Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 26] OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Onderwerpen

• Screamer2003
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:01
Vanishing point (1971), na Bullit vind ik dit één van de beste Road-Movie's aller tijden.

tevens de verfilming ervan.

gekeken deze weekend:
Vanishing Point 1971 & 1997
Dirty mary, Crazy Lary 1974
Duel 1971, film van steven spielberg

deze films hebben gewoon karakter, zeker gezien de hippiestyle.
daarbij houd ik van de eenvoud, maar ook de eenvoud in uitstraling die de films hebben wat in dat tijd afspeeld.

http://www.radiozerogravity.net/sixsixmixes/myspace/the_vanishing_point_sarafin.jpg

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-04 19:19

Wom

Puik

Savages (2012)Savages (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 131min.
Plot: Pot growers Ben and Chon face off against the Mexican drug cartel who kidnapped their shared girlfriend.
Prima film, waarbij je alleen al lang van te voren kon zien aankomen hoe het verhaal zou lopen. Althans, tot je de laatste scene ziet, wat ik een leuke twist aan het geheel vond. Had graag gezien dat de vergeldingsacties van Chon en Ben wat meer aan bod kwamen :)

Salma Hayek is nog steeds een prachtige vrouw en Benicio Del Toro is weer perfect gecast voor het type rol wat hij speelt.
IMDb -- Savages (2012)Wikipedia -- Savages (2012)Bekijk trailer van Savages (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Savages (2012)
7.0 / 10

CarnavalMarkt.nl - Tweakblog - Twitter - Webshop - Vier linkjes, jaja...

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:32

Aight!

'A toy robot...'

quote:
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:19:
The Amazing Spider-Man (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 136min.
Plot: Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner.
De film is sinds dit weekend in HD te downloaden en natuurlijk heb ik deze dan ook, als Marvel fan, direct binnengehaald en gekeken. Mijn verwachtingen voor de film waren vooraf niet bijzonder hoog, gelet op de trieste kwaliteit van de eerdere Spiderman films met Toby Maguire.

Mijn idee: het valt alles mee, sterker nog, dit is gewoon een hele goede vertelling van het verhaal van Spiderman. Een fors deel van de originele storyline is opzij gezet of aangepast, de hele setting is aangepast naar de huidige tijd.

Voorbeeld:
spoiler:
Uncle Ben wordt door een 'eenvoudige' winkeldief gedood, niet door een bankovervaller. Hoe vaak kom je immers nog een bankovervaller tegen op straat?
en
De storyline van de Daily Bugle... Geld verdienen met actiefoto's, zo werkt dat tegenwoordig niet meer, dus is de Daily Bugle er simpelweg uitgelaten.

Heb gekeken met een 6 jarige Spiderman fan, deze vond de film ook zeer te pruimen (met uitzondering van het eerste half uur, waarin het rood/blauwe pak nog niet in beeld gekomen is).
Voor mij was dit een gezellig middagje leuke film!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Wat zegt hij nog op het laatst eigenlijk?

Kon het niet zo goed horen..

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20-04 23:12

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
Rinaldo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:13:
[...]

Ha, ja, die film was wel een WTF inderdaad. Erg donker. Heerlijk.

Goeie rollen van Thomas Haden Church, Emile Hirsch en Gina Gershon. Vooral Gina d:)b
Eens. Gina heb ik ook wel een zwak voor. Las op imdb wel dat ze een 'merkin' droeg dus haar doos heb je eigenlijk niet eens gezien.
quote:
En ik vond Matthew McConaughey wel aardig. Had sterker gekund, maar ja, zijn rol was ook was meer een karikatuur:
Ik vond hem best sterk eigenlijk. Ik ken hem alleen van de luchtige rollen, maar hij kwam (vooral aan het eind) ontzettend zelfverzekerd en intimiderend over waardoor de laatste scene best spannend werd.

spoiler:
Alleen dat Sharla en de pa van Chris hem aanvallen en vasthouden begreep ik niet helemaal, waarom sprongen ze niet allemaal op Joe?
En dan dat rare, open einde. Vond ik eigenlijk wel briljant gevonden op een of andere manier

Photoblog :: Portfolio

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:19

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
Aight! schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:28:
[...]

Wat zegt hij nog op het laatst eigenlijk?

Kon het niet zo goed horen..
Teacher: Don't make a promise you can't keep...
Spidey: Aren't those the best?!

Hmmm, ooit ga ik iets verzinnen om hier neer te zetten...

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03:23
Cockneys vs Zombies (2012)Cockneys vs Zombies (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88min.
Na een aflevering The Walking Dead is het altijd fijn om een gezellige zombiefilm op te zetten die zichzelf niet zo serieus neemt. Nou, daar is dit een goed voorbeeld van.

Het verhaal is flinterdun. De motivaties (en "spannend" gestuntel) lekker makkelijk en er worden lekker veel zombies afgeknald.

En, altijd leuk, Alan Ford speelt er in (hier waarschijnlijk het meest bekend van de rol Brick Top uit Snatch).

Een Cockney-kloon van Shaun of the Dead en consorten. Vermakelijk :Y

Verder geen hoogvlieger dus een 7. (een 6 voor het vermaak en +1 vanwege Alan Ford)
IMDb -- Cockneys vs Zombies (2012)Wikipedia -- Cockneys vs Zombies (2012)Bekijk trailer van Cockneys vs Zombies (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Cockneys vs Zombies (2012)
7 / 10

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-04 23:09

RBH

Wazzup?

End of Watch (2012)End of Watch (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min.
Een beetje een 50/50 gevoel met deze film. Camera-gebruik was weer eens wat anders, maar af en toe werd ik er wel gek van. Verhaal zat op zich goed in elkaar, maar het kwam me over dat er 3 uur film in 2 uur was gepropt.

Einde vond ik vaag. Maar desondanks wel een goede film.
IMDb -- End of Watch (2012)Wikipedia -- End of Watch (2012)Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)
6.8 / 10

London Boulevard (2010)London Boulevard (2010)
IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 103min.
Erg goede film! Colin Farrell + Keira Knightley = goede combi IMHO. Verhaal zit goed in elkaar, je moet alleen wel redelijk je verstand erbij houden.

Verder niet veel op aan te merken; gewoon erg fijn. :)
IMDb -- London Boulevard (2010)Wikipedia -- London Boulevard (2010)Bekijk trailer van London Boulevard (2010) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over London Boulevard (2010)
8.5 / 10

Website / Flickr / 7D / Olympus Pennetje.

• Rinaldo
Safety Not Guaranteed (2012)Safety Not Guaranteed (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 86min.
Plot: Three magazine employees head out on an assignment to interview a guy who placed a classified ad seeking a companion for time travel.
Wat een lieve film. En vanwege de nerd-typjes een aanrader voor GoT-ers imho :Y

Neem de bekende internet meme:

http://3.bp.blogspot.com/-TwA3DV5X-Xc/T_n_d_yP8kI/AAAAAAAAAmI/Z2FfaDR5nlc/s1600/Safety+Not+Guaranteed+3.jpg

En bedenk er een leuk verhaal om heen. In het kort: 3 journalisten gaan op zoek naar de man achter de advertentie. Wat volgt: een aantal verhaallijnen :+

Leuk, goed geacteerd (Aubrey Plaza is een schatje: die gaan we in de gaten houden) en erg onderhoudend.

Leuk extraatje/Kijktip:
spoiler:
De eerste man die gespot wordt bij de postbussen (wit haar, baard + bril) is de daadwerkelijke auteur van de oorspronkelijke advertentie: hij werkte bij het blaadje en de advertentie was een 'filler', door hem bedacht.

Aanrader. Leuke, lieve film die onderhoudend is. Geen actie, geen acteergeweld, geen moeilijke moralen, maar gewoon leuk. En dat is goed :Y :Y
IMDb -- Safety Not Guaranteed (2012)Wikipedia -- Safety Not Guaranteed (2012)Bekijk trailer van Safety Not Guaranteed (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Safety Not Guaranteed (2012)
7.5 / 10

• CyberAmp
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01:01

CyberAmp

Multithreaded Tweaker

quote:
Safaci schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:10:

Dredd 3D (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min.
Dredd 3D is een prima actiefilm geworden. Veel bloed en goede actie. De SLO-MO scènes waren een kunstwerk an sich. Prachtig om naar te kijken.
Het was zeker geen sfeerloze film, maar de personages voelden hol aan. Duidelijk gebrek aan charisma.
[afbeelding] 7.3 / 10
Dredd zeker goed gelukt, voelde kort, maar effects en verhaal sterk. personages verdiepen, mwoah, lekkere actie is wel goed gebalanceerd mer verhaal.

There is no truth, only human opinion. i7 4770K; MSI Z87 MPower; 2x Samsung 840 EVO; 24 Gb DD3, Radeon HD 7950 3Gb; Nikon D800, D600; NEX 5/5N; Sigma 120 - 300 F2.8 OS; Nikkor AF-D 20/2.8, Sigma 35 F1.4 Art; Nikkor 85 F1.8G

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20-04 23:12

Sharky

Skamn Dippy!

