Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KetchupFTW
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-07 23:26
Mijn HD 7950 capt (al een tijdje) op 60 FPS zelfs als Vsync uitstaat. Dit heeft tot gevolg dat de GPU niet op 100% werkt. Bij het ene spel werkt de GPU bijvoorbeeld op 50%, terwijl bij het andere spel hij op 80% werkt. Als ik dan opeens bij een intensief stukje komt en mijn frames droppen, gaat hij niet naar 100%, maar blijft hij bij de 80%.

Voorbeeld:

http://i40.tinypic.com/k0obqu.png

Terwijl de framerates ongeveer op 35 FPS lagen in Skyrim, bij een gemod stukje.

Ik heb dit niet altijd gehad, maar ik kan me niet echt meer herinneren sinds wanneer het begon. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:15
Erg onduidelijk verhaal. Staat het geforceerd in je driver? Kan het niet zijn dat de frame drop die jij hebt juist komt omdat je CPU bijvoorbeeld teveel wordt? Een framerate cap zal nooit een negatieve impact op je performance hebben onder de ingestelde cap.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• KetchupFTW
quote:
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:08:
Erg onduidelijk verhaal. Staat het geforceerd in je driver? Kan het niet zijn dat de frame drop die jij hebt juist komt omdat je CPU bijvoorbeeld teveel wordt? Een framerate cap zal nooit een negatieve impact op je performance hebben onder de ingestelde cap.
Wat bedoel je met staat het geforceerd? Mijn CPU is trouwens helemaal vrij dus dat is het probleem niet (I5-3570K). Naar mijn weten hoort het niet zo te zijn dat ik in geen enkele game meer boven de 60 FPS kan halen en dat de GPU load niet op 100% werkt.

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:15
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:16:
[...]

Wat bedoel je met staat het geforceerd? Mijn CPU is trouwens helemaal vrij dus dat is het probleem niet (I5-3570K). Naar mijn weten hoort het niet zo te zijn dat ik in geen enkele game meer boven de 60 FPS kan halen en dat de GPU load niet op 100% werkt.
Je GPU doet het niet uit zichzelf. Loop eerst eens door je GPU settings, want dit lijkt me toch iets dat je daar instelt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• KetchupFTW
Hoe kijk ik bij mijn GPU zijn settings?

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:19:
Misschien zelf wat onderzoek doen of inzet tonen, alleen maar vragen en niet fatsoenlijk antwoorden schiet ook niet op.

Om toch je vraag te beantwoorden, CCC, Catalyst Control Center ofwel de driver van je videokaart.

Ga daar in naar Spellen, dat eerste tabje, 3D-toepassingsinstellingen.

Geef daarnaast gelijk aan wat je volledige specificaties zijn, welke spellen dit voorkomt, hoe je dit meet en welke resolutie je speelt.

• Aloys
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:16:
[...]

Dat klinkt als een soort adaptive VSync van Nvidia. Er onder kan, maar zodra je op 60FPS komt, dan gaat 'ie VSyncen.

Uitleg: http://www.hardocp.com/ar...logy_review/#.Ua9m5JVGyD4

AMD versie?!
http://www.tomshardware.c...il13-7970-x2,3329-11.html

Aloys wijzigde deze reactie 05-06-2013 18:30 (7%)

Filmpjes -- Foto's op 500px.com

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:49

Camacha

omdat het kan

quote:
ragdoll-csr schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:24:
Misschien zelf wat onderzoek doen of inzet tonen, alleen maar vragen en niet fatsoenlijk antwoorden schiet ook niet op.
Als ze alles steeds voorgeschoteld krijgen blijven dit soort vragen komen }:|

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
http://gyazo.com/35d7da9c422161ebf41526fb81dad481

Ook als ik hem op altijd uit zet geraakt hij niet hoger dan 60FPS.

• Ragdoll
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:28:
[...]

Als ze alles steeds voorgeschoteld krijgen blijven dit soort vragen komen }:|
inderdaad dit heeft geen zin ik kap ermee, succes met je videokaart.

• KetchupFTW
quote:
ragdoll-csr schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:41:
[...]

inderdaad dit heeft geen zin ik kap ermee, succes met je videokaart.
Veel dank meneer snel-op-zijn-teentjes-getrapt.

Als er dan echt weer zo nodig specs moeten komen (terwijl dat totaal niks te maken heeft met het videokaart probleem)

8 GB DDR3
CPU weet je al
GPU weet je al
Extreme 3 moederbord
De gebruikelijke troep die in je PC zit, op een SSD na
1080P.

