Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• L1nt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-11 01:52

L1nt

Nothing is true

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:21:
[...]

Nou ja, iemand zei dat het zou kunnen omdat het buiten het zicht van iedereen is gebeurd. Maar ze zijn die man achterna gerend. Dat zie je toch? Ze rennen vanaf het veld naar hem toe. Het is niet zo dat het ergens in de bosjes is gebeurd waar niemand het kan zien.
Tijdens de wedstrijd moet er al het een en ander gebeurd zijn. Waarom niet 1 of 2 spelers wisselen zodat ze vast kunnen afkoelen. Maar waarschijnlijk waren dit ook paar van de betere spelers :X
quote:
MrSleeves schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:12:
[

Overigens ook schokkend dat de club zondagavond gebeld heeft met de KNVB en de enige reactie is, dat ze niet zo laat moeten bellen. WTF?
Dit vind ik misschien nog wel het meest schokkende aan deze zaak. Waar ben je in vredesnaam een bond voor??
Een uur voor de uitzending van Pauw en Witteman hebben ze pas zelf contact opgenomen.
Schandalig. Hier mogen pas zware consequenties aanzitten. :(

Everything is permitted

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:24
quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:21:
[...]

Nou ja, iemand zei dat het zou kunnen omdat het buiten het zicht van iedereen is gebeurd. Maar ze zijn die man achterna gerend. Dat zie je toch? Ze rennen vanaf het veld naar hem toe. Het is niet zo dat het ergens in de bosjes is gebeurd waar niemand het kan zien.
Ik probeer het niet goed te praten maar probleem is Chim0, dat als je ingrijpt, je vaak achteraf zelf het slachtoffer wordt. Is het niet doordat die belagers zich op jouw richten dan dat dergelijk tuig terugkomt met familie en vrienden erbij. En dan hebben we het nog niet gehad over dat je vervolgens ook nog de dader bent in de ogen van justitie, je mag geen geweld gebruiken he. Waarschijnlijk ben je ook nog racist.

Neej, Nederland tolereert geen helden.

• MeShell
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:03
Gaat het hier niet om de opvoeding die deze heren van thuis hebben meegekregen? Ik ben waarschijnlijk dan een brave burgerlul in deze, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik om een spelletje iemand dood zou schoppen. Ik heb in ieder geval duidelijke normen en waarden meegekregen van mijn ouders.

Ik denk dat we dit hele gebeuren los moeten zien van het voetbal. Het spelletje voetbal opzich staat los van die idioten. Dat je bij voetbal wel wat meer idioten hebt dan bij andere sporten komt mijns inziens omdat het kan. Het kan toch gewoon in nederland dat er groepen hooligans een stadje slopen. Dat er weer tienduizenden euro's, zoniet meer, aan gemeenschapsgeld uitgegeven moet worden an 400 man ME en weet ik veel wat omdat er twee 'cluppies' een spelletje voetbal moeten spelen...

Het spelletje voetbal opzich kan daar niks aan doen, maar de maatschappij, ik denk in de vorm van de overheid, laat dit allemaal toe. Dat zet dan ook weer de toon op de amateurvelden... Ik zie dit soort dingen niet snel gebeuren op een volleybal of handbal amateurveld, en dat heb je ook twee teams, uit en thuis publiek, een bal, strijd op het veld...

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Het gaat ook om de opvoeding in het spel. Ze zijn al die jaren nooit terug gefloten door de leiding.

Als klein kindje "oh ik mag de scheids tegenspreken"
als iets ouder kind "Oh ik mag een grote mond hebben"
nog iets ouder "Oh ik mag zelfs schelden"
weer ouder "goh, ik mag zelfs bedreigend voor hem staan...."
etc etc etc

Bij dat kleine kind had de leiders al moeten ingrijpen en hem wisselen vanwege dat. En dat moeten alle leiders in Nederland doen. Desnoods speel je maar met een man minder.
Daarnaast krijgen ze op tv ook de verkeerde invloeden te zien. In de eredivisie wordt zulk gedrag ook getolereerd. Als er niks veranderd zien we binnen paar jaar dat een scheids in de eredivisie een hens krijgt....

Everything is permitted

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:53

loewie1984

music addict!

Ik quote hem ff van Frits van Eldik, auto/motor sportfotograaf:
quote:
We moeten met onze tijd mee gaan. Tegenwoordig is de jeugd een stuk verder dan onder andere ik was toen ik dezelfde leeftijd had. Ik kan daar erg van genieten. Een gozertje als Max Verstappen bijvoorbeeld. Zo volwassen als het gaat om hard gaan op een kart en het geven van interviews bijvoorbeeld. Ik heb fotografen van 12 jaar die meer begrijpen dan volwassen kerels met dezelfde hobby. Je mag nu al met 17 op voor je rijbewijs en neuken rond je 13e schijnt heel normaal te zijn. De leeftijdsgrenzen zijn dus niet meer wat ze geweest zijn. Zoals we allemaal ouder worden en dus de pensioengerechtigde leeftijd echt wel omhoog kan kunnen andere grenzen gerust omlaag. Laten we dus vanaf 1 december 2012 de grens voor jeugdrecht verlagen naar 13 jaar! Want als je volwassen genoeg bent om een spel te laten eindigen in een moordpartij dan mag je ook op die momenten laten zien hoe stoer je bent.
Geen genade en afstraffen die hap. NL is veel te soft

gallery | flickr | discogs | blog

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:05

tweaker2010

FP ProMod

@ HTC One

quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:43:
[...]
Geen genade en afstraffen die hap. NL is veel te soft
Probleem ligt veel dieper en zit diep geworteld in de samenleving. De vraag is: waarom doen kinderen dit?
Hun ouders zijn geen haar beter en zouden wat mij betreft ook een flinke straf mogen krijgen. Van een kale kip kun je niet plukken en een kind een aantal jaar in de bak steken wordt ie niet wijzer maar wel crimineler van.

• loewie1984

loewie1984

music addict!

Dat zeg ik NL is veel te soft, ik ben daar misschien te zwart/wit in, ze moeten eens wat zwaarder inzetten dan wat van die laffe strafjes. Strafblad, mag je niet of niet meer voortplanten. Buitenlander en is je familie hier? 1 misstap = wegwezen en je familie ook, dan bedenk je je misschien nog eens wat je doet, je speelt niet alleen met je eigen leven dan maar je haalt je ook nog de woede van je familie op de hals.

Gewoon verbieden dat de rotte appels in deze samenleving zich mogen voorplanten. Scheelt je een hoop gedoe, kost je minder aan sociale voorzieningen, en alles wat hieraan gerelateerd is.

Maar dat is mijn gedachte, misschien ook wel goed dat niet ik in het torentje zit of het voor het zeggen heb in dit land. Maar je gewoon gedragen, respect hebben voor gezag en zeker voor iets dergelijks als een spelletje in de amateurklasse van het voetbal en je daar dan zo over opwinden is gewoon te belachelijk voor woorden.

• L1nt

L1nt

Nothing is true

quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:56:
Dat zeg ik NL is veel te soft, ik ben daar misschien te zwart/wit in, ze moeten eens wat zwaarder inzetten dan wat van die laffe strafjes. Strafblad, mag je niet of niet meer voortplanten. Buitenlander en is je familie hier? 1 misstap = wegwezen en je familie ook, dan bedenk je je misschien nog eens wat je doet, je speelt niet alleen met je eigen leven dan maar je haalt je ook nog de woede van je familie op de hals.

Gewoon verbieden dat de rotte appels in deze samenleving zich mogen voorplanten. Scheelt je een hoop gedoe, kost je minder aan sociale voorzieningen, en alles wat hieraan gerelateerd is.

Maar dat is mijn gedachte, misschien ook wel goed dat niet ik in het torentje zit of het voor het zeggen heb in dit land. Maar je gewoon gedragen, respect hebben voor gezag en zeker voor iets dergelijks als een spelletje in de amateurklasse van het voetbal en je daar dan zo over opwinden is gewoon te belachelijk voor woorden.
Doe nou aub niet dat dit enkel en alleen door "buitenlanders" gedaan wordt.

Everything is permitted

• loewie1984

loewie1984

music addict!

oh dat zeg ik niet hoor, ik generaliseer niet op de buitenlanders. Dit was meer algemeen bedoeld en niet zozeer op dit specifieke geval. Ook al valt nu te lezen op het AD dat het 'marokkanen' waren, maar men zal wel 2de of 3de generatie gekleurde Nederlanders bedoelen ;)

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:23
Denk je nou echt dat die lui daar op het veld stonden met de gedachte "Die grensrechter schoppen we straks morsdood!!"
Ja het is een geval van zinloos geweld en had nooit mogen gebeuren, maar om dit op de opvoeding gooien? Jullie hebben waarschijnlijk zelf niet eens kinderen anders wist je wel beter..

Al voed je je kinderen nog zo goed op, ze zullen altijd blootgesteld worden aan andere negatieve invloeden.
Als je je kinderen tegen dit soort dingen wilt beschermen moet je ze de rest van hun leven opsluiten in de kelder..

Ouders zien 99 van de 100 dingen die een kind doet buitenshuis niet.. en juist het meeloop gedrag of intimidatie van bepaalde mensen kan een kind doen beslissen om toch mee te doen om maar geen gezichts verlies te lijden ten opzichte van hun kameraden..

Als je als ouders hier vol tegen in gaat zal het kind het vaak juist opzoeken en krijg je als ouder nog minder respect..
Wat je wel moet doen?? Is je kind voorbereiden op gevolgen.. Stel dat je erachter komt dat je kind betrokken is geweest bij een knokpartij of een mars heeft gestolen bij de super.. Ik zou mijn kinderen zeggen dat als ze opgepakt zouden worden je ze gewoon zou laten zitten voor een nachtje en dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden..

Ik heb vroeger ook wel dingen gedaan die niet door de beugel konden, en ben zelfs een keer thuis gebracht door de politie :P Was toen 11-12 jaar ofzo en hadden pvc buizen gejat bij de bouw om pijltjes te blazen. Werd thuis gebracht en mijn pa deed open en hoorde de agent aan, me pa zegt: Sluit maar op voor deze week, kom ik hem volgende week wel ophalen.
Ik wist niet hoe snel ik moest smeken om toch thuis te mogen blijven..
Uiteindelijk met een waarschuwing afgekomen maar heb toen wel me lesje geleerd...

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
tweaker2010 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:50:
[...]

