Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-04 19:28
Voorzichtig schopje van mijn onderstaand probleem:
quote:
Freekers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:31:
Het werkt nog steeds niet naar behoren. Het newznab_screen.sh bestand geeft dit tussendoor als output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WARNING: failed to open pid_file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/searchd.pid'.
indexing index 'releases_delta'...
collected 799 docs, 0.1 MB
sorted 0.4 Mhits, 100.0% done
total 799 docs, 119660 bytes
total 0.541 sec, 220951 bytes/sec, 1475.35 docs/sec
total 3 reads, 0.005 sec, 693.9 kb/call avg, 1.6 msec/call avg
total 13 writes, 0.014 sec, 398.5 kb/call avg, 1.1 msec/call avg
WARNING: indices NOT rotated.

En dat klopt, dat bestandje '/var/www/newznab/db/sphinxdata/searchd.pid' bestaat inderdaad niet.

Dus ik dacht volg die laatste stappen nog maar eens, maar nu geeft ./nnindexer.php daemon de volgende errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
XXXX:/var/www/newznab/misc/sphinx# ./nnindexer.php daemon
Newznab full-text indexer utility

[Wed Dec 12 07:24:41.878 2012] [24833] using config file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/sphinx.conf'...
Sphinx 2.0.7-id64-dev (rel20-r3560)
Copyright (c) 2001-2012, Andrew Aksyonoff
Copyright (c) 2008-2012, Sphinx Technologies Inc (http://sphinxsearch.com)

listening on 127.0.0.1:9312
listening on 127.0.0.1:9306

precaching index 'releases'
precaching index 'releases_delta'
precaching index 'releasefiles'
WARNING: index 'releasefiles': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasefiles.sph: No such file or directory; NOT SERVING
precaching index 'releasefiles_delta'
WARNING: index 'releasefiles_delta': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasefiles_delta.sph: No such file or directory; NOT SERVING
precaching index 'releasenfo'
WARNING: index 'releasenfo': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasenfo.sph: No such file or directory; NOT SERVING
precaching index 'releasenfo_delta'
WARNING: index 'releasenfo_delta': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasenfo_delta.sph: No such file or directory; NOT SERVING
precaching index 'nzbs'
precaching index 'predb'
WARNING: index 'predb': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/predb.sph: No such file or directory; NOT SERVING
precaching index 'predb_delta'
WARNING: index 'predb_delta': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/predb_delta.sph: No such file or directory; NOT SERVING

XXX:/var/www/newznab/misc/sphinx#

Niet alles faalt, maar zo te zien alleen de dingen die ik niet geselecteerd heb, dus dat klopt?
Zo ja, hoe krijg ik die eerste error dan weg? Waar staat dat bestandje normaliter?

Thanks
Nog iets anders: Dat newznab_screen.sh file, roept die ook om de zoveel tijd het script aan om de tables te optimizen?

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• Borkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-03-2013
Na eerst (redelijk succesvol) aan het stoeien te zijn geweest heb ik besloten te doneren en met Newznab+ aan de slag te gaan. Nu kom ik tijdens de installatie niet voorbij stap 6, als ik op "create admin user" klik krijg ik de volgende foutmelding in m'n browser.
code:
1
HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren

Iemand enig idee wat er mis kan zijn gegaan?

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:52:

[...]

Nog iets anders: Dat newznab_screen.sh file, roept die ook om de zoveel tijd het script aan om de tables te optimizen?
Ja. Om de halve dag standaard, maar ik heb dat maar even aangepast naar een dag.
Ik denk dat ik dat gedeelte zelfs even gaat herschrijven. Want het script gaat pas de movie-info en zo ophalen als de database geoptimized is.

Optimizen is niet zo handig met innodb (duurt heel lang), dus ik wil dat beetje beperken. Toch zat ruimte.

(ik heb binaries en parts naar innodb overgezet)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Freekers
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:05:
Ja. Om de halve dag standaard, maar ik heb dat maar even aangepast naar een dag.
Ik denk dat ik dat gedeelte zelfs even gaat herschrijven. Want het script gaat pas de movie-info en zo ophalen als de database geoptimized is.

Optimizen is niet zo handig met innodb (duurt heel lang), dus ik wil dat beetje beperken. Toch zat ruimte.

Oke bedankt! Ik zie het inderdaad nu ook staan in de code staan dat hij het aanroept.
Nu alleen nog m'n Sphinx issue en dan ben ik eindelijk 'klaar'

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• Pizzalucht
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18:48
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:05:
[...]

InnoDB maakt eerst een kopie van de tabel, en dat duurt erg lang, zeker als hij groot is.
Ik heb het optimise scriptje gewoon uitgecomment in de screen.sh

• Freekers
quote:
Pizzalucht schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:32:
InnoDB maakt eerst een kopie van de tabel, en dat duurt erg lang, zeker als hij groot is.
Hoe kun je zien of hij aan de gang gaat met InnoDB? Is dat alleen op MySQL of ook op Percona?

• Pizzalucht
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:45:
[...]

Hoe kun je zien of hij aan de gang gaat met InnoDB? Is dat alleen op MySQL of ook op Percona?
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar:
De table engine moet je zelf veranderen, deze staat standaard op myisam.
Via SHOW PROCESSLIST; kun je zien of hij aan het optimisen is.
Ook door te "screen -r"en kun je zien of hij aan het optimisen is.

• Freekers
quote:
Pizzalucht schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:53:
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar:
De table engine moet je zelf veranderen, deze staat standaard op myisam.
Via SHOW PROCESSLIST; kun je zien of hij aan het optimisen is.
Ook door te "screen -r"en kun je zien of hij aan het optimisen is.
Sorry is misschien een beetje raar omschreven idd, maar waar ik op doelde: Hoe kun je dat InnoDB verhaal aan of uit zetten? Is dat gewoon door die '/optimise_db.php' uit te commentariëren?

• kmf
  • Niet online
quote:
Pizzalucht schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:32:
[...]

Daarom heb ik de mysql-datadir EN de mysql-tmp dir overgezet naar een SSD. Hopelijk gaat dat wat sneller.

Als je dat optimise uitcomment, dan wordt de last-optimise niet gezet. En dan worden de update-releases (of zo) constant bij elke run uitgevoerd…

• Pizzalucht
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:55:
[...]

Daarom heb ik de mysql-datadir EN de mysql-tmp dir overgezet naar een SSD. Hopelijk gaat dat wat sneller.

Als je dat optimise uitcomment, dan wordt de last-optimise niet gezet. En dan worden de update-releases (of zo) constant bij elke run uitgevoerd…
Jawel hoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DIFF=$(($CURRTIME-$LASTOPTIMIZE))
if [ "$DIFF" -gt 43200 ] || [ "$DIFF" -lt 1 ]
then
        LASTOPTIMIZE=`date +%s`
        #/usr/bin/php5 ${NEWZNAB_PATH}/optimise_db.php
        /usr/bin/php5 ${NEWZNAB_PATH}/update_tvschedule.php
        /usr/bin/php5 ${NEWZNAB_PATH}/update_theaters.php
fi

Die 2 php scriptjes hebben toch niet zoveel te maken met releases, maar ze draaien wel gewoon.

