Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-10 16:03
quote:
Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:40:
Ik heb dit idee een met White Collar besproken.

<knip>

Laat maar horen wat ieder hiervan denkt!
Mijn mening:
Allemaal te ingewikkeld en te groot, met te dure hardware benodigtheden.

Mijn 2 euro centjes;
Pas newznab aan;
  • Verwijder de gehele front end. Met andere woorden, gebruik alleen de indexer.
  • Ipv van releases in the releases tabel te creeren "spot" je de release op Spotnet.
  • Nou om de andere mensen niet in het haar te zitten, kun je misschien kijken of je niet een nieuwe "newznab" spotnet groep kan maken.
  • Je zorgt ervoor dat de spots precies het juiste formaat hebben zodat je spotweb kan aanpassen om de spots op te halen vanuit twee groepen ipv van 1
  • Iedereen kan dan Spotweb icm met de API gebruiken voor hun CP,SB, HP
  • Spotweb / Spotnet developers kunnen er dan voor kiezen om die tweede groep eventueel ook op te nemen in hun programma, zodat de gebruikers er ook via de (web) front end gebruik van kunnen maken.
  • De automatische spot moet alleen wel goed kijken of een bepaalde binary al "gespot" is of niet (Daar zit naar mijn mening de enige grote uitdaging)
Dan hebben later de niet nederlanders er ook wat aan. Als je bijvoorbeeld in Spotweb en Spotnet een optie heb om of beide of alleen de ene te gebruiken dan heb je als nederlander de toegang tot beide en de niet nederlanders kunnen kiezen voor alleen de "newznab" groep.

Nog steeds soort van newznab, maar alle data draait net als spotnet op de NNTP server zelf. Geen gedoe met HERSENS

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:14
Dat zou inderdaad een prachtige oplossing zijn. Sws denk ik dat spotnet qua veiligheid de beste oplossing is, er moeten alleen meer gebruikers komen uit verschillende landen. Heb al een paar mensen proberen te overhalen, alleen veel lopen er tegen aan dat veel in het Nederlands is.

Ook denk ik dat spotnet per categorie verschillende groepen zou moeten gebruiken, om zo alleen de spots binnen te kunnen halen waarin je geïnteresseerd bent.

• PenguinPower
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-10 22:56

PenguinPower

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

May the SOURCE be with you

Het probleem is dat je een systeem wil creeeren wat snel is, en een minimale lag heeft naar de gebruikers toe. Zodat binnen 1 uur na de upload al in de lijst verschijnt.Dit om DMCA naar newsgroup providers te snel af te zijn. Hier was nzbmatrix erg goed in...
Dit ga je met een Spotnet oplossing volgensmij niet realiseren.

• ItsValium
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-10 15:56
quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:52:
[...]

Mijn mening:

Mijn 2 euro centjes;
Pas newznab aan;
  • Ipv van releases in the releases tabel te creeren "spot" je de release op Spotnet.
  • Nou om de andere mensen niet in het haar te zitten, kun je misschien kijken of je niet een nieuwe "newznab" spotnet groep kan maken.
  • Je zorgt ervoor dat de spots precies het juiste formaat hebben zodat je spotweb kan aanpassen om de spots op te halen vanuit twee groepen ipv van 1
  • Spotweb / Spotnet developers kunnen er dan voor kiezen om die tweede groep eventueel ook op te nemen in hun programma, zodat de gebruikers er ook via de (web) front end gebruik van kunnen maken.
  • De automatische spot moet alleen wel goed kijken of een bepaalde binary al "gespot" is of niet (Daar zit naar mijn mening de enige grote uitdaging)
Dan hebben later de niet nederlanders er ook wat aan. Als je bijvoorbeeld in Spotweb en Spotnet een optie heb om of beide of alleen de ene te gebruiken dan heb je als nederlander de toegang tot beide en de niet nederlanders kunnen kiezen voor alleen de "newznab" groep.

Nog steeds soort van newznab, maar alle data draait net als spotnet op de NNTP server zelf. Geen gedoe met HERSENS
Hier kan ik mij volledig in vinden. Ik duik de code in ;)

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
[...]

Mijn mening:

Mijn 2 euro centjes;
[b]Pas newznab aan[/b]
Ik vraag me af of je hier niet al in de mist gaat. Newznab heeft een commerciele license zag ik.. :/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• j1nx
quote:
PenguinPower schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:00:
Het probleem is dat je een systeem wil creeeren wat snel is, en een minimale lag heeft naar de gebruikers toe. Zodat binnen 1 uur na de upload al in de lijst verschijnt.Dit om DMCA naar newsgroup providers te snel af te zijn. Hier was nzbmatrix erg goed in...
Dit ga je met een Spotnet oplossing volgensmij niet realiseren.
We staan toch ook niet met zijn alle elke 5 minuten tegen de API aan te beuken? (Is ie er al, Is ie er al)

• j1nx
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
[...]

Ik vraag me af of je hier niet al in de mist gaat. Newznab heeft een commerciele license zag ik.. :/
GPLv3

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ook dm gestuurd.

mrsar wijzigde deze reactie 23-12-2012 23:53 (52%)

steam: mr_sar1

• Sharky_NL
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:29
Dit topic bookmarked, ik ga dit in de gaten houden.

Als er een alternatief komt voor NZBMatrix (waar dit toch wel een beetje op lijkt) dan ik heb hier wel oren naar..