The Campaign (2012)The Campaign (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 85min. | MPAA: R
Typisch een Will Ferrel-film. Mij heb je dan al :D
Oftewel, aardig over the top met zo en nu dan best wel subtiele en doordachte humor. Nog niet zo briljant als Step Brothers of Blades of Glory maar als je Will Ferrell leuk vindt, dat vind je deze ook leuk.
IMDb -- The Campaign (2012)Wikipedia -- The Campaign (2012)Bekijk trailer van The Campaign (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Campaign (2012)
7 / 10

Photoblog :: Portfolio

• Soultaker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:27
quote:
Rinaldo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:38:
Safety Not Guaranteed Wat een lieve film. En vanwege de nerd-typjes een aanrader voor GoT-ers imho :Y
Wel een leuke film. Niet bijzonder origineel (romantisch geneuzel) maar wel vermakelijk.

Als je Aubrey Plaza leuk vindt moet je Parks and Recreation kijken. ;)

Soultaker wijzigde deze reactie 24-10-2012 04:57 (42%)

PGP public key

• Rinaldo
quote:
Soultaker schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 04:56:

Als je Aubrey Plaza leuk vindt moet je Parks and Recreation kijken. ;)
Yeah, about that...

Amy Poehler, Aziz Ansari en Adam Scott? Dat zijn van die Amerikaanse lach-of-ik-schiet figuren. Dan weet ik wel weer wat voor serie dat is. En sinds Rodney Dangerfield heb ik daar zo'n schurfthekel aan.

Het laatste wat ik doe bij domme humor is lachen. Niet aan mij besteed.

Geef mij maar een aflevering QI, daar vermaak ik me dan wel weer kostelijk mee. Niet om me beter of elitairder te voelen, maar ik ben gewoon beter en elitairder :+

• Soultaker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:27
Ik weet niet of ik de humor in P&R als “dom” zou kwalificeren, maar het is wel vrij Amerikaans, ja.

Soultaker wijzigde deze reactie 24-10-2012 19:18 (3%)

PGP public key

• Armada.
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20-04 14:27

Armada.

Michael is liefde.

Dans la maison (2012)Dans la maison (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Thriller | Runtime: 105min.
Plot: A sixteen-year-old boy insinuates himself into the house of a fellow student from his literature class and writes about it in essays for his French teacher...
Raffinement volop in deze Ozon grand cru 2012 waarin – merci – de kitschfactor is vervangen door een intrige van substantie. Aandachtig leest lyceumleraar Germain het opstel van leerling Claude (Ernst Umhauer) over het bourgeois gezin van een klasgenoot. Aantrekkelijke moeder Esther (Emmanuelle Seigner) heeft Claudes bijzondere aandacht. In de scherpe observaties herkent de literatuuronderwijzer meteen het schrijftalent en moedigt Claude aan om door te gaan. Daarop wurmt de Pygmalionpuber zich verder het gezin binnen en Germain beoordeelt vervolgens ieder geschreven hoofdstuk op drama, stijl en – pikant – plausibiliteit. Spoedig zijn mentor en protegé, ieder in een eigen koorts gevangen, in een onfris parasietenspel beland dat niet zonder consequenties blijft.

Met aanzienlijke urgentie (her)vertelt Ozon de boosaardige voyeursgeschiedenis, waarbij op welhaast Borgesiaanse wijze de diverse realiteiten met elkaar vervlochten raken. Hoogst inventief spel met cinema is op slimme – je bent geneigd te zeggen: slinkse – wijze gekoppeld aan metabespiegelingen over kunst en literatuur. Wat verleent een tekst zijn eigenheid en waarachtigheid en wie bepaalt dat? En is voor de creatie alles geoorloofd? Uiteindelijk is ook dat wat de kijker ziet en hoort een malicieus gefabriceerde werkelijkheid: op alle niveaus gaat Dans la maison over manipulatie (heb deze beschrijving even geleend van een recensie elders, het verhaal laat zich moeilijk uitleggen).

Dit soort films zijn nou precies de reden waarom ik graag naar het filmhuis ga, en niet alleen naar Pathé. De film weet tot het einde te boeien en vooral te verrassen. Arthouse op z'n best.
IMDb -- Dans la maison (2012)Wikipedia -- Dans la maison (2012)Bekijk trailer van Dans la maison (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Dans la maison (2012)
9 / 10

"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with." - Michael Jackson

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-04 07:29
The Unborn (2009)The Unborn (2009)
IMDb: 4.6 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 88min.
Plot: A young woman fights the spirit that is slowly taking possession of her.

Ben er inmiddels aan gewend dat bijna elk schrikmoment en veel plotwendingen in een hedendaagse horrorfilm voorspelbaar zijn, als je een beetje oplet.

Na het eerste kwartier ging er voor mijn gevoel langzaam wel een beklemmend sfeertje hangen.
Maar wat mij betreft slaat de hoofdpersoon wel erg snel door in de onzin die ze te horen krijgt van oma.
Bovendien is de manier waarop met de uitdrijving omgegaan wordt volkomen belachelijk, maar heb het nog niet eerder op die manier gezien.

Wat me dan wel verbaast: unrated versie, maar die meid gaat nergens zichtbaar uit de kleren. Wat is dan in godsnaam het nut van "unrated", voor de gore hoef je het namelijk niet te doen....

Geen film die lang zal blijven hangen, maar wel aardig als je anderhalf uur niks te doen hebt.
Op IMDB nog geen 5, maar ik vind het toch echt wel een voldoende waard.

IMDb -- The Unborn (2009)Wikipedia -- The Unborn (2009)Bekijk trailer van The Unborn (2009) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Unborn (2009)
6 / 10

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Rinaldo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:30:
[...]

Yeah, about that...

Amy Poehler, Aziz Ansari en Adam Scott? Dat zijn van die Amerikaanse lach-of-ik-schiet figuren. Dan weet ik wel weer wat voor serie dat is. En sinds Rodney Dangerfield heb ik daar zo'n schurfthekel aan.

Het laatste wat ik doe bij domme humor is lachen. Niet aan mij besteed.

Geef mij maar een aflevering QI, daar vermaak ik me dan wel weer kostelijk mee. Niet om me beter of elitairder te voelen, maar ik ben gewoon beter en elitairder :+
quote:
I get no respect!
Rodney Dangerfield = held.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• M-Opensource
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-04 07:49

M-Opensource

web-developer / android-fanboy

quote:
MrVegeta schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:57:
[...]

[...]

Rodney Dangerfield = held.
QFT... _/-\o_

"Find what you love and let it kill you"

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

The Amazing Spider-Man (2012)The Amazing Spider-Man (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min.
Plot: Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner.
Eigenlijk helemaal hetzelfde als de versie van 2002, maar eigenlijk beter en toch anders :P

IMDb -- The Amazing Spider-Man (2012)Wikipedia -- The Amazing Spider-Man (2012)Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man (2012)
8 / 10

De Nederbelg !

• AcidBurn
Insidious (2010)Insidious (2010)
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 103min.
Plot: A family looks to prevent evil spirits from trapping their comatose child in a realm called The Further.

Eigenlijk nog absurder dan The Unborn, en tot op 3/4 lijkt het echt een belachelijke haunted house film te zijn. Op dat punt ging het richting Hellraiser wat visualisatie betreft.
Het realisme van deze film is nog verder te zoeken dan de hierboven genoemde film, maar het einde heeft wel wat.
Echt slecht is ie niet (behalve wat geloofwaardigheid betreft), en er zitten wel een paar schrikmomenten in die onverwacht zijn. Niet zozeer als in welk moment, maar wat er gebeurd. Deze film had van beiden wat: Op moenten volkomen idioot, en op andere momenten de juiste sfeer van horror zonder dat het gevolgen heeft.

Achteraf gezien was The Unborn dan toch een 7 waard geweest, want ik vind deze film redelijk op niveau met die, en ook deze acht ik een 7 waard.

IMDb -- Insidious (2010)Wikipedia -- Insidious (2010)Zoek trailer van Insidious (2010) via GoogleSchrijf zelf een recensie over Insidious (2010)
7 / 10

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-04 10:18
Paranormal Activity 4 (2012)Paranormal Activity 4 (2012)
IMDb: 4.6 | Genre: Horror | Runtime: 88min.
Plot: It has been five years since the disappearance of Katie and Hunter, and a suburban family witness strange events in their neighborhood when a woman and a mysterious child move in.
Niet zo goed als deel 1 en 3. Zitten maar een handvol schrikmomenten in en ze zijn gewoon niet meer eng omdat ze ook zijn gebruikt in voorgaande delen. Het enige nieuwe waren de infrarood Kinect effecten. Laatste 10min gebeurde er pas iets en toen een cliffhanger, een open deurtje naar deel 5 die alweer is aangekondigd want deze films zijn zo goedkoop om te maken en daarom makkelijker om winst mee te maken. Maar voor hoe lang want het lijkt alsof de inspiratie op is bij de makers.