Probleem ligt veel dieper en zit diep geworteld in de samenleving. De vraag is: waarom doen kinderen dit?
Wat ik zie is dat er geen enkele empathie is voor iemand die buiten de kleine kring van familie en vrienden met dezelfde instelling valt. De rest kan letterlijk doodvallen en is de vijand. Ambulance niet meteen aanwezig voor je zieke opa ? In mekaar beuken die verplegers. Wedstrijd niet gewonnen ? Die grensrechter in mekaar beuken. Geld nodig voor een nieuwe scooter ? Overval plegen. De pers schrijft dat je crimineel bent ? Met de dood bedreigen, dat zal ze leren. En mocht je gepakt worden nooit schuld bekennen en meteen in de aanval gaan met advocaten, onvoorwaardelijk gesteund door die kleine kring.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ HTC One

quote:
Remko24 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:02:
Denk je nou echt dat die lui daar op het veld stonden met de gedachte "Die grensrechter schoppen we straks morsdood!!"
Ja het is een geval van zinloos geweld en had nooit mogen gebeuren, maar om dit op de opvoeding gooien? Jullie hebben waarschijnlijk zelf niet eens kinderen anders wist je wel beter..
Ja maar... mijn kind doet zoiets niet O-) (standaard reactie van ouders) ;)
quote:
Al voed je je kinderen nog zo goed op, ze zullen altijd blootgesteld worden aan andere negatieve invloeden.
Als je je kinderen tegen dit soort dingen wilt beschermen moet je ze de rest van hun leven opsluiten in de kelder..
Toch denk ik dat de normen en waarden binnen een gezin en opvoeding erg belangrijk zijn. Vaak vind criminaliteit een oorsprong in een slechte jeugd, gescheiden ouders, mishandeling etc etc, dat zijn factoren die zeker meespelen.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
IJzerlijm schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:10:
Wat ik zie is dat er geen enkele empathie is voor iemand die buiten de kleine kring van familie en vrienden met dezelfde instelling valt. De rest kan letterlijk doodvallen en is de vijand. Ambulance niet meteen aanwezig voor je zieke opa ? In mekaar beuken die verplegers. Wedstrijd niet gewonnen ? Die grensrechter in mekaar beuken. Geld nodig voor een nieuwe scooter ? Overval plegen. De pers schrijft dat je crimineel bent ? Met de dood bedreigen, dat zal ze leren. En mocht je gepakt worden nooit schuld bekennen en meteen in de aanval gaan met advocaten, onvoorwaardelijk gesteund door die kleine kring.
Maar is dat anders dan vroeger? De advocatenzoontjes kwamen/komen ook weg met allerlei criminaliteit door bescherming van de vriendjes van papa, die die vriendjes had gemaakt bij het (studenten)koor. Je kunt hooguit zeggen dat het een teken van integratie is in het geval van de 3e generatie Nederlanders van buitenlandse afkomst...

Teleurgesteld maar toch trots!

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:09

Kaasplank

Haenig an

quote:
Remko24 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:02:

Ik heb vroeger ook wel dingen gedaan die niet door de beugel konden, en ben zelfs een keer thuis gebracht door de politie :P Was toen 11-12 jaar ofzo en hadden pvc buizen gejat bij de bouw om pijltjes te blazen. Werd thuis gebracht en mijn pa deed open en hoorde de agent aan, me pa zegt: Sluit maar op voor deze week, kom ik hem volgende week wel ophalen.
Ik wist niet hoe snel ik moest smeken om toch thuis te mogen blijven..
Uiteindelijk met een waarschuwing afgekomen maar heb toen wel me lesje geleerd...
Tenzij je toen de agent op een haar na dood heb geschopt is dit toch totaal niet met elkaar te vergelijken?

Ik snap best dat iedereen in z'n pubertijd een rebellerende periode heeft maar waarom gaat het pvc buizen jatten over in iemand zo mishandelen dat hij sterft?

Kaasplank wijzigde deze reactie 04-12-2012 10:28 (9%)

hoi

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
gambieter schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:21:
[...]

Maar is dat anders dan vroeger? De advocatenzoontjes kwamen/komen ook weg met allerlei criminaliteit door bescherming van de vriendjes van papa, die die vriendjes had gemaakt bij het (studenten)koor. Je kunt hooguit zeggen dat het een teken van integratie is in het geval van de 3e generatie Nederlanders van buitenlandse afkomst...
Waarom zou het uitmaken of het anders is dan vroeger ? Behalve dan om er meteen een deken van cultuur relativisme over te leggen dat alles bedekt wat mogelijk vervelend zou zijn.

• Remko24
quote:
Kaasplank schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:22:
[...]

Tenzij je toen de agent op een haar na dood heb geschopt is dit toch totaal niet met elkaar te vergelijken?
Vind ik wel, iemand zal niet van 1 op de andere dag een zware crimineel worden..
Ik zal morgen niet gelijk een geldtransport gaan overvallen met automatische wapens..

Vaak begint het zeer klein, zoals eerder ook al aangegeven. Begint met een jatten van een mars bij de super.
Dan een inbraak in een schuurtje bij de boer..
Dan een auto radio ofzo
Dan een hele auto..
en zo gaat het van kwaad naar erger....

Ik durf bijna zeker te zeggen dat deze daders al vaker betrokken zijn geweest bij opstootjes of knokpartijen of bedreigingen..

En bij mensen die toch ineens vanuit 0 naar 100 gaan qua geweld zijn vaak de mensen met een stoornis of mensen met zeer veel nare ervaringen die gewoon exploderen.. (iemand die bv jaren gepest wordt en ineens zijn belager vermoord)

Het is noodzaak om al bij de kleine dingen in te grijpen en niet zoals vaak gebeurd dat de ouders de kop in het zand steken..
Leer je kind inzien wat de gevolgen zijn.. En zorg dat ze hun eigen verantwoordelijkheid nemen en begrijpen

Remko24 wijzigde deze reactie 04-12-2012 10:39 (10%)

• Remko24
Leuk voorbeeld van mijn neef...
Kind van haar is 8 jaar oud en heeft totaal geen structuur.. vrije opvoeding noemen ze dat :)
Laatst kwam ze thuis van winkelen en bleek het kind iets zomaar meegenomen had uit de speelgoed winkel, kind krijgt een kleine preek dat dit niet mag en mogt het gewoon houden en er was niets meer aan de hand...

Ik had mijn kind aan zijn oren mee gesleurd naar de winkel en het kind zelf het spul terug laten geven..
Kind zal zich doodschamen en een goede les leren... ipv te denken, ach mama of papa wordt even boos en mag het daarna toch houden.. en de volgende keer steelt het nog iets groters/duurders

• L1nt

L1nt

Nothing is true

quote:
Remko24 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:38:

Ik durf bijna zeker te zeggen dat deze daders al vaker betrokken zijn geweest bij opstootjes of knokpartijen of bedreigingen..
U vraagt, wij draaien (helaas)

http://www.nu.nl/binnenla...-eerder-gewaarschuwd.html

Everything is permitted

• chim0
  • Laatst online: 15:48
quote:
Kaap schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:31:
[...]

Ik probeer het niet goed te praten maar probleem is Chim0, dat als je ingrijpt, je vaak achteraf zelf het slachtoffer wordt. Is het niet doordat die belagers zich op jouw richten dan dat dergelijk tuig terugkomt met familie en vrienden erbij. En dan hebben we het nog niet gehad over dat je vervolgens ook nog de dader bent in de ogen van justitie, je mag geen geweld gebruiken he. Waarschijnlijk ben je ook nog racist.

Neej, Nederland tolereert geen helden.
Je hoeft toch geen geweld te gebruiken? Het zijn ventjes van 15/16 jaar en er staan volwassenen omheen. Je kan zo'n snotaap toch wel beetpakken en vasthouden? Je hoeft hem niet verrot te schoppen. Bovendien, die ventjes hebben genoeg kracht om iemand om het leven te brengen. Zelfs een 10-jarige kan een aardige klap uitdelen, laat staan trappen, dus je mag ze best wel stevig vastpakken.

Nee, ik ben echt benieuwd wat de omstanders hebben gezien en gedaan. En die teamgenootjes, die moeten toch ook ingrijpen? Bij ons gebeuren ook weleens opstootjes, maar dan zijn er altijd wel een paar die ertussen springen om de boel te bedaren. Maar het gaat nooit zover tot slaan of schoppen.

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Zoals ik al eerder zei, haal als leider 1 of 2 spelers vroegtijdig naar de kant om af te koelen. Dit is waarschijnlijk al tijdens de wedstrijd begonnen.
En nu blijkt dat ze al vaker wat aan de stok hebben gehad.....

Everything is permitted

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:59

Robkazoe

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Standeman schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:39:
[...]

Misschien had ik het een beetje gek omschreven, maar dat is ook precies wat ik bedoelde. Als je die jongens 10 jaar opsluit en verder niets doet, weet je zeker dat ze opgeleid worden als profi criminelen incl. crimineel netwerk. Kunnen ze fijn een hennep plantage beginnen of huurmoordenaar worden.

Wanneer je ze in een soort van millitary acedemy plaatst is imo die kans vele malen kleiner.
Ik ben hier eigenlijk ook wel voorstander van. Respect en normen & waarden bijbrengen kan zeker niet kwaad. En aan het einde een reintegratietraject waarbij ze sociaal werk moeten verrichten (en voor moeten slagen) voordat ze de maatschappij weer in mogen. Beter dan een gevangenis waar ze geen reet doen en een beetje TV zitten te kijken de hele dag lang.
quote:
argro schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:34:
[...]
Zoals eerder gezegd: andere casus.

Samengevat: 2 personen op scooter, iemand wordt aangereden en komt te overlijden. Onduidelijk is wie reed en wie achterop zat. Degene die achterop zat had niets met het ongeluk te maken (want zat achterop en bestuurde de scooter (dus) niet). De ander des te meer. Maar wie was wie? Dat kon niet wettig en overtuigend bewezen worden.
Dit heb ik nooit zo begrepen. Ze weten beide wie het gedaan hebben, maar omdat ze allebei hun mond dichthouden komen ze ermee weg. Zet beide figuren in één cel neer, zeg dat als ze niet meewerken dat ze beide 50% van de straf moeten uitdienen en succes ermee. Ik gok dat je binnen 10 minuten de dader hebt.

