Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hab2000
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:00
advertentie is offline gehaald

• ®Otto
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:51
Ik heb nu 5 dagen de tablet in gebruik en ik ben er zeer tevreden mee. Het is mijn eerste ervaring met een tablet en android en ik moet zeggen dat alles erg soepel loopt, draai trouwens nog steeds de originele firmware. Ik heb geen last van geluidjes en flikkeringen, moet wel zeggen dat ik de helderheid op 60-70% heb staan, als ik 'm lager zet nemen de flikkeringen bij mij ook toe. Van rare geluidjes heb ik geen last en wifi werkt bij mij ook goed, zelfs boven heb ik nog redelijk bereik (heb wel een oud en slecht geisoleerd huis).

Het scherm vind ik echt een groot pluspunt, het ziet er prachtig uit. Ik kan met es file explorer en sharesfinder via smb mijn laptop en mijn mediaspeler/NAS benaderen en zo erg makkelijk muziek en films streamen. Ik merk wel dat bij full-hd het soms niet vloeiend loopt maar bij gewone dvd's of 720p en muziek gaat het perfect.

Het enige probleem sinds gisteren is dat de tablet mijn nieuwe Samsung 32GB microsd kaart niet herkend. Ik heb uiteraard eerst de kaart geformateerd (Fat32) maar es file explorer wordt erg traag en ziet de kaart niet en de standaard file manager loopt al gelijk vast. Het enige wat lukt met het kaartje is met App 2 SD apps verplaatsen naar de SD kaart. Ik draai dus nog de originele firmware, misschien dat de laatste firmware dit probleem ook oplost. Op het tabletsupport forum heeft iemand hetzelfde probleem, ben dus gelukkig niet de enige met dit euvel :)

Edit: Blijkbaar kan deze tablet maar 16GB aan microsd geheugen aan, hopelijk met een toekomstige update dat dit wordt uitgebreid naar 32GB en anders maar een nieuw kaartje halen :(

®Otto wijzigde deze reactie 25-11-2012 10:22 (6%)

• pcgek
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-07 18:40

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

quote:
Film Fan schreef op zondag 25 november 2012 @ 03:43:
Om de e.o.a. reden krijg ik de firware niet in het tablet krijg de volgende foutmelding:

Loading firmware...
Loading firmware Finished.
Loading firmware...
**********Restore Action**********
<Layer 7-1> This operation didn't do,because of not supporting!
**********Restore Done Success<0> Fail<1> Time<1634832>ms**********

Begrijp er niets van. Inmiddels al twee andere tabletten geroot maar dit nog niet meegemaakt.
Iemand enig idee?
Die 2 andere tablets waren identiek aan deze?, en ook steeds hetzelfde besturingsysteem gebuikt? Met Windows 8 x64 gaat het iig niet lukken.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
quote:
Film Fan schreef op zondag 25 november 2012 @ 03:43:
Om de e.o.a. reden krijg ik de firware niet in het tablet krijg de volgende foutmelding:

Loading firmware...
Loading firmware...
<Layer 7-1> This operation didn't do,because of not supporting!
**********Restore Done Success<0> Fail<1> Time<1634832>ms**********

Begrijp er niets van. Inmiddels al twee andere tabletten geroot maar dit nog niet meegemaakt.
Iemand enig idee?
Ik kreeg dat bij mijn eerste poging ook, maar 't bleek dat ik de update "knop" (gaatje naast reset gaatje) niet voldoende ingedrukt had - de tablet wilde ook in USB dataoverdracht mode starten.

• hallo1986
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-07 23:35
Dramatische service van kruidvat, omdat ik niet tevreden ben met de tablet deze vandaag willen retouren.

is volgens medewerkers kruidvat niet mogelijk, moet eerst contact worden opgenomen met hoofdkantoor?

schandalige service als je een dag later iets terug wil brengen wat niet bevalt

• pcgek

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

Als je niet echt een reden op kan geven,lijkt me het logisch dat ze een gebruikte tablet niet zomaar terug nemen. Waarom zouden ze dat volgens jou wel moeten doen dan?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• hallo1986
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-07 23:35
quote:
pcgek schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:49:
Als je niet echt een reden op kan geven,lijkt me het logisch dat ze een gebruikte tablet niet zomaar terug nemen. Waarom zouden ze dat volgens jou wel moeten doen dan?
als je goed leest staat er dat ik niet tevreden ben met de tablet, volgens de eigen voorwaarden van kruidvat en die van de consumentenvond, heb je binnen 14 dagen het recht iets te retouren als je niet tevreden bent over het product.

vandaar

• messed-up
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:15
quote:
hallo1986 schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:04:
[...]

als je goed leest staat er dat ik niet tevreden ben met de tablet, volgens de eigen voorwaarden van kruidvat en die van de consumentenvond, heb je binnen 14 dagen het recht iets te retouren als je niet tevreden bent over het product.

vandaar
Daar wordt per winkel en zelfs per medewerker een andere antwoord op gegeven. De eerste keer dat deze tablets werden aangeboden werd mij ook verteld dat er altijd naar het hoofdkantoor moet worden gebeld bij klachten. Bij deze tablets bij twee winkels geinformeerd. Bij de eerste werd gezegd dat hij terug kon maar eerst even bellen om het retourneren aan te melden. Bij de tweede winkel hadden ze nog ruime voorraad en werd nadrukkelijk gezegd dat de tablet binnen een maand retour winkel kan bij defecten etc. Een slecht werkende tablet valt daar mijns inziens ook onder. Ook nadat ik eerdere mededelingen daarover had gemeld bleef de medewerker bij die maand retour winkel.
Voor mij een reden er een mee te nemen, ik heb geen zin in gezeur met opsturen etc. als een product niet deugt.

• annuh
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:52
Helaas kan ik de firmware niet op de tablet zetten.
RockChip Batch Tool geeft de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Loading firmware...
**********Restore Start Total<1>**********
<Layer 4-6> Test Device Start
<Layer 4-6> Test Device Fail
**********Restore Done Success<0> Fail<1> Time<70406>ms**********

De drivers zijn wel geïnstalleerd, heb in Apparaatbeheer onder 'Class for rockusb devices' een RK30 Device staan. Ook staat de tablet (volgens mij) in update-modus.

Kunnen jullie mij verder helpen?

• DS123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07-06-2013
quote:
ctuxboy schreef op zondag 25 november 2012 @ 07:36:
[...]

