Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieën Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 26] OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Onderwerpen

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Willow (1988)Willow (1988)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: PG
Avonturenfilms uit de jaren '80 zijn de beste, en deze mag er ook zijn. Niet enorm vernieuwend of zo, maar wel vermakelijk.
De overeenkomsten met The Lord of the Rings zijn griezelig (het schijnt dat George Lucas de rechten van The Hobbit niet kon krijgen en toen Willow heeft geschreven) dus dat is soms wel wat raar. Bij iedere scene kun je wel een overeenkomst bedenken.
Als je van films zoals Legend of Labyrinth houdt dan vind je deze ook leuk.
IMDb -- Willow (1988) Wikipedia -- Willow (1988) Bekijk trailer van Willow (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Willow (1988)
8 / 10

She's Out of My League (2010)She's Out of My League (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 104min. | MPAA: R
Standaard romantische comedy. Hoofdpersoon is soms wel te knullig en te onzeker maar voor een verloren zondagmiddag is het een geinige film. Niet onbelangrijk: Alice Eve speelt erin, ik had er nooit van gehoord maar dat is nogal een snoepje.

http://www.thecinemasource.com/blog/wp-content/uploads/alice_eve-shes_out_of_my_league-1.jpg

IMDb -- She's Out of My League (2010) Wikipedia -- She's Out of My League (2010) Bekijk trailer van She's Out of My League (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over She's Out of My League (2010)
5.9 / 10

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• SpitfireNL
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
I Have to Buy New Shoes (2012)I Have to Buy New Shoes (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama
Eerst zal ik wel moeten zeggen dat ik deze film in het vliegtuig heb gezien. In het vliegtuig heb je toch niets anders te doen en dingen die potentieel al een beetje interessant kunnen zijn zijn het dan ook wel makkelijker op zo'n lange vlucht.

Dan nu de film zelf. Het is een japanse film en japans gesproken. De film heb ik met engelse ondertiteling gezien.
Het staat in de boeken als een drama maar eigenlijk is het ook gewoon een romantiek.
Het is dan ook een opmerkelijke romantiek compleet anders dan wat je zou verwachten van een hollywood romantiek. Ik ben in ieder geval de hele film lang aandachtig mee gesleept door het verhaal.
IMDb -- I Have to Buy New Shoes (2012) Wikipedia -- I Have to Buy New Shoes (2012) Bekijk trailer van I Have to Buy New Shoes (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Have to Buy New Shoes (2012)
7 / 10

- Mijn PC -

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:58
The Cove (2009)The Cove (2009)
IMDb: 8.4 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Plot: Using state-of-the-art equipment, a group of activists, led by renowned dolphin trainer Ric O'Barry, infiltrate a cove near Taijii, Japan to expose both a shocking instance of animal abuse and a serious threat to human health.
Sterke documentaire over een vissersdorpje in Japan dat jaarlijks duizenden dolfijnen slacht (tegenwoordig een paar honderd dankzij deze beelden). Het heeft dezelfde opbouw als een thriller en dat maakt het allemaal heel spannend wanneer het team midden in de nacht verborgen camera's in de buurt gaat plaatsen. Die camera's zijn gestopt in rotsen gemaakt door Industrial Light & Magic (George Lucas) ter camouflage (ze konden ze nauwelijks terugvinden).

The cove slaat op een zwaarbewaakte inham van het dorp waar boten met enorm veel lawaai dolfijnen in het nauw drijven. De mooiste dolfijnen vangen ze en sturen naar dolfinariums over de hele wereld maar tegenwoordig alleen in Japan. De rest slachten ze met speren en verkopen ze als walvisvlees in de supermarkt (dolfijnenvlees verkoopt niet). Je kunt het vlees ook niet eten omdat dolfijnen hoog in de voedselketen bevinden en daarom veel kwik bevat dus Japan vergiftigd zijn bevolking ermee.

Ik was al geen fan van dolfinariums maar nu helemaal niet meer. Aanrader.
IMDb -- The Cove (2009) Wikipedia -- The Cove (2009) Bekijk trailer van The Cove (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Cove (2009)
8.8 / 10

Don't worry about today, it's already tomorrow in Australia

• Zoijar
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
Willow, jeugdsentiment :) Die vond ik zo geweldig vroeger. Ik kan nog zo de sfeer in de huiskamer voelen als ik en mijn broer 's avonds willow zaten te kijken. (moet ook meteen denken aan Ladyhawke trouwens)

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
Willow, inderdaad jeugdsentiment. Kijk 'm zo eens in anderhalf a twee jaar weer. Was toendertijd heel blij dat de R1 DVD uitkwam na heel lang wachten.

En James Horner's score is zo'n heerlijke template score - al zijn bekende truukjes die je om de zoveel tijd in zijn andere scores kan horen zitten allemaal in deze film.

• lj_tree
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 11:06
quote:
Heatonme schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:03:
Requiem for a Dream (2000)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 102min. | MPAA: UNRATED
Plot: The drug-induced utopias of four Coney Island individuals are shattered when their addictions become stronger.
Gisteren de film voor de 4e keer gezien maar wat een heerlijke film is dit toch.
De strijd tegen de verslaving wordt goed verfilmd en het einde is echt fantastisch.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Ik heb deze film 6 jaar geleden gezien en ben er nog steeds niet van bij gekomen:) Wat een ONWIJS deprimerende film! Ik ben absoluut niet eentje die altijd een happy end moet hebben...maar dit is gewoon niet goed meer! Wel een aanradertje hoor want de film maakt absoluut een grote indruk!

Xbox gamertag: control1983

• Solictice
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:35
quote:
Heatonme schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:03:
Requiem for a Dream (2000)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 102min. | MPAA: UNRATED
Plot: The drug-induced utopias of four Coney Island individuals are shattered when their addictions become stronger.
Gisteren de film voor de 4e keer gezien maar wat een heerlijke film is dit toch.
De strijd tegen de verslaving wordt goed verfilmd en het einde is echt fantastisch.
[afbeelding] 8 / 10
Aronofsky vind ik sowieso al een geweldige director. Ook The Wrestler van hem is een aanrader.
Overigens heeft hij ongeveer alleen maar drama's gemaakt, maar wel erg goede over het algemeen :)

Diablo 3 Profiel || Galaxy Note II > FiiO E07K > BeyerDynamic Custom One Pro / B&W P5 / Shure SE215 / Sennheiser HD 598

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:03

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
D. Ninjai schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:47:
The Cove (2009)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Plot: Using state-of-the-art equipment, a group of activists, led by renowned dolphin trainer Ric O'Barry, infiltrate a cove near Taijii, Japan to expose both a shocking instance of animal abuse and a serious threat to human health.
........
[afbeelding] 8.8 / 10
Deze heb ik laatst op TV gezien, maakte erg veel indruk. Met name dat ze ze vangen terwijl het eigenlijk niet eetbaar is :|

Afvalzak wijzigde deze reactie 07-01-2013 09:26 (25%)

Last.fm | Code Talks

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:41
Looper (2012)Looper (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Ik hou van tijdreisfilms, dus deze moest ik ook zien. Leuke popcornfilm, maar als je er wat langer over nadenkt, zitten er heel wat gaatjes in het plot.
Vond het jongetje wel goed acteren. De rest van de acteurs waren een beetje zoutloos.
Min twee sterren voor plotgaatjes en min drie futloze acteurs.
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)
5 / 10

Casio SF-5580 (128 KB) > Casio SF-5980 (512 KB ) > Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Super 8 (2011)Super 8 (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: During the summer of 1979, a group of friends witness a train crash and investigate subsequent unexplained events in their small town.
Nadat ik in dit forum deze film tegen kwam geïnteresseerd geraakt en gekeken.
Jammer, ik had misschien een iets te hoge verwachting waardoor het verhaal mij tegen viel.
Grafische effecten zijn goed, er wordt aardig geacteerd maar ik vond het verhaal te mager en te voor de hand liggend.
Toch is het wel een leuke popcorn film voor het weekend.
IMDb -- Super 8 (2011) Wikipedia -- Super 8 (2011) Bekijk trailer van Super 8 (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Super 8 (2011)
6.8 / 10

Cyanide & Happiness - Facebook & Pivacy - Wear Sunscreen!

• shenr
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:18
The Cabin in the Woods (2011)The Cabin in the Woods (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Ik ben absoluut geen fan van horror, maar kijk op zijn tijd er wel eens een omdat de omstandigheden ernaar zijn. Zo ook afgelopen weekend Cabin in the Woods. Helemaal aan het begin van de film merk je al dat het geen standaard horror film is, maar niks is nog duidelijk. Daarna worden onze hoofdpersonen geïntroduceerd, even denk je dat je een nieuwe deel van Wrong Turn aan het kijken bent. Maar niks is minder waar. Vijf tieners gaan naar een cabin in the woods, maar al snel merk je dat dit geen normale "cabin" is.

De film bevat een aantal vrij komische stukken met een knipoog naar andere horror films. Geen echte schrik film of een film waar je nachtmerries van gaat krijgen. Ik vind deze film een mix van Wrong Turn en Cube. Een zeer verfrissende film. Uitwerking is niet altijd even goed, maar desondanks een zeer vermakelijke film. Ben je fan van horror en mysterie, dan is dit wel een aanrader.
IMDb -- The Cabin in the Woods (2011) Wikipedia -- The Cabin in the Woods (2011) Bekijk trailer van The Cabin in the Woods (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Cabin in the Woods (2011)
7.2 / 10

Steam profiel BF3 profiel

• arsimo
quote:
Xyphoid schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:20:
[Looper
Vond het jongetje wel goed acteren. De rest van de acteurs waren een beetje zoutloos.
Min twee sterren voor plotgaatjes en min drie futloze acteurs.
?? 8)7 8)7 ?? :? :?

Plotgaatjes snap ik nog, maar we bedoel je in hemelsnaam met futloze acteurs? Kan je dat eens uitleggen en onderbouwen?

(de film kan je niet aanspreken, zeker, maar de acteurs leverden prima werk. Ook aan het regisseren van de acteurs leek weinig aan te mankeren. Bij elkaar niet het meest bijzondere wat op film vastgelegd is maar gewoon goed vakwerk zoals meestal bij grote Hollywood-producties. Er zijn een aantal slechte acteurs die toch steeds een rol krijgen maar die zijn echt de uitzondering en die deden aan Looper niet mee.)

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
quote:
Het is denk ik vooral een kwestie van smaak en interesse maar die hebben we hier dus na 20 minuten afgezet. Hoe graag we ook wilden beoordelen of hij terecht was genomineerd voor een Oscar, het kon ons niet boeien :)

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
Zoijar schreef op maandag 07 januari 2013 @ 02:04:
[...]

Willow, jeugdsentiment :) Die vond ik zo geweldig vroeger. Ik kan nog zo de sfeer in de huiskamer voelen als ik en mijn broer 's avonds willow zaten te kijken. (moet ook meteen denken aan Ladyhawke trouwens)
Zeker jeugdsentiment. Ooit gezien toen ik 9 was ofzo dus dat is nogal een poosje geleden.

