Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• joost de ruiter
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Heb de tablet gisteren ook in mijn handen gehad. (configureren voor mijn pa)
Heerlijk vlot, mooi helder scherm. helaas wat flikker problemen bij helderheid onder de 60% (firmware update nog niet geïnstalleerd aangezien het niet storend genoeg is + bijwerking nieuwe firmware trager toetsenbord/scroll)

Wifi bereik is goed.
Speakers zijn matig
De randen van de tablet zijn scherp
Google play store is goed toegankelijk

Benieuwd welke hoezen goed passen of uit gaan komen.

link die dient ter ondersteuning/support en meer informatie over deze tablet:
link naar laatste firmware

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 25-07 19:06
Ik was een paar reviews aan het lezen van de POV protab 3XXL die ook de Rockchip 3066 gebruikt: http://be.hardware.info/r...ly-bean-240-euro-rockchip en productreview: Point of View Protab 3 XXL review door Rincewind74 en daar duikt toch hier en daar ook een verhaal op over flikkering en matige WIFI-ontvangst.
Structurele probleempjes met die RK3066? Zou jammer zijn, want deze Kruidvatter en die POV zien er op papier interessant uit...

It's just technology, not religion

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-07 21:48
Ik heb hem sinds gisteren in gebruik. Ben er erg tevreden over zeker voor het geld is het een goede tablet. Ik heb ook last van het flikker probleem, overdag is het werkbaar omdat de helderheid hoger staat maar savonds dan heb je een zonnebril nodig om op die helderheid te kijken. Al is dit natuurlijk erg persoonlijk.

Wat het Wifi betreft, het bereik is goed echter de snelheid valt tegen. Het lijkt erop dat ondanks dat hij N aankan hij niet meer dan 65mbit maximaal aankan.

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
quote:
shiningstar schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:04:
Wat ook op het Cherry forum door iemand al vermeld werd is mij nu ook opgevallen. Na de update, waarmee het flikkeren dus wel verholpen is, reageert het scherm moeilijker/trager. Voor de update had ik hier totaal geen problemen mee en nu werkt het zelfs een beetje irriterend.
Klopt, hier had ik ook meteen last van. Het valt het hardste op bij de Chrome app: na de update is het onmogelijk voor me tabs te sluiten door op het kruisje te drukken.
Hopelijk komt hier nog een update voor die dit oplost, want verder ben ik erg tevreden met deze tablet :)
quote:
rened80 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:02:
Hoe is het geluid van deze tablet. Kun je met speaker prettig naar bijv uitzending gemist kijken? Ik heb nl geen zin om de hele tijd oordoppen te moeten gebruiken }:O
Ik vind het geluid zeker goed genoeg voor wat filmpjes te kijken. Zowel youtube als filmpjes van de frontpage kan ik makkelijk verstaan. Je moet er ook geen wonderen van verwachten, maar ik vind het voor dit soort gebruik wel voldoende.

gezocht: picoPSU

• ctuxboy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-07 17:16
quote:
chaola schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:56:
Ik was een paar reviews aan het lezen van de POV protab 3XXL die ook de Rockchip 3066 gebruikt: http://be.hardware.info/r...ly-bean-240-euro-rockchip en productreview: Point of View Protab 3 XXL review door Rincewind74 en daar duikt toch hier en daar ook een verhaal op over flikkering en matige WIFI-ontvangst.
Structurele probleempjes met die RK3066? Zou jammer zijn, want deze Kruidvatter en die POV zien er op papier interessant uit...
Ivm flikkering valt best mee. daarvoor doe ik (voorlopig) de moeite niet om te updaten.
Voor de rest erg tevreden vh toestel. Trouwens als je de helderheid laag zet heb je ook geen last van flikkeringen. :)

• getuser38
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 04-07 00:19
quote:
maurits82 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:11:
Hmm ...
XBMC werkt, maar schokt bij het afspelen (NEON devices geïnstalleerd).
(XBMC werkt wel super vloeiend).

Maar MX player kan wel prima HD streamen over het netwerk.

http://www.freaktab.com/s...ayer-CIFS-and-md4-drivers
Iets gevonden ... maar is niet makkelijk volgens mij.
... dan maar geen XBMC
Dank je wel voor het testen, hopelijk wordt het in de nieuwe releases van XBMC dit probleem opgelost.

• Crusader2003
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-06 13:18
Iemand al geprobeerd het apparaat te rooten?
Ik heb dit gevonden http://www.androidtablets...your-rockchip-3066-a.html mogelijk werkt dit ook op deze tablet.
Heeft hier iemand meer verstand van?

• Daytona
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:49

Daytona

Autoracen is voor watjes

Nou mijn tablet is zojuist afgeleverd door de tnt pakketdienst. Ik hang 'em eerst maar eens aan de lader voordat ik ermee aan de slag ga.
Wat me wel meteen opviel zijn de drie gaatjes op de achterkant van de tablet. In de middelste zit netjes een rubbertje, in de buitenste helemaal niks, ook niks wat op een schroefje oid lijkt. Lijkt me niet echt de bedoeling, dus misschien beter maar gelijk retourneren. Hebben jullie tablets wel gewoon drie rubbertjes?

http://img.photobucket.com/albums/v289/tminus3/Pro%20Line%20M1038/Dsc03809r.jpg

• shiningstar
  • Laatst online: 12-12-2012
Ja ik heb er wel gewoon drie rubbertjes opzitten, dus dat van jou is inderdaad niet de bedoeling!

• Gielske
  • Laatst online: 13-12-2013
Ook ik heb hem... De laatste in de 2 kv's die we hier hebben... Ligt idd lekker in de hand, geen geflikker en tot nu toe geen problemen met wifi (goeie router). Nou maar eens oefenen met adroid...

• maurits82
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:28
Ik heb nog een vraag ... of iets kan.

Kan ik op het netwerk bij m'n vriendin thuis, vanaf mijn eigen pc films streamen?
Ik ga er vandaag ook 1 halen voor mijn vriendin, maar ze wil graag bij mijn filmbestanden kunnen komen als ze thuis is. (of misschien handig voor in de trein oid).

Thuis gebruik ik:
* ES File Browser
* MX Player

maurits82 wijzigde deze reactie 22-11-2012 14:59 (16%)

CoolerMaster Centurion 5 (papst), Asus A8N32-SLI, Optreron 165 2,7ghz (Thermaltake Bigfan), 480w Tagan, 2x 1GB DC Corsair, MSI 7900GTO), 2x Maxtor 250gig RAID 0, 2x Maxtor 300gig

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
quote:
maurits82 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:58:
Ik heb nog een vraag ... of iets kan.

Kan ik op het netwerk bij m'n vriendin thuis, vanaf mijn eigen pc films streamen?
Ik ga er vandaag ook 1 halen voor mijn vriendin, maar ze wil graag bij mijn filmbestanden kunnen komen als ze thuis is. (of misschien handig voor in de trein oid).

Thuis gebruik ik:
* ES File Browser
* MX Player
Ja, dat kan, in principe. Heeft op zich heel weinig met je tablet te maken, maar alles met je netwerk thuis (up speed, firewall instellingen, evt. tunneling) dus hier off topic.

• dversa2
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06-02-2013
Kan iemand vertellen of tethering mogelijk is?