• M-Opensource
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-11 06:26

M-Opensource

web-developer / android-fanboy

Hoorde het gisteravond pas op het nieuws dat de grensrechter is overleden, was er echt ff kapot van... Die man is voor de ogen van z'n zoon in elkaar getrapt, niet te geloven... :(

"Find what you love and let it kill you"

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
IJzerlijm schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:33:
Waarom zou het uitmaken of het anders is dan vroeger ? Behalve dan om er meteen een deken van cultuur relativisme over te leggen dat alles bedekt wat mogelijk vervelend zou zijn.
Waar het om gaat is dat het niet iets nieuws is van de laatste tijd, alleen gebeurt het nu openlijker en brutaler. Maar ook de koorballen zeiden al "mijn pa regelt dit wel" en ouders wilden toen al niets fouts in hun kinderen zien.
quote:
Robkazoe schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:06:
Ik ben hier eigenlijk ook wel voorstander van. Respect en normen & waarden bijbrengen kan zeker niet kwaad. En aan het einde een reintegratietraject waarbij ze sociaal werk moeten verrichten (en voor moeten slagen) voordat ze de maatschappij weer in mogen. Beter dan een gevangenis waar ze geen reet doen en een beetje TV zitten te kijken de hele dag lang.
Het klinkt leuk, maar nu even praktisch. Wat als ze niet mee willen werken? Langer straffen? Lijfstraffen? Eenzame opsluiting? Wil je ze sociaal werk geven waarbij hun productiviteit belangrijk is?

Ik zou graag zien dat zoiets zou werken, maar ik zie het echter niet gebeuren.
quote:
Dit heb ik nooit zo begrepen. Ze weten beide wie het gedaan hebben, maar omdat ze allebei hun mond dichthouden komen ze ermee weg. Zet beide figuren in één cel neer, zeg dat als ze niet meewerken dat ze beide 50% van de straf moeten uitdienen en succes ermee. Ik gok dat je binnen 10 minuten de dader hebt.
Ook daar zitten grote nadelen aan. Dan is de zwakkere persoon van de twee degene die het slachtoffer wordt, omdat er ook familiebedreigingen mogelijk zijn, of afkopen van schuld, etc. Je moet echt niet naar een plea-bargain systeem willen zoals ze dat in de VS hebben.

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Eigenlijk moet het, IMHO, helemaal niet uitmaken wie de uiteindelijke dodelijke trap heeft uitgedeeld.
Ze hebben alle drie mee gedaan aan een actie wat tot de dood van deze man leidde dus alle drie evenveel schuld.

Idem met die scooterlui. Beide hebben meegedaan aan een actie waardoor ze op de vlucht waren voor de politie en daardoor dus die persoon hebben aangereden. Ook al reed de ene, de andere heeft niks ondernomen om hem te stoppen. Jammer dan, beide schuld.

Everything is permitted

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

ardana

Toch?

Daarnaast: de echte dader komt er zo gemakkelijker vanaf met z'n mond houden cq de ander de schuld geven. Zolang niet 1 van beiden zegt: "ik heb het gedaan", heeft de echte dader er baat bij de ander aan te blijven wijzen als dader. De onschuldige zal dat ook blijven doen, dus je komt geen steek verder.

Pas als je de opbrengst voor de beiden hoger maakt (bijv. strafvermindering bij bekennen, en strafverhoging bij ontkenning), kun je resultaat verwachten, maar dan heb je weer kans dat beiden gaan bekennen, omdat ze die strafvermindering willen. Of dat het resultaat is wat je wilt, is 'n tweede (eensch met gambieter over plea-bargain).

Het verschil tussen theorie en praktijk? In theorie zijn die twee hetzelfde.

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:12

argro

quote:
Bundin schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:31:
Ik op skype tegen een maat van me eerder vanavond:
[03-12-2012 23:35:27] Bundin: ik zet in op vuige advocaat van type hammersteinspongmosko
1. de man is pas uren later onwel geworden, niemand weet wat hij in de tussentijd gedaan heeft
2. niemand die kan vaststellen welke van de betrokkenen de doodschop heeft uitgedeeld (als die er al was, zie 1.)
3. kansenjongeren, awwwwww
4. persoonlijkheidsstoornis
[03-12-2012 23:35:38] Bundin: dat + minderjarig = foei!
Gelukkig hebben de advocaten die jij poogde te imiteren wel kaas gegeten van het strafrecht, jij overduidelijk niet. Punt 2 herhaal je bijvoorbeeld al voor de 3de keer (als het al niet vaker was) en is al even zo vaak weerlegd. Punt 1 is natuurlijk ook uiterst zwak. Door middel van een autopsie kan de doodsoorzaak (en het eventuele oorzakelijke verband met de mishandeling) best wel goed vastgesteld worden. Argument 3 komt niet verder dan de onderbuik en argument 4 levert hooguit TBS in plaats van celstraf op, als het al aangenomen wordt (wat zelden gebeurd en niet een kwestie is van even op de sofa wat verhalen uit je duim zuigen).
quote:
Robkazoe schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:06:
[...]

[...]

Martelen dus eigenlijk? Nee, dat is een goed plan.

argro wijzigde deze reactie 04-12-2012 11:45 (55%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:45
quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:56:

sla je nu niet een beetje door?
Dat nederland soft is geloof ik best maar bij een strafblad een voortplant verbod is een beetje zinloos.

1 keer meer dan 30km/h te snel rijden (= strafblad) en je hebt een voortplantingsverbod. Dat gaat lekker dan.

Trappers (208190) V.77

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:58

prutser001

ME3 - Silence81

quote:
Wceend schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:55:
[...]

sla je nu niet een beetje door?
Dat nederland soft is geloof ik best maar bij een strafblad een voortplant verbod is een beetje zinloos.

1 keer meer dan 30km/h te snel rijden (= strafblad) en je hebt een voortplantingsverbod. Dat gaat lekker dan.
30km/h te snel of iemand dood meppen, hmmm.... ja dat is een duidelijke vergelijking,

Asus z87 Deluxe, Intel 4770K, 2 x R9 290X CFX, 16GB DDR3 2400, Samsung Evo 840 250GB, 4 x 2TB Seagate SSHD, CM 550

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:43

Puc van S.

quote:
prutser001 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:00:
[...]

30km/h te snel of iemand dood meppen, hmmm.... ja dat is een duidelijke vergelijking,
Tja Loewie heeft het erover dat je met een strafblad jezelf niet meer mag voortplanten, 30km/u te hard betekend ook dat je een strafblad krijgt.. Dus inderdaad een duidelijke vergelijking.

http://www.okbreijnen.nl

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
gambieter schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:21:
[...]

Waar het om gaat is dat het niet iets nieuws is van de laatste tijd, alleen gebeurt het nu openlijker en brutaler. Maar ook de koorballen zeiden al "mijn pa regelt dit wel" en ouders wilden toen al niets fouts in hun kinderen zien.
[...]
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er in de loop der jaren door corpsballen zijn doodgeslagen en die vervolgens via hun connecties zijn vrijgekomen. Het moeten er wel heel wat zijn gezien de stelligheid waarmee je er mee komt aanzetten.

• Passeridae
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01-11 07:40
quote:
chim0 schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:55:

Als mijn zoon of dochter zoiets zou flikken, eindigt deze echt in een rolstoel. Maar zover zal het nooit komen want deze kinderen zullen fatsoenlijk opgevoed worden. Iets, wat tegenwoordig ver te zoeken is. :(
Ja, want oog om oog, dát is de oplossing!

Ik zie overigens ook niet precies in hoe jij precies de grens gaat trekken tijdens de mishandeling van je kind (want ja dat stel je!) tussen wanneer hij/zij nog in een rolstoel terecht komt en of wanneer hij/zij overlijdt dankzij jouw buitensporige geweldig.

Nee, prima redenatie hoor!
;(

• chim0
quote:
Passeridae schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:07:
[...]

Ja, want oog om oog, dát is de oplossing!

Ik zie overigens ook niet precies in hoe jij precies de grens gaat trekken tijdens de mishandeling van je kind (want ja dat stel je!) tussen wanneer hij/zij nog in een rolstoel terecht komt en of wanneer hij/zij overlijdt dankzij jouw buitensporige geweldig.

Nee, prima redenatie hoor!
;(
Bij wijze van spreken. Wat ik ermee wil zeggen is, dat ie te horen zal krijgen dat zoiets niet door de beugel kan. Maar zover zal het nooit komen want als jij je kind fatsoenlijk opvoedt, zou überhaupt niet in z'n hoofd opkomen om zoiets te doen. Wat ik zeg, m'n broertje en ik hebben heel wat kattenkwaad uitgehaald in ons leven, maar we waren nooit brutaal of onbeleefd naar mensen, laat staan geweld gebruiken tegen mensen. Dan zit er echt een steekje los bij je.

Maar een corrigerende tik vind ik kunnen, hoor. Bij ons in de cultuur was het normaal dat je klappen kreeg als je stout was geweest. Nou, ik dacht toch echt twee keer na voordat ik weer iets wou flikken. De kinderen van tegenwoordig zijn to-taal los, er is to-taal geen controle en grip meer van de ouders.

chim0 wijzigde deze reactie 04-12-2012 12:21 (5%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
IJzerlijm schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:06:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er in de loop der jaren door corpsballen zijn doodgeslagen en die vervolgens via hun connecties zijn vrijgekomen. Het moeten er wel heel wat zijn gezien de stelligheid waarmee je er mee komt aanzetten.
Dergelijke stromannen gaan de discussie echt niet verder helpen.

• VasZaitsev
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01:02

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:19:
[...]

Bij wijze van spreken. Wat ik ermee wil zeggen is, dat ie te horen zal krijgen dat zoiets niet door de beugel kan. Maar zover zal het nooit komen want als jij je kind fatsoenlijk opvoedt, zou überhaupt niet in z'n hoofd opkomen om zoiets te doen. Wat ik zeg, m'n broertje en ik hebben heel wat kattenkwaad uitgehaald in ons leven, maar we waren nooit brutaal of onbeleefd naar mensen, laat staan geweld gebruiken tegen mensen. Dan zit er echt een steekje los bij je.

Maar een corrigerende tik vind ik kunnen, hoor. Bij ons in de cultuur was het normaal dat je klappen kreeg als je stout was geweest. Nou, ik dacht toch echt twee keer na voordat ik weer iets wou flikken. De kinderen van tegenwoordig zijn to-taal los, er is to-taal geen controle en grip meer van de ouders.
overdrijven is ook een vak.

En als ik de verhalen van mijn pa en ma zo hoor van "vroeger" dan weet ik nog zo net niet of de jeugd van tegenwoordig zoveel slechter is hoor. Ook was er niet veel meer grip dan nu, als je kijkt wat mijn moeder allemaal kon doen.

Sowieso, grip hebben op je kinderen is nou eenmaal moeilijk, tenzij je ze altijd binnen wil houden. Hoe weet je als ouder wat je zoon of dochter doet tijdens het stappen? Gaan ze wel echt naar school of werk? Hoe meer je ze wilt controleren, hoe minder je het kan.

Geweld is geen oplossing om je kinderen meer in de hand te houden. Zodra mijn ouders begonnen te dreigen met een mep, verloor ik juist respect voor ze.

I have the shiniest meat bicycle!