• Ragdoll
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:44:
[...]

Veel dank meneer snel-op-zijn-teentjes-getrapt.

Als er dan echt weer zo nodig specs moeten komen (terwijl dat totaal niks te maken heeft met het videokaart probleem)

8 GB DDR3
CPU weet je al
GPU weet je al
Extreme 3 moederbord
De gebruikelijke troep die in je PC zit, op een SSD na
1080P.
Dat zijn trouwens nog steeds niet alle antwoorden op mijn vragen ;)

Sorry hoor, maar jij komt hier voor hulp. Als ik dan mijn kostbare tijd investeer om jou te helpen en ik totaal geen fatsoenlijke antwoorden krijg op mijn vragen houd het voor mij op.
Ik wil je best helpen, maar zonder fatsoenlijke specificaties om uit te sluiten dat het een hardwarematig probleem is schiet het niet op. Dus als je geholpen wilt worden prima, maar antwoord dan wel duidelijk, fatsoenlijk en gericht op de vragen die je gesteld worden.

Daarnaast iets als:
quote:
Toont van weinig verstand van computers, lees je in en gebruik Google. Iedereen moet het leren, dat snap ik ook. Maar getuige meerdere topics van jou wil je alles voorgeschoteld krijgen op een zilver dienblad zonder er iets te voor hoeven doen.

Ik ga deze discussie verder niet aan in dit topic, mocht je hier nog iets over kwijt willen me DM staat aan.

Ragdoll wijzigde deze reactie 05-06-2013 18:54 (6%)

• KetchupFTW
Ik vraag me alleen af waarom er zo geraged wordt zonder dat ik uberhaupt een antwoord heb gegeven op jou vraag, of verwacht je dat ik linea directa klaar sta? Je hebt me specs, dit gebeurt bij alle spellen (behalve Alien VS Predators) en ik meet dit met Fraps. Is het zo fatsoenlijk genoeg?

KetchupFTW wijzigde deze reactie 05-06-2013 18:57 (49%)

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
ragdoll-csr schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:52:
lees je in en gebruik Google. Iedereen moet het leren, dat snap ik ook. Maar getuige meerdere topics van jou wil je alles voorgeschoteld krijgen op een zilver dienblad zonder er iets te voor hoeven doen.
Dit inderdaad. De forums zijn er om je verder te helpen als je jezelf niet meer kunt helpen. Niet om iedere vraag zomaar beantwoord te krijgen die je makkelijk via Google had kunnen uitvinden. Als je luie vragen stelt krijg je luie antwoorden ;)
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:55:
Ik vraag me alleen af waarom er zo geraged wordt zonder dat ik uberhaupt een antwoord heb gegeven op jou vraag, of verwacht je dat ik linea directa klaar sta? Je hebt me specs, dit gebeurt bij alle spellen (behalve Alien VS Predators) en ik meet dit met Fraps. Is het zo fatsoenlijk genoeg?
Nee :p Wat heb je er zelf aan gedaan? Wat heb je opgezocht? Wat heb je gevonden?

Dat bepalen wij wel.

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05:56

Ircghost

FP ProMod

Honeybadger doesn't care!

Er wordt 'geraged' zoals jij het noemt omdat er elke dag vele mensen zijn die topics zoals dit openen, opzich goed bedoeld en ook de plek is goed. Echter veel mensen, en jij lijkt ook te voldoen aan dit beeld, tonen te weinig inzet. Mensen hebben dan vaak nog weinig zin om moeite voor de TS te doen.

Het staat ook in elke FAQ van de verschillende sub-fora, als je een topic start zorg dan je opschrijft wat je zelft hebt gedaan, wat je hebt geprobeerd waar je op vast loopt etc.
Als jij dan ook nog eens niet kan vinden hoe je bij de settings van je GPU komt heb je echt niks geprobeerd.

GameRig Specs || Steam Profiel

• Ragdoll
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin
Ik kan het niet beter verwoorden als de twee heren(dames?) boven mij.

• KetchupFTW
quote:
ragdoll-csr schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:52:
[...]

Dat zijn trouwens nog steeds niet alle antwoorden op mijn vragen ;)

Sorry hoor, maar jij komt hier voor hulp. Als ik dan mijn kostbare tijd investeer om jou te helpen en ik totaal geen fatsoenlijke antwoorden krijg op mijn vragen houd het voor mij op.
Ik wil je best helpen, maar zonder fatsoenlijke specificaties om uit te sluiten dat het een hardwarematig probleem is schiet het niet op. Dus als je geholpen wilt worden prima, maar antwoord dan wel duidelijk, fatsoenlijk en gericht op de vragen die je gesteld worden.

Daarnaast iets als:

[...]

Toont van weinig verstand van computers, lees je in en gebruik Google. Iedereen moet het leren, dat snap ik ook. Maar getuige meerdere topics van jou wil je alles voorgeschoteld krijgen op een zilver dienblad zonder er iets te voor hoeven doen.

Ik ga deze discussie verder niet aan in dit topic, mocht je hier nog iets over kwijt willen me DM staat aan.
Er is geen discussie te vinden, gedraag je maar eens fatsoenlijk naar mij toe, ik been geen klein kind.
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:58:
[...]

Dit inderdaad. De forums zijn er om je verder te helpen als je jezelf niet meer kunt helpen. Niet om iedere vraag zomaar beantwoord te krijgen die je makkelijk via Google had kunnen uitvinden.

[...]

Nee :p Wat heb je er zelf aan gedaan? Wat heb je opgezocht? Wat heb je gevonden?
Het enige wat ik vind op google is het daadwerkelijke Vsync als dat aanstaat, niet wat ik nu heb. En dus ja, dit heb ik al eerder geprobeerd te fixen, werkte niet.

En PS: Het spijt me als ik niet de benodigde informatie eerst post, maar ik vind het altijd bijzonder moeilijk om op dit forum dit te posten, want de ene keer heb je je computer specs nodig en de andere keer weer dat etc.

KetchupFTW wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:07 (6%)

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Ik zou eens beginnen met het installeren van de laatste drivers. Oude driver er af, DriverSweeper er overheen om eventuele lastige resten weg te krijgen en het nieuwe spul erop :) Staan de laatste er al op zou ik die even opnieuw installeren.

Bijkomend voordeel is dat obscure instellingen gelijk weer naar stock gezet zijn.

Camacha wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:07 (10%)

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:07:
Ik zou eens beginnen met het installeren van de laatste drivers. Oude driver er af, DriverSweeper er overheen om eventuele lastige resten weg te krijgen en het nieuwe spul erop :) Staan de laatste er al op zou ik die even opnieuw installeren.

Bijkomend voordeel is dat obscure instellingen gelijk weer naar stock gezet zijn.
13.4 staat erop, ik had eerst 13.5 BETA maar die werkte niet goed met chivalry.

• Ircghost

Ircghost

FP ProMod

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:03:

Het enige wat ik vind op google is het daadwerkelijke Vsync als dat aanstaat, niet wat ik nu heb. En dus ja, dit heb ik al eerder geprobeerd te fixen, werkte niet.
Wat ik probeerde aan te geven was dat als je zoekt op je HD kaart + settings, je als eerste Catalyst Control Center aangeraden had gekregen van Google.

Maar goed, On topic;
Bij welke spellen heb jij het precies en wat zijn je ingame settings voor vsync daar? Ik had bijvoorbeeld dat wanneer ik in COH 2 vsync aan had staan hij dit capte op 30 (wtf overigens), maar dat is dus eerst handig om te controleren.
Verder als je niet hebt geoverclocked kun je proberen in MSI afterburner proberen al je settings op default te zetten.

Heb je nog andere programma's die je CPU be´nvloeden? Of heb je ooit iets getuned/geclocked aan je CPU?

---------
quote:
ragdoll-csr schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:02:
Ik kan het niet beter verwoorden als de twee heren(dames?) boven mij.
Ik denk dat dit de eerste keer is dat er twijfel bestaat over mijn geslacht, ik ben van het soort dat houdt van bier en wijven :P

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:08:
13.4 staat erop, ik had eerst 13.5 BETA maar die werkte niet goed met chivalry.
Dus, heb je ze opnieuw ge´nstalleerd en de boel schoongeveegd met DriverSweeper?

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Ircghost schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:08:
[...]

Wat ik probeerde aan te geven was dat als je zoekt op je HD kaart + settings, je als eerste Catalyst Control Center aangeraden had gekregen van Google.

Maar goed, On topic;
Bij welke spellen heb jij het precies en wat zijn je ingame settings voor vsync daar? Ik had bijvoorbeeld dat wanneer ik in COH 2 vsync aan had staan hij dit capte op 30 (wtf overigens), maar dat is dus eerst handig om te controleren.
Verder als je niet hebt geoverclocked kun je proberen in MSI afterburner proberen al je settings op default te zetten.

Heb je nog andere programma's die je CPU be´nvloeden? Of heb je ooit iets getuned/geclocked aan je CPU?

---------

[...]

