Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• neorider
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 20:45
Nope, het zelfde verhaal. Alleen dan nu met een slider erbij die niet werkt.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-09 23:14
Als ik alles goed lees op de site van ffxcom ondersteunen ze ook de volgende alarm set:
http://www.waakzaamwonen....systeem-433mhz-p-162.html

tenminste, die werkt via X10.

Maar zou je die bewegingssensor dan bijvoorbeeld icm Domoticz dubbel kunnen gebruiken, dus wanneer het alarm ingeschakeld is dan dient hij daar voor, maar wanneer het alarm uit staat dan dient deze om de verlichting te schakelen.

Is dat mogelijk en is het ook wenselijk of kan je dan beter nog een extra sensor er bij kopen?

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-10 15:52
quote:
fl1p schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:06:
Dat kan, Gurbo.
Ik kan nu niet aan mijn installatie... en een hele uitleg erachter
Edit: nu wel.

Bij het bekijken van de camera's in je systeem, kan je onderaan een switch of een scène selecteren, en die zal dan aangaan bij het detecteren van beweging
Kom niet echt verder met deze info. Bij mijn scenes of switches heb ik natuurlijk nergens een scene/switch waarin ik de camera kan selecteren voor een foto,,,,,

ehhhh..HOI

• j-jk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 09:53
He hallo ik ben net als vele ook in dit geweldige pakket gedoken.
Nu zit ik met iets waar ik nie helemaal uitkom en waarvan ik ook niet weet of het mogelijk is.

De vraag: hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn systeem weet dat ik thuis ben zodat eventueel bepaalde verlichting aangaat.
Of en wat eigenlijk mijn. Idee is wanneer ik niet thuis ben en de bel word ebruikt ik een foto van diegene toegestuurd krijg en wanneer ik wel thuis ben is dit natuurlijk overbodig.

Mijn telefoons staan allemaal op het wifi dus ik gok dat ik iets met api codes moet gaan knutselen of is er een veel simpelere manier om dit voor elkaar te krijgen.

Ik ben heel nieuwschierig maar jullie oplossingen.

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:57

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Er is een oplossing mogelijk als je systeem bluetooth aan kan.

De oplossing staat ergens in het topic over LUA scripts.
http://www.domoticz.com/f...=15&t=39&start=20

• j-jk
Maar dat is toch niet effectief als je in of om je huis verblijft? want ondanks een sterke bt ontvanger heb je bijna nooit volledige dekking omdat de frequenties al gauw uitdoven door muren enzo.

• aeacus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 03-12-2013
Stomme vraag:
Ik heb Domoticz geinstalleerd op mijn laptop. Met de pas gekochte rfxtransceiver kan ik de data van de weersensor in de tuin uitlezen. Geweldig!

Met de kortingsbon van de Gamma kocht ik vandaag de KAKU ACD1000 switch. Deze switch kan ik helaas niet werkend krijgen via Domoticz. Een werkende lamp wilde ik aansluiten op de switch. Helaas kan ik via de Learn Light/Switch functie en de connect knop op de switch geen verbinding maken. Wat doe ik eventueel fout?

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

quote:
aeacus schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:57:
Stomme vraag:
Ik heb Domoticz geinstalleerd op mijn laptop. Met de pas gekochte rfxtransceiver kan ik de data van de weersensor in de tuin uitlezen. Geweldig!

Met de kortingsbon van de Gamma kocht ik vandaag de KAKU ACD1000 switch. Deze switch kan ik helaas niet werkend krijgen via Domoticz. Een werkende lamp wilde ik aansluiten op de switch. Helaas kan ik via de Learn Light/Switch functie en de connect knop op de switch geen verbinding maken. Wat doe ik eventueel fout?
Wat heb je bij Instellingen->hardware->set mode aanstaan?
Bij mij oa x10, AC en lighting4

• aeacus
quote:
niki_lauda schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:28:
Wat heb je bij Instellingen->hardware->set mode aanstaan?
Bij mij oa x10, AC en lighting4
Ik heb LaCrosse, Hideki/UPM, Oregon, HomeEasy EU, AC, ARC, en X10...

Ik heb trouwens firmware 67

aeacus wijzigde deze reactie 23-11-2013 22:41 (5%)

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Probeer eens lighting4 aan te zetten.
In mijn log staat
Sat Nov 23 23:12:09 2013 (Transceiver) Lighting 2 (Ventilator)
Als de afstandbediening van KAKU word gebruikt.

niki_lauda wijzigde deze reactie 23-11-2013 23:13 (64%)

• aeacus
Nope, werkt nog steeds niet. Ik zie steeds het rode scherm met "timeout... please try again"

aeacus wijzigde deze reactie 24-11-2013 00:23 (54%)

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Wat je dan kunt doen is het volgende.
Ga naar schakelaars, kies voor handmatig ,

Als het goed is staat bij hardware Transceiver.
Bij naam vul je iets willekeurig in wat je zelf wil.
Bij switch on/off
Bij type AC
Bij de rest kun je random waarden kiezen.

Pak je switch en activeer “zoekmode”
Druk met een puntig voorwerp kort op de verbindknop (zit voorop). De LED gaat
langzaam knipperen.
Klik op test binnen domoticz als het goed is hoor je hem 2 keer schakeln.

• aeacus
Bedankt! Hij werkt.

• Raenius
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 28-10 16:45
Naar aanleiding van dit topic de spullen besteld.

RPI is binnen, wacht nu op mijn RFXcom. Ik ben benieuwd!

Raenius wijzigde deze reactie 25-11-2013 12:29 (0%)
Reden: typo

http://www.catalogged.net/

• Blueone
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Is er ook een lijst beschikbaar van (binnen) temperatuur sensoren die ik kan gebruiken i.c.m. Domoticz?

Tevens wil ik een mini bewegingssensor gaan gebruiken om mijn verlichting te schakelen (buiten verlichting).

Aangezien de meeste kaku zenders geen puls herkennen dacht ik de volgende zender te gebruiken:
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/belzender-acdb-7000b/#tabs
i.c.m.
http://www.quasarelectron...-motion-detector-build-in

Valt dit te programmeren met Domoticz?

