Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 05:11
Junioren slaan grensrechter in elkaar na wedstrijd

Pfff, te ziek voor woorden. :r

Als mijn zoon of dochter zoiets zou flikken, eindigt deze echt in een rolstoel. Maar zover zal het nooit komen want deze kinderen zullen fatsoenlijk opgevoed worden. Iets, wat tegenwoordig ver te zoeken is. :(

chim0 wijzigde deze reactie 03-12-2012 10:58 (36%)

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:10

tweaker2010

FP ProMod

@ HTC One

quote:
"Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag''
Ehhh... en de grensrechter dan? De daders komen er waarschijnlijk af met een taakstrafje... tja

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:28
Er is namens het bestuur ook een brief naar de familie gestuurd meen ik op de Telegraaf gelezen te hebben....

K to the KillaZ

• L1nt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:13

L1nt

Nothing is true

quote:
chim0 schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:55:

Als mijn zoon of dochter zoiets zou flikken, eindigt deze echt in een rolstoel. Maar zover zal het nooit komen want deze kinderen zullen fatsoenlijk opgevoed worden. Iets, wat tegenwoordig ver te zoeken is. :(
Vaak zijn de ouders net zo ziek (NB: geen persoonlijk verwijt)....Die schelden vaak nog harder dan de kids.
Je zult zelden een ouder tegenkomen die tegen de coach zegt "haal jij hem eraf of moet ik het zelf doen..." als zoonlief zich misdraagt.

Dat gezegd wanneer grijpt een coach in?? Zelf probeerde ik ze nog wel te corrigeren toen ik nog leider was.

Everything is permitted

• chim0
quote:
L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:43:
[...]

Zelf probeerde ik ze nog wel te corrigeren toen ik nog leider was.
Precies. Daarom ben ik ook gestopt met trainen van E4. Allemaal van die kampertjes en asofiguren. Mannetjes van 9 jaar met oorbelletjes, een Barca tenuetje en paarse lakken schoentjes. En kankeren en klieren tegen mekaar dat ze deden en die ouders staan gewoon langs de kant en doen niks. Maar zo ging het ook tijdens de wedstrijd. Ik voelde me meer opvoeder dan trainer.

Ben er ook mee gekapt want daar heb ik echt geen zin in. En ik heb ook jongens van de E1 getraind, die gewoon fatsoenlijk zijn opgevoed en zich alleen maar bezig hielden met voetballen. Maar dat merk je ook gewoon aan die jongens, wat voor achtergrond ze hebben. Ik was vroeger zelf ook een klier maar iemand in elkaar slaan? Nee.

Maar gewoon in het algemeen, ik ben nu 31 jaar maar als ik kijk naar de jongeren van nu en ik vergelijk mezelf 10 jaar geleden, zit er een wereld van verschil. En ik snap het wel, elke generatie is anders met de komst van internet MSN en Facebook veranderen dingen ook, maar het lijkt wel of kinderen tegenwoordig volledig los zijn. Totaal geen controle of wat dan ook van de ouders. En we zien het toch dagelijks? Allemaal gekkigheden die gebeuren. Fucking Facebook-moord. Wie had zoiets 10 jaar geleden uberhaupt kunnen verzinnen?

Maar je ziet het ook met de "profs". Allemaal van die straatventjes met stoere straattaal en stoer gedrag. Al die gastjes bij Ajax en Feyenoord nu, zijn gewoon straatschoffies. Echt to-taal niks professioneels aan.

Sorry, maar ik kan daar echt niet tegen. Op de voetbal bij ons ook. Al die ventjes met hun Blackberries "Boks oude, boks ouwe" Pffff... wannabe gangstertjes. "Ouwe" is een Amsterdamse uitdrukking en je woont in Dordt. Echt wtf... _O-

chim0 wijzigde deze reactie 03-12-2012 14:41 (6%)

• KillaZ
  • Laatst online: 00:28
quote:
chim0 schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:38:
[...]

Precies. Daarom ben ik ook gestopt met trainen van E4. Allemaal van die kampertjes en asofiguren. Mannetjes van 9 jaar met oorbelletjes, een Barca tenuetje en paarse lakken schoentjes. En kankeren en klieren tegen mekaar dat ze deden en die ouders staan gewoon langs de kant en doen niks. Maar zo ging het ook tijdens de wedstrijd. Ik voelde me meer opvoeder dan trainer.

Ben er ook mee gekapt want daar heb ik echt geen zin in. En ik heb ook jongens van de E1 getraind, die gewoon fatsoenlijk zijn opgevoed en zich alleen maar bezig hielden met voetballen. Maar dat merk je ook gewoon aan die jongens, wat voor achtergrond ze hebben. Ik was vroeger zelf ook een klier maar iemand in elkaar slaan? Nee.

Maar gewoon in het algemeen, ik ben nu 31 jaar maar als ik kijk naar de jongeren van nu en ik vergelijk mezelf 10 jaar geleden, zit er een wereld van verschil. En ik snap het wel, elke generatie is anders met de komst van internet MSN en Facebook veranderen dingen ook, maar het lijkt wel of kinderen tegenwoordig volledig los zijn. Totaal geen controle of wat dan ook van de ouders. En we zien het toch dagelijks? Allemaal gekkigheden die gebeuren. Fucking Facebook-moord. Wie had zoiets 10 jaar geleden uberhaupt kunnen verzinnen?

Maar je ziet het ook met de "profs". Allemaal van die straatventjes met stoere straattaal en stoer gedrag. Al die gastjes bij Ajax en Feyenoord nu, zijn gewoon straatschoffies. Echt to-taal niks professioneels aan.

Sorry, maar ik kan daar echt niet tegen. Op de voetbal bij ons ook. Al die ventjes met hun Blackberries "Boks oude, boks ouwe" Pffff... wannabe gangstertjes. "Ouwe" is een Amsterdamse uitdrukking en je woont in Dordt. Echt wtf... _O-
Lol, over generalisatie gesproken :D :+

K to the KillaZ

• chim0
quote:
KillaZ schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:46:
[...]

Lol, over generalisatie gesproken :D :+
Generalisatie? Ga maar kijken op staart. De bontkraagjes vliegen je om je oren.

En nog maar te zwijgen over de meisjes. :X

Trouwens, ook de kinderen van wat nettere ouders (althans, dat maak ik op uit hoe ze zich kleden en hun kapsel, ook al zegt dat misschien niks) praten met een negeraccent. Gewoon een normale, Nederlandse jongen met zo'n stoer Marokkaans nep accentje. Ze gaan er in mee. Echt walgelijk gewoon. :r

chim0 wijzigde deze reactie 03-12-2012 14:52 (33%)

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
chim0 schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:55:

Het wordt nog erger, de grensrechter in kwestie is zojuist overleden. Zie http://www.nu.nl/binnenla...ter-almere-overleden.html

Mag hopen dat het OM ze nu voor moord (wordt lastig vrees ik) of op zijn allerminst doodslag gaat vervolgen?

Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:12

Sargan

Filmfreak...

Moord niet dat is immers altijd met voorbedachte rade, het zal doodslag worden of mishandeling met zwaar lichamelijk letsel/dood tot gevolg.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-10 13:36

loewie1984

music addict!

triest, zeer triest dit. Mag hopen dat de KNVB ook op gaat acteren, hoe kan ik moeilijk inschatten en of het een haalbare kaart wordt evenmin, maar er moet hier een duidelijk signaal afgegeven gaan worden dat er geen enkele vorm van disrespect meer getolereerd wordt richting mensen van de KNVB nog mensen die publiek hun functie uitvoeren.

gallery | flickr | discogs | blog

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-10 14:26
quote:
Sargan schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:30:
Moord niet dat is immers altijd met voorbedachte rade, het zal doodslag worden of mishandeling met zwaar lichamelijk letsel/dood tot gevolg.
Goed begin van je leven, op 15 of 16-jarige leeftijd iemand doodschoppen om een voetbalwedstrijd; dat wordt vast een succesverhaal. :X

XBOX Live: SolaufeinNL

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 24-10 12:17
Verschrikkelijk inderdaad.

Wat mij betreft straffen ze de vereniging zelf ook zwaar en agressiviteit op de voetbalvelden ook; Het zelfreinigende vermogen is blijkbaar gewoon weg. Alle teams van die vereniging rest van dit seizoen uit de competitie halen bijvoorbeeld en dit als standaardstraf bij zulke vormen van agressiviteit.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Vereniging is al gestraft, het team is immers uit competitie genomen, en de drie leden die de grensrechter om het leven gebracht hebben zijn geroyeerd (geen idee voor hoe lang).

• rik86
Als ik eerlijk ben vind ik dat niet voldoende. Je bent als hele vereniging verantwoordelijk hoe je leden zich gedragen en hoe de sfeer is. Op het moment dat je continue duidelijk optreedt tegen onacceptabel gedrag dan zal dit ook zelden voorkomen en excessen zoals deze helemaal niet.

De vereniging heeft daar als geheel in gefaald blijkbaar, dus dan is een straf voor de hele vereniging in mijn ogen op zijn plaats.

Daarbij komt ook nog eens (al heb ik dit via geenstijl, niet de meest betrouwbare bron in mijn ogen) dat de vereniging kickbox-training aan biedt aan de leden om weerbaarheid te vergroten. Dat vind ik niet getuigen van slim beleid.

Een idee zou zijn dat er gewoon standaardstraffen komen zoals bijvoorbeeld
1e keer excessief geweld: team rest van het seizoen uit de competitie, daders levenslang geroyeerd
2e keer binnen bijv. 5 jaar: zelfde als boven + alle teams punten in mindering
3e keer binnen 5 jaar: Vereniging in z'n geheel geroyeerd van de sportbond.

ps. Ik weet hoe moeilijk het is om zulke dingen te regelen, ik zit zelf in het bestuur van een teamsportvereniging

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:03

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
rik86 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:41:
Als ik eerlijk ben vind ik dat niet voldoende. Je bent als hele vereniging verantwoordelijk hoe je leden zich gedragen en hoe de sfeer is. Op het moment dat je continue duidelijk optreedt tegen onacceptabel gedrag dan zal dit ook zelden voorkomen en excessen zoals deze helemaal niet.

De vereniging heeft daar als geheel in gefaald blijkbaar, dus dan is een straf voor de hele vereniging in mijn ogen op zijn plaats.

Daarbij komt ook nog eens (al heb ik dit via geenstijl, niet de meest betrouwbare bron in mijn ogen) dat de vereniging kickbox-training aan biedt aan de leden om weerbaarheid te vergroten. Dat vind ik niet getuigen van slim beleid.

1e keer excessief geweld: team rest van het seizoen uit de competitie, daders levenslang geroyeerd

ps. Ik weet hoe moeilijk het is om zulke dingen te regelen, ik zit zelf in het bestuur van een teamsportvereniging
Jij wilt serieus alle teams van een vereniging straffen door de acties van 1, of in dit geval 2, hersenloze? Alsof de vereniging zelf blij is met dit voorval.

Bij een club in de buurt zou je door acties van een select aantal 78 teams uit de competitie nemen. En je denkt dat dat positieve gevolgen gaat hebben?

Napo wijzigde deze reactie 03-12-2012 16:47 (5%)

• L1nt

L1nt

Nothing is true

quote:
Napo schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:44:
[...]

Jij wilt serieus alle teams van een vereniging straffen door de acties van 1, of in dit geval 2, hersenloze? Alsof de vereniging zelf blij is met dit voorval.

Bij een club in de buurt zou je door acties van een select aantal 78 teams uit de competitie nemen. En je denkt dat dat positieve gevolgen gaat hebben?
Mja, dubbel gevoel. Die jongens spelen de komende jaren iig niet meer. De club heeft even een slecht imago maar over een paar jaar is iedereen het vergeten en bestaat de kans dat de club weer te laat ingrijpt met zulke figuren.

Straf je gewoon de gehele club, betrek je ook een hele groep erbij om juist zuiverend op te treden.

Aan de andere kant kun je je afvragen of het bij zulk volk uberhaubt helpt.....

Overigens schijnt de zoon ontkent te hebben dat zijn vader is overleden......

