Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 188 Laatste

Onderwerpen

• mrmartijn
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:00

mrmartijn

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
a2dismod chucknorris

http://driverdatabase.nl/ - Drivers zoeken op hardware ID

• altrincham
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:34
tail -f /var/log/apache/error.log

:D

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
lol :D ik kijk de convo's niet bij houden doordat ik ziek ben lol. Kijk vandaag hier en we zitten al op pagina 9 xD

Nothing to see here!

• Flowmo
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-10 13:12

Flowmo

iframe is my middle name

Eerlijk gezegd denk ik dat de evolutie van JS (Ecmascript 6) de taal nog minder overzichtelijk maakt. Ipv voortborduren op de huidige syntax en daar features aan toevoegen, moet er voor sommige features een compleet nieuwe syntax worden verzonnen die soms nog compleet anders omgaan met scope dan nu. Zie bv de nieuwe string formatting syntax of de fat arrow functions.

Het lijkt erop dat ze van ES6 toch een meer class-georiŰnteerde taal willen maken ipv prototype-georiŰnteerd, maar het begint op een gehandicapt bastaardkindje te lijken. :( Maar dat is meer een onderbuikgevoel dat ik er nu bij heb zonder er echt ervaring mee te hebben, dus misschien valt het nog mee.

• Pizzalucht
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:59
Oh shit, het rebooten lukt ook niet 8)7
Dan maar een hard reboot :+

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:30

ZaZ

Tweakers abonnee

quote:
Barryvdh schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:33:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat je niet vanalles nodig hebt om het goed werkend te maken, alleen dat ik het tegenwoordig prima vind om mee te werken. Paar jaar geleden was het veel erger, toen die tools er nog niet waren en het altijd gekut was in IE6 en andere browsers. Nu is het meer een kwestie van je eigen boilerplate laden met evt van fallbacks en je niet meer zo druk hoeven te maken over dat je site niet meer werkt op oude browsers.
Dat was toch ook niet mijn punt? Het is gewoon een zooitje. Dat het nu misschien redelijk 'te doen' is, verandert daar niets aan.
quote:
R4gnax schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:37:
[...]

Jij hebt niet een probleem met JavaScript. Jij hebt een probleem met DOM. Significant verschil!

En ja; DOM zuigt.
var a = ik ben een int;
a = ik ben een vliegtuig;

heeft weinig met DOM te maken. Zo heeft JavaScript nog veel meer dingen die lelijk zijn

Geen poes, maar een muis

• Struikrover
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:05

Struikrover

raven op je pantoffels

quote:
ZaZ schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:54:
var a = ik ben een int;
a = ik ben een vliegtuig;

heeft weinig met DOM te maken. Zo heeft JavaScript nog veel meer dingen die lelijk zijn
Je JS code doet het niet, geen geldige syntax :+.

Maar wat is er mis met geen type te hoeven specificeren? Python doet dat ook, en daar klaagt toch ook niemand over?

Like brothers on a hotel bed

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Firesphere

Veritas Aequitas

quote:
Pizzalucht schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:52:
Oh shit, het rebooten lukt ook niet 8)7
Dan maar een hard reboot :+
Klinkt alsof er een berg zombies zijn ontstaan.

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Struikrover

Struikrover

raven op je pantoffels

Als je een error in je config hebt wil apache niks meer doen volgens mij, heb ik ook wel eens gehad.

• Pizzalucht
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:59
quote:
Firesphere schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:57:
[...]

Klinkt alsof er een berg zombies zijn ontstaan.
Klopt ja, en ik kreeg ze niet meer weg (ppid stond ook op 1?)

• StM
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:34
quote:
Struikrover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:57:
[...]

Je JS code doet het niet, geen geldige syntax :+.

Maar wat is er mis met geen type te hoeven specificeren? Python doet dat ook, en daar klaagt toch ook niemand over?
Het is meer dat drama dat je scope heet... Ik zie mezelf niet bepaald meer als een beginnend programmeur maar ik blijf daar nog regelmatig mee stoeien in JS.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

quote:
[...]
Bij deze :+

Dat het niet strong typed is is nog tot daaraan toe.
Dat het mutabel is is gewoon erg.

Maar dat is maar 1 voorbeeldje.

Geen poes, maar een muis

• Pankrates
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-10 19:16
Is het toegestaan om hier (geheel in het teken van eigen belang >:) ) een link naar een eigen vraag op SO te plaatsen, in het geval dat er nog mensen hier rond hangen die zich vervelen?

>++++++++++[>+>+++>++++++++>++++++++++>+++++++++++>++++++++++++>++++<<<<<<<-]>>>.>--
-.>.---.>------.<<.>>++.<<++++.>>-.>-.<<<<<++.>+++.>>--.<++.>+++++.<------.>++++++.+.---.<++++.<<<.

• Deathraven
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:30
Ik zou zeggen probeer het? Als een modje je de grond in stampt of als je ineens een week lang niet meer in kan loggen dan weet je genoeg :+ })

Maar serieusly, wel een goede vraag :P. * Deathraven heeft zich er ook al eens schuldig aan gemaakt.

Software Developer en op zoek naar een baan? PM me!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:20

.oisyn

Moderator Digitale valuta/coinmining

Discussiewinnaar 2014

quote:
R4gnax schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:37:
[...]

Jij hebt niet een probleem met JavaScript. Jij hebt een probleem met DOM. Significant verschil!
Euhm, de discussie was "vanilla JS". Uiteraard hebben we het dan over de standaard API's en niet zozeer over taal. De enige opmerking over de taal zelf komt van die laatste paar woorden in ZaZ's zin af (afgezien van de discussie die ontstond na jouw opmerking).

