Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[bliep] simkaart geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• sjaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-10 19:52
Hallo medetweakers

Mijn eerste topic, dus hoop dat ik het in het juiste forum heb geplaatst. :)

Nu mijn probleem;
Ik woon in een afgelegen gebied zonder (betaalbare) mogelijkheid op bekabeld internet.
Aangezien ik toch internet nodig heb ging ik op zoek naar alternatieven.
Via de schotel is erg prijzig, en de meeste mobiele providers hebben lachwekkende datalimieten of zijn ontzettend duur.
Gelukkig vond ik toen de mobiele provider bliep, die voor een schappelijke prijs data zonder limiet aanbood.
Als ik over een bepaalde grens kom word mijn snelheid wel gecapped, maar daar kan ik mee leven.
Maar nu is het al de derde keer dat mijn simkaart na een e-mailtje word geblokkeerd.
Ik houd me aan bliep's voorwaarden, maar begrijp wel dat ik een kostenpost voor hun kan zijn.

Nu is de vraag of een provider zomaar iemand mag blokkeren bij grootverbruik?
Het is namelijk best een ellende om ineens zonder internet te zitten, zeker na ik onlangs een onlinestudie ben gestart.

De service van bliep is trouwens wel super, kreeg netjes mijn resterende geld teruggestort en beantwoorden vragen netjes.

Of misschien kent iemand goede alternatieven voor iemand met een zeer karig inkomen?

Alvast bedankt
M.v.g.
Sjaa

• Mermer
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-10 09:04
Ik weet zelf weinig over dit topic, maar www.juridischloket.nl en http://www.rechtopjerecht.nl/ kunnen wellicht ook een uitkomst bieden.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-10 23:18
quote:
sjaa schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:31:
Nu is de vraag of een provider zomaar iemand mag blokkeren bij grootverbruik?
Volgens hun eigen voorwaarden wel:
quote:
Is onbeperkt echt onbeperkt?
Ja! Er is bij *bliep geen maximum aan sms of internet op je mobiel.
Om dit mogelijk te kunnen maken, gaan we misbruik tegen. Onder misbruik verstaan we o.a. SIM-boxen, oproepsystemen of laptops waarmee grote hoeveelheden worden gedownload.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:08
AV :
4. Wat verwachten we van jou als klant van *bliep?
...
Je mag de simkaart van
*bliep niet gebruiken voor SIM-boxen, automatische
oproepsystemen of andere manieren waarmee jij of
een ander geld verdient of bespaart.
Dit vind ik toch wel een aparte passage, je mag geen geld besparen met bliep?
quote:
...
Je maakt redelijk gebruik van *bliep en brengt
het netwerk van *bliep niet in gevaar. Het is niet
de bedoeling dingen te doen waarmee je het netwerk overbelast.
En deze overtreed je dus.

• Dekaasboer
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:30

Dekaasboer

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Slr altijd op zak :p

Dan moeten ze niet overduidelijk reclame maken voor echt onbeperkt internet. Maar ja recht hebben en recht krijgen zijn twee dingen. Dat gaat je hier denk ik niet 123 lukken. Zeker omdat het om hele kleine bedragen gaat. Dit is meer iets voor de reclame comissie oid.

Wat je wel kan doen is kijken naar compressie. Een browser zoals opera kan bijv. met de "turbo" functie al het dataverkeer verkleinen. Zo is de kans een stuk kleiner dat je afgesloten wordt.

Echter HD youtube kijken zal simpelweg niet gaan met dit product.

Dekaasboer wijzigde deze reactie 03-06-2013 23:55 (41%)

Mijn nieuwe projectje: www.werkenbijhetleger.nl

• Gomez12
quote:
Dekaasboer schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:51:
Dan moeten ze niet overduidelijk reclame maken voor echt onbeperkt internet. Maar ja recht hebben en recht krijgen zijn twee dingen.
Ik weet niet of er ooit al eens een zaak is geweest over onbeperkt, maar theoretisch is dat enkel een kansloze marketinguitspraak.
Maximaal zit je aan 24x7x30xmax capaciteit van je verbinding en dat komt nog niet eens in de buurt van onbeperkt...

Ook al zou jij als enige de hele complete AMS-IX tot je beschikking krijgen, dan heb je alsnog geen onbeperkt internet, dus tja wat wil je doen tegen dat soort marketing uitspraken...(en al helemaal als ze in de AV wel limieten benoemen)

• sjaa
Moet er misschien bij vermelden dat ze mijn downliad snelheid gecapped hebben op 32kb/s dit gebeurd al na enkele gb's gedownload te hebben

En ik mag hopen dat je met deze snelheid het t-mobile netwerk niet in gevaar kan brengen.

Dat stukje met grote hoeveelheden data op je laptop hebben ze onlangs vervangen denk ik. Toen ik de sim bestelde was dat nog geen voorwaarde.

Edit:
Heb al een eigen webcache servertje gemaakt om toch enigszins data te besparen.

Een audiostream op lage kwaliteit luisteren gaat net, bij youtuben kun je makkelijk een bakje koffie zetten voor de stream is gebufferd op 240p

sjaa wijzigde deze reactie 04-06-2013 00:02 (23%)

• Gomez12
Tja, grote vraag is dan eigenlijk : Wat doe je met je inet verbinding en is het nodig?

Gaat het puur om je online studie dan zou ik gewoon lokaal een "grote" proxy-server (10Gb volstaat waarschijnlijk al voor een groot gedeelte) zoals bijv squid neerdumpen die je agressief laat cachen en een netwerkmeter erop zodat je exact weet waar je zit qua verbruik.

Wil je echter ook weleens een youtube filmpje of een film/muziek downloaden dan moet je simpelweg maar accepteren dat je over de rand heenwerkt en dat ze je tijdelijk kunnen afsluiten.

Qua AV, pak gewoon jouw exemplaar erbij en kijk eens wat daar instaat over datagebruik (ik kan me niet voorstellen dat er niets over instaat, dat gebeurde wellicht nog in 2005, maar niet nu)

• sjaa
quote:
Gomez12 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:04:
Tja, grote vraag is dan eigenlijk : Wat doe je met je inet verbinding en is het nodig?

