Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[WP7] Windows Phone 7.8 - OS Discussie en ervaringen

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-10 09:38
http://i46.tinypic.com/286zhh0.png
Microsoft heeft tijdens haar Windows Phone 8-persconferentie laten weten dat huidige Windows Phone 7.5-smartphones geen update krijgen naar het nieuwe platform. Wel wordt sommige functionaliteit overgeheveld naar de huidige smartphones middels Windows Phone 7.8.

In Windows Phone 7.8 staat het nieuwe startscherm centraal. De mogelijkheid om de tiles naar grootte aan te passen zal met deze update gerealiseerd worden.
Deze 7.8-variant zal verder over een paar functies beschikken die ook terug te vinden zijn in WP 8, die later bekend gemaakt zullen worden.

Microsoft heeft ook laten weten dat apps die nu op WP7.5 draaien ook op WP8 kunnen draaien, maar apps die voor WP8 gemaakt zijn zullen niet op WP7.5 en WP7.8 gaan draaien. Deze nieuwe vorm van fragmentatie lijkt een nieuwe doorn in het oog van ontwikkelaars die apps maken voor het OS.

http://i47.tinypic.com/236sua.png

http://i48.tinypic.com/2m60mya.png
  • Nieuw startscherm, gelijk aan Windows Phone 8
  • Bing foto van de dag als achtergrond op vergrendelingsscherm
  • 20 Thema kleuren
  • Rechtstreeks zoeken met Google in Internet Explorer
  • Vernieuwd startlogo
  • Vernieuwd Office icoon
  • Vernieuwd Xbox icoon
http://i48.tinypic.com/o8z6g3.png
http://i49.tinypic.com/4g429g.png
Video's met betrekking tot Windows Phone 7.8, het nieuwe startscherm is nu nog meer te personaliseren.

Hands-on met Windows Phone 7.8 i.c.m. Nokia Lumia 900:

http://i49.tinypic.com/ds4jm.png

Wietsee. wijzigde deze reactie 18-12-2012 11:31 (255%)

regenthet.in: weten waar het regent

• Sake
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:24
En Windows Phone 7.8 krijgt zijn eigen site:
Rudolph also announced the creation of a new page on WindowsPhone.com where Microsoft will post news about new features for 7.8, including “all of the killer new apps that are coming to Nokia Lumias.” These include Words with Friends and Draw Something.
http://www.microsoft.com/...ndows-phone-7-5-news.aspx

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:15
Laat die draw something maar achterwege, speelt inmiddels toch niemand meer..

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 25-10 18:04

StrongArmLance

StrongArmLance

quote:
spNk schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:54:
Laat die draw something maar achterwege, speelt inmiddels toch niemand meer..
second that, net als wordfeud in die tijd

*kristan is een old school windows phoner uit de tijd dat er nog geen 10000 apps in de market waren :)

StrongArmLance wijzigde deze reactie 30-06-2012 19:26 (20%)

• Sake
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:24
Het ging ook niet om die 2 apps.
Maar dat MS blijkbaar een aparte site gaat onderhouden specifiek voor WP 7.8.
.

Sake wijzigde deze reactie 30-06-2012 22:58 (10%)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:08

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heb vandaag voor het eerst eens even goed zitten kijken naar die nieuwe interface. Zoals zij hem nu presenteren vind ik het maar rommelig ogen. Ik zou zelf die mini tiles groeperen in een blok van een gewone tile. Dus bijv. werkmail, berichten, privemail en whatsapp als vier minitiles in 1 normale "berichten" tile. Daarmee hou je nog een beetje de mooie interface van WP7 in tact.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

McBoom

Unicorn

Gelukkig kun je dat zelf bepalen. Ik vind het wel een goed idee, want sommige tiles hoeven van mij niet zo groot, maar ik wil ze wel op m'n homescreen. Die van de Marketplace bijvoorbeeld, die heb ik er alleen maar staan om in n opslag te kunnen zien of er updates zijn :) En ik ben eigenlijk ook wel blij dat die brede zwarte rand aan de rechterkant nu ook weg is, maar daar verschillen sommigen ook nog wel van mening over :P

"Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn. None shall pass." Ganner Rhysode - Star Wars: Traitor XBL: McBoom Box

• misterdoom
  • Laatst online: 25-10 19:55

misterdoom

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
PaT schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:40:
Heb vandaag voor het eerst eens even goed zitten kijken naar die nieuwe interface. Zoals zij hem nu presenteren vind ik het maar rommelig ogen. Ik zou zelf die mini tiles groeperen in een blok van een gewone tile. Dus bijv. werkmail, berichten, privemail en whatsapp als vier minitiles in 1 normale "berichten" tile. Daarmee hou je nog een beetje de mooie interface van WP7 in tact.
Ik denk dat er veel denkwerk gaat in het "mooi" maken van de interface voor de voorstellingen.
Maar of het echt praktisch is is een andere vraag.

Ik denk dat er inderdaad betere mogelijkheden zijn en dat kan je dus inderdaad mooi zelf instellen.

Wat ik wel vermoed is dat de interface misschien wat beter tot z'n recht gaat komen om schermen met een hogere resolutie maar we zullen wel zien.

• fruitbakje
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02-10 18:34
Nou maar hopen dat er nog veel meer is wat je eindelijk zelf een beetje aan kan passen. Met enkel een tiletje resizen wordt WP echt niet compleet customizable...

• EgMaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-10 15:02
Ik zou graag een 2e lag tiles willen zien: Op het beginschem 1 tile, die dan (alsof het een map is) een andere groep tiles laat zien als je erop tapt. Die hoofd-tile zou zelfs dynamisch kunnen zijn, met de info uit de onderliggende tiles...