Bewaar het geld voor een bioskaartje maar voor Sinister.
IMDb -- Paranormal Activity 4 (2012)Wikipedia -- Paranormal Activity 4 (2012)Bekijk trailer van Paranormal Activity 4 (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Paranormal Activity 4 (2012)
4 / 10

S.Pecs

• Sibylle
  • Laatst online: 01:26
Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min.
Zeer goede Bond film! Had recentelijk een paar oudere Bond films gekeken met Pierce Brosnan en ik moet zeggen dat de nieuwe inslag mij zeker aanspreekt!

Het verhaal is goed neergezet en niet TE onrealistisch. Superschurken en onwaarschijnlijkheden horen bij James Bond, maar het is niet erg overdone. Goede karakters die deze keer wat meer diepgang krijgen dan dat we gewend zijn. De actie is goed maar overheerst niet.

Al met al een hele goede film in het Bond-genre.

Er zijn maar twee dingen die me een beetje stoorden:
spoiler:
Als Bond met M naar het platteland gaat begrijp ik dat ze het niet aan de grote klok willen hangen, maar een paar man versterking of een kist met wapens kan toch wel geregeld worden!? wtf het is MI6.

Als je de computer gaat analyseren van een man die behoort tot de 6 beste hackers van de wereld en bovendien al eens door als je beveiliging is gekomen, dan doe je dat op een (fysiek) ontkoppelt netwerk dat niet in verbinding staat met de rest van je netwerk...

IMDb -- Skyfall (2012)Wikipedia -- Skyfall (2012)Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)
9 / 10

Ctrl+k

• SaN
  • Laatst online: 20-04 17:02
quote:
Jellabie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:17:
The Amazing Spider-Man (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min.
Eigenlijk helemaal hetzelfde als de versie van 2002, maar eigenlijk beter en toch anders :P

[afbeelding] 8 / 10
Mee eens! |Ik vond hem zelfs veel beter dan de versie(s) met Toby

• Bor de Wollef
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-04 13:08

Bor de Wollef

FP ProMod

01000010 01101111 01110010

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 122min.
Plot: Terence McDonagh is a drug- and gambling-addled detective in post-Katrina New Orleans investigating the killing of five Senegalese immigrants.
Een film die Cage op het lijf geschreven lijkt. Hij zet een goede vertolking neer van een aan van alles verslaafde lieutenant. Ook Eva Mendes doet het erg goed in haar rol. Het origineel waar deze uitvoering op gebaseerd is heb ik nooit gezien dus een referentie op dat vlak heb ik niet. Toch net niet die hoogvlieger die ik gehoopt had. Een 7,5 lijkt mij een prima cijfer.
IMDb -- The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)Wikipedia -- The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)Bekijk trailer van The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)
7.5 / 10

500 MB extra dropbox ruimte gratis| Tweakers Moddereter Forum | Moderatie queue

• Bor de Wollef

Bor de Wollef

FP ProMod

Drive (2011)Drive (2011)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 100min.
Plot: A mysterious Hollywood stuntman, mechanic and getaway driver lands himself in trouble when he helps out his neighbour.
Rauw, intens en hard maar tegelijk ook erg goed en op een bepaalde manier mooi in beeld gebracht. Met de perfect begeleidende muziek eronder helemaal goed. Deze film zal niet voor iedereen weggelegd zijn vermoed ik. Voor mij de beste film op de avond. Een welverdiende 8.
IMDb -- Drive (2011)Wikipedia -- Drive (2011)Bekijk trailer van Drive (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Drive (2011)
8 / 10

• RickvN
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

RickvN

FR1908

De Marathon (2012)De Marathon (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, Sport
Over De Marathon al een slechte review gelezen in dit topic, gisteravond naar de bios geweest. En sorry, maar ik vond hem super!
Ik durf toch wel te zeggen dat dit de beste NL films is van 2012 (voor mij!).

Het eerste uur lig je in een scheur (je moet wel gevoel voor de Rotterdamse humor hebben, dat weet je al snel genoeg met de trailerT). Tweede uur giert het kippenvel over je rug.

Ik heb bij deze film érg kunnen lachen, maar daarnaast werd ik zelf ook helemaal meegenomen in de film. Ook was dit voor mij persoonlijk wel een uitblinker in de bioscoop sinds lange tijd.

Personages zijn allemaal goed gemaakt en je kunt je er veel beter in meeleven dan zo een film waar iedereen het veel te goed heeft (zag van te voren ook de trailer: Vakantie in Ibiza of zo iets).

Geen 9,5, dat is afgerond een 10. Desalniettemin een hele dikke 9 voor deze film!
IMDb -- De Marathon (2012)Zoek meer informatie over De Marathon (2012) op GoogleBekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)
9.3 / 10

TV: UE40ES6800 // Receiver: Pioneer VSX-921-K // Speakers: Klipsch F-2 // Blu-Ray: Samsung BD-E5500 // Mediaplayer: Apple TV3 // Telefoon: iPhone 5S 16GB Space grey // Tablet: iPad Air Space Grey 32GB WiFi // Laptop: Toshiba L500-1C7

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Syriana (2005)Syriana (2005)
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 128min.
Het serieuzere werk, niet leuk, wel goed. Maar had toch beter het boek kunnen pakken, miste een hoop geloof ik.
IMDb -- Syriana (2005)Wikipedia -- Syriana (2005)Bekijk trailer van Syriana (2005) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Syriana (2005)
7.1 / 10

Specs

• DesertRose
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-04 07:38
The Amazing Spider-Man (2012)The Amazing Spider-Man (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min.
Aangezien er een paar korte reviews waren hier op Tweakers, wat betreft deze nieuwe film van de Spiderman reeks, kon ik mijn nieuwsgierigheid niet in toom houden en besloot ik ook is een avondje plezier te hebben.
Dit lukte deels. Hoewel het verhaal beter in elkaar zat en er erg goede scenes in voor kwamen, werd ik op een gegeven moment een beetje moe van de clichés. Nu was ik wel op wat voorbereid, je moet toch wat bij een film uit de Marvel reeks, en dus had ik van tevoren al het idee dat het een flop zou worden.
Jammer is dat ze het begin niet hebben kunnen voortzetten, een prima verhaal waarbij je misschien wel denkt van: "Maar dat kan toch helemaal niet." maar het toch vanwege het genre passend is bij het verhaal. Echter slaat het halverwege een beetje om na de introductie van 'het monster'. Van hier ga je verder met: niemand gelooft mij, alleen vriendin, bla bla bla...
Jammer.
Verder vind ik de hoofdrolspeler ook niet echt een geschikte Peter Parker. Hij hoort meer in een populaire musical thuis.
IMDb -- The Amazing Spider-Man (2012)Wikipedia -- The Amazing Spider-Man (2012)Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man (2012)
6 / 10

The Hunter (2011)The Hunter (2011)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Een erg spannende film zonder dat er heel veel gebeurt. Over het algemeen houd ik wel van zulke films, want, het hoeft niet altijd druk te zijn en een beetje tijd om over dingen na te denken is niet mis.
Technisch steekt de film erg goed in elkaar. Prachtige landschappen, het oude naakte (maar erg sterke) lijf van Willem Dafoe, het verdrietige hoofd van het stille joch en nog meer prachtige natuur.
Het verhaal zit prima in elkaar, er was meer mogelijk geweest.

IMDb -- The Hunter (2011)Wikipedia -- The Hunter (2011)Bekijk trailer van The Hunter (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Hunter (2011)
7.5 / 10

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Kongen av Bastøy (2010)Kongen av Bastøy (2010)
IMDb: 7.3 | Runtime: 116min.
Plot: Norwegian winter, early 20th century. On the boys home Bastoy, a new inmate leads the boys to a violent uprising against a brutal regime. How far is he willing to go to attain freedom?
Noorse film over een jeugdinternaat/gevangenis aan het begin van de 20e eeuw. Enigszins traag, zoals wel vaker met scandinavische films, maar op zich wel onderhoudend.
IMDb -- Kongen av Bastøy (2010)Zoek meer informatie over Kongen av Bastøy (2010) op GoogleZoek trailer van Kongen av Bastøy (2010) via GoogleSchrijf zelf een recensie over Kongen av Bastøy (2010)
7 / 10

Your Sister's Sister (2011)Your Sister's Sister (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 90min.
Plot: Iris invites her friend Jack to stay at her family's island getaway after the death of his brother. At their remote cabin, Jack's drunken encounter with Hannah, Iris' sister, kicks off a revealing stretch of days.
Chickflick alert :P
Je moet iets op een brakke zaterdagochtend....dude zit in de put, gaat naar een vakantiehuis waar ie de lesbische zus van zijn beste vriendin iets te goed leert kennen, en dan komt die beste vriendin ook ineens nog langs...uhoh!

Ach ja, een 6, want ik ben wel fan van Emily Blunt :+
IMDb -- Your Sister's Sister (2011)Zoek meer informatie over Your Sister's Sister (2011) op GoogleZoek trailer van Your Sister's Sister (2011) via GoogleSchrijf zelf een recensie over Your Sister's Sister (2011)
6 / 10

Fire with Fire (2012)Fire with Fire (2012)
IMDb: 5.0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97min.
Plot: A fireman takes an unexpected course of action when a man whom he's been ordered to testify against, after being held up at a local convenience store, threatens him.
Flinterdun verhaal over een brandweerdude die achter een racistische crimineel aangaat zodat ie zijn nieuwe vriendinnetje kan beschermen....en ow ja, Bruce Willis.