Minder leuk: Als ik films opnieuw zie die ik als kind ooit heb gezien, dan merk ik pas dat ik toen echt geen ene fuck van die films snapte :D

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-09 22:24

vanaalten

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
shenr schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:12:
De film bevat een aantal vrij komische stukken met een knipoog naar andere horror films. Geen echte schrik film of een film waar je nachtmerries van gaat krijgen. Ik vind deze film een mix van Wrong Turn en Cube.
Ben wel benieuwd: op wat voor manier vond jij 'cube' in Cabin in the Woods?

Allebei prima films wat mij betreft, maar overeenkomsten zie ik niet zo snel. :)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
arsimo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Plotgaatjes snap ik nog, maar we bedoel je in hemelsnaam met futloze acteurs? Kan je dat eens uitleggen en onderbouwen?

(de film kan je niet aanspreken, zeker, maar de acteurs leverden prima werk. Ook aan het regisseren van de acteurs leek weinig aan te mankeren. Bij elkaar niet het meest bijzondere wat op film vastgelegd is maar gewoon goed vakwerk zoals meestal bij grote Hollywood-producties. Er zijn een aantal slechte acteurs die toch steeds een rol krijgen maar die zijn echt de uitzondering en die deden aan Looper niet mee.)
http://www.encyclo.nl/begrip/futloos

Deyron Kilometertje.nl - Gratis ritregistratie

• Ram0n
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Ram0n

Filmverslaafde

quote:
vanaalten schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:05:
[...]

Ben wel benieuwd: op wat voor manier vond jij 'cube' in Cabin in the Woods?

Allebei prima films wat mij betreft, maar overeenkomsten zie ik niet zo snel. :)
Die vergelijking heb ik al vaker gehoord, maar kan me er inhoudelijk ook weinig bij voorstellen. De enige echte overeenkomst is het gebruik van kubussen, maar zelfs dat is zo anders dat ik het maar moeilijk als een echte mix kan zien.

That being said, ik heb wel enórm genoten van The Cabin in the Woods!

Mijn filmsite

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:48
Over the Cube en The Cabin in the Woods
spoiler:
Het Cube element in CitW is het feit dat het beide georkestreerde evenementen zijn. De aanleiding voor deze evenementen is natuurlijk helemaal anders maar ik beide keren is het een beetje "hoe gaan ze met de situatie om".

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Ram0n
  • Nu online

Ram0n

Filmverslaafde

Ah zo, daar kan ik me wel in vinden!

De komende tijd nog maar eens flink wat grote films van 2012 en Oscarkanshebbers kijken. Prima filmjaar wat mij betreft.

Mijn filmsite

• arsimo
quote:
Ja, bekend, en wat is nu je punt? Geen uitleg of onderbouwing waaraan te zien zou zijn dat de acteurs futloos zouden zijn. Bij degelijk acteervakwerk kan je dat zelfs niet eens zien - dat is namelijk precies de definitie van acteren.

Waar mij om gaat is dat in de discussies hier geregeld wordt aangehaald dat het acteerwerk matig/slecht zou zijn of andere gelijkaardige kwalificaties over het acteren terwijl ik sterk de indruk uit de rest van hun beoordelingen dat de meesten die dat roepen geen moer van acteerwerk begrijpen, laat staan dat kunnen beoordelen.

Nogmaals, een bepaalde film kan ondanks dat het goed gemaakt is je totaal niet aanspreken, dat is geheel persoonlijk. En Hollywood doet vanuit commerciel oogpunt heel veel consessies en daarmee geregeld de kwaliteit van een potentiele goeie film grotendeels te niet - wat vooral te merken is aan scenario's of wat van het scenario is overgebleven of dat een film voor een te groot massapubliek is gemaakt waardoor een zouteloze film overblijft.

Maar bij serieuze producties, ook waar Hollywood deze consessies doet, is het acteerwerk in regel uitstekend in orde. Alleen als men om commerciele redenen bekende namen uit andere gebieden (muziek, sport, modellen e.d.) een rol geeft gaat het geregeld flink fout. En zelfs dan komt het op langere termijn wel eens toevallig goed - zelfs bijvoorbeeld Van Damme bleek uiteindelijk, mits binnen zijn range en goed geregisseerd, best degelijk te kunnen acteren, kijk de film JCVD maar eens.

• D-e-n
  • Nu online
quote:
Ram0n schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:42:
De komende tijd nog maar eens flink wat grote films van 2012 en Oscarkanshebbers kijken. Prima filmjaar wat mij betreft.
Vond je? Ik heb dit jaar nog geen enkele negen gegeven op imdb, wel bijna: aan Argo. Vorig jaar had ik twee negens: voor Drive en The Help.

Het zwaartepunt van de Oscars moet natuurlijk nog wel komen. Ik ben benieuwd naar Lincoln en die film over die Scientology achtige sekte.

• MrVegeta
  • Laatst online: 16:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The Master. Verder heb je natuurlijk ook nog Django Unchained en Gangster Squad deze maand. (en Flight en Les Misserables.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• mindcre8r
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:02

mindcre8r

The Baka Crow..

De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
IMDb: 8.4 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Ok, aan het einde van de film wordt iets gedaan waarvan ik dacht, doe dat dan metteen, zo jammer dit.

Het is wederom leuk gedaan, mooie CGI en prachtige landschappen.

Ik merk wel dat ik er niet zo van kan genieten zoals dat bij LOTR het geval was, misschien veranderd dat bij deel 2.
IMDb -- De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) Zoek meer informatie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op Google Bekijk trailer van De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
7 / 10

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Zeer gaaf deze film, lekker switchen in time, goed acteerwerk.
Was impressed door Tom hoe hij de verschillende rollen vertaalde.
En wat ik ook fijn vond om te zien dat niet iedereen in elk leven goed was maar het ook slecht heeft gedaan bijvoorbeeld.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)
8 / 10

The Amazing Spider-Man (2012)The Amazing Spider-Man (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Spiderman "remake"
Deze spiderman vind ik beter dan de vorige, hij straalt het frustie gevoel goed uit ofzo, ik vond het iig goed overkomen.

Verder is het gewoon weer goed werk van Marvel.
IMDb -- The Amazing Spider-Man (2012) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man (2012) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man (2012)
7 / 10

Dredd (2012)Dredd (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Geen remake zoals je zou verwachten.
Veel Gore en Gibb, The Judge zijn gezicht blijft de hele film buiten beeld wat het toch een beetje afdoet aan binding met het hoofdpersoon.
Hadden ze beter wel kunnen doen imho.

Verder wel een aardige wegkijker als je niks beter ongeziens op de plank hebt liggen.
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)
6 / 10

Halo 4: Forward Unto Dawn (2012)Halo 4: Forward Unto Dawn (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller
WoW!

ik had verwacht een zware B-film te gaan kijken.
De marketing is wel zwaar hoerig gedaan door de eerste 2 afleveringen van de miniserie (want zo was het bedoeld begrijp ik) gratis aan te bieden, en als je deel 3 wou kijken dan mocht je vrolijk de film kopen.

eeehh tja de interesse was wel gewekt dus ben ik even naar de videotheek gereden ;)

De film blijft boeien, en de masterchief is gewoon awesome.
Aan het einde van de film dacht ik: ok, ik wil meer!

Ik hoop echt dat er een vervolg op komt, ondertussen maar eens kijken voor de game op de console..in dit opzicht is de film echt geslaagd in zijn doel: interesse wekken voor de game.
IMDb -- Halo 4: Forward Unto Dawn (2012) Wikipedia -- Halo 4: Forward Unto Dawn (2012) Bekijk trailer van Halo 4: Forward Unto Dawn (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Halo 4: Forward Unto Dawn (2012)
8.3 / 10

Tameguchi kitten ja ney o

• D-e-n
  • Nu online
Django schijnt ook goed te zijn ja en naar Gangster Squad ben ik absoluut benieuwd (en mijn vriendin wil vast mee vanwege één van de hoofdpersonen ;) ) maar dat lijkt me geen potentiële Oscar kanshebber.

Bij Les Miserables krijg ik een beetje jeuk: die wordt zo gepusht vanuit de media. Het zal best goed geacteerd zijn maar een Oscarwinnaar moet voor mij iets minder opsmuk hebben. En een origineel verhaal graag, geen kopie.

p.s.
Ik had het over twee negens vorig jaar. Volgens mij ben ik dan Intouchables vergeten :)

D-e-n wijzigde deze reactie 07-01-2013 14:08 (10%)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:12

Angeloonie

Diablo III Addict

quote:
mindcre8r schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:59:
Halo 4: Forward Unto Dawn (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller
WoW!

ik had verwacht een zware B-film te gaan kijken.
De marketing is wel zwaar hoerig gedaan door de eerste 2 afleveringen van de miniserie (want zo was het bedoeld begrijp ik) gratis aan te bieden, en als je deel 3 wou kijken dan mocht je vrolijk de film kopen.
[afbeelding] 8.3 / 10
Je kon op Youtube of via de website gewoon de volledige serie kijken toen hij uitkwam. Nu hebben ze hem idd er afgehaald, maar ik heb alles gewoon gratis kunnen zien. :)

Battletag: <SG>Angeloonie#2758 - Armory - Diabloprogress

• rimave
  • Nu online

rimave

rimave.nl

Holy Motors (2012)Holy Motors (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 115min. | MPAA: NOT-RATED
Mja, enigzins door de goede cijfers die ik over deze film tegenkwam ben ik hem gisteren maar eens gaan zien. De film begint erg dubieus, ik had ook een idee om niet verder te kijken als dit de hele film zo door zou gaan.

Maar eenmaal over het begin heen valt de rest van de film wel mee. Echter blijft het een hele vage film. Ik weet niet wat ik er mee aan moet en snap ook nog steeds niet het nut van het werk wat de hoofdpersoon nu deed en of zijn eigen leven wel echt is of ook fictie.

De manier van filmen, het verhaal op zich is grappig, voor zover er een verhaal inzit. Dit is het soort film wat vaak in de late uurtjes op de publieke zenders vertoond wordt en over het algemeen ben ik wel gecharmeerd van dit soort films. Bij deze film vond ik vooral het einde wel grappig. Ondanks dat er het woord Motors in de titel zit heeft deze film niets met motoren of auto's te maken.

Kylie Minogue speelt ook in deze film, maar ik kwam er pas bij de aftiteling achter welke rol ze speelde.
IMDb -- Holy Motors (2012) Wikipedia -- Holy Motors (2012) Bekijk trailer van Holy Motors (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Holy Motors (2012)
6 / 10

Upside Down (2012)Upside Down (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Romance
Verwacht geen hardcore SciFi film bij deze film. Het is romantiek met een SciFi sausje. Kirsten Dunst blijft natuurlijk altijd leuk om naar te kijken. :)

Het idee achter het verhaal is ook leuk bedacht, twee werelden in 1 waarbij de rijke mensen beneden wonen en de arme mensen boven. Beide werelden hebben een haat-liefde verhouding. Zo mogen de arme mensen beslist niet met de rijke mensen omgaan. De arme mensen zijn alleen goed om het vieze werk op te knappen. Uiteraard gebeurt het toch dat een jongen uit de arme wereld verliefd wordt op een meisje uit de rijke wereld.