Ik denk dat dit de eerste keer is dat er twijfel bestaat over mijn geslacht, ik ben van het soort dat houdt van bier en wijven :P
Zoals al eerder gezegd: bij elk spel behalve Aliens vs Predators terwijl Vsync uitstaat. Wat voor mogelijke oplossing geef het terugklokken van je videokaart?
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:09:
[...]

Dus, heb je ze opnieuw ge´nstalleerd en de boel schoongeveegd met DriverSweeper?
Ja.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

Heb je gekeken of je temperaturen enige relatie hebben met dit gedrag? Zo ja, hoe?

Camacha wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:13 (7%)

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:13:
Heb je gekeken of je temperaturen enige relatie hebben met dit gedrag? Zo ja, hoe?
Nee, maar de temperaturen van mijn GPU worden max 60C op 100% en die van mijn CPU 70C

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:15:
Nee, maar de temperaturen van mijn GPU worden max 60C op 100% en die van mijn CPU 70C
Whoei, 70 graden is wel veel voor een i5. Misschien dat die gaat throttelen. Hoe zijn de loads en temperaturen van de CPU tijdens dit gedrag?

Ik zou dat, samen met de loads en temperaturen van je GPU, misschien als startpunt gebruiken.

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:17:
[...]

Whoei, 70 graden is wel veel voor een i5. Misschien dat die gaat throttelen. Hoe zijn de loads en temperaturen van de CPU tijdens dit gedrag?

Ik zou dat, samen met de loads en temperaturen van je GPU, misschien als startpunt gebruiken.
Sorry hoor maar 70C voor een CPU is echt niet veel ;).

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:18:
Van de website van Intel:
quote:
TCASE 67.4░C
Een temperatuur van 70 graden is dus rijkelijk veel. Al generaties lang; mijn P4 sloot automatisch af bij 65 graden om zichzelf te beschermen. Voor een videokaart is het acceptabel, voor een processor niet.

Klinkt als een aannemelijke boosdoener, aangezien rond de maximumtemperatuur allerlei mechanismes in werking treden om de chip te beschermen.

Camacha wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:23 (20%)

Dat bepalen wij wel.

• mickw
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 23:10
Meneer ketchup, mensen proberen je te helpen en jij snauwt ze af. Ik snap dat je dan niet de reacties krijgt die je graag zou willen. Ook is het algemeen aanvaard dat je zelf onderzoek doet. Daarbij is 70C voor je 3570k redelijk hoog als het idle bedraagt. Mijne wordt onder load nog geen 70c met een overclock naar 4,2 ghz op lucht.

Om nog even terug te komen, een 3570k gaat uit mijn blote hoofd throttelen bij 90/95 graden maar pin mij er niet op vast. De max temp die hij aankan is 105c.

Bij nvidea heb je adaptive vsync, mss dat er ook ene optie is bij ati die je frames lockt op 60fps

• Ircghost

Ircghost

FP ProMod

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:18:
[...]

Zoals Camacha al zegt, voor de i5 is dat wel veel. Ik heb de 2500k, en ik draai op 4ghz met maximaal 65graden onder lange prime95. Eigenlijk ook al veels te warm voor wat ik wil, maar bij gamen is het 57graden. Dat is nog acceptabel.

• KetchupFTW
quote:
mickw schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:23:
Meneer ketchup, mensen proberen je te helpen en jij snauwt ze af. Ik snap dat je dan niet de reacties krijgt die je graag zou willen. Ook is het algemeen aanvaard dat je zelf onderzoek doet. Daarbij is 70C voor je 3570k redelijk hoog als het idle bedraagt. Mijne wordt onder load nog geen 70c met een overclock naar 4,2 ghz op lucht.

Om nog even terug te komen, een 3570k gaat uit mijn blote hoofd throttelen bij 90/95 graden maar pin mij er niet op vast. De max temp die hij aankan is 105c.

Bij nvidea heb je adaptive vsync, mss dat er ook ene optie is bij ati die je frames lockt op 60fps
Ik probeer hem echt niet af te snauwen (ik waardeer jullie hulp heel erg) maar er wordt meestal aangeraden om hem op een maximale temperatuur van 85C te laten komen (lager is altijd beter). Ik weet dus ook niet waarom er 67,4C op Intels website staat, lijkt mij wel een beetje een hele lage max temperatuur (zoals je ook zei, bijvoorbeeld core temp geeft ook een toegestane max van 105C aan).

