Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sn33ky
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 26-03 09:01
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

CLB

http://tweakers.net/ext/f/po3RVt3oAIuJHPiIejEegltI/full.jpg
nieuws: Chinese fabrikant brengt 5"-smartphone met full-hd-scherm uit

OPPO is een merk dat onder de meeste van ons onbekend is. Als je ze al kent, ken je ze waarschijnlijk van de High End Blu-Ray, DVD en CD Spelers. Nu hebben ze ondertussen 2 Smartphones op de markt gebracht. De Finder die 6,65mm dun is en de Find 5 met 5” Full-HD scherm. De laatste is waar dit topic over gaat. Deze telefoon hoort thuis in het lijstje van de HTC ONE en Sony Xperia Z met een Qualcomm S4 Pro (APQ8064), maar heeft daar tegenover een prijs die maar de helft is. Met een verkoopprijs van $499(16GB) de full-HD telefoon met de beste prijs/kwaliteit verhoudingen

De visie van de OPPO is niet quantiteit maar kwaliteit. Dit vind je dan ook terug in hun community waar OPPO medewerkers even goed mee praten dan de rest van de gebruikers. Er word geluisterd naar adviezen en ze beloven dat ze regelmatig (wekelijks!) updates zullen uitbrengen voor de telefoon. Wat ze blijkbaar ook met hun Finder hebben gedaan. Dit krijg je nooit bij de grotere merken. Een medewerker van OPPO wist het volgende te vertellen: “Find 5 is OPPO's first international device, and sales volume isn't something we are prioritizing. Instead, we want to impress customers with our quality and commitment, because we believe that word of mouth is one of the strongest forms of marketing. However, we also understand that building trust takes time. The world around us is becoming more and more transparent. We want to redefine what a modern smartphone brand should be like.”

Het full-hd (1920x1080) scherm van deze telefoon heft volgens reviews een betere kleurechtheid en helderheid dan de Sony Xperia Z, en is met zijn 441ppi een van de scherpste op de smarphonemarkt.
Het scherm word op zijn plaats gehouden door aluminium en de telefoon weegt 165 Gram. Dit beide zorgt er voor dat deze degelijker aanvoelt dan de Sony Xperia Z, die plastic aanvoelt (ervaring met beide).
De Camera in het toestel is de Sony Exmor RS™, dezelfde als gebruikt word in de Sony Xperia Z. al is de standaard camera software een tegenvaller. De camera heeft een 13MP f/2.2 HDR sensor, Dual LED flash, 1080p@30fps en 120fps slow motion video opname.

De telefoon maakt gebruik van een guiluidstechniek genaamd Dirac Sound. Normaal gebruikt in luxe auto’s van Bentley, Rolls-Royce, BMW of Cinema apparatuur om de geluidskwaliteit te verbeteren als je met oortjes luistert. De speaker op het toestel is van zeer hoge kwaliteit en gaat hard. Anders dan je gewend bent van de meeste Chinese merken, waar de geluidskwaliteit meestal ondermaats is. Dit komt dan ook omdat OPPO hun core-business hoge kwaliteit optische spelers is.

De processor in het toestel is een Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064. De 4 kernen lopen op 1,5 Ghz. De GPU is de Adreno 320. Er zit 2GB Werkgeheugen in het toestel en de Find 5 komt in een 16GB en 32GB variant. Geheugen is niet uit te bereiden wat jammer is. Ook de batterij van 2500mA is niet te vervangen.

De Telefoon loopt momenteel op een 4.1.1 Beta Firmware maar zou bij de internationale release uitgebracht worden met Android 4.2. Er zit een lichtkleurige skin overheen die door OPPO is ontworpen en deze doet heel hard denken aan de allesbedekkende MIUI skin.

De telefoon meet 141,8x68,8x8,9mm en weegt 165 gram.

De Find 5 is vanaf 15 maart in USA te verkrijgbaar voor $499 (16GB) en momenteel al in China te koop. Wanneer deze naar Europa komt en voor welke prijs is nog niet bekend.