Blueone wijzigde deze reactie 27-11-2013 21:10 (70%)

• Raenius
De boel aangesloten en alles werkt prima, eerste switch aangesloten (buitenverlichting met KaKu) en gelijk geschakeld op tijd.

Top applicatie!

Kleine tip: Volg zeker de installatie stappen: http://www.domoticz.com/w...an-Wheezy%29_for_Domoticz met name de 'expand root filesystem'.

Anders krijg je al problemen met het aanpassen van je hostname/vast IP. (linux is nog niet mijn sterkste kant dus zorgde voor wat frustratie)

• aeacus
Nadat ik mijn RFXcom en Domoticz werkend heb gekregen in een windows omgeving, ben ik weer toe aan de volgende stap: Domoticz installeren op mijn Synology NAS. De beschrijving op de vorige pagina is heel compleet, maar toch loopt mijn installatie vast bij het compileren van CMake:

DiskStation> cd cmake-2.8.10
DiskStation> ./bootstrap
---------------------------------------------
CMake 2.8.10, Copyright 2000-2011 Kitware, Inc.
Error when bootstrapping CMake:
Cannot find appropriate C compiler on this system.
Please specify one using environment variable CC.
See cmake_bootstrap.log for compilers attempted.

Log of errors: /opt/include/cmake-2.8.10/Bootstrap.cmk/cmake_bootstrap.log
DiskStation> exit

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

• FitzJac
  • Laatst online: 20:03
Gcc installeren?

• aeacus
Helaas, "ipkg install gcc" is gedaan.

• aeacus
Specifiek ondervind ik onderstaand probleem. Bootstrap kan gcc niet vinden, terwijl deze wel is geinstalleerd met ipkg. Ik kan geen concrete oplossing vinden met Google. Heeft iemand een idee? Is het eventueel mogelijk om een andere compiler te installeren?

--

DiskStation> ./bootstrap
CMake 2.8.10, Copyright 2000-2011 Kitware, Inc.
Error when bootstrapping CMake:
Cannot find appropriate C compiler on this system.
Please specify one using environment variable CC.
See cmake_bootstrap.log for compilers attempted.

Log of errors: /opt/include/cmake-2.8.10/Bootstrap.cmk/cmake_bootstrap.log
DiskStation> which gcc
/opt/bin/gcc
DiskStation> cd /opt/bin/gcc
-ash: cd: can't cd to /opt/bin/gcc

aeacus wijzigde deze reactie 30-11-2013 10:12 (8%)

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

cd /opt/bin/gcc klopt niet gcc is geen directory
dus cd /opt/bin ./gcc ......

hier misschien iets aan ? http://gathering.tweakers...bookmark/1530723/41119322

niki_lauda wijzigde deze reactie 30-11-2013 12:07 (38%)

• Freefrags
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 24-10 16:11
Wat is het bereik van de RFXcom ongeveer? ik las in het forum dat het bereik eventueel vergroot zou kunnen worden met een andere antenne, heeft iemand dit al eens gedaan en hoeveel invloed heeft dit op het bereik?

Er word hier in het forum ook gesproken over z-wave oplossingen voor zo ver ik heb gelezen heeft dit de volgende voordelen:
- De aangesloten componenten vormen een mesh netwerk en sturen het signaal door (groter bereik hierdoor?)
- De status van de schakelaars kan worden opgevraagd. dus als er een signaal door het systeem "gemist" word dan is dat geen probleem (klik aan klik uit kan dit niet?)

Nadelen:
- Het is duurder

Zie ik hier iets over het hoofd? wat zouden jullie aanraden aan iemand die hiermee wil starten KaKu, Z-wave of een combinatie hiervan?
quote:
s_schimmel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:21:
[...]

Volgens mij alleen de aansluiting USB of LAN en het bereik. De LAN versie heeft een groter bereik. Beiden kunnen aan Domoticz toegevoegd worden. Als je niet direct met je RFXcom hoeft te werken over het netwerk dan zou ik de USB versie nemen. Is een stuk goedkoper en het bereik kan je vergroten met een andere antenne (hoewel dat officieel niet mag).

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:10

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

keyword: budget?

EDIT: nog een: toepassing/wat wil je doen?

DRuw wijzigde deze reactie 06-12-2013 09:40 (58%)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd.

• krizzziz
Iemand hier een Z-wave USB stick draaiende met zijn Domoticz opstelling?

ehhhh..HOI

• Freefrags
Dat is natuurlijk een belangrijke vraag :) helemaal vergeten.

Ik zou ongeveer het volgende aan schaffen:
- 15 schakelaars
- 3 dimmers
- 1 weer station

Het gaat hier om het hele huis en misschien ook in de tuin (gemiddeld rijtjes huis), met wifi heb ik problemen met het bereik dus vandaar de vragen over het bereik.

Het budget dat is lastig eigenlijk wou ik daar niet zo zeer naar kijken. ik kan namelijk ook prima met een kleinere hoeveelheid schakelaars beginnen en deze in de loop der tijd uitbreiden.

Maar als het met klik aan klik uit goed werkt en het bereik hiervan voldoende is om het in het gehele huis te gebruiken dan scheelt dat een hoop geld.
quote:
DRuw schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:33:
keyword: budget?

EDIT: nog een: toepassing/wat wil je doen?

Freefrags wijzigde deze reactie 06-12-2013 14:16 (10%)

• DRuw

DRuw

en je eigen know-how?
gezien je een weerstation wilt zit je redelijk vast aan 433Mhz gezien dat ondersteund wordt in Zwave zit.
Dan kun je dus voor de RFXCOM kiezen waarbij je alle signalen die je niet echt interesseren (even lui omschreven) in KlikaanKlikuit uitvoerd en alles wat je bi-directioneel wilt (bijvoorbeeld sensoren en de schakelaars die daaraan gelinkt zijn) in Zwave.
Ik heb zelf geen Domoicz maar een Vera3 met de RFXCOM, ook prima aan te raden;)
Je kunt met deze "hobby" zoveel geld kwijt zijn als je wilt....

• Freefrags
Eigen know how, geen eigenlijk...

Ik begrijp uit het forum en andere sites dat je met een raspberry pi, RFXCOM en een razberry module icm Domoticz in principe zo wel 433 als z-wave aan zou kunnen sturen.