• BW83
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-07 10:10
quote:
BW83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:08:
Hm, na gisterenavond thuis naar behoorlijke tevredenheid gespeeld te hebben met mijn tablet, begon het gezeik toen ik hem in de lader stopte. Als ik hem dan wilde ontgrendelen ging dat zeer moeizaam, en toen dat eenmaal gelukt was ging alles zeer stroperig. Ik ben er maar bij weggelopen, in afwachting tot een volle accu. Toen ik het later nogmaals probeerde zat er helemaal geen leven meer in. Hoe lang ik de standby-knop ook indrukte, er gebeurde niks. Vanochtend nog precies hetzelfde, dus ik ga er maar even mee terug. Hopelijk hebben ze er nog 1 liggen, maar ik vrees het ergste. Iemand nog tips waarmee ik het eventueel zelf kan oplossen? Kan ik de accu eigenlijk ontkoppelen bij dit apparaat, kan ik dat eens proberen...
Bovenstaand probleem heb ik gisteren weer gehad, dus weer met succes de resetknop achterop gebruikt. Ik heb echter het idee dat het komt door de app van Utorrent, zodra ik die opstart wordt de boel zo traag als wat. Die gaat er dus weer af. Buiten dat vind ik het een zeer fijn tablet, het enige nadeel vind ik het flikkeren. Vanwege de nadelige effecten van de firmware-update heb ik die nog niet geprobeerd, met de helderheid boven de 60% is het zo goed als opgelost. Maar dan gaat het wel hard met de accu, bovendien is dat 's avonds wel erg fel aan de ogen.

• zzzzzzzzzzzz
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-07 15:47
Gisteren ook deze tablet gehaald voor mijn ouders en gisteravond bezig geweest met gebruiksklaar maken (mail instellen enz.)

Hierbij viel het me op dat er geen contacten app op deze tablet staat.

Hoort dit zo op een tablet? Of is dit een keuze (of foutje) van de fabrikant geweest?
Ik kwam o.a. dit linkje tegen:
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=135

maar als ik de apk die daar gegeven worden installeer crasht de applicatie direct nadat ik hem start.

Verder bevalt de tablet prima (op de flikkerende achtergrondverlichting na)

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Heb hem net weer afgegeven bij het lokale post.nl servicepunt. Inclusief de toetsenbordhoes bij ik erbij had besteld. De haakjes die de tablet vast moeten klemmen zijn zeker een millimeter of 5 te hoog, waardoor de tablet niet goed vast zit en de hoes veel dikker is dan noodzakelijk.

Ik ga eens kijken of er nog exemplaren bij de lokale kruidvat te koop zijn. Scheelt weer ¤5,- verzenden en gedoe bij omruilen.

• maurits82
http://i.ebayimg.com/t/USB-Keyboard-Leather-Cover-Case-Bag-for-10-1-Tablet-PC-MID-Black-/00/s/NjAwWDYwMA==/$(KGrHqN,!rMFB6r4miIcBQimYl4YOQ~~60_12.JPG
¤10,50 thuisbezorgd

http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

review op een andere tablet

maurits82 wijzigde deze reactie 23-11-2012 10:36 (58%)

CoolerMaster Centurion 5 (papst), Asus A8N32-SLI, Optreron 165 2,7ghz (Thermaltake Bigfan), 480w Tagan, 2x 1GB DC Corsair, MSI 7900GTO), 2x Maxtor 250gig RAID 0, 2x Maxtor 300gig

• Annema1972
  • Laatst online: 25-12-2012
quote:
maurits82 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:54:
Ik heb eigenlijk totaal geen wifi probleem.
Ik heb gewoon een goede router. Via wifianalyser een vrij kanaal gezocht ... downloaden / internetten / HD streamen gaat gewoon perfect. (andere kant van het huis op een andere verdieping van de router).
... Voor mensen die klagen over het draadloos bereik van een tablet / telefoon ... eerst zorgen dat je een fatsoenlijke router hebt, daar ligt denk ik 9/10 keer het probleem. (terugkomend probleem in elk topic, bij elk product).

Wel merk ik dat na de update het scherm zo traag is geworden, dat je niet meer fatsoenlijk het toetsenbord kunt gebruiken ... dat is wel jammer.
Zoals al meerdere keren aangegeven, maar je leest blijkbaar niet goed. De tablets van de kinderen hebben wel gewoon supergoed bereik!!!!!! Dus helaas ligt het wel weer aan de cherry tablet, afijn, er is weer een andere naar me onderweg, kijken of die wel een goed bereik heeft ;-)

• Kimika
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-05 21:35
Tablet bevalt me erg goed, wel een minnetje is het niet werken van de ziggo app. Zijn er wel mee bezig kijkend op het cherry forum.

• Jeru
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-07 12:55
Het heeft gewerk op de 9.7 voor de update naar 4.1. Maar ook toen was het een heel gedoe om het aan de praat te krijgen.

• Kimika
Hoop wel dat ze het voor elkaar krijgen, was toch wel een vd redenen om er 1 te kopen.

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

@maurits82,
Op de bevestiging v/h tablet na exact dezelfde hoes als die van Kruidvat. Die had een verend haakje aan de bovenrand en een elastiek in de rechterbovenhoek ipv het haakje rechts.

Heb je er één besteld? Dan ben ik benieuwd of hij bevalt!

• rened80
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:26
Zouden jullie de tablet nog eens kopen, met de kennis die je nu hebt? Ik twijfel tussen deze en bijv de Pipo m2

• Laurens Bossche
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 18:41
quote:
rened80 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:49:
Zouden jullie de tablet nog eens kopen, met de kennis die je nu hebt? Ik twijfel tussen deze en bijv de Pipo m2
Voor dit geld is het gewoon een super mooie tablet.

Als je het vergelijkt met de Pipo m2 dan heeft de Pipo m2 een slechter scherm, de helft (!) van de accu capiciteit en geen garantie maar zijn ze voor de rest bijna helemaal vergelijkbaar.

Dus als je aan het twijfelen bent zou ik het wel weten als ik jouw was :+

• kaajee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-11-2013
Iemand Whatsapp al aan de praat? Ik heb wel 'Go Contacts EX' geïnstalleerd maar Whatsapp "werkt-niet-op-tablets" zegt ie.......
(vorige tablet 7"van Intertoys same story, totdat die ge-update was naar 4.0, toen deed Whatsapp het ineens wel)

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Zo, na mijn eerste tablet vanmiddag te hebben geretourneerd kon ik net voor sluitingstijd bij een lokale Kruidvat nog een tweede exemplaar scoren. Ben er nu een uurtje me aan het prutsen, en heb het eerste euvel alweer gevonden.
De sensor van de camera aan de achterzijde zit gedraaid! Als ik een foto wil maken, moet ik de tablet een graad of 20 scheef houden om de foto horizontaal te krijgen. Ik ga nog maar eens verder kijken naar gebreken, voor ik besluit deze ook terug te brengen.

• Crusader2003
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-06 13:18
quote:
Daytona schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:39:camera aan de achterzijde zit gedraaid! Als ik een foto wil maken, moet ik de tablet een graad of 20 scheef houden om de foto horizontaal te krijgen. Ik ga nog maar eens verder kijken naar gebreken, voor ik besluit deze ook terug te brengen.
ik heb precies het zelfde , denk dat dit een softwarematig iets is.