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
mickw schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:23:
Die 105 graden is de temperatuur waarbij de chip doodgaat, maar lang voor die tijd probeert hij zichzelf te beschermen :) Maar goed, het is hoe dan ook iets dat het onderzoeken waard is, aangezien 70 graden boven de temperaturen ligt die Intel graag ziet voor deze processor.

Ik zou wel eens loads en temperaturen willen zien tijdens het probleemgedrag.

Dat bepalen wij wel.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:27:
Ik probeer hem echt niet af te snauwen (ik waardeer jullie hulp heel erg) maar er wordt meestal aangeraden om hem op een maximale temperatuur van 85C te laten komen (lager is altijd beter). Ik weet dus ook niet waarom er 67,4C op Intels website staat, lijkt mij wel een beetje een hele lage max temperatuur (zoals je ook zei, bijvoorbeeld core temp geeft ook een toegestane max van 105C aan).
Sommige overclockers nemen ruimere grenzen dan anderen. Ik houd, om degradatie en schade te voorkomen, liever gewoon die van Intel aan.

De maximumtemperatuur klopt gewoon, die is niet veel anders dan bij andere CPU's.

Camacha wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:29 (6%)

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:27:
[...]

Die 105 graden is de temperatuur waarbij de chip doodgaat, maar lang voor die tijd probeert hij zichzelf te beschermen :) Maar goed, het is hoe dan ook iets dat het onderzoeken waard is, aangezien 70 graden boven de temperaturen ligt die Intel graag ziet voor deze processor.

Ik zou wel eens loads en temperaturen willen zien tijdens het probleemgedrag.
http://gyazo.com/239bb39e025a5da1b2ba467ee3bf5cf4
Dit is wat ik kreeg na het spelen van Skyrim voor 10 minuten

Maar zoals al eerder aangegeven, ik heb hiervoor nooit dit probleem gehad, maar wanneer het begon weet ik niet meer. Toen waren mijn CPU temps ook deze temperatuur.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Momentopnames zijn bij temperaturen vaak niet erg bruikbaar, omdat ze rap dalen als je de applicatie verlaat en bovendien al weer hersteld kunnen zijn door throttling.

Misschien is het een idee een aantal programma's met grafieken (Speedfan (of een beter programma) en Task Manager voor de CPU en Afterburner met load en temp voor de GPU) aan te zetten en het gedrag dan te forceren. Dan zie je meestal gelijk of daar een probleem ligt of niet.
quote:
Maar zoals al eerder aangegeven, ik heb hiervoor nooit dit probleem gehad, maar wanneer het begon weet ik niet meer. Toen waren mijn CPU temps ook deze temperatuur.
Temperatuurproblemen ontstaan juist vaak in de loop der tijd :)

Dat bepalen wij wel.

• Somoghi
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 30-07 00:22
probeer eens coretemp, met de grafiekfunctie : http://www.alcpu.com/CoreTemp/addons.html

Omdat het kan...

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Misschien is dit beter, ik ben al een tijdje op zoek naar een beter programma voor temperaturen. Is de meting een beetje nauwkeurig? (Overeenkomstig met RealTemp e.d. dus?)

Camacha wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:39 (5%)

Dat bepalen wij wel.

• Somoghi
maakt gebruik van de temperatuur uitlezing op de cpu cores zelf.. denk niet dat het veel nauwkeuriger kan..

maar wat bedoel je met nauwkeuriger?
sneller pollen? neem aan dat dit ook ergens in te stellen zal zijn, nadeel is dat het erg paniekerig zal worden.. hoog->laag->hoog enz enz

Somoghi wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:42 (45%)

Omdat het kan...

• Ircghost

Ircghost

FP ProMod

Wel uitkijken dat je andere programm's zoals CCC en afterburner wel uitzet, anders vragen die dezelfde metingen aan en kunnen er abnormalities ontstaan in je grafieken.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Ircghost schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:43:
Wel uitkijken dat je andere programm's zoals CCC en afterburner wel uitzet, anders vragen die dezelfde metingen aan en kunnen er abnormalities ontstaan in je grafieken.
Afterburner moet juist open, het gaat om een simultaanmeting op CPU en GPU.

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
Okay, gedownload. Hoe start ik nu de grafiek functie?

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:44:
Dit is nu typisch zo'n vraag die met wat zoekwerk waarschijnlijk prachtig zelf te beantwoorden is :)

Dat bepalen wij wel.

• Ircghost

Ircghost

FP ProMod

Hij heeft toch CCC for videokaart en dan kan hij Coretemp gebruiken voor CPU. Of alleen afterburner voor beide als die blijkbaar ook gpu kan uitlezen.