Een weer station is dus meestal 433 begrijp ik en het schakelen en dimmen van apparatuur werkt prima met 433. Dus ik denk dat ik met 433 begin en mocht ik sensoren die bi directioneel aangesloten moeten worden aan schaffen dan kan ik altijd nog een razberry module kopen.

Ik denk dat de grootste vraag die voor mij nog overblijft is wat is het bereik bij het gebruik van 433?

• DRuw

DRuw

tja... ik gebruik het alleen op de begane grond en die is volledig gedekt.
hoe hij door etages gaat durf ik je niet te zeggen maar volgens mij heb ik eens geprobeerd op de eerste etage met mijn kaku AB de lampen te schakelen en dat werkte.
Op mijn zolder werkte hij alleen bij het drapgat dacht ik dus door 2 gewapende vloeren en nog wat tusenmuren houd het een beetje op.
Al met al vond ik het bijzonder goed toe ik liep te testen (ruim een jaar geleden) en het is uideraard afhankelijk van je eigen huisbouw...

• s_schimmel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:32
quote:
s_schimmel schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:25:
[...]

Voor Android ben ik er een aan het maken. Loopt een draadje over op het Domoticz forum. Geofencing staat op de planning om in te gaan bouwen.
Mijn app staat inmiddels in de Play Store en er zijn een aantal updates in verwerkt die de stabiliteit en functionaliteit ten goede komen.

• theezeefje
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-10 08:47
iemand advies ? ik heb een deursensor (contact-unit) van kaku,
In domoticz stel ik deze (denk ik) in als 'contact'.

wanneer ik de deur open doe, registreert het systeem dit, maar blijft aangeven dat de deur dicht is.
ik zou verwachten dat ie aangeeft dat de deur open staat, wanneer de contacten van elkaar verwijderd zijn.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Raenius
quote:
theezeefje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:23:

wanneer ik de deur open doe, registreert het systeem dit, maar blijft aangeven dat de deur dicht is.
ik zou verwachten dat ie aangeeft dat de deur open staat, wanneer de contacten van elkaar verwijderd zijn.
Ik heb de Kaku AMST-606 deur/raamsensor. Ik heb hem toegevoegd aan domoticz als door lock (engelse vertaling). Als de magneten van elkaar gaan veranderd de status in OPEN en als ik ze daarna weer tegen elkaar doe dan is de status CLOSED.

Heeft iemand ervaring met een hydro/temperatuursensors die samenwerken met de RFXCom en Domoticz? Of de Youles?

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Als je even in dit topic had gezocht, was je bijvoorbeeld deze tegengekomen. Ik heb er twee, en werken prima samen met RFXCom en Domoticz.

• Raenius
quote:
mrwolf schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:52:
Als je even in dit topic had gezocht, was je bijvoorbeeld deze tegengekomen. Ik heb er twee, en werken prima samen met RFXCom en Domoticz.
mrwolf: Top dank je, ik zal hier zeker naar kijken. Is er een sterke afwijking in jouw ervaring in metingen buiten tov binnen?

• mrwolf
  • Niet online
Ik gebruik ze alleen binnen, maar heb ze niet uitgebreid getest op correctheid/accuraatheid.

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 30-10 22:17
http://phpmydomo.org/

meesterlijk! misschien hebben jullie er ook wat aan.

• Raenius
quote:
mrwolf schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:38:
Ik gebruik ze alleen binnen, maar heb ze niet uitgebreid getest op correctheid/accuraatheid.
Ok dan zal ik het wel zien als ik ze binnen heb!

• peterv999
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 03-09 12:07
Net echt begonnen om Domoticz te gebruiken met Razberry samen met mijn bestaande z-wave producten. Ik heb een probleempje, de Aeon multi-sensor die ik maar niet zichtbaar krijg als sensor, wel perfect zichtbaar in het 8083 adres maar alleen als een paar switch in de 8080. Ik las net dat het interview 100% moet zijn en het device in een room geplaatst moet worden om dat wel correct in het Domoticz gedeelte op te kunnen pakken bij het menu 'device'?

De PIR is nu werkzaam maar temperatuur en humidity nog niet :?
Piet

peterv999 wijzigde deze reactie 14-12-2013 15:34 (55%)
Reden: Update

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 30-10 21:19
quote:
theezeefje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:23:

De kaku's pirren en sensoren geven een bom signaal van 4 sec. en zijn dus eigenlijk niet geschikt voor je domoticz..
http://www.domoticaforum.eu/viewforum.php?f=27
Eerste topic..

[img]http://pvs.kkopv.com/612ffb1cxxf.png[/img]

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

En toch werkt mijn Pir2150 heel goed samen met Domoticz. Ook de Kaku deursensor voldoet hier.

• theezeefje
quote:
Raenius schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:37:
[...]

Ik heb de Kaku AMST-606 deur/raamsensor. Ik heb hem toegevoegd aan domoticz als door lock (engelse vertaling). Als de magneten van elkaar gaan veranderd de status in OPEN en als ik ze daarna weer tegen elkaar doe dan is de status CLOSED.

Heeft iemand ervaring met een hydro/temperatuursensors die samenwerken met de RFXCom en Domoticz? Of de Youles?
Als ik hem verander naar Lock, blijft ie hetzelfde doen.
last seen time verandert, maar ik zie niet dat ie de deur als open registreert.
heb je er een vertraging ingezet ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Phoolie
quote:
Dylantje2 schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:59:
[...]

De kaku's pirren en sensoren geven een bom signaal van 4 sec. en zijn dus eigenlijk niet geschikt voor je domoticz..
http://www.domoticaforum.eu/viewforum.php?f=27
Eerste topic..
Ik zie op dat forum ook dat Livolo schakel spul staan, dat schijnt ook met de rfxcom te werken. Kan ik dan aannemen dat het ook in Domoticz werkt of is dat een te simpele redenatie?

• b_weijenberg
  • Laatst online: 20:41
Als je in Domoticz op het versie nummer klikt zie je de update historie.

Version 1.0.1186 (November 16th 2013)
- Implemented: Livolo hardware supported (switches/dimmers)

• Phoolie
quote:
b_weijenberg schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:21:
Als je in Domoticz op het versie nummer klikt zie je de update historie.