• Pizzalucht
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:54:
[...]

Sorry is misschien een beetje raar omschreven idd, maar waar ik op doelde: Hoe kun je dat InnoDB verhaal aan of uit zetten? Is dat gewoon door die '/optimise_db.php' uit te commentariëren?
"Dat InnoDB verhaal?"
Ik blijf het vaag vinden :)
http://superuser.com/ques...-db-from-myisam-to-innodb

• kmf
  • Niet online
quote:
Pizzalucht schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:57:
[...]

Jawel hoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
then
        LASTOPTIMIZE=`date +%s`
fi

Die 2 php scriptjes hebben toch niet zoveel te maken met releases, maar ze draaien wel gewoon.
Het gaat om $LASTOPTIMIZE. Deze zal waarschijnlijk door optimize_db gezet worden? Of is dat een lokale variabele? Ik heb dat scriptje nog niet goed doorgenomen.
Zit nog in todolist.

edit: even remote ingelogd om te checken. $lastoptimize is dus een lokale variabele van het script. Kan dus genegeerd worden. Mooi :)

kmf wijzigde deze reactie 13-12-2012 10:11 (8%)

• Freekers
quote:
quote:
Pizzalucht schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:57:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
then
        LASTOPTIMIZE=`date +%s`
fi

Dat moest ik weten ;)

• kmf
  • Niet online
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat je snel even naar kmf in "[Newznab] newznab community's - deel 1" moet gaan en iemand snel een DM moet sturen ;)

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-04 14:56
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:52:

WARNING: failed to open pid_file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/searchd.pid'.
Een pid file in linux een een text bestand waarin het process nummer staat van de deamon. Een juist opgestarte deamon gebruikt die file dan ook om te checken of hij al draait. Als je bevoorbeeld de deamon stopt met een init script, dan zal hij het process nummer daarin utlezen, dat process killen en dan de file weer weggooien.

Aangezien je de deamon start als een normale user, vraag ik me af of die user ook naar die folder kan en daar iets weg kan schrijven. Doe eens het volgende commando met de zelfde user als waarmee je de deamon start.
touch /var/www/newznab/db/sphinxdata/test.txt

Faalt dat, om maakt hij netjes een leeg bestand aan?

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

• j1nx
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:59:
[...]

Het gaat om $LASTOPTIMIZE. Deze zal waarschijnlijk door optimize_db gezet worden? Of is dat een lokale variabele? Ik heb dat scriptje nog niet goed doorgenomen.
Zit nog in todolist.
Het staat er gewoon;
code:
1
LASTOPTIMIZE=`date +%s`

:P

• Freekers
quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:08:
Een pid file in linux een een text bestand waarin het process nummer staat van de deamon. Een juist opgestarte deamon gebruikt die file dan ook om te checken of hij al draait. Als je bevoorbeeld de deamon stopt met een init script, dan zal hij het process nummer daarin utlezen, dat process killen en dan de file weer weggooien.

Aangezien je de deamon start als een normale user, vraag ik me af of die user ook naar die folder kan en daar iets weg kan schrijven. Doe eens het volgende commando met de zelfde user als waarmee je de deamon start.

Faalt dat, om maakt hij netjes een leeg bestand aan?
Bedankt voor je reply.
Het gedrag wat jij omschrijft kan ik bevestigen. Hij maakt heel soms wel een pid file aan en verwijdert deze daarna, om vervolgens te gaan zeuren ;)

Ik draai alles onder 'root' (foei, ja ja ik weet het) dus rechten zouden geen issues mogen zijn.

Verliep dan ook zonder problemen :). Er staat nu inderdaad een leeg bestand

Ik heb sphinx al eens opnieuw geïnstalleerd maar ook dat mocht niet baten.

Thanks!

• kmf
  • Niet online
quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:11:
[...]

Het staat er gewoon;
code:
1
LASTOPTIMIZE=`date +%s`

:P
Ja, ik keek er 5 secondes na man. Zat dingen te doen met die andere update-scripts. :X :P

• Jonkol
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12:41
Ik draai al een goed jaar newznab, en heb er al meer dan 1.2year retentie inzitten. Is er iemand die weet hoe de spots uit spotweb ook te integreren zijn in newznab?

Business Intelligence Consultant

• RobinMM
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-04 15:47
je kan spotweb en newznab gewoon naast elkaar gebruiken, of wil je dat niet?

• Jonkol
Was eigenlijk niet mijn bedoeling, aangezien graag mijn newznab zo compleet mogelijk wil maken.
Naast elkaar draaien ze nu al, leuke tijdelijke oplossing, maar ik heb het idee dat sb en cp makkelijker zoeken in newznab dan in spotweb.

• kmf
  • Niet online
quote:
Jonkol schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:06:
Was eigenlijk niet mijn bedoeling, aangezien graag mijn newznab zo compleet mogelijk wil maken.
Naast elkaar draaien ze nu al, leuke tijdelijke oplossing, maar ik heb het idee dat sb en cp makkelijker zoeken in newznab dan in spotweb.
Als je spotweb alleen voor NL-dingen gebruikt kan je het net zo goed gescheiden houden. sb en cp kunnen daar toch niet mee omgaan.

En voor de paar en-releases.. ik heb meer vertrouwen in newznab dan spotweb wat betreft "recentheid"

• Freekers
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:08:
En voor de paar en-releases.. ik heb meer vertrouwen in newznab dan spotweb wat betreft "recentheid"
SpotWeb haalt toch alleen alles wat 'gespot' is en dus indexeert alleen de groep free.pt of heb ik het nu mis?
NewzNab pakt gewoon alle groepen die jij selecteert.

• kmf
  • Niet online
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:15:
[...]

SpotWeb haalt toch alleen alles wat 'gespot' is en dus indexeert alleen de groep free.pt of heb ik het nu mis?
NewzNab pakt gewoon alle groepen die jij selecteert.
Klopt. Dus spotweb is per definitie trager

• RobinMM
ik gebruik spotweb ook voor nederlands materiaal, en ben daar zeer tevreden over.

• G007
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-04 08:03
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor je reply.
Het gedrag wat jij omschrijft kan ik bevestigen. Hij maakt heel soms wel een pid file aan en verwijdert deze daarna, om vervolgens te gaan zeuren ;)

Ik draai alles onder 'root' (foei, ja ja ik weet het) dus rechten zouden geen issues mogen zijn.

Thanks!
Ik heb het zeflde probleem ook net gehad en opgelost :)
Ik weet niet of je een handleiding hebt gevolgd en of daar ook sphinxdata moest geinstalleerd worden en in de /etc/default/sphinxdata op yes gezet moest worden
Als dat zo is denk ik dat de je de daemon van sphinxdata een keer moet stoppen.
Daarna in de map van newznab opnieuw de nnindexer.php daemon moet draaien

Daarna ging het bij mij goed misschien helpt het jou verder.

