Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ultimation
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-07 16:31

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik zie iedereen massaal zelf wat opzetten, maar is het nog de bedoeling dat er een Tweakers.net gezamenlijke Newzab komt? Misschien een idee om dat idee eerst wat verder uit te werken? En dat mensen naar bepaalde aspecten wat onderzoek doen?

Ultimation wijzigde deze reactie 10-12-2012 21:02 (4%)

MBP 13" (2010) [8GB RAM, 120GB SSD] | ESXi 5.0 [2x 80GB SSD DS, i5-3550, MSI B75MA-P45, 16GB RAM]

• Pizzalucht
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:55
quote:
InflatableMouse schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:35:
Dat backfillen moet toch ook kunnen met headers als je de group edit en backfill days terug zet? Staat standaard op 1 namelijk.

Als je dan binaries update zou tie toch alles tot die aantal dagen terug moeten ophalen lijkt me ... alleen bij mij update tie de releases niet en ik weet niet waar dat aan ligt ... :(
Klopt. Ik heb mijn backfill days op 300 gezet, en in de settings op 30 dagen. Als je dan de eerste keer update_binaries.php draait, dan haalt hij 30 dagen binnen. Duurt wel erg lang hoor.

• ItsValium
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik denk dat het een betere keus is om indien er een gezamelijke inspanning komt er net geen vermelding bij te plakken naar tweakers.net je weet maar nooit natuurlijk, ik ben bereid om te kijken wat ik kan betekenen echter een public indexer zal ik er niet van maken, invite only en met IP-restricties kan ik wel voor elkaar krijgen.

• CK3v1N
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-06 16:04
quote:
F_J_K schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:06:
Weer even de boeman spelen. Ho wacht even. Wat jullie allemaal doen binnen of buiten de thuiskopie-wetgeving doen is tussen jullie en de rechterlijke macht van dit land, maar
[modbreak]ga niet via of uit naam van Tweakers een dergelijke site opzetten.
[/modbreak]
De naam Tweakers er dus best niet bij betrekken!

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Ultimation

Ultimation

quote:
ItsValium schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:40:
Ik denk dat het een betere keus is om indien er een gezamelijke inspanning komt er net geen vermelding bij te plakken naar tweakers.net je weet maar nooit natuurlijk, ik ben bereid om te kijken wat ik kan betekenen echter een public indexer zal ik er niet van maken, invite only en met IP-restricties kan ik wel voor elkaar krijgen.
Wanneer we voor een gezamenlijke host zouden gaan zouden we het indexeren van de NZB's door de leden kunnen doen. Misschien dat we een soort van ratio systeem kunnen implementeren? X geïndexeerd = X downloaden? Dan hoef je niet perse met geld te betalen (niet dat er geen geld nodig is) maar dat we zo een flinke index kunnen opzetten. Het zou een soort van groot cluster kunnen worden.

Invite only zou ik nog mee uitkijken, misschien dat we dat nog op een andere manier kunnen aanpakken.

MBP 13" (2010) [8GB RAM, 120GB SSD] | ESXi 5.0 [2x 80GB SSD DS, i5-3550, MSI B75MA-P45, 16GB RAM]

• ItsValium
  • Nu online
quote:
Ultimation schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:56:
[...]

Wanneer we voor een gezamenlijke host zouden gaan zouden we het indexeren van de NZB's door de leden kunnen doen. Misschien dat we een soort van ratio systeem kunnen implementeren? X geïndexeerd = X downloaden? Dan hoef je niet perse met geld te betalen (niet dat er geen geld nodig is) maar dat we zo een flinke index kunnen opzetten. Het zou een soort van groot cluster kunnen worden.

Invite only zou ik nog mee uitkijken, misschien dat we dat nog op een andere manier kunnen aanpakken.
Op zich wel een goed idee, echter de ontwikkeling erachter kan ik niet op mij nemen wegens tijdsgebrek (verbouwingen en verschrikkelijk druk met de zaak) hosting en netwerkinfra kan ik zeker wel op mij nemen. Afhankelijk van de load en bandwith kan dat zelfs kosteloos, enkel usenet abo en newznab plus dienen dan nog gefinancierd te worden dus dat valt allemaal wel mee. Voorstellen tot samenwerken en andere zijn altijd welkom.

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-07 21:04
Watte? :)
code:
1
2
3
root@wolfman:~# svn co svn://svn.newznab.com/nn/branches/nnplus /var/www/newznab
Authentication realm: <svn://svn.newznab.com:3690>
Password for 'root':

Is dat dicht gezet of zo?

UltraSub wijzigde deze reactie 10-12-2012 21:10 (8%)

• Ultimation

Ultimation

quote:
ItsValium schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:59:
[...]

Op zich wel een goed idee, echter de ontwikkeling erachter kan ik niet op mij nemen wegens tijdsgebrek (verbouwingen en verschrikkelijk druk met de zaak) hosting en netwerkinfra kan ik zeker wel op mij nemen. Afhankelijk van de load en bandwith kan dat zelfs kosteloos, enkel usenet abo en newznab plus dienen dan nog gefinancierd te worden dus dat valt allemaal wel mee. Voorstellen tot samenwerken en andere zijn altijd welkom.
Ik weet niet precies hoe dat indexen in werking gaat? Het ophalen van de NZB's en verwerken in een database?

Dan zouden we toch 1 groot cluster kunnen maken? Waarbij de master alle data bij zich heeft en de nodes van een bepaalde group (iod). De bestanden zouden allemaal via bijvoorbeeld FTP naar de master verzonden kunnen worden.

• Pizzalucht
quote:
UltraSub schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:00:
Watte? :)
code:
1
2
3
root@wolfman:~# svn co svn://svn.newznab.com/nn/branches/nnplus /var/www/newznab
Authentication realm: <svn://svn.newznab.com:3690>
Password for 'root':

Is dat dicht gezet of zo?
#1 Haal je Plus ID weg :>
#2 Gebruik de svn gegevens uit de mail die je hebt gekregen.

• UltraSub
Doh.. :+

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:19
Damn...even eten, kids naar bed en een kop koffie en je loopt een pagina of 6 achter :)

• x0rcist
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 26-11-2013
Dat headeren duurt idd een eeuwigheid har har har...