• chim0
quote:
Nee, is gewoon zo. Het respect voor ouderen is helemaal weg. Ik zie toch het dagelijks op straat? Alleen al hoe ze erbij lopen dat taaltje van ze. Ze steken elkaar aan en nemen elkaar erin mee. En ik snap ook wel dat het een andere generatie is en dat je het niet tegen kan houden, maar de maatschappij is volledig los en het wordt gekker met de dag. Iemand die gewoon met een machinegeweer een winkelcentrum binnenloopt en willekeurig om zich heen begint te schieten. 8)7

Maar even serieus, kan jij je voorstellen toen jij 15 was om het in je hoofd te halen iemand tegen zijn hoofd aan te trappen?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
gambieter schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:22:
[...]

Dergelijke stromannen gaan de discussie echt niet verder helpen.
OK, wat moet ik dan maken van een vergelijking met corpsballen en de opmerking dat mensen dood slaan een teken is van goed Nederlanderschap ?

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:38:
[...]

Nee, is gewoon zo. Het respect voor ouderen is helemaal weg. Ik zie toch het dagelijks op straat? Alleen al hoe ze erbij lopen dat taaltje van ze. Ze steken elkaar aan en nemen elkaar erin mee. En ik snap ook wel dat het een andere generatie is en dat je het niet tegen kan houden, maar de maatschappij is volledig los en het wordt gekker met de dag. Iemand die gewoon met een machinegeweer een winkelcentrum binnenloopt en willekeurig om zich heen begint te schieten. 8)7

Maar even serieus, kan jij je voorstellen toen jij 15 was om het in je hoofd te halen iemand tegen zijn hoofd aan te trappen?
Mwah, drie jaar geleden had ik inderdaad wel zin om bepaalde mensen een paar flinke trappen tegen hun hoofd te geven met mijn kisten. Dat ik het niet deed, is omdat ik me kon inhouden.

De maatschappij is echt niet zo los als de media en bepaalde politici je graag willen laten doen geloven.

Ken jij nog het woord nozems? Juist, 50 jaar geleden was hetzelfde probleem er ook al, met jongeren die spijkerbroeken gingen dragen, hun haar lieten groeien en naar the Beatles en Elvis gingen luisteren. Die hadden ook geen respect. Die mensen gaan nu met pensioen, zo heel slecht zijn ze toch ook niet geworden?

Nogmaals, de oude grieken waren al aan het zeiken over "de jeugd van tegenwoordig is helemaal los". Het is een tijdloos iets. De oude generaties hebben altijd wat te zeuren over de nieuwe.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:38:
Nee, is gewoon zo. Het respect voor ouderen is helemaal weg. Ik zie toch het dagelijks op straat? Alleen al hoe ze erbij lopen dat taaltje van ze.
Want sociolect en loophouding is een indicatie voor respect? Hilarisch.
quote:
Ze steken elkaar aan en nemen elkaar erin mee. En ik snap ook wel dat het een andere generatie is en dat je het niet tegen kan houden, maar de maatschappij is volledig los en het wordt gekker met de dag. Iemand die gewoon met een machinegeweer een winkelcentrum binnenloopt en willekeurig om zich heen begint te schieten. 8)7
Want "iemand" is "de maatschappij"? 8)7

Voor het perspectief een overzichtje van schietpartijen op scholen in de VS: Wikipedia: School shooting
Niets nieuws onder de zon, dus.

Ja, de wereld is gek. Wordt hij gekker met de dag? Ik weet het niet hoor.

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

• argro

argro

De drie verdachten worden in ieder geval verdacht van doodslag, zie http://www.nu.nl/binnenla...oodslag-grensrechter.html. Conform verwachting dus.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
IJzerlijm schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:48:
OK, wat moet ik dan maken van een vergelijking met corpsballen en de opmerking dat mensen dood slaan een teken is van goed Nederlanderschap ?
Meer stromannen. Ben je uberhaupt wel uit op discussie? Als je nu eens niet je eigen visie gaat invullen in andermans woorden, en ingaat op wat er staat, dan is er nog wat mogelijk. Absurde vergelijkingen trekken valt daar niet onder.

gambieter wijzigde deze reactie 04-12-2012 13:02 (22%)

• chim0
OK, misschien door alle sociale media dat je het meer en sneller ziet, maar de daden op zichzelf lijken wel van een steeds gekker formaat. 15 jaar oud en iemand doodtrappen. OK, zoiets zal in het verleden ook vast een keer gebeurd zijn, maar wat je tegenwoordig allemaal hoort en ziet, is echt van extreme formaten, vind ik.

Maar misschien heb je gelijk en komt het daardoor dat ik er zo over denk, door al die sociale media. Tegenwoordig staat alles meteen op internet, Twitter en Facebook, dus het is ook zo in-your-face meteen. Maar ik weet zeker dat die sociale media een grote speelt in de opvoeding van kinderen van tegenwoordig want daardoor hebben de ouders totaal geen grip meer. Ze zijn liever op straat aan het pingen met hun vriendjes dan dat ze thuis gaan zitten luisteren naar saaie ouders die hen de wet voorschrijven. Echt, internet enzo is een groot probleem, vind ik. Dit was vroeger echt niet zo, maar door al die sociale media lijken dingen steeds erger te worden. Termen als "Facebook-moord" enzo.

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Dit is ook geen probleem met de jeugd maar een probleem in het voetbal.

In de meeste andere sporten zijn de scheids en zijn assistenten bijna heilig. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar in het voetbal zijn ze de pispaal.

Dit kun je deels de scheidsrechters zelf aanrekenen maar grotendeels de bonden die er niks aan doen.
We zien vrijwel wekelijks een Strootman gefrustreerd voor de scheids te zwaaien en te schreeuwen. Een Douglas werd destijds zowaar nog geschorst voor zijn uitbarsting maar dat is meer uitzondering dan norm.
Prof clubs doen er zelf ook niks aan. Nee die willen liever winnen dan een goed signaal afgeven. Idem voor amateurclubs. Zie dat bericht over de mishandeling van FC Lienden (pagina 1 of 2).

Zolang het niet van kinds af aan wordt afgekeurd zal het gedrag blijven.
Toen ik nog leider was en mijn spelers begon te zeuren zei ik altijd "niet zeuren, voetballen....". Ik spreek de scheids er later wel op aan. Zij moeten zich gewoon bezig houden met voetballen.

Everything is permitted

• chim0
quote:
kenneth schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:58:
[...]
Want sociolect en loophouding is een indicatie voor respect? Hilarisch.
Kom op, je weet best wat ik bedoel. Ik zie gewoon fatsoenlijke, Nederlandse jongens (althans, aan de buitenkant) die optrekken met Marokkaantjes en Turkjes en die dat taaltje gaan overnemen. Elkaar een "boks" geven en elkaar "ouwe" noemen enzo. Kom op.. Gewoon straatschoffies zijn het maar ze denken dat ze stoer zijn maar het zijn meelopertjes.
quote:
[...]
Want "iemand" is "de maatschappij"? 8)7
Nee, maar gewoon een voorbeeld om maar aan te geven aan wat voor formaat daad je tegenwoordig moet denken.

Maar zie ook mij laatste stukje.
quote:
Voor het perspectief een overzichtje van schietpartijen op scholen in de VS: Wikipedia: School shooting
Niets nieuws onder de zon, dus.

Ja, de wereld is gek. Wordt hij gekker met de dag? Ik weet het niet hoor.
Ja, die schietpartijen op scholen vind ik ook te gek voor woorden, maar ik vind Amerika sowieso een gek land met gekke mensen. Met alles gewoon super overdreven.

chim0 wijzigde deze reactie 04-12-2012 13:06 (13%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
L1nt schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:01:
Toen ik nog leider was en mijn spelers begon te zeuren zei ik altijd "niet zeuren, voetballen....". Ik spreek de scheids er later wel op aan. Zij moeten zich gewoon bezig houden met voetballen.
Vergeet echter niet de rol van de ouders. Toen ik zelf jeugdscheidsrechter was, waren de ouders stoorzenders inclusief gescheld van de zijlijn, zelfs op het niveua van E- en D-pupillen. Ik herinner me een wedstrijd van D-pupillen waar een club uit een Utrechtse volkswijk langskwam, en de kinders en ouders met ziekteswensen aankwamen voor alles wat tegenzat...

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:11

Touchdomex

Raccoon Michel Jarre

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:03:
[...]

Kom op, je weet best wat ik bedoel. Ik zie gewoon fatsoenlijke, Nederlandse jongens (althans, aan de buitenkant) die optrekken met Marokkaantjes en Turkjes en die dat taaltje gaan overnemen. Elkaar een "boks" geven en elkaar "ouwe" noemen enzo. Kom op.. Gewoon straatschoffies zijn het maar ze denken dat ze stoer zijn maar het zijn meelopertjes.
Je weet hopelijk zelf ook wel dat het onzin is of niet? Hier in het Noorden hebben wij die straattaal ook gewoon en eigenlijk nauwelijks van die Marokkaantjes en Turkjes. Dit soort gedrag gaat echt dieper in de maatschappij en zit eigenlijk ondertussen overal. Ongeacht de afkomst.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:00:
OK, misschien door alle sociale media dat je het meer en sneller ziet, maar de daden op zichzelf lijken wel van een steeds gekker formaat. 15 jaar oud en iemand doodtrappen. OK, zoiets zal in het verleden ook vast een keer gebeurd zijn, maar wat je tegenwoordig allemaal hoort en ziet, is echt van extreme formaten, vind ik.

Maar misschien heb je gelijk en komt het daardoor dat ik er zo over denk, door al die sociale media. Tegenwoordig staat alles meteen op internet, Twitter en Facebook, dus het is ook zo in-your-face meteen. Maar ik weet zeker dat die sociale media een grote speelt in de opvoeding van kinderen van tegenwoordig want daardoor hebben de ouders totaal geen grip meer. Ze zijn liever op straat aan het pingen met hun vriendjes dan dat ze thuis gaan zitten luisteren naar saaie ouders die hen de wet voorschrijven. Echt, internet enzo is een groot probleem, vind ik. Dit was vroeger echt niet zo, maar door al die sociale media lijken dingen steeds erger te worden. Termen als "Facebook-moord" enzo.
Nogmaals, kijk naar de moderne geschiedenis.

De provo's, die maakten de politie en de gemeente behoorlijk het leven zuur. Hadden zij een mobieltje? Facebook? Nope. En toch zaten ze elke dag op de Dam.

De nozems of hoe je ze maar wilt noemen, die waren behoorlijk irritant volgens de oudere generatie, maar weer hadden zij helemaal niks om mee in contact met elkaar te komen. Ze waren er gewoon.