• Jonkol
Spotweb gebruik ik voor de handmatige zoekacties, en newznab voor de geautomatiseerde shizzle. Dat werkt allemaal prima, maar de spotweb spots in newznab, tja waarom, gewoon omdat het kan denk ik. Heeft iemand hier een scriptje voor oid?

• Freekers
quote:
G007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:19:
Ik heb het zeflde probleem ook net gehad en opgelost :)
Ik weet niet of je een handleiding hebt gevolgd en of daar ook sphinxdata moest geinstalleerd worden en in de /etc/default/sphinxdata op yes gezet moest worden
Als dat zo is denk ik dat de je de daemon van sphinxdata een keer moet stoppen.
Daarna in de map van newznab opnieuw de nnindexer.php daemon moet draaien

Daarna ging het bij mij goed misschien helpt het jou verder.
Bedankt voor je reply.
Ik heb deze handleiding gevolgd: http://newznab.readthedocs.org/en/latest/misc/sphinx/
Ik heb sphinx geinstalleerd via apt-get install en geen custom map genomen, gewoon de standaard map.

Wat bedoel je precies met ' in de /etc/default/sphinxdata op yes gezet worden' ? Dat bestandje bestaat bij mij niet

Ik heb deze reeks aan commando's al eens een paar keer laten lopen maar het probleem blijft bestaan:
./nnindexer.php daemon
./nnindexer.php index full all
./nnindexer.php index delta all
./nnindexer.php daemon --stop
./nnindexer.php daemon

Thanks!

• Pizzalucht
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor je reply.
Ik heb deze handleiding gevolgd: http://newznab.readthedocs.org/en/latest/misc/sphinx/
Ik heb sphinx geinstalleerd via apt-get install en geen custom map genomen, gewoon de standaard map.

Wat bedoel je precies met ' in de /etc/default/sphinxdata op yes gezet worden' ? Dat bestandje bestaat bij mij niet

Ik heb deze reeks aan commando's al eens een paar keer laten lopen maar het probleem blijft bestaan:
./nnindexer.php daemon
./nnindexer.php daemon

Thanks!
Even voor de zekerheid: generate.php gedraaid? :P
Ik zie trouwens in je logs dat je alleen warnings hebt. Had ik ook op het begin, volgens mij is dat als je nog nooit inserts hebt gedaan.

Pizzalucht wijzigde deze reactie 13-12-2012 11:34 (8%)

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:46

Hari-Bo

F5 addict

Ik ben nu bezig om Newznab aan de gang te krijgen op een HP N40L Microserver met maar 4GB aan geheugen in combinatie met OpenMediaVault. En ik merk dat memory een aardig issue aan het worden is, want deze server schakelt elke nacht uit omdat ik 's nachts toch niets mee doen. Maar zodra deze weer opstart is Newznab flink aan het stampen en dat blijft continue doorgaan, kan ik op één of andere manier het geheugen verbruik naar beneden krijgen?

Screw you guys im going virtual!

• G007
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-04 08:03
In de /etc/default/sphinxsearch kun je aangeven of of sphinx gestart moet worden tijdens de reboot van het systeem.

Als deze op yes staat kan het zijn dat er al een daemon draait van sphinx

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:01
quote:
Hari-Bo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:37:
Ik ben nu bezig om Newznab aan de gang te krijgen op een HP N40L Microserver met maar 4GB aan geheugen in combinatie met OpenMediaVault. En ik merk dat memory een aardig issue aan het worden is, want deze server schakelt elke nacht uit omdat ik 's nachts toch niets mee doen. Maar zodra deze weer opstart is Newznab flink aan het stampen en dat blijft continue doorgaan, kan ik op één of andere manier het geheugen verbruik naar beneden krijgen?
Tof dat je het aan de praat hebt gekregen op OMV. Ik heb het ook geprobeerd maar ik draai al een webpagina ernaast en ik moet even uitzoeken hoe ik twee sites naast elkaar kan hosten icm apache en omv...

|| Limbeckx Damp Reviews [YouTube] || Vaporstuff reviews || @TrailsofVapor Instagram

• Jonkol
Ik heb inmiddels alles in OMV geintegreerd, incl spotweb en newznab. Op dit moment newznab nog in een Windows installatie draaien, moet zeggen dat de performance niet slecht is.

• kmf
  • Niet online
quote:
Hari-Bo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:37:
Ik heb newznab ook draaien op een HP N40L Microserver. Ubuntu dan. En wel met 10GB ram. je kan beter even wat extra geheugen inprikken. Want een beetje performance mag ook wel.

• RobinMM
Ik ben aan het testen met giganews en de accelarator en astraweb met compressed headers. Haal er 100000 per keer op, lijkt geen verschil in te zitten tussen beiden. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht.

• jreijmer
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-04 21:49
quote:
cd /var/www/newznab/misc/sphinx
./nnindexer.php generate
./nnindexer.php daemon
./nnindexer.php daemon

Vergeet niet de generate te doen. Die geeft ook aan waar de conf wordt weggeschreven. En dat pad moet je in je newznab instellen ook (onder de sphinx settings).

Mocht het bestandje niet bestaan onder de /etc map, dan misschien even opnieuw het pakket installeren?

jreijmer wijzigde deze reactie 13-12-2012 11:58 (33%)

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:56:
[...]

Ik heb newznab ook draaien op een HP N40L Microserver. Ubuntu dan. En wel met 10GB ram. je kan beter even wat extra geheugen inprikken. Want een beetje performance mag ook wel.
Dat is een optie, maar ik wil eigelijk mijn fysieke resources niet uitbreiden om één applicatie te kunnen draaien, dat wordt een nogo. Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar mogelijkheden om het één en ander te kunnen fine tunen.

• kmf
  • Niet online
quote:
RobinMM schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:58:
Ik ben aan het testen met giganews en de accelarator en astraweb met compressed headers. Haal er 100000 per keer op, lijkt geen verschil in te zitten tussen beiden. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht.
Zoals ik al zei. De bottleneck zal niet zozeer de headers zijn. Het is het parsen van de headers en inserten in de database die het proces traag maakt.

• RobinMM
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:59:
[...]

Zoals ik al zei. De bottleneck zal niet zozeer de headers zijn. Het is het parsen van de headers en inserten in de database die het proces traag maakt.
hier valt dan in principe weinig aan te doen?

• KDVken
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-04 22:26
Bij mij zijn het de ".server did not return 1 article(s)" berichten die alles traag maken.
Is er geen optie om die repair uit te zetten?

• kmf
  • Niet online
quote:
Hari-Bo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:59:
[...]

Dat is een optie, maar ik wil eigelijk mijn fysieke resources niet uitbreiden om één applicatie te kunnen draaien, dat wordt een nogo. Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar mogelijkheden om het één en ander te kunnen fine tunen.
je kan natuurlijk mysql en apache (of percona en nginx) afdwingen om minder geheugen te gebruiken. Maar als je al weet dat ze eigenlijk een tekort hebben en je gaat het nog meer knijpen.

• kmf
  • Niet online
quote:
RobinMM schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:01:
[...]

hier valt dan in principe weinig aan te doen?
Ik denk dat als de code van de inserts wordt gewijzigd en er bulk inserts wordt gebruikt, dat het wel beter zal gaan. Dat wil ik later nog testen.

(ik heb het iig voor nu wat sneller laten lopen door de mysql-directories op een SSD te zetten)

Dat vraag ik me eigenlijk nu wel af... hoe zit het met updates van newznab? moet je die niet zelf binnenhalen?

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:38

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

quote:
KDVken schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:02:
Bij mij zijn het de ".server did not return 1 article(s)" berichten die alles traag maken.
Is er geen optie om die repair uit te zetten?
Ik had er gister iets van 30k, dat lijkt nu 'vanzelf' over te zijn.

BTW, over snelheid, ik draai met SSD, ook dan duren grote updates best lang.

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:02:
[...]

je kan natuurlijk mysql en apache (of percona en nginx) afdwingen om minder geheugen te gebruiken. Maar als je al weet dat ze eigenlijk een tekort hebben en je gaat het nog meer knijpen.
Dan kan ik dit project voorlopig afschieten, ga nog wel rommelen in een vm.

• j1nx
quote:
Freekers schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:14:
[...]

Bedankt voor je reply.

Thanks!
Als je dat gedrag hebt dan draai je dus meerdere keren de deamon en zitten ze tegen elkaar te beuken.

zoeken even alle processen die ermee te maken hebben op met het commando
ps ax

Je kunt elk process dan stoppen met
kill -9 <processnr>

Waarschijnlijk heb je dan ook de deamon opstarten via een officieel init script. Kijk eens in /etc/default/ of je daar een config file voor sphinx of searchd ziet. Daar staat een enabled optie misschien op "Yes".

• j1nx
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:02:
[...]
Je moet zo en zo de database configuratie aanpassen. De standaard my.cnf is namelijk verre van optimaal voor menigeen server. (Hij heeft gewoon wat average settings voor een 1-2 GB machine)

Als jij 4, 6, 8 of Meer aan GB's hebt, maar je doet verder niets met je config file? Dan kun je net zo goed er maar 2 GB in stoppen.

Een beetje stabiele goed getunede server heb je niet na het instaleren van alleen ubuntu en de verschillende packages.

• senn
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-05-2013

senn

jep.

quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:11:
[...]

Je kunt elk process dan stoppen met
kill -9 <processnr>
-9 is niet aan te raden bij DB gerelateerde processen; beter gewoon
kill pid
Evt. daarna -9.

• RobinMM
Ja ik draai het ook op een ssd. En op zich gaat het updaten van de huidige headers met het runme script prima. Alleen backfill is dus nog wel een zure appel.

• kmf
  • Niet online
quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:16:
[...]

Je moet zo en zo de database configuratie aanpassen. De standaard my.cnf is namelijk verre van optimaal voor menigeen server. (Hij heeft gewoon wat average settings voor een 1-2 GB machine)

Als jij 4, 6, 8 of Meer aan GB's hebt, maar je doet verder niets met je config file? Dan kun je net zo goed er maar 2 GB in stoppen.

Een beetje stabiele goed getunede server heb je niet na het instaleren van alleen ubuntu en de verschillende packages.
Voorlopig is mijn mysql alleen dingen aan het wegschrijven. Ik heb de my.cnf wel aangepast om de query cache en zo te verhogen. Maar dat heeft weinig nut met inserts... :P

• j1nx
quote:
kmf schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:20:
[...]

Voorlopig is mijn mysql alleen dingen aan het wegschrijven. Ik heb de my.cnf wel aangepast om de query cache en zo te verhogen. Maar dat heeft weinig nut met inserts... :P
Hij doet niet alleen inserts bij het updaten hoor.

Of ben je echt alleen maar headers aan het ophalen?

j1nx wijzigde deze reactie 13-12-2012 12:21 (7%)

• RVE_NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:31
quote:
RVE_NL schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:18:
...Ik dacht ga eens de webinterface bekijken maar op iedere mogelijke link (Login, Registrer, Site map etc.) krijg ik de 404 Not Found melding:

Not Found
The requested URL /Users/Roger/Sites/newznab/www/index.php was not found on this server.
quote:
Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:28:
...@RVE/NL, klinkt als een rewrite issue, heb je de (of een) Rewrite module aan?
Yup ik heb deze in de httpd.conf aan (staat in OSx standaard aan)
LoadModule rewrite_module libexec/apache2/mod_rewrite.so
quote:
Coenen schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:28:
Let op, Controleer even of je RewriteBase goed staat (hij redirect default alles naar /index.php)
Na het importeren van de .htaccess moest ik de web.config even naar de www folder verplaatsen om uberhaupt weer op m´n newznab site te kunnen komen.
Ik ben geen expert op dit gebied maar ik vermoed dat het probleem hierin zit. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en waar ik de RewriteBase kan aanpassen of maken?

RVE_NL wijzigde deze reactie 13-12-2012 12:23 (5%)

Trakt: rogerveijk

• RobinMM
quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:20:
[...]

Heb je advies hoe ik mijn my.cnf beter kan instellen, op dit moment heb ik er er nog niks aan gedaan. Qua werkgeheugen kan ik 4 tot 6gb inzetten.

• senn

senn

jep.

quote:
RVE_NL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:21:
[...]

[...]

Yup ik heb deze in de httpd.conf aan (staat in OSx standaard aan)
LoadModule rewrite_module libexec/apache2/mod_rewrite.so

[...]

Ik ben geen expert op dit gebied maar ik vermoed dat het probleem hierin zit. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en waar ik de RewriteBase kan aanpassen of maken?
RewriteBase staat in de .htaccess (of in je VirtualHost). Serveer je de www/ directory van Newznab in de root van je apache? Zo nee, dan zie je in je httpd logs (/var/log/apache2/error_log) waarschijnlijk 404's op /index.php.

Even de .htaccess openen (newznab/www) en RewriteBase / aanpassen naar RewriteBase newznab/ (bijvoorbeeld)

• DeadMetal
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-04 11:45
Puur uit interesse: waarom installeren jullie Newznab? Wat wil je ermee bereiken, of wat kan je ermee wat je voorheen niet kon bereiken op een andere manier?

• kmf
  • Niet online
quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:20:
[...]

De paar selects zijn verwaarloosbaar. Ik heb de queries gelogd, en 99% zijn inserts.

ik heb wel even de code nagepluist. De nzb-importmodified.php kan makkelijk aangepast worden om bulkinserts te doen. Gaan we vanmiddag eens even proberen.

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
DeadMetal schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:47:
Puur uit interesse: waarom installeren jullie Newznab?
Omdat menig tweakers mening zal zijn : " Omdat het kan. "
quote:
Wat wil je ermee bereiken, of wat kan je ermee wat je voorheen niet kon bereiken op een andere manier?
Je creeerd onafhankelijkheid van iemand of van een bepaalde website door het zelf te doen, hierdoor kom je dus niet voor de verrassing te staan ( aangezien dit ontsprongen is uit het plotseling neerhalen van andere websites ) dat opeens de helft van je automatisering het niet meer doet en je het alsnog handmatig moet doen.

Diablo3--LoL--Twitch Stream

• BlaBla1973
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-04 22:04
quote:
DeadMetal schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:47:
Puur uit interesse: waarom installeren jullie Newznab? Wat wil je ermee bereiken, of wat kan je ermee wat je voorheen niet kon bereiken op een andere manier?
Lees de TS eens?

Computer

• kmf
  • Niet online
Op dit moment heb ik de volgende tabellen als innodb staan
parts
binaries
partrepairs

deze veroorzaakten locks tijdens het headeren via de echte headers en/of de nzb-import

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:34
Ben ik de enige die met de installatie wel alles ziet binnenkomen maar bijv veel tv series en nieuwe films niet ziet binnenkomen. gebruiken zoals boneless en misc zouden volgens ftdworld net juist die dingen moete hebben. Heeft dit te maken met die regex dingen (ja we gebruiken plus), en zo ja, wat moet er verandert worden dan?

Gaming community: GameConnect - Media: Plex

• MrOizo2005
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-04 14:59
quote:
tcviper schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:16:
Ben ik de enige die met de installatie wel alles ziet binnenkomen maar bijv veel tv series en nieuwe films niet ziet binnenkomen. gebruiken zoals boneless en misc zouden volgens ftdworld net juist die dingen moete hebben. Heeft dit te maken met die regex dingen (ja we gebruiken plus), en zo ja, wat moet er verandert worden dan?
Heb je wel je ID in de newznab settings gezet?

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• tcviper
Jazeker staat erin en er zijn een hoop regex settings voor alle groepen. Maar bijv bij boneless stond alleen ISO en Programmas.

• MrOizo2005
quote:
tcviper schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:21:
Jazeker staat erin en er zijn een hoop regex settings voor alle groepen. Maar bijv bij boneless stond alleen ISO en Programmas.
probeer eens a.b.teevee en a.b.multimedia ? :P

• RVE_NL
quote:
senn schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:26:
[...]
RewriteBase staat in de .htaccess (of in je VirtualHost). Serveer je de www/ directory van Newznab in de root van je apache? Zo nee, dan zie je in je httpd logs (/var/log/apache2/error_log) waarschijnlijk 404's op /index.php.

Even de .htaccess openen (newznab/www) en RewriteBase / aanpassen naar RewriteBase newznab/ (bijvoorbeeld)
Wanneer ik in de log kijk zie ik inderdaad de 404's
code:
1
 [client 127.0.0.1] File does not exist: /Library/WebServer/Documents/Users, referer: http://127.0.0.1/~roger/newznab/www/

Hij lijkt naar de verkeerde locatie te verwijzen, de locatie moet zijn: "(Sites)/newznab/"

Wanneer je een VirtualHost gebruikt zou je in /etc/apache2/ een map sites-enabled/ moeten hebben met een VHOST file, toch? Dit is bij mij niet het geval.

http://i50.tinypic.com/6tczeu.png

Nu heb ik even in de newznab/www folder gekeken maar daar is ook geen .htaccess file te vinden.

http://i49.tinypic.com/34silh4.png

Is het mogelijk gewoon zo'n .htaccess file zelf aan te maken? Of wat raden jullie mij aan?

RVE_NL wijzigde deze reactie 13-12-2012 13:34 (5%)

• tcviper
quote:
MrOizo2005 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:22:
[...]

probeer eens a.b.teevee en a.b.multimedia ? :P
Die heb ik ook allebei erin staan maar vind erg weinig binnenkomen.

• j1nx
quote:
tcviper schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:27:
[...]

Die heb ik ook allebei erin staan maar vind erg weinig binnenkomen.
Kijk eens bij FTDworld naar een van de films die je mist naar de bestandsnaam en vraag je dan eens af of de regex die eruit zou kunnen vissen.

• tcviper
...

tcviper wijzigde deze reactie 13-12-2012 13:34 (95%)

• j1nx
<nvm>

j1nx wijzigde deze reactie 13-12-2012 13:35 (88%)

• j1nx
Ik weet van beide de bestandsnaam niet, want ben geen lid. Kan je van beide de bestandsnaam eens posten en in welke groep ze moeten staan?

• tcviper
Filename : modern.family.410.720p-dimension
Extensions : rar(34),
Newsgroups : alt.binaries.multimedia
alt.binaries.teevee

Filename : QoQ-sbuSLN.462x.p0801.2102.repooL-REPOST.part01.rar t/m QoQ-sbuSLN.462x.p0801.2102.repooL-REPOST.part190.rar
Extensions : rar(190), PAR2(22), nzb(1), par2(1),
Newsgroups : alt.binaries.boneless
alt.binaries.misc

• senn

senn

jep.

quote:
RVE_NL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:25:
[...]

Wanneer ik in de log kijk zie ik inderdaad de 404's
code:
1
 [client 127.0.0.1] File does not exist: /Library/WebServer/Documents/Users, referer: http://127.0.0.1/~roger/newznab/www/

Hij lijkt naar de verkeerde locatie te verwijzen, de locatie moet zijn: "(Sites)/newznab/"

Wanneer je een VirtualHost gebruikt zou je in /etc/apache2/ een map sites-enabled/ moeten hebben met een VHOST file, toch? Dit is bij mij niet het geval.

[afbeelding]

Nu heb ik even in de newznab/www folder gekeken maar daar is ook geen .htaccess file te vinden.

[afbeelding]

Is het mogelijk gewoon zo'n .htaccess file zelf aan te maken? Of wat raden jullie mij aan?
.htaccess hoort er volgens mij bij te zitten (deze is hidden in je Finder, dat weet je?). Probeer in Terminal ls -al /Users/Roger/Sites/newznab/

Desalniettemin, mijn .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
RewriteEngine on
#RewriteBase /

# Do not process images or CSS files further
RewriteRule \.(css|jpe?g|gif|png|js|ico|mp3)$ - [L]

# Leave /admin and /install static
RewriteRule ^(admin|install).*$ - [L]

# Rewrite web pages to one master page
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ index.php?page=$1 [QSA,L]
RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/]+)/?$ index.php?page=$1&id=$2 [QSA,L]
RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/]+)/([^/]+)/? index.php?page=$1&id=$2&subpage=$3 [QSA,L]

VirtualHost heb je in principe niet nodig (is wel mooier dan .htaccess, maar ach).