• Kimika
Camera is toch schijt, snap niet dat ze dat ding erin gestopt hebben. Wie neemt er nu een 10 inch tablet mee om foto's te maken? GPS ipv camera was beter geweest;)

Mijne zit ook iets gedraaid maar geen 20 graden, meer iets van max 10. De moeite niet maar zoals gezegd, gebruik hem toch niet dus stoort me ook niet.

Kimika wijzigde deze reactie 22-11-2012 22:11 (0%)
Reden: typefoutje

• effem
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 19:35
quote:
kaajee schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:21:
Iemand Whatsapp al aan de praat? Ik heb wel 'Go Contacts EX' geïnstalleerd maar Whatsapp "werkt-niet-op-tablets" zegt ie.......
(vorige tablet 7"van Intertoys same story, totdat die ge-update was naar 4.0, toen deed Whatsapp het ineens wel)
Whatsapp gaat alleen in combinatie met je telefoon. Is gekoppeld aan een tel nummer.
Er is ook geen whatsapp voor PC
(er zijn overigens wel truuks; heb het zelf niet geprobeerd, ask google)

• kaajee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-11-2013
quote:
effem schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:19:
[...]

Whatsapp gaat alleen in combinatie met je telefoon. Is gekoppeld aan een tel nummer.
Er is ook geen whatsapp voor PC
(er zijn overigens wel truuks; heb het zelf niet geprobeerd, ask google)
Ja, dat weet ik ook wel. En die "truuk" ken ik ook, sterker nog: in mij eerdere bericht valt te lezen dat ik het op een ander/eerder tablet WEL aan de praat had. Alleen werkt die nu dus blijkbaar niet meer, Whatsapp iets veranderd? Android 4.1 (ipv 4.0.1)?
Of wellicht moet ik het nu anders doen. Iemand?

• ctuxboy
quote:
rened80 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:49:
Heb de tablet enkel getest, dus nog niet veel mee bezig geweest, maar persoonlijk zou deze toch opnieuw aanschaffen. Dual Core processor, 16GB opslag, Bluetooth, ... is toch al wat voor deze prijs. :)

ctuxboy wijzigde deze reactie 22-11-2012 23:25 (3%)

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Je kunt eens een whatsapp apk proberen van XDA want misschien moet er iets veranderd worden zodat het geschikt wordt gemaakt voor Android 4.1.

....911....

• maurits82
quote:
Daytona schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:10:
@maurits82,
Op de bevestiging v/h tablet na exact dezelfde hoes als die van Kruidvat. Die had een verend haakje aan de bovenrand en een elastiek in de rechterbovenhoek ipv het haakje rechts.

Heb je er één besteld? Dan ben ik benieuwd of hij bevalt!
Als ik hem binnen heb zet ik even neet wat ik er van vind!

• dangerousp
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 07:46
Ik heb de Pipo M1 en de M2 is hetzelfde, maar heeft stereo speakers naar je toe gericht. Daarbij is het ook een 9.7 inch form factor. Daarbij is het scherm niet slechter, alleen een lagere resolutie, maar goede kleuren en helderheid. Daarbij is de QC van Pipo erg goed!

Voordeel van deze is dat hij 2 jaar garantie heeft en dat je hem binnen een dag hebt, maar QC is wat slechter zo te horen.

Weet iemand een goedkoop hoesje die past voor deze tablet? Zonder toetsenbord?

• maurits82
quote:
dangerousp schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:47:
Ik heb de Pipo M1 en de M2 is hetzelfde, maar heeft stereo speakers naar je toe gericht. Daarbij is het ook een 9.7 inch form factor. Daarbij is het scherm niet slechter, alleen een lagere resolutie, maar goede kleuren en helderheid. Daarbij is de QC van Pipo erg goed!

Voordeel van deze is dat hij 2 jaar garantie heeft en dat je hem binnen een dag hebt, maar QC is wat slechter zo te horen.

Weet iemand een goedkoop hoesje die past voor deze tablet? Zonder toetsenbord?
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/$(KGrHqZ,!hIFBblCdUMwBQmOTRt5D!~~60_3.JPG
¤ 1,84 incl verzending

http://www.ebay.nl/itm/Po...m2eb9d804a1#ht_3477wt_977

http://cdn1.sellerimage.com/cdn2/120802/ab/b5/b6/pcn-bag026_1_cc.jpg
¤ 2,00 incl verzending

http://www.ebay.nl/itm/10...m3cc3031290#ht_1829wt_972

Zoiets?
http://imgs.inkfrog.com/pix/sanhesun/03847-4.jpg
http://www.ebay.nl/itm/Ne...231fdca4ce#ht_2473wt_1397
¤6,50

Die Xoom van hier onder ziet er wel netter uit vind ik.

maurits82 wijzigde deze reactie 23-11-2012 10:46 (25%)

• Kriks
  • Laatst online: 26-11-2012
Ik heb sinds eergisteren ook deze tablet gekocht. Eerste indruk is goed, deze heeft ook 4.1.1 dus geen last van flikkerend scherm. Wel merk ik dat het scherm inderdaad wat trager reageert op aanrakingen, voor nu is het werkbaar, maar hoop dat dit met een update opgelost is.

1 ding wat ik wel opmerk: ik hoor (als het heel stil is) via de speaker, of duidelijker via een koptelefoon, 'gepiep'; wat lijkt op een storing o.i.d. Het volume blijft gelijk; of je de tablet nu harder of zachter zet.

Iemand anders daar ook last van?

• effem
maurits82, leuke bags.

Weet iemand toevallig ook een voordelige bag/case die je ook als steun kunt gebruiken? Zou voor mij nog mooier zijn.

Ik heb trouwens bij dealextreme een micro hdmi kabeltje gekocht.
Angry birds op 50" :-)
zonder gekheid, het lijkt me handig om dingen als bv uitzending gemist ook op de TV te bekijken.

edit: vraag me af of zoiets fatsoenlijk past:
http://www.ebay.nl/itm/Bl...s&hash=item27cc70d13d

effem wijzigde deze reactie 23-11-2012 10:36 (24%)

• dangerousp
quote:
effem schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:34:
maurits82, leuke bags.

Weet iemand toevallig ook een voordelige bag/case die je ook als steun kunt gebruiken? Zou voor mij nog mooier zijn.

zonder gekheid, het lijkt me handig om dingen als bv uitzending gemist ook op de TV te bekijken.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook! Geen sleeve, maar inclusief steun.

De Xoom heeft de afmetingen 24,90 x 16,80 x 1,30 centimeter. Ik weet niet wat de exacte afmetingen zijn van de Cherry tablet? De Xoom 2 heeft 25,40 x 17,40 x 0,90 cm, de Asus 300t is 26,30 x 18,10 x 1,00.

dangerousp wijzigde deze reactie 23-11-2012 10:43 (16%)

• maurits82
Zie bericht boven

maurits82 wijzigde deze reactie 23-11-2012 10:46 (225%)

• maurits82
quote:
dangerousp schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:35:
[...]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook! Geen sleeve, maar inclusief steun.

