Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dell maakt geld annulering niet terug over

Pagina: 1
Acties:

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-04 19:02
Beste Tweakers

Op 29 november 2012 heb ik een laptop bij Dell besteld. Deze laptop kostte bijna ¤900,-. Op de website stond toendertijd dat levertijd binnen 2 dagen zou zijn, na 5 dagen was die nog steeds niet opgestuurd en heb ik besloten om een Lenovo laptop te kopen (waar ik heel erg blij mee ben!) Omdat ik net salaris had gehad, dacht ik wel dat het een goed idee zou zijn om de Lenovo te kopen, ondanks dat ik het geld van Dell nog niet terughad. Dit bleek achteraf toch niet zo’n goed idee te zijn.

Dell had mij namelijk gevraagd om in een mail mijn rekeningnummer op te sturen, alsmede een screenshot van mijn rekening, waar ook het nummer in stond, wat ik natuurlijk gelijk gedaan heb. Helaas heb ik een tikfout in de mail gemaakt, waardoor er een cijfer mistte in de mail, in de screenshot stond wel het goede rekeningnummer en was ook duidelijk zichtbaar. Toen ik netjes door Dell werd gecontacteerd of het geld er al op stond, bleek dit niet zo te zijn en werd ik verzekerd dat het zo snel mogelijk opgelost zou worden. Op dit moment zijn we bijna 2 maanden verder en heb ik nog geen cent gezien van Dell!! Ook al hebben ze de verplichting om het geld binnen een maand terug over te maken. Ik heb ze tot deze vrijdag de tijd gegeven om het geld terug over te maken, coulant als ik ben, maar nu is mijn geduld toch echt op. Ik heb ze al iets van 10x gemaild en 2x gebeld, maar ze houden hun poot stijf.

Ik vind echt dat een bedrijf moet zien waar het geld vandaan komt en dat ze niet om een foutgevoelige mail moeten vragen om mijn rekening te geven! Toen ik de klantenservice ook belde was er ook een zeer ongeïnteresseerde vrouw aan de lijn die mij en doodleuk vertelde dat het wel 6 maanden kon duren EN dat ik niet haar leidinggevende mocht spreken omdat het niet belangrijk genoeg zou zijn.
Ondertussen gijzelen ze al 2 maanden mijn geld en ik heb wel een rechtsbijstandverzekering, maar daar zit een eigen risico aan vast die ik liever niet hieraan opmaak!

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven wat ik moet doen en of ik wel in mijn recht sta, ik heb immers een tikfout gemaakt.

Alvast bedankt.

P.S: Ik wist niet in welk sub-forum ik dit moest plaatsen, dus heb ik dit maar hier geplaatst. :$

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:32
Dus je betaald maandelijks voor rechtsbijstand, maar je wilt het niet gebruiken omdat je dan eigen risico moet betalen? Lap voor die eigen risico en laat de rechtsbijstand het oplossen. Soms krijg je zelfs direct geld uitgekeerd van je verzekering, omdat het voor hen duurder is om te gaan procederen ;).

Neem in elk geval de moeite om je verzekering te bellen en te vragen wat verstandig is ;).

Bowers & Wilkins Freak

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:40

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
Dit hoor in het shopping forum thuis.

Help mee aan een onderzoek naar motivaties en communicatiegedrag van tweakers. Bedankt!

• Discipline
Het eigen risico is ¤125,- en dat gooi ik liever niet weg. Ik vind het ook een beetje krom van mijn verzekering, maar goed. In ieder geval bedankt voor je bericht.

Edit: dankje Bolletje

Discipline wijzigde deze reactie 27-01-2013 18:51 (7%)

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:32
quote:
Trolling-ego schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:51:
Het eigen risico is ¤125,- en dat gooi ik liever niet weg. Ik vind het ook een beetje krom van mijn verzekering, maar goed. In ieder geval bedankt voor je bericht.

Edit: dankje Bolletje
Ik denk dat je voor die ¤125,- een boel getouwtrek voorkomt. Maargoed; dat is meningsafhankelijk. Als ik inmiddels al meerdere maanden zat te wachten, en waarschijnlijk ook nog eens dik een half jaar moet gaan wachten, zou ik die ¤125,- er graag voor over hebben om het zo snel mogelijk geklaard te krijgen. Zulke dingen kosten -ook geestelijk- vaak zoveel energie dat het het niet waard is. Maar goed, my 2 cents :Y)

Bowers & Wilkins Freak

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Waar baseer je de verplichting tot het binnen een maand terugstorten op?

Voor zover ik zie heb je enkel een aanvraag tot annulering gedaan en is deze momenteel nog niet toegekend...

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:33

Kenzi

Scientia potentia est

je maakt zelf een tikfout in je rekening nummer, Dell moet dus gaan uitzoeken waar dat geld gebleven is en het zien terug te krijgen (wat soms nog wel eens heel lastig kan zijn). jah dat duurt langer, daarom ook altijd dat soort belangrijke informatie dubbelchecken voor je het verstuurd. en die 30 dagen, daar hebben ze zich aan gehouden, dat het rekeningnummer fout was kunnen zij niks aan doen. echt sterk sta je dus niet

www.gamecensor.nl

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Nu online
Dom dat je je rekeningnummer verkeerd typte, maar goed, dat kan de beste overkomen.

Met Dell moet je niet te vaak mailen. Dat duurt lang en bovendien zijn het soms buitenlanders die er geen snars van begrijpen. Bellen is bij dat bedrijf écht het best. Als je de eerste keer een lastige telefonist treft dan moet je het gewoon weer eens proberen. En vraag naar de juiste afdeling en persoon en laat je niet afschepen. Dus: Bellen. Morgen. Meteen.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
quote:
Kenzi schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:29:
dat het rekeningnummer fout was kunnen zij niks aan doen
Dan moeten ze je ook niet verplichten om je rekeningnummer te tikken in een bericht als tekst én een afbeelding bij te voegen waar het nummer op staat, als ze het toch niet controleren.

Feitelijk had Dell meteen een mailtje terug moeten doen met de constatering dat het rekeningnummer welke was ingetikt niet correspondeerde met het nummer op de afbeelding. Kortom: waar ligt de schuld nu dan?

De PowerBalls zijn op!

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:18
Als hun het geld overgeboekt hebben naar de door jouw opgegeven rekeningnummer zijn hun verplichtingen voldaan. Ik zou wel rechtsbijstand inschakelen om het proces te versnellen. Ik ken zaken waarbij het soms meer dan een jaar duurde voordat men geld terugkreeg bij een verkeerde overboeking.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk

• Discipline
Ik heb haar rekeningnummer ingetoetst en haar naam in google en daar stond haar adres en telefoonnummer! Gelijk gebeld en ze gaf gelijk toe dat ze het geld ontvangen heeft. Ze kan alleen volgens haar het geld niet gelijk terugbetalen. Ze wil in 5 termijnen terugbetalen, wat ik eigenlijk echt teveel vind. Ik ga morgen Dell bellen dat ik het geld getraceerd heb en dat ik het geld in 5 werkdagen op mijn rekening wil hebben. Gelijk even een brief erachteraan en dan hopen dat ze betalen. Of ik schakel zelf een incassobureau in.

Iedereen bedankt voor hun hulp en meer suggesties zijn altijd welkom!
En Sypie, ben het helemaal met je eens!