Whatever, een 5, want Bruce Willis. Maar totaal onboeiend verder.

IMDb -- Fire with Fire (2012)Wikipedia -- Fire with Fire (2012)Bekijk trailer van Fire with Fire (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Fire with Fire (2012)
5 / 10

Tijd voor een goeie film nu :O :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Jefrim
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:50

Jefrim

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Snatch. (2000)Snatch. (2000)
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 104min.
Plot: Unscrupulous boxing promoters, violent bookmakers, a Russian gangster, incompetent amateur robbers, and supposedly Jewish jewelers fight to track down a priceless stolen diamond.
Een type film waar je echt van moet houden. En het is gelukkig echt mijn ding deze film, keek hem samen met mijn vriendin en die vond hem niks. Maar ik heb me prima vermaakt met deze film en een paar keer flink moeten lachen om de film. Prima zondagavond film
IMDb -- Snatch. (2000)Wikipedia -- Snatch. (2000)Bekijk trailer van Snatch. (2000) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Snatch. (2000)
8 / 10

Jefrim wijzigde deze reactie 27-10-2012 23:11 (6%)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Waarom kijk je m dan op zaterdag? :+

• anandus
  • Niet online
Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 120min.
Op het Leids Film Festival gezien.

Een spannende thriller met de hoofdrol voor en geregisseerd door Ben Affleck.

Gebaseerd op een bizarre waargebeurde CIA-operatie tijdens de gijzelaarscrisis in Iran in 1979/1980.
Affleck is de CIA-agent die deze operatie uitvoert, zijn taak is om een aantal gijzelaars het land uit te krijgen.

Het is een hele onderhoudende en zeer spannende thriller met een paar komische momenten (vooral het duo Goodman/Arkin was leuk).
Het acteerwerk is helemaal prima en de uitvoering van de film is klasse, alles is goed neergezet in heerlijke jaren zeventig/tachtig stijl, dus veel snorren, brillen met grote monturen en heel veel roken :P (Op werk! In het vliegtuig! Overal!)

De ontknoping was misschien iets té en de epiloog had van mij wat korter gekund, maar dat zijn maar kleine smetten op een verder prima film.

Van mij krijgt-ie dan ook een welverdiende 8.5
IMDb -- Argo (2012)Wikipedia -- Argo (2012)Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Argo (2012)
8.5 / 10

Tweakers | We set technology on the taste

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Die is toch nog niet in de bios?

• anandus
  • Niet online
quote:
D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:49:
Die is toch nog niet in de bios?
Nee, 8 november pas, maar hij draaide wel al op het Leids Film Festival :)

Tweakers | We set technology on the taste

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:11

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97min.
Als je IMDB: Drive (2011) wel oké vond ga je dit ook wel waarderen: ook (te) lange dialogen, weinig echte actie en een film die nooit echt spannend wordt. Wel een redelijke soundtrack al was die van Drive beter. Al met al was ik meer dan blij toen de film af was gelopen en we naar huis konden, slaapverwekkend.
IMDb -- Killing Them Softly (2012)Wikipedia -- Killing Them Softly (2012)Bekijk trailer van Killing Them Softly (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Killing Them Softly (2012)
2 / 10

Nu maar eens twijfelen of ik IMDB: Skyfall (2012) echt in IMAX wil zien. Rotterdam Schouwburgplein is redelijk volgeboekt. Eindhoven en Amsterdam zijn niet echt een optie. Wellicht dat het toch maar Euroscoop wordt en dan geen IMAX :)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Vond jij Drive niet oké dan? Ik vond het één van de beste films van vorig jaar. De film kwam echt keihard bij me binnen zeg maar. De stiltes, het trage: het paste perfect bij de hoofdpersoon. Er zit natuurlijk geweld in maar het is denk ik ook niet bedoeld als pure actiefilm. De vader en zoon die naast ons zaten in de bios dachten kennelijk van wel want die kwekten in het begin door al die (mooie) stiltes heen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik vond Drive drie keer niets Enige wat ik kon waarderen was de soundtrack, en die heb ik dan ook op CD. Wellicht had ik wat te veel verwacht van de film, want qua actie viel het me inderdaad tegen. Juist die stiltes en het trage waren gewoon niet wat ik had verwacht. Normaal kan ik zo'n film best wel kijken, maar niet in de bisocoop: daar zit ik om overdonderd te worden. En op dat vlak liet Killing Them Softly me dus ook weer in de steek. En op dat vlak hoop ik dat Skyfall me wel gaat overdonderen.

Al moet ik wel zeggen dat ik nu in een periode zit waarin ik - buiten de bioscoop - vooral kijk naar absurde komedies als UHF, Gremlins, The Naked Gun en Hot Shots of films a la Machete, Pulp Fiction, Kill Bill en Planet Terror. Dus wellicht zit ik wat te veel in de vibe van die genres.

Ik wil eerdaags ook weer eens IMDB: Sucker Punch (2011) zien. In de bioscoop viel deze me wat tegen, had me wat te blind gestaard op de trailer. Maar een keer thuis raakte de film me op veel meer vlakken. Denk dat het zien van al die trailers sowieso verneukeratief is, je kan zulke verkeerde verwachtingen krijgen.

FeaR wijzigde deze reactie 28-10-2012 02:28 (23%)

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:50

Safaci

Transhumanist

quote:
FeaR schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 01:29:
Als je IMDB: Drive (2011) wel oké vond ga je dit ook wel waarderen...
Nee, absoluut niet. Ik vond Drive geweldig. Beste film van vorig jaar. Staat bovenaan mijn lijstje. Maar KTS kon ik echt niet waarderen. Tergend saai en langdradig. Komt absoluut niet in de buurt van Drive. Nee, twee totaal verschillende films.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Killer Joe (2011)Killer Joe (2011)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 102min.
Plot: When a debt puts a young man's life in danger, he turns to putting a hit out on his evil mother in order to collect the insurance.
Briljant! :D

Redneck white trailer trash, geniale film.

Kan niet aanraden om deze samen met je gf te kijken, she may not like it :P
IMDb -- Killer Joe (2011)Wikipedia -- Killer Joe (2011)Bekijk trailer van Killer Joe (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Killer Joe (2011)
8 / 10

• Brik
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-04 01:09
Ruby Sparks (2012)Ruby Sparks (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 104min.
Plot: A novelist struggling with writer's block finds romance in a most unusual way: by creating a female character he thinks will love him, then willing her into existence.
Mooie romantische film. Leuk om op een zondagochtend met je vriendin in bed te kijken. Goede muziek ook!
IMDb -- Ruby Sparks (2012)Wikipedia -- Ruby Sparks (2012)Bekijk trailer van Ruby Sparks (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Ruby Sparks (2012)
7.5 / 10

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-04 14:29
Demoted (2011)Demoted (2011)
IMDb: 5.1 | Genre: Comedy | Runtime: 94min.
Plot: What goes around comes around for a pair of prank-playing tire salesmen (Astin and Vartan) who find themselves placed in secretarial jobs by their put-upon boss (Cross).
Zitten een paar leuke stukjes in, vond het geen zonde van mijn tijd, maar ook weer niet een spectaculair leuke film. Ik hou wel van office settings in films en ik moest een paar keer hard lachen, dus daarom toch een 6.
IMDb -- Demoted (2011)Wikipedia -- Demoted (2011)Bekijk trailer van Demoted (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Demoted (2011)
6 / 10

• Jefrim

Jefrim

quote:
kamstra schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:22:
Waarom kijk je m dan op zaterdag? :+
Had hem al een week geleden gezien, maar was vergeten het hier te posten. :)

The Usual Suspects (1995)The Usual Suspects (1995)
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 106min.
Plot: A boat has been destroyed, criminals are dead, and the key to this mystery lies with the only survivor and his twisted, convoluted story beginning with five career crooks in a seemingly random police lineup.
Leuke film die mij de gehele film heeft geboeid. Je bleef je maar afvragen wie Keyser Söze is. De personages waren interessant en er werd super geacteerd. En deze film staat niets voor niets in de imdb top 250
IMDb -- The Usual Suspects (1995)Wikipedia -- The Usual Suspects (1995)Bekijk trailer van The Usual Suspects (1995) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Usual Suspects (1995)
8 / 10

• G33rt
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-04 13:16
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min.
Plot: Bond's loyalty to M is tested as her past comes back to haunt her. As MI6 comes under attack, 007 must track down and destroy the threat, no matter how personal the cost.
Bond gaat na de, in mijn ogen, halve sequel Quantum of Solace weer op een ouderwetse toer. De stunts blijven lekker over de top lichtjes ongeloofwaardig, en ook al zal Craig nooit James Bond vertolken als Sean Connery of Pierce Brosnan wordt in mijn ogen de sfeer van een typische Bondfilm prima gevangen. Zonder verder veel te willen weggeven: veel ondersteunende rollen doen het ook (meer dan) prima, en dat belooft wat voor volgende delen. Het is gewoon weer een goed vermakelijke Bondfilm met een leuk verhaal, al mag er wat meer aan womanizing gedaan worden ;-)
IMDb -- Skyfall (2012)Wikipedia -- Skyfall (2012)Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)
8 / 10

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-04 14:29
Als het goed is komt mijn kabeltje binnenkort binnen en kan ik dan eindelijk films in met DTS ervaren. Iemand een suggestie waarbij geluid echt een extra dimensie bied in de film?