Maarja, je kunt niet alles hebben, en ik ben al heel tevree met mijn WP7 scherm :)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:20
quote:
fruitbakje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:09:
Nou maar hopen dat er nog veel meer is wat je eindelijk zelf een beetje aan kan passen. Met enkel een tiletje resizen wordt WP echt niet compleet customizable...
En daar zit ik ook niet op te wachten :)

• Darx-Jordi
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-06 22:14
Gaat deze update eindelijk ervoor zorgen dat whatsapp een plekje krijgt op het lockscreen? ;(

Darx-Jordi wijzigde deze reactie 02-07-2012 01:05 (32%)

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
quote:
Darx-Jordi schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:41:
Gaat deze update eindelijk ervoor zorgen dat whatsapp een plekje krijgt op het lockscreen? ;(
daar heb ik niet over gehoord, ik denk dat deze functionaliteit pas in wp8 zit.

• Darx-Jordi
quote:
badluckboy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:32:
[...]

daar heb ik niet over gehoord, ik denk dat deze functionaliteit pas in wp8 zit.
Hoe kan zoiets essentieels nou missen? :(

• InZane
  • Laatst online: 22:34

InZane

Papa van Ruben en Amber!

quote:
Darx-Jordi schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Hoe kan zoiets essentieels nou missen? :(
Sinds wanneer is WhatsApp essentieel? :?

Denon | B&W | Cabletalk | Ixos | Oehlbach | Monster Cable | PSN: InZaneNL

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Omdat het by-design gewoon niet in WP7 zit. Misschien dat dat bij WP8 anders is (geen idee).

• Darx-Jordi
quote:
InZane schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Sinds wanneer is WhatsApp essentieel? :?
Mijn mobiel gebruik ik toch t meest voor WhatsApp ;(

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk eerder dat dit aan de kant van development ligt bij WA dan bij WP, net zoals het lang duurde voordat er uberhaubt smilies in kwamen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-10 16:48

BM

Moderator Spielerij

Burn that Metal

quote:
SinergyX schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:42:
Denk eerder dat dit aan de kant van development ligt bij WA dan bij WP, net zoals het lang duurde voordat er uberhaubt smilies in kwamen.
Dat is niet waar. Het is in WP7 tot op heden niet mogelijk voor 3rd party applicaties om berichten op het lockscreen te zetten. Heeft niks met WA of anders partijen te maken. Die zullen allemaal dolgraag willen :)

Denk dat hier met WP8 wel verandering in komt. Wellicht met beperkingen (alleen door MS goedgekeurde apps ofzo), maar ik kan me niet voorstellen dat het helemaal niet mogelijk iets. Het is gewoon onhandig om alle apps die notificaties hebben verplicht 'in beeld' op je homescreen te moeten hebben om te kunnen zien of er iemand is geweest die je een berichtje gestuurd heeft.

Xbox Gamercard | iRacing profiel
Even the dark has a silver lining

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
BM schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:44:
Dat is niet waar. Het is in WP7 tot op heden niet mogelijk voor 3rd party applicaties om berichten op het lockscreen te zetten. Heeft niks met WA of anders partijen te maken. Die zullen allemaal dolgraag willen :)
Bedoelde dat het dus 'by design' niet in WP heeft gezeten, was WA bji de ontwikkeling van WP al in de spotligt geweest, had het dus gewoon in style van facebook&MSN (en berichten) er wel bij kunnen komen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Om toch nog wat vaagheden de wereld uit te helpen, in wp7.8 is de verandering niet alleen de metro interface van wp8. Hopelijk maakt Microsoft snel bekent welke mogelijkheden er nog meer komen.

• McBoom
  • Nu online

McBoom

Unicorn

Ik ben er niet zo heel erg bang voor dat je met 7.8 een compleet gecastreerde WP8 komt te zitten. Natuurlijk vind ik het jammer dat we geen WP8 krijgen, maar met een 7.8 waar je veel dingen van WP8 terugziet ben ik ook content. Persoonlijk mis ik de in-app betalingen niet en als consument zullen de professionele toevoegingen mij ook niet erg boeien. En qua apps? Zolang WP7 nog de grootste userbase heeft van de twee zie ik ook niet in waarom devs alleen voor WP8 zullen gaan ontwikkelen, mits ze per se de extra functionaliteiten van 8 moeten/willen gebruiken. Maar zolang dat niet het geval is en de apps van WP7 ook onder 8 werken...... Ik heb er wel vertrouwen in dat we straks niet met een 'dood' OS zitten. :)

"Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn. None shall pass." Ganner Rhysode - Star Wars: Traitor XBL: McBoom Box

• vali
  • Nu online
Er is wat meer uitgelekt wat we kunnen verwachten van de 7.8 update. MS wilt toch nog meer brengen naar de niet Wp8 toestellen.

http://www.everythingwm.c...-feature-comparison-leaks

• hAl
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 24-10 15:45
quote:
vali schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:42:
Er is wat meer uitgelekt wat we kunnen verwachten van de 7.8 update. MS wilt toch nog meer brengen naar de niet Wp8 toestellen.

http://www.everythingwm.c...-feature-comparison-leaks
Ik zie daar vrijwel niks meer in behalve dat er een datasmart app komt voor WP 7.8 om je dataverbruik te kunnen bijhouden. De andere zaken die daar staan zitten ook al in WP7.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Buiten de browser is er dan toch niets nieuw? Office werkt al via 'de cloud', skype is al een aparte app en voice command is meer een gimmick dan een feature.

• hAl
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 24-10 15:45
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:20:
Buiten de browser is er dan toch niets nieuw? Office werkt al via 'de cloud', skype is al een aparte app en voice command is meer een gimmick dan een feature.
De browser is ook al IE9 op WP 7.5. Dat is dus ook niet nieuw.

