Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'akkoord' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Als je op 'niet akkoord' klikt wordt je doorgestuurd naar een cookievrije versie van de website met minder functionaltieit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 87 88 89 90 laatste

Acties:
Reacties: 554
Reg. datum: 01-02-2005

Ik weet niet of Android Studio er al geschikt voor is, maar zet een x86 simulator op. De standaard image is arm en moet volledig geëmuleerd worden en dat is echt niet vooruit te branden.
Because I'm a potato
Reacties: 12.703
Reg. datum: 28-06-2006

Over emulators gesproken, die Azure emulator is crap zeg :( Vandaag weer aardig wat tijd kwijtgeraakt om uit te zoeken waardoor ik een rare runtime HTTP 400 error kreeg. Wat bleek: de emulator en uTorrent conflicteerden met elkaar omdat ze dezelfde poort gebruiken.

Los daarvan is hij traag en kun je je site alleen maar starten op 127.0.0.1 (niet op een custom domein).

Blog || Follow me on Twitter

Reacties: 3.689
Reg. datum: 16-02-2001

quote:
Avalaxy schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:30:
Over emulators gesproken, die Azure emulator is crap zeg :( Vandaag weer aardig wat tijd kwijtgeraakt om uit te zoeken waardoor ik een rare runtime HTTP 400 error kreeg. Wat bleek: de emulator en uTorrent conflicteerden met elkaar omdat ze dezelfde poort gebruiken.

Los daarvan is hij traag en kun je je site alleen maar starten op 127.0.0.1 (niet op een custom domein).
Dat van de gebruikte poort is slordig, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat het geen foutmelding oplevert. Dat je alleen localhost kan gebruiken lijkt mij logisch, maar kan je niet gewoon in je HOST file een entry opnemen?
Dodelijk blond!
Reacties: 4.899
Reg. datum: 28-03-2009

quote:
PrisonerOfPain schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:46:
Eerste keer Android Studio gebruiken :z

Waiting for device.
"C:\Documents and Settings\Jasper\Local Settings\Application Data\Android\android-studio\sdk\tools\emulator.exe" -avd Emulator_1 -netspeed full -netdelay none

Al een kwartier...
De Android emulator is een ramp. Je kan eventueel een kijkje nemen naar AndroVM: EddoH in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"

Software is like sex, it's better when it's free

Dodelijk blond!

nieuws: 'Yahoo koopt Tumblr voor 1,1 miljard dollar'
Ik zal toch eens dringend met een simpel maar goed idee moeten komen. Damn, 1,1 miljard dollar.

PM FroPod
Reacties: 31.672
Reg. datum: 26-09-2000

Post vanuit Ferragudo, Portugal *O*. Wachtend in de lobby tot het appartement klaar is ;(

[GoT topic extension for Chrome - werkt nog niet met tweakers.net 7] - [T.net karma monitor]
[Deus Ex: HR] - [Lara Croft and the Guardian Of Light]

the alien you never expected
Reacties: 6.036
Reg. datum: 12-03-2003

Nog in contant geld. Een leuke deal voor de meiden en jongens van Tumblr. Maar Tumblr is toch helemaal niet meer hip?

@Oisyn: Appartement gekocht?

alienfruit wijzigde deze reactie 20-05-2013 11:51 (12%)

Creepy
Moderator DevschuurŽ
Tactical Espionage Splatterer
Reacties: 17.453
Reg. datum: 01-06-2001

Ze zijn overgenomen, dus per definitie zijn ze nu niet meer hip nee ;)

Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski

Precies ;) Maar Doas wat voor werk zoek je dan? Ons koeienbeheersysteem project zoekt nog wat hulp heb ik begrepen. Moet je wel naar Londen verhuizen...
V for Vendetta
Reacties: 27.845
Reg. datum: 25-05-2009

Grote wtf gisteravond:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
#include <vector>
#include <iostream>

#include <QString>

class Container {
public:
    ContainerQString s )
        :   stringetjes )
    {
        std::cout << "new container: " << qPrintablestringetje ) << std::endl;
    }

~Container()
    {
        std::cout << "weg container: " << qPrintablestringetje ) << std::endl;
    }

QString stringetje;
};

int main(int argcchar *argv[])
{
    std::vectorContainer > v;
    v.reserve4 );

QString stringetje"foo" );

v.push_backContainerstringetje ) );

QString::Iterator it = stringetje.begin();

*it = 'b';
    *it = 'c';
    *it = 'd';

std::cout << std::endl << std::endl;

return 0;
}

Wat wordt er uitgeprint als v wordt gedestruct?
code:
1
2
3
4
weg container: foo
weg container: doo

Copy-on-write gaat een beetje stuk met iterators geloof ik..

Dell Studio 1555 | p8600 | 320GB + 80GB Postvile | 1080p | 4 jaar garantie | backlit tobo @ 20-9-2009
Dell Latitude E6520 | i7-2820QM | 80GB postvile | 1080p | 9-cell | NVS 4200M
'de sheet'

Dodelijk blond!

quote:
alienfruit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:50:
Nog in contant geld. Een leuke deal voor de meiden en jongens van Tumblr. Maar Tumblr is toch helemaal niet meer hip?

@Oisyn: Appartement gekocht?
Bwa, Tumblr is noch steeds hip bij de "alternatieve" community. Er komen 82 miljoen posts per dag bij, dat wil toch zeggen dat het nog gebruikt wordt. Ik vrees echter dat de Tumblr community niet meteen het volk is dat aan Yahoo wil gekoppeld worden.

Reacties: 1.213
Reg. datum: 21-02-2005

Ik las dat Xamarin nu een plugin heeft voor Visual Studio waarbij de build voor Xamarin.iOS op een Mac wordt gedaan via het netwerk. Voor de grap maar even geprobeerd in bootcamp:

http://oi42.tinypic.com/ac4kgi.jpg

De emulator draait dan weer in OSX. Debuggen lijkt ook goed te werken. Wat bizar. :D

QNAP TS-410 kopen?