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:38
quote:
[...]

Mijn mening:

Mijn 2 euro centjes;
Pas newznab aan;

Das ook wel een oplossing, dan hoef je ook geen 100newznab installs te hebben die weer compleet elk usenet indexen. maar gewoon 100 man die verschillende groepen indexen en auto 'spotnet' spots aanmelden.

Het is alleen jammer dat bij spotnet het achteraf wijzigen (categorie bijv.) van een spot niet mogelijk is vziw.. Maakt het modereren van spots lastiger

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 07:14
quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:08:
[...]

We staan toch ook niet met zijn alle elke 5 minuten tegen de API aan te beuken? (Is ie er al, Is ie er al)
Dat zeker niet, ik draaide vroeger echter spotnet en miste en een boel was al vrij snel niet meer volledig. Na overstap na NZBmatrix had ik dit probleem niet meer, deze had de nzb's veel sneller voorraadig waar door sb/cp/hp veel sneller een hit hadden. Het kan natuurlijk ook zijn dat vooral sickbeard niet goed werkt met spotweb, dat weet ik echter niet.

Dit viel mij ook laatst (geloof eind oktober/begin november) weer op toen nzbmatriix een tijdje problemen had met de feeds, gelijk weer spul dat moeilijker binnen kwam, vooral nu, nu DMCA aanvragen soms al binnen een paar uur verstuurd worden.

Chronia Lvl 90 Warlock Diablo 3

• Ryceck
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 14:59

Ryceck

Constants and Variables

Nou men naam staat op de lijst, ben erg benieuwd wat dit allemaal gaat worden. Indien er hulp nodig is qua donaties, testwerk of gewoon brainstormen dan ben ik beschikbaar.

Overigens ben ik erg benieuwd hoe dit nu allemaal met de DMCA en met gedoe als Brein enzo gaat werken. Weten we nu zeker dat een dergelijk privaat alternatief als dit niet aansprakelijk wordt door dat soort partijen?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• j1nx
quote:
Dennism schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:32:
[...]

Dat zeker niet, ik draaide vroeger echter spotnet en miste en een boel was al vrij snel niet meer volledig. Na overstap na NZBmatrix had ik dit probleem niet meer, deze had de nzb's veel sneller voorraadig waar door sb/cp/hp veel sneller een hit hadden. Het kan natuurlijk ook zijn dat vooral sickbeard niet goed werkt met spotweb, dat weet ik echter niet.

Dit viel mij ook laatst (geloof eind oktober/begin november) weer op toen nzbmatriix een tijdje problemen had met de feeds, gelijk weer spul dat moeilijker binnen kwam, vooral nu, nu DMCA aanvragen soms al binnen een paar uur verstuurd worden.
De reden at spotweb normaliter trager is, is omdat het spotten manueel gebeurt. Iemand moet dus de fille zien staan en dan ook echt spotten. Daar gaat uren, soms dagen overheen.

Als dit autmatisch gebeurd, dan staat de spot waarschijnlijk binnen een uur na posten op usenet als spot op spotweb.

IPV dat matrix of newznab een hit gaan geven, dan geeft spotweb een hit

j1nx wijzigde deze reactie 13-12-2012 15:46 (3%)

• XBL
  • Laatst online: 22-10 17:02
quote:
Ryceck schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:07:
Overigens ben ik erg benieuwd hoe dit nu allemaal met de DMCA en met gedoe als Brein enzo gaat werken. Weten we nu zeker dat een dergelijk privaat alternatief als dit niet aansprakelijk wordt door dat soort partijen?
Aansprakelijk stellen volgens de wet duurt wel even. Meestal krijg je eerst boze brieven. Takedown verzoeken kunnen natuurlijk wel, maar dat betekend dat er een mol is. Een mol is er natuurlijk ook als brein oid lucht krijgt van dit gebeuren.

Elke donderdag een nieuw filmpje, dus subscribe: Jogm on a Bike

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-10 10:28
quote:
Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:56:
Zit je dan niet met bandbreedte die betaald moet worden? Als er Tweakers zijn die soort gelijke servers met soort gelijke verbindingen hebben kan dat toch ook? Neemt weer wat kosten weg..

¤5,- per TB. Moet genoeg zijn lijkt me..
Er zit sowieso 5TB bij op 100Mbit en daarna 'unlimited' op 10Mbit, of inderdaad 5 euro per 1TB extra op 100Mbit.
Sowieso vertellen ze zich daar gigantisch, in jouw voordeel. Ik heb al meer als 50GB verstookt deze maand en ze hebben maar 40MB (!!) geteld... :+
quote:
ShadowBumble schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:47:
Waarvan de eerste 3 niet van toepassing zijn ;)
Ligt eraan wat je erop gaat draaien. Als het idee is om het indexeren van groepen te verdelen over servers en je dus slechts een paar groepen moet indexeren, kan dat best op zo'n beestje :)
quote:
PenguinPower schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:41:
Je kan al het HTTP/HTTPS verkeer via cloudflare laten lopen. In dat geval is de werkelijke server ook lastiger te traceren. (zolang je direct maar hernoemd)
CloudFlare is zeker aan te raden. Het free plan verbergt ook al je IP adres en de betaalde plans hebben ook nog DDOS protectie.