Version 1.0.1186 (November 16th 2013)
- Implemented: Livolo hardware supported (switches/dimmers)
Bedankt voor je reactie. Heb zelf Domoticz nog niet draaien, vandaar dat ik het hier vroeg.

• Raenius
quote:
theezeefje schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:13:
[...]

Als ik hem verander naar Lock, blijft ie hetzelfde doen.
last seen time verandert, maar ik zie niet dat ie de deur als open registreert.
heb je er een vertraging ingezet ?
Alle instellingen zijn standaard, geen delays ingesteld.

• Taigu
  • Laatst online: 21:43
quote:
Phoolie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Misschien eens een kijkje nemen in onderstaand topic?
pilight - modulaire domotica voor de Raspberry Pi

Het zou natuurlijk nog mooier zijn als die oplossing samen zou kunnen werken met Domoticz
Hoe groot is de kans dat Domoticz in de toekomst pilight gaat ondersteunen als vervanging voor de rfxcomm?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• remcoXP
doet het dat al niet dan?
quote:
Taigu schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:36:
[...]

Hoe groot is de kans dat Domoticz in de toekomst pilight gaat ondersteunen als vervanging voor de rfxcomm?

• Taigu
Misschien mis ik iets, maar zowel in het topic hier als op de domoticz site vind ik er niet veel over terug. Enkel vragen of het wordt ondersteund.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• remcoXP
pilight is toch gewoon one wiring en dat wordt ondersteund binnen domoticz.

of zie ik het verkeerd?

• Taigu
Volgens mij zou het praktischer zijn als de API van pilight wordt ondersteund, en dat is volgens mij niet het geval.

• ReinierG
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Naar aanleiding van dit forum topic, heb ik Domoticz geinstalleerd icm Youless.
Ik kan de youless prima vinden (werkt met de iphone en op de pc met gadget), maar als ik deze toevoeg op de Domoticz, zie ik hem wel bij de hardware staan (en in de logging zie ik data binnen komen, soms een errortje als no such column: StrParam1, maar dat is <5%), maar daarna zie ik nergens resultaten.
Hij staat niet bij Utility, en ook niet bij Devices. Ik heb de youless voor de zekerheid nog even geflashed naar de nieuwste versie. Maakt helaas niet uit. Help?

Ik gebruik Windows 7 (als service geinstalleerd).

Na verder te zoeken in de Domoticz forum, ben ik dit draadje tegengekomen. Het lijkt erop alsof het een bug is...
Toch wel nieuwsgierig of jullie dit ook zo hebben, of hoe je het hebt opgelost.

ReinierG wijzigde deze reactie 26-12-2013 10:45 (21%)

• Phoolie
Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een zelfgemaakte P1 kabel, die kabels die aanbevolen zijn, zijn namelijk maar ongeveer 1 meter en ik wil de Raspberry niet in de meterkast plaatsen, maar op een meer centrale plek in het huis. Ik verwacht dat ik maximaal 5 meter kabel nodig zal hebben om deze plek te bereiken.

• DRuw

DRuw

Usb verlengkabel?

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-10 16:47

FutureCow

(C) FutureCow 2004

quote:
ReinierG schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:30:
Naar aanleiding van dit forum topic, heb ik Domoticz geinstalleerd icm Youless.
Ik kan de youless prima vinden (werkt met de iphone en op de pc met gadget), maar als ik deze toevoeg op de Domoticz, zie ik hem wel bij de hardware staan (en in de logging zie ik data binnen komen, soms een errortje als no such column: StrParam1, maar dat is <5%), maar daarna zie ik nergens resultaten.
Hij staat niet bij Utility, en ook niet bij Devices. Ik heb de youless voor de zekerheid nog even geflashed naar de nieuwste versie. Maakt helaas niet uit. Help?

Ik gebruik Windows 7 (als service geinstalleerd).

Na verder te zoeken in de Domoticz forum, ben ik dit draadje tegengekomen. Het lijkt erop alsof het een bug is...
Toch wel nieuwsgierig of jullie dit ook zo hebben, of hoe je het hebt opgelost.
Ik heb hier idd hetzelfde! Ik heb nu svn: 1300 en daar werkt alles prima!

Had ik nog een ander vraagje. Op mijn telefoon met een WVGA display (800x480) ziet de mobiele site er prima uit, echter op mijn WP8 met WXGA (1024x768), loopt het soms te ver door naar rechts en staat dus niet alles mooi op het scherm.

Ik zag in de index iets voor de iphone staan:

media="(device-width: 768px) and (orientation: portrait)"

hoe zou ik dat kunnen aanpassen zodat ook mijn WP dit gebruikt?

Vakmanschap is meesterschap

• ReinierG
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Wat is svn 1300?
Antwoord gevonden: het is de versie... En dat was dan ook het probleem. Ik heb nu de laatste versie geinstalleerd, en ik ga nu maar eerst eens de laatste stabiele versie proberen. Oops.

ReinierG wijzigde deze reactie 27-12-2013 22:52 (133%)
Reden: Antwoord gevonden.

• Phoolie
quote:
Dat is inderdaad een optie, net als een RJ11 kabel met een koppelstukje, alleen heb ik liever gewoon 1 vaste kabel, vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met het zelf maken van een kabel en die gebruiken icm Domoticz.

Dan vroeg ik mij nog iets anders af, ik ga van de week de Raspberry bestellen, in de handleiding zie ik staan dat je 200 Mb ruimte moet hebben, maar als je je energie wilt monitoren zal dit ook ergens opgeslagen worden, heb ik dan aan een 4 Gb kaartje genoeg of kan ik beter voor 8 Gb of groter gaan?

• BlackBurn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-10 21:54

BlackBurn

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

One Ring To Rule Them All

quote:
Phoolie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:49:
Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een zelfgemaakte P1 kabel, die kabels die aanbevolen zijn, zijn namelijk maar ongeveer 1 meter en ik wil de Raspberry niet in de meterkast plaatsen, maar op een meer centrale plek in het huis. Ik verwacht dat ik maximaal 5 meter kabel nodig zal hebben om deze plek te bereiken.
Ik heb een kabel zelf gemaakt van een stuk UTP en dit ging prima. Op de Raspberry Pi is de grootste uitdaging de usb-serial converter.

Ik heb echter een andere uitdaging, aangezien ik Domoticz op een ander systeem draai dan mijn Raspberry Pi, heb ik van de Raspberry Pi waarop de smart meter aangesloten zit een soort van Serial - LAN converter gemaakt, m.b.v. "Ser2Net". Nu kan ik telnetten vanuit de Domoticz server naar de Raspberry en krijg ik netjes de output van mijn meter te zien.

Nu voeg ik deze toe aan de hardware binnen Domoticz, maar vervolgens gebeurd er niks, ik kan geen devices toevoegen en mijn utilities blijft dan ook angstvallig leeg. Iemand enig idee, waar dit aan kan liggen?

Ik heb Domoticz opgestart met verbose logging, maar hier wordt ik niet veel wijzer van, ik zie wel telkens een melding over strParam1 voorbij komen (als ik de site bezoek), maar die zie ik ook als ik geen hardware heb toegevoegd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
root@bilbo:~/domoticz# ./domoticz -www 8081 -verbose 1
Domoticz V1.1312 (c)2012-2013 GizMoCuz
Startup Path: /root/domoticz/
Webserver started on port: 8081
Incoming connection from: 10.0.0.154
Sat Dec 28 15:55:44 2013 no such column: StrParam1
Sat Dec 28 15:55:54 2013 no such column: StrParam1
Sat Dec 28 15:56:04 2013 no such column: StrParam1
Sat Dec 28 15:56:15 2013 no such column: StrParam1
P1 Smart Meter connected to: 10.0.0.21:4001
Sat Dec 28 15:56:56 2013 (Smartmeter Meterkast) P1 Smart Meter Power
subtype       = P1 Smart Meter Power
powerusage1 = 2017.763 kWh
powerusage2 = 1912.267 kWh
powerdeliv1 = 0.000 kWh
powerdeliv2 = 0.000 kWh
current usage = 680 Watt
current deliv = 000 Watt
Sat Dec 28 15:56:56 2013 (Smartmeter Meterkast) P1 Smart Meter Gas
subtype       = P1 Smart Meter Gas
gasusage = 722.933 m3
Sat Dec 28 15:57:06 2013 (Smartmeter Meterkast) P1 Smart Meter Power
subtype       = P1 Smart Meter Power
powerusage1 = 2017.766 kWh
powerusage2 = 1912.267 kWh
powerdeliv1 = 0.000 kWh
powerdeliv2 = 0.000 kWh
current usage = 689 Watt
current deliv = 000 Watt

/edit: wat nu ook opvalt is dat de Gas melding alleen de eerste keer komt, als ik het device net heb toegevoegd.

If it is broke, fix it. If it ain't broke, make it better!

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-10 16:47

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Ik heb dmv dit javascript de lay-out op mijn WP8 op orde gekregen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
(function() {
 if ("-ms-user-select" in document.documentElement.style &&
 (navigator.userAgent.match(/IEMobile/) ||
 navigator.userAgent.match(/ZuneWP7/) ||
 navigator.userAgent.match(/WPDesktop/))) {
 var msViewportStyle = document.createElement("style");
 msViewportStyle.appendChild(
 document.createTextNode("@-ms-viewport{width:auto!important}")
 );
 document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(msViewportStyle);
 }
})();

nu past alles wel perfect op het scherm. Het is echter minder handig dat je dan sensoren kunt verplaatsen. Is er een manier om dit uit te schakelen?

Verder had ik nog even de vraag of IPv6 ook ondersteunt wordt? Kan ik die ook toevoegen aan lokale netwerken waar geen user/pass nodig is.

FutureCow wijzigde deze reactie 29-12-2013 11:40 (188%)

Vakmanschap is meesterschap

• 19roland70
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 23:19
Hoe kan ik de Rpi benaderen met mijn telefoon buiten bereik van de wifi.
Ik moet schijnbaar ergens poorten instellen maar hoe en waar?

• s_schimmel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:32
quote:
19roland70 schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:34:
Hoe kan ik de Rpi benaderen met mijn telefoon buiten bereik van de wifi.
Ik moet schijnbaar ergens poorten instellen maar hoe en waar?
Je zal port forwarding moeten instellen in je router. Hoe is afhankelijk van het merk & model router. Je stelt in dat het verkeer dat op bijv. poort 8080 naar het ip-adres van je Domoticz server op poort 8080 wordt gestuurd.

• theezeefje
Ik wil gaan spelen met een opentherm gateway icm Domoticz,
iemand advies ?

ik heb een Remeha keteltje.

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:30
quote:
fl1p schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:06:
Dat kan, Gurbo.
Ik kan nu niet aan mijn installatie... en een hele uitleg erachter
Edit: nu wel.

Bij het bekijken van de camera's in je systeem, kan je onderaan een switch of een scène selecteren, en die zal dan aangaan bij het detecteren van beweging
Ik heb al enkele van deze dingen geprobeerd maar mijn scene gaat niet aan bij het detecteren van beweging.....
Terwijl de camera voor de rest in domoticz goed werkt: snapshot, videobeeld etc

• Phoolie
quote:
theezeefje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:15:
Ik wil gaan spelen met een opentherm gateway icm Domoticz,
iemand advies ?

ik heb een Remeha keteltje.
Ik heb hier ook interesse in. Als dit een beetje fijn werkt kan de e-thermostaat in de verkoop.

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Ik ben ook benieuwd hoe dit werkend te krijgen is.

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 29-10 23:49
Gebruik nu zelf de Nefit Easy maar integreren in Domoticz lijkt me mooier. Dus ben ook erg geïnteresseerd hierin.

• Dylantje2
Mwhaaaa.
Zou zeggen leer eerst iets meer over Domoticz...
Voordat je meteen voor goud gaat....

Ik bene r nu een maandje of 3 mee aan het stoeien...
En kan al aardig wat.
Opentherm werkt, en de freaks , kunnen het.
Maar je zult moeten leren........

En dat gaat niet altijd over rozen...

Maar wel leuk

En doe je het goed...
Kan er meer uit als alleen je e thermostaat.
Maar er komt ook meer in...
RPi, moet je mee kunnen werken...