Reacties: 8.354
Reg. datum: 18-08-2002

Dit heb ik ook alleen heb ik gewoon een Windows host welke met een netwerkverbinding aan een mac mini hangt om te debuggen. Werkt een stuk fijner dan elke keer switchen!

Track je series op je iGoogle http://alwaysapirate.org/

Hoe is in de integratie met Interface Builder en Storyboards bij Xamarin?
Reacties: 401
Reg. datum: 10-12-2008

Op tumblr zitten vooral heel veel fandoms van vanalles en nog wat*. Ook vind je heel veel cosplayers op tumblr. Maar je hebt ook de hier bekende blogs zoals http://thejoysofcode.com/, http://badassjs.com/ en http://devopsreactions.tumblr.com/.

Zelf volg ik ook http://clientsfromhell.net/, http://didyouknowblog.com/ en nog een aantal personen.

* Een bekend plaatje is dan ook
http://24.media.tumblr.co...yk0kV3IK1snbslwo1_500.png

Tumblr blaast altijd heel veel op, en vervolgens koelt het allemaal weer af etc. Het is in ieder geval allemaal heel actief en toen bekend werd dat yahoo! het wilde over nemen was er opeens heel veel protest. Ondertussen is het al weer afgekoeld en willen ze eerst eens kijken wat er gaat gebeuren (wat ik er van meekrijg dan)

Erwin537 wijzigde deze reactie 20-05-2013 14:37 (25%)

Dodelijk blond!

Zelf kom ik amper op Tumblr. Ik volg wel 1 blog via RSS: Programmer Ryan Gosling.
Voorbeeldje:

http://25.media.tumblr.com/183349f121ff466cf34ac661a2d062a5/tumblr_mkt6cuQb8Q1r8lg7to1_500.png

of

http://24.media.tumblr.com/tumblr_mejpibNDhZ1r8lg7to1_500.png

Reacties: 2.117
Reg. datum: 14-01-2000

Je weet eigenlijk wel dat als een internetbedrijfje overgenomen wordt of de beurs op gaat dat de eigenaars denken dat het maximale er wel uit gehaald is en het alleen maar minder kan worden. Of het is een hele coole techniek die nog niet doorgebroken is en wordt meteen de nek omgedraaid wegens te goed en dus bedreigend.

Hoe dan ook: het einde is begonnen.

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

Dodelijk blond!

Dat geldt niet altijd hoor: Kijk maar eens naar YouTube. Google heeft besloten om te stoppen met Google Video en heeft zich op YouTube geconcentreerd in de plaats, hoewel ik eerder het omgekeerde had verwacht.

Anders blokkeer je even Github $#@$#@$%!@!@ Stomme netwerkbeheers hier. Ga eens Spotify of Youtube blokkeren ofzo :|
Dodelijk blond!

quote:
alienfruit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:47:
Anders blokkeer je even Github $#@$#@$%!@!@ Stomme netwerkbeheers hier. Ga eens Spotify of Youtube blokkeren ofzo :|
Dat heb ik op school ook veel te vaak meegemaakt. Facebook en dergelijke waren niet geblokkeerd maar als ik iets wou opzoeken over techniek X of Y, waren die blogs meestal wel geblokkeerd.

Reacties: 265
Reg. datum: 24-01-2011

quote:
alienfruit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:47:
Waarom Spotify :X
En is het niet een of andere automatische blokkade omdat er toevallig een bepaald woord op de site staat?
Even laten whitelisten en klaar?
Reacties: 9.495
Reg. datum: 30-06-2003

VPN-verbinding openen naar een servertje buiten het bedrijfs-/schoolnetwerk en vanaf daar verder? Een Raspberry Pi kan die taak al vervullen. O-)

We are shaping the future

Het is meer de 0.15mbps die ik momenteel behaal als ik een intern applicatie wil testen waarom ik die meuk geblokkeerd wil hebben op me werk :+ Spotify en Youtube doe je maar over 3G :P
quote:
En is het niet een of andere automatische blokkade omdat er toevallig een bepaald woord op de site staat?
Even laten whitelisten en klaar?
Het is dat OpenDNS gebeuren denk dat alle blogs geblokkeerd zijn. Maar nu dus ook Github. Beetje vaag. Het werkte vorige week nog wel. Dat whitelisten gaat niet zo 1-2-3 bij zo'n multinational. Ik ben nog bezig om mijn notebook te whitelisten zodat ik met het netwerk kan verbinden over UTP... Bijna een maand mee bezig |:(

alienfruit wijzigde deze reactie 20-05-2013 15:36 (56%)

Reacties: 10.932
Reg. datum: 13-09-2000

quote:
Darkstone schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:25:
Copy-on-write gaat een beetje stuk met iterators geloof ik..
Ligt eigenlijk aan de QString implementatie — de std::string implementatie van GCC is ook copy-on-write en heeft dit probleem niet, omdat ze er daarin vanuit gaan dat zodra er een reference naar de onderliggende buffer gelekt is, die buffer niet meer geshared mag worden (tot een of andere operatie die references invalideert, zoals bijvoorbeeld het toevoegen van een karakter aan de buffer).

Het achterliggende probleem (dat de string-implementatie niet kan zien wanneer er via een iterator naar de achterliggende buffer geschreven wordt) is voor iterators nog wel op te lossen (ten koste van wat extra complexiteit) maar dat werkt niet voor character references.

Soultaker wijzigde deze reactie 20-05-2013 15:57 (7%)

PGP public key

Vandaag is het kwartje gevallen wat betreft yield. Cool.

Nou even uitzoeken wat de beste Python stack voor web onder Windows is en dan met Django stoeien.
quote:
Rubinski schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:47:
Dat geldt niet altijd hoor: Kijk maar eens naar YouTube. Google heeft besloten om te stoppen met Google Video en heeft zich op YouTube geconcentreerd in de plaats, hoewel ik eerder het omgekeerde had verwacht.
* BikkelZ mompelt iets over regel en uitzondering die het bevestigd

Android was ook wel een aardige overname. Maar als het om grote partijen gaat met veel geld en weinig clue....

