Reg. datum: 18-09-2011
Iedere click is er één teveel.
Home » Forum » Softe goederen » Client Software Algemeen » [Ervaringen] Newznab
RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)
MrOizo2005 wijzigde deze reactie 11-12-2012 18:45 (26%)
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Oh maar ik zeg ook niet dat er geen juweeltjes staan in bonelessquote:Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:12:
Boneless mag dan misschien een prullenbak zijn, hier staat vrij veel interessante content in.
Er is zelfs een heel topic aan geweidquote:AjDuLion schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:31:
zijn er nog mensen bezig met het opzetten/configureren voor newzbab ?
misschien een idee om met zn alleen te chatten op irc in #newznab ? (let op niet illigale content bespreken hooguit installatie/troubleshoot kwesties)
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Hoogstwaarschijnlijk je rewrites die niet goed gaan. Apache? Check even de logs. Check of je rewrite module aanstaan, en je AllowOverride All (voor .htaccess) in je vhost hebt staan. Daarnaast even kijken of je RewriteBase klopt (gaat uit van /www/ dir in root).quote:prochopper91 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:24:
Ik heb net zoals RVE_NL het probleem dat alle pagina's met een 404 error komen, na de installatie werd ik automatisch ingelogd met mijn admin account en kon ik wel aanpassingen doen. Maar toen ik na 2 uur terug kwam was de sessie verlopen en kon ik nergens meer bij.
Heeft er ondertussen al iemand een oplossing voor?
Overigens vind ik dat geen slecht idee, daarom heb is er dus ook zojuist een irc channel aangemaakt op irc.tweakers.net weet je niet hoe irc werkt of heb je geen zin om een client te configureren ?quote:AjDuLion schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:31:
zijn er nog mensen bezig met het opzetten/configureren voor newzbab ?
misschien een idee om met zn alleen te chatten op irc in #newznab ? (let op niet illigale content bespreken hooguit installatie/troubleshoot kwesties)
AllowOverride All heeft het probleem opgelost, thanks!quote:senn schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:29:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk je rewrites die niet goed gaan. Apache? Check even de logs. Check of je rewrite module aanstaan, en je AllowOverride All (voor .htaccess) in je vhost hebt staan. Daarnaast even kijken of je RewriteBase klopt (gaat uit van /www/ dir in root).
MBP 13" (2010) [8GB RAM, 120GB SSD] | ESXi 5.0 [2x 80GB SSD DS, i5-3550, MSI B75MA-P45, 16GB RAM]
Gaming community: GameConnect - Media: Plex
dpkg he, niet dkpgquote:ShadowBumble schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:06:
eerst dkpg -r sphinx doen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| nano /etc/apt/sources.list deb http://ppa.launchpad.net/nilya/sphinxsearch/ubuntu precise main deb-src http://ppa.launchpad.net/nilya/sphinxsearch/ubuntu precise main apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com B9D8946B16932B16 apt-get update apt-get install sphinxsearch cd /var/www/newznab/misc/sphinx/ ./nnindexer.php generate ----> Wrote configuration to: /var/www/newznab/db/sphinxdata/sphinx.conf which searchd ---> /usr/bin/searchd ./nnindexer.php daemon ----> sh: /usr/local/bin/searchd/searchd: No such file or directory |
1
| $search = $sphinx->getSphinxBinPath("searchd"); |
RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)
Geef de sphinx bin eens aan in de admin settings in newznab, samen met de configquote:Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:39:
Zoals je hierboven kunt zien is mijn searchd pad /usr/bin/searchd dus waarom zoekt hij op /usr/local/bin/searchd/searchd?
Thanks!
MrOizo2005 wijzigde deze reactie 11-12-2012 23:57 (5%)
Zou moeten kloppen, toch?quote:MrOizo2005 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:54:
Geef de sphinx bin eens aan in de admin settings in newznab, samen met de config

/usr/local/bin moet je hebben. Dat is immers de folder waar de binaries staan.quote:
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.