Wat betreft de locatie van je apache-root; OS X heeft een iets complexere apache config dan de gemiddelde default van een Linux distro. Als je in je Sites terecht wil komen moet je volgens mij http://localhost/~User gebruiken; dit zou dan ook je RewriteBase moeten zijn (evt. de tilde geexpandeerd).

• BlackBurn
  • Laatst online: 18-04 15:02

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik heb momenteel het probleem met Newznab, dat de headers netjes binnen worden gehaald, maar dat er geen releases worden toegevoegd.

Het enige wat opvalt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
TheTVDB : Looking up last 150 releases
TheTVDB : Celebrity Rehab with Dr.Drew 06x10 Not found
TheTVDB : Emily Owens M D 01x04 Not found
TheTVDB : beauty and the beast 2012 01x06 Not found
TheTVDB : Scandal US 02x06 Not found
TheTVDB : XIII The Series 02x01 Not found
TheTVDB : Watchdog Daily 01x03 Not found

Verder geen foutmeldingen o.i.d.

If it is broke, fix it. If it ain't broke, make it better!

• j1nx
quote:
tcviper schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:37:
Filename : modern.family.410.720p-dimension
Extensions : rar(34),
Newsgroups : alt.binaries.multimedia
alt.binaries.teevee

Filename : QoQ-sbuSLN.462x.p0801.2102.repooL-REPOST.part01.rar t/m QoQ-sbuSLN.462x.p0801.2102.repooL-REPOST.part190.rar
Extensions : rar(190), PAR2(22), nzb(1), par2(1),
Newsgroups : alt.binaries.boneless
alt.binaries.misc
Die eerste zou hij denk toch moeten pakken. Mits je inderdaad alle headers te pakken heb gekregen. Als jij nog >10% van de headers mist om welke reden dan ook dat ziet jouw newznab install hem nog als incompleet.

Die tweede hoef ik denk toch niet over te hebben of wel?

• j1nx
quote:
BlackBurn schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:46:
Het enige wat opvalt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
TheTVDB : Looking up last 150 releases
TheTVDB : Celebrity Rehab with Dr.Drew 06x10 Not found
TheTVDB : Emily Owens M D 01x04 Not found
TheTVDB : beauty and the beast 2012 01x06 Not found
TheTVDB : Scandal US 02x06 Not found
TheTVDB : XIII The Series 02x01 Not found
TheTVDB : Watchdog Daily 01x03 Not found

Verder geen foutmeldingen o.i.d.
http://thetvdb.com/?strin...eries&function=Search

Die shows worden niet geresolved omdat TheTVDB ze niet kent. Ze dan dan dus als binaries in de groep misc denk ik.

• BlackBurn
  • Laatst online: 18-04 15:02

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

quote:
j1nx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:02:
[...]

http://thetvdb.com/?strin...eries&function=Search

Die shows worden niet geresolved omdat TheTVDB ze niet kent. Ze dan dan dus als binaries in de groep misc denk ik.
K, maar ik wilde hier meer mee aangeven dat behalve deze meldingen ik geen rare- en/of foutmeldingen krijg.

Maar sinds gisteren worden er geen nieuwe releases meer toegevoegd. (Overigens de plus versie) 8)7

If it is broke, fix it. If it ain't broke, make it better!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-04 15:54
Dan zou ik toch even je groepen nakijken, want ik heb vandaag gewoon releases binnengekregen

PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• RVE_NL
quote:
senn schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:40:
[...]

.htaccess hoort er volgens mij bij te zitten (deze is hidden in je Finder, dat weet je?). Probeer in Terminal ls -al /Users/Roger/Sites/newznab/

Desalniettemin, mijn .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
RewriteEngine on
#RewriteBase /

RewriteRule \.(css|jpe?g|gif|png|js|ico|mp3)$ - [L]

RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/]+)/([^/]+)/? index.php?page=$1&id=$2&subpage=$3 [QSA,L]

VirtualHost heb je in principe niet nodig (is wel mooier dan .htaccess, maar ach).

Wat betreft de locatie van je apache-root; OS X heeft een iets complexere apache config dan de gemiddelde default van een Linux distro. Als je in je Sites terecht wil komen moet je volgens mij http://localhost/~User gebruiken; dit zou dan ook je RewriteBase moeten zijn (evt. de tilde geexpandeerd).
Ach stom, met een . ervoor is het natuurlijk een hidden file 8)7.

Dus .htaccess file gevonden, RewriteBase toegevoegd, geen effect. Ook met tilde geëxpandeerd, het # voor RewriteBase heb ik uiteraard weggehaald.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
RewriteEngine on
RewriteBase /Users/Roger/Sites/newznab

RewriteRule \.(css|jpe?g|gif|png|js|ico)$ - [L]

Wanneer ik in de apache error log kijk, lijkt het alsof het .htaccess bestand compleet genegeerd wordt.
code:
1
 File does not exist: /Library/WebServer/Documents/Users, referer: http://127.0.0.1/~roger/newznab/www/

Is er eigenlijk al iemand die Newznab werkend heeft op OSX (Mountain Lion), je zou toch denken dat dit niet zo moeilijk kan wezen.

• senn

senn

jep.

quote:
RVE_NL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:26:
[...]

Ach stom, met een . ervoor is het natuurlijk een hidden file 8)7.

Dus .htaccess file gevonden, RewriteBase toegevoegd, geen effect. Ook met tilde geëxpandeerd, het # voor RewriteBase heb ik uiteraard weggehaald.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
RewriteEngine on
RewriteBase /Users/Roger/Sites/newznab

RewriteRule \.(css|jpe?g|gif|png|js|ico)$ - [L]

Wanneer ik in de apache error log kijk, lijkt het alsof het .htaccess bestand compleet genegeerd wordt.
code:
1
 File does not exist: /Library/WebServer/Documents/Users, referer: http://127.0.0.1/~roger/newznab/www/

Is er eigenlijk al iemand die Newznab werkend heeft op OSX (Mountain Lion), je zou toch denken dat dit niet zo moeilijk kan wezen.
.htaccess wordt genegeerd als AllowOverride None aanstaat; deze moet naar AllowOverride All (in /etc/apache2/httpd.conf, binnen de correcte VirtualHost/Directory context).

• RVE_NL
quote:
senn schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:34:
[...]
.htaccess wordt genegeerd als AllowOverride None aanstaat; deze moet naar AllowOverride All (in /etc/apache2/httpd.conf, binnen de correcte VirtualHost/Directory context).
Ik heb het nog even voor de zekerheid gecheck, AllowOverride staat bij mij in zowel de httpd.conf als in user.conf (Roger.conf) op All
code:
1
2
3
4
5
6
<Directory />
    Options Indexes MultiViews FollowSymLinks
    AllowOverride All
    Order deny,allow
    Deny from all
</Directory>

Ik heb apache ook al even geherstart (sudo apachectl restart) zonder effect.