• Jefrim

Jefrim

quote:
kamstra schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:12:
Killer Joe (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 102min.
Plot: When a debt puts a young man's life in danger, he turns to putting a hit out on his evil mother in order to collect the insurance.
Briljant! :D

Redneck white trailer trash, geniale film.

Kan niet aanraden om deze samen met je gf te kijken, she may not like it :P
[afbeelding] 8 / 10
Deze film ook net gezien. De dialogen zijn echt briljant in deze film. En ook top geacteerd van Matthew McConaughey en Juno Temple. Ik had niet verwacht dat het zo'n film zou zijn, hij werd alleen maar bizarder de film. Vooral de chicken scene. :9

• Blonde Tux
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:43

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

End of Watch (2012)End of Watch (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Een woord: Awesome!

Vette film over het leven van een duo wijkagenten in LA. Natuurlijk zit de film vol met de nodige testosteron en wordt er veel geromantiseerd.

Op een of andere manier verwachtte ik een film die een beetje de richting in zou gaan qua Officer Tenpenny uit GTA:SA. Gelukkig is de film op het rechte pad gebleven, maar toch bekroop mij het gevoel alsof ik GTA:SA aan het bekijken was.

De herboren Jake Glyenhaal als bad-ass cop, met een kale kop en flinke dosis bluf, laat hij zijn rol in Brokeback Mountain snel achter zich.

De manier van filmen is prachtig gecombineerd, zeker de POV beelden zijn niet irritant.
IMDb -- End of Watch (2012)Wikipedia -- End of Watch (2012)Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)
8.5 / 10

Duckduckgo Tweakers bangs; Frontpage: !Tweakers, Pricewatch: !pricewatch, Forum/GoT: !got

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-04 23:09

RBH

Wazzup?

Fight Club (1999)Fight Club (1999)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 139min.
Eigenlijk zou ik mij moeten schamen dat ik hem nog nooit gezien had; WAT een vette film. Geweldige rol van Brad Pitt en ook Edward Norton was super!

Heel af en toe vage stukjes, maar dat kwam later toch weer goed. Echt genoten. :D

Hij komt zeer hoog in mijn lijstje van 'favo films aller tijden'.

Moet overigens wel zeggen dat je van dit soort films moet houden, kan ook goed begrijpen als mensen het helemaal niks vinden. :)
IMDb -- Fight Club (1999)Wikipedia -- Fight Club (1999)Bekijk trailer van Fight Club (1999) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Fight Club (1999)
9.5 / 10

Website / Flickr / 7D / Olympus Pennetje.

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 103min.
Een mooie naam, een mooi thema, een mooie film. De film begint gelijk met mooie muziek en de hele film door word je erop getrakteerd. Werkt goed voor de sfeer :) Acteerwerk is erg goed, cinematografie ook. Het verhaal is mooi, niets verrassends of spannends maar de manier waarop deze zoveelste coming-of-age-film in beeld gebracht wordt is prachtig.

Sentimenteel in de goede zin van het woord.

Voorlopig mijn favoriet in 2012, na veel middelmatigheid en enkele uitschieters (De rouille et d'os, Moonrise Kingdom, Avengers, Intouchables, Frankenweenie) eindelijk weer eens een echt hoog cijfer kunnen uitdelen.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012)Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012)Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
9 / 10

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

• Moby
  • Niet online

Moby

DT Moderator Foto & Video

Iets te zeggen? DM me

quote:
HenkEisjedies schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:42:
Als het goed is komt mijn kabeltje binnenkort binnen en kan ik dan eindelijk films in met DTS ervaren. Iemand een suggestie waarbij geluid echt een extra dimensie bied in de film?
House of the flying daggers, en dan de scène met de bonen tegen de trommels (2e scène). Niet normaal het geluid, het vliegt de kamer door, en ook nog eens lekker veel bas.

KXStream player

• Safaci

Safaci

Transhumanist

Taken (2008)Taken (2008)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 93min.
Godallemachtig! Ik werd helemaal gek van die dochter! Kom op, zeg! Ze gedroeg zich als een achtjarige! En haar acteerprestaties waren om te huilen.

Maar goed.. We hebben hier een film met een simpel verhaaltje met simpele actie. Liam Neeson deed het goed, maar niet geweldig. Daarnaast was het allemaal wel heel makkelijk voor Bryan om bij zijn dochter te komen. Een klap hier, een klap daar. En wat ook erg jammer is: er is geen daadwerkelijke hoofdschurk. Tsja.
IMDb -- Taken (2008)Wikipedia -- Taken (2008)Bekijk trailer van Taken (2008) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Taken (2008)
6 / 10

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy

• Sjah
Skyfall? Die gaat toch pas morgen in premiere volgens ImdB? Of hebben we het over een illegaaltje.... naja laat dan het antwoord maar zitten.

Specs

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-04 13:33
Goon (2011)Goon (2011)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: 92min.
Het verhaal van de film begint redelijk simpel, het hoofdpersonage wil graag een passie/hobby in zijn leven. Tijdens deze 'zoektocht' komen er behoorlijk wat 'gevechten' voorbij. Deze lijn wordt heel de film doorgetrokken.

Het gevoel van samenhorigheid is de drijvende kracht voor het hoofdpersonage, naar mijn mening wordt dit perfect verbeeld door Sean William Scott (Bekent als Stiffler uit American pie).

De slow-motion effecten van kiezen die door de lucht vliegen en gezichten die verpulverd worden zijn magnefique. Gebruikte audio-effecten versterken dit enorm waardoor je een enorme kick krijgt bij het kijken van deze scenes.

Voor een avond vol spannende actie en vechtscenes, waar ook nog een goed gevoel aan wordt overgehouden, raad ik deze film aan iedereen aan! Echt een topper!
IMDb -- Goon (2011)Wikipedia -- Goon (2011)Bekijk trailer van Goon (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Goon (2011)
9 / 10

• MaximusTG
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-04 12:33

MaximusTG

quote:
Sjah schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:36:
Skyfall? Die gaat toch pas morgen in premiere volgens ImdB? Of hebben we het over een illegaaltje.... naja laat dan het antwoord maar zitten.
In sommige andere landen is ie al in de bios te zien, hij zal hem daar wel gekeken hebben.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• MrVegeta
  • Laatst online: 10:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voorpremieres etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sjah
Oja Belgie, of ik check voortaan weer de releasedates allemaal... (maarja die staan bijna altijd op dezelfde dag)... 8)7

Specs

• Ram0n
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-04 17:44

Ram0n

Filmverslaafde

quote:
Sjah schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:56:
Oja Belgie, of ik check voortaan weer de releasedates allemaal... (maarja die staan bijna altijd op dezelfde dag)... 8)7
Dan nog worden films in Nederland vaak al voor de officiële premièredatum vertoond, al dan niet via sneak previews.

Mijn filmsite

• Sjah
Ok, ja daar heb ik wel 'ns van gehoord, maar dan gaat het over weinig zaaltjes, denk ik..

Specs

• Bor de Wollef

Bor de Wollef

FP ProMod

Melancholia (2011)Melancholia (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 136min.
Plot: Two sisters find their already strained relationship challenged as a mysterious new planet threatens to collide with the Earth.
Een stukje van een recentie op moviemeter als inleiding (een beetje aangepast);

Psychologisch drama over twee zussen die de film in twee delen opdeelt.
Deel één gaat over een bruilofstfeest met scherpe randen, een verschrikking voor alle betrokkenen. In het tweede deel duikt de labiele Dunst weer op bij stabiele zus Gainsbourg net na de ontdekking van het feit dat de planeet Melancholia de Aarde rakelings zal passeren. Gainsbourg raakt verwart door doem-verhalen op het internet dat het wel eens een fatale botsing zou kunnen worden voor beide planeten, terwijl Dunst steeds verder uit haar depressie komt.

Dit is geen film voor iedereen, lange shots, trage verhaalopbouw maar voor mij absoluut zeer interessant door de scherpe randjes, het interessante concept en goede muziekkeuze. De openingsscènes zijn echt prachtig om te zien en ondersteunen het verhaal goed. Deze kijk ik nog een keer.

IMDb -- Melancholia (2011)Wikipedia -- Melancholia (2011)Bekijk trailer van Melancholia (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Melancholia (2011)
8 / 10

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:27

Sargan

Filmfreak...

