Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

LET OP: niet kopen bij willshopbudget.com - fraude!

Pagina: 1
Acties:

• WilliamsJ
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2013
Beste Tweakers,

Gisteravond ben ik er achtergekomen dat een aantal van (onder andere) mijn openbare bedrijfsgegevens uit de KVK database zijn geplukt en gebruikt voor het maken van een frauduleuze webshop: willshopbudget.com. :(

Ik heb zelf niets, maar dan ook niets te maken met deze webshop anders dan het feit dat mijn bedrijfsgegevens gedeeltelijk zijn ingeplakt en kan dus ook niemand verder helpen dan aan te geven er niet te kopen.

Ik heb hier gisteravond ook direct aangifte tegen gedaan bij de politie. Bovendien heb ik de hoster (helaas in de VS) van de site en het domein in kwestie (Hostnet) op de hoogte gesteld. Probleem is dat er (nog) niet op is gereageerd.

In de tussentijd hier dus de waarschuwing: KOOP NIETS OP DEZE SITE. De gegevens zijn absoluut nep.
Ik weet inmiddels dat er minstens n persoon slachtoffer van deze site is geworden.

Als iemand nog tips heeft hoe de site snel offline te krijgen, graag!

Met vriendelijke groet,

J.Williams

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:15

SkyStreaker

Fist of Fury

Wat ik zowiezo doen zou, is gebruik maken van je rechtsbijstand en informeren bij het uitvoerend orgaan van je rechtsbijstand. Tenzij jij je al had laten informeren, natuurlijk.

BATTLETAG: Tekknician#2871 STEAM: DaFunkalist

• WilliamsJ
Nog niet gedaan, pas gisteravond rond 22:00 erachter gekomen en z.s.m. de stappen genomen die ik voor mijn gevoel snel moest en kon nemen.

Rechtsbijstand bel ik ook even, wellicht kunnen ze iets betekenen. Dank je voor de tip!

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:27

Ragdoll

Frontpage Admin
Er staat een nummer op de website, deze eens informeren en sommeren de gegevens van de website te halen.

• WilliamsJ
Daar wordt niet opgenomen :( Ik ben aan't zoeken naar info; er hebben een aantal advertenties van ze op Marktplaats gestaan, maar die zijn ineens verwijderd. Stond zelfde telefoonnummer bij.

Als ik daarop zoek, kom ik uit in Gstaad (!)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

In dat geval hebben ze in de gaten dat je er werk van maakt. Ik zou eens screenshots gaan maken van de site als ik jou was (van waar jouw probleem naar voren komt) en al je correspondentie GOED bewaren.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 08-06-2013 08:23 (54%)

• WilliamsJ
Screenshots / pdfjes: gedaan, van alles wat ik kan/kon vinden.

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator SF/AK
Telefoonnummers proberen heeft geen zin, hier wordt niet opgenomen. Zie ook Jazzy in "willshopbudget.com betrouwbaar?".

Zie ook mijn reactie in dat topic;
quote:
Perkouw schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:03:
KvK spreekt van J. Williams Beheer B.V. zoals ook op de website vermeld staat. Echter staat er ook 'Williams Management & Advies'. Lijkt me niet echt dat e-commerce hier onder valt, maar goed. Verder wijst het adres naar het schijnt een particuliere woning, niet dat dit veel zegt (streetview).

Opvallender vind ik dat er geen website of wat dan ook is voor het gedeelte 'Williams Management & Advies'. Zelfs als je zoekt op J. Williams Beheer B.V. kom je bovenstaande shop niet tegen maar alleen websites welke de adres gegevens van het B.V tonen.

Interessant is ook dat de shop het nummer; 033-7440003 heeft en 'Williams Management & Advies' 085-8773044. Dat eerste nummer lijkt naar een duits adres te wijzen, https://www.google.nl/sea...rceid=chrome&ie=UTF-8. En met het tweede nummer in google kom je op allerlei niet bestaande websites terecht.
Met het adres en de telefoonnummers ga je dus niet ver komen.Verder wijst het paspoort nummer uit de algemene voorwaarden, NN234PBK7, naar dit paspoort. https://www.google.nl/url...amp;bvm=bv.47534661,d.d2k

Een verstandige keus lijkt mij in deze rechtsbijstand en anders even langs het juridisch loket te gaan. Het lijkt me verstandig de hoster e.d. zo snel mogelijk te sommeren de website offline te halen.

Wat ik overigens wel interessant vind, hoe weet je van de gedupeerde af ? Ben je gebeld ? En zo ja, hoe hebben ze je nummer als de telefoonnummers niet werken en we geen andere gevonden hebben ? En waarom ben je zelf eigenlijk in het geheel niet vindbaar op internet met je KvK, BV's met als core-business management & advieszaken e.d. zijn eigenlijk altijd online ook vindbaar.

En wat zei de politie eigenlijk toen je de aangifte deed ?

Perkouw wijzigde deze reactie 08-06-2013 09:24 (8%)

Check hier mijn vraag en aanbod advertenties!

• wsitedesign
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

wsitedesign

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Zo te zien staat het domein via hostnet.nl geregistreerd (en de nameservers wijzen ernaar toe), misschien kun je contact opnemen met hun om de domeinnaam/website offline te krijgen?

Ik vermoed dat als je aannemelijk kunt maken dat jij de eigenaar bent van dat KVK nummer en zegt dat dat zonder jouw toestemming is, ze wel zullen ingrijpen.
quote:
Domain name: WILLSHOPBUDGET.COM

Administrative Contact:
*snip*
Technical Contact:
Operations, Network domeinen@hostnet.nl
De Ruyterkade 6
Amsterdam, 1013 AA
NL
+31.207500800 Fax: +31.207500825

Registration Service Provider:
Hostnet, domeinen@hostnet.nl
+31.0207500811
+31.0207500825 (fax)
http://www.hostnet.nl
This company may be contacted for domain login/passwords,
DNS/Nameserver changes, and general domain support questions.

Registrar of Record: TUCOWS, INC.
Record last updated on 30-May-2013.
Record expires on 30-May-2014.
Record created on 30-May-2013.

Registrar Domain Name Help Center:
http://tucowsdomains.com

Domain servers in listed order:
ns2.hostnetbv.nl
ns1.hostnetbv.nl

wsitedesign wijzigde deze reactie 08-06-2013 09:48 (52%)

Disclaimer: Aan bovenstaande tekst kan geen enkel recht ontleend worden in gelijk welke vorm dan ook.

• WilliamsJ
Een verstandige keus lijkt mij in deze rechtsbijstand en anders even langs het juridisch loket te gaan. Het lijkt me verstandig de hoster e.d. zo snel mogelijk te sommeren de website offline te halen.

>>> Dat doe ik zeker!

Wat ik overigens wel interessant vind, hoe weet je van de gedupeerde af ? Ben je gebeld ? En zo ja, hoe hebben ze je nummer als de telefoonnummers niet werken en we geen andere gevonden hebben ?

>>> Ja, ik ben gebeld (inmiddels door nog een gedupeerde). Ik sta zelf gewoon bij KVK ingeschreven, met alles erop en eraan (ook contactgegevens dus).

En waarom ben je zelf eigenlijk in het geheel niet vindbaar op internet met je KvK, BV's met als core-business management & advieszaken e.d. zijn eigenlijk altijd online ook vindbaar.

>>> zie KVK. Het is in principe gewoon een beheer BV waaruit zo nodig rechtstreeks werkzaamheden kunnen worden verricht.

En wat zei de politie eigenlijk toen je de aangifte deed ?

>>> "Meneer, wilt u dit via mijnpolitie.nl aanmelden?" En dat heb ik toen gedaan.

[/quote]

• WilliamsJ
....Hostnet zegt dat ze niets kunnen doen en dat ik bij de hoster moet zijn...
Afdeling Abuse is er vanaf maandag weer...

:(

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:14

GlowMouse

getweakt...

Had je het telnr. van de hoster in de RIPE-database gevonden? Je kunt ook nog kijken of je zijn Paypal kunt blokkeren.

GlowMouse wijzigde deze reactie 08-06-2013 10:44 (31%)

jij ook?

• WilliamsJ
Goede tip! Ja, zojuist: http://www.networksolutio...p?domain=freewebstore.org

Gevestigd in de UK (tenminste dichterbij dan de VS)

Gebeld - contactcenter aan de lijn gekregen, melding gemaakt (had via hun website ook al een webformulier ingevuld). Je raadt het al: maandag kan er pas iemand naar kijken. Ze beloven terug te bellen...

Frustrerend dit.

• WilliamsJ
Inmiddels ook getracht degene wiens gegevens zijn gebruikt voor het aanmaken van de domeinnaam telefonisch te pakken te krijgen (ene S. Pitt, in KVK als Pitt BV te vinden), maar die neemt helaas niet op.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
Maak a.u.b. gebruik van de edit knop i.p.v. nieuwe reacties onder je eigen reactie te plaatsen.

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:28
overschrijvingen gaan naar ing 682954098 maar das 99% zeker een katvanger. Edoch misschien kan je diegene achterhalen op naam en daar meer info verkrijgen.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Dejagan schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:28:
overschrijvingen gaan naar ing 682954098 maar das 99% zeker een katvanger. Edoch misschien kan je diegene achterhalen op naam en daar meer info verkrijgen.
mijnpolitie.nl laat zien; Er zijn geen meldingen over deze verkoper.
Kennelijk nog geen aangiftes gedaan van mensen of deze zijn nog niet verwerkt, geen idee hoe snel zoiets eigenlijk te checken valt op mijnpolitie.nl na een aangifte.

Perkouw wijzigde deze reactie 09-06-2013 20:27 (13%)

• Gmount
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:37
je kunt daar ook echt met alle mogelijke soorten geld betalen, 1 design voor alle landen? O+

Als je nou zelf een website had kon je daar in ieder geval een waarschuwing op plaatsen. Heb je de kvk ook al gecontacteerd? misschien kunnen zij er op de pagina met jouw gegevens een waarschuwing bijplaatsen dat die shop frauduleus is?
iig bij shopreview een berichtje achterlaten
(als je dat niet al gedaan hebt)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Fist of Fury

quote:
Perkouw schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:26:
[...]

mijnpolitie.nl laat zien; Er zijn geen meldingen over deze verkoper.
Kennelijk nog geen aangiftes gedaan van mensen of deze zijn nog niet verwerkt, geen idee hoe snel zoiets eigenlijk te checken valt op mijnpolitie.nl na een aangifte.
Vermoedelijk weken, zo niet, maanden. Lange tijd geleden (x aantal maand) aangfite gedaan, 3, 4 weken terug eens de papierhandel gekregen om te ondertekenen. Dus ja, dat mag wel eens wat sneller.

• thijssie
  • Registratie: december 2008
  • Nu online

thijssie

AMD user

quote:
Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt.
We laten u altijd weten waarvoor wij uw persoonlijke gegevens nodig hebben en hoe we deze informatie gebruiken. Pittwebshop.nl stelt deze gegevens nooit, zonder uw nadrukkelijke toestemming, beschikbaar aan derden behalve

Als Pittwebshop.nl hier wettelijk toe verplicht wordt

Als dit noodzakelijk is om de rechten van de gebruiker van pittwebshop.nl of om de rechten van pittwebshop.nl zelf te beschermen
Is dus gekopieerd vanaf een andere site de privacy policy, pittwebshop valt onder dezelfde eigenaren?

Game Systeem: AMD 1075T @ 4,05GHz - 1.5 v | Asrock 870 extreme3 | 16GB G.Skill Ripjaws X @1440mhz CL8 - 1.45v | HD6950 @ HD6970 1010 / 1505 | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster Real Power 520M| P6436

• wsitedesign
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

wsitedesign

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
pittwebshop.nl is meer te bereiken, maar ik vermoed dat het dezelfde persoon zal zijn die hierachter zit, en dit vermoeden is volgens mij zeker te bevestigen bij het zien van dit:

http://webcache.googleuse...l=be&client=firefox-a

wsitedesign wijzigde deze reactie 09-06-2013 21:47 (59%)

Disclaimer: Aan bovenstaande tekst kan geen enkel recht ontleend worden in gelijk welke vorm dan ook.

• WilliamsJ
quote:
...ik heb gisterochtend melding gemaakt bij de ING en die bevestigen dat de rekening verdachte handelingen laat zien, echter willen ze met uit oogpunt van privacy (!) 8)7 niet vertellen op wiens naam het staat.

• WilliamsJ
quote:
SkyStreaker schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:25:
[...]

Vermoedelijk weken, zo niet, maanden. Lange tijd geleden (x aantal maand) aangfite gedaan, 3, 4 weken terug eens de papierhandel gekregen om te ondertekenen. Dus ja, dat mag wel eens wat sneller.
Ik weet sowieso dat er nog iemand aangifte heeft gedaan. Ik heb zelf internetaangifte gedaan n ben zaterdag op aanraden van de ING afdeling fraude persoonlijk naar het bureau in Amersfoort gegaan. Daar hebben ze de melding genoteerd en zijn ze in overleg met het OM over hoe ik zelf het best aangifte kan doen om niet met een kluitje in het riet te worden gestuurd (omdat ik zelf niet het slachtoffer ben d.m.v. een aankoop is het voor mij dus officieel geen internetoplichting...en voor indentiteitsfraude bestaan blijkbaar meerdere mogelijkheden in de wet). Ze zijn op het bureau tevens in het bezit van alle screenshots enz die ik heb gemaakt.

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:52

Phyxion

Treexy.com | _/-\o_

quote:
WilliamsJ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:13:
[...]

...ik heb gisterochtend melding gemaakt bij de ING en die bevestigen dat de rekening verdachte handelingen laat zien, echter willen ze met uit oogpunt van privacy (!) 8)7 niet vertellen op wiens naam het staat.
Dat zullen ze ook nooit doen, het enige wat je kan doen is aangifte.

Treexy.com | Driver Fusion. Zegt deze applicatie je niks? Neem dan eens een kijkje op de website! | 'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• WilliamsJ
quote:
wsitedesign schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:44:
pittwebshop.nl is meer te bereiken, maar ik vermoed dat het dezelfde persoon zal zijn die hierachter zit, en dit vermoeden is volgens mij zeker te bevestigen bij het zien van dit:

http://webcache.googleuse...l=be&client=firefox-a
Deze link stuur ik direct door naar ING en de politie, dank!

• WilliamsJ
quote:
Gmount schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:54:
je kunt daar ook echt met alle mogelijke soorten geld betalen, 1 design voor alle landen? O+

Als je nou zelf een website had kon je daar in ieder geval een waarschuwing op plaatsen. Heb je de kvk ook al gecontacteerd? misschien kunnen zij er op de pagina met jouw gegevens een waarschuwing bijplaatsen dat die shop frauduleus is?
Shopreview nog niet gedaan, ben steeds bezig via allerhande belletjes enz te proberen de shop uit de lucht te krijgen. Ga ik doen.

Ik ga straks ook langs bij KVK om te kijken wat ze kunnen doen.

>>> Shop toegevoegd op Shopreview, staat nu in de queue en wacht op goedkeuring.

WilliamsJ wijzigde deze reactie 10-06-2013 08:23 (5%)
Reden: toevoeging info

• Jism
  • Niet online
Dit staat er in de AV
quote:
Artikel 2 - Identiteit van J. Williams Beheer B.V.
Dhr Dennis Cornelus Hamen, sitebeheerder.
geboren op 9-4-'74 met het paspoort nr: NN234PBK7
www.willshopbudget.com,
Correspondentieadres: info@willshopbudget.com
of per post:
J. Williams Beheer B.V.
Waltoren 44, 3811PC te Amersfoort.
KvK-nummer: 54835100
Kan je daar iets niet mee?

Playstation 4 kopen | Hosting 01 | Hosting 02

• WilliamsJ
quote:
Jism schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:23:
Dit staat er in de AV

[...]

Kan je daar iets niet mee?
Helaas, die Dennis Hamen of het paspoortnummer daarbij gaf zaterdag volgens de politie geen info.
Het adres, ja, dat is het adres van mijn beheer bv...maar dat heeft dus niets met de shop te maken.

>>> is er trouwens een manier om per e-mail melding te krijgen van een nieuwe post in deze thread?

WilliamsJ wijzigde deze reactie 10-06-2013 08:34 (12%)
Reden: vraag

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:16

Floppus

Adviseur

OL you need!

Het paspoortnummer is van internet geplukt:
http://www.cervantes.nu/VerzondenPostSCB/20110803JHING.html

Is van John van der Heyden, maar:
quote:
Tijdens de terugkeer op 13 juni 1982 naar Nederland is mijn paspoort op de luchthaven Barajas ontvreemd. Hiervan heb ik toen bij aankomst op Schiphol ogenblikkelijkelijk aangifte gedaan bij de KONINKLIJKE MARECHAUSSEE.
Ik heb op dit moment niet de tijd echt te gaan graven, maar als ik een tip mag geven: bedenk altijd eerst wat het doel is van deze mensen. In dit geval, zoals vaak, zal dat geld zijn. Het enige wat dus cht ergens bij iemand aan moet komen, is het geld. Oftewel: volg het geld.
Maak melding bij de ING vanwege het rekeningnummer. Tegelijk kan je van ING naar ING een cent overmaken, dan krijg je ook de naam te zien waar het rekeningnummer bij hoort. Ook als het een katvanger is, is dat je eerste aanknopingspunt.

Alle andere informatie is ergens vandaan geplukt en is waardeloos.

Floppus wijzigde deze reactie 10-06-2013 08:44 (14%)

VDP & Workflow - papieren bedrijfsprocessen! Direct, mt automatisering.

• ThaNetRunner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:29

ThaNetRunner

Have a nice day!

Nog mooier...

kopie van het passpoort staat hier:
http://www.cervantes.nu/VerzondenBrieven2/20090608JHCWZ.html

Geldig tot eind juli...

ThaNetRunner wijzigde deze reactie 10-06-2013 08:37 (10%)

Dutch American Van Club
ThaNetRunner.nl
Dutch American Van Club Forum!

• Liberteh
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 03-04 22:56

Liberteh

All your base are belong to me

quote:
Dit is volgens mij geen ING rekening nummer. De tenaamstelling wordt altijd verbeterd als ik een ING naar ING transactie doe, maar bij dit rekeningnummer wordt het niet "goed gezet".
Anders had ik even de naam achter dit rekeningnummer kunnen mededelen, maar helaas.

• WilliamsJ
quote:
Liberteh schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:38:
[...]

Dit is volgens mij geen ING rekening nummer. De tenaamstelling wordt altijd verbeterd als ik een ING naar ING transactie doe, maar bij dit rekeningnummer wordt het niet "goed gezet".
Anders had ik even de naam achter dit rekeningnummer kunnen mededelen, maar helaas.
Dat dacht ik dus ook, maar volgens ING zelf 'controleren ze het alleen steekproefsgewijs). :(

Ik heb voor de zekerheid eerst ook een IBAN check gedaan en het is wel een ING-nummer blijkbaar.

• Rappel
  • Registratie: augustus 2001
Kun je niet een klein bedrag overmaken naar die rekening en vervolgens bij je bank aankloppen dat je per ongeluk hebt overgemaakt naar de verkeerde rekening. Dan krijgt de tegenpartij een bericht van de bank. En mochten ze daar niet op reageren, krijg je volgens mij de contactgegevens van de rekeninghouder om zelf stappen te ondernemen.

Zie ook hier.

• Speedmaster
  • Laatst online: 12:14

Speedmaster

Make my day...

quote:
WilliamsJ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:39:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar volgens ING zelf 'controleren ze het alleen steekproefsgewijs). :(

Ik heb voor de zekerheid eerst ook een IBAN check gedaan en het is wel een ING-nummer blijkbaar.
Er zijn 2 soorten ING rekeningen, namelijk de vroegere Postbank en ING.
Check op naam gebeurd altijd bij Postbank rekeningen.

GA-P35-S3/E8600 C2D/GV-NX85T/4GB 800MHz/64bit Win 7 Ultimate/Samsung EVO 840 128GB SSD // Latitude E6500/P8700 C2D/4GB 800Mhz/64bit Win 7 Ultimate/Kingston SSDNow 200v+ 120GB SSD / /iPad 1 16GB 3G // iPhone 4 8GB // VDSL Down 52000 / Up 5180

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:16

Floppus

Adviseur

OL you need!

Het is wel ING; bij omzetten naar IBAN wordt gelezen uit de actuele database:
NL34INGB0682954098

VDP & Workflow - papieren bedrijfsprocessen! Direct, mt automatisering.

• WilliamsJ
quote:
Gmount schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:54:

>>> ik heb een webpagina neergezet op williamsmanagement.nl met de melding niet op de shop te kopen & direct aangifte te doen via mijnpolitie.nl

• Phyxion

Phyxion

Treexy.com | _/-\o_

Wederom, ga naar een fatsoenlijk politiebureau. Ze zijn verplicht je te helpen, ook al zeggen ze dat je het digitaal in kan vullen.

Treexy.com | Driver Fusion. Zegt deze applicatie je niks? Neem dan eens een kijkje op de website! | 'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:34
quote:
Phyxion schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:45:
Wederom, ga naar een fatsoenlijk politiebureau. Ze zijn verplicht je te helpen, ook al zeggen ze dat je het digitaal in kan vullen.
Maar of ze het willen is een tweede.... Internet oplichting is voor de meeste agenten niet weggelegd.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:31

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Misschien zijn ze er niet erg goed in op het huidige moment, maar als je niet gaat worden ze er zeker niet beter in.

GameRig Specs || Steam Profiel

• Jism
  • Niet online
quote:
ThaNetRunner schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:36:
Nog mooier...

kopie van het passpoort staat hier:
http://www.cervantes.nu/VerzondenBrieven2/20090608JHCWZ.html

Geldig tot eind juli...
Nu snap ik waar die vele scam mailings vandaan komen met het verzoek tot het delen van ID / Sofi / Paspoortnummer. Het is dat ze er 1 online hebben gevonden... maar je zou zomaar eens ongevraagd bij een vage webshop worden opgegeven als eigenaar ...

@TS, melden die hap ! :) Voor de rest zou ik lekker contact aanvragen versturen met producten. Zoveel mogelijk de tijd verspillen van verkopert. :+

Playstation 4 kopen | Hosting 01 | Hosting 02

• WilliamsJ
quote:
Ircghost schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:05:
Misschien zijn ze er niet erg goed in op het huidige moment, maar als je niet gaat worden ze er zeker niet beter in.
Ik ben zeker k naar het bureau geweest en heb alle (digitale) info die ik voor handen had overlegd. Om geen fouten te maken (waardoor het allemaal nog veel langer duurt) hebben ze het nu aan het OM voorgelegd met de vraag hoe het best te handelen. Ze zijn er dus wel degelijk mee bezig.

Ze zouden eigenlijk een draaiboek hiervoor moeten hebben, zou wel sneller zijn.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
Ben je ook al naar het juridisch loket geweest, mogelijk dat deze je ook nog van advies kunnen voorzien ?! :)

• bobsquad
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online

bobsquad

Ik heet GEEN bob

Ik zou ook even contact opnemen met de site waarvan ze het paspoortnummer hebben overgenomen. Kunnen ze wel stevig worden aangepakt voor identiteitsfraude mits hun ook aangifte gaan doen.

• Phyxion

Phyxion

Treexy.com | _/-\o_

quote:
Quadradial schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:52:
[...]

Maar of ze het willen is een tweede.... Internet oplichting is voor de meeste agenten niet weggelegd.
Gewoon bij de agent in kwestie melden dat het zijn plicht is om je verder te helpen en dan gaan ze je zeker helpen. Ik ben er zelf ook een keer geweest en toen wilden ze ook dat ik het online ging doen, mooi bovenstaand punt duidelijk gemaakt en toen werd het meteen verwerkt.
quote:
Perkouw schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:15:
Ben je ook al naar het juridisch loket geweest, mogelijk dat deze je ook nog van advies kunnen voorzien ?! :)
Mijn ervaring met het juridisch loket: je kan er net zo goed niet heen gaan. Veel meer dan verwijzen naar wat websites en informatie die overal te vinden is doen ze niet.

• WilliamsJ
...net bij KVK geweest: kunnen ook niets :(

>>> correctie (voordat bovenstaande verkeerd wordt opgevat): kunnen in deze zaak ook niets...

WilliamsJ wijzigde deze reactie 10-06-2013 11:10 (54%)

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:28
Je kan het ook hier melden http://www.opgeletopinternet.nl/ dan zie je ook gelijk hoe veel dit voorkomt tegenwoordig helaas, ik ben er zelf een keer bijna ingestonken maar had gelukkig nog net op tijd mijn argwaan. Die figuren die dit doen worden ook steeds professioneler met bijvoorbeeld gestolen kvk inschrijvingen zoals hier gebeurd is.

• Sieking
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-04 01:47

Sieking

Freelance ITer

Webshop is nu offline -> account suspended

If you can't take the heat, get burried!

• timofp
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-04 14:37
Inderdaad, account suspended, zou er opgetreden zjin door de instanties? of door de webhoster op eigen initiatief na klachten?

• WilliamsJ
Ik heb vanmorgen contact gehad met de hoster (buiten de mailtjes van afgelopen weekend). Dit samen met een bewijsstuk en mailtje van een gedupeerde waar ik contact mee heb, heeft ertoe geleid dat de shop is gesloten door FreeWebStore.

[toevoeging]
Alle Tweakers die hebben geholpen met tips en informatie: hartelijk bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
En nu maar hopen dat politie en ING ook echt doorpakken. Ik blijf in elk geval wel drammen. :)

WilliamsJ wijzigde deze reactie 11-06-2013 08:45 (32%)

Pagina: 1