Daar borduurt het verhaal op voort. Er komen wel grappige elementen in voor, zoals de roze bijtjes met hun roze honing waar de jongen uit de arme wereld een anti-rimpel creme van maakt. Echter maakt hij er ook en ander browseltje van...

Zoals je leest een wat ver gezocht verhaal, maar toch wel goede en een leuke film. Ook de Upside Down wereld is leuk opgezet met goede en mooie special effects. Toch heb ik hier en daar nog wel wat 'foutjes' ontdekt.
IMDb -- Upside Down (2012) Wikipedia -- Upside Down (2012) Bekijk trailer van Upside Down (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Upside Down (2012)
7 / 10

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Gezien op aanraden van een collega en ik had er veel van verwacht gezien de hoge cijfers die de film krijgt. Hij viel mij eerlijk gezegd wat tegen. De film duurt ontzettend lang en het verhaal is erg vaag. Het lijkt op verschillende verhaallijnen die door elkaar lopen. Ik kon het af & toe niet meer helemaal volgen. Misschien moet ik hem eens voor een 2e keer gaan zien.

Desalniettemin is het acteerwerk van Tom Hanks wel subliem. Het verhaal zelf had in een andere vorm ook wel met een kortere film afgekund. Misschien had er een 3D versie van gemaakt kunnen worden. Het is wel het soort film wat zich ervoor leent.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)
6 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Our love doesn't end here, it lives forever on the wings of time.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

quote:
Bedoel je nou Cube uit 1997?
spoiler:
Het idee daarachter was toch juist dat het niet georkestreerd was? "Worth: There is no conspiracy. Nobody is in charge. It's a headless blunder operating under the illusion of a master plan. "

Die ene quote is trouwens voor my een eye-opener geweest over conspiracy theories; nooit meer hetzelfde kunnen zien na deze film. Dit is zo spot on imho.

@AcidBurn: ah ok, dat wist ik niet; ik heb alleen deel 1 gezien. Jammer, ik vond dat juist de kracht van de film.

Zoijar wijzigde deze reactie 07-01-2013 15:52 (26%)

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15:32
spoiler:
Helaas, voor degenen die HyperCube en Cube Zero gezien hebben, zit er wel degelijk een overheids organisatie achter en is het dus ook absoluut wel een complot.
Het was voor de geloofwaardigheid van de eerste Cube beter geweest als die andere 2 nooit het licht hadden gezien, want de eerste was briljant in zijn eenvoud. Hield me tot het einde gespannen wat er verder zou gebeuren. Terwijl deel 2 het "net niet" was voor mij, en ik deel 3 (Cube Zero) helemaal niks vond.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:48
quote:
Zoijar schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:32:
[...]

Bedoel je nou Cube uit 1997?
spoiler:
Het idee daarachter was toch juist dat het niet georkestreerd was? "Worth: There is no conspiracy. Nobody is in charge. It's a headless blunder operating under the illusion of a master plan. "

Die ene quote is trouwens voor my een eye-opener geweest over conspiracy theories; nooit meer hetzelfde kunnen zien na deze film. Dit is zo spot on imho.

@AcidBurn: ah ok, dat wist ik niet; ik heb alleen deel 1 gezien. Jammer, ik vond dat juist de kracht van de film.
Van IMDB
spoiler:
Without any idea of who built the Cube or why, how are we to interpret the movie?

It's pretty much each viewer's choice of how to interpret the movie. Some see the Cube as a laboratory where people are trapped like rats in a maze to demonstrate what personal characteristics will be of most service to finding the way out. Others think of the Cube as a place to either test out various types of deathtraps or eliminate individuals who are unwanted in the outside world. Still others view the movie as a metaphor for the prisons that each of the characters have built around themselves (note that each character's name is also the name of a well-known prison, e.g., Leavenworth (Kansas), Rennes (France), Kazan (Russia), San Quentin (California), etc.) or possibly just a metaphor for life, such that we are all born into a world not of our making, nor do we understand our purpose, who created this world, what dangers we are going to meet along the way, and so forth. Finally, some viewers, just like Worth, see the Cube as a "headless blunder," at one point perhaps having a purpose, but the purpose having been long forgotten.

Maar van Cube Zero
spoiler:
Does the movie reveal who created the cube and why?

Yes. It is revealed that a government-funded company named Izon has built the Cube and uses subjects who have supposedly volunteered for the project, usually prisoners on death row who would prefer to take their chances in the cube rather than be executed.

MrFl0ppY wijzigde deze reactie 07-01-2013 16:02 (8%)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• edie
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Rurouni Kenshin (2012)Rurouni Kenshin (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 134min.
Deze verfilming van geeft de sfeer van de manga en anime vrij goed weer. De vechtscenes zijn goed gedaan en er zijn vrij mooie shots gemaakt. Wellicht is Kaoru iets te knap vergeleken met hoe ze in de anime/manga wordt weergegeven maar daar is gemakkelijk overheen te kijken.
IMDb -- Rurouni Kenshin (2012) Wikipedia -- Rurouni Kenshin (2012) Bekijk trailer van Rurouni Kenshin (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rurouni Kenshin (2012)
8 / 10

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:57
The Hobbit (1977)The Hobbit (1977)
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 77min. | MPAA: NOT-RATED
Plot: A homebody hobbit in Middle Earth gets talked into joining a quest with a group of dwarves to recover their treasure from a dragon.
Met alle positieve reviews dacht ik, laat ik deze film ook maar eens kijken. Onmiddelijk valt op dat de regisseur voor een andere stijl heeft gekozen dan in de LOTR trilogie. Daarnaast kon men kennelijk de acteurs die bepaalde personages in de trilogie speelden, niet strikken voor deze prequel. Wat mij nog het meest tegenviel was hoe Gollum/Smeagol er uitziet. Daar hij in LOTR er nog enigszins menselijk uiterlijk heeft is dat in deze film meer een kikker/pad-achtig uiterlijk.

:+ :D :P Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb de animatie uit 1977 uiteraard gekeken en het keek lekker weg. De film duurde een uur en een kwartier maar had waarschijnlijk wel wat langer mogen duren omdat sommige gebeurtenissen wel aardig snel uitgespeeld werden.

Ik geef deze animatie een 6,5. Het verhaal had wat langer mogen duren en personages hadden wel wat beter uitgewerkt kunnen worden. De film is gelukkig niet van een al te slechte kwaliteit (qua animatie) maar verwacht geen hedendaagse hoogstandjes.
IMDb -- The Hobbit (1977) Wikipedia -- The Hobbit (1977) Bekijk trailer van The Hobbit (1977) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit (1977)
6.5 / 10

Mijn blog; Floating Points

• Rinaldo
  • Laatst online: 13:51
John Dies at the End (2012)John Dies at the End (2012)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: A new street drug that sends its users across time and dimensions has one drawback: some people return as no longer human. Can two college dropouts save humankind from this silent, otherworldly invasion?
W...T...F...?
De schrijvers hadden duidelijk wat op toen ze dit verhaal bedachten. Maar het is een erg vermakelijk hak op de tak vehikel.

Denk aan 'Dude, where's your car?' (of een Bill & Ted voor de wat oudere tweaker ;)) met flink wat (lachwekkende) gore (denk aan The Evil Dead qua grappige horrorgore). Dan weet je meteen wat voor film het is qua vreemd verhaal en "eng".

Leuke film vanwege de chaos en onzin :Y
IMDb -- John Dies at the End (2012) Wikipedia -- John Dies at the End (2012) Bekijk trailer van John Dies at the End (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over John Dies at the End (2012)
7 / 10

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:40
Hmm die moet ik zien!! Alle films die je opnoemt (Bill&Ted!! _/-\o_ ) vond ik geweldig! :)

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
Rinaldo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:29:
John Dies at the End (2012)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: A new street drug that sends its users across time and dimensions has one drawback: some people return as no longer human. Can two college dropouts save humankind from this silent, otherworldly invasion?
W...T...F...?
De schrijvers hadden duidelijk wat op toen ze dit verhaal bedachten. Maar het is een erg vermakelijk hak op de tak vehikel.

Denk aan 'Dude, where's your car?' (of een Bill & Ted voor de wat oudere tweaker ;)) met flink wat (lachwekkende) gore (denk aan The Evil Dead qua grappige horrorgore). Dan weet je meteen wat voor film het is qua vreemd verhaal en "eng".

Leuke film vanwege de chaos en onzin :Y
[afbeelding] 7 / 10
Die was ik al helemaal vergeten, staat al een poos in mijn watchlist op imdb. Weet nog wel dat de trailer heel serieus begon maar dan opeens helemaal nergens meer over gaat.

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 30-09 22:28

lordsnow

You know nothing, John Snow

Zero Dark Thirty (2012)Zero Dark Thirty (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, History, Thriller | Runtime: 157min. | MPAA: R
Plot: A chronicle of the decade-long hunt for al-Qaeda terrorist leader Osama bin Laden after the September 2001 attacks, and his death at the hands of the Navy S.E.A.L. Team 6 in May, 2011.
De eerste film die ik zag van regiseuze Kathryn Bigelow was Near Dark (1987), in 1990 of 1991. Deze is nog steeds mijn favoriete vampieren-film. Daarna heeft ze o.a. nog de film Point Break (1991) en de tv-series Wild Palms (1993) gemaakt. Vooral de laatste vondt ik erg goed. Afgelopen jaar kreeg ze voor The Hurt Locker een Oscar, maar daar vondt ik, laat ik het netjes houden, niks aan.

Daarom, toen ik hoorde dat Bigelow van plan was een film te maken over de zoektoch naar Bin Laden was ik redelijk enthousiast.

Hoe een spannende film maken wanneer het einde al bekend is? Dat het wel kan bewijzen bijvoorbeeld "All The President's Men", "American Gangster", "Apollo 13", "JFK", en "Lorenzo's Oil".

Het slechte nieuws is: Zero Dark Thirty haalt het niet bij de eerder genoemde films. ZDT is geen slechte film, alleen... ik had er zoveel meer van verwacht. Het acteerwerk is zeker goed. Filmtechnisch zit alles ook goed in elkaar. Maar het verhaal zou ik anders opgezet hebben.

De film begint met een 20 minuten folterscene(s), daarna het puzzel gedeelte, en eindigt met de 20 minuten militaire inval. Zelf zou ik de folterscenes helemaal niet in de film opgenomen hebben als scenes, alleen als een gegeven. De 20 minuten die dat bespaart kan je dan toevoegen aan het puzzelgedeelte. Het puzzelgedeelte zou ik ook meer "hand on" gezien hebben, meer zoals "All The Presidents Men". De film bouwt totaal geen spanning op.

Ondanks de gebreken, een zeer redelijke film die de moeite waard is om te zien.
IMDb -- Zero Dark Thirty (2012) Wikipedia -- Zero Dark Thirty (2012) Bekijk trailer van Zero Dark Thirty (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Zero Dark Thirty (2012)
7 / 10

www.COPY.com - een Dropbox alternatief met gratis 15GB opslagruimte. En KLIK de referral -> https://copy.com?r=ktnLjD <- voor nog eens 5GB extra!