*
Klein vb; als ik naast CCC ook HWMonitor aanzet dan flipt mijn CCC hem om de zoveel tijd (eens in het uur ofso) dat mijn voltages verkeerd zijn of de temperaturen extreem hoog. Dit komt door de dubbele/foutive polls.

Ircghost wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:46 (42%)

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:45:
[...]

Dit is nu typisch zo'n vraag die met wat zoekwerk waarschijnlijk prachtig zelf te beantwoorden is :)
Blijkbaar niet :).

• Somoghi
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:44:
net boven de download link :
quote:
Core Temp Grapher Beta

Core Temp Grapher comes as a plug-in (dll) or standalone (exe). It will display a graph per processor core displaying the load percentage and core temperature. For best results with the Grapher, you should use the latest Core Temp version available.
Setup and usage instructions can be found in the "readme.txt" file.

Omdat het kan...

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Ircghost schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:45:
Hij heeft toch CCC for videokaart en dan kan hij Coretemp gebruiken voor CPU. Of alleen afterburner voor beide als die blijkbaar ook gpu kan uitlezen.
Afterburner is juist voor de GPU :) Een gelijktijdige grafiek van load en temperatuur is belangrijk. Taskmanager voor de CPU ernaast en je bent set.
quote:
Somoghi schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:47:
net boven de download link :

[...]
Dit zou niet iets moeten zijn dat niet zelf te doen valt.

Camacha wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:49 (20%)

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
'' You will have to forward port 5200 to your computer''

Wat? Hoe?

• Ircghost

Ircghost

FP ProMod

Ik dacht dat afterburner alleen geschikt was voor Intel..

• KetchupFTW
quote:
Ircghost schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:50:
MSI Afterburner is een overclock/track application voor AMD/NVidia kaarten.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Ircghost schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:50:
Kijk eens naar de screenshot in de TS :p

Dat bepalen wij wel.

• Ircghost

Ircghost

FP ProMod

* Ircghost schaamt zich, hoe heb ik dit al die tijd kunnen missen (lees= sinds het uit is).

Ircghost wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:53 (5%)

• KetchupFTW
quote:
Ircghost schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:52:
* Ircghost schaamt zich, hoe heb ik dit al die tijd kunnen missen (lees= sinds het uit is).
Dit waren nou typisch van die vragen die je gewoon even had kunnen googlen. Wij zijn geen helpdesk

:+

Maargoed, ontopic, ik krijg nog steeds core temp met graphs niet aan.

KetchupFTW wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:54 (10%)

• Ragdoll
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin
Download eens gewoon Furmark en doe daar een benchtest mee op fullscreen, als je hier wel 60+ FPS haalt ligt het dus gewoon aan de settings van de game, draait hij daar ook maar 60 FPS dan is er dus meer aan de hand.

Ik behandel jou niet als een klein kind, maar getuige van je reacties ben je snel op je teentjes getrapt als het op kritiek aan komt. Je moet zelf mee inzet tonen en ook daadwerkelijk mee denken aan het probleem in plaats van alleen maar vragen te stellen

• Somoghi
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
[...]

Dit waren nou typisch van die vragen die je gewoon even had kunnen googlen. Wij zijn geen helpdesk

:+

Maargoed, ontopic, ik krijg nog steeds core temp met graphs niet aan.
Erm..

Installation:

1) Navigate to Core Temp's folder.
2) Create a 'Plugins' folder, open it.
3) Create a 'CoreTempGrapher' folder.
4) Extract the Dll file in this folder, make sure that plugins are enabled in Core Temp's settings.
4) Restart Core Temp.

Dus ff in jip en janneke nederlands..

Installeer core temp
maak een mapje in de map coretemp aan
maak een mapje Plugins binnen die map aan
maak een mapje CoreTempGraph binnen die map aan
pak de dll uit (neem aan 64 bit versie??)
start coretemp

heb dit net op mn laptop ff gedaan en was 1 minuut en ik had em draaien..

Omdat het kan...

• KetchupFTW
quote:
ragdoll-csr schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
Download eens gewoon Furmark en doe daar een benchtest mee op fullscreen, als je hier wel 60+ FPS haalt ligt het dus gewoon aan de settings van de game, draait hij daar ook maar 60 FPS dan is er dus meer aan de hand.

Ik behandel jou niet als een klein kind, maar getuige van je reacties ben je snel op je teentjes getrapt als het op kritiek aan komt. Je moet zelf mee inzet tonen en ook daadwerkelijk mee denken aan het probleem in plaats van alleen maar vragen te stellen
Je behaalt geen 60FPS of 60FPS+ met Furmark met een HD 7950. Ik vind het erg vermakelijk dat je de rollen nu omdraait, maar ik ga er maar niet teveel over zeggen.