En dat bepaalde paradigma's ZaZ niet aanstaan ligt meer aan hemzelf.

.oisyn wijzigde deze reactie 06-02-2013 17:13 (13%)

Nixxes is hiring: 3D Visual Artist. DM voor details.

• Flowmo

Flowmo

iframe is my middle name

Tja, als je static strong typed talen gewend bent dan is een dynamic weak typed taal als JS wel wennen.

Maar zo heeft elke taal wel z'n quirks, JS steekt daar denk ik alleen met kop en schouders bovenuit.
JavaScript:
1
Array(16).join("wat" - 1) + " Batman";

Mooi voorbeeld van een video die al eerder langs is gekomen hier ;)

• Pankrates
  • Laatst online: 24-10 19:16
quote:
Deathraven schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:11:
Als een modje je de grond in stampt of als je ineens een week lang niet meer in kan loggen dan weet je genoeg :+ })
hoe ga ik dan in godesnaam de werkweek doorkomen 8)7

>++++++++++[>+>+++>++++++++>++++++++++>+++++++++++>++++++++++++>++++<<<<<<<-]>>>.>--
-.>.---.>------.<<.>>++.<<++++.>>-.>-.<<<<<++.>+++.>>--.<++.>+++++.<------.>++++++.+.---.<++++.<<<.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

quote:
Flowmo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:15:
Tja, als je static strong typed talen gewend bent dan is een dynamic weak typed taal als JS wel wennen.

Maar zo heeft elke taal wel z'n quirks, JS steekt daar denk ik alleen met kop en schouders bovenuit.
JavaScript:
1

Mooi voorbeeld van een video die al eerder langs is gekomen hier ;)
Maar toen VB met het Variant type kwam werd het verguisd en als JS het heeft is het 'effe wennen' en op te lossen met aandachtig gedisclipineerd programmeren 8)7
Ik zie de toegevoegde waarde er niet van. Het is gewoon niet handig punt uit :)
Als je het nodig hebt om eerst een int, dan een object in dezelfde variabele te proppen om er dan een string van te maken deugt je opzet toch al niet.

Geen poes, maar een muis

• Deathraven
  • Laatst online: 11:30
quote:
Pankrates schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:15:
[...]

hoe ga ik dan in godesnaam de werkweek doorkomen 8)7
Firstworld problems much ? :+

Deathraven wijzigde deze reactie 06-02-2013 17:24 (76%)

Software Developer en op zoek naar een baan? PM me!

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05:38

BikkelZ

CMD+Z

quote:
jhuiting schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Tja, maar dan heb je de afgelopen jaren ook de nodige serieuze projecten gemist met die visie :) Kijk bijvoorbeeld naar Cloud9 (IDE) dat zijn toch hele grote applicaties die geschreven worden in JS en een aantal van die gasten zijn slimmer dan gemiddelde (backend) programmeur hier (mij incluus uiteraard :P).
Met PHP kun je ook fantastische dingen doen, het gaat meer om de programmeur dan de taal.
quote:
Struikrover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:30:
Als je heel eerlijk bent, ik denk niet dat de kans bestaat dat JS nog eens wordt vervangen door een andere programmeertaal om als client-side scripttaal te dienen. Je kunt dan denk ik het beste hopen op een opvolger van JS die de tekortkomingen grondig durft aan te pakken. Zoals jhuiting hierboven ook al zei
Volgens mij moet het gewoon mogelijk zijn om een soort common intermediate language af te spreken net zoals je een hele regenboog aan programmeertalen kunt compileren naar .Net libraries. Maar goed dan krijg je een soort binaries en wellicht dat dat dan weer indruist tegen de alles-in-text mentaliteit rondom webpagina's.

Zoek tijdelijk werk als iOS / Android mobile of Microsoft dev deze winter

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

quote:
Flowmo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:15:
JavaScript:
1

Het enige rare hier is de Array(16) (waarom zou je ooit een array van N keer undefined willen maken, helemaal als meer parameters betekent dat je gewoon een krijgt van die parameters). De rest is volstrekt logisch, maar wordt uitgebuit om een onleesbaar voorbeeld te creŰren.

.oisyn wijzigde deze reactie 06-02-2013 17:50 (33%)

• HMS
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-10 15:03
quote:
ZaZ schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Maar toen VB met het Variant type kwam werd het verguisd en als JS het heeft is het 'effe wennen' en op te lossen met aandachtig gedisclipineerd programmeren 8)7
Ik zie de toegevoegde waarde er niet van. Het is gewoon niet handig punt uit :)
Als je het nodig hebt om eerst een int, dan een object in dezelfde variabele te proppen om er dan een string van te maken deugt je opzet toch al niet.
Variant in VB is hetzelfde als dynamic in C#? Of is dat var in C#? :$

Dynamic heeft wel zo zijn charmes, voorbeeld uit de vorige irritatie:
HMS in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"

• Eńrendil
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:47
quote:
NME schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:18:
Er loopt momenteel in een crewforum een discussie over grote topics en waarom die vooral niet zo groot moeten worden als ze nu zijn. Er is vanuit crisp en kees het verzoek gekomen om grote topics niet meer zˇ groot te laten worden. De redenatie daarachter:
[...]
Als grote topics vaker gesplitst gaan worden, zou er dan misschien ook iets met deze feature request kunnen gebeuren?
[feat] Zoeken en bladeren door topicreeksen

• Struikrover

Struikrover

raven op je pantoffels

Dat je 'var' moet typen vind ik iig wel ergerlijk. Het is parser-technisch net zo goed mogelijk om het weg te laten, als je dan toch bezig bent.

EDIT: in javascript bedoel ik dan.