• Yagermeister
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: With the help of his mentor, a slave-turned-bounty hunter sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.
In 1 woord: Geweldig. De nieuwste Quentin Tarantino film is beestachtig goed.

Christoph Waltz bewijst maar weer dat hij een geweldig acteur is.

De film zelf staat gewoon bol van het geweld en de botte humor hiervan. Vooral het constante gebruik van het n woord valt hierbij op. Ik kan niet meer zeggen dat je deze film gezien moet hebben. Ergens verwacht ik zelfs dat Waltz voor een oscar in aanmerking zou komen voor deze film.
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
9.5 / 10

Dredd (2012)Dredd (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: In a violent, futuristic city where the police have the authority to act as judge, jury and executioner, a cop teams with a trainee to take down a gang that deals the reality-altering drug, SLO-MO.
Leuke vermakkelijke actie film. Ik vindt hem zelfs beter dan de eerste versie. Wel vindt ik het een beetje jammer dat de helm niet afgaat alhoewel dat een beetje van de magie zou afdoen.

Veel geweld en ook veel botte humor.
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)
8 / 10

The Man with the Iron Fists (2012)The Man with the Iron Fists (2012)
IMDb: 5.7 | Genre: Action | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: On the hunt for a fabled treasure of gold, a band of warriors, assassins, and a rogue British soldier descend upon a village in feudal China, where a humble blacksmith looks to defend himself and his fellow villagers.
Ik had eigenlijk niet zo superveel verwacht van deze film maar hij verraste me zeer positief.

Dit is een film met zeel veel fantasie en geweld erin. Er zitten een paar grote namen in wat de film best goed helpen. Vooral Crowe speelt een melige rol.
IMDb -- The Man with the Iron Fists (2012) Wikipedia -- The Man with the Iron Fists (2012) Bekijk trailer van The Man with the Iron Fists (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man with the Iron Fists (2012)
8 / 10

Yagermeister wijzigde deze reactie 08-01-2013 07:54 (50%)

Intel 2600, P8Z68-V Pro, 16 GB DDR3, Nvidia GTX770 2GB, LG 27" LCD

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
lordsnow schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 02:31:
Hoe een spannende film maken wanneer het einde al bekend is?
Was het niet zo dat-ie al in productie was voordat Bin Laden gepakt werd en dat ze toen opeens, "oh shit", snel het einde van de film om moesten gooien toen ze het nieuws hoorde dat Bin Laden gepakt was?

anandus wijzigde deze reactie 08-01-2013 13:46 (8%)

Tweakers | We set technology on the taste

• Mik!
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-09 16:13
Les Misérables (2012)Les Misérables (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Musical, Romance | Runtime: 157min. | MPAA: PG-13
Plot: In 19th-century France, Jean Valjean, who for decades has been hunted by the ruthless policeman Javert after he breaks parole, agrees to care for factory worker Fantine's daughter, Cosette. The fateful decision changes their lives forever.
Het eerste dag van het jaar doorgebracht in de bioscoop voor de europese premiere van Les Mis, de welbekende musical.

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Als ik de film vergelijk met de musical dan gaat de musical er met de eer vandoor puur vanwege het muzikale aspect. Maar als je de musical buiten beschouwing laat dan houd je een film over die er fenomenaal uitziet en leveren de acteurs een geweldige prestatie om al zingend te acteren. Waar de musical het vooral van de zang moet hebben, draait de film om de beelden en het acteren.

Maar goed, Hugh Jackman doet het best aardig, Russel Crowe vond ik verrassend goed, maar de echte ster was voor mij Anne Hathaway. Dat zij kan zingen wist ik al, maar de manier waarop zij haar nummers aanvliegt en het bijbehorende acteren is een kippevel moment. Ook Eddie Redmayne veroorzaakt kippevel bij zijn vertolking van Empty Chairs at Empty Tables. Sasha Baron Cohen en Helena Bonham Carter zijn goed gecast voor de comedy relief rollen van de Thénardiers.
Ik denk in ieder geval dat de keuze om de acteurs elke take live te laten zingen de film ten goede is gekomen. De keuzes die zij kunnen maken qua acteren en de zang hierbij aan te laten sluiten werkt beter dan vooraf al de nummers in te zingen en te playbacken.

Als je de film bekijkt, maak dan niet de fout door de musical en de film 1-op-1 te vergelijken. Het zijn twee verschillende mediums met beide een eigen aanpak. Maar als liefhebber van musicals vond ik het in ieder geval een mooie film om te zien en heb ik regelmatig met kippevel op de armen naar de beelden gekeken. Of het Oscar-waardig is geen idee, maar het is en blijft een prestatie.
IMDb -- Les Misérables (2012) Zoek meer informatie over Les Misérables (2012) op Google Zoek trailer van Les Misérables (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Les Misérables (2012)
7.5 / 10

The Odd Life of Timothy Green (2012)The Odd Life of Timothy Green (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: A childless couple bury a box in their backyard, containing all of their wishes for an infant. Soon, a child is born, though Timothy Green is not all that he appears.
Wat doe je als je wel een kinderwens hebt, maar geen kinderen kunt krijgen? Dan doe je briefjes waarop staat hoe jouw kind eruit zou zien in een doosje en begraaft dit in de tuin. Het resultaat is Timothy, de zoon zoals je die gewenst hebt, met 1 klein detail: het jochie heeft bladeren op z'n benen.

Wat volgt is een aandoenlijke film, maar het plot is voorspelbaar. Ik vond het in ieder geval een heerlijke film voor de herfst/winter. Zo'n film waarbij je op de bank kunt kruipen met een grote kop thee en chocolade en je aan het eind met een warm gevoel achterlaat.
IMDb -- The Odd Life of Timothy Green (2012) Wikipedia -- The Odd Life of Timothy Green (2012) Bekijk trailer van The Odd Life of Timothy Green (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Odd Life of Timothy Green (2012)
7.5 / 10

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• Xyphoid
quote:
arsimo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:31:
[...]

De film spreekt me zeker wel aan. Zoals ik zei, hou ik wel van tijdreisfilms en deze was ok.
Ik weet niet of het door regisseur of de acteurs kwam, maar ik leefde helemaal niet mee met de personages.
Het acteerwerk was niet zó slecht als Star Wars Episode 1, maar wel die richting op.
Dat oude Joe zijn vrouw terug wilde, kon me helemaal niet schelen. En toen jonge Joe zichzelf neerschoot, dacht ik "hè hè, had ie dat niet eerder kunnen doen?".

Heb laatst Blassreiter (anime serie) gekeken.
Niet de beste serie en eigenlijk vond ik er niet veel aan, maar op sommige momenten leefde ik meer met de personages mee, dan bij Loopers.

Alleen bij het jongetje had ik zoiets van
spoiler:
"beter laat ie ze allemaal ploffen en wordt ie gewoon de badass baas die hij moet worden". Alleen moest ie dan wel een beter idee bedenken om de loopers op te ruimen. Loopers niet zichzelf laten neerschieten, maar elkaar. Òf gewoon die loopers in een vulkaan laten terechtkomen.

Casio SF-5580 (128 KB) > Casio SF-5980 (512 KB ) > Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5

• Ram0n
  • Nu online

Ram0n

Filmverslaafde

The Imposter (2012)The Imposter (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 99min. | MPAA: R
Fascinerende documentaire over een jongeman die zich heeft voorgedaan als het verdwenen gezinslid van een Amerikaanse familie. Aanvankelijk kan je maar niet geloven hoe men er destijds is ingetrapt, maar gaandeweg besef je waartoe Bourdin allemaal in staat is.

Probeer verder niet al te veel op te zoeken voordat je deze gaat kijken!
IMDb -- The Imposter (2012) Wikipedia -- The Imposter (2012) Bekijk trailer van The Imposter (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imposter (2012)
8.5 / 10

Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Zeer sterke thriller waarin bijna alles klopt, op de
spoiler:
belachelijke achtervolging op het vliegveld
na. Affleck laat alweer zien een uitstekende regisseur te zijn en heeft een knappe cast om zich heen verzameld om dit waargebeurde verhaal naar het witte doek te brengen. Vele Oscarnominaties lijken onvermijdelijk.
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)
9 / 10

Flight (2012)Flight (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Solide stuk drama over een piloot die in beschonken toestand op onnavolgbare wijze een vliegtuig aan de grond weet te zetten. De bijna-crash is prachtig in beeld gebracht, waarna het menselijk drama de overhand krijgt in het verhaal. Lichtelijk zoetsappig en moraliserend, maar het sterke acteerwerk en een prachtige rol voor John Goodman maken het de moeite waard.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)
7.5 / 10

Hellboy (2004)Hellboy (2004)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 122min. | MPAA: PG-13
Ontzettend fijne comicverfilming waarbij Del Toro zich eens lekker uit kon leven qua ontwerpen. Alle details maken elk frame een lust voor het oog, en hij had niemand beter kunnen casten voor de hoofdrol dan Ron Perlman. Het verhaal is meer dan prima, maar het zijn vooral de personages en de humor die dit één van de beste films uit het genre maken.
IMDb -- Hellboy (2004) Wikipedia -- Hellboy (2004) Bekijk trailer van Hellboy (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hellboy (2004)
8.5 / 10

Frankenweenie (2012)Frankenweenie (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 87min. | MPAA: PG
Aangenaam stukje animatie m.b.v. stop-motion, waarbij Burton eindelijk Johnny Depp en Helena Bonham Carter eens thuis heeft gelaten. De animatie is (zoals verwacht) schitterend, en het verhaal is mede dankzij de vele monsterreferenties de moeite waard. Richting het einde ontspoort het geheel een beetje, maar al met al is dit een prima animatiefilm voor zowel jong als oud.
IMDb -- Frankenweenie (2012) Wikipedia -- Frankenweenie (2012) Bekijk trailer van Frankenweenie (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frankenweenie (2012)
7.5 / 10

Mijn filmsite

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

@Ram0n The Imposter laatst ook gezien, wist niet dat het een documentaire was, dus was lichtelijk van mijn aprepot ;)
Maar wel een heel cool/vaag verhaal :P

Last.fm | Code Talks

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

quote:
Xyphoid schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:40:
Ik weet niet of het door regisseur of de acteurs kwam, maar ik leefde helemaal niet mee met de personages.
Het acteerwerk was niet zó slecht als Star Wars Episode 1, maar wel die richting op.
Dat oude Joe zijn vrouw terug wilde, kon me helemaal niet schelen. En toen jonge Joe zichzelf neerschoot, dacht ik "hè hè, had ie dat niet eerder kunnen doen?".
Ja, dat had ik ook hoor. Vandaar dat ik eerder ook al dit zei: "maar vanaf toen begon het voor mij saai te worden. Steeds hetzelfde, en op een gegeven moment interesseerde het me ook niet meer: schiet hem dood, of niet, who cares, maar doe iets." Er was ook helemaal niets waardoor je de hoofdpersonen aardig zou moeten vinden: het waren allemaal gewetenloze gangsters, en dat jongetje was zwaar vervelend, drammerig, eng en in staat tot moorden. Er was geen twee-strijd in de karakters. Maarja...