Gaat het puur om je online studie dan zou ik gewoon lokaal een "grote" proxy-server (10Gb volstaat waarschijnlijk al voor een groot gedeelte) zoals bijv squid neerdumpen die je agressief laat cachen en een netwerkmeter erop zodat je exact weet waar je zit qua verbruik.

Wil je echter ook weleens een youtube filmpje of een film/muziek downloaden dan moet je simpelweg maar accepteren dat je over de rand heenwerkt en dat ze je tijdelijk kunnen afsluiten.

Qua AV, pak gewoon jouw exemplaar erbij en kijk eens wat daar instaat over datagebruik (ik kan me niet voorstellen dat er niets over instaat, dat gebeurde wellicht nog in 2005, maar niet nu)
Dit is mijn enige internetverbinding dus doe er alles mee, vaak traag maar dat waren de inbelmodems vroeger ook :)

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-10 12:41
AV = algemene voorwaarden

[edit] oh je hebt t zelf ook al ontdekt

Maaark wijzigde deze reactie 04-06-2013 00:21 (46%)

• Gomez12
quote:
sjaa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:08:
[...]

Dit is mijn enige internetverbinding dus doe er alles mee, vaak traag maar dat waren de inbelmodems vroeger ook :)
Tja, dan is het aan jezelf. Hoe belangrijk is je online studie en wat ben je bereid om daarvoor te laten.

Ik zou in ieder geval een netwerkmeter op je computer/telefoon zetten zodat je in ieder geval een idee krijgt waar het exact over gaat. En met dat getal kan je wellicht een gesprek met bliep openen wat hun wel redelijk vinden en of je niet bepaalde coulance etc kan krijgen, maar je meerdere GB's zullen denk ik toch echt moeten stoppen...

• sjaa
quote:
Maaark schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:21:
AV = algemene voorwaarden

[edit] oh je hebt t zelf ook al ontdekt
Ja was even aan het kijken, maar heb enkel een link gekregen naar de nu vernieuwde voorwaarden.

Ze kunnen ook niet een defenitie van grote hoeveelheden geven.
Gemiddeld zal ik denk ik rond de 8gb in de maand zitten.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
sjaa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:30:
Gemiddeld zal ik denk ik rond de 8gb in de maand zitten.
Dat is voor mobiel internet ver boven de geaccepteerde max download. Als je de internet voor je studie nodig hebt, dan is het zinvol om te gaan prioriteren en je downloads kritisch te bekijken.

Teleurgesteld maar toch trots!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Tja...

http://blog.bliep.nl/2013/05/misbruik-wat-doen-we-er-tegen/

Toch zijn ze heel transparant over hun doen en laten ...

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:56

Atomsk

Freeloader ✺

Kortom: je behoort tot de 2% grootverbruikers. Lijkt me logisch dat ze dan ingrijpen. Met budgetoplossingen als deze kun je nu eenmaal niet net doen alsof alles kan. Zelfs met het duurste Vodafone RED abo heb je maar 4GB in de maand max.

Ik denk dat je gewoon moet stoppen met Youtube e.d. en het alleen spaarzaam gebruiken voor e-mail en web browsen.

_██_
(ಠ_ృ)

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-09 15:33
@sjaa:
Ik denk dat robin mobile (www.robinmobile.nl) voor jou de oplossing is. Hiermee mag je tetheren, je mobiel als hotspot gebruiken voor prive-gebruik en je smartphone echt zorgeloos gebruiken. Het is wel zaak dat je mobiel internet gebruikt via een smartphoen of tablet(die dan via tethering of als wifi hotspot wel aan je laptop gekoppeld mag worden). Het kost je 39,95 maar je mag daarvoor ook onbeperkt bellen/smssen. En youtube werkt gewoon vloeiend dus als je het kan opbrengen is dat de oplossing.

• Jigu-Yong
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Ze bieden natuurlijk wel echt onbeperkt internet aan, dat je dit niet moet misbruiken ben ik ook wel mee eens, maar ze geven geen openheid in hoeveel GB nou als misbruik word gezien?

Ik mag volgens *Bliep onbeperkt YouTube bekijken, er word niet gerept over welke kwaliteit ze dan bedoelen, want eigenlijk is het 50 cent tarief te langzaam om HQ YouTube of HD kwaliteit te bekijken.

Maar als ik het buffer of download dan kan ik gewoon HD YouTube kijken, maar dan verbruik ik wel meer data en duurt even tot ik zo'n YouTube filmpje gedownload heb, maar dan heb ik wel hogere kwaliteit dan die lage kwaliteit.

YouTube downloader heeft bij mij de afgelopen drie dagen dan ook al dik 500MB gebruikt. Ik ben nu bijvoorbeeld een video van ongeveer 8 min het downloaden op 720HD en dat is dan 155MB, duurt wel even voor het gedownload is, maar dan kan ik die video tenminste in HD bekijken.

Jigu-Yong wijzigde deze reactie 04-06-2013 10:30 (17%)

Mijn weblog | Klassiek-Scheerforum.nl | Movember 2014

• Gomez12
quote:
dicksterk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:56:
@sjaa:
Ik denk dat robin mobile (www.robinmobile.nl) voor jou de oplossing is. Hiermee mag je tetheren, je mobiel als hotspot gebruiken voor prive-gebruik en je smartphone echt zorgeloos gebruiken. Het is wel zaak dat je mobiel internet gebruikt via een smartphoen of tablet(die dan via tethering of als wifi hotspot wel aan je laptop gekoppeld mag worden). Het kost je 39,95 maar je mag daarvoor ook onbeperkt bellen/smssen. En youtube werkt gewoon vloeiend dus als je het kan opbrengen is dat de oplossing.
Onbeperkt tethering bestaat de eerstkomende tijd niet

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-10 10:27
" *bliep is opgericht om onbeperkt internet en sms aan te bieden voor een kleine prijs op een mobiele telefoon, niet om als modem voor thuis in te zetten of op een andere manier grote hoeveelheden data over kanalen te transporteren."