Je kan dit eventueel oplossen door een tweede router in je living te plaatsen, tenminste als je daar een netwerkaansluiting hebt in je woonkamer.
Bij mij is het omgekeerde: heb bereik in de woonkamer maar op eerste verdiep bijna niks. Dus heb nog ergens een routertje liggen die ik niet meer gebruik. Deze zal ik dan in de buurt vd slaapkamers aansluiten. Om maar te denken aan het milieu zal ik de router enkel inschakelen als er één van mijn kinderen in hun kamer aan het 'spelen' zijn met de tablet :P
Dat zal ik eens moeten nakijken! Heeft het plaatsen van een wifi repeater ook zin of werkt dat zelden?

• J2pc
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 22:07

J2pc

UT Tux Edition

Ik heb net een kensington folio (galaxy tab 10.1) bij de saturn gehaald

http://www.kensington.com...-galaxy-tab%E2%84%A2.aspx

+ lengte/breedte past er goed in (hij is denk ik iets dikker, dus de randen staan een beetje omhoog. Ik hoop dat dit nog rekt)
+ staat stabiel op beide manieren
+ de voor & achter camera zijn vrij
+ Houdt een stuk relaxter vast dan de toch wat scherpe randen
+/- aan/uit zetten is een beetje op de gok recht boven drukken, maar als je 't een keer doorhebt gaat 't wel
- standaard alleen de USB aansluiting vrij, huisvlijt noodzakelijk voor stroom/hdmi/mini-jack (stans/priem)
- speakers zitten aan de achterkant dus 't geluid knapt er niet van op (dit geld voor alle folio's)

Ook gekeken naar de case logic 10.1" universele folio (ufol-110 gok ik). Maar daar moet je je tablet onder een soort lusjes hangen, die met elastiek worden vastgetrokken. Door de vorm van de Cherry springen die er helaas zo af.
http://www.caselogic.com/...selefoliotasvoor101tablet

"Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination." © Albert Einstein
specs.

• pcgek

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

quote:
hallo1986 schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:04:
[...]

vandaar
Dat wist ik niet,dan zou je hem zelfs zonder opgaaf van reden kunnen terugbrengen. idd vreemd dat ze moeilijk gaan doen.
quote:
messed-up schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:36:
[...]

Bij de tweede winkel hadden ze nog ruime voorraad en werd nadrukkelijk gezegd dat de tablet binnen een maand retour winkel kan bij defecten etc. Een slecht werkende tablet valt daar mijns inziens ook onder. Ook nadat ik eerdere mededelingen daarover had gemeld bleef de medewerker bij die maand retour winkel.
Voor mij een reden er een mee te nemen, ik heb geen zin in gezeur met opsturen etc. als een product niet deugt.
Defecten, of een slecht werkende tablet ,is natuurlijk wel iets anders dan een product die niet aan je verwachtingen voldoet. Zo kunnen we over Wifi ontvangst/afstand verschillende verwachtingen hebben,maar dat het toch naar behoren werkt. Eigenlijk zouden ze dan veel specifieker moeten zijn met specificaties,scheelt een hoop nawerk.

• maurom
  • Laatst online: 03-12-2012
ik heb ook een Kruidvat 10.1" Pro-Line 2 table op 20 nov 2012 gekocht
er stond al Android versie 4.1.1 op en de Kernel versie was ook al 3.0.8 maar dan van 2 november 2012
Het aanraak scherm regageert zeer slecht en het beeld knippert terwijl deze boven 70 % staat ingesteld.

Graag jullie advies

• pcgek

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

quote:
Is dus al een nieuwe firmware beschikbaar die deze problemen oplost. :)

• maurom
bedankt voor de tip

dan zal er niets ander erop zitten om er nieuwe firmware erop te zetten
dit trouwens nooit gedaan en ik heb er ook geen ervaring mee.
ik neem aan dat deze link http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1956 de juiste uitleg staat.

bedankt voor de tip

• maurits82
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:44
Ik heb de laatste firmware er op gezet, totaal geen problemen meer hier!
Geen geflikkering of traag toetsenbord meer.
Ben er erg blij mee, al helemaal voor dit geld!

(mijn samsung galaxy S2 doet het slechter qua software en firmware). Lockscreen dat 1/4 keer vastzit, resetten, homescreen wat spontaan reset naar stock instellingen.
(Bij mn Samsung ben ik genoodzaakt een custom ROM op te zetten om het fatsoenlijk te laten werken ... deze tablet werkt echt prima met zijn kale android ... ben er erg blij mee)!

maurits82 wijzigde deze reactie 25-11-2012 18:57 (53%)

CoolerMaster Centurion 5 (papst), Asus A8N32-SLI, Optreron 165 2,7ghz (Thermaltake Bigfan), 480w Tagan, 2x 1GB DC Corsair, MSI 7900GTO), 2x Maxtor 250gig RAID 0, 2x Maxtor 300gig

• ctuxboy
  • Laatst online: 17-07 17:16
quote:
maurom schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:48:
bedankt voor de tip

dan zal er niets ander erop zitten om er nieuwe firmware erop te zetten
dit trouwens nooit gedaan en ik heb er ook geen ervaring mee.
ik neem aan dat deze link http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=1956 de juiste uitleg staat.

bedankt voor de tip
Nee, gaat over de M1038, dit is DEZE link: http://http://www.tablets...y/showthread.php?tid=2310

• ctuxboy
quote:
DS123 schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:41:
[...]

Dat zal ik eens moeten nakijken! Heeft het plaatsen van een wifi repeater ook zin of werkt dat zelden?
Geen ervaring met repeater, maar de tweede router fungeert eigenlijk ook als een soort 'repeater'. Ttz de hoofdrouter is rechtstreeks gekoppeld aan het internet, en de tweede router is eigenlijk aangesloten aan de hoofdrouter via een netwerkkabel.

• messed-up
quote:
pcgek schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:36:
[...]

Is dus al een nieuwe firmware beschikbaar die deze problemen oplost. :)
Niet helemaal is mijn ervaring. Het scherm flikkert nog steeds zichtbaar in lage standen en reageert regelmatig heel vreemd.
Samen met het root/unroot probleem en het zeer storende gekraak/piep/ruis in de audio voor mij redenen hem morgen te retourneren.
Wel jammer want puur op specs is het een zeer aantrekkelijk geprijsde tablet.

• pcgek

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

Dan zal het waarschijnlijk geen software probleem zijn, dus gewoon omruilen voor een andere .

• maurom
de link werkt niet van http://http://www.tablets...y/showthread.php?tid=2310

• maurom
bedankt voor de juiste link

• maurom
Is het de bedoeling je tijdens het udate-proces de hele tijd de update knop ingedrukt moet houden?