Dylantje2 wijzigde deze reactie 15-01-2014 22:02 (17%)

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

quote:
Dylantje2 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:02:
Mwhaaaa.
Zou zeggen leer eerst iets meer over Domoticz...
Voordat je meteen voor goud gaat....

Ik bene r nu een maandje of 3 mee aan het stoeien...
En kan al aardig wat.
Opentherm werkt, en de freaks , kunnen het.
Maar je zult moeten leren........

En dat gaat niet altijd over rozen...

Maar wel leuk

En doe je het goed...
Kan er meer uit als alleen je e thermostaat.
Maar er komt ook meer in...
RPi, moet je mee kunnen werken...
Wat voor ketel heb je ? En wat heb je aangeschaft naast de RPi?

• lexi1986
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
quote:
remcoXP schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:39:
ik heb gisteren voor mijn nieuwe huis het volgende aangeschaft.
- 2x rolluiken met Somfy Oximo RTS
- Zonnescherm met Somfy RTS

nu wil ik straks nog meer domotica voor verlichting thermostaatkraantjes, camera's enz. alleen heb ik nu zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos kwijt ben :P

ik heb een synology 1512 en een raspberry.
wat kan ik het beste gebruiken (mag dus ook aanschaffen) om mijn somfy's te bedienen (mogelijk schedulen) en later aan te vullen met de andere apparatuur.

is dit een vera light met mogelijk nog een rfxcom stick? of mijn huidige raspberry en een zwave stick?

wie heeft er uberhaubt ervaring met de somfy's? aangezien dit mijn uitgangspunt is omdat is die nu al heb,?
Ik zal dit weekend even proberen met de RFXcom stick of Somfy werkt. Verwacht het echter niet, dacht gelezen te hebben dat ze op een andere frequentie werken. Mijn zonnescherm werkt met Somfy dus zal kijken of het werkt.

Maemoworld.nl - De nederlandse Maemo nieuws site

• b_weijenberg
Somfy werkt op dit moment nog niet met Domoticz en de RFXtrx433, wellicht later dit jaar.

• lexi1986
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
quote:
b_weijenberg schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:00:
Somfy werkt op dit moment nog niet met Domoticz en de RFXtrx433, wellicht later dit jaar.
Heb net inderdaad even gekeken maar krijg het niet voor elkaar. Zou wel echt tof zijn als dit nog gaat werken :)

Maemoworld.nl - De nederlandse Maemo nieuws site

• remcoXP
true. maar zowiezo niet met deze stick. hiervoor zou een 686 stick moeten komen dacht ik/
quote:
lexi1986 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:19:
[...]

Heb net inderdaad even gekeken maar krijg het niet voor elkaar. Zou wel echt tof zijn als dit nog gaat werken :)

• j-jk
zou dat niet ook met Z-wave-razberry moeten kunnen? die zitten toch ook in de 686mhz?
Of heeft Zwave een specifiek protocol wat alleen gelezen word door de razberry (of soortgelijks)
Vind dit ook wel interesant om RF radiathor thermostaten aan te sturen, omdat met opentherm te stoeien mij toch net een stap te ver is.

• j-jk
sorry, is 868. maar mijn vraag blijft hetzelfde. is z-wave een specifiek protocol of laat dit ook andere apparatuur toe in de frequentie band.

• 19roland70
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 23:19
Kan de uart ook gebruikt worden als seriele poort ( pin 8 en 10 en aangepast met een levelconverter ) om de P1 meter uit te lezen ?
Word deze dan ook herkend door Domoticz?
Ik wil namelijk de usb poorten sparen voor iets anders.

19roland70 wijzigde deze reactie 18-01-2014 18:42 (22%)

• krizzziz
quote:
j-jk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:13:
sorry, is 868. maar mijn vraag blijft hetzelfde. is z-wave een specifiek protocol of laat dit ook andere apparatuur toe in de frequentie band.
Zeer specifiek gesloten protocol zelfs. gelukkig word het wel opgepikt door steeds meer grote fabrikanten!

ehhhh..HOI

• mrwolf
  • Niet online
Ik draai de beta's van Domoticz op mijn Pi, maar sinds dit weekend lijkt het niet meer te werken:

http://i840.photobucket.com/albums/zz326/Mrwolf78/naamloos_zps79fb9477.png

Op verschillende machines en browsers (iPad, Win8, IE, Firefox, Chrome en Safari) krijg ik geen info meer op mijn scherm, het klikken op de verschillende menu's doet niets. Ik heb via SSH wel een apt-get update/upgrade gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

Hoe krijg ik dit gefixt?

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Ik draai 1.1402. Ik heb geen enkel probleem ondervonden.

• mrwolf
  • Niet online
Typisch, Domoticz draait wel gewoon, de geplande scenes doen het, ik kan alleen met geen mogelijkheid bij de webinterface komen.

Edit: opnieuw downloaden van de tar, uitpakken en een reboot van de Pi lost het op...

mrwolf wijzigde deze reactie 21-01-2014 17:56 (25%)

• Thijs_ehv
  • Laatst online: 01:21
Vandaag Domoticz geinstalleerd in een Ubuntu Virtualbox VM op mijn NAS4Free server.
USB Converter cable in de P1 poort van de Iskra MT382; en draaien als een trein - mooie oplossing!
Next step; Zwave apparatuur.

Maar eerst dit vraagstuk even uit de wereld helpen;

Bij gas geeft het 'huidig verbruik' aan 1.469 M3
Echter ik zie geen huidig verbruik langskomen in de verbose mode, alleen elke 5 minuten zie ik de meterstand van het gas langskomen ( zie onder ).

Kan het zijn dat het actuele verbruik elk uur langs komt, op een ander interval? (dan heb ik die gemist in de verbose mode)
Of doet Domoticz hier een berekening op het verbruik? (huidige stand minus vorige stand gedeeld door X etc ?)

Wed Jan 22 23:00:00 2014 (P1USBConverter) P1 Smart Meter Gas (Gas)
subtype = P1 Smart Meter Gas
gasusage = 623.885 m3

Edit: idd elk uur wordt het actuele verbruik veranderd, het is me nog niet duidelijk of dit via de p1 poort gebeurt of dat domoticz dit berekent
Zou het graag nauwkeuriger gelogd zien!

Thijs_ehv wijzigde deze reactie 23-01-2014 00:08 (11%)

• studiodubio
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 31-10 08:53
quote:
lexi1986 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:37:
[...]

Ik zal dit weekend even proberen met de RFXcom stick of Somfy werkt. Verwacht het echter niet, dacht gelezen te hebben dat ze op een andere frequentie werken. Mijn zonnescherm werkt met Somfy dus zal kijken of het werkt.
En is het al gelukt met Somfy?
Weet iemand ook of Domoticz met de Itho Eco Fan mechanische ventilatie werkt?

• studiodubio
Wie kan mij met het volgende issue helpen?

Ik heb een deurmagneet (kaku) om het licht van mijn toilet aan/uit te schakelen. Als de deur open gaat dan gaat het licht netjes aan. Echter je doet ook de deur dan gelijk dicht maar dan gaat het licht dus gelijk weer uit. Maar het moet natuurlijk aan blijven totdat je klaar bent en weer naar buiten gaat.

Hoe/waar stel ik zoiets in in Domoticz?

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Je zou het met een blockly op kunnen lossen.
Als pir = aan dan schakelaar X aan voor 2 minuten.

• studiodubio
quote:
niki_lauda schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:05:
Je zou het met een blockly op kunnen lossen.
Als pir = aan dan schakelaar X aan voor 2 minuten.
Dank voor de hulp. Maar ik ben er dan nog niet denk ik. Wat ik niet wil is dat het licht na een x aantal minuten uit gaat maar pas wanneer je klaar bent de lamp dan pas uitgeschakeld wordt. (want er zijn mensen in huis die langer op de wc zitten)

Ik zat te denken om dus twee kaku amst-606 te gebruiken:
- de 1e amst-606 die bij het openen van de deur het licht aan gaat.
- de 2e amst-606 zorgt ervoor dat het licht weer uit gaat als de (soft close) wc bril weer omlaag gaat.

Maar hoe regel ik dit in Domoticz? Of indien dit niet lukt zijn suggesties van harte welkom!

studiodubio wijzigde deze reactie 25-01-2014 23:28 (11%)

• DRuw

DRuw

En als je bezoek de bril niet omlaag doet?
Als je zover wilt gaan kun je 1min. na doortrekken doen ofzo. PIR lijkt wel het makkelijkste

• studiodubio
quote:
DRuw schreef op zondag 26 januari 2014 @ 08:14:
En als je bezoek de bril niet omlaag doet?
Als je zover wilt gaan kun je 1min. na doortrekken doen ofzo. PIR lijkt wel het makkelijkste
Ik heb iets anders bedacht voor bezoekers die niet de bril omlaag/omhoog doen: ik verwerk de 2e magneetsensor (dit noem ik 'magneet 2') achter het bedieningspaneel en bij het doortrekken gaat de lamp 1 minuut later uit.

Maar welke condities zou ik dit dan in Domoticz moeten opgeven? Ik heb dit geprobeerd maar het lukt niet:

If magneet 1 = open
Do lamp wc = on

If magneet 2 = open
Do lamp wc = off < 1 minuut

studiodubio wijzigde deze reactie 26-01-2014 09:33 (3%)

• Dylantje2
Gebruik geen kaku magneten en pirs...
Die blokkeren je domotica voor 4-5 seconden..

• Phoolie
quote:
studiodubio schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:30:
[...]

Ik heb iets anders bedacht voor bezoekers die niet de bril omlaag/omhoog doen: ik verwerk de 2e magneetsensor (dit noem ik 'magneet 2') achter het bedieningspaneel en bij het doortrekken gaat de lamp 1 minuut later uit.

Maar welke condities zou ik dit dan in Domoticz moeten opgeven? Ik heb dit geprobeerd maar het lukt niet:

If magneet 1 = open
Do lamp wc = on

If magneet 2 = open
Do lamp wc = off < 1 minuut
Waarom gebruik je geen bewegings sensor, dat is een stuk makkelijker.

En zoals al gezegd, beter een ander merk sensor pakken als je het icm Domotica wilt gebruiken.

• studiodubio
Reden waarom ik geen bewegingsensor wil gebruiken is omdat deze na een x aantal minuten uit gaat (en dit is niet gewenst). Tenminste, wellicht dat ik ergens iets gemist heb? Maar als het makkelijker kan dan hoor ik graag hoe en wat.

Maar jullie zeggen geen kaku dus...wat raden jullie dan aan om mijn doelstelling te realiseren?

En: hoe zou e.e.a. dan in Domoticz ingesteld moeten worden (welke blocks)?

studiodubio wijzigde deze reactie 27-01-2014 02:34 (47%)

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

quote:
Dylantje2 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:09:
Gebruik geen kaku magneten en pirs...
Die blokkeren je domotica voor 4-5 seconden..
Bij werken ze goed. Ik heb een PIR 2150 hangen die een schakelaar aanzet en dat gaat goed.

Mon Jan 27 06:52:35 2014 (transceiver2) Lighting 2 (PIR 2150)
Mon Jan 27 06:52:35 2014 (transceiver2) Lighting 2 (150 Watt)

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:47
Ik krijg 't niet voor elkaar om m'n KaKu setje handmatig in te leren in Domoticz.
Ik kies voor 't AC protocol, kies een willekeurige code en ID.
Zet de schakelaar in learning mode (de code expliciet gewist en vervolgens opnieuw ingeplugd, LED knippert)

Maar als ik dan in Domoticz op test klik, gebeurt er niets.
Kan ik het gebruikte ID ergens uit Domoticz halen? (Of de berichten die verstuurd worden?)
(Via de afstandsbediening inleren werkt wel)
Enig idee hoe dat kan?

Ik heb m'n RFXComm nl. aangesloten op de USB poort van m'n router en er een RFXComLAN van gemaakt.
(socat tcp-listen:10001,fork,reuseaddr file:/dev/ttyUSB0,raw &)
En ik wil er graag zelf berichtjes in sturen, is dat te doen?