Bron

Edit: Hetzelfde geldt voor robin mobile

Daar is alles mee gezegd.... O-)

Quadradial wijzigde deze reactie 04-06-2013 11:23 (9%)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• dicksterk
Daar is niet alles me gezegd, robin Mobile zegt expliciet dat tetheren en gebruiken als wifi hotspot voor prive-gebruik mag. Ik dat dat de 8bg van de topicstarter daar zeker geen probleem zal zijn.

• Gomez12
quote:
dicksterk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:07:
Daar is niet alles me gezegd, robin Mobile zegt expliciet dat tetheren en gebruiken als wifi hotspot voor prive-gebruik mag. Ik dat dat de 8bg van de topicstarter daar zeker geen probleem zal zijn.
Zie https://www.robinmobile.nl/veel-gestelde-vragen en dan onder het kopje "Heeft Robin Mobile een Fair Use Policy"

Of bijv de AV en dan hoofdstuk 6 :
quote:
Als ‘niet-redelijk’, misbruik en eventueel fraude wordt in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt (steeds rekening houdend met de aard van de Aanbiedingsvorm): a)gebruik anders dan met een Mobiele Telefoon of Tablet, zoals met een computer of als router; b) gebruik met meer dan één Randapparaat tegelijkertijd (router); c) langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router, streaming videocamera’s, etc.), continue of vrijwel continue gebruik;
De reclamekreten zijn simpelweg iets anders als waar je voor tekent (zoals het bij iedereen is die onbeperkt aanbied, niemand biedt onbeperkt aan).

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:17

Notna

Where are you?®

Hoeveel wil je maximaal kwijt zijn aan je internet dan per maand? Anders al gekeken naar de USB oplossingen van T-Mobile/Vodafone/UPC/KPN/Hi/Tele2? Duurder dan mobiel internet op je mobiel te tetheren ja maar iig houd jij je aan de voorwaarden dan. 8Gb downloaden via een mobiel netwerk is gewoon bizar veel en eerlijk gezegt snap ik dus ook dat ze je blokkeren.

TS van DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• tha_bulldog
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:17
Even voor de duidelijkheid, als je naar dds.nl gaat en dan ADSL is er op jouw locatie helemaal niets te krijgen? Ook niet 1Mbit?

• Quadradial
quote:
dicksterk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:07:
Al het verkeer wordt gemonitord... en het mooie is dat van je "mobile device" is dat het zegt dat het een mobile device is. Dus als je ander soort verkeer over de lijn gooit wordt je gewoon keihard geblocked....

Staat in de AV dus denk dat de topicstarter in deze gewoon pech heeft.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• dicksterk
Als tetheren en wifihotspotgebruik via je telefoon mag neem ik aan dat je dan niet zomaar geblocked wordt. Ik verbaas me trouwens dat iederen ineens zo de partij van de operators kiest, het is toch niet ons probleem dat de operators belachelijke winsten willen halen en dardoor hun netwerken zo krap bouwen dat bij groot gebruik er probleme ontstaan? 12 jaar geleden hadden we gratis internet via de telefoonlijn. Hoe belangrijke data voor ons is geworden hoemeer profijt de providers daaruit halen.

• Dekaasboer
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:30

Dekaasboer

Slr altijd op zak :p

Draadloos internet duur?
Bij mij heb ik al een dure router en reapeater nodig om wifi door het hele huis te krijgen... Er is aardig wat apparatuur nodig in Nederland. Zeker aangezien de grote providers hun netwerken gescheiden opzetten en eigenlijk alles 2x gedenkt is.

Daarnaast moeten de providers weer die consessies van de frequenties terugverdienen. Telefoontax heet dat.

Met al die inefficientie vind ik het nog wel meevallen.

Mijn nieuwe projectje: www.werkenbijhetleger.nl

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12-09 17:20
quote:
dicksterk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:52:
Als tetheren en wifihotspotgebruik via je telefoon mag neem ik aan dat je dan niet zomaar geblocked wordt. Ik verbaas me trouwens dat iederen ineens zo de partij van de operators kiest, het is toch niet ons probleem dat de operators belachelijke winsten willen halen en dardoor hun netwerken zo krap bouwen dat bij groot gebruik er probleme ontstaan? 12 jaar geleden hadden we gratis internet via de telefoonlijn. Hoe belangrijke data voor ons is geworden hoemeer profijt de providers daaruit halen.
Lees eens de thread door, er wordt vaak zat gezegd waarom mensen het er mee eens zijn: het staat in de voorwaarden. Je pakt een abbo wat eigenlijk voor een mobiele telefoon of tablet is en gebruikt het als thuisverbinding om mee te downloaden, dat is vragen om problemen. Die belachelijke winsten: die zullen flink tegenvallen op een klant zoals TS. En gratis internet via de telefoonlijn? Daar betaalde je de provider gewoon voor. Iemand moet moeite doen jou te verbinden met internet, dat kost geld, ook 15 jaar geleden. En dat was in een tijd dat een demo van 10MB downloaden extreem belachelijk was.

Overigens is het dit soort gedrag wat ook deels de switch bij providers heeft veroorzaakt. Extreem tetheren, downloaden op de telefoon, gebruiken als vaste verbinding. er zijn specifieke providers die wel draadloos internet bieden voor thuis, maar daar zul je flink voor in de buidel moeten tasten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

fish

Moraalridder

nou ja fuck bliep en probeer deze eens
https://www.robinmobile.nl/

Iperf

• Quadradial
quote:
Zelfde principe als bliep.... Staat ook in hun AV.

Mensen lees aub eens de algemene voorwaarden door voordat je ergens voor tekent!

Ik ben niet PRO-geldtrekkers maar vind wel dat je het één en ander moet controleren voordat je wat voor contract dan ook ondertekend... :X

edit: Typo's

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

quote:
Quadradial schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:40:
[...]

Zelfde principe als bliep.... Staat ook in hun AV.

Mensen lees aub eens de algemene voorwaarden door voordat je ergens voor tekent!