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• PenguinPower
  • Laatst online: 20-10 22:56

PenguinPower

May the SOURCE be with you

quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:53:
CloudFlare is zeker aan te raden. Het free plan verbergt ook al je IP adres en de betaalde plans hebben ook nog DDOS protectie.
Betaalde plan is hoe dan ook nodig bij HTTPS en het wildcard certificaat van Globalsign is gratis volgens http://blog.cloudflare.co...-included-automatically-w

PenguinPower wijzigde deze reactie 13-12-2012 18:56 (18%)

• Kriss1981
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-10 09:48
quote:
Mijn 2 euro centjes;
Pas newznab aan;
  • .....
Dit is toch wel de beste oplossing. Newznab indexer inzetten om automatisch spots te creëren voor SpotNet/Web _/-\o_

Jammer dat ik de kennis niet heb om dit op te zetten, anders was ik er al mee begonnen :(

• Ingcharoth
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-11-2013
Als het alleen om de indexer gaat, is het misschien een idee om eens naar ikbin te kijken:

http://sourceforge.net/projects/ikbin/

Heb er zelf helaas nog geen ervaring mee, staat al een paar jaar op m'n todo-lijst ;)

Iedere click is er één teveel.

• ozzykillbirdy
  • Laatst online: 11-10 22:15
quote:
[...]

Mijn mening:

Mijn 2 euro centjes;
Pas newznab aan;

Dit is een geniaal idee _/-\o_

• Ultimation
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-10 17:53

Ultimation

Het is als Appels en peren

quote:
[...]

Mijn mening:

Mijn 2 euro centjes;
....
Is een goed idee. Maar ontstaat dan niet weer het probleem dat dit te openbaar word? Waardoor het gevoelig word voor TakeDown requests?

MBP 13" (2010) [8GB RAM, 120GB SSD] | ESXi 5.0 [2x 80GB SSD DS, i5-3550, MSI B75MA-P45, 16GB RAM]

• Kriss1981
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-10 09:48
SpotNet/Web is al openbaar. In principe verandert er niks in de frontend, dus het wordt niet gevoeliger voor take downs dan het nu al is. (correct me if I'm wrong)

• Rmg
quote:
Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:20:
[...]

Is een goed idee. Maar ontstaat dan niet weer het probleem dat dit te openbaar word? Waardoor het gevoelig word voor TakeDown requests?
Naar wie willen ze dan een takedown sturen? NZB's ansich zijn niet illegaal. dat is dezelfde reden waarom ze spotnet/web niet kunnen stoppen

• Ultimation
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-10 17:53

Ultimation

Het is als Appels en peren

quote:
Rmg schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:37:
[...]

Naar wie willen ze dan een takedown sturen? NZB's ansich zijn niet illegaal. dat is dezelfde reden waarom ze spotnet/web niet kunnen stoppen
Het faciliteren van het downloaden van Copyrighted materiaal is "verboden". Zie bijvoorbeeld The Piratebay. Waarom zouden anders NZBMatrix e.d. gestopt zijn?

MBP 13" (2010) [8GB RAM, 120GB SSD] | ESXi 5.0 [2x 80GB SSD DS, i5-3550, MSI B75MA-P45, 16GB RAM]

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-10 20:52

B2

wa' seggie?

Zoals ik net in het andere topic aangaf :
quote:
B2 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:51:
[...]

Ik lees het inderdaad, zover was ik nog niet in het topic. Ik zal het daar ook nog even aangeven, maar ik wil wel bijdragen qua (gecertificeerde) linux skills en evt host.
Ik zou trouwens wel gaan voor een nzbs.org achtige oplossing. Dus alleen scene releases. Anders krijg je net zo'n zooitje als Spot-net/web, met huistuinenkeuken rips e.d.

B2 wijzigde deze reactie 14-12-2012 11:53 (20%)

• robobeat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-10 16:22
ja, maar dat is juist het mooie, als je ook dat onderbrengt in een usenetgroep (zoals spotnet dus ook doet) faciliteer je zelf dus weer niks en kunnen ze je niks maken.

*edit: type foutje...

robobeat wijzigde deze reactie 14-12-2012 12:11 (7%)

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 17:51

matty___

SC2: TheCatsMeow

request verstuurd :)

matty___ wijzigde deze reactie 14-12-2012 11:55 (82%)

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-10 13:54

Possible

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Het kan aan mij liggen maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de DM op de juiste manier te versturen. Hij blijft bij mij de ''code'' zien :?

Getest met Chrome en IE9

Canon 550D + Battery Grip. - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 50 F1.4 USM - Sigma 17-50 F2.8 OS HSM

• relativity
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-10 13:27
Hallo allemaal,

Ben hier eerlijk gezegd niet heel vaak aanwezig (enkel om nieuws te lezen e.d.)

Ik wil graag weten hoe ik aanspraak zou kunnen maken op een accountje :D
:9

• matty___
  • Laatst online: 23-10 17:51

matty___

SC2: TheCatsMeow

quote:
relativity schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Ben hier eerlijk gezegd niet heel vaak aanwezig (enkel om nieuws te lezen e.d.)

Ik wil graag weten hoe ik aanspraak zou kunnen maken op een accountje :D
:9
zie eerste page ;)

• XBL
  • Laatst online: 22-10 17:02
quote:
Possible schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:02:
Het kan aan mij liggen maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de DM op de juiste manier te versturen. Hij blijft bij mij de ''code'' zien :?

Getest met Chrome en IE9
Lijkt me ook de bedoeling, want dan kan White_Collar dat zonder problemen kopieren naar de eerste post.

Elke donderdag een nieuw filmpje, dus subscribe: Jogm on a Bike

• relativity
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-10 13:27
quote:
Ah bedankt :D Heb een DM gestuurd :D

Wel gaaf zo'n projectjes :D
Wilde er zelf ook al een opzetten, maar helaas geen ruimte voor

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-10 01:23

lordsnow

You know nothing, John Snow

quote:
[...]

Mijn mening:

Mijn 2 euro centjes;
Pas newznab aan;

Dit is nu EXACT het idee wat ik ook had, en net wou gaan posten toen ik de jouwe las.

Alle indexers moet dan ook de NZB usenetgroep in de gaten houden om te zien welke er al gepost zijn door andere indexers. Aan de hand van de datum/tijd of articlenr kan een indexer ook bepalen of het nuttig is om een groep die hij/zij indexeert alweer te updaten, om zelf weer NZBs re genereren en uploaden.

Het uploaden van de NZB gaat dan via de auth-server van Spotnet, dat voorkomt dan ook dat andere (Brein bv) onzin NZBs gaat posten in dezelfde groep om de boel te saboteren.

lordsnow wijzigde deze reactie 14-12-2012 13:41 (12%)

www.COPY.com - een Dropbox alternatief met gratis 15GB opslagruimte. En KLIK de referral -> https://copy.com?r=ktnLjD <- voor nog eens 5GB extra!

• CptChaos
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

Mocht dit ooit van de grond komen: ik heb een Newznab Plus licentie over. Ik had een eigen Newznab, maar kwam na een paar dagen er al achter dat én de database niet geheel logisch opgezet is en dat deze na een paar dagen updaten (ook vanwege de retentie) dusdanig groot is geworden, dat het voor mij ondoenbaar is gebleken. :)

[ Spotweb ][ BuG Community ][ Diablo ]

• ItsValium
quote:
CptChaos schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:42:
Mocht dit ooit van de grond komen: ik heb een Newznab Plus licentie over. Ik had een eigen Newznab, maar kwam na een paar dagen er al achter dat én de database niet geheel logisch opgezet is en dat deze na een paar dagen updaten (ook vanwege de retentie) dusdanig groot is geworden, dat het voor mij ondoenbaar is gebleken. :)
zie DM

• Rhautvast
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-10 12:45
quote:
CK3v1N schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:02:
[...]

Same here. Ik lees al jaren mee maar post relatief weinig. Een persoonlijk interview zou inderdaad geen slecht idee zijn O-)
Same here, zou er ook geen bezwaar tegen hebben.

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-10 15:24
quote:
CptChaos schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:42:
... en dat deze na een paar dagen updaten (ook vanwege de retentie) dusdanig groot is geworden...
Het scheelt niet heel veel, maar je kunt in de parts tabel de length van messageID op 250 zetten ipv 255. Volgens de RFC mag een message id maximaal 250 octets zijn, dus die laatste 5 zijn niet nodig.
Op mijn huidige database met een 5GB parts tabel scheelt dat ongeveer 200MB.

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
Ik heb gereageerd. ;)
quote:
bernardV schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:10:
Het scheelt niet heel veel, maar je kunt in de parts tabel de length van messageID op 250 zetten ipv 255. Volgens de RFC mag een message id maximaal 250 octets zijn, dus die laatste 5 zijn niet nodig.
Op mijn huidige database met een 5GB parts tabel scheelt dat ongeveer 200MB.
Ach, tijdens het (threaded) ophalen van de spots / posts ging het geheugen er ook snel doorheen, waardoor vervolgens MySQL de bottleneck werd. In een paar dagen tijd was bij mij de DB gegroeid naar 12GB, het kan dus hard gaan. ;)

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-10 15:24
Heb het gistermiddag allemaal geinstalleerd en aangezet op een aantal groups. Momenteel 40mil aan parts en loopt lekker door.. Net weer een aantal groepen aangezet (19 totaal nu).
Ben in de tussentijd wat aan het testen met aanpassingen ;)

//EDIT: Ik heb newznab eerder draaiende gehad op een thuis-server en daar kan ik me ook van herinneren dat de database ongeveer 10-15GB was en dat ook bleef vanwege het verwijderen van parts na x dagen.
Het enige wat dan nog echt groeit zijn de nzb's, maar dat is "niets" vergeleken met de database.

Al met al kun je met een 25GB aan ruimte een behoorlijke tijd vooruit.

bernardV wijzigde deze reactie 14-12-2012 15:26 (46%)
Reden: Aanvulling...

• Matroxcool
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 26-12-2013
Ik lees de laatste jaren alleen nog maar op tweakers en reageer zo goed als nooit meer.
Wil toch even laten weten dat ik dit een goed initiatief vind.

Kwam tussendoor nog wat tegen over nzbspots, daar had ik ook mee te maken.
Het feit dat nzbspots moest sluiten was omdat er een aantal fouten zijn gemaakt en dit gebruikt is tegen ons, maar op deze manier kom je wel achter de exacte werkwijze van de stichting brein. Hier heb ik ondertussen veel ervaring mee. Ondertussen is er wel gewoon een nieuwe usenet community opgestart onder een andere naam, andere mensen en alleen als applicatie. Ik ga geen reclame maken dus ik noem geen naam.