De Xoom heeft de afmetingen 24,90 x 16,80 x 1,30 centimeter. Ik weet niet wat de exacte afmetingen zijn van de Cherry tablet? De Xoom 2 heeft 25,40 x 17,40 x 0,90 cm, de Asus 300t is 26,30 x 18,10 x 1,00.
net opgemeten
24,9 x 17,4 x 1,0
Xoom: 24,90 x 16,80 x 1,30 (iets smaller en dikker)
Xoom2: 25,40 x 17,40 x 0,90 (breder, smaller verwaarloosbaar ivm speling)
Asus 300t: 26,30 x 18,10 x 1,00 (stuk breder en hoger)
Iconia Tab A701: 262 x 190 x 2,5 (alle kanten te groot)
Toshiba AT100: 27,30 x 17,70 x 1,60 (alle kanten te groot)
Window N101: 255 x 168 x 9.9 (breder, smaller)
Galaxy tab 2 P5100 17,5 x 25,7 x 1 (breder)

Tot nu toe lijkt de Galaxy tab 2 of de Xoom de beste kans. (voor stroom evt met priem netjes een gaatje prikken)

Ik heb de Xoom en de Tab behuizing besteld. Over +- 2 weken laat ik weten hoe ze passen!

maurits82 wijzigde deze reactie 23-11-2012 11:12 (47%)

• dangerousp
Galaxy tab 2 25,70 x 17,60 x 1,00 komt dan dichtst in de buurt volgens mij, maar het is natuurlijk belangrijk dat je kunt opladen als hij in het hoesje zit.

• effem
quote:
dangerousp schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:49:
Galaxy tab 2 25,70 x 17,60 x 1,00 komt dan dichtst in de buurt volgens mij, maar het is natuurlijk belangrijk dat je kunt opladen als hij in het hoesje zit.
Voor mij is het belangrijker dat het fatsoenlijk past.
Als je in het hoesje niet op kunt laden kun je met een priem altijd nog een klein gaatje maken.

• dangerousp
quote:
effem schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:53:
[...]

Voor mij is het belangrijker dat het fatsoenlijk past.
Als je in het hoesje niet op kunt laden kun je met een priem altijd nog een klein gaatje maken.
Dan kom ik op zoiets uit, http://www.ebay.nl/itm/Tr...=&hash=item7dc109f711

• getuser38
In welke kruidvat winkels is de tablet nog te koop ?

• effem
quote:
getuser38 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:20:
Ik denk dat je beter via www.kruidvat.nl/tablet kunt bestellen.
leverijd ca 2 werkdagen, kost eur 4.95, kun je niet ver voor reizen (behalve als je ov en veel tijd hebt).

• sloth
  • Niet online
quote:
effem schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:34:
Kan je je ervaringen delen als je het ontvangen hebt? Ben best benieuwd of dit lekker werkt :)

• getuser38
quote:
effem schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat je beter via www.kruidvat.nl/tablet kunt bestellen.
leverijd ca 2 werkdagen, kost eur 4.95, kun je niet ver voor reizen (behalve als je ov en veel tijd hebt).
O maakt niet uit, ik heb gratis vervoer en genoeg tijd. Welke kruidvat winkels hebben jullie de tablet gekocht ?

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-07 22:14
Kreeg net deze mail van kruidvat:
quote:
Beste klant,

Bedankt voor uw bestelling bij Kruidvat online.

Er is een mogelijkheid dat het scherm van uw nieuwe 10.1’’ pro-line 2 tablet (M-1038) knippert wanneer de scherm-helderheid onder de 60% staat ingesteld.
Let op: uw tablet is niet defect maar dit wordt veroorzaakt door een software-bug.

Om dit probleem op te lossen, is een software-update nodig via een zogenoemde ‘’ROM update’’.
Deze ROM update kunt u, samen met een instructie, vinden op het tablet forum.
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2310

Wij adviseren u om u te registreren op het tablet forum zodat u altijd op de hoogte blijft van de nieuwste software updates welke de prestaties én het gebruiksgemak ten goede komen.

Met vriendelijke groet,
Kruidvat online.nl

• Patrick V.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-07 11:34
Wat vinden jullie van de kwaliteit van het scherm (vooral de kleur weergave)? Ik heb er zelf geen, maar ben wel erg benieuwd.

• Junkyxl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-06 17:56
quote:
Renzzie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:00:
Kreeg net deze mail van kruidvat:

[...]
En ook ik heb deze mail ontvangen.
Vindt ik wel coulant van kruidvat.

• dangerousp
Alleen jammer dat daardoor het scherm wel minder reageert.

• shiningstar
  • Laatst online: 12-12-2012
Het lijkt me dat als voor de update het scherm perfect reageerde, daar toch wel makkelijk een oplossing voor te vinden moet zijn nu? Hoop in ieder geval dat die oplossing snel komt, want het scherm werkt me behoorlijk op mijn zenuwen. Ik zet de update nog liever terug naar hoe het was (is dat mogelijk?), want aan het flikkeren stoorde ik me heel wat minder.

• Laurens Bossche
Ik heb hem ook net binnen!

De camera lijkt er gewoon goed in te zitten bij mij, ook alle schroefjes zijn er nog en qua wifi ontvangst geeft de tablet 1 streepje minder aan bij het acces point van de buren als mijn Galaxy S2.

Heeft er iemand al root werkend gekregen?

• maurits82
quote:
Patrick V. schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:14:
Wat vinden jullie van de kwaliteit van het scherm (vooral de kleur weergave)? Ik heb er zelf geen, maar ben wel erg benieuwd.
Kleurweergave vind ik hem in uitspringen. Vergelijkbaar met mijn nieuwe Dell IPS scherm, beter dan mijn 2jr oude Dell Vostro laptop, zonder IPS scherm.

• Kimika
quote:
Is voor 1013 ipv 1038? Of maakt dat niet uit(ja ben een noob);)

• Laurens Bossche
quote:
Kimika schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:44:
[...]

Is voor 1013 ipv 1038? Of maakt dat niet uit(ja ben een noob);)
1013, werkt niet op de 1038. Ten miste het is mij niet gelukt.

SuperOneClick lijkt ook niet te werken. SU wordt wel geïnstalleerd en alles lijkt vervolgens succesvol te werken maar op de tablet is het niet te activeren.

Edit:

Superuser is ook wel geinstalleerd in /system/apk dus blijkbaar krijg je wel root via ADB maar werkt die verder nog niet helemaal?

Laurens Bossche wijzigde deze reactie 23-11-2012 14:09 (38%)

• josvl_52
  • Laatst online: 20-07 15:39
Na wat speuren op internet heb ik mijn M-1038 kunnen rooten (eindelijk!!!).
Daardoor kan ik nu Titanium Backup en andere apps die root rechten nodig hebben ook gebruiken.
Nu nog CWM erop en zelfs een Nandroid backup is weer mogelijk. :)

Wat er gebeurt na een reset moet ik nog uittesten.

Zie: http://vondroid.com

_/-\o_

josvl_52 wijzigde deze reactie 23-11-2012 14:12 (6%)

• Laurens Bossche
quote:
josvl_52 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:08:
Na wat speuren op internet heb ik mijn M-1038 kunnen rooten (eindelijk!!!).
Daardoor kan ik nu Titanium Backup en andere apps die root rechten nodig hebben ook gebruiken.
Nu nog CWM erop en zelfs een Nandroid backup is weer mogelijk. :)

Wat er gebeurt na een reset moet ik nog uittesten.