• b_weijenberg
Voor test zou js misschien RFXmngr kunnen gebruiken op een Windows systeem. Je kunt dan ook via LAN connecten en AC commando's versturen.
Zorg er wel voor dat Domoticz de LAN serial port niet geconnecteerd heeft omdat er maar 1 applicatie gelijktijdig geconnecteerd kan zijn aan een seriele poort

• RudolfR
Bedankt voor die tip. Ik zit te spelen met die tool.
Lijkt nu niet helemaal lekker te werken, want ik krijg weinig respons van het apparaat.
Van 't weekend ging het ook pas werken nadat ik 'm met domoticz via USB had benaderd; kan ook zijn dat de VPN in de weg zit. :) Vanavond nog even mee spelen.

Zou het ook niet beter zijn om socat zonder 'fork' te gebruiken dan?
Ik vermoed dat de child processes voor een inkomende verbinding allemaal aanspraak maken op /dev/ttyUSB0, en dat zou wel 'ns problemen kunnen geven, denk ik?

Hmmm, ben net als de heren hier de mist in gegaan met het merk COCO van de GAMMA. :F

RudolfR wijzigde deze reactie 27-01-2014 19:42 (13%)

• studiodubio
quote:
RudolfR schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:35:

Hmmm, ben net als de heren hier de mist in gegaan met het merk COCO van de GAMMA. :F
Ligt het aan mij of is het op andere fora veel actiever en worden issues veel sneller behandeld dan hier op GOT?

studiodubio wijzigde deze reactie 28-01-2014 19:12 (3%)

• DRuw

DRuw

dat ligt volgens mij aan jou ja...

• studiodubio
quote:
DRuw schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:56:
dat ligt volgens mij aan jou ja...
Bedankt voor de feedback en trek ik voor mezelf de conclusie om te registreren op het andere forum voor mijn specifieke vragen.

• DRuw

DRuw

Ik zou gewoon beide doen. En als je op het andere forum en weekend antwoord krijgt en je dat hier doorgeeft leert help je daar iedereen mee en vice versa uiteraard.
Domoticz heeft ook zn eigen forum he, zie de Domoticz website.

DRuw wijzigde deze reactie 29-01-2014 08:16 (16%)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 30-10 16:08
Ik las in de PCM een artikel over domotica met Domoticz-software en ze hebben een aanbieding momenteel voor een starters-kit: http://www.hubbit.nl/raspberry-pi-set-i.html

Is dit nu een leuke set om mee te beginnen en later uit te breiden?

Ik wil langzaamaan ook de boel gaan automatiseren en heb de volgende wensen:

- ketel aansturen
Ik heb nu nog een eenvoudige thermostaat, wat ben ik nodig de ketel aan te sturen via bijv een app of webinterface?
- energieverbruik meten
Ik wil inzichtelijk hebben wat mijn verbruik is qua gas en stroom en liefst ook welke apparaten er nu veel verbruiken
- automatisch zaken in en uit laten schakelen
Een dochterbedrijf van ons is aan het expirimenteren met sensoren op basis van Zigbee (www.ibasx.com) en wat mij persoonlijk heel mooi lijkt is dat wanneer ik naar mijn werk gaat, het systeem kijkt of er nog meer mensen in huis zijn (mijn vriendin die nog slaapt) en daar actie onderneemt. Loop ik de deur uit dan moet de CV naar beneden, TV en verlichting uitgeschakeld worden, evt de screens naar beneden. Wanneer er nog iemand in huis is (bijv op de 1e etage) dan verwarming aan laten staan, maar verlichting en tv beneden uitschakelen.
Maar ook wanneer we gaan slapen dat er zaken worden uitgeschakeld?

Zou zoiets te realiseren zijn, al dan niet met extra apparatuur?

• RudolfR
Prima setje, maar wel behoorlijk duur, waarom er een HDMI kabel bijzit weet ik niet.
Zelf de componenten los kopen is waarschijnlijk goedkoper.

• thedon46
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 31-10 14:17
quote:
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:24:

- automatisch zaken in en uit laten schakelen
Een dochterbedrijf van ons is aan het expirimenteren met sensoren op basis van Zigbee (www.ibasx.com) en wat mij persoonlijk heel mooi lijkt is dat wanneer ik naar mijn werk gaat, het systeem kijkt of er nog meer mensen in huis zijn (mijn vriendin die nog slaapt) en daar actie onderneemt. Loop ik de deur uit dan moet de CV naar beneden, TV en verlichting uitgeschakeld worden, evt de screens naar beneden. Wanneer er nog iemand in huis is (bijv op de 1e etage) dan verwarming aan laten staan, maar verlichting en tv beneden uitschakelen.
Maar ook wanneer we gaan slapen dat er zaken worden uitgeschakeld?

Zou zoiets te realiseren zijn, al dan niet met extra apparatuur?
Als je allebei in het bezit bent van een android telefoon dan zou je het programma Tasker kunnen installeren, en die laat je 2 dingen doen:
-als je in de buurt van een van de telefoonmasten bent (cell) dan schakelt die het wifi in
-zodra je connectie hebt met het wifi laat je die elke x minuten een signaal sturen naar domoticz die een virtuele schakelaar triggert, die langer actief blijft dan die x minuten.
en dan moet je dat slim programmeren met een script die kijkt wie er thuis zijn. (iedereen krijgt zijn eigen schakelaar)

dat is de goedkoopste manier en de meest automatische, maar dat is wel wat uitzoek werk.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 30-10 16:08
Tasker ken ik, we hebben beide Android. Wel een mooi idee eigenlijk. Van scripten heb ik geen kaas gegeten dat is het lastige. Maar is de set ansich is een goed begin? Omdat er zoveel soorten apparaten voor Domotica zijn vroeg ik me dat af.

• thedon46
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 31-10 14:17
het scripten is niet moeilijk om te doen, je hoeft niet te kunnen programmeren, het is namelijk allebei grafisch. Basis kennis van enige vorm van programmeren is wel een pre.

en het setje is mooi om mee te beginnen, dit gebruik ik ook thuis.
met KAKU is het nog lekker goedkoop ook.

succes!

edit: je kan ook nog dat 2e setje nemen daar zitten voor 20 euro nog 3 schakelaars bij. 8)

thedon46 wijzigde deze reactie 29-01-2014 10:26 (22%)

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013