Net als de ':' (colon) die je in Python na een if statement, for loop, class declaratie en zo moet typen. Wat is in hemelsnaam het nut? Zonder kan net zo goed, had men het idee 'omg, we hebben meer syntactic sugar nodig, laten we een dubbele punt afdwingen omdat het kan'? :P

Struikrover wijzigde deze reactie 06-02-2013 18:35 (4%)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Je krijgt in .net de keuze of je var of dynamic of typed wil gebruiken, daar zou ik best mee kunnen leven.

• Erwin537
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-10 22:04
Overigens over javascript, het steeds populairder worden en libs en frameworks die uit als paddestoelen uit de grond springen: http://badassjs.com/

• ValHallASW
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

ValHallASW

Schietende bloemen bijten wel!

Waarom heeft de Blender-community zo'n vreselijke fetisj voor video-tutorials? Ik snap dat het handig is om dingen te laten zien, maar wat is er mis met screenshots en wat old-fashioned tekst? Je weet wel, tekst, waar je makkelijk doorheen kunt scrollen, die snel te scannen is, waar je makkelijk iets in terug kunt zoeken, waar het woord 'uuuuuuuhhhhhh' niet in voorkomt, et cetera, et cetera.

[/rant]

Gelukkig doet wikibooks wel aan geschreven tekst O+

ValHallASW wijzigde deze reactie 06-02-2013 21:06 (3%)

``Some people, when confronted with a problem, think `I know, I'll use regular expressions.' Now they have two problems. --jwz''
Remember 23/10 - Wordt het wafflehat, o2 of toch moo?

• _Moe_
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-10 12:42
quote:
Erwin537 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:44:
Overigens over javascript, het steeds populairder worden en libs en frameworks die uit als paddestoelen uit de grond springen: http://badassjs.com/
Dat voorbeeldje 'heatmap' is wel mooi, al zou ik niet weten wanneer te gebruiken.

RTFM!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Caelorum

quote:
BikkelZ schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:31:
Je krijgt in .net de keuze of je var of dynamic of typed wil gebruiken, daar zou ik best mee kunnen leven.
:? var is toch typed?

• Struikrover

Struikrover

raven op je pantoffels

quote:
Erwin537 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:44:
Die balanced text vind ik een super idee, laten ze dat inderdaad standaard toepassen ofzo, zou er een stuk mooier van uit komen te zien :)

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:48

RayNbow

Kirika <3

quote:
[...]

Haskell doet dat ook, en daar klaagt toch ook nie...

...wacht... never mind... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
Ever wanted to skip the boring parts and jump right to the nice bits of a video? Try the LikeLines demo!

• R4gnax
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-10 23:55
quote:
Struikrover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:27:
Dat je 'var' moet typen vind ik iig wel ergerlijk. Het is parser-technisch net zo goed mogelijk om het weg te laten, als je dan toch bezig bent.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
(function(){
  var statement = "Het is parser-technisch net zo goed mogelijk om het weg te laten";
  var rebutal = (function() {
    var statement = "Nee, dat is het niet";
    return statement;
  })();  

console.logstatement );
  console.logrebutal );
})();

(function(){
  var statement = "Het is parser-technisch net zo goed mogelijk om het weg te laten";
    statement = "Nee, dat is het niet";
    return statement;
  })();  

console.logstatement );
  console.logrebutal );
})();

Dat betekent dus iets heel anders, heh?
quote:
'var' is statically typed via type inference die compile time plaats vindt.
'dynamic' is formeel ook gewoon statically typed. Het is "statically typed as type dynamic."

Het keyword 'dynamic' en alles er om heen is eigenlijk syntactic sugar om de CLR class System.Dynamic.DynamicObject heen. Deze doet het grootste gedeelte van zijn werk via een speciale laag bovenop de CLR die de ondersteuning voor dynamic typing geeft: de Dynamic Language Runtime (DLR). Bovendien biedt het een boel van dezelfde faciliteiten voor access interception die o.a. ook door ES6 / Harmony proxies en de ActionScript 3 Proxy class aangeboden worden.

R4gnax wijzigde deze reactie 06-02-2013 22:19 (31%)

• ValHallASW
  • Nu online

ValHallASW

offtopic:
nu wel in het goede topic >_<

Regexp-crossword: http://www.coinheist.com/rubik/a_regular_crossword/grid.pdf

*kladdert vrolijk verder in onenote*. De linkeronderhoek ben ik een eind mee, verder wil 't nog niet zo vlotten.

``Some people, when confronted with a problem, think `I know, I'll use regular expressions.' Now they have two problems. --jwz''

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

quote:
Struikrover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:27:

Absoluut niet. Dan krijg je die teringzooi zoals in PHP, dat je in een functie je globals moet declareren en dat je in een closure niet fatsoenlijk lokale variabelen kunt capturen.

Nee, variabelen declareren is een groot goed. Ik vind het zelfs jammer dat in Javascript niet gedeclareerde variabelen automatisch global zijn.
quote:
ValHallASW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:23:
offtopic:

*kladdert vrolijk verder in onenote*. De linkeronderhoek ben ik een eind mee, verder wil 't nog niet zo vlotten.
Cool :). Moeten het ook echt woorden vormen?
.edit: lijkt me niet, als ik het zo eventjes bekijk.

.oisyn wijzigde deze reactie 06-02-2013 23:37 (34%)

• Erwin537
quote:
.oisyn schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:33:
Cool :). Moeten het ook echt woorden vormen?
.edit: lijkt me niet, als ik het zo eventjes bekijk.
Er zit een woord in verborgen, maar het is niet dat je het kan raden. De letters zitten niet in ÚÚn lijn, en worden gescheiden door een teken.