• arsimo
quote:
Xyphoid schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:40:
[...]
De film spreekt me zeker wel aan. Zoals ik zei, hou ik wel van tijdreisfilms en deze was ok.
Dat die oude Joe helemaal gek was van zijn vrouw en dat hij wilde dat zijn jongere zelf weer voor haar zou gaan en redden was toch volkomen duidelijk? Die jonge Joe wilde gewoon verder met zijn leven hoe hij dat wilde en niet zich laten sturen door zijn oudere zelf. Daarvoor moest hij alleen zijn oudere zelf doden zoals ook oorspronkelijk de bedoeling was. Hij dode alleen zichzelf toen hij geen keus meer had (meer zeg ik niet dan spoil ik)

Als jij dat niet zo opving of je dat niet kon boeien heeft dat niets met acteerwerk te maken, maar dat jouw inlevingsvermogen incompatibel is met het soort verhaal dat verteld wordt en met de wijze waarop het scenario het vertelt. Slecht acteerwerk zorgt dat je wel snapt waarom de personages iets doen, alleen dat het niet overtuigend gebracht wordt. Jouw vragen gaan het om het waarom en voor jou onlogische scenariokeuzes. Dat is mogelijk een tekortkoming van de film - kan ik me best voorstellen - maar niet van het acteerwerk.

Overigens, aan SW Episode 1 mankeerde een boel, maar het acteerwerk was degelijk (niet meer dan dat) - alleen de jonge Anakin vond ik minder overtuigend. Zelfs Jar Jar Binks werd behoorlijk gespeeld/gebracht. Dat het een irritant personage bleek dat de meesten konden missen als kiespijn doet daar niets aan af - sterker nog, dat is alleen maar meer aanwijzing dat die goed gespeeld werd. Lucas heeft 'm alleen slecht bedacht en matige lijnen gegeven - zo'n figuur had niet in het verhaal moeten zitten.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

quote:
arsimo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:53:
was toch volkomen duidelijk?
[...]
Als jij dat niet zo opving of je dat niet kon boeien heeft dat niets met acteerwerk te maken, maar dat jouw inlevingsvermogen incompatibel is met het soort verhaal dat verteld wordt en met de wijze waarop het scenario het vertelt.
Hij (en ik) snapte het wel, maar voelden het niet. Lijkt een beetje op "show, don't tell". Dan kan een acteur in nog zo'n briljante huilbui uitbarsten, maar voor mij bleef het "je hebt je hele leven gemoord, en nu moeten wij het ineens zielig vinden dat je ook een keer een meisje bent tegen gekomen. Iemand die wij overigens nooit echt veel hebben gezien of gehoord... kortom, het zal wel *shrug*. Iemand die ook z'n hele leven had gemoord en waar ik wel veel medeleven mee had was Michael Corleone :)

• arsimo
quote:
Zoijar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:20:
[...]

Hij (en ik) snapte het wel, maar voelden het niet. Lijkt een beetje op "show, don't tell". Dan kan een acteur in nog zo'n briljante huilbui uitbarsten, maar voor mij bleef het "je hebt je hele leven gemoord, en nu moeten wij het ineens zielig vinden dat je ook een keer een meisje bent tegen gekomen. Iemand die wij overigens nooit echt veel hebben gezien of gehoord... kortom, het zal wel *shrug*. Iemand die ook z'n hele leven had gemoord en waar ik wel veel medeleven mee had was Michael Corleone :)
Prima, dat kan ik me best voorstellen. Een serie als Dexter heeft zijn fans en mensen die er helemaal niets mee kunnen om ongeveer dezelfde reden. Maar dat ligt dus aan het verhaal en dus in het verlengde het scenario. Maar het ligt dan dus niet aan het acteren - de acteur moet een personage zo goed mogelijk neerzetten maar als de kijker met een dergelijk personage niet kan meevoelen vanwege wat die doet en zijn karakter, dan houdt het op.

En dat was mijn hele issue dat begon met "futloos" acteren. Te vaak als men (terecht) een film niet leuk/goed vindt, wordt dit aan het acteren verweten terwijl dit 95% van de gevallen aan hele andere dingen ligt maar deze worden of niet onderkend of niet benoemd door de teleurgestelde kijker. Echt, bij serieuze grote Hollywood producties wordt zelden onvoldoende goed geacteerd, ze hebben zoveel geld en er is zoveel keus aan goede acteurs dat is nooit een probleem. (behalve dus als ze die bekende zanger, sporter, model etc om publiek te trekken willen hebben gaat het dus vaak mis - acteren is wel een vak!). Alleen in die hele goedkope straight-to-video films die op IMDb tussen een 2 en 4 scoren, daar is geregeld het acteerwerk ondermaats, hoewel ook daar best wel eens degelijke acteurs in voorkomen die men dan een paar jaar later heel netjes acterend in een goeie amerikaanse tv serie ziet opdoemen.

Echter dat enorme blik aan goeie acteurs waar ze over beschikken weerhoudt Hollywood niet om geregeld bagger of matige films uit te brengen, ook al hebben ze veel budget. Maar dat ligt in regel dus aan andere zaken. Is meer iets voor een andere discussie.. 8)

• batumulia
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:49
Van het weekend een aardige lading Asian movies gekeken begginende met:

Tai Chi Zero (2012)Tai Chi Zero (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: Yang travels to Chen Village to learn a powerful form of Tai Chi. Though villagers are forbidden from teaching outsiders, Yang becomes their best hope for survival when a man arrives with a plan to build a railroad through the village.
Leuke Chinese film als je van Kung-Fu en steampunk houdt. Neemt zichzelf niet al te serieus, kortom een hele leuke vermakelijke film om te kijken.
IMDb -- Tai Chi Zero (2012) Wikipedia -- Tai Chi Zero (2012) Bekijk trailer van Tai Chi Zero (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tai Chi Zero (2012)
7 / 10

Tai Chi Hero (2012)Tai Chi Hero (2012)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 100min.
Plot: Chinese steampunk martial arts blockbuster about the early years of Tai chi master Yang Luchan, the...
Het vervolg op Tai Chi Zero. Wederom een leuke film.
IMDb -- Tai Chi Hero (2012) Wikipedia -- Tai Chi Hero (2012) Bekijk trailer van Tai Chi Hero (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tai Chi Hero (2012)
7 / 10

Ichi (2008)Ichi (2008)
IMDb: 6.6 | Genre: Action | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: Ichi is a blind woman who roams about town with her shamisen (a three-stringed Japanese guitar), but she has exceptional sword skills with which she fights off yakuza and other villains.
Deze Japanse film gaat over een meisje dat blind is maar zeer goed met een zwaard overweg kan. Begint een beetje langzaam en wordt tegen het einde een beetje een feel-good film.
IMDb -- Ichi (2008) Wikipedia -- Ichi (2008) Bekijk trailer van Ichi (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ichi (2008)
6.8 / 10

13 Assassins (2010)13 Assassins (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R
Plot: A group of assassins come together for a suicide mission to kill an evil lord.
De beste van de Asian films die ik heb gezien. Ook de meest disturbing Asian film van het weekend. Nu zijn de Japanners toch al niet vies van bloed en gore. Goede film, is op momenten een beetje langzaam maar het einde maakt het meer dan goed.
IMDb -- 13 Assassins (2010) Wikipedia -- 13 Assassins (2010) Bekijk trailer van 13 Assassins (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 13 Assassins (2010)
8.6 / 10

Fong juk (2006)Fong juk (2006)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A friendship is formed between an ex-gangster, and two groups of hitmen - those who want to protect him and those who were sent to kill him.
Ook wel bekend als 'Exiled'. Goede Koreaanse film waar vriendschap centraal staat. Veel actie en leuke dialogen.
IMDb -- Fong juk (2006) Wikipedia -- Fong juk (2006) Bekijk trailer van Fong juk (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fong juk (2006)
6.7 / 10

Blood Brothers (2007)Blood Brothers (2007)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: Set in Shanghai during the 1930s, the story is inspired by John Woo's classic work Bullet in the Head, released in 1990.
Goede Chinese film. Gaat over vrienden in de jaren '30 die het leven op het platteland zat zijn en succesvol proberen te worden in Shanghai alwaar ze in de problemen komen met een aantal gangsters. Veel actie en weinig saaie dialogen. Heeft me kunnen boeien van het begin tot het eind.
IMDb -- Blood Brothers (2007) Wikipedia -- Blood Brothers (2007) Bekijk trailer van Blood Brothers (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blood Brothers (2007)
7.4 / 10

Apple Game Center: Batumulia | Steam: Batumulia | Origin: Batumulia | WarThunder: Batumulia

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

quote:
arsimo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:18:
Maar het ligt dan dus niet aan het acteren - de acteur moet een personage zo goed mogelijk neerzetten maar als de kijker met een dergelijk personage niet kan meevoelen vanwege wat die doet en zijn karakter, dan houdt het op.

En dat was mijn hele issue dat begon met "futloos" acteren. Te vaak als men (terecht) een film niet leuk/goed vindt, wordt dit aan het acteren verweten terwijl dit 95% van de gevallen aan hele andere dingen ligt maar deze worden of niet onderkend of niet benoemd door de teleurgestelde kijker.
Eens :) Het acteren op zich was inderdaad niet slecht te noemen. Men haalt vaak acteurs en hun karakters door elkaar. Soms is het zelfs heel moeilijk en een prestatie om zo'n cardboard karakter toch nog goed neer te zetten.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Je bent zelf hydrofiel.

Sexy Beast (2000)Sexy Beast (2000)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 89min. | MPAA: R
Gal, een verbrande, dikke kerel die zich blijkbaar in Spanje bevindt, krijgt onverwacht bezoek. Dit bezoek heeft een opdracht voor hem waar 'ie wit van wegtrekt, en hij stamelt dat hij met pensioen is en er geen zin in heeft.

Deze film van krap anderhalf uur bleef me boeien. Tarantino-achtige, ongemakkelijke dialogen, afgekapte scènes, rauw geluid en geen voorgekauwde meuk ("Goh, er wordt drie keer ingezoomd op een pistool, zou 'ie gaan schieten?"). Het gaat eigenlijk helemaal niet om de opdracht, maar vooral om de tegenzin van Gal en de oorzaak hiervan.

Ik heb genoten.
IMDb -- Sexy Beast (2000) Wikipedia -- Sexy Beast (2000) Bekijk trailer van Sexy Beast (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sexy Beast (2000)
8 / 10

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

quote:
Yagermeister schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:50:
Django Unchained (2012)[afbeelding]
Plot: With the help of his mentor, a slave-turned-bounty hunter sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.

De film zelf staat gewoon bol van het geweld en de botte humor hiervan. Vooral het constante gebruik van het n woord valt hierbij op. Ik kan niet meer zeggen dat je deze film gezien moet hebben. Ergens verwacht ik zelfs dat Waltz voor een oscar in aanmerking zou komen voor deze film.
[afbeelding] 9.5 / 10
Met stom ^^

Briljant _O_

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• zynex
quote:

[afbeelding] 9.5 / 10
Ik kan hier niet heel veel aan toevoegen. De film was gewoon geweldig. Ook de muziek vond ik erg goed. Veel oude western achtige liedjes aangevuld met 2pac en andere wat nieuwere nummers die voor een gave sfeer zorgen. Verder deed Waltz het zeer goed in deze film als excentrieke Duitser en Jamie Foxx vulde dit mooi aan door een bad ass n*gger te spelen.