Let er trouwens op dat je de juiste aanpassingen doet in je my.cnf en php.ini anders krijg je timeouts bij het backfillen (tenminste op mn 2k8r2 box)

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:34
quote:
albino71 schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:20:
Damn...even eten, kids naar bed en een kop koffie en je loopt een pagina of 6 achter :)
Gaat inderdaad aardig rap.

Ik draai liever een Newznab dan mijn HeadPhones server (welke ik een maand of 2 geleden al heb uitgeschakeld aangezien ik hem niet meer gebruikte), alleen het opzetten is me een gedoe teveel. De instructies voor de Turnkey installatie zeggen me niet zoveel.. Een MusicBrainz server liep makkelijker..

Is er niet iemand die een mooie VM heeft klaarstaan waarin je enkel nog je eigen USP hoeft in te vullen?

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:06
Echt de documentatie van newznab is verschrikkelijk aarggh. Dat backfillen serieus hoe wat wanneer waarom hoezo. Heb nu 3 .sh files die allemaal hetzelfde zijn en doen maar ik heb ze wel nodig volgens zo'n dude op de chat (newznab_screen.sh newznab_local.sh newznab_screen_local.sh). Najaa.

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-07 00:10

HyperBart

Huge Ego, Sorry

quote:
Ultimation schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:56:
[...]

Geef dan mensen de keuze: ik doneer liever dan dat ik NZB's moet bakken, soms kun je ook geen nuttig aanbod meer creeëren en dan krijg je mensen die prul NZB's beginnen bakken om toch maar te kunnen downloaden... Dan heb ik liever het NZBmatrix principe, desnoods wat duurder: jaarlijks X aantal eurootjes betalen.

Python-dudes gezocht voor een cleane ZFS web interface!

• ItsValium
  • Nu online
Net wat te snel op verzenden gedrukt, ingetrokken ;)

ItsValium wijzigde deze reactie 10-12-2012 22:02 (92%)

• x0rcist
quote:
HyperBart schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:50:
[...]

Geef dan mensen de keuze: ik doneer liever dan dat ik NZB's moet bakken, soms kun je ook geen nuttig aanbod meer creeëren en dan krijg je mensen die prul NZB's beginnen bakken om toch maar te kunnen downloaden... Dan heb ik liever het NZBmatrix principe, desnoods wat duurder: jaarlijks X aantal eurootjes betalen.
Uiteindelijk zal alles waar betaald voor moet worden in welke vorm dan ook een doelwit worden van BREIN en consorten... Private Indexes zijn de enige manier om dit te ontlopen. Een combinatie van newznab en spotned dus en dit zal alleen werken zolang we nog kunnen genieten van nieuwsgroepen aangezien hun db is gehost binnen usenet. Alles wat decentraal en "openbaar" is zal ten prooi gaan vallen aan authoriteiten... Het is dus ook absoluut niet verstandig hier openbaar te praten over zelfopgezette newznab sites (anders dan config issues etc etc) want je zal onherroepelijk een brief van brein gaan vinden op je deurmatje... Of denk je dat hun hier niet mee lezen?? Misschien niet vandaag maar ook hun speuren constant naar nieuwe "paddestoelen" ....

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Waar ik gelijk tegen aan loopt: ik heb geen enkel idee meer op welke groepen de releases uitkomen en dus niet welke groepen ik moet gaan indexen :p

Effe de logfiles van sabnzbd eens doorpluizen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• RobinMM
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-04 15:47
quote:
soulrider schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:26:
newznab op apache op windows (usbwebserver8.5 met recentere apache en recentere php):
draaiend sinds gisteren.
Maar ik moest wel even in sommige php-bestanden rommelen:

de if(PEAR::OnError)- regels gaven fouten bij het draaien van de update/crawl-bestanden.

$pear = new PEAR() en if($pear-> onerror) op de juiste plaatsen lostte het op

Maar alhoewel ik newznab+ heb, krijg ik ook maar 2 regex'en :( :s
Ik ga toch eens controleren of ik niet per ongeluk de gratis versie heb geïnstalleerd, want ik heb er toch liever +1000 (ipv die zelf te moeten verzinnen)

Thanx onderbuur:
de +-versie is al een tijdje geleden betaald en afgehaald, maar ik heb me wellicht van rar/zip-bestand vergist bij installatie - ach dan wordt het deze avond even zoeken in de mails en op de computer, en dan pruts ik die ook wel 'online' op het eigen netwerk. (het is dus puur een prive-indexer - voor als er teveel openbare sites op slot gaan)
Deze errors krijg ik ook, maar ben geen expert op php gebied, zou je me iets meer verheldering kunnen geven hoe je dit opgelost hebt?:)

• BlackBurn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-07 20:20

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Newznab installatie valt reuze mee, dat was zo gepiept en is nu lekker aan het indexen, ben ook maar meteen voor de plus versie gegaan.

Het enige waar ik nog tegen aan loop is, dat ik hem nog niet fatsoenlijk ge-reversed-proxied (mooi woord 8-) krijg. Iemand hier een voorbeeld van?

If it is broke, fix it. If it ain't broke, make it better!

• x0rcist
quote:
RobinMM schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:13:
[...]

Deze errors krijg ik ook, maar ben geen expert op php gebied, zou je me iets meer verheldering kunnen geven hoe je dit opgelost hebt?:)
als je je error reporting in je php.ini aanpast naar error_reporting = E_ALL | ~E_STRICT dan krijg je die foutmeldingen niet meer.

• senn
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-07 13:07

senn

jep.

quote:
BlackBurn schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:13:
Newznab installatie valt reuze mee, dat was zo gepiept en is nu lekker aan het indexen, ben ook maar meteen voor de plus versie gegaan.

Het enige waar ik nog tegen aan loop is, dat ik hem nog niet fatsoenlijk ge-reversed-proxied (mooi woord 8-) krijg. Iemand hier een voorbeeld van?
Wat is het probleem? Welke software? Apache, nginx, Pound of Varnish?

• thaan
quote:

Care to make a VM? Zou leuk zijn voor de medetweakers waarbij de installatie niet zo vlot verloopt *hint hint*

Gedeelde server sta ik ook voor open, maar dan wel kleinschalig.

• BlackBurn
  • Laatst online: 09-07 20:20

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

quote:
senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:22:
[...]

Wat is het probleem? Welke software? Apache, nginx, Pound of Varnish?
Onder Apache, de URL's gingen fout, heb even de reverse proxy er tussen uit gehaald, ga hier morgen weer verder mee knutselen :)

If it is broke, fix it. If it ain't broke, make it better!

• Ingcharoth
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-11-2013
Wat is eigenlijk het doel om nu nog een Newznab server op te zetten? Als ik de berichten van de afgelopen dagen zo lees, wordt al het bekende spul tegenwoordig binnen enkele uren van usenet-servers verwijderd t.g.v. die geautomatiseerde takedown-requests, en dan werken ook die nzb-tjes van Newznab niet meer. Of is het de bedoeling om zovaak nieuwe headers te scannen dat je de files al gedownload kunt hebben nog voordat aan het takedown-verzoek voldaan is? Maar dan heb je maar hooguit een paar uur de tijd toch?
Het maakt dan wel gelijk die enorme retenties van usenet-providers overbodig, straks hebben we net als vroeger aan één dag weer genoeg ;)

Iedere click is er één teveel.

• senn

senn

jep.

quote:
Ingcharoth schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:31:
Wat is eigenlijk het doel om nu nog een Newznab server op te zetten? Als ik de berichten van de afgelopen dagen zo lees, wordt al het bekende spul tegenwoordig binnen enkele uren van usenet-servers verwijderd t.g.v. die geautomatiseerde takedown-requests, en dan werken ook die nzb-tjes van Newznab niet meer. Of is het de bedoeling om zovaak nieuwe headers te scannen dat je de files al gedownload kunt hebben nog voordat aan het takedown-verzoek voldaan is? Maar dan heb je maar hooguit een paar uur de tijd toch?
Het maakt dan wel gelijk die enorme retenties van usenet-providers overbodig, straks hebben we net als vroeger aan één dag weer genoeg ;)
Ik hoor het DMCA takedown verhaal wel vaker tegenwoordig, ik heb er echter nog nooit last van gehad. Bij mij komt alles nog rustig binnen.

• thaan
quote:
senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:33:
[...]

Ik hoor het DMCA takedown verhaal wel vaker tegenwoordig, ik heb er echter nog nooit last van gehad. Bij mij komt alles nog rustig binnen.
Same here, totaal geen last van.
Daarnaast gebruik je een newznab server icm met iets als SickBeard, waardoor alles meteen gedownload wordt en je over het algemeen toch al geen last zult hebben van takedowns.

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:23
Voor de mensen die niet voor de Plus versie willen gaan, maar toch wat meer als twee regexen willen;
https://github.com/kop1/n...master/db/latestregex.sql

Even handmatig erin plempen en dan heb je (wellis waar verouderde) meer rexen. Niet de allerlaatste, maar op zijn minst wat meer.

(bron: xbmc forum)

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

• UltraSub
Ik zal wel scheel zijn, of het zit er echt niet in, maar is er nergens een log in de webinterface, van waar Newznab mee bezig is? Heb nu een init.d script gemaakt, en als het goed is moet het nu automatisch werken, ook na een reboot. Stoppen met dat script werkt echter voor geen meter, blijft gewoon draaien :P

Ik ga morgenvroeg tussen het werk door maar eens de docs doorspitten. Jullie praten over heel veel regexen, maar ik zie nergens wat ik aan regexen heb. Ben benieuwd wat er morgen staat. Nu 30 dagen ingesteld.

UltraSub wijzigde deze reactie 10-12-2012 22:43 (25%)

• Ultimation

Ultimation

quote:
x0rcist schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:01:
[...]
Het is dus ook absoluut niet verstandig hier openbaar te praten over zelfopgezette newznab sites (anders dan config issues etc etc) want je zal onherroepelijk een brief van brein gaan vinden op je deurmatje... Of denk je dat hun hier niet mee lezen?? Misschien niet vandaag maar ook hun speuren constant naar nieuwe "paddestoelen" ....
Je kan er prima over praten. Het er over hebben is wat anders dan het ook echt doen/hosten. Misschien dat de invites e.d. alleen via privé berichten moeten gaan. Anders dan gaat het makkelijk voor ze.

Maar daarom ook het idee om allemaal mirrors op te zetten. Mocht er een take-down komen, prima dan word dat stukje content verwijderd. Voor er een takedown kan worden verzonden moet eerst wat uitgezocht en bewezen worden. Met genoeg Tweakers kan je ze juridisch gezien wel even een tijdje leuk bezig houden.

Misschien dat we een beveiliging kunnen inbouwen dat het scannen van de index opvalt, die gebruiker kan dan een tijdje geband worden.
quote:
Ingcharoth schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:31:
Als je weet hoe de NZB's door de geautomatiseerde takedown-request worden gevonden/gevolgd kan je er iets tegen doen? Versleutelen e.d.

Wikipedia: Online Copyright Infringement Liability Limitation Act

Als ik dat zo lees dan komt dit allemaal uit Amerika. Dat is ook geldig in Nederland?

• senn

senn

jep.

quote:
UltraSub schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:38:
Ik zal wel scheel zijn, of het zit er echt niet in, maar is er nergens een log in de webinterface, van waar Newznab mee bezig is? Heb nu een init.d script gemaakt, en als het goed is moet het nu automatisch werken, ook na een reboot. Stoppen met dat script werkt echter voor geen meter, blijft gewoon draaien :P

Ik ga morgenvroeg tussen het werk door maar eens de docs doorspitten. Jullie praten over heel veel regexen, maar ik zie nergens wat ik aan regexen heb. Ben benieuwd wat er morgen staat. Nu 30 dagen ingesteld.
Regexes definieren het patroon waar Newznab naar zoekt als hij door alle posts heen gaat. Het is nodig om multi-part posts aan elkaar kunnen koppelen en vervolgens de naam/hoeveelheid posts/etc. eruit te trekken. De regexes zijn dan ook eigenlijk het hele eiereneten van het indexeren.

Wat betreft de initfiles: waarom kan je hem niet stoppen? Bestaat de lockfile nog (cat /var/run/newznab.pid)?

• Mysteryman
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:01

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

quote:
Ultimation schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:48:
[...]
Maar daarom ook het idee om allemaal mirrors op te zetten. Mocht er een take-down komen, prima dan word dat stukje content verwijderd. Voor er een takedown kan worden verzonden moet eerst wat uitgezocht en bewezen worden. Met genoeg Tweakers kan je ze juridisch gezien wel even een tijdje leuk bezig houden.
[...]
Lees ik hier een peer-to-peer/top-down MySQL master-slave systeem :P Dan kunnen ze inderdaad gaan rennen ;)
Zeker als we newsnab poorten naar een NoSQL oplossing (hbase anyone). Dan kunnen we altijd nog de 'plausible deniability' kaart trekken...

"ik weet niet welk deel van de data er op mijn node staat, meneer de agent" :+

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• UltraSub
quote:
senn schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:49:
[...]

Regexes definieren het patroon waar Newznab naar zoekt als hij door alle posts heen gaat. Het is nodig om multi-part posts aan elkaar kunnen koppelen en vervolgens de naam/hoeveelheid posts/etc. eruit te trekken. De regexes zijn dan ook eigenlijk het hele eiereneten van het indexeren.

Wat betreft de initfiles: waarom kan je hem niet stoppen? Bestaat de lockfile nog (cat /var/run/newznab.pid)?
Ik snap wat regexes doen :)
Zie ze alleen nergens staan, en omdat mensen hier zeggen dat ze er honderden hebben met de + versie, vroeg ik me af waar ze die dan zien staan...

Over het stoppen, init script zegt netjes stopped, maar als ik daarna start krijg ik een already running. En inderdaad, als ik na het stoppen kijk, zie ik verschillende processen nog lopen. Ik zoek dat morgen wel ff uit, laat hem maar eens lekker rammelen nu... Snapshot staat nog op de VM, dus ik kan altijd nog makkelijk terug mocht het niks worden.

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Mysteryman schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:54:
[...]

Lees ik hier een peer-to-peer/top-down MySQL master-slave systeem :P Dan kunnen ze inderdaad gaan rennen ;)
Zeker als we newsnab omzetten naar een NOSQL oplossing. Dan kunnen we altijd nog de 'plausible deniability' kaart trekken...

"ik weet niet welk deel van de data er op mijn node staat, meneer de agent" :+
^^ Goed idee eigenlijk :D Kijk onze newznab draaien op 61 servers met 61 Database backends in een cluster :P in totaal met een bandbreedte van 20 gigabit :P

We zijn natuurlijk niet voor niets tweaker dus laten we het dan gelijk masaal en groots aanpakken onder het motto "Just because we can"

ShadowBumble wijzigde deze reactie 10-12-2012 22:57 (10%)

Diablo3--LoL--Twitch Stream

• Ultimation

Ultimation

Cluster kun je altijd nog verder uitbreiden. Misschien moet je ook niet de NZB's op internet delen. Maar mensen beperkt toegang geven tot het cluster. En alle informatie opslaan in de database.

Dan deel je geen bestanden alleen data waarmee je een NZB zou kunnen maken.. Is het verboden om van tekst in een database een NZB te maken voor eigen gebruik? Hmm makes you think..

Ultimation wijzigde deze reactie 10-12-2012 22:59 (14%)

• Slurpie
  • Laatst online: 01:20
En voor de echt paranoids onder ons: een openvpn lijn met ssh toegang only :P

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Ultimation schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:58:
Cluster kun je altijd nog verder uitbreiden. Misschien moet je ook niet de NZB's op internet delen. Maar mensen beperkt toegang geven tot het cluster. En alle informatie opslaan in de database.

Dan deel je geen bestanden en mogelijkheden alleen data waarmee je een NZB zou kunnen maken.. Hmm makes you think..
Nou zullen we dan even helemaal gek doen ?

- Top Down MySQL cluster
- Alles backends verbonden via P2P Encypted VPN tunnels
- Alles dicht getimmerd met ufw ( Ip restricted backend peering dus )

Ach zullen we dan ook maar bgp routing ertussen doen zodat de node beheerders lekker op elkaars nassen mee kunnen draaien ;)

EDIT//
Bedenk net als we dan als frontserving ngix gebruiken die het static serverveerd en daarachter apache2 gebruiken om de dynamisch content af te handellen of sla ik nu door :P

ShadowBumble wijzigde deze reactie 10-12-2012 23:03 (10%)

• Pizzalucht
quote:

Waarom in reverse proxy modus draaien? Bij Sickbeard etc snap ik dat wel, omdat ze hun ingebouwde webserver hebben. Maar newznab is php dus die draai je gewoon direct via Apache. Ik heb het zo gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Alias /newznab /opt/newznab/www
        <Directory /opt/newznab/www/>
            Options FollowSymLinks
            AllowOverride All
            Order allow,deny
            Allow from 192.168.1
            Allow from 127.0.0.1
            Satisfy Any
        </Directory>

En dan in de .htaccess:
code:
1
RewriteBase /newznab

• Ultimation

Ultimation

Volgens mij hebben we zojuist een goed plan bedacht. :7

• Mysteryman
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:01

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Nadeel van top-down is dat als de eerste node dood gaat, de rest niet meer geupdate wordt. Ik zat meer te denken aan random peer-to-peer; waarbij de master node gewoon random bepaald wordt en een update doet :) de overige nodes doen een update bij een random peer zodat de data geconvergeerd wordt door het netwerk.

Mysteryman wijzigde deze reactie 10-12-2012 23:17 (33%)
Reden: hadoop idee geschrapt... te volatile

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Mysteryman schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:12:
Nadeel van top-down is dat als de eerste node dood gaat, de rest niet meer geupdate wordt. Ik zat meer te denken aan random peer-to-peer; waarbij de master node gewoon random bepaald wordt en een update doet :)

Verder: je zou ook de database kunnen scoopen op Hadoop en iedereen data nodes laten draaien over vpn, dan kun je (zoals ik al eerder zei) nog plausible deniability toepassen :)
Niet perse je kan ook alles Master maken in een HA setup ;) dan word random en volledig automatisch de nieuwe master gekozen als de op dat moment genomen master db uitvalt ;)

Maar ik denk dat we rustig kunnen stellen dat je met zo'n setup plausible deniability wel kunt vergeten :P Het is nogal moeilijk uitleggen waarvoor zo'n ongelovelijke cluster DB met corp HA mogelijkheden die strict dichtgetimmerd is nodig zou hebben.

"Het is de database voor de familiealbums" gaat dan echt niet op hoor :+

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-07 23:55

Apache

amateur software devver

Alles geinstalleerd, zit in de mooie web installer van newznab, is supernews down, is iedereen die aan't indexeren ofzo? :P

Meteen ook de geneugten van lvm leren kennen vanavond, mijn vm op esx geresized van 16gb naar 120gb, online :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• senn

senn

jep.

quote:
Ah, my bad; ik had onderstaande regel begrepen als: er staat nergens wat een regex voor mij doet.
quote:
UltraSub schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:38:
Jullie praten over heel veel regexen, maar ik zie nergens wat ik aan regexen heb.

• UltraSub
Hah.. ik zie wat je bedoelt. Nu lees ik hem zelf ook zo, so my bad too :)

Trouwens gevonden:
http://url/admin/regex-list.php

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:24
quote:
Ultimation schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:06:
Volgens mij hebben we zojuist een goed plan bedacht. :7
Niet om roet in het eten te gooien oid (want het is een schitterend hobby project als ik het zo lees)

Maar BREIN en consorten hebben echt totaal geen interesse in de technische achtergrond van jouw oplossing. Die zijn gewoon van de manier van : Bewijs je onschuld maar voor de rechter of betaal je schuld maar af.

En als jij een advocaat een zwaar technische verklaring laat geven voor het bewaren van je boodschappenlijstje, tja dan is de kans vrij groot dat de rechter die uitleg "twijfelachtig" vind (als jij het uiteraard al voor het gerecht wilt slepen, want BREIN zal dit niet snel doen)

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Gomez12 schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:34:
Maar BREIN en consorten hebben echt totaal geen interesse in de technische achtergrond van jouw oplossing. Die zijn gewoon van de manier van : Bewijs je onschuld maar voor de rechter of betaal je schuld maar af.
Volgens mij is de Nederlandse wet nog steeds zo dat de aanklager bewijst en niet de aangeklaagde maar das een hele andere discussie en laat je dus ook nooit wat wijs maken daarover. Tevens als ze je toch aangeklagen heb je het RECHT de bewijsstukken in te zien.

• Ultimation

Ultimation

quote:
Gomez12 schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:34:
[...]

Niet om roet in het eten te gooien oid (want het is een schitterend hobby project als ik het zo lees)

Het idee van dit hobby project is ook dat partijen als Brein e.d. natuurlijk niet achter onze activiteiten komen. :Y)

• j1nx
Overigens is Apache nogal geheugen hongerig. Gezien MySQL straks ook wel het een en andere nodig gaat hebben ;) kun je misschien nu beter voor Nginx icm php-fpm kiezen.

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:25
Ben ik het helemaal mee eens. Nginx is een veel betere keus dan Apache in dit geval.

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
j1nx schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:51:
Overigens is Apache nogal geheugen hongerig. Gezien MySQL straks ook wel het een en andere nodig gaat hebben ;) kun je misschien nu beter voor Nginx icm php-fpm kiezen.
Klopt ik ik draai nu ngix + php-fpm + percura db draait echt razendsnel met belachelijk weinig load.

Full overview : ( Allemaal latest release )

PHP
Pear
Percona
Nginx
FFmpeg
MediaInfo
Lame
unrar
Sphinx

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:29

White_Collar

De oude Rekenblok ;)

Gaat lekker bij supernews: console spam op top niveau: "server did not return article numbers xxxxxx - repairing"

White_Collar wijzigde deze reactie 11-12-2012 00:12 (7%)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• thisegzz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16-07 16:53

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Als iemand nog een private server heeft, graag een invite. Ik word een beetje moe van al die incomplete downloads nu NZBmatrix weg is en zelfs binsearch en nzbindex mij foutmeldingen opleveren.

• Anthirian
  • Laatst online: 23-07 14:24

Anthirian

In Trance We Trust

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is (vast omdat ik de fijne kneepjes van usenet niet ken) is hoe "onze" te bouwen newznabserver uiteindelijk zal kunnen indexeren als bij de usenetservers zelf alle posts meteen verwijderd zijn. Is het dan niet mosterd na de maaltijd? Ik weet dat bij uploaden naar usenet alles gemirrord wordt naar de andere aanbieders van usenet, maar is het niet zo dat bij een takedown die data ook automatisch van de andere aanbieders verwijderd wordt? Volgens mij maakt het in dat geval helemaal niet uit hoevaak en hoe snel je indexeert, want als je een backlog aan series die je wil zien hebt staan krijg je die toch nooit meer binnen als het al verwijderd is?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Ingcharoth
Voordat een takedown verstuurd kan worden, moeten eerst de files op de usenetserver zichtbaar zijn. Daarna duurt het meestal nog een paar uur (afhankelijk van de usenetprovider) voordat de files ook daadwerkelijk verwijderd zijn. In die paar uur moet je dan proberen ze eraf te halen.

Maar afgaande op een paar antwoorden op mijn vraag eerder hier, blijkt niet iedereen last te hebben van die takedowns, dus wellicht valt het wel mee.

• jarco5000
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14-10-2013
quote:
Anthirian schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:11:
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is (vast omdat ik de fijne kneepjes van usenet niet ken) is hoe "onze" te bouwen newznabserver uiteindelijk zal kunnen indexeren als bij de usenetservers zelf alle posts meteen verwijderd zijn. Is het dan niet mosterd na de maaltijd? Ik weet dat bij uploaden naar usenet alles gemirrord wordt naar de andere aanbieders van usenet, maar is het niet zo dat bij een takedown die data ook automatisch van de andere aanbieders verwijderd wordt? Volgens mij maakt het in dat geval helemaal niet uit hoevaak en hoe snel je indexeert, want als je een backlog aan series die je wil zien hebt staan krijg je die toch nooit meer binnen als het al verwijderd is?
Dit is niet verschillend van andere usenetindexers. Ze kennen hetzelfde probleem (dat nogal meevalt hier).
Op nzbmatrix zag je wel eens een diff group post voorbij komen als de eerste taken down of genuked was. Eventueel dat we in die richting kunnen zoeken?

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

MueR

Moderator Devschuur® Tweakers abonnementen

is niet lief

Mocht er een initiatief komen om een private server op te zetten dan heb ik ook wel interesse.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nieuwe website nodig? || battle.net

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:32
quote:
jarco5000 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 02:08:
[...]

Dit is niet verschillend van andere usenetindexers. Ze kennen hetzelfde probleem (dat nogal meevalt hier).
Op nzbmatrix zag je wel eens een diff group post voorbij komen als de eerste taken down of genuked was. Eventueel dat we in die richting kunnen zoeken?
Veel uploaders naar usenet plaatsen hun spul gewoon expres in meerdere groepen.
De goedkope en gratis usenet providers hebben namelijk niet altijd alle alt.bin groepen beschikbaar, of hele slechte retentie in de grote groepen.

TheS4ndm4n#1919

• Dick
  • Niet online
Als ik het goed begrijp is Newznab dus eigenlijk de indexer waarmee de bekende (al dan niet betaalde) NZB-websites werken? In feite doen zij dus niet veel meer dan een abonnement verlenen dat toegang geeft tot hun NewzNab server? Met het oog daarop en gezien de manuals lijkt het mij niet een systeem dat een leek zo 1-2-3 even in elkaar draait? Zodra ik wat meer tijd heb en mijn dedicated HTPC binnen heb zal ik er ook eens mee gaan knutselen om te kijken of ik er wat mee kan worden, zo niet dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen voor toegang of testen van de projecten die hier van de grond komen. Een financiële bijdrage is uiteraard geen probleem ;)

1815

• Ingcharoth
Hoe indexeert Newznab eigenlijk? Moet je een vooraf gedefinieërde lijst van alle meuk in regex hebben, en vergelijkt-ie de headers daarmee, of kan-ie (bepaalde) headers zélf direct toetsen aan bv. imdb of een cddb database, en haalt-ie daar bij een match de gegevens meteen vandaan? In het laatste geval zou je natuurlijk veel minder gelimiteerd zijn, en kan er waarschijnlijk veel meer geindexeerd worden.

//
quote:
Dick schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 03:25:
Als ik het goed begrijp is Newznab dus eigenlijk de indexer waarmee de bekende (al dan niet betaalde) NZB-websites werken? In feite doen zij dus niet veel meer dan een abonnement verlenen dat toegang geeft tot hun NewzNab server?
Somige sites hebben een community die ook handmatig bestanden indexeert. Da's onvermijdelijk als de bestandsnamen geen gangbare naamgeving of 'vreemde' namen hebben, die Newznab niet herkent.

Ingcharoth wijzigde deze reactie 11-12-2012 03:48 (40%)

• Freekers
quote:
ShadowBumble schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:53:
Klopt ik ik draai nu ngix + php-fpm + percura db draait echt razendsnel met belachelijk weinig load.

Full overview : ( Allemaal latest release )

Sphinx
Ik draai ongeveer dezelfde setup maar heb nog wat problemen met Sphinx:
code:
1
PHP Notice:  Undefined index: total-documents in /var/www/newznab/www/lib/sphinx.php on line 331

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WARNING: failed to open pid_file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/searchd.pid'.
indexing index 'releases_delta'...
collected 799 docs, 0.1 MB
sorted 0.4 Mhits, 100.0% done
total 799 docs, 119660 bytes
total 0.541 sec, 220951 bytes/sec, 1475.35 docs/sec
total 3 reads, 0.005 sec, 693.9 kb/call avg, 1.6 msec/call avg
total 13 writes, 0.014 sec, 398.5 kb/call avg, 1.1 msec/call avg
WARNING: indices NOT rotated.

Tijdens update releases

Enig idee?

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:00:
[...]

code:
1
PHP Notice:  Undefined index: total-documents in /var/www/newznab/www/lib/sphinx.php on line 331

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WARNING: failed to open pid_file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/searchd.pid'.
indexing index 'releases_delta'...
collected 799 docs, 0.1 MB
sorted 0.4 Mhits, 100.0% done
total 799 docs, 119660 bytes
total 0.541 sec, 220951 bytes/sec, 1475.35 docs/sec
total 3 reads, 0.005 sec, 693.9 kb/call avg, 1.6 msec/call avg
total 13 writes, 0.014 sec, 398.5 kb/call avg, 1.1 msec/call avg
WARNING: indices NOT rotated.

Tijdens update releases

Enig idee?
Als je ubuntu draait :

http://sphinxsearch.com/downloads/release/

En daar gewoon het pre-compiled package pakken ;) dat deed de trick voor mij

• Freekers
quote:
ShadowBumble schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:03:
Als je ubuntu draait :

http://sphinxsearch.com/downloads/release/

En daar gewoon het pre-compiled package pakken ;) dat deed de trick voor mij
Bedankt voor de snelle reply.
Yes I draai Ubuntu. Ik heb eerst deze tutorial gevolgd: http://newznab.readthedoc...tall_ubuntu-11.10/#sphinx
Hoe kan ik deze het beste ongedaan maken en overstappen op het pre-compiled package?

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:05:
[...]

Bedankt voor de snelle reply.
Yes I draai Ubuntu. Ik heb eerst deze tutorial gevolgd: http://newznab.readthedoc...tall_ubuntu-11.10/#sphinx
Hoe kan ik deze het beste ongedaan maken en overstappen op het pre-compiled package?
eerst dkpg -r sphinx doen

• Freekers
quote:
En daarna het Ubuntu package wgetten vanaf die site?
Ik draai wel 12.04 en niet 10.04..

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:01

MaNDaRK

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Android Fan

Mooie initiatieven worden hier getoond :)

Momenteel ben ik Ubuntu aan het installeren in een VM en natuurlijk Newznab. Als er eventueel wat gedaan moet worden met PHP / MySQL / HTML / CSS ben ik natuurlijk bereid om mee te helpen :)

Ik kan eventueel de VM delen mochten mensen hier behoefte aanhebben :)

MaNDaRK wijzigde deze reactie 11-12-2012 10:56 (13%)

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

• UltraSub
quote:
Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:00:
[...]

Hier ook problemen met Sphinx,
./nnindexer generate
nnindexer bestaat niet. Moet ik nog even uitzoeken, want alle compiles en installaties gingen wel goed. Weird.

• Ultimation

Ultimation

quote:
Anthirian schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:11:
Nog beter zou zijn als de releasegroepen direct op onze Index de releases zouden droppen.

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:07:
[...]

En daarna het Ubuntu package wgetten vanaf die site?
Ik draai wel 12.04 en niet 10.04..
Ja je kan natuurlijk ook gewoon hun PPA installeren

https://launchpad.net/~chris-lea/+archive/sphinxsearch

Dan pakt hij direct de juist versie voor je distro :)
quote:
UltraSub schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:30:
[...]

./nnindexer generate
nnindexer bestaat niet. Moet ik nog even uitzoeken, want alle compiles en installaties gingen wel goed. Weird.
Doe eens ./nnindexer.php generate :+

ShadowBumble wijzigde deze reactie 11-12-2012 09:36 (30%)

• Why_easy
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:57
Ik heb helaas geen hardware over waar ik Newznab op kan draaien, anders had ik graag geholpen. Ik heb natuurlijk wel in interesse in een private server. Dus zodra die gestart is, zou ik hem graag willen joinen. Bereid om een donatie te doen natuurlijk ;)

• j1nx
quote:
UltraSub schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:30:
[...]

./nnindexer generate
chmod +x nnindexer.php

Of anders;
php nnindexer.php

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
My 2cts ?

Iedereen is hier nu voor zichzelf een ( pc-verslindende ) service aan het opzetten.
Hebben jullie nagedacht over het 'feit' dat je gewoon weer ouderwets aan het headeren zijn ?

Ik denk dat het binnenkort voor usenet weer zo gaat zijn, NBpro met favoriete groepen, en elke 30minuten een run op de filters laten doen ?

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
FreshMaker schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:45:
My 2cts ?

Iedereen is hier nu voor zichzelf een ( pc-verslindende ) service aan het opzetten.
Hebben jullie nagedacht over het 'feit' dat je gewoon weer ouderwets aan het headeren zijn ?

Ik denk dat het binnenkort voor usenet weer zo gaat zijn, NBpro met favoriete groepen, en elke 30minuten een run op de filters laten doen ?
Correct, maar daarmee stuur je nog steeds niet je sickbeard en dergelijke aan met dit wel ;) Bovendien is het wel weer eens leuk om zo te headeren.

Voor de mensen die nu al hun indexer hebben draaien welke groups watchen jullie en hoeveel backlog stellen jullie in ?

ShadowBumble wijzigde deze reactie 11-12-2012 09:52 (9%)

• Kevin-
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 04-05 23:59
Kijk eens aan, goede initiatieven hier! Als het even niet werkt dan kom je er pas achter hoe super handig Sickbeard werkt. Ik heb zelf niet de kennis een Newznab server op zetten, maar uiteraard kan ik wel testen mocht dat nodig zijn. En tot een donatie om alles draaiende te houden ben ik ook zeker bereid!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
quote:
schumi2004 schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:53:
Even de ontwikkelingen hiervan volgen.
Inderdaad, ben erg benieuwd of er iets centraals gaat komen met een donatie systeem :)

• JeanC
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-07 15:06
Ik vind het een beetje overkill om zelf op te zetten maar als er een initatief van de grond komt hier hou ook ik me aanbevolen.

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:38

Apie!

\\o \o/ |o| \o/ o//

Ik heb newznab+ nu draaien. Ik had in de zomer al eens gedoneerd, maar nooit de moeite genomen om het op te zetten.Heeft er iemand al een makkelijke manier gevonden om releases met spam/virussen er uit te filteren? In je eentje modereren is een beetje niet te doen :+
Ik heb de minimal file size op 100MB gezet voor wat groups, maar dat is een beetje een non-oplossing.
quote:
ShadowBumble schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:47:
[...]

Correct, maar daarmee stuur je nog steeds niet je sickbeard en dergelijke aan met dit wel ;) Bovendien is het wel weer eens leuk om zo te headeren.

Voor de mensen die nu al hun indexer hebben draaien welke groups watchen jullie en hoeveel backlog stellen jullie in ?
Ja, dat wil ik ook wel weten :)

Apie! wijzigde deze reactie 11-12-2012 10:53 (37%)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• perejoseph
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-07 19:18
quote:
Why_easy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:37:
Ik heb helaas geen hardware over waar ik Newznab op kan draaien, anders had ik graag geholpen. Ik heb natuurlijk wel in interesse in een private server. Dus zodra die gestart is, zou ik hem graag willen joinen. Bereid om een donatie te doen natuurlijk ;)
Idem dito hier

• Final Frag
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 18:40

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:58
Ik ben de gratis versie even aan het testen in VMware Workstation icm Ubuntu. Als dit een beetje werkt bouw ik een nieuwe VM met de donatie versie op mijn ESXi server. Maar tot nu toe indexed er nog bar weinig.

i7 920+GTX570 Gamestation // iPhone 5s // Toshiba Tecra Z50

• Apie!

Apie!

\\o \o/ |o| \o/ o//

Dat komt doordat de gratis versie een hoop regexp mist. Ik heb nu de plus versie en die indexeert echt een hoop meer.

Ben je niet bang dat je straks met een donatieversie hetzelfde lot ondergaat als nzbmatrix?

Apie! wijzigde deze reactie 11-12-2012 11:00 (63%)

Blown past falling sands

• BioHazard
quote:
Apie! schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:59:
Dat komt doordat de gratis versie een hoop regexp mist. Ik heb nu de plus versie en die indexeert echt een hoop meer.

Ben je niet bang dat je straks met een donatieversie hetzelfde lot ondergaat als nzbmatrix?
Als je 'm privé houdt, zie ik dat niet gebeuren. Of bedoel je wanneer we zoiets met zn allen op zouden zetten?

• Apie!

Apie!

\\o \o/ |o| \o/ o//

Oh, ik las je post niet goed... Ik dacht je een donatieversie op ging zetten 8)7

Maar inderdaad, als we zoiets met z'n allen opzetten lopen we toch hetzelfde risico?

Apie! wijzigde deze reactie 11-12-2012 11:06 (35%)

Blown past falling sands

• BioHazard
quote:
Apie! schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:04:
Oh, ik las je post niet goed... Ik dacht je een donatieversie op ging zetten 8)7
Ja, dat wil ik inderdaad doen. Maar in het begin wil ik m sowieso niet public maken.

edit: De donate-versie van Newznab bedoel ik dan. :P

BioHazard wijzigde deze reactie 11-12-2012 11:06 (9%)

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

schumi2004

quote:
BioHazard schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:06:
[...]

Ja, dat wil ik inderdaad doen. Maar in het begin wil ik m sowieso niet public maken.

edit: De donate-versie van Newznab bedoel ik dan. :P
Ik zou helemaal niks public maken , maar das mijn mening.