• Rhizosis
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-04 14:20
quote:
RVE_NL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:51:
[...]

Ik heb het nog even voor de zekerheid gecheck, AllowOverride staat bij mij in zowel de httpd.conf als in user.conf (Roger.conf) op All
code:
1
2
3
4
5
6
<Directory />
    Options Indexes MultiViews FollowSymLinks
    AllowOverride All
    Order deny,allow
    Deny from all
</Directory>

Ik heb apache ook al even geherstart (sudo apachectl restart) zonder effect.
apachectl? 'Apache2' de service al gerestart?

• RVE_NL
quote:
Rhizosis schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:52:
[...]
apachectl? 'Apache2' de service al gerestart?
Voor de zekerheid ook een complete system reboot gedaan, zonder effect.

• senn

senn

jep.

quote:
RVE_NL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:00:
[...]

Voor de zekerheid ook een complete system reboot gedaan, zonder effect.
Kan je uberhaupt de /admin/ pagina bereiken van Newznab?

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:17

Quindor

www.campzone.nl

Ik heb dat ook met die 'encrypted' namen die voorbij komen waarvan wel uiteindelijk de files IN de NZB te lezen zijn. Hij index'ed dit ook wel, vind deze middels sphinx (zware look inside NZB optie), maar dan nog maakt hij er uiteindelijk geen release van volgens mij.

Als ik vervolgens naar dezelfde files kijk op nzbs.org dan zijn ze wel gewoon plain text goed te lezen. Iemand een idee hoe we dat in onze newznab installaties ook voor elkaar kunnen krijgen?

Ik snap dat ze 'encrypted' posts maken vanwege spotnet en om de autoriteiten het moeilijker te maken, maar als we deze niet in newznab kunnen krijgen is dat best wel een groot issue.

Iemand een idee hoe je dat fixed? Of die namen ergens vandaan kunt trekken?

Switching the universe...

• MrOizo2005
quote:
Quindor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:23:
Ben ik ook wel benieuwd naar :)

• senn

senn

jep.

quote:
Ik heb dat ook met die 'encrypted' namen die voorbij komen waarvan wel uiteindelijk de files IN de NZB te lezen zijn. Hij index'ed dit ook wel, vind deze middels sphinx (zware look inside NZB optie), maar dan nog maakt hij er uiteindelijk geen release van volgens mij.

Als ik vervolgens naar dezelfde files kijk op nzbs.org dan zijn ze wel gewoon plain text goed te lezen. Iemand een idee hoe we dat in onze newznab installaties ook voor elkaar kunnen krijgen?

Ik snap dat ze 'encrypted' posts maken vanwege spotnet en om de autoriteiten het moeilijker te maken, maar als we deze niet in newznab kunnen krijgen is dat best wel een groot issue.

Ik ben bang dat het niet kan. Als het wel zou kunnen is het idee van de obfuscation namelijk weg; ook de authoriteiten kunnen Newznab installeren.

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

MaNDaRK

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Android Fan

Aan de hand van de tutorial van MrOizo2005, onze held! Heb ik een nieuwe VM gemaakt :)

Zie mijn blog voor alle details: MaNDaRK's Blog: Tutorial NewzNab+ Installatie (Ubuntu / Percona / Nginx ) & Download VM

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

• Yokidrink
  • Laatst online: 20:01
hoe werkt het nu precies met the blacklist feature?
momenteel heb ik het volgende als inhoud maar ik krijg een ton errors:

dont@mail.me|Yenc@power-post.org|aztec@msn.com|JBinUp@JBinUp.local|just-me@here.net|Yenc@power-post.org|geenspam@spammert.nl

• Rhizosis
quote:
Yokidrink schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:12:
hoe werkt het nu precies met the blacklist feature?
momenteel heb ik het volgende als inhoud maar ik krijg een ton errors:

dont@mail.me|Yenc@power-post.org|aztec@msn.com|JBinUp@JBinUp.local|just-me@here.net|Yenc@power-post.org|geenspam@spammert.nl
Waarschijnlijk omdat het geen valide regex is. Bij regexen moet je rekening houden met speciale symbolen. Zoals @ en .
Sla hier de documentatie eens op na.

• tcviper
Iemand hier interested om eens te kijken naar de settings zoals ik ze heb? kan serieus wat hulp gebruiken om alles goed te hebben staan. PM me even aub.

• Rhizosis
quote:
tcviper schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:44:
Iemand hier interested om eens te kijken naar de settings zoals ik ze heb? kan serieus wat hulp gebruiken om alles goed te hebben staan. PM me even aub.
Het klinkt alsof er iets fout gaat.
Kun je ons iets meer van error meldingen / warnings voorzien?

• Yokidrink
quote:
Rhizosis schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:44:
[...]

Waarschijnlijk omdat het geen valide regex is. Bij regexen moet je rekening houden met speciale symbolen. Zoals @ en .
Sla hier de documentatie eens op na.
hm ja, regex is nieuw voor mij maar als ik het goed begrijp is @ een special char en moet ie vooraf gegaan worden door een blackslash dus blaat\@domain\.com ?

• Mr. Happy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-04 12:32
quote:
MaNDaRK schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:06:
Aan de hand van de tutorial van MrOizo2005, onze held! Heb ik een nieuwe VM gemaakt :)

Zie mijn blog voor alle details: MaNDaRK's Blog: Tutorial NewzNab+ Installatie (Ubuntu / Percona / Nginx ) & Download VM
Ik heb 'm net gedownload en geprobeerd uit te pakken.
Helaas geeft ie een crc-fout op Virtual Disk-s001.vmdk...

[ SpotWeb Topic ] [ GitHub ] [ XPS15 Ervaringen ]

• Rhizosis
quote:
Yokidrink schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:01:
[...]

hm ja, regex is nieuw voor mij maar als ik het goed begrijp is @ een special char en moet ie vooraf gegaan worden door een blackslash dus blaat\@domain\.com ?
Exact. Overigens weet ik ook niet of het nodig is om al die dingen te blacklisten.
Als je een kleinere selectie wilt hebben met films bijv. zou het beste ge-whitelist kunnen worden op de kwaliteit die vaak in de naam staat: "DVDRip", "XVID", "X264"... enz.

• Yokidrink
quote:
Rhizosis schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:11:
[...]

Exact. Overigens weet ik ook niet of het nodig is om al die dingen te blacklisten.
Als je een kleinere selectie wilt hebben met films bijv. zou het beste ge-whitelist kunnen worden op de kwaliteit die vaak in de naam staat: "DVDRip", "XVID", "X264"... enz.
het probleem ligt hem meer in posters die junk dumpen, vandaar de blacklist.
overigens lijkt het te werken:

Group alt.binaries.multimedia has 279,344 new parts.
First: 1128936597 Last: 1128937109 Local last: 1128657765
Getting 60,001 parts (1128657766 to 1128717766) - 219,343 in queue
Received 59975 articles of 60001 requested, 18774 blacklisted, 0 not binaries
Server did not return 26 article(s).
500 bin adds...1000 bin adds...
1,384 new, 160 updated, 41,199 parts. 308.06 headers, 9.25 update, 317.32 range.