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:26
quote:
... Ergens verwacht ik zelfs dat Waltz voor een oscar in aanmerking zou komen voor deze film. ...
Ja dus:
http://oscar.go.com/nomin...ting-role/christoph-waltz

• Bor de Wollef
  • Nu online

Bor de Wollef

T.net PowerMod

01000010 01101111 01110010

The Amazing Spider-Man (2012)The Amazing Spider-Man (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Plot: Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner.
Deze vond ik tegen vallen. Het verhaal is flinterdun (dat hoeft niet altijd erg te zijn bij een superhelden film maar in dit geval vond ik het storend) en ik merkte dat ik mij meer irriteerde aan Peter Parker dan dat ik sympathie voor hem kreeg. Voor mij de minste superheldenfilm die ik afgelopen jaar zag. Al met al duurde het te lang voor het geboden vermaak. Het ziet er over het algemeen prima uit maar, zo blijkt maar weer, maakt een groot budget niet automatisch een erg goede film.
IMDb -- The Amazing Spider-Man (2012) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man (2012) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man (2012)
5.5 / 10

Tweakers Moddereter Forum | Moderatie queue

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Nu online

kraades

Guru Meditation

Django = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• Xyphoid
quote:
arsimo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:18:
En dat was mijn hele issue dat begon met "futloos" acteren. Te vaak als men (terecht) een film niet leuk/goed vindt, wordt dit aan het acteren verweten terwijl dit 95% van de gevallen aan hele andere dingen ligt maar deze worden of niet onderkend of niet benoemd door de teleurgestelde kijker. Echt, bij serieuze grote Hollywood producties wordt zelden onvoldoende goed geacteerd, ze hebben zoveel geld en er is zoveel keus aan goede acteurs dat is nooit een probleem. (behalve dus als ze die bekende zanger, sporter, model etc om publiek te trekken willen hebben gaat het dus vaak mis - acteren is wel een vak!). Alleen in die hele goedkope straight-to-video films die op IMDb tussen een 2 en 4 scoren, daar is geregeld het acteerwerk ondermaats, hoewel ook daar best wel eens degelijke acteurs in voorkomen die men dan een paar jaar later heel netjes acterend in een goeie amerikaanse tv serie ziet opdoemen.

Echter dat enorme blik aan goeie acteurs waar ze over beschikken weerhoudt Hollywood niet om geregeld bagger of matige films uit te brengen, ook al hebben ze veel budget. Maar dat ligt in regel dus aan andere zaken. Is meer iets voor een andere discussie.. 8)
Ik kan zat films opnoemen die ik door het acteerwerk slecht vind. Star Wars Episode 1 en Dungeons & Dragons bijvoorbeeld (leuke verhalen, goede special effects, maar acturs die hun zinnen van een autocue aflezen, zonder intonatie of emotie).

En Hollywood brengt aan de lopende band bagger uit...

Er zijn trouwens ook films met slecht acteerwerk die ik wel leuk vind.
The Matrix, The Shining (Shelly Duvall was irritaaaaaaant).

Maar on topic:

Trolljegeren (2010)Trolljegeren (2010)
IMDb: 7.0 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Leuke film voor tussendoor. Doordat ze niet al te veel de schokkerige "uit de hand geschoten" beelden gebruiken, is het goed te kijken.Special effects zijn goed gedaan.
IMDb -- Trolljegeren (2010) Wikipedia -- Trolljegeren (2010) Bekijk trailer van Trolljegeren (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trolljegeren (2010)
7 / 10

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
Xyphoid schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:14:

Trolljegeren (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Leuke film voor tussendoor. Doordat ze niet al te veel de schokkerige "uit de hand geschoten" beelden gebruiken, is het goed te kijken.Special effects zijn goed gedaan.
[afbeelding] 7 / 10
Die film is minder bekend dan hij zou moeten zijn. Gave beelden ook van de omgeving!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lol @ iedereen die Django al heeft "gezien". Het is toch retarded dat wij hier weer zo lang moeten wachten op de beste films van 2012 :/ Onzin.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 20:20

Sargan

Filmfreak...

Django draait ook pas 3 weken in de USA. Valt nog mee vind ik. Als je dat vergelijkt met Lincoln, die kwam uit op 16 november en hier pas op 31 januari.
Maar zo heel af en toe zijn "wij" eerder dan de US.

Sargan wijzigde deze reactie 11-01-2013 08:27 (56%)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vervelend ja. Met moderne technieken als digitale distributie is de wereld kleiner dan ooit maar ze blijven de wereld kunstmatig in regio's verdelen. "This movie is not (yet) available in your country. Not because it's legally or technically impossible but because we're being selective pricks." :{

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Sargan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:24:
Django draait ook pas 3 weken in de USA. Valt nog mee vind ik. Als je dat vergelijkt met Lincoln, die kwam uit op 16 november en hier pas op 31 januari.
Maar zo heel af en toe zijn "wij" eerder dan de US.
Pas 3 weken? Ja er zijn films die nog langer op zich laten wachten maar dat is natuurlijk geen excuus. Ik heb nu iig al 3 vrienden die de rip hebben gezien en dus niet naar de bioscoop hoeven.

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Ik heb serieus nog nooit een film gedownload zoiets wil ik gewoon in de bios zien, dan maar weken of maanden wachten.

Sargan wijzigde deze reactie 11-01-2013 09:49 (17%)

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

Safaci

Transhumanist

Dan zou ik snel nieuwe vrienden gaan zoeken. :P Dat is toch geen reden om niet naar de bios te gaan. Heel andere ervaring.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Safaci schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:48:
Dan zou ik snel nieuwe vrienden gaan zoeken. :P Dat is toch geen reden om niet naar de bios te gaan. Heel andere ervaring.
Tja, je kan thuis op de bank met een zak chips en biertje voor ~3 euro de film op een 50" scherm kan met 2 vrienden of je kan ~16 euro betalen voor de film + reiskosten (om naar een goede bioschoop te gaan) met ~300 andere mensen die wellicht vervelend kunnen zijn. Dan is die keuze opzich snel gemaakt.
quote:
Sargan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:48:
Ik heb serieus nog nooit een film gedownload zoiets wil ik gewoon in de bios zien, dan maar weken of maanden wachten.
Goed om te weten.

Overigens heb ik gewoon een Pathe pas en ga ik minimaal 4 keer in de maand naar de film. Deze maand 8 keer, dus ja. Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen.

MrVegeta wijzigde deze reactie 11-01-2013 10:13 (27%)

• anandus
  • Niet online
quote:
MrVegeta schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:11:
[...]
Tja, je kan thuis op de bank met een zak chips en biertje voor ~3 euro de film op een 50" scherm kan met 2 vrienden of je kan ~16 euro betalen voor de film + reiskosten (om naar een goede bioschoop te gaan) met ~300 andere mensen die wellicht vervelend kunnen zijn. Dan is die keuze opzich snel gemaakt.
Dat klinkt eerder alsof je überhaupt nooit naar de bios zou gaan, zelfs al komt de film tegelijkertijd hier en in de VS uit :P

Tweakers | We set technology on the taste

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

quote:
anandus schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:14:
Dat klinkt eerder alsof je überhaupt nooit naar de bios zou gaan, zelfs al komt de film tegelijkertijd hier en in de VS uit :P
Vast zitten op een stoeltje, niet naar de wc kunnen, geen nieuw pilsje kunnen pakken, niet gezellig met elkaar kunnen praten, niet even de film op pauze, lekker door de regen fietsen, totaal geen sociaal element. Nee, bah, ik kijk ook veel liever thuis inderdaad. En dan heb je drie opties... nog 6 maanden wachten en voor iets van 25 euro een bluray kopen, waar ik geen speler voor heb, nog een jaar wachten tot je on-demand oid kan kijken, of de screener kijken...tsja. Ik voel me er niet meer schuldig over. Als ze zo graag niet willen verkopen....

Maar... ik kan gelukkig wel nu bij pathe-thuis The Hunger Games kijken voor 6 euro. Toch best snel, was 21 maart pas uit.

Zoijar wijzigde deze reactie 11-01-2013 10:46 (7%)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
anandus schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:14:
[...]
Nee. Als de keuze er niet is (Skyfall, the Hobbit en andere grote films) die wel goed worden gereleased of niet meteen een redelijke rip van uit is gaan we naar de film. Maar om nou de bioscoop (in dit geval Pathe Groningen) voor te doen als het walhallah van films is ook te veel van het goede.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Soms zit je je in de bios meer te irriteren aan iemand voor je die constant zijn mobiel aanzet om smsjes te bekijken, of iemand die irritant/op de verkeerde momenten lacht. *Dat heb ik echt meegemaakt, en is echt verschikkelijk*

Overigens vind ik het ook achterlijk dat er reclames voor een bioscoop film zitten, ik betaal een 10tje om binnen te komen, 10 euro aan eten/drinken en dan moet ik nog reclame zitten kijken voordat het mag beginnen.

De laatste maanden ben ik misschien 4 keer naar de bios geweest, om een 3D film te kijken of een film die ik gewoon graag wil zien, maar om nou te zeggen dat ik het zou missen als het weg is :-/

Last.fm | Code Talks

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja als de Pathe die reclames van vodafone oid niet zou laten zien dan zou waarschijnlijk het kaartje duurder worden. Dus wat heb je liever. Tegenwoordig kan je gewoon kaartjes reserveren en ophalen. Wij stappen altijd ~20 minuten later de film in om al die crap over te slaan.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
@afvalzak: wat vaak nog joh, ik ga misschien 1x per 3 jaar naar de bios. De nadelen zijn hier al genoemd, zeker de pauze die er niet meer is, dus geen wc, drinken en geen sociaal aspect. Daaaggg...

Specs

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Bioscoop gaat mij om de totaal beleving, daar zal ik wel ouderwets in zijn. Reclames en dan bedoel ik trailers horen daar ook bij. Ik ben dan ook erg ongezellig in de bioscoop want praat niet tijdens de film en ga dan ook vaak alleen. En ja de films koop ik allemaal op blu-ray.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:46

Martinspire

GoTLive.nl Xbox community

quote:
kenneth schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:32:
Vervelend ja. Met moderne technieken als digitale distributie is de wereld kleiner dan ooit maar ze blijven de wereld kunstmatig in regio's verdelen. "This movie is not (yet) available in your country. Not because it's legally or technically impossible but because we're being selective pricks." :{
Sorry hoor, maar als een film gebruik maakt van bepaalde licenties, dan moeten die ook in Nederland kloppen. Grote films zoals Die Hard, James Bond of Transformers hebben dat vaak al wel in orde en kan daarom wereldwijd gelijktijdig worden gereleased. Andere films hebben daardoor wat meer tijd nodig en zijn daardoor later. Ik vind overigens het gat tussen december en januari nog wel meevallen, maar wij hebben hier soms ook films eerder dan in de states. Het moet dan wel in de planning erbij passen van de bioscoopagenda. Mogelijk is voor ons eind december/begin januari gewoon geen goed moment voor een film en wachten ze daardoor liever wat langer. Vertalen moet natuurlijk ook gebeuren, al is dat meestal niet meer dan een weekje werk.