Zie: http://vondroid.com

_/-\o_
Heb je een direct linkje? Er staat veel informatie op vondroid.com over veel verschillende tablets :p

• jollyhobby
  • Laatst online: 07-02-2013
Hallo 2 vragen,

Ik heb de update uitgevoerd en deze ging goed.

1e) waar /hoe zie ik de huidige versie?

2e) Als ik bij instellingen kijk en dan op opslagruimt zie ik:

interne opslag: totaal ruimte 1.02 GB dit is juist volgens de specs.
NAND flash totale ruimte 5.25 GB en hier verwacht ik dus die 16 GB flash te zien.

Hoe/wat staat er hier bij andere?

Of lees ik dit verkeer,

Als ik een sd card plaats geeft deze de juiste waarde aan van 7,6 GB

Ik hoor graag van jullie,

PS die camera hier ook scheef
;(
Erik

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18:54

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zie dat Kruidvat hem nu in de "aanbieding" heeft voor 159 eur. Is dat een echte aanbieding of kost ie meestal zo veel? en is ie het waard?

Ik heb er volledig geen ervaring mee.

• dangerousp
quote:
Philflow schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:26:
Ik zie dat Kruidvat hem nu in de "aanbieding" heeft voor 159 eur. Is dat een echte aanbieding of kost ie meestal zo veel? en is ie het waard?

Ik heb er volledig geen ervaring mee.
Is een erg nette prijs voor deze hardware, maar daar staat hij al op vanaf de datum dat hij leverbaar is.. dat is begin deze week.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18:54

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ok thanks voor de snelle reactie. Is er al een review beschikbaar? En is het gewicht bekend?

Philflow wijzigde deze reactie 23-11-2012 14:42 (16%)

• josvl_52
quote:
Laurens Bossche schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:18:
[...]

Heb je een direct linkje? Er staat veel informatie op vondroid.com over veel verschillende tablets :p
http://dl.dropbox.com/u/36766279/TPSarky-VonDroid-Root.zip

Uitpakken en TPSparkyRoot.bat uitvoeren. Wel eerst even je tablet via usb koppelen.
Ik heb PDANet drivers geïnstalleerd op de tablet.

josvl_52 wijzigde deze reactie 23-11-2012 14:48 (19%)

• Laurens Bossche
quote:
josvl_52 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:45:
[...]

Uitpakken en TPSparkyRoot.bat uitvoeren. Wel eerst even je tablet via usb koppelen.
Gelukt, bedankt!

Ik zal nog eens even kijken of er nog wat leuke dingen uit Android 4.2 ook hierop draaien.

• josvl_52
quote:
Laurens Bossche schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:07:
[...]

Gelukt, bedankt!

Ik zal nog eens even kijken of er nog wat leuke dingen uit Android 4.2 ook hierop draaien.
Goed te lezen dat het je gelukt is. Het was ook relatief eenvoudig uit te voeren. Ik had wel enkele foutmeldingen (chown commando's liepen fout) maar daar heb ik tot nu toe geen hinder van ondervonden.
Mij lijkt dat er meer mensen op deze oplossing zaten te wachten. Veel apps hebben nu eenmaal root rechten nodig om te functioneren. :)

• raymondm
  • Laatst online: 21-02-2013
Als jullie goed luisteren, achter in de buurt van de reset knop, horen jullie dan ook digitale noise? (weet het niet anders te omschrijven). Heb het hier met 2 exemplaren.

• Jeru
quote:
Junkyxl schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:02:
[...]

En ook ik heb deze mail ontvangen.
Vindt ik wel coulant van kruidvat.
Wat is daar coulant aan? Is gewoon de simpele waarheid, wat ze er echter niet bij vermelden is dat de nieuwe firmware problemen oplevert met de touchscreen.

• Laurens Bossche
Het enige wat ik nu krijg is een Android robot die op de grond ligt met een rood driehoekje hierboven.

Dit lijkt mij de stock recovery en in Windows zie ik wel een nieuws USB Apparaat (PC1038) maar ik kan hier geen driver voor vinden.

Iemand suggesties?

• josvl_52
quote:
Laurens Bossche schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:55:
Het enige wat ik nu krijg is een Android robot die op de grond ligt met een rood driehoekje hierboven.

Dit lijkt mij de stock recovery en in Windows zie ik wel een nieuws USB Apparaat (PC1038) maar ik kan hier geen driver voor vinden.

Iemand suggesties?
De usb drivers kun je in windows gewoon installeren. Deze zitten in de map drivers die je krijgt als je M1038-121115.zip uitpakt. Wel het juiste O.S. aangeven.

• Laurens Bossche
quote:
josvl_52 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:58:
[...]

De usb drivers kun je in windows gewoon installeren. Deze zitten in de map drivers die je krijgt als je M1038-121115.zip uitpakt. Wel het juiste O.S. aangeven.
Die drivers werken dus niet. Als ik ze forceer krijg ik error code 10 in de device manager.

Is de naam van het USB device bij jouw ook "PC1038"? Dan ligt het misschien aan mijn computer (op mijn laptop werkt het ook niet). Ik dacht dat het USB device voor ik de update installeerde een andere naam had.

• josvl_52
Ik heb PDANet drivers geinstalleerd, die doen het altijd goed.
Heette geloof ik inderdaad PC1038

• Renzzie
  • Laatst online: 17-07 22:14
Heb de tablet vandaag binnengekregen en meteen een uurtje of twee getest zonder een update of wat te installeren. Mijn eerste indrukken zijn:
- Lekker snel, geen haperingen
- Mooi scherm, goede scherpe weergave.
- Goede wifi ontvangst (ik zit wel dichtbij mijn router)
- Geen last van scherm knippering op welke helderheid dan ook. Nog niet in het donker getest, misschien is dit dan wel aanwezig.

Tot nu toe zeer dik tevreden.

• raymondm
  • Laatst online: 21-02-2013
Hier ook een audio:
http://bit.ly/UiUl5O

Iemand die dit ook heeft?
quote:
raymondm schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:46:
Als jullie goed luisteren, achter in de buurt van de reset knop, horen jullie dan ook digitale noise? (weet het niet anders te omschrijven). Heb het hier met 2 exemplaren.

raymondm wijzigde deze reactie 23-11-2012 18:06 (11%)

• messed-up
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-07 23:15
Heb toch ook maar een exemplaar meegenomen met de nadrukkelijke afspraak dat hij binnen een maand gewoon retour winkel kan als er een defect is.

Ik hoop wel dat er een fix komt voor de Ziggo app aangezien dat voor mij wel een belangrijke reden voor de aanschaf van een 10 inch is.

• Kimika
quote:
josvl_52 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:45:
[...]

Om zeker te weten: is dit een fix voor de ziggo app? Lijkt mij wel maar zoals gezegd, ben een android noob maar komt zo snel veranderng in.

@raymondm: nee geen last van rare geluidjes hier.

• josvl_52
quote:
Kimika schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:30:
[...]

Om zeker te weten: is dit een fix voor de ziggo app? Lijkt mij wel maar zoals gezegd, ben een android noob maar komt zo snel veranderng in.