Getting 60,001 parts (1128717767 to 1128777767) - 159,342 in queue

• Pizzalucht
quote:

Bij mij indexed hij die ook, maar daarvoor moet ik wel echt zoeken op het woord, meestal staan ze in de categorie "misc" van tv. Jammer dat sickbeard niet op naam zoekt, maar specifiek op serie-id, episode en season. Er moet dus een update komen in newznab die de releases parsed uit de filenames, niet uit de posttitel.

• Freekers
quote:
quote:
quote:
Waarschijnlijk heb je dan ook de deamon opstarten via een officieel init script. Kijk eens in /etc/default/ of je daar een config file voor sphinx of searchd ziet. Daar staat een enabled optie misschien op "Yes".
Die eerste had ik niet maar die tweede wel ;) Typo neem ik aan
Stond inderdaad op Yes. Heb dit veranderd naar No en gereboot. Even kijken wat hij doet...
EDIT: Nee hoor, nog steeds hetzelfde. Er gaat hier dadelijk nog iets door het raam..
quote:
Pizzalucht schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:33:
Even voor de zekerheid: generate.php gedraaid? :P
Ik zie trouwens in je logs dat je alleen warnings hebt. Had ik ook op het begin, volgens mij is dat als je nog nooit inserts hebt gedaan.
Ja, generate.php in het begin gedraaid :)
Klopt, maar die warning dat hij dat searchd.pid file niet kan openen zou niet mogen.
quote:
jreijmer schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:58:
En dat pad moet je in je newznab instellen ook (onder de sphinx settings).

Mocht het bestandje niet bestaan onder de /etc map, dan misschien even opnieuw het pakket installeren?
Pad is ingesteld in NewzNab en klopt (handmatig gechecked).
Sphinx heb ik reeds opnieuw geinstalleerd (apt-get install --reinstall sphinxsearch en daarna deze tutorial: http://newznab.readthedocs.org/en/latest/misc/sphinx/) maar het probleem blijft
quote:
Als je dat gedrag hebt dan draai je dus meerdere keren de deamon en zitten ze tegen elkaar te beuken.
Staat er helaas niet tussen:
......
 1717 ?        S      0:00 upstart-udev-bridge --daemon
 1726 ?        Ss     0:00 /sbin/udevd --daemon
 2708 ?        S      0:00 /sbin/udevd --daemon
 2709 ?        S      0:00 /sbin/udevd --daemon
 2837 ?        S      0:00 upstart-socket-bridge --daemon
 2890 ?        S      0:00 [jbd2/sda2-8]
 2891 ?        S<     0:00 [ext4-dio-unwrit]
 2912 ?        Ss     0:00 /usr/sbin/sshd -D
 2936 tty2     Ss+    0:00 /sbin/getty -8 38400 tty2
 2939 ?        Ss     0:00 cron
 2954 ?        S      0:00 /usr/sbin/syslogd --no-forward
 3256 ?        S      0:10 [flush-8:0]
 3263 ?        Ss     0:00 /usr/sbin/exim4 -bd -q30m
 3305 ?        S      0:00 /bin/sh /usr/bin/mysqld_safe
 3362 ?        Sl   135:31 /usr/sbin/mysqld --basedir=/usr --datadir=/var/lib/mysql --plugin-di
 3449 ?        Ss     0:00 nginx: master process /usr/sbin/nginx
 3450 ?        S      0:01 nginx: worker process
 3451 ?        S      0:01 nginx: worker process
 3452 ?        S      0:01 nginx: worker process
 3453 ?        S      0:01 nginx: worker process
 3525 ?        Ss     0:01 php-fpm: master process (/etc/php5/fpm/php-fpm.conf)
 3528 ?        S      0:30 php-fpm: pool www
 3581 ?        S      0:21 /usr/sbin/tor
 3734 ?        S      0:29 php-fpm: pool www
 3774 tty1     Ss+    0:00 /sbin/getty -8 38400 tty1
 3870 ?        Ss     0:00 SCREEN
 3871 pts/2    Ss+    0:00 /bin/bash
 5452 ?        Ss     0:02 SCREEN
 5453 pts/0    Ss     0:00 /bin/bash
 8522 pts/0    S+     0:00 sh newznab_screen_local.sh
28045 pts/0    R+     1:56 /usr/bin/php5 /var/www/newznab/misc/update_scripts/update_releases.p
28135 ?        Ss     0:00 sshd: root@pts/1
28159 pts/1    Ss     0:00 -bash
28170 pts/1    S+     0:00 screen
28171 ?        Ss     0:00 SCREEN
28172 pts/3    Ss     0:00 /bin/bash
28222 pts/3    R+     0:00 ps ax

• Pizzalucht
Ik ben even op bezoek geweest in de IRC, ik heb te horen gekregen dat het maken van releases op basis van bestandsnamen in dev is. Je kan het bestandje vinden in "/misc/testing/update_parsing.php".
Ga het zo even testen.

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

MaNDaRK

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Android Fan

quote:
Mr. Happy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:02:
[...]

Ik heb 'm net gedownload en geprobeerd uit te pakken.
Helaas geeft ie een crc-fout op Virtual Disk-s001.vmdk...
Hmmm, dat is niet zo mooi :|, ik zal hem morgen opnieuw even uploaden :)

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

• RVE_NL
quote:
senn schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:12:
[...]
Kan je uberhaupt de /admin/ pagina bereiken van Newznab?
De startpagina "met welcome to newznab" wel
De admin pagina kan ik nu niet meer benaderen omdat ik niet meer ingelogd ben, deze heeft de 1e x wel gewerkt uiteraard. Toen heb ik ook nieuwsgroepen kunnen selecteren etc.

• Mr. Happy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-04 12:32
quote:
MaNDaRK schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:51:
[...]

Hmmm, dat is niet zo mooi :|, ik zal hem morgen opnieuw even uploaden :)
Geen haast hoor ;)
Ik heb ondertussen zelf een VM in elkaar geflanst.

Zijn er, naast de regex-regels, echt redenen om de betaalde versie te nemen?
De extra's heb ik bekeken op de site van newznab, maar wat levert daadwerkelijk toegevoegde waarde?

[ SpotWeb Topic ] [ GitHub ] [ XPS15 Ervaringen ]

• RobinMM
quote:
Coenen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:06:
[...]

Ik had er gister iets van 30k, dat lijkt nu 'vanzelf' over te zijn.

BTW, over snelheid, ik draai met SSD, ook dan duren grote updates best lang.
Dit komt omdat het script 5 keer probeerd parts te repairen, daarna stopt hij met het ophalen van die parts. En zijn dus ook die meldingen weg.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste