[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 23 24 25 26 laatste

Acties:
Reacties: 2.141
Reg. datum: 23-07-2004

quote:
jumpski schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:31:
[...]

http://www.hdmikabelshop....t-naar-hdmi-kabel-2-meter

Ik heb er nu 2 besteld voor retina en werkt perfect!
Vandaag bestellen voor 17u, heb je hem morgen in huis. ¤17,- is ook niet echt de hoofdprijs
Maar wat is nou het voordeel van zo'n kabel? Want de retina heeft al een HDMI aan boord, dus je kan toch gewoon een gewone HDMI kabel van een paar euro gebruiken?

Of wil je 2x HDMI tegelijk gebruiken?
Reacties: 173
Reg. datum: 10-04-2011

quote:
GekkePrutser schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:51:
[...]

Maar wat is nou het voordeel van zo'n kabel? Want de retina heeft al een HDMI aan boord, dus je kan toch gewoon een gewone HDMI kabel van een paar euro gebruiken?

Wellicht dat hij dit gebruikt in combinatie met een iMac of Cinema/Thunderbolt Display. Die hebben namelijk geen HDMI aansluitingen. Met deze kabel kan hij dus via HDMI van zn Retina zijn scherm projecteren op zijn iMac of Cinema/Thunderbolt display. Anders zie ik het nut ook niet in idd. Of een ander mogelijkheid: hij gebruikt meerdere monitoren en heeft zn HDMI poort al in gebruik.
Reacties: 28
Reg. datum: 05-06-2001

quote:
GekkePrutser schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:51:
[...]

Mijn schermen (2x) staan links van de retina. De TB aansluitingen zitten ook links, hoeft er geen stugge hdmi kabel om de retina gekruld te worden. Ik kom op m'n werk en doe dan 2x TB erin en de voedingskabel. Het staat iets opgeruimder.
Reacties: 273
Reg. datum: 02-03-2009

Ik ben aan het kijken voor de pro, maar zou ervaringen willen horen m.b.t. tot het geluid van de mac.
blijft de fan stil onder het kijken van een film / youtube / Skype / intensief internet met muziek luisteren etc.?

ik heb graag een stille laptop onder alle / deze omstandigen.
ik doe geen enorm zware dingen (foto/video / bewerken, gamen e.d.)
Reacties: 3.041
Reg. datum: 25-09-2005

Welke versie precies?
Ik weet uit ervaring dat de 13'' snel gaat blazen, maar de 15'' retina weer niet. De laatste blijft echt heel lang stil, pas bij een aantal minuten flink de cpu / gpu laten zweten, begint ie te blazen.

Macbook Pro 15'' retina: 2,3GHz QC i7, 16GB DDR3L, 256GB SSD, Nvidia Geforce GT 650M 1GB

Reacties: 309
Reg. datum: 06-03-2012

quote:
fespen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:51:
Ik ben aan het kijken voor de pro, maar zou ervaringen willen horen m.b.t. tot het geluid van de mac.
blijft de fan stil onder het kijken van een film / youtube / Skype / intensief internet met muziek luisteren etc.?

ik heb graag een stille laptop onder alle / deze omstandigen.
ik doe geen enorm zware dingen (foto/video / bewerken, gamen e.d.)
De 15" cMBP blijft ook stil bij dit gebruik. Hij gaat alleen blazen als de dedicated GPU aangaat. Dan loopt het snel op tot 70/80°C en gaat hij sneller draaien. Al gaat hij nooit 'blazen' in vergelijking met mijn vorige laptop. Ook niet na een aantal uur LOL spelen.

Onder het luisteren van muziek of kijken van filmpjes is die stiller dan het geluid. Dus voor mij stil genoeg.
Als ik in bed ermee surf is het de HD die ik hoor die draait. Dus dan zijn de fans stiller dan de HD . . . Met een SSD zou het dus stil zijn. (planning to do that, soon . . . )
Reacties: 273
Reg. datum: 02-03-2009

ik bedoel de 13".
maar toch hoor ik tegenstrijdige dingen.
dat de fan opkomt met flash filmpjes bv.

Ik heb de fan van mijn 13" retina nog nooit gehoord.

Browsen en muziek luisteren doe ik er veel op (Spotify). En ontwikkelen met Xcode. Verder filmpjes kijken in iTunes (iTunes U dan met name).

Alleen flash filmpjes/youtube heb ik nooit geprobeerd, ik heb er niet eens flash op staan. Gamen doe ik er ook nooit op, daar heb ik een Alienware m11x voor.

Maar de 13" bevalt me juist erg goed qua geluidsproductie. Voor mijn gebruik in elk geval.

Het enige puntje is dat hij wel een snellere GPU kan gebruiken want het scrollen is inderdaad vrij schokkerig zoals veel mensen zeggen. Ik heb er persoonlijk weinig last van (liever een superscherp scherm dan soepeler scrollen) maar als het je irriteert kan je beter wachten op Haswell.
Reacties: 340
Reg. datum: 16-10-2008

quote:
fespen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:09:
ik bedoel de 13".
maar toch hoor ik tegenstrijdige dingen.
dat de fan opkomt met flash filmpjes bv.
Heel zwaar videobewerken en gamen moet je niet op een 13 inch gaan doen.

Ik doe zelf wel eens diablo 3 en gebruik final cut x en dat gaat opzich prima, maar je moet geen programma zoals after effects zwaar gaan gebruiken.

Canon EOS 60D | 17-55mm F/2.8 | 85mmm F/1.8 USM | Canon Speedlite 430EX II | MacBook Pro 13 i7 '12 | 128gb SSD | 750gb HD

Ik vraag me af waarom locatiebepalingen niet gemaakt kunnen worden wanneer ik wifi uit heb staan.
Zit er in de chipset van het wifi gebeuren ook een soort gpsontvanger of hoe moet ik dat zien?
Thuis heb ik mijn MBP bedraad aan het netwerk hangen en wifi heb ik dan uitstaan, maar dan kan ik bijvoorbeeld met Find my iPhone mijn MBP niet vinden. Ook kan mijn MBP de tijdzone niet bepalen.
Ik dacht dat locatiebepalingen adhv het ip adres werd gedaan, maar dan zou ie ook moeten werken wanneer ik bedraad aan het netwerk hang.

Macbook Pro 15'' retina: 2,3GHz QC i7, 16GB DDR3L, 256GB SSD, Nvidia Geforce GT 650M 1GB

Reacties: 2.467
Reg. datum: 09-02-2004

quote:
RnB schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:47:
Ik vraag me af waarom locatiebepalingen niet gemaakt kunnen worden wanneer ik wifi uit heb staan.
Zit er in de chipset van het wifi gebeuren ook een soort gpsontvanger of hoe moet ik dat zien?
Thuis heb ik mijn MBP bedraad aan het netwerk hangen en wifi heb ik dan uitstaan, maar dan kan ik bijvoorbeeld met Find my iPhone mijn MBP niet vinden. Ook kan mijn MBP de tijdzone niet bepalen.
Ik dacht dat locatiebepalingen adhv het ip adres werd gedaan, maar dan zou ie ook moeten werken wanneer ik bedraad aan het netwerk hang.
Wikipedia: Skyhook Wireless

In het kort: Er is een enorme database aan SSID's/mac adressen die gekoppeld zijn aan een locatie. Er wordt dan gekeken welke SSID's in de buurt zijn en worden die opgezocht in een database.
wa' seggie?
Reacties: 2.133
Reg. datum: 01-04-2000

Moeilijk, moeilijk. Via een actie op mijn werk kan ik nu een MacBook Pro Retina 15 inch (instapmodel) kopen voor 1950 euro.. Zit erg te twijfelen om dit te doen, of te wachten tot de WWDC (actie loop maar tot 1 juni)

2940Wp met 12x 245Wp CS All black || gZeel.nl - Nederlandstalig Linux/Tech blog || SMA bluetooth & PVoutput.org HOWTO

Reacties: 155
Reg. datum: 19-04-2004

Ik denk dat ik voor dezelfde werkgever als B2 werk en zit kijken naar de 15" 2,7ghz retina voor 2475 maar vraag me af of ik ook beter kan wachten op bijv. Mediamarkt / saturn geen btw actie en haswell chipsin juni
wa' seggie?

quote:
Wingie schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:05:
Ik denk dat ik voor dezelfde werkgever als B2 werk en zit kijken naar de 15" 2,7ghz retina voor 2475 maar vraag me af of ik ook beter kan wachten op bijv. Mediamarkt / saturn geen btw actie en haswell chipsin juni
Hoi :w het voordeel wat je bij deze actie hebt, is dat de garantie 3 jaar is ipv de crappy MediaMarkt 'garantie'.

2940Wp met 12x 245Wp CS All black || gZeel.nl - Nederlandstalig Linux/Tech blog || SMA bluetooth & PVoutput.org HOWTO

quote:
B2 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:37:
[...]

Hoi :w het voordeel wat je bij deze actie hebt, is dat de garantie 3 jaar is ipv de crappy MediaMarkt 'garantie'.
Tja het lijkt erop dat de applecare nu in de prijs opgenomen is ipv dat je dit zelf kunt besluiten of je wel/niet afneemt (heb btw 3 jaar geleden bij mijn iMac ook los bijgekocht). Tenminste ik hoop dat het applecare is en niet die van de winkel zelf
wa' seggie?

quote:
Wingie schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:47:
[...]

Tja het lijkt erop dat de applecare nu in de prijs opgenomen is ipv dat je dit zelf kunt besluiten of je wel/niet afneemt (heb btw 3 jaar geleden bij mijn iMac ook los bijgekocht). Tenminste ik hoop dat het applecare is en niet die van de winkel zelf
Het is geen Applecare.

Reacties: 682
Reg. datum: 11-07-2009

Ik zou het niet doen. Een tijdje geleden kon je bij de Dixons de 2,6GHZ 8GB en 512GB SSD kopen voor 2139 euro. Ook bij de Dixons heb je 3 jaar garantie (voor wat het waard is).
De nieuwe haswell hebben een veel betere videokaart dan de huidige. Daarnaast is de retina momenteel echt het zorgenkindje van Apple. Enorm veel problemen met warmte en dode pixels.
Reacties: 2.027
Reg. datum: 18-01-2005

9 van de 10 neppe GBA-spellen die ik heb gehad hadden een stickertje achterop. Er stond ook vaak "do not open".
Reacties: 3.966
Reg. datum: 01-06-2001

quote:
Tanuki schreef op zondag 05 mei 2013 @ 08:44:
9 van de 10 neppe GBA-spellen die ik heb gehad hadden een stickertje achterop. Er stond ook vaak "do not open".
Cool!

En wat heeft dat met een MacBook Pro te maken?

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Samsung Galaxy Nexus --- Synology DS213 --- RPi met XBian

wa' seggie?

quote:
Smultie schreef op zondag 05 mei 2013 @ 08:52:
[...]

Cool!

En wat heeft dat met een MacBook Pro te maken?
Ik denk het verkeerde topic :)
Maar om terug te komen op de Retina, ik denk ook niet dat ik het ga doen. De actie loopt via de BAS groep (Mycom, dixons e.d.) vandaar de 3 jaar garantie.

Het is toch een soort gevoel bij zo'n actie dat je denkt 'ja maar het is een actie dus zal ik dan maar meedoen' terwijl mijn ratio zegt 'wacht nou even rustig af' :)
Het jammerlijke is ook dat een eigen configuratie niet mogelijk is. Nu is dat niet zo'n punt bij de Retina's maar hierdoor viel bijvoorbeeld bij mij de MacBook Air al af omdat deze standaard maar met 4GB geheugen komt. Laat staan de collega's die graag een Fusion drive in hun iMac hadden willen zetten...

En ergens denk ik misschien ook nog wel dat Apple een kleine price drop doorvoert voor de Retina's.

Reacties: 168
Reg. datum: 10-01-2011

quote:
B2 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 09:10:
[...]
En ergens denk ik misschien ook nog wel dat Apple een kleine price drop doorvoert voor de Retina's.
Price is er net nog geweest? 1.5 maand terug?

Verder vraag ik me af of de prijzen van de hierboven omschreven acties bij werkgevers zo bijzonder zijn. De rMBP is toch al verkrijgbaar vanaf 1900 in de pricewatch?
Als er echt AppleCare bij zit (of iets vergelijkbaars) dan is dat natuurlijk wel wat waard.
Vind de 'actie/korting' echter niet zo denderend klinken.
wa' seggie?

quote:
WWAS schreef op zondag 05 mei 2013 @ 09:37:
[...]

Price is er net nog geweest? 1.5 maand terug?

Verder vraag ik me af of de prijzen van de hierboven omschreven acties bij werkgevers zo bijzonder zijn. De rMBP is toch al verkrijgbaar vanaf 1900 in de pricewatch?
Als er echt AppleCare bij zit (of iets vergelijkbaars) dan is dat natuurlijk wel wat waard.
Vind de 'actie/korting' echter niet zo denderend klinken.
Volgens mij is de 15 inch niet in prijs gezakt. Ik weet niet in welke pricewatch jij kijkt, maar 1900 zie ik nergens voorbij komen. De laagste prijs is 2000 euro. 'Voordeel' van deze actie is ook dat je de aangeschafte spullen kunt betalen middels je salarisstrook.

Plop plop plop!
Reacties: 3.673

quote:
B2 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:03:
[...]

Volgens mij is de 15 inch niet in prijs gezakt. Ik weet niet in welke pricewatch jij kijkt, maar 1900 zie ik nergens voorbij komen. De laagste prijs is 2000 euro. 'Voordeel' van deze actie is ook dat je de aangeschafte spullen kunt betalen middels je salarisstrook.
Voor het topmodel retina moest ik 650,- direct afrekenen en de resterende 1800 gaat in 36 termijnen van m'n bruto loon. Daarnaast ook nog eens ruim 400,- korting en standaard 3 jaar garantie.

Op die manier betaal je geloof ik nog geen 60,- bruto in de maand, maw netto merk je er bijzonder weinig van.
Werken bij het rijk heeft zo nu en dan leuke voordeeltjes :)

Once you plop, you can`t stop!

wa' seggie?

quote:
MetaFrame schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Voor het topmodel retina moest ik 650,- direct afrekenen en de resterende 1800 gaat in 36 termijnen van m'n bruto loon. Daarnaast ook nog eens ruim 400,- korting en standaard 3 jaar garantie.

Op die manier betaal je geloof ik nog geen 60,- bruto in de maand, maw netto merk je er bijzonder weinig van.
Werken bij het rijk heeft zo nu en dan leuke voordeeltjes :)
¤ 53,55 om precies te zijn :) Totdat ik vernam dat tijdens de WWDC (zeer) waarschijnlijk de Haswell gebaseerde Retina's uit zullen komen was het topmodel Retina ook mijn keuze. Precies met dezelfde constructie.

Voor mij is het prijsverschil minder. Ik krijg standaard al 6% onderwijskorting, dus daarom maak ik nu ook de keuze om het niet te doen. Die 1800 euro via je salaris laten afrekenen kan na de actie ook gewoon.
Ik vind de PVCF actie qua Apple spul tegen vallen. Geen eigen configuratie mogelijk (terwijl dit bij de Mycom wat ook onderdeel is van de BAS groep wel mogelijk is), gedateerde hardware (terwijl bij de PC's erbij wordt vermeld dat deze pas na Juni uitgeleverd gaan worden door Haswell).
De BAS groep komt zo mooi van alle voorraad af.

Reacties: 379
Reg. datum: 06-02-2008

Ik ben in het bezit van een macbook pro 2012 13" i5 met zelf 8gb en een 256gb ssd ingebouwd, wat is nu de waarde van zon macbook ongeveer nog als ik deze eind dit jaar verkoop als er een nieuwe serie uitkomt|

En kun je een macbook beter origineel verkopen of maakt het veel mensen niet uit dat je er zelf 8gb en een ssd in hebt gezet?
Betrokken
Reacties: 419
Reg. datum: 14-01-2003

quote:
Scrtz schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:29:
Ik ben in het bezit van een macbook pro 2012 13" i5 met zelf 8gb en een 256gb ssd ingebouwd, wat is nu de waarde van zon macbook ongeveer nog als ik deze eind dit jaar verkoop als er een nieuwe serie uitkomt|

En kun je een macbook beter origineel verkopen of maakt het veel mensen niet uit dat je er zelf 8gb en een ssd in hebt gezet?
Het apparaat wordt toch meer waard als je het verbetert? Net als bij een huis dat een hogere prijs krijgt als er allerlei klusjes aan gedaan zijn om het te verbeteren geldt dit ook voor andere goederen als auto's en electronica, al komt het bij het laatste niet zo veel voor. Als je bij apple.com in de store geheugen toevoegt betaal je ook een behoorlijke prijs bovenop de normale configuratie. Dus je mag er logischerwijs meer voor vragen, maar houdt wel rekening met jaarlijkse / maandelijkse afschrijving van een product, gebruikssporen, eventuele defecten etc.

Met een rekensommetje waarbij je kijkt naar de prijs van huidige modellen met vergelijkbare configuraties en afschrijving van je eigen model kan je zelf makkelijk tot een prijs komen die heel redelijk zou moeten zijn toch?

"Ik heb ook een andere neef, en die is wel lachen"

quote:
Nickbn schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Het apparaat wordt toch meer waard als je het verbetert? Net als bij een huis dat een hogere prijs krijgt als er allerlei klusjes aan gedaan zijn om het te verbeteren geldt dit ook voor andere goederen als auto's en electronica, al komt het bij het laatste niet zo veel voor. Als je bij apple.com in de store geheugen toevoegt betaal je ook een behoorlijke prijs bovenop de normale configuratie. Dus je mag er logischerwijs meer voor vragen, maar houdt wel rekening met jaarlijkse / maandelijkse afschrijving van een product, gebruikssporen, eventuele defecten etc.

Met een rekensommetje waarbij je kijkt naar de prijs van huidige modellen met vergelijkbare configuraties en afschrijving van je eigen model kan je zelf makkelijk tot een prijs komen die heel redelijk zou moeten zijn toch?
Klopt ook wel, wist alleen niet hoe mensen hiermee om zouden gaan aangezien het Apple blijft en veel mensen alleen maar iets origineels willen. maar dit blijkt dus mee te vallen in de praktijk.
Reacties: 1.952
Reg. datum: 06-08-2005

straks maar langs icenter.
sinds november geen issues gehad met lg scherm maar heb nu wel de burn in.
daarnaast ook een deadpixel welke mij al behoorlijk irriteert.

Wel zonde dat apple geen NBD garantie heeft en dat je een 3000 euro machine 2 weken kwijt bent om scherm te vervangen..

XennOX wijzigde deze reactie 10-05-2013 21:06 (94%)

 Macbook Pro Retina 2,6/16GB/512GB |  iPad Mini 3G 16GB |  iPhone 4S 16GB |  Apple TV 2 |  Airport Extreme + Express bridged

Plop plop plop!

Hmmm ik zit in dubio.... heb zojuist op mn retina 15" een dode pixel ontdekt.
Nu heb ik wel de mazzel dat er op deze machine een Samsung scherm zit ipv van een LG. Alle verhalen die ik daar over lees... Nu weet ik dus niet of ik deze moet laten vervangen, wat overigens kostenloos kan.

Als het gaat irriteren, zou ik hem vervangen.
Er bestaat inderdaad de kans dat je een LG ter vervanging krijgt, alhoewel die kans steeds kleiner wordt. Want als ik me niet vergis, wordt er geen gebruik meer gemaakt (of tenminste in mindere mate) van de defecte schermen.

Plop plop plop!

Dat is het m nou net, ik weet niet of het me irriteert... Het is nu dus dat het me opgevallen is wel, maar andere kant zitten er dus ook best risico`s aan het vervangen.

Dan laat je het lekker zo. :)

Reacties: 209
Reg. datum: 29-09-2007

quote:
MetaFrame schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:58:
Dat is het m nou net, ik weet niet of het me irriteert... Het is nu dus dat het me opgevallen is wel, maar andere kant zitten er dus ook best risico`s aan het vervangen.
Mwah, risico's? Ik heb inmiddels mijn scherm al 3x laten vervangen bij de Store in Amsterdam en elke keer een Samsung paneel teruggekregen. Uiteraard is de kans nog wel aanwezig dat je een LG krijgt, maar persoonlijk acht ik die kans nihil.
Reacties: 1.171
Reg. datum: 10-10-2003

Ik gebruik nu al een tijd Webkit om minder last te hebben van scroll lag in Safari, maar bv. bij het aanklikken van een link in Mail wordt deze nog geopend in Safari ipv Webkit. Is er een manier om in te stellen dat Webkit de standaard browser is?

Jep, moet je bij preferences van WebKit of Safari zijn:

http://tweakers.net/ext/f/WkRVtANwud01VYeHTtz8HyCq/full.png

Reacties: 1.171
Reg. datum: 10-10-2003

Plop plop plop!

quote:
FrameWork. schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:18:
[...]

Mwah, risico's? Ik heb inmiddels mijn scherm al 3x laten vervangen bij de Store in Amsterdam en elke keer een Samsung paneel teruggekregen. Uiteraard is de kans nog wel aanwezig dat je een LG krijgt, maar persoonlijk acht ik die kans nihil.
Ah kijk, das handige feedback.
Anyhow, heb te horen gekregen dat die garantie een half jaar geld dus ik wacht nog even een paar maandjes. Weet ik ook direct of er meer bij komen in de loop van de tijd.

Reacties: 201
Reg. datum: 13-04-2003

Vrijdag mijn eerste Mac gekocht nadat mijn oude laptop was overleden. Vind dat Win8 niks en begon toch al steeds meer richting een Mac te neigen. Nadat ik bij de Mediamarkt nog even naar alle laptops had gekeken, viel me op dat er maar weinig 13" laptops met een i7 cpu beschikbaar zijn. Ook een RAM van >4GB en een degelijke harde schijf (qua schrijfruimte) blijkt tegenwoordig in de jungle van ultrabooks erg lastig te vinden te zijn (eis van een mobiele 13" laptop met videoedit mogelijkheden). Uiteindelijk dus een mooie MBP i7 aangeschaft, Vind de rentina zijn meerwaarde nog niet waard en nu heb ik ook nog upgrade mogelijkheden.

Wat me echter opviel is het grote prijsverschil in de verschillende vestigingen:

MM Bijlmer: ¤1517,-
MM A'dam Noord: ¤1529,-
MM Webshop: ¤1472,95

Heb hem uiteindelijk bij de normale vestiging voor de webshopprijs mee gekregen. Nu weet ik dat het franchise zijn, maar deze grote prijsverschillen snap ik niet....

Ach..ik heb nu een mooi appeltje. Nu nog even wennen aan OSX :)
Reacties: 43
Reg. datum: 04-09-2011

Morgenmiddag ga ik een MacBook Pro 13 inch i5-2,5GHz ophalen die ik besteld bij MyCom. Nu heb ik nog nooit met OS X gewerkt, maar altijd met Windows. Ik dacht misschien hebben jullie een aantal handige (beginners)tips of wijsheden door zaken waar jullie tegenaan gelopen zijn in het verleden bij het overstappen van Windows naar OS X.

Alvast dank
Plop plop plop!

Cunning linguist
Reacties: 9.060
Reg. datum: 29-10-2001

Of Het grote Windows naar Mac switchers topic - deel 2, dan houden we het tenminste in de GoT-familie :P

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

quote:
Prev schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:28:
Morgenmiddag ga ik een MacBook Pro 13 inch i5-2,5GHz ophalen die ik besteld bij MyCom. Nu heb ik nog nooit met OS X gewerkt, maar altijd met Windows. Ik dacht misschien hebben jullie een aantal handige (beginners)tips of wijsheden door zaken waar jullie tegenaan gelopen zijn in het verleden bij het overstappen van Windows naar OS X.

Alvast dank
Het is in het algemeen niet zo ingewikkeld hoor. Je zal wel een paar irritatie's ontdekken (ik ben ook een recente overstapper) :p. Ik stoor me er nog aan als ik iets in een map sleep dat hij het soms bovenop iets anders plaats. Waarom the fuck zou ik willen dat het daar staat. Maarja :p
Delete toets niet achter zoeken, die is er niet (dedicated, enkel met een FN backslash combo).

Ik ben gewoon gegaan voor ermee werken en als ik iets niet begreep dit opzoeken. Die lange teksten lezen zorgen alleen maar voor teveel gegeeuw bij mij :)

quote:
DaemonAngel schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Het is in het algemeen niet zo ingewikkeld hoor. Je zal wel een paar irritatie's ontdekken (ik ben ook een recente overstapper) :p. Ik stoor me er nog aan als ik iets in een map sleep dat hij het soms bovenop iets anders plaats. Waarom the fuck zou ik willen dat het daar staat. Maarja :p
Delete toets niet achter zoeken, die is er niet (dedicated, enkel met een FN backslash combo).

Ik ben gewoon gegaan voor ermee werken en als ik iets niet begreep dit opzoeken. Die lange teksten lezen zorgen alleen maar voor teveel gegeeuw bij mij :)
gewoon spelen en proberen idd, en eventueel een seconde googlen, maar in de praktijk valt het allemaal mee. gebruik windows en mac dagelijks tegenwoordig. ( sinds 2012 mbp aangeschaft )
VECTORHEAD
Reacties: 459
Reg. datum: 06-02-2010

Vandaag naar de Apple Store gegaan, mijn Macbook (Early 2011 i7) heeft last van loslatende voetjes. Was vorige week ook al geweest en toen werd er gezegt dat het onder de garantie valt als ik maar in het 2e jaar kom. Vandaag weer geweest, bereid om mijn Macbook een dagje af te staan, moet ik 20 euro voor 2 voetjes betalen?

Het klinkt heel zeurderig, maar ik vind dat best raar. Het is volgens mij geen grote ingreep om 2 nieuwe voetjes erop te plakken.

Zelf plakken een optie?

Gegroet!

Reacties: 43
Reg. datum: 04-09-2011

quote:
Thanks!
Reacties: 382
Reg. datum: 16-10-2007

Ik begrijp niet goed waarom mensen op dit moment een nieuwe Mac kopen met (waarschijnlijke) updates voor de deur. Tenzij je perse moet.
Reacties: 682
Reg. datum: 11-07-2009

Niet iedereen weet van waarschijnlijke updates, daarnaast lees je her en der dat er computer begeven heeft. Een computer is een basisbehoefte!
Reacties: 62
Reg. datum: 05-01-2008

uys, heb een vraagje..

Ik wil graag een macbook pro kopen (13 inch), maar twijfel tussen de volgende 2 opties:

1) Macbook Pro 13 inch (2,5ghz) met full upgrade --> SSD 256GB en 16GB intern geheugen. Hiermee verwijder ik de optische drive (niet nodig) en heb dus wat betreft geheugen 500GB + 256GB SSD

2) Retina Macbook Pro 13 inch (2,5 ghz) zonder extra toevoegingen (niet mogelijk).

Wat betreft prijs zitten ze beiden rond de 1500 (eerste optie is trouwens 100 euro goedkoper).

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor: Fotobewerken (photoshop, lightroom, aperture), internet/office.

Tot slot las ik ergens dat er in de zomer waarschijnlijk nieuwe modellen komen met Haswell processoren waardoor de grafische kracht omhoog gaat..

Dus lang verhaal kort:

Wat is slim, optie 1 of 2, of wachten tot de zomer?
Reacties: 575
Reg. datum: 10-01-2009

Wachten en als je het prettig vindt om op een (belachelijk lage :/ ) resolutie van 1280x800 te werken, kies dan optie 1.
Reacties: 941
Reg. datum: 09-05-2011

Als je hem niet perse nú nodig heb zou ik altijd wachten. Haswell komt 4juni uit, Apple's WWDC keynote is een week later dus wie weet zien we ze dan al. En anders kan het nooit heel lang duren denk ik.

quote:
wh00pz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:26:
Het hangt nog steeds heel erg af van je wensen en specifieke gebruik. Het scherm van de retina is erg fijn voor fotobewerken door de hogere resolutie en betere kleuren (en lagere reflectiegraad). Ik vind het heerlijk werken. Voordeel is ook dat je resoluties kan switchen, je kan veel werkruimte hebben als je het nodig hebt, en switchen naar grote maar mooi scherpe tekst als je alleen wat wil browsen of tekst schrijven.

Alleen aan de andere kant als je moet werken aan plaatjes voor websites is retina weer niet zo handig omdat je niet 1:1 pixels kan zien (al lost een extern scherm dat op). Bovendien moet je voor jezelf uitmaken of je met 128GB opslag kan leven. Voor mij was het geen enkel probleem maar het is niet mijn enige computer.

Ik zou sowieso niet meer de volle mep betalen voor de huidige modellen omdat er inderdaad geheid Haswell versies aankomen. De officiele Intel release van Haswell is begin Juni, dus binnen een maand. De vraag is wanneer Apple uitkomt met hun nieuwe modellen. De retina met name zal daar veel baat bij hebben want het scrollen gaat nogal schokkerig nu, ik heb zelf de 2.5Ghz 13" retina pro en het is inderdaad schokkerig in veel gevallen. Mij irriteert het niet zo maar Haswell gaat vast beter zijn.

Dus ik zou of wachten op een BTW actie met flinke korting (het is vakantiegeld tijd dus er komt misschien wel weer zoiets aan), of anders op de Haswell versie. Zoals gebruikelijk bij Apple is het niet bekend wanneer die precies uit gaat komen dus wat dan ook mee speelt is hoe hard je hem nodig hebt.

Ik had de mijne een maand of twee geleden ook in de '15% korting op alle laptops' actie bij de Saturn en hij kostte toen 1309 euro. Die kostenbesparing vond ik wel opwegen tegen het gebrek aan Haswell, maar ook dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken :)

GekkePrutser wijzigde deze reactie 15-05-2013 12:57 (7%)

Reacties: 62
Reg. datum: 05-01-2008

Bedankt voor de reacties.
Ik kan wel 1 of 2 maanden wachten. Zal dus wachten op de WWDC. Ik hoop dat ze daar worden aangekondigd (ervaring leert dat na aankondiging het geen maand duurt voor ze in de shops liggen). Als ze niet worden aangekondigd wordt het pas september met hun nieuwe bijeenkomst, en dat vind ik wel wat laat.. Het hangt dus een beetje van de WWDC af.. Zou mooi uitkomen met de vakantietijdgeld en acties zoals je zei GekkePrutser..

Als ik trouwens kijk op forum van verwachtingen WWDC zie ik meesten reageren dat ze alleen op softwarevlak dingen verwachten (ios en os x). Ik hou mijn hart vast :)

128GB is voldoende, heb een USB 3.0 externe disk waar mn foto's op staan..
Conclusie: WWDC Haswell? wachten, WWDC geen Haswell? 13 inch Retina..
Reacties: 941
Reg. datum: 09-05-2011

Het zal voornamelijk om software gaan ja. Maar het gaat enkel om een specbump dus ze zullen er sowieso geen keynote voor inlassen. Het kan zoals wel vaker het geval afgedaan worden in 5min.

Mijn macbook retina is weer terug na korte week.
gelukkig in een keer nu samsung scherm en geen dead pixels meer:)

 Macbook Pro Retina 2,6/16GB/512GB |  iPad Mini 3G 16GB |  iPhone 4S 16GB |  Apple TV 2 |  Airport Extreme + Express bridged

quote:
uys, heb een vraagje..

Ik wil graag een macbook pro kopen (13 inch), maar twijfel tussen de volgende 2 opties:

1) Macbook Pro 13 inch (2,5ghz) met full upgrade --> SSD 256GB en 16GB intern geheugen. Hiermee verwijder ik de optische drive (niet nodig) en heb dus wat betreft geheugen 500GB + 256GB SSD

2) Retina Macbook Pro 13 inch (2,5 ghz) zonder extra toevoegingen (niet mogelijk).

Wat betreft prijs zitten ze beiden rond de 1500 (eerste optie is trouwens 100 euro goedkoper).

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor: Fotobewerken (photoshop, lightroom, aperture), internet/office.

Tot slot las ik ergens dat er in de zomer waarschijnlijk nieuwe modellen komen met Haswell processoren waardoor de grafische kracht omhoog gaat..

Dus lang verhaal kort:

De huidige 13 inch Retina zal ik niemand aanraden. Een pauper grafische kaart icm met een te hoge resolutie gaan niet samen.

quote:
uys, heb een vraagje..

Dus lang verhaal kort:

Vermits ze dan beide evenveel kopen vind ik de retina een betere optie.
Zelf heb ik de gewone 15" MBP gekozen. (om mezelf niet te herhalen, mijn reden voor mijn keuze heb ik hier Daemon Angel's webblog: Mac keuzehulp guide en hier productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" review door DaemonAngel uitgeschreven).

Ik zou wel zeker wachten tot haswell er is. Zeker nu we zo dichtbij zijn. Release van Haswell was juni gepland. Dus integratie ervan kan augustus, september zijn.
Je zit dan niet alleen met een pas geupdate laptop, die dus meer waard is, maar ook een versie die het retina scherm misschien beter kan aansturen. De huidige chip is echt niet voldoende voor de retina schermen.
Ook is voor fotobewerking de snellere chip wel handig altijd.

quote:
DaemonAngel schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:36:
[...]

Vermits ze dan beide evenveel kopen vind ik de retina een betere optie.
Zelf heb ik de gewone 15" MBP gekozen. (om mezelf niet te herhalen, mijn reden voor mijn keuze heb ik hier Daemon Angel's webblog: Mac keuzehulp guide en hier productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" review door DaemonAngel uitgeschreven).

Ik zou wel zeker wachten tot haswell er is. Zeker nu we zo dichtbij zijn. Release van Haswell was juni gepland. Dus integratie ervan kan augustus, september zijn.
Je zit dan niet alleen met een pas geupdate laptop, die dus meer waard is, maar ook een versie die het retina scherm misschien beter kan aansturen. De huidige chip is echt niet voldoende voor de retina schermen.
Ook is voor fotobewerking de snellere chip wel handig altijd.
Je zegt het zelf, waarom zou de 13 inch retina beter zijn dan de pro? Over 15 inch geef ik je gelijk maar 13 inch retina is gewoon een slecht product.

quote:
magnifor schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:52:
[...]
Je zegt het zelf, waarom zou de 13 inch retina beter zijn dan de pro? Over 15 inch geef ik je gelijk maar 13 inch retina is gewoon een slecht product.
Daarmee doe je de 13" wel een beetje tekort vind ik. Natuurlijk, hij heeft wat zwakkere punten en het scrollen van pagina's met veel afbeeldingen is daar één van. En ja ik zou er nu geen meer kopen zo aan de vooravond van Haswell. Maar dat geldt voor elk Ivy Bridge model.

Maar er is prima met de 13" te werken als je er gewoon op werkt en niet met een stopwatch in de hand de FPS gaat zitten tellen. De 15" draait net zo goed op de HD4000 als je op accu werkt en niets met OpenGL of video aanspreekt, en die moet nog meer pixels aansturen. En je hebt wel de voordelen van het retina scherm zoals de schaalbare resolutie en mooie kleuren. Ik vind hem zelf heerlijk om op te werken en ik zou voor geen goud terug willen naar de non retina pro. Ik merk zelfs dat als ik hem op mijn werk gebruik, hem niet meer op het externe scherm zet omdat het interne zo prettig werkt.

Trouwens vraag ik me af of Haswell wel zo veel verbetering gaat brengen, aangezien er verschillende GPU varianten zijn en de beste variant (GT3e) alleen in de duurdere quadcores zit, die de 13" niet gaat krijgen. Ik zou niet meer verwachten dan een 20-30% verbetering in GPU op de 13". Verder heeft AnandTech ook al vastgesteld dat het schokkerige scrollen meer te maken heeft met de single-core rendering engine van Safari dan met de GPU.

Het is gewoon een afweging die je moet maken als je er een koopt. Maar zoals ik al zei: Op dit moment zou ik geen enkele Mac kopen want Haswell staat nu echt voor de deur en zal waarschijnlijk ook wat verbetering op andere punten zoals accuduur bieden.
Reacties: 89
Reg. datum: 30-01-2010

Heb sinds gisteren weer een rMBP 13'', (Nadat ik mijn 15 inch retina had verkocht en daarna een MBA tijdelijk had). Ik zou ook nooit meer terugwillen naar een non Retina. Merkte al meteen dat ik de Air qua design wel super vond, maar na een half jaar Retina ik toch 'verwend' was en terug wilde. Ik moet zeggen, dat ik inderdaad soms even wat snelheid mis als ik naar beneden scroll, maar dat is ook wel het enige. Qua accu is het zelf nog meer een vooruitgang op de 13 Air heb ik het gevoel.
Reacties: 79
Reg. datum: 21-10-2010

Mag ik vragen waarom je uiteindelijk van de 15" naar de 13" retina ging? 15" te groot?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Van 13'' naar een 15'' zou een logischere keus zijn geweest. Maar terug, dan kan ik me alleen indenken dat je het ''sjouwen'' niks vond. Alhoewel dat met de 2kg die de 15'' weegt ook wel meevalt.

heb beide retina in handen gehad maar 15 inch wint het van de 13 alleen al is het de dedicated graphics.
gewicht verschil vind ik wel mee vallen.

Ik heb hem inderdaad weggedaan omdat hij te groot was. Daarnaast gebruikte ik hem niet waarvoor hij echt bedoeld was. Ik typt vooral documentjes en af en toe een website in elkaar zetten, Photoshop en Apature.
Ook heb ik nog een iMac hier staan, dus als ik echt even wat zwaar werk moet doen ga ik daar toch liever achter zitten.

Daar kan ik wel inkomen.
Maar vind je de 13'' dan zoveel kleiner dan de 15'' rMBP? Ik heb ze ook beide in mijn handen gehad en ik vond het grootte verschil marginaal. Dat kan voor jou natuurlijk anders zijn, maar de 13'' heeft toch wel veel nadelen t.o.v. de 15'', zeker als je gewoon het geld ervoor hebt.

quote:
RnB schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:08:
Daar kan ik wel inkomen.
Maar vind je de 13'' dan zoveel kleiner dan de 15'' rMBP? Ik heb ze ook beide in mijn handen gehad en ik vond het grootte verschil marginaal. Dat kan voor jou natuurlijk anders zijn, maar de 13'' heeft toch wel veel nadelen t.o.v. de 15'', zeker als je gewoon het geld ervoor hebt.
Denk als je zoals martijn nog een ander desktop systeem hebt staan waar je zware taken op kunt doen hier sowieso sneller achter gaat zitten. Dan maakt het dus ook meteen een stuk minder uit hoe groot je laptop (macbook) is. Op een iMac/desktop heb je dan toch meteen alle beschikbare ruimte die je nodig hebt.

Precies. En misschien voelen de verschillen niet groot, in het dagelijks gebruik merk je dat toch echt wel. Hij paste met moeite in mijn (rug)tas.

Ik neem mijn normale MBP 13"ook vaker mee in de trein na school, maar je voelt inderdaad toch wel dattie duidelijk aanwezig is, scheelt dat ik dan amper tot geen boeken verder bij me heb maar anders was het zeker geen pretje geweest.

quote:
Scrtz schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Denk als je zoals martijn nog een ander desktop systeem hebt staan waar je zware taken op kunt doen hier sowieso sneller achter gaat zitten. Dan maakt het dus ook meteen een stuk minder uit hoe groot je laptop (macbook) is. Op een iMac/desktop heb je dan toch meteen alle beschikbare ruimte die je nodig hebt.
Ja, dat is waar. Ik gebruik mijn 15'' als primair systeem, dan liggen de factoren toch wel anders. Misschien was ik ook wel naar een 13'' gegaan, als ik een iMac als primair systeem had, ondanks de negatieve kijk dat ik erop heb.

Ik sleep overigens mijn MBP ook overal naartoe en ik heb er weinig last van. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. ;)

Reacties: 12
Reg. datum: 21-09-2011

Een vraagje voor de rMBP bezitters: ik zou graag wat gebruikerservaringen willen wat betreft de kijkervaring voor je ogen na verloop van tijd. Raken deze ook minder snel vermoeid door het retinascherm? Ik kijk zelf vaak voor mijn werk hele dagen lang naar een MBP scherm, en dat merken mijn ogen behoorlijk. Ik vraag me af of ik daar bij de rMBP minder last van zou hebben, maar recensies hoor je hier helaas niet over.
Apple Consultant
Reacties: 2.651
Reg. datum: 09-03-2005

Krijg er geen last van in ieder geval. Maar heb de schermhelderheid ook nooit helemaal op z'n hoogst.

15" Retina MacBook Pro | 27" Thunderbolt Display | Mac mini Server | AppleTV 3 | AirPort Extreme | AirPort Express | iPod touch 8GB | iPod shuffle | iPhone 5 | iPad 3 32GB WiFi + 4G ::::: Sony 55EX720 | PlayStation 3 | Xbox360 | Logitech Z-5500

Reacties: 210
Reg. datum: 14-06-2006

quote:
Roos9 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:35:
Een vraagje voor de rMBP bezitters: ik zou graag wat gebruikerservaringen willen wat betreft de kijkervaring voor je ogen na verloop van tijd. Raken deze ook minder snel vermoeid door het retinascherm? Ik kijk zelf vaak voor mijn werk hele dagen lang naar een MBP scherm, en dat merken mijn ogen behoorlijk. Ik vraag me af of ik daar bij de rMBP minder last van zou hebben, maar recensies hoor je hier helaas niet over.
In principe is het zo dat hoe meer pixels-per-inch hoe rustiger het is voor je ogen. Als je naar buiten kijkt, zien je ogen beeld op "volledige resolutie," daar worden je ogen ook niet vermoeid van. Hoe dichter je daarbij in de buurt komt, hoe beter het is voor je ogen. Het rMBP scherm is een aangename verbetering ten opzichte van het scherm van de MBP. Vooral de scherpere tekst is een uitkomst, maakt het lezen van lappen tekst veel prettiger.

Wat ik zelf vaak doe als ik veel moet werken met programma's met veel wit, zoals Word, Excel, Pages, etc. is de kleuren negatief instellen (Control-Alt-Command + 8, moet soms wel eerst vikje aanzetten bij Toetsenbord snelkoppelingen). Dan wordt al het wit zwart, rood word blauw, etc., en vice-versa. Ik merk dat dat veel rustiger is voor m'n ogen. Maar dat kan ook gewoon aan mijn ogen liggen natuurlijk! Ik denk dat het komt doordat het scherm soms nog wel eens licht wil reflecteren, wat met veel wit irritant kan zijn.

Trouwens, als je ook 's avonds veel gebruikt maakt van de laptop is F.lux een echte aanrader. In het begin een beetje wennen, maar daarna wil je niet meer zonder. Past als de zon onder gaat de warmte van je scherm aan (beetje oranje gloed, maar valt na een paar dagen niet meer op). Maakt het kijken naar je scherm 's avonds en 's nachts veel aangenamer en rustiger voor je ogen.

Kortom: Ja, het rMBP scherm is rustiger voor de ogen dan het MBP scherm. Ik weet niet of je het verschil tussen een non-retina iPhone en retina iPhone hebt gezien, dat is ook een stuk rustiger voor je ogen. Het is bij een rMBP en MBP iets minder duidelijk, maar wel aanwezig.
Plop plop plop!

Ja je merkt het absoluut, stukken rustiger!

Ik zit overigens met een vraag, welke tas is aan te raden voor het dagelijks vervoer van een macbook pro 15" retina? Ik kan niet echt wat vinden en wat ik wel vind is me net iets te duur :(
Iemand goede suggesties?

Reacties: 285
Reg. datum: 19-03-2005

quote:
MetaFrame schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:45:

Ik zit overigens met een vraag, welke tas is aan te raden voor het dagelijks vervoer van een macbook pro 15" retina? Ik kan niet echt wat vinden en wat ik wel vind is me net iets te duur :(
Iemand goede suggesties?
Is geen tas maar wel echt handig... de BookBook

Ik vind de retina inderdaad rustiger kijken, bovendien vind ik ook de reflecties duidelijk minder en dat geeft veel extra rust aan de ogen (al gaat die vergelijking niet op ten opzichte van de matte 15" want die reflecteert natuurlijk nog minder). Qua verlichting heb ik er ook geen last van, ik merk wel dat de retina sowieso wat minder fel op de hoogste stand is dan de gewone MBP.

Het belangrijkste punt vind ik nog wel dat je de resolutie zo makkelijk kan scalen. Als ik met tekst werk of moe ben dan knal ik hem omlaag en leest het prettig, en werk ik met Xcode dan zet ik hem juist hoger (dus minder te scrollen). Ik vind het heerlijk om nu niet meer bij aankoop een resolutie te kiezen (goedkoop of high-res) en daar dan aan vast te zitten.

Ik moet wel zeggen dat ik nooit hele dagen op het ding werk, omdat het nou eenmaal niet mijn enige computer is.

quote:
RnB schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:01:
[...]

Ja, dat is waar. Ik gebruik mijn 15'' als primair systeem, dan liggen de factoren toch wel anders. Misschien was ik ook wel naar een 13'' gegaan, als ik een iMac als primair systeem had, ondanks de negatieve kijk dat ik erop heb.

Ik sleep overigens mijn MBP ook overal naartoe en ik heb er weinig last van. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. ;)
Ja precies, scheelt dat jij nog de retina variant hebt en die dus alweer een stukje lichter is als een normale MBP. Zou inderdaad nooit mijn 13" als primair systeem willen hebben, iig zou i kdan een externe monitor oid aansluiten.
quote:
Roos9 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:35:
Dat kan ik je wel verzekeren ja. Je zou ook kunnen overwegen om een extern beeldscherm te pakken als dit tot de mogelijkheid behoort binnen je werk. De hele dag op een normale MBP 13/15" werken lijkt me verschrikkelijk.
Davaĭ Bepa!
Reacties: 10.964
Reg. datum: 01-03-2003

quote:
MetaFrame schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:45:

Iemand goede suggesties?
Hier staat een hoop tussen, misschien zit er wat bij :) http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1391592

Ik zit zelf ook vaak de hele dag achter m'n 15" rMBP en heb nog nooit last van m'n ogen gehad. Behalve als ik lange tijd op Windows werk waar het toch soms lastig is de goede instellingen te vinden voor verschillende programma's qua resolutie/DPI.

www.dutracing.nl

Reacties: 12
Reg. datum: 21-09-2011

Super bedankt voor de reacties! Het lijkt erop dat ik ga beginnen met sparen. Een extern beeldscherm is niet echt een optie omdat ik regelmatig op reis ben en soms moet verhuizen voor mijn werk (zit nu ook in het buitenland), en dus geen grote spullen mee kan slepen. De rMBP zou dus ideaal zijn.

Dat F.lux werkt ook erg prettig. Ook erg handig dat hij zichzelf uitschakelt zodra je een video oid afspeelt. Want op die momenten wil je natuurlijk geen veranderde kleurweergave.
Plop plop plop!

quote:
Thanks! Heb een aantal mooie tassen gevonden!

Reacties: 320
Reg. datum: 19-11-2006

Vandaag kreeg ik te horen van de apple man dat vanaf volgende week de prijzen van de huidige macbooks gaan sterk dalen.
Reacties: 1.555
Reg. datum: 15-06-2004

Prijzen van MacBooks dalen niet (of zelden) en zeker niet vlak vóor een Apple Event. Tel daarbij op dat ze 2 maanden geleden nog in prijs gedaald zijn lijkt het me sterk waar jou 'apple man' deze info vandaan heeft.

RobbieB wijzigde deze reactie 21-05-2013 19:47 (128%)

RobBerends.com | Flickr | Bioloog | NEX-5n - 16-50 - 55 1.4 |

quote:
kardox schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:50:
Vandaag kreeg ik te horen van de apple man dat vanaf volgende week de prijzen van de huidige macbooks gaan sterk dalen.
Dan wacht ik dit nog even af kan tot 1/6 via mijn werk mijn geliefde 15" retina bestellen maar als op de WDCC de nieuwe worden getoond dan houdt ik mijn geld nog wel even in mijn portemonnee

quote:
RobbieB schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:44:
Prijzen van MacBooks dalen niet (of zelden) en zeker niet vlak vóor een Apple Event. Tel daarbij op dat ze 2 maanden geleden nog in prijs gedaald zijn lijkt het me sterk waar jou 'apple man' deze info vandaan heeft.
Sterker nog hij zei neem maar een kijkje vanaf zondag met een knipoog erbij en meer mocht hij niet vertellen.

quote:
Wingie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:08:
[...]

Dan wacht ik dit nog even af kan tot 1/6 via mijn werk mijn geliefde 15" retina bestellen maar als op de WDCC de nieuwe worden getoond dan houdt ik mijn geld nog wel even in mijn portemonnee
ik zal zondag kijkje nemen
Reacties: 5.470
Reg. datum: 23-06-2003

quote:
kardox schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:50:
Yep, heb dit ook vernomen vaneen Apple insider
quakelen
Reacties: 1.051
Reg. datum: 17-12-2001

En is dit tijdelijk tot nieuwe versies of nieuwe standaard prijzen? Ik vind 2000+ te veel geld voor laptop. Het is niet te verkopen aan mijn vriendin ;)

 iMac 27' i3 3,2GHz 12Gig -  Macbook Air 13' i5 1,7GHz 4Gig -  iPad3 A5X 1Ghz 32GB WiFi 1Gig -  iPhone 5' a6 +/-1200Mhz 16GB 1Gig | All 's R Running On flash

Reacties: 297
Reg. datum: 19-02-2009

Nou ik ben benieuwd. Wie is de "Apple man" eigenlijk?

Wat ik nog meer herriner is dat de prijs van de Pro retina 13 inch vervangen worden en komt ongeveer op de zelfde prijs van Air 13 inch. Een verlaging van ong 300 euro. En dat gaat bij alle modellen gebeuren.
Reacties: 1.555
Reg. datum: 15-06-2004

Geen prijsverlagingen, maar iDays van 25 mei t/m 1 juni. 150 euro korting op alle macs.

RobbieB wijzigde deze reactie 22-05-2013 10:08 (6%)

RobBerends.com | Flickr | Bioloog | NEX-5n - 16-50 - 55 1.4 |

quote:
RobbieB schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:
Geen prijsverlagingen, maar iDays van 25 mei t/m 1 juni. 150 euro korting op alle macs.
Idd, apple insiders weten zelf ook niets van prijzen af. Al een aantal keer gehad dat de verkopers bij een Apple store minder goed op de hoogte zijn dan ik (dankzij tweakers en macrumors :-) ).

Wat je wel hebt is dat als eenmaal de nieuwe lijn er is ze de oude verkopen aan korting. Maar dit is zelden meer dan 150 euro. Dus dan kan je nu al even goed je slag slaan. Als je 150 euro korting kan combineren met onderwijskorting zit je aan een mooie deal. Zelfde als ik gedaan heb met mijn MBP en de enige manier dat ik het ooit zou kopen (zoals ik aangaf in men review vind ik het ding te duur voor wat het is aan de volle prijs.)
Reacties: 471
Reg. datum: 13-08-2009

De store is momenteel in ieder geval niet bereikbaar (we'll be back..).

Prijsverlaging zou leuk zijn, maakt de 13' retina voor mij ineens een stuk interessanter.

RDMA wijzigde deze reactie 22-05-2013 10:47 (45%)

Grote kans dus dat er nieuwe modellen worden aangekondigd als ze nu met kortingen komen

quote:
Scrtz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:48:
Grote kans dus dat er nieuwe modellen worden aangekondigd als ze nu met kortingen komen
Niet echt hoor. Vorige keer hebben ze ook op voorhand geen prijsverlaging gedaan.
De zomer komt eraan dus dan komt apple al wel eens met een back to school aan. (of is dit pas later? Ik dacht dat het al ergens rond juni begon)
Reacties: 471
Reg. datum: 13-08-2009

Voor zover ik het kan beoordelen lijkt het alleen op wat aanpassingen op de site voor vaderdag.

quote:
RDMA schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:15:
Voor zover ik het kan beoordelen lijkt het alleen op wat aanpassingen op de site voor vaderdag.
Agree, ik heb net ook gekeken.
Ik zie in de store zelf ook wel wat aanpassingen. Maar allemaal design style aanpassingen. Andere buttons en andere menu's enzo.
Ziet er wel beter uit xD
Reacties: 981
Reg. datum: 19-05-2003

quote:
RobbieB schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:
shit .. net een iMac gekocht :/ weliswaar met vergelijkbare korting maar geen aanpassingsmogelijkheden. Anders had ik er wel een Fusion Drive bijgenomen.

Ben benieuwd of het waar is. De jongen bij de Xando keek een beetje verbaast toen ik het vroeg, maar zei meteen dat hij van niets wist. Heb net de Retina gekocht + een Airport Extreme. Zou me erg lullig voelen als het daadwerkelijk waar is.
Reacties: 33
Reg. datum: 27-07-2010

quote:
martijnmartijn schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:02:
Ben benieuwd of het waar is. De jongen bij de Xando keek een beetje verbaast toen ik het vroeg, maar zei meteen dat hij van niets wist. Heb net de Retina gekocht + een Airport Extreme. Zou me erg lullig voelen als het daadwerkelijk waar is.
Ben bang voor je dat 't waar is:

http://www.icentre.nl/idays#.UZ0snJVf7R0

Erg jammer dat het vanmiddag glashard werd ontkent.. Nouja ik zit nog in de 2 weken van het ruilen. Dus mocht de winkel echt lastig gaan doen, ruil ik ze gewoon om.

quote:
martijnmartijn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:58:
Erg jammer dat het vanmiddag glashard werd ontkent.. Nouja ik zit nog in de 2 weken van het ruilen. Dus mocht de winkel echt lastig gaan doen, ruil ik ze gewoon om.
Goed plan, heb ik ook ooit gedaan :-).
Ze zeiden dat ze de korting niet meer konden fixen. Teruggegeven en een nieuwe gekocht. LOOL xD
Verkoper zei dat hij er niets aan kon doen om de korting te geven, maar dat het op die manier ook werkte.
Reacties: 419
Reg. datum: 24-04-2008

quote:
DaemonAngel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:25:
[...]

Idd, apple insiders weten zelf ook niets van prijzen af. Al een aantal keer gehad dat de verkopers bij een Apple store minder goed op de hoogte zijn dan ik (dankzij tweakers en macrumors :-) ).

Wat je wel hebt is dat als eenmaal de nieuwe lijn er is ze de oude verkopen aan korting. Maar dit is zelden meer dan 150 euro. Dus dan kan je nu al even goed je slag slaan. Als je 150 euro korting kan combineren met onderwijskorting zit je aan een mooie deal. Zelfde als ik gedaan heb met mijn MBP en de enige manier dat ik het ooit zou kopen (zoals ik aangaf in men review vind ik het ding te duur voor wat het is aan de volle prijs.)
Bij welke reseller was dit het geval? De link hieronder (iCenter) geeft aan dat het niet icm met de studentenkorting is.

(A) “What is this?” (M) “You mean, besides incredibly awkward?"

Pagina: 1 ... 23 24 25 26 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012