@raymondm: nee geen last van rare geluidjes hier.
Ik heb geen Ziggo, dus kan het je niet zeggen. Dit zorgt er alleen voor dat de tablet geroot is.

• Kimika
quote:
josvl_52 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:01:
[...]

Ik heb geen Ziggo, dus kan het je niet zeggen. Dit zorgt er alleen voor dat de tablet geroot is.
Aangezien superuser hem nu niet kan unrooten lijkt mij dit de oplossing. Mss dat ik morgen een poging doe. Klinkt niet al te moeilijk;)

• messed-up
quote:
getuser38 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:20:
Groningen Herestraat had er nog acht einde van de middag.

• pcgek
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18:30

pcgek

FP ProMod

Focus op de lezer.

quote:
Philflow schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:38:
Ok thanks voor de snelle reactie. Is er al een review beschikbaar? En is het gewicht bekend?
Het gewicht zit rond de 550 gram.
quote:
Renzzie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:19:
Heb de tablet vandaag binnengekregen en meteen een uurtje of twee getest zonder een update of wat te installeren. Mijn eerste indrukken zijn:
- Lekker snel, geen haperingen
- Mooi scherm, goede scherpe weergave.
- Goede wifi ontvangst (ik zit wel dichtbij mijn router)
- Geen last van scherm knippering op welke helderheid dan ook. Nog niet in het donker getest, misschien is dit dan wel aanwezig.

Tot nu toe zeer dik tevreden.
Kennelijk zijn ze bij het uitleveren van deze tablets al achter het flikkerprobleem :P gekomen,waarna ze een aantal al geupdated hebben. Heb er zelf dinsdag 2 aangeschaft,1 had het probleem niet de ander wel.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• messed-up
Tot nu toe aardig tevreden over de tablet behalve het flikkerprobleem. Wordt het scherm echt erg traag van de update?
Heb ook af en toe het idee dat het scherm te gevoelig is of niet helemaal goed, een enkele aanraking wordt soms dubbel geregistreerd. Twijfel een beetje of ik hem daarvoor moet omruilen.
Kan ik met bijvoorbeeld Titanium backup apps inclusief instellingen etc overzetten van mijn 7 inch ?

• Jeru
Ik raad je echt af om de upgrade te doen. Heb het voor en na gezien/gevoeld. Brakke touchscreen is echt heel vervelend.

• Jeru

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-07 21:48
quote:
ik heb hem net geinstalleerd en het geknipper is weg en de touchscreen werkt nog als voorheen. dus ik kan hem aanraden. Jammer dat je dan wel weer terug naar fabrieksinstellingen gaat maar goed, werkende hardware is toch fijner.

• sloth
  • Niet online
Ook ik heb net de update doorgevoerd en zowel het flikkeren van het scherm als de mindere touch gevoeligheid zijn opgelost :)
Voor diegenen die nog gaan updaten: ik moest na het flashen weer van de reset knop gebruik maken om de tablet op te kunnen starten.

• messed-up
Mooi, ga hem vanmiddag dan ook maar flashen..
Nu het toch over flash gaat, iemand al geprobeerd flash te installeren ?

• Kaw
  • Laatst online: 11:40
Vanmiddag heb ik ook deze tablet gekocht, maar hij lijkt DOA? Volgens de handleiding moet hij 8 uur aan het stroom bij het eerste gebruik. Met de power-knop kun je zien hoe ver hij opgeladen is. Bij de eerste 'test' gaf hij vol aan, bij de latere tests bijna vol. 2 uur later niets meer. Helemaal geen reactie meer van de tablet en ik begin me zorgen te maken... Hoe ging het bij jullie? Eerst 8 uur niets en dan ineens een volledige werking? Of wat kan ik verwachten... Ja, ik ben ongeduldig.

• Angermanagement
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-12-2012
Deze is in eerste instantie gepost door mij op: Review Kruidvat Pro Line 10.1" Tablet

Hieronder de uitwerking:

Review Kruidvat Tablet pro line 10.1"

Deze tablet is nog niet geupdate.
Deze tablet is niet geroot.
Deze tablet beschikt nog over de officiële firmware.

Scherm:

Het scherm bevalt goed. Geeft de kleuren mooi en helder weer en reageert snel en accuraat op de input. Wel heeft het scherm last van flikkeringen wanneer je de helderheid lager zet. Dit is inmiddels mogelijk te verhelpen door middel van updates die aangeboden zijn.

Tijdens afspelen van films, geeft hij een mooi helder HD beeld weer. De resolutie is geen full HD maar wat mij betreft is het scherm scherp genoeg om de meesten van ons prima te kunnen voorzien van een aflevering of film.

Op de achterkant van de tablet staat Full HD 1080P.

Kijkhoek:

De kijkhoek is ruim voldoende. Er treden weinig tot geen veranderingen op/verkleuringen. Aangezien ik hier geen geo driehoek heb liggen ga ik geen graden uitrekenen. Als de tablet plat voor je gehouden wordt op ooghoogte dan zie je alles nog perfect. Foto's van de benchmark schijn ook vanaf schuin genomen (met een HTC One X, zie verderop in de review)

Pinch to zoom:

De pinch to zoom functie (het in en uitzoomen met 2 vingers) werkt perfect. Heel snel, zonder problemen zoomt hij in en uit. Nog belangrijker, op het moment dat je hier gebruik van maakt, is de tijd dat het duurt om de pagina (bijv) scherp te stellen te verwaarlozen.

Bouwkwaliteit:

De tablet is gemaakt van plastic, alleen zo voelt hij niet aan. Ik ga niet testen of hij tegen een stootje kan maar hij voelt steviger dan de gemiddelde telefoon van plastic.

Benchmark:

Foto's van de benchmark staan onderaan. De app die gebruikt is om de benchmark mee uit te voeren is Vellamo.

Accu:

De eerste twee keer, wordt er verwacht dat je de accu 8 uren oplaadt. Dit heb ik inmiddels gedaan. Na intensief spelletjes spelen, apps draaien, multi tasken, youtuben, en internetten, is de accu in 4 uur nagenoeg leeg. Dit komt in mijn geval, vanwege de helderheid van het scherm. Deze staat boven de 60% in verband met het feit dat ik de tablet nog niet geupdate heb. Dit zal ik in de loop van de avond/morgen gaan doen.

Apps:

Apps zijn te downloaden via de Google play store. Deze staat standaard in het menu (knop rechtsbovenin).

E-mail:

Voor mij erg belangrijk, is het synchoniseren van e-mails en het bewerken en versturen daarvan. Dit ging probleemloos zonder slag of stoot. Er wordt een standaard e-mail app meegeleverd welke helder en duidelijk je door de diverse stappen heen leid.

Adobe is aanwezig voor het lezen van PDF bestanden.

Browser:

De browser.... de standaard browser ervaar ik persoonlijk als langzaam. Hij is te vergelijken me de standaard browser op de HTC One X, en waarschijnlijk die op andere android apparaten in de high range modellen. Zelf heb ik opera mini, en google chrome gedownload en deze browsers werken ontzettend snel op deze tablet. Voor een snelle beleving, raad ik aan om één van deze browsers te installeren, en de standaard browser te laten voor wat het is.