(jarig!)
offtopic:
Lees net dat Disney Lucasfilm heeft overgenomen en een nieuwe Star Wars heeft aangekondigd voor 2015 8)7
http://www.washingtonpost...8-7f9c4daf276a_story.html

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Sjah
Als dat net zo "super" wordt als die beruchte SF film van Disney uit 1981 ofzo, The Black Hole, ga dan nu maar alvast uithuilen. :)

Specs

• Sibylle
  • Laatst online: 01:26
quote:
In Belgie was de premiere afgelopen vrijdag, daar ben ik dan ook geweest. Mijn review is zaterdag hier geplaatst ;)

Ctrl+k

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:54
quote:
Sibylle schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

In Belgie was de premiere afgelopen vrijdag, daar ben ik dan ook geweest. Mijn review is zaterdag hier geplaatst ;)
Draaide al vanaf woensdag de 24ste daar.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
HenkEisjedies schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:42:
Ik zou me niet te blind staren op audiosporen. Op een goede set kan gewone Dolby Digital altijd nog beter klinken dan Dolby TrueHD op een mindere set. Naar mijn inziens zijn je speakers altijd nog de bepalende factor. Of doelde je meer op surround in het algemeen en niet specifiek op DTS?

• MonoKid
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-02 13:03
quote:
Moby schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
House of the flying daggers, en dan de scène met de bonen tegen de trommels (2e scène). Niet normaal het geluid, het vliegt de kamer door, en ook nog eens lekker veel bas.
Seconded, Iron Man II vond ik ook wel leuk voor het bombastisch gedoe. Vooral het stukje als Iron Man in de clinch gaat met James Rhodes. Heel leuk hoe Daft Punk daarin verwerkt wordt. Meteen daarna is ook indrukwekkend met een goeie subwoofer, als James langs de landstoren vliegt. Is toch wel het luidste dat ik uit mijn subwoofer kan jagen.

• Moby
  • Niet online

Moby

DT Moderator Foto & Video

Iets te zeggen? DM me

quote:
MonoKid schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:48:
[...]

Seconded, Iron Man II vond ik ook wel leuk voor het bombastisch gedoe. Vooral het stukje als Iron Man in de clinch gaat met James Rhodes. Heel leuk hoe Daft Punk daarin verwerkt wordt. Meteen daarna is ook indrukwekkend met een goeie subwoofer, als James langs de landstoren vliegt. Is toch wel het luidste dat ik uit mijn subwoofer kan jagen.
Overigens, en wat Fear ook al een beetje zegt, de scene an sich is indrukwekkend. Ik heb het verschil tussen Dolby en DTS niet kunnen ontdekken (de non HD versies). En ik heb het vaak geprobeerd door te schakelen tussen de beide geluidssporen.

KXStream player

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:15

Touchdomex

Snailtrails....

quote:
Sjah schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:42:
Als dat net zo "super" wordt als die beruchte SF film van Disney uit 1981 ofzo, The Black Hole, ga dan nu maar alvast uithuilen. :)
Of die van een paar jaar geleden. Jack Carter. Die enorme flop

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:22

Xyphoid

Chojin

Snow White and the Huntsman (2012)Snow White and the Huntsman (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 127min.
Plot: In a twist to the fairy tale, the Huntsman ordered to take Snow White into the woods to be killed winds up becoming her protector and mentor in a quest to vanquish the Evil Queen.
Ik begon met goede moed aan deze film. Helaas ben ik zeer teleurgesteld.

Het verhaal is leuk aangepast en de setting en special effects zijn goed gedaan. Maar het acteerwerk van (vooral) Kristen Stewart is zeer Star Wars Episode I - III... Waarschijnlijk heeft ze daarom zo weinig tekst.
Ook Charlize Theron bakt er niks van. Alleen Chris Hemsworth kan het acteerniveau nog een beetje omhooghalen.

Al met al niet aan te raden, tenzij je echt niks anders te kijken hebt.
4 sterren voor de special effects.
IMDb -- Snow White and the Huntsman (2012)Wikipedia -- Snow White and the Huntsman (2012)Bekijk trailer van Snow White and the Huntsman (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Snow White and the Huntsman (2012)
4 / 10

Casio SF-5580 (128 KB) > Casio SF-5980 (512 KB ) > Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5

• Micha_NL
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-04 18:47
Unbreakable (2000)Unbreakable (2000)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min.
Plot: A suspense thriller with supernatural overtones that revolves around a man who learns something extraordinary about himself after a devastating accident.
Vaak gehoord van deze film maar afgelopen maandag deze pas gekeken. Had hem zeker eerder moeten kijken, wat een goede film. Verhaal werd goed opgebouwd en het einde had ik nooit zo zien aankomen.

Aanrader!
IMDb -- Unbreakable (2000)Wikipedia -- Unbreakable (2000)Bekijk trailer van Unbreakable (2000) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Unbreakable (2000)
8 / 10

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-04 22:56
quote:
Jefrim schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:31:
[...]

Deze film ook net gezien. De dialogen zijn echt briljant in deze film. En ook top geacteerd van Matthew McConaughey en Juno Temple. Ik had niet verwacht dat het zo'n film zou zijn, hij werd alleen maar bizarder de film. Vooral de chicken scene. :9
Ik dacht laat ik eens een leuke actie film kijken terwijl ik heen en terug naar school ga met de trein. Sommige delen waren niet echt geschikt voor een volle trein :+

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• G33rt
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-04 13:16
quote:
Skyfall is hier in Genève afgelopen zaterdag in première gegaan :) (en ja er zijn dan ook Engelstalige versies! ;) )

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10:22
quote:
Touchdomex schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:34:
[...]

Of die van een paar jaar geleden. Jack Carter. Die enorme flop
Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk John Carter (2012)

Canon, Apple & Samsung spul

• RickvN
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

RickvN

FR1908

quote:
Micha_NL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:54:
Unbreakable (2000)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min.
Plot: A suspense thriller with supernatural overtones that revolves around a man who learns something extraordinary about himself after a devastating accident.
Vaak gehoord van deze film maar afgelopen maandag deze pas gekeken. Had hem zeker eerder moeten kijken, wat een goede film. Verhaal werd goed opgebouwd en het einde had ik nooit zo zien aankomen.

Aanrader!
[afbeelding] 8 / 10
Ik vond het eigenlijk een prima film! Heb hem wel in de bioscoop gezien, vertekend vaak wel een hoop.

TV: UE40ES6800 // Receiver: Pioneer VSX-921-K // Speakers: Klipsch F-2 // Blu-Ray: Samsung BD-E5500 // Mediaplayer: Apple TV3 // Telefoon: iPhone 5S 16GB Space grey // Tablet: iPad Air Space Grey 32GB WiFi // Laptop: Toshiba L500-1C7

• Jorgen
  • Laatst online: 10:33
Vandaag is mijn Clint Eastwood dvd-box binnengekomen. ("Clint Eastwood - 35 films, 35 years")
Ik heb nu al zin om te gaan kijken! :)

• Safaci

Safaci

Transhumanist

Voor mijn geen premières meer. Te volle zalen met mensen die het leuk vinden om tijdens de film te kletsen. Ik heb me gister alleen maar geërgerd en ik kon niet vol op genieten van Skyfall. Daarom wacht ik even met mijn cijfer.

• Jorgen
  • Laatst online: 10:33
Ik ga zaterdagavond naar Skyfall en hoop dat ik dan met volle teugen ervan kan genieten.

• AcidBurn
quote:
kenneth schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:39:
The Perks of Being a Wallflower (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 103min.
Een mooie naam, een mooi thema, een mooie film. De film begint gelijk met mooie muziek en de hele film door word je erop getrakteerd. Werkt goed voor de sfeer :) Acteerwerk is erg goed, cinematografie ook. Het verhaal is mooi, niets verrassends of spannends maar de manier waarop deze zoveelste coming-of-age-film in beeld gebracht wordt is prachtig.

Sentimenteel in de goede zin van het woord.

Voorlopig mijn favoriet in 2012, na veel middelmatigheid en enkele uitschieters (De rouille et d'os, Moonrise Kingdom, Avengers, Intouchables, Frankenweenie) eindelijk weer eens een echt hoog cijfer kunnen uitdelen.
[afbeelding] 9 / 10
Jouw hoge cijfer geeft mij moed, ik ga maandag avond naar die film.
Had allang willen gaan, maar mijn gezelschap kan helaas niet eerder.

Vandaag wel voor de 2de keer naar Now is Good geweest, deze keer alleen.
Blijf het uitstekend acteerwerk van Dakota Fanning vinden. Een personage neerzetten dat haar einde ziet naderen door kanker, maar ondertussen ook gewoon een rebelse puber is. Dat is niet makkelijk, maar ze doet het echt goed imo.

