Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieŽn Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

CPU koeler installeren...

Pagina: 1
Acties:

• VincentdeJager
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-10 00:41
Hallo,
ik heb vandaag de 212 EVO koeler gekocht. Ik was dus van plan om zo de oude koeler eraf te halen. Daarbij moet ik ook de oude pasta verwijderen. Kan ik dat doen met 70% alcohol en een wattenstaafje?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? (Dit is namelijk de eerste keer dat ik zoiets doe)

Alvast bedankt,
Vincent

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:58

Fordox

Bijtend

Fordox wijzigde deze reactie 34-13-2104 13:37 (0%)

• VincentdeJager
Bedankt voor de link, maar daar stads niet over het verwijderen van koelpasta...

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:36
"dit kan gedaan wordne met keukenpapier of toiletpapier of een zachte doek. hiermee haal je de grotere hoeveelheden mee weg. daarna is het belangrijk dat het oppervlak nog schoon gemaakt moet worden met wasbenzine of alcohol (welke beter is, is niet duidelijk). Volgens meerdere tweakers op het forum, werkt alcohol beter gezien het residu hiervan sneller verdampt. Zelf gebruik ik vaak wasbenzine."

staat toch redelijk duidelijk uitgelegd onder de link van fordox?

AMD Phenom X4 955, MSI K9N2-Diamond, 1 x ASUS GTX560 Ti, 8GB GeiL DDR2

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:40

BeefHazard

AZ Alkmaar *O*

Eigenlijk kan het met alles. Ik doe het vaak met toiletpapier en wat wasbenzine of aceton (nagellakremover). Even goed schrobben, nieuw rijstkorreltje aanbrengen en je kan je EVO 212 zo plaatsen.

Kan ik vandaag mijn Nickelson-jas aan? | Kan niet fatsoenlijk coden

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-07 15:21
Ik gebruik IPA (Isopropyl Alcohol 99%) met een wattenstaafje en daarna vluchtig met een stukje toiletpapier afwrijven. Schoon.

• VincentdeJager
OK, ik probeerde net mijn kast open te halen om te beginnen. De linkerkant ging er gwn vanaf, maar de rechterkant wil niet ofzo. Ik heb een cooler master elite 430. De linkerkant lijkt bijna wel vastgemaakt met metalen nagels aan de onderkant. Weet iemand wat ik moet doen?

• copywizard
de linker kant hoeft er ook vaak niet vanaf alleen de rechter zou voldoende moeten zijn

• VincentdeJager
Ja, maar ik moet de bracket voor de 212 EVO, monteren aan de achterkant van mijn moederbord. Ik krijg alleen de zijkant achter het moederbord er niet af.

• copywizard
dan moet het moederbord los meer niet jou kast heeft op de locatie van de cpu geen gat zitten aan de linkerkant dus al zou je die linker plaat eraf krijgen kan je nog niet bij de achterkant van je mobo

• LnC
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 29-09 13:42

LnC

Got Virus?

Om welke kast gaat dit? Soms moet je bij oudere kasten ook de bovenkant van de kast los maken als je de andere kant wilt openen.

• VincentdeJager
Het is de Cooler master elite 430

VincentdeJager wijzigde deze reactie 24-06-2013 16:22 (3%)

• copywizard
nee het is gewoon een simpele (sorry voor mijn woord keuze) coolermaster kast niets mis mee maar als je op de site kijkt zit daar geen gat zitten waar de cpu zit en zie je ook geen cable managment mogelijkheden zitten dus de linkerkant "hoeft" niet open

je kan beter het mobo eruit schroeven en deze op een antistatische zak of iets van karton leggen waarna je de oude cpu cooler kan verwijderen en de nieuwe kan plaatsen zo moeilijk is het niet afhankelijk van het mobo dat je hebt zit hij vast met of 6 of 9 schroefjes en dan komt hij zo los

nadat je natuurlijk de rest van de componenten ok hebt verwijderd zoals je video kaart en eventuele andere kaarten en stekkertjes

maak eventueel duidelijke foto,s voor jezelf waarop je kan zien welke kabels waar zaten voor mij is dat gesneden koek maar aan jou ervaring te zien nog niet zo dus fotos redden je leven!!!

copywizard wijzigde deze reactie 24-06-2013 16:26 (55%)

• VincentdeJager
Ik snap je niet helemaal... De linkerkant wil wel open, alleen de rechterkant wil niet helemaal als het ware

• copywizard
sorry bedoel rechterkant hoeft niet open maar links wel haal ze ff door elkaar

• VincentdeJager
Ja, dat klopt. Maar volgens mij hoort de rechterkant ook los te kunnen... Ze zitten namelijk beide met twee schroeven vast aan de achterkant. Als ik deze allemaal los draai dan gaat de linkerkant wel los, maar de rechterkant niet.

• copywizard
als je de kast van voren bekijkt dan moet de linker panel eraf en de rechter kan gewoon blijven zitten dan alle kabels eruit en kaarten eruit en dan het mobo los halen dan kan je vrij werken

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-10 11:22

watercoolertje

Ondertitel

Je kan ook niks aan de rechterkant, daar zit alsnog een plaat tussen het moederbord en de buitenkant, je kan als je die buitenkant er af haalt alleen kijken tegen de achterkant van een metalen plaat (je moederbod zit aan de andere kant van die plaat, op die plaat bevestigd).

G1 => Hero => Milestone => Nexus One => Galaxy S => LG 2X => Galaxy S2 => Galaxy Note => Galaxy S3 => Galaxy S4 => Next???

• VincentdeJager
Het probleem daarbij is dat ik bang ben dat ik iets kapot maak, ik heb namelijk niet erg veel verstand van de hardware en kabels van een computer... Kan ik niet gewoon dier metalen nagels breken of zo?

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

Je bent bang dat je iets loopt en vervolgens stel je voor iets te slopen (breken)

G1 => Hero => Milestone => Nexus One => Galaxy S => LG 2X => Galaxy S2 => Galaxy Note => Galaxy S3 => Galaxy S4 => Next???

• VincentdeJager
Dus ik moet hoe dan ook het hele moederbord eruit halen?

• copywizard
ja dat moet echt anders gaat het niet je kan die nagels uitboren maar zoals ik en watercoolertje al zeggen daar achter shuilt gewoon nog een plaat die op niets uitkomt

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

quote:
VincentdeJager schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:32:
Dus ik moet hoe dan ook het hele moederbord eruit halen?
Ik vrees het wel, maar daar hoef je niet echt technische kennis van te hebben, alleen even onthouden welke kabels waar horen en gewoon alles schroefje voor schroefje losmaken...

Paar foto's maken van te voren is wel lekker denk ik.

• VincentdeJager
Durf ik eigenlijk toch niet aan. Dan moet ik de 212 EVO toch maar terugbrengen denk ik.

• Fordox

Fordox

Bijtend

quote:
VincentdeJager schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:38:
Durf ik eigenlijk toch niet aan. Dan moet ik de 212 EVO toch maar terugbrengen denk ik.
het is bijna geen werk. je componenten zijn toch van dergelijk kwaliteit dat het niet kapot gaat als je het verkeerd vast houd hoor ;)

• copywizard
je kent je eigen kunde het beste maar ik zou zeggen gewoon proberen het ergste dat kan gebeuren is dat je iets kapot maakt en dat het gewoon te vervangen is?

het moet wel heel gek lopen wil je iets afbreken je moet gewoon foto,s maken van hoe alles zat.
daarna gewoon alles los halen komt het niet makelijk los dan zoeken waar het vast zit en niet gaan trekken dan kom je er wel

• VincentdeJager
Ik weet het eigenlijk nog niet. Ik heb deze computer net van mijn ouders gekregen en als ik iets mol, dan moet ik dat natuurlijk zelf betalen en daarvoor heb ik simpelweg het geld niet voor.

• copywizard
dat is heel begrijpelijk wat je nog kan doen is rond vragen in vrienden en of kennisen kring of die je kunnen helpen?

of naar de winkel terug gaan en vragen of zei de koeler willen vervangen tegen een vergoeding dan wel jou koeler erop of een betere koeler die ze daar verkopen?

copywizard wijzigde deze reactie 24-06-2013 16:49 (5%)

• VincentdeJager
Familie zal niet gaan, want ik ben degene met de meeste computerkennis :)
Naar de winkel gaan met de computer is ook niet echt een optie, want de winkel zit in Groningen en ik woon daar 20 km vandaan.

• d_star
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:14

d_star

Maharadja of the Year :-/

Als je zo bang bent om iets kapot te maken, hoezo heb je dan een nieuwe koeler gekocht om te installeren?

Daarbij sluit ik me aan met anderen in dit topic: rechterkant van je case losmaken, schroefjes loshalen van je moederbord en kabeltjes loshalen, moederbord eruit en neerleggen op een tafel oid. Vervolgens haal je de oude koeler er vanaf, maak je de boel schoon, nieuwe koelpasta erop en je nieuwe koeler monteren.

Je moet soms wat kracht zetten om je koeler te monteren, dat gaat niet of slecht als je moederbord nog in de kast hangt. Het risico dat je dan iets stuk maakt is te groot.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• VincentdeJager
Nou ja, ik zie zo wel even of het gaat lukken. Als het is gelukt (of niet) horen jullie zomer een wel.

• copywizard
maar is er in jou buurt geen pc winkel? vast wel toch ?

• Fishsmell
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Een vraag stellen in Tiel, is voor de kenissen ook handig met steriele vingers..

Relatief Schizofreen---pc

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ach,

Als je gewoon rustig aan doet en bij twijfel weer even wat zaken checkt, zoals youtube, dan kan er weinig mis gaat. Goed kijken hoe alles aangesloten zat en weer aansluiten, maar bij computers is het mooie nu juist dat alles maar op 1 manier aangesloten kan worden (behalve je schijven op andere sata poorten etc natuurlijk, maar dat maakt niet uit.)

Er kan weinig mis gaan als je maar niet wild gaat doen.

Dropbox alternatief "Copy": 20GB+ https://copy.com?r=9gqxkX

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-07 15:21
En anders wil ik je wel helpen, ik woon ook ongeveer 20km. van Groningen vandaan. Het is maar net de vraag, zit jij ten noorden, oosten of zuiden. Ik west. Maar wil je best op weg helpen in de wondere materie van desktops.

• VincentdeJager
Nou jongens, ik heb het toch maar geprobeerd en het ging prima. Hij is meteen 10 graden koeler. Dank jullie wel voor alle hulp!

• Axon
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-09 18:49

Axon

Dikke tetten

Heb je geen vriend/kennis die meer kennis heeft van het assembleren van een systeem?

Tetten.

• VincentdeJager
Ik zei net dat het was gelukt... Dus dat is geen probleem meer, he

• Fordox

Fordox

Bijtend

quote:
VincentdeJager schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:06:
Nou jongens, ik heb het toch maar geprobeerd en het ging prima. Hij is meteen 10 graden koeler. Dank jullie wel voor alle hulp!
valt wel mee, toch? :)
veel plezier met het resultaat.

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013