Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

20MB Internet niet haalbaar, verkeerde bekabeling/net.kaart?

Pagina: 1
Acties:

• soerin-
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 07-06-2013
Hallo,

Vandaag is mijn internet aangesloten, maar ik kom niet hoger dan 8mb bij verschillende nederlandse speedtest sites. Ik heb het zowel draadloos als met de kabel getest en het resultaat is hetzelfde.

Kan dit liggen aan mijn netwerkkaart? Bij apparaatbeheer staat het volgende:
Netwerkadapters > Intel(r) wifi link 1000 BGN
Netwerkadapters > Atheros AR8152 PCI-E Fast Ethernet Controller (NDIS 6.20)

Zelf denk ik dat het aan de bekabeling ligt. In mijn huis is er namelijk geen kabel getrokken voor internet. Dus ik heb het zelf maar rechtstreeks via de meterkast aangesloten. Het werkt nu wel, maar geen 20mb. (Ik begrijp dat ik ongeveer max 15 mb zal halen)
Voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt van de bekabeling. http://www.freebits.nl/images/455IMAG0036_tn.jpg

De bovenste rode en blauwe draad komen vanuit de meterkast.
Ik heb het volgende gedaan:

De rood/witte kabel samen gedraaid met de rode kabel. Daarna deze samen gedraaid met de rode die vanuit de meterkast komt.

De blauw/witte kabel samen gedraaid met groene kabel. Daarna deze samen gedraaid met de blauwe.

Ik ben beniewd waar het probleem ligt.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Waarom heb je die aders samen gedraait?

En wat heb je voor internetabonnement en provider?

Poesjes | Schaken | Sudoku oplosser

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-09 18:22
Wat is je afstand van de centrale? http://www.speedtest.nl/adsl/
Bij een afstand van ongeveer 1km of meer is 8Mbit helemaal niet slecht.

Daarnaast heb je je kabeltjes niet netjes afgewerkt, misschien is daar nog winst te behalen maar ik betwijfel het.

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

• ElMacaroni
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:06
Het is geen toonbeeld van nette afwerking. Wat zou je zelf denken dat er nog te verbeteren valt?

• soerin-
Als ik alleen de rode met rode samen draai en de groen met blauw heb ik helemaal geen verbinding. Op deze manier wel.

Ik heb Tele 2 20mb

1350km speedtest/adsl

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

Ik denk ten eerste dat je wellicht kleurenblind bent.

Ten tweede: gebruik alleen aders die amen een paar vormen. Dus blauw/blauwwit bijvoorbeeld.

Ten derde: laat de KPN even een echte IS/RA plaatsen of regel op z'n minst een fatsoenlijke wandcontactdoos want dit gaat echt nergens over.

CyBeR wijzigde deze reactie 07-06-2013 19:15 (32%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• soerin-
Ik heb zelf geen verstand van het aansluitenm dus vandaar dat ik het zo heb gedaan. (In de meeste woningen en ook mijn vorige woning hoefde ik alleen de stekker in de stopcontact te doen. En tele2 vraagt als ik het me goed herriner ruim 80 euro voor een monteur. Dan friemel ik liever zelf met kabels.

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-09 18:22
quote:
soerin- schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:13:
Ik heb Tele 2 20mb

1350km speedtest/adsl
Neem aan dat je 1350m bedoelt. Dan is 8Mbit helemaal niet slecht. Tele2 bied een maximum snelheid aan van 20Mbit aan, en dat kun je slechts in enkele gevallen helemaal halen.

Enige optie is kijken of misschien VDSL2 beschikbaar is op je adres, en anders overstappen op kabel/glasvezel zodra je contract is verlopen.

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:14
Ik kan je vertellen dat mijn DSL lijn ook zo brak was aangesloten alleen dan met een lasdop. Beste oplossing is door je provider gewoon een ISRA punt te laten zetten. Weet niet hoe duur dit gaat zijn, maar dan haal je wel je snelheid omhoog. Mocht je dat niet willen probeer je aansluiting zelf toch beter in elkaar te zetten, eventueel zelf opzoeken hoe dat kan.

Ik zelf heb gewoon kabel genomen en haal daar altijd de max, maar kan niet voor iedereen een oplossing zijn begrijp ik wel :)

• soerin-
Ik heb wel een ISRA punt, maar deze doet het niet en toevallig zag ik deze losse kabels uitsteken.
Wat zou mijn snelheid ongeveer zijn als ik dit in orde laat maken? Weet niet of het de moeite waard is.
Jaarcontract is vandaag ingegaan dus ik zit ermee.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-09 20:55
IS/RA punt is EIGENDOM van KPN. En zij MOETEN dat dus vervangen, en is HUN verantwoordelijkheid. Alles wat je daarna aansluit is jouw probleem.