Genoeg over mij, ik ga dit volgen

• ShadowBumble
  • Laatst online: 07:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

heeft iemand al cronjobs opgezet voor zijn server ? Zo ja hoe zien die van jullie eruit ?

Ik zit namelijk een beetje met tijdbestek tussen update ik vermoed zelf dat iedere 30 minuten prima te doen is

Diablo3--LoL--Twitch Stream

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-10 01:23

lordsnow

You know nothing, John Snow

quote:
Matroxcool schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:08:
Het feit dat nzbspots moest sluiten was omdat er een aantal fouten zijn gemaakt en dit gebruikt is tegen ons
Kan je aangeven welke fouten gemaakt zijn, en die later tegen je gebruikt zijn? Dat voorkomt mogelijk herhaling voor anderen.

www.COPY.com - een Dropbox alternatief met gratis 15GB opslagruimte. En KLIK de referral -> https://copy.com?r=ktnLjD <- voor nog eens 5GB extra!

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
goed initiatief dit _O_

• j1nx
quote:
ShadowBumble schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:32:
heeft iemand al cronjobs opgezet voor zijn server ? Zo ja hoe zien die van jullie eruit ?

Ik zit namelijk een beetje met tijdbestek tussen update ik vermoed zelf dat iedere 30 minuten prima te doen is
Ik had het geoon in een loop lopen.

Eerst een screen opstarten.
screen -S newznab

Dan het script aanpassen zodat het gewoon in een loop loopt en runnen.

Dan kun je het screen weer veilig verlaten met
CTRL+A gevolgt door D

Als je dan later weer eens wil koekeluren in hey screen venster
screen -xr newznab

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
ShadowBumble schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:32:

Hangt er vanaf hoe lang het updaten duurt... Bij mij ging door de 10 threads tegelijk het geheugen er snel doorheen, waardoor bij mij SQL ging swappen... En dus ontzettend traag. Heb updates gehad van ruim 1200 seconden, bijna half uur dus.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
CptChaos schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:30:
[...]
Hangt er vanaf hoe lang het updaten duurt... Bij mij ging door de 10 threads tegelijk het geheugen er snel doorheen, waardoor bij mij SQL ging swappen... En dus ontzettend traag. Heb updates gehad van ruim 1200 seconden, bijna half uur dus.
Het kan altijd erger ;)

Group processed in 10,326.18 seconds

Hoe dan ook :D Filling gaat nu redelijk goed was wel even klooien met de blacklist maar alles lijkt soepel te gaan echter vind ik het wel vreemd dat sommige groups gewoon helemaal niks terug geven, bovenstaande group proces had namelijk 0,0 resultaten.

Morgen eens kijken of het gewoon een tijdelijk iets is of dat er misschien iets anders aan de hand is.

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:14
Als mensen nog op zoek zijn naar alternatieven, kijk dan even op het sickbeard forum, daar schieten ze als paddestoelen uit de grond.

Een daarvan wordt denk ik een hele grote, als het verhaal klopt wat er beschreven staat.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-10 20:52

B2

wa' seggie?

Ik ga waarschijnlijk in de kerstvakantie een indexer op zetten. Is het nog handig het e.e.a af te stemmen?

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

Er is al een aantal mensen van hier bezig om eea op te zetten. :)

• robobeat
quote:
CptChaos schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:56:
Er is al een aantal mensen van hier bezig om eea op te zetten. :)
daar word hard aan gewerkt inderdaad.

• Matroxcool
  • Laatst online: 26-12-2013
quote:
lordsnow schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:56:
[...]

Kan je aangeven welke fouten gemaakt zijn, en die later tegen je gebruikt zijn? Dat voorkomt mogelijk herhaling voor anderen.
Niet in het openbaar :X

• j1nx
quote:
robobeat schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:58:
[...]
daar word hard aan gewerkt inderdaad.
Heb niet echt tijd om te helpen, maar vind het wel altijd leuk om de source ontwikkelingen te volgen.

Werken jullie op github? of andere git server. (Ik hoop geen svn of cvs.)

• ItsValium
er is een github repo aangemaakt, echter heb ik geen ervaring met github, zodoende heb ik mijn code nog niet gepost ;)

• j1nx
quote:
ItsValium schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:25:
er is een github repo aangemaakt, echter heb ik geen ervaring met github, zodoende heb ik mijn code nog niet gepost ;)
Geen excuus ;)
https://help.github.com/articles/create-a-repo

j1nx wijzigde deze reactie 15-12-2012 18:37 (3%)

• Hollie
  • Laatst online: 16-10 14:22
Ga dit topic met interesse in de gaten houden!

Apple en Joppiesaus all the way

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-10 15:26
Dat spotX idee klinkt super. Decentraal, iedereen zijn favoriete spotX client en we komen er met zijn allen weer beter af dan dat we erin zijn gegaan :P
Denk dat er goed over nagedacht moet worden hoe de releases gespot gaan worden. achteraf changen is geen optie.

Ik ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen. en voor een donatie ben ik niet te broert. ik kan niet veel maar als er getest moet worden hou ik me ten zeerste aanbevolen.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
remcoXP schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:31:
Dat spotX idee klinkt super. Decentraal, iedereen zijn favoriete spotX client en we komen er met zijn allen weer beter af dan dat we erin zijn gegaan :P
Denk dat er goed over nagedacht moet worden hoe de releases gespot gaan worden. achteraf changen is geen optie.

Ik ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen. en voor een donatie ben ik niet te broert. ik kan niet veel maar als er getest moet worden hou ik me ten zeerste aanbevolen.
Er valt weinig te testen voor de mensen ;) aangezien er niet iets is waarop getest moet worden anders dan spotweb/net, en das vrij voor iedereen.

• DinaDani
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-01 17:04
Nogmaals even aanstippen dat het echt tof is wat jullie hier doen, heren. Keep it up :)

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:16
Zo, mij ook aangemeld als member, heb op dit moment Newznab ook op mijn eigen server draaien. Eens kijken hoe deze blijft draaien. Mijn server draait niet 24/7, dus mijn server als indexer heeft denk ik weinig toegevoegde waarde.

• Nicap
  • Laatst online: 07:50

Nicap

Tsssk...

Kun je in newznab niet aangeven welke series en films je al zoekt? En dat deze een melding geeft aan SB/CP en de nzb naar SAB stuurt?

Daarmee voorkom je veel tijdsverlies door de stap te verplaatsen van SB/CP naar de server. Nu zoekt bijvoorbeeld SB met een interval naar de serie en het gaat straks veel vaker gebeuren dat hij dan inmiddels al incompleet is.

Dus dat SB alles blijft bijhouden wat series betreft, maar steeds de nieuwste(komende) aflevering in een watchlist zet bij de newznab server. Zodra deze gevonden is de nzb naar SAB. Bij compleet een melding naar de newznab server en SB en de laatste houd alles weer netjes bij.
Zo zou het ook voor CP kunnen gaan. Je hebt dan weinig tijdsverlies.

Er is wel een usenet downloadclient geweest die een soort watchlist had ingebouwd, maar dat was nog voor het nzb tijdperk.

Als bovenstaande mogelijk is heb je die takedown problemen volgens mij wel getackled.

• The_Duke
  • Laatst online: 16-10 13:41

The_Duke

ho gek!

Ik ben erg blij dat dit topic er is, sinds dat J1nx er mee is gestopt heb ik eigenlijk niks meer aan Couchpotato aangezien ik alleen films met nl subs wil hebben en deze door andere search providers nagenoeg niet worden aangeboden. Helaas is mijn HP Microserver niet krachtig genoeg voor een eigen newznab dus als ik een newznab i.c.m. couchpotato en nlsubs kan testen dan hoor ik het graag.

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01:55

White_Collar

De oude Rekenblok ;)

quote:
Matroxcool schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:08:
Ik lees de laatste jaren alleen nog maar op tweakers en reageer zo goed als nooit meer.
Wil toch even laten weten dat ik dit een goed initiatief vind.

Kwam tussendoor nog wat tegen over nzbspots, daar had ik ook mee te maken.
Het feit dat nzbspots moest sluiten was omdat er een aantal fouten zijn gemaakt en dit gebruikt is tegen ons, maar op deze manier kom je wel achter de exacte werkwijze van de stichting brein. Hier heb ik ondertussen veel ervaring mee. Ondertussen is er wel gewoon een nieuwe usenet community opgestart onder een andere naam, andere mensen en alleen als applicatie. Ik ga geen reclame maken dus ik noem geen naam.

Genoeg over mij, ik ga dit volgen
Matroxcool, ik zou graag contact met je willen opnemen. Is het mogelijk dat je dm aanzet?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
The_Duke schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:07:
Helaas is mijn HP Microserver niet krachtig genoeg voor een eigen newznab dus als ik een newznab i.c.m. couchpotato en nlsubs kan testen dan hoor ik het graag.
Ik draai hem ook op een HP Microserver ( ESXi test lab ) en welliswaar in een VM maar werkt echt prima hier hoor.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Helaas is mijn HP Microserver niet krachtig genoeg voor een eigen newznab dus als ik een newznab i.c.m. couchpotato en nlsubs kan testen dan hoor ik het graag.
Ook ik draai newznab op een HP N40L Microserver. No probs. Kan natuurlijk veel sneller, maar werkt prima.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-10 18:07
Heren ik sta twee keer in de lijst met mensen die graag een invite zouden zien. Is de eerste omgeving inmiddels al live? Ik zie running staan bij de eerste. Zijn er ook al invites gestuurd?

|| Limbeckx Damp Reviews [YouTube] || Vaporstuff reviews || Limbeckx Facebook Group

• Rmg
quote:
Ik ben erg blij dat dit topic er is, sinds dat J1nx er mee is gestopt heb ik eigenlijk niks meer aan Couchpotato aangezien ik alleen films met nl subs wil hebben en deze door andere search providers nagenoeg niet worden aangeboden. Helaas is mijn HP Microserver niet krachtig genoeg voor een eigen newznab dus als ik een newznab i.c.m. couchpotato en nlsubs kan testen dan hoor ik het graag.
Couchpotato kan gewoon automatisch subs zoeken, je kan zelfs subliminal erbij gebruiken om naderhand nog subs te zoeken :?

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

quote:
kmf schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:08:
[...]

Ook ik draai newznab op een HP N40L Microserver. No probs. Kan natuurlijk veel sneller, maar werkt prima.
Ik heb de N36L en die gebruik ik ook als mediaplayer (PLEX) en die trekt het gewoon niet met newznab er naast.

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

quote:
Rmg schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:42:
[...]