• Pokko M
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2012
Het lukt me niet om de nieuwe firmware te installeren.
Het gaat fout bij het instelleren van de drivers waar ik de melding: 'het stuurprogramma is niet voor dit systeem ontworpen.'
Ik werk met Windows 7.

Iemand enig idee waar(om) het mis gaat?

• messed-up
quote:
maurom schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:02:
Is het de bedoeling je tijdens het udate-proces de hele tijd de update knop ingedrukt moet houden?
Nee.
Indrukken, de usbkabel aansluiten en dan de update knop loslaten.

• pcgek

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

quote:
maurom schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:02:
Voor en tijdens het aansluiten van de tablet ingedrukt houden,je kunt hem loslaten zodra windows een signaal geeft en/of als er iets in beeld komt.

pcgek wijzigde deze reactie 25-11-2012 21:31 (5%)

• maurom
ik heb de zelfde melding

zo komen wij ook geen stap verder pfffffff

terug brengen?

• maurits82
quote:
messed-up schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:35:
[...]

Niet helemaal is mijn ervaring. Het scherm flikkert nog steeds zichtbaar in lage standen en reageert regelmatig heel vreemd.
Samen met het root/unroot probleem en het zeer storende gekraak/piep/ruis in de audio voor mij redenen hem morgen te retourneren.
Wel jammer want puur op specs is het een zeer aantrekkelijk geprijsde tablet.
Jammer, werkt bij mij perfect na de laatste update.

CoolerMaster Centurion 5 (papst), Asus A8N32-SLI, Optreron 165 2,7ghz (Thermaltake Bigfan), 480w Tagan, 2x 1GB DC Corsair, MSI 7900GTO), 2x Maxtor 250gig RAID 0, 2x Maxtor 300gig

• maurits82
quote:
pcgek schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:29:
[...]

Voor en tijdens het aansluiten van de tablet ingedrukt houden,je kunt hem loslaten zodra windows een signaal geeft en/of als er iets in beeld komt.
Win 8 64bit deed bij mij niks. Win8 32bit werkte goed

• shiningstar
  • Laatst online: 12-12-2012
Ik ben (ook) helemaal happy met de laatste update, tot nu toe kan ik daardoor nergens meer over klagen. :)

• Herman456
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 04-07 23:57
Even een vraag.

Ik wil een goedkope tablet kopen, en ik vind deze aanbieding van kruidvat erg aantrekkelijk. Is mijn inschatting juist dat ik beter deze tablet kan kopen dan de 10" TOMTEC ultimate?

De TOMTEC heeft een lagere klokfrequentiue, geen Dual core processor, kleinere accu, lagere resolutie, etc. Is er nog een andere 10 inch tablet onder de 200 euro het overwegen waard?

Zoals de kaarten nu liggen ga ik voor het Kruidvat tablet.

• pcgek

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

quote:
maurits82 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:02:
[...]

Win 8 64bit deed bij mij niks. Win8 32bit werkte goed
Klopt,want Windows 8 x64 wordt niet ondersteund.
quote:
Herman456 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:17:
Even een vraag.

Ik wil een goedkope tablet kopen, en ik vind deze aanbieding van kruidvat erg aantrekkelijk. Is mijn inschatting juist dat ik beter deze tablet kan kopen dan de 10" TOMTEC ultimate?

De TOMTEC heeft een lagere klokfrequentiue, geen Dual core processor, kleinere accu, lagere resolutie, etc. Is er nog een andere 10 inch tablet onder de 200 euro het overwegen waard?

Zoals de kaarten nu liggen ga ik voor het Kruidvat tablet.
Die Tomtec 10 heb ik hier ook liggen,maar kun je totaal niet met de Proline 2 vergelijken. Als ik hem vandaag weer moest aanschaffen zou ik er geen seconde over twijfelen.

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-07 21:48
quote:
shiningstar schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:02:
Ik ben (ook) helemaal happy met de laatste update, tot nu toe kan ik daardoor nergens meer over klagen. :)
Ik ben ook helemaal happy na de laatste update.
Echter ik erger me dood aan het feit dat hij om de haverklap helemaal vast hangt. Dit gebeurt in diverse applicaties en de enige mogelijkheid die nog werkt is de reset knop indrukken en booten. In de handleiding staat dat bij het te vaak gebruiken de tablet kapot kan gaan. En mijn gevoel zegt me dat 6 of 7x resetten op 5 dagen veel is :|

• maurom
Het is eindelijk gelukt om via een andere pc de nieuwe firmware te installeren.
Ik was namelijk te vlug bij het aanwijzen van de map drivers" en vergeten die te openen en dan te kiezen voor X86/win7.

Als je geen andere pc hebt dan moet je de driver die je geinstaleerd hebt verwijderen en gewoon weer helemaal opnieuw beginnen met de aanwijzingen (op de download na dan) zie deze link http://http://www.tablets...y/showthread.php?tid=2310

En dan werkt de tablet perfect!!! zonder knipperen en het scherm reageert goed

En dit is ook handig om te weten: Voor en tijdens het aansluiten van de tablet ingedrukt houden,je kunt hem loslaten zodra windows een signaal geeft en/of als er iets in beeld komt.

bedankt allemaal voor de ondersteunig

• Kimika
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-05 21:35
quote:
josvl_52 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:01:
[...]

Ik heb geen Ziggo, dus kan het je niet zeggen. Dit zorgt er alleen voor dat de tablet geroot is.
Heeft ff geduurd maar het werkt!! Stelde niks voor eigenlijk. Lastigste was om m'n laptop de tablet te laten herkennen. Thanks kan nu lekker vertraagde tv kijken lol.

• maurom
Het is eindelijk gelukt om via een andere pc de nieuwe firmware te installeren.
Ik was namelijk te vlug bij het aanwijzen van de map drivers" en vergeten die te openen en dan te kiezen voor X86/win7.

Als je geen andere pc hebt dan moet je de driver die je geinstaleerd hebt verwijderen en gewoon weer helemaal opnieuw beginnen met de aanwijzingen (op de download na dan) zie deze link http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2310

En dan werkt de tablet perfect!!! zonder knipperen en het scherm reageert goed

En dit is ook handig om te weten: Voor en tijdens het aansluiten van de tablet de reset ingedrukt houden,je kunt hem loslaten zodra windows een signaal geeft en/of als er iets in beeld komt.

bedankt allemaal voor de ondersteunig

• raymondm
  • Laatst online: 21-02-2013
hier gewoon geupdate met windows 8 64 bit. geen probleem. Alleen even driver check uitzetten in windows en your good to go

• messed-up
quote:
Kimika schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:45:
[...]