Camera:

Hier hoef, en moet je absoluut niets van verwachten. Men is in beeld, en er kunnen foto's gemaakt worden, maar met een 2mp camera is daar ook alles mee gezegd. In het donker/tijdens slechte belichting hoef je hier helemaal niets van te verwachten, want dat kan je niet eens een foto noemen (let op, dit is wel mijn persoonlijke mening, wellicht omdat ik verwend ben met de N82, N8 en de camera van de One X.

Foto's:
Zie de link...

Dit is mijn eerste review ooit die ik ergens over schrijf, dus be gentle. Wil je iets weten, vraag het dan en ik zal er in deze post weer op reageren dmv een edit.
Ja ik weet dit is geen review topic, Nee dat maakt me niets uit.

• Jeru
1080p gaat over output... Resolutie is zeer zeker geen full hd op het scherm zelf.

• ctuxboy
quote:
Kaw schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:45:
Vanmiddag heb ik ook deze tablet gekocht, maar hij lijkt DOA? Volgens de handleiding moet hij 8 uur aan het stroom bij het eerste gebruik. Met de power-knop kun je zien hoe ver hij opgeladen is. Bij de eerste 'test' gaf hij vol aan, bij de latere tests bijna vol. 2 uur later niets meer. Helemaal geen reactie meer van de tablet en ik begin me zorgen te maken... Hoe ging het bij jullie? Eerst 8 uur niets en dan ineens een volledige werking? Of wat kan ik verwachten... Ja, ik ben ongeduldig.
En nog eens geprobeerd?
Indien geen reactie, probeer eens door de reset-knop in te drukken.

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

**voorlopige review, wordt nog uitgebreid met afbeeldingen en verdere bevindingen***

Bij deze een kleine review van de Kruidvat 10.1" Pro-Line 2 tablet, welke sinds 19-11-2012 voor ¤159,99 te koop is bij Kruidvat.

Voor de volledigheid; het gaat hier om een Cherry Mobility Pro-Line M-1038 tablet, met de volgende specificaties:

- 1280x800 10.1" IPS multi-touch capacitieve HD display met glas panel
- Rockchip 3066 1.6 Ghz  Dual Core Cortex A9 CPU met 250Mhz Mali-400 GPU
- 16 GB intern flash geheugen (uitbreidbaar met micro SD)
- 1 GB DDR3 werk geheugen
- 1.3 MP front camera en 2.0 MP rear camera
- Ingebouwde speaker en mic
- G-sensor
- 6000mAH accu
- aansluitingen USB 2.0, micro-HDMI, jack, micro SD slot
- Bluetooth
- WIFI b/g/n
- Android 4.1
- 2 jaar pick-up en return garantie

De tablet word geleverd in een vrij bescheiden doosje, inclusief lader, usb kabel en usb verloopje. Daarnaast een vrij generieke handleiding in zeer kleine print, een velletje papier met FAQ's en instructies en contact gegevens voor eventuele support. Hierop wordt ook verwezen naar de website van tabletsupport.eu, waar een behoorlijke aktief support forum draait.

Ik gebruik de tablet momenteel met de standaard Jelly Bean rom, zoals geleverd door Kruidvat. Met deze rom heeft het scherm last van flikkeringen bij een helderheid onder ± 60%. Op 23-11 is er een tweede firmware beschikbaar gekomen waarmee het probleem is opgelost.

De tablet weegt 556 gram, en meet 249 x 174 x 10mm. Het 10.1” scherm is mooi helder en scherp. Zo ver ik kan zien geen last van backlight bleeding of andere afwijkingen. De kleuren zijn op het oog goed, en blijven dat ook onder scherpe kijkhoeken. Als je flink kracht zet op de achterkant, kun je verkleuringen zien op het scherm, en reageert soms zelf de digitizer. Bij normaal gebruik zul je hier nooit last van hebben.

De voorzijde van de tablet is van zwart zijdeglans kunststof. Het scherm zelf zit volgens opgave van Kruidvat achter een glazen paneel. De achterzijde bestaat uit een aluminium achterpaneel met een matte, vrij gladde, laklaag of coating. Hierdoor is er vrij weinig grip op de tablet. Wat structuur in het aluminium, of een rubberachtige coating, zou de houvast verbeteren. Nu is de tablet wat lastig vast te houden.
De randen van de tablet lopen taps toe. Op de lange zijden buigt de voorzijde om naar het achterpaneel, en op de korte zijden buigt juist het achterpaneel zich richting de voorkant. De korte zijden lopen vrij spits toe en hebben smal randje wat een tikkie scherp aan kan voelen.
Al met al ziet de behuizing er netjes afgewerkt uit. Voor- en achterpaneel sluiten naadloos op elkaar aan, alsook het glaspaneel. Het geheel maakt een solide indruk.

Het geluid uit de speaker(s) klinkt wat schel en heeft niet overdreven veel volume. Vrij typisch voor de gemiddelde tablet/smartphone. Voldoende om een mp3tje te luisteren, youtube, een film of zending gemist te kijken, of een spelletje te doen. In tegenstelling tot andere gebruikers heb ik geen last van ruis of andere bijgeluiden.

De wifi ontvangst is goed. In de woonkamer vlak bij de Linksys WRT54G router heb ik 3-4(=max) streepjes. De rest van de begane grond is de ontvangst 3 streepjes. In de slaapkamer op de bovenverdieping heb ik ook 3 streepjes en haal ik volgens Speedtest dezelfde snelheden (10mbit down/1 up, het maximum van mijn huidige abonnement) als beneden. In de verste hoek van de bovenverdieping zakt de downloadsnelheid naar 6mbps. Op de zolderverdieping heb ik de verbinding niet getest, maar met mijn smartphone is daar niet veel eer te behalen.

Ik heb de accuduur getest met Antutu Tester, welke de cpu's voor 100% belast, het scherm aanhoud en het verval van de accu monitored. De test stopt als de accu op 19% is aangeland. Bij mijn tablet duurde dit exact 90 minuten met een schermhelderheid van ±60%, wat een score van 256 oplevert. Op die laatste 19% heb ik vervolgens nog 135 minuten Youtube kunnen draaien met het volume op 100%. Bijna 4 uur onder zware tot zeer zware belasting lijkt me op zich niet verkeerd, al is meer in dit geval altijd beter. Hoeveel uren gebruik dit in de praktijk oplevert moet ik nog uitvinden. Als na de firmware upgrade de helderheid van het scherm nog een stuk omlaag kan in de avonduren, verwacht ik een dag op één lading te halen.

Kwa aansluitingen en knoppen is de tablet vrij overzichtelijk. Met uitzondering van de front camera en een sensor+ledje (onder het glaspaneel) is er aan de voorzijde niks te vinden. Het achterpaneel is voorzien van twee speaker openingen, camera en resetknop. In de bovenrand vind je de aan/uit knop, micro-hdmi ingang, micro SD-kaart slot, laadplug, mini-usb ingang en 3,5mm koptelefoonplug.