• vali
  • Nu online
Ik weet dat er vele opties al bestaan op 7.5.. Hoop persoonlijk dat ze meer bekent maken. Datasmart werkt wel onwijs goed( tenminste wat ik zag in Windows 8 )

PaT wijzigde deze reactie 10-07-2012 13:15 (0%)

• fruitbakje
Aangezien ze pas een paar maanden geleden hadden besloten dat de huidige generatie geen WP8 zou krijgen, zullen ze misschien nu zelf nog niet weten wat ze wel en wat ze niet werkbaar kunnen krijgen in WP7.8. En dat er daarom dus nog vrij weinig duidelijkheid is.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
fruitbakje schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:13:
Aangezien ze pas een paar maanden geleden hadden besloten dat de huidige generatie geen WP8 zou krijgen, zullen ze misschien nu zelf nog niet weten wat ze wel en wat ze niet werkbaar kunnen krijgen in WP7.8. En dat er daarom dus nog vrij weinig duidelijkheid is.
Is dat dan niet onlogisch? Ze beslissen eerst geen WP8 op oude toestellen te zetten, maar daarna pas kijken waarom niet en wat er dan wel over te zetten is? Kan begrijpen dat de keuze uit commericieel oogpunt is gedaan, maar scheef blijft het. Zeker als straks XDA het wel voor elkaar weet te krijgen om WP8 op Wp7 toestellen te laten draaien (zoals WP7 op WM-based toestellen).

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:32

Caelorum

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:18:
[...]Zeker als straks XDA het wel voor elkaar weet te krijgen om WP8 op Wp7 toestellen te laten draaien (zoals WP7 op WM-based toestellen).
Mja, door het niet te ondersteunen (lees niet te doen) is het makkelijker en sneller om WP8 te ontwikkelen. Je hebt immers intern minder resources nodig, want 1 je hoeft niet rekening te houden met dat bijv. de NFC chip niet aanwezig is in veel WP7 toestellen en je kan rustig breaking changes doorvoeren zonder druk te maken om een upgrade pad.
Dat het straks dan eventueel toch kan is mooi meegenomen, maar dit bevrijd MS wel van de taak hier rekening mee te houden en te onderzoeken of een toestel wel of niet kan worden geupgrade. Tevens is het richting de huidige gebruikers een stuk eenvoudiger om te zeggen "je toestel krijgt geen upgrade naar WP8", dan "Je toestel krijgt misschien een upgrade, maar dat weten we nog niet zeker".

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Natuurlijk is het ontwikkel-technisch stuk interessanter, maar het is initieel de huidige WP7 gebruikers die de opvolger aan de man moeten brengen, buiten een verloren Nokia reclame ben ik voor WP7 nog nooit wat tegengekomen. En je zal middels deze actie genoeg mensen tegen verkeerde been hebben geschopt die niet bepaald positief meer zijn over MS en zijn telefoon. (ik zal zelf wel 2x nadenken voor ik weer een WP-based toestel neem).

• fruitbakje
Ik bedoelde dat ze eerst hebben gekeken of ze gewoon het hele WP8 OS op de de huidige generatie konden zetten. Daar hebben ze lang over gedaan, en ze zijn tot de conclusie gekomen dat het niet effectief zou zijn (vanwege een kosten baten verhaal of user-experience of echt technische tekortkomingen of weet ik veel).
Drna gingen ze dus kijken hoe ze zo veel mogelijk functionaliteit van WP8 in WP7.8 kunnen krijgen, wat een hl ander verhaal is. Skype is bijvoorbeeld helemaal geintegreerd in WP8, en waarschijnlijk al helemaal af. Nu moeten ze dus opeens kijken wat ze moeten doen om zoveel mogelijk van de WP8 functionaliteit van Skype in WP7.8 te krijgen. Konden ze eerst in principe de huidige Skype app afschrijven, nu moeten ze er toch weer 2 zeg maar onderhouden. Kan je nagaan hoe moeilijk het blijkbaar is om WP8 op de huidige toestellen te zetten, dat ze dit alternatief liever kiezen.
Maar aangezien ze dus pas een paar maanden geleden het over de nieuwe boeg hebben gegooid van 'WP7.8 voor oud en WP8 voor nieuw' ipv 'WP8 voor iedereen', moeten ze nu dus heel WP7.8 eigenlijk nog bekijken.

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 25-10 21:13
aan de ene kant is het nog wel "ok" dat MS besloten heeft de huidige toestellen een "flinke" update te geven maar aan de andere kant snap ik wel dat de Tweakers zich bestolen voelen. Mijn vriendin heeft laatst een Lumia 710 gekocht die zou er vrij weinig van merken dat er geen WP8 op kan.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03:37

Matthijs Hoekstra

Windows Platform Development

quote:
fruitbakje schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:25:
Ik bedoelde dat ze eerst hebben gekeken of ze gewoon het hele WP8 OS op de de huidige generatie konden zetten. Daar hebben ze lang over gedaan, en ze zijn tot de conclusie gekomen dat het niet effectief zou zijn (vanwege een kosten baten verhaal of user-experience of echt technische tekortkomingen of weet ik veel).
Drna gingen ze dus kijken hoe ze zo veel mogelijk functionaliteit van WP8 in WP7.8 kunnen krijgen, wat een hl ander verhaal is. Skype is bijvoorbeeld helemaal geintegreerd in WP8, en waarschijnlijk al helemaal af. Nu moeten ze dus opeens kijken wat ze moeten doen om zoveel mogelijk van de WP8 functionaliteit van Skype in WP7.8 te krijgen. Konden ze eerst in principe de huidige Skype app afschrijven, nu moeten ze er toch weer 2 zeg maar onderhouden. Kan je nagaan hoe moeilijk het blijkbaar is om WP8 op de huidige toestellen te zetten, dat ze dit alternatief liever kiezen.
Maar aangezien ze dus pas een paar maanden geleden het over de nieuwe boeg hebben gegooid van 'WP7.8 voor oud en WP8 voor nieuw' ipv 'WP8 voor iedereen', moeten ze nu dus heel WP7.8 eigenlijk nog bekijken.
bron van deze insight in het WP productteam?

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 25-10 14:24
quote:
vali schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:12:
Ik weet dat er vele opties al bestaan op 7.5.. Hoop persoonlijk dat ze meer bekent maken. Datasmart werkt wel onwijs goed( tenminste wat ik zag in Windows 8 )
Het is wel wachten en wachten op functies die bij andere OSen gewoon echt gigantisch standaard zijn..

Bij Android heb je ook volledig beheer van je data. Waarschijnlijk uitgebreider als in WP8.
http://files.computertota...roid-4.0_datagebruik1.png

Wanneer komt WP nou met functies die andere OSen niet heeft? Want anders slaat het nooit aan. Je moet met iets innovatiefs komen. Kom niet aan met de UI dat is puur smaak. Dat kan je mooi en lelijk vinden.
WP moet even met wat killer features komen. Maar zoals we een beetje gewend zijn van Microsoft blijven ze achterover leunen en schrikken ze af en toe wakker... zoals bij de UI verandering. Maar het lijkt alsof ze nu weer op hun kont blijven zitten??

• vali
  • Nu online
quote:
Texamicz schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:10:
[...]

Het is wel wachten en wachten op functies die bij andere OSen gewoon echt gigantisch standaard zijn..

Bij Android heb je ook volledig beheer van je data. Waarschijnlijk uitgebreider als in WP8.
http://files.computertota...roid-4.0_datagebruik1.png

Wanneer komt WP nou met functies die andere OSen niet heeft? Want anders slaat het nooit aan. Je moet met iets innovatiefs komen. Kom niet aan met de UI dat is puur smaak. Dat kan je mooi en lelijk vinden.
WP moet even met wat killer features komen. Maar zoals we een beetje gewend zijn van Microsoft blijven ze achterover leunen en schrikken ze af en toe wakker... zoals bij de UI verandering. Maar het lijkt alsof ze nu weer op hun kont blijven zitten??
Je kan het ook zo bekijken, wanneer komt android met een stabiele interface? Ze tonen pas in 4.1 een "iets"stabielere home screen. Iets wat in build 7004 (anno 2010) allang aanwezig was bij wp7.0. Bij android kan het nog steeds voorkomen dat een app heel de telefoon laat vastlopen.

Daarnaast zijn er zat mogelijkheden getoont (kleine google search en gij zult vinden) die zeer inoverend zijn en IOS en Android nog steeds niet hebben.

vali wijzigde deze reactie 14-07-2012 11:59 (10%)

• fruitbakje
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:15:
[...]

bron van deze insight in het WP productteam?
0,0.
Het was een overpeinzing, die, nu ik het teruglees, meer als een statement overkwam. Zo is ie niet bedoeld!
Persoonlijk vind ik deze speculatie ook helemaal niet negatief uitpakken voor MS. Ik heb eerder begrip voor hoe het gaat dan onbegrip. Tenminste, als ik in de goeie richting zit met m'n theorie ;)

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 25-10 16:51
Wanneer is windows 7.8 beschikbaar?

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:32

Caelorum

Dat is nog niet bekend. Wel is bekend dat ze nog steeds bezig zijn en gezien de recente vragen vanuit MS richting de gebruikers gok ik dat het op zijn vroegst begin maart 2013 zal zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lang genoeg uitstellen tot mensen weer genoeg hebben van WP7 (en de vele aandacht naar WP8), zodat ze vanzelf overgaan naar WP8 of ander OS :P

• Wietsee.
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:13:
Lang genoeg uitstellen tot mensen weer genoeg hebben van WP7 (en de vele aandacht naar WP8), zodat ze vanzelf overgaan naar WP8 of ander OS :P
En dat lijkt helaas ook te gebeuren, het is wel heel akelig stil over de 7.8 update.

• denemio
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 25-10 13:05
Windows phone 7.8 (7.10.8835.35) bevalt mij wel goed, de kleinere tiles zijn super handig. Het is alleen jammer dat als je een webpagina op je start screen pint dat deze faalt als je hem kleiner maakt. Het wordt dan een klein grijs blokje.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
denemio schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:23:
Windows phone 7.8 (7.10.8835.35) bevalt mij wel goed, de kleinere tiles zijn super handig. Het is alleen jammer dat als je een webpagina op je start screen pint dat deze faalt als je hem kleiner maakt. Het wordt dan een klein grijs blokje.
Wat ook in de tekst van WP7.nl staat, het lijkt alsof die 8835/8845 builds gewoon de 'demos' waren van wat er mogelijk zou kunnen zijn in WP7.8

Gezien het feit dat MS nu een miljard in advertenties heeft gestoken rond Windows 8 (neem aan in zijn geheel), zal die de komende maanden volledige prioriteit krijgen, ik ga voor 2013.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-10 00:39
is er tijdens de presentatie van wp8 nog iets gezegd over de 7.8 update?

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:52
Tijdens de presentatie niet. Maar volgens Nokia 'soon'. Onduidelijk is hoe snel dat is. Bron: http://www.wp7.nl/24054/n...er-windows-phone-7-8-soon

<edit>
En nu gaat het er toch op lijken dat WP7.8 dit jaar nog komt: http://wmpoweruser.com/wi...werUser+%28WMPowerUser%29 </edit>

coenox wijzigde deze reactie 31-10-2012 13:24 (34%)

• Wietsee.
Er is meer nieuws inmiddels, linkje ook toegevoegd in de topic start.

• Seroo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-10 08:42
Ik ben benieuwd. Het zou leuk zijn als de fast resume functie van WP8 ook naar 7.8 komt. Scheelt een hoop geklooi met whatsapp. Verder mis ik niet echt iets in 7.5, maar je zult zien dat als 7.8 er is je niet meer terug wilt :P.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vertaling zegt:
het delen van de agenda met behulp van de functie Club

Zou Club dan niet gewoon de vertaling van Room zijn? :D

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
SinergyX schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:16:
Vertaling zegt:
het delen van de agenda met behulp van de functie Club

Zou Club dan niet gewoon de vertaling van Room zijn? :D
Dat lijkt mij wel...

• Noisia
hmm goed nieuws! Overigens mag de hele agenda app wel op de schop in wp7.8 Naar mijn mening is deze atm erg karig. Met name het ontbreken van een goed weekoverzicht mis ik erg.

• fruitbakje
quote:
Noisia schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:51:
Overigens mag de hele agenda app wel op de schop in wp7.8 Naar mijn mening is deze atm erg karig. Met name het ontbreken van een goed weekoverzicht mis ik erg.
Volgens mij was de Calendar app in WP8 niet anders dan in 7.5* ? Dus dan zal ie in 7.8 ook niet anders zijn lijkt me. Nog steeds even karig idd.

*Bij de Tweakers WP8 review wordt er niets over gezegd maar bij de W8 review staat er wl een kopje "De ingebouwde apps: Mail, Calendar, Internet Explorer en meer". Maar daar wordt verder in de tekst de Calendar app natuurlijk niet meer genoemd.

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:27

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Moet zeggen ik was toch enigszins teleurgesteld in WP8, met name qua vernieuwingen tov WP7.
Mede daardoor kijk ik nu toch wel uit naar WP7.8, met name het start scherm.
Verder ben ik nog erg tevreden met mijn HTC Titan.

Surface 2 64 GB | Lumia 920 | XBOX360

• fruitbakje
Het klinkt een beetje vreemd. Uitkijken naar kleine broertje WP7.8, terwijl je al teleurgesteld bent in de grote broer WP8...
Het is de gedachte "WP8 voegt weinig dingen toe waar mensen (o.a. ik) om vroegen. Hierdoor heeft WP8 weinig toegevoegde waarde boven 7.8 en daarom blijf ik (straks) lekker bij 7.8"

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 25-10 20:40

mvds

Oud, is het nieuwe hip!

Ik blijf ook bij mijn Lumia 800, het enige wat me tegenstaat is de accuduur...

het nieuwe startscherm zou wel erg welkom zijn... Maar ik stoor me niet aan de huidige.

- Leeg -

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01:25
Als ze (Nokia) 7.8 al tonen in China dan kan het toch niet meer lang duren zou je hopen...

Today, Nokia China put up a “Lumia Experience Store” at Raffles City, Shanghai, allowing shoppers to try out the Nokia Lumia phones as well as the Microsoft Surface. The Nokia Lumia 510 was available as one of the demo devices, but perhaps more interestingly a Nokia Lumia 900 running Windows Phone 7.8 was shown.

http://www.liveside.net/2...nokia-lumia-900-in-china/

• CAP-Team

CAP-Team

quote:
fruitbakje schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:40:
Het klinkt een beetje vreemd. Uitkijken naar kleine broertje WP7.8, terwijl je al teleurgesteld bent in de grote broer WP8...
Het is de gedachte "WP8 voegt weinig dingen toe waar mensen (o.a. ik) om vroegen. Hierdoor heeft WP8 weinig toegevoegde waarde boven 7.8 en daarom blijf ik (straks) lekker bij 7.8"
Ik bedoel meer, welke (killer) features heeft WP8 die WP7(.8) niet heeft. NFC? Rooms? Ja OK, op den duur komen er meer WP8-only apps. Begin volgend jaar maar eens kijken voor een Lumia 920 of wellicht een Microsoft Surface Phone ;)

En natuurlijk er zijn wel verbeteringen, en uiteindelijk zal ik wel overgaan naar een WP8 toestel, maar ik zie momenteel de noodzaak nog niet zo.

• fruitbakje
Ik snapte het, ik heb een beetje hetzelfde! Dat was ook de zin over de toegevoegde waarde.
Ik wacht rustig op de kleinere modellen...

• Wobblier
  • Laatst online: 24-10 17:03
Microsoft heeft aangekondigd Live Messenger te gaan vervangen door Skype.

http://tweakers.net/nieuw...vervangen-door-skype.html

Wat voor gevolgen heeft dat voor Windows phone 7 gebruikers? Wordt de messenger uit de 'berichten' hub verwijderd uit 7.8 of wordt dat onderdeel straks gewoon niet meer bruikbaar?

Of krijgen we skype integratie zoals WP8 dat ook heeft? De skype app zoals die nu is is niet bruikbaar.

Wobblier wijzigde deze reactie 07-11-2012 09:20 (15%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gezien het pas begin volgend jaar gaat worden omgezet, hebben ze nog tijd zat om dat in 7.8 te verwerken/bedenken.

• taurgis
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10-07 11:45
Het zou me sterk verbazen dat ze dit niet implementeren. Zou een serieuze kopstoot zijn tegen early adopters als ze het niet doen.

Maar ja, het kan altijd. Tot ze het officieel bevestigen is het raden. Er zijn ook geruchten aan de gang dat XBOX Music toch naar wp 7 komt.

taurgis wijzigde deze reactie 07-11-2012 10:18 (14%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, zou niet de eerste kopstoot zijn :+
Maar die eerste vertaalde berichten refereerde wel naar die 'room' feature, ik neem aan dat skype dan ook volledig in de 'hub' wordt opgenomen. Maarja, het blijft maar stil rond 7.8 (deze maand is natuurlijk 100% WP8, als het meezit wat info in december :P).

• Noisia
toch blijf ik het vreemd vinden dat telefoons van een jaar oud geen update krijgen naar WP8. De Lumia 800 en de HTC Titan zijn voorbeelden van toestellen die ik erg geschikt vind om toch de nieuwe software op te laten draaien.

Ik moet zeggen dat Apple dit beter voor elkaar heeft. Daar worden toestellen lang goed ondersteund en de oude toestellen (iphone 3gs uit 2009) krijgen een uitgeklede versie van de nieuwe software.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Noisia schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:59:
toch blijf ik het vreemd vinden dat telefoons van een jaar oud geen update krijgen naar WP8. De Lumia 800 en de HTC Titan zijn voorbeelden van toestellen die ik erg geschikt vind om toch de nieuwe software op te laten draaien.

Ik moet zeggen dat Apple dit beter voor elkaar heeft. Daar worden toestellen lang goed ondersteund en de oude toestellen (iphone 3gs uit 2009) krijgen een uitgeklede versie van de nieuwe software.
Het blijft een keuze, Apple heeft maar 1 lijn telefoons en kan hier alles in bepalen (inclusief gekozen hardware van oude en nieuwe series), dit geval lijkt het een 'alles of niets' principe en ze gaan (hopelijk) voor de next best thing, 7.8.

Kijk voor de grap eens hoeveel android telefoons 'officieel' nog updates krijgen naar nieuwe OS, 2 generaties oud en support daarvanuit stopt alweer.