Ik ben niet PRO-geldtrekkers maar vind wel dat je het één en ander moet controleren voordat je wat voor contract dan ook ondertekend... :X

edit: Typo's
tablets wel .. ik heb hier gewoon een windows tablet btw die houd ook wel van zuigen

en ja ik heb het gelezen

Iperf

• Quadradial
quote:
fish schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:41:
[...]

tablets wel .. ik heb hier gewoon een windows tablet btw die houd ook wel van zuigen
Tablet is ook een "mobile device" en je mag bij robin mobile ook je sim niet gebruiken voor overig apparatuur...

bron laatste kopje....

• LiquidT_NL
quote:
fish schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:41:
[...]

Ja ik had een vriendin, die hield ook wel van zuigen. Wat wil je hier mee zeggen? Je doet een advies, iemand zegt "dat is hetzelfde principe", kom je met "tablets wel". Wut?

OP zoekt geen mobiel internet voor zijn tablet, hij zoekt mobiel internet om te gebruiken als primair internet om mee te downloaden. Duidelijk dat je ondanks de post op jou niet even de AV er werkelijk bij pakt, of naar boven scrollt: staat hier ook in de thread gequote.

LiquidT_NL wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:45 (11%)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Quadradial
quote:
LiquidT_NL schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Ja ik had een vriendin, die hield ook wel van zuigen. Wat wil je hier mee zeggen? Je doet een advies, iemand zegt "dat is hetzelfde principe", kom je met "tablets wel". Wut?

OP zoekt geen mobiel internet voor zijn tablet, hij zoekt mobiel internet om te gebruiken als primair internet om mee te downloaden. Duidelijk dat je ondanks de post op jou niet even de AV er werkelijk bij pakt, of naar boven scrollt: staat hier ook in de thread gequote.
danku _/-\o_

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

quote:
LiquidT_NL schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Het kan me niet schelen wat je vriendin doet
quote:
Quadradial schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Tablet is ook een "mobile device" en je mag bij robin mobile ook je sim niet gebruiken voor overig apparatuur...

bron laatste kopje....
nee
quote:
Je mag de Robin Mobile SIM kaart uitsluitend als consument en privépersoon gebruiken in alle mobiele telefoons en tablets, om onbeperkt te kunnen mobiel internetten
quote: av
<strong>Aansluiting</strong>: De mogelijkheid om met een daarvoor geschikte Mobiele Telefoon of Tablet gebruik te maken van één of meerdere Mobiele Telecommunicatiediensten alsmede van de daarbij afgenomen Aanvullende Diensten en eventuele Contentdiensten van Derden.<br />

fish wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:52 (27%)

Iperf

• LiquidT_NL
quote:
Missschien wat fijn als je gewoon concreet reageert en post wat je bedoelt, in plaats korte zinnen, one-liners of enkel ja/nee. Die quotes zijn onduidelijk wat je er mee wil zeggen. Waar slaat die laatste quote op? Dat is in de AV de definitie van een aansluiting...

Maar goed, hier relevante stuk in de AV:
quote:
Als ‘niet-redelijk’, misbruik en eventueel fraude wordt in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt (steeds rekening houdend met de aard van de Aanbiedingsvorm): a)gebruik anders dan met een Mobiele Telefoon of Tablet, zoals met een computer of als router; b) gebruik met meer dan één Randapparaat tegelijkertijd (router); c) langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router, streaming videocamera’s, etc.), continue of vrijwel continue gebruik;

LiquidT_NL wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:52 (5%)

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

want een ander os maakt een tablet in 1 keer een computer ? wat is een tablet dan nu ?

fish wijzigde deze reactie 04-06-2013 15:56 (18%)

Iperf

• LiquidT_NL
quote:
fish schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:55:
want een ander os maakt een tablet in 1 keer een computer ? wat is een tablet dan nu ?
Dat je daarop hint is absoluut niet te halen uit je eerdere posts. Daar heb ik het dus over, wees eens uitvoerig in plaats van, "tablet, zuigt ook wel". Daarnaast snap ik nog steeds niet wat je punt is: de provider zegt dat enkel tablets en telefoons zijn toegestaan. Ja, de wettelijke scheiding tussen apparaten is heel onduidelijk daar in.

Gaan we naar de praktische kant van het verhaal, waar het TS toch om te doen is: bij deze provider kan hij hetzelfde gezeik gaan krijgen als hij 8GB per maand wegtrekt, op basis van de AV. Daarnaast stellen zij ook dat het voorbeelden zijn, en niet uitsluitend is.

Dus wat is je punt nu in meer dan 2 zinnen, liefst met hoofdletters e.d.? Het zou fijn zijn als je inhoudelijk reageert i.p.v. je vorige post.

LiquidT_NL wijzigde deze reactie 04-06-2013 16:00 (5%)

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

Ok, moraal van het verhaal.

Je mag een tablet gebruiken dat staat dus zowel in de av als de korte beschrijving en in de faq. Met zuigen bedoel ik flinke hoeveelheden data. Mijn windows tablet opereert dus binnen de av, maar heeft wel een hd en is in staat flink te downloaden zonder dat de opslag snel volloopt.

3 zinnen is dat goed genoeg ?

fish wijzigde deze reactie 04-06-2013 16:12 (4%)

Iperf

• LiquidT_NL
quote:
fish schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:11:
Ok, moraal van het verhaal.

Je mag een tablet gebruiken dat staat dus zowel in de av als de korte beschrijving en in de faq. Met zuigen bedoel ik flinke hoeveelheden data. Mijn windows tablet opereert dus binnen de av, maar heeft wel een hd en is in staat flink te downloaden zonder dat de opslag snel volloopt.

3 zinnen is dat goed genoeg ?
Het is een stuk duidelijker wat je bedoelt :) Maar zoals ik al zei:
quote:
Ik denk zelf ook dat het ze niet zoveel uitmaakt wat voor apparaat er op draait, maar het data verbruik. Als jij 8 GB loopt te downloaden en zij krijgen daar een melding van, kunnen ze besluiten af te sluiten krachtens de AV. In hoeverre dit geldig is durf ik niet te zeggen. Maar daarom zit dus die Fair Use Policy er op.