Everything is permitted

• loewie1984
  • Laatst online: 24-10 13:36

loewie1984

music addict!

quote:
Napo schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:44:
[...]

Ja waarom niet, die mannen hoeven na hun 2de vergrijp toch niet meer bij die verening actief te zijn. De vereniging kan daar toch ook zelf al actie op ondernemen.

Ik vraag mij trouwens af, voor wat betreft verenigingen zijn er gedragsregels opgenomen in het regelement? Niet dat die nu zalig makend, gelezen of nageleefd worden, maar puur voor de interesse even de vraag...

gallery | flickr | discogs | blog

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Ik zie het bij zulke grote clubs wel gebeuren dat de ouders komend weekend vol schande spreken over dit maar nog niet echt gaan ingrijpen als hun kind zich misdraagt. Al is het maar verbaal.

Everything is permitted

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:02:
[...]

Overigens schijnt de zoon ontkent te hebben dat zijn vader is overleden......
Dat blijkt om een spraakverwarring te gaan, hij is wel degelijk klinisch dood verklaard.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:54
quote:
loewie1984 schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:04:
[...]

Ja waarom niet, die mannen hoeven na hun 2de vergrijp toch niet meer bij die verening actief te zijn. De vereniging kan daar toch ook zelf al actie op ondernemen.

Ik vraag mij trouwens af, voor wat betreft verenigingen zijn er gedragsregels opgenomen in het regelement? Niet dat die nu zalig makend, gelezen of nageleefd worden, maar puur voor de interesse even de vraag...
Hiervoor moet je niet de verenigingen aanspreken maar de KNVB. Die kan heel eenvoudig d.m.v. intrekken van de spelerspas een speler schorsen en dit communiceren naar de andere deelnemende verenigingen in de regio. Maar de KNVB doet niets of nauwelijks tenminste als het om het terugdringen van geweld gaat. Als het over geldzaken gaat dan is de KNVB wel heel actief. Op het innen van gelden op gele kaarten en licenties kent deze partij geen pardon en neemt het forse stappen als het niet op tijd binnen is. Maar een paar verstandige en preventieve maatregelen om geweld op het veld te voorkomen helaas niet zo veel vaart achter.
Uiteraard valt de vereniging ook aan te spreken maar vergeet niet dat 98% van dit soort verenigingen vrijwilligers werken. Het is geen bedrijf waar je "even" wat trainers aan de kant zet, het is eerder andersom. Het is al heel wat als je een vader hebt gevonden die bereid is om een teampje te begeleiden.

Miki wijzigde deze reactie 03-12-2012 17:20 (0%)
Reden: Typo' e.d.

• Napo

Napo

quote:
loewie1984 schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:04:
[...]

Die mannen jongens niet nee maar om daar nu tig teams voor te straffen gaat nogal ver.

• rik86
Bij herhalend wangedrag vanuit teams binnen een vereniging dus wel; Dat er wel eens iets mis gaat, daar kan je als vereniging helaas weinig aan doen. Maar als er binnen 5 jaar 2x (of vaker) een ernstig geweldsincident optreedt, dan is er in mijn ogen wat mis met de vereniging. Zo'n vereniging heeft wat mij betreft dan ook geen bestaansrecht, dus daar passen zulke straffen in mijn ogen prima bij. Helemaal omdat het een teamsport is en er in principe in een team voldoende zelfreinigend vermogen zou moeten zijn.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Vos

AFCA

quote:
rik86 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:41:

quote:
rik86 schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:31:
Bij herhalend wangedrag vanuit teams binnen een vereniging dus wel; Dat er wel eens iets mis gaat, daar kan je als vereniging helaas weinig aan doen. Maar als er binnen 5 jaar 2x (of vaker) een ernstig geweldsincident optreedt, dan is er in mijn ogen wat mis met de vereniging. Zo'n vereniging heeft wat mij betreft dan ook geen bestaansrecht, dus daar passen zulke straffen in mijn ogen prima bij. Helemaal omdat het een teamsport is en er in principe in een team voldoende zelfreinigend vermogen zou moeten zijn.
Je bent zeker als vereniging verantwoordelijk voor bepaald gedrag op de velden, maar tegen zulk excessief gedrag kan een vereniging zich ook lastig wapenen.

Een onderzoek instellen naar een vereniging is zeker goed, maar je kan niet blind zeggen dat een club na x incidenten niet deugt imo. Een individu kan het een vereniging dan mooi lastig maken. Maar ik hoop dat na 1 incident er zo´n onderzoek plaatsvind, waardoor je eventuele toekomstige incidenten wellicht kan voorkomen als blijkt dat een vereniging faalt in bepaalde dingen.

Vos wijzigde deze reactie 03-12-2012 17:43 (54%)

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013, 2014

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Mja bepaalde clubs hebben wel een imago.

Ik weet nog wel dat we op gegeven moment naar Glanerbrug moesten. Die plaats alleen al had de slogan Glanerbrug, mes in de rug......En het was dan ook geregeld raak met de elftallen daar.

1x bijna met knikkende knieën het veld op gegaan vanwege die reputatie van de club. En wonder boven wonder ging alles goed....tot zo'n 15-20 minuten voor het eind. Zonder ook maar enige echte aanleiding ontspoorde het totaal. Kameraad had later de noppen op de rug staan.
Hun leider was er toen ook helemaal klaar mee "alweer trammelant!! we halen het elftal uit de competitie...."

Everything is permitted

• Jefrim
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:16

Jefrim

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Echt vreselijk wat er met die grensrechter is gebeurd. Over zulk soort dingen kan ik echt zo boos over worden. Dat je een keer de scheids de huid vol scheld, daar kan ik me nog wel een beetje bij voorstellen, zal ik vroeger ook wel eens gedaan hebben in een adrenaline rush, maar dat je hem "doodschopt", dat zou totaal niet in mij opkomen.
Gelukkig zijn die spelers geroyeerd, want ik afgelopen maand is er ook na de wedstrijd Fc Lieden- Kesteren, een speler van Lieden in elkaar geslagen door 2 spelers van Kesteren op het toilet. Zie bericht:
quote:
LIENDEN - Een 24-jarige speler van het eerste zaterdagelftal van FC Lienden uit Culemborg is zaterdagmiddag op een toilet in elkaar geslagen door een voetballer van Kesteren. De 27-jarige man uit Rhenen wordt beschuldigd van mishandeling.

Een andere Kesteren-speler van 40 jaar hield de deur dicht en is aangehouden op verdenking van betrokkenheid. Het incident had plaats in de kantine op sportpark Abdijhof na de wedstrijd FC Lienden-Kesteren. De verdachten zijn spelers van Kesteren 2, die eerder die dag tegen Lienden 2 gespeeld hadden. Het slachtoffer liep diverse kneuzingen en een bloeduitstorting op. Bovendien is zijn vinger gebroken. Voorzitter Dick van Ommeren van FC Lienden spreekt van een dramatisch verhaal: "We gaan aangifte doen bij de politie. Zijn vinger zit in het gips en hij mag zeker zes weken niet spelen van de arts.'' Voorzitter Jaap Klaassen van Voetbalvereniging Kesteren betreurt de situatie en zegt de zaak eerst te willen onderzoeken.
Bron Gelderlander
En na aanleiding van de gebeurtenis met de lijnrechter zocht ik het weer even op en nu las ik tot mijn verbazing dit bericht :| :
quote:
KESTEREN - De twee spelers van voetbalvereniging Kesteren die vorig weekend FC Lienden-speler Damei Andringa op het toilet in elkaar sloegen, worden door de club niet geroyeerd. "We willen het gebeurde niet bagatelliseren en distantiëren on van geweld op en om het voetbalveld.
Maar het incident vond plaats twee uur na de wedstrijd. Waar staan wij dan als voetbalclub?" zegt Jaap Klaassen, voorzitter van voetbalvereniging Kesteren. Wel worden er strafmaatregelen genomen. Wat deze precies inhouden wil Klaassen niet kwijt: "Daarop komen alleen maar reacties. We doen het nooit goed."
Wat ongelofelijk laf van het bestuur van Kesteren. Hiermee geef je niet bepaald een goed voorbeeld. Zulk soort mensen wil je toch niet voetbal elftal hebben spelen.. :r

• L1nt

L1nt

Nothing is true

Inmiddels is de beste man wel overleden melden ze op het nieuws. :(

Everything is permitted

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:32

Robkazoe

Zo nu en dan lees je eens wat nieuwsberichten en in tijden van crisis is dat allemaal niet even vrolijk. Maar sommige dingen snap ik gewoon echt niet. Even voor de duidelijkheid, ik ben 27 jaar maar ik betwijfel soms echt of het ooit nog goed gaat komen met dit land.
Mishandelde grensrechter klinisch dood
41-jarige man lijkt verwondingen niet te gaan overleven
De 41-jarige grensrechter uit Almere die zondag werd gemolesteerd door drie jongens van 15 en 16, zal naar alle waarschijnlijkheid aan zijn verwondingen overlijden.
De man is klinisch dood verklaard, bevestigt de politie Almere maandag tegenover NU.nl.
Nu heb ik in mijn jonge jaren ook 1,5 jaar op voetbal gezeten. En op straat vond ik het af en toe ook nog wel leuk. En ook ik was het niet altijd eens met de scheidsrechter. Maar hoe kom je in godsnaam in een staat dat je bij voetbal, een vriendschappelijk spelletje, je de vrijwillige grensrechter afslacht en neerschopt? Wat bezielt je dan in godsnaam?

Maar dit is niet het enige voorbeeld. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde FaceBook moord. Pubers van een jaar of 16 die een opdracht geven aan een andere ~16 jarige om iemand ook weer te vermoorden. Het het krankzinnige is dat ze na een jaar cel alweer buiten staan omdat ze onder het jeugdrecht vallen. Als je zo volwassen bent om mensen te vermoorden, ga dan even lekker 14 jaar brommen ofzo. Hoe kan het land in 10 jaar tijd zo afglijden?

Maar niet alleen pubers zijn mij een doorn in het oog. "Volwassen" mensen kunnen er ook wat van.
De Volkskrant meldde zaterdag op basis van een concept-versie van het onderzoeksrapport dat directieleden en adviseurs twee lease-auto's per persoon hadden, naast een ov- en taxivergoeding. Ook zou het hoofd huisvesting zijn eigen huis hebben laten opknappen op kosten van Amarantis.
De geweldige Amarantis groep met die topbestuurders. Laten we dus even een opsomming maken:
- Leasebak #1
- Leasebak #2
- Vrij reizen OV
- Taxi vergoeding
http://yoyodawgdawg.com/pics/yo-dawg-the-original.jpgWTF, waar heb je 2 auto's, het OV en taxi's voor nodig? Dit gaat toch helemaal nergens over. Je verdient f*cking 200K+. Als je wilt, kun je 4 BMWs per jaar kopen en nog wil je 2 leasebakken onder je reet hebben. Moar MOAR!

Maar onderwijs-instellingen zijn niet de enige. Ook de woningbouw gaat helemaal los:
Vestia kwam in de problemen doordat er op grote schaal gespeculeerd werd met derivaten, een soort verzekeringsproducten.
Dus na tonnen geldt op te halen als CEO, CIO of wat dan ook, staat er nu een woningbouwvereniging op omvallen. Ik heb drie vragen hierover:
1. Waarom belegt Vestia in derivaten?
2. Waarom belegt Vestia in derivaten?
3. Waarom belegt Vestia in derivaten?
Je bent een woningbouwverenging. Je moet je richten op het bouwen van woningen en het verhuren hiervan. Hoe moeilijk wil je het hebben? En waar is die directeur ook al weer? Owja, ergens op een bounty eiland en zal nooit gepakt worden.

Ben ik nu de enige die keer op keer gek wordt van dit soort idiote berichten in de wereld? Kan het nog gekker en nog veel belangrijker, waar eindigt dit?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:27
Oké ik geef toe, bij het lezen van de titel dacht ik dat demichel een topic had gemaakt.

Maar waar het heen gaat met het land? Zelfde plek als waar het vandaan komt. Tuurlijk hoop ik ook dat degene die de grensrechter hebben mishandelt zich nooit kunnen voortplanten, echter ik leef niet in de illusie dat het vroeger niet gebeurde en we allemaal elkaar knuffelde.