• CAP-Team

CAP-Team

Dit komt toch puur door de wijziging in architectuur? Een 286 kon ook geen Windows 95 draaien.

In theorie zou een telefoon met WP8 ook op WP9 moeten kunnen draaien, vooropgesteld dat deze nog steeds op de Windows 8 / Windows 9 kernel draait.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De architectuur in dat opzicht is weinig veranderd, beide zijn Qualcomm's. Zelfde verhaal was bij 6.5->7, een HD2 kan gewoon alles t/m WP7.8 draaien, ondanks er ook een HD7 uitkwam.

Het grootste verschil is single tegen dual/quadcore, aannemelijk dat WP8 op een WP7 in theorie dus te langzaam zou draaien, aangezien ze W8 als 'nieuw platform' willen hebben, wil je daar natuurlijk geen traaglopende telefoons tussen hebben.

Daarnaast, als je de originele slideshow bekijkt van de eerste 7.8 berichtgeving, is het nog niet eens 100% zeker dat alle WP7 toestellen wel de 7.8 update gaan krijgen.

• spNk
  • Laatst online: 00:15
Het was toch gewoon zo dat er een stukje hardware is welke zorgt voor "secure boot" waardoor WP8 gewoon niet kan draaien op de WP7.5 devices?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TPM chip is dat volgens mij, dat zou nog wel eens voor problemen zorgen, andere kant kunnen ze magische dingen bij XDA, het is niet de eerste keer dat ze hardware 'locks' er uit weten te slopen.

Er is wel een theorie, geruchten gaan dat de HD7 gebruikt is voor de bouw van WP8, net zoals de HD2 gebruikt werd voor WP7 (dit was ook deels de reden dat HD2 WP7 kon draaien, er waren drivers 'beschikbaar').

Maar inmiddels is de HD2 alweer zo oud dat development aardig stil ligt en de HD7 nooit echt populair genoeg is geweest om soortgelijke development op gang te krijgen.

Maar per saldo, eerst maar eens nieuws krijgen over de reguliere 7.8 update :)

SinergyX wijzigde deze reactie 08-11-2012 13:15 (6%)

• Constantijn XI
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 03:31
Gaan de WP7.8 ook de 3rd party dubbele tiles krijgen? Ik heb tot nu toe nergens een plaatje met zo'n tile gezien, op de MS/HTC apps na.

Zou wel jammer zijn als we alleen maar normale en kleine tiles mogen gaan gebruiken.

• coenox
Als het waar is, krijgt WP 7.8 toch nog wat meer dan ik had verwacht, oa verbeterd lock screen, 20 thema kleuren en de mogelijkheid om MP3 naar ringtones om te zetten. En multimedia files via bluetooth delen.

Bron: http://wmpoweruser.com/wi...ked-nokia-training-slide/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerst maar eens wachten op een mogelijke update datum, features zien we dan wel weer :P

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-10 19:02
WP8 is een stuk zwaarder dan WP7, je ziet dan ook dat de minimum specs voor WP8 een stuk hoger liggen.

Ik vraag me wel af of ik nog WP7.8 op mijn telefoon krijg te zien, ik mag inmiddels een nieuw abo nemen dus zit te wachten op de Lumia 920, dus als die eerder komt dan zal ik nooit kunnen genieten van 7.8.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• fruitbakje
quote:
Benjamin- schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:37:
WP8 is een stuk zwaarder dan WP7, je ziet dan ook dat de minimum specs voor WP8 een stuk hoger liggen.
Is dat zo, het eerste deel? En zijn het hogere minimum specs of meer ondersteunde hardware?
quote:
Ik vraag me wel af of ik nog WP7.8 op mijn telefoon krijg te zien, ik mag inmiddels een nieuw abo nemen dus zit te wachten op de Lumia 920, dus als die eerder komt dan zal ik nooit kunnen genieten van 7.8.
Soms is het jammer dat ik zo getraind ben in begrijpend lezen door m'n NL leraar vroeger...

• coenox
quote:
Sluit me aan bij fruitbakje. Dit is wel een beetje dubbel. Je kunt ook zeggen:

In een parallel universum had je kunnen zeggen:
quote:
Ik mag een nieuw abo nemen, maar gelukkig laat de Lumia 920 nog even op zich wachten. Ik kan straks dus nog even volop genieten van 7.8.

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-10 19:02
Lezen is een vak? Dit is gewoon correct Nederlands hoor.

Hoezo is het dubbel? Ik vind het gewoon jammer dat WP7.8 zolang op zich laat wachten, tegen de tijd dat het dus uitkomt heb ik er geen lol van. Jouw 'correctie' slaat dan ook nergens op. Aub dus eerst lezen ipv forum vol spammen.
quote:
Is dat zo, het eerste deel? En zijn het hogere minimum specs of meer ondersteunde hardware?
De kernel is veranderd van de CE kernel (waar o.a. alle Windows Mobiles op draaide) naar de NT kernel (waar ook XP, Vista, 7 en 8 op draaien), dit heeft voor veel compatibiliteit gezorgd, echter wel tegen de prijs dat het OS zwaarder is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Benjamin- schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:48:
De kernel is veranderd van de CE kernel (waar o.a. alle Windows Mobiles op draaide) naar de NT kernel (waar ook XP, Vista, 7 en 8 op draaien), dit heeft voor veel compatibiliteit gezorgd, echter wel tegen de prijs dat het OS zwaarder is.
Volgens mij is er nog geen duidelijk bewijs dat WP8 ook daadwerkelijk 'zwaarder' is dan WP7, er is nog niemand (en ws komt er niemand) die WP8 draaiend heeft (zal krijgen) op een WP7 of CE based toestel.

• fruitbakje
quote:
Benjamin- schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:48:
Lezen is een vak? Dit is gewoon correct Nederlands hoor.
Grammaticaal wel. Maar 'als de 920 eerder uitkomt dan 7.8, dan kan ik niet genieten van 7.8 (of 'krijg ik het niet te zien op m'n telefoon')' is een beetje vreemd. Ik denk namelijk dat de meeste mensen dat eigenlijk vrij makkelijk kunnen. Of ze het willen (en/of doen) is een tweede. Maar het kan wel. In tegenstelling tot wat jij zegt. Of er is iets magisch bij jou aan de hand. In dat geval heb ik niets gezegd.
Met andere woorden, we snappen natuurlijk wat je bedoeld. Maar je 'als/dan' redenatie klopt logischerwijs niet helemaal. Het is nogal lelijk Nederlands (doch grammaticaal/spelling technisch correct)

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 25-10 18:49

Robkazoe

quote:
SinergyX schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:51:
[...]

Volgens mij is er nog geen duidelijk bewijs dat WP8 ook daadwerkelijk 'zwaarder' is dan WP7, er is nog niemand (en ws komt er niemand) die WP8 draaiend heeft (zal krijgen) op een WP7 of CE based toestel.
Gaat ook niet gebeuren. In de WP8 toestellen zit een speciale chip die de bootloader beveiligt. Die moet eerst gekraakt worden en daarna ge-emuleerd worden want de chip zit fysiek in de WP8 toestellen. Wordt een lastig verhaal denk ik.

BTW, wat is een goede rom voor 7.8 om te installeren?

Robkazoe wijzigde deze reactie 15-11-2012 23:05 (4%)

• mvds

mvds

Oud, is het nieuwe hip!

Volgens mij had die dual core chip meer te maken met het feit dat mensen de hardware van de eerste WP telefoon outdated vonden tegenover al dat dual en quad core geweld die Android en iOS phones nodig leken te hebben dan dat het echt noodzakelijk is voor het OS. Maar dat kan ik mis hebben hoor.

WP 7 draait tenslotte ook prima op een single core, en het lijkt mij sterk dat dat bij WP 8 ineens anders zou zijn.

- Leeg -

• gauchov6
quote:
WP 7 draait tenslotte ook prima op een single core, en het lijkt mij sterk dat dat bij WP 8 ineens anders zou zijn.
Een OS en de apps moeten natuurlijk ook mulit-core ondersteunen. Windows Phone 7 (ook 7.8 dus) is gebaseerd op de Windows CE kernel, en WP8 op de NT kernel. Die laatste ondersteund veel meer mogelijkheden en configuraties.

• mvds

mvds

Oud, is het nieuwe hip!

quote:
gauchov6 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:55:
[...]

Een OS en de apps moeten natuurlijk ook mulit-core ondersteunen. Windows Phone 7 (ook 7.8 dus) is gebaseerd op de Windows CE kernel, en WP8 op de NT kernel. Die laatste ondersteund veel meer mogelijkheden en configuraties.
Ja klopt, maar het feit dat ie het KAN wil niet zeggen dat het NODIG is. :)

De methode die WP7 hanteerd dat apps die op de achtergrond draaien op een soort van halt staan totdat ze weer actief gemaakt worden vind ik prima werken :) Daar heb je dus ook echt geen multi core voor nodig :)

Ik zie het nut niet (op mijn telefoon) om meerdere apps tegelijk actief te hebben. :) Dus voor mij is het een prima oplossing.

- Leeg -

• gauchov6
WP 7.8 RTM? :Y

http://wmpoweruser.com/no...ming-in-a-matter-of-days/

There our tipster, and all the other attendees, were told by the head of Nokia Asia Pacific Developer himself that Windows Phone 7.8 has RTM’ed this week, and that we should expect the update to be released to devices in a matter of days to weeks, but certainly not all the way into 2013.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:20
quote:
obsidian schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:38:
Volgens mij had die dual core chip meer te maken met het feit dat mensen de hardware van de eerste WP telefoon outdated vonden tegenover al dat dual en quad core geweld die Android en iOS phones nodig leken te hebben dan dat het echt noodzakelijk is voor het OS. Maar dat kan ik mis hebben hoor.

WP7 draait idd prima, maar third-party apps zijn op WP8 echt een hl stuk sneller! En daarnaast moet je natuurlijk ook mee met de concurrentie... Als Android al quad core CPU's heeft, kan jij niet aan komen met je single-core, hoe goed die ook performt.

• fruitbakje
quote:
Ramon schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:00:
Als Android al quad core CPU's heeft, kan jij niet aan komen met je single-core, hoe goed die ook performt.
Alleen als de consument specifiek om dual en quad cores vraagt (aangezien ontwikkelaars en fabrikanten het waarschijnlijk niet vragen, aangezien het performance technisch dus niet nodig is).
Ik denk ook wel dat WP7 te lijden had door het feit dat ze niet (konden) adverteren met dual en quad cores. Maar hoeveel ze nou echt geleden hebben...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leuk, wil je een mailtje sturen over de update van je phone:

Op de WP site van MS:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/contact-us

Via dat kom je bij:
https://gethelp.live.com/nl-nl/Pages/default.aspx

Via update support -> contact kom je dan bij:
https://gethelp.live.com/...ct=WP7&Topic=Updating your Phone&ForumID=226241

Dan heb je of keuze community forums (waar ook 0.0 over 7.8 staan buiten 'weten we niet') en andere Contactmogelijkheden. Klik je op die laatste:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/contact-us

Sta je weer daar :D

• macindroid
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 20:27
interessant nieuws:
quote:
Het lijkt erop dat kopers van een Windows Phone 7.5-telefoon nog even kunnen genieten van hun toestel. Na de update naar versie 7.8 zit er nog een significante update aan te komen, zo blijkt uit gelekte interne documentatie van Nokia.
bron: Telegraaf..
http://www.telegraaf.nl/d...Windows_Phone_7.8___.html

en verder nog:
quote:
Windows Phone 7.8 heeft RTM-status bereikt
http://www.techzine.nl/ni...t-rtm-status-bereikt.html

macindroid wijzigde deze reactie 20-11-2012 09:35 (17%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Dit doet vermoeden dat er dus nog een nieuwe versie van het doodlopende platform uitkomt.
Doet eerder vermoeden dat als ze eindelijk 7.8 uitrollen ze over een jaar nog eens kijken of er nog iemand werkt met WP7, dat geval gaan ze nog rustig half jaartje werken aan vervolg update :P