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

uhm in de faq zeggen ze juist expleciet dat ze geen fair use policy hebben

Iperf

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
Dekaasboer schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:51:
Dan moeten ze niet overduidelijk reclame maken voor echt onbeperkt internet. Maar ja recht hebben en recht krijgen zijn twee dingen. Dat gaat je hier denk ik niet 123 lukken. Zeker omdat het om hele kleine bedragen gaat. Dit is meer iets voor de reclame comissie oid.
Onbeperkt zonder het te misbruiken. En misbruiken hebben ze gedefinieerd (netwerk te zwaar belasten/downloaden met laptop). Vrij netjes gecommuniceerd volgens mij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LiquidT_NL
quote:
fish schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:19:
uhm in de faq zeggen ze juist expleciet dat ze geen fair use policy hebben
De FAQ is niet leidend, het document waarvoor je tekent (de AV wel). Daarnaast staat ook in de FAQ wel direct er achter dat excessief gebruik kan leiden tot actie, o.a. het blokkeren van je simkaart. Klinkt mij alsnog wel als een FU policy, maar volgens mij is dit meer een semantische kwestie in dit geval. Ik lees gewoon FU policy.

Ik noem het zelf ook even FU policy omdat als je ctrl+f doet in de AV, je via Fair Use Policy bij het relevante stukje komt, heb nooit gelezen wat er werkelijk over staat.

LiquidT_NL wijzigde deze reactie 04-06-2013 16:23 (16%)

• fish
  • Niet online

fish

Moraalridder

So long for the "Geen kleine letterjes" en "echt onbeperkt dan"

(en youtube vind ik geen reden om te blokkeren, 10 pc's achter te sim wel)

fish wijzigde deze reactie 04-06-2013 16:28 (38%)

Iperf

• LiquidT_NL
quote:
fish schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:27:
So long for the "Geen kleine letterjes" en "echt onbeperkt dan"
Ja vind ik ook wel zuur. Hadden dan tenminste dat wel iets duidelijker er onder gezet. Want op de ene plek geen probleem, op de volgende is het weer iets anders.
quote:
(en youtube vind ik geen reden om te blokkeren, 10 pc's achter te sim wel)
Wat mij betreft houden ze gewoon data verbruik bij. 10 PCs die 200 MB wegsnoepen lijkt mij minder problematisch dan 1 telefoon die 8GB wegtrekt. Maar goed, wat dat betreft zal denk ik geen enkele provider onbeperkt internet doen, niet zonder er hoge kosten tegenover te zetten.

Youtube vind ik ook geen reden.

• Gomez12
quote:
Ik verbaas me trouwens dat iederen ineens zo de partij van de operators kiest,
Ik sta niet aan de kant van de operators, ik sta aan de kant van de gebruiker die een werkende dienst wil hebben en niet betalen voor bijv een jaar robin mobile om dan na 1 maand te horen te krijgen dat hij de AV overtreed en pech heeft voor de rest van het al betaalde geld.

Dat is namelijk wel een reeele mogelijkheid (ze spreken zelfs van boetes in hun AV). En dan is TS nog 10x verder van huis.

Maarja, blijf jij lekker schreeuwen dat reclames de waarheid moeten zijn en dat het niet relevant is waarvoor je daadwerkelijk tekent...

• sjaa
Bedankt voor de vele reacties.
Ben het met beide eens, een provider als bliep krijgt gewoon de rekening binnen van t-mobile die wellicht hoger is als mijn kosten. En het is begrijpelijk dat je daar niet op zot te wachten als provider.

Maar om dan na een weinigzeggend e-mailtje je internet ineens kwijt bent is ook wat extreem.
Liever had ik gezien dat ze een persoonlijke afspraak zouden maken, aangezien ik niet echt duidelijk een harde regel overtreed.

Gezien de drie grote providers hun dataprijzen zo kunstmatig hoog houden zie ik het ook niet snel gebeuren ergens anders zonder problemen mobiel internet in te nemen.

Ik had vandaag wel gehoord dat er hier ergens op het terrein wel een oude telefoonlijn ligt, hopelijk bied dat uitkomst

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
sjaa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:43:
Maar om dan na een weinigzeggend e-mailtje je internet ineens kwijt bent is ook wat extreem.
Liever had ik gezien dat ze een persoonlijke afspraak zouden maken, aangezien ik niet echt duidelijk een harde regel overtreed.
Je weet wat je kunt doen om dat afsluiten te voorkomen, waarom verwacht je alle medewerking van de provider maar wens je zelf geen maatregelen te nemen? Gewoon minder gaan downloaden, je wilt toch niet beweren dat al die downloads essentieel zijn? Of maak een afspraak met ze dat je grootverbruiker bent en bereid bent een wat hoger bedrag te betalen.

• LiquidT_NL
quote:
Bedankt voor de vele reacties.
Ben het met beide eens, een provider als bliep krijgt gewoon de rekening binnen van t-mobile die wellicht hoger is als mijn kosten. En het is begrijpelijk dat je daar niet op zot te wachten als provider.

Gezien de drie grote providers hun dataprijzen zo kunstmatig hoog houden zie ik het ook niet snel gebeuren ergens anders zonder problemen mobiel internet in te nemen.

Ik had vandaag wel gehoord dat er hier ergens op het terrein wel een oude telefoonlijn ligt, hopelijk bied dat uitkomst
Dan zul je naar een provider moeten die ook werkelijk internet biedt dat zo bedoeld is. T-mobile heeft internet:
http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/tablet-laptop

10 GB, daarna gaat de snelheid omlaag. Voorwaarden moet je zelf even doorspitten. Vodafone heeft ook zulke bundels tot 7GB, maar dan wel 2,50 per 100MB daarboven.

LiquidT_NL wijzigde deze reactie 04-06-2013 17:50 (5%)

• dicksterk
@gomez12 en anderen:
Je zit niet een jaar aan Robin mobile vast, je betaald per maand en kan per maand opzeggen. Verder: er wordt gesproken over gebruik in een laptop dat niet is toegestaan. In de faq wordt expliciet gevragd of tethering en gebruik als hotspot is toegestane n hierop wordt bevestiend geantwoord. Gebruik in een laptop mag dus niet, gebruik in een telefoon gekoppeld aan een laptop(of tablet gekoppeld an een laptop0 mag dus wel dat wordt expliciet vermeld. Wat ik ervan begrepen heb, ook uit artikelen en interviews is het juist de bedoeling van Robi mobile dat grootgebruikers onbezorgd kunne internetten. Ik denk dat hierbij 8gb geen probleem is, 50gb misschine weer wel maar de bedoeling van Robin lijkt juistt te zijn wel onbeperkt internet te bieden waar anderen je na 2gb toch al snel gedag zeggen. En dat is ook het enige seling point van deze anbieder dus ik denk dat ze niet te moeiljk zullen doen want doen ze dat wel dan zal dat de groei in dit stadium behoorlijk stagneren.

• sjaa
quote:
gambieter schreef op dinsdag 04 i 2013 @ 17:48:
[...]

Je weet wat je kunt doen om dat afsluiten te voorkomen, waarom verwacht je alle medewerking van de provider maar wens je zelf geen maatregelen te nemen? Gewoon minder gaan downloaden, je wilt toch niet beweren dat al die downloads essentieel zijn? Of maak een afspraak met ze dat je grootverbruiker bent en bereid bent een wat hoger bedrag te betalen.
Ik zag het mailtje pas nadit ik geblokkeerd was, dus dat ging helaas niet, verder afgelopen week alleen een beetje gebrowsed
En verbruik op de pc en telefoon zijn niet echt te vergelijken, je trekt zonder dat je het merkt veel meer data binnen als dat op je telefoon gebeurd. Voor 8gb heb je echt geen downloads nodig, althans in mijn geval.

sjaa wijzigde deze reactie 04-06-2013 17:59 (15%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
sjaa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:53:
Voor 8gb heb je echt geen downloads nodig, althans in mijn geval.
Serieus??? Zit je de hele dag op Spotify of zo?

Je kunt een teller installeren en zelf gaan meten waar het verbruik vandaan komt, of de oplossing van Liquid_NT nemen.

• LiquidT_NL
quote:
gambieter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:05:
[...]

Serieus??? Zit je de hele dag op Spotify of zo?

Je kunt een teller installeren en zelf gaan meten waar het verbruik vandaan komt, of de oplossing van Liquid_NT nemen.
Wie? O-)

• tha_bulldog
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:17
Nogmaals geef je postcode eens in op dds.nl wat komt daar voor snelheid uit? :)

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:10

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic naar SF, daar is het meer op zijn plaats :)

De tijd gaat een stuk sneller tegenwoordig. Vroeger was het nu hooguit dinsdag.

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
Je zit bij een budget provider, en verwacht dat ze iemand een persoonlijke afspraak met je laten maken? Dat kost misschien nog meer dan je maandbedrag ;)
quote:
Dat zou het mooist zijn: dat is namelijk vele malen goedkoper dan welk mobiel data abbo dan ook.
Robin kost 40 euro per maand. Daarvoor heb je ongeveer een snelle ADSL aansluiting met telefonie voor plus een goedkope zij het beperkte SIM-only abbo voor je mobiel (bellen en SMS - internetten op je mobiel doe je dan maar via WiFi) :)

• Pajaras
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:46
Kan je niet gewoon een paar van die bliep simkaarten halen en zo nu en dan eens wisselen? Dan valt het gebruik per simkaart best wel mee.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zit ik het hele topic even door te scannen om te kijken of het al gesuggereerd is.... ja hoor... de laatste natuurlijk. :+

Als je 4 kaartjes neemt en elke week wisselt en 8GB per maand zou gebruiken krijg je denk ik nooit problemen. De kosten per dag blijven gelijk. :p

• sjaa
Hallo,

Nogmaals bedankt voor de reacties, heb inmiddels gevonden waar de telefoonlijn binnen komt en al wat telefoontjes en e-mailtjes de deur uit gedaan.

Helaas moet ik dat doen met erg gebrekkige informatie, heb geen postcode en de lijn word al jaren niet meer gebruikt. Maar dat moet wel goed komen ondanks mijn luiheid

Bedankt voor de tips, en adviezen :)

sjaa wijzigde deze reactie 08-06-2013 22:36 (72%)

• Wody
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02:47
Wat ik nergens lees, heb je je abbonement afgesloten na 1 januari 2013? Zo ja, dan mag bliep je niet blokkeren of verhinderen je internet-verbinding via je laptop te gebruiken. Dit komt door de netneutraliteit in de telecommunicatie-wet, hierin is bepaald dat providers geen concurrerende internetdiensten en toepassingen mogen blokkeren.
Oftewel, je bent vrij om te doen met je internetverbinding wat je wilt, welke toepassing je daar ook voor wilt gebruiken. En aangezien bliep zegt dat je er onbeperkt gebruik van mag maken, en er geen datalimiet is, moet je dat dus ook gewoon kunnen doen.
Als je je abbonement hebt afgesloten voor 1 januari, dan mogen ze nog wel dingen verbieden, maar ook nog maar een half jaar, per 1 januari 2014 moet ook voor bestaande abbonees alles toegestaan worden.

• Gomez12
quote:
Wody schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:27:
Dit komt door de netneutraliteit in de telecommunicatie-wet, hierin is bepaald dat providers geen concurrerende internetdiensten en toepassingen mogen blokkeren.
Oftewel, je bent vrij om te doen met je internetverbinding wat je wilt, welke toepassing je daar ook voor wilt gebruiken. En aangezien bliep zegt dat je er onbeperkt gebruik van mag maken, en er geen datalimiet is, moet je dat dus ook gewoon kunnen doen.
Yep, groot gelijk. Ik zou bliep gewoon aanklagen omdat als jij een AMS-IX concurrent op hun abbonnement wilt runnen dit gewoon moet kunnen *knip*.