En dat mensen binnenhalen wat ze kunnen binnenhalen, denk je dat dat vroeger niet gebeurde? Persoonlijk vind ik het probleem dan ook niet zozeer dat ze lekker aan het graaien zijn, maar dat het systeem het mogelijk maakt dat ze dat doen.

Even voor de duidelijkheid: er is niks mis met gebruik van derivaten door een woningbouwvereniging. Erin speculeren is uiteraard niet hun core business (en daarin is het bij Vestia verkeerd gegaan), maar het gebruik ervan kan prima.

• VasZaitsev
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:36

VasZaitsev

Nu in 4K!

Die grensrechter is doodslag, geen moord. En noem me naïef, maar ik geloof niet dat die jochies dachten "laat ik die grensrechter eens doodtrappen" Ja, ze moeten gestraft worden en hulp hebben ze ook wel nodig. Maar ze voor 15 jaar in de bak gooien voor doodslag is nou niet bepaald nuttig. Komen ze er op hun 30ste uit, hebben ze nieteens de middelbare school afgemaakt. Ik denk niet dat ze het goede pad opgaan dan.

Facebookmoord: tja, heel rot. Maar, het gebeurd. Ook zonder facebook was het wel gebeurt. Dit soort dingen gebeurden 10 jaar geleden ook hoor. En 100 jaar geleden ook. We zijn mensen. Wij kunnen nou eenmaal moorden.

Amerantis is ook een typisch gevalletje "wij zijn mensen": nooit tevreden met wat we hebben, altijd meer, altijd sneller. En ja, als je het op die manier kan, waarom niet? Overheid let toch niet op.

En waarom moet de woningbouwvereniging beleggen? Simpel, er moet wel poen zijn om huisjes te bouwen. Lang leve de marktwerking.

En de oude grieken waren ook al aan het schelden op de toenmalige jeugd van tegenwoordig en dachten dat de wereld eraan ging. Maar dik 3000 jaar later zijn er nogsteeds mensen.

Zo werkt het nou eenmaal, en zal het altijd blijven.

Tip van Vas: kijk naar wat je zelf kan veranderen en verbeteren aan jouw wereld, want dé wereld is niet te veranderen door 1 man.

I have the shiniest meat bicycle!

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:11
quote:
VasZaitsev schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:19:
Die grensrechter is doodslag, geen moord. En noem me naïef, maar ik geloof niet dat die jochies dachten "laat ik die grensrechter eens doodtrappen" Ja, ze moeten gestraft worden en hulp hebben ze ook wel nodig. Maar ze voor 15 jaar in de bak gooien voor doodslag is nou niet bepaald nuttig. Komen ze er op hun 30ste uit, hebben ze nieteens de middelbare school afgemaakt. Ik denk niet dat ze het goede pad opgaan dan.
:F Dit soort reacties krijg ik echt altijd jeuk van... Bedek het met 20 mantels der liefde, maar dit is gewoon zinloos geweld met dood als gevolg, ja doodslag volgens de wet, maar moord in de ogen van ieder ander.

Hulp nodig? HULP NODIG? 15 jaar in de bak niet nuttig? Hun leven verkloot als ze eruit komen? Dat soort dingen schieten jou te binnen bij het lezen van deze zaak?

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

Ja, dat soort dingen schieten mij inderdaad binnen. En de wet is de wet. En ik ben heel blij in een rechtstaat te wonen.

Aangezien het nederland nog meer schaadt als ze zometeen 15 jaar opgevoedt zijn door criminelen en geen enkele toekomst hebben. Wat denk jij dat ze gaan doen? Een LOI cursus slachtofferhulp, vrijwilligerswerk in het dierenasiel en koffie delen bij oude omaatjes in het bejaardentehuis?

Die gaan lekker roofovervallen plegen, afpersen, dat soort geweldige dingen.

Alleen maar omdat ze zo nodig gestraft moesten worden.

Is het erg voor de familie van die grensrechter? Natuurlijk, dat ontken ik ook echt niet. Moeten we jochies van 15 jaar in de bak gooien voor 15 jaar omdat het zo zielig is? Nee. Daarmee verplaats je het probleem.

Ja, ze moeten gestraft worden, maar ook een kans krijgen op het rechte pad. draaideurcriminelen kosten alleen maar geld en maken nogmeer slachtoffers.

Ik krijg jeuk van die ondoordachte onderbuikgevoelens....

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-10 16:27

Silent Thunder

Jeon Ji-hyun O+

Dit soort dingen gebeurden vroeger net zo goed; echter dook de media er toen niet zo snel/efficient op als nu.

Bovendien was er ook minder controle, dus de financiele top kon makkelijk hun gang gaan. Nu worden er steeds meer dingen transparant; dus er komt ook meer naar buiten wat aan de kaak kan worden gesteld.

Op dat gebied gaan we wel de goede kant op

Silent Thunder wijzigde deze reactie 03-12-2012 18:48 (61%)

// Nikon D300
// 10.5mm f/2.8 // 17-55mm f/2.8 // 70-200mm f/2.8 VR // TC-14E II

• Kev0
  • Niet online
Teveel egoïstische en hebberige mensen en te weinig opvoeding en normen en waarden.

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Silent Thunder schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:45:
Dit soort dingen gebeurden vroeger net zo goed; echter dook de media er toen niet zo snel/efficient op als nu.
Oh, jawel hoor, In ieder geval de afgelopen 2 decennia duikt de media er minstens net zo gulzig op, maar blijkbaar vergeten mensen dat het 5/10/15/20 jaar geleden minstens net zo erg was, is het niet juist zo dat zware misdrijven al jaren dalen?
Het geheugen van de mens is gewoon niet zo goed ;)

Tweakers | We set technology on the taste

• Viper®
  • Niet online
quote:
VasZaitsev schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:44:
Ja, dat soort dingen schieten mij inderdaad binnen. En de wet is de wet. En ik ben heel blij in een rechtstaat te wonen.

Aangezien het nederland nog meer schaadt als ze zometeen 15 jaar opgevoedt zijn door criminelen en geen enkele toekomst hebben. Wat denk jij dat ze gaan doen? Een LOI cursus slachtofferhulp, vrijwilligerswerk in het dierenasiel en koffie delen bij oude omaatjes in het bejaardentehuis?

Alleen maar omdat ze zo nodig gestraft moesten worden.

Is het erg voor de familie van die grensrechter? Natuurlijk, dat ontken ik ook echt niet. Moeten we jochies van 15 jaar in de bak gooien voor 15 jaar omdat het zo zielig is? Nee. Daarmee verplaats je het probleem.

Ja, ze moeten gestraft worden, maar ook een kans krijgen op het rechte pad. draaideurcriminelen kosten alleen maar geld en maken nogmeer slachtoffers.

Ik krijg jeuk van die ondoordachte onderbuikgevoelens....
Lijkt mij persoonlijk ook weer niet de oplossing.

"Ja als ze 15 jaar krijgen dan zijn ze straks 30 en dan kost het de maatschappij alleen maar geld, dus we straffen ze wel niet"

Ik was er niet bij, maar ik begrijp dus dat die een tweede keer getackeld is en er met voetbalschoenen met noppen tegen ze hoofd getrapt is.
Call me old fashion, maar ik zeg voorbedachte raden, moord en hoppa levenslang ;w

Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

• ardana
  • Niet online

ardana

Toch?

Het is kwestie van schaalvergroting.

Als jij 'n aanbieding ziet van iets dat je wel kunt gebruiken, zul je 'm ook niet laten liggen, ongeacht waar het vandaan komt. Slechts een fractie van ons is bereid om meer te betalen voor eerlijke(re) producten (biologisch vlees, kleding, etc.). Velen van ons werken, direct of indirect, voor de overheid. Toen ik begon met werken (lang, lang geleden), dacht ik echt dat ik blij zou zijn met 'n salaris van ƒ 1.500 netto (dat zal nu zo'n ¤ 1.400 zijn). Nu zit ik, met allerlei bonussen, op 'n netto-salaris van ruim anderhalf, bijna 2x keer zo hoog, en dat is echt geen bizar hoog salaris. Bij de eerste loonsverhoging met ƒ 300 had ik nog zoiets van: wow, wil ik dat wel? Het zijn wel de belastingbetalers die mijn salaris financieren! Nu heb ik zoiets van "goh, dit jaar enkel inflatiecorrectie". Heb ik mijn dubbel zo hoge salaris nodig? Nee. Accepteer ik 't? Jah.

Op wiens zak leef ik nu? Deels op die van de belastingbetaler, deels op die personen in lage-lonen-landen, en 3e wereldlanden, die geen reële vergoeding voor hun arbeid en grondstoffen krijgen. Of denk je werkelijk dat je 'n kookwekker kunt produceren voor ¤ 1,00, waarbij IEDEREEN voldoende er aan verdiend? Voor kookwekker kun je zo ongeveer willekeurig welk product nemen. Hoe denk je dat 't komt dat jij 10 jaar kunt studeren, 'n flatscreen kunt kopen, 'n 4-kamer-eensgezinswoning en uitstekende gezondheidszorg krijgt terwijl ze in de derde wereld/lage lonen-landen met 'n beetje geluk 'n fractie van dergelijke luxe kunnen krijgen? Niet omdat jij 10x zo hard werkt als zij, eerder andersom.

In wezen zijn jij en ik dus net zo fout als die bestuurder van Amarantis en Vestia: we buiten mensen uit en accepteren zaken die we niet nodig hebben, gewoon omdat het kan.

Wat betreft die jongens die de grensrechter het ziekenhuis (en wellicht de dood) ingeschopt hebben: er zijn veel te weinig mensen die nog leren om te gaan met frustratie. Als jongeren leren dat frustratie bij het leven hoort, dat je 'n keer vloekt, 'n keer tegen 'n blikje trapt en dat je 't daarna opraapt en in de vuilnisbak gooit om verder te gaan en jezelf te verbeteren, dan zijn we veel beter af.
Maar ook die jongens groeien op in 'n oneerlijke wereld: hoge piefen kunnen alles en komen overal mee weg, en zij worden dwars gezeten - 1 keer teveel. Je hoeft geen acceptatie van dat gedrag te hebben, verre van dat. Maar begrip is géén acceptatie. Als je niet kan begrijpen hoe jongens tot dergelijk gedrag kunnen komen, zul je het ook nooit kunnen veranderen, realiseer je dat wel.

Ik vind het veel vreselijker dat op Q-music direct geroepen wordt om deze jongeren aan de hoogste boom op te hangen. Dát kenmerkt onze maatschappij, met z'n polarisatie veel meer dan wat ook.

Kwaad met kwaad vergelden, oog om oog maakt iedereen blind. Het werkt gewoon niet. Een humane aanpak van criminelen werkt veel beter. Niet dat ze geen straf moeten hebben. Maar levenslange uitsluiting is óók niet nuttig. Ik ken toevallig 'n jongen die op z'n 16e zo'n jeugdzonde heeft begaan, waarbij een bejaarde is komen te overlijden. Nutteloos. Vreselijk. Die jongen heeft 5 jaar jeugddetentie gehad - en voelt zich z'n leven lang schuldig. Heeft nadien nooit meer 'n vlieg kwaad gedaan. Waarom hij wel, en z'n maten van toen niet? Je kunt het nooit zeker weten, maar een deel van mij zegt "omdat hij menselijk is behandeld".

Ik geloof niet dat deze tijd zoveel erger is dan 10, 50, 150, 500, of 2000 jaar geleden. Ik geloof wel dat er iets grondig mis is met ons als ras.

Het verschil tussen theorie en praktijk? In theorie zijn die twee hetzelfde.

• Viper®
  • Niet online
Ik ben geen gedrachtstherapeut maar volgens mij ligt het niet alleen aan de opvoeding maar heeft het ook met gedachtegang en erfelijkheid te maken.
Er zijn mensen die eerder kwaad worden of geweld gebruiken, ligt dat aan de ouders, volgens mij is het ook karakter wat uit zichzelf ontwikkelt of wat iemand altijd al heeft gehad.

Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02:11
De grensrechter is overleden: https://twitter.com/Buitenboys

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Kaap
quote:

Je bent blij in een rechtstaat te wonen, maar je wilt mensen niet straffen voor hun daden als ze in herhaling vallen. Beetje tegenstrijdig.
quote:
Ja, dat soort dingen schieten mij inderdaad binnen.
Jij wilt ze liever kansen geven, ze helpen. Eigenlijk zeg je dus foei en nu je leven beteren. Extra hulp, opleiding etc. Feitelijk beloon je ze dus min of meer... We praten over een jongen die met zijn noppen op het achterhoofd intrapte, die gaan we hulp bieden? Je bent helemaal de weg kwijt...

Jouw aanpak doet me denken aan Job Cohen, die thee ging drinken met een groepje van een jeugdbende, om erover te praten.

Vervolgens kun je wachten op het volgende incident, en jouw riedeltje begint weer opnieuw. Pappen en nathouden. Dergelijke gasten lachen het Nederlands systeem gewoon keihard uit. En terecht ook...

Kaap wijzigde deze reactie 03-12-2012 19:02 (4%)

• __1337__
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:01
Je merkte bij Q-Music gewoon dat Jeroen van Inkel zichtbaar aangedaan was, en inderdaad uit emotie handelde. Ook ik was gewoon sprakeloos en ben het nog steeds eigenlijk. Heb zelf ook jaren gevoetbald, maar ik heb echt nooit 'die' emotie gehad om iemand dusdanig aan te vallen dat iemand echt weerloos is. Tuurlijk ben je een tegenstander een keer zat en kom je met gestrekt been in of geef je hem een elleboog, maar iemand dusdanig aanvallen en op het hoofd trappen is niet, maar dan ook niet normaal en acceptabel. Dat gaat alle perken te buiten vind ik. Ik heb er verder ook geen woorden voor en ga er ook niet inhoudelijk op in. Ik vind alleen dat de ouders ten zeerste gefaald hebben in hun opvoeding. Met de juiste normen en waarden komt dit echt niet in je botte kop op. Je wéét dat de arbitrage de leiding heeft, je weet dat iedereen voor z'n lol op het veld staat. Ja, misschien was het geen buitenspel, maar om iemand dan maar een 'lesje' te leren is belachelijk. Ergens sluit ik me wel bij Jeroen van Inkel aan... de beste grensrechter staat ook maar voor zijn lol langs de lijn. Hoe zou een van de daders het vinden als zijn vader nooit meer thuis zou komen van een middagje vlaggen? De zoon van de grensrechter stond notabene op het veld. Leuk dat die jongen de rest van z'n leven een trauma heeft. Maar daar denken de daders niet overna..

Daarnaast vind ik dat ouders langs de lijn ook grotendeels debet zijn aan deze 'rage'. Dat geblèr en gebulder langs de lijn, bah.... die leren hun kinderen dat opgefokt gedrag langs de lijn en de uiterste 'winnaarsmentaliteit' het belangrijkste is. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik straatvoetbal veel leuker vond dan veldvoetbal, puur om de reden dat het zo lekker vrijblijvend is.

__1337__ wijzigde deze reactie 03-12-2012 19:05 (39%)

i7 920 D0 @ 3,3 HT | Rampage II Extreme | 6 x2 GB OCZ Gold series @1600 C8 | Asus ENGTX580 DCII 1,5 GB| SupremeFX X-Fi | OCZ Vertex 60 GB | WD 1500HLFS + WD 1001 FALS + WD 2001 FASS | Be Quiet 750w P8 Dark Power | Lian Li X1000 |Samsung T220HD 2x

• Napo

Napo

quote:
__1337__ schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:59:
Tuurlijk ben je een tegenstander een keer zat en kom je met gestrekt been in of geef je hem een elleboog, maar iemand dusdanig aanvallen en op het hoofd trappen is niet, maar dan ook niet normaal en acceptabel. Dat gaat alle perken te buiten vind ik.
Wat? Je bent een tegenstander zat en dan ga je er met gestrekt been in of geeft hem een elleboog? Dat is IMHO ook niet goed te praten. Het risico op letsel door er met gestrekt been in te komen is ook aanwezig. Doe gewoon normaal als je op het voetbalveld staat, speel het spelletje en doe bij een ander niet wat je zelf ook niet wilt overkomen.
Voetbal uitwisselbaar voor enig andere sport/gebeurtenis.

• Viper®
  • Niet online
Precies waar ik op doel.

Waarom zouden sommige mensen dit nooit doen of zelfs niet kunnen en andere wel.
Moet je dan niet gewoon dit soort mensen uit de samenleving verwijderen vraag ik me wel eens af.

Wie bepaalt of ze nog wel recht hebben op een toekomst. De bijbel zegt "Wreekt uzelf niet." en tevens "Wraakneming, kwaad met kwaad vergelden, maakt u aan de vijanden gelijk, maar vergeving tilt u boven de vijanden uit.”

Maar goed ik ben ook niet gelovig.
Stel dat de jongens de doodstraf zouden krijgen, dan zegt de bijbel dus eigenlijk dat je niet beter bent dan hun. Ik zeg, wie is er nou begonnen.

• __1337__
quote:
Napo schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:05:
[...]

Wat? Je bent een tegenstander zat en dan ga je er met gestrekt been in of geeft hem een elleboog? Dat is IMHO ook niet goed te praten. Het risico op letsel door er met gestrekt been in te komen is ook aanwezig. Doe gewoon normaal als je op het voetbalveld staat, speel het spelletje en doe bij een ander niet wat je zelf ook niet wilt overkomen.
Voetbal uitwisselbaar voor enig andere sport/gebeurtenis.
Nee natuurlijk is dat niet goed te praten, maar als je voetbalt dan wéét je dat het gebeurd. Je weet dat je een tegenstander hoe dan ook een keer aanpakt als hij 'sneller' dan jou is. Wil niet zeggen dat je direct uit bent op letsel, je wilt enkel je tegenstander intimideren. Ik zeg niet dat ik het altijd deed, maar als een tegenstander mij uitdaagt of dat soort dingen bij mij doet, dan doe ik dat ook terug. En ga nou niet beweren dat geen één verdediger dat doet.. kijk maar op vrijdag/zaterdag/zondag naar eredivisie live. Onze voorbeeldhelden geven het voorbeeld toch?

i7 920 D0 @ 3,3 HT | Rampage II Extreme | 6 x2 GB OCZ Gold series @1600 C8 | Asus ENGTX580 DCII 1,5 GB| SupremeFX X-Fi | OCZ Vertex 60 GB | WD 1500HLFS + WD 1001 FALS + WD 2001 FASS | Be Quiet 750w P8 Dark Power | Lian Li X1000 |Samsung T220HD 2x

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:34
quote:
L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:04:
Inmiddels is de beste man wel overleden melden ze op het nieuws. :(
Ik hoorde het in de auto onderweg naar huis en werd echt giftig van woede. Hoe kan je zo ver gaan om een potje voetbal? Op Telegraaf.nl zie je een foto van hem in de auto met daarachter misschien zijn zoontje, dat ventje heeft geen vader meer dankzij een stelletje tuig.

Hier wordt ik echt zo ontzettend kwaad en tegelijk verdrietig om. Over een aantal jaren lopen die dadertjes weer vrolijk rond.

• Napo

Napo

quote:
__1337__ schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:07:
[...]
Nee natuurlijk is dat niet goed te praten, maar als je voetbalt dan wéét je dat het gebeurd. Je weet dat je een tegenstander hoe dan ook een keer aanpakt als hij 'sneller' dan jou is. Wil niet zeggen dat je direct uit bent op letsel, je wilt enkel je tegenstander intimideren. Ik zeg niet dat ik het altijd deed, maar als een tegenstander mij uitdaagt of dat soort dingen bij mij doet, dan doe ik dat ook terug. En ga nou niet beweren dat geen één verdediger dat doet.. kijk maar op vrijdag/zaterdag/zondag naar eredivisie live. Onze voorbeeldhelden geven het voorbeeld toch?
Tegenstander intimideren door middel van een elleboog geven of een tackle met gestrekt been is imho niet goed te praten, je neemt een risico om letsel toe te brengen. Ja het gebeurt maar hoort IMHO niet bij het spel en spelers zouden zich er van moeten distantiëren. Dat men het in de eredivisie doet maakt het niet opeens goed.

Gaan we dadelijk nog naar het niveau dat de jongens de grensrechter wouden intimideren zodat hij de volgende keer niet zijn vlag omhoog steekt bij buitenspel?

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Kaap schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:58:
Jij wilt ze liever kansen geven, ze helpen. Eigenlijk zeg je dus foei en nu je leven beteren. Extra hulp, opleiding etc. Feitelijk beloon je ze dus min of meer... We praten over een jongen die met zijn noppen op het achterhoofd intrapte, die gaan we hulp bieden? Je bent helemaal de weg kwijt...

Jouw aanpak doet me denken aan Job Cohen, die thee ging drinken met een groepje van een jeugdbende, om erover te praten.

Vervolgens kun je wachten op het volgende incident, en jouw riedeltje begint weer opnieuw. Pappen en nathouden. Dergelijke gasten lachen het Nederlands systeem gewoon keihard uit. En terecht ook...
Okay, we stoppen ze voor vijftien jaar weg. Vervolgens komen ze vrij: dertig, diplomaloos en geen werkervaring. En dan? Worden het voorbeeldburgers? Jij komt op mij naïever over dan de theedrinkers maar misschien (hopelijk) mis ik iets.

Van mij mogen ze zo hard gestraft worden als maar enigszins verantwoord is maar wel met de gedachte in het achterhoofd dat ze ooit weer in de maatschappij terugkeren. Dan liever als mensen die hun tweede (en wmb laatste kans) grijpen, niet als afgestompte zombies die alleen nog in de criminaliteit een uitweg zien.

quote:
Robkazoe schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:04:
Dus na tonnen geldt op te halen als CEO, CIO of wat dan ook, staat er nu een woningbouwvereniging op omvallen. Ik heb drie vragen hierover:
1. Waarom belegt Vestia in derivaten?
Omdat ze renteschommelingen willen opvangen.
quote:
2. Waarom belegt Vestia in derivaten?
quote:
3. Waarom belegt Vestia in derivaten?
quote:
Je bent een woningbouwverenging. Je moet je richten op het bouwen van woningen en het verhuren hiervan. Hoe moeilijk wil je het hebben?
Omdat het niet in jouw versimpelde wereldbeeld past is het te moeilijk? Het is makkelijk om gelijk te schreeuwen dat er van alles mis is maar meestal zit er meer achter dan een vijfparagrafenartikel op nu.nl doet vermoeden.

Ja, er is van alles misgegaan bij Vestia maar het gebruik van derivaten is niet principieel fout.

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:32

Robkazoe

quote:
furby-killer schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:12:

Even voor de duidelijkheid: er is niks mis met gebruik van derivaten door een woningbouwvereniging. Erin speculeren is uiteraard niet hun core business (en daarin is het bij Vestia verkeerd gegaan), maar het gebruik ervan kan prima.
Er is alles mis met derivaten gebruiken. Even een voorbeeld:
Mijn ouders wonen nu al 30 jaar in een huurwoning. Alles prima en mooi. Ze zouden een nieuwe badkamer krijgen na 25 jaar omdat die aan vervanging toe. Toen het puntje bij paaltje was, hebben ze maar besloten om maar geen vervanging te doen en dit pas na 35 jaar te doen. Nu heb ik de ballen verstand van badkamers, maar als ik even snel zoek dan zie ik nergens dat het 35 jaar is. Ipv leuke derivaten kunnen gebruiken om de winst te maximaliseren en in hun zak te stoppen, hadden ze het ook gewoon eens een nieuwe badkamer erin kunnen zetten.

Ook hadden ze het geld kunnen gebruiken voor studentenkamers, woningen voor senioren of (sociale) huurwoningen. Ik geloof dat we in al die drie de sectoren te kort hebben. Maar goed, vroeger had je stichtingen die nog enigszins voor de bewoners op kwam. Nu heb je mega BVs die enkel winst willen maken door de huurders maximaal uit te knijpen en de winst zo hoog mogelijk te maken zodat hun zakken lekker gevuld kunnen worden.

Over de dode grensrechter. Iedereen zegt wel dat lang straffen geen zin heeft en tand om tand ook geen oplossing is. Maar ze één jaar cel geven en daarna nog wat jeugd TBS en laten gaan is dat wel? Je kan misschien wel de krankzinnige situatie krijgen dat papa aan zoonlief van 17 vraagt om even de buurman om te leggen. Zoonlief wordt een jaar in de cel gegooid, hoeft ie lekker niet naar school en ondertussen kan hij lekker Playstationen. Een hand eraf hakken zou een oplossing zijn maar wel een goed voorbeeld stellen. Maar goed, dat is niet humaan. Dus voorlopig gaan we even verder met het doodknuffelen van daders. Doodknuffelen is geen optie, strafrechtelijke executie is geen oplossing. Maar er moet toch wel een fatsoenlijke tussenweg zijn waar mensen gestraft worden. Omdat ze nog op school zitten betekent niet dat ze maar overal onderuit kunnen komen.
quote:
Ja, er is van alles misgegaan bij Vestia maar het gebruik van derivaten is niet principieel fout.
Wat is er mis met voldoende geld achter de hand houden en investeren in woningbouw? Dat was volgens mij het oorspronkelijke doel van een woningbouwstichting. Niet om renteschommelingen op te vangen. Je mag mijn wereldbeeld misschien simpel noemen, maar ik heb voldoende verstand van de economie en financiën. Simpel? Ik zeg pragmatisch. En samen met normen en waarden is dat iets wat de wereld nu gewoon keihard mist.

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:24
quote:
kenneth schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:13:
[...]

Okay, we stoppen ze voor vijftien jaar weg. Vervolgens komen ze vrij: dertig, diplomaloos en geen werkervaring. En dan? Worden het voorbeeldburgers? Jij komt op mij naïever over dan de theedrinkers maar misschien (hopelijk) mis ik iets.

Van mij mogen ze zo hard gestraft worden als maar enigszins verantwoord is maar wel met de gedachte in het achterhoofd dat ze ooit weer in de maatschappij terugkeren. Dan liever als mensen die hun tweede (en wmb laatste kans) grijpen, niet als afgestompte zombies die alleen nog in de criminaliteit een uitweg zien.

[...]

[...]

[...]

[...]
Omdat het niet in jouw versimpelde wereldbeeld past is het te moeilijk? Het is makkelijk om gelijk te schreeuwen dat er van alles mis is maar meestal zit er meer achter dan een vijfparagrafenartikel op nu.nl doet vermoeden.

Van mij mogen ze best 15 jaar in de gevangenis verdwijnen. Daar kan je prima via een soort initiatief als de Wereldschool krijgen en een diploma halen. Werkervaring, tja dat had je misschien moeten bedenken voor dat je iemand dood trapte....

• __1337__
quote:
Napo schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:12:
[...]

Tegenstander intimideren door middel van een elleboog geven of een tackle met gestrekt been is imho niet goed te praten, je neemt een risico om letsel toe te brengen. Ja het gebeurt maar hoort IMHO niet bij het spel en spelers zouden zich er van moeten distantiëren. Dat men het in de eredivisie doet maakt het niet opeens goed.

Gaan we dadelijk nog naar het niveau dat de jongens de grensrechter wouden intimideren zodat hij de volgende keer niet zijn vlag omhoog steekt bij buitenspel?
Nee maar zo bedoel ik het ook niet. Ik bedoel dat 'emotie' bij voetbal zit ingebakken, in het zaalvoetbal is dit getackled door fysieke aanraking volledig uit te sluiten, dat is een veel betere oplossing. Je hebt in het huidige voetbal een bepaald 'grijs' gebied. Ik probeer enkel aan te geven dat je je emotie soms wat te ver door laat slaan door met een gestrekt been in te gaan, maar ik kan er gewoon niet bij dat mensen zo ver gaan om iemand zo te mishandelen..

• Kaap
quote:
kenneth schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:13:
[...]
Wat "tolerant" Nederland doet is bedekken met de mantel der liefde en de individuele dader proberen op het goede pad te krijgen in plaats van dat het probeert te voorkomen dat potentiële daders van het goede pad afwijken. Daar gaat het al mis...

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Je bent zelf hydrofiel.

quote:
Robkazoe schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:18:
[...]

Er is alles mis met derivaten gebruiken. Even een voorbeeld: nieuwe badkamer
Door niet elke 10, maar elke 35 jaar de badkamers te vervangen, houdt de woningbouwvereniging meer geld over. Of dit goed of slecht is, is een losstaande discussie.

Dit geld wordt vervolgens (misschien? gedeeltelijk? weet jij het?) gebruikt om derivaten te kopen om dat geld op langere termijn veilig te stellen.

Er is dus niks mis met derivaten. Anders zou je ook kunnen zeggen dat brood slecht is, als de bijstandsmoeder haar huur niet betaalt om brood te kunnen kopen.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
xh3adshotx schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:18:

Van mij mogen ze best 15 jaar in de gevangenis verdwijnen. Daar kan je prima via een soort initiatief als de Wereldschool krijgen en een diploma halen. Werkervaring, tja dat had je misschien moeten bedenken voor dat je iemand dood trapte....
Ja dat hadden ze moeten doen maar dat hebben ze niet gedaan. Voor de duidelijkheid: voor die jongens boeit het me niet dat ze geen werkervaring of diploma hebben maar ik zit niet te wachten op nóg twee personen in de maatschappij die een cv hebben dat criminaliteit schreeuwt. Zoals Robkazoe zegt: er moet een fatsoenlijke tussenweg gevonden worden. Een waar er recht wordt gedaan aan een gevoel van gerechtigheid maar waar niet en passant de maatschappij wordt opgezadeld met twee criminelen. Een van de bedoelingen van een straf is dat ze juist stoppen met criminaliteit.
quote:
Kaap schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:19:
Wat "tolerant" Nederland doet is bedekken met de mantel der liefde en de individuele dader proberen op het goede pad te krijgen in plaats van dat het probeert te voorkomen dat potentiële daders van het goede pad afwijken. Daar gaat het al mis...
Welke mantel der liefde? Daar kom jij mee aanzetten. Niemand wil dat ze vrijuit gaan, niemand wil dat ze geen straf krijgen. Alleen de meesten beseffen dat ze ooit terugkeren in de maatschappij. Hoe ze terugkeren lijkt juist jou helemaal niets te boeien. Dat vind ik erg naief. Maar nogmaals: misschien mis ik iets.

Over preventie: helemaal waar maar ze zijn nu al van het pad af. Het kalf is al verdronken ...
quote:
Robkazoe schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:18:
Wat is er mis met voldoende geld achter de hand houden en investeren in woningbouw? Dat was volgens mij het oorspronkelijke doel van een woningbouwstichting. Niet om renteschommelingen op te vangen.
Renteschommelingen opvangen is niet het doel, misschien het artikel nog een keer lezen. En ook winstmaximalisatie is niet het doel van het gebruik van derivaten.

Investeren met alleen eigen geld betekent dat het niet 35 jaar maar misschien langer duurt voor je ouders een nieuwe badkamer krijgen. Geld lenen om te investeren kan een verstandige keuze zijn en de renteverschillen hedgen een logisch gevolg daarvan.

Dat het bij Vestia de spuigaten uitgelopen is betekent nog niet dat het instrument an sich fout is. *insert metafoor over broodmes*

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

• Kaap
quote:
kenneth schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:39:
Welke mantel der liefde? Daar kom jij mee aanzetten.
Lees jij wel vaker het nieuws over jeugdcriminaliteit :?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Kaap schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:42:
[...]

Lees jij wel vaker het nieuws over jeugdcriminaliteit :?
Ja, en?

Je reageert op VasZaitsev over mantel der liefde maar ik zie niet hoe "ja, ze moeten gestraft worden" nou mantel der liefde is. Ik zie niet hoe nadenken over welke twee al dan niet verknipte figuren er terugkeren in de maatschappij "mantel der liefde" is.

Maar, wat stel jij eigenlijk voor? En dan realistisch en geen should-have-scenario's.

• mekkieboek
  • Laatst online: 04:29
quote:
Zoals Robkazoe zegt: er moet een fatsoenlijke tussenweg gevonden worden. Een waar er recht wordt gedaan aan een gevoel van gerechtigheid maar waar niet en passant de maatschappij wordt opgezadeld met twee criminelen. Een van de bedoelingen van een straf is dat ze juist stoppen met criminaliteit.
Ik stel voor 15 jaar verplicht grensrechter op zaterdag èn zondag, pro bono uiteraard.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:24
quote:
[...]

Ja dat hadden ze moeten doen maar dat hebben ze niet gedaan. Voor de duidelijkheid: voor die jongens boeit het me niet dat ze geen werkervaring of diploma hebben maar ik zit niet te wachten op nóg twee personen in de maatschappij die een cv hebben dat criminaliteit schreeuwt. Zoals Robkazoe zegt: er moet een fatsoenlijke tussenweg gevonden worden. Een waar er recht wordt gedaan aan een gevoel van gerechtigheid maar waar niet en passant de maatschappij wordt opgezadeld met twee criminelen. Een van de bedoelingen van een straf is dat ze juist stoppen met criminaliteit.

[...]
Welke mantel der liefde? Daar kom jij mee aanzetten. Niemand wil dat ze vrijuit gaan, niemand wil dat ze geen straf krijgen. Alleen de meesten beseffen dat ze ooit terugkeren in de maatschappij. Hoe ze terugkeren lijkt juist jou helemaal niets te boeien. Dat vind ik erg naief. Maar nogmaals: misschien mis ik iets.

Over preventie: helemaal waar maar ze zijn nu al van het pad af. Het kalf is al verdronken ...
[...]
Renteschommelingen opvangen is niet het doel, misschien het artikel nog een keer lezen. En ook winstmaximalisatie is niet het doel van het gebruik van derivaten.

Investeren met alleen eigen geld betekent dat het niet 35 jaar maar misschien langer duurt voor je ouders een nieuwe badkamer krijgen. Geld lenen om te investeren kan een verstandige keuze zijn en de renteverschillen hedgen een logisch gevolg daarvan.

Dat het bij Vestia de spuigaten uitgelopen is betekent nog niet dat het instrument an sich fout is. *insert metafoor over broodmes*
Uit de gevangenis -> enkelband om voor een paar jaar en toestemming vragen om buiten een straal van een paar honderd meter van hun huis te komen. Verder kunnen ze om te werken wel wat vrijheid krijgen, desnoods stel je ze te werken laat je ze de stoep strooien overdag tegen een kleine vergoeding. Verder kunnen ze nog van alles doen in verzorgingshuizen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
VasZaitsev schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:19:
Deze zaak is een makkie voor de advocaten, met de Nijmeegse scotermoord is er al een precedent gelegd dat als de schuld niet kan worden vastgesteld er niet veroordeeld kan worden. Er kan niet worden vastgesteld wie de fatale klap heeft uitgedeeld en dus moet de rechter ze vrijspreken. Beter 100000 schuldigen op straat dan een onschuldige in de bak.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Kaap
quote:
kenneth schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:46:
[...]
Ik zie niet hoe nadenken over welke twee al dan niet verknipte figuren er terugkeren in de maatschappij "mantel der liefde" is.
Verknipt waren ze al op het moment dat ze besloten hun daad te starten. Niet doen alsof de gevolgen van hun daad, de straf, de schuld is van hun verkniptheid.
quote:
IJzerlijm schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:54:
[...]
Deze zaak is een makkie voor de advocaten, met de Nijmeegse scotermoord is er al een precent gelegd dat als de schuld niet kan worden vastgesteld er niet veroordeeld kan worden. Er kan niet worden vastgesteld wie de fatale klap heeft uitgedeeld en dus moet de rechter ze vrijspreken. Beter 100000 schuldigen op straat dan een onschuldige in de bak.
Dat zou inderdaad goed kunnen dat er naar die zaak verwezen wordt. En VasZaitsev maar zo blij zijn met deze rechtstaat :')

Kaap wijzigde deze reactie 03-12-2012 19:59 (42%)

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-10 10:48

argro

quote:
IJzerlijm schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:54:
[...]