Bij mij staat die in: /usr/bin/searchdquote:
Het kwartje viel nadat ik 'm postte, thanks!quote:kmf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:01:
/usr/local/bin moet je hebben. Dat is immers de folder waar de binaries staan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| freekje@dinges:/var/www/newznab/misc/sphinx# ./nnindexer.php daemon Newznab full-text indexer utility [Wed Dec 12 00:05:37.382 2012] [ 5317] using config file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/sphinx.conf'... FATAL: failed to lock pid file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/searchd.pid': Resource temporarily unavailable (searchd already running?) Sphinx 2.0.7-id64-dev (rel20-r3560) Copyright (c) 2001-2012, Andrew Aksyonoff Copyright (c) 2008-2012, Sphinx Technologies Inc (http://sphinxsearch.com) Sphinx 2.0.7-id64-dev (rel20-r3560) Copyright (c) 2001-2012, Andrew Aksyonoff Copyright (c) 2008-2012, Sphinx Technologies Inc (http://sphinxsearch.com) Sphinx 2.0.7-id64-dev (rel20-r3560) Copyright (c) 2001-2012, Andrew Aksyonoff Copyright (c) 2008-2012, Sphinx Technologies Inc (http://sphinxsearch.com) freekje@dinges:/var/www/newznab/misc/sphinx# |
Hij is al gestart de deamon, niks aan de hand gewoon doorgaanquote:Freekers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:07:
Die FATAL kan vast niet goed zijn?
probeer de Max Messages eens lager te zetten in de site settingsquote:kmf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:15:
Daarnaast krijg ik met backfillen een timeout, van de newsserver dan. Tja, wat moet je dan?
Ha okquote:MrOizo2005 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:09:
Hij is al gestart de deamon, niks aan de hand gewoon doorgaan
quote:Freekers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:25:
[...]
Ha okMoet je die Sphinx bij elke reboot handmatig starten of roept Newznab die aan? Zie hem namelijk niet staan in m'n ps -ef output atm..
1
2
| nano /etc/default/sphinxsearch verander "START=no" naar "START=yes" |
Thanks! Is dat alles, of moet je nog meer truukjes volgen om Sphinx dan *eindelijk* aan de gang te krijgen? Ik heb jouw writeup even gekeken en die rits aan commando's:quote:MrOizo2005 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:26:
code:
1 2 nano /etc/default/sphinxsearch verander "START=no" naar "START=yes"
1
2
3
4
5
| ./nnindexer.php daemon ./nnindexer.php index full all ./nnindexer.php index delta all ./nnindexer.php daemon --stop ./nnindexer.php daemon |
Die liepen goed ja... ben eens benieuwd, snap zelf nog vrij weinig van dat hele Sphinx verhaal behalve dat je het echt moet hebben om bij de pro's te horenquote:MrOizo2005 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:29:
Zal ik inderdaad even doen, is wel een goeie. Maar als je geen errors zag bij full all en delta all dan is het goed neem ik aan
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| WARNING: failed to open pid_file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/searchd.pid'. indexing index 'releases_delta'... collected 799 docs, 0.1 MB sorted 0.4 Mhits, 100.0% done total 799 docs, 119660 bytes total 0.541 sec, 220951 bytes/sec, 1475.35 docs/sec total 3 reads, 0.005 sec, 693.9 kb/call avg, 1.6 msec/call avg total 13 writes, 0.014 sec, 398.5 kb/call avg, 1.1 msec/call avg WARNING: indices NOT rotated. |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| XXXX:/var/www/newznab/misc/sphinx# ./nnindexer.php daemon Newznab full-text indexer utility [Wed Dec 12 07:24:41.878 2012] [24833] using config