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-08 15:26
ik denk dat ze zeker rooms moeten inbouwen wil het op windows phone 8 een beetje tractie gaan krijgen.

overigens... nu ik er zo over nadenk, waarom geen rooms in windows 8?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-10 16:48

BM

Moderator Spielerij

Burn that Metal

quote:
justice strike schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:52:
ik denk dat ze zeker rooms moeten inbouwen wil het op windows phone 8 een beetje tractie gaan krijgen.
Lijkt me een goed idee. Het rooms principe lijkt een aardig concept, maar met alleen WP8 als ondersteund platform is het wel erg magertjes op dit moment.
quote:
overigens... nu ik er zo over nadenk, waarom geen rooms in windows 8?
Wie zegt dat dat niet nog komt? MS is welliswaar een groot bedrijf, maar ook zij hebben zo hun beperkingen qua mankracht :p

Xbox Gamercard | iRacing profiel
Even the dark has a silver lining

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze zouden wel een enorme basis kunnen opbouwen dan, als je een dan met WP8 en Win8 dezelfde rooms kan gebruiken, kunnen niet-WP gebruikers dus via hun Win8 alsnog werken binnen zo'n room.

• Wietsee.
LG devices krijgen geen update naar Windows Phone 7.8
quote:
Reactie klatenservice LG:

Dear Sir,
Thank you for contacting our customer support.
We wish to kindly inform you that it is not expected to introduce software update for your version of the E900 to 7.8.
If you have additional questions, please contact us again.
Sincerely,
M ********* **
LG Electronics Poland.

Startpost gepdate met daarin de bevestigen en geruchten over de 7.8 update.

Wietsee. wijzigde deze reactie 23-11-2012 20:10 (89%)

• Chevalley
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 24-10 12:58
quote:
New Boot Screen – Reflects Microsoft’s new Windows Phone logo and actually matches that of Windows Phone 8
•New Start screen – The earlier confirmed 3-sizes for Tiles
•New Core apps re-design – Xbox Games, Office and Store all get updated with new logos
•20 Accent colors – We saw this with Windows Phone 8 and now 7 .8 too gets 10 new accent colors (plus one for OEMs or carriers to customize)
•Live Lock screen Wallpaper – Users can now take advantage of Bing wallpaper, which dynamically updates every day. We’re not sure if this extendable to third party applications as in Windows Phone 8 but presumably it is possible.
•Nokia Network+ settings – we’ve seen this in current Lumia 810/820/822 and 920 devices where Nokia adds some advanced network configurations, such as call forwarding, call waiting and SMS options

Finally, there are some advanced changes that only Nokia is applying to their Lumia line as these are OEM customizations. Some of these should make folks very happy:
• Bluetooth sharing of non-DRM multimedia files
• More ringtone editing abilities
• Contact transfer and sharing app upgrade with new features
Dit zou erin moeten zitten volgens WPCentral.
http://www.wpcentral.com/...get-detailed-hands-report

• bth27
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 06-12-2013
quote:
Wietsee. schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:05:

[...]

Startpost gepdate met daarin de bevestigen en geruchten over de 7.8 update.
Dit lijkt me toch eerder een geval niet goed ingelichte helpdesk.

Mango was er ook voor de firmware update van LG

• Noisia
Een release Van wp 7.8 in China over enkele weken
http://wmpoweruser.com/wi...eks-says-microsoft-china/?

• coenox
Volgens een nieuw gerucht komt 7.8 as. woensdag uit, bron : http://wmpoweruser.com/ru...be-released-on-wednesday/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Now we have had a tip saying we can expect the OS update to be published this Wednesday, on the 28th November 2012
Erg betrouwbaar klinkt dat dan ook weer niet :P

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-10 21:52
Nou, het lijkt toch wel eens de waarheid te kunnen zijn. Er zijn al Windows Phone 7.8 builds in omloop voorzien van versie 7.10.8858.136 en dit zou de RTM-versie moeten zijn.

God, root. What's the difference? | Mijn Linux VDR Wiki | Test je TV kennis

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-10 13:20

Bosmonster

*zucht*

quote:
Wietsee. schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:05:
Voor zover het gestandaardiseerde eco-systeem :X

Ben je nog steeds afhankelijk van de maker van je telefoon of je een update krijgt...

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
Bosmonster schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:12:
[...]

Voor zover het gestandaardiseerde eco-systeem :X

Ben je nog steeds afhankelijk van de maker van je telefoon of je een update krijgt...
Ik heb om bevestiging gevraagd van dit verhaal. Ik vind het namelijk nogal bijzonder klinken. OK, LG heeft de Windows Phone wagen verlaten, maar hun hardware wijkt niet af van de andere toestellen. Veel zullen ze er dus ook niet aan hoeven te verspijkeren.

• crankyhenk
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 23:25
Ik ben zeer benieuwd naar de update, hopelijk wordt het systeem weer net een tikkeltje vloeiender met applicaties zoals bijvoorbeeld Facebook, die wil zo nu en dan nog wel eens raar doen. Tevens het nieuwe start screen lijkt mij een verademing.

 Mac mini 2,5 Ghz 8 GB RAM mid 2011 ||  Macbook pro 13 inch 2,5 Ghz 8GB RAM Mid 2012 || Nokia Lumia 920 || Google nexus 7 16GB Stock rom

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
nwagenaar schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:09:
Nou, het lijkt toch wel eens de waarheid te kunnen zijn. Er zijn al Windows Phone 7.8 builds in omloop voorzien van versie 7.10.8858.136 en dit zou de RTM-versie moeten zijn.
Maarja, ze liepen ook al meteen te gillen dat 7.8 uit zo komen toen de eerst 'beta' 7.8's op XDA verschenen, wat niet meer was dan soort van preview.

Maarja, ik kan toch al weken geen verbinding meer maken met Zune, ik zie het tegen die tijd wel :P

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013