• Kenzi

Kenzi

Scientia potentia est

een incasso bureau kan weinig voor je doen aangezien Dell zich aan zijn verplichtingen heeft gehouden.
quote:
Je hebt helaas weinig rechten. Je bent afhankelijk van de medewerking van de ontvanger. In de Algemene Bankvoorwaarden staat dat banken niet de naam en het rekeningnummer hoeven te controleren. Dit betekent dat het geld gewoon wordt overgemaakt als het verkeerd ingetypte rekeningnummer daadwerkelijk bestaat.
http://www.consumentenbon...keningnummer-overgemaakt/

dus je moet niet bij Dell zijn maar bij haar.

www.gamecensor.nl

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Moderator SF

Sowieso schrijf je zo!

quote:
Kenzi schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:01:
een incasso bureau kan weinig voor je doen aangezien Dell zich aan zijn verplichtingen heeft gehouden.

[...]

http://www.consumentenbon...keningnummer-overgemaakt/

dus je moet niet bij Dell zijn maar bij haar.
Niet van toepassing.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Gomez12
Apart, je vergeet 1 nummer en dan zou ik verwachten dat het geen geldig banknr meer zou zijn (om door de proef van 11 moet je minimaal 2 nrs fout hebben).

Ook apart dat je haar naam hebt (alhoewel als je allebei ING hebt)...

Maar dan is het nu gewoon simpel : Afwachten...
In principe heeft Dell aan haar directe verplichtingen voldaan, ze hebben het geld overgemaakt naar het rekeningnr door jou opgegeven.
Dell gaat jou niet voorfinancieren zonder rente, jij krijgt je geld pas als Dell het terug heeft van het rekeningnr waar jij het naartoe overgemaakt wilde hebben.

In wezen vind ik een andere topic-title dan ook wel op zijn plaats. Dell heeft het geld van de annulering wel overgemaakt, zelfs naar het gevraagde bankreknr...

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

mcsluis

Yeah but no but, shut up!

quote:
Trolling-ego schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:46:
Ik heb haar rekeningnummer ingetoetst en haar naam in google en daar stond haar adres en telefoonnummer!
Mist er een stuk uit dit topic? Het lijkt wel alsof dit compleet uit de lucht komt vallen.

Er raar trouwens dat dell niet na vijf dagen heeft kunnen constateren dat het geld was terug geboekt, hetzij naar een ander rekeningnummer. Dat je daar nu zelf achter moet komen getuigd van een bijzonder administratie daar bij Dell.

Echter er zijn natuurlijk meerdere schuldigen in de verhaal, jij die je rekeningnummer verkeert doorgeeft, Dell die niet checked of het rekningnummer klopt, en tot overmaakt van ramp één of ander mokkel die geld dat niet van haar is, uitgeeft..

Als ik plotseling ¤900 euro van Dell op mijn rekening krijg, dan zou ik even bellen waaraan ik dat te danken heb.

De 'dievegge' (daar komt het wel op neer), kan wat mij betreft een persoonlijke lening bij de bank afsluiten of een credit card nemen om het geld morgen nog terug te betalen.

[DS211+2TB] [LG 47LM860V] [Mrzntz-SR6008+4 x Monitr Audio BX2+BXCenter+SVS PB-1000] [RaspPi B] [60D+50MM1.8+Sigma 17-50F2.8 EX OS+EF-610DG Super] [Galaxy S3] [Asus T100]] [DSGN R4+Z77-Extreme4+i7-3770K+16GB+840 EVO(250)+R9 290 TWNFRZR+2443BW+2243BW+K90]

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:57
Bestaan er dan 10 cijferige rekeningnummers van betaalrekeningen?
Voor zover ik ze altijd tegenkom, zijn dat altijd 9 cijfers.
Alleen spaarrekeningen hebben 10 cijfers.
Dus het geld is rechtstreeks naar iemand zijn spaarrekening gegaan?
Geldt daar geen andere voorwaarden met betrekking tot 'verkeerd overmaken'?

De gironummers zijn natuurlijk een aparte tak.

Kijk voor de beste sat links naar http://satelliet.start-plaats.nl

• pinokkia
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:27
quote:
Helaas heb jij pech gehad, want Dell heeft zich netjes aan hun regels gehouden. Zij hebben het geld naar de rekeningnummer die jij als eerst heb doorgegeven. Nu moet je naar de persoon die jouw geld heeft gekregen vragen wanneer je het terugkrijg. Uit goodwill kan ze het geld rechtstreeks terugstorten. Doet/wil ze dat niet, dan moet je als nog je beroepen bij Dell, want als bedrijf kunnen ze aantonen dat het geld op verkeerd rekeningnummer hebben gestorneerd en zodra Dell het geld heeft. Dan kunnen ze het aan jouw terugstorten.

pinokkia wijzigde deze reactie 27-01-2013 20:56 (24%)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Gomez12
quote:
mcsluis schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:33:
[...]
Er raar trouwens dat dell niet na vijf dagen heeft kunnen constateren dat het geld was terug geboekt, hetzij naar een ander rekeningnummer.
Dell kan zien dat het geld van hun rekening af is, dan is het een stukje persoonlijke service van Dell dat zij de klant opbellen om te vragen of die het ontvangen heeft. Is niets raars aan, eerder extreem netjes
quote:
Echter er zijn natuurlijk meerdere schuldigen in de verhaal, jij die je rekeningnummer verkeert doorgeeft, Dell die niet checked of het rekningnummer klopt, en tot overmaakt van ramp één of ander mokkel die geld dat niet van haar is, uitgeeft..
Dell kan helemaal niet controleren of het rekeningnr klopt (behalve dan door een getypt rekeningnr naast een screenprint te gaan leggen en waarom zou je dat doen als het gelijk moet zijn?)
En tja, dat "mokkel" hoeft er ook niet direct iets aan te kunnen doen. Als ik 900 van Dell krijg dan ga ik ze ook aanbieden dat ze het in 5 maandelijkse termijnen terug kunnen krijgen, waarom sneller dan noodzakelijk?
Dat "mokkel" kan er niets aan doen.
quote:
De 'dievegge' (daar komt het wel op neer), kan wat mij betreft een persoonlijke lening bij de bank afsluiten of een credit card nemen om het geld morgen nog terug te betalen.
Daar bestaan gewoon wettelijke termijnen etc voor hoor.

En tja iemand voor dievegge uitmaken terwijl zij er niets aan kan doen gaat ietwat ver vind je niet?
En tja, als ik hier de communicatieskills van TS richting Dell lees (tot vrijdag / binnen 5 dagen terug) dan vermoed ik dat zijn communicatie skills naar die mevrouw ook niet helemaal op en top zijn geweest.

Dus mevrouw wordt vanuit het niets opgebeld door een onbekende die geld gaat eisen (iets anders verwacht ik niet na wat ik hier van TS heb gelezen) dan zou ik ook resoluut mijn hakken in het zand gooien en zeggen : ajuu paraplu.
Mevrouw heeft niets fout gedaan, Dell heeft niets fout gedaan, enkel TS heeft iets fout gedaan.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Mevrouw heeft wel iets fout gedaan. Ze heeft de bank of de afzender niet op de hoogte gesteld van een betaling waarvan ze de afkomst niet weet.

Net even de voorwaarden van de Rabobank er bij gepakt en daar staat zelfs in dat de opdrachtgever verantwoordelijk is voor het controleren van het juiste rekeningnummer. In dit geval is die controle niet goed gedaan door Dell, en daar mag TS ze op wijzen. Het is wel degelijk de fout van Dell en in mindere mate van TS.

De controle van Dell tussen getikte tekst en afbeelding is niet waterdicht waardoor fouten ontstaan in gevallen die TS schetst. Jammer voor de klant en vooral extra werk voor Dell wanneer het fout gaat, zoals nu. Ook krijgt Dell negatieve reclame, waar ze in het verleden ontzettend veel moeite hebben gedaan om dat weer ongedaan te krijgen.

