunt loopt 'tijdelijk' opslaat
- Engeland, Frankrijk en de rest van de wereld ongetwijfeld ook their share meepakken.

Ben je van alle gezeur af, je wordt hoe dan ook bekeken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• nitraM_Br
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 29-10 18:53
Microsoft (en Sony, en Google, en Facebook etc) hebben ALLEMAAL dezelfde policy. Het maakt niet uit waar ter wereld ze zitten, op het moment dat er een gerechtelijk bevel (en dit kan dus zijn van de NSA, van de AIVD of voor mijn part de stasi) dan rest er niets dan die informatie overdragen. Alle geneomede bedrijven weken met servers en data die ze opslaan, dus dit is eenvoudig in te zien door welke organisatie dan ook, maar ze moeten er wel reden voor hebben en er moet dus een bevel van gerecht of overheids organisatie achter zitten (overigens geld dit wereldwijd, de gedachte dat EU wetgeving of locfale wetgeving er ook maar iets aan veranderd is m.i. erg naief.)

Het is makkelijk microsoft te bashen hiervoor maar zoals anderen al aangegeven hebben in dit topic ben je wat dat betreft nergens beter af, De enige manier is als je niets aangesloten hebt op het internet.

Andere discussie is inderdaad of we er blij mee moeten zijn of niet, maar das een heel ander verhaal. Persoonlijk maakt het mij weinig uit, maar kan me voorstellen dat mensen hier moeite mee hebben.

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:56

Asgaro

YER A WIZARD HARRY

quote:
Martinspire schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:21:

[...]

Wat ik al zei dus.
Hahaha. En waarom zou iemand Microsoft meer geloven (die communiceert via low-level woordvoerders) , dan een NSA whistleblower die met PPT's kan aantonen dat zijn verhaal klopt?
quote:
Since Prism's existence became public, Microsoft and the other companies listed on the NSA documents as providers have denied all knowledge of the program and insisted that the intelligence agencies do not have back doors into their systems.

Microsoft's latest marketing campaign, launched in April, emphasizes its commitment to privacy with the slogan: "Your privacy is our priority." _O- _O- _O-

Similarly, Skype's privacy policy states: "Skype is committed to respecting your privacy and the confidentiality of your personal data, traffic data and communications content." _O- _O- _O-
Eerst had MS ontkend dat ze niets van het bestaan van PRISM afweten. Maar dit klopt natuurlijk niet.
Net zoals die quote van MS die jij net postte.

Natuurlijk gaan ze niet openlijk posten dat ze goed meewerken: enkel de topmensen binnen MS zullen weten van het bestaan van al dat wiretapping.

Ik blijf erbij: mensen moeten nu wel gek zijn om een Kinect spybox in huis te halen.

My Steam profile // Essential: PC GAMING WIKI

• nitraM_Br
quote:
Asgaro schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:25:
[...]

Ik blijf erbij: mensen moeten nu wel gek zijn om een Kinect spybox in huis te halen.
Want de NSA of de AIVD wil graag jou in je onderbroek op de bank zien zitten als je COD zit te spelen?

Niet om je nog paranoider te maken, maar dan ben je ook gek :

- Als je een telefoon (mobiel of vast) in huis hebt, die worden ook constant aftgetapt/in de gaten gehouden (en nee dat is echt niet alleen in fims)
- Als je een webcam hebt in je laptop of PC (kan gehacked)
- Als je over straat loopt waar beveiligings cameras hangen (wordt gemonitored, ook constant)
- Een account op welke internetsite dan ook hebt

en zo kun je wel doorgaan. Je info ligt op straat, of je het nu wilt of niet.

nitraM_Br wijzigde deze reactie 12-07-2013 12:32 (45%)

• Asgaro

Asgaro

YER A WIZARD HARRY

quote:
Martinspire schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:56:

Niet iedereen wordt in real-time doorzocht, inderdaad. Daar hebben ze de mankracht niet voor.
Wat ze wel doen? Ze slaan alle data, van werkelijk iedereen op, om later daar allemaal zaken op te analyseren (data mining etc).

