![]() ↺ [Sony Xperia ZL] Accessoires ↺ [Sony Xperia ZL] Ervaringen en Discussie ↺ [Sony Xperia ZL] Rooten en Custom ROM's ↺ [Sony Xperia ZL] Importeren, levertijden en prijzen De Sony Xperia ZL is het 'kleine' broertje van de Sony Xperia Z, bekendgemaakt op de CES 2013 in Las Vegas. Met 'kleine' broertje wordt eigenlijk voornamelijk bedoeld dat de behuizing van de telefoon smaller en minder hoog is, terwijl zowel de ZL als de Z hetzelfde 5" Full HD scherm bevatten. De Xperia ZL is het goedkopere broertje, is dus smaller en minder hoog, maar wel iets dikker en is niet IP57-gecertificeerd zoals de Xperia Z wel is. Desalniettemin moeten we de Xperia ZL niet uitvlakken want het is een beest van 'n telefoon met de laatste hardware. In Duitsland kost die ¤549,00, iets goedkoper dan de Xperia Z (die een adviesprijs heeft van ¤629,00) en of die überhaupt in Nederland uitkomt is nog onbekend. In eerste instantie zal dit helaas niet zo zijn, dus dan moet het toch echt (grijze) import worden. Inhoudsopgave:
Sony Xperia ZL - Importeren, levertijden en prijzen De ZL zal (in eerste instantie) dus niet in Nederland uitkomen, dus dat wordt importeren of eventuele grijze import. Heb jij een winkel gevonden waar je hem kunt bestellen, schroom dan niet om dit hier te delen! Ik zeg het hier ook nog maar een keer, let op dat je het juiste type ZL importeert, anders werkt LTE niet in Nederland Sony Duitsland vertelde me dat The PhoneHouse de Xperia ZL exclusief mag verkopen... Maar op de Duitse prijsvergelijkingssite Geizhals.de vind je de zwarte, de witte en de rode versie bij andere winkels! Als je gaat importeren, let er dan op dat je de C6503 versie krijgt, die werkt als enige ZL met NL LTE! ![]() Topic voor de [Sony Xperia Z] Ervaringen en Discussie Topics op XDA over de Xperia ZL:
Foto's en video's: Specificaties:
Rootacces, Tweaks en Mods: De Xperia Z maakte gebruik van verschillende soorten panelen, bij de ZL wordt er alleen gebruik gemaakt van het paneel van Sharp, van horen zeggen dan. Om dit te dubbelchecken kun je *deze* applicatie downloaden en installeren op je Sony Xperia ZL. Sharp is 'ls050t3sx01'. JDC is: 'mdy70'. De Xperia ZL is makkelijk te rooten, waarbij de bootloader niet unlocked hoeft te worden zoals bij HTC's. Hoe je de ZL kunt rooten kun je hier lezen. Daarna kun je ClockworkMod Recovery installeren. Met ClockworkMod Recovery is het namelijk mogelijk om custom firmwares te installeren, back-ups te maken of data van je toestel te verwijderen. Hoe je weer moet unrooten staat hier weer beschreven. Er zijn twee firmwareversies voor de 6503 versie van de ZL: 4.1.2 - 10.1.A.1.350 & 4.1.2 - 10.1.A.1.434 De firmwares voor de ZL zijn hetzelfde als die voor de Xperia Z, zo kun je zeer waarschijnlijk alle Xperia Z mods en tweaks ook op de ZL gebruiken Let op de firmwareversie als je mods en tweaks probeert te ge- bruiken! Vaak heb je namelijk aparte versies van tweaks en mods voor aparte firmwares, dus let daar op! Om dit alles te bespreken moeten we hier zijn: [Sony Xperia ZL] Rooten en Custom ROM's Wat een uiterlijk zeg... Vind hem mooier dan de Sony Xperia Z, terwijl hij weinig hardware/features ontbreekt... Mooie aan dit toestel vind ik dat hij volledig wit is, inclusief voorkant, terwijl de Xperia Z alleen een witte achterkant heeft. Dat de Z dan waterdicht mag zijn, is leuk, maar dat houdt ook in dat een Micro-USB poort alleen te bereiken is via 'n klepje en ik weet zeker dat ik me daar al na 1 dag aan ga ergeren. Tevens is de batterij ietsjes beter, met de compromis dat hij wel iets dikker is. Als ik mijn huidige HTC One X+ er naast leg met afmetingen van 134.4 x 69.9 x 8.9 mm vs 131.6 x 69.3 x 9.8 mm van de Xperia ZL overleef ik dat vast en zeker. Of het 'm wordt, geen idee, maar het wel een beauty! Hands-ons: - AndroidAndMe - AndroidCentral - DroidDog - DroidLife - Engadget - GSMarena - IntoMobile - PhanDroid - PhoneArena - PhoneDog - PocketLint - Pocketnow - Revision3 - TalkAndroid - TechnoBuffalo - The Verge Reviews: - AndroidAuthority - AndroidPolice - AreaMobile - ArsTechnica - CNET - CrossZone - Engadget - GSMArena - HowardForums - IGN - IntoMobile - ITC.ua - LaptopMag - MobileDia - MobileSyrup - PCMag - PocketNow - Tech2 - TechRaman - TelTarif - TheGadgetSquare - Vodeblog - YugaTech ↺ [Sony Xperia ZL] Accessoires ↺ [Sony Xperia ZL] Ervaringen en Discussie ↺ [Sony Xperia ZL] Rooten en Custom ROM's ↺ [Sony Xperia ZL] Importeren, levertijden en prijzen -TS- is made by CLB- |
CLB wijzigde deze reactie 07-05-2013 23:40 (255%)
XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit