Moelijk te onderbouwen...
- er zijn teveel zwemonderdelen. Daar moet geschrapt gaan worden.
- Zelfde voor turnen. Ook daar onderdelen schrappen. Met name die disciplines die erg veel raakvlakken hebben Brug/Rek, En vooral de landencompetities, want ik vind het een individuele sport.
- Ritmische gymanstiek...Dan kunnen we alle onderdelen van Cirque du Soleil wel gaan invoeren
- Trampoline..ook niet. ZIe hierboven.
-Roeien, ook daar mag er wel wat geschrapt worden qua hoeveelheid wedstrijden. Volgens mij heb je ook een '4 met' en een 'vier zonder'.
NB: sowieso vond ik het belachelijk dat er een roeirace overnieuw gestart werd omdat bij de Engelsen het bankje kapot was. Pech/beter voorbereiden + de andere teams werden ook uit hun concentratie gehaald.
- Snelwandelen. Altijd al een rare sport gevonden. Met de beelden van gisteren kan je het beter een langzame marathon noemen.
- Synchroonzwemmen. Gewoon omdat ik het niks vind.
- Atletiek, er mogen ook wel een paar looponderdelen weg. 800/1500/5000/10000/steeplechase (een of meedere van die onderdelen)
- Paardensport: alle landenteam onderdelen. Het is gewoon een individuele sport.
- Meerdere van de 9 schietonderdelen mogen geschrapt worden.
- Moderne vijfkamp. gewoon omdat gewoon echt niemand (behalve in het winnende land) weet wat die sport op de OS doet.
- Zevenkamp, ik geef het het voordeel van de twijfel.
- Tefeltennis, landenteams. Slaat nergens op.
- Kano varen: kies of een kano of een Kajak. Niet allebei
- Baanwielrennen: is al flink in geschrapt, maar de belachelijkste staat er nog op: Keirin
-Zeilen, paar bootjes minder mag geen probleem zijn
- Schermen: pick your weapon, niet verschillende zwaarden en wederom zeker geen landenteams...
Probleem is dat het bij veel van de sporten die ik opnoem, het niet zoveel uitmaakt of ze wel of niet gehouden worden. De accomodatie is er al voor de overige onderdelen en qua tijd neemt het ook niet zoveel tijd in beslag.
Wat mag er nog bij:
+Zeilen: windsurfen vind ik dan toch wel weer anders dan al die andere bootjes waar je echt inzit (ja ik weet dat het er nu is, maar het gaat weg)
+mss iets moderners als kitesurfen, wakeboarden
+Iets met skateboarding, halfpipe of zo...
+Skeeleren, genoemd ergens hierboven, vond ik ook wel een goeie
+Honkbal, vond het wel leuk om te zien. En net als bij tennis en basketbal komt er vast een moment dat de pro's ook mee gaan doen.
+Karate, is sowieso leuker dan Judo.
+Golf, wereldwijde sport. bekend en best goed bekeken
+Polo, dat lijkt me nou wel eens leuk om te zien. Deelnemers hoeven het ook niet voor het geld te doen

Art.36 lid. 3: Een panda mag over een andere panda geen seksuele opmerkingen maken.