Misschien eens wat Twitteren en Facebooken richting Dell. (op een nette manier uiteraard)

De PowerBalls zijn op!

• Discipline
Gomez12, beetje vreemd dat je gelijk iets over mijn 'communicatieskills' zegt, je kent me niet en met de communicatie Dell en mij is helemaal niks verkeerd.

Daarnaast heb ik haar geen dievegge genoemd of anderzijds mokkel. Mijn gesprek met haar was niet aanvallend o.i.d. Ze had het geld niet en ze wou het in 5 termijnen terugbetalen. Ze is er zelf trouwens lekker van op vakantie gegaan!? Ze vertelde me namelijk dat ze over 2 dagen weggaat en pas de 18de terug is.

Verder vertelde de klantenservicemedewerker mij ook dat dit vaker gebeurd, daarnaast heeft sypie wederom gelijk dat je onterecht ontvangen geld gewoon terug moet storten.

• -DarkShadow-
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
quote:
sypie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:09:
Mevrouw heeft wel iets fout gedaan. Ze heeft de bank of de afzender niet op de hoogte gesteld van een betaling waarvan ze de afkomst niet weet.
Nogal wiedes hè...
quote:
Net even de voorwaarden van de Rabobank er bij gepakt en daar staat zelfs in dat de opdrachtgever verantwoordelijk is voor het controleren van het juiste rekeningnummer. In dit geval is die controle niet goed gedaan door Dell, en daar mag TS ze op wijzen. Het is wel degelijk de fout van Dell en in mindere mate van TS.
Dit is een zaak tussen TS en Dell, de voorwaarden van de Rabobank zijn dus niet van toepassing. Dell heeft niet de verplichting het nummer te controleren, het is de verantwoordelijkheid van de klant om een correct rekeningnummer aan te leveren.
quote:
Trolling-ego schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:31:
En dat correcte rekeningnummer heb ik aangeleverd in de screenshot alsmede mijn betaling ;)
Je hebt ook een incorrect rekeningnummer aangeleverd en toevallig heeft Dell dat nummer gebruikt. Dat betekent niet dat Dell een fout heeft gemaakt ;)
quote:
bwerg schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:33:
[...]

Nee, helemaal niet, je kan toch de bank op de hoogte stellen? Of in ieder geval het niet uitgeven tot je er meer over weet.
Misschien heeft ze de bank wel op de hoogte gesteld. Weet je wat de bank doet in zo'n geval? Helemaal niets. Misschien heeft ze het wel niet uitgegeven, dat weet niemand hier.
quote:
Nogal dom (en desondanks begrijpelijk bij minder slimme/sociale mensen) dat ze van dat geld dan op vakantie gaat. Als je zonder bekende reden 900,- van dell krijgt weet je best dat het om een fout gaat.
Aannames en beschuldigingen.

-DarkShadow- wijzigde deze reactie 27-01-2013 21:39 (37%)

Soldeerstations
Multimeters
Krimpkous

• Discipline
En dat correcte rekeningnummer heb ik aangeleverd in de screenshot alsmede mijn betaling ;)

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
Nee, helemaal niet, je kan toch de bank op de hoogte stellen? Of in ieder geval het niet uitgeven tot je er meer over weet.

Nogal dom (en desondanks begrijpelijk bij minder slimme/sociale mensen) dat ze van dat geld dan op vakantie gaat. Als je zonder bekende reden 900,- van dell krijgt weet je best dat het om een fout gaat.

bwerg wijzigde deze reactie 27-01-2013 21:34 (7%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ze heeft een risico genomen en nu moet zij op de blaren zitten, dat is niet een probleem voor de TS!

GameRig Specs || Steam Profiel

• Bonkdoos
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-04 20:53
@Trolling-ego: gaat het hier om een oud postbank rekeningnummer van minder dan 9 cijfers? Een 'modern' nummer van 9 cijfers heeft een zgn. 11 proef waardoor de tikfout tijdens uitbetaling opgemerkt zou worden door Dell.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Gomez12
quote:
En dit weet jij hoe exact?
quote:
Net even de voorwaarden van de Rabobank er bij gepakt en daar staat zelfs in dat de opdrachtgever verantwoordelijk is voor het controleren van het juiste rekeningnummer.
Het juiste rekeningnr is gebruikt. Het is niet Dells probleem of TS het geld nu op de rekening van een wildvreemde of zijn eigen rekening wil storten. TS heeft een rekeningnr opgeeen en daar is het geld naarte gegaan.
quote:
De controle van Dell tussen getikte tekst en afbeelding is niet waterdicht waardoor fouten ontstaan in gevallen die TS schetst.
Is daar uberhaupt wel een controle tussen? Of is die afbeelding alleen voor het archief en als extra service indien het fout gaat?
Het is in ieder geval geen controlemechanisme zoals bijv de Rabobank voorschrijft. Dell gaat hier veel verder dan wat de rabobank voorschrijft (ze hebben het geld op de goede rekening gedeponeerd, ze bellen nog extra na en ze hebben nog een extra fallback mechanisme in de vorm van een afbeelding)
quote:
Ook krijgt Dell negatieve reclame, waar ze in het verleden ontzettend veel moeite hebben gedaan om dat weer ongedaan te krijgen.
Maar is die negatieve reclame terecht?
quote:
Trolling-ego schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:31:
Betalingsrekening heeft er niets mee te maken (gebeurt vaak zat dat ik iets vanaf mijn lopende rekening betaal en de retour laat terugschrijven op een spaarrekening)
quote:
Trolling-ego schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:22:
daarnaast heeft sypie wederom gelijk dat je onterecht ontvangen geld gewoon terug moet storten.
Het moet ook wel terug, alleen de termijn waaronder dat is iets tussen haar en Dell.
quote:
bwerg schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:33:
[...]
Wie zegt dat ze van dat geld op vakantie gaat? Wie zegt dat ze niet al een half jaar gespaard heeft voor die vakantie?
En al zou ze ervan op vakantie gaan, als zij een 5 maanden terugbetalingsplan met Dell heeft afgesproken dan mag zij doen wat zij wil. Daar heeft TS niet direct iets mee te maken (alleen indirect omdat hij 5 maanden op zijn geld mag wachten)
quote:
Bonkdoos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:39:
@Trolling-ego: gaat het hier om een oud postbank rekeningnummer van minder dan 9 cijfers? Een 'modern' nummer van 9 cijfers heeft een zgn. 11 proef waardoor de tikfout tijdens uitbetaling opgemerkt zou worden door Dell.
Het nummer klopt schijnbaar. Dus kan Dell er niets aan opmerken.