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-04 21:44
(jarig!)
Rampart (2011)Rampart (2011)
IMDb: 5.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 108min.
Plot: Set in 1999 Los Angeles, veteran police officer Dave Brown, the last of the renegade cops, works to take care of his family, and struggles for his own survival.
Ik had erg hoge verwachtingen na het zien van de trailer. (Waar ik overigens steeds meer van afzie om ze te bekijken - er wordt veel te veel weggegeven of verkeerde verwachtingen geschapen)

Helaas werden deze niet ingelost. De film is traag, maar daar heb ik normaal geen probleem mee (Drive was ook traag maar vond ik prachtig). Er gebeurt gewoon heel erg weinig in de film vind ik, en in het begin had ik het moeilijk om de "big picture" te kunnen volgen. De thuissituatie en de gesprekken met zijn superieuren had ik pas op het einde van de film een beetje door.

Wat wel érg positief is, is de acteerprestatie van Woody Harrelson. Schitterend hoe hij een geflipte agent kan zien die in een neerwaarste spiraal terechtkomt en steeds meer z'n grip op de realiteit verliest.

Leuk als je fan ben van Harrelson, anders links laten liggen. End of Watch lijkt me leuker en ga ik binnenkort bekijken!
IMDb -- Rampart (2011)Wikipedia -- Rampart (2011)Bekijk trailer van Rampart (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Rampart (2011)
6.5 / 10

• Thermometer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:17

Thermometer

Whoop Whoop!

IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min.
Plot: Bond's loyalty to M is tested as her past comes back to haunt her. As MI6 comes under attack, 007 must track down and destroy the threat, no matter how personal the cost.
Afgelopen nacht om 0:07 ben ik in Nijmegen naar de nachtelijke premiere geweest van deze nieuwe bond film. Ik heb de laatste paar bond films gezien met Daniel Craig als hoofdrol, en vroeger ook een paar oudere bond films. De film begon al goed met het (nu) bekende liedje van Adele, dat een erg goede sfeer zette. Zoals bij de laatste paar bond films, was er ook in deze film een fantastisch lange intro, helemaal artistiek met effecten montagewerk waar je U tegen zegt.

De film vond ik erg goed. Je aandacht blijft lang behouden door de snelle opeenvolgende gebeurtenissen. Wel vond ik deze bond film minder een bond film dan de vorige paar films. Tijdens het kijken van Skyfall vielen me erg veel parallelen op naar een aantal bekende superhelden-films (The Dark Knight, The Dark Knight Rises, The Avengers), wat ik erg ongewoon vind voor een bondfilm. Zo vond ik de hoofd 'slechterik' een aantal trekjes van 'The Joker' weg hebben, zijn er immens veel en grote explosies, en zijn er bepaalde karakters waarvan het lijkt dat ze niet dood kunnen. Dit vind ik overigens geen minpunt aan de film. Het zou ook kunnen zijn dat ik teveel superhelden films heb gezien, om snel aan een Bond film te wennen.

Helaas vond ik de Bond-girl niet echt interessant (en dan bedoel ik niet alleen qua uiterlijk ;)). Alleen aan het begin van de film had ze iets toe te voegen, maar voor de rest was ze naar mijn mening een beetje een non-character.

Al met al door de fantastische actie, goed acteerwerk, leuke humor en de soundtrack, vind ik deze film een 8 waard.
8 / 10

X360 GT PSN ID [Serie] Avatar: The Legend of Korra

• Erulezz
  • Laatst online: 10:34
Net terug van Skyfall. Wat een rare film. Hele donkere sfeer, begin was goed vol met actie maar daarna stortte het hard in. Vond de vorige 2 met Craig veel en veel beter.

Jammer, had er veel van verwacht.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-04 18:27
quote:
Erulezz schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:13:
Net terug van Skyfall. Wat een rare film. Hele donkere sfeer, begin was goed vol met actie maar daarna stortte het hard in. Vond de vorige 2 met Craig veel en veel beter.

Dat geeft mij hoop want ik vond de vorige bond echt de allerslechtste ooit. Als deze dus heel anders is dan hoop ik dat het weer meer mijn smaak is :P

>> Signature?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Moby schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:08:
[...]
Overigens, en wat Fear ook al een beetje zegt, de scene an sich is indrukwekkend. Ik heb het verschil tussen Dolby en DTS niet kunnen ontdekken (de non HD versies). En ik heb het vaak geprobeerd door te schakelen tussen de beide geluidssporen.
Kan goed kloppen dat de verschillen zeer miniem zijn. DTS is in redelijk wat gevallen luider en wordt daarom beter gevonden. Stel je beide tracks af op een gelijk volume dan is het verschil in de meeste gevallen al een stuk kleiner. Maar ook hier geldt weer dat veel tussen de oren zit. Velen die op de grootste budgetsetjes menen het verschil tussen DTS HD en gewone DTS te horen....
quote:

Één van de weinige negatieve reacties die ik tot op heden heb gehoord of gelezen. Aanstaande vrijdag kan ik pas een eigen mening vormen. Moet wel zeggen dat ik er toch nog hoop in houd aangezien ik de vorige film toch beduidend minder vond dan die daarvoor.

• IntToStr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:07
Ik vond Skyfall juist meer een echte bond film dan de vorige 2 en was positief verrast door de film. Minpuntje vond ik dat de bond girls maar een beperkte rol spelen. Ook een paar mooie verwijzingen naar de oudere films zo hier en daar :) Wat mij betreft zeker geslaagd!

• Hogader
quote:
Sander1991 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:09:
Skyfall (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min.
Afgelopen nacht om 0:07 ben ik in Nijmegen naar de nachtelijke premiere geweest van deze nieuwe bond film. Ik heb de laatste paar bond films gezien met Daniel Craig als hoofdrol, en vroeger ook een paar oudere bond films. De film begon al goed met het (nu) bekende liedje van Adele, dat een erg goede sfeer zette. Zoals bij de laatste paar bond films, was er ook in deze film een fantastisch lange intro, helemaal artistiek met effecten montagewerk waar je U tegen zegt.

De film vond ik erg goed. Je aandacht blijft lang behouden door de snelle opeenvolgende gebeurtenissen. Wel vond ik deze bond film minder een bond film dan de vorige paar films. Tijdens het kijken van Skyfall vielen me erg veel parallelen op naar een aantal bekende superhelden-films (The Dark Knight, The Dark Knight Rises, The Avengers), wat ik erg ongewoon vind voor een bondfilm. Zo vond ik de hoofd 'slechterik' een aantal trekjes van 'The Joker' weg hebben, zijn er immens veel en grote explosies, en zijn er bepaalde karakters waarvan het lijkt dat ze niet dood kunnen. Dit vind ik overigens geen minpunt aan de film. Het zou ook kunnen zijn dat ik teveel superhelden films heb gezien, om snel aan een Bond film te wennen.

Helaas vond ik de Bond-girl niet echt interessant (en dan bedoel ik niet alleen qua uiterlijk ;)). Alleen aan het begin van de film had ze iets toe te voegen, maar voor de rest was ze naar mijn mening een beetje een non-character.

Al met al door de fantastische actie, goed acteerwerk, leuke humor en de soundtrack, vind ik deze film een 8 waard.
[afbeelding] 8 / 10
Gisteravond in een volle IMAX zaal in Eindhoven het nieuwste deel van mijn favo film reeks gekeken. Ik vond het in 1 woord indrukwekkend. De film had alles wat een bondfilm moet hebben. Verhaal, actie en dat allemaal met stijl.

Je zegt dat er parallelen met andere superheldenfilms zijn. Echter moet je, jezelf eens afvragen waar sommige superhelden films die dingen vandaan hebben; Juist van de bond reeks.

Veel kritiek bij vooral de vorige bond film kwam door het feit dat mensen vergaten dat de vorige bond films (en ook deze) zich in feite afspelen voor alle andere films. Gelukkig werden daar in Skyfall een paar mooie verwijzingen naar gemaakt, zodat het eindelijk duidelijk is.

Mijn mening iig een 10/10, alles wat een Bond moet hebben heeft de film ook.

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:22

Xyphoid

Chojin

quote:
Hogader schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:30:

Veel kritiek bij vooral de vorige bond film kwam door het feit dat mensen vergaten dat de vorige bond films (en ook deze) zich in feite afspelen voor alle andere films. Gelukkig werden daar in Skyfall een paar mooie verwijzingen naar gemaakt, zodat het eindelijk duidelijk is.
Hoe weet je dat de vorige twee films zich voor de andere films afspelen?
Is alweer hele tijd geleden dat ik ze heb gezien namelijk.

Casio SF-5580 (128 KB) > Casio SF-5980 (512 KB ) > Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5

• Invisible_man
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:48
quote:
Xyphoid schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:10:
[...]

Hoe weet je dat de vorige twee films zich voor de andere films afspelen?
Is alweer hele tijd geleden dat ik ze heb gezien namelijk.
Omdat de eerste film met Craig (Casino Royal) zich afspeelt aan het begin van de carrière van 007 en Quantum of solace en Skyfall directe opvolgers van Casino Royal zijn.

• Hogader
quote:
Invisible_man schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:15:
[...]

Omdat de eerste film met Craig (Casino Royal) zich afspeelt aan het begin van de carrière van 007 en Quantum of solace en Skyfall directe opvolgers van Casino Royal zijn.
Precies. Casino Royale begint dus ook met het feit dat James Bond de 00 status krijgt.

• MaximusTG
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-04 12:33

MaximusTG

De films met Craig spelen helemaal niet 'voor' de andere, oude films. Wel is de serie met Casino Royale gereboot, en is het 'universum' van 007 in de tijd naar voren gehaald. Dát is wat er aan de hand is.
Dus Casino Royale is voor de 'nieuwe' 007 zn eerste filmavontuur.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Hogader
quote:
MaximusTG schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:23:
De films met Craig spelen helemaal niet 'voor' de andere, oude films. Wel is de serie met Casino Royale gereboot, en is het 'universum' van 007 in de tijd naar voren gehaald. Dát is wat er aan de hand is.
Zo kun je het ook zien idd, maar als je alleen naar Bond zelf kijkt dan zijn de Craig films voor Dr.No. Ze hebben echter wel de tijd mee "gereboot"

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:51

Phyxion

Treexy.com | _/-\o_

quote:
MaximusTG schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:23:
Nope, Casino Royale speelt zich af voor alle films. QoS was een rechtstreeks vervolg erop.

Treexy.com | Driver Fusion. Zegt deze applicatie je niks? Neem dan eens een kijkje op de website! | 'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• thommich
(jarig!)
In Quantum of Solace leert hij ook voor het eerst z'n martini's drinken, "shaken, not stirred"

• Armada.
  • Laatst online: 20-04 14:27

Armada.

Michael is liefde.

The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min.
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Ik wist niet zo goed wat te verwachten van de film, eigenlijk. Nu heb ik hem gezien en hij heeft echt heel veel indruk op mij gemaakt. Ik zit al te neigen naar termen als 'voor mij beste film van 2012' en wil hem een tien geven, maar ik laat hem nog even inzinken. Daarom eerst een negen.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012)Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012)Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
9 / 10

"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with." - Michael Jackson

• Sjah
quote:
thommich schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:34:
In Quantum of Solace leert hij ook voor het eerst z'n martini's drinken, "shaken, not stirred"
Welke Martini drinkt Bond precies?

Specs

• thommich
(jarig!)
Normaal drinkt bond vodka martini. Maar sinds casino royale drinkt hij "vesper".
quote:
Three measures of Gordon's, one of vodka, half a measure of Kina Lillet. Shake it very well until it's ice-cold, then add a large slice of lemon-peel. Got it?'

• Sjah
Hoeveel martini op 1 laag vodka?

edit ok is een opzoekvraag.... 3 lagen vodka 1 laag Martini, droge.

http://www.liquorlive.com..._drinkdetails&DID=310

Sjah wijzigde deze reactie 01-11-2012 23:35 (78%)

Specs

• Bokkie
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
thommich schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:34:
Eerste wodka martini dronk hij al in casino royale aan de pokertafel
quote:
James Bond: Vodka-martini.
Bartender: Shaken or stirred?
James Bond: Do I look like I give a damn?

| Galatea - D3 Crusader |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator VV Tweakers abonnementen
Starbuck (2011)Starbuck (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: 109min.
Plot: As his lover announces her pregnancy, a fortysomething slacker receives other life-changing news: 142 people, all of them the result of artificial insemination, have filed a class action lawsuit against him, their biological father.
Interessante film over een man die 20 jaar geleden geld verdiende als zaaddonor. Nu krijgt hij te horen dat hij 500+ kinderen heeft, en 142 daarvan zich hebben verenigd om erachter te komen wie hij is.

Natuurlijk wil hij dat voorkomen, maar als hij een enveloppe krijgt met een foto en beschrijving van elk van de 142, veranderd dat, en gaat hij (incognito) op zoek naar hen.

Het is een comedy, met af een toe een serieuze kant. De acteurs zijn zeer goed, en het verhaal boeit gewoon. Er zijn ook ontroerende momenten, bijvoorbeeld als de familie bij elkaar komt waar een haat/liefde verhouding mee is.

De film neemt je mee in zijn wereld, en verdiend eigen gedurende de hele film gewoon een vette 8 of 9. Helaas, in de laatste 10 minuten gaat dat een beetje mis. Het lijkt erop alsof men er in het filmproces achter kwam dat ze wel genoeg hadden, en maar naar een einde toe moesten werken.

spoiler:
Een enorm happy end, wat niet past in de film. Alle moeilijke emotionele banden, worden vervangen door 1 groot knuffelfestijn.

De film had een beter einde verdiend. In plaats van de 9, word het daardoor:
IMDb -- Starbuck (2011)Wikipedia -- Starbuck (2011)Bekijk trailer van Starbuck (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Starbuck (2011)
7 / 10

Nu, met zonder ondertitel

• Bor de Wollef

Bor de Wollef

FP ProMod

A Film Unfinished (2010)A Film Unfinished (2010)
IMDb: 7.1 | Genre: Documentary, Drama, History | Runtime: 88min.
Plot: A film about an unfinished film which portrays the people behind and before the camera in the Warsaw Ghetto, exposing the extent of the cinematic manipulation forever changing the way we look at historic images.
Ik kwam op de hoogte van deze film via een documentaire op tv. Een zeer indringende film uit een bekend stuk geschiedenis. Een ruwe en niet tot nauwelijks bewerkte nazi propaganda film (met meerdere takes per scene en soms ongewild niet geregisseerde zaken in beeld) geeft een kijk in de gruwelen die in de Warschau Ghetto hebben plaatsgevonden. FIlm beelden worden afgewisseld met reacties van overlevenden op hetgeen zij zien en mee hebben gemaakt. Aan het einde zeer schokkende beelden waardoor de film zeer zeker niet voor iedereen is weggelegd. Ik vind het lastig om voor een stuk historie een cijfer te gaan toekennen.
IMDb -- A Film Unfinished (2010)Wikipedia -- A Film Unfinished (2010)Bekijk trailer van A Film Unfinished (2010) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over A Film Unfinished (2010)
8 / 10

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min.
Gisteravond gezien (de nachtvoorstelling van 00:07 uur op woensdag viel niet te doen qua rooster) en ik vind Skyfall persoonlijk een betere Bond-film dan Casino Royale en Quantum of Solace. Het heeft een duidelijk verhaal, is gevarieerd in de achtervolgingen, zit een interessante 'bad guy' in. Maar de bondgirl deed mij ditmaal vrij weinig, dus eens met Sander1991. Het is wel sober qua gadgets, maar goed dat heeft zo zijn redenen ;)

Al met al een prima film, maar als je niks moet hebben van Bondsfilms zul je deze ook weinig aan vinden. En als je juist Casino Royal en Quantum of Solace tof vond, zul je deze denk ik juist minder vinden. Er zitten wat mij betreft meer fragmenten in die typerend zijn voor een Bondfilm en daarom is het wat mij betreft toch zeker een aanrader. Een bondfilm zoals een bondfilm hoort te zijn, ouderwets goed!
8 / 10

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-04 15:33

ravenger

Invader

quote:

Toch wel mee eens; ik heb dat sowieso de laatste tijd heel erg met films, dan is het eerste deel prima opgezet en maken ze het dan echt veel te makkelijk af.
spoiler:
Eigenlijk gaat het al spaak op het moment dat Bond voor het eerst met Silva ontmoet op zijn eiland. Ze hebben elkaar daarvoor nog nooit ontmoet, maar toch heeft Silva zijn plan dan al in uitvoering omdat hij er kennelijk rekening mee houdt dat Bond hem oppakt, mee neemt naar London waar hij vervolgens kan ontsnappen om tijdens een public hearing van M haar om wil leggen.

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• Son Goku
  • Laatst online: 25-09-2013
quote:
Xyphoid schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:48:
Snow White and the Huntsman (2012)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 127min.
Plot: In a twist to the fairy tale, the Huntsman ordered to take Snow White into the woods to be killed winds up becoming her protector and mentor in a quest to vanquish the Evil Queen.
Ik begon met goede moed aan deze film. Helaas ben ik zeer teleurgesteld.

Het verhaal is leuk aangepast en de setting en special effects zijn goed gedaan. Maar het acteerwerk van (vooral) Kristen Stewart is zeer Star Wars Episode I - III... Waarschijnlijk heeft ze daarom zo weinig tekst.
Ook Charlize Theron bakt er niks van. Alleen Chris Hemsworth kan het acteerniveau nog een beetje omhooghalen.

Al met al niet aan te raden, tenzij je echt niks anders te kijken hebt.
4 sterren voor de special effects.
[afbeelding] 4 / 10
Grappig, ik vond Charlize juist erg sterk (iig het beste van de film)
voor de rest eens :)

I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!

• thommich
(jarig!)
quote:
Bokkie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:18:
[...]

Eerste wodka martini dronk hij al in casino royale aan de pokertafel

[...]
Oeps, daar heb je helemaal gelijk in. Ik herinnerde me de scene uit het vliegtuig in Quantum of Solace waar hij het recept uitlegt, maar da's de "Vesper" die hij daar uit legt geloof ik. (Niet zeker).
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de UBB-generator, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.

Je kunt daarnaast ook een review achterlaten op de: Filmrecensiedatabase van Bergie.