De Rockchip 3066 SOC levert goede prestaties voor een lage prijs, en is daarom veelvuldig te vinden in de lager geprijsde chinese tablets. De dual core CPU draait in de M-1038 op maximaal 1.6Ghz, en doet in diverse benchmarks niet onder voor veel duurdere tablets:

Quadrant score*: 3755
Antutu*: 7528
Nena2*: 57.5fps

*Bij het benchmarken lopen de 3D tests vrijwel constant tegen de refreshrate van 60fps aan. Met vsync uitgeschakeld zal de score nog hoger uitvallen.

Aangezien de tablet op een standaard Jelly Bean versie draait, zal ik daar verder geen woorden aan vuil maken. In de praktijk presteert de tablet in mijn ogen uitstekend. Ik heb geen last van haperingen of iets dergelijks en alles draait soepel. In vergelijking met mijn Huawei Ideos X5 smartphone (800Mhz/1Ghz single core met 512MB/2GB geheugen Adreno 205 GPU en stock Android 2.3.5 en Custom 4.0.4 rom) heerlijk vlot.
Ik heb nog niet uitgebreid getest, maar bij 3D games als Death Rally begint m'n GSM in drukke scenes te haperen. Op de tablet blijft alles soepel draaien.

Zijn er nog andere negatieve punten voor deze tablet? Zeker wel. De kwaliteit van de camera,s is vrij bedroevend. Zeker onder wat donkere omstandigheden.
Maar het is vooral de individuele bouwkwaliteit en bijbehorende kwaliteitscontrole waar het geld is bespaard. Zowel op het supportforum als het topic op Gathering of Tweakers worden diverse gebreken gemeld. Zo komen gedraaid camerabeeld, stof onder het scherm, plekken in het scherm, slecht reagerend touchscreen tijdens laden, slechte wifi ontvangst en ruis in het geluid onder meer voorbij.
Je moet dus duidelijk geluk en/of geduld hebben om een perfecte tablet te scoren. Of met de scherpe prijs is het achterhoofd jezelf tevreden stellen met een klein gebrek.
Mijn eerste exemplaar miste 2 van de drie schroefjes en rubber dopjes in de achterkant. Mijn tweede exemplaar heeft gedraaid beeld in de rear camera, maar verder geen problemen. Zoals het er nu naar uitziet een blijvertje.

• Kaw
quote:
ctuxboy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:34:
[...]

En nog eens geprobeerd?
Indien geen reactie, probeer eens door de reset-knop in te drukken.
Niets...
Ben echt bang dat ie DOA is en ik maandag terug mag. Helaas...

• Kaw
Dit typ ik vanaf mijn tablet :-)
Van de stroom af en reset en daarna weer aan de stroom deed het hem!

• hallo1986
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:18
die van mij gaat morgen retour, toch te veel minpunten wat mij betreft.

Waaronder slechte wifi ontvangst
slechte camera
slecht reagerend touchcreen( ondanks laatste nieuwe update hiervoor)
afwerking onder de mat( scherpe randen)
Heel vervelende ruis in het geluid( soort elektrische stroom geluid)

Helaas , nu maar hopen dat ik mijn geld gewoon terug krijg en kan gaan voor een A merk tablet.

• ctuxboy
quote:
Kaw schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:38:
Dit typ ik vanaf mijn tablet :-)
Van de stroom af en reset en daarna weer aan de stroom deed het hem!
Dat is goed nieuws!

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Vrijdag eindelijk per post ontvangen (donderdag kwam postbode voor dichte deur), nieuwste software met de fixes geinstalleerd zaterdag - het werkt allemaal uitstekend.

Wifi inderdaad wat zwak. Op zelfde etage als access point in mijn huis gaat prima maar een etage hoger waar bijvoorbeeld mijn Galaxy Note nog volle bandbreedte kan trekken wordt het lastig voor onze Pro-Line M-1038. Jammer, maar overkomelijkin mijn situatie.

Storing in het geluid is hoorbaar als CPU(?) druk bezig is is maar wordt pas echt storend als de stroomadapter is aangesloten - op de accu weinig last. Voor muziek heb ik deze tablet niet en bij een filmpje of game is het op de accu goed genoeg.

Prachtig scherm voor een budget tablet - ik heb geen vlekken, pixelfouten of andere nadelen. Tablet reageert vlot op de input en cpu zware zaken handelt die af zoals je van een dual core 1.6 GHz mag verwachten.

Voor mij een leuk apparaat in afwachting van mijn droomtablet (A-merk, Android, 10 inch met 1920x1080 of hoger op een topkwaliteit scherm, met 3G minimaal erbij) en daarmee de verleiding kunnen weerstaan voor veel meer geld een A-merk tablet te kopen die nog niet de kwaliteiten heeft die ik wil. En als die droomtablet er mocht komen volgend jaar of zo, dan blijft voor "de Draagbare Kers M-1038" nog genoeg leuke en nuttige bestemmingen over.

• DS123
  • Laatst online: 07-06-2013
Die van mij is ook vrijdag binnengekomen. Hij ziet er netjes uit en is snel genoeg voor mij. Ook het scherm is mooi helder.

Alleen de wifi is een groot nadeel. In een gedeelte van de woonkamer heb ik maar 1 streepje en valt hij vaak uit. Dit is zo'n 8 meter verwijderd van de router, wel met een vrij dikke muur ertussen. Op de 1e etage heb ik wel redelijk bereik (router staat in de gang met open verbinding naar boven), zou het dan komen dat de vloeren dunner zijn en de straling vrijer de ruimte heeft?

Wat kan ik doen om toch in de woonkamer een goed bereik te hebben?

DS123 wijzigde deze reactie 25-11-2012 03:40 (8%)

• Film Fan
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-12-2013
Om de e.o.a. reden krijg ik de firware niet in het tablet krijg de volgende foutmelding:

Loading firmware...
Loading firmware Finished.
Loading firmware...
Loading firmware Finished.
**********Restore Action**********
<Layer 7-1> This operation didn't do,because of not supporting!
**********Restore Done Success<0> Fail<1> Time<1634832>ms**********

Begrijp er niets van. Inmiddels al twee andere tabletten geroot maar dit nog niet meegemaakt.
Iemand enig idee?

• ctuxboy
quote:
DS123 schreef op zondag 25 november 2012 @ 03:32:
Die van mij is ook vrijdag binnengekomen. Hij ziet er netjes uit en is snel genoeg voor mij. Ook het scherm is mooi helder.

Alleen de wifi is een groot nadeel. In een gedeelte van de woonkamer heb ik maar 1 streepje en valt hij vaak uit. Dit is zo'n 8 meter verwijderd van de router, wel met een vrij dikke muur ertussen. Op de 1e etage heb ik wel redelijk bereik (router staat in de gang met open verbinding naar boven), zou het dan komen dat de vloeren dunner zijn en de straling vrijer de ruimte heeft?

Wat kan ik doen om toch in de woonkamer een goed bereik te hebben?
Je kan dit eventueel oplossen door een tweede router in je living te plaatsen, tenminste als je daar een netwerkaansluiting hebt in je woonkamer.
Bij mij is het omgekeerde: heb bereik in de woonkamer maar op eerste verdiep bijna niks. Dus heb nog ergens een routertje liggen die ik niet meer gebruik. Deze zal ik dan in de buurt vd slaapkamers aansluiten. Om maar te denken aan het milieu zal ik de router enkel inschakelen als er één van mijn kinderen in hun kamer aan het 'spelen' zijn met de tablet :P
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Google Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013