Gomez12 wijzigde deze reactie 27-01-2013 21:41 (6%)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
Gomez12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:39:
Of is die afbeelding alleen voor het archief en als extra service indien het fout gaat?
Nou, kennelijk niet. :+
quote:
Wie zegt dat ze van dat geld op vakantie gaat? Wie zegt dat ze niet al een half jaar gespaard heeft voor die vakantie?
Nou, ze kan het niet meer terugbetalen. Als je het niet uitgeeft kan dit normaalgesproken wel. Of ze moest zelf schulden hebben en dat er daarom beslag is gelegd op die 900,-, dat kan inderdaad ook. Maar dan vraag ik me af waarom ze wel op vakantie kan en gaat.
quote:
En al zou ze ervan op vakantie gaan, als zij een 5 maanden terugbetalingsplan met Dell heeft afgesproken dan mag zij doen wat zij wil. Daar heeft TS niet direct iets mee te maken (alleen indirect omdat hij 5 maanden op zijn geld mag wachten)
Dat vraag ik me af. Je zou namelijk ook kunnen stellen dat Dell het goede nummer heeft gebruikt en dus geen partij meer is, en dat de TS het maar direct moet uitvechten met degene die nu het geld heeft. Maar daarvoor heb ik de juridische kennis niet. En als ze iets met Dell heeft afgesproken zou de TS daarvan toch wel op de hoogte zijn gebracht door Dell, lijkt me.

bwerg wijzigde deze reactie 27-01-2013 21:51 (4%)

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-04 08:47

FaceDown

Fothermucker.

quote:
-DarkShadow- schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:29:
[...]
Misschien heeft ze de bank wel op de hoogte gesteld. Weet je wat de bank doet in zo'n geval? Helemaal niets. Misschien heeft ze het wel niet uitgegeven, dat weet niemand hier.

[...]
Aannames en beschuldigingen.
Als jij per ongeluk een som geld op je rekening krijgt, dan kun je dat zonder problemen terugbetalen TENZIJ je het opgemaakt hebt. Dat blijkt hier dus het geval te zijn.

Error #405 Signature not found.

• pinokkia
De enigste die het geld kan terug vorderen is Dell. Voor de rest niemand anders. Alleen een nadeel is dat de TS er lang kan opwachten.

Juridisch gezien kan Dell het geld terug vorderen bij de verkeerde rekeninghoud(st)er. Maar je kan een getouw trek krijgen.
quote:
FaceDown schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:21:
[...]

Als jij per ongeluk een som geld op je rekening krijgt, dan kun je dat zonder problemen terugbetalen TENZIJ je het opgemaakt hebt. Dat blijkt hier dus het geval te zijn.
Als van prive Rekeningbnaar prive rekening gaat niet. Het ligt aan de persoon die het geld heeft ontvangen van goede huize komt om je geld netjes aan jou wil terug geven.

Van zakelijke rekening naar prive rekening ligt anders, want als je daadwerkelijk kan aantonen dat je een type fout heb gemaakt. Dan is van de 10 gevallen 9 x dat je het naar de zakelijke nummer moet terugstorten/betalen.

pinokkia wijzigde deze reactie 27-01-2013 22:30 (56%)

• Gomez12
quote:
pinokkia schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:23:
Van zakelijke rekening naar prive rekening ligt anders, want als je daadwerkelijk kan aantonen dat je een type fout heb gemaakt. Dan is van de 10 gevallen 9 x dat je het naar de zakelijke nummer moet terugstorten/betalen.
Dell heeft geen type-fout gemaakt.

• pinokkia
quote:
Gomez12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:31:
[...]

Dell heeft geen type-fout gemaakt.
Oeps ik ben nog vergeten erbij te vermelden totaal verkeerde prive rekening. Alsnog kan Dell het terugvorderen, omdat deze mevrouw/man er geen recht op heeft. Alleen id de vraag: werkt deze vrouw/man vrijwillig mee of gaat het via uiteindelijk gerecht?

dus mijn advies aan de TS: vraag aan Dell dat hun het geld willen terugvorderen bij de rekening waar ze het hebben gestort? Nu kom je geen draad verder.

• Discipline
Dat ga ik inderdaad morgen met ze bespreken. :)

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-04 11:32

True

Dislecticus

Wat in inconsistentie van TS hier. Eerst was het 1 cijfer van je rekening nummer missen daarna was het 1 veranderen. Er zit nog een behoorlijk verschil in. En niet dubbel checken voor 900¤ is ook wel een grap 8)7

Steam Profile

• Discipline
Het was een cijfer dat mistte.

Discipline wijzigde deze reactie 28-01-2013 00:24 (9%)

• True

True

Dislecticus

quote:
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd welke bank je hebt en hoe lang je rekening nummer is.

off topic: 'Het was een cijfer dat miste. '

Steam Profile

• Ingcharoth
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-11-2013
Er wordt toch altijd gecontroleerd op rekeningnummer én naam? Als ik een bedrag overmaak (ING) waarbij die combinatie niet klopt, wordt mijn opdracht niet uitgevoerd, en krijg ik daarvan een bericht. Ik dacht dat zo'n controle standaard werd uitgevoerd, bij iedere bank?

Iedere click is er één teveel.

• True

True

Dislecticus

quote:
Ingcharoth schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:36:
Er wordt toch altijd gecontroleerd op rekeningnummer én naam? Als ik een bedrag overmaak (ING) waarbij die combinatie niet klopt, wordt mijn opdracht niet uitgevoerd, en krijg ik daarvan een bericht. Ik dacht dat zo'n controle standaard werd uitgevoerd, bij iedere bank?
Neen, dit wordt alleen gecontroleerd binnen ING zelf. Maar je hebt dus ING heb je nog een oud postbank rekening nummer of nieuw 11 cijferig?

edit: ow wacht jij bent ts niet :p

True wijzigde deze reactie 28-01-2013 00:22 (3%)

Steam Profile

• Ingcharoth
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-11-2013
quote:
True schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:39:
[...]

Neen, dit wordt alleen gecontroleerd binnen ING zelf. Maar je hebt dus ING heb je nog een oud postbank rekening nummer of nieuw 11 cijferig?
Ik heb idd. nog een oud Postbank-nummer. Maar betekent dat, dat in andere gevallen alleen naar het rekeningnummer wordt gekeken, ongeacht wat je bij 'naam begunstigde' invult?

Iedere click is er één teveel.

• True

True

Dislecticus

quote:
Ingcharoth schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:43:
[...]

Ik heb idd. nog een oud Postbank-nummer. Maar betekent dat, dat in andere gevallen alleen naar het rekeningnummer wordt gekeken, ongeacht wat je bij 'naam begunstigde' invult?
Volgens mij wel ja. Maar hij bounce't meestal wel, als ik het goed heb. Wordt het geld weer automatisch terug geschreven als er niets van de t.a.v. klopt ten op zichte van de rekeninghouder.
Ik heb hier overigens niet heel veer verstand van, ik spreek nu alleen uit ervaring.

Steam Profile

• Gomez12
quote:
Ingcharoth schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:43:
[...]
Naam begunstigde is enkel een steekproef veld.

• mcsluis

mcsluis

[quote]Gomez12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:57:
quote:
Dat "mokkel" kan er niets aan doen.
De ontvanger kan er wel wat aan doen. Zij heeft het onterecht ontvangen geld zelf uitgegeven. Dat had ze niet moeten doen. Nogmaals, Als ik van Dell geld gestort krijg (ik heb nog nooit met Dell te maken gehad) dat klopt dat hoogstwaarschijnlijk niet. Dan bel ik of Dell om te vragen hoe het zit, of ik zet het geld apart. Immers er komt ooit iemand om vragen, zeker als het om hogere bedragen gaat.