Couchpotato kan gewoon automatisch subs zoeken, je kan zelfs subliminal erbij gebruiken om naderhand nog subs te zoeken :?
die subs functie in couch heeft bij mij nog nooit gewerkt, lijkt alleen te werken als de titel van het bestand exact overeen komt met het ondertitelingsbestand op de site van opensubtitles.

• JohnStaakke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:31
Dit topic moet ik volgen!

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

• nivong
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-10 09:22
Voor de mensen onder ons die een backlist willen gebruiken, hier wat voorbeelden
http://i.imgur.com/2gA03.png

EDIT:
Zitten fouten in ben ik achter gekomen...

nivong wijzigde deze reactie 19-12-2012 13:33 (189%)

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 13:26
quote:
ItsValium schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:25:
Ik kan de link naar de git repo nergens vinden of is die alleen verspreid onder de indexers? Ik ben zelf geen indexer maar wel een developer dus ik zou het ook wel interresant vinden om het te volgen ;)

Edit: Oh wacht je bedoelt dat jij al een github repo had aangemaakt maar nog niks had gepushed ernaar toe :p

Rutix wijzigde deze reactie 18-12-2012 10:02 (11%)

Nothing to see here!

• remcoXP
quote:
nivong schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:57:
Voor de mensen onder ons die een backlist willen gebruiken, hier wat voorbeelden
[afbeelding]
misschien handig om te exporteren? zodat we een gezamelijke goede setting /blacklist en groepenlijsten kunnen maken.

• JohnStaakke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:31
quote:
remcoXP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:10:
[...]

misschien handig om te exporteren? zodat we een gezamelijke goede setting /blacklist en groepenlijsten kunnen maken.
Inderdaad, dat zou een hoop werk schelen.

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

• JeanC
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-10 11:44
Ik lees hier redelijk veel over de individuele pogingen maar nog weinig over het gemeenschappelijk inititiatief. Zoiets was er toch in de planning?

• robobeat
quote:
JeanC schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:14:
Ik lees hier redelijk veel over de individuele pogingen maar nog weinig over het gemeenschappelijk inititiatief. Zoiets was er toch in de planning?
ja, dat is zeker in de planning en daar word ook hard aan gewerkt (achter de schermen). meer kan ik er nog niet over zeggen.

• boerenlater
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-10 16:16
quote:
robobeat schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:17:
[...]

ja, dat is zeker in de planning en daar word ook hard aan gewerkt (achter de schermen). meer kan ik er nog niet over zeggen.
Lijkt me dat daar veel animo voor komt.

• Nicap

Nicap

Tsssk...

volgens diverse "is it online or offline" sites zou nzbs.org online zijn. Maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding. Meer mensen last?
ISP Lijbrandt

• Red Nalie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:11

Red Nalie

Heeft een dochter

quote:
Nicap schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:53:
volgens diverse "is it online or offline" sites zou nzbs.org online zijn. Maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding. Meer mensen last?
ISP Lijbrandt
Yup doet niets maar geeft wel een valid response volgens mn browser. Aka, ze houden hem zelf 'down'.

• Paradox
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 10:22
Leuke dingen om te volgen.. ik heb al een NewznabPLUS versie liggen...

• nivong
quote:
remcoXP schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:10:
[...]

Voorlopig ben ik het nog aan het testen de blacklist dus zou je het even zelf moeten importeren ;) (tevens is dit binnen een speciale groep gewoon beschikbaar)

• ozzykillbirdy
  • Laatst online: 11-10 22:15
Als je een black/whitelist nodig hebt voor de spotters kan je altijd aan Thisegzz vragen, die staat hier ook aangemeld, hij is de beheerder daarvan.

• Orcie
  • Laatst online: 20-10 20:35
Ik heb wel een bericht gestuurd, maar ben nog niet opgenomen in de startpost. Klopt dit?

• henwy
  • Laatst online: 23-10 16:26
Heeft iemand een idee wat het beste bij backfill days kunt invullen? Standaard op 1 laten staan? Langzaam verhogen of meteen op bijvoorbeeld 30?

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• nivong
quote:
henwy schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:06:
Heeft iemand een idee wat het beste bij backfill days kunt invullen? Standaard op 1 laten staan? Langzaam verhogen of meteen op bijvoorbeeld 30?
backfill_date gebruiken en in je admin portal alles op 1 laten (behalve bij site-edit)

• Phasis
  • Laatst online: 11-10 23:43
Ik zou wel willen proberen om dit op te zetten op mijn ESXI bak.
Heb alleen een paar vragen. Hoeveel ram en schijfruimte is er vereist?

• Coenen
  • Laatst online: 07:33

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

D'r is een kant klare VM beschikbaar, die zou de instellingen al goed moeten hebben.
Zie: MaNDaRK in "[Ervaringen] Newznab"
Schijfruimte is een beetje afhankelijk van je retentie (backfil) en , ik heb nu een database van 3GB, maar ik heb ook grotere voorbij zien komen.

• Phasis
  • Laatst online: 11-10 23:43
quote:
Coenen schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:41:
D'r is een kant klare VM beschikbaar, die zou de instellingen al goed moeten hebben.
Zie: MaNDaRK in "[Ervaringen] Newznab"
Schijfruimte is een beetje afhankelijk van je retentie (backfil) en , ik heb nu een database van 3GB, maar ik heb ook grotere voorbij zien komen.
Thanks voor de tip ga ik die ff proberen.
Kan je me vertellen wat de retentie is met een db van 3GB?