Heeft ff geduurd maar het werkt!! Stelde niks voor eigenlijk. Lastigste was om m'n laptop de tablet te laten herkennen. Thanks kan nu lekker vertraagde tv kijken lol.
Was hier ook even een worsteling maar het werkt nu. Het herkennen was hier ook het grootste probleem. Prima beeld mede door het toch aardig goede scherm
Ik vind het ideaal een 10 inch tablet naast mijn monitoren i.p.v een tv die toch regelmatig aan staat op de achtergrond.

• J2pc

J2pc

UT Tux Edition

quote:
messed-up schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:53:
[...]

Was hier ook even een worsteling maar het werkt nu. Het herkennen was hier ook het grootste probleem. Prima beeld mede door het toch aardig goede scherm
Ik vind het ideaal een 10 inch tablet naast mijn monitoren i.p.v een tv die toch regelmatig aan staat op de achtergrond.
begrijp ik hieruit dat je door de tablet te rooten de ziggo app aan de praat krijgt?
Dat probeert die ziggo app toch juist te voorkomen, of snap ik t nu niet?

(Verder heerlijk tablet moet ik zeggen :P )

"Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination." © Albert Einstein
specs.

• maurits82
quote:
J2pc schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:55:
[...]

begrijp ik hieruit dat je door de tablet te rooten de ziggo app aan de praat krijgt?

Ja, hoe heb je ziggo aan de praat gekregen?
Er staat ergens boven een link naar een dropbox .. maar snap eigenlijk volledig niet wat ik moet doen.

• messed-up
quote:
J2pc schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:55:
[...]

De tablet is standaard niet geroot maar de root is ook niet geheel verborgen o.i.d. waardoor temp unroot niet werkt. Als je de tablet eerst root kan je daarna met bijvoorbeeld de Superuser app de tablet tijdelijk unrooten en dan werkt Ziggo tv wel.

Ik weet niet of het de bedoeling is maar hier staat de uitgebreide uitleg met downloadlinks en diverse oplossingen.
http://www.tabletsupport....d.php?tid=2326&page=3.

Bij mij werkte het na installeren van de ADB drivers op mijn pc om de tablet te herkennen en het Chinese root progje.

• J2pc

J2pc

UT Tux Edition

Ok, thnx.
Ik ga eens even kijken

/edit
cool, gelukt
Was een beetje geklier, maar uiteindelijk volgens mij ge-unroot ('gewone' android-poppetje), herstart en nu werkt ie.

Idd dat drivertje installeren.

J2pc wijzigde deze reactie 26-11-2012 10:06 (74%)

specs.

• maurits82
Ik heb die Root optie gedaan.
Ziggo werkt perfect!

maurits82 wijzigde deze reactie 26-11-2012 12:50 (149%)

• maurom
Er staat bij de advertentie "de nieuwste Android 4.1 en met maar liefst 16 GB intern geheugen" met
1 GB DDR3 intern geheugen

en nu kijk ik in de interne opslag van deze tablet en zie ik NAND FLASH staan met maar 13,21 GB en en geen 16GB waar is dan de rest? ik mis dan 2.79 GB aan Flash geheugen

• spectator
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-07 14:45
Een vraag over de accu. Na opladen naar 100% ging het binnen 20 minuten zo weer terug naar 40%. Dit lijkt mij niet helemaal ok.. Iemand die dit ook heeft?

• Laurens Bossche
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 18:41
quote:
spectator schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:45:
Een vraag over de accu. Na opladen naar 100% ging het binnen 20 minuten zo weer terug naar 40%. Dit lijkt mij niet helemaal ok.. Iemand die dit ook heeft?
Je moet de accu eerst een flinke tijd helemaal opladen (8+ uur), in de handleiding staat dat je dat ongeveer 4x moet doen.

Ik heb hem gisternacht en vannacht aan de lader gehouden (vanochtend even eraf om Antutut battery tester te draaien) en ik krijg hem binnen 20 minuten op 70%. Ik verwacht dat die na nog wat langer opladen wel een normale accu duur heeft.

Eerst haalde ik ook een batterij tijd van 2 uur met deze tablet :X

Laurens Bossche wijzigde deze reactie 27-11-2012 08:47 (7%)

• effem
  • Laatst online: 27-01 19:35
quote:
maurom schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:58:
Er staat bij de advertentie "de nieuwste Android 4.1 en met maar liefst 16 GB intern geheugen" met
1 GB DDR3 intern geheugen

en nu kijk ik in de interne opslag van deze tablet en zie ik NAND FLASH staan met maar 13,21 GB en en geen 16GB waar is dan de rest? ik mis dan 2.79 GB aan Flash geheugen
Nou, nand flash geheugen van 13.21 GB bestaat niet :-)
Er zit echt 16 GB in. 1 GB of zo wordt gebruikt voor applicaties, en android zelf heeft ook ruimte nodig.
13.21 GB lijkt me op zich dus niet fout (heb mijn tablet niet bij de hand om dat te controleren).

• iisHitman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-09-2013
Ik heb vrijwel alles gelezen over de verschillende Kruidvat tablets, maar kom er niet uit. Kan iemand zeggen wat nu het grote verschil is tussen deze tablet en de 9,7" (behalve de grootte en wat hieronder staat)? Vanwaar het verschil in prijs terwijl de 'goedkopere' groter is en een hogere resolutie heeft? Op het eerste gezicht zou je zeggen dat je altijd de 10.1" zou moeten kopen?!

Pro-Line 2 tablet PC (Dual Core)Pro-line 2 dual core 9.7 inch
Prijs ¤ 159,99Prijs ¤ 189,99
10.1" IPS multi-touch capacitieve HD display met glas panel (1280*800)9.7 inch HD IPS capacitive multi-touch screen (1024*768px)
1.6 GhZ (max) Dual Cortex A9 met Mali-400 beeldprocessor (Rockchip 3066)Dual core 1.6 GHz (max) Cortex A9 processor met 3D accelerator (rockchip RK3066, Mali400)
16 GB flash geheugen (uitbreidbaar tot 32 GB met micro SD)16 GB Flash geheugen (uitbreidbaar via Micro SD)
1 GB DDR3 intern geheugen1 GB DDR3 intern geheugen
Camera's 1.3 MP (voor) en 2.0 MP (achter)Camera: voor 1,3 MP, achter 2MP
Android 4.1Android versie 4.1 Jelly Bean
Krachtige 6000mAH accuExtra high capacity 8000 MAh accu

• Laurens Bossche
quote:
iisHitman schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:28:
Ik heb vrijwel alles gelezen over de verschillende Kruidvat tablets, maar kom er niet uit. Kan iemand zeggen wat nu het grote verschil is tussen deze tablet en de 9,7" (behalve de grootte en wat hieronder staat)? Vanwaar het verschil in prijs terwijl de 'goedkopere' groter is en een hogere resolutie heeft? Op het eerste gezicht zou je zeggen dat je altijd de 10.1" zou moeten kopen?!

Pro-Line 2 tablet PC (Dual Core)Pro-line 2 dual core 9.7 inch
Prijs ¤ 159,99Prijs ¤ 189,99
10.1" IPS multi-touch capacitieve HD display met glas panel (1280*800)9.7 inch HD IPS capacitive multi-touch screen (1024*768px)
1.6 GhZ (max) Dual Cortex A9 met Mali-400 beeldprocessor (Rockchip 3066)Dual core 1.6 GHz (max) Cortex A9 processor met 3D accelerator (rockchip RK3066, Mali400)
16 GB flash geheugen (uitbreidbaar tot 32 GB met micro SD)16 GB Flash geheugen (uitbreidbaar via Micro SD)
1 GB DDR3 intern geheugen1 GB DDR3 intern geheugen
Camera's 1.3 MP (voor) en 2.0 MP (achter)Camera: voor 1,3 MP, achter 2MP
Android 4.1Android versie 4.1 Jelly Bean
Krachtige 6000mAH accuExtra high capacity 8000 MAh accu
De 9.7 inch tablet heeft een hogere capaciteit accu en is duurder :+ Ik geloof dat er ook al wat customs roms uit zijn voor de 9.7 inch maar op dit moment is qua hardware specificaties de 10.1 inch naar mijn menning de betere aankoop.

Het komt er een beetje op neer of accu capaciteit voor jouw zo belangerijk is dat je bereid bent om er resolutie en geld erop in te leveren.

Edit:

9.7 inch tablet lijkt ook geen Bluetooth te hebben.

• spectator
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-07 14:45
quote:
Laurens Bossche schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:45:
[...]

Je moet de accu eerst een flinke tijd helemaal opladen (8+ uur), in de handleiding staat dat je dat ongeveer 4x moet doen.

Ik heb hem gisternacht en vannacht aan de lader gehouden (vanochtend even eraf om Antutut battery tester te draaien) en ik krijg hem binnen 20 minuten op 70%. Ik verwacht dat die na nog wat langer opladen wel een normale accu duur heeft.

Eerst haalde ik ook een batterij tijd van 2 uur met deze tablet :X
Ah, ik zal het eens proberen. Dank.
Weet iemand of er custom roms beschikbaar zijn voor de tablet?

• Laurens Bossche
quote:
spectator schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:58:
[...]

Ah, ik zal het eens proberen. Dank.
Weet iemand of er custom roms beschikbaar zijn voor de tablet?
Er zijn een aantal roms beschikbaar voor andere tablets met dezelfde chipset (RK3066), je zou kunnen proberen om er daar wat van te flashen. De kans is aanwezig dat ze gewoon werken (omdat de hardware tegenwoordig toch 99% een kopie is van het referentie ontwerp) maar het blijft uiteraard eigen risico (alhoewel er in theorie niet veel zou kunnen gebeuren dat niet te fixen is).

Specifiek voor onze tablet lijkt er nog niks te zijn. Als we het .img bestand kunnen aanpassen is het mischien wel leuk om een tweakers.net custom rom te maken met root, build.prop tweaks en de APK's van 4.2 die werken.

• iisHitman
quote:
Laurens Bossche schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:02:
[...]

De 9.7 inch tablet heeft een hogere capaciteit accu en is duurder :+ Ik geloof dat er ook al wat customs roms uit zijn voor de 9.7 inch maar op dit moment is qua hardware specificaties de 10.1 inch naar mijn menning de betere aankoop.

Het komt er een beetje op neer of accu capaciteit voor jouw zo belangerijk is dat je bereid bent om er resolutie en geld erop in te leveren.

Edit:

9.7 inch tablet lijkt ook geen Bluetooth te hebben.
Thanks, ik wilde even een second opinion ;). Gelijk gekocht!

• maurits82
http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB10-201_img_pres_m500_m350.png

Yarvik TAB10-201
(binnenkort vergrijgbaar)
Is dit niet dezelfde??
Zoja, dat betekent meer accessoires / custom roms??

maurits82 wijzigde deze reactie 27-11-2012 12:49 (15%)

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-07 22:14
Zal waarschijnlijk duurder zijn. Voor ¤160 is de proline echt een koopje. Goedkoper ga je een tablet met deze specs echt niet vinden.

• Crusader2003
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-06 13:18
quote:
Is dit niet dezelfde??
Zoja, dat betekent meer accessoires / custom roms??
Ik wilde deze eerst kopen.
Volgens mij is deze bijna hetzelfde.
Enige verschil is dat er volume knoppen aan de bovenkant zitten de rest is precies het zelfde.

Crusader2003 wijzigde deze reactie 27-11-2012 14:58 (6%)

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:07

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Ook maar besteld, voor m'n opa :-)

Ben benieuwd! Heb zelf die wat oudere 9.7" van de Intertoys, denk dat deze wel veel rapper zal zijn :?

• maurom
Hoe kan ik een snelkoppeling van het startscherm kan verwijderen , ik zie ook geen prullebak

• Baf1982
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-07 23:06
quote:
maurom schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:12:
Hoe kan ik een snelkoppeling van het startscherm kan verwijderen , ik zie ook geen prullebak
Snelkoppeling ingedrukt houden zodat je deze kan verslepen en dan slepen richting het kruisje bovenaan het scherm.

• MartijnA3
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04-06 22:00
Ik heb nog steeds last van een flikkerend scherm na de update, maar alleen bij het bladeren door webpagina's. Ben ik de enige?

MartijnA3 wijzigde deze reactie 27-11-2012 18:00 (5%)

Van plan een iRacing abonnement te nemen? Geef dan het email adres van mede tweaker JoepW op bij inschrijving en deze ontvangt dan $10 iRacing credits. Zo kan hij tweakers races organiseren. :)

• pcgek

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

quote:
MartijnA3 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:00:
Ik heb nog steeds last van een flikkerend scherm na de update, maar alleen bij het bladeren door webpagina's. Ben ik de enige?
1 van de 2 tablets die ik heb aangeschaft had geen geflikker,maar toch de laatste firmware er maar op gezet. Pas toen begon deze kuren te vertonen. Bij het aanzetten geflikker en ook uit de standby,wanneer de helderheid op minder dan 75% ingesteld staat. Heb er nu een app(screenfilter) opgezet waarmee ik de helderheid aan kan passen,bij instellingen laat ik hem gewoon boven de 75% staan. Werkt tot nu toe prima :)

• QwaftZefoni
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Powertoggles kan ik je aanbevelen

QwaftZefoni wijzigde deze reactie 27-11-2012 20:52 (0%)
Reden: ]

• SledgeHam
  • Laatst online: 01-12-2012
Ik heb gisteren deze tablet gekocht en krijg hem morgen geleverd. Ben zeer benieuwd. O-)

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07:40
Neem de volgende dag levering maar met een korreltje zout hoor .
Ik heb er 2 eergisteren besteld .Vandaag mailtje gehad dat het binnen 2 werkdagen geleverd word.
We wachten het maar af :|

Je bestelling heeft ons logistiek centrum verlaten. Je ontvangt het pakket naar verwachting binnen 2 werkdagen.
Het pakket zal bezorgd worden door PostNL
quote:
SledgeHam schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:15:
Ik heb gisteren deze tablet gekocht en krijg hem morgen geleverd. Ben zeer benieuwd. O-)

Galaxy Note III,INEW V3,Chuwi V88,Hyundai T7/T7s,Galaxy SII Plus,Nexus 7 32GB 4G,Sony Xperia Z Ultra,LG G Pad 8.3 16GB,Ipad 3 16GB 3G,Ipad Mini Retina 32GB,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• suartika
  • Laatst online: 28-11-2012
ik vraag me af, of ik nog wifi-(goed)bereik heb als de router een verdieping lager hangt.???

of verbreek die later vaker xD want Wifi van kruidvat heeft ook geen prima score,..... :?

• maurits82
Geen probleem met wifi hier. Heb bereik op 3 verdiepingen en buiten. Heb wel een dure router.

maurits82 wijzigde deze reactie 28-11-2012 08:44 (199%)

• Crusader2003
quote:
suartika schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:37:
ik vraag me af, of ik nog wifi-(goed)bereik heb als de router een verdieping lager hangt.???

of verbreek die later vaker xD want Wifi van kruidvat heeft ook geen prima score,..... :?
Ik heb prima ontvangst met deze tab.
Ik heb zelf het wirelessmodum van telfort in de meterkast beneden hangen.
Zelfs op zolder heb ik prima bereik en dit is door 2 beton lagen heen.

Mensen met problemen kunnen het beste wifi analyser installeren op hun tab.
Hiermee kan je zien welke netwerken er in de buurt zitten en op welk kanaal deze staan.
Het programma zal je laten zien welke kanaal voor jouw netwerk het beste is.
Tevens als je antennes op je wifi router/modem hebt moet je deze altijd recht omhoog laten staan en omhoog laten wijzen.
Heb je je router/modum op zolder dan moet je deze op de kop hangen dus naar benenden laten wijzen.

• effem
quote:
Crusader2003 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:59:
[...]

Ik heb prima ontvangst met deze tab.
Ik heb zelf het wirelessmodum van telfort in de meterkast beneden hangen.
Zelfs op zolder heb ik prima bereik en dit is door 2 beton lagen heen.
Klopt. dit hangt natuurlijk ook veel af van het type modem (en met name de gebruikte chipset).
En of je er recht boven zit of niet. Als je de router tegen een muur aan zee en 5 m verderop aan de andere kant van de muur gaat staan is het signaal vaak veel slechter (veel meer beton/steen tussen jou en access point.
quote:
Mensen met problemen kunnen het beste wifi analyser installeren op hun tab.
Hiermee kan je zien welke netwerken er in de buurt zitten en op welk kanaal deze staan.
Het programma zal je laten zien welke kanaal voor jouw netwerk het beste is.
Goed advies. Ik gebruik het zelf regelmatig.
quote:
Tevens als je antennes op je wifi router/modem hebt moet je deze altijd recht omhoog laten staan en omhoog laten wijzen.
Hm. Dat ligt ook een beetje aan de locatie (richting) van de antenne in het tablet.
Is misschien wat trial en error voor nodig (geldt ook voor draaien en zo)
quote:
Heb je je router/modum op zolder dan moet je deze op de kop hangen dus naar benenden laten wijzen.
Dit is absoluut bullshit. Het stralingspatroon is in beide gevallen grofweg hetzelfde. Je AP heeft vrijwel zeker een monopool antenne. die straalt vooral rond, en niet naar onder/boven (in de lengte van de staaf).
180% draaien (naar boven of naar beneden wijzen) maakt niet uit. Het blijft een torus vorm (of voor de niet zo meetkundig onderlegden: een soort donut vorm).

zie ook: Wikipedia: Monopole antenna

Overigens: als ik 2 m van mijn cisco AP af zit, in dezlfde ruimte, dan heb ik op het tablet geen vol signaal.
Kan natuurlijk ook een stuk calibratie zijn.

• Crusader2003
quote:
Dit is absoluut bullshit. Het stralingspatroon is in beide gevallen grofweg hetzelfde. Je AP heeft vrijwel zeker een monopool antenne. die straalt vooral rond, en niet naar onder/boven (in de lengte van de staaf).
180% draaien (naar boven of naar beneden wijzen) maakt niet uit. Het blijft een torus vorm (of voor de niet zo meetkundig onderlegden: een soort donut vorm).

zie ook: Wikipedia: Monopole antenna
Ik heb dit eens in z'on pc totaal blad gelezen maar zelf niet geprobeerd, kheb geen wifi op zolder hangen :P

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-07 13:45
Zitten er nog voordelen aan als je deze tablet gewoon in de winkel koopt i.p.v. besteld via internet (als dat überhaupt kan)? Ik heb namelijk wel interesse maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat je voor garantie etc. niet meer terecht kunt in de dichtsbijzijnde Kruidvat wanneer je tablet via internet is gekocht.

Edit: nvm :+

Snippo wijzigde deze reactie 28-11-2012 16:12 (26%)

• QwaftZefoni
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:23
^ waar zie jij dat?

de ProLine 2 9,7" is nog steeds 189,99 hoor. De oude Allwinner versie van de 9,7" is inderdaad 149,99.

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-07 13:45
Je hebt gelijk :X . Ik volgde de link in dit topic maar had niet door dat ik omlaag moest scrollen voor de nieuwe Pro-line 2 :+ .
Gelukkig maar, maakt de keuze wat makkelijker haha.

• Laurens Bossche
Hoe is bij jullie trouwens de accu duur?

Ik heb hem nu een aantal keer 8+ uur aan de oplader gedaan maar veel meer als 2 uur schermtijd (met het scherm op minimale brightness) krijg ik er nog steeds niet uit.

• Renzzie
Hier is de accu aanzienlijk beter, maar ik heb de brightness wel op het laagste staan. Als ik de brightness op zn hoogst zet branden mij ogen er uit.

Ik denk dat ik zo'n uurtje of 6-8 met een accu kan doen. Mits ik natuurlijk niet heel de tijd 3d spelletjes aan het doen ben.

• Laurens Bossche
quote:
Renzzie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:06:
Hier is de accu aanzienlijk beter, maar ik heb de brightness wel op het laagste staan. Als ik de brightness op zn hoogst zet branden mij ogen er uit.

Ik denk dat ik zo'n uurtje of 6-8 met een accu kan doen. Mits ik natuurlijk niet heel de tijd 3d spelletjes aan het doen ben.
Zou je eens kunnen kijken onder "Instellingen > Accu > Scherm" hoelang het scherm dan aanstaat?

• raymondm
  • Laatst online: 21-02-2013
Iemand al custom roms geprobeerd?

• Renzzie
quote:
Laurens Bossche schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:09:
[...]

Zou je eens kunnen kijken onder "Instellingen > Accu > Scherm" hoelang het scherm dan aanstaat?
De tablet was gisteren uitgevallen (lage accu) en heb hem vandaag amper gebruikt.
Dit zijn nu mijn statistieken:
Accu: 85%
Duur: 18u 51min
scherm is hier 44% verantwoordelijk voor. 36min gebruikt.

In die tijd heeft wifi wel uitgestaan ook.

Renzzie wijzigde deze reactie 28-11-2012 17:52 (31%)

• ctuxboy
quote:
Renzzie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:51:
[...]

De tablet was gisteren uitgevallen (lage accu) en heb hem vandaag amper gebruikt.
Dit zijn nu mijn statistieken:
Accu: 85%
Duur: 18u 51min
scherm is hier 44% verantwoordelijk voor. 36min gebruikt.

In die tijd heeft wifi wel uitgestaan ook.
18u???

• CeeDeeS
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 26-02 16:04
Ik heb er ook één besteld, kan hem morgen bij het postkantoor ophalen.
Heeft één van jullie al een goede hoes in huis? Ik zag in het topic o.a. deze staan, en die ziet er voor die prijs heel mooi uit. Ben benieuwd of jullie er al ervaring mee hebben, of het qua laadaansluiting en knopjes een beetje uitkomt...?

CeeDeeS wijzigde deze reactie 28-11-2012 19:45 (6%)

Don't listen to what they say. Go see.

• Renzzie
quote:
ja? Heb hem in 18u tijd maar 36min gebruikt.
Dus voor 18u standby is de tablet met 15% naar beneden gegaan.

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07:40
Vandaag de 2 Tabs binnengekregen .En ik moet eerlijk zeggen ik sta wel versteld van de kwaliteit van deze Cherry's .Ik had eigenlijk verwacht dat 1 van de 2 zeker iets zou missen ,maar gelukkig ze werken allebij prima ,Wifi ontvangst super zelfs op de 2e verdieping krijg ik nog een redelijk signaal 2 balkjes.Het scherm is mooi helder en scherp .Geen productie foutjes tot nu kunnen ontdekken.En de snelheid zit ook wel goed gaat lekker soepel .Daar zullen de 50+ ers voor wie ik ze aangeschaft heb wel heel blij mee zijn . :)

Galaxy Note III,INEW V3,Chuwi V88,Hyundai T7/T7s,Galaxy SII Plus,Nexus 7 32GB 4G,Sony Xperia Z Ultra,LG G Pad 8.3 16GB,Ipad 3 16GB 3G,Ipad Mini Retina 32GB,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• maurits82
quote:
CeeDeeS schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:44:
Heeft één van jullie al een goede hoes in huis? Ik zag in het topic o.a. deze staan, en die ziet er voor die prijs heel mooi uit. Ben benieuwd of jullie er al ervaring mee hebben, of het qua laadaansluiting en knopjes een beetje uitkomt...?
Ik heb die ook besteld. (zou prima moeten passen lijkt me).

Ik verwacht hem over 2 weken, ik post wel hoe hij past!

• iisHitman
quote:
CeeDeeS schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:44:
Ik heb de Case Logic UFOL-109 gekocht, past prima.

• Crusader2003
Het scherm vraagt aardig wat stroom van de accu.
Ik had de helderheid al op zijn laagst staan maar vind het scherm toch nog vrij fel (s'avonds) ook met de laatste update.
Met het volgende programmatje "Screen Filter" kan je de helderheid lager zetten dan standaard.

Let er hierbij op dat je deze niet te donker zet anders zie je niets meer .
Download:
LINK (aangepast)
Hoop dat ze in een eventuele volgende update de brightness wat lager kunnen zetten.

Crusader2003 wijzigde deze reactie 29-11-2012 11:19 (19%)

• Renzzie
Bedankt voor de tip. Persoonlijk vond ik het scherm ook nog te helder. Zeker 's avonds in bed als je en boekje leest op de tab.

Edit: Link werkt niet. Hier wel een werkende linkje

Renzzie wijzigde deze reactie 29-11-2012 10:25 (41%)

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:47
Ik heb de tablet gisteren binnen gekregen en hij flikkerde behoorlijk + het scherm zoemde. Ik heb meteen de laatste firmware erop gezet. Dit loste het probleem echter niet helemaal op. Het zoemen is er niet anders op geworden (en lijkt gekoppeld aan het flikkeren, bij flikkeren wordt het veel luider) en als hij aan wordt gezet, ook uit slaapstand, staat de helderheid laag en flikkert hij. Als je de helderheid dan handmatig hoger zet en weer terug is het flikkeren weg. Maar ik heb de indruk dat hun oplossing voor het probleem is dat de minimale helderheid gewoon omhoog is geschroefd. Op z'n laagst is hij nog steeds behoorlijk fel.

Ik had ook de toetsenbord hoes erbij besteld, en ook dat vond ik niet zo'n succes. Kwa dikte kunnen er wel 2 tablets in en de tablet zou aan de rechter bovenhoek met een elastiek op z'n plek gehouden moeten worden. Echter zit deze te ver van de tablet af, zodat hij niet over de tablet heen blijft zitten. Ook de usb kabel is aan de korte kant omdat de stekker er, als je de tablet er op de normale manier in doet, aan de bovenkant in moet. Als je dan de hoes plat legt komt de kabel onder spanning te staan.

Conclusie: ze gaan allebei terug. Helaas pindakaas, want het was verder een goede tablet. Heel vlot, goede wifi, mooi scherm (los van de problemen). Ik kijk nu naar de 9.7" dual core. Eerst even het forum daarover doorlezen.

• iisHitman
quote:
buzzbuzz68 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:05:
[...]
Conclusie: ze gaan allebei terug. Helaas pindakaas, want het was verder een goede tablet. Heel vlot, goede wifi, mooi scherm (los van de problemen). Ik kijk nu naar de 9.7" dual core. Eerst even het forum daarover doorlezen.
Balen van je problemen. Ik heb lang getwijfeld tussen de 9,7" van 3 tientjes duurder en deze 10,1", maar uiteindelijk is de 10,1" gewoon de betere van de twee ben ik achter gekomen.

• Kimika
Zit nu al meer dan 24 uur op 1 acculading. In die tijd ongeveer 3 uurtjes intensief gebruikt een zit nu op 24%. Helderheid staat ongeveer op he laagst. Grootvebruikers accu voor deze cyclus zijn
Scherm: 40%
Angry birds: 18%

Dat langer laten laden scheelt een stuk!!

• Crusader2003
quote:
Kimika schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:38:
Zit nu al meer dan 24 uur op 1 acculading. In die tijd ongeveer 3 uurtjes intensief gebruikt een zit nu op 24%. Helderheid staat ongeveer op he laagst. Grootvebruikers accu voor deze cyclus zijn
Scherm: 40%
Angry birds: 18%

Dat langer laten laden scheelt een stuk!!
Heb je het apparaat bij het laden aan staan of uit?

• Crusader2003
Zijn dr hier ook peoples welke ervaring hebben met cpu tools.
Mogelijk valt hier ook nog een hoop batterij winst uit te halen op energie verbruik gebied.

• Kimika
quote:
Crusader2003 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:51:
[...]

Heb je het apparaat bij het laden aan staan of uit?
Heb hem uit bij het laden. Heb hem nog een klein uurtje gebruikt en is nu zo goed als leeg.

• Renzzie
waarvoor gebruik je de tablet dan? Heb je de tablet ook al een paar keer helemaal leeg laten lopen en daarna minstens 8u opgeladen?

De duur van jouw batterij is wel erg laag. Normaal moet deze na een paar keer uit/op laden toch echt wel beter zijn.

• Laurens Bossche
Mijn batterij knalt ook meestal vrij snel door de 1ste 20% heen en gaat daarna weer rustig zijn gangetje (1% per 3 minuten als ik een beetje tekst lees, 1% per 2 minuten bij webbrowsen e.d).

Ik zal eens kijken of ik hem nog een volledige ontlaad-laad cyclus kan doen.

• Daytona
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:16

Daytona

Autoracen is voor watjes

Iemand de accu benchmark van Antutu Tester al gedraaid?
Met de oude firmware haalde ik een score van 262 met het scherm op 60% (knipper vrij). Op minimum helderheid haalde ik 499.
Met de nieuwe firmware van 23-11 haal ik nog maar 221 met het scherm op minimum helderheid.

Bij mij zakt de accu ook vrij snel onder de 85%. De laatste 20-15% gaan echter extreem lang mee (ruim 2 uur youtube kijken bijvoorbeeld). Althans bij de originele firmware. Zodra de accu onder 5% zakt met de 23-11 firmware registreert het touchscreen allerlei aanrakingen die er niet zijn, en is de tablet onbruikbaar. Al met al niet zo gelukkig met die 'verbeterde' firmware.

• effem
Ik weet van mijn android telefoon dat de software zich vaak nog moet calibreren.
Ik meen me te herinneren dat daar ook tooltjes voor zijn.

• Laurens Bossche
quote:
Daytona schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:20:
Iemand de accu benchmark van Antutu Tester al gedraaid?
Met de oude firmware haalde ik een score van 262 met het scherm op 60% (knipper vrij). Op minimum helderheid haalde ik 499.
Met de nieuwe firmware van 23-11 haal ik nog maar 221 met het scherm op minimum helderheid.

Bij mij zakt de accu ook vrij snel onder de 85%. De laatste 20-15% gaan echter extreem lang mee (ruim 2 uur youtube kijken bijvoorbeeld). Althans bij de originele firmware. Zodra de accu onder 5% zakt met de 23-11 firmware registreert het touchscreen allerlei aanrakingen die er niet zijn, en is de tablet onbruikbaar. Al met al niet zo gelukkig met die 'verbeterde' firmware.
Ik heb persoonlijk ook wel het idee dat ze met de nieuwe firmware de minimale helderheid opgeschroeft hebben. Ik las op het support forum dat het iritante gepiep ook door het scherm wordt veroorzaakt, doordat er te veel volt naar de controller wordt gestuurd. De Window N101 (zeg maar het "broertje") heeft namenlijk exact hetzelfde flikker probleem : http://www.freaktab.com/p...1689&pp=40&page=2

Sowieso was de tablet bij de oude firmware op minimale helderheid ook al te fel om goed in bed te kunnen lezen.

Zodra we de kernel sources hebben is dit mischien wel een leuk begin punt.

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Er is een app om de helderheid lager te maken dan de laagste stand. Ik weet even niet hoe die heet.

....911....

• maurits82
quote:
ChicaneBT schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:27:
Er is een app om de helderheid lager te maken dan de laagste stand. Ik weet even niet hoe die heet.
Staat hierboven (screen filter). Werkt perfect, alleen reageert het scherm met typen dan iets trager.
Athans, ik heb hem nu uit gezet, maar hij reageert nog steeds langzamer (met 23-11-2012 update)

maurits82 wijzigde deze reactie 30-11-2012 20:42 (15%)

• SledgeHam
  • Laatst online: 01-12-2012
Gisteren de tablet in ontvangst genomen. Tot nu toe werkt ie super voor de prijs. Qua materiaal is het erg plastic, maar ja de prijs en prestaties maken dit tot nu toe ruim goed. De kids zullen blij zijn als ze hem ontvangen.... _/-\o_

• Laurens Bossche
quote:
maurits82 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:40:
[...]

Staat hierboven (screen filter). Werkt perfect, alleen reageert het scherm met typen dan iets trager.
Athans, ik heb hem nu uit gezet, maar hij reageert nog steeds langzamer (met 23-11-2012 update)
Die app verandert alleen de kleuren maar niet de helderheid. Je zult er dan ook geen batterij mee besparen (alleen als je een AMOLED scherm hebt) dus een volwaardige oplossing is het niet echt.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Games Apple Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013