Links & Nieuwsberichten over de OPPO Find 5:
• 13-12-12: nieuws: Chinese fabrikant brengt 5"-smartphone met full-hd-scherm uit
• 26-12-12: nieuws: Oppo Find 5-smartphone met full-hd-scherm komt ook naar Europa
• 25-02-13: nieuws: Oppo brengt full-hd-telefoon Find 5 woensdag internationaal uit
OfficiŽle OPPO Find 5 product pagina

Topics over de OPPO Find 5
[Oppo Find 5]
Oppo Find 5

Inhoudsopgave:Foto's van de OPPO Find 5:
http://tweakers.net/ext/f/HHKxCOcBJMQ68cXC5CPgn7Zq/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/4CreDnpqdJp6MRfcuPK4mMQL/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/1n5L6xw3UXvHvBV5R6IGIZFn/full.jpg

Specificaties OPPO Find 5:
Chipset Qualcomm APQ8064 Snapdragon
Kloksnelheid4x1,5 Ghz Quadcore
BesturingssysteemAndroid 4.2 (Bij release) met OPPO UI (MUIU achtig)
Scherm5-inch IPS LCD 1920 x 1080 resolutie (Gorilla glass 2)
ROM16GB / 32GB
RAM2 GB
GeheugenuitbreidingNiet mogelijk
Gewicht165 gram
Afmetingen141.8 x 68.8 x 8.9 mm
Netwerk UMTS/HSDPA/HSUPA/HSPA+/HSPA+42 (850, 1700, 1900, 2100MHz), Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, met Gloonas en A-GPS
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n, dual band, WiFi Direct, DLNA, Wifi Hotspot
SensorenGPS, A-GPS, Glonass, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor, Accelerometer
Camera 13MP f/2.2 HDR Sony Exmor RS camera met auto focus en dubelle LED flits
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 4.0 + A2DP
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Dirac sound & Dolby Mobile sound
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P@30FPS Full HD video recording with Slow motion function
Batterij2500 mAh
BatterijduurSpecs nog onbekend. GSM Arena .
Website http://en.oppo.com/product/find5/

Reviews van de OPPO Find 5:
GSM Arena - The Oppo Find 5 is a great place to start - it has everything you can expect to get in a flagship Android phone.
MKBHD Video - It just screams quality. Everything about it
ANDROID AUTHORITY - OPPO has gotten so much right that they deserve a lot of credit. - (Video)
productreview: Oppo Digital Find 5 16GB Zilver, Zwart review door sn33ky

Prijzen:
De OPPO Find 5 komt in 16GB en 32GB op de markt
pricewatch: Oppo Digital Find 5 16GB Zilver, Zwart
pricewatch: Oppo Digital Find 5 32GB Zilver, Zwart

Root, Recovery en ROMS
Er word door de OPPO Community en door de Chinese gebruikers al hard gewerkt aan ROMS voordat de telefoon ook nog maar op de markt is. Omdat de community ook actieve OPPO medewerkers heeft gaat de ontwikkeling van roms stukken sneller dan bij de meeste merken. Er is al Root toegang verkregen en er is een recovery gemaakt

• Sindragosa
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-01 10:12
Staat al maanden op mijn verlanglijstje!
Duurt helaas nog een tijdje voor dat hij uit gaat komen, ze zijn net in BETA fase gegaan in USA.

@sneek, jij bent toch via oppo.com een van de gelukkige BETA testers? Heb jij hem al ontvangen?

• alteclansing
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-04 22:00
De 16GB en 32 GB kosten resp 499 en 569 dollar.

• sn33ky
quote:
Sindragosa schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:55:
Staat al maanden op mijn verlanglijstje!
Duurt helaas nog een tijdje voor dat hij uit gaat komen, ze zijn net in BETA fase gegaan in USA.

@sneek, jij bent toch via oppo.com een van de gelukkige BETA testers? Heb jij hem al ontvangen?
Yup, ik ben deze ondertussen al 3 weken aan het testen. Ik ben extreem tevreden over deze telefoon. Ik heb de Sony Xperia Z ondertussen ook vastgehad. en qua bouwkwaliteit doet die toch onder voor de OPPO.
quote:
alteclansing schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:48:
De 16GB en 32 GB kosten resp 499 en 569 dollar.
Foutje aangepast.

• Sirius
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-04 16:15
Kijk. Dat is nou net als bij de HTC One. Dat stomme geklooi ook met het niet uitbreidbare geheugen. Maak toestellen met een standaardopslag van 16GB en laat de rest aan de consument over. Een kaartje van 16GB kost geen drol en nu kan je $70 extra neerleggen (minus de kosten van een eigen kaartje...als dat mogelijk zou zijn geweest).

Verder een erg leuk toestel met een m.i. erg mooi ontwerp! Dat goedkope valt natuurlijk ook reuze mee want als je wordt gepakt bij de douane dan zit je al op +/- 550-570 euro. En dan kan je duimen dat je geen aanspraak op je garantie moet maken want dan lopen de kosten aardig op.

Ik richt m'n pijlen op de Huawei Ascend P2! Halen uit China en in Europa evt. aanspraak maken op garantie.....moet mogelijk zijn toch?

Sirius wijzigde deze reactie 20-02-2013 20:50 (50%)

Serve another god......lose another dream

• Jell0zz
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 26-08-2013
quote:
Sirius schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:27:
Kijk. Dat is nou net als bij de HTC One. Dat stomme geklooi ook met het niet uitbreidbare geheugen. Maak toestellen met een standaardopslag van 16GB en laat de rest aan de consument over. Een kaartje van 16GB kost geen drol en nu kan je $70 extra neerleggen (minus de kosten van een eigen kaartje...als dat mogelijk zou zijn geweest).

Verder een erg leuk toestel met een m.i. erg mooi ontwerp! Dat goedkope valt natuurlijk ook reuze mee want als je wordt gepakt bij de douane dan zit je al op +/- 550-570 euro. En dan kan je duimen dat je geen aanspraak op je garantie moet maken want dan lopen de kosten aardig op.
Ik volg de Oppo Find 5 ook al een aantal maanden en heb wel wat uitleg waarom er geen SD-kaart ruimte in zit.
Ik vind het zelf ook heel jammer maar nadat ik de XDA unboxing gezien had, daar halen ze hem helemaal uit elkaar, was er gewoon ťcht geen ruimte. Het is niet alsof er nog ruimte zat was en dat ze je bedriegen.

En qua douane is er ook niet zo'n probleem, tenzij je hem natuurlijk uit China besteld. Dan is er altijd een zťťr kleine kans dat je gepakt wordt. Maar ergens dit jaar komt hij ook uit in BelgiŽ en Duitsland, dan verwacht ik hem in de schappen van bijvoorbeeld Mediamarkt of een andere electronica keten.
Een kort ritje daarheen en je hebt hem mťt garantie en zonder problemen met de douane.

• Sirius
Oh is dat zo? Maar dan weet je zelf ook wel dat de dollarprijzen 1 op 1 over zullen worden gezet.....alhoewel de prijzen wellicht sneller zullen dalen dan die van de gevestigde merken.

• sn33ky
quote:
Sirius schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:56:
Oh is dat zo? Maar dan weet je zelf ook wel dat de dollarprijzen 1 op 1 over zullen worden gezet.....alhoewel de prijzen wellicht sneller zullen dalen dan die van de gevestigde merken.
Al blijven ze op 1 op 1, dan nog is deze telefoon de beste in prijs/kwaliteit.

• Sirius
Dat waarschijnlijk wel maar dat scheelt echt niet veel meer met de grote namen. Althans, het lijkt mij persoonlijk sterk dat de Galaxy S4 even hoog wordt gepositioneerd (die kunnen de prijs ook wat drukken als grootste jongen zijnde) als de HTC One en de nieuwe Sony's.

Ik hoop dat ze hier, samen met Huawei, goed voet aan de grond gaan krijgen hoor, dat houdt de andere merken scherp! Nadeel gaat wel worden dat zeker niet iedereen een los toestel kan en wil betalen....de bekende namen kan je bij een abo nemen.

Het lijkt mij overigens wel zo reŽel als in de TS de regel wordt aangepast dat de 16GB de helft van de prijs is vergeleken met de One en Z. Dat klopt natuurlijk totaal niet ;)

Sirius wijzigde deze reactie 21-02-2013 20:31 (15%)

• le dj
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
quote:
sn33ky schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:02:
[...]

Yup, ik ben deze ondertussen al 3 weken aan het testen. Ik ben extreem tevreden over deze telefoon. Ik heb de Sony Xperia Z ondertussen ook vastgehad. en qua bouwkwaliteit doet die toch onder voor de OPPO.

[...]

Foutje aangepast.
Kan je kort vertellen wat jouw ervaringen zijn met de accuduur? Ik sta nl op het punt na de review van de Xperia Z deze te annuleren.

• Sirius
Zondhttp://www.phonearena.com/news/Huawei-Ascend-P2-to-have-4.7-inch-720p-screen_id40053r dat ik er ervaring mee heb kan ik je al vertellen dat geen enkele smartphone het 2 volledige dagen vol gaat houden bij normaal gebruik (en dus wifi/3g aan, en ook gebruik makend van die dataverbindingen).

De accu van de Z zit iets onder de 2400mAh, de Oppo op 2500mAh. Dan heb je nog te maken met wat evt doorgevoerde optimalisaties blabla.

De door mij eerder aangehaalde Huawei krijgt als het goed is een 3000mAh bij een verwachte schermgrootte van 4.7" (wordt zondag bekend gemaakt). Daarrmee verwacht ik gezien de full hd resolutie
ook geen 2 dgn maar eerder 1.5. Dat is het dan ook weer net niet. Maar goed, kwestie van afwachten dus.

update

Ok, dus wellicht een 720p omdat het verschil tussen die resolutie en 1080p onder 5" niet waarneembaar is. Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook wel zo maar consumenten zijn nou eenmaal meelopers dus willen dit jaar 'gewoon' een full hd scherm, omdat iedereen dat heeft....

Sirius wijzigde deze reactie 22-02-2013 10:22 (26%)

• sn33ky
quote:
le dj schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Kan je kort vertellen wat jouw ervaringen zijn met de accuduur? Ik sta nl op het punt na de review van de Xperia Z deze te annuleren.
Ik merk dat het bij gewoon dagelijks gebruik (3G/bluetooth work, Wifi home, 20 sms per dag, 20 min bellen per dag en wat Facebooken (+-1u/dag) de batterij tegen het einde van de dag (wanneer ik ga slapen) nog +-35% overhoud. Dus dat betekend dat je hem zowiezo s'nachts ga moeten opladen. Ik denk dat dit bij iedere telefoon tegenwoordig hetzelfde is.
Maar omdat dit nog steeds beta firmware is. Zal dit in de toekomst ook verbeterd worden. Zeker de android 4.2 zou de batterijduur aanzienlijk kunnen verbeteren.

• woutje p
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-02 12:20
Ik ben erg benieuwd naar deze smartphone. Iemand enig idee waar deze al te koop/pre-orderen zijn?
Ik had ook gehoord dat de chinese versie anders was, is dat ook zo?

• sn33ky
Ondertussen heb ik mijn Tweakers.net review geplaatst.
Die natuurlijk nog bijgewerkt ga worden met nieuwere firmware versies.

Happy reading: productreview: Oppo Digital Find 5 16GB Zilver, Zwart review door sn33ky

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-04 22:56

AmbroosV

Moderator Mobile
Toestel had reeds een topic.

Verdere discussie mag verhuizen naar hier: Oppo Find 5
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.