Phasis wijzigde deze reactie 22-12-2012 23:59 (6%)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De groepen (a.b.multimedia, a.b.boneless) heb ik 1 dag gegeven. Bij Edit Site, heb ik header retention op 2 dagen. Release retention heb ik op 5 dagen staan. In totaal index ik zo´n 15 groepen.

• Lawwie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:51

Lawwie

Battletag: Lawwie

quote:
De groepen (a.b.multimedia, a.b.boneless) heb ik 1 dag gegeven. Bij Edit Site, heb ik header retention op 2 dagen. Release retention heb ik op 5 dagen staan. In totaal index ik zo´n 15 groepen.
Zou je aan kunnen geven welke groepen? ik heb ook a.b.boneless toegevoegd echter doet hij bij mij niets...

I7 4770K | MSI Z87-GD65 | 16GB Crucial Ballistix 1866 MHZ | Sapphire R9 290 - NZXT Kraken G10 - Corsair H90 | Fractal Design Define R4 |

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Niets doen met boneless? Je gebruikt de plus versie? De non plus had maar 2 regexen, waardoor ie geen releases maakte. De groepen die nu index:

a.b.boneless
a.b.cores
a.b.etc
a.b.ftn
a.b.hdtv
a.b.hdtv.x264
a.b.misc
a.b.movies
a.b.multimedia
a.b.multimedia.tv
a.b.teevee
a.b.town
a.b.tv
a.b.tvseries
a.b.x264

• 493842
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-12-2012
Ik wil graag mijn Indexer opgeven. Deze staat open voor invites. Ik ben zo'n dag of 5 up and running. :)

• White_Collar

White_Collar

De oude Rekenblok ;)

quote:
NewM schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:51:
Ik wil graag mijn Indexer opgeven. Deze staat open voor invites. Ik ben zo'n dag of 5 up and running. :)
Aanmelden gaat via een dm, dit wordt duidelijk aangegeven in de start post, waarom dan toch posten in dit forum is mij een raadsel ;)

• 493842
quote:
White_Collar schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:10:
[...]

Aanmelden gaat via een dm, dit wordt duidelijk aangegeven in de start post, waarom dan toch posten in dit forum is mij een raadsel ;)
Ik ben FOK gewend. Daar gaat het allemaal niet zo straks als op Tweakers. ;)

• 493842
Ik ben hier geweigerd als indexer. Beetje jammer weer dit. Tot ziens!

• White_Collar

White_Collar

De oude Rekenblok ;)

quote:
NewM schreef op maandag 24 december 2012 @ 00:50:
Ik ben hier geweigerd als indexer. Beetje jammer weer dit. Tot ziens!
*knip*
Daarnaast ontzettend jammer, maar zoals in de start post vermeld is wordt er gekeken naar verschillende voorwaarden. Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan kom je niet in de start post te recht.
Sterker nog, ons doel hiermee is relatief simpel, en dat is de eendags vliegen af te vangen en niet de mensen die hier al langer rondlopen.

Eendags vlieg is hier dus meer dan op zijn plaats, daarnaast zal een dubbel account nemen je niet verder helpen. Je andere account is MonnoJanssen die je momenteel probeert te voorzien van een nickchanges.

*knip*
Denk aan de kerst gedachte *;

Rupie wijzigde deze reactie 24-12-2012 13:06 (48%)

• Nicap

Nicap

Tsssk...

Beetje jammer dat je hier dm's gaat zitten plakken.
ik denk een goede keus van White_Collar en ItsValium....

• ennekke
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-10 15:37
Het aanmelden (indexer en member) wordt serieus genomen, daar kan ik alleen maar blij om zijn :).
Jammer van dm's te posten :(

• remcoXP
Laten we het hier inderdaad gezellig houden...

Nu iedereen bezig is met een newnab community zie ik dat er een paar tussen zitten die status scripting of testing hebben. Willen mensen delen wat er gescript of getest wordt. Ben wel nieuwsgierig:)

Is het overigens ook niet mogelijk dat nzbmatrix zijn code of db's deelt?

• ItsValium
remcoXP, er zijn meerderen die al indexers lopen hebben (standaard newznab installs denk ik) maar we zijn met een aantal bezig aan een community projectje waarbij het indexeren en publishen volledig omgebouwd word. Veel meer kan ik er nu niet over kwijt, maar het zit al ver en een testopstelling draait reeds. Sowieso zal hier in dit topic wel meer info gegeven worden éénmaal alles 'productiewaardig' is.

Ivm de db/code van nzbmatrix, ik denk niet dat zij zo happig zijn om alles te delen, en zelfs dan nog, hun db-grootte hou je niet voor mogelijk, dat draai je niet zomaar op een ouwe bak in een hoekje ;)

• ItsValium
quote:
ennekke schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:22:
Het aanmelden (indexer en member) wordt serieus genomen, daar kan ik alleen maar blij om zijn :).
Jammer van dm's te posten :(
Ook ik betreur de manier waarop NewM met zijn afwijzing omging maar het is niet anders. En inderdaad we zijn vrij streng met selecteren, maar gezien het randje waarop we ons begeven met het al of niet legaal zijn en dergelijke nemen we geen risico's. Gelukkig zijn de DM's reeds verwijderd en kunnen we weer verder met het afwerken van de nodige stappen om een community rond het indexen te gaan vormen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013