BikkelZ wijzigde deze reactie 20-05-2013 16:31 (20%)

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

raven op je pantoffels
Reacties: 1.020
Reg. datum: 09-06-2005

Even zwaaien naar Guus :w
quote:
BikkelZ schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:25:
Nou even uitzoeken wat de beste Python stack voor web onder Windows is en dan met Django stoeien.
Ik hou het zelf bij Apache, werkt i.c.m mod-wsgi het makkelijkst vind ik. Dan kun je Nginx of Lighttpd gebruiken om static en media te serveren

Struikrover wijzigde deze reactie 20-05-2013 16:41 (93%)

Like brothers on a hotel bed

Reacties: 134
Reg. datum: 02-06-2008

quote:
Struikrover schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:38:
Even zwaaien naar Guus :w

[...]

Ik hou het zelf bij Apache, werkt i.c.m mod-wsgi het makkelijkst vind ik. Dan kun je Nginx of Lighttpd gebruiken om static en media te serveren
i'm with genius :)
Misschien nog een alternatief voor devven:
http://docs.gunicorn.org/en/latest/run.html
Reacties: 2.236
Reg. datum: 25-06-2005

Ik ben nu al een paar uur bezig om op een degelijke manier output buffering uit te zetten voor programma's waarbij ik niet de source makkelijk systematisch kan aanpassen (wel allemaal in C geschreven). Aangezien de output buffering plaatsvind in libc dacht ik die maar aan te passen.

Dus ik download braaf glibc, configure, make, werkt. Dus dat zal allemaal dan wel goed zijn, nu een paar minimale aanpassingen, compileren gaat weer prima. Dynamisch linken bij het compileren van een programma (met gcc) gaat prima, programma starten:

aloys@VM:~/blaat$ ./submission.out 
GNU C Library (GNU libc) stable release version 2.17, by Roland McGrath et al.
Copyright (C) 2012 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A
PARTICULAR PURPOSE.
Compiled by GNU CC version 4.4.5.
Compiled on a Linux 2.6.32 system on 2013-05-20.
Available extensions:
	crypt add-on version 2.1 by Michael Glad and others
	GNU Libidn by Simon Josefsson
	Native POSIX Threads Library by Ulrich Drepper et al
	BIND-8.2.3-T5B
libc ABIs: UNIQUE IFUNC
For bug reporting instructions, please see:
<http://www.gnu.org/software/libc/bugs.html>.

Wtf is dat nou weer en waarom krijg ik dat?! Google weet er natuurlijk geen raad mee en ik raak gefrustreerd van dit zinloze gepruts. |:(

We gaan maar weer verder... ;w

Ps, voor de slimmeriken onder ons: setbuf (of setvbuf) even in de main zien te injecten is dus ook geen goede systematische (lees betrouwbare) optie.

Filmpjes -- Foto's op 500px.com

Reacties: 63
Reg. datum: 12-11-2011

Even in het kader van de overname van Tumblr: 37signals - What happens after Yahoo acquires you

quote:
Struikrover schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:38:

En dan toch maar support voor Python 2.7.x?
quote:
ameesters schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:54:
[...]

i'm with genius :)
Misschien nog een alternatief voor devven:
http://docs.gunicorn.org/en/latest/run.html
Gunicorn is een aparte server om Python te runnen?

Jongste 4 jaar-actieve user
Reacties: 4.803
Reg. datum: 19-06-2009

Iemand laatst nog eens van die coole kleine projectjes ontdekt die je eigenlijk op een regenachtige zondagmaadagnamiddag moet bekijken/doen?

edit:
zucht PHPstorm. Als ik zeg exclude folders, ga die dan ook niet downloaden in het nieuwe project.

F.West98 wijzigde deze reactie 20-05-2013 18:26 (27%)

Dell U2711 *O* | Intel Core i7 2600K | 8GB RAM | Samsung Spinpoint 2TB | EVGA P67 FTW | Club3D HD6790 | Samsung 830 256GB - Alles

Reacties: 687
Reg. datum: 17-10-2004

Vandaag heb ik voor het eerst gespeeld met de lemon-parser nav dit topic: [c/lemon] parser reduceert (te snel)

Je moet toch wat als het zonnetje niet schijnt... :)

Heeft u leuk werk in C#, C, C++ of Java? Of in VHDL? Hier is mijn CV.

Reacties: 554
Reg. datum: 01-02-2005

quote:
Aloys schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:59:
Ik ben nu al een paar uur bezig om op een degelijke manier output buffering uit te zetten voor programma's waarbij ik niet de source makkelijk systematisch kan aanpassen (wel allemaal in C geschreven). Aangezien de output buffering plaatsvind in libc dacht ik die maar aan te passen.

Dus ik download braaf glibc, configure, make, werkt. Dus dat zal allemaal dan wel goed zijn, nu een paar minimale aanpassingen, compileren gaat weer prima. Dynamisch linken bij het compileren van een programma (met gcc) gaat prima, programma starten:

aloys@VM:~/blaat$ ./submission.out 
GNU C Library (GNU libc) stable release version 2.17, by Roland McGrath et al.
Copyright (C) 2012 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A
PARTICULAR PURPOSE.
Compiled by GNU CC version 4.4.5.
Compiled on a Linux 2.6.32 system on 2013-05-20.
Available extensions:
	crypt add-on version 2.1 by Michael Glad and others
	GNU Libidn by Simon Josefsson
	Native POSIX Threads Library by Ulrich Drepper et al
	BIND-8.2.3-T5B
libc ABIs: UNIQUE IFUNC
For bug reporting instructions, please see:
<http://www.gnu.org/software/libc/bugs.html>.

Wtf is dat nou weer en waarom krijg ik dat?! Google weet er natuurlijk geen raad mee en ik raak gefrustreerd van dit zinloze gepruts. |:(

We gaan maar weer verder... ;w

Ps, voor de slimmeriken onder ons: setbuf (of setvbuf) even in de main zien te injecten is dus ook geen goede systematische (lees betrouwbare) optie.
Wat is er mis met LD_PRELOAD en de calls onderscheppen?

Volgens mij is dat super handig voor mij, ik was het alleen nog niet tegengekomen tijdens mijn gezoek. Ik zal eens kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, bedankt voor de tip :) .

Reacties: 215
Reg. datum: 09-02-2009

Hmm ik begin het idee te krijgen dat de auto refresh functie, x nieuwe berichten balk, niet werkt in chromium op linux mint. eens even in de gaten gaan houden....

Proeverij met Highland Park Thor en Loki, 23 mei in Ommen: https://www.facebook.com/events/492493767483762/

Reacties: 10.932
Reg. datum: 13-09-2000

quote:
Aloys schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:59:
Gewoon stdbuf gebruiken is geen optie?

PGP public key

quote:
Ealanrian schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
Hmm ik begin het idee te krijgen dat de auto refresh functie, x nieuwe berichten balk, niet werkt in chromium op linux mint. eens even in de gaten gaan houden....
Laat ik het eens voor je testen ;)

Dell U2711 *O* | Intel Core i7 2600K | 8GB RAM | Samsung Spinpoint 2TB | EVGA P67 FTW | Club3D HD6790 | Samsung 830 256GB - Alles

quote:
StM schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:56:
Wat is er mis met LD_PRELOAD en de calls onderscheppen?
quote:
Aloys schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:04:
Volgens mij is dat super handig voor mij, ik was het alleen nog niet tegengekomen tijdens mijn gezoek. Ik zal eens kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, bedankt voor de tip :) .
En het werkt, super bedankt voor de tip _/-\o_ .
quote:
Soultaker schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Gewoon stdbuf gebruiken is geen optie?
OMG, alle moeite voor niets! Hoewel de oplossing van StM toch iets beter lijkt als je met verschillende platformen moet werken (dit werkt niet op OS X, maar wel in m'n Debian VM). Ik vind dit wel een hele stoere oplossing :) .

Edit, ik had al eerder lopen prutsen met tooltjes zoals unbuffer, maar dat werkte nooit. Cool dat dit werkt :)

Aloys wijzigde deze reactie 20-05-2013 20:48 (5%)

Reacties: 215
Reg. datum: 09-02-2009

quote:
F.West98 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:37:
[...]

Laat ik het eens voor je testen ;)
Ja die lijkt echt stuk. Morgen maar ff een bugreport maken

Proeverij met Highland Park Thor en Loki, 23 mei in Ommen: https://www.facebook.com/events/492493767483762/

Javascript fanboy
Reacties: 3.120
Reg. datum: 18-07-2007

code:
1
#<NameError: Object is not missing constant AuctionThumbnailUploader!>

Dafuq, keertje wat anders dan "er mist iets!"

/** @deprectated This message is obsolete and should not be read. */

PM FroPod
Reacties: 31.672
Reg. datum: 26-09-2000

quote:
Vakantie ;)

[GoT topic extension for Chrome - werkt nog niet met tweakers.net 7] - [T.net karma monitor]
[Deus Ex: HR] - [Lara Croft and the Guardian Of Light]

Reacties: 4.551
Reg. datum: 23-09-2005

quote:
Daos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:36:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
static uint FastMult(uint xuint y)
{
    uint res = 0;

while (x > 0)
    {
        if ((x & 1) == 1)
            res += y;

y <<= 1;
        x >>= 1
    }

return res;
}

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
    get
    mov bxax ; bx = x
    get 
    mov cxax ; cx = y
    mov dx0 ; dx = res

a:  
    cmp bx0
    jbe b ; y >

;x & 1 == 1
    mov axbx
    and ax1
    cmp ax1
    jne d
    add dxcx ; res += y

d:
    shl cx1 ; y <== 1
    shr bx1 ; x >== 1

jmp a

b: ; return res
    mov axdx
    put

:D

ZpAz wijzigde deze reactie 20-05-2013 22:24 (5%)

“Lost time is never found again.” - Benjamin Franklin

V for Vendetta

Je hoeft geen modulo operator (of AND) te gebruiken. Je kan gewoon shiften en vervolgens kijken of de carry flag is geset.

Je moet trouwens sar of sal gebruiken, zodat het ook werkt voor negatieve getallen.

Dell Studio 1555 | p8600 | 320GB + 80GB Postvile | 1080p | 4 jaar garantie | backlit tobo @ 20-9-2009
'de sheet'

Het middenstukje kan misschien sneller/korter als je een test gebruikt.

Uit het blote hoofdje (ipv regels 10 t/m 16):
:
10
11
12
13
14
    ;x & 1 == 1
    test bx, 1
    jz d
    add dx, cx ; res += y
d:

edit:
quote:
Darkstone schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:30:
Je hoeft geen modulo operator (of AND) te gebruiken. Je kan gewoon shiften en vervolgens kijken of de carry flag is geset.
Dat kan ook. Dan moet je de shr bx, 1 ; x >== 1 naar boven halen.

Daos wijzigde deze reactie 20-05-2013 22:42 (41%)

quote:
Darkstone schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:30:
Je moet trouwens sar of sal gebruiken, zodat het ook werkt voor negatieve getallen.
Dat gaat niet werken. x moet altijd een positief getal zijn wil het algoritme werken. y kan al positief of negatief zijn.

Een makkelijke oplossing is om in het begin een testje te doen en indien nodig x en y van teken veranderen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
static int FastIntMult(int xint y)
{
    if (x < 0)
    {
        x = -x;
        y = -y;
    }

int res = 0;

while (x > 0)
    {
        if ((x & 1) == 1)
            res += y;

y <<= 1;
        x >>= 1;
    }

return res;
}

quote:
Daos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:36:
[...]

Dat gaat niet werken. x moet altijd een positief getal zijn wil het algoritme werken. y kan al positief of negatief zijn.

Een makkelijke oplossing is om in het begin een testje te doen en indien nodig x en y van teken veranderen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
static int FastIntMult(int xint y)
{
    if (x < 0)
    {
        x = -x;
        y = -y;
    }

int res = 0;

while (x > 0)
    {
        if ((x & 1) == 1)
            res += y;

y <<= 1;
        x >>= 1;
    }

return res;
}

Even uit nieuwsgierigheid, wat doet
if ((x & 1) == 1)
?

EA/DICE
Reacties: 1.950
Reg. datum: 30-01-2003

Checked of the least significant bit van x geset is, zo ja telt 'ie er een bij op en zo niet hoef je er niets bij op te tellen omdat er 0 staat. Die bit is iedere iteratie 1 of 0 door de bitshift.

Overigens is dit een best leuke exercise, zo heb ik niet al te lang geleden nog m'n eigen multiply routine geschreven mbv SSE intrinsics omdat SSE2 geen uint32 multiplication ondersteunde.

PrisonerOfPain wijzigde deze reactie 20-05-2013 23:49 (47%)

Current: Battlefield 4, Dragon Age III & Mass Effect. Previous: Battlefield 3 (Frostbite team), Deus Ex: Human Revolution

quote:
F.West98 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:38:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, wat doet
if ((x & 1) == 1)
?
Met de & 1 selecteer je het laagste bitje en met de == 1 kijk je of die 1 is.

De bitjes in x bepalen of een bepaald product toegevoegd moet worden. In plaats van elke keer naar het volgende bitje te kijken wordt x naar rechts geshift zodat je steeds alleen naar het laagste bit hoeft te kijken.

Als x bijvoorbeeld 11 decimaal is dan is dat 1011 binair. De iteraties zien er zo uit.
x = 1011 binair --> ((x & 1) == 1) ==> true
x = 101 binair --> ((x & 1) == 1) ==> true
x = 10 binair --> ((x & 1) == 1) ==> false
x = 1 binair --> ((x & 1) == 1) ==> true

quote:
PrisonerOfPain schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:43:
Checked of the least significant bit van x geset is, zo ja telt 'ie er een bij op en zo niet hoef je er niets bij op te tellen omdat er 0 staat. Die bit is iedere iteratie 1 of 0 door de bitshift.
Ik doelde op de & in de if. Of bedoelde je dat ook?

Edit:
Oh ik zie t al

F.West98 wijzigde deze reactie 20-05-2013 23:50 (3%)

EA/DICE

quote:
F.West98 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:49:
[...]

Ik doelde op de & in de if. Of bedoelde je dat ook?
& checked of de bit geset is.
code:
1
2
3
4
1 & 1 == 1
0 & 1 == 0
0 & 0 == 0
1 & 0 == 0

Current: Battlefield 4, Dragon Age III & Mass Effect. Previous: Battlefield 3 (Frostbite team), Deus Ex: Human Revolution

quote:
PrisonerOfPain schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:50:
[...]

& checked of de bit geset is.
code:
1
2
3
4
1 & 1 == 1
0 & 1 == 0
0 & 0 == 0
1 & 0 == 0

Niet helemaal. Die & zorgt ervoor dat je de andere bitjes negeert en alleen naar de laagste kijkt. Kijken of die geset is doe je met de ==

V for Vendetta

& is de binaire and operator.

Een van de punten waar ik veel moeite mee had toen ik overstapte van assembly naar C: In assembly is het zo triviaal om te shiften en veriolgens de carry te checken. In C moet je aan de gang met modulo en vervolgens hopen dat de compiler het wegoptimaliseert als direct daarna een shift wordt uitgevoerd.

Het controleren op een overflow is ook zoiets. Tel 2 getallen op. Maar hoe controleer ik nu of er wel of geen overflow optreed? Code bloat :/

Edit: http://stackoverflow.com/...t-integer-overflow-in-c-c
brrrrrrrrr :X

C is de volgens mijn de meest low level nog gebruikte taal, maar op sommige momenten vind ik het nog te high level.
quote:
Daos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:53:
[...]

Niet helemaal. Die & zorgt ervoor dat je de andere bitjes negeert en alleen naar de laagste kijkt. Kijken of die geset is doe je met de ==

code:
1
5 == 0x01

:+

Ik snap ook wel dat je dat niet bedoeld, zo leg je het wel uit.

Darkstone wijzigde deze reactie 20-05-2013 23:59 (11%)

'de sheet'

EA/DICE

quote:
Daos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:53:
[...]

Technisch correcte phrasing van die zin zou inderdaad zijn "de and operatie masked de bits".

EA/DICE

Reacties: 182
Reg. datum: 21-05-2006

Ben ik nu echt te oud geworden om enkele matches honkbal te spelen?
Krijg nog maar amper mijn handen op het klavier gehoffen.

Wat je al niet moet over hebben om de titel weer met een jaar te verlengen :D.

Share your knowledge!

Gestoord
Reacties: 150
Reg. datum: 18-02-2013

Jeej, opdrachtje er bij. Tijdens m'n stage vorig jaar(van Jan 2012 tot Jul 2012) een soort van "Hoe kent u ons" dingetje gebouwt voor touch screen. Nu willen ze het aangepast hebben, en ook toepassen op meerdere bedrijven, dus moet ik het volledig "modulair" bouwen. Alleen is dit destijds op excel met macro's en userforms gebouwt, en nu zou ik dat verder moeten uitbouwen.

Ik zou dit juist graag doen met een C# applicatie, eventueel met een access db, veel makkelijker voor mij, en ook sneller omdat mijn visual basic nou niet echt op en top is, en al vooral niet zonder leuke IDE zoals Visual Studio. Maar hoe ga ik dit nu juist uitleggen aan de baas, die totaal geen verstand heeft van computers en development...

Destijds was het ook een vereiste om het met excel te doen, omdat hij graag nog de data e.d wil zien..
Dit zou best wel gemakkelijk te maken zijn in een leuk data grid view dingetje, maar ja, mijn "skills" liggen nu juist niet op de communicatie naar een leek, maar meer op technisch niveau..

Het leuke is wel, dat ze mijn applicaties die ik dus een jaar geleden heb gemaakt, nog steeds gebruiken.
Voelde me toch weer goed, en de huidige stagiar die ze er nu hebben lopen, snapt geen een kloot van wat ik heb gedaan.

Zo moeilijk is het nu ook weer niet...
Macrotje
-> UserForm
-> Knopjes toevoegen
-> Mijn functie runnen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Sub dateCell(CellOffset)
Dim dateVar
Dim i
i = 1
dateVar = Date
Sheets("Blad2").Select
Do Until i > 367
Cells(i, 1).Select
If (ActiveCell.Value = dateVar) Then
If (ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = "") Then
ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = 1
Else
ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 + 1
End If

Exit Do
End If
i = i + 1
Loop
Sheets("Blad1").Select
End Sub

Je offset is gewoon het nummer van de knop eigenlijk, tenzij je moeilijk gaat doen en dingen tussen in de tabel zet, maar dan vraag je er ook gewoon om >.>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub CommandButton1_Click()
dateCell (1)
End Sub
Private Sub CommandButton2_Click()
dateCell (2)
End Sub

Private Sub CommandButton23_Click()
dateCell (23)
End Sub

JustCandan.com - Meer dan alleen een blog | Een plek om te leren

Reacties: 304
Reg. datum: 11-02-2004

quote:
Ealanrian schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
Heb ook het idee dat die in Chrome op Win7 het niet meer doet. Ga het ook maar even in de gaten houden.
Gestoord

Chrome op win7 werkt hier wel gewoon. Versie 26.0.1410.64 m

quote:
Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:42:
Chrome op win7 werkt hier wel gewoon. Versie 26.0.1410.64 m
Nou voor dit bericht kreeg ik geen balkje. Zag hem pas toen ik zelf refresh deed.
code:
1
Versie 26.0.1410.64 m

Wel zelfde versie... :S
Gestoord

Kreeg wel gewoon een balkje, maar ik ga na m'n werk, en daar is tweakers geblokkeert haha.

quote:
Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:46:
Kreeg wel gewoon een balkje, maar ik ga na m'n werk, en daar is tweakers geblokkeert haha.
Owh deed die het wel, was net gewoon te snel denk :) Trouwens welk IT-bedrijf blokkeert nou toegang tot tweakers.net?

Ozzie wijzigde deze reactie 21-05-2013 09:49 (11%)

Reacties: 1.580
Reg. datum: 18-11-2007

quote:
Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:46:
Bij mij werkt het.

Zowel in Chrome 26 op Win8 als Chromium 26 op Debian 7 met XFCE.
נְפִילִים
Reacties: 2.520
Reg. datum: 21-09-2005

Lol, zat in een verkeerd topic :+
formerly known as stef-o
Reacties: 967
Reg. datum: 20-08-2003

pfff, hele weekend zitten googlen naar een mogelijkheid om tableviews en de controllers te kunnen hergebruiken in objective-c... 8)7

Iemand nog een idee waar ik op kan zoeken? :? enorme last van tunnel visie!

xbox360 gamer // gadget freak // webdeveloper

Bedoel je zoiets: http://stackoverflow.com/.../reusing-view-controllers? Gewoon twee keer verwijzen naar dezelfde implementatie ongeveer dus.

Reacties: 182
Reg. datum: 21-05-2006

quote:
Ozzie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:41:
[...]

Heb ook het idee dat die in Chrome op Win7 het niet meer doet. Ga het ook maar even in de gaten houden.
Ook ik heb al even het idee dat hier iets mis mee is. Af en toe doet ie het gewoon, maar meestal moet ik gewoon een keer op en neer scrollen.

Ik zit hier op Mac OSX 10.6.8 met Chrome Versie 26.0.1410.65

Share your knowledge!

I'm scraping and I know it!
Reacties: 2.034
Reg. datum: 17-06-2004

Liep vanochtend tegen dit artikel aan:
http://www.codinghorror.c...-it-somethingmanager.html

Is al een heel oud artikel, maar heeft wel wat handige tips.

steam: pdebie (alias Stat!c*)

Reacties: 552

In Opera (Win. 7) werkt het nieuwe post balkje ook al niet (normaal wordt de pagina titel dan ook geupdate met het aantal nieuwe posts, en dat zie ik ook niet btw). Daarom zal het hier ook wel zo rustig zijn, niemand merkt dat er nieuwe posts zijn :+.
achter de duinen
Reacties: 33.051
Reg. datum: 23-09-2001

http://i.imgur.com/Xc9ZeVk.png

Google, KAP daar gvd eens mee :{

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

* knip - never mind - knip *

pdebie wijzigde deze reactie 21-05-2013 12:11 (88%)

nodatime != nodatetime ;)

Dit is Hans. Hans is een rund.
Reacties: 7.747
Reg. datum: 04-09-2010

quote:
Nergens last van, ik denk dat't aan je taalinstelling ligt.

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
Ja, ik haat Facebook.

quote:
ah ja. ik zie mijn typo :)

krijg nu hetzelfde resultaat ook ja. Erg irritant.

pdebie wijzigde deze reactie 21-05-2013 12:12 (14%)

achter de duinen

quote:
Firesphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Nee, het ligt aan Google. Nu is het toevallig nodatime bij nl-nl. Het gebeurt ook bij andere woorden en in en-us.

Dat Google je waarschuwt voor mogelijke tikfouten is mooi. Dat Google denkt het beter te weten en de plank (in mijn beleving regelmatig) misslaat is bloedirritant. Jammer dat Bing (min of meer) hetzelfde doet bij vermoede tikfouten. De kwaliteit van DuckDuckGo is helaas nog niet altijd goed genoeg.

kenneth wijzigde deze reactie 21-05-2013 12:22 (4%)

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

Reacties: 3.718
Reg. datum: 15-04-2005

quote:
Firesphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:08:
[...]
Bij mij doet google dat ook . Of ik nu de 'Amerikaanse' Google of de Nederlandse gebruik.
Google is praktisch onbruikbaar geworden voor 80% van de query's die ik er op loslaat. Vooral sinds ze hebben besloten dat ook de "insert langere zoektem die precies moet overeenkomen" te negeren als het hun uitkomt. Fucking irritant.
Wat dat betreft doet Bing het vooralsnog beter :X
If it moves, compile it.
Reacties: 424
Reg. datum: 20-02-2006

quote:
Klik op "Zoekhulpmiddelen", "Alle resultaten", en dan "Woord voor woord" :)

PSN ID: denkpadje

Bij mij toch echt niet:
http://i.imgur.com/qKwEzfP.png

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
Ja, ik haat Facebook.

achter de duinen

quote:
onox schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:22:
Klik op "Zoekhulpmiddelen", "Alle resultaten", en dan "Woord voor woord" :)
Ja, dat ga ik elke zoekopdracht weer doen :X

Ik weet hoe ik de resultaten kan krijgen die ik wil, het is alleen irritant dat ik iedere keer weer expliciet daarmee bezig moet zijn.

Waar is de Google gebleven die zo populair werd omdat het zonder gezeik resultaten gaf op je zoektermen?

achter de duinen

quote:
Lieve schat, het gaat niet om dat specifieke woordje, het gaat om het mechanisme dat Google je resultaat negeert en vervolgens op zoek gaat naar een woord dat erop lijkt :)

quote:
kenneth schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Lieve schat, het gaat niet om dat specifieke woordje, het gaat om het mechanisme dat Google je resultaat negeert en vervolgens op zoek gaat naar een woord dat erop lijkt :)
Snap ik, alleen in dit specifieke geval gebeurd het bij mij dus niet :)

Ik heb er eigenlijk nooit last van, als google al adviseert, is het 99 van de 100x bij mij ook echt een typfout.

Ja, ik haat Facebook.

Reacties: 1.375
Reg. datum: 03-03-2005

Ik vind het wel prettig; ik tik gewoon snel m'n zoekopdracht in en eventuele foutjes worden herstelt. Het gebeurd bij mij vaker dat ik iets verkeerd typ, dan dat Google een foutieve suggestie doet. Al "voelen" de keren dat Google je foutief corrigeert natuurlijk vele malen irritanter aan.

Gebruik dan ook gewoon Jodatime + Java ipv Nodatime + .NET. Ben je van het hele probleem af ;)

Al snap ik nog steeds niet waarom iedereen zo tegen de Java Calendar API is. Ik kan daar altijd prima mee uit de voeten.
Suddenly, a foot.
Reacties: 2.095
Reg. datum: 10-01-2001

quote:
Ozzie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:29:
Gebruik dan ook gewoon Jodatime + Java ipv Nodatime + .NET. Ben je van het hele probleem af ;)

Al snap ik nog steeds niet waarom iedereen zo tegen de Java Calendar API is. Ik kan daar altijd prima mee uit de voeten.
What's wrong with Java Date & Time API?

| Ci7 2500K @ 3.8 GHz / MSI P67A-C45 / 8GB DDR3 / Radeon HD 6970 2GB / 1650 GB SATA
| TESV \o/ | BF3 \o/ | BMS \o/ | LG E700 \o/

Zucht klant wil dat alle plaatsnamen in hun klantenbestand op dezelfde manier worden weergeven. Namelijk eerste letter hoofdletter, rest kleine letters.

Hoe moet ik zoiets in godsnaam toepassen op plaatsnamen als 's-Gravenhage. of Amsterdam Zuid-Oost.
Whohooooo
Reacties: 4.614
Reg. datum: 17-05-2005

Cool, een hoofdletter apostrof :+ hoe ziet die er uit?

Hoogie2004 wijzigde deze reactie 21-05-2013 13:02 (24%)

My iRacing profile | HBV Ons Genoegen | Mijnzestal.nl handboogadministratie

Suddenly, a foot.

quote:
Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:01:
Cool, een hoofdletter apostrof :+ hoe ziet die er uit?
" :+

| Ci7 2500K @ 3.8 GHz / MSI P67A-C45 / 8GB DDR3 / Radeon HD 6970 2GB / 1650 GB SATA

נְפִילִים

quote:
Ozzie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:00:
Zucht klant wil dat alle plaatsnamen in hun klantenbestand op dezelfde manier worden weergeven. Namelijk eerste letter hoofdletter, rest kleine letters.

Hoe moet ik zoiets in godsnaam toepassen op plaatsnamen als 's-Gravenhage. of Amsterdam Zuid-Oost.
Ja dat zijn altijd leuke stunts :+

Kun je niet met een externe API in de weer om die plaatsnamen allemaal gelijk te trekken?

quote:
Naja als je toUpperCase() op een String doet met daarin een ' blijft het een ' :)

edit:
quote:
TheNephilim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:04:
[...]

Ja dat zijn altijd leuke stunts :+

Kun je niet met een externe API in de weer om die plaatsnamen allemaal gelijk te trekken?
Mjah zat ik ook al over na te denken. Probleem is alleen dat het niet alleen nederlandse plaatsen zijn. Kom bijvoorbeeld ook New York en Brussel tegen.

Daarnaast staan zowel 's-Gravenhage en Den Haag erin en hetzelfde geld voor Den Bosch.

Ozzie wijzigde deze reactie 21-05-2013 13:08 (55%)

Suddenly, a foot.

quote:
Ozzie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:05:
[...]

Naja als je toUpperCase() op een String doet met daarin een ' blijft het een ' :)
Laat je sarcasme-detector even nakijken, die werkt niet zoals verwacht.

quote:
Korben schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:07:
[...]

Laat je sarcasme-detector even nakijken, die werkt niet zoals verwacht.
Het zou best kunnen hoor. In sommige locale kom je de vreemdste dingen tegen met toUpperCase().
raven op je pantoffels

quote:
Firesphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:25:
[...]

Snap ik, alleen in dit specifieke geval gebeurd het bij mij dus niet :)

Ik heb er eigenlijk nooit last van, als google al adviseert, is het 99 van de 100x bij mij ook echt een typfout.
Wat ik de laatste tijd heel vaak heb is dat google mijn getypte tekst opeens verandert als ik in Chrome de instant bar gebruik (dus dat ie automatisch naar google springt met resultaten. Dan typ je een woord, druk je op enter en staat er opeens het google resultaat van een totaal ander woord. ja lekker dan 8)7

נְפִילִים

Maar eens even onderzoek doen naar 'filatelie', ofwel 'postzegels verzamelen'. Wil je iets maken voor een product, moet je het product toch een klein beetje begrijpen toch? :+
Reacties: 273
Reg. datum: 07-06-2007

quote:
TheNephilim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:31:
Maar eens even onderzoek doen naar 'filatelie', ofwel 'postzegels verzamelen'. Wil je iets maken voor een product, moet je het product toch een klein beetje begrijpen toch? :+
En dan per ongeluk een type fout maken :)

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2

Je bent zelf hydrofiel.
Reacties: 22.688
Reg. datum: 13-06-2003

quote:
Struikrover schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:29:
[...]

Wat ik de laatste tijd heel vaak heb is dat google mijn getypte tekst opeens verandert als ik in Chrome de instant bar gebruik (dus dat ie automatisch naar google springt met resultaten. Dan typ je een woord, druk je op enter en staat er opeens het google resultaat van een totaal ander woord. ja lekker dan 8)7
Jup. Als je "vis" intikt staat in de balk "visual studio show line numbers" al geselecteerd. Lijkt volledig random op te treden, want nu kan ik het niet reproduceren. Volgens mij heeft het iets met de positie van de muiscursor te maken, misschien ook met het bewegen van de muis.

Zo "awesome" als in Firefox is die bar nooit geweest, maar de laatste tijd doet 'ie echt raar. Ook met delen van URL's zoeken, ik zocht onlangs een PDF die ik recentelijk had bezocht, maar "pdf" intikken bracht de URL niet naar voren. Ook de naam van het document niet, noch de domeinnaam. Alleen één woord in het pad van de URL deed het (foo in http://domain/foo/file.pdf).

And another thing you / Should've known from the start / The problems in hand / Are lighter than at heart

EA/DICE

quote:
Darkstone schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:54:
Een van de punten waar ik veel moeite mee had toen ik overstapte van assembly naar C: In assembly is het zo triviaal om te shiften en veriolgens de carry te checken.
Zijn wel meer dingen: BSR en aanverwanten zou ik graag zien (niet als intrinsic, maar standaard) en verschillende bit-rotate (ROL/RCR etc) zou ik ook wel willen zien zonder dat je (x << 1) | (x >> 30) oid zou moeten doen.

mie noow noooothing ...
Reacties: 252
Reg. datum: 22-03-2005

quote:
CodeCaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:38:
[...]Zo "awesome" als in Firefox is die bar nooit geweest, maar de laatste tijd doet 'ie echt raar. Ook met delen van URL's zoeken, ik zocht onlangs een PDF die ik recentelijk had bezocht, maar "pdf" intikken bracht de URL niet naar voren. Ook de naam van het document niet, noch de domeinnaam. Alleen één woord in het pad van de URL deed het (foo in http://domain/foo/file.pdf).
Is wel logisch, want jouw url geeft een 404 :+

edeboeck wijzigde deze reactie 21-05-2013 13:40 (4%)

Reacties: 565
Reg. datum: 15-10-2002

Google gebruikt wel de letterlijke term als je aanhalingstekens om elk van je woorden zet, dan moeten ze en verplicht voorkomen op de pagina en zo geschreven zijn. Er zijn wel browseraddons te vinden die dat voor je doen.
Je bent zelf hydrofiel.
Reacties: 22.688
Reg. datum: 13-06-2003

quote:
edeboeck schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:40:
[...]
Is wel logisch, want jouw url geeft een 404 :+
Hier niet. O-)
quote:
_js_ schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:42:
Google gebruikt wel de letterlijke term als je aanhalingstekens om elk van je woorden zet, dan moeten ze en verplicht voorkomen op de pagina en zo geschreven zijn. Er zijn wel browseraddons te vinden die dat voor je doen.
Dat is ook al eventjes niet meer zo: als er met "foo bar baz" geen of weinig resultaten zijn maar op "foo bar" wel (of meer), krijg je die laatste te zien. Maar volgens mij ging het over het typen in de adresbalk van Chrome, en die doet wel degelijk raar en eigenwijs.

Hetzelfde op GoT, sinds Chrome heb ik dat moeten afleren: Firefox had bij het intikken van de 8 de URL "http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/86654" staan waardoor ik met 8+Enter bij mijn Active Topics uitkwam. In Chrome kan ik het hele ID intikken en dan gebeurt er niets; tien seconden wachten later staat 'ie er soms plotseling bij.

CodeCaster wijzigde deze reactie 21-05-2013 13:47 (18%)

And another thing you / Should've known from the start / The problems in hand / Are lighter than at heart

raven op je pantoffels

Ja klopt, maar daar gaat die rare bug niet over. Je typt iets in, en dat klopt ook, maar onderhuids wordt dan een heel ander woord geselecteerd, die je vervolgens in google als query te zien krijgt. Erg vreemd tbh

Reacties: 565
Reg. datum: 15-10-2002

quote:
CodeCaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Hier niet. O-)

[...]

Dat is ook al eventjes niet meer zo: als er met "foo bar baz" geen of weinig resultaten zijn maar op "foo bar" wel (of meer), krijg je die laatste te zien. Maar volgens mij ging het over het typen in de adresbalk van Chrome, en die doet wel degelijk raar en eigenwijs.

Hetzelfde op GoT, sinds Chrome heb ik dat moeten afleren: Firefox had bij het intikken van de 8 de URL "http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/86654" staan waardoor ik met 8+Enter bij mijn Active Topics uitkwam. In Chrome kan ik het hele ID intikken endan gebeurt er niets; tien seconden wachten later staat 'ie er soms plotseling bij.
Ja, maar ik bedoelde dat aks je "foo" "bar" "baz" zoekt dan krijg je wel websites met al die termen zo geschreven, met zinsdelen gaat google inderdaad weer vervelend doen en ze behandelen als losse woorden als het zinsdeel niet gevonden wordt.

Pagina: 1 ... 87 88 89 90 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012