Dat jouw telefoon die bandbreedte niet aankan, dat is niet jouw zorg, dan moet bliep maar een andere telefoon regelen, ze hebben tenslotte gezegd onbeperkt. Ik zou gelijk de duurste advocaat van de wereld erop zetten, *knip* krijgt gegarandeerd de proces kosten terug)

Negeer gewoon alle serieuze adviezen hier gegeven *knip*

gambieter wijzigde deze reactie 06-06-2013 00:16 (11%)
Reden: Svp niet op de man spelen

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

alex3305

MARIO! Not the plumber.

quote:
Wat ik nergens lees, heb je je abbonement afgesloten na 1 januari 2013? Zo ja, dan mag bliep je niet blokkeren of verhinderen je internet-verbinding via je laptop te gebruiken. Dit komt door de netneutraliteit in de telecommunicatie-wet, hierin is bepaald dat providers geen concurrerende internetdiensten en toepassingen mogen blokkeren.
Als je je abbonement hebt afgesloten voor 1 januari, dan mogen ze nog wel dingen verbieden, maar ook nog maar een half jaar, per 1 januari 2014 moet ook voor bestaande abbonees alles toegestaan worden.
Wat je zegt klopt an sich wel. Maar aangezien ze de clausule in hun voorwaarden hebben dat je geen misbruik van het netwerk mag maken, kan *bliep wel zomaar de TS z'n internetverbinding blokkeren. Het is in feite gewoon een beetje een vuile manier om te zeggen dat er een FUP is, wat vrij normaal is met 'onbeperkt internet',

Concreet mag *bliep dus de internetverbinding van de TS niet reguleren, maar wel blokkeren bij excessief gebruik.

• LiquidT_NL
quote:
Dit komt door de netneutraliteit in de telecommunicatie-wet, hierin is bepaald dat providers geen concurrerende internetdiensten en toepassingen mogen blokkeren.
Misschien mis ik iets, maar daar is toch geen sprake van als ze jou blokkeren? Het is geen concurrerende dienst namelijk, die wet is toch juist dat bijvoorbeeld XS4all de KPN site niet kan blokkeren?

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-10 00:35
Even tussen door hoor, je zegt dat er geen "betaalbare" kabel verbinding mogelijk is. Bedoel je dan de maandelijkse kosten of de éénmalige aanleg voor een kabel omdat deze niet aanwezig is?

KPN heeft namelijk een LEVERINGSPLICHT voor een "telefoonlijn" (=ADSL) dit heet een NLS-3 (new line service) en uit mn hoofd kost dit maximaal 250 euro, al moeten ze 2 meter graven of 2 kilometer naar een hutje op de heide ze MOETEN je die lijn leveren.

wellicht is dit een optie om te onderzoeken :)

geef anders even aan wat je postcode (of woonplaats) is dat zoekt wat makkelijker

ultimateMCminecraft! join nu: mc.ultimateMC.nl -> IRC: irc.ultimateMC.nl #minecraft

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Je hebt NOOIT gratis internet gehad
De internetaanbieders hadden een mooi systeem bedacht dat ze zgn 'kickback' kregen van KPN

Elke minuut online was ( naast reclame banners ) ook een terugkoppeling van een paar cent van KPN
( je betaalde nl. gewoon telefoontikken, á 5ct per minuut )

Superweb en WISH, boden 'gratis' internet aan, geen telefoonkosten, maar een vast bedrag per maand.
Wat al snel uitliep op een max. connecttijd van 60 minuten, om vervolgens in een wachtrij te komen om weer online te 'mogen'

Er wordt niet "de kant van providers" gekozen, maar rechtmatig naar de AV gekeken, er is géén onbeperkt mobiel data, niet voor 15 / 50¤ per maand

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Wat ik nergens lees, heb je je abbonement afgesloten na 1 januari 2013?
BLIEP is een prepaid provider ....

De voorwaarden zijn niet gelijk aan die van een "abonnement"
Technisch ben je dan pas abonnee als je verbinding maakt ( dus max 23:30 u per dag )

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:59
quote:
Mattie112 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:28:
Even tussen door hoor, je zegt dat er geen "betaalbare" kabel verbinding mogelijk is. Bedoel je dan de maandelijkse kosten of de éénmalige aanleg voor een kabel omdat deze niet aanwezig is?

KPN heeft namelijk een LEVERINGSPLICHT voor een "telefoonlijn" (=ADSL) dit heet een NLS-3 (new line service) en uit mn hoofd kost dit maximaal 250 euro, al moeten ze 2 meter graven of 2 kilometer naar een hutje op de heide ze MOETEN je die lijn leveren.

wellicht is dit een optie om te onderzoeken :)
je haalt me de woorden uit mijn mond euh toetsenbord...

• Mattie112
O even een aanvulling, als je eenmaal de telefoonlijn hebt kan je daar natuurlijk ADSL op aanvragen :)

ultimateMCminecraft! join nu: mc.ultimateMC.nl -> IRC: irc.ultimateMC.nl #minecraft

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:30
Als je een browser pakt met de addblock plus extensie ben je ook al een hoop data verkeer van reclame kwijt, meestal zijn dit ook allemaal plaatjes of filmpjes. Misschien kan dit ook wat doen aan je data verbruik?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Gomez12
quote:
chickpoint schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:50:
Als je een browser pakt met de addblock plus extensie ben je ook al een hoop data verkeer van reclame kwijt, meestal zijn dit ook allemaal plaatjes of filmpjes. Misschien kan dit ook wat doen aan je data verbruik?
Lol, op 8gb zijn je ads echt niets...

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Mattie112 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:13:
O even een aanvulling, als je eenmaal de telefoonlijn hebt kan je daar natuurlijk ADSL op aanvragen :)
Als de afstand niet te groot is ;)

• Mattie112
Naja dan moet de afstand wel érg groot zijn mocht je helemaal geen signaal krijgen....