• KetchupFTW
quote:
Somoghi schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:57:
[...]

Erm..

Installation:

1) Navigate to Core Temp's folder.
2) Create a 'Plugins' folder, open it.
3) Create a 'CoreTempGrapher' folder.
4) Extract the Dll file in this folder, make sure that plugins are enabled in Core Temp's settings.
4) Restart Core Temp.

Dus ff in jip en janneke nederlands..

Installeer core temp
maak een mapje in de map coretemp aan
maak een mapje Plugins binnen die map aan
maak een mapje CoreTempGraph binnen die map aan
pak de dll uit (neem aan 64 bit versie??)
start coretemp

heb dit net op mn laptop ff gedaan en was 1 minuut en ik had em draaien..
Ja ik kan Engels, heb ik ook gedaan, geen graphs.

• Ragdoll
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:58:
[...]

Je behaalt geen 60FPS of 60FPS+ met Furmark met een HD 7950. Ik vind het erg vermakelijk dat je de rollen nu omdraait, maar ik ga er maar niet teveel over zeggen.
Nu zit je gewoon onzin uit te kramen, als jij furmark gewoon instelt op 1920x1080 met alles low moet je makkelijk boven de 60FPS halen, daarnaast als jij furmark draait met alles op high dan zie je ook snel genoeg of je videokaart wel 100% gebruikt word.

• Somoghi
als je dus naar de plek gaat waar je de dll hebt neergeplant.. zie je mapstructuur
C:\program files\CoreTemp\Plugins\CoreTempGrapher\CTGrapher.dll????

Bij mij vroeg ie niet eens om een poort..

Omdat het kan...

• Camacha

Camacha

omdat het kan

CoreTemp is hier aan de praat. Gewoon een kwestie van lezen en instructies volgen :)
quote:
Somoghi schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:02:
als je dus naar de plek gaat waar je de dll hebt neergeplant.. zie je mapstructuur

Het is een goede oefening zelf kijken en zelf dingen uitzoeken :)

Dat bepalen wij wel.

• Somoghi
je kunt zelfs de polling aanpassen hoor :) gewoon in de instellingen van coretemp zelf..
man dit tooltje is al zo oud als methuzalem.. gebruikte deze denk 10 jaar geleden al :P

Omdat het kan...

• Somoghi
volgens mij heeft TS het nu werkend?

Omdat het kan...

• KetchupFTW
quote:
ragdoll-csr schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:02:
[...]

Nu zit je gewoon onzin uit te kramen, als jij furmark gewoon instelt op 1920x1080 met alles low moet je makkelijk boven de 60FPS halen, daarnaast als jij furmark draait met alles op high dan zie je ook snel genoeg of je videokaart wel 100% gebruikt word.
O zo, dan krijg ik dit http://gyazo.com/675825b1c8f5993d264f904009ca3546
quote:
Somoghi schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:02:

Excuses, had de verkeerde gedownload, nu werkt hij.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:12:
Kijk, het lukt wel :p

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
Wat wil je precies dat ik nu doe Camacha?

• Ragdoll
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin
quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:12:
[...]

O zo, dan krijg ik dit http://gyazo.com/675825b1c8f5993d264f904009ca3546

[...]

Daar zie je dus dat je aan de 72FPS zit, dus het ligt niet aan de 3D instellingen van CCC.
Draai nu eens een run me 2 x MSAA en kijk dan in Afterburner of in CCC bij het kopje prestaties, ovedrive of je GPU voor 100% word gebruikt.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:14:
Wat wil je precies dat ik nu doe Camacha?
Task Manager open (gewoon die van Windows), Core Temp open en Afterburner met een grafiek voor GPU load en temperatuur open en dan een tijdje het gedrag forceren. Liefste nog even een stukje idle en normaal gebruik er ook bij. Screenshotje van alle grafiekjes samen en posten maar :)

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:16:
[...]

Task Manager open (gewoon die van Windows), Core Temp open en Afterburner met een grafiek voor GPU load en temperatuur open en dan een tijdje het gedrag forceren. Liefste nog even een stukje idle en normaal gebruik er ook bij. Screenshotje van alle grafiekjes samen en posten maar :)
Gedrag forceren met een game?

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Ja, gewoon zoals je het normaal ziet, zodat je inzicht krijgt in wat er dan gebeurt.