Ookal EMP je heel Nederland, je blijft hangjongeren houden. Dat doen jongeren nou eenmaal, die hangen met elkaar rond, puur om van hun ouders af te zijn die zijn blijven hangen in hun generatie.
quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:03:
[...]

[...]
Oh, afschuwlijk, ze geven elkaar geen hand, maar een boks. En "ouwe" in plaats van gozer, dude, kerel, maat, vriend, kameraad etc.

Idd, helemaal verpest joh....

• chim0
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:06:
[...]

Je weet hopelijk zelf ook wel dat het onzin is of niet? Hier in het Noorden hebben wij die straattaal ook gewoon en eigenlijk nauwelijks van die Marokkaantjes en Turkjes. Dit soort gedrag gaat echt dieper in de maatschappij en zit eigenlijk ondertussen overal. Ongeacht de afkomst.
Bullshit. Welke Nederlander praat als een wannabe neger en doet "boks" en "ouwe"? Kom nou.. :z

• Touchdomex

Touchdomex

Raccoon Michel Jarre

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:08:
[...]

Bullshit. Welke Nederlander praat als een wannabe neger en doet "boks" en "ouwe"? Kom nou.. :z
Ik en je kan opzoeken hoe blank ik ben.

Touchdomex wijzigde deze reactie 04-12-2012 13:09 (7%)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ HTC One

quote:
argro schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:59:
De drie verdachten worden in ieder geval verdacht van doodslag, zie http://www.nu.nl/binnenla...oodslag-grensrechter.html. Conform verwachting dus.
Hoe oud zijn deze verdachten precies? Als ze 15 zijn is de kans nihil dat ze onder het volwassenrecht vallen.

• chim0
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:08:
[...]

Ik en je kan opzoeken hoe blank ik ben.
Waarom doe je dat? Vind je dat stoer ofzo?

Doe gewoon normaal man.. pfff

• Remko24
Weet je wat het is, respect onder jeugd naar ouderen is er wel, maar het is net als Hooligans, je hebt een kleine groep die echt de fout in gaat en die trekken de rest mee qua beeldvorming..

Alles over 1 kam..

Zelfde opmerking dat alle allochtonen criminelen zijn, klopt geen sodemieter van..

• Touchdomex

Touchdomex

Raccoon Michel Jarre

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:09:
[...]

Waarom doe je dat? Vind je dat stoer ofzo?

Doe gewoon normaal man.. pfff
Zit een zekere vorm van ironie in.

Maar vind je het storend dan dat mensen die in Nederland zijn geboren zulk gedrag vertonen?

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
[...]

De bekrompenheid, it's over 9000!

Ik kan zat die dat doen hoor. Ik niet, aangezien ik niet in die subcultuur hoor.

En dat is hun manier van praten. Heb jij er last van? Zo ja, neem eens wat Tolerantie in.

Ik geef je een tip: ga eens rondlopen op een metalfestival of op Castlefest,ik weet zeker dat jij dan heel erg snel gillend terug rent naar de hangjongeren :P

• Teckna
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:18

Teckna

quote:
argro schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:59:
Is de kans niet groot dat ze niet kunnen vaststellen welk van de drie uiteindelijk voor doodslag heeft gezorgd en ze daardoor enkel zware mishandeling met de dood tot gevolg ten laste kunnen worden gelegd?

Dream On, Dream On, Dream On, Dream until your dream come true
Wat is jouw privacy?

• L1nt

L1nt

Nothing is true

quote:
[...]

* L1nt raises hand

samen met paar collega's. Allemaal roomblanke achterhoekers en ben zelf Tukker.

Waarom? Waarom niet? Waarom een hand geven?

Overigens praten we geen wigger-talk....alleen boks ouwe...

L1nt wijzigde deze reactie 04-12-2012 13:19 (7%)

Everything is permitted

• chim0
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:11:
[...]

Zit een zekere vorm van ironie in.
Dude, ik heb je foto's gezien en je ziet eruit als een Hobbit. Je gaat mij niet vertellen dat je zo praat. Of zit je me gewoon in de maling te nemen? :D
quote:
Maar vind je het storend dan dat mensen die in Nederland zijn geboren zulk gedrag vertonen?
Ach man, hou op! Dat is echt iets waar ik me kapot aan erger. Mijn broertje praatte ook zo vroeger, toen ie met Surinamers omging. Maar zo praatte ie ook tegen mij, maar ik heb toen ook tegen hem gezegd dat ie normaal moet doen tegen mij.

Ja, ik erger me daar kapot aan ja. Maar ook Marokkaanse, Turkse of donkere jongens die hier geboren zijn en praten met zo'n achterlijk accentje, walg ik van. Bij mij in het team zit een Surinaamse jongen. Die gast is echt groot en ziet er best "straat" uit maar hij praat gewoon met een normaal Nederlands accent want hij is hier geboren.

FYI, ik ben een Bulgaar. Hier gekomen toen ik 9 jaar oud was en altijd al in Dordt gewoond en ik praat echt met een Dordts accent. Dat is best wel plat, a la vrachtwagenchauffeur plat zeg maar. Dus het kan wel: een Bulgaar die plat Dordts praat. :+

chim0 wijzigde deze reactie 04-12-2012 13:20 (11%)

• Touchdomex

Touchdomex

Raccoon Michel Jarre

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:16:
[...]

Dude, ik heb je foto's gezien en je ziet eruit als een Hobbit. Je gaat mij niet vertellen dat je zo praat. Of zit je me gewoon in de maling te nemen? :D
Zo klein ben ik nu ook weer niet :( Maar ja ik doe dat met enige regelmaat. Net als dat ik soms ook met een enorm accent kan spreken. Krijg je met het Noorden :+
quote:
Ach man, hou op! Dat is echt iets waar ik me kapot aan erger. Mijn broertje praatte ook zo vroeger, toen ie met Surinamers omging. Maar zo praatte ie ook tegen mij, maar ik heb toen ook tegen hem gezegd dat ie normaal moet doen tegen mij.

Ja, ik erger me daar kapot aan ja. Maar ook Marokkaanse, Turkse of donkere jongens die hier geboren zijn en praten met zo'n achterlijk accentje, walg ik van. Bij mij in het team zit een Surinaamse jongen. Die gast is echt groot en ziet er best "straat" uit maar hij praat gewoon met een normaal Nederlands accent want hij is hier geboren.
Het enige wat eigenlijk belangrijk is kunnen ze het. Ik heb ook gewoon in werkkringen mij aan de taal te houden en normaal ABN te spreken maar soms is het nodig ook om op een wat informelere toon te spreken. Hier in het Noorden kunnen dat soort dingen alle kanten op gaan.

Wat vind je dan van blanken die met een zwaar regionaal accent spreken? Ook vreselijk?

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:16:
[...]

[...]

http://www.tolerantie.nu/ misschien iets voor jou?

Een accent krijg je vanzelf hoor, of ga je ook tekeer tegen alle limburgers en brabanders? Of friezen, bloody hell, die zijn echt niet te verstaan, en ik heb er 12 jaar gewoond.

Laat mensen lekker praten zoals ze praten.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ HTC One

quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:19:
[...]
Wat vind je dan van blanken die met een zwaar regionaal accent spreken? Ook vreselijk?
Kunnen we weer terug on-topic aub? Er is een grensrechter overleden...

• chim0
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:19:

Jij bedoelt waarschijnlijk dialect, maar dat bedoel ik niet. Dialect is dialect, daar kan iemand niks aan doen. Als je het wilt weten, Amsterdams is mijn lievelingsdialect.

Nee, ik bedoel gewoon jongeren die stoer praten en stoer doen met hun telefoontjes en pianolakken bontkraag jasjes. Pffff... :r

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
tweaker2010 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:20:
Kunnen we weer terug on-topic aub? Er is een grensrechter overleden...
Modbreak:
Helemaal mee eens, discussies over hoe mensen zich uiten zijn off-topic. Terug on-topic svp.

gambieter wijzigde deze reactie 04-12-2012 13:26 (19%)

• Robkazoe

Robkazoe

Ik snap overigens niet waarom mensen alles zo lopen weg te cijferen met "zo was het vroeger ook al" en "dat doen jongeren nu eenmaal". Omdat het nu zo is, betekent niet dat we het blind moeten accepteren. Nu is er wel een verschil met hangjongeren en een lijnrechter doodschoppen. Maar over het algemeen blijven de rotte appels rot. En het maakt mij geen reet uit of ze "boksen", "ouwe" roepen of lopen rond te hanger. Maar als je auto radios steelt, mensen loopt te bedreigen en winkels aan het overvallen bent, dan kunnen ze 16 uur schoffelen (als er tenminste een aanklacht is) en anders kunnen ze gewoon weer doorgaan waar ze gebleven zijn.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
Robkazoe schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:29:
Ik snap overigens niet waarom mensen alles zo lopen weg te cijferen met "zo was het vroeger ook al" en "dat doen jongeren nu eenmaal". Omdat het nu zo is, betekent niet dat we het blind moeten accepteren.
Er wordt niet weggecijferd met "zo was het vroeger ook". Er worden alleen suggesties gedaan dat het iets van deze tijd is, en dat is niet zo. We moeten uitkijken dat we niet culturele veranderingen gaan koppelen aan de vreselijke excessen, waar dit onder valt.

• chim0
OK, ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar ik gooi het er toch maar uit..

Ik ben echt benieuwd naar de afkomst van de desbetreffende jongens want daar wordt niks over gezegd. Of mag dat niet meer?

There, I said it! En nu niet meteen boos worden en dingen roepen als "generalisatie" of "racisme", maar ik vind het gewoon belangrijk om te weten. Mochten het jongens zijn van buitenlandse afkomst, zegt dat voor mij heel veel.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:43

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:34:

Ik ben echt benieuwd naar de afkomst van de desbetreffende jongens want daar wordt niks over gezegd. Of mag dat niet meer?

There, I said it! En nu niet meteen boos worden en dingen roepen als "generalisatie" of "racisme", maar ik vind het gewoon belangrijk om te weten. Mochten het jongens zijn van buitenlandse afkomst, zegt dat voor mij heel veel.
Als je een beetje de boel gevolgd had...
En nee, ik doel niet op stemmingmakerij, maar mijn vooroordeel is (helaas) ook weer bevestigd...

http://www.geenstijl.nl/m...n_het_waren_allochto.html

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Rukapul

Admin General Chat
quote:

Net zoveel als het voor mij zegt dat jij in de eerste reactie al zelf met geweld dreigt in reactie op een gebeurtenis relaterend aan geweld.

Voel je vrij om over het lijntje te stappen om als beloning eindelijk die permban in ontvangst te nemen. Make my day.

• Robkazoe

Robkazoe

quote:
gambieter schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:32:
[...]

Er wordt niet weggecijferd met "zo was het vroeger ook". Er worden alleen suggesties gedaan dat het iets van deze tijd is, en dat is niet zo. We moeten uitkijken dat we niet culturele veranderingen gaan koppelen aan de vreselijke excessen, waar dit onder valt.
Ik heb het niet alleen over het doodschoppen van een lijnrechter. Ik heb het over de criminele jeugd in de algemene zin. Als jij met je maat een persoon doodrijdt op je scooter en je komt vrij, dan zal het leereffect ook minimaal zijn (ongeacht of het rechtvaardig is of niet). Hetzelfde geldt voor deze jongens zometeen. Als je zometeen weer zo'n uitspraak krijgt dat ze 6 maanden de cel in gaan omdat ze minder jarig zijn, zo'n vervelende jeugd hebben en dat de lijnrechter dit eigenlijk zelf heeft uitgelokt, dan zal het leereffect hier ook minimaal van zijn.

Mijn oud buurjongen (toen 14) heeft ondertussen ook al een aardig record opgebouwd. Het begon klein met snoep stelen, toen op een gegeven moment een keer inbreken bij een clubgebouw (voetbal) voor wat snoep, toen eens een fiets jatten. Dat bleek een lokfiets te zijn dus politie kwam erachter. Toen mocht ie 1 of 2 nachten brommen. "Daar was ie wel van onder de indruk" zei moederlief toen. Een paar maanden verder zijn we nu en hij wordt verdacht van diefstal van autoradios en schijnt hij met drugsdealers om te gaan.

En het maakt mij geen zak uit of het buitenlanders of binnenlanders zijn. Maar laat mensen er nou eens van leren en voedt dit soort lui op. Zorg dat de criminaliteit niet meer loont want dat doet het nu wel in mijn ogen. Pakkans is klein, straffen zijn laag en de slachtoffers voelen zich vaak besodermieterd door het rechtsysteem. En leer ze hun normen en waarden terug te krijgen.
quote:

Ga naar GeenStijl en je hebt je antwoord.

• chim0
quote:
Rukapul schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:40:
[...]

[mbr]Net zoveel als het voor mij zegt dat jij in de eerste reactie al zelf met geweld dreigt in reactie op een gebeurtenis relaterend aan geweld.

Voel je vrij om over het lijntje te stappen om als beloning eindelijk die permban in ontvangst te nemen. Make my day.[/]
Gaan we persoonlijk worden? Doe eens even gewoon.

Ik probeer gewoon een normale discussie te voeren. En ik bedoelde het meer bij wijze van spreken dat als mijn kind zoiets zou flikken, dat ie het zal weten ook, maar het zal nooit zover komen.

Maar goed, ik weet genoeg.

chim0 wijzigde deze reactie 04-12-2012 14:01 (4%)

• loewie1984

loewie1984

music addict!

Dus moeten we daar dan niet wat strakker mee omgaan? Gewoon bepaalde consequenties koppelen aan gedane acties. Actie / reactie, ontstaan / gevolg. Gewoon kinderen zodra ze naar de middelbaar gaan koppelen aan een pop plan en zodra je de boel dreigt te verliezen om welke reden dan ook dan dreigt plaatsing in het military bootcamp van hierboven. Tis allemaal prima dat je geen gymnast bent maar een vmbo'er (dat was ik nl. ooit een vbo'er) maar waar mijn schoonzus ontspoord is heb ik een beter betaalde baan dan menig hbo'er nu. En dat heb ik alleen maar bereikt door daar in te investeren, op het rechte pad te blijven en gefoccussed te zijn op dat gene wat ik wil bereiken.

Kan de regering toch prima instellen, vanaf het moment dat je in de verleiding komt tot aan waar je 'grote mensen carriere' begint, wordt je begeleid door je POP, ga je de fout in > bootcamp, loop je te lamzakken > bootcamp, misdraag je je maatschappelijk > bootcamp.

Niveau zegt niets over mentaliteit, cultuur of instelling, alles is een keuze, maar daar spelen ouders ook een grote rol in en dan kom ik weer terug op wat ik eerder gezegd heb in deze discussie, men zou het recht tot voortplanting moeten beschouwen als een privilege en niet iets als vanzelfsprekend. Ben je een criminele tokkie zonder een concrete toekomst, pech gehad dan houd het bestaan van jou gewoon op. En dat mogen ze best tussentijds evalueren, maar we moeten eens stoppen met de druppeltjes bij een overlopende emmer op te vangen maar gewoon de kraan eens dichtdraaien.

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:05
quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:08:
Dus moeten we daar dan niet wat strakker mee omgaan? Gewoon bepaalde consequenties koppelen aan gedane acties. Actie / reactie, ontstaan / gevolg. Gewoon kinderen zodra ze naar de middelbaar gaan koppelen aan een pop plan en zodra je de boel dreigt te verliezen om welke reden dan ook dan dreigt plaatsing in het military bootcamp van hierboven. Tis allemaal prima dat je geen gymnast bent maar een vmbo'er (dat was ik nl. ooit een vbo'er) maar waar mijn schoonzus ontspoord is heb ik een beter betaalde baan dan menig hbo'er nu. En dat heb ik alleen maar bereikt door daar in te investeren, op het rechte pad te blijven en gefoccussed te zijn op dat gene wat ik wil bereiken.

Kan de regering toch prima instellen, vanaf het moment dat je in de verleiding komt tot aan waar je 'grote mensen carriere' begint, wordt je begeleid door je POP, ga je de fout in > bootcamp, loop je te lamzakken > bootcamp, misdraag je je maatschappelijk > bootcamp.

Niveau zegt niets over mentaliteit, cultuur of instelling, alles is een keuze, maar daar spelen ouders ook een grote rol in en dan kom ik weer terug op wat ik eerder gezegd heb in deze discussie, men zou het recht tot voortplanting moeten beschouwen als een privilege en niet iets als vanzelfsprekend. Ben je een criminele tokkie zonder een concrete toekomst, pech gehad dan houd het bestaan van jou gewoon op. En dat mogen ze best tussentijds evalueren, maar we moeten eens stoppen met de druppeltjes bij een overlopende emmer op te vangen maar gewoon de kraan eens dichtdraaien.
Ik ben het eens met een groot deel van je tekst, echter slaat het deel 'recht op voortplanten' nergens op. Dit soort mensen dan maar chemisch castreren? Oh, je vriendin is toch zwanger? Hoe gaan we bewijzen (ook al is het je vriendin) dat het kind van jou is? Oh, het kind is blijkbaar van jou, dan moeten we maar geforceerd abortus plegen ook al wil je vriendin, welke niks heeft misdaan, dit niet?)

Oh, je hebt X jaar gezeten om te boeten, laten we nu de castratie maar even ongedaan maken...

Zeer vreemde beredenering.

• loewie1984

loewie1984

music addict!

Ik snap jouw beredenering niet helemaal. Tijd zitten voor een misdaad maakt de misdaad niet ongedaan.

Mijn insteek is dat alle hedendaagse maatregelen schijnbaar toch niet helpen. Dus moeten we de touwtjes maar wat strakker aantrekken. De regering moet zich de opvoeding van kinderen door ouders meer aantrekken en daar dan maar wat aan gaan doen. Dus koppel je er in de eerste plek prestatiefactoren aan > Ga je in bootcamp als je niet horen wil, maar voelen!

En ik vind echt dat sommige mensen het recht op voortplanting ontnomen mag worden, de pedo's, de moordenaars, de zware criminelen om eens mee te beginnen en misschien ook nog wel de kruimeldieven, gewoon wat zwaarder inzetten dan komt er misschien eens wat besef waar ze mee spelen wetende dat het voortbestaan van zichzelf in een volgende generatie gewoon aan een zijde draadje hangt. En hopelijk heffen de kanslozen zichzelf hierdoor op, en dat scheelt weer in de sociale voorzieningen.

Maargoed, utopie want volgens mij schend je de rechten van de mens als je dit er door heen wilt krijgen...

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

Er zijn al stapels onderzoeken geschreven met daarin de conclusie: strenger straffen helpt niet.

Bepaalde mensen het recht ontnemen om zich voort te planten vind ik een heel eng idee. Want, nu zijn het grote moordenaars, straks kruimeldiefjes en daarna iedereen met een uitkering "want daar is de meeste criminaliteit" of alle buitenlanders. Of alle rooms-katholieken. Ik voel een Godwin aankomen....

En inderdaad, een straf uitzitten maakt het misdrijf of de misdaad niet ongedaan. Maar, daar is de rechtstaat ook niet opgebouwd. En dat is maar goed ook.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:22:
Maargoed, utopie want volgens mij schend je de rechten van de mens als je dit er door heen wilt krijgen...
Utopie? Het uit de mottenballen halen van eugenetica klinkt eerder als een dystopie.

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

• loewie1984

loewie1984

music addict!

zeg dan gewoon rasverbetering en denkbeeldige samenleving, ik blijf een MBO'er tenslotte he...

maar ik heb daar niets op tegen zelfs als het mij zou raken, moet ik maar beter mijn best doen toch? Mag ik toch zeggen.

Niets mis met naast een erfenisonderzoek ook een idioten onderzoekje te doen.

loewie1984 wijzigde deze reactie 04-12-2012 14:46 (54%)

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:40:
zeg dan gewoon rasverbetering en denkbeeldige samenleving, ik blijf een MBO'er tenslotte he...

maar ik heb daar niets op tegen zelfs als het mij zou raken, moet ik maar beter mijn best doen toch? Mag ik toch zeggen
Dat zeg je nu.

Wacht maar tot je een brief krijgt met:

Beste meneer:

Vanwege uw opleidingsniveau en enkele snelheidsovertredingen voelt de Nederlandsche Staat zich gerechtigd om uw recht op voortplanting te ontnemen. U en uw vrouw/vriendin worden binnen 3 werkdagen op het Rijkssteralisatie-centrum in uw provincie verwacht.

Mocht uw vrouw of vriendin al bezwangerd zijn, dan ondergaat zij een abortus.

Eventuele kinderen van u worden geplaatst is een goed functionerend, HBO-opgeleid gezin"

Komt u niet opdagen, dan kan de rechter een executie-bevel voor u en uw directe familie opleggen.

Prettige dag nog.

• loewie1984

loewie1984

music addict!

Point taken, komen jullie dan eens met een suggestie, wat helpt de doodnormale asociale gewelddadige Nederlander/Buitenlander nog op het rechte pad in dit land???

• argro

argro

quote:
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:36:
Er zijn al stapels onderzoeken geschreven met daarin de conclusie: strenger straffen helpt niet.
Daarbij straffen we in Nederland al vrij streng. Nederland behoort in Europa, samen met het VK en Roemenië, tot de top als het op lengte van straffen aankomt. Ook ontlopen de straffen in Nederland qua lengte die in de VS niet of nauwelijks. Een moordenaar zit in Nederland bijvoorbeeld gemiddeld 100 dagen minder lang vast dan in de VS.

• Robkazoe

Robkazoe

quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:52:
Point taken, komen jullie dan eens met een suggestie, wat helpt de doodnormale asociale gewelddadige Nederlander/Buitenlander nog op het rechte pad in dit land???
Goede vraag. Ik ben wel eens benieuwd wat alle mensen denken die nu hard roepen "bootcamps werken niet/zijn niet realistisch", "hogere straf werkt niet" enzo. Wat is dan wel de oplossing?

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:52:
Nou, aangezien onze strenge straffen blijkbaar voor geen meter helpen.

Schade zelf herstellen [iemand die een bushokje molt mag 'm zelf weer in elkaar zetten] bij vandalisme. Schade zoveel mogelijk verhalen op de dader/daders.

Als het in een bepaald gebied erg onrustig is, een drank/drugs en samenscholingsverbod na 20:00

Taakstraffen, die ook vrij lang zijn en waar de samenleving wat aan heeft.

En focussen op heropvoeden en kansen geven. Niet oneindig, maar 1 of 2.

Dit werkt natuurlijk vooral bij de jongeren die minder zware misdaden en misdrijven plegen.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
argro schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:52:
[...]
Daarbij straffen we in Nederland al vrij streng.
De straffen op zich zijn streng, echter wordt er maar al te vaak een verdiende straf niet uitgedeeld.
Plus dat het voorarrest etc. er vanaf getrokken wordt. Vind ik ook onzin.

Ik zie deze jongens een straf voor zware mishandeling krijgen, terwijl dit toch echt doodslag is.
Omdat nu niet te bewijzen valt wie de dodelijke trap heeft gegeven (als hier uberhaupt al over gesproken gaat worden, omdat hij later overleden is), blijft het bij zware mishandeling.

Deze jongens houden hun mond wel op advies van hun advocaat. Dus geen bewijs wie de uiteindelijke schop gegeven heeft. Straf ze dan alledrie dan voor doodslag.

PdeBie wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:08 (5%)

Nikon D7000 || 500px || Twitter || FnV IRC

• Robkazoe

Robkazoe

quote:
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:01:
[...]

Nou, aangezien onze strenge straffen blijkbaar voor geen meter helpen.

Schade zelf herstellen [iemand die een bushokje molt mag 'm zelf weer in elkaar zetten] bij vandalisme. Schade zoveel mogelijk verhalen op de dader/daders.

Als het in een bepaald gebied erg onrustig is, een drank/drugs en samenscholingsverbod na 20:00

Dit werkt natuurlijk vooral bij de jongeren die minder zware misdaden en misdrijven plegen.
En voor jongeren die een lijnrechter doodschoppen?
quote:
pdebie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:03:
[...]

De straffen op zich zijn streng, echter wordt er maar al te vaak een verdiende straf niet uitgedeeld.

Ik zie deze jongens een straf voor zware mishandeling krijgen, terwijl dit toch echt doodslag is.
Omdat nu niet te bewijzen valt wie de dodelijke trap heeft gegeven (als hier uberhaupt al over gesproken gaat worden, omdat hij later overleden is), blijft het bij zware mishandeling.

Deze jongens houden hun mond wel op advies van hun advocaat. Dus geen bewijs wie de uiteindelijke schop gegeven heeft. Straf ze dan alledrie dan voor doodslag.
En dat hebben mensen net proberen uit te leggen dat dat niet mag. Want dan veroordeel je twee personen die er niets mee te maken hebben. Mijn zege heb je, ik zou het ook lekker simpel houden hoor. Alle drie over een kam...

Robkazoe wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:05 (36%)

• Tha_T
  • Laatst online: 15:38
Verschrikkelijk om te lezen. Het is ook mijn hobby (scheidsen en nee niet binnen het voetbal) en dat er mensen zijn die echt zo ver willen gaan is echt een andere wereld wat mij betreft.
Echter, het is alweer voetbal. Binnen het judo (waar ik scheids) ken ik zulke agressie niet eens. Sterker nog, een onvertogen woord (jup, woord. Zonder aanraking) en je mag per direct voor altijd vertrekken als coach.

En dan ga ik mezelf toch even quoten in een ander medium: "Ik vrees dat we het toch weer af gaan doen als een incident. Als je in de eredivisie van je sport spandoeken als "k*nkerj*den" accepteert ben je mijn inziens de weg vol-le-dig kwijt. Die hele sport is zo rot als wat."

• PdeBie
  • Niet online
quote:
Robkazoe schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:03:

Want dan veroordeel je twee personen die er niets mee te maken hebben.
Niets mee te maken? Ze hebben toch mee geschopt? Dus net zo verantwoordelijk.

• Robkazoe

Robkazoe

quote:
pdebie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:10:
[...]

Niets mee te maken? Ze hebben toch mee geschopt? Dus net zo verantwoordelijk.
Nogmaals, mijn zege heb je. Alleen zo pragmatisch werkt het dus niet. ;(

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Persoonlijk denk ik dat je de rest er omheen er bij moet betrekken.
Iemand stelde voor om gewoon de club te schorsen. Werd door velen als te zwaar bevonden maar IMHO grijpt de rest veel eerder in als die kans reëel is.

De ploeg was al een keer gewaarschuwd. Als het uitsluiting van de gehele club zou betekenen had de club waarschijnlijk allang dat elftal uit de competitie gehaald en word er bij de jeugd ook veel eerder corrigerend opgetreden.

Everything is permitted

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
[...]

Ja lekker, sloop lekker de rechtstaat. "We weten niet wie het geeft gedaan, dus hup, alle verdachten maximale straf"

Vind ik het goed dat ze alledrie voor zware mishandeling veroordeelt worden terwijl er iemand is overleden? Nee.

Moeten we daarom maar de rechtstaat slopen? Ook nee. Vriendjes helpen elkaar nou eenmaal, het zijn nou eenmaal mensen [ookal denken sommigen onder ons dat mensenrechten niet van toepassing op ze zijn, maar ach]

De straf voor een lijnrechter doodtrappen? Als er bewijs is dat jouw trap zijn dood heeft veroorzaakt, paar jaartjes jeugdgevangenis of TBS, beetje opnieuw opvoeden en kijken of hij in de samenleving kan en dan normaal kan doen. En toezicht houden op hem zodat hij niet opnieuw de fout in gaat.

Klinkt idd als een hippie, maar, een 15 jarig jochie trap je niet voor 15 jaar de bak in, zo kweek je juist een veelpleger.

• loewie1984

loewie1984

music addict!

quote:
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:01:
Schade zelf herstellen [iemand die een bushokje molt mag 'm zelf weer in elkaar zetten] bij vandalisme.
No offense maar we zitten niet op de kunstwerken van criminelen te wachten en we willen ook droogstaan bij de bushokjes, zien de bushokjes straks zo uit> /_/ ipv. |_| en dan heb ik nog niet gesproken over materiaal verkwisting en het geld wat de opzichter kost om zo'n kansloos iemand te ondersteunen te begeleiden en in de gaten te houden.

quote:
Schade zoveel mogelijk verhalen op de dader/daders.
gebeurt al, kan niet inschatten hoe erg en of het effect heeft.

quote:
Mooi, schuif ik een dorpje op waar het verbod niet is ingesteld

quote:

Dat laatste, ik ben ook iemand die er voor is dat elke werkeloze zich gewoon voor 32 uur per week ter beschikking mag stellen aan de gemeente om met een prikstok de straat en groenvoorziening schoon te houden, dát kan iedereen, een bushokje vind ik wat te ver gaan. Hebben ze nog 8 uur per week over voor een sollicitatie brief te schrijven.

Maar dan nog vind ik een bootcamp aantrekkelijker dan een kansenprojectje om met gemeentegeld de dieren boerderij op te laten knappen door een paar nono's.

• argro

argro

quote:
[...]

Plus dat het voorarrest etc. er vanaf getrokken wordt. Vind ik ook onzin.

Wat is de definitie van 'de straf die iemand verdiend'. Verdient iemand een straf wanneer het tenlastegelegde niet wettig en overtuigend kan worden bewezen? Jouw pleidooi neigt daar een beetje naar. Voor het rechtsgevoel vanuit de onderbuik misschien goed, maar m.i. geen kant die we op zouden moeten willen.

Over het argument dat niet precies vast te stellen zou zijn wie de fatale trap heeft gegeven, is al genoeg gezegd. Ondanks dat het niet aan een veroordeling voor doodslag (voor allen) in de weg staat, blijft het maar terugkomen, het liefst nog in relatie tot het niet relevante arrest m.b.t. het Nijmeegse scooterdrama.

argro wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:20 (13%)

• L1nt

L1nt

Nothing is true

quote:
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:12:
[...]

Ja lekker, sloop lekker de rechtstaat. "We weten niet wie het geeft gedaan, dus hup, alle verdachten maximale straf"

Vind ik het goed dat ze alledrie voor zware mishandeling veroordeelt worden terwijl er iemand is overleden? Nee.

Moeten we daarom maar de rechtstaat slopen? Ook nee. Vriendjes helpen elkaar nou eenmaal, het zijn nou eenmaal mensen [ookal denken sommigen onder ons dat mensenrechten niet van toepassing op ze zijn, maar ach]

De straf voor een lijnrechter doodtrappen? Als er bewijs is dat jouw trap zijn dood heeft veroorzaakt, paar jaartjes jeugdgevangenis of TBS, beetje opnieuw opvoeden en kijken of hij in de samenleving kan en dan normaal kan doen. En toezicht houden op hem zodat hij niet opnieuw de fout in gaat.

Klinkt idd als een hippie, maar, een 15 jarig jochie trap je niet voor 15 jaar de bak in, zo kweek je juist een veelpleger.
Beetje grijs gebied. Moet je in deze echt kijken wie de uiteindelijke dodelijke trap gaf? Gaan we dan ook kijken wie het dodelijke schot loste als 2 personen een ander neerschieten??
3 personen hebben 1 persoon dusdanig mishandeld dat hij er is aan overleden. IMHO doet het er niet toe welke trap, klap of duw fataal was. Hun gezamenlijke handelen was namelijk dodelijk

Everything is permitted

• PdeBie
  • Niet online
quote:
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:12:
[...]
Weten we wel. Iedereen heeft die drie jongens op de lijnrechter zien intrappen. Alledrie een schop verkocht toch?
quote:
argro schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:14:
[...]
Wat is de definitie van 'de straf die iemand verdiend'. Verdient iemand een straf wanneer het tenlastegelegde niet wettig en overtuigend kan worden bewezen?
Dat bepaald de rechter. Die heeft daar voor gestudeerd en wordt geacht dat hij daar verstand van heeft.
Echter vind ik dat er te vaak een besluit wordt genomen, omdat (ook al wijzen alle bewijzen erop) er iets niet 100% vast staat.
Deze jongens hebben bewust op die man in lopen schoppen. Misschien niet met het doel om hem te vermoorden, maar hij is er wel aan overleden. Dus doodslag.
Echter, omdat niet zeker is wie nu de fatale trap heeft gegeven, komen ze alledrie er vanaf met een straf voor zware mishandeling. En dat klopt gewoon niet in mijn ogen.