Een vriend van mij kreeg ooit +/- 80000 gulden op zijn rekening gestort. Heeft hij toch maar even gebeld hoe en wat. Bleek dat rekeningnummer verkeerd was. Als dank een bloemetje en een bedankje. Zo kan het dus ook. ;-)
quote:
En tja iemand voor dievegge uitmaken terwijl zij er niets aan kan doen gaat ietwat ver vind je niet?
Geld uitgeven dat niet van jou is, is niet slim. Dat bewust doen maakt je een dief, het geld is namelijk niet van jou.
quote:
Dus mevrouw wordt vanuit het niets opgebeld door een onbekende die geld gaat eisen (iets anders verwacht ik niet na wat ik hier van TS heb gelezen) dan zou ik ook resoluut mijn hakken in het zand gooien en zeggen : ajuu paraplu.
Waarom? Uit principe? Er kortzichtig. Wat zegt dit over jou?
quote:
Mevrouw heeft niets fout gedaan, Dell heeft niets fout gedaan, enkel TS heeft iets fout gedaan.
Ik val niet voor de 3e keer in herhaling. ;-)
Maar zoals benoemd zijn er meerdere 'schuldigen'. Waarvan Dell de minst schuldige. Het was netje geweest als ze het getypte rekeningnummer hadden geverifieerd met het screenshot

mcsluis wijzigde deze reactie 28-01-2013 10:14 (8%)

[DS211+2TB] [LG 47LM860V] [Mrzntz-SR6008+4 x Monitr Audio BX2+BXCenter+SVS PB-1000] [RaspPi B] [60D+50MM1.8+Sigma 17-50F2.8 EX OS+EF-610DG Super] [Galaxy S3] [Asus T100]] [DSGN R4+Z77-Extreme4+i7-3770K+16GB+840 EVO(250)+R9 290 TWNFRZR+2443BW+2243BW+K90]

• Gomez12
quote:
Alhoewel het compleet offtopic is vraag ik me af in hoeverre het een onverschuldigde betaling betreft als TS er zelf opdracht toe heeft gegeven.

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:22

Wish

wasdanmaarniet

quote:
mcsluis schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:12:
[quote]Gomez12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:57:

[...]

De ontvanger kan er wel wat aan doen. Zij heeft het onterecht ontvangen geld zelf uitgegeven. Dat had ze niet moeten doen.
[...]

Geld uitgeven dat niet van jou is, is niet slim. Dat bewust doen maakt je een dief, het geld is namelijk niet van jou.
Als ze het bewust heeft gedaan, dan is het inderdaad niet handig. Maar als ze, net als ik, niet op haar rekening kijkt tot het saldo te laag is, kan ik het haar niet kwalijk nemen.

Het geld interesseert me namelijk niet zo, dus check ik niet elke dag of week of maand mijn rekening. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat zij het geld dan ook onbewust heeft uitgegeven. Nu ze wordt geconfronteerd met een gat in haar begroting, kan ik dan ook wel even de paniek snappen en snap ik ook dat ze aangeeft dat ze in 5 termijnen wil terug betalen.

Los daarvan is deze zaak wel complex, want ik weet nu niet precies wie welke actie moet ondernemen.

Weer te laat met F5 | Steam

• mcsluis

mcsluis

quote:
Wish schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Als ze het bewust heeft gedaan, dan is het inderdaad niet handig. Maar als ze, net als ik, niet op haar rekening kijkt tot het saldo te laag is, kan ik het haar niet kwalijk nemen.

Het geld interesseert me namelijk niet zo, dus check ik niet elke dag of week of maand mijn rekening. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat zij het geld dan ook onbewust heeft uitgegeven. Nu ze wordt geconfronteerd met een gat in haar begroting, kan ik dan ook wel even de paniek snappen en snap ik ook dat ze aangeeft dat ze in 5 termijnen wil terug betalen.

Los daarvan is deze zaak wel complex, want ik weet nu niet precies wie welke actie moet ondernemen.
Dat ben ik met je eens. Ik koop, bestel en verkoop veel en zie dan ook regelmatig wat er op mijn rekening gebeurt, een onbekend bedrag valt mij dan wel op.

Echter als je doorgaans je betalingen en pingedrag niet in de gaten houdt en doorbesteedt totdat je op nul uitkomt (omdat het je niets boeit), heb je als het goed is een buffer achter de hand om het 0 saldo weer op te waarderen vanaf bijvoorbeeld je spaarrekening (anders heb je bij 0 misschien een groter probleem). Als je die buffer niet hebt zal je vaker op je rekening kijken. Omdat deze dame het bedrag niet in één terug kan betalen heeft ze waarschijnlijk geen buffer.

Mijn onderbuikgevoel (=dus niet de waarheid = aanname) zegt ze lekker voor de ¤900 is gaan shoppen en er niet bij stil heeft gestaan dat het geld ooit terug gevorderd kon worden..

• Discipline
Gomez12, het gaat wel om een onverschuldige betaling, omdat het geld niet van haar is. Als een tikfout wordt gemaakt dat maakt dan niet gelijk dat het geld van jou is, zie het voorbeeld van de ¤80.000.

Net met Dell contact opgenomen, ze waren erg behulpzaam en ik heb de NAW-gegevens van de vrouw doorgegeven, zij gaan nu met haar contact opnemen voor een terugbetaling.

To be continued!

• pinokkia
quote:
Trolling-ego schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:03:
Gomez12, het gaat wel om een onverschuldige betaling, omdat het geld niet van haar is. Als een tikfout wordt gemaakt dat maakt dan niet gelijk dat het geld van jou is, zie het voorbeeld van de ¤80.000.

Net met Dell contact opgenomen, ze waren erg behulpzaam en ik heb de NAW-gegevens van de vrouw doorgegeven, zij gaan nu met haar contact opnemen voor een terugbetaling.

To be continued!
Dit is de beste manier. Zoals ik al zei in 1 van mijn vorige post. Nu alleen rustig afwachten is de volgende stap.

• Floppus
  • Laatst online: 10:11

Floppus

Adviseur

OL you need!

quote:
Gomez12 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Alhoewel het compleet offtopic is vraag ik me af in hoeverre het een onverschuldigde betaling betreft als TS er zelf opdracht toe heeft gegeven.
Het is gewoon een onverschuldigde betaling omdat er geen rechtsgrond voor was. Of er een opdracht was gegeven, is net zo goed als dat TS zelf het geld aan haar had overgemaakt, niet relevant. Deze wet is er specifiek om dit soort foutjes op te lossen.

Indirect kan je dat ook weer verder voeren naar wilsuiting. Als jij iemand iets geeft en ook uit dat je het geeft, dan was iets misschien onverschuldigd, maar dan was er wel een rechtsgrond - je bent overeengekomen dat de persoon iets krijgt in ruil voor ... niets... Omgekeerd kan je in die gevallen dus ook niet zomaar terug. Daar is hier geen sprake van.

De constructie dat Dell hier een tussenpersoon is maakt voor het resultaat niet veel uit. Hoewel TS in realiteit de vordering heeft op Dell, zal het onredelijk geacht worden dat Dell dat moet vergoeden totdat de ontvanger betaalt. Immers hebben zij te goeder trouw geprobeerd de terugbetaling te doen.

Wel is Dell in die constructie gehouden dat geld terug te halen als ze zich daarop willen beroepen. Dat doen ze wel, maar het is niet iets wat een heel standaard proces zal zijn in een dergelijke organisatie. Eventuele kosten kunnen ze in principe dan ook aan TS berekenen.

Eindresultaat is dus dat de uiteindelijke ontvanger zal moeten meewerken, en dat TS zijn geld pas krijgt als de ontvanger heeft betaald. Wat niet zo heel anders is dan als de vordering direct was geweest.

Floppus wijzigde deze reactie 28-01-2013 14:20 (60%)

VDP & Workflow - papieren bedrijfsprocessen! Direct, mét automatisering.

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-04 13:49

fridgeman

Technologie proevert

quote:
Trolling-ego schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:03:
...zie het voorbeeld van de ¤80.000.
Alweer een tikfoutje! Het ging hier n.l. om ƒ80.000 i.p.v. ¤.
quote:
mcsluis schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:12:
Een vriend van mij kreeg ooit +/- 80000 gulden op zijn rekening gestort.

Betreurt nog steeds het verdwijnen van GoT v5.

• Discipline
Guldens? Wat zijn dat? ^^

• ago
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-04 11:21
Zijn er rekeningnummers die met het weglaten van 1 digit een andere bestaande rekeningnummer vormen?? Te bizar. Als jij 900 euro in 5 termijnen wil betalen dan probeer je te rekken om nog wat rentewinst te maken. Nou veel plezier met die paar euro. Als je zo krap bij kas zit weet je precies wat er in- en uitgaat. Dit was duidelijk niet jouw geld, leen het van je ouders en betaal gelijk terug, klaploper.

• lezzmeister
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04:11
Mijn moeder is net zo'n figuur. ¤1250 gestort gekregen. Zij blij, en geeft alles uit, één dag en alles weg.
Er word niet gevraagd of gekeken, gewoon gespendeerd.

En terugbetalen ging ook echt niet vrijwillig, gelukkig doet deze mevrouw dat wel. Wees blij. Ik weet zeker dat Dell de deurwaarderskosten wel had ingehouden van ¤900.

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
Verwacht daar niet teveel van. Wij hadden een girorekening voor mijn net geboren zoon geopend, abn amro stort er honderden euro's op en ik mail de bank met de gegevens en vraag ze met mijn contact op te nemen.

Krijg ik een mail terug dat ik maar langs een kantoor moet gaan tijdens openingstijden of ik moest een 0900 betaalnummer bellen... 8)7

Teruggemaild dat ze met mij maar contact opnemen en dat ik er verder geen tijd en moeite insteek, nu jaren later nog niks gehoord. Mailverkeer natuurlijk wel bewaard. Een bank heeft niks over voor zijn klanten kennelijk.

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 22:29
quote:
ago schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:53:
Zijn er rekeningnummers die met het weglaten van 1 digit een andere bestaande rekeningnummer vormen?? Te bizar.
Neen dat heet de Postbank.

Ik heb ooit op mijn zakelijke Rabobank rekening ook wel eens ¤1000 gestort gekregen. Ik had het nog niet eens opgemerkt. Maar de Rabobank nam netjes contact met me op.
Ik heb meteen geregeld dat dit geld terug gestort werd. Helaas nooit een bedankje of bloemetje van de verzender gekregen.

Volgens mij is het gewoon TS heeft een fout gemaakt, en dat was een domme fout. En dit kost nu gewoon tijd om op gelost worden.

• Discipline
Even een update,

Ik heb Dell vanmorgen weer gesproken en de medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was de NAW-gegevens die ik ze heb gegeven, door te spelen aan hun bank. De bank doet nu namelijk een onderzoek en daar willen ze niet hulp bij waardoor ze zelf opnieuw het wiel uit moeten vinden.

Ik vind dit echt een HELE vreemde manier en dit laat maar weer zien hoe vreemd de procedures zijn bij Dell. Wat hier nogal eens vergeten wordt is dat ik de juiste rekeningnummer 3x heb verstrekt: Toen ik betaalde, in de screenshot van de mail en in de t.n.v. het rekening. Ze moeten na 2en half maand hun verantwoordelijkheid nemen en inzien dat 1 tikfout niet ¤900,- mag kosten. Daarnaast hebben ze de wettelijke verplichting om binnen een maand terug te betalen.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-04 21:59
Duur leergeld, maar ik weet zeker dat TS niet meer dezelfde fout zal maken:P
De grootste fout ligt mijns inziens bij TS die foute data verstrekt.
Afhandeling van hoe TS dat geld terug gaat krijgen lijkt me geen pretje.

eL_Jay wijzigde deze reactie 11-02-2013 12:21 (48%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:55
quote:
Trolling-ego schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:13:
Even een update,

Ik heb Dell vanmorgen weer gesproken en de medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was de NAW-gegevens die ik ze heb gegeven, door te spelen aan hun bank. De bank doet nu namelijk een onderzoek en daar willen ze niet hulp bij waardoor ze zelf opnieuw het wiel uit moeten vinden.

Ik vind dit echt een HELE vreemde manier en dit laat maar weer zien hoe vreemd de procedures zijn bij Dell. Wat hier nogal eens vergeten wordt is dat ik de juiste rekeningnummer 3x heb verstrekt: Toen ik betaalde, in de screenshot van de mail en in de t.n.v. het rekening. Ze moeten na 2en half maand hun verantwoordelijkheid nemen en inzien dat 1 tikfout niet ¤900,- mag kosten. Daarnaast hebben ze de wettelijke verplichting om binnen een maand terug te betalen.
Jij verwacht van Dell dat ze een heel onderzoek gaan doen vanwege je eigen domme fout? Jij en niemand bent de fout in gegaan, en *snip* ongefundeerd

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 21:54 (3%)

• Discipline
*snip* gewoon even een topicreport aanmaken aub.

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 21:56 (71%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:55
quote:
Trolling-ego schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:10:
*snip* gewoon even een topicreport aanmaken aub.
Dat doe ik, maar jij snapt het zelf volgens mij niet helemaal, Dell heeft namelijk al voldaan aan de betalingsverplichting en moet nu de fouten die jij hebt gemaakt herstellen. Wees blij dat ze er nog werk van maken, in plaats van Dell af te schrijven als het bedrijf dat fout zit.
quote:
Dell had mij namelijk gevraagd om in een mail mijn rekeningnummer op te sturen, alsmede een screenshot van mijn rekening, waar ook het nummer in stond, wat ik natuurlijk gelijk gedaan heb. Helaas heb ik een tikfout in de mail gemaakt, waardoor er een cijfer mistte in de mail, in de screenshot stond wel het goede rekeningnummer en was ook duidelijk zichtbaar.

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 21:57 (9%)

• funk80
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Het blijft natuurlijk vreemd dat een bank bij transacties rekeningnummer en naam niet met elkaar verbinden, zo zouden foutjes meteen worden opgemerkt. Dell is in deze niet verantwoordelijk, het blijft hoe dan ook
vervelend voor ts.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
funk80 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:44:
Het blijft natuurlijk vreemd dat een bank bij transacties rekeningnummer en naam niet met elkaar verbinden, zo zouden foutjes meteen worden opgemerkt. Dell is in deze niet verantwoordelijk, het blijft hoe dan ook
vervelend voor ts.
Andere kant kost dat de bank ook veel meer werk, zeker bij de mensen die nog 'ouderwets' zijn met acceptgirokaarten. Daarnaast hebben afaik banken geen inzage in gegevens van elkaar, dus ING maakt over naar Rabo, Rabo keurt af, stort terug naar ING, ING weer naar jou toe. Onnodig veel werk als initieel het bankrekening gewoon goed was doorgegeven. De kans trouwens dat je met een regulier bankrekeningnummer een fout maakt is aanzienlijk kleiner, deel wordt afgevangen op de 11-proef en deel via niet-beschikbare nummers.

(buiten hele postbank verhaal, die nummers mochten ze 5 jaar geleden al afschaffen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gomez12
quote:
Trolling-ego schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:13:

Ik vind dit echt een HELE vreemde manier en dit laat maar weer zien hoe vreemd de procedures zijn bij Dell.
Begrijp je wel wat je schrijft? De bank accepteert je gegevens niet. Heeft niets met procedurs Dell oid te maken.
quote:
Wat hier nogal eens vergeten wordt is dat ik de juiste rekeningnummer niet correct 3x heb verstrekt: Toen ik betaalde (Wat niet relevant is), in de screenshot van de mail met foutieve verwijzing in de tekst zelf en in de t.n.v. het rekening(Niet relevant).
Bolding all mine.
quote:
Ze moeten na 2en half maand hun verantwoordelijkheid nemen en inzien dat 1 tikfout niet ¤900,- mag kosten. Daarnaast hebben ze de wettelijke verplichting om binnen een maand terug te betalen.
A : Ze hebben terugbetaald op het rekeningnr zoals aangegeven door jou, dus die maand hebben ze makkelijk gehaald.
B : Je bent je geld nog lang niet kwijt, ze zijn nog steeds bezig om jouw fout te herstellen.

Oftewel gewoon nog even geduld hebben en volgende keer niet meer die fout maken...

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-04 15:30
Een typefoutje is zo gemaakt soms met grote gevolgen maar de ts heeft wel een screenshot bijgevoegd.

Als Dell niet naar de screenshot kijkt waarom vragen ze er dan om?

Ze zijn er mee bezig dus daar zou ik al om blij zijn ongeacht hoe lang het gaat duren :)

Windows 7 PRO x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-04 17:34
Steekproef of als de betaling gebounced wordt.

Mijn mening is ook dat het probleem bij de TS ligt.
Altijd 10x checken of je rekeningnummer klopt!

Dell handeld in mijn ogen gewoon goed en doet nog best veel.

Wat er waarschijnlijk straks gebeurd is dat ze een regeling met die vrouw treffen en jou je geld alsnog geven, maar ze willen eerst iets terug zien van haar.

Dus, zij moeten dan jouw geld gaan bekostigen totdat zij hun geld weer hebben.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Mandrake466 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:06:
Een typefoutje is zo gemaakt soms met grote gevolgen maar de ts heeft wel een screenshot bijgevoegd.
In de TS lees ik dit:
quote:
alsmede een screenshot van mijn rekening, waar ook het nummer in stond, wat ik natuurlijk gelijk gedaan heb
Rekening = factuur, of rekening = bankafschrift?

Daar zit aardig verschil tussen ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-04 13:49

fridgeman

Technologie proevert

*snip* onnodig taalpurisme en op de man

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 19:54 (92%)

Betreurt nog steeds het verdwijnen van GoT v5.

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
*snip* maak even een TR aan

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 21:59 (83%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-04 16:31
Wat ik nu echt raar vind aan het hele verhaal:

Waarom stelt Dell zich zo moeilijk op?

Wat is 900 euro voor een bedrijf als Dell? Niks toch?

TS maakt fout
Dell maakt geld over zonder afbeelding te checken
TS meldt geen geld gekregen te hebben

Wat ik zou verwachten:
Dell checkt mail.
Ziet dat nummer verkeerd is
Betaalt 900 euro aan TS
Kijkt later hoe ze die 900 euro van "verkeerd" nr terugkrijgen.

Het is toch niet de fout van TS dat de "dievegge" het geld niet meer heeft? Dat is een conflict tussen Dell en haar. Niet tussen TS en Dell.

Ik zou eens flink bitchen via Twitter en Facebook. Meestal zijn ze dan opeens een stuk "klantvriendelijker". Ik zou niet zelf mijn geld terugvragen van de verkeerde ontvanger. Daar heb jij als consument niks mee te maken.

• Gomez12
*snip* maak even een TR aan
quote:
Jeroenneman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:55:
Waarom stelt Dell zich zo moeilijk op?
Omdat Dell niets fout heeft gedaan en dus geen risico wil lopen voor 900 euro.
quote:
Ziet dat nummer verkeerd is
Ok, dus als Dell zijnde heb je 2 nrs gekregen. Welke is dan fout? Voor hetzelfde geld heeft TS het van iemand anders geleend en dat nr opgegeven zodat het direct naar de uitlener teruggaat of ... of ...
quote:
Het is toch niet de fout van TS dat de "dievegge" het geld niet meer heeft? Dat is een conflict tussen Dell en haar. Niet tussen TS en Dell.
Het is uberhaupt de "fout" van TS dat de "dievegge" het geld gekregen heeft. Waarom moet Dell risico gaan lopen als de klant een fout maakt?

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 22:01 (17%)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
Jeroenneman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:55:
Wat is 900 euro voor een bedrijf als Dell? Niks toch?
Dat is ook wel heel gemakkelijk. Dan kunnen ze mij ook een gratis laptop geven voor kerst, dat is toch niks voor ze.

Als zij van mening zijn dat het je eigen fout is (waar ik me grotendeels wel in kan vinden) dan gaan ze niks terugbetalen tot ze zeker weten dat zij er geen verlies op leiden natuurlijk, dus eerst het geld terug van de discutabele mevrouw in kwestie.

Enige wat ik niet erg netjes vindt van Dell is dat ze ook om een screenshot vragen en er dan niets mee doen. Dit wekt de indruk dat ze het nog controleren. Als Dell het niet controleert, moeten ze die screenshot ook niet vragen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blijf ik toch nog bij mijn vraag, wat was de screenshot precies? :)

• ago
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-04 11:21
quote:
SinergyX schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:24:
Blijf ik toch nog bij mijn vraag, wat was de screenshot precies? :)
Steekproef of als de betaling gebounced wordt. *snip* onnodig gebruik van smiley

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 22:04 (8%)

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:20
quote:
ago schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:12:
[...]

Steekproef of als de betaling gebounced wordt. *snip* onnodig gebruik van smiley
Het zal wel aan mij liggen, maar jouw reactie geeft niet echt een antwoord op de hamvraag hierboven of wel?
Bedoel je: een screenshot wordt meegestuurd voor het geval Dell een steekproef wil doen of wanneer de betaling gebounced wordt. In beide gevallen bieden de gegevens op het screenshot dan uitkomst.

Mig29 wijzigde deze reactie 11-02-2013 22:05 (30%)

I am the one who knocks....

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Moderator SF

Sowieso schrijf je zo!

Goed. Mag het even wat vriendelijker allemaal?

Ik heb wat berichten gewijzigd vanwege (met name) berichten op de man. Als je een reactie ziet waarvan je denkt dat ie niet door de beugel kan maak dan even een topic report aan. Zeker niet citeren!

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Discipline
Ik heb na 10 maanden het geld van Dell teruggekregen. Na tientallen mails vanaf mijn kant, met een minieme, onpersoonlijke, vol met spelfouten e-mail van iemand bij de klachtencommissie was mijn geduld echt op.

1 dag voor de versturen van de dagvaardiging naar de deurwaarder heeft de medewerker blijkbaar toch besloten om juridische zaken in te lichten, zij hebben toen dan ook gelijk gezegd om het geld over te maken omdat Dell hier toch wel heel erg zwak stond.

Ik hoop dat ze het geld van de 'dief' nog ooit terugvinden, want mijn advocaat was er al achtergekomen dat het huis te koop stond.

Dell heeft ook helemaal niks met de NAW-gegevens gedaan die ik in februari aan hun heb gegeven.

Helaas hebben ze niet de wettelijke rente overgemaakt en mijn eigen risico van de rechtsbijstand, enkel het aankoopbedrag. Ik ga hier niet mee akkoord dus het krijgt nog even een staartje.

*knip* dat is dus niet de bedoeling

gambieter wijzigde deze reactie 12-09-2013 01:27 (8%)

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 07:41
quote:
Ik denk niet dat je hier Dell zomaar de schuld van kan geven. Het is niet netjes, maar verwacht niet meer coulance bij elk ander groot bedrijf.

