Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP
Als de local-loopback op de Zyxel een probleem heeft dan kan je routers plaatsen wat je wilt, maar daar los je het local-loopbackprobleem op de Zyxel niet mee op. Heeft altijd zonder problemen (1,5 jaar) gewerkt tot dec. vorig jaar, na een nieuwe firmware. Zyxel in bridge gaat niet lukken vanwege ip telefoon.quote:bitshape schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:26:
[...]
Misschien een optie om voor een permanente & onafhankelijke oplossing te gaan door een aparte router ertussen te zetten en de betreffende Zyxel gewoon als dom xDSL-modem in te stellen?
Je zou dan een Asus RT-serie router kunnen overwegen of een meer profi-router zoals een Zyxel Zywall 110 (net nieuw, hoge doorvoersnelheid icm glas), Zywall USG-series (50, 100, 200) of een vergelijkbaar product van Cisco, Sonicwall, Juniper, of een eigen linux-doos enz...
ps. Op de 2ehands markt vind je soms best wel leuke routers, heb zelf laatst een Zywall USG 100 gescoord voor een héél schappelijk bedrag.![]()
Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750
Ik ga maar weer eens overwegen of ik niet terug moet naar xs4all of anders upc
...
Een 'router achter router' niet nee. Maar de Zyxel in Bridge (= pass through!) zetten en een andere (lees: betere) Router gebruiken lost dat probleem dus weldegelijk op.quote:OgWok schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:28:
[...]
Als de local-loopback op de Zyxel een probleem heeft dan kan je routers plaatsen wat je wilt, maar daar los je het local-loopbackprobleem op de Zyxel niet mee op. Heeft altijd zonder problemen (1,5 jaar) gewerkt tot dec. vorig jaar, na een nieuwe firmware.
Maar veel belangrijker is juist dat je met een eigen router een stuk onafhankelijker wordt voor de grillen van je ISP.
Zeker nog een analoog aangesloten (gewone) telefoon/decttoestel? Gebruik dan ook een echte VoIP-telefoon met UTP, bedraad of draadloos-dect, het kan allemaal.quote:Zyxel in bridge gaat niet lukken vanwege ip telefoon.
Dat geeft meteen ook wat beter geluid cq. spraakkwaliteit.
Hier in de buurt van Amsterdam geen problemen met Telfort, volle snelheid & ping is nog steeds een strakke 19ms zonder packetloss, ongeacht tijdstip. Aantal maanden geleden hebben ze dat probleem hier goed aangepakt (capaciteits-upgrade van het netwerk > de Core-*router waarop mijn aansluiting is aangesloten). *Bij een Tracert het 1e hopje na je eigen dsl-modem/routerquote:Zjemm schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:47:
Snelheid is weer om te huilen vanavond. Ben het wel zat met die drops in de avond.
bitshape wijzigde deze reactie 21-05-2013 18:20 (35%)
Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP
Ja dat was bij mij de eerste maanden ook. Maar het laatste half jaar niet meer.quote:bitshape schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:34:
[...]
Hier in de buurt van Amsterdam geen problemen met Telfort, volle snelheid & ping is nog steeds een strakke 19ms zonder packetloss, ongeacht tijdstip. Aantal maanden geleden hebben ze dat probleem hier goed aangepakt (capaciteits-upgrade van het netwerk > de Core-*router waarop mijn aansluiting is aangesloten). *Bij een Tracert het 1e hopje na je eigen dsl-modemrouter
...
Gratis 2GB storage zonder reclame! - Quad-core specs - Image upload! - Vieze seks!
Reg. datum: 13-12-2012
quote:MensionXL schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:16:
En er gaat weer maximaal 700KB/s door het lijntje hier terwijl er normaal 3MB/s wordt gehaald, beetje jammer weer...
Neem voor een paar euro meer een normaal abonnement bij een kabbelaar.
Niet klagen maar dragen.
Wel te kort door de bocht dacht ik.quote:jeroen028 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:52:
[...]
![]()
![]()
Niet klagen maar dragen.
Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750
Reg. datum: 06-06-2010
Lekker gefundeerde reactie zegquote:jeroen028 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:52:
[...]
![]()
![]()
Niet klagen maar dragen.
Ik zit hier ook weer de laatste dagen met internet dat op de piekuren niet voorruit te branden is. Ik betaal niet zoveel om net nog een 480p stream te kunnen kijken.
Genoeg plekken waar kabel niet geleverd wordt.quote:jeroen028 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:52:
[...]
![]()
![]()
Niet klagen maar dragen.
Forza 4 & Horizon Car club leader: DGoT || PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || pc e7300@3.33, HD4850, 4GB, 2x 500GB
Hoge ping = 1000+ ms
Download = 0,8 mbit
Upload = 0,01 mbit
(Iedereen zit dus nu op de Ziggo-lijn)
R0SSI wijzigde deze reactie 23-05-2013 11:35 (5%)
Het DPC subteam Grutte Pier [Wa Oars] zoekt nieuwe leden! Kom maar eens kijken op ons gezellige forum.
Reg. datum: 14-06-2009
je zult het op het telfort forum op hun website moeten melden
quote:R0SSI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:33:
@Telfort webcare; in mijn studentenhuis hebben we twee internet verbindingen, één van Ziggo en één van jullie, dit om de load te verdelen. Helaas blijkt nu dat er een hoge ping / lage down- als upload snelheden zijn op de Telfort lijn. Is het mogelijk dat hier naar gekeken wordt?
Hoge ping = 1000+ ms
Download = 0,8 mbit
Upload = 0,01 mbit
(Iedereen zit dus nu op de Ziggo-lijn)
Aah oké, ik dacht wat zie ik weinig reactie van hunquote:paulvdwal schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:16:
Telfort Webcare is hier niet meer actief
je zult het op het telfort forum op hun website moeten melden
[...]
Het DPC subteam Grutte Pier [Wa Oars] zoekt nieuwe leden! Kom maar eens kijken op ons gezellige forum.
Reg. datum: 14-06-2009
quote:R0SSI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:21:
[...]
Aah oké, ik dacht wat zie ik weinig reactie van hunIk zal daar eens horen!
Thanks in advance..!!
Reg. datum: 26-06-2012

Nog meer mensen in Amsterdam last van capaciteitsproblemen?
En ik weet dat ik het bij Telfort forums moet melden maar ik vroeg me af of er meerdere Tweakers last hebben van dit probleem
TehEnforce wijzigde deze reactie 24-05-2013 01:46 (68%)
Pagina: vorige 1 ... 12 13 14 15 laatste