• ValHallASW
  • Nu online

ValHallASW

quote:
ValHallASW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:23:
offtopic:

Inmiddels heb ik 'm af (in iets meer dan een uur), dus het is niet idioot moeilijk :-)

• R4gnax
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-10 23:55
quote:
Ik vind het zelfs jammer dat in Javascript niet gedeclareerde variabelen automatisch global zijn.
Niet in strict mode. ;)

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Damn, ik ben al een tijdje bezig op mijn werklaptop om voor hobbyprojectjes in Visual Studio Express e.e.a. te doen. Besluit ik de solution eens te clonen naar mijn Mac in MonoDevelop. Werkt ie gewoon zonder aanpassingen, inclusief NUnit tests. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

Yay! C# ontwikkelen op Mac.

http://www.playyard.nl - Mijn band

• armageddon_2k1
  • Nu online
quote:
Absoluut niet. Dan krijg je die teringzooi zoals in PHP, dat je in een functie je globals moet declareren en dat je in een closure niet fatsoenlijk lokale variabelen kunt capturen.
Halp, ik snap hem niet helemaal. Die tweede begrijp ik:
PHP:

1
<?php
$closure = function($arg0$arg1use ($local1, &$local2) { ...}
?>

Helemaal als je wel met talen heb gewerkt die dat niet nodig hebben is het enorm irritant. Vooral ook omdat je ook goed op moet letten op de references.

Maar wat bedoel je met die 1e? Toch niet het global keyword of wel? Ik zie namelijk niet in dat je ooit het keyword global wil gebruiken in PHP >= 5.0 :) Of bedoel je iets anders?

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 07-02-2013 08:29 (12%)

• .oisyn

.oisyn

Discussiewinnaar 2014

quote:
armageddon_2k1 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:28:
Maar wat bedoel je met die 1e? Toch niet het global keyword of wel? Ik zie namelijk niet in dat je ooit het keyword global wil gebruiken in PHP >= 5.0 :) Of bedoel je iets anders?
Waarom niet? Omdat je globale variabelen vies vindt, of omdat er een andere manier is om globale variabelen te gebruiken?

• OkkE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 16:52

OkkE

twitter.com/okke29

Interessant artikel over grid-systems icm responsive designs: Responsive grid systems; a solution?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”

• Erwin537
Arrghhh, ik heb een klik actie met JQuery op twee verschillende dingen, de ene voert echter beide functies uit (remove class en daarna gelijk weer addClass) waardoor het lijkt alsof er niets gebeurd.

Nu al een tijdje naar aan het kijken, maar het slaat gewoon nergens op. Snap ook niet waarom het uitgevoerd wordt.. bij het debuggen zie ik het niet gebeuren.

EDIT: het blijkt dat omdat de knop een child is van de ander, de parent dit ook als een klikactie ziet?? 8)7
EDIT2: gefixed met "e.stopPropagation();" 8)

Erwin537 wijzigde deze reactie 07-02-2013 10:29 (17%)

• .Gertjan.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-10 19:18
quote:
Erwin537 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:16:
EDIT: het blijkt dat omdat de knop een child is van de ander, de parent dit ook als een klikactie ziet?? 8)7
EDIT2: gefixed met "e.stopPropagation();" 8)
Die is erg leuk ja :+

Ontdekte onlangs ook dat jQuery events bind aan zowel het control als de children (zeker bij een click is die erg leuk omdat ieder element een click ondersteund, waar een change alleen bij form elementen werkt). In veel gevallen is dat ontzettend handig, maar zoals jij hebt ervaren kan het je ook redelijk wat hoofdpijn opleveren :X

Meestal werk ik op het diepste element, maar soms zie je dat over het hoofd en krijgen ook de children het gedrag, in veel gevallen niet direct een probleem, maar bij toggle functies ga je daar de mist mee in :)

Tijdje terug stond er in de devschuur een mooi voorbeeld hoe het wel handig kan zijn, namelijk bij een change event op form controls, je hoeft dan niet meer alle form controls los te binden, maar bind gewoon op de container, werkte best leuk :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Flowmo

Flowmo

iframe is my middle name

Dat heet dus event bubbling. Een event gaat omhoog in de DOM tree om zo alle event handlers tot de root te activeren. Dat stop je inderdaad met e.stopPropagation().

• Struikrover

Struikrover

raven op je pantoffels

quote:
R4gnax schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:08:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
(function(){
    var statement = "Nee, dat is het niet";
    return statement;
  })();  

console.logstatement );
  console.logrebutal );
})();

(function(){
    statement = "Nee, dat is het niet";
    return statement;
  })();  

console.logstatement );
  console.logrebutal );
})();

Dat betekent dus iets heel anders, heh?
Je hebt het nu over de huidige implementatie. Ik stelde alleen dat het technisch heus mogelijk is om de taal zo te maken dat je geen 'var' hoeft te typen voor variabelen declaratie. Nu werket het niet nee.

Maar .oisyn heeft wel een punt. In JS weet je nooit of een variabele dan niet ergens buiten je scope al bestaat, dat is nu al een hel. Python werkt anders wat dat betreft, dan heb je het probleem ook minder.

• armageddon_2k1
  • Nu online
quote:
.oisyn schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:47:
[...]

Waarom niet? Omdat je globale variabelen vies vindt, of omdat er een andere manier is om globale variabelen te gebruiken?
Ik vind ze vies :) Als ik het gebruik van globale variabelen zie in iemands code is er vaak een fundamenteel probleem onder de motorkap. Overigens heb ik me daar ook aan schuldig gemaakt :+ Voor mij is het een code smell, maar ik ontken niet dat er vast nuttige toepassingen voor zijn. Ik ben ze alleen nog niet tegenkomen :)

• GateKeaper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-10 18:39

GateKeaper

#1 Procastinator

In het kader van het nieuwe Discourse, kwam ik gisteren ook Branch tegen. Beetje het idee van Disqus maar dan ook een oplossing zoeken voor het eeuwige gequote en het door elkaar lopen van discussies binnen 1 thread.

Eerste indruk is goed :) Alleen jammer dat het weer een hosted service is.

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

quote:
armageddon_2k1 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:45:
[...]

Ik vind ze vies :) Als ik het gebruik van globale variabelen zie in iemands code is er vaak een fundamenteel probleem onder de motorkap. Overigens heb ik me daar ook aan schuldig gemaakt :+ Voor mij is het een code smell, maar ik ontken niet dat er vast nuttige toepassingen voor zijn. Ik ben ze alleen nog niet tegenkomen :)
Je hebt toch gewoon soms waardes die over de gehele application scope te benaderen moeten zijn?
Dan vind ik het jongleren met locals nou niet echt je code ten goede komen.

Geen poes, maar een muis

• Korben
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-10 14:46

Korben

() => {};

quote:
GateKeaper schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:45:
In het kader van het nieuwe Discourse, kwam ik gisteren ook Branch tegen. Beetje het idee van Disqus maar dan ook een oplossing zoeken voor het eeuwige gequote en het door elkaar lopen van discussies binnen 1 thread.

Ik vind Branch er maar rommelig uitzien, en het moderatiemodel is gebaseerd op het boven het maaiveld uit laten steken van enkele replies, terwijl Discourse de hele discussie behoudt maar met het idee dat ongewenste reacties worden onderdrukt met een reputatie-systeem.

| TESV \o/ | ME2 \o/ | FC3 \o/ | NL920 \o/
.oisyn: ╔chte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Struikrover

Struikrover

raven op je pantoffels

quote:
ZaZ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:48:
[...]

Je hebt toch gewoon soms waardes die over de gehele application scope te benaderen moeten zijn?
Hangt van de structuur van je applicatie af. De meeste PHP frameworks hebben bijvoorbeeld een enkele $app dat een object is waar inderdaad vaak van dit soort locals in zitten, die dan in z'n geheel wordt doorgegeven aan een service. Maar dat kan vooral doordat je een single point of entry in je applicatie hebt (index.php).

• armageddon_2k1
  • Nu online
quote:
[...]

Klopt, maar dat heb ik nooit met een global op hoeven lossen :)
Als een class een bepaalde application-wide property/class moest hebben dan is dat in mijn geval vaak een 'service' in de service-container geweest. De class implementeert een interface waardoor de container geinject wordt na initalisatie.

Misschien een beetje overdreven, maar voor mij werkt het. Ik hobby ook maar gewoon wat aan :)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

quote:
Korben schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:52:
[...]

Ik vind Branch er maar rommelig uitzien, en het moderatiemodel is gebaseerd op het boven het maaiveld uit laten steken van enkele replies, terwijl Discourse de hele discussie behoudt maar met het idee dat ongewenste reacties worden onderdrukt met een reputatie-systeem.
Ik zie het dan ook meer als alternatief voor Disqus dan als voor Discourse :) Discourse is echt nice, maar dat is meer een alternatief voor een forum. Branch is een alternatief voor reacties onder blogs, nieuwsitems etc.

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:48

RayNbow

Kirika <3

quote:
[...]

Gebruik de reader monad! :+

Ipsa Scientia Potestas Est
Ever wanted to skip the boring parts and jump right to the nice bits of a video? Try the LikeLines demo!

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

Heb m'n koffiemok maar in de TS erbij gefrot!

Drinkt erg lekker:
http://tweakers.net/ext/f/0rWswJoMrVUkhbyX4NG5vkPs/full.jpg

Chromeo vs David Bowie - Jealous Dance (RUINMYTUNE MashUp) | The Prodigy vs Katy Perry - Smack my Dark Horse
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu

• windwarrior
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-10 19:04

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

quote:
BtM909 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:02:
Heb m'n koffiemok maar in de TS erbij gefrot!

Drinkt erg lekker:
[afbeelding]
Vette mok :D, het zou helemaal cool zijn als ie warmtegevoelig is, als je koffie dan op is, wordt de mok koud en moet je dus aan het werk (je hebt immers je koffie op)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

quote:
windwarrior schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:07:
[...]

Vette mok :D, het zou helemaal cool zijn als ie warmtegevoelig is, als je koffie dan op is, wordt de mok koud en moet je dus aan het werk nieuwe halen (je hebt immers je koffie op)
FTFY.

Koffie op is nieuwe halen. Zonder koffie geen werk.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

quote:
[...]

Vette mok :D, het zou helemaal cool zijn als ie warmtegevoelig is, als je koffie dan op is, wordt de mok koud en moet je dus aan het werk (je hebt immers je koffie op)
Koffie op :? Mok koud :? :? Werken :? :? :?

:+

Chromeo vs David Bowie - Jealous Dance (RUINMYTUNE MashUp) | The Prodigy vs Katy Perry - Smack my Dark Horse

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

Een Jurassic Park feitje (die jullie allang wisten):
http://i.imgur.com/iBmeTJG.jpg

Ik heb trouwens wel zin in een discussie over programmeren / hacken in films :D :Y

De goeie oude tijd van The Net; was Hackers nou wel of geen juweeltje; wie heeft er tenenkrommend naar Swordfish gekeken en laten we het maar niet hebben over hoe fantastisch technologie is in series (CSI en consorten) en mooiste is Dexter waarbij je een vingerafdruk via je touchscreen scherm kan nemen :+

Ook een leuk artikel: http://jtnimoy.net/?q=178

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
quote:
[...]

Dat idee bestaat dus al he, zie TS van Iteratie 2:
http://tweakers.net/ext/f/5xbgJPbp090ZEwyVcnh3vF4p/full.jpg

Flickr

• Erwin537
quote:
BtM909 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:38:
Ik heb trouwens wel zin in een discussie over programmeren / hacken in films :D :Y
Live free or die hard 4 : IMDB: Live Free or Die Hard (2007)
Hoe hebben de criminele 'hackers' het voor elkaar gekregen de computers van die andere 'hackers' op te blazen? Als ik het goed herinner (uit 2007) zeiden ze dat ze die er stiekem in hadden gestopt of iets dergelijks, maar dan zouden ze daarna nog de pc moeten hacken of iets dergelijks?

• OkkE

OkkE

twitter.com/okke29

quote:
BtM909 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:38:
Misschien kunnen we 't eens hebben over films/series waarin het wÚl realistisch wordt gebracht? :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”

• mrmartijn
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:00

mrmartijn

Het begin van The social network?

http://driverdatabase.nl/ - Drivers zoeken op hardware ID

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Je bent zelf hydrofiel.

quote:
GateKeaper schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:45:

Ik vind dat Discourse echt niks. AJAX ALL THE CALLS!1!!1!

Die debiele "Loading..."-popup haalt alle vaart uit je browse-ervaring. Er is nog zo'n webframework dat dat zo doet, met een icoon met een wolkje en tandwielen. Ik haat dat. Ik heb liever dat de browser na een klik nog even de vorige pagina laat staan en dan ineens de nieuwe pagina eroverheen "klapt", dan dat je naar een nutteloos scherm zit te kijken tot de data binnen is...

Maar niemand lijkt tegenwoordig meer rekening te houden met latency. Ook hier op T.net wordt bijvoorbeeld de DM-popup met AJAX geladen, waardoor je op je mobiel of met een brakke internetverbinding (Ziggo :Z) een paar seconden naar een Loading-scherm zit te kijken. Of de ABN AMRO-app, die bij overboeken standaard eerst je eigen rekeningen laat zien en een knop "Adresboek", maar die knop werkt pas nadat je eigen rekeningen zijn geladen. Onderweg (T-Mobile :Z) kan dat wel 10+ seconden duren...

CodeCaster wijzigde deze reactie 07-02-2013 13:47 (20%)

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• bdalenoord
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-10 18:24

bdalenoord

Android... why u hav no PDFView? Iemand tips om PDF te embedden... Aaargh!

Take time every day to laugh, to think, to cry. -- Jim Valvano

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

quote:
bdalenoord schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:45:
Interessant voor een apart topic :) ;)

• Gamebuster
  • Laatst online: 24-10 23:01

Gamebuster

Javascript fanboy

Ik heb echt een concentratie van niets vandaag; Alles wat ik probeer gaat fout
quote:
bdalenoord schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:45:
Converteer naar HTML document, gebruik HTMLView

Gamebuster wijzigde deze reactie 07-02-2013 13:50 (60%)

Collega gezocht: Freelance of loondienst, parttime of fulltime, thuiswerk of op kantoor; allemaal mogelijk! Stuur me een PM!

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-10 15:50

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier ook een niet opschiet dag! :o Er en komen veel te veel mailtjes met kleine dingen binnen... :/

VILF Gaming

• bdalenoord
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-10 18:24

bdalenoord

quote:
BtM909 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:49:
[...]

Interessant voor een apart topic :) ;)
Mwoa... vooralsnog niet echt van belang... misschien dat we over een paar weken weer verder prutsen...

Take time every day to laugh, to think, to cry. -- Jim Valvano

• Intru
  • Laatst online: 10-10 16:24
Is er iemand die een bestaande (liefst geen Flash) manier/library weet om data van Nederlandse gemeenten te visualiseren? Dus iets als http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ra/personen-uitkering.htm (Google Chart Tools werkt alleen op provincie niveau).

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:26
NSLogs. EVERYWHERE.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

quote:
Spoed: webdeveloper gezocht met verstand van Firmware, PHP en Facebook (API)
Wij zoeken een freelance programmeur met verstand van Firmware, PHP en Facebook (API).

Opdracht:
- Zoek met ons een geschikte modem om de firmware mee te 'resetten;
- Help ons de software te installeren (WIFI vraagt geen wachtwoord maar LIKE;
- Help ons aan een back-end waar de gebruiker zijn/haar loginpagina kan aanpassen (logo/aanbieding) en de (facebook) statistieken van zijn/haar pagina kan bekijken.

Voorbeeldvideo:
YouTube: Hotspot FREE Social - Social Wi-Fi is here!#!

Deze opdracht heeft spoed.
Vond 't een behoorlijk vreemde combinatie van eisen. Maar filmpje verklaart een hoop. Bijzonder....

GateKeaper wijzigde deze reactie 07-02-2013 14:18 (5%)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

quote:
Ik gebruik er ook bakken van om ingewikkelde drag drop animaties etcetera te debuggen. Hoe zou je dat dan anders meoten doen? Breakpoints stelen nou eenmaal de focus.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:26
quote:
BikkelZ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:19:
[...]

Ik gebruik er ook bakken van om ingewikkelde drag drop animaties etcetera te debuggen. Hoe zou je dat dan anders meoten doen? Breakpoints stelen nou eenmaal de focus.
Ze zijn ook retehandig, maar ze vertragen de boel ontzettend. Het is een beetje alsof je je hand in iemand z'n reet steekt. Je voelt precies alles bewegen, maar voor beide partijen geen leuke ervaring :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

quote:
OkkE schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:38:
[...]

Misschien kunnen we 't eens hebben over films/series waarin het wÚl realistisch wordt gebracht? :)
Nou, noem er eens een paar... Volgens mij is Tron:Legacy wel realistisch en was The Matrix (iig de hack-scene van Trinity dat ook)

• .Gertjan.
Potverdorie, vervelend als je een volle planning hebt maar gewoon te ziek bent om iets te doen... Op de een of andere manier heeft een verkoudheid mij te grazen genomen afgelopen week waardoor mijn productiviteit zo goed als verdwenen is.

En natuurlijk niet alleen getroffen door een verstopte neus, maar meteen het hele spectrum erbij: spierpijn, hoofdpijn, afwisselend extreem warm of koud... Blegh....

Tijdens de "lunch" maar even op de bank gelegen en wat ibuprofen eringemikt tegen de spier-/hoofdpijn maar het lijkt niet echt veel te helpen... :'(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

quote:
Vinnienerd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:30:
[...]

Ze zijn ook retehandig, maar ze vertragen de boel ontzettend. Het is een beetje alsof je je hand in iemand z'n reet steekt. Je voelt precies alles bewegen, maar voor beide partijen geen leuke ervaring :+
Ah daar komt de term retehandig vandaan :')

---

Enfin, mijn drag & drop fotovolgorde veranderen functionaliteit werkte gisteren wel vlekkeloos dankzij rectale introspectie _/-\o_

BikkelZ wijzigde deze reactie 07-02-2013 14:34 (15%)

• _Moe_
quote:
.Gertjan. schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:32:
En natuurlijk niet alleen getroffen door een verstopte neus, maar meteen het hele spectrum erbij: spierpijn, hoofdpijn, afwisselend extreem warm of koud... Blegh....
Griep dus

RTFM!

• .Gertjan.
quote:
Mmmm, zou ook zomaar kunnen. Moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste jaren niet echt veel last van heb gehad, maar als ik vroeger getroffen werd door een griep was het raak... Lag ik echt een hele tijd eruit en vaak nog een kleine longontsteking eroverheen... (wat genoeg schade heeft aangericht om niet door een duik-keuring heen te komen)

Vroeger kreeg ik altijd een griepprik vergoed (vanwege het longontstekingsverhaal), maar vanwege het principe "meer betalen, minder krijgen" in de zorg is dat geschrapt :-( (en ik denk er nooit aan om hem dan maar zelf te halen en betalen)...

Dus eigenlijk hoop ik dat het geen echte griep is, maar ik vrees ervoor.... Waarschijnlijk is door de stress de afgelopen periode mijn afweer wat zwakker geworden... Denk dat ik dan maar ga uitzieken, want jezelf in leven houden met thee en ibuprofen is ook niet echt handig...

Jammer dat ik niet eventjes de ziektewet in kan als ZZP-er ;) Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik mijzelf meer druk maak over het werk dat blijft liggen dan het geld...

Het is voor mij dus vanaf nu "De Devschuur Groentebouillon Corner" :P

• _Moe_

Stress? Daar mag je je niet door laten vangen. Je moet je niet opjagen in dingen die je niet tijdig afkrijgt. Morgen is er weer een dag!

RTFM!

• Korben

Korben

() => {};

quote:
BikkelZ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:33:
[...]

Ah daar komt de term retehandig vandaan :')

---

Enfin, mijn drag & drop fotovolgorde veranderen functionaliteit werkte gisteren wel vlekkeloos dankzij rectale introspectie _/-\o_
"Rectale introspectie"... Toch wel ÚÚn van de meest kleurrijke dysfemismes voor debuggen die ik heb gezien. :+

.oisyn: ╔chte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.
quote:
_Moe_ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:07:

Stress? Daar mag je je niet door laten vangen. Je moet je niet opjagen in dingen die je niet tijdig afkrijgt. Morgen is er weer een dag!
Goed advies, maar helaas is dat voor een startende (nou ja startend, inmiddels +/- 3 jaar in de running) niet altijd te verkopen. Heb een aantal zeer leuke projecten, maar deze hebben allemaal hun eisen en willen mij het liefst 40 uur p/w inzetten (tot ik ze de factuur presenteer ;) ).

Ik ben het met je eens dat het loslaten ook een kwaliteit is die belangrijk is, maar nee verkopen aan een klant is nu eenmaal niet zo heel leuk :-(

Daarnaast brengen bepaalde zaken ook "onbewust" stress mee, zo zijn we pas met een stagiair begonnen, veranderd mijn rol in een aantal projecten, is mijn eenmanszaak omgegaan naar een BV, etc. Allemaal dingen die toch wel hun tol eisen.

Maar soms moet je een stapje terug doen, en ik vrees dat nu dat punt is gekomen. Als mijn lichaam (en soms ook mijn humeur) mij dit soort signalen geeft moet ik die denk ik wel respecteren :)

• Flowmo

Flowmo

iframe is my middle name

quote:
Korben schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:13:
[...]

"Rectale introspectie"... Toch wel ÚÚn van de meest kleurrijke dysfemismes voor debuggen die ik heb gezien. :+
Het woord debuggen is ook afgeleid van "diep bukken" :+

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Veritas Aequitas

Over debuggen/diep bukken gesproken...
Bug op productieserver, oei
* Firesphere fixt bug
Nieuwe bug ontstaan
* Firesphere fixt nieuwe bug
App helemaal dood
* Firesphere zet originele code terug
Geen bugs, alles werkt weer naar behoren.

:? 7(8)7 :?

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Michali
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:13
Woei revision 7000, brengt vast geluk. :P

SoundCloud :: Mixes: A Fraction of Eternity

• Korben

Korben

() => {};

quote:
Michali schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:50:
Woei revision 7000, brengt vast geluk. :P
Niet zo veel als revision 7777. :P

• Gunirus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-10 13:39
quote:
Korben schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:52:
[...]

Hier zitten we nu aan 29211. Brengt vast ook geluk.

• Michali
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:13
quote:
Korben schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:52:
[...]

Soon... :P

SoundCloud :: Mixes: A Fraction of Eternity

• Ealanrian
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:38

Ealanrian

Segfault hunter

quote:
.Gertjan. schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:32:
Potverdorie, vervelend als je een volle planning hebt maar gewoon te ziek bent om iets te doen...
ik lig ondertussen de hele week al plat dus bereid je voor. Heb me lang niet meer zo slecht gevoeld...

But I wouldn't trust a person like me, if I were you. I heard it from a man who knows a fella who says it's true

• Rutix
  • Nu online
quote:
.Gertjan. schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:48:
[...]

Mmmm, zou ook zomaar kunnen. Moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste jaren niet echt veel last van heb gehad, maar als ik vroeger getroffen werd door een griep was het raak... Lag ik echt een hele tijd eruit en vaak nog een kleine longontsteking eroverheen... (wat genoeg schade heeft aangericht om niet door een duik-keuring heen te komen)

Vroeger kreeg ik altijd een griepprik vergoed (vanwege het longontstekingsverhaal), maar vanwege het principe "meer betalen, minder krijgen" in de zorg is dat geschrapt :-( (en ik denk er nooit aan om hem dan maar zelf te halen en betalen)...

Dus eigenlijk hoop ik dat het geen echte griep is, maar ik vrees ervoor.... Waarschijnlijk is door de stress de afgelopen periode mijn afweer wat zwakker geworden... Denk dat ik dan maar ga uitzieken, want jezelf in leven houden met thee en ibuprofen is ook niet echt handig...

Jammer dat ik niet eventjes de ziektewet in kan als ZZP-er ;) Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik mijzelf meer druk maak over het werk dat blijft liggen dan het geld...

Het is voor mij dus vanaf nu "De Devschuur Groentebouillon Corner" :P
Heel leuk maar de klant heeft er helemaal niks aan als jij eronder door gaat of op langere termijn uit de running gaat liggen. Als je ziek bent dan ben je ziek punt.

Nothing to see here!

• _Moe_
quote:
Rutix schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:01:
Heel leuk maar de klant heeft er helemaal niks aan als jij eronder door gaat of op langere termijn uit de running gaat liggen. Als je ziek bent dan ben je ziek punt.
Ik weet niet hoe jij dit nu bedoeld.
Maar ik ben van mening dat de klant dat dan maar moet verstaan. Ziek zijn is menselijk.
Het is natuurlijk wel zo dat je dit zo snel mogelijk moet melden aan je klant en niet pas wanneer je al over de deadline zit.

RTFM!

• Rutix
  • Nu online
quote:
_Moe_ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Ik weet niet hoe jij dit nu bedoeld.
Maar ik ben van mening dat de klant dat dan maar moet verstaan. Ziek zijn is menselijk.
Het is natuurlijk wel zo dat jij dit moet melden aan je klant en niet pas wanneer je al over de deadline zit.
Misschien zei ik het niet goed maar ik bedoelde dat de klant er daar maar begrip voor moet hebben. ;). Als jij namelijk doorgaat terwijl je ziek bent dan stort je op een gegeven moment in en dan is de klant verder van huis.

Nothing to see here!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Veritas Aequitas

Ben ik eindelijk thuis van een dag vol Heisenbugs. Heb ik een Heisenbug in m'n test-appje voor Android zitten :/

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:27

Ryur

quote:
Firesphere schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:52:
Ben ik eindelijk thuis van een dag vol Heisenbugs. Heb ik een Heisenbug in m'n test-appje voor Android zitten :/
Ik heb de bug gevonden. *duikt*

[img]http://sc2sig.com/s/eu/607382-1.png[/img]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

quote:
Firesphere schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:52:
Dus zo gauw je ophoudt met testen heb je geen bugs meer?

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Veritas Aequitas

quote:
BikkelZ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:51:
[...]

Dus zo gauw je ophoudt met testen heb je geen bugs meer?
Goed plan. * Firesphere closes IDE's

• Waster
  • Laatst online: 06:14
Ik had precies het omgekeerde. Vanmorgen stond er nog een onverklaarbare bug op mijn lijstje die ik helemaal onderaan had gezet op mijn todo, omdat ik geen flauw idee had wat het had veroorzaakt en geen tijdsinschatting ervan kon maken. Na tig andere klusjes zag ik dat de bug vanzelf was opgelost aan het einde van de dag :)

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-10 15:11
Altijd leuk als je zulke dingen in de commit log tegen komt:
code:
1
Commit: Silent beeps to please colleagues

Gaat om een stukje code om het volume van een piepje van de NFC reader in te stellen. Zwaar irritant als je dat gepiep de hele dag om je heen hoort :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Ijstheefles
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:51
quote:
Waster schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:38:
Ik had precies het omgekeerde. Vanmorgen stond er nog een onverklaarbare bug op mijn lijstje die ik helemaal onderaan had gezet op mijn todo, omdat ik geen flauw idee had wat het had veroorzaakt en geen tijdsinschatting ervan kon maken. Na tig andere klusjes zag ik dat de bug vanzelf was opgelost aan het einde van de dag :)
Dat is niet alleen met bugs zo... =P

• OkkE

OkkE

twitter.com/okke29

Screenshots van GeoCity websites in Netscape: http://oneterabyteofkilobyteage.tumblr.com/ :D

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:23

Haan

dotnetter

Lol ik word net gebeld door de bekende 'Microsoft helpdesk' om mij te helpen met mijn besmette Windows installatie :P

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

Pagina: 1 2 3 ... 188 Laatste

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013