• Wim-Bart
  • Laatst online: 05:03

Wim-Bart

Just See, The World of I see T

ADSL/SDSL is gewoon mogelijk en KPN heeft aansluit verplichting. Moeten ze graven kost het eventueel wat geld (MAx ¤ 25,00), maar huur je een huis dan kan het wel eens zijn dat de verhuurder daar voor op moet draaien. Overigens geldt voor ADSL/ADSL 2 de volgende snelheid van aansluting tot aan wijk-/straatkast:

ADSL
ADSL Speed< 1km1-2Km2-3Km3-5Km5Km-7Km
128Kbps/128Kbps++++++++-
256Kbps/256Kbps++++++++-
512Kbps/256Kbps+++++++-
512Kbps/512Kbps+++++++-
1Mbps/512Kbps++++++---
2Mbps/512Kbps++++++---
2Mbps/1Mbps++++++---
2-4Mbps/1Mbps(2)+++++---
2-8Mbps/1Mbps(2)++++---

ADSL 2+
ADSL2+ Speed< 1Km1-2Km2-3Km3-5Km5-7Km
128Kbps/128Kbps+++++++-
256Kbps/256Kpbs+++++++-
512Kbps/256Kbps+++++++-
512Kbps/512Kbps+++++++-
1Mbps/512Kbps+++++++-
2Mbps/512Kbps++++++--
2Mbps/1Mbps (1)+++++--
4Mbps/1Mbps(1)+++++--
8Mbps/1Mbps(1)+++----
10Mbps/1Mbps(1)+++-----
12Mbps/1Mbps(1)+-------
16Mbps/1Mbps(1)+-------
24Mbps/1.3Mbps(2)+-------

++ betekend dat de snelheid vrijwel zeker gehaald kan worden.
+ betekend dat de snelheid vrijwel zeker gehaald kan worden, maar afhankelijk is van de kwalitet van het koper paar. Op deze afstand is ook nog de zakelijke produktportfolio levernaar.
- geeft aan dat wij niet verwachten dat de volledige snelheid gehaald kan worden.
-- betekend dat we zeker weten dat de snelheid niet gehaald wordt.
(1) De upstream (uploaden) van deze verbinding wordt volledig open gezet; de minimale upstream die bij dit produkt hoort is 512Kbps.
(2) De downstream (downloaden) en upstream van deze verbinding wordt volledig open gezet; de minimale snelheid die bij de downstream hoort is 512Kbps.
(3) ADSL annex B variant, kan resulteren in lagere snelheden t.o.v. Annex A

Wim-Bart wijzigde deze reactie 07-06-2013 16:33 (12%)

Nokia Lumia 920 wit.

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
PolarBear schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:35:
[...]

Als de afstand niet te groot is ;)
Prioriteiten stellen misschien.

Online cursus volgen, maar niet online kunnen zijn.
Een ADSLlijntje van 2 á 3MB moet gewoon haalbaar zijn, zelfs op de meest afgelegen plekken.

Het is niet zo dat Nederland zo verstoken is van vooruitgang dat het niet kan.
Ik vermoed eerder een geval van 'luiheid' door TS, en later tegen de restricties aanloopt

• sjaa
Iedereen bedankt voor de reacties,

Ik ga proberen een adsl verbinding aan te vragen voor een van de telefoonlijnen die hier liggen.
via dds is dit helaas niet mogelijk mogelijk, door gebrek aan gegevens.
En bij kpn staat er nog 1 van de drie aangsluitingen in hun database.
Maar heb geen idee welke aanstluiting dit betreft.

Ik heb het de laatste weken ontzettend druk gehad met werk dus geen tijd gehad om dit uit te zoeken.
Ook heb ik niet zoveel verstand van deze oude telefoonlijnen, dus ik heb zou het erg op prijs stellen dat iemand me op weg zou helpen. :)

Er komen dus drie, vier aderige telefoonlijnen binnen op dit terrein, en er staat er maar één in kpn's bestand.
Is het mogelijk dat deze parallel staan, of zouden de andere 2 verwijderd zijn?

En is het mogelijk om de aansluiting het dichts bij mij te testen of deze aan het netwerk hangt?
Zoja, hoe kan ik dat het makkelijkst controleren?

En als nog iemand andere adviesen heeft zou ik deze heel graag horen :)

Alvast bedankt

En excuses voor de late reactie; (gebrek aan internet :P )

sjaa wijzigde deze reactie 29-06-2013 01:18 (3%)

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:56

Atomsk

Freeloader ✺

Meet het even na met een multimeter? Wanneer een lijn actief is, zou er zo'n 50V spanning op moeten staan. Je hebt maar 2 draadjes nodig: een rode en een blauwe meestal.

_██_
(ಠ_ృ)

• Satch
  • Niet online
Als je een bestelling plaats bij KPN met de juiste postcode en huisnummer dan zullen zij gaan uitzoeken op welke telefoonlijn/aderpaar de verbinding geleverd moet worden. Is het onduidelijk of het huisnummer klopt dan zal er nader onderzoek plaatsvinden en mogelijk zelfs een monteur voor een complex adres in gepland worden. Deze monteur controleert op de dag van de levering dan waar het signaal aankomt en test of het werkt.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13:04
inderdaad dat had ik ook ooit (bijna 10 jaar geleden)
toen kwamen er 6 kabels binnen, en toen heeft zo'n kpn monteur een hele dag lopen graven en toen eindelijk een werkende kabel gevonden. Hier ging het ook om kabels die ooit waren aangelegd, maar waar ze geen duidelijke tekening meer van hadden. (oud stadscentrum)

Het beste is gewoon om kpn te bellen voor een afspraak.

http://www.arcade24.eu

• FreshMaker
  • Niet online
Hier kwam vorige maand de monteur de boel aansluiten, en moest tot 2x toe naar het wijkpunt om iets om te kabelen.
1e keer niet hoger dan 3Mbit, toen 12, en uiteindelijk is de max. nu 52Mbit, dus ruim voldoende voor mijn 40Mbit-pakket.

had idd ook een groot deel van de dag nodig voor het goed werkte, naar zijn zin, kudos voor die man
Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013