file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/sphinx.conf'... Sphinx 2.0.7-id64-dev (rel20-r3560) Copyright (c) 2001-2012, Andrew Aksyonoff Copyright (c) 2008-2012, Sphinx Technologies Inc (http://sphinxsearch.com) listening on 127.0.0.1:9312 listening on 127.0.0.1:9306 Sphinx 2.0.7-id64-dev (rel20-r3560) Copyright (c) 2001-2012, Andrew Aksyonoff Copyright (c) 2008-2012, Sphinx Technologies Inc (http://sphinxsearch.com) precaching index 'releases' precaching index 'releases_delta' precaching index 'releasefiles' WARNING: index 'releasefiles': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasefiles.sph: No such file or directory; NOT SERVING precaching index 'releasefiles_delta' WARNING: index 'releasefiles_delta': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasefiles_delta.sph: No such file or directory; NOT SERVING precaching index 'releasenfo' WARNING: index 'releasenfo': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasenfo.sph: No such file or directory; NOT SERVING precaching index 'releasenfo_delta' WARNING: index 'releasenfo_delta': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/releasenfo_delta.sph: No such file or directory; NOT SERVING precaching index 'nzbs' precaching index 'predb' WARNING: index 'predb': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/predb.sph: No such file or directory; NOT SERVING precaching index 'predb_delta' WARNING: index 'predb_delta': preload: failed to open /var/www/newznab/db/sphinxdata/predb_delta.sph: No such file or directory; NOT SERVING Sphinx 2.0.7-id64-dev (rel20-r3560) Copyright (c) 2001-2012, Andrew Aksyonoff Copyright (c) 2008-2012, Sphinx Technologies Inc (http://sphinxsearch.com) XXX:/var/www/newznab/misc/sphinx# |
Freekers wijzigde deze reactie 12-12-2012 07:28 (77%)
Super, ik ga gauw een servertje opzetten met bovenstaande howto.quote:MrOizo2005 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:19:
Ik heb hier een rauwe lijst neergezet (soort van howto)
HOWTO
MaNDaRK wijzigde deze reactie 12-12-2012 11:02 (16%)
Mark ook aan de gang! Top man!quote:Extera schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:11:
[...]
Super, ik ga gauw een servertje opzetten met bovenstaande howto.
Ik zoek alleen een howto / best practice van het instellen van newznab zelf.
Iemand?
MBP 13" (2010) [8GB RAM, 120GB SSD] | ESXi 5.0 [2x 80GB SSD DS, i5-3550, MSI B75MA-P45, 16GB RAM]
Minimum filesize, ik heb alle groepen op 300MB staan. Indexeer toch allemaal maar films en series.quote:RobinMM schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:54:
Vanuit a.b.warez komen allerlei zogenaamde hd films binnen van 8mb - 20mb. Hoe kan ik dit voorkomen/eruit filteren. Iemand daar ervaring mee?
Pizzalucht wijzigde deze reactie 12-12-2012 11:03 (12%)
Iedereen met een Plus account kan die adressen vragen op IRCquote:kmf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:03:
Ik heb een paar adressen gekregen met de nzb-archieven van newznab. Daarmee kan je je backfill snel afronden.
Maar helaas mogen die links hier niet gedeeld worden....
ja. Daar had ik ze ook vandaan. Maar om nou te zeggen dat die IRC een goed medium is... Had lange tijd moeten wachten voordat ik die links kon krijgen.quote:Pizzalucht schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:03:
[...]
Iedereen met een Plus account kan die adressen vragen op IRC
Op pagina 9 van dit topic staat een link naar een regex sql. Geen idee of en hoe het werkt, zelf heb ik de plus.quote:Borkus schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:00:
welke regex'en in kan gebruiken?
Dan heb jij zeker de NZB import nog niet gedraaidquote:kmf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:03:
Ik heb een paar adressen gekregen met de nzb-archieven van newznab. Daarmee kan je je backfill snel afronden.
sudo su
apt-get update apt-get upgrade
mkdir -p /var/www/newznab chmod 777 /var/www/newznab
apt-get install -y php5 php5-dev php-pear
apt-get install -y php5-gd php5-mysql php5-curl
nano /etc/php5/cli/php.ini
apt-get install -y mysql-server-5.5
apt-get install -y mysql-client-5.5 apt-get install -y libmysqlclient-dev
apt-get install -y apache2
nano /etc/php5/apache2/php.ini
nano /etc/apache2/sites-available/newznab
1
2
3
4
5
6
7
8
| <VirtualHost *:80>
ServerAdmin webmaster@localhost
ServerName localhost
DocumentRoot /var/www/newznab/www
ErrorLog /var/log/apache2/error.log
LogLevel warn
</VirtualHost> |
a2dissite default a2ensite newznab a2enmod rewrite service apache2 restart
Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1 for ServerName
apt-get install -y unzip
wget http://www.newznab.com/newznab-0.2.3.zip unzip newznab-0.2.3.zip mv newznab-0.2.3 newznab mv newznab /var/www/
chmod 777 /var/www/newznab/www/lib/smarty/templates_c chmod 777 /var/www/newznab/www/covers/movies chmod 777 /var/www/newznab/www/covers/music chmod 777 /var/www/newznab/www chmod 777 /var/www/newznab/www/install chmod 777 /var/www/newznab/nzbfiles/
ifconfig
sudo rm -rf /var/www/newznab/www/install/
apt-get install -y lame
apt-get install -y python-software-properties
add-apt-repository ppa:shiki/mediainfo
apt-get update
apt-get install -y mediainfo
Heb mijn installatie al draaien, maar alsnog een prima tutorial!quote:MaNDaRK schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:36:
- TUTORIAL -
BioHazard wijzigde deze reactie 12-12-2012 11:57 (91%)
i7 920+GTX570 Gamestation // iPhone 5 // iPad2+3G 64Gb // 13" Macbook Pro i5 8GB + Crucial M4 128Gb //
Nothing to see here!
Dat zou inderdaad wel mooi zijn, dan kan je met een beperkte retentie tijd toch gebruik maken van je eigen newznab server zonder al te veel load. En eventueel oudere meuk handmatig opzoeken.quote:rvandeven schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:24:
Heel nice! De stress die het op je systeem uitoefent wordt toch voornamelijk bepaald door aantal dagen retentie dat je instelt? Als ik dan hooguit zelf een enkel dagen retentie zou willen hebben, puur om sickbeard en couchpotato aan te sturen, kan ik dat gewoon met een energie zuining dual core machinetje doen?
Screw you guys im going virtual!

kmf wijzigde deze reactie 12-12-2012 12:39 (8%)
Lijkt mij verstandig om dan meteen een goed alternatief erbij te zettenquote:ShadowBumble schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:00:
Inderdaad prima tutorial om mee te beginnen voor de mensen die het zelf willen runnen echter wil ik er nog wel bij opmerken dat Apache/MySQL echt een resource vretende combi is in dit geval en je de kans loopt dat zodra je DB groter word MySQL erg traag word.
sudo su
rm -rf /var/www/newznab
apt-get install -y subversion
svn co svn://svn.newznab.com/nn/branches/nnplus /var/www/newznab
chmod 777 /var/www/newznab/www/lib/smarty/templates_c chmod 777 /var/www/newznab/www/covers/movies chmod 777 /var/www/newznab/www/covers/anime chmod 777 /var/www/newznab/www/covers/music chmod 777 /var/www/newznab/www chmod 777 /var/www/newznab/www/install chmod 777 /var/www/newznab/nzbfiles/
rm -rf /var/www/newznab/www/install
JJerome wijzigde deze reactie 12-12-2012 13:21 (17%)
Ik heb het op 10 gezet.. 100 was te ambitieus. Maar nu ben ik gewoon bezig met de nzb-archieven. werkt wellicht wat beterquote:JJerome schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:18:
Heeft iemand het backfillen al goed voor elkaar gekregen? Ik heb het zowel via de backfill scripts als via de normale update_binaries.php (& update_releases.php) getest. De backfill scripts halen heel veel data op, wat goed lijkt, maar maken hier later geen releases van. Ook hierna update_releases.php runnen geeft mij geen releases voor de backfill van 100 dagen.