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:27

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@BioHazard, mocht je wat regexen willen hebben;
quote:
j1nx schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:38:
Voor de mensen die niet voor de Plus versie willen gaan, maar toch wat meer als twee regexen willen;
https://github.com/kop1/n...master/db/latestregex.sql

Even handmatig erin plempen en dan heb je (wellis waar verouderde) meer rexen. Niet de allerlaatste, maar op zijn minst wat meer.

(bron: xbmc forum)

• BioHazard
quote:
Coenen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:21:
@BioHazard, mocht je wat regexen willen hebben;

[...]
Gewoon direct in mn database importeren?

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Geen idee, eigenlijk. O-) Ik draai zelf met de plus versie.

• Apie!

Apie!

\\o \o/ |o| \o/ o//

@Coenen, moest jij die plusregex.sql andmatig importeren voor de plus versie? Ik wel vanaf een schone install. Beetje vreemd.

Blown past falling sands

• MrOizo2005
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-07 02:54
quote:
Apie! schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:31:
@Coenen, moest jij die plusregex.sql andmatig importeren voor de plus versie? Ik wel vanaf een schone install. Beetje vreemd.
Dit staat in je mail:

Once entered, the next time you run an update of binaries/releases the latest user contributed regexes will be pulled down into your installation.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben gister semi-schoon begonnen voor de plus versie. Alles van de standaard versie weggegooid, daarna de plus versie gekopieerd. Na een tijdje had ik vanzelf een berg regexen. Je moet geloof ik het update-release script draaien, dan gaat newznab de regexen downloaden.

• Apie!

Apie!

\\o \o/ |o| \o/ o//

Hmm,, ik dacht dat ik dat al gedaan had, maar goed. Ze staan er nu in :)

Blown past falling sands

• InflatableMouse
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-07 15:15

InflatableMouse

Arch Side of the Moon

met hoeveel draadjes update tie trouwens en kan je dat nog instellen?

Een betere HTPC begint met JRiver MediaCenter. Bezoek het topic op Tweakers!

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-07 13:46
Om het iets makkelijker te houden, alle nieuwsgierige in een Excel bestandje:
https://docs.google.com/s...Bmc0d2LTlQYkdxNFJkUnF6QlE

Wellicht makkelijk om deze in de OP te zetten, zodat hier iedereen zijn/haar naam kan bijzetten, zonder elke keer de +1 te plaatsen.

PS. Vele wilde zelf een server opzetten, die staat hier nu niet in. Daarnaast zal ik er ongetwijfeld een stel vergeten zijn, dit is niet bewust!

• DonDJ.
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:19

DonDJ.

PSNid: YouriNL

quote:
FabianNL schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:38:
Om het iets makkelijker te houden, alle donateurs in een Excel bestandje:

Wellicht makkelijk om deze in de OP te zetten, zodat hier iedereen zijn/haar naam kan bijzetten, zonder elke keer de +1 te plaatsen.

PS. Vele wilde zelf een server opzetten, die staat hier nu niet in. Daarnaast zal ik er ongetwijfeld een stel vergeten zijn, dit is niet bewust!
Count me in!

PSNid: YouriNL

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 30-06 12:12

Puck

EINDBAAS

Ik wil ook wel wel doneren voor een goede index site :)

EINDBAAS 8bit chiptune feesten in Nederland
Vrijdag 11 April EINDBAAS 16 @ Melkweg, Amsterdam met o.a. Chibi-Tech, Dr. Von Pnok & Monodeer

• MrOizo2005
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-07 02:54
Iemand Sphinx al goed werkend?

[code]
Updating 'releases'
FATAL: no indexes found in config file '/var/www/newznab/db/sphinxdata/'
Updating 'releasefiles'
Updating 'releasenfo'
[/code]

Maar ff kijken wat daar mis gaat 8)7

Laat maar Sphinx werkt nu perfect hier :)

MrOizo2005 wijzigde deze reactie 11-12-2012 11:51 (97%)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

schumi2004

Hoe wat waar doneren? Kan mijn naam er wel bij zetten maar dan is er nog niks gebeurt. Vraag me ook af of we dit wel mogen bespreken hier maar dat is een tweede.
Daarnaast ben ik best bereid te doneren maar als deze dan maar tot halverwege volgend jaar duurt is het ook jammer.

Het is me al duidelijk (denk ik)

schumi2004 wijzigde deze reactie 11-12-2012 11:45 (6%)

• yrew
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:36
quote:
FabianNL schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:38:
Om het iets makkelijker te houden, alle donateurs in een Excel bestandje:

nu voel ik me oud :+

huh?!?!?

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-07 23:30

Phyxion

Treexy.com | _/-\o_

Misschien ook handig om een lijstje op te stellen met mensen die server capaciteit kunnen leveren (incl. specificaties)? Dan is het tenminste ook mogelijk om daar wat voor te regelen.

Treexy.com | Driver Fusion. Zegt deze applicatie je niks? Neem dan eens een kijkje op de website! | 'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-07 13:46
quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:42:
Hoe wat waar doneren? Kan mijn naam er wel bij zetten maar dan is er nog niks gebeurt. Vraag me ook af of we dit wel mogen bespreken hier maar dat is een tweede.
Daarnaast ben ik best bereid te doneren maar als deze dan maar tot halverwege volgend jaar duurt is het ook jammer.
Als er genoeg mensen bereid zijn tot een kleine donatie, is de kans ook wat groter dat mensen hun server hievoor willen inzetten. Inderdaad klopt het wel wat je zegt, de kans is groot dat het alsnog maar een paar maanden blijft draaien. Maar als we allemaal een 'paar euro' neerleggen, lijkt me dat per persoon ook niet zo spannend.

Verder moeten degene welke een server hebben maar even zelf kijken of ze hier aan willen beginnen. Kan me voorstellen dat als straks 200 man erop zitten, het toch wel wat vraagt van de server? Of gewoon op invite, en voor elke invite 5 euro betalen? Ik roep nu ook maar iets!

En inderdaad, geen flauw idee of we dit hier mogen bespreken :+
quote:
Phyxion schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:47:
Misschien ook handig om een lijstje op te stellen met mensen die server capaciteit kunnen leveren (incl. specificaties)? Dan is het tenminste ook mogelijk om daar wat voor te regelen.
Eens, goed plan! Kunnen we een beetje vraag/aanbod gaan vergelijken.

FabianNL wijzigde deze reactie 11-12-2012 11:48 (14%)

Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013