Mijn advies: controleer 16x het rekening nummer voordat je het naar iemand stuurt!

gambieter wijzigde deze reactie 12-09-2013 01:27 (19%)

• Discipline
Onzin, zij moeten de rekening aanhouden waar het bedrag van vandaan is gekomen, niet vragen om een rekeningnummer en dan ook nog een screenshot erbij vragen waar het juiste rekeningnummer opstaat. Ik had op dat moment erg haast en dan is zo'n foutje snel gemaakt, door mij, maar ook die enig iemand anders.

• Kenzi

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
Trolling-ego schreef op donderdag 12 september 2013 @ 01:25:
Onzin, zij moeten de rekening aanhouden waar het bedrag van vandaan is gekomen, niet vragen om een rekeningnummer en dan ook nog een screenshot erbij vragen waar het juiste rekeningnummer opstaat. Ik had op dat moment erg haast en dan is zo'n foutje snel gemaakt, door mij, maar ook die enig iemand anders.
Doe dat soort dingen ook nooit als je haast hebt. :+
Het feit dat een foutje snel gemaakt kan worden wil niet zeggen dat je dan de verantwoordelijkheid dan maar kan afschuiven. Blij dat het grotendeels opgelost is voor je.

En rekening nummer aanhouden waar het bedrag vandaan is gekomen? Wat als je toevallig in de periode van bank hebt gewisseld? Gescheiden bent en gezamelijk rekening opgezegd? :X

www.gamecensor.nl

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 14:15
*knip* als je niet inhoudelijk kunt bijdragen, post dan niet

gambieter wijzigde deze reactie 13-09-2013 10:57 (95%)

may the Force be with you, always.

• massareal
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-04 09:11
Je kan zelfs rente vragen. Zij hebben jou niet gecontacteerd dat, in het geschreven stuk, (waarom geen controle hierop bij Dell?)je een cijfer te kort kwam, noch het bedrag binnen 30 dagen terug te storten.
30 dagen is wat men onder redelijke termijn is te verstaan.
(uiteraard zijn er overheden die hier niet aan voldoen, maar dat is Dell niet)

• massareal
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-04 09:11
quote:
Kenzi schreef op donderdag 12 september 2013 @ 04:52:
[...]

Doe dat soort dingen ook nooit als je haast hebt. :+
Het feit dat een foutje snel gemaakt kan worden wil niet zeggen dat je dan de verantwoordelijkheid dan maar kan afschuiven. Blij dat het grotendeels opgelost is voor je.

En rekening nummer aanhouden waar het bedrag vandaan is gekomen? Wat als je toevallig in de periode van bank hebt gewisseld? Gescheiden bent en gezamelijk rekening opgezegd? :X
......dan bestaat je rekening niet meer ;)

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:58
De situatie is zo:

Bij een foutieve overboeking naar 'onbekende' rekening is de procedure normaal als volgende,
De verstuurder van het geld, doet een navraag bij zijn eigen bank.
De bank van de verstuurder neemt contact op met de bank van ontvanger, om die te vragen of de bank van de ontvanger de ontvanger kan informeren over het feit dat hij een onverschuldigde betaling heeft ontvangen met daarbij het verzoek om het geld zo snel mogelijk volledig terug te boeken naar verstuurder van het geld.
Indien de ontvanger van het geld daar geen verhoor aangeeft, mag de ontvangende bank, de prive-gegevens van de onvanger delen met de verstuurder van het geld. Zodat de verstuurder van het geld, privaatrechtelijk de onverschuldigde betaling via een rechter kan vorderen.

Probleem is, als iemand te veel schulden of nog uitstaande betalingen heeft, dat je geld weg kan zijn, dus dat er niet veel te vorderen valt.
Mijn advies zou zijn, om als jij/Dell er niet direct uitkomen, via een deurwaarde beslag te laten leggen op de rekening nét op het moment nadat hij/zij haar salaris/uitkering gestort is. de or het beslag zullen ook grotendeels voor haar zijn.
Dell heeft in princiepe ook van jou een onverschuldigde betaling gehad, dus tussen de relatie van jou en Dell gaat hetzelfde op.

3x3 wijzigde deze reactie 12-09-2013 21:25 (9%)

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:58
quote:
In de hoofdregel klopt het dat Dell inderdaad het geld moet terugboeken naar de rekening waar het vandaan komt, tenzij jij aangeeft dat het ergens anders naartoemoet. Dat heb je in deze gedaan, door een ongelukje, waarbij je twee rekeningnummers hebt die op elkaar lijken. In dit geval valt te beargumenteren dat Dell zorgvuldiger had moeten onderzoeken naar het juiste rekeningnummer, hebben ze nagelaten, dus dat is hen verwijtbaar.

• Discipline
Ik heb het geld al terug hoor 3x3 :-)

• TheJason
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:52
quote:
Onzin, zij vragen aan jouw op welk rekeningnummer jij het geld teruggestort wil hebben. Dat kan best een ander rekeningnummer zijn dan waarmee je betaald zijn ook als je bijvoorbeeld een creditcard gebruikt.

Jij geeft vervolgens het nummer waarop zij volgens jou het geld moeten storten alleen geef JIJ het onjuiste nummer door. Ik vindt het nog netjes van hun dat zij jouw nog een keer geld overmaken en dan wil jij ook nog je eigen risico claimen en wettelijke rente voor iets wat veroorzaakt is door jouw eigen fout...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

*knip* als je niet inhoudelijk kunt bijdragen, post dan niet.

gambieter wijzigde deze reactie 13-09-2013 10:59 (85%)

@NL

• Discipline
quote:
TheJason schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:18:
[...]

Onzin, zij vragen aan jouw op welk rekeningnummer jij het geld teruggestort wil hebben. Dat kan best een ander rekeningnummer zijn dan waarmee je betaald zijn ook als je bijvoorbeeld een creditcard gebruikt.

Jij geeft vervolgens het nummer waarop zij volgens jou het geld moeten storten alleen geef JIJ het onjuiste nummer door. Ik vindt het nog netjes van hun dat zij jouw nog een keer geld overmaken en dan wil jij ook nog je eigen risico claimen en wettelijke rente voor iets wat veroorzaakt is door jouw eigen fout...
Het blijft een feit dat de juridische afdeling van Dell vind dat het geld had moeten worden overgemaakt, juridisch gezien hadden ze echt geen zaak.

Ik wil niet mijn eigen risisco claimen voor mijn eigen fout, ik wil mijn eigen risico claimen op de onterende manier waarop Dell mij behandeld heeft. 10 dagen voor ze het geld hebben overgemaakt wouden ze de case nog sluiten, alleen omdat ze wisten dat een zaak zouden verliezen, hebben ze er toch voor gekozen om het geld over te maken.

/edit: Ik wil nog wel graag toevoegen dat ik het Dell totaal niet gun om hier verlies op te maken, het was een heel vervelende situatie. Ik hoop dat ze het nog kunnen terugvorderen van de persoon die het geld gewoon heeft gehouden!

Discipline wijzigde deze reactie 13-09-2013 10:59 (12%)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:05
quote:
Dat doe jij ook, bij diegene die het geld heeft ontvangen van de eerste overboeking. Daar heb je blijkbaar geen problemen mee, maar als het over jezelf gaat is het wel vervelend.

*knip*

gambieter wijzigde deze reactie 13-09-2013 11:00 (60%)

• Discipline
*knip* plaats svp een TR, meer niet

gambieter wijzigde deze reactie 13-09-2013 11:01 (94%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Clonehunter par excellence

Modbreak:
Ik heb wat onderhoudswerk verricht. Blijf on-topic en laat gezeur over spelling e.d. achterwege.

Blackberry Torch 9810 kopen? Zie V&A: http://bit.ly/1g9R2ZG

Pagina: 1