In september van dit jaar heeft de NSA een nieuwe facility volledig af in Utah: http://www.wired.com/thre.../03/ff_nsadatacenter/all/
Daar wordt alles opgeslaan + ze doen baanbrekend onderzoek rond cryptanalyse. Wanneer ze uiteindelijk bepaalde encrypties doorbroken hebben, gaan ze dit kunnen toepassen op de data die ze massaal verzamelden de afgelopen jaren.

Een NSA wishtleblower vůůr Snowden zei het zo: hoe vind je een speld een een hooiberg? Dat is onbegonnen werk. Wat de NSA dus doet is... de ganse hooiberg (= alle data) opslaan, om dan later die hooiberg te doorspitten. Met nieuwe technieken betreffende cryptanalyse, etc.

• Asgaro

Asgaro

YER A WIZARD HARRY

quote:
nitraM_Br schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:27:
[...]

Want de NSA of de AIVD wil graag jou in je onderbroek op de bank zien zitten als je COD zit te spelen?

Niet om je nog paranoider te maken, maar dan ben je ook gek :

- Als je een telefoon (mobiel of vast) in huis hebt, die worden ook constant aftgetapt/in de gaten gehouden (en nee dat is echt niet alleen in fims)
- Als je een webcam hebt in je laptop of PC (kan gehacked)
- Als je over straat loopt waar beveiligings cameras hangen (wordt gemonitored, ook constant)
- Een account op welke internetsite dan ook hebt

en zo kun je wel doorgaan. Je info ligt op straat, of je het nu wilt of niet.
Nuja, zo kan je alles downplayen. Omdat onze privacy toch al geschonden wordt, moeten we niet meer opkijken van de recente leaks?
En waarom zouden ze niet doorheen de Kinect willen kijken? Je kan je afvragen waarom ze Facebook willen doorspitten: daar staat toch ook gigantisch veel zever op?

En ik hoop dat je begrijpt dat alles wat de NSA doet, niet echt binnen de wetgeving past. Daar ligt net het punt: surveillance mag als het helpt bij de War On Terror.
Maar dat helpt hier niet: terroristen gebruiken geen Skype/Outlook en andere US services hoor. Die zijn niet dom! :D

• nitraM_Br
quote:
Asgaro schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:34:
[...]

Niet iedereen wordt in real-time doorzocht, inderdaad. Daar hebben ze de mankracht niet voor.
Wat ze wel doen? Ze slaan alle data, van werkelijk iedereen op, om later daar allemaal zaken op te analyseren (data mining etc).

In september van dit jaar heeft de NSA een nieuwe facility volledig af in Utah: http://www.wired.com/thre.../03/ff_nsadatacenter/all/
Daar wordt alles opgeslaan + ze doen baanbrekend onderzoek rond cryptanalyse. Wanneer ze uiteindelijk bepaalde encrypties doorbroken hebben, gaan ze dit kunnen toepassen op de data die ze massaal verzamelden de afgelopen jaren.

Een NSA wishtleblower vůůr Snowden zei het zo: hoe vind je een speld een een hooiberg? Dat is onbegonnen werk. Wat de NSA dus doet is... de ganse hooiberg (= alle data) opslaan, om dan later die hooiberg te doorspitten. Met nieuwe technieken betreffende cryptanalyse, etc.
Wired staat nu niet bekend om hun objectiviteit in dit soort zaken ;)

Ook James Bamford, auteur van een hoop conspiracy theories, is niet echt een objectieve bron.

• Asgaro

Asgaro

YER A WIZARD HARRY

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:34:
[...]

En die mensen blijven wel doodleuk op facebook, google, apple en whatsapp, de ironie...
lol
Hier vind je tal van alternatieven voor bekende services: https://prism-break.org/

Ik ben al van Google naar https://duckduckgo.com/ overgestapt voor mijn searches. En ben aan het bekijken wat ik nog kan vervangen. Ik ben vrij zeker dat we het komende jaar nieuwe Europa based diensten gaan zien die Privacy als key punt hebben.

• Asgaro

Asgaro

YER A WIZARD HARRY

quote:
nitraM_Br schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:44:
[...]

Wired staat nu niet bekend om hun objectiviteit in dit soort zaken ;)

Ook James Bamford, auteur van een hoop conspiracy theories, is niet echt een objectieve bron.
Dan kan ik u een officiŽle site aanbieden: http://nsa.gov1.info/utah-data-center/index.html

http://nsa.gov1.info/data/collect-citizen-data.jpg

Over het breken van encrypties:
quote:
This will give us the capability to break the AES encryption key within an actionable time period and allow us to read and process stored encrypted domestic data as well as foreign diplomatic and military communications.
en dan dit...
quote:
Your Data: If You Have Nothing to Hide, You Have Nothing to Fear |:(
http://nsa.gov1.info/data/index.html

• nitraM_Br
quote:
Asgaro schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:50:
[...]

Hier vind je tal van alternatieven voor bekende services: https://prism-break.org/

Ik ben al van Google naar https://duckduckgo.com/ overgestapt voor mijn searches. En ben aan het bekijken wat ik nog kan vervangen. Ik ben vrij zeker dat we het komende jaar nieuwe Europa based diensten gaan zien die Privacy als key punt hebben.
Maar je hebt nog wel een Battlefield 3, twitter en een vimeo account? 8)7

• Ozzy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 03:18

Ozzy

Let the madness begin ...

quote:
Je post een linkje naar een parodie website? Wat bedoel je met officieel?

The road to nowhere leads to me ...

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 31-10 15:34

kazuka

Building Better Worlds

Artikel over de nieuwe Kinect/NSA op The Verge: http://www.theverge.com/2...one-to-spy-on-your-family
quote:
For its part, Microsoft insists that it wouldn’t help the government turn Kinect into an eavesdropping device. Quite the opposite, in fact. "Absent a new law, we don’t believe the government has the legal authority to compel us or any other company that makes products with cameras and microphones to start collecting voice and video data, and we’d aggressively challenge in court any attempts to try and force us to do so," the company told The Verge by email. Microsoft also confirmed that the new Kinect, like the original, has an activity light when it’s turned on.

PSN ID: Jetpaction

• HA5H
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:56
quote:
En de volgende tekst uit datzelfde artikel:
quote:
All in all, it seems unlikely that the Microsoft Kinect would become a spying tool, especially given the backlash if anyone ever found out. It sounds like it would be particularly difficult to justify wide PRISM-style surveillance, given the Kinect’s role in the home. But as devices begin to learn more and more about us, and as intelligence agencies rely on secrecy to block lawsuits that might reveal just how far they’ve gone, we might want to consider which companies we trust to stand up to the government when we invite these incredibly convenient new tools into our lives, and our homes.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Alles wat Microsoft aan data vergaart via de Kinect en in de cloud hangt kan de NSA inzien, one way or another. We weten nu dat ze ook de NSA toegang hebben gegeven tot de encryptie van hotmail en dat gaat ook al best wel ver.

En ik hoop dat zo'n ledje echt geschakeld met de power is o.i.d. dus dat je niet de software kan aanpassen en de led niet laten aangaan.

• Midas.e
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 31-10 16:55

Midas.e

Is handig met dinges

Al mijn apparaten hebben stekkers, dat werkt redelijk goed om de NSA eruit te houden.

Hacktheplanet.nl - Storage - VoIP - MS Blog

• Martinspire

Martinspire

Geen idee of het uitmaakt of Hotmail encryptie heeft, maar mails an sich hebben dat nooit (ze moeten tenslotte ook in Outlook, Gmail en andere mail-programma's gelezen kunnen worden.

Maar zoals het artikel al stelt: Microsoft heeft er geen voordeel bij om Kinect alles te laten opnemen en doorsturen.

• SeamusXanthus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 31-10 15:25
Sorry hoor, maar enig idee om hoeveel data het gaat als je continu alles door gaat geven met Kinect?
Dat zou meteen opgemerkt worden als Kinect ongemerkt al die data gaat doorgeven.

Het idee alleen al is belachelijk, welk voordeel zou dit voor MS geven? Enige moment dat ze je echt je beeld over de line moeten gooien is tijdens actieve sessies zoals Skype waar je het beeld MOET doorsturen omdat dat nu eenmaal nodig is voor de functionaliteit.

Dit is toch vrij logisch, ipv meteen met aluhoedje op aan te nemen dat Kinect alles ongemerkt doorstuurt? Maar ondertussen gebruikt iedereen wel Android / Google waarbij het zelfs vast staat dat je gedrag compleet vast komt te liggen, aangezien dit het verdien model is voor Google!

Bizarre discussie dit eerlijk gezegd.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het gaat er ook niet om dat constant alles van iedereen bekeken wordt, het gaat er denk ik om dat de mogelijkheid er is om, op verzoek, bijvoorbeeld omdat je in een mailtje (die wel allemaal gescand worden!) een trigger hebt staan en daardoor geflagd wordt/bent, remote bekeken wordt wat je doet / zegt.

• Martinspire

Martinspire

Toch gaat het om zaken die niet opgezet zijn met beveiliging of privacy in het middelpunt, maar functionaliteit of bruikbaarheid. Zo is bellen redelijk afgeschermd, maar SMS niet. E-mailverkeer kun je (als je een beetje hoog up the chain zit) makkelijk onderscheppen en ze zijn bij de NSA vooral bezig met het verzamelen van meta-data (niet het telefoongesprek zelf, maar wie spraken elkaar, hoe lang en wanneer). Internet an sich is ook helemaal niet opgezet om privť te kunnen communiceren, maar juist heel open en vrij. Het is dan ook relatief makkelijk om na te gaan wat er precies gebeurd.

Ik vraag me daarom sterk af of de NSA inderdaad bij grote bedrijven langs is gegaan en niet gewoon het internetverkeer zelf aan het aftappen is. De VS zit daarbij in een redelijk makkelijke positie, omdat veel verkeer al via hun gaat.

In principe kan post ook onderschept worden en email is in dat opzicht ook niet echt anders. Sterker nog, het postbedrijf kan ook makkelijk nagaan wie met wie babbelt en wanneer dat ongeveer gebeurd is. Pakketten kunnen gescanned worden op inhoud of bekeken worden middels vrachtbrief.

Je internet provider en mobiele provider weten ook aardig wat van je (net als diverse nutsbedrijven) en zo kun je nog wel even doorgaan. Het zijn tegenwoordig al vaak particuliere bedrijven, waar je toch al mee in zee gaat, ondanks dat ze eigenlijk weinig info geven of ze iets met die info doen. Ze hebben dan misschien geen instelling om een camera in je woonkamer neer te zetten, maar zoals al eerder gemeld: zo interessant is dat nou ook weer niet. Het is maar afwachten wat voor informatie er voor de Kinect wordt besproken en het is vrij snel duidelijk wat voor data er doorgestuurd gaat worden (het gaat immers via internet ;) ).

Als een NSA camera's wil hebben in een huiskamer, doen ze dat wel met andere (verborgen) camera's op moment dat je even niet thuis bent en dan ook op plekken waar de kans groot is dat ze belangrijke info te weten komen. Een woonkamer gaat doorgaans niet de ontmoetingsplek voor terroristen of criminelen zijn, dus dat is verder ook niet zo heel interessant verder. En als het gaat om het volgen van de consument an sich, dan hebben de diverse media-bedrijven daar al meer baat bij (die gegevens) dan een NSA of Microsoft.

Ik wil niet zeggen dat er geen waarheid zit in de diverse berichten die uit zijn gekomen, toch betwijfel ik of het wel allemaal zo makkelijk gaat en treft het uiteindelijk maar een klein aantal mensen die deze speciale behandeling krijgen.

Dat ze bepaalde data verzamelen is erg kwalijk, maar we kunnen nu ook niet bepalen wat nou eigenlijk de effecten ervan zijn. Het enige wat ze hebben gemeld is dat ze al aardig wat terroristische aanslagen hebben voorkomen, dus er is wel degelijk resultaat. De vraag is of dit niet uiteindelijk teveel gaat kosten (zowel qua mensenlevens als qua inbraak op de rechten) en het lijkt me dan ook een zinvollere discussie om na te gaan of we liever mensenlevens op het spel zetten ten koste van privacy. Momenteel leven we in een wereld waar sommige mensen er alles aan doen om anderen om te brengen met een oorlog die geen duidelijk eind lijkt te krijgen. Ik denk ook niet dat de War On Terror, net als de Vietnam-oorlog en de War on Drugs niet te winnen is door de VS (en Europa), waardoor er andere maatregelen moeten worden genomen.
Ik persoonlijk vind levens belangrijker dan mijn privacy. De manier waarop men nu om gaat met mijn privacy kan echter beter en daar met zeker verandering in komen. Toch zul je altijd wel dergelijke verhalen als Prism e.d. horen, puur omdat de mens niet perfect is en je altijd rotte appels hebt die macht gaan misbruiken of voor persoonlijk gewin gaan ten koste van anderen. Wat dat betreft is er sinds de speelplaats op de lagere school weinig veranderd. In elke klas zitten wel wat rotte appels.

Zelf heb ik ook gewoon een mobiele telefoon met camera, een tablet (ok die is van mn ouders maar goe), een pc met vrijwel constante internetverbinding en een Xbox met Kinect (al is die nu niet aangesloten sinds ik ben verhuisd). En zo ga ik ook gewoon een Xbox One kopen.
Het lijkt me vrij sterk dat de Kinect gebruikt gaat worden als spy-camera, maar ook al is dat zo, dan is dat zo. Ik ben niet bepaald interessant om naar te kijken tijdens het gamen en ze zullen er ook geen terroristische gedachten horen. Wel een heleboel gevloek en getier omdat het niet allemaal even makkelijk gaat.

Martinspire wijzigde deze reactie 17-07-2013 08:13 (7%)

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 31-10 15:34

kazuka

Building Better Worlds

Ubisoft treft het trouwens wel, Watch_Dogs komt precies op het goede moment uit omdat het nu zo relevant in de media is.

De ironie dat je Watch_Dogs speelt op je nieuwe Xbox waar je als speler in iemands appartement meekijkt en tegelijkertijd de Kinect op je TV jouw beelden doorgeeft aan de NSA :D

PSN ID: Jetpaction

• HA5H
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:56
quote:
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 07:42:
Het gaat er ook niet om dat constant alles van iedereen bekeken wordt, het gaat er denk ik om dat de mogelijkheid er is om, op verzoek, bijvoorbeeld omdat je in een mailtje (die wel allemaal gescand worden!) een trigger hebt staan en daardoor geflagd wordt/bent, remote bekeken wordt wat je doet / zegt.
Als je het artikel hebt gelezen dan staat er een deel in, waar wordt gezegd dat het moeilijk (by law) gaat worden voor de NSA om zonder bevelschrift/warrant zomaar opnames te maken van je huis (in de US, over de rest van de wereld wordt dit bij wet waarschijnlijk al helemaal moeilijk). Nu kunnen zij dit waarschijnlijk regelen met justitie zonder dat jij hiervan afweet, maar bij wet zou 't niet mogen en staan de burgers in hun recht..

..maarja, of de NSA zich hieraan houdt, ze hebben duidelijk nu dus ook al schijt aan ons allen door al onze info te monitoren.

• SeamusXanthus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 31-10 15:25
quote:
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 07:42:
Dan zou intrinsiek in de console/kinect gebouwd moeten worden dat Kinect vanuit een passieve status ineens naar een actieve status gaat op basis van dat vlaggetje. Daar heeft MS toch geen enkel belang bij. Daarom zeg ik, het idee dat Kinect vanuit hoger hand ineens begint met bespioneren is absurd. Tenzij MS verplicht wordt dit in te bouwen, en geen enkel bedrijf gaat hiermee akkoord zonder hiervoor naar de rechtbank te gaan.

Wat wel kan is dat data die toch al over de lijn gaat wordt afgetapt in opdracht van de overheid (bijvoorbeeld bij het Skypen). Maar dit is EXACT hetzelfde als telefoontaps, internettaps. Of gebruik je zelf geen telefoon en internet?

• nitraM_Br
Microsoft heeft een statement naar buiten gebracht omtrent dit

http://www.oxm.co.uk/5853...pt-to-spy-through-kinect/

Er wordt dus GEEN data verzameld/verzonder zonder nadrukkelijk een gerechtsbevel oid. Dit is nu ook al het geval, en geldt niet alleen voor de US maar is zoweiso wereldwijd.

• nitraM_Br
Statement van microsoft over kinect, nsa etc :

http://www.oxm.co.uk/5853...pt-to-spy-through-kinect/

Ze verzamelen wel info maar zullen alleen maar data delen op het moment dat er een gerechtsbevel is, wat in principe precies hetzelfde is als nu. Bedrijven wereldwijd (dus niet alleen US) kunnen gevraagd worden data te overhandigen mits er gronden zijn om die in te kijken, dit moet altijd via een gerechtsbevel.

Geen direct lijntje naar de NSA dus wat sommige reacties impliceerden

nitraM_Br wijzigde deze reactie 17-07-2013 13:21 (8%)

• Bartjuh
  • Niet online
Je weet wat PR is nitraM_Br ?

Wat het bedrijf uitdraagt != wat een bedrijf daadwerkelijk doet of van mening is.

Ze zien de bui + terechte kritiek op hun afkomen... het zou wel eens een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn (in samenwerking met NSA, vergeet niet, de NSA+overheid is machtig, plus zij hebben baat bij een succesvolle X1). Zolang de Patriot act er is kunnen ze van allerlei policies, gebruikersovereenkomsten, en 'wetten' opstellen... het is voor niets, de Patriot Act over-ruled het toch.

• nitraM_Br
Ja ik weet wat PR is, ik weet ook wat nationale en internationale wetten zijn. De situatie zoals die nu al bestaat met kinect, skype, skydrive, hotmail, facebook etc veranderd echt niet omdat MS een nieuwe kinect bij de xbox stopt. De mogelijkheden die jij opnoemt zijn er nu ook al, info kan opgevraagd mits gegronde reden, echter zoals het ook in het stuk staat moet er gegronde reden zijn en en gerechtsbevel. Dit is absoluut niet nieuw en persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat MS zonodig een persbericht naar buiten moet brengen over iets wat

1. Niet nieuw is maar al jaren aan de gang
2. Niet alleen voorbehouden is aan hardware/software van Microsoft

Als je daadwerkelijk zo bang bent dat de NSA achter de ontwikkeling van de X1 zit en de kinect ga ik er van uit dat je geen internet hebt, geen mobiele telefoon, geen online account op emails, geen baan etc etc.

privacy bestaat al jaren niet meer, niet alleen in US maar overal ter wereld.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-05 00:07
Wat een gezeur dat "privacy niet bestaat". Als je hele leven draait om een serie van interconnected netwerken dan is er geen privacy nee. Maar als je dingen voor jezelf wil houden, zet ze dan gewoon niet op Facebook?

Je kunt iemand nog steeds gewoon een brief sturen.

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
nitraM_Br schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:45:
Ja ik weet wat PR is, ik weet ook wat nationale en internationale wetten zijn. De situatie zoals die nu al bestaat met kinect, skype, skydrive, hotmail, facebook etc veranderd echt niet omdat MS een nieuwe kinect bij de xbox stopt. De mogelijkheden die jij opnoemt zijn er nu ook al, info kan opgevraagd mits gegronde reden, echter zoals het ook in het stuk staat moet er gegronde reden zijn en en gerechtsbevel.
Nee hoor, dat hoeft dus niet (nieuws niet gevolgd? cq verdiept in het onderwerp?).

Bovendien; internationale wetten? Je bedoelt US wetten.
quote:
Dit is absoluut niet nieuw en persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat MS zonodig een persbericht naar buiten moet brengen over iets wat

1. Niet nieuw is maar al jaren aan de gang
2. Niet alleen voorbehouden is aan hardware/software van Microsoft
Behoorlijk kromme redenering...

* Het is niet nieuw DUS een beetje onzin om je druk over te maken? (al is een always-on camera in je slaap- en/of woonkamer die altijd met inet verbonden is vrij nieuw te noemen).
* Het is niet alleen voorbehouden aan MS DUS een beetje onzin om je er druk over te maken?
quote:
Als je daadwerkelijk zo bang bent dat de NSA achter de ontwikkeling van de X1 zit en de kinect ga ik er van uit dat je geen internet hebt, geen mobiele telefoon, geen online account op emails, geen baan etc etc.
Waar slaat dit nou weer op? De keuze is niet OF een spycam in de slaapkamer OF op een hutje op de hei wonen. Bovendien heb ik inderdaad mijn gezonde bedenkingen bij het massaal aftappen van e-mails en telefoongesprekken.

En op een forum zitten is hetzelfde als over straat lopen: publiek domein.

Daarnaast, omdat je telefoongesprekken afgetapt kunnen/zouden worden is het ook okť om een always-on camera+mic in je woonkamer te hebben?

Maar goed, nu we alles toch op ťťn hoop gooien... waarom niet een personal coach permanent in je huiskamer? Helpt je altijd met je X1, doet suggesties over verbeteringen in je spelen, let op of je alles legaal speelt, en als je graag een multiplayer potje wil spelen maar er niemand anders is. De enige kosten zijn het maandelijkse eten en drinken, en af en toe wc papier voor de toiletgang, maar je moet iets over hebben voor echte next-gen!
quote:
privacy bestaat al jaren niet meer, niet alleen in US maar overal ter wereld.
Want dat is inderdaad een binaire aan/uit schakelaar :O

• nitraM_Br
Heb jij het nieuws gevolgd? je kunt gewoon de stekker uit je kinect trekken als je em niet gebruikt? Je xbox hoeft niet constant (sterker nog, helemaal niet behalve de eerste keer dat je em opstart) met het internet verbonden te zijn en dus je kinect ook niet? Wat dat betreft hetzelfde als elk ander apparaat dat verbonden is met het internet. Wil je er niet op dan hoef je er niet op, als je wel op het internet gaat dat wordt je data ergens opgeslagen en kunnen overheidsorganisaties (niet alleen in de US maar overal ter wereld) die data opvragen mits er gegronde reden toe is. Gegronde reden moet worden aangetoond en indien de organisatie (dus MS, google, etc) dit niet wil geven zal het via de rechter moeten. dit geldt ook voor de NSA (of ze zich er aan houden is een tweede).

Ik zeg nergens dat ik geen twijfels heb of dat ik het met de gang van zaken eens ben of dat ik er blij mee ben, ik ben ook in het bezit van een gezonde dosis paranoia wat dat betreft, echter de vergelijkingen die jij trekt zijn wat krom naar mijn mening. (en je statement dat de kinect constant met het internet verbonden is klopt gewoon niet)
Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013