Met games heb je dergelijke zaken ook vaak (licenties, planning, Nederlandisering). Zo verdwijnen tegenwoordig nog wel eens games van de digitale schappen omdat de licentie niet meer in orde is. PES 2012 is een voorbeeld.

Martinspire ; GoTLive Xbox Community ; Tweakers Blog

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
Sargan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:58:
Bioscoop gaat mij om de totaal beleving, daar zal ik wel ouderwets in zijn. Reclames en dan bedoel ik trailers horen daar ook bij. Ik ben dan ook erg ongezellig in de bioscoop want praat niet tijdens de film en ga dan ook vaak alleen. En ja de films koop ik allemaal op blu-ray.
Trailers vind ik prima, misschien moet ik ook maar later erheen gaan, dat scheelt wat :P
Praten hoort ook niet in de bios, dus dat is niet ongezellig, maar fatsoenlijk ;)
Behalve misschien bij een leuke scene een korte opmerking.
Maar goed, dat mensen hun kop niet niet kunnen houden, dat is overal en is een beetje jammer. ;(

Misschien word ik wel een zeikerd :o

Last.fm | Code Talks

• Mik!
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-09 16:13
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:13:
[...]
Vertalen moet natuurlijk ook gebeuren, al is dat meestal niet meer dan een weekje werk.
Of nog minder als je de kwaliteit van de subs ziet :/

Het is dat ik een liefhebber ben van de bios om verschillende redenen, zoals de film kunnen bekijken op groot scherm, niet willen wachten op de rip/blu ray etc., maar ik zit net zo lief thuis met een gedownloade hd versie en engelse subs. Al denk ik wel dat ik meer in de bios had gezeten als JT een unlimited pass zou hebben.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
lekker ontopic allemaal!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

quote:
Net als jouw reactie :P ;)

Margin Call (2011)Margin Call (2011)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: Follows the key people at an investment bank, over a 24-hour period, during the early stages of the financial crisis.
Voortreffelijke film die laat zien hoe de financiële crisis is ontstaan.
Kevin Spacey, Stanley Tucci, Jeremy Irons, Paul Bettany spelen allemaal hele puike rollen.
IMDb -- Margin Call (2011) Wikipedia -- Margin Call (2011) Bekijk trailer van Margin Call (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Margin Call (2011)
8.5 / 10

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:46
quote:
Sargan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:58:
Ik ben het hier volledig met je eens en als 21 jarig prikkie kan ik mezelf nog niet ouderwets noemen. Ik heb een Unlimited Gold kaart en wacht vrijwel altijd op films tot ze in NL in de bios komen. Het is imo een fijnere ervaring dan mijn relatief goede geluidsset en 42" tv thuis. Vooral een IMAX film is onovertroffen.

Aan iets storen in de bios doe ik niet zo heel vaak, maar als top staat daar toch wel het mobiel gebruik (hand ervoor of een m&m richting hun kant) en het te laat binnenkomen ook al zijn de trailers nog bezig.

Ik zie zelf de trailers overigens al als een leuke belevenis en de reclames kan ik idd voort praktisch nasynchroniseren.

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Heeft die gast alweer zijn telefoon in de was? En het is ook nog een blackberry!

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

quote:

[afbeelding] 9.5 / 10
Eerst had ik wel even zoiets van zal deze film echt zo goed zijn als men beweert? Want zijn vorige film over de Tweede Wereldoorlog vond ik nogal overrated. Deze film is gewoon weer erg goed en duurt lekker lang. Dus als je hier een bioscoopkaartje voor koopt krijg je echt waar voor je geld :P.

....911....

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kom net bij Life of Pi weg, ik kan me voorstellen dat iemand het een goede film vindt, ik vind het in ieder geval niets. Het ziet er wel mooi uit maar daar is alles ook wel mee gezegd. De film duurt veel te lang en ik kon me door het hele spirituele gebeuren niet met het hoofdpersoon inleven. Kleine 5 voor de moeite.

Daarna ben ik bij Gangster Squad geweest. Bij deze film kan ik de vinger er niet helemaal op leggen, maar het werkt niet helemaal. Het is wel een aardige film, maar er zijn geen scenes die je bijblijven en verder veel cliches. Net een 7.

Overigens is Inglorious Basterds een enorm goede film die je beloont als je op let. Vol kleine details en volgens Tarantino wijze een aantal groepen die opzich niet veel met elkaar te maken hebben, maar elkaar wel tegenkomen. Erg gave film die ik een weekje geleden weer heb gezien.

Over het einde van Pi
spoiler:
Wat doen die 2 verzekeringslui moeilijk. Er was een enorme storm, hoezo is het niet duidelijk waarom het schip is gezonken? En waarom denken ze dat een jongen van ~15 die nog nooit op zee is geweest er meer van uit. Ik vond ze best wel beschuldigend overkomen alsof die beesten de boot hadden laten zinken en dat ze hem daar voor verantwoordelijk achten. Maar blijkbaar wilde ze gewoon één of ander verhaal dat niets met het zinken van het schip te maken had...

Overigens ben ik wel benieuwd wat andere agnosten en atheïsten er van vinden, want ik vond het allemaal lariekoek. Ik zag voor de film de nieuwe trailer van Oz, ik geloof eerder in zo'n sprookje dan het idee van geloof.

MrVegeta wijzigde deze reactie 11-01-2013 22:44 (30%)

• Skoezie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 07:48
The Dark Knight Rises (2012)The Dark Knight Rises (2012)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Plot: Eight years on, a new terrorist leader, Bane, overwhelms Gotham's finest, and the Dark Knight resurfaces to protect a city that has branded him an enemy.
Te langdradige afsluiter van de trilogie. Waar deel 1 en 2 helemaal geweldig waren en zeker de moeite waard om meerdere malen te kijken heb ik dat na afloop van deel 3 totaal niet.

Vroeg me aan het eind zelfs af wat Batman in deze film deed?
IMDb -- The Dark Knight Rises (2012) Wikipedia -- The Dark Knight Rises (2012) Bekijk trailer van The Dark Knight Rises (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight Rises (2012)
6.5 / 10

Steun me in de strijd tegen NF | MTB Assen

• Jorgen
  • Nu online
Ik vond zelf eigenlijk alleen deel 1 echt de moeite. Deel 2 en 3 vond ik eigenlijk vrij matig. Maar ja, zoals met alle andere dingen in het leven, zijn ook films heel smaakgebonden.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Wat ik aan Django ook zo goed vond was dat het grotendeels op locatie is gefilmd :+

• punisher007
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:37
quote:
batumulia schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:33:
Van het weekend een aardige lading Asian movies gekeken begginende met:

Tai Chi Zero (2012)[afbeelding]
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: Yang travels to Chen Village to learn a powerful form of Tai Chi. Though villagers are forbidden from teaching outsiders, Yang becomes their best hope for survival when a man arrives with a plan to build a railroad through the village.
Leuke Chinese film als je van Kung-Fu en steampunk houdt. Neemt zichzelf niet al te serieus, kortom een hele leuke vermakelijke film om te kijken.
[afbeelding] 7 / 10

Tai Chi Hero (2012)[afbeelding]
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 100min.
Plot: Chinese steampunk martial arts blockbuster about the early years of Tai chi master Yang Luchan, the...
Het vervolg op Tai Chi Zero. Wederom een leuke film.
[afbeelding] 7 / 10
Ik heb beide ook gezien, maar ze vielen me wat tegen (wellicht wat te hoge verwachtingen). Van beide delen vond ik Zero trouwens wel beter persoonlijk.

http://blog.bjornhouben.com

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
ChicaneBT schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:00:
[...]

Eerst had ik wel even zoiets van zal deze film echt zo goed zijn als men beweert? Want zijn vorige film over de Tweede Wereldoorlog vond ik nogal overrated. Deze film is gewoon weer erg goed en duurt lekker lang. Dus als je hier een bioscoopkaartje voor koopt krijg je echt waar voor je geld :P.
Ik vond Inglourious Basterds dan net weer iets beter eerlijk gezegd. Die zat wat slimmer en doordachter in elkaar. Django was een supervette film en typisch Tarantino, maar niet bijzonder vernieuwend en niet de gave dialogen zoals in IB of PF. Hij kwam wat generieker over, en dat is juist wat hij normaal niet doet.

• FeaR
  • Laatst online: 15:04

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
MrVegeta schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:36:
Ik kom net bij Life of Pi weg, ik kan me voorstellen dat iemand het een goede film vindt, ik vind het in ieder geval niets. Het ziet er wel mooi uit maar daar is alles ook wel mee gezegd. De film duurt veel te lang en ik kon me door het hele spirituele gebeuren niet met het hoofdpersoon inleven. Kleine 5 voor de moeite.

Daarna ben ik bij Gangster Squad geweest. Bij deze film kan ik de vinger er niet helemaal op leggen, maar het werkt niet helemaal. Het is wel een aardige film, maar er zijn geen scenes die je bijblijven en verder veel cliches. Net een 7.
Ik ben het vaak niet met je eens, maar hier kan ik me wel in vinden.
Life of Pi moet het echt hebben van de visuals, meer niet. Ik kan de 8.3 die de film op IMDb krijgt dan ook niet plaatsen. Gangster Squad had een hele toffe noir ganster-film kunnen zijn, maar dat wordt het nèt nooit, helaas...

Gelukkig is 2013 pas net begonnen en komen dit jaar sowieso wat pareltjes uit:
IMDB: The Man with the Iron Fists (2012)
IMDB: Django Unchained (2012)
IMDB: Sin City: A Dame to Kill For (2013)
IMDB: Machete Kills (2013)

Tarantino en Rodriguez gaan er een mooi jaar van maken :D

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sin City: A Dame to Kill For / 2 January 2014 (Netherlands) ;(

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 30-09 23:28

Moi_in_actie

quote:
MrVegeta schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:36:
Over het einde van Pi
spoiler:
Wat doen die 2 verzekeringslui moeilijk. Er was een enorme storm, hoezo is het niet duidelijk waarom het schip is gezonken? En waarom denken ze dat een jongen van ~15 die nog nooit op zee is geweest er meer van uit. Ik vond ze best wel beschuldigend overkomen alsof die beesten de boot hadden laten zinken en dat ze hem daar voor verantwoordelijk achten. Maar blijkbaar wilde ze gewoon één of ander verhaal dat niets met het zinken van het schip te maken had...
Nou, als zo'n schip met honderden opvarenden en grote hoeveelheden vracht zinkt, er 1 overlevende is die kan vertellen wat er gebeurde, dan zou jij toch ook wel willen weten wat er gebeurd is? Zeker met in het achterhoofd houdende dat er schadeclaims van honderden miljoenen of miljarden komen. Dat die mensen misschien niet het meest subtiele zijn, oke.
Daarbij, heb je je het volgende wel eens afgevraagd:

spoiler:
Op het einde van de film, waar Pi in gesprek is met de mensen van de verzekeraar/rederij verteld hij een 2e verhaal van wat er gebeurd is. Een verhaal waar hij met zijn moeder, de kok etc. in die reddingsboot zit en niet met die dieren. Ooit erbij stil gestaan dat het verhaal met de dieren (zowat de complete film) geheel verzonnen en niet waar kan zijn? Puur omdat het een goed verhaal is wat mensen bijblijft? :P Ik heb zelf nog niet nagezocht of dit het geval is, maar het is zeker interessant.

i7 3770k @4900Mhz ~~ G.Skill Ares 2760Mhz @11-13-12-28-1T ~~ Asus P8Z77-V Deluxe ~~ Zotac GTX670 AMP! @1263(1341)/1805Mhz ~~ Crucial M4 512GB ~~ CM Storm Stryker modded

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

spoiler:
Hoezo is dat interessant? Natuurlijk heb ik daar over nagedacht, hell ik dacht de hele tijd dat in zijn onderbewustzijn hij dit verhaal had gemaakt (met de dieren) omdat hij de werkelijkheid niet aankon. Ik voelde me bijna beledigt toen hij die reporter dat uit ging leggen. Dan had je tenminste nog een beetje kunnen praten over welk verhaal echt is of niet.