Ik ga weer even vers beginnen met een kleine group en ik wil dit even netjes instellen. Wat is de beste manier? Backfill bij group op 100 zetten en in de site settings de days ook op 100 instellen en dan gewoon de update_binaries & update_releases combinatie draaien en geduld hebben?
Edit: Overigens zou ik het liefst natuurlijk eerst een index van een dag hebben, en pas later de oudere parts ophalen. Anders zit je de straks dagen te wachten tot je index eindelijk tot het heden is bijgewerkt. Naar ik begrijp zijn de backfill scripts hier voor bedoeld. Ervaringen?
Ik mis nog steeds het gedeelte over de password check. Ik raad een ieder toch echt aan om dat te configureren, het is namelijk rete irritant dat SB en HP straks protected rars pakken. Waarbij je in CP nog kan zeggen "pak een ander" zit die optie niet in SB en HP.quote:MaNDaRK schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:08:
Ik zal kijken of ik een tutorial kan maken voor de combi Percona & Nginxen natuurlijk een download van de VM
Hierbij meteen een tutorial over de update van newznab naar newznab+
j1nx wijzigde deze reactie 12-12-2012 13:48 (8%)
Hij is ook heel belangrijk. Password protected rars is echt een ziekte op usenet en is voor Sickbeard en Headphones echt heel vervelend.quote:G007 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:51:
Het staat wel in een tutorial beschreven want bij mij draait die al met deed rar inspectie
weet alleen zo niet meer welke tutorial dat is geweest heb er veel gebruikt
Ja, ik ben al een paar dagen met de backfill over verschillende groepen en releases aan het testen.quote:JJerome schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:18:
Heeft iemand het backfillen al goed voor elkaar gekregen? Ik heb het zowel via de backfill scripts als via de normale update_binaries.php (& update_releases.php) getest. De backfill scripts halen heel veel data op, wat goed lijkt, maar maken hier later geen releases van. Ook hierna update_releases.php runnen geeft mij geen releases voor de backfill van 100 dagen.
Ik ga weer even vers beginnen met een kleine group en ik wil dit even netjes instellen. Wat is de beste manier? Backfill bij group op 100 zetten en in de site settings de days ook op 100 instellen en dan gewoon de update_binaries & update_releases combinatie draaien en geduld hebben?
LiquidSmoke wijzigde deze reactie 13-12-2012 07:33 (80%)
Ik ben inderdaad in het bezit van de NN+ versie, ik kan daar dus nog mee spelen.quote:80000 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:08:
[...]
Ja, ik ben al een paar dagen met de backfill over verschillende groepen en releases aan het testen.
Conlusie zover met newznab+:
- Backfill werkt
- Niet alle regex voor alle groepen staan correct. Zo vind a.b.hdtv vrij weinig releases, terwijl als je op binsearch zoekt, ze er gewoon zijn.
Dus, ik zou niet zomaar alles weggooien, maar experimenteren met regex voor de dingen die jij wilt vinden of belangrijk vindt. Met de plus versie is het beheren van de regex veel gemakkelijker, er zit een test mogelijkheid in om op verschillende groepen te testen en toe te voegen.
Daarna kan je alsnog zaken weggooien.
Ga ik meteen even naar kijken en toevoegenquote:j1nx schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:47:
[...]
Ik mis nog steeds het gedeelte over de password check. Ik raad een ieder toch echt aan om dat te configureren, het is namelijk rete irritant dat SB en HP straks protected rars pakken. Waarbij je in CP nog kan zeggen "pak een ander" zit die optie niet in SB en HP.
Ik zal ook geen newznab serevr toevoegen aan mijn CP,SB en HP als ze geen deep rar inspectie hebben.
Update_binaries & releases draaien via newznab+ script die bij upstart draait. Deze lijken op pause te staan zodra ik een backfill script draai:quote:JJerome schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:26:
[...]
Ik ben inderdaad in het bezit van de NN+ versie, ik kan daar dus nog mee spelen.
Kun je mij vertellen hoe jij het backfillen uiteindelijk hebt gedaan? Ik dacht de procedure juist te doorlopen maar het geeft niet het verwachte resultaat.
Wat mij juist lijkt maar erg weinig releases opleverde:
- Backfill days bij group op > 1 zetten (was 100 in dit geval, maar ik ga een nieuwe test met 10 doen)
- Normaal update_binaries & releases doorlopen. Wachten tot index opgebouwd is (site-wide settings voorkomen dat de 10 dagen direct opgehaald worden, als ik het goed begrijp).
- Backfill.php gebruiken op de group om de overige 10 dagen binnen te halen
- Update binaries & releases weer laten draaien. update_releases.php zou in dit geval ook releases moeten maken voor de vorige 10 dagen, maar deed dit niet.
Is dit wel de juiste procedure? Dan kan ik uitsluiten dat ik het daar fout doe.
yep, daar zit niets in. ik heb al een mail gestuurd naar de site voor informatie. Ook heb ik een mail confirmatie van paypal dus 't is een beetje vreemd allemaalquote:Coenen schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:33:
Ik kreeg gister de mail vrijwel direct. Heb jeje spam folder al gechecked?
Yokidrink wijzigde deze reactie 12-12-2012 15:00 (6%)
Dat is inderdaad gek, hier ging het eigenlijk meteen goed. Hopelijk heb je snel antwoord.quote:Yokidrink schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:36:
[...]
yep, daar zit niets in. ik heb al een mail gestuurd naar de site voor informatie. Ook heb ik een mail confirmatie van paypal dus 't is een beetje vreemd allemaal
Gewoon dmv een cron job. Die zal de scripts dan 1x per xxx aantal minuten runnen.quote:G007 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:52:
Hoe kun je eigenlijk het best het script laten draaien op een headless server.
Wil namelijk niet constant een sessie naar de debian bak open hebben staan
Dankje, Dat wist ik dat het via een cronjob kanquote:Rhizosis schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:02:
[...]
Gewoon dmv een cron job. Die zal de scripts dan 1x per xxx aantal minuten runnen.
Als je alles goed hebt ingesteld zul je het volgende commando uit moeten voeren:quote:G007 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:09:
[...]
Dankje, Dat wist ik dat het via een cronjob kan![]()
Echter bedoel ik meer welk script / commando moet er worden gedraait.
De update binaries & releases of de newznab_screen_local.sh
1
| screen newznab_screen_local.sh |
Het duurde bij 1,5 dag voordat ik de mail binnen kreeg. Dus er kan ook wat tijd overheen gaan. Ze zullen wel veel nieuwe aanvragen te verwerken hebben als ik alle nieuwe initiatieven zie.quote:Yokidrink schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:32:
ik heb net gedoneerd voor de plus versie (2hr geleden) en nog steeds geen mail terwijl iedereen op irc zegt dat ze het direct gekregen hebben.. snif
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
nivong wijzigde deze reactie 12-12-2012 19:00 (65%)
LOL, je bent de eerste die het opmerkt.quote:kmf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:01:
ik krijg steeds meer het idee dat newznab een beetje dweilen met de kraan open is... net een update_binaries gedaan. Is ie na een uur klaar, moet ie beginnen, gaat ie weer een uur over doen....
Raar. Hoeveel mbit heb je, en hoeveel groepen?quote:kmf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:01:
ik krijg steeds meer het idee dat newznab een beetje dweilen met de kraan open is... net een update_binaries gedaan. Is ie na een uur klaar, moet ie beginnen, gaat ie weer een uur over doen....