Deze zaak is een makkie voor de advocaten, met de Nijmeegse scotermoord is er al een precedent gelegd dat als de schuld niet kan worden vastgesteld er niet veroordeeld kan worden. Er kan niet worden vastgesteld wie de fatale klap heeft uitgedeeld en dus moet de rechter ze vrijspreken. Beter 100000 schuldigen op straat dan een onschuldige in de bak.
Gelukkig ziet schuld op de handeling, niet op het gevolg. Hadden de verdachten kunnen en moeten weten dat de door hen gegeven klappen fataal zouden kunnen zijn? Als dat (objectief) vastgesteld kan worden, dan behoort doodslag zeker tot de mogelijkheden. Anders mogelijk dood door schuld en/of zware mishandeling met de dood tot gevolg.

Overigens is de Nijmeegse scooterzaak (moord was het sowieso niet) echt een hele andere casus. Totaal niet vergelijkbaar met deze zaak. Het ging daarbij om een scooter waarmee iemand dood is gereden en niet bewezen kon worden wie gereden had. De passagier had geen zeggenschap in de snelheid, koers etc van de scooter en zou dus onschuldig zijn. In casu staat volgens mij wel vast dat alle verdachten geslagen / geschopt hebben.

argro wijzigde deze reactie 03-12-2012 20:19 (20%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:31
Ik heb eens een debat bezocht waar gesproken werd over het gevangenis-klimaat in Nederland. Als sprekers waren onder andere een ex-gedetineerde aanwezig, had onschuldig vastgezeten in Marokko, een professor met veel kennis over het onderwerp recht en criminaliteit en een ex directeur van de EBI in Vught.

Rechtspraak en de straffen die uitgedeeld worden hebben onder andere als doel een stukje genoegdoening voor de slachtoffers te bewerkstelligen. Er werd tijdens het debat geopperd om de straf 'zo sociaal mogelijk' vorm te geven, zodat de gestrafte zijn sociale contacten en werk kan behouden en daardoor het minst verwijderd raakt van de werkelijkheid. Dit zou afstomping en afglijden naar een bedenkelijk maatschappelijk niveau voorkomen aangezien ze zich maatschappelijk nog steeds waardevol voelen.

Dat gaat me wat ver, maar puur en dan met name hard straffen voor genoegdoening, heeft een twijfelachtig effect. Dat werd goed beschreven door de man die onschuldig vast had gezeten in de Marokkaanse gevangenis. Een hard regime met weinig zicht op verbetering, zorgde er niet voor dat gestraften achteraf niet weer de fout in gingen. Wat niet wil zeggen dat ik vind dat er maar gematigd moet worden in straffen, ik zou echter niet weten wat nou het beste is voor een 16 jarige die zoiets uithaalt. Dat die straf verdient mag duidelijk zijn.

Die professor verwoordde het opmerkelijk aan het einde: leg een hond maar lang genoeg aan de ketting en behandel hem slecht, dan wordt die vanzelf vals en gaat die bijten.

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
Kaap schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:54:

[...]

Dat zou inderdaad goed kunnen dat er naar die zaak verwezen wordt. En VasZaitsev maar zo blij zijn met deze rechtstaat :')
ik weet dat het voor jou heel raar klinkt. Maar ik ben inderdaad heel blij dat ik, en zelfs jij, niet onschuldig voor 15 jaar in de bak gaan.

Als jij er anders over denkt, zou ik je eigen partij oprichten proberen de grondwet aan te passen.

Ik pleit nergens voor knuffelen en een mantel van liefde geven. Ik pleit alleen maar voor verstandig straffen, dus niet 15 jaar de bak in en ervoor zorgen dat ze nooit meer productief zijn en een kans van 90% dat het veelplegers worden. Maar enkele jaren jeugdgevangenis en mogelijk TBS. Vervolgens ze een nieuwe kans geven.

Na de straf, moet de straf over zijn en moet je verder kunnen gaan met je leven.

• Kaap
quote:
VasZaitsev schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:32:
[...]
ik weet dat het voor jou heel raar klinkt. Maar ik ben inderdaad heel blij dat ik, en zelfs jij, niet onschuldig voor 15 jaar in de bak gaan.
Ah dus je praat nu alvast goed dat die 3 daders eventueel vrijgesproken worden als er niet bewezen kan worden wie de fatale trap uitdeelde. Altijd mooi van die mensen die nog steeds van het beste in de mens uitgaan...

Teamfoto van de daders al gezien? Dat soort tuig spugen op gezag in Nederland en lachen jouw beste bedoelingen gewoon keihard in je gezicht uit hoor.

Dat soort troep verdient helemaal niks...

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
Kaap schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:49:
[...]

Ah dus je praat nu alvast goed dat die 3 daders eventueel vrijgesproken worden als er niet bewezen kan worden wie de fatale trap uitdeelde. Altijd mooi van die mensen die nog steeds van het beste in de mens uitgaan...

Teamfoto van de daders al gezien? Dat soort tuig spugen op gezag in Nederland en lachen jouw beste bedoelingen gewoon keihard in je gezicht uit hoor.

Denk je nou serieus dat ze vrijgesproken worden? Dat is dus minimaal 3x zware mishandeling met de dood tot gevolgd. Getuigen genoeg, DNA genoeg aan die schoenen.

Het enige wat moeilijk kan worden is als ze met zijn drieën de mogelijk fatale trap hebben gegeven, dan is het moeilijk te bewijzen. Maar, stel, slechts 1 heeft lopen trappen op het hoofd, dan hangt hij natuurlijk.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
Een straf gericht op rehabilitatie is niet een kadootje voor de daders, maar is bedoeld om positief voor de maatschappij te zijn. Ik begrijp dat het moeilijk is om afstand te nemen van de emoties in deze zaak, maar met alleen emoties komt er niets positiefs uit. Dan heeft de maatschappij straks vrijgelaten volwassenen die niets kunnen en ook niets meer zullen worden (en dan toch problemen gaan veroorzaken).

Wat het OM ook gaat eisen en de rechters gaan beslissen, ze zullen het nooit goed doen. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Ik ben zelf lang clubscheidsrechter en vaste grensrechter geweest bij de jeugd / volwassenen, en het is schokkend dat dit kan gebeuren bij het voetbal. Ik denk zeker dat er een rol weggelegd is voor jeugdcoaches om het spelaspect te benadrukken ipv het winstaspect, maar ik ben ook zelf coach geweest op voetbalkampen, en het was soms triest om te zien hoe ouders in vijf minuten alles wisten te verpesten wat de coaches hadden opgebouwd gedurende de voetbalweek :D

gambieter wijzigde deze reactie 03-12-2012 21:06 (25%)

Teleurgesteld maar toch trots!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
__1337__ schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:19:
[...]

Nee maar zo bedoel ik het ook niet. Ik bedoel dat 'emotie' bij voetbal zit ingebakken, in het zaalvoetbal is dit getackled door fysieke aanraking volledig uit te sluiten, dat is een veel betere oplossing. Je hebt in het huidige voetbal een bepaald 'grijs' gebied. Ik probeer enkel aan te geven dat je je emotie soms wat te ver door laat slaan door met een gestrekt been in te gaan, maar ik kan er gewoon niet bij dat mensen zo ver gaan om iemand zo te mishandelen..
Mogelijk wordt het zo gezien maar er is helemaal geen grijs gebied, de regels zijn behoorlijk zwart/wit. Dat ze desondanks niet nageleefd worden is hetgeen wat de laatste jaren duidelijk aan het veranderen is, en dat is niet goed. Dat er al gedacht wordt om je tegenstander op een of andere manier uit te schakelen omdat deze nu eenmaal beter is dan je zelf bent is al helemaal niet goed te praten. Ik heb het nu niet alleen over voetbal, je komt dit gedrag overal tegen. Als men het met praten niet kan winnen wordt er geslagen terwijl men ook zou kunnen accepteren dat men niet altijd gelijk hoeft te hebben/krijgen.

.. mijn handen begrijpen mijn gedachten niet ..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
__1337__ schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:07:
Ik ben gestopt met voetballen vanwege dit gedrag. Ik speelde met een setje veteranen, en in mijn laatste wedstrijd gaf een van onze verdedigers een tegenstander een doodschop, thuisfluiter deed niets, en toen ik daar wat van zei, werd ik door de aanvoerder bestraffend toegesproken "eigen spelers niet afvallen". Ik heb de wedstrijd uitgespeeld en heb opgezegd.

Dat voetbal emotie is, is duidelijk, maar er wordt teveel geschuild achter emotie, waarbij het misbruikt wordt om wangedrag goed te praten.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Kaap schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:54:
[...]

Verknipt waren ze al op het moment dat ze besloten hun daad te starten.
Eens.
quote:
Niet doen alsof de gevolgen van hun daad, de straf, de schuld is van hun verkniptheid.
Dat doe ik ook niet.

Maar, nogmaals, want je lijkt alleen maar te kunnen inhakken op zogenaamde theedrinkers: wat stel jij voor? Realistisch, geen should-have-scenario's.

• ardana
  • Niet online

ardana

Toch?

Met kennet.

Aan de "harde straffers": hoe wil je zorgen dat die mensen niet recidiveren?

Het verschil tussen theorie en praktijk? In theorie zijn die twee hetzelfde.

• argro

argro

quote:
[...]

Ah dus je praat nu alvast goed dat die 3 daders eventueel vrijgesproken worden als er niet bewezen kan worden wie de fatale trap uitdeelde.
Als niet bewezen kan worden wie de fatale trap heeft uitgedeeld gaat niemand vrijuit. Het herhalen daarvan maakt het niet waar.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:59
Helaas hebben de harde straffers een korte termijn visie, kijken enkel met een tunnelvisie naar incidenten in plaats van overkoepelend. Dat heeft niets met goedpraten te maken, of softheid, maar is enkel het gevolg van een gulden middenweg. Mensen gaan hier nooit tevreden uitkomen, dus moet er naar het grotere plaatje gekeken worden. Moeilijk voor velen, helaas zijn er ook gevallen waar er wel te zwak wordt opgetreden en dan wordt alles daar maar onder geschaard.

• hendrikjan
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Boeiende discussie, maar ik lees in de nieuwsberichten niet waar de beste man aan overleden is. Hij is enige tijd na de mishandeling in elkaar gezakt. Onwel geworden en afgevoerd. Klinkt wat mij betreft als een hartstilstand en dat wat er op het veld is gebeurd als een (zware) mishandling eventueel in vereniging..

• argro

argro

Gezien de toespitsing van het topic op de tragische dood van de grensrechter uit Almere een wijziging van de titel (en de scope) van het topic. Een discussie over belegging in derivaten (door Vestia) en de beloning van bestuurders (van Amarantis) mag elders.

• argro

argro

quote:
hendrikjan schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:05:
Boeiende discussie, maar ik lees in de nieuwsberichten niet waar de beste man aan overleden is. Hij is enige tijd na de mishandeling in elkaar gezakt. Onwel geworden en afgevoerd. Klinkt wat mij betreft als een hartstilstand en dat wat er op het veld is gebeurd als een (zware) mishandling eventueel in vereniging..
De man is aan zijn verwondingen overleden, dat meldt althans (o.a.) nu.nl. Je komt dan op z'n minst uit bij zware mishandeling met de dood tot gevolg.

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
hendrikjan schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:05:
grote hersenbloeding, zwelling van hersenen, schedelbasisfractuur die uitscheurde.

De kans is vrij groot dat het wel komt door de mishandeling.

Wat ik wel weer raar vind is dat iemand die tegen zijn hoofd geschopt is niet langdurig in het ziekenhuis komt te liggen, maarja, dat is de schuld van het ziekenhuis.

• hendrikjan
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik lees dat niet, maar misschien lees ik de verkeerde berichten.

NRC
http://www.nrc.nl/nieuws/...t-aanstaande-zondag-niet/
quote:
De grensrechter werd tegen de grond gewerkt, geslagen en getrapt. Toen hij wegrende, werd hij achterhaald en weer geschopt en geslagen. Enkele uren later werd hij onwel en zakte hij in elkaar. Hij werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, waar hij vanmiddag rond 17:30 uur overleed.
Op nu.nl zie ik iest staan wat idd die kant op wijst..
quote:
De toestand van de grensrechter van Buitenboys is sindsdien kritiek geweest. De verwondingen, waaronder ernstig hersenletsel, zijn hem uiteindelijk fataal te worden.
In het zelfde bericht
quote:
Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
hmm vind het maar vreemde berichtgeving... blijft natuurlijk debiel dat je een grensrechter tegen de grond trapt..

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

Bastien

Mist schroefjes

quote:
argro schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:55:
[...]
Als niet bewezen kan worden wie de fatale trap heeft uitgedeeld gaat niemand vrijuit. Het herhalen daarvan maakt het niet waar.
Nou... http://www.nu.nl/binnenla...rdrama-vrijgesproken.html . Kwestie van stug volhouden en gebrek aan betrouwbare getuigen kan dus wel vrijspraak opleveren blijkbaar. Over ziek rechtssysteem gesproken. :/

Dat je kijkt wil nog niet zeggen dat je ziet.

• Jism
  • Niet online

Jism

quote:
Bastien schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:30:
[...]
Nou... http://www.nu.nl/binnenla...rdrama-vrijgesproken.html . Kwestie van stug volhouden en gebrek aan betrouwbare getuigen kan dus wel vrijspraak opleveren blijkbaar. Over ziek rechtssysteem gesproken. :/
Er dient bewezen te worden... Onomstotelijk.

Ik vind het een diep sneu bericht, maar niets meer en minder dan van deze tijd. Gecondoleerd aan de nabestaanden. Meer ga ik er niet aan besteden.

Joehoe.

• nXXt
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-10 21:08

nXXt

Carpe omnia

Er wordt wel gesproken over de algemene verruwing in de maatschappij, maar volgens mij heeft de sport in dezen ook een belangrijke rol.

Het is blijkbaar normaal geworden om de scheidsrechter praktisch te belagen als er een beslissing in het nadeel van jouw team genomen wordt. Te vaak – lees: vrijwel altijd – zie je ook op hoog niveau spelers op korte afstand van de scheidsrechter druk schreeuwen en gebaren, liefst nog met meerdere spelers tegelijk.

Het probleem is mijns inziens dat het in het voetbal normaal geworden is om met zijn allen verhaal te gaan halen bij de scheidsrechter. Mensen zitten tijdens het sporten tjokvol adrenaline en als je met zo'n groep gaat staan schreeuwen, vervagen de individuele normen en wordt de scheidsrechter in het nauw gedreven. Je ziet vaak genoeg dat schreeuwen en gebaren al snel in aanraken uitmondt, gevolgd door ruwer duwen en trekken … of nog verder.

Wat dat betreft zou men meer moeten kijken naar een veranderde mentaliteit. Dit kan door, net als bij sporten als rugby, het spreken tegen de scheidsrechter daadwerkelijk te bestraffen. Enkel de captain mag zijn mond – uiteraard op beschaafde wijze – open trekken richting de scheidsrechter, de rest houdt zijn mond.

• argro

argro

quote:
Bastien schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:30:
[...]
Zoals eerder gezegd: andere casus.

Samengevat: 2 personen op scooter, iemand wordt aangereden en komt te overlijden. Onduidelijk is wie reed en wie achterop zat. Degene die achterop zat had niets met het ongeluk te maken (want zat achterop en bestuurde de scooter (dus) niet). De ander des te meer. Maar wie was wie? Dat kon niet wettig en overtuigend bewezen worden.

Deze casus is duidelijk anders. Meerdere mensen schoppen en slaan een man. Niemand heeft dus niets met de zaak te maken. Of doodslag het voor allen gaat halen is lastig, maar (zware) mishandeling (met de dood tot gevolg) is reëel.

Een rechtssysteem waarbij we of de bestuurder of de passagier van de scooter opsluiten, zonder dat we weten wie de scooter bestuurde, is pas ziek.

De voornaamste valkuil bij jurisprudentie is toepassing op een zaak die op het eerste gezicht vergelijkbaar is, maar dat eigenlijk niet is. Terughoudendheid is geboden bij het afleiden van een algemeen geldende regel uit jurisprudentie.

argro wijzigde deze reactie 03-12-2012 22:39 (21%)

• mekkieboek
  • Laatst online: 04:29
quote:
gambieter schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:17:
Dat voetbal emotie is, is duidelijk, maar er wordt teveel geschuild achter emotie, waarbij het misbruikt wordt om wangedrag goed te praten.
Waarom zou het zijn dat voetbal wat dat betreft zo'n klotesport is (geworden)? De voorbeeldfiguren op tv zijn geen haar beter. Zelfs bij vrouwenvoetbal is het af en toe een wanvertoning, begrijp ik via google. Bij rugby schijnt het veel minder voor te komen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

BeefHazard

AZ Alkmaar *O*

Ik ben zelf 14 en speel geen voetbal. 5 jaar gedaan maar vond er uiteindelijk niet meer zo veel aan, oa ook door de sfeer in mijn team, maar dat doet er absoluut niet toe. Wat ik vandaag hoorde van een klasgenoot schokte mij wel ontzettend. Hij had bij OSV in Amsterdam gespeeld dit weekend en was meerdere keren bedreigd door een groepje Marokkanen. Nu sta ik neutraal in de discussie ''het zijn altijd maar die Marrokanen'', ik weet dat er ook hartstikke aardige Marokkanen zijn, maar het is wel een bepaald type mens, zeker bij dit soort Amsterdamse clubs, waarbij tegenstanders en/of grensrechters of scheidsrechters vaak bedreigd worden. Hier gaat het dus echt wel extreem ver, deze jongens hebben daad bij woord gevoegd en de grensrechter doodgetrapt. Het is een afschuwelijke dood, bedenkende dat het maar ook zo mijn vader had kunnen zijn die eens een keertje ging vlaggen. Deze jongens hebben niet een paar klapjes gegeven, dit is doelbewust de man zwaar mishandelen. Ik verwacht een hele, hele, hele zware celstraf.

Kan ik vandaag mijn Nickelson-jas aan? | Kan niet fatsoenlijk coden

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:29

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
gambieter schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:59:
[...]

Ik ben zelf lang clubscheidsrechter en vaste grensrechter geweest bij de jeugd / volwassenen, en het is schokkend dat dit kan gebeuren bij het voetbal.
quote:
gambieter schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:17:
[...]

Ik ben gestopt met voetballen vanwege dit gedrag. Ik speelde met een setje veteranen, en in mijn laatste wedstrijd gaf een van onze verdedigers een tegenstander een doodschop, thuisfluiter deed niets, en toen ik daar wat van zei, werd ik door de aanvoerder bestraffend toegesproken "eigen spelers niet afvallen". Ik heb de wedstrijd uitgespeeld en heb opgezegd.
Het is schokkend, maar ik dacht vooral "dit kan ook alleen bij voetbal gebeuren".
Volgens mij is voetbal de enige sport waar je aan kan overlijden door langs de lijn te staan.

Elin Jasmijn
Vakanties: New York 2010, SuperDévoluy 2009, Ameland 2008, Tsjechië 2008, Griekenland 2007, Montafon 2007 2008 2010, Jungfrau 2006, Italië 2005

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Sportzomer FTW!

quote:
nXXt schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:33:
Wat dat betreft zou men meer moeten kijken naar een veranderde mentaliteit. Dit kan door, net als bij sporten als rugby, het spreken tegen de scheidsrechter daadwerkelijk te bestraffen. Enkel de captain mag zijn mond – uiteraard op beschaafde wijze – open trekken richting de scheidsrechter, de rest houdt zijn mond.
Mwoh, rugby en cricket zijn ook allang verloederd, helaas. Er was Bloodgate in rugby, en ook zat kaarten en overtredingen, en bij cricket is er Ball tampering, dwz men gaat ook steeds verder in het willen winnen. Steeds meer appeleren, opstootjes etc...
quote:
MrSleeves schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:46:
Het is schokkend, maar ik dacht vooral "dit kan ook alleen bij voetbal gebeuren".
Volgens mij is voetbal de enige sport waar je aan kan overlijden door langs de lijn te staan.
Vergeet de motorische sporten niet, rally, F1, motorsport :D

gambieter wijzigde deze reactie 03-12-2012 22:54 (18%)

• nXXt
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-10 21:08

nXXt

Carpe omnia

Valsspelen zie je overal en is natuurlijk een kwalijke zaak, maar dat staat in geen verhouding tot het soort agressie waar we het hier over hebben. En qua agressie vind ik voetbal er wel in negatieve zin uitsteken, zowel van spelers richting officials als bij bepaalde supporters onderling. Er zijn genoeg sporten waarbij men wel door elkaar heen kan zitten in een stadion zonder elkaar de hersens in te slaan.

Overigens zijn er wel eens opstootjes in rugby, maar dat loopt eigenlijk nooit echt uit de hand en dan gaat het meestal om spelers onderling die even duwen en trekken. Scheidsrechters laten de spelers dan even begaan en grijpen in wanneer het dreigt te escaleren. Meestal is het dan ook zo weer over. Alleszins te prefereren boven stiekem iemands enkel opzoeken als 'wraak' als de scheids even niet kijkt.

nXXt wijzigde deze reactie 03-12-2012 23:01 (17%)

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Iets terzijde, stel deze man was meteen naar de EH gebracht, had dat geholpen of zou de bloeding of zwelling sowieso zijn dood geweest zijn? (details onbekend natuurlijk, maar gissend)

Wel sneu je hoort wel eens meer dat na de klappen het even ok lijkt en dan later zwelt de boel op en is het gebeurd..

specs

• Erazzzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:32

Erazzzer

Fear me, I'm German!

quote:
nXXt schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:33:

Het is blijkbaar normaal geworden om de scheidsrechter praktisch te belagen als er een beslissing in het nadeel van jouw team genomen wordt. Te vaak – lees: vrijwel altijd – zie je ook op hoog niveau spelers op korte afstand van de scheidsrechter druk schreeuwen en gebaren, liefst nog met meerdere spelers tegelijk.
Daar ligt het probleem. Ik ga nu iets zeggen wat ik niet verwacht had ooit te zeggen. Daar kunnen we heel veel van de Amerikanen leren. Kijk maar eens naar een amerikaanse sportwedstrijd. Zelden tot nooit zal een speler in discussie gaan met een scheidsrechter.

We trekken het even verder. Als je aangehouden wordt door de politite, omdat je iets te hard reed. Geen Amerikaan die een grote bek durft te geven tegen een agent.

Verder hoop ik dat de daders zullen leren van hun zware straf. 2 maanden jeugd TBS is niet niets hoor...

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• VasZaitsev

VasZaitsev

Nu in 4K!

quote:
maratropa schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:02:
Iets terzijde, stel deze man was meteen naar de EH gebracht, had dat geholpen of zou de bloeding of zwelling sowieso zijn dood geweest zijn? (details onbekend natuurlijk, maar gissend)

Wel sneu je hoort wel eens meer dat na de klappen het even ok lijkt en dan later zwelt de boel op en is het gebeurd..
ligt eraan.

Als hij er was gebleven, hadden ze een gaatje in zijn schedel kunnen boren, om zo het teveel aan vocht af te tappen, als dat het probleem was.

Bij een grote hersenbloeding is het gissen. Waarschijnlijk was hij alsnog overleden.

• Bundin
  • Niet online

Bundin

Ik op skype tegen een maat van me eerder vanavond:
[03-12-2012 23:35:27] Bundin: ik zet in op vuige advocaat van type hammersteinspongmosko
1. de man is pas uren later onwel geworden, niemand weet wat hij in de tussentijd gedaan heeft
2. niemand die kan vaststellen welke van de betrokkenen de doodschop heeft uitgedeeld (als die er al was, zie 1.)
3. kansenjongeren, awwwwww
4. persoonlijkheidsstoornis
[03-12-2012 23:35:38] Bundin: dat + minderjarig = foei!

Even langs de psych, vast laten stellen dat de jongens in kwestie er écht niks aan konden doen, ze hebben nu eenmaal wat problemen met autoriteit want de gezinssituatie was ook al niet optimaal. 6 maanden jeugddetentie waarvan 4 voorwaardelijk, 2 in voorarrest al uitgezeten, verplichte cursus angermanagement, 20 uur schoffelen en verplicht sorry zreggen tegen de vrouw en zoons van de grensrechter. En dan zijn ze echt al genoeg gestraft hoor, want ze vinden het zo vreselijk wat er gebeurd was en het was echt niet hun bedoeling en hun leven is al op z'n kop gezet...

Overly cynical? Denk het niet. Moet het leven van dat tuig onherroepelijk verkloot worden door ze 14 jaar vast te zetten? Ook niet. Maar stop ze maar een jaar of 5 in een gesloten instelling met een soort military academy regime: verplicht opleiding, verplicht sporten, verplicht discipline aanleren, kort houden, niks pikken, uit het milieu halen. Een paar maanden jeugddetentie doet meer kwaad dan goed, heropvoeden dat tuig, blijkbaar is het nodig. Oh en door de ouders mede laten financieren, die academy. ze krijgen immers opleiding, kost en inwoning.

Deze post is ingegeven door een flink stuk kwaadheid en véél korter door de bocht dan wenselijk in dit soort situaties. Morgen zal ik weer genuanceerd zijn maar vanavond mag dat tuig wat mij betreft door een drillsergeant op een gesloten terrein over een aanvriezende en zeiknatte stormbaan geschreeuwd worden nadat ze 8 volle uren verplicht school/huiswerk hebben gehad. Met in hun achterhoofd dat er nog 1825 van dat soort dagen volgen.

• wouterhehe
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-10 14:25
quote:
maratropa schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:02:

Niks is met zekerheid te zeggen maar zou de man direct naar de EH gebracht zijn en zou daar vrijwel direct een hematoom opgespoort zijn (hersenbloeding) dan had hij eventueel gered kunnen worden. Maar goed, je weet het niet meer of nooit meer zeker want ik kan vanaf hier niet zien hoe groot het hematoom was, hoe snel het bloede of uberhaupt wat voor een hematoom het was (er zijn meerdere soorten).

Is het uberhaupt zeker dat de man gestorven is aan een hersenbloeding? Ik ben even kwijt of dat zo was.

Wat betreft klappen - niks aan de hand - ernstige klachten. Dit patroon past wel typisch bij een epiduraal hematoom (een bloeding net buiten de hersenen, tussen de hersenvliezen en de schedel). En juist dit type bloeding treedt ook vaak op na een trauma.

Je hebt dan een trauma met wel wat klachten, soms ook tijdelijk verlies van bewustzijn en daarna een periode die tot enkele uren kan duren waarin geen of weinig klachten zijn. Ondertussen stroomt er nog wel bloed in het hematoom (zie het als een soort ballon die zich langzaam tussen je hersenen en je schedel opblaast).

Enkele uren later kunnen dan zeer ernstige klachten optreden die vooral komen doordat je hersenen ingeknelt raken. Dan moet je dr erg snel bij zijn wil je zo'n patient nog kunnen redden. En dit redden gebeurt vaak door de schedel open te zagen en het bloed eruit te laten lopen. De balon leeg laten lopen als het ware zodat de druk afneemt.

Nogmaals, ik ben ook maar een medisch student en ik weet niet of dit het type hersenbloeding is waar de man aan is overleden of dat hij uberhaupt aan een hersenbloeding is overleden.

Wat betreft de daders. Ik zit een beetje in dubio wat ik nou vind van eventuele straffen. Mijn hart en emoties zeggen me: zeer zwaar straffen dat tuig. Met brein zeg me: zwaar straffen helpt voor de maatschappij niet, ze komen uiteindelijk vrij en kunnen dan niks en hebben geen vooruitzichten behalve criminaliteit.
Kortom: ik weet niet welke kant ik op zou moeten neigen maar gelukkig hoef ik niet over de straffen te beslissen. :P

Edit: linkje voor meer info en bron epiduraal hematoom: http://en.wikipedia.org/wiki/Epidural_hematoma

wouterhehe wijzigde deze reactie 04-12-2012 00:46 (3%)

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Maak je geen zorgen over eventueel te zware straffen, het Openbaar Ministerie zal zoals altijd er een bende van maken. Een 1,8% pakkans is niet zomaar uit de lucht komen vallen, daar zit jaren hard werk in.

• chim0
quote:
Erazzzer schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:29:
[...]

We trekken het even verder. Als je aangehouden wordt door de politite, omdat je iets te hard reed. Geen Amerikaan die een grote bek durft te geven tegen een agent.
Nee, die trekken gelijk een pistool. 8)7

Maar wat ik het meest bizarre vind, is dat niemand ingegrepen heeft. Ook op het nieuws wordt daar niks over gezegd, alleen maar dat het nu onderzocht wordt. Maar gisteren was een man op TV die het heeft zien gebeuren en die omschreef letterlijk hoe het gebeurde maar hij deed niets. Niemand deed iets! Dat is toch raar?

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:47

Standeman

Moderator HK/SG Tweakers abonnementen

Prutser 1e klasse

quote:
Bundin schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:31:
Overly cynical? Denk het niet. Moet het leven van dat tuig onherroepelijk verkloot worden door ze 14 jaar vast te zetten? Ook niet. Maar stop ze maar een jaar of 5 in een gesloten instelling met een soort military academy regime: verplicht opleiding, verplicht sporten, verplicht discipline aanleren, kort houden, niks pikken, uit het milieu halen. Een paar maanden jeugddetentie doet meer kwaad dan goed, heropvoeden dat tuig, blijkbaar is het nodig. Oh en door de ouders mede laten financieren, die academy. ze krijgen immers opleiding, kost en inwoning.
Dit is imo maatschappelijk gezien nog wel de beste oplossing. Dan heb is de kans minimaal dat ze als volleerde criminelen met een flinke haat naar de maatschappij toe eruit komen. Er is gewoonweg geen betere leerschool dan enkel detentie en je kan ook nog je criminele netwerk uit te breiden.

Op zich zie ik ook meer in een systeem waarbij je een gevangenis straf voor onbepaalde tijd krijgt en je je vrijheid / privileges terug kan verdienen. Hoe je dat precies zou moeten inrichten weet ik niet, maar veroordeelden hebben dan iig een doel om zich bezig te houden. In combinatie met een sterke disciplinaire tucht zou dat best kunnen werken. En de ouders moeten inderdaad er voor betalen, desnoods via loonbeslag.

Standeman wijzigde deze reactie 04-12-2012 08:41 (3%)

• L1nt

L1nt

Nothing is true

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:22:
[...]

Maar wat ik het meest bizarre vind, is dat niemand ingegrepen heeft. Ook op het nieuws wordt daar niks over gezegd, alleen maar dat het nu onderzocht wordt. Maar gisteren was een man op TV die het heeft zien gebeuren en die omschreef letterlijk hoe het gebeurde maar hij deed niets. Niemand deed iets! Dat is toch raar?
Ook de leiders lijken niks te hebben gedaan.

Ik zou als KNVB zijnde dan zeker ook de leiders schorsen. En ja hier pak je de club voornamelijk mee want leiders vinden is vaak al heel lastig. Maar daarmee voer je wel de druk op om vanuit de club de leiders aan te sporen dat die gelijk ingrijpen bij een grote mond,
Als je ze van kinds af aan opvoed dat ze de mond moeten houden tegen de scheids zul je zulke incidenten iig verminderen.

Everything is permitted

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:29

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
gambieter schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:52:

[...]

Vergeet de motorische sporten niet, rally, F1, motorsport :D
Bij motorische sporten is iedereen zich bewust van het gevaar en wordt er ook zodanig gehandeld (door het steeds veiliger te maken); KNVB niet, die is eerder van het bagetaliseren en kop-in-zand mentaliteit.
Welke idioot heeft verzonnen dat je maximaal 3 jaar geschorst kan zijn. Want dat is te gortig?

Overigens ook schokkend dat de club zondagavond gebeld heeft met de KNVB en de enige reactie is, dat ze niet zo laat moeten bellen. WTF?
quote:
Standeman schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:56:
[...]

Dit is imo maatschappelijk gezien nog wel de beste oplossing. Alleen dan heb je de kans dat ze niet als volleerde criminelen met een flinke haat naar de maatschappij toe eruit komen. Er is gewoonweg geen betere leerschool dan detentie en je hebt ook nog kans je criminele netwerk uit te breiden.
Als ze in zo'n soort military academy regime komen, dan is dat wel anders dan volleerd crimineel worden. Die kans krijg je niet. En het is in de V.S., of lang in de gevangenis, of minder lang in het "leger" (volgens mij weleens bij Louis Theroux). Deze dus: Wikipedia: Louis Theroux: Miami Mega Jail
4 maanden Boot Camp dus.

MrSleeves wijzigde deze reactie 04-12-2012 08:17 (5%)

Elin Jasmijn
Vakanties: New York 2010, SuperDévoluy 2009, Ameland 2008, Tsjechië 2008, Griekenland 2007, Montafon 2007 2008 2010, Jungfrau 2006, Italië 2005

• chim0
quote:
L1nt schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:06:
[...]

Ook de leiders lijken niks te hebben gedaan.
Nou ja, iemand zei dat het zou kunnen omdat het buiten het zicht van iedereen is gebeurd. Maar ze zijn die man achterna gerend. Dat zie je toch? Ze rennen vanaf het veld naar hem toe. Het is niet zo dat het ergens in de bosjes is gebeurd waar niemand het kan zien.

Echt bizar dat mensen zoiets kunnen doen. Ik heb al moeite met een vlieg doodslaan, laat staan dat je gewoon zit te kijken naar hoe je eigen voet iemands hoofd kapotmaakt. Dat je daar tegen kan. Ik kan dat echt niet bevatten. Noem me een mietje maar ik zou zoiets nooit kunnen. Gewoon dat beeld, al dat bloed. En gewoon 15 of 16 jaar oud. Brrr!!!

Echt geen woorden voor dit. :'(

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:43

EnnaN

Toys in the attic

Peter R de V. heeft ook nog wat te melden...
quote:
Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV
#grensrechter Partijdige, onsportieve grensrechters verdienen natuurlijk nooit en te nimmer geweld, maar respect komt van twee kanten...
quote:
#grensrechter Veel clubs voeden onsportieve clubgrensrechters niet op, maar moedigen het aan en lachen er om. Onderdeel van het probleem.
quote:
#grensrechter Feit is ook dat veel clubgrensrechters stuitend partijdig zijn en grenzeloos onsportief. Zie het elke week.

sig

• chim0
Zit Peter R. de Vries aan de coke ofzo? Gewoon proberen dit goed te praten. Ongelooflijk.. _O-

• Witte
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-10 16:53
O, ja, en het ligt ook aan de complexiteit van de buitenspelregel. Dat kunnen onze nieuwe "nederlanders" niet snappen en daarom meppen ze er maar op los.

Houdoe

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:47

Standeman

Moderator HK/SG Tweakers abonnementen

Prutser 1e klasse

quote:
MrSleeves schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:12:
[...]

Als ze in zo'n soort military academy regime komen, dan is dat wel anders dan volleerd crimineel worden. Die kans krijg je niet. En het is in de V.S., of lang in de gevangenis, of minder lang in het "leger" (volgens mij weleens bij Louis Theroux). Deze dus: Wikipedia: Louis Theroux: Miami Mega Jail
4 maanden Boot Camp dus.
Misschien had ik het een beetje gek omschreven, maar dat is ook precies wat ik bedoelde. Als je die jongens 10 jaar opsluit en verder niets doet, weet je zeker dat ze opgeleid worden als profi criminelen incl. crimineel netwerk. Kunnen ze fijn een hennep plantage beginnen of huurmoordenaar worden.

Wanneer je ze in een soort van millitary acedemy plaatst is imo die kans vele malen kleiner.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

quote:
chim0 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:22:
[...]

Iets doen heeft alleen maar nadelen. Je kan zelf doodgetrapt worden, worden aangeklaagd voor het mishandelen van kinderen of de politie geeft je naam aan de familie van de daders die je dan later op komen zoeken.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013