Het verhaal dat die verteld aan die verzekeringslui gaat helemaal niet over waarom of hoe het schip zonk, het ging over hoe hij het overleefde wat helemaal niet van belang is voor hun. Als die jongen zegt dat hij het niet weet, dan weet hij het toch niet? Wat weet hij van enorme containerschepen en grote stormen :/

Dat stukje dat Pi merkt dat het stormt en zijn broer wakker maakt en dat die broer zegt "don't angre the Gods" (oid). Dan weet je meteen al dat hij naar buiten gaat en iets doms gaat doen waardoor de storm erger gaat worden en dat hij daar later spijt van krijgt. Maar hij doet niets doms want er bestaat geen God die de storm maakt, het komt door de natuur. Anyway, deze film is echt niet voor mij gemaakt want ik zat echt facepalmed in de bioscoop.

Ach niet mijn film :) Op naar GI Joe 2 en Die Hard 5! ;)

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-09 16:55
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
GIster avond deze film gezien in NY. In een oude theater, een kleine film zaal waar je dus erg dicht bij elkaar zit. Alhoewel de film al 3 weken draait was de zaal helemaal uitverkocht. Je voelde dus ook gewoon dat iedereen met een soort van spanning en verwachtings patroon zat te kijken. Dat was erg leuk om eens mee te maken, dat is toch een andere sfeer dan thuis een film kijken.

De film vond ik echt geweldig, zo vaak zulke mooi Tarantino humor. Prachtige dialogen en Waltz zet de rol echt heel goed neer. De actie en humor is zoals Tarantino het betaamd vaak over-the-top maar dat maakt het ook zo'n leuke film om naar te kijken. Op een gegeven moment in de film kreeg ik toch een stukje zelf reflectie over de slavernij, hoe erg dat wel niet geweest moest zijn. Alhoewel de rest van de van de film daar totaal zijn eigen interpretatie aan geeft zorgt het er wel voor dat je er over na gaat denken.

Zoals altijd in de Amerikaanse bios, gaat de bioscoop bezoeker enorm mee in de film en wordt er vaak gejuicht en geklapt. Of zelfs commentaar gegeven 'GO GET HIM'. Dat blijf ik altijd iets bijzonders vinden omdat we dat in Nederland niet kennen. Ook bij deze film was er bij de aftiteling een luid applaus, ik vond dat ook dus ik klapte fijn mee :) Ik zou zeggen ga hem zeker kijken als je films als Machete en Inglourious Basterds goed vind.
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
8.5 / 10

>> Signature?

• FeaR
  • Laatst online: 15:04

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
MrVegeta schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:18:
Sin City: A Dame to Kill For / 2 January 2014 (Netherlands) ;(
Damn, vorige keer stond hij nog op 2013 -O-

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 31-08 19:58
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Niet grappig, veeeel te lang.

Ik vond er maar weinig aan. Ik vond True Grit nog grappiger. De humor is van amerikaans high school nivo. De dialogen zijn suf. In niets lijkt dit nog op de klasse van Pulp Fiction of Reservoir Dogs. Voor elke scene is er wel een betere vergelijkbare scene aan te wijzen in Taratino's andere werk.
De eerste paar scenes met Waltz en net bevrijde Django in het dorpje zijn nog wel te doen, daarna wordt het rap saaier.
Tegenvaller..
6 / 10

boesOne wijzigde deze reactie 12-01-2013 19:03 (3%)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• calsonic
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:32
Heb net naar Django zitten kijken en vond hem wel een uitermate vermakende film.
Echt Tarantino met lekker veel bloed als dat nodig is.
Was wel een lange film met 160 minuten maar zeker de moeite waard!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
quote:
Niet grappig, veeeel te lang.
Dat veel te lang, heb ik bij bijna alle films langer dan 130 minuten. Een film die 110 minuten is, en toch een Winner, heeft bij mij een streepje voor.

Specs

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:31
Intouchables (2011)Intouchables (2011)
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
Al veel over deze films gehoord, en wilde nu toch wel eens weten waar iedereen zo een big deal van maakte. Blijkt dat het inderdaad een prima film is afkomstig uit Frankrijk. Prima acteer spel, gebaseerd op een hartverwarmend waargebeurd verhaal. De luchtige manier waarop met een handicap wordt omgegaan in deze film kan ik wel waarderen. Het enige jammere aan de film vond ik dat
spoiler:
je van Driss en zijn ellende thuis niet ietsje meer te zien krijgt

IMDb -- Intouchables (2011) Wikipedia -- Intouchables (2011) Bekijk trailer van Intouchables (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Intouchables (2011)
8.2 / 10

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

Safaci

Transhumanist

quote:
Sjah schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:45:
[...]

Dat veel te lang, heb ik bij bijna alle films langer dan 130 minuten. Een film die 110 minuten is, en toch een Winner, heeft bij mij een streepje voor.
Bij mij heeft 108 minuten de voorkeur. Maar 114 minuten kan ik soms ook waarderen. :F Of een film te lang hangt van de film af. Hoe worden die minuten benut? Een saai midden van 45 minuten kan een film erg lang laten lijken. Als een film me elke minuut kan boeien, dan is de film nooit te lang.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy

• Ram0n
  • Nu online

Ram0n

Filmverslaafde

Hellboy II: The Golden Army (2008)Hellboy II: The Golden Army (2008)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: PG-13
Uitstekend vervolg op Hellboy, wat zelf ook al een zeer geslaagde comicverfilming was. Guillermo del Toro heeft zich vooral kunnen uitleven in de ontwerpen van alle wezens, toch één van zijn allersterkste punten. Ik hoop enorm dat hij nog tijd gaat vinden om zijn trilogie af te ronden.
IMDb -- Hellboy II: The Golden Army (2008) Wikipedia -- Hellboy II: The Golden Army (2008) Bekijk trailer van Hellboy II: The Golden Army (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hellboy II: The Golden Army (2008)
8.5 / 10

ParaNorman (2012)ParaNorman (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Horror | Runtime: 92min. | MPAA: PG
Tegenvallend stuk animatie, met name door het zwakke verhaal. Het idee van de zombieplaag is leuk, maar de uitwerking is dusdanig oninteressant dat ik voornamelijk zat te letten op het technische aspect van de film (stop-motion). Dat zat gelukkig wel goed in elkaar, met name door de gezichtsuitdrukkingen.
IMDb -- ParaNorman (2012) Wikipedia -- ParaNorman (2012) Bekijk trailer van ParaNorman (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over ParaNorman (2012)
6 / 10

The Pixar Story (2007)The Pixar Story (2007)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 87min. | MPAA: G
Leuke documentaire over de geschiedenis van Pixar, waarbij diverse directe betrokkenen aan het woord komen. Voor de fans zit er weinig nieuws tussen, maar het is wel gewoon een fijne samenvatting en opfrisser.
IMDb -- The Pixar Story (2007) Wikipedia -- The Pixar Story (2007) Bekijk trailer van The Pixar Story (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Pixar Story (2007)
7.5 / 10

Holy Motors (2012)Holy Motors (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 115min. | MPAA: NOT-RATED
Een artistieke film die flink wat uiteenlopende meningen zal uitlokken. We volgen een intrigerende man die gedurende een dag diverse gedaanten aanneemt, wat de film in duidelijke episodes opdeelt. Zoals meestal het geval is bij mozaïekfilms is het ene gedeelte een stuk interessanter dan de volgende, maar het hangt vooral van je algemene liefde voor arthouse af of dit je kan bekoren.
IMDb -- Holy Motors (2012) Wikipedia -- Holy Motors (2012) Bekijk trailer van Holy Motors (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Holy Motors (2012)
8 / 10

Indie Game: The Movie (2012)Indie Game: The Movie (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 94min.
Zeer interessante documentaire waarin enkele ontwikkelaars van indie games worden gevold, waaronder die van Fez en Super Meat Boy. Zowel de positieve als de negatieve kanten van deze recente beweging komen aan bod, en ook mensen die nooit videogames spelen halen hier waarschijnlijk nog wel iets uit.
IMDb -- Indie Game: The Movie (2012) Wikipedia -- Indie Game: The Movie (2012) Bekijk trailer van Indie Game: The Movie (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Indie Game: The Movie (2012)
8 / 10

Mijn filmsite

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Nu online

kraades

Guru Meditation

quote:
Sjah schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:45:
[...]

Hangt maar net af van de film. Django kon het makkelijk hebben.

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 30-09 23:36
The man with the iron fist gezien, nou.. dat was niet heel best.
Tragische vechtscenes (op een paar na) en erg clowneske geacteerd, nu kan dat alleraardigst uitpakken maar het mocht hier niet baten.
Denk ook dat de Gladiator 2 er niet meer komt, hij lijkt Billy Turf wel. :)

Steam key's

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Ik snap alle ophef niet dat dit zo'n geweldige oscar-waardige film zou moeten zijn... Het was een solide spy-thriller, en ik heb geinteresseerd zitten kijken, maar ik vond het niet heel speciaal. Gewoon een goede film. Wel altijd jammer dat er weer dingen helemaal niet kloppen met hoe het echt ging.
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)
7.5 / 10

• calsonic
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:32
quote:
Zoijar schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:54:
Argo (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Ik snap alle ophef niet dat dit zo'n geweldige oscar-waardige film zou moeten zijn... Het was een solide spy-thriller, en ik heb geinteresseerd zitten kijken, maar ik vond het niet heel speciaal. Gewoon een goede film. Wel altijd jammer dat er weer dingen helemaal niet kloppen met hoe het echt ging.
[afbeelding] 7.5 / 10
Komt denk ik ook omdat Ben Affleck een erg slechte acteur is.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de UBB-generator, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.

Je kunt daarnaast ook een review achterlaten op de: Filmrecensiedatabase van Bergie.

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013