Ik heb (nog) geen ervaring met Newznab, dus ik weet niet of ik goed zit, maar als dat komt doordat het ophalen van headers zolang duurt, moet je eens kijken of je op de één of andere manier headercompressie kunt gebruiken. Giganews heeft daar zelfs een proxy-applicatie voor, speciaal voor programma's die het niet standaard ondersteunen. Met die headercompressie gaat het ophalen van (enorme hoeveelheden) headers echt gigantisch veel sneller.quote:kmf schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:01:
weet je zeker dat dit in combinatie met giganews werkt?quote:Ingcharoth schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:46:
[...]
Ik heb (nog) geen ervaring met Newznab, dus ik weet niet of ik goed zit, maar als dat komt doordat het ophalen van headers zolang duurt, moet je eens kijken of je op de één of andere manier headercompressie kunt gebruiken. Giganews heeft daar zelfs een proxy-applicatie voor, speciaal voor programma's die het niet standaard ondersteunen. Met die headercompressie gaat het ophalen van (enorme hoeveelheden) headers echt gigantisch veel sneller.
Ik ben nu aan het omdraaien. Eerst de stapel nzb verwerken, en dan kijken welke groepen de meeste releases hebben. En dan maar op die groepen abonneren.quote:Group 2 of 17
Processing alt.binaries.movies
Group alt.binaries.movies has 320,546 new parts.
First: 679367765 Last: 740141912 Local last: 739821366
Getting 3,001 parts (739821367 to 739824367) - 317,545 in queue
Received 3001 articles of 3001 requested, 0 blacklisted, 0 not binaries
32 new, 285 updated, 3,001 parts. 0.44 headers, 17.47 update, 17.91 range.
Getting 3,001 parts (739824368 to 739827368) - 314,544 in queue
Received 3001 articles of 3001 requested, 0 blacklisted, 0 not binaries
kmf wijzigde deze reactie 12-12-2012 21:52 (42%)
Als ik de header compressie aanzet met giganews dan krijg ik onmiddelijk een melding van newznab dat het eigenlijk alleen met astraweb deftig werkt.quote:Ingcharoth schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:46:moet je eens kijken of je op de één of andere manier headercompressie kunt gebruiken. Giganews heeft daar zelfs een proxy-applicatie voor, speciaal voor programma's die het niet standaard ondersteunen.
KDVken wijzigde deze reactie 13-12-2012 08:32 (14%)
quote:RobinMM schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:48:
[...]
weet je zeker dat dit in combinatie met giganews werkt?
Ik geloof dat Giganews een afwijkend protocol gebruikt. Astraweb bv. gebruikt 'gewoon' xzver/xzhrd, wat tegenwoordig standaard in een aantal newsreaders zit ingebouwd. Maar als ik het goed heb, werkt dat protocol dus niet met Giganews. Vandaar ook dat proxy-progje van Giganews wat je kunt downloaden, waardoor dat met elke newsreader (en waarschijnlijk ook met Newznab als die headers moet ophalen) werkt. Dat is dus die Giganews-Accelerator waar RobinMM het hierboven over heeft. 't-is wel een Windows-progje overigens, dus wat omslachtiger voor gebruik met Newznab.quote:KDVken schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:50:
[...]
Als ik de header compressie aanzet met giganews dan krijg ik onmiddelijk een melding van newznab dat het eigenlijk alleen met astraweb deftig werkt.
Als ik deze melding dan wegklik en gewoon doorga, dan werkt het ophalen niet meer. Group update geeft gewoon error 440: Unexpected response: 'admin not allowed'.
Ingcharoth wijzigde deze reactie 13-12-2012 00:49 (22%)
Pagina: vorige 1 ... 4 5 6 ... 18 volgende laatste
Populair: Xbox E3 2013 Mobiele telefoons Google Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles
Volg @tweakers Like Tweakers Rss-feeds
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl • Hosting door True