In sommige flats, is de IS/RA punt in de woonkamer (stekker in de muur), bij anderen een kastje in de meterkast.

KPN is het aanspreekpunt, want het zijn HUN kabels, en HUN apparatuur. Telfort / Tele2 etc... HUREN de lijnen van KPN, en zullen dus alleen werkzaamheden verrichten tegen xxx euro's. KPN moet dat gratis doen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

KPN moet niks gratis hoor, maar zal in deze wel aangestuurd worden door Tele2 en daar dus ook de rekening naar toesturen.

• haik01
KPN moet dat wel doen. Zij zijn verplicht om ieder huis van een IS/RA punt te voorzien. Of je nou wel of geen diensten van hun afneemt.

Dit is wettelijk geregeld.

Een ander verhaal is, wie die KPN aan gaat sturen. Jij of Tele2.

Maar jij als klant moet geen rekening krijgen daar voor.

Je moet Tele2 even bellen, en zeggen dat de IS/RA punt kanpot is. En dat is alles. Dan weten zij genoeg.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

KPN heeft inderdaad een leveringsplicht, maar dat hoeft niet gratis. De kosten voor een nieuwe aansluiting zijn rond de 50 euro. Verder hééft TS al een aansluiting, maar iemand heeft de IS/RA verwijderd. KPN mag prima kosten rekenen om een nieuwe te leggen. Meestal zijn dergelijke kosten vervolgens te verhalen op degene die het klooien gedaan heeft.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Een mooi isra-punt of niet, de kabels blijven het zelfde, en veel sneller zal het met een mooi isra-punt het niet worden.

Poesjes | Schaken | Sudoku oplosser

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-09 15:53
Hebben jullie toevallig TV via de schotel? (Dus geen kabel televisie)
Dit hebben wij ook. Wij hebben dan internet via ADSL. ADSL (via de telefoonlijn) bied max. 8Mbit.
Waarvan wij zo'n 5 Mbit zelfs nog ontvangen, zon 600/700 KB/s is onze max :(
Wellicht is dit ook bij jullie zo?

• fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

fish

Moraalridder

dit is wel heel bijzonder

Je singaal staat normaal op rd/bl of anders op wt/or, maar never nooit niet op bl/wit (dit is ook geen paar) dus iets in het traject ervoor is fucked up. is dit wel je echte isra punt ? ziet er niet iets voor ?

Begin eerst maar eens met dat uit te zoeken

(deze moeten uiteindelijk op de middelste 2 pootjes van je modem uitkomen)
quote:
Ik heb wel een ISRA punt, maar deze doet het niet en toevallig zag ik deze losse kabels uitsteken.
Wat zou mijn snelheid ongeveer zijn als ik dit in orde laat maken? Weet niet of het de moeite waard is.
Jaarcontract is vandaag ingegaan dus ik zit ermee.
dit is wel een grondkabel en dat dit je isra is redelijk aanmemelijk. maar bl/or :?

Of er heeft een lul met grondkabel lopen hobbien, of de kabels zijn in de centrale verkeerd aangesloten. In het laaste geval is er mischien nog wat winst te behalen omdat dit nl effect heeft op de overspraak met andere lijnen

fish wijzigde deze reactie 07-06-2013 21:33 (56%)

Iperf

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:34
Het is dat je het al aangesloten hebt, anders had je Tele2 kunnen bellen met de melding dat je het juiste aderpaar niet kan vinden. Dan sturen ze als het goed is een gratis KPN monteur die dat voor jou komt controleren. Deze aansluiting is écht niet ok.

Aangezien je nog een ISRA punt hebt zitten schijnbaar zou ik Tele2 bellen met inderdaad de melding dat het ISRA defect is, zoals hierboven ook gezegd. Tele2 stuurt dan, in alle redelijkheid, een KPN monteur die het komt repareren. Enkele jaren geleden waren deze monteurs in ieder geval gratis (via Telfort iig) zolang er nog iets van een hoofdkabel in de woning aanwezig was. Sowieso rekent de KPN monteur je als het goed is voor wat het gaat kosten voordat hij/zij aan iets begint dat jou geld gaat kosten.

Ik zou dit echt niet zo houden, want op ~1350 meter is echt meer te halen dan 8Mbit/s, ik denk persoonlijk (ik ken de lijn karakteristieken niet) dat je het dubbele zou moeten kunnen halen.

Ander vraagje wat een beetje meer duidelijkheid kan geven, hoe is je upload snelheid? Is die wel "gewoon" 1Mbit met speedtest of komt die ook lager uit?

EDIT: Ah, je plaatje is onderhand geladen :) Dit ziet eruit als een CAT5 kabel oid... Waar komt deze kabel vandaan? Kun je daar eens een foto van maken? Dit is in ieder geval absoluut niet je ISRA punt, niet echt een wonder dat je maar 8Mbit/s haalt, en ik durf ook te gokken dat je maar 512kbit/s tot 768kbit/s als upload hebt :)

Xudonax wijzigde deze reactie 07-06-2013 21:29 (13%)

PatrickBregman.EU

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

quote:
...
Dit is in ieder geval absoluut niet je ISRA punt, niet echt een wonder dat je maar 8Mbit/s haalt, en ik durf ook te gokken dat je maar 512kbit/s tot 768kbit/s als upload hebt :)
Uh jij bent wel behoorlijk stellig, ik zie namelijk een grondkabel en die gaan naar het isra punt.

jij moet je isra ook even nakijken want het plaatje spuit bij mij naar binnen. :>

Iperf

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:20

MisteRMeesteR

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Is Gek op... :)

Op de foto is wel degelijk het isra te zien.

Om het relatief makkelijk en snel op te lossen kun je het volgende doen, koop een opbouwdoosje ala deze:

http://members.multimania.nl/djsjammie/afbeeldingen/00000011.jpg, schroef vervolgens de binnenkomende aders vanaf de zijde van KPN op de rode en groene aders van dit opbouwdoosje, (volgorde maakt niet uit) en sluit vervolgens je modem aan met een RJ11 stekker welke aan de bovenkant van dit opbouwdoosje te vinden is.

Wedden dat je snelheid omhoog gaat ;)

www.google.nl

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

quote:
Onbekend schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:09:
Een mooi isra-punt of niet, de kabels blijven het zelfde, en veel sneller zal het met een mooi isra-punt het niet worden.
Mja, 't gaat ook niet om het stukje plastic dat de IS/RA is maar om het fatsoenlijk aansluiten, paarsgewijs, van de aders in de kabel. Dat heeft een grote invloed op het signaal namelijk.

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:34
quote:
fish schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:36:
Uh jij bent wel behoorlijk stellig, ik zie namelijk een grondkabel en die gaan naar het isra punt.
Sorry, daar zit inderdaad de grondkabel ja :) Dan nog zou ik even Tele2 bellen zodat zij KPN kunnen aansturen voor een fatsoenlijk ISRA punt, want dit ziet er natuurlijk niet uit ;)
quote:
fish schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:36:
jij moet je isra ook even nakijken want het plaatje spuit bij mij naar binnen. :>
Mag ik 2.4GHz WiFi de schuld geven? O-)

PatrickBregman.EU

• haik01
Die WiFi moet je even mee wachten. Je moet in de modem kijken op hoeveel snelheid hij "intraint". Als je dat kan zien.

Anders moet je een keer op een zondag ochtend, speedtest.net draaien. Maardereke keren, en met tussenpozen van een minuut of 2-3. Neem het gemiddelde van de downlaod snelheid.

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

Ik zeg het nog een keer een isra waar je adsl op bl/or binnen krijgt is zwaar fout.

1) het is je isra niet en iemand heeft lopen klootzakken
2) het is wel je isra en je hebt zelf lopen klootzakken
- probeer rd/bl aan te sluiten en kijk of het beter werkt En alleen op de 2 middels pootjes van de aansluing op je modem. geen gekut met 4 draadjes dus
- werkt het niet probeer or/wt
- je weet zeker dat he grondkabel is die uit de grond komt en bovengenoemde combinaties werken allebij niet ? dan moet ome kpn zorgen dat hat singaal op rd/bl of or/wit komt te staan

Iperf

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:16

Compizfox

steak, Liara.

quote:
mirno schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:13:
Hebben jullie toevallig TV via de schotel? (Dus geen kabel televisie)
Wat voor een TV-abo (als ie er überhaupt al één heeft) maakt voor het internet niets uit ;)
quote:
Dit hebben wij ook. Wij hebben dan internet via ADSL. ADSL (via de telefoonlijn) bied max. 8Mbit.
Waarvan wij zo'n 5 Mbit zelfs nog ontvangen, zon 600/700 KB/s is onze max :(
Wellicht is dit ook bij jullie zo?
Heb je de TS wel gelezen? Dan had je geweten dat het hier inderdaad over ADSL gaat ;) 8)7

xDSL kan trouwens wel sneller dan 8 Mb/s, maar daarvoor is ADSL2, ADSL2+, VDSL of VDSL2+ nodig. Lang niet alle providers in alle plaatsen leveren sneller dan 8 Mb/s. Vaak is er nooit apparatuur (DSLAMs) geschikt voor ADSL2 aangelegd en gaan ze dat ook niet doen omdat xDSL superseeded is door glas en DOCSIS.

Compizfox wijzigde deze reactie 08-06-2013 21:50 (26%)