Camacha wijzigde deze reactie 05-06-2013 20:18 (11%)

Dat bepalen wij wel.

• Somoghi
ff voor de info:
http://forums.steampowere.../index.php/t-1371151.html

zou dus kunnen zijn dat iets je game zegt dat ie max 60fps mag, hier veranderen ze even de resolutie om de blokkade (die sessie) weg te halen.

Misschien helpt het..

Omdat het kan...

• KetchupFTW
http://i39.tinypic.com/fbgy7t.png

Ik post nog een andere, sec.

KetchupFTW wijzigde deze reactie 05-06-2013 20:52 (23%)

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Helemaal goed. Task Manager was achteraf niet per se nodig geweest, aangezien Core Temp ook een gebruiksgrafiek geeft.

Bij welk spel was dit? Het lijkt erop dat core 0 een beetje tegen zijn maximum aan zit.

Dat bepalen wij wel.

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:41

Bever!

Ondertitel

Die cpu gaat pas throttelen bij 100 graden, 70 kan hij prima tegen.

Signature

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Bever! schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:57:
Die cpu gaat pas throttelen bij 100 graden, 70 kan hij prima tegen.
Beter om het uit te sluiten, aangezien de berichten over het exacte punt van throttlen verschillen.

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:53:
[...]

Helemaal goed. Task Manager was achteraf niet per se nodig geweest, aangezien Core Temp ook een gebruiksgrafiek geeft.

Bij welk spel was dit? Het lijkt erop dat core 0 een beetje tegen zijn maximum aan zit.
Red Orchestra 2. Ik heb ook War thunder gestart en die heeft random besloten om wel op 60+ FPS te runnen (90-100FPS). Heel raar, dus dan denk ik toch dat die verklaring van Somo een goede is.

http://i39.tinypic.com/fvz2op.png

Ivy Bridge (en Haswell) zijn trouwens ook berucht om hun slechte kauwgumachtige koelpasta, dus het kan zo zijn dat ik een slecht examplaar te pakken heb die minder koelt. Ik weet wel vrijwel zeker dat het niet met de temperaturen te maken heeft.

KetchupFTW wijzigde deze reactie 05-06-2013 21:05 (17%)

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
KetchupFTW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:03:
Heel raar, dus dan denk ik toch dat die verklaring van Somo een goede is.
Welke verklaring?
quote:
Ivy Bridge (en Haswell) zijn trouwens ook berucht om hun slechte kauwgumachtige koelpasta, dus het kan zo zijn dat ik een slecht examplaar te pakken heb die minder koelt. Ik weet wel vrijwel zeker dat het niet met de temperaturen te maken heeft.
Het kan in ieder geval geen kwaad om even het stof uit je PC te halen, naar je airflow te kijken en andere maatregelen te nemen om temperatuurvlak, al is het maar om de (theoretische) levensduur van je processor te verbeteren.

Het valt me op dat core 0 iedere keer zo belast is, terwijl je GPU dat niet is.

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
quote:
Camacha schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:12:
[...]

Welke verklaring?

[...]

Het kan in ieder geval geen kwaad om even het stof uit je PC te halen, naar je airflow te kijken en andere maatregelen te nemen om temperatuurvlak, al is het maar om de (theoretische) levensduur van je processor te verbeteren.

Het valt me op dat core 0 iedere keer zo belast is, terwijl je GPU dat niet is.
http://forums.steampowere.../index.php/t-1371151.html

En ja,
''Het valt me op dat core 0 iedere keer zo belast is, terwijl je GPU dat niet is.''

Dat komt omdat hij gecapped wordt op 60FPS. Mijn airflow is prima (ben wel van plan een nieuwe fan erbij te kopen en er is ook praktisch geen stof.

• Camacha

Camacha

omdat het kan

quote:
Maar je schreef toch dat dit bij alle spellen was, of is het er alleen bij eentje? Dan kan het inderdaad makkelijk een intern maximum zijn; dat heeft Skyrim bijvoorbeeld ook.
quote:
En ja,
''Het valt me op dat core 0 iedere keer zo belast is, terwijl je GPU dat niet is.''

Dat komt omdat hij gecapped wordt op 60FPS.
Dat verklaart niet waarom core 0 er zo uitziet, al kan dat ook toeval zijn.

Dat bepalen wij wel.

• KetchupFTW
http://i40.tinypic.com/2r5q061.png
War Thunder

Het is ook bij (bijna) alle spellen, maar dat is zijn verklaring.

KetchupFTW wijzigde deze reactie 05-06-2013 21:56 (3%)

Pagina: 1

Populair: Tablets Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013