--edit--
L1nt zegt hetzelfde, maar iets korter :)

• argro

argro

quote:
pdebie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:20:
[...]

Dat bepaald de rechter. Die heeft daar voor gestudeerd en wordt geacht dat hij daar verstand van heeft.
Echter vind ik dat er te vaak een besluit wordt genomen, omdat (ook al wijzen alle bewijzen erop) er iets niet 100% vast staat.
Heb je daar voorbeelden van?
quote:
Deze jongens hebben bewust op die man in lopen schoppen. Misschien niet met het doel om hem te vermoorden, maar hij is er wel aan overleden. Dus doodslag.
Echter, omdat niet zeker is wie nu de fatale trap heeft gegeven, komen ze alledrie er vanaf met een straf voor zware mishandeling. En dat klopt gewoon niet in mijn ogen.
Je loopt op de muziek vooruit. De aanklacht is (vooralsnog) doodslag en de uitspraak duurt nog wel even. Voorlopig komt dus niemand er vanaf met wat dan ook.

Dat een paar leken, die het wetboek van strafrecht nog nooit van dichtbij gezien hebben, op een forum roepen dat op basis van een niet relevant arrest (Nijmeegs scooterdrama) zeker vrijspraak zal volgen, wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
quote:
L1nt schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:19:
[...]

Beetje grijs gebied. Moet je in deze echt kijken wie de uiteindelijke dodelijke trap gaf? Gaan we dan ook kijken wie het dodelijke schot loste als 2 personen een ander neerschieten??
3 personen hebben 1 persoon dusdanig mishandeld dat hij er is aan overleden. IMHO doet het er niet toe welke trap, klap of duw fataal was. Hun gezamenlijke handelen was namelijk dodelijk
Klopt. Gelukkig biedt het wetboek van strafrecht daar mogelijkheden voor.

argro wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:25 (32%)

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

Je weet niet of ze alle drie de lijnrechter gedood hebben.

We hebben drie verdachten/daders. A, B en C [ik kan ook flauw doen met Ali, Mohammed en Ibrahim, maar ach]

A: Heeft de scheids omver geslagen met 1 vuistslag in het gezicht en heeft 5 trappen in de buik gegeven
B: Heeft tegen de benen en rug staan trappen
C: Heeft enkele malen vol tegen het hoofd van de scheids getrapt, GTA-style

A en B hebben dus wel degelijk zwaar mishandeld, konden hem zo het ziekenhuis in trappen. Maar, tenzij ze 5 minuten zijn bezig geweest, zou ie niet zijn overleden.

C heeft de fatale trappen uitgedeeld. Zonder B was de scheids ook dood geweest [immers A sloeg 'm neer]

Dan is het al niet meer rechtvaardig dat ze alledrie voor mishandeling aangeklaagt worden, aangezien A en B hem niet de fatale trap hebben kunnen geven.

• loewie1984

loewie1984

music addict!

Ach, ik zou het niet zo erg vinden als ze alle 3 gelijk behandeld zou worden, ook een gevalletje beroepsrisico vind ik, zei Opstelten laatst toch (wel in een andere context). Laat de regering eens een statement maken dat het afgelopen is met zinloos geweld.

loewie1984 wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:29 (11%)

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-10 11:20
quote:
loewie1984 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:28:
Ach, ik zou het niet zo erg vinden als ze alle 3 gelijk behandeld zou worden, ook een gevalletje beroepsrisico vind ik, zei Opstelten laatst toch. Laat de regering eens een statement maken dat het afgelopen is met zinloos geweld.
Als er iets is wat ik belachelijk vind is "een statement" van een zaak maken. Ga dan gewoon structureel dit soort zaken harder aanpakken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:51

Angeloonie

Diablo III Addict

quote:
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:26:
Dan is het al niet meer rechtvaardig dat ze alledrie voor mishandeling aangeklaagt worden, aangezien A en B hem niet de fatale trap hebben kunnen geven.
Dat is dus onzin, een juiste trap op de rug kan meer gevolgend hebben dan een trap op een hoofd.

Battletag: <SG>Angeloonie#2758 - Armory - Diabloprogress

• L1nt

L1nt

Nothing is true

quote:

We hebben drie verdachten/daders. A, B en C [ik kan ook flauw doen met Ali, Mohammed en Ibrahim, maar ach]

A: Heeft de scheids omver geslagen met 1 vuistslag in het gezicht en heeft 5 trappen in de buik gegeven

A en B hebben dus wel degelijk zwaar mishandeld, konden hem zo het ziekenhuis in trappen. Maar, tenzij ze 5 minuten zijn bezig geweest, zou ie niet zijn overleden.

C heeft de fatale trappen uitgedeeld. Zonder B was de scheids ook dood geweest [immers A sloeg 'm neer]

Sorry maar er zijn gevallen waarbij 1 goede klap in het gezicht al voldoende was geweest voor dodelijke zwellingen.
En trappen in de buik kan organen beschadigt hebben waardoor er interne bloedingen kunnen ontstaan die te laat ontdekt worden en dus fataal.

En misschien heeft B wel dusdanig tegen het bovenbeen geschopt waardoor de aorta op een bepaald stuk beschadigt was en later open knapte. Hoewel ik niet de medische kennis heb om te weten of zoiets echt kan.

Vooralsnog zou dan alleen B geen fatale klap gegeven hebben in jou voorbeeld als mijn voorbeeld niet kan.

Everything is permitted

• PdeBie
  • Niet online
quote:
argro schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:23:
[...]
Heb je daar voorbeelden van?

[...]
Je loopt op de muziek vooruit. De aanklacht is (vooralsnog) doodslag en de uitspraak duurt nog wel even. Voorlopig komt dus niemand er vanaf met wat dan ook.

Dat een paar leken, die het wetboek van strafrecht nog nooit van dichtbij gezien hebben, op een forum roepen dat op basis van een niet relevant arrest (Nijmeegs scooterdrama) zeker vrijspraak zal volgen, wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Ik ga er vanuit dat je het nieuws volgt en dan weet je ook dat het vaak genoeg gebeurt dat er niet 100% duidelijk is wie wat gedaan heeft en dus de verdachten een mildere straf krijgen.
quote:

We hebben drie verdachten/daders. A, B en C

A, B en C zijn in gevallen als dit toch net zo medeplichtig als wat? Als het nou zo was dat A en B alleen wat schoppen hadden uitgedeeld en C schoot vervolgens met een pistool door het hoofd was het wat anders geweest. Maar nu zijn ze alledrie net zo medeplichtig als wat, omdat niet te bewijzen valt wie de fatale trap heeft uitgedeeld. Tenzij uit autopsie blijkt dat de trappen van C inderdaad de fatale versie blijken. Maar dat weten we tot nog toe niet. En dus tot die tijd alledrie medeplichtig.

PdeBie wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:36 (3%)

• hendrikjan
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Volgens mij hoeft niet bewezen te worden wie de fatale schop heeft gegeven. Het opzet uit 287 Sr, omvat volgens mij, maar pin me er niet op vast, alle opzet varianten uit het Sr. Daaronder begrepen voorwaardelijke opzet. Is de (aanmerkelijke) kans aanvaard dat een bepaalde gevolg intreed? De opzet op de dood zou ook besloten kunnen liggen de aard van de gedraging. Zoals het schoppen tegen het hoofd. Je hoeft dan alleen maar te bewijzen dat iemand heeft geschopt. Ik denk dat veel zal afhangen wat er preicies in de verschillende pv's genoteerd zal worden.

Ik vraag me verder af, of we er iets van gaan merken. Het zijn volgens mij allemaal minderjarigen. Als ze als zodanig behandeld worden, dan zal alles achter gesloten deuren plaatsvinden..

hendrikjan wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:37 (4%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
pdebie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:34:
En dus tot die tijd alledrie medeplichtig.
Medeplichtig =/= schuldig. Argro heeft het al meerdere keren geprobeerd uit te leggen.

• argro

argro

quote:
pdebie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:34:
[...]

Ik ga er vanuit dat je het nieuws volgt en dan weet je ook dat het vaak genoeg gebeurt dat er niet 100% duidelijk is wie wat gedaan heeft en dus de verdachten een mildere straf krijgen.
Naast het nieuws volg ik ook nog ontwikkelingen in het (straf)recht. Ik baseer mijn uitspraken vooral op dat laatste.
quote:
hendrikjan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:36:
Volgens mij hoeft niet bewezen te worden wie de fatale schop heeft gegeven. Het opzet uit 287 Sr, omvat volgens mij, maar pin me er niet op vast, alle opzet varianten uit het Sr. Daaronder begrepen voorwaardelijke opzet. Is de (aanmerkelijke) kans aanvaard dat een bepaalde gevolg intreed? De opzet op de dood zou ook besloten kunnen liggen de aard van de gedraging. Zoals het schoppen tegen het hoofd. Je hoeft dan alleen maar te bewijzen dat iemand heeft geschopt. Ik denk dat veel zal afhangen wat er preicies in de verschillende pv's genoteerd zal worden.
Exact. Opzet ziet in dat geval op de handeling, niet op het gevolg. De term 'opzet' in het strafrecht is anders dan die in het dagelijks leven. Bijvoorbeeld 'ik deed het niet met opzet (niet expres)' betekent in het dagelijks leven dat je het gevolg niet had beoogd. In het strafrecht is dat echter niet / minder relevant. Het gaat erom of de handeling bewust (gewild) is uitgevoerd en een bepaalde kans daarmee voor lief is genomen. Wanneer je iemand tegen het hoofd schopt zou je kunnen bepleiten dat je daarmee de kans op dodelijk letsel voor lief neemt, althans, had moeten weten dat dat gevolg tot de mogelijkheden zou behoren. Ook al is de dood van het slachtoffer niet bedoeld, dan kan toch een veroordeling voor doodslag volgen.

argro wijzigde deze reactie 04-12-2012 15:44 (65%)

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013